abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:11:02 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145092605
Alle krantenbezorgers zijn ook het zelfde he. Elke wijk kent wel zo'n type dat liever lui is dan moe. Soms in folders, soms in kranten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:21:45 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145092951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Fijn dat het serieus genomen wordt!
Nou vandaag voor het desbetreffende erf. Ik zie dat er mensen thuis zijn, dus ik sta, voor het geval ;) , ruim buiten het pad en claxonneer. enkel malen.
Niemand die ook maar enige moeite neemt om actie te ondernemen...behalve diezelfde hond.
Omgedraaid en even verderop de post voor dat adres gestickert.

Overigens was ik even kwijt wat ik nu moest invullen, dus heb: herstellen aan geadresseerde met als reden: kan niet bezorgen ivm hond.
quote:
Ik heb geen maffe brievenbussen, geloof ik. Al heb ik wel zo'n standaard groene die in bosjes staat die ongeveer dezelfde kleur hebben. :P

[ afbeelding ]

Zo 1 als de linker (niet mijn foto overigens). Is wat onhandig.
Ik kom zoals de linker het vaakst tegen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145095088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nou vandaag voor het desbetreffende erf. Ik zie dat er mensen thuis zijn, dus ik sta, voor het geval ;) , ruim buiten het pad en claxonneer. enkel malen.
Niemand die ook maar enige moeite neemt om actie te ondernemen...behalve diezelfde hond.
Omgedraaid en even verderop de post voor dat adres gestickert.

Overigens was ik even kwijt wat ik nu moest invullen, dus heb: herstellen aan geadresseerde met als reden: kan niet bezorgen ivm hond.

[..]

Ik kom zoals de linker het vaakst tegen :)
Ik zou exact hetzelfde hebben gedaan. Als het die mensen al teveel moeite is om even naar buiten te lopen terwijl jij netjes op ze wacht, waarom zou jij dan verder nog moeite voor ze doen :W

Als je hersteld hebt aan geadresseerde heb je dezelfde post er morgen weer tussen zitten.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:22:46 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145095111
Mijn TC gaf aan dit zo te stickeren voor als ik de volgende dag of op een andere dag de post wel kon bezorgen totdat zij langs gaan om dit te bespreken.
Ik claxonneerde om het eventueel met de bewoner zelf te bespreken, maar op deze manier gaat dit natuurlijk niet ;)
pi_145095136
Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben, hoor. ;)
pi_145095167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Mijn TC gaf aan dit zo te stickeren voor als ik de volgende dag of op een andere dag de post wel kon bezorgen.
Ah, op die fiets. Sorry, scooter :P
pi_145096925
quote:
Je kunt zeggen wat je wil van onze webcare, maar die van de concurrent reageerde niet eens op mijn tweet over de bundel post die uit onze oranje bus stak _O-
Concurrent moet je altijd twee keer mailen of tweeten. Bij de tweede keer reageren ze bij SANDD vaak wel.

En @Pietertje: wat maf dat die mensen niet eens even de post aan nemen (zeker het type "mijn hond doet niks" mensen). Als ik in een wijk aan de rand van het buitengebied bezorg is op de 1e boerderij ook een hond (die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doet). Hond zit meestal achter een hek, maar als daar het hek open staat roep ik " de post; ik ben een beetje bang voor jullie hond." en komen ze zonder problemen de post van me aanpakken.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:20:35 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145099209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:24 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Sorry, scooter :P
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:24:52 #209
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145099334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:15 schreef allweather het volgende:

[..]

En @Pietertje: wat maf dat die mensen niet eens even de post aan nemen (zeker het type "mijn hond doet niks" mensen). Als ik in een wijk aan de rand van het buitengebied bezorg is op de 1e boerderij ook een hond (die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doet). Hond zit meestal achter een hek, maar als daar het hek open staat roep ik " de post; ik ben een beetje bang voor jullie hond." en komen ze zonder problemen de post van me aanpakken.
Idd. Maar dat risico ga en hoef ik ook niet te nemen.

Ik kom meer erfhonden tegen die tot de erfgrens blijven of in een kennel oid verblijven, maar daar staat de brievenbus ook (ruim) vandaan :)
pi_145115284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:07 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ja die :) Ik zie ze wel met een aparte' krantenvak er onder, maar zoeentje dus.
Ik zag het eerst niet omdat ik bij sommigen net van de andere kant kom of recht er voor :')

[ afbeelding ]
Heb er wel eens eentje gezien die ze in de muur gemetseld hadden, maar zo te zien is dit weer een andere versie en zit er nog minder ruimte in. Vraag me af waarom ze bij PostNL niet op het idee komen voor een keurmerk, zodat mensen wat minder van dit soort achterlijke troep kopen.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 2 oktober 2014 @ 06:29:02 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145116342
Idd. Die 'gekeurde' brievenbussen van nu zijn alleen maar vormen die aan de standaard afmetingen voldoen.
Ik kom hier wel eens zelf gefabriceerde brievenbusbakken! tegen. Zodat ook de pakketbezorger zijn pakketjes er in kwijt kan :)

Maar goed, het (moderne) oog wil ook wat en dan krijg je vaak de mooiste vormen brievenbussen, die eigenlijk voor de postbezorger, en soms ook voor de eigenaar, alleen maar lastig zijn om daar de post in te doen of uit te halen :)
Het zijn net van die modern ogende stoelen of banken: ze zien er niet uit, ze zitten voor geen meter, maar er hangt wel een prijskaartje aan ;)

Geef mij maar de (vernieuwde) makkelijke groene bovenladers (zonder slot) ^O^

Mogguh :) :W
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:27:34 #212
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145117735
ik word toch wel het vrolijkst (qua bezorgen dan) van rijtjeshuis sociale woningbouw woningen. Allemaal de standaard grijze brievenbus met klep met handig randje, allemaal even groot. Daar sjees je doorheen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145117949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef superkimmi het volgende:
ik word toch wel het vrolijkst (qua bezorgen dan) van rijtjeshuis sociale woningbouw woningen. Allemaal de standaard grijze brievenbus met klep met handig randje, allemaal even groot. Daar sjees je doorheen..
:P Ik heb 3 van die straten, maar bij die sociale huurwoningen zitten alle kleppen van de brievenbussen fout waardoor ze 2 mm te klein zijn voor de bol dozen (zit een opstaand randje aan de binnenkant).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:49:41 #214
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145118140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:39 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

:P Ik heb 3 van die straten, maar bij die sociale huurwoningen zitten alle kleppen van de brievenbussen fout waardoor ze 2 mm te klein zijn voor de bol dozen (zit een opstaand randje aan de binnenkant).
bij mij geven die bol.com dozen nooit problemen bij dat soort brievenbussen, dus dat is niet landelijk zo..

H&m zakjes is wat anders, maar das overal een hel :P
pi_145118227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:49 schreef superkimmi het volgende:

[..]

bij mij geven die bol.com dozen nooit problemen bij dat soort brievenbussen, dus dat is niet landelijk zo..

H&m zakjes is wat anders, maar das overal een hel :P
Nee, dat weet ik. Ik heb zelf ook een huurhuis en hier past het wel prima. :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:05:44 #216
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145118461
Ik ben benieuwd hoeveel post ik vandaag heb.
Gisteren kreeg ik van een buurtbewoner te horen dat ik al enkele malen zijn huis met een nummer in een tegenovergelegen straat verwarde(de straatnamen lijken (in de vlugheid) op elkaar en zijn ook nog eens hetzelfde nummer)). Excuses aangeboden en dat ik in het vervolg beter zou opletten :)

Ik ben klaar voor mijn wijken ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef superkimmi het volgende:
Klopt :)
Dat is een kleiner gedeelte van de wijken die ik heb, en daar totaal geen probleem met 'bol.com-formaten' ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 02-10-2014 10:19:42 ]
pi_145126461
Vandaag werden de rode bakken aangevoerd zonder gele kaarten. Bij alle wijken, voor het hele kantoor. De gele kaarten waren op.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:49:51 #218
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_145126527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:47 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag werden de rode bakken aangevoerd zonder gele kaarten. Bij alle wijken, voor het hele kantoor. De gele kaarten waren op.
ow leuk! Dat zal de nodige fouten en vertraging hebben opgeleverd...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 oktober 2014 @ 14:53:21 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145126626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:49 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ow leuk! Dat zal de nodige fouten en vertraging hebben opgeleverd...
Valt volgens mij wel mee. Beter dat dan dat elke gele kaart op de verkeerde plaats in de bak zit. Heb zoiets meermalen meegemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145127244
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Valt volgens mij wel mee. Beter dat dan dat elke gele kaart op de verkeerde plaats in de bak zit. Heb zoiets meermalen meegemaakt
Voor mij zou dat ook geen probleem zijn, geen gele kaarten.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_145127748
http://www.bvpp.nl/index.(...)ostbezorgers-bereikt

Sandd etc:

http://docs.minszw.nl/pdf/174/2014/174_2014_13_234239.pdf

[ Bericht 36% gewijzigd door ophaling10 op 02-10-2014 15:50:00 ]
pi_145128794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:47 schreef bmp80 het volgende:
Meestal heb ik wel een handjevol over (tussen mijn post gevonden; geen wonder dat ze op raken), maar ik had zowaar een goede dag vandaag!

[ Bericht 2% gewijzigd door posje op 02-10-2014 16:24:26 ]
pi_145129158
quote:
Mooi natuurlijk dat onze postbezorgers een bescheiden loonsverhoging krijgen, maar die fietsvergoeding is wel heel erg karig! EUR 70 per jaar is omgerekend nog geen 6 euro per maand, en het is ook nogal vreemd dat er kennelijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen een postbezorger die 5 dagen per week werkt of eentje die 1 dag per week werkt. Als je zelf een beetje handig bent, dan zou je het wel moeten redden met dit bedrag (enkel materiaalkosten), maar als je voor alles van een fietsenmaker afhankelijk bent dan kom je niet ver met dit bedrag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145129195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mooi natuurlijk dat onze postbezorgers een bescheiden loonsverhoging krijgen, maar die fietsvergoeding is wel heel erg karig! EUR 70 per jaar is omgerekend nog geen 6 euro per maand, en het is ook nogal vreemd dat er kennelijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen een postbezorger die 5 dagen per week werkt of eentje die 1 dag per week werkt. Als je zelf een beetje handig bent, dan zou je het wel moeten redden met dit bedrag (enkel materiaalkosten), maar als je voor alles van een fietsenmaker afhankelijk bent dan kom je niet ver met dit bedrag.
als de btw weer van 6 naar 21 gaat is het niet te betalen :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:34:26 #225
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145129411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik pleit voor een(leen)fiets +onkostenvergoeding van PostNL voor de postbezorger die minimaal 3dagen per week werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')