Ik had volgens mij geen open vraag over samenwerking, wel eentje over of ik vond dat we de klant centraal stelden.quote:Op maandag 29 september 2014 16:39 schreef allweather het volgende:
I.t.t. tot vorige keer een open vraag over 'samenwerking'. Aan het eind miste ik ook al het suggesties vakje en ik heb het gevoel dat ik me heel erg kan ontwikkelen............buiten postNL
Bij een vraag als "overweeg je postNl te verlaten" zou je bijvoorbeeld toch verwachten dat je een toelichting op een "ja" of "ik weet niet" antwoord zou kunnen geven.
Nu maar hopen dat de antwoorden echt anoniem verwerkt gaan worden.
Maar het blijft een suggestief lijstje, met zeer beperkte mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen.
Stiekem mag alles. Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Ow bij mij ging de open vraag over vernieuwing. Ze hebben dus iedereen maar 1 open vraag gegeven..quote:Op maandag 29 september 2014 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had volgens mij geen open vraag over samenwerking, wel eentje over of ik vond dat we de klant centraal stelden.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Natuurlijk mag dat; zeker als het voor een goed doel (wat lekkers neerzetten) is. Ook ik ben wel eens buiten werktijd in het depot geweest.quote:Mag je stiekem even het depot in ? Ben jarig vandaag en wil alvast ff een bak celebrations met een briefje neerzetten voor morgen*O*
Ik heb bij de open vraag maar even vermeld dat ik steeds meer haalklanten (Autobedrijf) zie vertrekken vanwege de steeds slechter wordende kwaliteit en de ontzettend slechte klantenservice. Je zou zeggen dat betalende klanten door klantenservice serieus genomen dienen te worden, maar er wordt ze doodleuk medegedeeld dat ze er niets aan kunnen doen als bijvoorbeeld een chauffeur niet op komt dagen.quote:Op maandag 29 september 2014 17:16 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ow bij mij ging de open vraag over vernieuwing. Ze hebben dus iedereen maar 1 open vraag gegeven..
Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 september 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:
Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.quote:Op maandag 29 september 2014 15:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergeet echter niet dat het omgekeerde ook gebeurt. Zoals dat stukje over snijden in de tijden waarbij dan weer een postbezorger verongelijkt gaat doen omdat volgens haar het snijden in de looptijden alleen voor postbezorgers gaat gelden (en niet voor postbodes), en dat postbodes in de watten gelegd worden terwijl postbezorgers worden uitgebuit, kortom het hele register aan vooroordelen en hardnekkige misverstanden wordt opengetrokken.
Er zijn inderdaad zure postbodes, maar onder de postbezorgers zijn ook genoeg azijnpissers te vinden.
Er gaat geen belastinggeld naar US Postal, niet voor het uitvoeren van de gewone postdienst in ieder geval.quote:Op zondag 28 september 2014 18:02 schreef allweather het volgende:
De postmarkt had nooit geliberaliseerd mogen worden; elke gek wist dat er dan geconcurreerd zou gaan worden op arbeidsvoorwaarden voor de gewone man/vrouw en niet op kwaliteit. Het zegt mij veel dat zelfs in de USA (waar ze liberaliseren en privatiseren hebben uitgevonden) de post een staatsbedrijf is.
Überhaupt een extra wijk erbij krijgen, niet op maximaal 8 uur blijven hangen en elke week maar weer zien of er misschien wat extra's op het rooster staat, dat zou ik al heel wat vinden.quote:Op maandag 29 september 2014 15:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan beweren ze dat ze de vragenlijsten meer op de functie hebben toegesneden, en dan krijg je nog steeds vragen over persoonlijke ontwikkeling. Wat zijn er nou voor doorgroeimogelijkheden voor een postbezorger? Je kunt misschien eens een nieuwe wijk leren, dan is het wel op.
De kloof tussen alle! partijen binnen PostNL is groter geworden door die klote tijdsdruk! Ieder voor zich. Zelden tot nooit meer die, soms al hele kleine, helpende hand naar/voor alle partijen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.
Helaas zie je de kloof tussen bezorger en voorbereider ook steeds groter worden.
O ?quote:Gelukkig kunnen we hier allemaal prima met elkaar overweg
Stevig verhaal zo op de vroege ochtendquote:Op dinsdag 30 september 2014 06:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
houdjemond: (alsnog) gefeliciteerd
[..]
De kloof tussen alle! partijen binnen PostNL is groter geworden door die klote tijdsdruk! Ieder voor zich. Zelden tot nooit meer die, soms al hele kleine, helpende hand naar/voor alle partijen.
Als je leidinglevende alleen maar contact met je opneemt 'waar je nu bent' ipv heb je nog iets nodig, gaat het goed(en dan wel gemeend en niet omdat je dat moet vanuit je management-positie/cursus zodat je kan 'wegschrijven' dat er 'contact' is geweest). Je leidinggevende is juist het communicatiepunt tussen alle partijen, tenminste dat zou die moeten zijn, in mijn optiek.
Mara als deze zo is ingesteld: elke partij voro zich, ja dan houdt het op.
De kloof tussen degene onderaan de ladder, om het met alle respect zo te zeggen, is alleen maar groter geworden doordat de leidinggevende de taak van communicatie opgedrongen? is, terwijl er die amper is.
Als je als bezorger/bode op het depot kwam, kon je 'je eigen' voorbereider nog even spreken of even zelf dat extra materiaal pakken wat je nodig had oid..
Maar juist is deze goede samenwerking(tenminste het ging bij ons altijd goed, totdat een (groepje) arrogante leidinggevenden er de P in kreeg dat hij (de almachtige) over het hoofd werd gezien in GOEDE communicatie)) kapotgemaakt door bureaucratie...ik zou zowat macht ge/misbruik willen opperen.
Deze lleidinggevenden wilden overal de vinger in de pap hebben. Geeft niet hoor, maar doe er dan wat mee, ipv alleen maar te willen dat alles via een leidinggevende gaat, die er amper tot niets mee doet(uitzonderingen daargelaten!).
Communicatie is niet alleen op een opgezette bijenekomst, maar gaat het hele jaar door om heel PostNL te laten functioneren ipv een iedervoorzich-mentaliteit.
[..]
O ?
quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Stevig verhaal zo op de vroege ochtend
Voordat we hier werden verbannen naar de depots had ik inderdaad ook veel meer contact met voorbereiding, TC en overige leidinggevenden. Toen had men toch net wat meer begrip voor elkaar.
quote:Behalve met jou kan iedereen het prima met elkaar vinden![]()
Een beetje uit de hoogte doen met je scooter en je gratis eten en cursussen
Ik sluit me ook bij jullie aan met een "ja" antwoord op deze vraag;voor mij is het steeds later op de dag kunnen beginnen de belangrijkste reden dat ik overweeg wat anders te gaan zoeken.quote:k heb trouwens ook ingevuld dat ik nog niet zeker wist of ik wel bij dit bedrijf wil blijven werken. Dus @posje je bent niet de enige
Dat was min of meer ook mijn antwoord op de open vraag die ik voorgeschoteld kreeg (over samenwerking). En wat je laatste zin betreft: helemaal mee eens. Ik vind het erg leuk dat op dit forum postNL-medewerkers met verschillende functies zitten en er respect voor elkaar is.quote:Ik vind het vooral vervelend dat het altijd wij tegen zij is. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op reddepostbode.nl kijk.
Helaas zie je de kloof tussen bezorger en voorbereider ook steeds groter worden.
Gelukkig kunnen we hier allemaal prima met elkaar overweg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |