abonnement Unibet Coolblue
pi_144895280


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

pi_144895406
Mij collega en ik krijgen niets te horen. Morgen als de HAH wordt gebracht, weten we pas hoeveel het voor zaterdag is :)
HAH op dinsdag is altijd een verrassing ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144895525
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

is dat een blijvende gewoonte?
Wat? HAH op donderdag? Ik hoop het toch niet :P
pi_144895546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:19 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Wat? HAH op donderdag? Ik hoop het toch niet :P
ja dat bedoelde ik
pi_144896707
Wij werken met mijnwerk en krijgen daar wekelijks een bericht met hah-planning + dat op het rooster het aantal tassen hah staat.

En nu ging het hier weer lekker (not) Moet deze week de PET-taken doen (net nu de eerste rit i.p.v. tussen 10:30 en 11:00 pas tussen 11:30 en 12:00) komt wegens vage bezuinigingsmaatregelen bij het autobedrijf. 's ochtends ging alles goed, alle wijken op tijd, maar wel voor een wijk een gigantische stapel losse post (die bij ons altijd in de nabrengtas zit en we over de wijken moeten verdelen) het gekke was: het ging niet om machine-post, maar om de grove post (bij machinepost kan ik me nog voorstellen dat er wat fout gaat, maar die grove post snap ik niet dat er letterlijk een bundel voor 1 wijk in de nabrengtas zit).

Net een paar straten van mijn eerste wijk gedaan en weer terug naar het depot voor de tweede rit.Wil ik net gaan bellen waar de chauffeur blijft, komt hij er om 1 minuut voor 1 aan met de helft van de middag-wijken, andere helft waren ze nog aan het voorbereiden toen hij het VBL verliet. Hij zou uitladen en terug rijden om te kijken of alles dan wel klaar was.Planner gebeld dat mensen met een vertraagde wijk ook geen vertragings-sms hadden gekregen en hier niet blij van werden. Op het moment dat ik belde was een andere chauffeur net op weg met de vertraagde wijken. Weg besparing bij het autobedrijf voor vandaag.
pi_144896759
We kregen toen de post er al was een sms dat sommige wijken hah hadden, ja dan heeft het nog zin... en rommeltje weer, inderdaad (tientallen sorteerfouten). We ploeteren vrolijk voort.
pi_144896793
Hier heb ik slechts 3 sorteerfoutjes gevonden en geen gele kaarten of missende gele kaarten :P
  donderdag 25 september 2014 @ 17:01:15 #8
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144896835
Hier ook HAH gehad, een soort Haribo proefpakket in ultragladde plastic verpakking. Hyperirritant spul dat om de haverklap uit de bundels gleed en 30 - 45 minuten 'vertraging' opleverde ten opzichte van de looptijd van een normale donderdag.
pi_144897021
quote:
8s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier ook HAH gehad, een soort Haribo proefpakket in ultragladde plastic verpakking. Hyperirritant spul dat om de haverklap uit de bundels gleed en 30 - 45 minuten 'vertraging' opleverde ten opzichte van de looptijd van een normale donderdag.
En? Waren ze lekker? ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 25 september 2014 @ 17:07:58 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144897039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:07 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En? Waren ze lekker? ;)
Ze waren op :'(
pi_144897100
quote:
8s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier ook HAH gehad, een soort Haribo proefpakket in ultragladde plastic verpakking. Hyperirritant spul dat om de haverklap uit de bundels gleed en 30 - 45 minuten 'vertraging' opleverde ten opzichte van de looptijd van een normale donderdag.
ik had gezien dat die hier in de stad maar in één postcode werd bezorgd. Gelukkig niet in de mijne.

Benieuwd waarom, kijken bij de plaatselijke Appie of er dan daar meer van verkocht wordt, om te testen of die dingen zin hebben? Hoop dat er uitkomt dat het geen zin heeft.. anders komt t nog vaker :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 25 september 2014 @ 17:11:50 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144897163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:09 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ik had gezien dat die hier in de stad maar in één postcode werd bezorgd. Gelukkig niet in de mijne.

Benieuwd waarom, kijken bij de plaatselijke Appie of er dan daar meer van verkocht wordt, om te testen of die dingen zin hebben? Hoop dat er uitkomt dat het geen zin heeft.. anders komt t nog vaker :P
Ja, bij ons in de stad ook slechts 25% van de wijken die rommel.

Overigens lag de HAH gewoon los in de zak. Toegegeven: bundelen zou zowat een onmogelijke taak zijn geweest.
pi_144897459
HIer ook hah, wat als een volslagen verrassing kwam, want er was niets doorgegeven. Gelukkig was het maar een kleintje (Bakkerij het Stoepje, broodkrant week 39, zou dit een wekelijks terugkerend blaadje zijn?). Saillant detail is dat we vorige week wel een mail hadden gekregen dat we do 18/9 hah van een of andere pizzabakker zouden hebben, maar die was toen in geen velden of wegen te bekennen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144898264
quote:
8s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Hier ook HAH gehad, een soort Haribo proefpakket in ultragladde plastic verpakking. Hyperirritant spul dat om de haverklap uit de bundels gleed en 30 - 45 minuten 'vertraging' opleverde ten opzichte van de looptijd van een normale donderdag.
Hier ook bij 1 wijk en het stond niet op de HAH planning. Had er al een wijk op zitten waar echt enorm veel fouten in zaten (vroegen ze vanochtend of ik die erbij wilde doen...) en toen kwam ik bij de 2e en toen zag ik dat grijze tasje :( werd me daar kwaad :')

En dan denk je dat het niet erger kan worden... maar die wijk loop ik in een andere volgorde, omdat de kar sinds alle veranderingen ergens halverwege de officiele route staat. En ja ik hoor alle tassen te bekijken... maar een voorbereider hoort geen 20 ziggo kaarten los in je eerste (in mijn geval nu laatste) tas te gooien :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144899524
Ja, die Ziggo begint nu ook lichtelijk te irriteren. "Het zijn de Ziggo overstapweken!" Nou, die zijn al zowat een jaar aan de gang!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 25 september 2014 @ 19:21:56 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144900737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ja, die Ziggo begint nu ook lichtelijk te irriteren. "Het zijn de Ziggo overstapweken!" Nou, die zijn al zowat een jaar aan de gang!
Idd. 8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144902125
Blij dat we hier geen Ziggo hebben...

Provincie Noord-Holland die brieven naar allerlei niet bestaande adressen stuurt heb ik hier ook al een tijdje niet meer voorbij zien komen....(even afkloppen natuurlijk ;) )
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2014 @ 20:06:04 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144902218
ach ja, het komt wel eens voor dat je brieven er tussen hebt voor elektriciteitshuisjes of lantaarnpalen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144902447
Dat is ook altijd leuk bij New York pizza in een nieuwbouwwijk. Bouwvakkers die wat bestellen. Gaat vervolgens wel in het adressenbestand. Krijg je post voor bouwplaats en dergelijke.
  donderdag 25 september 2014 @ 20:15:49 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144902579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat is ook altijd leuk bij New York pizza in een nieuwbouwwijk. Bouwvakkers die wat bestellen. Gaat vervolgens wel in het adressenbestand. Krijg je post voor bouwplaats en dergelijke.
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, het komt wel eens voor dat je brieven er tussen hebt voor elektriciteitshuisjes of lantaarnpalen :P
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144908056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:09 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ik had gezien dat die hier in de stad maar in één postcode werd bezorgd. Gelukkig niet in de mijne.

Benieuwd waarom, kijken bij de plaatselijke Appie of er dan daar meer van verkocht wordt, om te testen of die dingen zin hebben? Hoop dat er uitkomt dat het geen zin heeft.. anders komt t nog vaker :P
Hier stond die zooi voor alle postcodes op de planning maar sommige wijken in een postcode hadden wel HAH en andere niet. Leek me een beetje willekeurig verdeeld.
Mijn wijk was in ieder geval hariboloos *O*
pi_144908167
Ik verwacht trouwens dat ik de tas voor overgebleven HAH morgenochtend leger dan normaal zal aantreffen :D
  vrijdag 26 september 2014 @ 06:42:08 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144914968
Mogguh :W


quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
Ik verwacht trouwens dat ik de tas voor overgebleven HAH morgenochtend leger dan normaal zal aantreffen :D
:Y

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 26-09-2014 06:47:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144917487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 06:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :W

[..]

:Y
Je bent toch niet langs mijn depot gescooterd hè? :P
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:13:07 #25
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144917504
Ehm......neuh O-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144917865
quote:
Mijn wijk was in ieder geval hariboloos *O*
Onbegrijpelijk haribo

Wij hebben aankomende dinsdag in sommige wijken zware huis aan huis. Hopelijk dan geen H&M of bijenkorf tussen de post. En voor de mensen die denken dat ze van de C1000 folder af zijn als deze in jumbo verandert: aankomende dinsdag hebben wij zowel de C1000 als de jumbo (+Gamma + een zware folder)
pi_144919646
Manmanman wat een boze gamertjes toch op twitter. De actie van Voetbal International met de game Fifa 15 ging niet zo goed, games hadden gister moeten komen maar dat ging mis. Volgens mij ging er vorig jaar ook al wat mis met zo'n actie _O-

Ochja wel altijd balen als je op zo'n game zit te wachten en hij komt niet op de release datum binnen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:58:38 #28
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144922024
2 wijken vandaag, jammer dat de post elke keer zo achterlijk laat is..

Hoop dat het droog blijf!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144923306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Manmanman wat een boze gamertjes toch op twitter. De actie van Voetbal International met de game Fifa 15 ging niet zo goed, games hadden gister moeten komen maar dat ging mis. Volgens mij ging er vorig jaar ook al wat mis met zo'n actie _O-

Ochja wel altijd balen als je op zo'n game zit te wachten en hij komt niet op de release datum binnen :P
Haha, ja, ik zag het ook voorbij komen :P Inclusief flauwe grapjes van PostNL. Ik baal ook altijd als een boek niet op de datum dat het uitkomt in de bus ligt, dus ik snap het wel ;)
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:35:21 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144924320
Post was wat verlaat(nieuwe chauffeur die werd in geleerd).
1 1/2 tas aan post.
Het was de hele dag miezerig en vandaag een beetje veel chagrijnige mensen op de weg/in de wijk :{
Maakte die 2 3/4 uur wel wat lang :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144925156
Ik schrok toen straks :o stopte bij een oranje bus om wat foutjes erin te gooien, hangt er een enorme bundel post uit die bus! Bleek van Sandd te zijn :') heb wel ff gebeld wat ik er het beste mee kon doen, uiteindelijk twee bundels van gemaakt en in de bus gegooid. Schaamde me wel om zo'n enorme stapel post in die bus te gooien :X

Oh en net komt de HAH planning binnen, het lijkt erop dat de C&A een gewoonte gaat worden.....

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 26-09-2014 15:16:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144925825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik schrok toen straks :o stopte bij een oranje bus om wat foutjes erin te gooien, hangt er een enorme bundel post uit die bus! Bleek van Sandd te zijn :') heb wel ff gebeld wat ik er het beste mee kon doen, uiteindelijk twee bundels van gemaakt en in de bus gegooid. Schaamde me wel om zo'n enorme stapel post in die bus te gooien :X

Oh en net komt de HAH planning binnen, het lijkt erop dat de C&A een gewoonte gaat worden.....
Misschien was het teveel moeite om het op de verkeerde adressen naar binnen te gooien.
Stickertje op die bus plakken: Niet gebruiken voor post van de concurrent!

Ik heb nog geen planning gezien voor volgende week. Dat is waarschijnlijk maar goed ook. Dan ben ik misschien wat minder geïrriteerd voordat de week nog moet beginnen. :P
pi_144925965
Zoals verwacht is er gisteren opeens geen HAH overgebleven. Er is werkelijk niet één zo'n haribo ding teruggekomen op het depot _O-

Ander "leuk" nieuws; ik zag vandaag een aangereden kat doodgaan terwijl we stonden te wachten op de dierenambulance. Fijn om daar je werkdag mee te mogen beginnen -O-
pi_144926140
quote:
Oh en net komt de HAH planning binnen, het lijkt erop dat de C&A een gewoonte gaat worden.....
Staat bij ons dan waarschijnlijk als "winter 2014" op het rooster (ik vermoedde al dat het iets van een kledingzaak was). En die folder zal dan wel in de winter, lente, zomer en herfst gaan komen.

Voor mij persoonlijk jammer dat het dit keer op de dinsdag is en niet op de zaterdag (zaterdag volgens mijn rooster altijd de enige dag ik maar 1 wijk heb, tenzij er veel zieken/verlofgangers zijn).

En zoals ik ooit een collega hoorde zeggen: "het maakt niet uit hoeveel het is, bezorgen moet je het toch."
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:41:45 #35
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144926449
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:26 schreef Rafierafie het volgende:
Zoals verwacht is er gisteren opeens geen HAH overgebleven. Er is werkelijk niet één zo'n haribo ding teruggekomen op het depot _O-
Je verwacht het net hè... :9
quote:
Ander "leuk" nieuws; ik zag vandaag een aangereden kat doodgaan terwijl we stonden te wachten op de dierenambulance. Fijn om daar je werkdag mee te mogen beginnen -O-
-O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144928567
Hoezo minder post, overcomplete postbodes? Hier worden flessen wijn en extra betaling in de strijd gegooid om de laatste wijken weg te krijgen. Beetje jammer voor de mensen die altijd zonder morren bereid zijn om extra te lopen... eigen schuld als iedereen straks gaat wachten tot de wijken in de aanbieding worden gegooid. ;)
pi_144929737
Misschien moeten we gewoon een stapel postbodes jou kant op verhuizen Posje. Er zijn zat bedrijven die hun werknemers laten verhuizen. Waarom de post niet?

Overigens denk ik dat het het per regio enorm verschild. Het is altijd lastiger om in een plattelandsgebied mensen te vinden. Kranten enzo hebben daar ook last van.

In de 4,5 maand dat ik nu thuis zit zie ik hier elke week iemand anders. Overschotten hebben we hier niet aan bezorgers, maar geen echt te kort ook.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144930055
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef V__L_N het volgende:
Misschien moeten we gewoon een stapel postbodes jou kant op verhuizen Posje. Er zijn zat bedrijven die hun werknemers laten verhuizen. Waarom de post niet?

Dat denk ik soms ook: ik heb het niet verzonnen, dat postbodes overcompleet thuis op de bank moeten zitten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 september 2014 @ 17:53:54 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144930273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef V__L_N het volgende:
Misschien moeten we gewoon een stapel postbodes jou kant op verhuizen Posje. Er zijn zat bedrijven die hun werknemers laten verhuizen. Waarom de post niet?

Overigens denk ik dat het het per regio enorm verschild. Het is altijd lastiger om in een plattelandsgebied mensen te vinden. Kranten enzo hebben daar ook last van.

In de 4,5 maand dat ik nu thuis zit zie ik hier elke week iemand anders. Overschotten hebben we hier niet aan bezorgers, maar geen echt te kort ook.
Verschilt per regio. Hier in het noorden hebben we genoeg mensen die wel willen werken, dus vacatures zijn snel vervuld. En iedere week een ander? Ik heb iedere week een andere wijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144931066
Mijn kleine depot (6 wijken) heeft een vacature (nu nog zieke wiens contract niet wordt verlengd), een bezorger die je wel rots in de branding zou kunnen noemen (en meer wijken loopt) is geblesseerd. Dat hakt er wel in (met verder een onwillige en een nieuwe). En elders in de stad komen ze ook bezorgers tekort (area centrum). Ik heb wel het idee dat het tijdelijk is, de omstandigheden zeg maar.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:57:50 #41
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144934192
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:56 schreef posje het volgende:
Hoezo minder post, overcomplete postbodes? Hier worden flessen wijn en extra betaling in de strijd gegooid om de laatste wijken weg te krijgen. Beetje jammer voor de mensen die altijd zonder morren bereid zijn om extra te lopen... eigen schuld als iedereen straks gaat wachten tot de wijken in de aanbieding worden gegooid. ;)
Whut, mogen ze hier ook wel doen, had uiteindelijk 3 wijken ( hele stad bestaat er uit 5 :') ) maar kan geen bedankje vanaf hoor.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144934687
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Whut, mogen ze hier ook wel doen, had uiteindelijk 3 wijken ( hele stad bestaat er uit 5 :') ) maar kan geen bedankje vanaf hoor.
Eigenlijk al heel wat, ze hebben dankjewel gezegd, twee keer zelfs! Ohwja de betrokkenheidsmonitor komt er aan :). Verklaring/excuus voor het wederom niet boeken kan er nog niet af, maar vooruit, we zitten in een cultuurverandering, dat heeft tijd nodig.
(Sorry sorry sorry, ik hoop ooit weer het zonnetje in huis te kunnen zijn.)
pi_144935285
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Whut, mogen ze hier ook wel doen, had uiteindelijk 3 wijken ( hele stad bestaat er uit 5 :') ) maar kan geen bedankje vanaf hoor.
5? Dat kan moeilijk een stad genoemd worden. Hebben jullie stadsrechten? :+
pi_144936905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:14 schreef posje het volgende:

[..]

Eigenlijk al heel wat, ze hebben dankjewel gezegd, twee keer zelfs! Ohwja de betrokkenheidsmonitor komt er aan :). Verklaring/excuus voor het wederom niet boeken kan er nog niet af, maar vooruit, we zitten in een cultuurverandering, dat heeft tijd nodig.
(Sorry sorry sorry, ik hoop ooit weer het zonnetje in huis te kunnen zijn.)
betrokkenheidsmonitor is verspilde tijd/geld, een blik hier werpen weet je alles.
pi_144938638
[]quote]Verschilt per regio. Hier in het noorden hebben we genoeg mensen die wel willen werken, dus vacatures zijn snel vervuld. En iedere week een ander? Ik heb iedere week een andere wijk :P[/quote]

Zulke mensen lopen nu hier ook. Ik deed het even vanuit het standpunt van mijn huis he ;)
Zelf loop ik nog steeds met krukken, weinig post te bezorgen dan. Ik ontvang het alleen maar en af en toe klets ik met m'n invallers.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144938654
Misschien is er ruimte voor een link naar de echte verhalen? ;) Het belooft deze keer iets beters te worden dan 'doorgroeien in je werk' en dat soort irrelevante bla-bla. Ik geef het een kans, een eerlijke kans, al belooft dat meestal niet veel goeds. Of het enige invloed heeft?? Ik blijf mij intussen beraden.
pi_144938905
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Verschilt per regio. Hier in het noorden hebben we genoeg mensen die wel willen werken, dus vacatures zijn snel vervuld. En iedere week een ander? Ik heb iedere week een andere wijk :P
Hier staan vacatures vrij lang open en als men dan iemand heeft stopt die er meestal ook weer vrij snel. Soms zelfs extreem snel, deze week zou ik iemand moeten in werken (opleiding is een veelte groot woord) en ik heb hem helemaal niet gezien, hij kon iets beters krijgen. ;)

Of ze er iemand anders voor aannemen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het team langzaam aan steeds kleiner wordt, dit jaar is de lijst al met zeker 10 of 12 personen gekropen.

Het positieve is wel dat ik meer uren maak. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_144943861
Voor morgen op een grotere wijk gezet, waardoor het niet lukt om voor 17:00 klaar te zijn. Maar goed, planner zei dat het oké was. Was bij uitzonderingen toch 18:00 maximaal dacht ik :P
Actions speak louder than words.
  zaterdag 27 september 2014 @ 06:34:19 #49
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144948295
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:45 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Hier staan vacatures vrij lang open en als men dan iemand heeft stopt die er meestal ook weer vrij snel. Soms zelfs extreem snel, deze week zou ik iemand moeten in werken (opleiding is een veelte groot woord) en ik heb hem helemaal niet gezien, hij kon iets beters krijgen. ;)

Of ze er iemand anders voor aannemen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het team langzaam aan steeds kleiner wordt, dit jaar is de lijst al met zeker 10 of 12 personen gekropen.

Het positieve is wel dat ik meer uren maak. :)
ik zie het nog wel eens verschijnen dat de wijk die blijft staan, de volgende ochtend (moet) word(en) bezorgt en de 'eigen wijk' in de middag wordt gelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 27-09-2014 06:46:44 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144948807
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 06:34 schreef Pietertje71 het volgende:
ik zie het nog wel eens verschijnen dat de wijk die blijft staan, de volgende ochtend (moet) word(en) bezorgt en de 'eigen wijk' in de middag wordt gelopen.
Dan zeggen de mensen tenminste: "wat ben je lekker vroeg" ;)
(ipv klagen over te laat tegen degene die het oplost)
  zaterdag 27 september 2014 @ 09:08:33 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144948820
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:07 schreef posje het volgende:

[..]

Dan zeggen de mensen tenminste: "wat ben je lekker vroeg" ;)
(ipv klagen over te laat tegen degene die het oplost)
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144949198
vandaag loop ik niet mijn 2 vaste wijken, maar mijn kleine wijk die ik wel vast heb en een andere 'grote' wijk. Voor die tweede wijk staat exact de tijd als voor mijn vaste grote wijk, maar hij is veeeel kleiner (of eigenlijk, makkelijker, rijtjeshuizen in parallel lopende straatjes, ipv veel gefiets). Ik vermoed dat de wijk zo ruim staat door de laatste straat. Die is denk ik berekend op lopen, want aan de oneven kant staat een gedeelte huizen. Maar aan de even kant staan 3 gigantische bedrijven. Daar fiets je in 3 minuten doorheen, maar als je het moet lopen ben je zeker een halfuur kwijt..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144949504
Of er echt minder post is weet ik niet, maar het moet er allemaal wel sneller doorheen blijkbaar, want de laatste weken is het echt raak met kapotte/gescheurde post die ik thuis ontvang, en zo te zien allemaal door de HSM veroorzaakt aan de bovenkant. Bij een tijdschrift in plastic gaat ie er ook rustig doorheen, waardoor de laatste pagina's vrijwel onleesbaar zijn...
pi_144949589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:07 schreef Deezertje het volgende:
Of er echt minder post is weet ik niet, maar het moet er allemaal wel sneller doorheen blijkbaar, want de laatste weken is het echt raak met kapotte/gescheurde post die ik thuis ontvang, en zo te zien allemaal door de HSM veroorzaakt aan de bovenkant. Bij een tijdschrift in plastic gaat ie er ook rustig doorheen, waardoor de laatste pagina's vrijwel onleesbaar zijn...
Tijdschriften gaan niet door de HSM.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:16:01 #55
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144949610
Nou dat viel mij idd ook al op: beschadigingen!
En heel soms niet de minst geringste.
Deze week had ik een A4-enveloppe met daarin een dik pak aan bladen oid. Die was aan de zijkant geheel opengescheurd.
Sowieso zou ik zoiets met verstevigde randen(ductape oid) versturen, maar goed ;)
Bij die dunne enveloppen hoeft ook maar een spatje regen op te vallen en ze scheuren al open ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144949638
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tijdschriften gaan niet door de HSM.
Ik weet/hoop wel dat ze zo niet de deur uitgaan bij de afzender ;) En van de soms strakke elastieken komt 't niet, dan zit er wel een flinke vouw in.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:20:59 #57
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144949678
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik weet/hoop wel dat ze zo niet de deur uitgaan bij de afzender ;) En van de soms strakke elastieken komt 't niet, dan zit er wel een flinke vouw in.
Het zijn soms idd te 'mooie beschadigingen' dat ik er aan twijfel of die 'met de hand' zijn gedaan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144949795
Ja, ik zie de laatste tijd ook veel beschadigingen. Van de week kregen mensen 1 of andere bestelkaart (formaat van een standaardansichtkaart). Alleen hun adres was nog leesbaar. Ongeveer 1/4de van dat ding was nog over :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:35:00 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144949864
Het is vandaag burendag. Ik ben benieuwd of ik er iets van merk in mijn wijken ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144949918
In 1 straat hadden ze vorige week een feestje. Straat nr 2 heeft ook regelmatig een feestje met de verschillende bewoners en de andere 4 doen er volgens mij nooit aan.
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:42:17 #61
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144949967
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:38 schreef Herfstblad het volgende:
In 1 straat hadden ze vorige week een feestje. Straat nr 2 heeft ook regelmatig een feestje met de verschillende bewoners en de andere 4 doen er volgens mij nooit aan.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144950033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Het is vandaag burendag. Ik ben benieuwd of ik er iets van merk in mijn wijken ;)
Alles bij de buren bezorgen, dat bevordert het contact!
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:11:29 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144950383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:47 schreef posje het volgende:

[..]

Alles bij de buren bezorgen, dat bevordert het contact!
_O_ _O_ _O- _O- _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144951381
Burendag, de leukste dag in het jaar. Er zijn hier dit jaar maar liefst 6 straten/blokken die mee doen. 6 feestjes :)

Vorig jaar waren het er 5. Waarvan 3 al begonnen terwijl ik aan het lopen was. Hier een glaasje fris, daar een stuk cake... Gezellige boel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:18:01 #65
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_144951557
Hee, bij ons in de straat is er ook een straatfeest! Ik kan er helaas niet naartoe omdat ik naar een verjaardag van een vriend moet in Zeeland (en zo werken)...

Ik zal eens gaan werken dus... :')
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:28:38 #66
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_144951777
Hier doen ze niks aan burendag ieg niet in mijn wijk..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_144951878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:20 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Het zijn soms idd te 'mooie beschadigingen' dat ik er aan twijfel of die 'met de hand' zijn gedaan ;)
Wat soms kan gebeuren is dat als er iets hards in een envelop zit (een speldje, of muntgeld), dat dit in de sorteermachine, waar de post met een noodgang doorheen gaat, door de envelop heen scheurt. Je krijgt dan vaak een hele mooie rechte scheur langs de vouwlijn, en vervolgens denken mensen dat wij met stanleymesjes de verjaardagskaarten opensnijden op zoel naar meegestuurd geld :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144955187
zo, dik uur binnen de tijd gebleven in totaal. Stond dus zelfs in de baas zn tijd te douchen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 september 2014 @ 15:02:36 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144955601
Was prima te doen vandaag. Kon alles helaas net niet in een keer houden, dus moest nog even langs het depot.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144956063
Hier was het op zich ook prima, al hebben veel mensen in sommige straten blijkbaar Agis als zorgverzekeraar :P

Geen burendagfeestjes gezien. In de voorgaande jaren trouwens ook nog nooit wat aangeboden gekregen bij zulke feestjes als ik langs liep ;)
pi_144958070
Best een goed plan om sorteerfouten te gaan tellen, zeg ik minder lelijke dingen op straat :)

EN de volgende zieke heeft zich aangediend. Net twee kleine negertjes, maar dat mag niet meer.
pi_144958347
Je klinkt een beetje overspannen posje. Pas je wel goed op je zelf? Niks is het waart om je leven door te laten verpesten hoor. Adem in, gooi met wat borden, adem uit en ontspan. (Indien gewenst herhalen zo vaak als nodig is of tot service op is)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:37:08 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144959146
Middag :)

Het was heerlijk te doen vandaag. Vanochtend had de auto 2 tassen te weinig aan HAH afgeleverd.
Ik had eerst niets in de gaten(ik was ook eerlijk gezegd vergeten naar het eindcijfer te kijken O-) ) en had nog gevraagd of dat alles was (en dat was volgens de chauffeur zo ) Ik was nog wat straten aan het hersorteren, en daarna de tas HAH openmaakte: 4 folders. Ja dan heb ik toch zeker een tas of 3 nodig :o

Even gebeld met TC en wel alvast met een wijk begonnen. Een halfuurtje later stonden de andere 2 tassen op het depot ^O^
Dus nog een stukje 1e wijk (38 adressen..net te kort :+ ) na moeten folderen, maar met dit weer was dat geen ramp ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat soms kan gebeuren is dat als er iets hards in een envelop zit (een speldje, of muntgeld), dat dit in de sorteermachine, waar de post met een noodgang doorheen gaat, door de envelop heen scheurt. Je krijgt dan vaak een hele mooie rechte scheur langs de vouwlijn, en vervolgens denken mensen dat wij met stanleymesjes de verjaardagskaarten opensnijden op zoel naar meegestuurd geld :N
Ja maar soms ook gewoon in een tvgids oid. Ik zou mijzelf kapot schamen als ik een verjaardagskaart oid moet bezorgen waar zo'n 'rechte beschadiging' in zit :@
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144959240
Wij hadden op het depot weer eens verkeerde post (2 tassen). Voor De Bilt dit keer (die is ook verhuisd naar het VBL) :P. Maar volgens mij was bijna alles er vandaag op tijd. Hopelijk komt volgende week echt alles op tijd :)
pi_144959825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:10 schreef V__L_N het volgende:
Je klinkt een beetje overspannen posje. Pas je wel goed op je zelf? Niks is het waart om je leven door te laten verpesten hoor. Adem in, gooi met wat borden, adem uit en ontspan. (Indien gewenst herhalen zo vaak als nodig is of tot service op is)
Sorry en dankje V_L_N, je hebt gelijk. Misschien is het ook gewoon niet meer te doen voor mij, zoals het nu gaat. In elk geval stop ik voor het mij stopt, geen enkel werk is me dat waard. Het is de pest dat het werk op zich me alleen maar goed doet. En het gerommel eromheen moet ik me niet zo aantrekken (maar waar zit die knop?)
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 18:16:16 #76
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144960199
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:39 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hadden op het depot weer eens verkeerde post (2 tassen). Voor De Bilt dit keer (die is ook verhuisd naar het VBL) :P. Maar volgens mij was bijna alles er vandaag op tijd. Hopelijk komt volgende week echt alles op tijd :)
Volgende week redelijk drukke week. We gaan ons best doen maar het zou best kunnen dat het niet lukt.
Verkeerde labels op de tassen of op verkeerde rc gegooid?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144960326
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:16 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgende week redelijk drukke week. We gaan ons best doen maar het zou best kunnen dat het niet lukt.
Verkeerde labels op de tassen of op verkeerde rc gegooid?
Verkeerde rc neem ik aan. Verder niet erin gekeken ;).

Maak me nou niet bang. :P
pi_144962103
quote:
Sorry en dankje V_L_N, je hebt gelijk. Misschien is het ook gewoon niet meer te doen voor mij, zoals het nu gaat. In elk geval stop ik voor het mij stopt, geen enkel werk is me dat waard. Het is de pest dat het werk op zich me alleen maar goed doet. En het gerommel eromheen moet ik me niet zo aantrekken (maar waar zit die knop?)
Je grens bewaken is een kunst en aangeven waarom is soms nog lastiger.
Ik stel voor mezelf altijd een heel duidelijke lijst op, wat wel en wat niet. Dus wel op een piekdag 2 wijken, maar geen 3 bv. Maximaal 5 uur lopen op een middag of 6 uur als ik om 11 uur mag beginnen.
En vervolgens dat heel heel helder melden. Heb je goed contact met je tc?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144963712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:39 schreef Herfstblad het volgende:
Wij hadden op het depot weer eens verkeerde post (2 tassen). Voor De Bilt dit keer (die is ook verhuisd naar het VBL) :P. Maar volgens mij was bijna alles er vandaag op tijd. Hopelijk komt volgende week echt alles op tijd :)
Wel typisch dat de Koploperstraat een vbl is geworden. Toen ik er zat was het nog een vbg. Moesten naar een andere locatie in Utrecht (vbl). Hadden ze beter ons kunnen laten zitten en de Bilt e.d. op de Europalaan laten sorteren.
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 20:17:46 #80
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_144963837
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Wel typisch dat de Koploperstraat een vbl is geworden. Toen ik er zat was het nog een vbg. Moesten naar een andere locatie in Utrecht (vbl). Hadden ze beter ons kunnen laten zitten en de Bilt e.d. op de Europalaan laten sorteren.
Echt niet. Ik had voor geen goud naar die fabriekshal gewild. :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_144965686
Ik heb er soms ook wel moeite mee om nee te zeggen tegen extra dingen, maar dat is vooral omdat het toch extra centjes zijn. Van de week was ik niet goed in orde, zondag en maandag hele dag op bed, dinsdag 4 uur werk (dat was al ingepland), woensdag vrij en weer op bed... en dan toch ja zeggen op een extra wijk voor donderdag en vrijdag :').
Waar ik wel echt nee tegen zeg is als het teveel wordt op 1 dag. 5 uur is ook wel mijn grens voor piekdagen. Daldagen liefst niet meer dan 2 wijkjes want ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan :P

Maar heb ook wel eens nee gezegd gewoon omdat ik echt geen zin meer had om er last minute wat bij op te nemen. Mijn antwoord is dan meestal dat het 'niet uitkomt' ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_144965870
http://www.bvpp.nl/index.(...)in-de-cao-van-postnl
Iemand nog ideeën?
Wel vreemd dat ze nu alweer bezig zijn met de 'grote' cao terwijl de onderhandelingen voor de PBZ cao nauwelijks zijn begonnen.
pi_144965910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:28 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Je grens bewaken is een kunst en aangeven waarom is soms nog lastiger.
Ik stel voor mezelf altijd een heel duidelijke lijst op, wat wel en wat niet. Dus wel op een piekdag 2 wijken, maar geen 3 bv. Maximaal 5 uur lopen op een middag of 6 uur als ik om 11 uur mag beginnen.
En vervolgens dat heel heel helder melden. Heb je goed contact met je tc?
Dank voor je betrokken reactie. Ik heb (of had) goed contact met mijn tc. Als er iets was kon ik hem bereiken, of hij belde terug. Als ik mijn grenzen aangaf (en waarom) nam hij dat serieus. Ik schrijf dat in de verleden tijd, want communiceren via het servicecentrum gaat zoveel moeizamer. Tc is nauwelijks meer op de hoogte wat er speelt, wie wat loopt en hoeveel, enz. Als het nodig is bel ik tc, maar ik vind het lastiger geworden, mis het korte lijntje en net dat beetje steun of medewerking om mezelf beter te kunnen beschermen. Ik heb een mail gestuurd met een voorstel voor komende tijd, wat ik nodig heb om het vol te houden. Want de omstandigheden zijn perfect om mezelf uit uit verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid naar de kloten te werken. En anders 'code oranje': alleen nog mijn eigen wijk(en) lopen.
pi_144965952
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:17 schreef dud0r het volgende:

[..]

Echt niet. Ik had voor geen goud naar die fabriekshal gewild. :P
Vooral een bakoven en een extra reistijd van 5 min voor al alleen de verplaatsing binnen het pand....
pi_144966167
Had vandaag alleen de helft van het grote kerkdorp, amper post, slechts een volle tas en veelste weinig hah. Zo weinig hah dat de studente die de andere helft had en alles mee genomen had nog te kort kwam. Met lekker rustig aan doen had ik nog een half uurtje over en toen was het tijd om mijn telefoon ook eens een keertje uit te doen. ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_144970598
quote:
Ik heb er soms ook wel moeite mee om nee te zeggen tegen extra dingen, maar dat is vooral omdat het toch extra centjes zijn. Van de week was ik niet goed in orde, zondag en maandag hele dag op bed, dinsdag 4 uur werk (dat was al ingepland), woensdag vrij en weer op bed... en dan toch ja zeggen op een extra wijk voor donderdag en vrijdag :').
Waar ik wel echt nee tegen zeg is als het teveel wordt op 1 dag. 5 uur is ook wel mijn grens voor piekdagen. Daldagen liefst niet meer dan 2 wijkjes want ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan :P

Maar heb ook wel eens nee gezegd gewoon omdat ik echt geen zin meer had om er last minute wat bij op te nemen. Mijn antwoord is dan meestal dat het 'niet uitkomt' ;)
Je bewaakt dus wel je grenzen! En dat is verstandig, maar jou verstand weet dus dat het soms noodzakelijk is om extra geld nodig te hebben. Dat is een sterke interne motivator. Die kan je nog zelf in balans houden. De 'winst' is voor jezelf, en het verlies als je nee zegt ook.
Maar wat nou als ze je vragen voor een extra wijk, maar het eerste wat je motivatie is "ik kan geen nee zeggen", "ik voel me verantwoordelijk als die wijk blijft staan", "als ik nu nee zeg vragen ze het nooit meer"
Er valt voor jou als persoon nooit winst te halen uit die situaties. Niet als je nee zegt, niet als je ja zegt... Zit er ergens een positieve factor in zulke situaties? Voor zulke mensen echt niet en het is een mega valkuil.

quote:
Dank voor je betrokken reactie. Ik heb (of had) goed contact met mijn tc. Als er iets was kon ik hem bereiken, of hij belde terug. Als ik mijn grenzen aangaf (en waarom) nam hij dat serieus. Ik schrijf dat in de verleden tijd, want communiceren via het servicecentrum gaat zoveel moeizamer. Tc is nauwelijks meer op de hoogte wat er speelt, wie wat loopt en hoeveel, enz. Als het nodig is bel ik tc, maar ik vind het lastiger geworden, mis het korte lijntje en net dat beetje steun of medewerking om mezelf beter te kunnen beschermen. Ik heb een mail gestuurd met een voorstel voor komende tijd, wat ik nodig heb om het vol te houden. Want de omstandigheden zijn perfect om mezelf uit uit verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid naar de kloten te werken. En anders 'code oranje': alleen nog mijn eigen wijk(en) lopen.
Je Tc is nog steeds verantwoordelijk voor jou. Hij is je leidinggevende. Dat servicecentrum is alleen maar ontwikkeld om te zorgen dat hij meer tijd heeft voor de dingen die er echt toe doen. En het gedrag en welzijn van zijn pbz is belangrijk. Het feit dat je ze niet altijd rechtstreeks kan bellen wil niet zeggen dat je geen contact mag vragen. Bel hem vraag hem om een persoonlijk contact. Hij heeft die auto niet gekregen om alleen maar te wassen, hij heeft hem om z'n depo's te bezoeken en z'n bezorgers te spreken.
Hij is de aangewezen persoon om de planning een tik op de vingers te geven en bepaalde zaken in de gaten te houden. Maar hij is een mens en kan alleen maar iets uitvoeren als mensen hem vertellen wat er mis gaat.
Wat niet wil zeggen dat je hysterisch moet zijn of moet gaan huilen. Maar gewoon feiten: 3 wijken op een piekdag kan niet, bellen in een vakantie kan niet, uren structureel verkeerd kan niet... Zal je zien dat ie helemaal geen idee heeft dat het gebeurd en dat ie jou heel goed begrijpt.


(beetje belerend dit misschien, maar het is meer bedoeld als een klein duwtje.)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_144971709
Bij PostNL is het onderwerp uitbetalen van uren en de haalbaarheid van normtijden vaak een heet hangijzer, maar bij Sandd hebben ze nu een even simpele als doeltreffende manier gevonden om postbezorgers met kritiek de mond te snoeren. Laat simpelweg in de CAO opnemen dat de baas altijd gelijk heeft, en dat de werknemer nooit recht heeft op meer dan wat de baas hem toebedeelt.

Uit de nieuwe CAO voor Postverspreiders, artikel 18, lid 1:

quote:
Werknemers van 23 jaar en ouder worden verloond conform het wettelijk minimum bruto loon , op basis van de door de werkgever gehanteerde normeringssystematiek. Werknemer heeft enkel aanspraak op vergoeding van de door werkgever via de normeringssystematiek vastgestelde norm-uren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144974287
Waar kies je dan voor? PostNL biedt een fatsoenlijk uurloon, maar de omstandigheden worden slechter (helft van de wijken slordig gesorteerd, minder vrijheid, meer gedoe). Bij de andere werkgever ben ik minder afhankelijk van anderen en kan ik lopen wanneer ik wil, maar de arbeidsvoorwaarden zijn wel erg belabberd (uurloon de helft van PostNL, geen verzekering, geen doorbetaling bij ziekte of vakantie).
pi_144974359
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb er soms ook wel moeite mee om nee te zeggen tegen extra dingen, maar dat is vooral omdat het toch extra centjes zijn.
Dat is meer dan mooi meegenomen :) Daar heb ik minder 'last' van, want wat ik verdien lever ik bij UWV weer in (en vaak meer dan dat). Toch blijft er de drive om zoveel mogelijk zelf te verdienen, zo hard te werken als ik kan (oké soms een beetje meer). Het bezorgen leverde mij op een andere manier toch veel op. Dat raak ik een beetje kwijt.
pi_144975446
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 03:08 schreef posje het volgende:
Waar kies je dan voor? PostNL biedt een fatsoenlijk uurloon, maar de omstandigheden worden slechter (helft van de wijken slordig gesorteerd, minder vrijheid, meer gedoe). Bij de andere werkgever ben ik minder afhankelijk van anderen en kan ik lopen wanneer ik wil, maar de arbeidsvoorwaarden zijn wel erg belabberd (uurloon de helft van PostNL, geen verzekering, geen doorbetaling bij ziekte of vakantie).
met zulke belabberde arbeidsvoorwaarden zou ik geen seconde overwegen om voor dat bedrijf te gaan werken! Jullie zouden pas moeten gaan staken. Postnl zit op het minimumloonniveau. Als jullie daar de helft van krijgen omdat het zogenaamd haalbaar is in een veel snellere tijd wordt je dus echt zwaar onderbetaald, wat de CAO ook beweerd...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_144975447
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 03:08 schreef posje het volgende:
Waar kies je dan voor? PostNL biedt een fatsoenlijk uurloon, maar de omstandigheden worden slechter (helft van de wijken slordig gesorteerd, minder vrijheid, meer gedoe). Bij de andere werkgever ben ik minder afhankelijk van anderen en kan ik lopen wanneer ik wil, maar de arbeidsvoorwaarden zijn wel erg belabberd (uurloon de helft van PostNL, geen verzekering, geen doorbetaling bij ziekte of vakantie).
Dat hangt af van je omstandigheden. Als je het geld echt nodig hebt, ben je beter af bij PostNL, en zul je het gedoe eromheen tot op zekere hoogte moeten tolereren (bij ons worden nu trouwens echt wel maatregelen genomen tegen slechte voorbereiding en wordt ook binnen strenger gecontroleerd)

Als je toch al geld zat hebt en het je alleen maar te doen is om in beweging blijven en onder de mensen komen, dan is Sandd een betere keuze. Hoewel ik persoonlijk denk dat als dat je voornaamste motivatie is je beter vrijwilligerswerk in het buurthuis kunt gaan doen, je aansluiten bij een wandelclub, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144975494
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hoewel ik persoonlijk denk dat als dat je voornaamste motivatie is je beter vrijwilligerswerk in het buurthuis kunt gaan doen, je aansluiten bij een wandelclub, etc.
Dat is zeker waar! Dan liever vrijwilligerswerk voor mensen die het echt nodig hebben. Is zelfs een beetje goedkoper voor mij ;) - die regels heb ik ook niet verzonnen.
pi_144975926
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:11 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar wat nou als ze je vragen voor een extra wijk, maar het eerste wat je motivatie is "ik kan geen nee zeggen", "ik voel me verantwoordelijk als die wijk blijft staan", "als ik nu nee zeg vragen ze het nooit meer"
Er valt voor jou als persoon nooit winst te halen uit die situaties. Niet als je nee zegt, niet als je ja zegt... Zit er ergens een positieve factor in zulke situaties? Voor zulke mensen echt niet en het is een mega valkuil.

Ik wilde al te graag dat wijkje (ruim 2,5 uur) wegbrengen, ze uit de brand helpen, maar het lukte me twee keer om te zeggen: nee ik loop al 7 uur, het moet verantwoord blijven. 's Middags wordt de bal weer bij mij neergelegd (wijk blijft staan, los jij het op?). Dat wordt hogeschool voor mij. Ach wat maken die paar uurtjes nog uit? Ben al blij dat ik duidelijk heb gemaakt dat het meteen de laatste keer is, op deze manier.

quote:
Je Tc is nog steeds verantwoordelijk voor jou. Hij is je leidinggevende. [...]
(beetje belerend dit misschien, maar het is meer bedoeld als een klein duwtje.)
Snap ik en je hebt gelijk, Kwam slecht uit dat mijn tc deze week vakantie had, net na mijn vakantie. Eer ik aan de bel kan trekken (weer, want ik maak echt mijn dingen wel duidelijk) liggen er alweer traantjes op de loer ja. Maar SC noch TC kan zeggen: had dan maar iets gezegd.

En nog iets, ik heb het idee dat zaken makkelijker afgeschoven worden, nu ze (TC en SC) zelf al niet meer weten wie waarvoor verantwoordelijk is. Zoals fouten met uren of verlof, ze verwerken dat allebei anders, wat bij de één kan, kan bij de ander niet, een foutje of vergeten te boeken ligt altijd bij de ander, maar ze willen elkaar ook niet afvallen. Kan mij dat nou schelen, als het maar wordt gecorrigeerd. En dat gebeurt dus soms niet. 'Vroeger' had TC het overzicht, nu valt het niemand meer op.

Goed, voor twee weken vakantie (bijna) is nu zes uur wettelijk verlof geboekt, dus ik heb nog wat te gaan. ;)
pi_144976878
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 03:08 schreef posje het volgende:
Waar kies je dan voor? PostNL biedt een fatsoenlijk uurloon, maar de omstandigheden worden slechter (helft van de wijken slordig gesorteerd, minder vrijheid, meer gedoe). Bij de andere werkgever ben ik minder afhankelijk van anderen en kan ik lopen wanneer ik wil, maar de arbeidsvoorwaarden zijn wel erg belabberd (uurloon de helft van PostNL, geen verzekering, geen doorbetaling bij ziekte of vakantie).
Uurloon bij sandd is 8,69 of net iets meer uit m'n hoofd.
Je betaald 2 dagen "wachtgeld" en vakantie...uhmm ik bouw uren op, wil ik verlof, gaat dat er weer af(bijv 1 dag vrij is de helft van de contracturen die je per week hebt)

Het is geen vetpot, maar alle beetjes helpen(en ik ben er thuis mee weg)
pi_144979044
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 11:21 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Uurloon bij sandd is 8,69 of net iets meer uit m'n hoofd.
Je betaald 2 dagen "wachtgeld" en vakantie...uhmm ik bouw uren op, wil ik verlof, gaat dat er weer af(bijv 1 dag vrij is de helft van de contracturen die je per week hebt)

Het is geen vetpot, maar alle beetjes helpen(en ik ben er thuis mee weg)
Het uurloon bij Sandd is in feite een verkapt stukloon. Ze delen het aantal poststukken door een volkomen arbitraire en voor velen onhaalbare 444 (?) stuks post die je per uur zou kunnen sorteren en bezorgen, en het getal wat daar uitrolt vermenigvuldigen ze met die 8,69. Maar hoe lang je er werkelijk over doet, daar wordt niet naar gekeken, en je kunt er ook niets tegen doen, omdat je dankzij de nieuwe CAO er al dan niet stilzwijgend mee akkoord bent gegaan dat de norm boven elke discussie verheven is en dat alle uitloop per definitie niet betaald wordt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 28 september 2014 @ 16:27:39 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144984932
Toch van de gekke dat aan de ene kant de vakbond 'strijdt' voor een betere CAO, en aan de andere kant er een maas? in deze is, om door de werkgever het mogelijk is, er een wurg-CAO van te maken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_144988752
quote:
Toch van de gekke dat aan de ene kant de vakbond 'strijdt' voor een betere CAO, en aan de andere kant er een maas? in deze is, om door de werkgever het mogelijk is, er een wurg-CAO van te maken.
En vergeet de onder-aannemer-constructie van SANDD niet. In de meeste gebieden in Nederland wordt de postverspreiding voor SANDD door een onderaannemer gedaan en die hoeven zich helemaal nergens aan te houden. Mijn concullega krijgt bijvoorbeeld een vaste vergoeding van 2,50 voor de wijk en daarbovenop 6 cent per post-stuk. Geen doorbetaling bij ziekte en vakantie, geen pensioenopbouw,etc. Maar heeft dan wel het voordeel dat ze om 08:00 kan beginnen, waar ik minimaal tot 11:30 moet wachten voordat ik aan het werk kan.

De postmarkt had nooit geliberaliseerd mogen worden; elke gek wist dat er dan geconcurreerd zou gaan worden op arbeidsvoorwaarden voor de gewone man/vrouw en niet op kwaliteit. Het zegt mij veel dat zelfs in de USA (waar ze liberaliseren en privatiseren hebben uitgevonden) de post een staatsbedrijf is.
pi_144990375
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 11:21 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Uurloon bij sandd is 8,69 of net iets meer uit m'n hoofd.
Je betaald 2 dagen "wachtgeld" en vakantie...uhmm ik bouw uren op, wil ik verlof, gaat dat er weer af(bijv 1 dag vrij is de helft van de contracturen die je per week hebt)

Het is geen vetpot, maar alle beetjes helpen(en ik ben er thuis mee weg)
Ik ken niemand die hier voor een uurloon werkt of heeft gewerkt, Sandd heeft het hele zooitje onder gebracht bij Postedd en het is allemaal OvO. Tot en met juli kreeg ik de "aanbiedingen" van Postedd/Sandd, daar in noemen ze per maand een gemiddeld bedrag van tussen de 75 en 150 euro. Gaan we er vanuit dat een maand vier dinsdagen en vier vrijdagen heeft is het maximaal 150 / 8 = 18,75 per dag! Dat vang ik standaard op een daldag al.

Bij die "aanbiedingen" zaten ook PDF'jes van wijken, toevalig zat daar in juli HGL_019 bij. Die wijk bestaat voor een groot deel uit de PostNL wijk 23C en de complete 23J. Voor alleen de 23J (die ik een keertje of 10 gelopen heb) krijg je afhankelijk van de hoeveelheid post op een piek dag 2:00 tot 2:15. Pak ik de looplijst van de 23C (3:10 tot 3:25) er bij, denk ik dat die HGL_019 bij PostNL een looptijd van minimaal vier uur zou hebben. Het verschil is gewoon belachelijk!
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_144991546
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:27 schreef Pietertje71 het volgende:
Toch van de gekke dat aan de ene kant de vakbond 'strijdt' voor een betere CAO, en aan de andere kant er een maas? in deze is, om door de werkgever het mogelijk is, er een wurg-CAO van te maken.
* Stoplichtjuh kijkt nu naar die CAO, geen BVPP, FNV, CNV of Advokabo als bond de enige die akkoord is gegaan is ene LBV.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stoplichtjuh op 28-09-2014 19:17:50 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_144991599
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 13:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het uurloon bij Sandd is in feite een verkapt stukloon.
Niet eens verkapt, tenminste niet bij mijn onderaannemer; 4 cent per eerste poststuk, elk volgende poststuk 1 cent (startvergoeding verschilt per wijk, herlaadvergoeding 2,50 boven de 30 kilo).
De wijken verschillen iets van Postnl en je moet dus zelf sorteren, maar voor ongeveer dezelfde rondjes, zelfde tempo, kom ik omgerekend nooit hoger dan 5 euro (bruto!) per gewerkt uur uit. (Vergelijk: bij PostNL houd ik vrijwel altijd tijd over op de normtijd.)
Er komt vanzelf een tijd dat niemand het er meer voor doet. Voor mij: 1 kerstschnabbel (in de muziek) en ik verdien het dubbele (van een maandloon) en kan alle kosten aftrekken van de belasting.

[ Bericht 0% gewijzigd door posje op 28-09-2014 19:22:25 ]
  zondag 28 september 2014 @ 20:48:28 #101
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_144996182
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

* Stoplichtjuh kijkt nu naar die CAO, geen BVPP, FNV, CNV of Advokabo als bond de enige die akkoord is gegaan is ene LBV.
In het bereikte principeakkoord tussen WPN en LBV is bepaald dat werknemers in vrijheid kunnen bepalen of zij willen werken via een arbeidsovereenkomst dan wel een overeenkomst van opdracht (OVO).
Hierbij is wel van belang dat een werknemer goed wordt geïnformeerd over de voor- en nadelen van het werken via een arbeidsovereenkomst of een OVO. LBV laat de keuze voor het type overeenkomst aan de werknemer.

M.a.w. zoals ik het zie/lees: of doen wat de werkgever je zegt te doen in alle onredelijkheid(in vele gevallen onhaalbare (loop/rij/sorteer e.d.)tijden)), of vertrekken. En LBV zegt: zoek het maar uit want 'je wordt toch genaaid' wat het beste voor je kan zijn.

Hoe kan je daar nu mee akkoord (willen) gaan als 'bond' zijnde!? Ik verbaas mij er niks over als de andere bonden hier ook mee akkoord gaan..'tbv de werknemer'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 28-09-2014 21:20:53 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145003663
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:48 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

In het bereikte principeakkoord tussen WPN en LBV is bepaald dat werknemers in vrijheid kunnen bepalen of zij willen werken via een arbeidsovereenkomst dan wel een overeenkomst van opdracht (OVO).
Hierbij is wel van belang dat een werknemer goed wordt geïnformeerd over de voor- en nadelen van het werken via een arbeidsovereenkomst of een OVO. LBV laat de keuze voor het type overeenkomst aan de werknemer.

M.a.w. zoals ik het zie/lees: of doen wat de werkgever je zegt te doen in alle onredelijkheid(in vele gevallen onhaalbare (loop/rij/sorteer e.d.)tijden)), of vertrekken. En LBV zegt: zoek het maar uit want 'je wordt toch genaaid' wat het beste voor je kan zijn.

Hoe kan je daar nu mee akkoord (willen) gaan als 'bond' zijnde!? Ik verbaas mij er niks over als de andere bonden hier ook mee akkoord gaan..'tbv de werknemer'.
Het is een vreemd zaakje. Sandd is ook eerst de onderhandelingen aangegaan met Abvakabo, CNV en BPVV, maar die onderhandelingen liepen erg stroef. En toen plotseling lag er ineens een akkoord met de LBV, en stonden de overige bonden buitenspel. Maar, nu vraag ik mij af: kan zomaar elke bond een CAO afsluiten met een werkgever? Moet er niet eerst een x-percentage van de werknemers lid zijn van die bond? Want dat is nu ook het idiote: Ik neem aan dat de organisatiegraad onder Sandd-bezorgers al niet bijster hoog is. Maar hoeveel Sandd-bezorgers zouden er lid zijn van de LBV? Aan hoeveel leden is dit principe-akkoord ter goedkeuring voorgelegd?

Dat verhaal van "in vrijheid kunnen bepalen" is ook onzin. In veel gebieden kun je alleen via een subcontractor aan de slag bij Sandd, en krijg je per definitie een OVO. Je hebt niets te kiezen, en aan die toch al pauperige CAO kun je dan ook geen rechten ontlenen. Verder weet ik nog dat toen Sandd contracten moest gaan aanbieden, dat ze er een heel ontmoedigingsbeleid omheen hadden gebouwd. Als je een contract wilde ipv een OVO dan dreigden ze je wijk af te pakken en er eentje terug te geven die veel verder weg lag, of je mocht ineens nog maar 1 wijk lopen ipv 2, etc. Vervolgens zagen veel bezorgers toch maar af van dat contract, en stond meneer Elias in de Kamer te verkondigen dat de postbezorgers helemaal niet zaten te wachten op dat "opgedrongen CAO-geluk". :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 september 2014 @ 23:40:13 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145005446
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:02 schreef allweather het volgende:

[..]

En vergeet de onder-aannemer-constructie van SANDD niet. In de meeste gebieden in Nederland wordt de postverspreiding voor SANDD door een onderaannemer gedaan en die hoeven zich helemaal nergens aan te houden. Mijn concullega krijgt bijvoorbeeld een vaste vergoeding van 2,50 voor de wijk en daarbovenop 6 cent per post-stuk. Geen doorbetaling bij ziekte en vakantie, geen pensioenopbouw,etc. Maar heeft dan wel het voordeel dat ze om 08:00 kan beginnen, waar ik minimaal tot 11:30 moet wachten voordat ik aan het werk kan.
In de zomermaanden wil de bezorger van Sandd hier nog wel eens voor 7.00 uur 's ochtends komen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145006200
Volgens mij is een bond idd voldoende voor een CAO.

Alleen lijkt een bond zoals de LBV die zomaar uit het niets komt en amper of geen leden heeft toch echt geen zuivere koffie.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 29 september 2014 @ 05:56:09 #105
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145008310
Mogguh :)

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 23:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is een vreemd zaakje. Sandd is ook eerst de onderhandelingen aangegaan met Abvakabo, CNV en BPVV, maar die onderhandelingen liepen erg stroef. En toen plotseling lag er ineens een akkoord met de LBV, en stonden de overige bonden buitenspel. Maar, nu vraag ik mij af: kan zomaar elke bond een CAO afsluiten met een werkgever? Moet er niet eerst een x-percentage van de werknemers lid zijn van die bond? Want dat is nu ook het idiote: Ik neem aan dat de organisatiegraad onder Sandd-bezorgers al niet bijster hoog is. Maar hoeveel Sandd-bezorgers zouden er lid zijn van de LBV? Aan hoeveel leden is dit principe-akkoord ter goedkeuring voorgelegd?

Dat verhaal van "in vrijheid kunnen bepalen" is ook onzin. In veel gebieden kun je alleen via een subcontractor aan de slag bij Sandd, en krijg je per definitie een OVO. Je hebt niets te kiezen, en aan die toch al pauperige CAO kun je dan ook geen rechten ontlenen. Verder weet ik nog dat toen Sandd contracten moest gaan aanbieden, dat ze er een heel ontmoedigingsbeleid omheen hadden gebouwd. Als je een contract wilde ipv een OVO dan dreigden ze je wijk af te pakken en er eentje terug te geven die veel verder weg lag, of je mocht ineens nog maar 1 wijk lopen ipv 2, etc. Vervolgens zagen veel bezorgers toch maar af van dat contract, en stond meneer Elias in de Kamer te verkondigen dat de postbezorgers helemaal niet zaten te wachten op dat "opgedrongen CAO-geluk". :')
Daarom: je wordt hoe dan ook genaaid. Het nadeel is dat mensen die willen werken en werk hebben, op deze manier voor het blok worden gezet door werkgever en uitkerende instantie:("O dus u wilt niet werken? U heeft er 'niets' voor over?

Zoals je al aangeeft wordt er dan met wijken of andere werkzaamheden ' flexibel' omgesprongen.


quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 00:04 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Volgens mij is een bond idd voldoende voor een CAO.

Alleen lijkt een bond zoals de LBV die zomaar uit het niets komt en amper of geen leden heeft toch echt geen zuivere koffie.
Dat leek mij ook al zo vreemd aan deze.
En dan nog eens als enige een principeakkoord hebben...jaja...

[ Bericht 31% gewijzigd door Pietertje71 op 29-09-2014 07:50:11 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145009134
Goedemorgen, bij Postnl schrijven ze trouwens steeds POSstuk (lukt niet eens met de spellingscontrole), maar dat komt misschien omdat we hier een Posbank hebben. ;)
(of speciaal voor posje bedoeld?_

[ Bericht 7% gewijzigd door posje op 29-09-2014 08:50:48 ]
pi_145017697
Nou, de twitter van PostNL heeft de frontpage van fok gehaald. :+

PostNL doet raar tegen FOK!ker Juicyhil
pi_145018411
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:51 schreef ebke het volgende:
Nou, de twitter van PostNL heeft de frontpage van fok gehaald. :+

PostNL doet raar tegen FOK!ker Juicyhil
Wat een gezeik! En die reacties ook weer :N Dat de webcare geregeld erg onprofessioneel overkomt, daar zijn we het allemaal over eens. Je kunt alleen niet verwachten dat een groot bedrijf als Postnl je pakketjes komt bezorgen tussen 14:05 en 14:10 uur alleen omdat jij dan op dat moment even thuis bent, om vervolgens naar de andere kant van de stad te moeten rijden omdat daar de volgende klant zit te wachten op zijn pakketje.
pi_145018693
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat een gezeik! En die reacties ook weer :N Dat de webcare geregeld erg onprofessioneel overkomt, daar zijn we het allemaal over eens. Je kunt alleen niet verwachten dat een groot bedrijf als Postnl je pakketjes komt bezorgen tussen 14:05 en 14:10 uur alleen omdat jij dan op dat moment even thuis bent, om vervolgens naar de andere kant van de stad te moeten rijden omdat daar de volgende klant zit te wachten op zijn pakketje.
Het kan uiteraard wel, zulke smalle bezorgkaders, maar niet tegen deze prijzen. Misschien wel als je het via express laat komen.

Overigens is mijn ervaring dat de Webcare als je vraagt of ze iets nauwkeuriger kunnen zijn qua tijdvak, dat best wel kunnen. Dan kunnen ze het tijdvak van 13 uur meesal wel vernauwen tot een uur of 3.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145018785
net de betrokkenheidsmonitor maar eens ingevuld (vorige keer niet). Maar wat een slechte vragenlijst. Er is eigenlijk maar een kader waar je een open antwoord op kan invullen en dat gaat over vernieuwing. Verder alleen maar stellingen en daar kan je eigenlijk relatief weinig mee, omdat wat de een helemaal mee eens vind, zal de ander als eens betitelen, terwijl ze er wellicht hetzelfde over denken.

Ik wilde hem namelijk invullen om wat commentaar te geven op de communicatie, op het feit dat ik (vooral via hier) hoor dat alles op alle depots anders werkt, dat het allemaal lokale bedrijfjes zijn en dat je dus maar net geluk moet hebben met waar je werkt (zeker als het gaat om uitbetaling van uren en de hoeveelheid tijd die je krijgt!) maar hier is dus geen ruimte voor...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 29 september 2014 @ 14:25:32 #111
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145018814
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat een gezeik! En die reacties ook weer :N Dat de webcare geregeld erg onprofessioneel overkomt, daar zijn we het allemaal over eens. Je kunt alleen niet verwachten dat een groot bedrijf als Postnl je pakketjes komt bezorgen tussen 14:05 en 14:10 uur alleen omdat jij dan op dat moment even thuis bent, om vervolgens naar de andere kant van de stad te moeten rijden omdat daar de volgende klant zit te wachten op zijn pakketje.
Ik heb het (nog) neit gelezen, en ga het waarschijnlijk ook niet doen ook :O
Ben ik blij dat onze bezorger van PostNL en DHL wel weet waar die moet zijn als we niet thuis zijn ^O^
En vaak kan je bij opmerkingen aangeven dat je graag op een bepaalde dag het pakketje bezorgd wil hebben. Tot nu toe is dat bij mij, bij Nederlandse koopsites, prima gelukt. En vandaag besteld = morgen in huis: dan bestel je het toch de dag vantevoren? ^O^
Ik weet niet of het nut heeft of je ook kan aangeven dat je eht in de avond wilt ontvangen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 september 2014 @ 14:26:00 #112
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145018836
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:24 schreef superkimmi het volgende:
net de betrokkenheidsmonitor maar eens ingevuld (vorige keer niet).
Toevallig! Ik ook :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145019003
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:24 schreef superkimmi het volgende:
net de betrokkenheidsmonitor maar eens ingevuld (vorige keer niet). Maar wat een slechte vragenlijst. Er is eigenlijk maar een kader waar je een open antwoord op kan invullen en dat gaat over vernieuwing. Verder alleen maar stellingen en daar kan je eigenlijk relatief weinig mee, omdat wat de een helemaal mee eens vind, zal de ander als eens betitelen, terwijl ze er wellicht hetzelfde over denken.

Ik wilde hem namelijk invullen om wat commentaar te geven op de communicatie, op het feit dat ik (vooral via hier) hoor dat alles op alle depots anders werkt, dat het allemaal lokale bedrijfjes zijn en dat je dus maar net geluk moet hebben met waar je werkt (zeker als het gaat om uitbetaling van uren en de hoeveelheid tijd die je krijgt!) maar hier is dus geen ruimte voor...
Het is al heel lang geleden dat ik nog de moeite heb genomen om dat soort dingen in te vullen.
Door jouw reactie weet ik weer waarom ik dat nooit meer doe :P
En natuurlijk het feit dat ik in het verleden heb meegemaakt dat ze exact wisten wie wat 'anoniem' had ingevuld.
Sowieso zijn de resultaten van het laatste onderzoek ook nooit besproken met ons
  maandag 29 september 2014 @ 14:32:12 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145019061
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:30 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het is al heel lang geleden dat ik nog de moeite heb genomen om dat soort dingen in te vullen.
Door jouw reactie weet ik weer waarom ik dat nooit meer doe :P
En natuurlijk het feit dat ik in het verleden heb meegemaakt dat ze exact wisten wie wat 'anoniem' had ingevuld.
Sowieso zijn de resultaten van het laatste onderzoek ook nooit besproken met ons
Zo kregen we bij PostNL een tijdje terug een persoonlijk gerichte invullijst met nummer er boven...die je anoniem kon invullen..... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145019573
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:24 schreef superkimmi het volgende:
net de betrokkenheidsmonitor maar eens ingevuld (vorige keer niet).
Kon mijn ei ook niet kwijt, valt me wat tegen omdat is aangekondigd dat het deze keer meer toegespitst zou zijn. Kan nog steeds niet groeien in mijn functie (ja, mag het depot aanvegen) en samenwerking? Binnen mijn eigen kleine eilandje misschien. Eén ding heb ik anders ingevuld itt vorige keren: ik denk erover het bedrijf te verlaten. Ben daar nog niet uit, maar ik denk er wel (eens) over ja. Soort belofte aan mezelf, dat vakje aankruisen. Wat betreft de concurrent heb ik voor mezelf iets besloten, dat lucht op.
pi_145019588
Ik zit net nog even wat te lezen op de site van de bvpp. Waarom zie je in die discussies daar altijd dat het om Postbode versus Postbezorger gaat?
Ik vind het zo irritant als je in een stukje dat is gericht aan postbezorgers altijd weer een paar zure postbodes langs ziet komen die daar een beetje gaan lopen janken. Ik ben blij dat ze ons zoveel dingen gunnen, helaas zijn dat weinig goede dingen.
  maandag 29 september 2014 @ 15:03:31 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145020150
Die vragenlijst is al beter dan vorig jaar. Hoewel vragen over doorgroei enzo natuurlijk nergens op slaan.
Je kan in ieder geval wel aangeven of je te weinig tijd voor je werk hebt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145020639
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 14:46 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zit net nog even wat te lezen op de site van de bvpp. Waarom zie je in die discussies daar altijd dat het om Postbode versus Postbezorger gaat?
Ik vind het zo irritant als je in een stukje dat is gericht aan postbezorgers altijd weer een paar zure postbodes langs ziet komen die daar een beetje gaan lopen janken. Ik ben blij dat ze ons zoveel dingen gunnen, helaas zijn dat weinig goede dingen.
Vergeet echter niet dat het omgekeerde ook gebeurt. Zoals dat stukje over snijden in de tijden waarbij dan weer een postbezorger verongelijkt gaat doen omdat volgens haar het snijden in de looptijden alleen voor postbezorgers gaat gelden (en niet voor postbodes), en dat postbodes in de watten gelegd worden terwijl postbezorgers worden uitgebuit, kortom het hele register aan vooroordelen en hardnekkige misverstanden wordt opengetrokken.

Er zijn inderdaad zure postbodes, maar onder de postbezorgers zijn ook genoeg azijnpissers te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 september 2014 @ 15:19:38 #119
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145020795
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 29 september 2014 @ 15:20:37 #120
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145020829
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vergeet echter niet dat het omgekeerde ook gebeurt. Zoals dat stukje over snijden in de tijden waarbij dan weer een postbezorger verongelijkt gaat doen omdat volgens haar het snijden in de looptijden alleen voor postbezorgers gaat gelden (en niet voor postbodes), en dat postbodes in de watten gelegd worden terwijl postbezorgers worden uitgebuit, kortom het hele register aan vooroordelen en hardnekkige misverstanden wordt opengetrokken.

Er zijn inderdaad zure postbodes, maar onder de postbezorgers zijn ook genoeg azijnpissers te vinden.
Vergeet die in de watten gelegde scooterbezorgers niet! }:|

:9
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145020849
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:03 schreef V__L_N het volgende:
Die vragenlijst is al beter dan vorig jaar. Hoewel vragen over doorgroei enzo natuurlijk nergens op slaan.
Je kan in ieder geval wel aangeven of je te weinig tijd voor je werk hebt.
Dan beweren ze dat ze de vragenlijsten meer op de functie hebben toegesneden, en dan krijg je nog steeds vragen over persoonlijke ontwikkeling. Wat zijn er nou voor doorgroeimogelijkheden voor een postbezorger? Je kunt misschien eens een nieuwe wijk leren, dan is het wel op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 september 2014 @ 15:21:51 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145020868
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:20 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Vergeet die in de watten gelegde scooterbezorgers niet! }:|

:9
Het is een schande dat ze gratis eten hebben gekregen terwijl wij hard moesten werken voor onze boterham
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 september 2014 @ 15:23:08 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145020910
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan beweren ze dat ze de vragenlijsten meer op de functie hebben toegesneden, en dan krijg je nog steeds vragen over persoonlijke ontwikkeling. Wat zijn er nou voor doorgroeimogelijkheden voor een postbezorger? Je kunt misschien eens een nieuwe wijk leren, dan is het wel op.
je zou verantwoordelijk kunnen worden voor een depot. Taakjes waarvoor je ietsje extra tijd krijgt, maar dan houdt het ook wel op ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145020986
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 15:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je zou verantwoordelijk kunnen worden voor een depot. Taakjes waarvoor je ietsje extra tijd krijgt, maar dan houdt het ook wel op ja
Leuk. Mag je elke dag op eigen kosten een sms-je sturen of het depot leeg is, en 3x raden wie ze gaan vragen om nog wat te lopen als blijkt dat er nog wat ligt. Meer verantwoordelijkheid, maar je loon blijft hetzelfde.

[ Bericht 33% gewijzigd door Kramerica-Industries op 29-09-2014 15:47:41 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145021351
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Leuk. Mag je elke dag op eigen kosten een sms-je sturen of het depot leeg is, en 3x raden wie ze gaan vragen om nog wat te lopen als blijkt dat er nog wat ligt.
Bellen zelfs en dan draaien ze inderdaad meteen hun repertoire af van openstaande wijken.
  maandag 29 september 2014 @ 15:52:06 #126
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_145021944
Ik mis inderdaad ook het " heeft u nog vragen, opmerkingen of suggesties" vakje.. :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_145023742
I.t.t. tot vorige keer een open vraag over 'samenwerking'. Aan het eind miste ik ook al het suggesties vakje en ik heb het gevoel dat ik me heel erg kan ontwikkelen............buiten postNL ;)
Bij een vraag als "overweeg je postNl te verlaten" zou je bijvoorbeeld toch verwachten dat je een toelichting op een "ja" of "ik weet niet" antwoord zou kunnen geven.

Nu maar hopen dat de antwoorden echt anoniem verwerkt gaan worden.

Maar het blijft een suggestief lijstje, met zeer beperkte mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen.
pi_145024692
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:39 schreef allweather het volgende:
I.t.t. tot vorige keer een open vraag over 'samenwerking'. Aan het eind miste ik ook al het suggesties vakje en ik heb het gevoel dat ik me heel erg kan ontwikkelen............buiten postNL ;)
Bij een vraag als "overweeg je postNl te verlaten" zou je bijvoorbeeld toch verwachten dat je een toelichting op een "ja" of "ik weet niet" antwoord zou kunnen geven.

Nu maar hopen dat de antwoorden echt anoniem verwerkt gaan worden.

Maar het blijft een suggestief lijstje, met zeer beperkte mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen.
Ik had volgens mij geen open vraag over samenwerking, wel eentje over of ik vond dat we de klant centraal stelden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 september 2014 @ 17:09:39 #129
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_145024724
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_145024896
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Stiekem mag alles. Gefeliciteerd!
pi_145024917
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had volgens mij geen open vraag over samenwerking, wel eentje over of ik vond dat we de klant centraal stelden.
Ow bij mij ging de open vraag over vernieuwing. Ze hebben dus iedereen maar 1 open vraag gegeven..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145024950
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Gefeliciteerd!

En ik ben ook wel eens buiten de normale tijden in een depot geweest.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 29 september 2014 @ 18:09:18 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145026310
Dat mag best hoor. Heb ik ook wel eens gedaan. Zolang je er niet gaat wonen of gaat jatten mag veel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145027336
quote:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Natuurlijk mag dat; zeker als het voor een goed doel (wat lekkers neerzetten) is. Ook ik ben wel eens buiten werktijd in het depot geweest.
Gefeliciteerd!!!
pi_145028896
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:16 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ow bij mij ging de open vraag over vernieuwing. Ze hebben dus iedereen maar 1 open vraag gegeven..
Ik heb bij de open vraag maar even vermeld dat ik steeds meer haalklanten (Autobedrijf) zie vertrekken vanwege de steeds slechter wordende kwaliteit en de ontzettend slechte klantenservice. Je zou zeggen dat betalende klanten door klantenservice serieus genomen dienen te worden, maar er wordt ze doodleuk medegedeeld dat ze er niets aan kunnen doen als bijvoorbeeld een chauffeur niet op komt dagen.

Ik heb trouwens ook ingevuld dat ik nog niet zeker wist of ik wel bij dit bedrijf wil blijven werken. Dus @posje je bent niet de enige ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 september 2014 @ 21:09:34 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145032976
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Gefeliciteerd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145035092
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vergeet echter niet dat het omgekeerde ook gebeurt. Zoals dat stukje over snijden in de tijden waarbij dan weer een postbezorger verongelijkt gaat doen omdat volgens haar het snijden in de looptijden alleen voor postbezorgers gaat gelden (en niet voor postbodes), en dat postbodes in de watten gelegd worden terwijl postbezorgers worden uitgebuit, kortom het hele register aan vooroordelen en hardnekkige misverstanden wordt opengetrokken.

Er zijn inderdaad zure postbodes, maar onder de postbezorgers zijn ook genoeg azijnpissers te vinden.
Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.
Helaas zie je de kloof tussen bezorger en voorbereider ook steeds groter worden.

Gelukkig kunnen we hier allemaal prima met elkaar overweg ^O^
pi_145037437
ik heb hier heel goed contact met de bodes. Maar dat komt misschien meer omdat ik begonnen ben als ZTW en dus zelf nog binnen heb gewerkt. Ik ken de meesten dus ook wel, ook vooral omdat het toen binnen nog echt gezellig was!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 29 september 2014 @ 22:57:32 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_145037804
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:02 schreef allweather het volgende:
De postmarkt had nooit geliberaliseerd mogen worden; elke gek wist dat er dan geconcurreerd zou gaan worden op arbeidsvoorwaarden voor de gewone man/vrouw en niet op kwaliteit. Het zegt mij veel dat zelfs in de USA (waar ze liberaliseren en privatiseren hebben uitgevonden) de post een staatsbedrijf is.
Er gaat geen belastinggeld naar US Postal, niet voor het uitvoeren van de gewone postdienst in ieder geval.
  maandag 29 september 2014 @ 23:02:28 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_145038004
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan beweren ze dat ze de vragenlijsten meer op de functie hebben toegesneden, en dan krijg je nog steeds vragen over persoonlijke ontwikkeling. Wat zijn er nou voor doorgroeimogelijkheden voor een postbezorger? Je kunt misschien eens een nieuwe wijk leren, dan is het wel op.
Überhaupt een extra wijk erbij krijgen, niet op maximaal 8 uur blijven hangen en elke week maar weer zien of er misschien wat extra's op het rooster staat, dat zou ik al heel wat vinden.
  dinsdag 30 september 2014 @ 06:03:29 #141
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145042549
Mogguh :)

houdjemond: (alsnog) gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.
Helaas zie je de kloof tussen bezorger en voorbereider ook steeds groter worden.
De kloof tussen alle! partijen binnen PostNL is groter geworden door die klote tijdsdruk! Ieder voor zich. Zelden tot nooit meer die, soms al hele kleine, helpende hand naar/voor alle partijen.
Als je leidinglevende alleen maar contact met je opneemt 'waar je nu bent' ipv heb je nog iets nodig, gaat het goed(en dan wel gemeend en niet omdat je dat moet vanuit je management-positie/cursus zodat je kan 'wegschrijven' dat er 'contact' is geweest). Je leidinggevende is juist het communicatiepunt tussen alle partijen, tenminste dat zou die moeten zijn, in mijn optiek.
Mara als deze zo is ingesteld: elke partij voro zich, ja dan houdt het op.
De kloof tussen degene onderaan de ladder, om het met alle respect zo te zeggen, is alleen maar groter geworden doordat de leidinggevende de taak van communicatie opgedrongen? is, terwijl er die amper is.
Als je als bezorger/bode op het depot kwam, kon je 'je eigen' voorbereider nog even spreken of even zelf dat extra materiaal pakken wat je nodig had oid..
Maar juist is deze goede samenwerking(tenminste het ging bij ons altijd goed, totdat een (groepje) arrogante leidinggevenden er de P in kreeg dat hij (de almachtige) over het hoofd werd gezien in GOEDE communicatie)) kapotgemaakt door bureaucratie...ik zou zowat macht ge/misbruik willen opperen.
Deze lleidinggevenden wilden overal de vinger in de pap hebben. Geeft niet hoor, maar doe er dan wat mee, ipv alleen maar te willen dat alles via een leidinggevende gaat, die er amper tot niets mee doet(uitzonderingen daargelaten!).
Communicatie is niet alleen op een opgezette bijenekomst, maar gaat het hele jaar door om heel PostNL te laten functioneren ipv een iedervoorzich-mentaliteit.
quote:
Gelukkig kunnen we hier allemaal prima met elkaar overweg ^O^
O ?

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145044217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 06:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

houdjemond: (alsnog) gefeliciteerd *O*

[..]

De kloof tussen alle! partijen binnen PostNL is groter geworden door die klote tijdsdruk! Ieder voor zich. Zelden tot nooit meer die, soms al hele kleine, helpende hand naar/voor alle partijen.
Als je leidinglevende alleen maar contact met je opneemt 'waar je nu bent' ipv heb je nog iets nodig, gaat het goed(en dan wel gemeend en niet omdat je dat moet vanuit je management-positie/cursus zodat je kan 'wegschrijven' dat er 'contact' is geweest). Je leidinggevende is juist het communicatiepunt tussen alle partijen, tenminste dat zou die moeten zijn, in mijn optiek.
Mara als deze zo is ingesteld: elke partij voro zich, ja dan houdt het op.
De kloof tussen degene onderaan de ladder, om het met alle respect zo te zeggen, is alleen maar groter geworden doordat de leidinggevende de taak van communicatie opgedrongen? is, terwijl er die amper is.
Als je als bezorger/bode op het depot kwam, kon je 'je eigen' voorbereider nog even spreken of even zelf dat extra materiaal pakken wat je nodig had oid..
Maar juist is deze goede samenwerking(tenminste het ging bij ons altijd goed, totdat een (groepje) arrogante leidinggevenden er de P in kreeg dat hij (de almachtige) over het hoofd werd gezien in GOEDE communicatie)) kapotgemaakt door bureaucratie...ik zou zowat macht ge/misbruik willen opperen.
Deze lleidinggevenden wilden overal de vinger in de pap hebben. Geeft niet hoor, maar doe er dan wat mee, ipv alleen maar te willen dat alles via een leidinggevende gaat, die er amper tot niets mee doet(uitzonderingen daargelaten!).
Communicatie is niet alleen op een opgezette bijenekomst, maar gaat het hele jaar door om heel PostNL te laten functioneren ipv een iedervoorzich-mentaliteit.

[..]

O ?

:P
Stevig verhaal zo op de vroege ochtend :D
Voordat we hier werden verbannen naar de depots had ik inderdaad ook veel meer contact met voorbereiding, TC en overige leidinggevenden. Toen had men toch net wat meer begrip voor elkaar.

Behalve met jou kan iedereen het prima met elkaar vinden ;)
Een beetje uit de hoogte doen met je scooter en je gratis eten en cursussen :P
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:28:47 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145044534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:12 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Stevig verhaal zo op de vroege ochtend :D
Voordat we hier werden verbannen naar de depots had ik inderdaad ook veel meer contact met voorbereiding, TC en overige leidinggevenden. Toen had men toch net wat meer begrip voor elkaar.
:Y
quote:
Behalve met jou kan iedereen het prima met elkaar vinden ;)
Een beetje uit de hoogte doen met je scooter en je gratis eten en cursussen :P
w/ _O- ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145044715
quote:
k heb trouwens ook ingevuld dat ik nog niet zeker wist of ik wel bij dit bedrijf wil blijven werken. Dus @posje je bent niet de enige ;)
Ik sluit me ook bij jullie aan met een "ja" antwoord op deze vraag;voor mij is het steeds later op de dag kunnen beginnen de belangrijkste reden dat ik overweeg wat anders te gaan zoeken.

quote:
Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.
Helaas zie je de kloof tussen bezorger en voorbereider ook steeds groter worden.

Gelukkig kunnen we hier allemaal prima met elkaar overweg ^O^
Dat was min of meer ook mijn antwoord op de open vraag die ik voorgeschoteld kreeg (over samenwerking). En wat je laatste zin betreft: helemaal mee eens. Ik vind het erg leuk dat op dit forum postNL-medewerkers met verschillende functies zitten en er respect voor elkaar is.
pi_145055997
wat een zware dag. 4 dikke folders. We hebben deze week de hah-planning niet gehad dus dat was helemaal geen leuke verrassing. Kreeg je nou bij 150 gram meer betaald? Want mijn keukenweegschaal gaf 175 aan en het zou mij niks verbazen dat we de planning niet kregen zodat mensen niet om meer geld vragen.. als t boven de 150 gram meer betaald is ga ik vandaag nog mailen, want ik heb het niet binnen de tijd gehaald en dat overkomt me bijna nooit..

Naast die folders ook weer h&m troep, catalogussen, ook die van Peter Hahn.

en nu. ff niks
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145056513
Wij hadden ook zware folders. Naast de gebruikelijke HAH (Jumbo, C1000, Gamma) 1 of ander blaadje van Woonexpress. Wat een snertding. }:| Maar de HAH was er nu wel voor iedereen op tijd (post weer niet, maar goed, dat had ik kunnen verwachten ;))
pi_145057584
hier hadden we de C&A als folder 4...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:54:18 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145058859
Vandaag heb ik mijn ondergoed kunnen verschonen.
Op een adres waar ik vaker kom, staat aan het eind van het pad, op het huis een bord(boven de buitenbrievenbus) dat het betreden op eigen risico is. En dan met een Duitse herder er bij.
Die Duitse herderlag rustig op het gras ene eindje verder op.
Post in de buitenbrievenbus gedaan.
En daar kwam ie aan...niet alleen gewoon blaffend, maar uiterst dreigend(lip omhoog)....op een paar centimeter afstand van mij.....
Overigens waren er mensen thuis :O
Ik ben rustig van het open en toegankelijk(dus geen hekwerk waar ik doorheen moest)pad/terrein afgegaan en de hond was zo opgefokt dat ie zowat een sloot over wilde springen om bij mij te komen. Totaal geen oogcontact gemaakt om maar niets uit te lokken oid.

Ik kom wel vaker dergelijke erfhonden tegen, maar allemaal achter een hek. Deze hond lag gewoon los.

Ik heb die hond nog nooit gezien omdat er normaliter daar niemand thuis is.

Ehm, ik wil dit niet meer meemaken en risico lopen dat deze hond mijn ingewanden als ontbijt/lunch heeft ;) (zei ik met een lag, maar toch...)

Nu zou ik bij mijn (vervangende) TC willen indienen dat ik eigenlijk daar niet meer wil bezorgen gezien de risico's en of de buitenbrievenbus verplaatst kan worden of andere passende maatregelen kunnen worden getroffen.

Is dit een overdreven actie van mij of is PostNL hier in wel duidelijk naar de klant toe?
Ik meen dat als er een gegronde klacht is, de post voorlopig wordt 'vastgehouden' en de bewoner moet kunnen aantonen dat er passende maatregels zijn getroffen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145059022
Ik zou het absoluut aangeven, hoor! Ik heb er geen ervaring mee verder, maar met een grommende hond vind ik het niet overdreven.

Ik hoorde trouwens pas dat een collega in zijn vinger gebeten was door een hond :o De betreffende wijk loop ik trouwens ook af en toe.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:19:46 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145059733
Een neef van mij traint met dergelijk honden (pakwerk)..hij stuur mij een pak op...goh, wat een lollige familieleden heb ik :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145059818
quote:
als t boven de 150 gram meer betaald is ga ik vandaag nog mailen, want ik heb het niet binnen de tijd gehaald en dat overkomt me bijna nooit..
wij kregen wel een mededeling over zware hah van te voren en dat mensen die niet uitkwamen met de tijd, hun meer-tijd mochten invullen op mijnpostnl (hier ook C&A als folder 4). Ik heb de hele dag lopen buffelen (tussendoor ook nog de Pet-taken) en er vandaag een dusdanig idioot snel tempo in dat ik het net binnen de tijd heb gehaald. Nu een beetje gaar (ook een beetje eigen schuld, omdat ik geen pauze heb genomen tussendoor).

en @Pietertje: ik zou dit zeker melden (in ieder geval bij TC en misschien zelfs bij de gemeente). Zo'n hond hoort achter een hek en/of aan een ketting en er hoort een waarschuwingsbord met bijv. "pas op de hond" bij de ingang van het erf te staan.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:24:13 #152
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145059877
Oke, ik ga het melden, want ik/je doet erg weinig als zo'n hond 'los gaat' :o

Overigens had ik hier maar 2 folders: KARWEI en JUMBO.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:31:16 #153
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145060112
Situatieschets: boven de groene brievenbus hangt dus een klein waarschuwingsbordje: betreden op eigen risico met de afbeelding van de Duitse herder.
De hond lag buiten los onder het linkerraam van het huis:



[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 30-09-2014 20:01:28 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145060139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Oke, ik ga het melden, want ik/je doet erg weinig als zo'n hond 'los gaat' :o

Overigens had ik hier maar 2 folders: KARWEI en JUMBO.
Karwei? Niet Gamma? Want ik dacht dat de Karwei landelijk naar zaterdag was gegaan..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145060693
Kwam er vandaag pas achter dat er ook Ja/Nee stickers zijn :')

Wel melden ja, gebeten worden door een hond is niet leuk :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145060705
Uurtje wachten op de post, maar dan heb je ook wat! ;)
pi_145061503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Kwam er vandaag pas achter dat er ook Ja/Nee stickers zijn :')

Wel melden ja, gebeten worden door een hond is niet leuk :X
Wel reclamedrukwerk, geen hah-bladen? Dat zal dan een zelf geknutselde sticker zijn, en geen officiële.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145061660
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wel reclamedrukwerk, geen hah-bladen? Dat zal dan een zelf geknutselde sticker zijn, en geen officiële.
Ja, net zoals er tig versies van de Nee/Ja of Nee/Nee sticker zijn nu.



Ik heb hem dus al die tijd aangezien voor een normale Nee/Ja sticker omdat daar nu zoveel versies van zijn :') ik lees ze meestal daarom niet echt aandachtig meer :X
Blijf het toch zwaar onhandig vinden al die afwijkende stickers.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145061933
ja ik heb iemand die geen zin had om de stickers eraf te trekken ofzo en die er een ja/ja van gemaakt heeft. Moest de eerste keer ook twee keer goed kijken... maar daar lees je inderdad makkelijk overheen,. Meestal is t toch: sticker erop, dan krijg je niks.. maar heb ook iemand met: Nee, geen colportage, Ja, wel collectanten. Maar dan in exact dezelfde kleuren als de Nee/Ja sticker. nou ik ga ze niet allemaal aandachtig lezen, daar krijg ik het geld niet voor...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145062575
Lol, dat wist ik ook niet van die Ja/Nee sticker! :') Morgen toch maar eens kijken of ik ze heb dan.
pi_145063178
Het was vandaag een H&M + Peter Hann dag? Heb er zelf maar een handje vol van gehad, zal er donderdag dan wel tussen zitten. Maar net als zaterdag weer veelste weinig folders, netjes gemeld en daarna alleen maar hah met de post bezorgd. Rustig dagje dus.

Er zijn idd heel veel verschillende stickers, lees ze ook niet links is gewoon nee/ja reclame rechts nvt. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145064546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:49 schreef Herfstblad het volgende:
Lol, dat wist ik ook niet van die Ja/Nee sticker! :') Morgen toch maar eens kijken of ik ze heb dan.
Daar werden wij in een nieuwsbrief ook op gewezen. ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel veel halve stickers, maar interpretatietijdvergoeding is er ook niet bij, dus ik doe maar wat. ;)
pi_145064710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:51 schreef posje het volgende:
Uurtje wachten op de post, maar dan heb je ook wat! ;)
Werd meteen geboekt met een 'sorry voor de gebrekkige communicatie weer'. Een wereld van verschil!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 september 2014 @ 19:37:54 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145064748
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:33 schreef posje het volgende:

[..]

Daar werden wij in een nieuwsbrief ook op gewezen. ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel veel halve stickers, maar interpretatietijdvergoeding is er ook niet bij, dus ik doe maar wat. ;)
Halve stickers zie ik idd ook vaak. Ik kijk vaak hoe half die sticker is. Als er nog iets te lezen is dan geen folder en kan ik er geen chocola van maken dan wel een folder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145064857
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:31 schreef superkimmi het volgende:
nou ik ga ze niet allemaal aandachtig lezen, daar krijg ik het geld niet voor...
Dat daar-krijg-ik-het-geld-niet-voor argument hoor je wel vaker, maar klopt het ook?

Stel er staat 1 uur voor een bepaalde wijk. Dan betaalt de werkgever jou 1 uur loon en als tegenprestatie bezorg jij in die tijd de post in de wijk. Alle aktiviteiten die je in het betaalde uur ontplooit zijn per definitie betaalde aktiviteiten. Als je gedurende dat uur aandachtig een brievenbussticker leest, dan krijg je daar dus gewoon voor betaald.

Het wordt pas anders wanneer je door al dat brievenbusstickerlezen niet binnen het uur klaar bent met de wijk.
pi_145064929
nou laat ik het dan anders zeggen: Ik zat vandaag al buiten de normtijd in een wijk die ik nniet kende. Als ik daar dus alle stickers had gelezen had hier nog tijd bovenop gekomen

dus inderdaad, daar krijg ik t geld niet voor xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:00:56 #167
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145065926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:32 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Karwei? Niet Gamma? Want ik dacht dat de Karwei landelijk naar zaterdag was gegaan..
Sorry, idd GAMMA. KARWEI was afgelopen zaterdag :@
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145066385
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Halve stickers zie ik idd ook vaak. Ik kijk vaak hoe half die sticker is. Als er nog iets te lezen is dan geen folder en kan ik er geen chocola van maken dan wel een folder
:Y doe ik ook. Kan ik nog wat zien van het stukje over geen reclame, dan niks. Dan moet je hem maar fatsoenlijk wegwerken :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145067581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:31 schreef superkimmi het volgende:
ja ik heb iemand die geen zin had om de stickers eraf te trekken ofzo en die er een ja/ja van gemaakt heeft.
Zodat er in plaats van NEE geen reclame, JA geen reclame staat. 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145068955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zodat er in plaats van NEE geen reclame, JA geen reclame staat. 8)7

Zoiets?
Deze twee ben ik namelijk te vaak tegengekomen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 september 2014 @ 21:07:36 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145069224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets?
Deze twee ben ik namelijk te vaak tegengekomen.
die krijgen van mij gewoon reclame. Moeten ze maar een betere sticker nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145069653
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die krijgen van mij gewoon reclame. Moeten ze maar een betere sticker nemen
Van mij krijgen ze niks. Wie reclame wil moet namelijk in het geheel GEEN sticker plakken.

En dat geldt ook voor leuk bedoelde stickers als JA wel Darwin, NEE geen creationisme of JA Wel de 100.000, NEE geen bekeuringen.

Ik ga, als ik geen post heb, echt niet helemaal een tuinpad oplopen om te kijken of die sticker die ik daar in de verte op die bus zie zitten een echte sticker is of het product van huisvlijt en/of flauwe humor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145070076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van mij krijgen ze niks. Wie reclame wil moet namelijk in het geheel GEEN sticker plakken.

En dat geldt ook voor leuk bedoelde stickers als JA wel Darwin, NEE geen creationisme of JA Wel de 100.000, NEE geen bekeuringen.

Ik ga, als ik geen post heb, echt niet helemaal een tuinpad oplopen om te kijken of die sticker die ik daar in de verte op die bus zie zitten een echte sticker is of het product van huisvlijt en/of flauwe humor.
Van mij krijgen ze ook niets. Sticker = geen HAH. Alleen de mensen met de pepernotensticker krijgen het (maar die lijkt ook niet op een 'normale' sticker :P )
pi_145070132
En dan doe je de klep open, zit daar een sticker! Nou, die mensen kunnen alle reclame krijgen die ik overheb :)
pi_145070216
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van mij krijgen ze niks. Wie reclame wil moet namelijk in het geheel GEEN sticker plakken.

En dat geldt ook voor leuk bedoelde stickers als JA wel Darwin, NEE geen creationisme of JA Wel de 100.000, NEE geen bekeuringen.

Ik ga, als ik geen post heb, echt niet helemaal een tuinpad oplopen om te kijken of die sticker die ik daar in de verte op die bus zie zitten een echte sticker is of het product van huisvlijt en/of flauwe humor.
Net zo vervelend vind ik stickers die van een afstand helemaal niet eens zichtbaar zijn. Om de een of andere reden zijn het altijd mensen die zelden post krijgen en een vervelend lang tuinpad die een dergelijke sticker hebben. Loop je helemaal naar de deur om daar eenmaal aangekomen tot de conclusie te komen dat ze helemaal geen reclame willen.
Denk aan deuren die om een hoekje zitten, stickers onder de klep van de brievenbus of stickers die dezelfde kleur als de brievenbus hebben zonder contrasterende letters.

Edit: Posje was me voor :)
pi_145070714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:31 schreef Pietertje71 het volgende:
Situatieschets: boven de groene brievenbus hangt dus een klein waarschuwingsbordje: betreden op eigen risico met de afbeelding van de Duitse herder.
De hond lag buiten los onder het linkerraam van het huis:

[ afbeelding ]
Agressieve honden altijd melden bij je tc. Die hoort dan langs dat adres te gaan om het probleem met de bewoners te bespreken.
Sowieso lijkt het erop dat de brievenbus nogal ver van de openbare weg staat. Ik neem in ieder geval aan dat de woning in kwestie dezelfde is als die in de afbeelding.

Als alternatieve oplossing voor je hondenprobleem kun je ook de hond het tuinpad op lokken (hoe je dat doet mag je zelf weten) en dan flink gas geven met die mooie scooter van je. Daar heb je dat ding toch voor? :P
Ongepast, ik weet het
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:21:03 #177
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145073863
Wat betreft die stickers. Ik lees ze altijd. Na 2 of 3x weet je wel wat er op die sticker staat. Uit me hoofd weet ik wel op welke adressen ze stickers hebben. Is misschien anders als je elke week een andere wijk hebt.

Maar voor reclame doe ik gewoon ook normaal me best. Elk adres gewoon z'n pakketje meuk. Dat spul is een groot deel van je salaris. Heb liever dat het er wel is dan dat ik over 3 a 4 jaar zonder werk zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door V__L_N op 30-09-2014 23:01:24 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145074052
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Net zo vervelend vind ik stickers die van een afstand helemaal niet eens zichtbaar zijn. Om de een of andere reden zijn het altijd mensen die zelden post krijgen en een vervelend lang tuinpad die een dergelijke sticker hebben. Loop je helemaal naar de deur om daar eenmaal aangekomen tot de conclusie te komen dat ze helemaal geen reclame willen.
Denk aan deuren die om een hoekje zitten, stickers onder de klep van de brievenbus of stickers die dezelfde kleur als de brievenbus hebben zonder contrasterende letters.

Edit: Posje was me voor :)
Ja heb ook zo'n geval in mijn wijk. Het is een voordeur met een raam en dan hebben ze de sticker zo liggend in het kozijn geplakt.
Je ziet de sticker dus pas als je voor de deur staat en naar beneden kijkt. :')
Natuurlijk weet ik dat ondertussen wel van dat adres, maar het is gewoon heel dom gedaan.
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:33:44 #179
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_145074661


^O^ *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 september 2014 @ 22:37:30 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145074949
leuk, maar het is wel misbruik van bedrijfsmiddelen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:02:41 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145076181
Waar die stickers al niet goed voor zijn zeg :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145076381
Als ik een grommende hond tegenkom die "vrije toegang" tot mij heeft, loop ik mooi verder. Die mensen moeten dan maar een dag wachten of gewoon veiligheid garanderen. Veiligheid gaat voor.. Volgende keer meld ik t ook bij TC.
Actions speak louder than words.
pi_145077845
Ik had laatst een oude man die bijna elke dag buiten zit, die me vroeg waarom ik op dat-en-dat nummer geen reclame erin deed. Zijn nummer dus.
Ik: omdat u een nee/ja sticker heeft, dat betekent dat u geen reclame wilt.
Ow, zegt ie, betekent het dat, dat wist ik helemaal niet.

Van die zelf gemaakte stickers 8)7. Fancy grijze brievenbus met een doorzichtige sticker erop, met zwarte letters. Die zie je dan ook pas als je bij de brievenbus bent.
Of inderdaad heel leuk op de binnenkant van de klep. Heb daardoor wel eens per ongeluk hah erin geduwd. Kreeg ik nog commentaar ook. Gevraagd waarom de sticker aan de binnenkant zit, aangezien dat niet heel erg handig is. Antwoord: aan de buitenkant ziet het er niet uit.
Werkelijk, bus hangt aan de muur, echt niet dat hij het ziet als hij binnen zit. :N.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:10:35 #184
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_145078661
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
leuk, maar het is wel misbruik van bedrijfsmiddelen :P
Me TC begon :X
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 1 oktober 2014 @ 05:38:36 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145080660
Mogguh :)

Over die stickers JA/NEE:
Ook leuk als die onofficiële sticker in de kleur van de brienvenbusklep is |:(
En idd, als de deur om de hoek is op ene lang pad, en dan daar een sticker opgeplakt.
Of aan de binnenkant van zo'n buitenbrievenbus |:(
Ik weet dergelijke wel uit mijn hoofd ;)
Overigens heb ik er enkele tussen zitten die, als ze thuis zijn, zeuren dat het weer! reclame is en dat ze dat al genoeg krijgen.
Op mijn vragend-advies waarom er dan geen sticker op de brievenbus wordt nonchalant geantwoord met vaak een 'jaja maar al de reclame is al zo veel en...blahblahbahlah .....1 keer kreeg ik te horen: ja maar nu weet je het toch?...alsof ik van iedereen dat ga bijhouden 8)7 Dus advies gegeven dat het voor mij en een andere collega het makkelijker is om gewoon een NEE/JA-sticker GRATIS? bij o.a.de gemeente is te bestellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:19 schreef posje het volgende:
En dan doe je de klep open, zit daar een sticker! Nou, die mensen kunnen alle reclame krijgen die ik overheb :)
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Agressieve honden altijd melden bij je tc. Die hoort dan langs dat adres te gaan om het probleem met de bewoners te bespreken.
Sowieso lijkt het erop dat de brievenbus nogal ver van de openbare weg staat. Ik neem in ieder geval aan dat de woning in kwestie dezelfde is als die in de afbeelding.
Het is idd het huis op de foto(van GOOGLEMAPS).
quote:
Als alternatieve oplossing voor je hondenprobleem kun je ook de hond het tuinpad op lokken (hoe je dat doet mag je zelf weten) en dan flink gas geven met die mooie scooter van je. Daar heb je dat ding toch voor? :P
Ongepast, ik weet het
}:|

:+ _O-

Met mijn 3.5PK NEOS...zal ik winnen van zo'n hond?... o|O
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 05:42:41 #186
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145080667
Ik vind het niet erg hoor om als een buitenbrievenbus verder dan 10 meter van het erf afstaat(ik kom die wel vaker tegen), maar als je dan op deze manier in een dergelijke situatie terecht komt, waar door de bewoners niet wordt ingegrepen, ga ik op mijn strepen staan.
quote:
Aan welke eisen moet mijn woningbrievenbus voldoen?

De wet schrijft voor dat u een brievenbus zo dicht mogelijk aan de openbare weg plaatst, meestal is dit bij de erfafscheiding.

U mag een brievenbus in de voordeur of aan de gevel van uw woning hebben wanneer de loopafstand tussen brievenbus en de openbare weg minder dan 10 meter is. Wanneer de loopafstand tussen uw woning en de openbare weg meer dan 10 meter is, dan vragen wij u een buitenbus te plaatsen aan de openbare weg. In dit geval geldt de 10 meter loopafstand dus niet meer.

Wij hanteren deze regels om te zorgen dat de postbezorger uw post zo snel mogelijk, met zo weinig mogelijk obstakels, kan bezorgen.
Zojuist naar mijn(vervangende) TC een email verstuurd met het verzoek de situatie te bekijken en op korte termijn op te lossen. En aangegeven dat ik, gezien de situatie, de post op dit adres, voorlopig liever niet meer bezorg.


quote:
*O* *O* *O*
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
leuk, maar het is wel misbruik van bedrijfsmiddelen :P
:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:46 schreef swimmie86 het volgende:
Ik had laatst een oude man die bijna elke dag buiten zit, die me vroeg waarom ik op dat-en-dat nummer geen reclame erin deed. Zijn nummer dus.
Ik: omdat u een nee/ja sticker heeft, dat betekent dat u geen reclame wilt.
Ow, zegt ie, betekent het dat, dat wist ik helemaal niet.
:)
quote:
Van die zelf gemaakte stickers 8)7. Fancy grijze brievenbus met een doorzichtige sticker erop, met zwarte letters. Die zie je dan ook pas als je bij de brievenbus bent.
Of inderdaad heel leuk op de binnenkant van de klep. Heb daardoor wel eens per ongeluk hah erin geduwd. Kreeg ik nog commentaar ook. Gevraagd waarom de sticker aan de binnenkant zit, aangezien dat niet heel erg handig is. Antwoord: aan de buitenkant ziet het er niet uit.
Werkelijk, bus hangt aan de muur, echt niet dat hij het ziet als hij binnen zit. :N.
Ja leuk he }:|
Of buitenbrievenbussen waar geen huisnummer opstaat(nu weet ik het ondertussen wel), maar bij lange opritten is dat best wel vervelend. Of de nummers zijn er ingekrast :O

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 01-10-2014 06:57:43 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 07:48:05 #187
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145081120
ja de stickers onder een klep zijn het ergst. Vooral omdat ik meestal in een vloeiende beweging de klep open en de post erin laat glijden. Vaak is het dan al te laat om geen reclame te geven..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145081425
Sommigen zetten de bus ook op een rare plek neer. Zo heb ik een adresje wat een paar 100 meter buiten de bebouwde kom is, maar hun brievenbus staat 50 meter voor het bordje einde bebouwde kom in de berm. Vreemd maar wel super handig. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:35:16 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145081625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Sommigen zetten de bus ook op een rare plek neer. Zo heb ik een adresje wat een paar 100 meter buiten de bebouwde kom is, maar hun brievenbus staat 50 meter voor het bordje einde bebouwde kom in de berm. Vreemd maar wel super handig. :Y
:)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145081636
Dan de sticker 'als u geen reclame in de bus doet, hak ik uw vingers niet af'. Altijd de neiging om daar een paar halve knakworstjes bij te gooien. (Toevallig heb ik die dan niet bij me.)

Ach ja die goed verstopte stickers daar trap je maar 1 keer in, de volgende keer weet je het, als het tenminste voldoende irritant was.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:50:07 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145081840
Ik heb er een paar tussen zitten die deze brievenbussen hebben. Leuke vingerklemmers ^O^ 8)7

Ik zat er gisteren 'klem' met mijn vingers in toen ik de post verder wilde doorduwen :|W
Terughalen leverde enkel uit zijn gelid geraakte 'zwarte flappers' op. Lukte nog wel deze terug te krijgen O-)

En gisteren er achter gekomen dat enkele gietijzeren buitenbrievenbussen, aan de onderkant een ruimte hebben voor reclame.
Ik kan er zo gauw geen eentje op het WWW vinden, maar een dergelijke met onder ietwat extra ruimte. die via de zijkant te bereiken is.
Was mij nog nooit opgevallen dat dit kon, totdat ik gisteren er bij eentje de reclame er uit zag hangen ;)


En een oude PTT-brievenbus


Verder niet echt bijzondere brievenbussen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 08:50:48 #192
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145081856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:36 schreef posje het volgende:
Dan de sticker 'als u geen reclame in de bus doet, hak ik uw vingers niet af'.
'grappig'.... |:(
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:15:32 #193
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145082249
Ik heb antwoord van mijn leidinggevende gehad mbt de situatie met de erfhond: indien ik niet op het terrein kan: stickeren met de mededeling van situatie.
Mijn leidinggevende gaat met deze bewoners contact opnemen om de situatie te bespreken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145082812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb antwoord van mijn leidinggevende gehad mbt de situatie met de erfhond: indien ik niet op het terrein kan: stickeren met de mededeling van situatie.
Mijn leidinggevende gaat met deze bewoners contact opnemen om de situatie te bespreken.
Fijn dat dat je klacht in ieder geval serieus wordt genomen. Als de bewoners alleen maar de brievenbus aan de kant van de weg zetten zou dat al heel veel schelen. Dan kun je gewoon de post direct vanaf je racemobiel in de bus gooien en ben je weer weg voordat die hond doorheeft dat je er ooit bent geweest.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:52:08 #195
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145083028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:43 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Fijn dat dat je klacht in ieder geval serieus wordt genomen. Als de bewoners alleen maar de brievenbus aan de kant van de weg zetten zou dat al heel veel schelen. Dan kun je gewoon de post direct vanaf je racemobiel in de bus gooien en ben je weer weg voordat die hond doorheeft dat je er ooit bent geweest.
Inderdaad :)

Racemobiel }:| :P
Ik verwacht binnenkort een 45km-karretje ;)


Volgens PostNL word ik namelijk niet goed genoeg verwend ^O^

:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145084460
Je kunt zeggen wat je wil van onze webcare, maar die van de concurrent reageerde niet eens op mijn tweet over de bundel post die uit onze oranje bus stak _O-

Wat mij trouwens opvalt met kleine bussen, of buitenbussen die niet leeg gehaald worden, dat die folder en krantenbezorgers hun zooi er hoe dan ook toch inproppen. Dan hangen er allemaal van die krantjes en folderpakketten uit :'). Ik zou ze dan gewoon overslaan hoor :o weet hier zo 1 adres waar ze echt een hele kleine bus hebben en dan zit ie met de post gewoon al echt vol. Dan ga ik echt niet die folders er nog half in proppen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145085189
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 08:50 schreef Pietertje71 het volgende:
En een oude PTT-brievenbus
[ afbeelding ]

Verder niet echt bijzondere brievenbussen.
Een keer of 15 een wijk gelopen waar iemand er eentje heeft waar je alles wat geen formaatje bankafschrift heeft dubbel moet vouwen.



Reclame gaat gewoon bij de post, doe niet aan gedoe met vakjes, buizen of aparte bussen.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:35:06 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145085565
quote:
En gisteren er achter gekomen dat enkele gietijzeren buitenbrievenbussen, aan de onderkant een ruimte hebben voor reclame.
Ik kan er zo gauw geen eentje op het WWW vinden, maar een dergelijke met onder ietwat extra ruimte. die via de zijkant te bereiken is.
Was mij nog nooit opgevallen dat dit kon, totdat ik gisteren er bij eentje de reclame er uit zag hangen ;)
Met zo'n ronde buis aan de zijkant? Dat noemen ze een krantenbus. Wel heel handig, wordt in het buitenland veel gebruikt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145089710
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb antwoord van mijn leidinggevende gehad mbt de situatie met de erfhond: indien ik niet op het terrein kan: stickeren met de mededeling van situatie.
Mijn leidinggevende gaat met deze bewoners contact opnemen om de situatie te bespreken.
Fijn dat het serieus genomen wordt!

Ik heb geen maffe brievenbussen, geloof ik. Al heb ik wel zo'n standaard groene die in bosjes staat die ongeveer dezelfde kleur hebben. :P



Zo 1 als de linker (niet mijn foto overigens). Is wat onhandig.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:07:19 #200
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145092484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Met zo'n ronde buis aan de zijkant? Dat noemen ze een krantenbus. Wel heel handig, wordt in het buitenland veel gebruikt.
Ja die :) Ik zie ze wel met een aparte' krantenvak er onder, maar zoeentje dus.
Ik zag het eerst niet omdat ik bij sommigen net van de andere kant kom of recht er voor :')



Maar de lokale krantenbezorger heeft er een handje van om bij iedereen! de krant er een stuk uit te laten. Zowel bij moeilijk als makkelijke brievenbuskleppen :|W Ook bij regenachtig weer :X
Ook bij die groene PVC-brievenbussen }:|


Ik loop zijn werk 'goed' te maken omdat ik daar ook de post en/of HAH bezorg }:|
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:11:02 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145092605
Alle krantenbezorgers zijn ook het zelfde he. Elke wijk kent wel zo'n type dat liever lui is dan moe. Soms in folders, soms in kranten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:21:45 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145092951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Fijn dat het serieus genomen wordt!
Nou vandaag voor het desbetreffende erf. Ik zie dat er mensen thuis zijn, dus ik sta, voor het geval ;) , ruim buiten het pad en claxonneer. enkel malen.
Niemand die ook maar enige moeite neemt om actie te ondernemen...behalve diezelfde hond.
Omgedraaid en even verderop de post voor dat adres gestickert.

Overigens was ik even kwijt wat ik nu moest invullen, dus heb: herstellen aan geadresseerde met als reden: kan niet bezorgen ivm hond.
quote:
Ik heb geen maffe brievenbussen, geloof ik. Al heb ik wel zo'n standaard groene die in bosjes staat die ongeveer dezelfde kleur hebben. :P

[ afbeelding ]

Zo 1 als de linker (niet mijn foto overigens). Is wat onhandig.
Ik kom zoals de linker het vaakst tegen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145095088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nou vandaag voor het desbetreffende erf. Ik zie dat er mensen thuis zijn, dus ik sta, voor het geval ;) , ruim buiten het pad en claxonneer. enkel malen.
Niemand die ook maar enige moeite neemt om actie te ondernemen...behalve diezelfde hond.
Omgedraaid en even verderop de post voor dat adres gestickert.

Overigens was ik even kwijt wat ik nu moest invullen, dus heb: herstellen aan geadresseerde met als reden: kan niet bezorgen ivm hond.

[..]

Ik kom zoals de linker het vaakst tegen :)
Ik zou exact hetzelfde hebben gedaan. Als het die mensen al teveel moeite is om even naar buiten te lopen terwijl jij netjes op ze wacht, waarom zou jij dan verder nog moeite voor ze doen :W

Als je hersteld hebt aan geadresseerde heb je dezelfde post er morgen weer tussen zitten.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:22:46 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145095111
Mijn TC gaf aan dit zo te stickeren voor als ik de volgende dag of op een andere dag de post wel kon bezorgen totdat zij langs gaan om dit te bespreken.
Ik claxonneerde om het eventueel met de bewoner zelf te bespreken, maar op deze manier gaat dit natuurlijk niet ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145095136
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben, hoor. ;)
pi_145095167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Mijn TC gaf aan dit zo te stickeren voor als ik de volgende dag of op een andere dag de post wel kon bezorgen.
Ah, op die fiets. Sorry, scooter :P
pi_145096925
quote:
Je kunt zeggen wat je wil van onze webcare, maar die van de concurrent reageerde niet eens op mijn tweet over de bundel post die uit onze oranje bus stak _O-
Concurrent moet je altijd twee keer mailen of tweeten. Bij de tweede keer reageren ze bij SANDD vaak wel.

En @Pietertje: wat maf dat die mensen niet eens even de post aan nemen (zeker het type "mijn hond doet niks" mensen). Als ik in een wijk aan de rand van het buitengebied bezorg is op de 1e boerderij ook een hond (die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doet). Hond zit meestal achter een hek, maar als daar het hek open staat roep ik " de post; ik ben een beetje bang voor jullie hond." en komen ze zonder problemen de post van me aanpakken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:20:35 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145099209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:24 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Sorry, scooter :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:24:52 #209
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145099334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:15 schreef allweather het volgende:

[..]

En @Pietertje: wat maf dat die mensen niet eens even de post aan nemen (zeker het type "mijn hond doet niks" mensen). Als ik in een wijk aan de rand van het buitengebied bezorg is op de 1e boerderij ook een hond (die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doet). Hond zit meestal achter een hek, maar als daar het hek open staat roep ik " de post; ik ben een beetje bang voor jullie hond." en komen ze zonder problemen de post van me aanpakken.
Idd. Maar dat risico ga en hoef ik ook niet te nemen.

Ik kom meer erfhonden tegen die tot de erfgrens blijven of in een kennel oid verblijven, maar daar staat de brievenbus ook (ruim) vandaan :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145115284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ja die :) Ik zie ze wel met een aparte' krantenvak er onder, maar zoeentje dus.
Ik zag het eerst niet omdat ik bij sommigen net van de andere kant kom of recht er voor :')

[ afbeelding ]
Heb er wel eens eentje gezien die ze in de muur gemetseld hadden, maar zo te zien is dit weer een andere versie en zit er nog minder ruimte in. Vraag me af waarom ze bij PostNL niet op het idee komen voor een keurmerk, zodat mensen wat minder van dit soort achterlijke troep kopen.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 2 oktober 2014 @ 06:29:02 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145116342
Idd. Die 'gekeurde' brievenbussen van nu zijn alleen maar vormen die aan de standaard afmetingen voldoen.
Ik kom hier wel eens zelf gefabriceerde brievenbusbakken! tegen. Zodat ook de pakketbezorger zijn pakketjes er in kwijt kan :)

Maar goed, het (moderne) oog wil ook wat en dan krijg je vaak de mooiste vormen brievenbussen, die eigenlijk voor de postbezorger, en soms ook voor de eigenaar, alleen maar lastig zijn om daar de post in te doen of uit te halen :)
Het zijn net van die modern ogende stoelen of banken: ze zien er niet uit, ze zitten voor geen meter, maar er hangt wel een prijskaartje aan ;)

Geef mij maar de (vernieuwde) makkelijke groene bovenladers (zonder slot) ^O^

Mogguh :) :W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:27:34 #212
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145117735
ik word toch wel het vrolijkst (qua bezorgen dan) van rijtjeshuis sociale woningbouw woningen. Allemaal de standaard grijze brievenbus met klep met handig randje, allemaal even groot. Daar sjees je doorheen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145117949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef superkimmi het volgende:
ik word toch wel het vrolijkst (qua bezorgen dan) van rijtjeshuis sociale woningbouw woningen. Allemaal de standaard grijze brievenbus met klep met handig randje, allemaal even groot. Daar sjees je doorheen..
:P Ik heb 3 van die straten, maar bij die sociale huurwoningen zitten alle kleppen van de brievenbussen fout waardoor ze 2 mm te klein zijn voor de bol dozen (zit een opstaand randje aan de binnenkant).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:49:41 #214
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145118140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:39 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

:P Ik heb 3 van die straten, maar bij die sociale huurwoningen zitten alle kleppen van de brievenbussen fout waardoor ze 2 mm te klein zijn voor de bol dozen (zit een opstaand randje aan de binnenkant).
bij mij geven die bol.com dozen nooit problemen bij dat soort brievenbussen, dus dat is niet landelijk zo..

H&m zakjes is wat anders, maar das overal een hel :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145118227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:49 schreef superkimmi het volgende:

[..]

bij mij geven die bol.com dozen nooit problemen bij dat soort brievenbussen, dus dat is niet landelijk zo..

H&m zakjes is wat anders, maar das overal een hel :P
Nee, dat weet ik. Ik heb zelf ook een huurhuis en hier past het wel prima. :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:05:44 #216
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145118461
Ik ben benieuwd hoeveel post ik vandaag heb.
Gisteren kreeg ik van een buurtbewoner te horen dat ik al enkele malen zijn huis met een nummer in een tegenovergelegen straat verwarde(de straatnamen lijken (in de vlugheid) op elkaar en zijn ook nog eens hetzelfde nummer)). Excuses aangeboden en dat ik in het vervolg beter zou opletten :)


Ik ben klaar voor mijn wijken ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef superkimmi het volgende:
ik word toch wel het vrolijkst (qua bezorgen dan) van rijtjeshuis sociale woningbouw woningen. Allemaal de standaard grijze brievenbus met klep met handig randje, allemaal even groot. Daar sjees je doorheen..
Klopt :)
Dat is een kleiner gedeelte van de wijken die ik heb, en daar totaal geen probleem met 'bol.com-formaten' ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 02-10-2014 10:19:42 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145126461
Vandaag werden de rode bakken aangevoerd zonder gele kaarten. Bij alle wijken, voor het hele kantoor. De gele kaarten waren op.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:49:51 #218
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145126527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:47 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag werden de rode bakken aangevoerd zonder gele kaarten. Bij alle wijken, voor het hele kantoor. De gele kaarten waren op.
ow leuk! Dat zal de nodige fouten en vertraging hebben opgeleverd...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 14:53:21 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145126626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:49 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ow leuk! Dat zal de nodige fouten en vertraging hebben opgeleverd...
Valt volgens mij wel mee. Beter dat dan dat elke gele kaart op de verkeerde plaats in de bak zit. Heb zoiets meermalen meegemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145127244
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Valt volgens mij wel mee. Beter dat dan dat elke gele kaart op de verkeerde plaats in de bak zit. Heb zoiets meermalen meegemaakt
Voor mij zou dat ook geen probleem zijn, geen gele kaarten.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_145127748
http://www.bvpp.nl/index.(...)ostbezorgers-bereikt


Sandd etc:

http://docs.minszw.nl/pdf/174/2014/174_2014_13_234239.pdf

[ Bericht 36% gewijzigd door ophaling10 op 02-10-2014 15:50:00 ]
pi_145128794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:47 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag werden de rode bakken aangevoerd zonder gele kaarten. Bij alle wijken, voor het hele kantoor. De gele kaarten waren op.
Meestal heb ik wel een handjevol over (tussen mijn post gevonden; geen wonder dat ze op raken), maar ik had zowaar een goede dag vandaag!

[ Bericht 2% gewijzigd door posje op 02-10-2014 16:24:26 ]
pi_145129158
quote:
Mooi natuurlijk dat onze postbezorgers een bescheiden loonsverhoging krijgen, maar die fietsvergoeding is wel heel erg karig! EUR 70 per jaar is omgerekend nog geen 6 euro per maand, en het is ook nogal vreemd dat er kennelijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen een postbezorger die 5 dagen per week werkt of eentje die 1 dag per week werkt. Als je zelf een beetje handig bent, dan zou je het wel moeten redden met dit bedrag (enkel materiaalkosten), maar als je voor alles van een fietsenmaker afhankelijk bent dan kom je niet ver met dit bedrag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145129195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mooi natuurlijk dat onze postbezorgers een bescheiden loonsverhoging krijgen, maar die fietsvergoeding is wel heel erg karig! EUR 70 per jaar is omgerekend nog geen 6 euro per maand, en het is ook nogal vreemd dat er kennelijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen een postbezorger die 5 dagen per week werkt of eentje die 1 dag per week werkt. Als je zelf een beetje handig bent, dan zou je het wel moeten redden met dit bedrag (enkel materiaalkosten), maar als je voor alles van een fietsenmaker afhankelijk bent dan kom je niet ver met dit bedrag.
als de btw weer van 6 naar 21 gaat is het niet te betalen :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:34:26 #225
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145129411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mooi natuurlijk dat onze postbezorgers een bescheiden loonsverhoging krijgen, maar die fietsvergoeding is wel heel erg karig! EUR 70 per jaar is omgerekend nog geen 6 euro per maand, en het is ook nogal vreemd dat er kennelijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen een postbezorger die 5 dagen per week werkt of eentje die 1 dag per week werkt. Als je zelf een beetje handig bent, dan zou je het wel moeten redden met dit bedrag (enkel materiaalkosten), maar als je voor alles van een fietsenmaker afhankelijk bent dan kom je niet ver met dit bedrag.
Ik pleit voor een(leen)fiets +onkostenvergoeding van PostNL voor de postbezorger die minimaal 3dagen per week werkt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145129896
Ik moet zeggen dat het hier op zich met de reparatiekosten behoorlijk mee valt, maar ik hoef het idd ook niet allemaal door de fietsenmaker uit te laten voeren. Alleen toen ik nieuwe spaken nodig had, maar dat was dus ook meteen dik over de 100 euro :X een tip, een nieuw wiel is waarschijnlijk goedkoper. Dat hebben we de 2e keer gedaan, ook van steviger materiaal dan het originele. Heeft de fietsenmaker een stuk minder werk aan dus minder arbeidskosten ;)

Gelukkig een handige vader die het meeste voor mij kan doen *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 17:10:55 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145130647
Voor een nieuw wiel ben je inclusief nieuwe binnenband bijna 100 euro kwijt als je het goed wilt laten doen. De buitenband is meestal nog wel goed dan ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145130867
Net een mailtje van de TC of we asjeblieft niet willen vergeten die betrokkenheidsmonitor in te vullen, omdat de respons tot nu toe erg laag is. Tja, dat zegt al genoeg over de betrokkenheid, lijkt me.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145131095
Mijn fietsenmaker zegt bij kleine dingetjes zogoed als altijd laat maar zitten, bij duurdere dingen is het enkel materiaal. Tja gebruik zijn brievenbus als oud papierbak, dus heeft hij bijna elke ochtend een regionale krant en soms als ze me er een te veel hebben gegeven nog een landelijke krant. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145131235
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een nieuw wiel ben je inclusief nieuwe binnenband bijna 100 euro kwijt als je het goed wilt laten doen. De buitenband is meestal nog wel goed dan ;)
Wat voorn wiel wil je vervangen? Mijn achter wiel: 28" rvs velg + dikke rvs spaken en een nexus 7 naaf, denk dat je daar wel meer voor kwijt bent. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145131279
Mijn vrij nieuwe fiets heeft weinig reparatiekosten, dus ik ben wel blij met een vaste vergoeding Scheelt ook een hoop gehannes met declaraties ;)
pi_145131511
Ik ben helaas dus wel afhankelijk van de fietsenmaker :( Een band plakken gaat nog wel, maar voor de rest moet ik toch echt naar de fietsenmaker.
pi_145131595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net een mailtje van de TC of we asjeblieft niet willen vergeten die betrokkenheidsmonitor in te vullen, omdat de respons tot nu toe erg laag is. Tja, dat zegt al genoeg over de betrokkenheid, lijkt me.
De respons in mei liet ook te wensen over.
Ik denk dat mensen enquete -moe zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145131992
Bij mij was dat een stuk goedkoper, ben toen wel mijn versnelling en handrem kwijt geraakt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 17:54:45 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145132090
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:26 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Wat voorn wiel wil je vervangen? Mijn achter wiel: 28" rvs velg + dikke rvs spaken en een nexus 7 naaf, denk dat je daar wel meer voor kwijt bent. :Y
nou, dit kwam behoorlijk in de buurt van de dingen die jij nu noemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:19:20 #236
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145132801
quote:
HAH do 2 okt
Beste collega's

Zoals sommige van jullie al hebben gezien, is er as donderdag een HAH verspreiding van de overheid.
In de bijlage een overzicht van de wijken die de mailing hebben

Hopelijk hebben we jullie hiermee voldoende geinformeerd

Met vriendelijke groeten

Karin van der Heijden
Senior Admi Bezorgen
Bij mij zat ie niet erbij. Bij jullie wel?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:22:14 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145132884
quote:
Nieuwe Masterlockcodes
In de week van 29-09-2014 wijzigen de toegangscodes van de depots in jouw team. Je vindt de nieuwe codes op mijn PostNL onder de depotgegevens.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145132922
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:19 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bij mij zat ie niet erbij. Bij jullie wel?
Jup, en ik heb hem gelukkig niet. 5561, 5563, 5571 en 5575 ik zit in de 76 vlak naast 74 en 75. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145132938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En de nieuwe codes komen hier een weekje later, was een sms dacht ik.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:25:09 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145132963
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145133157
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nou, dit kwam behoorlijk in de buurt van de dingen die jij nu noemt.
Weet niet maar een vage blik met Google komt een Sturmey Archer 3 (trommelrem) in de buurt ja, maar een Nexus 7 (rollerbrake) is zo iets van honderd euro meer.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:37:19 #242
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145133351
Ze zijn ook wel behoorlijk gezakt in de loonsverhogingen he... Van 1,5% naar 0,8%.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145133541
Denk dat het beter is dat ze zakken, dan dat die andere vage bond erbij komt en een veel slechter cao goed keurt.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145134476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:19 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bij mij zat ie niet erbij. Bij jullie wel?
Hier ook niet. Maar die bijlage waarin de betreffende wijken zouden moeten staan kan ik ook niet zien. Ik zie alleen [IMAGE1].

Ik heb daar al vaker berichten zien staan die duidelijk niet voor mij, en überhaupt niet voor we dan ook in mijn VBL bestemd waren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145134602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:37 schreef V__L_N het volgende:
Ze zijn ook wel behoorlijk gezakt in de loonsverhogingen he... Van 1,5% naar 0,8%.
Maar het zijn wel 4 verhogingen in 1,5 jaar tijd hè, die met elkaar vermenigvuldigd toch 3% opleveren. De inflatie is momenteel 2,5% per jaar, dus jullie gaan er in elk geval niet op achteruit. Vergeleken bij Sandd is het in elk geval meer dan vorstelijk. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Kramerica-Industries op 02-10-2014 19:11:35 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:08:28 #246
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145134719
Nou ik denk dat je je niet te veel moet laten sturen door angst. Je bent als postbezorger wel erg aangeschoten wild als je van een vast loonsverhoging (die standaard 104,5% van minimumloon moest worden) gaat naar een verhoging van 0,8 en 0,9%.
De minimumlonen stijgen jaarlijks al met minimaal 0,53% (Laagste getal in 8 jaar, gemiddeld is het 0,925%). Ik heb liever vastigheid dan dat gerommel elke keer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 19:26:48 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145135430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Altijd leuk zoiets. Moet ik weer op de briefjes kijken en de nieuwe codes in de telefoon zetten. Kom op zoveel depots dat ik het wel in de gaten moet houden, want ik wil niet voor een dichte deur komen te staan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:45:15 #250
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145136129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ook niet. Maar die bijlage waarin de betreffende wijken zouden moeten staan kan ik ook niet zien. Ik zie alleen [IMAGE1].

Ik heb daar al vaker berichten zien staan die duidelijk niet voor mij, en überhaupt niet voor we dan ook in mijn VBL bestemd waren.
Per toeval kwam ik daar(ik vind het erg onduidelijk hoe daar te geraken :@ )...meestal witte vlakken te zien, en nu zag ik dit in ene :o
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:45:57 #251
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145136164
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:01:38 #252
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145136708
wij hebben van één depot nu een sleutel, omdat de masterlocker daar al 3x gesloopt is. (met daarbij inbraak in het depot, waar dan natuurlijk niets te halen viel, maar toch) Kreeg afgelopen weekend een smsje dat er op een ander depot ook 1 gesloopt is, daar komt nog wel een nieuwe locker... maar als dit zo door gaat loop ik binnenkort met een hele sleutelbos (en dan moet ik maar plakkertjes plakken welke sleutel van welk depot is) want ik kom op ongeveer 8 a 10 verschillende depots xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:30:31 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145137673
Die masterlocks zijn ook helemaal niet veilig. Verbaast me niks dat daar niet meer problemen mee zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145139089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:30 schreef V__L_N het volgende:
Die masterlocks zijn ook helemaal niet veilig. Verbaast me niks dat daar niet meer problemen mee zijn.
Laat maar. Ik heb niks gezegd :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Rafierafie op 02-10-2014 22:35:24 ]
pi_145139808
Ik vind het wel weer grappig dat trede 3 per 1 januari 2015 wordt ingevoerd. Mogen we de drukke maanden lekker voor een lager uurloon werken en als de boel dan weer inzakt in januari krijgen we loonsverhoging terwijl er in diezelfde maand ook nog een kortingsronde gepland staat.

Het is in ieder geval fijn dat mijn uurloon van 9,31 naar 9,39 omhoog schiet ;(
Shopping spree!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:07:15 #256
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145141552
Hee, wel met terugwerkende kracht nog he. Krijg je toch al snel 2 10tientjes joh. Feestje man!
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 05:38:35 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145146140
Mogguh :O
Veelstevroeg op, maarja :)
Zojuist mijn alvast bij de WELKOOP aangeschafte regen/winter-laarzen(met veters ivm iele beentjes ;) ) ingelopen tijdens een wandeling met de honden ^O^
Wellicht een tip voor degenen die nog regen/winterlaarzen zoeken ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:01 schreef superkimmi het volgende:
wij hebben van één depot nu een sleutel, omdat de masterlocker daar al 3x gesloopt is. (met daarbij inbraak in het depot, waar dan natuurlijk niets te halen viel, maar toch) Kreeg afgelopen weekend een smsje dat er op een ander depot ook 1 gesloopt is, daar komt nog wel een nieuwe locker... maar als dit zo door gaat loop ik binnenkort met een hele sleutelbos (en dan moet ik maar plakkertjes plakken welke sleutel van welk depot is) want ik kom op ongeveer 8 a 10 verschillende depots xD
Hoewel het niet altijd even 'veilig' is ben ik blij dat 'mijn' depot bij een welbekende familie in het dorp aldaar staat :)
En voor die verschillende sleutels als je al een depot of 10 hebt: |:(
Dat wordt naar de ACION voor 8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het wel weer grappig dat trede 3 per 1 januari 2015 wordt ingevoerd. Mogen we de drukke maanden lekker voor een lager uurloon werken en als de boel dan weer inzakt in januari krijgen we loonsverhoging terwijl er in diezelfde maand ook nog een kortingsronde gepland staat.

Het is in ieder geval fijn dat mijn uurloon van 9,31 naar 9,39 omhoog schiet ;(
Shopping spree!
Patsert! }:|

;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 05:52:44 #258
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145146158
Vroeg, zeg dat wel.

Ben onderweg naar operatie 2 aan me enkel. Op hoop van zegen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 06:25:06 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145146230
>Sterkte!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145146678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:52 schreef V__L_N het volgende:
Vroeg, zeg dat wel.

Ben onderweg naar operatie 2 aan me enkel. Op hoop van zegen...
Sterkte, ik duim!
pi_145147419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :O
Veelstevroeg op, maarja :)
Zojuist mijn alvast bij de WELKOOP aangeschafte regen/winter-laarzen(met veters ivm iele beentjes ;) ) ingelopen tijdens een wandeling met de honden ^O^
Wellicht een tip voor degenen die nog regen/winterlaarzen zoeken ^O^
[ afbeelding ]
Ik loop in de winter zelf ook meestal met laarzen. Gewone leren laarzen die ik zelf waterdicht maak en hou.
Die laarzen van jou zien er echt loodzwaar uit! Je moet ze voor de grap eens wegen.
Waarschijnlijk zul je het wel merken in je benen als je ze elke dag draagt. Dat is in ieder geval mijn ervaring elke winter :P
quote:
[..]

Patsert! }:|

;)
Jij gaat er toch ook enorm op vooruit? ;)
pi_145147667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:52 schreef V__L_N het volgende:
Vroeg, zeg dat wel.

Ben onderweg naar operatie 2 aan me enkel. Op hoop van zegen...
Aha, enkel... De mijne is gisteravond gebroken of afgescheurd of ingescheurd denk ik... Succes!
Actions speak louder than words.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:27:56 #263
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145147836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik loop in de winter zelf ook meestal met laarzen. Gewone leren laarzen die ik zelf waterdicht maak en hou.
Die laarzen van jou zien er echt loodzwaar uit! Je moet ze voor de grap eens wegen.
Waarschijnlijk zul je het wel merken in je benen als je ze elke dag draagt. Dat is in ieder geval mijn ervaring elke winter :P
Ik loop bijna altijd op Grisport laarzen, vooral tijdens de hondenwandeling..in weer en winden en bagger grasland :)

Itt die zijn deze laarzen erg licht :) Ze wegen net zo 'zwaar' als mijn wandelschoenen.
Zijn van rubber dus hoef ze ook niet echt bij te houden t.o.v. die lederen(die ik wel bijhield, maar ondanks dat rond de aanhechting met de zool niet meer waterdicht zijn }:| )

Nu dus deze voor 1/3 goedkoper dan die werklaarzen :)
quote:
[..]

Jij gaat er toch ook enorm op vooruit? ;)
ik kan niet meer verder vooruit...ik ben meteen vanaf het begin af aan in de watten gelegd...ik ben er ingestonken :(

:P

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 03-10-2014 10:31:47 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:28:05 #264
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145147841
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:52 schreef V__L_N het volgende:
Vroeg, zeg dat wel.

Ben onderweg naar operatie 2 aan me enkel. Op hoop van zegen...
Sterkte ermee!!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:31:04 #265
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145147897
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:19 schreef Stacking het volgende:

[..]

Aha, enkel... De mijne is gisteravond gebroken of afgescheurd of ingescheurd denk ik... Succes!
Ik denk dat ie verwijderd moet worden en er een zwenkwieltje onder komt... :+


Goed herstel gewenst ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:10:03 #266
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145148711
Al weer klaar hoor :)

Nu wachten tot de ruggeprik is uitgewerkt.

Stacking: dat is de reden dat ik geopereerd word. Heb 4,5 maand geleden me enkel op 5 plaatsen gebroken.
Dus eerst 5 schroeven, pin en plaatje gekregen. Nu hebben ze het plaatje en 4 schroeven er weer uitgehaald. Had problemen met de buiging van me enkel door de plaats waar ze zaten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:11:45 #267
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145148749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:10 schreef V__L_N het volgende:
Al weer klaar hoor :)

Nu wachten tot de ruggeprik is uitgewerkt.

Stacking: dat is de reden dat ik geopereerd word. Heb 4,5 maand geleden me enkel op 5 plaatsen gebroken.
Dus eerst 5 schroeven, pin en plaatje gekregen. Nu hebben ze het plaatje en 4 schroeven er weer uitgehaald. Had problemen met de buiging van me enkel door de plaats waar ze zaten.
ruggeprik...brrrrr
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145149838
Je maakt me wel bang hoor :P Haha, hopelijk valt het bij mij mee. Zometeen naar de HA.
Bedankt :)
Actions speak louder than words.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:10:19 #269
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145151601
Pietertje: de vorige keer ook gehad. Toen had ik nergens last van. Nu hebben ze nog een keer mis geprikt daarmee. Nu voel ik dat dus wel beetje.

Stacking als je nog kan lopen zal het wel meevallen hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145157454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:45 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

reactie #2.... :O
ja dat is weer een kneus uit de massa, die denkt dat je hier een godsvermogen verdiend
pi_145157605
Gezocht: 72 technisch operators SMX( zeker voor 9,66 p/u)

Zoek jij een nieuwe functie binnen Productie en heb je gevoel voor techniek? Vanaf 3 oktober kun je solliciteren op de nieuwe functie van technisch operator SMX. We hebben er maar liefst 72 nodig!

3 oktober 2014, Productie

Waarom deze nieuwe functie?

De komende maanden vervangen we de oude SMG’s (sorteermachine groot) door elf nieuwe SMX’en (sorteermachine xl). Deze nieuwe machines vragen om een nieuwe manier van werken. Daarom komt er een nieuwe functie bij: technisch operator SMX. De technisch operator zorgt ervoor dat de SMX zo goed mogelijk werkt.

Wie kunnen er solliciteren?

Iedereen binnen Productie kan op de functie van technisch operator solliciteren.

Wanneer kan ik solliciteren?

Je kunt van 3 t/m 19 oktober op de functie solliciteren. Je leidinggevende kan je daar eventueel bij helpen. Ook kun je een sollicitatietraining volgen, je leidinggevende weet hier meer over.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:08:07 #272
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145158206
Is het niet 6.66 p.u. ? ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:32:09 #273
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_145158809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:41 schreef ophaling10 het volgende:
Gezocht: 72 technisch operators SMX( zeker voor 9,66 p/u)

Zoek jij een nieuwe functie binnen Productie en heb je gevoel voor techniek? Vanaf 3 oktober kun je solliciteren op de nieuwe functie van technisch operator SMX. We hebben er maar liefst 72 nodig!

3 oktober 2014, Productie

Waarom deze nieuwe functie?

De komende maanden vervangen we de oude SMG’s (sorteermachine groot) door elf nieuwe SMX’en (sorteermachine xl). Deze nieuwe machines vragen om een nieuwe manier van werken. Daarom komt er een nieuwe functie bij: technisch operator SMX. De technisch operator zorgt ervoor dat de SMX zo goed mogelijk werkt.

Wie kunnen er solliciteren?

Iedereen binnen Productie kan op de functie van technisch operator solliciteren.

Wanneer kan ik solliciteren?

Je kunt van 3 t/m 19 oktober op de functie solliciteren. Je leidinggevende kan je daar eventueel bij helpen. Ook kun je een sollicitatietraining volgen, je leidinggevende weet hier meer over.
Het is een schaal 3 functie dus je zit een stukje hoger dan 9,66 ;)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_145159719
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:32 schreef dud0r het volgende:

[..]

Het is een schaal 3 functie dus je zit een stukje hoger dan 9,66 ;)
he dudie is er weer :)
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:12:03 #275
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_145159823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:07 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

he dudie is er weer :)
Niks gemist hier. Kom elke dag even kijken. Heb alleen niet altijd wat te melden.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_145159865
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:12 schreef dud0r het volgende:

[..]

Niks gemist hier. Kom elke dag even kijken. Heb alleen niet altijd wat te melden.
wat vind je van het principeakkoord?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:15:49 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145159893
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:12 schreef dud0r het volgende:

[..]

Niks gemist hier. Kom elke dag even kijken. Heb alleen niet altijd wat te melden.
je moet af en toe ook iets uitvoeren he :P

Heb morgen na de uitvoering een appeltje eitje wijk. Moet halverwege nog wel een keer bijladen, maar het depot is om de hoek
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:16:28 #278
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_145159906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

wat vind je van het principeakkoord?
Nog geen tijd gehad om het te lezen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:35:56 #279
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145160413
quote:
Gewerkte tijd/betaalde tijd
PostNL is bezig met het invoeren van ’mijn werk’ voor postbezorgers. Op dit digitale platform kan je als postbezorger via de computer aangeven of je langer of korter over de bestelloop hebt gedaan met de oorzaak daarvan. De leidinggevende keurt de aanvragen vervolgens goed of af. Bij afkeuren zal de leidinggevende dat altijd vooraf met reden aan je bekend maken. We hebben afgesproken dat we de werking van dit systeem twee keer per jaar met de vakorganisaties bespreken.
Ik weet nog geeneens wat mijn tijden zijn dan alleen de tijden als ik alleen post heb op daldagen. Op die dagen haal ik de tijd wel(excl. van/naar depot rijden wat volgens PostNL wel wordt vergoedt)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145160495
Kreeg net een mail over het sturen van een pakje naar een PostNL punt: 5,95. Dat is maar liefst een euro minder dan naar een huisadres.. ik ben er niet van onder de indruk :P
Wel handig als je overdag nooit thuis bent natuurlijk, maar het blijft allemaal prijzig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:39:49 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145160530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Kreeg net een mail over het sturen van een pakje naar een PostNL punt: 5,95. Dat is maar liefst een euro minder dan naar een huisadres.. ik ben er niet van onder de indruk :P
voor veel mensen is het wel een uitkomst, omdat ze niet altijd thuis zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145160555
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een nieuw wiel ben je inclusief nieuwe binnenband bijna 100 euro kwijt als je het goed wilt laten doen. De buitenband is meestal nog wel goed dan ;)
Nog even de banden vervangen voor het nieuwe jaar ;) (heb zeker een jaar zelf geplakt, dus PostNL lekker veel kosten bespaard)

[ Bericht 5% gewijzigd door posje op 03-10-2014 17:48:14 ]
pi_145160630
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor veel mensen is het wel een uitkomst, omdat ze niet altijd thuis zijn
Ja dat voegde ik net nog toe, dat dat idd wel zo is :P maar ze blijven toch een flink stuk boven de prijzen van de concurrent en dat vind ik jammer. Die leveren toch vaak matig werk....

Koop regelmatig wat via marktplaats en met die verzendkosten loopt het best wel lekker op :X
Veel willen niet via DHL of Kiala en als ze het wel doen is het retetraag. Maar laatst ook weer 6,95 verzendkosten op iets van 10 euro, het is dat ik het graag hebben wilde... ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145160653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Kreeg net een mail over het sturen van een pakje naar een PostNL punt: 5,95. Dat is maar liefst een euro minder dan naar een huisadres.. ik ben er niet van onder de indruk :P
Wel handig als je overdag nooit thuis bent natuurlijk, maar het blijft allemaal prijzig.
Scheelt weer. Er zit een PostNLpuntnlzonderpuntnl vlak bij mijn depot. De pakjesman plukt mij altijd onderweg van de fiets als hij iets voor me heeft, maar zelf afhalen is net iets handiger.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:16:00 #285
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145161492
Vraagje:

Binnenkort wordt een stuk weg,voor zover ik weet en heb gelezen, geheel afgesloten ivm wegwerkzaamheden(vervanging asfalt van zowel de weg als het fietspad. In die waarschijnlijk 3-4 maanden zal ik wellicht de post soms niet kunnen bezorgen. Ik heb al wat nagezocht op enkele websites en er zullen alleen noodvoorzieningen worden geplaatst(waarschijnlijk tijdelijke rijplaten oid?) zodat de bewoners nog wel van/naar huis kunnen en hulpdiensten bij calamiteiten doorgang hebben.

Ik heb dit al gemeld bij mijn TC(nog geen antwoord gehad), maar wat te doen?
Post bezorgen als het kan? En bij hinder/geen doorgang de post 'stickeren' oid?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145161619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Vraagje:

Binnenkort wordt een stuk weg,voor zover ik weet en heb gelezen, geheel afgesloten ivm wegwerkzaamheden(vervanging asfalt van zowel de weg als het fietspad. In die waarschijnlijk 3-4 maanden zal ik wellicht de post soms niet kunnen bezorgen. Ik heb al wat nagezocht op enkele websites en er zullen alleen noodvoorzieningen worden geplaatst(waarschijnlijk tijdelijke rijplaten oid?) zodat de bewoners nog wel van/naar huis kunnen en hulpdiensten bij calamiteiten doorgang hebben.

Ik heb dit al gemeld bij mijn TC(nog geen antwoord gehad), maar wat te doen?
Post bezorgen als het kan? En bij hinder/geen doorgang de post 'stickeren' oid?
ik heb nog nooit meegemaakt dat je de post echt niet kunt bezorgen. Ja, je moet er soms gigantisch voor om of ineens een heel stuk lopen ipv fietsen of bij buren door de tuin, over enorme heuvels zand klauteren en over stapels buizen, maar uiteindelijk lukt het wel. De bewoners kunnen hun huis verlaten dus dan moet er voor jou ook wel een mogelijkheid zijn om de post te bezorgen
pi_145162406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Vraagje:

Binnenkort wordt een stuk weg,voor zover ik weet en heb gelezen, geheel afgesloten ivm wegwerkzaamheden(vervanging asfalt van zowel de weg als het fietspad. In die waarschijnlijk 3-4 maanden zal ik wellicht de post soms niet kunnen bezorgen.
Zou je wel willen hè viezerik :) Geheel verzorgd (en vergoed) achter de plaatselijke bar neerstrijken tot de weg weer begaanbaar is! Overigens heb ik veel bewondering voor de manier waarop de bereikbaarheid op een of andere manier toch geregeld is. Dus ik vrees dat ik het antwoord wel weet: bezorgen die hap! ;)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:52:22 #288
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145162494
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb nog nooit meegemaakt dat je de post echt niet kunt bezorgen. Ja, je moet er soms gigantisch voor om of ineens een heel stuk lopen ipv fietsen of bij buren door de tuin, over enorme heuvels zand klauteren en over stapels buizen, maar uiteindelijk lukt het wel. De bewoners kunnen hun huis verlaten dus dan moet er voor jou ook wel een mogelijkheid zijn om de post te bezorgen
Dat zou ook geen probleem zijn hoor, maar in hoeverre kan en mag ik gaan?
Als ik aan het survivelen, wordt dat dan door PostNL wel goedgekeurd namelijk?
Ik loop/rijd wel over een bouwterrein. Ik zal mij telkens moeten melden bij de uitvoerder(ik heb een bouw-achtergrond dus weet waar ik het over heb) wat ook weer tijd kost. Prima als PostNL verlangt dat ik de post breng, maar de tijd op dat stuk, volgens GOOGLEMAPS +/- 1000mtr (en 'maar' 4 adressen), zal wel oplopen :)
Overigens staat er beschreven dat niet ten alle tijde de bewoners in/uit kunnen gaan. Dit wordt hen ruim op tijd medegedeeld.

quote:
I never fail to deliver the mail
I never fail to deliver the mail
Pietertje the mail man, Pietertje the mail man
Pietertje the mail man does no fail

When you need to send a letter
Or send a card or even better
A birthday gift to show you care
I'm the guy who gets it there

I never fail to deliver the mail
I never fail to deliver the mail
Pietertje the mail man, Pietertje the mail man
Pietertje the mail man does no fail

Not rain or snow or gloom of light
Mosquito bites or busted light
No smelly smells or scary sounds
Will keep me from my post route

An envelop or package, a parcel or a box
Or a 100 kilo bag of dirt and bricks and rocks
The size it doesn't matter, the weight I just don't care
As long as there's a postal stamp the mailman gets it there

I never fail to deliver the mail
I never fail to deliver the mail
Pietertje the mail man, Pietertjethe mail man
Pietertje the mail man does no fail

Read more: The Backyardigans - I Never Fail To Deliver The Mail Lyrics | MetroLyrics
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:54:27 #289
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145162550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:49 schreef posje het volgende:

[..]

Zou je wel willen hè viezerik :) Geheel verzorgd (en vergoed) achter de plaatselijke bar neerstrijken tot de weg weer begaanbaar is! Overigens heb ik veel bewondering voor de manier waarop de bereikbaarheid op een of andere manier toch geregeld is. Dus ik vrees dat ik het antwoord wel weet: bezorgen die hap! ;)
Ik heb net met de bazin des huizes gesproken(die regelt(de)) dit soort dingen ook altijd...
Ze adviseerde mij om bergschoenen aan te schaffen en niet zo moet miepen }:|

:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145162850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:54 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik heb net met de bazin des huizes gesproken(die regelt(de)) dit soort dingen ook altijd...
Ze adviseerde mij om bergschoenen aan te schaffen en niet zo moet miepen }:|

:+
Neem dan Ecco-bergschoenen, dan heb je nog wat korting (tenzij je ze elders in de aanbieding koopt).
pi_145162913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:49 schreef posje het volgende:

[..]

Zou je wel willen hè viezerik :) Geheel verzorgd (en vergoed) achter de plaatselijke bar neerstrijken tot de weg weer begaanbaar is! Overigens heb ik veel bewondering voor de manier waarop de bereikbaarheid op een of andere manier toch geregeld is. Dus ik vrees dat ik het antwoord wel weet: bezorgen die hap! ;)
Ik heb 8 adressen met kranten bezorgen, daarvoor moet ik 2,5 maand in totaal 5 km heen en 5 km terug voor omrijden omdat heel de weg voor alles afgesloten is. Wat moet dat moet, zo simpel is dat.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:07:22 #292
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145163018
ECCO's...ja met die korting erbij zijn ze wellicht wel interessant.
Ik zal die kortingsbon nog wel ergens hebben liggen...ergens... Maar volgens mij kan je al met je personeelsnummer korting krijgen :)
Welkoop zit dichter bij. Die heeft ook goede schoenen :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:08:48 #293
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145163070


[ Bericht 46% gewijzigd door Pietertje71 op 03-10-2014 19:14:14 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145163285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:52 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dat zou ook geen probleem zijn hoor, maar in hoeverre kan en mag ik gaan?
Als ik aan het survivelen, wordt dat dan door PostNL wel goedgekeurd namelijk?
Ik loop/rijd wel over een bouwterrein. Ik zal mij telkens moeten melden bij de uitvoerder(ik heb een bouw-achtergrond dus weet waar ik het over heb) wat ook weer tijd kost. Prima als PostNL verlangt dat ik de post breng, maar de tijd op dat stuk, volgens GOOGLEMAPS +/- 1000mtr (en 'maar' 4 adressen), zal wel oplopen :)
Overigens staat er beschreven dat niet ten alle tijde de bewoners in/uit kunnen gaan. Dit wordt hen ruim op tijd medegedeeld.

[..]

Je melden bij de uitvoerder? :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:17:32 #295
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145163431
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Je melden bij de uitvoerder? :')
Als het een afgesloten terrein is, wat het nu al aardig op begint te lijken, is dat een moeten ivm verzekering/gevaar e.d.. Is zelfs verplicht! Dat men dit niet altijd doet, is ten tweede.
Zonder toestemming op een bouwplaats/terrein komen is namelijk voor eigen risico.

Zelfs bewoners of hulpdiensten moeten officieel! onder begeleiding de bouwplek opkomen/verlaten.

Laat ik nu daar net een beetje veel in thuis zijn ;)

Dus niet een :') maar een :|W als je een afgesloten weg(bouwplaats) wilt betreden zonder toestemming.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145163677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Kreeg net een mail over het sturen van een pakje naar een PostNL punt: 5,95. Dat is maar liefst een euro minder dan naar een huisadres.. ik ben er niet van onder de indruk :P
Wel handig als je overdag nooit thuis bent natuurlijk, maar het blijft allemaal prijzig.
O, dat zou ik echt ideaal vinden als ik niet veel thuis was. Het is nu dat de pakketbezorger me kent en het pakketje geeft als ie me ziet (ziet me alleen niet vaak meer nu ik 11:30-12:00 begin) ;)

En ik heb zelf weleens gehad dat ik 1 dag de post niet kon bezorgen, omdat de brievenbus geblokkeerd werd. Toen heb ik het teruggegooid op het depot (toen mocht dat nog) en zat het er de volgende dag bij en kon ik het bezorgen. Maar dat is 1 dag.
In deze situatie weet ik het niet zo goed.
pi_145163720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:17 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Als het een afgesloten terrein is, wat het nu al aardig op begint te lijken, is dat een moeten ivm verzekering/gevaar e.d.. Is zelfs verplicht! Dat men dit niet altijd doet, is ten tweede.
Zonder toestemming op een bouwplaats/terrein komen is namelijk voor eigen risico.

Oh een afgesloten bouwplaats, dan hard OEHOE roepen en als er niemand komt: sticker erop met vermelding van reden van niet kunnen bezorgen.
pi_145165924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:22 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

O, dat zou ik echt ideaal vinden als ik niet veel thuis was. Het is nu dat de pakketbezorger me kent en het pakketje geeft als ie me ziet (ziet me alleen niet vaak meer nu ik 11:30-12:00 begin) ;)
Het werd ook wel eens tijd dat ze die service gingen bieden :Y werd veel over gezeurd dat dit niet kon dus dat is mooi! Had alleen gehoopt op een mooier prijsje _O-

Ik laat soms wel eens dingen naar de AH gaan hier via bol en zo, dingen waarvan ik wil dat het mooi blijft en waarvan ik weet dat het met de brievenbus post gaat vooral :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145167313
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:17 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dus niet een :') maar een :|W als je een afgesloten weg(bouwplaats) wilt betreden zonder toestemming.
Nou morgen wip ik gewoon weer zo'n hek met een bord helmpje bla bla bla uit z'n beton blok. Waarom? Achter de hekken zijn ze bezig met nieuwbouw woningen en sommigen krijgen al post, een enkeling is zelfs al bewoond. De brievenbussen zijn er, dus krijgen ze ook gewoon hun post.

Nee bij het minste of geringste gelijk willen stickeren is :|W
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145167732
Wat het principe-akkoord betreft: mooi dat die 9,65 bruto per uur het korten op de uitvoeringstijd (waarvan niemand nog schijnt te weten hoeveel) per 1 januari 2015 gaat compenseren.
70 euro fietsvergoeding is natuurlijk veel te weinig en niet eerlijk dat dit naar contract gaat. Iemand die alleen op zaterdag 3 uurtjes werkt, krijgt nu net zoveel als iemand die 15-20 uur per week werkt. En iemand die een wijk met veel flats met brievenbusfrontjes heeft krijgt net zo veel als iemand die langs vrijstaande huizen, boerderijen en maneges aan de rand van een buitengebied (waar weer en wind meer invloed op je fiets hebben ) moet bezorgen.

Bol.com laat ik ook altijd standaard bij AH bezorgen. Meestal ben ik zelf ook post aan het bezorgen op tijdstippen dat de pakket-bezorger komt. Het zou voor mij een uitkomst zijn om alle pakketten standaard bij AH te laten bezorgen. Volgens mij bied DHL deze service nu wel al (maar dan bij een andere retailer)
pi_145169254
de laatste alweer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')