Agressieve honden altijd melden bij je tc. Die hoort dan langs dat adres te gaan om het probleem met de bewoners te bespreken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:31 schreef Pietertje71 het volgende:
Situatieschets: boven de groene brievenbus hangt dus een klein waarschuwingsbordje: betreden op eigen risico met de afbeelding van de Duitse herder.
De hond lag buiten los onder het linkerraam van het huis:
[ afbeelding ]
Ja heb ook zo'n geval in mijn wijk. Het is een voordeur met een raam en dan hebben ze de sticker zo liggend in het kozijn geplakt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Net zo vervelend vind ik stickers die van een afstand helemaal niet eens zichtbaar zijn. Om de een of andere reden zijn het altijd mensen die zelden post krijgen en een vervelend lang tuinpad die een dergelijke sticker hebben. Loop je helemaal naar de deur om daar eenmaal aangekomen tot de conclusie te komen dat ze helemaal geen reclame willen.
Denk aan deuren die om een hoekje zitten, stickers onder de klep van de brievenbus of stickers die dezelfde kleur als de brievenbus hebben zonder contrasterende letters.
Edit: Posje was me voor
Me TC begonquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
leuk, maar het is wel misbruik van bedrijfsmiddelen
quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:19 schreef posje het volgende:
En dan doe je de klep open, zit daar een sticker! Nou, die mensen kunnen alle reclame krijgen die ik overheb
Het is idd het huis op de foto(van GOOGLEMAPS).quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Agressieve honden altijd melden bij je tc. Die hoort dan langs dat adres te gaan om het probleem met de bewoners te bespreken.
Sowieso lijkt het erop dat de brievenbus nogal ver van de openbare weg staat. Ik neem in ieder geval aan dat de woning in kwestie dezelfde is als die in de afbeelding.
quote:Als alternatieve oplossing voor je hondenprobleem kun je ook de hond het tuinpad op lokken (hoe je dat doet mag je zelf weten) en dan flink gas geven met die mooie scooter van je. Daar heb je dat ding toch voor?
Ongepast, ik weet het
Zojuist naar mijn(vervangende) TC een email verstuurd met het verzoek de situatie te bekijken en op korte termijn op te lossen. En aangegeven dat ik, gezien de situatie, de post op dit adres, voorlopig liever niet meer bezorg.quote:Aan welke eisen moet mijn woningbrievenbus voldoen?
De wet schrijft voor dat u een brievenbus zo dicht mogelijk aan de openbare weg plaatst, meestal is dit bij de erfafscheiding.
U mag een brievenbus in de voordeur of aan de gevel van uw woning hebben wanneer de loopafstand tussen brievenbus en de openbare weg minder dan 10 meter is. Wanneer de loopafstand tussen uw woning en de openbare weg meer dan 10 meter is, dan vragen wij u een buitenbus te plaatsen aan de openbare weg. In dit geval geldt de 10 meter loopafstand dus niet meer.
Wij hanteren deze regels om te zorgen dat de postbezorger uw post zo snel mogelijk, met zo weinig mogelijk obstakels, kan bezorgen.
quote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
leuk, maar het is wel misbruik van bedrijfsmiddelen
quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:46 schreef swimmie86 het volgende:
Ik had laatst een oude man die bijna elke dag buiten zit, die me vroeg waarom ik op dat-en-dat nummer geen reclame erin deed. Zijn nummer dus.
Ik: omdat u een nee/ja sticker heeft, dat betekent dat u geen reclame wilt.
Ow, zegt ie, betekent het dat, dat wist ik helemaal niet.
Ja leuk hequote:Van die zelf gemaakte stickers. Fancy grijze brievenbus met een doorzichtige sticker erop, met zwarte letters. Die zie je dan ook pas als je bij de brievenbus bent.
Of inderdaad heel leuk op de binnenkant van de klep. Heb daardoor wel eens per ongeluk hah erin geduwd. Kreeg ik nog commentaar ook. Gevraagd waarom de sticker aan de binnenkant zit, aangezien dat niet heel erg handig is. Antwoord: aan de buitenkant ziet het er niet uit.
Werkelijk, bus hangt aan de muur, echt niet dat hij het ziet als hij binnen zit..
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Sommigen zetten de bus ook op een rare plek neer. Zo heb ik een adresje wat een paar 100 meter buiten de bebouwde kom is, maar hun brievenbus staat 50 meter voor het bordje einde bebouwde kom in de berm. Vreemd maar wel super handig.
'grappig'....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:36 schreef posje het volgende:
Dan de sticker 'als u geen reclame in de bus doet, hak ik uw vingers niet af'.
Fijn dat dat je klacht in ieder geval serieus wordt genomen. Als de bewoners alleen maar de brievenbus aan de kant van de weg zetten zou dat al heel veel schelen. Dan kun je gewoon de post direct vanaf je racemobiel in de bus gooien en ben je weer weg voordat die hond doorheeft dat je er ooit bent geweest.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb antwoord van mijn leidinggevende gehad mbt de situatie met de erfhond: indien ik niet op het terrein kan: stickeren met de mededeling van situatie.
Mijn leidinggevende gaat met deze bewoners contact opnemen om de situatie te bespreken.
Inderdaadquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:43 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Fijn dat dat je klacht in ieder geval serieus wordt genomen. Als de bewoners alleen maar de brievenbus aan de kant van de weg zetten zou dat al heel veel schelen. Dan kun je gewoon de post direct vanaf je racemobiel in de bus gooien en ben je weer weg voordat die hond doorheeft dat je er ooit bent geweest.
Een keer of 15 een wijk gelopen waar iemand er eentje heeft waar je alles wat geen formaatje bankafschrift heeft dubbel moet vouwen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:50 schreef Pietertje71 het volgende:
En een oude PTT-brievenbus
[ afbeelding ]
Verder niet echt bijzondere brievenbussen.
Met zo'n ronde buis aan de zijkant? Dat noemen ze een krantenbus. Wel heel handig, wordt in het buitenland veel gebruikt.quote:En gisteren er achter gekomen dat enkele gietijzeren buitenbrievenbussen, aan de onderkant een ruimte hebben voor reclame.
Ik kan er zo gauw geen eentje op het WWW vinden, maar een dergelijke met onder ietwat extra ruimte. die via de zijkant te bereiken is.
Was mij nog nooit opgevallen dat dit kon, totdat ik gisteren er bij eentje de reclame er uit zag hangen
Fijn dat het serieus genomen wordt!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:15 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb antwoord van mijn leidinggevende gehad mbt de situatie met de erfhond: indien ik niet op het terrein kan: stickeren met de mededeling van situatie.
Mijn leidinggevende gaat met deze bewoners contact opnemen om de situatie te bespreken.
Ja diequote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Met zo'n ronde buis aan de zijkant? Dat noemen ze een krantenbus. Wel heel handig, wordt in het buitenland veel gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |