abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2014 @ 16:53:07 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145024197
Hoe makkelijk kom ik er vanaf?
Hoe goed een tatoeage te verwijderen is, hangt af van een aantal zaken
- hoe goed/diep is hij gezet.

- welke kleur is de tatoeage:

- wat voor huidtype heb je? Een lichtere huid is makkelijker:

Wat kost dat dan?
- Tijd. Veel tijd en geduld: 10-15x behandelen is redelijk normaal. En tussen elke behandeling zit altijd minimaal 8 weken (soms ook 12 weken). Dus reken erop dat je er 1,5 - 2,5 jaar mee bezig bent voordat je van je tatoeage af bent.
Aan de hand van de Kirby-Desai schaal kan je inschatten hoeveel behandelingen je ongeveer nodig zult hebben:
http://drtattoff.com/wp-c(...)Desai-Scale-JCAD.pdf

- Geld. Een behandeling is niet gratis. De volgende prijzen zijn per behandeling en een gemiddelde van de bekende klinieken:
1-2 cm² ¤ 55,-
5-10 cm² ¤ 75,-
26-30 cm² ¤ 110,-
61-80 cm² ¤ 155,-
101-150 cm² ¤ 195,-

Waar moet ik het laten doen?
Er zijn veel behandelaars in Nederland. De een beter dan de ander.
Hieronder een overzicht van waar de posters in deze reeks behandeld worden.
Ik heb zelf ervaring met het Lasercentrum Veldhoven (zitten nu in Eindhoven).
Na lang zoeken op internet voor hun gekozen omdat ze daar al bijna 20 jaar tatoeages verwijderen.

Een laser, dat is gewoon wat licht, voel je niks van?
Uhm, helaas wel. Het schijnt te voelen alsof iemand een tie-wrap hard aantrekt.
Verwijderen doet net zoveel pijn als het laten zetten. Om de pijn te verminderen kan je bij je huisarts een tube Emla creme vragen. Dit smeer je er anderhalf uur voor behandeling dik op. Stukje vershoudfolie eroverheen en klaar.
Na de behandeling kan je er coolpacks op houden (wij nemen altijd een koelbox mee), om te zorgen dat de boel niet te erg opzwelt. Als je thuis bent de eerste dagen flink smeren met zalf.
Alhydran is hier goed voor.

M'n tatoeage zwelt op en ik zie wat blaasjes
Na de behandeling wordt de tatoeage doorgaans dik; je bent met een laser de verfdeeltjes aan het verhitten waardoor ze uit elkaar vallen in kleinere deeltjes, zodat het lichaam ze kan afvoeren. Het is dus mogelijk dat je na een behandeling wat blaasjes ziet. Soms zelfs wat kleine bloedpuntjes. Dit verdwijnt echter altijd weer na een week smeren met zalf.

Picosure
Bij Het Lasercentrum hebben ze sinds een paar maanden de Picosure Laser. Hier vind je een filmpje van de nieuwe techniek:
http://www.tattoo-verwijderen.com/

Hier wat meer info over Picosure:
http://www.cynosure.com/product/picosure/

Een publicatie over Picosure, met clinical trials:
http://digital.miinews.com/publication/?i=146736

Nog wat meer info, zeer geschikt voor blauwe en groene inkt:
http://archderm.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1158557

Een aantal mensen in dit topic hebben daar nu goede ervaringen mee. De behandeling is wel wat duurder dan de standaardlaser, maar de tatoeage zou er sneller meer moeten verdwijnen :)

Voorbeelden en statusfoto's van verschillende behandelaars.

NenaLois - Lasercentrum Veldhoven, na 13x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijst - Lasercentrum Veldhoven, na 4/5x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):
SPOILER
lady_nogaga, na 15 behandelingen bij Het Lasercentrum:
SPOILER
Ploon - Aesthetic Beauty Clinics (tussendoor een jaar Lasercentrum Veldhoven ), na ongeveer 4 jaar laseren:
SPOILER
Jannemann 1978 - Aesthetic Beauty Clinics, na 10x (doodshoofd):
SPOILER
Raantje, na 9x bij Aesthetic Beauty Clinics:
SPOILER
Magnetron, na 3x Lasercentrum Biltstraat:
SPOILER
Grunn1979 - ergens in groningen:
SPOILER
Nerdpride, bij Lasercentrum, met picosure:
SPOILER
Utreggie:
SPOILER
Mit77, Beauty-Tech, Rotterdam
SPOILER
LvH, aesthetics Eindhoven:
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 12-10-2014 15:34:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:44:29 #2
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145455388
Deel 9. Gaat goed zo. Hier weer een update foto van mij. 8 weken na laatste behandeling (3e keer pico uit het hoofd) en 2 weken na heerlijke duikvakantie in Egypte :D Volgens lasercentrum heb ik nog ongeveer 3 behandelingen nodig.Helaas dramatische fotokwaliteit van mijn HTC.

[ Bericht 7% gewijzigd door NerdPride op 12-10-2014 14:53:21 ]
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:12:33 #3
28167 matthijst
pi_145456256
Deeltje 9, OP aangepast zodat er meer foto's in staan.

[ Bericht 50% gewijzigd door matthijst op 12-10-2014 15:35:56 ]
pi_145578427
Tijd voor een nieuw htctje? Haha

Ziet er goed uit ben wel benieuwd hoe het is met een goede camera. Ben je gewoon in de zon geweest?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 15:52:19 #5
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145606222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:29 schreef Shenk het volgende:
Tijd voor een nieuw htctje? Haha

Ziet er goed uit ben wel benieuwd hoe het is met een goede camera. Ben je gewoon in de zon geweest?
Hey,

Kun je wel zeggen, ik wil een S4 mini, maar die krengen kosten me nog teveel. Ook met abonnement. En ik ben inderdaad in de zon geweest, 2 weken Egypte achter de rug..

Nu even afwachten wat er over is van mijn tatoeage als Egypte weer eraf gesleten is.. Voordat ik naar Egypte ging zag het er in sommige lichthoeken al ontzettend goed uit, maar daar tegenover staat weer een ongunstige lichthoek met haarscherpe contouren en inktrestanten van mijn toekomstige ex-tatoeage, dus het is nog even afwachten..

[ Bericht 13% gewijzigd door NerdPride op 16-10-2014 15:58:40 ]
pi_145607395
Ik kan rustig als mijn huid opspeelt na een behandeling flink smeren met bv zinkzalf, dat kalmeert maar laat ook een beetje wittige waas achter en dan lijkt het wel of het al bijna weg is :')
Gewoon, om te kijken hoe het zou kunnen zijn al...

Wat ik wel merk, is dat er een paar plekjes zijn die tijdens de behandeling het meest pijnlijk zijn en dat precies die plekjes ook nog steeds het meest zwart zijn.
Ik ben bang dat dit echt de plekjes zullen worden die ofwel niet meer weggaan, ofwel echt het aller, allerlaatste.
We gaan het zien.
Ik heb mijzelf voorgenomen om volgend jaar toch echt echt echt, ja echt, met blote benen in een rok te kunnen. Het zal toch wel een keer -O-
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:10 #7
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145668831
Leuk, hoe we door de jaren heen veranderen. En zo ontzettend anders gaan kijken naar uiterlijke versieringen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:16:17 #8
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145669079
Hey, als je denkt dat je het te bont hebt gemaakt met je tatoeage, think again..

pi_145670377
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:16 schreef NerdPride het volgende:
Hey, als je denkt dat je het te bont hebt gemaakt met je tatoeage, think again..

[ afbeelding ]
Past hier mooi: Topicreeks: Compleet verneukte tatoeages
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:46:34 #10
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145671492
quote:
Oh, wist ik niet. Ik dacht alleen dat deze tatoeage ons relatieve leed over onze tatoeages een beetje kon verzachten. Als het niet mag hier, kan een mod/admin wel verplaatsen toch?
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:22:44 #11
28167 matthijst
pi_145704349
Vrijdag weer naar Eindhoven.
Schouder ziet er erg goed uit al:

Enkel gaat wat langzamer, maar wordt wel lichter:
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:30:55 #12
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145711210
Nice. Keep it up.

[ Bericht 5% gewijzigd door NerdPride op 21-10-2014 17:28:18 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:43:27 #13
28167 matthijst
pi_145905016
Vanmiddag weer bij 't lasercentrum geweest :)
Er was een update voor de Picosurelaser geweest waardoor hij nu nog kortere pulsen kan afgeven (500 ipv 700 picoseconden als ik het goed heb onthouden). Idee is volgens mij dat de tatoeage/huid dan minder verhit wordt en je er minder last van hebt :)

Schouder is echt bijna geen inkt meer te zien, nu een uur of 8 na de behandeling:

Eens kijken hoe dat er na een week of twee uit ziet :)
Zal morgen eens een foto van de enkel maken.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 00:56:35 #14
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_146060321
Vandaag weer behandeling gehad. Volgens Lasercentrum zit het er echt bijna op nu :D:D:D Foto is van voor de behandeling van vandaag.
pi_146077971
@matthijst en NerdPride: hij gaat lekkah

Zelf heb ik ondertussen 3 behandelingen achter de rug.

Samenvattinkje van het verloop van de behandelingen en effecten

- Behandeling 01: 31.03.2014
Direct na (eigenlijk al tijdens) de 1e behandeling was er op beide tats flinke lasersnow. De warmte zit die dag echt in/onder je huid en de tat is aardig verdikt, ligt als een schijf onder je huid. Na enkele dagen treden er blauwe/rode plekken op die later geel worden. Bloeduitstortinkjes dus. Geen verdere bijzonderheden.

- Behandeling 02: 16.06.2014
In de 9 weken na behandeling 01 trad er vervaging op. Behandeling 2 was wat minder geslaagd...voor m'n schouder werd de laser wat sneller gezet (meer flashes per minuut). Dit resulteerde in een klein blarenfestijn..aardig pijnlijk en de blaren gingen uiteraard stuk en dit heeft wel voor wat rommel gezorgd. Ik zie hier nu dan ook nog littekens van, helaas. Ook weer bloeduitstortinkjes zoals na de eerste behandeling.

- Behandeling 03: 15.09.2014
13 weken na de 2e behandeling is er weer meer vervaagd. Behandeling 03 was weer prima, laser wat rustiger gezet. Het lijkt of de tats minder gevoelig zijn. Dit komt ook wel door de eerdere behandelingen. Deze zorgen er voor dat er e.e.a. aan zenuwen kapot gaat denk ik. Dit werd onderschreven door de behandelaar. En weer bloeduitstortinkjes as ususal.

Verzorging na de behandeling.
Ik koel thuis met een bakje water met wat ijsklontjes en een schone washand. Twee weken lang smeer ik 2-3 maal daags calendula zalf. Natuurlijk pas als de ergste blaasjes/kleine baren weggetrokken zijn. Feitelijk 1-2 dagen na de behandeling als ik zie dat er geen wondjes zijn ontstaan. Heb ook een testertje van die zalf uit de OP gebruikt; Alhydran, prima spulletje.

Tussenstand.
De tat op m'n heup was bijster slecht gezet. Zodanig dat er op sommige stukken al amper/geen inkt meer was. Sommige stukjes reageren prima en daar vervaagt het lekker snel. Een klein ander deel lijkt alsof er nog niks is gebeurd.

De tat op m'n schouder reageert ook goed. Een gedeelte van 25% is al sterk vervaagt, hier is ws. minder inkt gebruikt. De rest gaat minder snel maar er is zeker effect.

Ik heb me voorgenomen dat ik de tijd neem. En al ben ik redelijk geduldig, je wil toch dat het sneller gaat :) Momenteel ben ik even druk bezet door een tweetal verhuizingen en nog wat zaken dus las ik een lange pauze in van minimaal 6 maanden. Ook om te kijken of het effect langer doorwerkt dan ik het nu de kans heb gegeven.

Pics zal ik binnenkort maken en uploaden.

Succes allemaal! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mit77 op 29-10-2014 19:12:00 ]
olé
pi_146776953
Dag allemaal,

Ben nieuw hier op het forum dus zal even kort mijn situatie schetsen... Heb een tribal van +/- 60 cm lengte op mijn onderbeen van 3 jaar oud (gelijkaardig aan NerdPride zijn tattoo), wil deze weg o.w.v carrière switch. Mijn eerste afspraak ligt vast voor de behandeling met een picosure laser in Eindhoven. Ben benieuwd naar het resultaat en aantal behandelingen... Hoop dat het een beetje gaat mee vallen en dat niet mijn volledige onderbeen vol blaren/littekens komt te staan (dan nog liever mijn tattoo, jammer dat je dit niet op voorhand weet...). NerdPride, hoelang ben jij nu ongeveer bezig met je behandelingen?
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:58:05 #17
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_146778727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:54 schreef ElkeN het volgende:
Dag allemaal,

Ben nieuw hier op het forum dus zal even kort mijn situatie schetsen... Heb een tribal van +/- 60 cm lengte op mijn onderbeen van 3 jaar oud (gelijkaardig aan NerdPride zijn tattoo), wil deze weg o.w.v carrière switch. Mijn eerste afspraak ligt vast voor de behandeling met een picosure laser in Eindhoven. Ben benieuwd naar het resultaat en aantal behandelingen... Hoop dat het een beetje gaat mee vallen en dat niet mijn volledige onderbeen vol blaren/littekens komt te staan (dan nog liever mijn tattoo, jammer dat je dit niet op voorhand weet...). NerdPride, hoelang ben jij nu ongeveer bezig met je behandelingen?
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:54 schreef ElkeN het volgende:

Hallo Elke,

Moest eerst even opzoeken wat o.w.v. betekent ;) Ik ben al bezig, met ruim een jaar pauze, sinds (niet schrikken) 2009.. Maar zoals je ziet ben ik nu echt bijna klaar.. De reden dat het zo lang duurt is onder andere dat mijn tatoeage "3x" is gezet. De oorspronkelijke is de eerste keer (zie foto's deel 8 van deze fok-reeks, dit is deel 9), vervolgens is de tatoeage nog eens opnieuw gezet vanwege een aantal gaten erin. 2e maal dus. Jaren later heb ik met een cover-up er iets compleet anders van laten maken, waarbij de kern ook weer opnieuw ingekleurd is (3e keer), omdat er anders een te groot verschil zichtbaar zou zijn tussen oorspronkelijk en uitbreiding. Mijn schouder zat dus echt bomvol met hardnekkige inkt en dat moet er allemaal uit..

De resultaten zie je op de foto's. Wat de littekens en blaren betreft, het hele punt van jarenlang en kostbaar laseren is dat het verwijderen nagenoeg geen huidbeschadiging oplevert. En blaren heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Succes met het verwijderen en je carrière-switch!
pi_146993807
Wat is de prijs die laser centrum in Eindhoven hanteert voor pico? Veldhoven kliniek heeft nu ook een pico laser en de prijzen zijn erg aantrekkelijk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_147017922
Hoi allemaal.. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling bij aesthetic beauty clinics (de tijd gaat snel!). Deze aanstaande behandeling wordt gedaan met de Picolaser, want ook aesthetic gebruikt sinds deze maand de picolaser.. Ben erg benieuwd of het zoveel uitmaakt in verschil met de "normale" laser bij de eerste behandeling. Heeft iemand daar enigszins een antwoord op?
Overigens vind ik het wel fijn dat ik dezelfde afgesproken prijs mag gaan betalen ondanks het verschil met de laser, want de pico is klaarblijkelijk duurder..
Groetjes !
pi_147018456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Scarface88 het volgende:
Wat is de prijs die laser centrum in Eindhoven hanteert voor pico? Veldhoven kliniek heeft nu ook een pico laser en de prijzen zijn erg aantrekkelijk.
Hangt af van de oppervlakte in vierkante cm van de tattoo.
pi_147018527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:33 schreef dromer__00 het volgende:
Hoi allemaal.. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling bij aesthetic beauty clinics (de tijd gaat snel!). Deze aanstaande behandeling wordt gedaan met de Picolaser, want ook aesthetic gebruikt sinds deze maand de picolaser.. Ben erg benieuwd of het zoveel uitmaakt in verschil met de "normale" laser bij de eerste behandeling. Heeft iemand daar enigszins een antwoord op?
Overigens vind ik het wel fijn dat ik dezelfde afgesproken prijs mag gaan betalen ondanks het verschil met de laser, want de pico is klaarblijkelijk duurder..
Groetjes !
Wat ik ervan begrijp heb je minder behandelingen nodig.
Ik ben vorige week voor de tweede behandeling bij het lasercentrum geweest en ik ben erg tevreden over de gang van zaken daar en de voortgang van de behandeling met de picosure. Ik heb gelukkig na de behandeling helemaal nergens last van. Alleen is het gelaserde stuk huid een beetje gevoelig en prikt een beetje maar geen blaren oid.
pi_147019024
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:33 schreef dromer__00 het volgende:
Groetjes !
hoi Dromer,
volgens mij heeft Aesthetics wel een ander Pico dan de meest voorkomende van dit moment.
Heb je wat meer info?
pi_147019134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:05 schreef WRH het volgende:

[..]

hoi Dromer,
volgens mij heeft Aesthetics wel een ander Pico dan de meest voorkomende van dit moment.
Heb je wat meer info?
Aesthetics heeft de Picoway ipv de Picosure.
pi_147029907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:50 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Hangt af van de oppervlakte in vierkante cm van de tattoo.
Klopt. Er is nergens een prijslijst te vinden voor lasercentrum. Wel voor veldhoven.
Land of the free. Home of the brave.
pi_147178848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:05 schreef WRH het volgende:

[..]

hoi Dromer,
Heb je wat meer info?
Hoi, ik heb deze info van de website. Ik heb niet veel verstand van de verschillende lasers (hoevaak ik er ook over lees)..

PicoWay heeft als enige Picolaser een dubbele golflengte van 1064nm en 532nm speciaal om meerkleurige tattoos te kunnen behandelen. Deze nieuwe laser heeft in tegenstelling tot een Pico Alexandrite Lasers meerdere kleuren laserlicht beschikbaar. De kleuren zwart, bruin, paars, groen en blauw worden behandeld met de 1064nm lichtkleur. Rood, roze, geel en oranje worden behandeld met 532nm lichtkleur.
pi_147178932
De mevrouw die mij behandelde vertelde dat je de tattoo als het ware kunt "voelen" als je er met je hand overheen gaat. Dat was ook het geval, iets wat me niet bepaald was opgevallen. Maar goed,ik ben nu bijna 3 maanden verder na de eerste behandeling en ik kan nu al kleine stipjes in mijn tattoo zien die als het ware wit (en dus weg) zijn. En dat na 1 behandeling ? Ik moet wel zeggen dat ik super gezond leef, en overdreven veel water drink (ivm de sport die ik beoefen) maar of dat ook echt van invloed is.. I don't know..
pi_147326207
Tijdje geleden maar hier is #5, 2 weken na de behandeling. Ik doe het trouwens bij mediderm waar ze de Q-switch gebruiken

[ Bericht 33% gewijzigd door Utreggie op 06-12-2014 03:12:34 (Foto fout) ]
pi_147631280
Ik mag in februari weer langs de kliniek in Veldhoven.. Soms word ik wel een beetje moedeloos ervan omdat het me gewoon niet snel genoeg kan gaan. Zomer 2015 wordt nog afplakken met een pleister maar in 2016 hoop ik dan toch echt dat ie weg is!
pi_147631777
Ik heb ooit iets gelezen over een inkttechniek met gebruik van plastic bolletjes of capsules die heel makkelijk weg te laseren zijn. Is dit al mogelijk in NL? Mocht ik ooit een tattoo willen, dan wil ik niet zo'n lijdensweg afleggen als jullie bij het verwijderen!
pi_147633183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:38 schreef Beursaap het volgende:
Mocht ik ooit een tattoo willen, dan wil ik niet zo'n lijdensweg afleggen als jullie bij het verwijderen!
in dat geval zou ik zeer zeker NIET beginnen aan een tatoeage, als je daar nu al bij stilstaat.
pi_147684266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:38 schreef WRH het volgende:

[..]

in dat geval zou ik zeer zeker NIET beginnen aan een tatoeage, als je daar nu al bij stilstaat.
:') meer dan de helft van de mensen met een tattoo krijgt spijt, vroeg of laat. Wie wil er nou rondlopen met een verlepte inktvlek op z'n arm op z'n 80e???
pi_147696686
Ik ben echt zo benieuwd naar de bron van je bewering hier, die 50% van alle mensen met een tatoeage.
Als je op deze manier bezig bent met zowel tatoeages als al het verwijderen ervan, dan zou ik als ik jou was heel ver wegblijven van de materie.
Je begrijpt er duidelijk niet zo heel veel van.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:10:50 #33
28167 matthijst
pi_147750532
Wij zijn vandaag weer bij 't Lasercentrum geweest.
De schouder gaat echt heel goed, de enkel loopt iets achter.
Ik hoorde dat ze vanaf februari ook een vestiging in Zoetermeer gaan openen, dus mocht je in het westen wonen en met Picosure gelaserd willen worden dan is het misschien de moeite waard tot februari te wachten :)

Schouder ziet er nu zo uit, zal van het weekend nog eens proberen foto's van de enkel te maken:

En een closeup. Je moet aardig goed kijken om te zien wat er gezeten heeft :)
Ik verwacht dat deze na een zonnige zomer toch een heel eind weg moet zijn.
pi_147767368
wauw wat mooi!
het is dat ik weet wat voor vorm het was want anders is het niet meer te zien, geweldig!
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:02:12 #35
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_147885004
Vandaag weer behandeld. Foto van vlak voor de behandeling. Bijna niets gelaserd. Tatoeage ziet er erg wit uit. Dit komt waarschijnlijk.doordat ik bij vorige behandeling erg bruin was door 2 weken Egypte en hierdoor het pigment van m'n huid (ook) is aangetast. Ik hoop dat het weer bijtrekt tot mijn eigen huidskleur.
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:07:02 #36
28167 matthijst
pi_147896924
Wow! Daar is bijna geen inkt meer over zo te zien?
pi_147911189
Mooi Nerdpride!
Verwacht wel dat het witte op den duur gaat bijtrekken.
  woensdag 24 december 2014 @ 14:20:54 #38
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_147918358
Hey partypeople..

Thx, maar ik heb zelf nog het idee dat er nog vrij veel groen en blauw doorschijnt..

Interval nu ook 12 weken i.p.v. 8. Wordt de zon opzoeken.. In sommige lichthoeken of onder de douche zijn de inktrestanten en sporen al verwaarloosbaar.. Daar extra van genieten natuurlijk.

Eind in zicht!

En allemaal heel fijne feestdagen toegewenst..

[ Bericht 4% gewijzigd door NerdPride op 24-12-2014 14:42:51 ]
pi_147948724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:20 schreef NerdPride het volgende:
In sommige lichthoeken of onder de douche zijn de inktrestanten en sporen al verwaarloosbaar.. Daar extra van genieten natuurlijk.

Dat soort dingen doe ik ook altijd. Onder de douche (ik douche vrij heet) wordt het altijd wat roder en dus weer meer zichtbaar. Er onder vandaan valt het dan weer een beetje meer weg en dan zit ik rustig een kwartier lang aan mijn huid te trekken en te duwen en vanuit allerlei hoeken te kijken.
(kijk, zo is dit stukje al bijna weg en als ik de huid hiernaartoe duw is dat stukje al veel minder)
Heel neurotisch, ik weet het.
pi_147971946
Mag ik vragen waarom jullie je tattoos weg willen hebben? Ik heb zelf plannen om iets te laten zetten, maar wil er een goede overweging in maken. Ik ken heel veel tattooenthousiastelingen die natuurlijk vóór zijn. Maar hoor ook graag de tegenargumenten.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:01:56 #41
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009483
Hey,

Neurotisch zou ik het niet willen noemen.. Misschien enthousiast of begerig.. Net Kerstavond ;) Krijg je ook een cadeautje..
pi_148009723
Lol, ja dat is het meer.
Ik merk wel dat het af en aan gaat qua reactie op laseren. Dan is het de eerste paar dagen heel erg warm en kan het gaan kloppen of branden en dan rustig wéken lang helemaal niets. En dan plotseling onverwachts, rustig 5 weken later dat de tatoeage er opeens weer bovenop komt te liggen, heel erg opzwelt en gaat branden. Na een paar dagen kan ik dan zien dat de boel weer iets lichter geworden is.
Net alsof die laser soms weer werkzaam wordt als het ware, heel vreemd.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:10:46 #43
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:47 schreef Fixers het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie je tattoos weg willen hebben? Ik heb zelf plannen om iets te laten zetten, maar wil er een goede overweging in maken. Ik ken heel veel tattooenthousiastelingen die natuurlijk vóór zijn. Maar hoor ook graag de tegenargumenten.
Hey Fixers,

Mijn tatoeage wil ik verwijderen om meerdere redenen, maar voornamelijk vind ik mijn persoonlijke tatoeage nu niets meer dan een impulsieve jeugdzonde. Daarnaast vind ik mijn tatoeage simpelweg niet (meer) mooi en is mijn schouder zonder die lap inkt ook een stuk netter. Tegen tatoeages op zich heb ik helemaal niets - niet tegen alle althans.

Succes met je beslissing.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:17:03 #44
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:08 schreef WRH het volgende:
Lol, ja dat is het meer.
Ik merk wel dat het af en aan gaat qua reactie op laseren. Dan is het de eerste paar dagen heel erg warm en kan het gaan kloppen of branden en dan rustig wéken lang helemaal niets. En dan plotseling onverwachts, rustig 5 weken later dat de tatoeage er opeens weer bovenop komt te liggen, heel erg opzwelt en gaat branden. Na een paar dagen kan ik dan zien dat de boel weer iets lichter geworden is.
Net alsof die laser soms weer werkzaam wordt als het ware, heel vreemd.
Joh, maf, zo'n effect. Ken ik niet. Wat ik wel had was dat de irritatiepiek tijdens het laseren en herstelperiodes bij de ene behandeling hoger was dan bij de andere..

Het is een raar besef dat ik vermoedelijk aankomende lente of zomer helemaal klaar ben met het laseren. Vanaf 2009 bezig geweest. En het geld.. Vreemd genoeg zou ik denk ik zo overdoen.. het laseren dan..
pi_148010039
Ben al sinds eind 2006 bezig...
Heel erg zat inmiddels.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:20:43 #46
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148010098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:18 schreef WRH het volgende:
Ben al sinds eind 2006 bezig...
Heel erg zat inmiddels.
2006 ?? Dat zou ik ook zat zijn.. Met pauzes? Of aan een stuk door? Dezelfde tatoeage?

Hoe lang moet je nog, denk je?

[ Bericht 2% gewijzigd door NerdPride op 27-12-2014 16:19:35 ]
pi_148037667
wat pauzes als ik het even zat was, maar minimaal. eigenlijk wel redelijk aaneengesloten.
voorlopig nog niet klaar, dus ja, ben er wel aardig klaar mee.
  zondag 28 december 2014 @ 15:11:48 #48
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148049060
En hoe komt het dat het zo tegenzit? Formaat tatoeage? Type inkt? Hoeveelheid inkt? Deskundigheid behandelaar? Lasermateriaal (in 2006 en 2009 was er nog geen Picosure) ? Je budget?

Volhouden in ieder geval.. !
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 15:59:34 #49
382129 crew  Donna
pi_148051257
Oh my, volhouden idd! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.

Ik moest eigenlijk gisteren weer, maar met alle drukke dagen had ik dat niet zo slim bekeken. Afspraak is nu twee weken verplaatst.

Ik zal volgende week even een foto maken. Er wordt nu echt resultaat geboekt, eindelijk.
pi_148052122
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef NerdPride het volgende:
En hoe komt het dat het zo tegenzit? Formaat tatoeage? Type inkt? Hoeveelheid inkt? Deskundigheid behandelaar? Lasermateriaal (in 2006 en 2009 was er nog geen Picosure) ? Je budget?

Volhouden in ieder geval.. !
Mijn eerste behandelaar was helaas zo'n beunhaas in Amsterdam (redelijk bekend als beunhaas inmiddels maar blijft gewoon doorgaan met andere mensen verminken), daar ben ik na 3x vertrokken.
Toen had ik ongeveer alles tegen zitten wat er maar tegen kon zitten: cover up, erg professioneel gezet dus echt inktzwart, zeer bleke huid die ook erg snel reageert.
Daarna eigenlijk weinig aan uitleg of reden meer vernomen voor het niet langer reageren op de laser, beetje jammer.

Inmiddels zijn er wel weer wat ontwikkelingen.
  zondag 28 december 2014 @ 23:46:28 #51
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148076692
Een oude kennis van me is ook in Amsterdam behandeld. Staat goed te boek. Heb je er iets aan als ik navraag wie dat was? WRH?
  maandag 5 januari 2015 @ 17:16:26 #52
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148361272
Het (b)lijkt, warempel, dat de witte vlekken en strepen vervagen..
pi_148539459
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:46 schreef NerdPride het volgende:
Een oude kennis van me is ook in Amsterdam behandeld. Staat goed te boek. Heb je er iets aan als ik navraag wie dat was? WRH?
Nee, ik ben er gestart en dat is inmiddels jaren geleden dus voor mij maakt het niet zo veel meer uit.
Het bleek een echte beunhaas te zijn die echt totaal niet wist waar hij mee bezig was en enorm veel schade heeft aangericht bij meerdere mensen.
Hij is inmiddels ook verplaatst en elders weer verder gegaan, zoals dit soort lui eigenlijk altijd doen.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 14:44:11 #54
382129 crew  Donna
pi_148540778
Net weer een sessie gehad. Als ik dan foto's van het begin zie, zie ik toch wel veel verschil. Heb van te voren foto's gemaakt die zal ik straks even plaatsen.
pi_149004196
Wat is nu het verschil tussen een Picosure en een Picowave? Of is er geen verschil?
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 14:01:19 #56
382129 crew  Donna
pi_149103616
Lijkt me overduidelijk inderdaad.
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 14:03:46 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_149103680
Opgeschoond :)
BV bedankt voor je speurwerk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:59:00 #58
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149111293
Was het echt een commerciële stunt van die 2 profielen?

Klootviolen.

Het ging hier toch niet om Het Lasercentrum met de nieuwe picosure, of wel? Dat zou me tegenvallen.
pi_149130442
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:33 schreef matthijst het volgende:

Zal van het weekend weer eens wat foto's maken.
same here. ik was het al een tijdje van plan maar ik heb dit weekend tijd en zal echt echt even een update plaatsen met wat foto's. ik zal ook nog even op zoek gaan naar oude foto's. (heb bv ook nog ergens een 'mooie' met lasersnow die vrijwel 1 op 1 overging in blaren, oftewel, een tatoeage vol met mini bolletjes, ook leuk gezicht voor de geïnteresseerden in 'wat kan er gebeuren')
  donderdag 29 januari 2015 @ 08:23:10 #60
28167 matthijst
pi_149161919
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:38 schreef WRH het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een Picosure en een Picowave? Of is er geen verschil?
Het verschil tussen Picosure en Picoway zit hem in de gebruikte laser volgens mij.
Picosure gebruikt een Alexandrite laser, Picoway een Nd Yag laser.
Picosure werkt daardoor het best met kleuren zwart, blauw, groen en paars.
Picoway werkt beter met rood, geel en oranje.
pi_149176331
Ik zit wel bij de kliniek Veldhoven. Snap die negativiteit niet, want heb al 3 behandelingen gehad en ben zeer tevreden.

Hoe plaats je foto's vanaf je telefoon? Lukt me maar niet.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:48:29 #62
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149176596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:38 schreef dromer__00 het volgende:
Ik zit wel bij de kliniek Veldhoven. Snap die negativiteit niet, want heb al 3 behandelingen gehad en ben zeer tevreden.

In ieder geval een eerlijke review dan.
Maar hoe kom jij aan 3 behandelingen zo snel? Hoeveel weken is de intervalperiode tussen iedere behandeling?

[ Bericht 8% gewijzigd door Danny op 04-02-2015 08:37:44 ]
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:49:35 #63
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149176626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:30 schreef WRH het volgende:

[..]

same here. ik was het al een tijdje van plan maar ik heb dit weekend tijd en zal echt echt even een update plaatsen met wat foto's. ik zal ook nog even op zoek gaan naar oude foto's. (heb bv ook nog ergens een 'mooie' met lasersnow die vrijwel 1 op 1 overging in blaren, oftewel, een tatoeage vol met mini bolletjes, ook leuk gezicht voor de geïnteresseerden in 'wat kan er gebeuren')
Ik zou graag die resultaten zien. Van wat er kán gebeuren als het fout gaat.
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:23:34 #64
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149177457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:38 schreef dromer__00 het volgende:

Foto's kun je uploaden naar een sites als tinypnic.com
Daarna kun je ze hier plaatsen door de link met [img] naamvandefoto [/img] te kopieren naar het reactieveld hier op Fok!

Probleem met jouw kliniek is waarschijnlijk niet dat ze slecht werk leveren, maar dat ze reviews plaatsen of lieten plaatsen die niet echt zijn, maar enkel geplaatst zijn om het bedrijf op te hemelen en zo nieuwe klanten proberen te genereren. Komt de geloofwaardigheid van het bedrijf niet ten goede als dat op deze manier moet.

De vraag rijst dan: hoe eerlijk is het advies eenmaal terplekke? Even eerlijk? Of toch net even wat minder eerlijk, teneinde jou te overtuigen jouw centjes binnen te harken?

[ Bericht 6% gewijzigd door BloedendeVagina op 29-01-2015 18:33:00 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149210745
Sorry, correctie: 2 behandelingen. Inmiddels zouden het er 3 zijn, maar ik heb de tweede behandeling veel later gedaan omdat ik in een drukke periode zat. Ik mocht voorheen eens per drie maanden komen, maar sinds de nieuwe laser eens per twee maanden.

Reclame maken op die manier is inderdaad fout; ik snap dan ook niet waar dat voor nodig is. In mijn eerste gesprek met de betreffende kliniek kreeg ik niet het geval dat ik perse voor die kliniek moest kiezen. Of dat, dat psychologisch ingepeperd werd. Sterker nog, de mevrouw gaf aan dat ik verder moest kijken en pas na een goede overweging een beslissing moest nemen.
pi_149232724
Ik had al een tijdje een update beloofd maar nu voldoende tijd om dat eindelijk echt te doen. Dan maar gelijk het hele verhaal nog eens, zodat het ook voor nieuwe (mee-)lezers compleet is.

Ergens in 1994 de tatoeage laten zetten, in 2001 iets anders erover heen laten zetten.
Verkeerde beslissing dus uiteindelijk in 2006 gestart met laser verwijdering.
Oorspronkelijk bij een beunhaas terechtgekomen, mede door dit forum (dank Samson) na 3 behandelingen overgestapt naar Aesthetics te Veldhoven.

Ik heb eigenlijk geen foto's van hoe de tatoeage er toen bij aanvang uitzag dus jullie moeten het doen met de beschrijving: de tekening was echt diepzwart en erg goed gezet. Hele strakke lijnen en inktzwart.

Na enkele behandelingen bij Aesthetics zag deze er in april 2008 zo uit:

Behandeld met de gewone yag. Oorspronkelijk was de tijd tussen behandelingen circa 8 weken.
Na enkele jaren gebeurde er niets meer en stond het vervagen stil. Daarom in 2012 meegedaan aan het testen van de toen veel besproken R20 behandeling, oftewel, het 3x behandelen in enkele uren tijd.

Dit gaf onderstaand effect:

Beetje slechte kwaliteit foto maar belangrijkste was dat al snel duidelijk werd dat deze nieuwe methode inderdaad leuk bedacht was door de producenten / leveranciers van de lasers maar niets uithaalde. Het strookte ook niet met de algemene kennis van het verwerken en afvoeren van de inkt door de huid maar he, als niemand het probeert...

Afijn, ook hierna bleek er niets meer te gebeuren. Na de R20 behandeling zomer 2012 ging ook de frequentie omlaag waardoor erg veel tijd tussen de behandelingen zaten.
Wat erg jammer was, is dat er dus bijna 3 jaar geen enkele progressie meer zat in de vervaging van de tekening en ik hier ook na meerdere malen vragen geen uitleg over kreeg maar er ook niets anders geprobeerd werd. Inmiddels was bij Aesthetics een nieuwe, vrij jonge, dame gestart die eigenlijk elke keer dat ik aangaf dat er weer niets gebeurt was alleen maar wat schaapachtig kon lachen en zeggen dat ze ook niet wist waar dat aan lag. 'ja, dat gebeurt soms'
ok, dat weet ik, ik ben nl soms maar zoek het dan uit, ga terug naar de leverancier, probeer iets anders, verdiep je erin, wat is er aan de hand.
Maar niets, alleen maar als reactie nóg langer wachten met de volgende behandeling.

Dus kort geleden overgestapt naar de Pico van Het Lasercentrum. Hier vandaag de 3de behandeling gehad. Onderstaand het effect na 2 behandelingen, deze foto is gemaakt vlak voor de behandeling van vandaag:

Geen twijfel mogelijk: de tekening is in 2 behandelingen flink lichter geworden. (wel enigszins lichter dan in werkelijkheid omdat ik hier al een uur de verdovende Emla creme had laten inwerken, die slaat altijd iets wittig uit)
Ik heb zeer grote hoop dat ik straks als het zomer is (dan weer enkele behandelingen verder) eindelijk weer, na bijna 10 jaar (!) een korte rok aankan zonder de tatoeage of althans nauwelijks een zichtbare tatoeage.

Voor de volledigheid nog een paar foto's van de keren dat het misging. Dit valt niet vooraf te zien en ligt ook zeker niet aan de behandelaar maar heeft vooral te maken met mijn huid. Ik wil het echter wel laten zien zodat anderen weten wat er ook kan gebeuren. (en dat het niets is om van te schrikken, ik heb er vooralsnog geen littekens aan overgehouden)

Dit lijkt op lasersnow die direct hard werd tot keiharde blaren. De blaren waren niet zacht met vocht gevuld maar echt heel hard. Dit was wel redelijk in het begin van de behandeling, dus in 2007 en 2008.

Een jaar later gebeurde dit gewoon doodleuk nog een keer. Waar het aan lag, geen idee. Mijn huid is bijzonder gevoelig, heel erg bleek maar misschien lag het wel gewoon aan mijn cyclus, er zijn meer vrouwen die afhankelijk van het moment in de maand op laser reageren. Het betekent dus wel een extra omstandigheid waar vrouwen rekening mee moeten houden.

In 2011 gebeurde dit opeens, de huid bovenop de tatoeage ging na behandeling losliggen. Dit vond ik persoonlijk wel het engste dat ik aan reactie gehad heb omdat het gepaard ging met vocht en best wel een groot huidoppervlakte, ik was erg bang voor infectie en het zeker 2 weken de boel steriel afgedekt gehouden.

Dit is ook een keer gebeurd, goed te zien is dat de inkt er echt bovenop kwam te liggen. Niet pijnlijk, wel vervelend.

Dit is de beroemde blaar die een keer ontstaan is, ook in 2008 en dit was nog voor het hoogtepunt want in de nacht volgend is deze blaar nog veel verder gegroeid. Uiteindelijk begon ook echt de rand van de blaar letterlijk de bovenste huidlaag los te scheuren en trekken en ben ik naar de eerste hulp gegaan. Geluk gehad en een arts gesproken die ervaring had met laser en behandeling en wist te vertellen dat het echt geen kwaad kon om door te prikken en vooral geen brandwonden zalf te gebruiken omdat dit invloed zou kunnen hebben op de laser werking. Dus daar open laten prikken en een setje steriele naalden meegekregen om het verder thuis te doen als het ding zou terugkomen (en dat deed het). Sindsdien dus geleerd dat doorprikken gewoon mag en zelfs beter is omdat je het dan gecontroleerd doet ipv onverwachts doordat je ergens tegen aan stoot, mits je het maar met een steriele naald doet met een gootje en 2 gaatjes prikt zodat er geen druk op komt te staan.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:02:53 #67
28167 matthijst
pi_149234413
HOLY SHIT die blaar!!!

Die picosure lijkt wel ernorm veel effect te hebben op je tatoeage? Ziet er een heel stuk vager uit!
pi_149234659
Ja die blaar is impressive he ;) (vooral als je je bedenkt dat het nog erger was voor ik naar de eerste hulp ging)

De pico ben ik echt super blij mee. Ik kan heel duidelijk verschil zien. Op sommige plekken was het vandaag ook moeilijk laseren omdat de inkt niet helemaal goed meer te zien was en ik heb door mijn erg bleke huid ook hele zichtbare aderen dus verschil inkt en ader was niet overal even helder.
Erg blij met de overstap.

Inmiddels heeft ook Aesthetics een Pico maar een ander type en ik vraag mij af of dat ook veel gedaan had. Dit doet in ieder geval weer flink wat dus ik ben weer zwaar gemotiveerd.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:22:38 #69
28167 matthijst
pi_149236147
Hier een foto van de schouder vanochtend:
pi_149236196
Super!
pi_149236675
Het kan dus wel echt.
Ik merk dat er veel mensen zijn die hopen iets te horen over lotgenoten die echt al helemaal inktvrij zijn na laser en dat we er daar eigenlijk nog te kort van hadden rondlopen.
Dat kan ook nauwelijks als je je bedenkt hoe lang deze methode bestaat en verder is geperfectioneerd.
(en hoeveel beunhazen er rondlopen die ook niet echt een positieve plaat neerzetten).

Maar inmiddels zijn er toch wel mensen die (nagenoeg) inktvrij zijn. Het lukt absoluut met laser, je moet alleen een veel langere adem hebben dan (zeker enkele jaren geleden) werd aangegeven.
Soms zie je opmerkingen staan bij sites dat je in 3 behandelingen gegarandeerd inktvrij bent en het kan eigenlijk gewoon niet. Ja als je een vage schaduw hebt misschien. Alle verschillende tatoeages en type huid met elkaar vergelijken is erg moeilijk. Er bestaat geen standaard 'zoveel keer duurt het' behandeling. Er valt ook door de behandelaren die dit al jaren doen niet meer dan een inschatting te maken op basis van hun ervaringen en dan nog kunnen ze er naast zitten omdat het lichaam een onvoorspelbaar iets is.

Ik begrijp ook niet waarom ik nou weer die enorme blaar moest krijgen, dit terwijl ik echt van alles deed om de afvoer van de inktdeeltjes te bevorderen. (gezond eten, veel water drinken, wat massage, alles eigenlijk). En anderen wandelen een kliniek binnen en na 6 behandelingen zijn ze al bijna klaar.

Wel ben ik blij dat er inmiddels een goed topic is waar alle info te halen valt en grotendeels eigen ervaringen. Toen ik 10 jaar geleden op zoek ging was er maar zo minimaal info te vinden en de gekste verhalen deden de ronde, je was echt overgeleverd aan idioten die voor geld iemands lichaam verminkten. Die kans is door dit topic echt wel minder geworden; we zijn inmiddels heel wat ervaringen verder en weten echt wel waar het goed gedaan wordt en waar niet en wat je als nieuwe patiënt kunt verwachten en wat echt foute boel is.
pi_149236835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:51 schreef WRH het volgende:
I-lang blarenverhaal-
wow :o
Mokkel met stuntstok
pi_149236858
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

wow :o
sorry :@
Maar in het kader van 'deel je ervaringen met lotgenoten' ....
pi_149260489
Ik heb deze week mijn eerste sessie gehad. Ging prima, nu afwachten hoe de tattoo zich gaat ontwikkelen. In april heb ik een tweede sessie. Ik heb veel kleur in mijn tattoo: groen, blauw, zwart, geel etc. Vraag me af of de - wel goed is voor de kleuren. Binnenkort zal ik een fotoverslag plaatsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Mord_Sith op 02-02-2015 13:37:55 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 14:04:29 #75
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149261512
Je vraagt je af of de pi..way wel goed is voor kleuren, en toch kies je voor een behandeling met die lasermethode?

[ Bericht 1% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 16:09:12 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149293644
Hi,

Vandaag een eerste behandeling gehad. Voorheen met de oude lasers. Mijn voordeel is dat ik voor de prijs van de oude lasers mag blijven behandelen. Ben nu 4 behandelingen verder en mij begint echt al te vervagen. Ben zelf zeer tevreden over de kliniek. Schoon, fris en aardig personeel. De- vind ik persoonlijk heftiger dan de oude lasers. Het knalt veel harder op je huid en mn huid is nu ook wat roder dan normaal. Ook de brandende "pijn" achteraf is iets heftiger. Ben benieuwd hoe het over twee weken voelt. Misschien binnenkort een x een foto. Moet wel zeggen, ben zelf niet heel erg van de foto's en het continu kijken of het al minder is... weg is weg en ik weet dat dat een tijdje gaat duren. Wil mezelf er niet teveel mee frustreren.

Oh en over kleuren gesproken, de - zou in principe goed zijn voor alle kleuren. Ik weet even niet meer precies hoe en wat maar zou je nog andere felle kleuren hebben, dan hebben ze in de kliniek nog een andere laser staan die die kleuren aan kan, dus in principe kunnen ze alle kleuren aan.

Suc6 allemaal!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mord_Sith op 02-02-2015 13:37:46 ]
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 12:53:04 #77
382129 crew  Donna
pi_149294261
Dit topic krijgt toch wel een bijzondere wending.
pi_149294787
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:54 schreef WRH het volgende:

[..]

sorry :@
Maar in het kader van 'deel je ervaringen met lotgenoten' ....
Nee, ik was meer geschokt door alle blaren en ellende, jeetje joh..
Mokkel met stuntstok
  maandag 2 februari 2015 @ 13:14:10 #79
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149294810
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:53 schreef DonnaRush het volgende:
Dit topic krijgt toch wel een bijzondere wending.
Ja, de spammerts voor de kliniek draaien aardig wat overuren..

Foto's van WRH zijn wel erg ranzig. Zou me echt vreselijk voelen denk ik als mij dat zou overkomen. Dan nog liever een lelijke tattoo denk ik dan..

[ Bericht 5% gewijzigd door Pharkus op 02-02-2015 13:26:49 ]
pi_149295400
*)
Mokkel met stuntstok
pi_149296398
Gelukkig ben ik geen spammert voor de kliniek, maar gewoon een heel tevreden klant die super blij is dat z'n tattoeage wordt verwijderd. Maar goed... snap op zich wel dat mensen nu denken dat ik ook een spammert ben gezien dat twee keer eerder ook al gebeurt is.
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 14:15:41 #82
382129 crew  Donna
pi_149296573
Ja de foto's van WRH zijn best shocking! :X

Ik heb 1 bloedblaar gehad en die word nu na 2 jaar eindelijk lichter. Het is bijna huidskleur nu. Helaas werd dat een rood/roze litteken.

Ik zal snel echt echt foto's maken, beloofd. Op de vorige foto's zie je niet zo heel veel, maar ik plaats ze toch.

Hier zie je rechts 'onder' een rode/roze vlek in zo`n zwarte krul. Dat is dus waar de bloedblaar gezeten heeft.

Beetje een detailfoto. Als ik de huid uittrek zie je bij de voormalige bloemetjes al bijna niks meer. Het rode in de bloemetjes is rode/knalroze inkt geweest.

Je ziet hier ook nog goed de blauwe ondertoon in de zwarte inkt.

Na de laatste behandelingen beginnen in het zwarte ook gaten te vallen. Daar zal ik nog foto's van maken.

*Edit - Kippenvel op de foto, vandaar sommige bubbeltjes. :X
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 14:43:52 #83
382129 crew  Donna
pi_149297488
Ja, het begint nu eigenlijk per sessie langzaam aan meer zichtbaar te worden dat er echt iets gebeurd.

Hopelijk in 2016 dat ik weer eens een korte broek aan durf!
pi_149297672
Mijn eerste post hier en meteen wordt je neergezet als spammer. Was juist zo blij dat ik een topic had gevonden op internet waar ik er met anderen over kon praten. Ik denk dat jullie toch op moeten passen met wie je wel en niet als spammer aanspreekt. Een warm welkom is het iig niet en dat lijkt mij niet de bedoeling van dit forum.
  Admin maandag 2 februari 2015 @ 15:55:00 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_149299306
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:10 schreef rob83nl het volgende:
Gelukkig ben ik geen spammert voor de kliniek, maar gewoon een heel tevreden klant die super blij is dat z'n tattoeage wordt verwijderd. Maar goed... snap op zich wel dat mensen nu denken dat ik ook een spammert ben gezien dat twee keer eerder ook al gebeurt is.
Hoe kom je als nwe user aan 'twee keer'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:03:37 #86
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149299534
quote:
5s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef rob83nl het volgende:
Mijn eerste post hier en meteen wordt je neergezet als spammer. Was juist zo blij dat ik een topic had gevonden op internet waar ik er met anderen over kon praten. Ik denk dat jullie toch op moeten passen met wie je wel en niet als spammer aanspreekt. Een warm welkom is het iig niet en dat lijkt mij niet de bedoeling van dit forum.
Tis natuurlijk wel wat opmerkelijk dat in een week een usertje of 5 nieuw binnenkomt met prachtige verhalen over een en dezelfde toko en methode. Alleen vielen die door de mand.. en dan verpak je je verhaaltje net even wat minder opzichtig. In samenwerking met user forever-mp toevallig?

Maar als ik ernaast zit.. wees welkom!

[ Bericht 2% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 16:11:41 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 17:58:50 #87
28167 matthijst
pi_149302688
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe kom je als nwe user aan 'twee keer'
Touché _O-

Ook zo opvallend dat ze nooit foto's posten, of "misschien over een week of wat", in de hoop dat we dat dan weer vergeten zijn. Pffff.
pi_149310477
@ Yvonne: ik heb hier eerder mee gelezen zonder ingelogd te zijn.
@ BV Dank je. En wat bedoel je met user forever Mp? Zegt mij niets iig. Ben gewoon een normale user, die nu met een coolpack op z'n gelaserde tattoo op de bank zit. Geen spammer.
@ matthijst: of mensen schamen zich enorm voor hun tattoo (zoals ik), en durven misschien wel helemaal geen foto te plaatsen op een openbaar forum? Lijkt me geen must. Gaat er ook om dat mensen hun ervaring hier kunnen delen lijkt me.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:45:18 #89
28167 matthijst
pi_149310960
Alsof iemand je aan je tatoeage in een topic in LIF op fok herkent.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:20:21 #90
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149314756
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:34 schreef rob83nl het volgende:
@ Yvonne: ik heb hier eerder mee gelezen zonder ingelogd te zijn.
@ BV Dank je. En wat bedoel je met user forever Mp? Zegt mij niets iig. Ben gewoon een normale user, die nu met een coolpack op z'n gelaserde tattoo op de bank zit. Geen spammer.
@ matthijst: of mensen schamen zich enorm voor hun tattoo (zoals ik), en durven misschien wel helemaal geen foto te plaatsen op een openbaar forum? Lijkt me geen must. Gaat er ook om dat mensen hun ervaring hier kunnen delen lijkt me.
User Forever-mp (usernummer 440293)
Jij, (usernummer 440342)

Net als een paar dagen terug twee gloednieuwe users -naast de vier of vijf van verleden week- die heel snel na elkaar geregistreerd zijn, enkel in dit draadje posten, over een en dezelfde laser en kliniek praten en waarbij nieuwe user 2 de vraag beantwoord van nieuwe user 1. Het lijkt wel gescript zo toevallig.

Ervaring delen is natuurlijk prima, maar het is een te groot toeval dat er zoveel mensen zich plots nieuw aanmelden, geweldig geholpen zijn doo en en dezelfde kliniek, met die methode en daar overdreven tevreden over zijn. En dat schrijven in een topic op een wel heel erg lovende manier, dat overkomt als een reclamepraatje zo positief en compleet.

Naar mijn idee, berust dat niet meer op toeval. En daarom verwees ik ook even naar forever-mp die aangemeld is, dr verhaaltje heeft gedaan, de lasermethode ter sprake bracht en daar nog even een vraag over stelde, gelijk weer uitgelogd is ook waarop all of a sudden een nieuwe user(jij dus) lovend verschijnt en pardoes ook nog eens haar vraag beantwoord. En zo is het plaatje rond. De gewenste lasermethode is onder de aandacht, de uitleg dat ie helemaal geweldig goed is en uitermate geschikt en vooral voor die en die kleurtjes. Opdracht voltooid?

Met als kanttekening, dat het nu net even wat minder spammerig moet zijn en bewust de naam van de kliniek niet genoemd werd, maar wel de plaats en lasermethode. Die -terecht- verwijderd zijn door prima moderatie van Mord_Sith en Yvonne.

maar, nogmaals, ik kan er volledig naastzitten en een beetje tunnelvisie hebben. Dat is dan te wijten aan de users van verleden week die wel overduidelijk spamden.

[ Bericht 9% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 23:50:01 ]
pi_149317492
Ik ben iemand die na het lezen van ervaringen hier graag een (foto) verslag bij wil houden van de behandelingen in de betreffende kliniek. Ik ben dus klant!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:27:33 #92
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149317985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 06:55 schreef forever-mp het volgende:
Ik ben iemand die na het lezen van ervaringen hier graag een (foto) verslag bij wil houden van de behandelingen in de betreffende kliniek. Ik ben dus klant!
Ok.

Om hier foto's te plaatsen, moet je ze eerst even uploaden naar een site als imgur.com of tinypic.com

Vervolgens kun je ze toevoegen aan je post met [img]linknaardefoto[/img]. De foto zal dan in je post verschijnen.
pi_149318075
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:14 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Foto's van WRH zijn wel erg ranzig. Zou me echt vreselijk voelen denk ik als mij dat zou overkomen. Dan nog liever een lelijke tattoo denk ik dan..
Heb ik eigenlijk nooit overwogen, om te stoppen. Ik voelde mij wel ontzettend rot op de momenten dat het zo mis ging maar het ging weer over en dan ga je gewoon weer door. En als ik nu kijk dan ben ik weer op de goede weg en heb ik toch wel hoop dat het allemaal uiteindelijk wel mooi wordt, dat is het enige dat telt.
Vooralsnog heb ik er geen zichtbare littekens aan overgehouden.
pi_149318163
Ik vind het wel, net als overige lezers en schrijvers, erg jammer wat er nu opeens gebeurt met dit topic.
Al een paar jaar is dit hét topic waar we informatie en ervaringen delen en zit daar een zeker ritme in aan viewers, meeschrijvers, eerste ervaringen etc en nu plotseling wordt daar in 1 keer van afgeweken, dat geeft te denken.
In de afgelopen jaren komen er mondjesmaat mensen binnen die meeschrijven, die eigenlijk ook allemaal een redelijk zelfde 'tactiek' volgen die voor ons allemaal herkenbaar is voor iemand die zich gaat oriënteren op het hele tatoeage verwijderingsvlak, het soort informatie dat gevraagd wordt, het type vragen etc.
Nu opeens hebben we in 1 week tijd meer aanmeldingen dan in zijn totaliteit de afgelopen 5 jaar, allemaal heel toevallig bij dezelfde locatie, dezelfde behandeling, toevallig ook bij een nieuwe laser die in de picture wordt gebracht, geen van allen in staat zijn om foto's te plaatsen en ook qua schrijfstijl wel erg dicht bij elkaar liggen. Mensen die nog nooit eerder hebben gereageerd hier, wat ook al vreemd is, want het is simpelweg niet het gebruikelijke patroon van mensen die (gaan) starten met laserbehandelingen.

Een goede behandelaar heeft dit niet nodig en het is erg jammer dat dit topic waar altijd echte eigen ervaringen gedeeld worden nu redelijk gekaapt lijkt.
We zullen het vanzelf zien in de toekomst, of nieuwe lotgenoten zich actief bezig zullen blijven houden op dit topic of dat we allemaal enorm in de maling genomen worden.
Zo lijkt het in ieder geval wel momenteel en dat weerhoudt mij ook even om verdere updates te delen, dit topic is nooit bedoeld als commerciële klankkast.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 08:49:24 #95
382129 crew  Donna
pi_149318201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:37 schreef WRH het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk nooit overwogen, om te stoppen. Ik voelde mij wel ontzettend rot op de momenten dat het zo mis ging maar het ging weer over en dan ga je gewoon weer door. En als ik nu kijk dan ben ik weer op de goede weg en heb ik toch wel hoop dat het allemaal uiteindelijk wel mooi wordt, dat is het enige dat telt.
Vooralsnog heb ik er geen zichtbare littekens aan overgehouden.
Gelukkig maar!

Kan je nagaan dat het ook helemaal niets zegt. Ik had niet eens zo`n grote blaar (bij lange lange na niet) en wel een litteken. Maar, die is inmiddels ook al aan het wegtrekken, dus ik maak me niet druk. En dan nog liever een roze vlekje dan een tattoo.

Verder helemaal eens met je laatste post. :Y
pi_149334247
Ik heb vorige week mijn 3e behandeling gehad. De laser was iets hoger gezet. Ik had voor het eerst echt last erna en ook flinke blaren. Die blaren heb ik doorgeprikt en zijn netjes weggetrokken. Na iets minder dan een week ben ik nu weer geheel pijnvrij. De voorspelling is dat ik ongeveer nog 10 behandelingen nodig heb. Aan de ene kant vind ik wel vervelend dat ik nog 2 zomer met iets op m'n arm moet rondlopen waar ik niet blij mee ben. Aan de andere kant is het ook wel een beetje m'n eigen schuld want ik leef op dit moment niet gezond genoeg. Te weinig water drinken, te ongezond eten, roken, te weinig sporten etc.
Mijn volgende behandeling is op de nieuwe locatie in Zoetermeer. Ik ben benieuwd! Succes allen met dit tijdrovende en geldverslindende proces.
pi_149336451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:46 schreef WRH het volgende:
Ik vind het wel, net als overige lezers en schrijvers, erg jammer wat er nu opeens gebeurt met dit topic.
Al een paar jaar is dit hét topic waar we informatie en ervaringen delen en zit daar een zeker ritme in aan viewers, meeschrijvers, eerste ervaringen etc en nu plotseling wordt daar in 1 keer van afgeweken, dat geeft te denken.
In de afgelopen jaren komen er mondjesmaat mensen binnen die meeschrijven, die eigenlijk ook allemaal een redelijk zelfde 'tactiek' volgen die voor ons allemaal herkenbaar is voor iemand die zich gaat oriënteren op het hele tatoeage verwijderingsvlak, het soort informatie dat gevraagd wordt, het type vragen etc.
Nu opeens hebeben we in 1 week tijd meer aanmeldingen dan in zijn totaliteit de afgelopen 5 jaar, allemaal heel toevallig bij dezelfde locatie, dezelfde behandeling, toevallig ook bij een nieuwe laser die in de picture wordt gebracht, geen van allen in staat zijn om foto's te plaatsen en ook qua schrijfstijl wel erg dicht bij elkaar liggen. Mensen die nog nooit eerder hebben gereageerd hier, wat ook al vreemd is, want het is simpelweg niet het gebruikelijke patroon van mensen die (gaan) starten met laserbehandelingen.

Een goede behandelaar heeft dit niet nodig en het is erg jammer dat dit topic waar altijd echte eigen ervaringen gedeeld worden nu redelijk gekaapt lijkt.
We zullen het vanzelf zien in de toekomst, of nieuwe lotgenoten zich actief bezig zullen blijven houden op dit topic of dat we allemaal enorm in de maling genomen worden.
Zo lijkt het in ieder geval wel momenteel en dat weerhoudt mij ook even om verdere updates te delen, dit topic is nooit bedoeld als commerciële klankkast.
Er is hier maar 1 iemand die het topic kaapt. Al had hij het deze keer wel bij het rechte eind.
pi_149336998
Ik heb voor mezelf ca 3 behandelingen uitgetrokken om te beginnen. Dan moet ik wel resultaat zien anders overweeg ik over te stappen naar een andere behandelaar.
pi_149337339
Met 3 behandelingen kom je niet ver, bij wie je ook gaat.

Zit zelf op 6, tattoo is vager maar zeker niet weg.

Ik kijk zelf liever op andere site's met meer foto's en ervaringen van andere, en niet al deze onzin als hier boven. Maar dan zie je al gauw dat je 10 tot 20 keer zal moeten. En zelfs meer dan 20 is niet raar.
pi_149341420
Hoi Shenk,

Ik overweeg een coverup te doen. Ik zal met de tattooshop overleggen wat er allemaal mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')