abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:04:36 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142362819


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond

T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:05:19 #2
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142362838
Trek die warmte echt slecht.. nu ff snel mijn 2de wijk en lekker mijn bedje in, knallende koppijn :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:18:35 #3
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142363320
Te weinig gedronken? Of eigenlijk verkeerd, beetje limo ofzo scheelt met dit weer bakken aan hoofdpijn.

Oh en als je me ziet, ik ben die kneus op 2 krukken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142364469
Ik kan ook slecht omgaan met die warmte, wat dat betreft zie ik nu al op tegen vrijdag en zaterdag. Genoeg drinken doe ik wel, maar dat voorkomt de hoofdpijn niet. Kan niet wachten tot het weer gaat regenen :P
pi_142364615
Ik kan ook slecht tegen warmte ja. Die vrijdag en zaterdag... ugh. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en genoeg water mee te nemen.
En ik loop met een hoed en zonnebril rond, scheelt toch wel met de hoofdpijn vind ik :)
pi_142364843
De ene dag kom je voor l*l naar het depot, zijn je wijken al weg. Volgende dag blijven er twee staan... meneer bleek zich 's middags per e-mail te hebben ziekgemeld. Huh, daar zijn toch regels voor???!! "Ja, maar bellen, daar zijn kosten aan verbonden...” (Grmph#$#, voor mij niet zeker, om er telkens achteraan te moeten bellen.)

En k**, nou ging het eens een dagje goed (met twee bezorgers alle wijken weglopen, dat scheelt een hoop gedonder), moet ik voor 1 retoursticker terug naar het depot. Wat ben ik toch een brave hendrika ;)
pi_142364856
Extra gewerkt, maar ze hebben geen lijst opgehangen van de geboekte uren op het depot.

Je kan ze dus niet controleren :')
pi_142364868
Loop ik vanmorgen met een tas van een wijk waar ik voor ingepland ben richting mijn fiets, zie ik de collega die die wijk 9 van de 10 keer op woensdag doe op het depot aankomen. Blijkt dat zij deze week al als op vakantie in het systeem stond, terwijl ze volgende week pas gaat. Gelukkig waren we alleen met flexibele mensen vanmorgen en was iedereen die dus verkeerd ingepalnd stond aanwezig, dus na enig heen en weer ruilen kon iedereen een (ander dan gepland) wijkje wegbrengen. Niet handig dat sinds 1 juli "mijnpostnl" op smartphones niet meer werkt, dan kun je op het depot niet meer voor de zekerheid je rooster checken. Ik denk dat ik het rooster voor volgende week maar uitprint en in mijn broekzak stop.

O en ik weet niet of het helpt (kan zelf redelijk goed tegen warmte), maar eten jullie ook iets van chips onderweg? Behalve vocht, verlies je ook veel zout. Een simpel sportdrankje is ook goed zelf te maken: flesje bijna vol met water, klein beetje (appel)sap, snufje zout en snufje magnesiumpoeder toevoegen; even schudden en je hebt je zelf geknutselde AA-drink. Nu nog uitvogelen waar je magnesium in poedervorm kunt krijgen.
pi_142365312
Ik vraag me af of ze hier aan het rommelen zijn qua regels mbt verlof. Normaal was het zo dat als mensen een vaste wijk hadden, dat ze ook gewoon voor die wijk verlof kregen tijdens hun vakantie. Ook al hadden ze een kleiner contract. Over extra uren bouw je immers ook verlof op, dus anders komt dat nooit op. Maar collega heeft dus van de week elke dag 1 uur gekregen, terwijl ze altijd 2,5 uur werkt. En ik kreeg zelf laatst op de zaterdag 1 uur, had doordeweeks allang mijn contracturen vol gemaakt. Op die manier zitten we volgend jaar toch weer met tig verlofuren die nog op moeten voor eind juni? :? Leuk dat iemand maar een contract heeft voor 5 uur, maar met elke week meer werken bouw je veel meer verlof op dan dat. Dat moet toch gewoon gebruikt worden?

Ik kreeg zelf overigens wel altijd alleen mijn contracturen als verlof en dan alleen op de zaterdag, maar ik heb dus ook geen vaste diensten ;) maar ook bij mij komen de uren op deze manier nooit op. Contract voor 5 uur en ik zit meestal tussen de 10 en de 15 uur werk. Met 1 uur verlof gaat dat nooit werken..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 16:16:25 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142365442
Het is niet rommelen qua regels aan het verlof, maar het volgen van de regels mbt verlof. Wil je het anders, dan zul je een groter contract moeten vragen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142365467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af of ze hier aan het rommelen zijn qua regels mbt verlof. Normaal was het zo dat als mensen een vaste wijk hadden, dat ze ook gewoon voor die wijk verlof kregen tijdens hun vakantie. Ook al hadden ze een kleiner contract. Over extra uren bouw je immers ook verlof op, dus anders komt dat nooit op. Maar collega heeft dus van de week elke dag 1 uur gekregen, terwijl ze altijd 2,5 uur werkt. En ik kreeg zelf laatst op de zaterdag 1 uur, had doordeweeks allang mijn contracturen vol gemaakt. Op die manier zitten we volgend jaar toch weer met tig verlofuren die nog op moeten voor eind juni? :? Leuk dat iemand maar een contract heeft voor 5 uur, maar met elke week meer werken bouw je veel meer verlof op dan dat. Dat moet toch gewoon gebruikt worden?

Ik kreeg zelf overigens wel altijd alleen mijn contracturen als verlof en dan alleen op de zaterdag, maar ik heb dus ook geen vaste diensten ;) maar ook bij mij komen de uren op deze manier nooit op. Contract voor 5 uur en ik zit meestal tussen de 10 en de 15 uur werk. Met 1 uur verlof gaat dat nooit werken..
Maar die extra verlofuren die je hebt opgebouwd vervallen niet per juni volgend jaar he, alleen het wettelijk verlof. Verder is het volgens mij gewoon de standaardregel dat ze alleen verlof afschrijven voor je contracturen, tenzij je zelf aangeeft dat ze meer moeten afschrijven (al zijn ze volgens mij niet verplicht dat ook daadwerkelijk te doen)
pi_142366000
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat is volgens mij zo'n beetje het enige blad dat nog wel steeds op woensdag komt
Dat, en nog zo'n roddelblad. De Story geloof ik, of de Privé
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142366147
Oh echt? Dan was dat wel erg veel wettelijk verlof wat ik op moest maken voor juli :o had toen nog maar een contract voor 3 uur, maar ik moest 40 uur opmaken. Misschien dan toch nog wel extra verlof, alleen al van een aantal jaar geleden? Heb dit contract vanaf oktober 2010 volgens mij, van het eerdere contract is alles uitbetaald. Dat was ook wel echt wat op moest, want er was daarnaast ook nog wat met een latere vervaldatum, maar dit verviel echt allemaal per juli.

Dus ze hebben zich eerder gewoon niet aan de regels gehouden :P
Maar dan klopt het ook dat ze geen verlofuren of maar weinig afschrijven als ik die week al meer dan 5 uur gewerkt heb? Want ik werk doordeweeks altijd heel veel extra, dus dan komt ook mijn wettelijk verlof natuurlijk niet op. Laatst kreeg ik dus 1 uurtje. Dat tikt niet echt aan natuurlijk :P
Doordeweeks vrij krijg ik niets voor, dus ik blijf wel zoveel mogelijk doordeweeks gewoon doorwerken natuurlijk.

Als ik al op vakantie ga, dan ga ik een weekje. En anders neem ik ook gewoon geen vrij _O- op een losse zaterdag af en toe na dan :P vind het zonde om onbetaald vrij te nemen terwijl ik alleen maar op mijn luie reet ga zitten :')

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 16-07-2014 16:46:48 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142366496
Verlof over meer-uren vervalt (volgens mijnpostnl.nl) op 31-12-9999.
Vakantie opgebouwd in 2014 vervalt voor 30-06-2015
Vakantie opgebouwd voor 2012 vervalt op 31-12-2016

Bij ons wordt het aantal uren dat mensen in een week ingepland staan ook aan verlof afgeschreven. Word volgend jaar weer leuk als ze er eind mei pas achter komen dat heel veel mensen nog oud verlof moeten opmaken (ik vraag me dan stiekem ook wel af of die mensen hier zelf niet op letten).
pi_142366709
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:45 schreef allweather het volgende:
Verlof over meer-uren vervalt (volgens mijnpostnl.nl) op 31-12-9999.

Ik dacht dat verlof over meeruren na 5 jaar kwam te vervallen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142366746
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:02 schreef allweather het volgende:
Loop ik vanmorgen met een tas van een wijk waar ik voor ingepland ben richting mijn fiets, zie ik de collega die die wijk 9 van de 10 keer op woensdag doe op het depot aankomen. Blijkt dat zij deze week al als op vakantie in het systeem stond, terwijl ze volgende week pas gaat. Gelukkig waren we alleen met flexibele mensen vanmorgen en was iedereen die dus verkeerd ingepalnd stond aanwezig, dus na enig heen en weer ruilen kon iedereen een (ander dan gepland) wijkje wegbrengen. Niet handig dat sinds 1 juli "mijnpostnl" op smartphones niet meer werkt, dan kun je op het depot niet meer voor de zekerheid je rooster checken. Ik denk dat ik het rooster voor volgende week maar uitprint en in mijn broekzak stop.

O en ik weet niet of het helpt (kan zelf redelijk goed tegen warmte), maar eten jullie ook iets van chips onderweg? Behalve vocht, verlies je ook veel zout. Een simpel sportdrankje is ook goed zelf te maken: flesje bijna vol met water, klein beetje (appel)sap, snufje zout en snufje magnesiumpoeder toevoegen; even schudden en je hebt je zelf geknutselde AA-drink. Nu nog uitvogelen waar je magnesium in poedervorm kunt krijgen.
Even soepie eten vantevoren doet ook wonderen.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_142366916
Men, ik snap er nu echt niks meer van. Tenminste, ik snap het 'systeem' op zich wel, maar hoe het dan kan dat ik zo 'veel' op moest maken nog, ten opzichte van mijn contracturen dus. Heb ik toen helemaal niet bij stil gestaan, dat verlof over meer uren daar niet onder valt. Nu ik dit lees denk ik wel, oh ja!
Al heb ik er volgens mij al wel eerder wat over gepost, dus misschien ben ik het gewoon ergens weer vergeten :')

Hebben ze toen nog met veel pijn en moeite weg weten te werken 8)7 dus het moest idd wel echt op blijkbaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142367184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:45 schreef allweather het volgende:
Verlof over meer-uren vervalt (volgens mijnpostnl.nl) op 31-12-9999.
Vakantie opgebouwd in 2014 vervalt voor 30-06-2015
Vakantie opgebouwd voor 2012 vervalt op 31-12-2016

Bij ons wordt het aantal uren dat mensen in een week ingepland staan ook aan verlof afgeschreven. Word volgend jaar weer leuk als ze er eind mei pas achter komen dat heel veel mensen nog oud verlof moeten opmaken (ik vraag me dan stiekem ook wel af of die mensen hier zelf niet op letten).
Verlof over meeruren vervalt na 5 jaar, dus niet in 9999. Ik let er zelf eigenlijk ook nauwelijks op wanneer mijn verlof vervalt. Nu hoefde dat ook nog niet echt, want duurde nog wel een paar jaar, maar nu met die nieuwe cao zal er dan volgend jaar juli of zo toch wel wat vervallen.
pi_142367904
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:05 schreef houdjemond het volgende:
Trek die warmte echt slecht.. nu ff snel mijn 2de wijk en lekker mijn bedje in, knallende koppijn :(
wat had de rest van de topictitel trouwens moeten zijn? Of was het bedoeld als open einde? :P
pi_142368138
Zijn er hier trouwens meer die altijd wel even kijken op van die posters over vermiste huisdieren? Heb er nog nooit eentje teruggevonden, maar ik kom natuurlijk wel op veel plekken hier in de buurt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142368498
Nee, daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Wel meerdere keren gehad dat iemand vroeg of ik hun vermiste huisdier toevallig had gezien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit op let.
pi_142368737
Beetje jammer allemaal.

Ik helemaal blij dat ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg na 3 jaar een contract als zaterdagbezorger. Heb ik hem nu, ga ik er in loon onwijs op achteruit. Best wel apart, dat je hetzelfde werk blijft doen en dat je ongeveer 20 euro minder gaat verdienen.

Dan toch nog maar op zoek naar een ander baantje.
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:01:23 #23
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142369021
quote:
Zijn er hier trouwens meer die altijd wel even kijken op van die posters over vermiste huisdieren? Heb er nog nooit eentje teruggevonden, maar ik kom natuurlijk wel op veel plekken hier in de buurt :P
Ik wel, heb al een keer een hond terug gebracht ik lees die poster en 2 blokken verder komt dat beest uit de sloot geklommen. En eens iemand vertelt dat ik dacht dat z'n kat ergens binnen zat (bleek ook zo te zijn). Vertel thuis ook altijd over wie z'n hond/kat kwijt is. Mijn ouders zijn fanatiek wandelaars. Kwamen ze een keer hier vandaan, vonden ze een hond van zo'n vermiste poster. Op sterven na dood, maar hij heeft het wel overleefd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142369580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:51 schreef DesmoD het volgende:
Beetje jammer allemaal.

Ik helemaal blij dat ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg na 3 jaar een contract als zaterdagbezorger. Heb ik hem nu, ga ik er in loon onwijs op achteruit. Best wel apart, dat je hetzelfde werk blijft doen en dat je ongeveer 20 euro minder gaat verdienen.

Dan toch nog maar op zoek naar een ander baantje.
Laat me raden. Je bent gedegradeerd van zaterdagbesteller naar postbezorger...........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142370012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Zijn er hier trouwens meer die altijd wel even kijken op van die posters over vermiste huisdieren? Heb er nog nooit eentje teruggevonden, maar ik kom natuurlijk wel op veel plekken hier in de buurt :P
Ik kijk wel en het wordt me soms ook gevraagd om ernaar uit te kijken, maar tijdens mijn loop heb ik nooit een huisdier teruggevonden. Iets anders, maar wel leuk: iemand van de thuiszorg wist niet meer waar ze haar auto had neergezet, of ik die gezien had? Eh ja, genoeg auto's gezien, maar...
Afijn, kenteken genoteerd en mobiele nummer, je weet maar nooit. Half uur later zag ik de auto staan. Mevrouw gebeld, die liep inmiddels kilometers verderop te zoeken. Zo wanhopig dat ik haar maar heb opgehaald en naar de auto heb begeleid. Zo lang het niet elke dag gebeurt....
pi_142371866
Ik heb een contract van 5 uur, en kom daar met 5 dagen per week bovenuit. Als ik dan bv de zaterdag vrij heb dan gaat er niks van mijn verlofuren af, omdat ik met 4 dagen al aan de 5 uur kom.
En plusuren laat ik uitbetalen, heb nog genoeg verlof over. Kan na mijn vakantie van 4 weken nog eens 4 weken pakken.
In die 4 weken gaan er dan ook maar 4x5 uur van dat verlof af. En niet meer.
pi_142373892
Uitbetalen doen ze hier voor zover ik weet alleen bij uit dienst gaan.

Heb nog eens gekeken, maar ik zie in mijn vakantiekaart alleen het wettelijk verlof en het verlof van voor 2012. Neem aan dat ik in principe het verlof van mijn extra uren apart zou moeten zien? Het totaal onder wettelijk verlof lijkt me ook wat aan de hoge kant voor verlof over contract aangezien er eerder dit jaar ook al eens wat vanaf is gegaan. Heb nu 24 uur en pas sinds 1,5 maand of zo een contract van 5 uur, daarvoor was het 3. Het lijkt alsof ze alles samenpakken, want dat is niet alleen het verlof over mijn contracturen. Maar het vervalt dus allemaal wel na juni 2015.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 20:18:55 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142374036
is vreemd, want ik heb vijf blokjes staan: wettelijk verlof tot en met 30/6/2015 en daaronder driemaal bovenwettelijk verlof en restant vakantie dat eind 2016 afloopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142374092
Is het niet weer zoiets waarbij de regels voor bezorgers anders zijn? :P of nee het is wettelijk bepaald die regeling dus dat zou niet uit moeten maken denk ik?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 20:27:44 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142374442
Geen idee. Ik ben nog een ouderwetse zaterdagbesteller :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142374550
Uit de CAO:

2 De in enig kalenderjaar opgebouwde vakantie vervalt per 1 juli van het
daaropvolgende kalenderjaar.1

Dus daar staat niet specifiek iets in over wettelijk of bovenwettelijk, dus het lijkt erop dat het voor een PBZ op 1 hoop gaat en dus allemaal het jaar er na vervalt. Of begrijp ik nu weer iets verkeerd ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142374769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Uit de CAO:
Dus daar staat niet specifiek iets in over wettelijk of bovenwettelijk, dus het lijkt erop dat het voor een PBZ op 1 hoop gaat en dus allemaal het jaar er na vervalt. Of begrijp ik nu weer iets verkeerd ;)
Dat hoop ik wel! Alleen het wettelijk verlof vervalt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 20:36:52 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142374844
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Uit de CAO:

2 De in enig kalenderjaar opgebouwde vakantie vervalt per 1 juli van het
daaropvolgende kalenderjaar.1

Dus daar staat niet specifiek iets in over wettelijk of bovenwettelijk, dus het lijkt erop dat het voor een PBZ op 1 hoop gaat en dus allemaal het jaar er na vervalt. Of begrijp ik nu weer iets verkeerd ;)
Ik heb geen idee hoe dat in jouw CAO geregeld is. Het enige dat ik weet dat ik soms met dingen te maken krijg waarin in mijn eigen CAO niets over staat :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142375011
quote:
Komende dagen kans op matige smog door ozon

Het RIVM verwacht dat er op donderdag 17 juli 2014 matige smog door ozon kan ontstaan in het midden van Nederland. Mensen die hinder ondervinden, wordt geadviseerd om binnen te blijven en zware lichamelijke inspanning te vermijden. De smog is het sterkst aanwezig in de middag en vroege avond. Voor vrijdag wordt alleen in het zuiden matige smog door ozon verwacht.

De smog kan vooral luchtwegklachten veroorzaken bij mensen met luchtwegaandoeningen, bij kinderen en bij mensen die zich inspannen in de buitenlucht. Het advies om binnen te blijven geldt omdat ozonconcentraties binnenshuis lager zijn dan buitenshuis.
Morgen maar thuisblijven....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142375032
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe dat in jouw CAO geregeld is. Het enige dat ik weet dat ik soms met dingen te maken krijg waarin in mijn eigen CAO niets over staat :')
Vakantie – nieuwe wettelijke regels
• Vanaf 1 januari 2012 bouw je de vakantiedagen op per maand.
• De vakantiedagen die je in een jaar opbouwt, kun je opnemen tot 1 juli in het volgende
kalenderjaar, daarna vervallen ze.
• Heb je eind 2011 nog vakantiedagen over? Die vervallen dan na 5 jaar, dus per
1 januari 2017.

Dit stond nog in een samenvatting vd vakbond, over functie PBZ dus.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 20:42:06 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142375119
Dan is dat duidelijk anders geregeld dan in andere CAO's van het bedrijf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142375342
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dan is dat duidelijk anders geregeld dan in andere CAO's van het bedrijf
Ja heb net de CAO PostNL bekeken, daar staat het heel duidelijk anders gesteld met wel dit onderscheid. Kon het om de een of andere reden niet copy pasten helaas ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142375986
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dan is dat duidelijk anders geregeld dan in andere CAO's van het bedrijf
Vreemde zaak. In de postbezorgers-CAO wordt nergens gerept over bovenwettelijk verlof, en staat er alleen:

quote:
De in enig kalenderjaar opgebouwde vakantie vervalt per 1 juli van het
daaropvolgende kalenderjaar.
Kijk je in de CAO voor zaterdagbestellers, dan staat er helemaal NIETS over het komen te vervallen van verlof.

In de "grote" CAO staat het volgende:

quote:
Artikel 47
Overschrijving en verjaring van vakantie
1 Aanspraak op niet genoten wettelijke vakantie van enig jaar vervalt met ingang van 1 juli van het daaropvolgende jaar. Indien de werkgever de vakantie niet of niet geheel in het desbetreffende vakantiejaar vaststelt, zal hij deze zoveel mogelijk voor 1 juli in het daarop volgende vakantiejaar
vaststellen.
2 Bovenwettelijke vakantie vervalt 5 jaren na de laatste dag van het kalenderjaar waarin de aanspraak is ontstaan.
Op de site van de Rijksoverheid is echter het volgende te lezen:

quote:
Sinds 1 januari 2012 vervallen vakantiedagen die u niet opneemt na een half jaar. Vakantiedagen opgebouwd in 2012 vervallen dus op 1 juli 2013. Vakantiedagen die u vóór 1 januari 2012 heeft opgespaard, kunt u nog 5 jaar bewaren.

Wettelijke vakantiedagen vervallen niet na een half jaar als u niet in staat was om deze op tijd op te nemen. Bijvoorbeeld omdat u daarvoor te ziek was. Of omdat uw werkgever het onmogelijk maakte om (genoeg) vakantie op te nemen. In die gevallen geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.

De vervaltermijn van een half jaar geldt ook niet voor bovenwettelijke vakantiedagen.
Dit staat op de site van de Rijksoverheid.

Bij mijn weten mag een werkgever hier wel bij CAO van afwijken, maar niet in het nadeel van de werknemer!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142376792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat, en nog zo'n roddelblad. De Story geloof ik, of de Privé
Het is de Prive. Vandaag hadden ze het vakantieadres van Doutzen Kroes (wie is dat eigenlijk?) in de aanbieding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 juli 2014 @ 21:23:36 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142376888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:21 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is de Prive. Vandaag hadden ze het vakantieadres van Doutzen Kroes (wie is dat eigenlijk?) in de aanbieding.
je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit van Doutzen gehoord hebt? Zij is een van de best betaalde modellen ter wereld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142377040
quote:
11s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit van Doutzen gehoord hebt? Zij is een van de best betaalde modellen ter wereld
Ik ben een van de slechts betaalde postbezorgers ter wereld. Wel eens van mij gehoord?
pi_142377114


[ Bericht 81% gewijzigd door blijevis op 16-07-2014 21:31:37 ]
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:46:13 #43
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142377971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Morgen maar thuisblijven....
Fantastisch.. Ik heb astma en span me in in de buitenlucht.. Wordt feest!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142378825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:21 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is de Prive. Vandaag hadden ze het vakantieadres van Doutzen Kroes (wie is dat eigenlijk?) in de aanbieding.
Nova Zembla niet gezien?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:06:50 #45
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142378900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
RIVM
Pfft als de donder bezorgen dus. Hopelijk geen huis aan huis (fingers crossed)
pi_142378936
Dit lees ik ook over wettelijke vakantiedagen:

Aantal vakantiedagen
Het wettelijke aantal vakantie-uren per jaar is 4 keer het aantal uren dat u per week werkt. Soms krijgt u meer dan het minimum aantal vakantie-uren. Deze extra vakantie-uren heten bovenwettelijke vakantie-uren. In uw cao kunnen hierover afspraken staan.

En dan met name die vetgedrukte zin. Zijn die uren van mij wel perse bovenwettelijk verlof? Ik zie namelijk nergens staan dat dit gebaseerd is op de contracturen, maar wel dat het gebaseerd is op de uren die per week gewerkt worden. Misschien zit het hem daar in? Sommige werkgevers geven namelijk meer dan 4x het aantal uren aan verlof en dan is datgene wat er over heen gaat bovenwettelijk.

Hier overigens morgen een folder voor het werven van een depot -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142379180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:21 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het is de Prive. Vandaag hadden ze het vakantieadres van Doutzen Kroes (wie is dat eigenlijk?) in de aanbieding.
lol
pi_142379500
ik vond het nieuwe shirt zelfs warmer dan de oude.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_142382383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:21 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik vond het nieuwe shirt zelfs warmer dan de oude.
Da's vreemd, want het nieuwe shirt is 60% katoen, dus zou beter moeten ademen dan die oude van 100% polyester.

Ik heb ze vandaag ook eindelijk ontvangen, en ben in elk geval blij dat de stof fijner aanvoelt. Die vorige polo's voelden heel raar aan, zelfs als ik gewoon met mijn vinger over de stof ging voelde dat al heel onaangenaam.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:45:51 #50
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142383747

Deze zullen jullie wel kunnen waarderen denk ik :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142383805
Die is hier al grijs gedraaid ondertussen _O-

Hij heeft ook een eigen topic in MUZ mocht je dat interessant vinden ;) zijn muziek is wel tof!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 17 juli 2014 @ 00:00:31 #52
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142384373
Ik kan genieten van zijn muziek ja. Maar ik kom alleen maar op fok voor jullie. Lief he :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142384598
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:46 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Fantastisch.. Ik heb astma en span me in in de buitenlucht.. Wordt feest!
Hier ook astma. Heerlijk! :P Met dit weer ben ik ook nogal gevoelig voor longontstekingen. Meh. Misschien toch maar met een mondkapje op gaan werken ;) Dan ben ik helemaal incognito: Hoed, zonnebril, mondkapje.
  donderdag 17 juli 2014 @ 06:36:41 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142388214
Mogguh.
Gezien de hitte: let aub op uw vochtgehalte en neem (extra) water mee :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 juli 2014 @ 07:13:55 #55
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142388345
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 06:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Gezien de hitte: let aub op uw vochtgehalte en neem (extra) water mee :)
Ik kan natuurlijk altijd mijn Camelbak meenemen... *slurp*
pi_142388883
Nog een astmatische pieper. Ik heb dan wel het geluk dat ik minder dan 10 km van de kust woon-en werk, dus meestal wel redelijk kan blijven ademen. Ik heb er in de winter vaak veel meer last van (ben niet eens meer verbaasd als ik in de winter bloed ophoest).
pi_142389209
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Da's vreemd, want het nieuwe shirt is 60% katoen, dus zou beter moeten ademen dan die oude van 100% polyester.

Ik heb ze vandaag ook eindelijk ontvangen, en ben in elk geval blij dat de stof fijner aanvoelt. Die vorige polo's voelden heel raar aan, zelfs als ik gewoon met mijn vinger over de stof ging voelde dat al heel onaangenaam.
Ja, ik vind die nieuwe ook beter. Die nemen het zweet tenminste op.
Ben blij dat ik meteen die nieuwe korte mouw polo's kreeg. Liep een paar dagen geleden in een lange mouw en begreep al snel waar alle haat vandaan kwam. :')
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:05:13 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142389380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 07:13 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk altijd mijn Camelbak meenemen... *slurp*


:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:06:54 #59
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142389409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:05 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
_O- Nee ik neem expres niet te veel mee onderweg, anders moet ik echt om de 5 min zeiken.

Gezegend met een vrouwenblaas :@
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:26:05 #60
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142389678
ja hier ook vaak in de zomer last van smog verkoudheden. En dan opmerkingen krijgen als: je moet wel een hele slechte weerstand hebben als je in de zomer 2 maanden achter elkaar hoest.

euh.. nee xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142389696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:06 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

_O- Nee ik neem expres niet te veel mee onderweg, anders moet ik echt om de 5 min zeiken.

Gezegend met een vrouwenblaas :@
De dinsdag na pinksteren was het nog warmer, ruim 4 uur gelopen en 3 liter weggedronken, en geen enkele keer ook maar het gevoel te hebben gehad om te moeten plassen.
Zweette het net zo hard weer uit.
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:27:50 #62
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142389709
quote:
12s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:27 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

De dinsdag na pinksteren was het nog warmer, ruim 4 uur gelopen en 3 liter weggedronken, en geen enkele keer ook maar het gevoel te hebben gehad om te moeten plassen.
Zweette het net zo hard weer uit.
3 liter :| holy shit mens waar laat je het! _O-
pi_142389833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:27 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

3 liter :| holy shit mens waar laat je het! _O-
En ik heb ook een vrouwenblaas. Het was hier toen 35 graden. Kon mn kleren erna wel uitwringen.
Als het niet zo warm is heb ik wel eerder dat ik moet. Vooral in de winter als het koud is.
  donderdag 17 juli 2014 @ 09:46:45 #64
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142389990
quote:
12s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:36 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

En ik heb ook een vrouwenblaas. Het was hier toen 35 graden. Kon mn kleren erna wel uitwringen.
Als het niet zo warm is heb ik wel eerder dat ik moet. Vooral in de winter als het koud is.
Damn. Geen sauna meer nodig _O_
pi_142389991
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:27 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

3 liter :| holy shit mens waar laat je het! _O-
In je shirtje ;)
(ruik maar 's)

[ Bericht 1% gewijzigd door posje op 17-07-2014 10:14:55 ]
pi_142390469
Met dit warme weer blijf ik ook zweten ja. Normaal moet ik om 15 minuten ofzo, dus dan drink ik niet teveel :P Met dit weer neem ik ook maar een handdoek mee, omdat het in straaltjes van mijn hoofd loopt.
En genoeg water dus.
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:37:16 #67
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142390883
ja ik neem idd ook een handdoek mee, anders wordt mn post nat zonder regen xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:17:43 #68
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142393296
Werkshirt is zeker verplicht he.. pff alleen het idee al :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142393858
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:17 schreef houdjemond het volgende:
Werkshirt is zeker verplicht he.. pff alleen het idee al :(
ik heb nooit een werkshirt aan en met dit weer veel van mijn collega's ook niet. Nog nooit problemen mee gehad
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:46:25 #70
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142394039
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb nooit een werkshirt aan en met dit weer veel van mijn collega's ook niet. Nog nooit problemen mee gehad
Hmm.. trek hem wel aan, als ik me kapotzweet gaat ie mooi uit. *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:21:23 #71
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142394928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

wat had de rest van de topictitel trouwens moeten zijn? Of was het bedoeld als open einde? :P
Jemig ik was echt gaar :( " en een zware kar"
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:37:51 #72
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142395499
pfoeh, was heet! Had een flesje drinken in de diepvries gelegd en deze koel gehouden met mijn handdoek. Bijkomend voordeel: de handdoek was ook lekker koel voor het afdrogen.. hielp best!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 17 juli 2014 @ 13:51:08 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142395992
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:46 schreef posje het volgende:

[..]

In je shirtje ;)
(ruik maar 's)
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142396334
Eerste wijk zit er hier in, precies de tijd van een donderdag maar er zat hier dus een folder bij. Nu eventjes thuis chillen, moet toch zelf dat depot afmelden dus dan is het niet zo erg als ik er na 14.00 ben :P

Wel warm maar ik hield het prima uit. Alleen een enorm irritante broek die af bleef zakken _O- misschien afgevallen..... *wishful thinking* hier ook een eigen shirt aan trouwens, nog steeds geen nieuwe. Vandaag echt maar eens achteraan mailen, want ik kreeg een week geleden dus al een mail dat de oude weg mochten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142397918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nova Zembla niet gezien?
Nee (heb geen televisie).
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 14:55:37 #76
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142398110
Is het al weekend? :X
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142398129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Nee (heb geen televisie).
Ook niet in de bioscoop gezien? Doutzen op de schommel in 3D :P

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 14:56:40 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142398141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:51 schreef blijevis het volgende:

[..]

Nee (heb geen televisie).
Laatst ook al iemand gehoord die geen tv meer had _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142398261
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Laatst ook al iemand gehoord die geen tv meer had _O-
Ja, maar die kijken vervolgens uitzendinggemist en gedownload materiaal op hun computerscherm, dus feitelijk kijken ze wel nog steeds tv.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 15:18:22 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142398959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar die kijken vervolgens uitzendinggemist en gedownload materiaal op hun computerscherm, dus feitelijk kijken ze wel nog steeds tv.
Dat deed deze ook nauwelijks
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:24:58 #81
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142399198
quote:
Is het al weekend? :X
Je hebt de week al door midden gezaagd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142399248
Vandaag in de nieuwe polo gelopen, en hoewel hij volgens mij beter ventileert dan de vorige, had ik het er toch behoorlijk warm in. Nu was het natuurlijk ook heel warm, al had ik in m'n blote reet gelopen dan nog had ik het waarschijnlijk warm gehad, maar naar mijn idee is het aloude TNT-overhemd toch beter. Ik zal die morgen eens proberen om te zien of het verschil maakt.

Aan de samenstelling zou het niet moeten liggen. De nieuwe polo is 60% katoen 40% polyester, bij het TNT-overhemd is dit respectievelijk 70 en 30.

Wellicht dat het door de kleur komt? De polo is voor het overgrote deel donkerblauw, terwijl het overhemd een lichte kleur heeft.

Misschien hadden ze beter gewoon witte polo's kunnen verstrekken met een PostNL-embleem. Net als vroeger de PTT-overhemden. Die waren ook wit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 17-07-2014 16:05:30 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142400139
Dat is inderdaad het enige wat ik niet snap, nu flink donkerblauw, de vorige veel zwart. De tnt-petten waren ook zwart, nu blauw.
Dat is allemaal te donker voor die warmte.
Collega heeft de overhemden niet weggedaan, tnt heeft hij afgeplakt, dus daar kan niemand wat van zeggen.
Heb er spijt van dat ik ze terug heb gegeven.
Dus gewoon eigen kleding aan.
pi_142400367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Laat me raden. Je bent gedegradeerd van zaterdagbesteller naar postbezorger...........
Ja...
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:44:33 #85
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142401769
Ik schaam me rot maar kom het toch even melden.

Zag vanmiddag in mijn ooghoekje mijn kar langzaam richting de sloot hobbelen.
In een reflex er natuurlijk achteraan en in no-time lag ik compleet met kar en alle post tot in mijn middel in de sloot.

TC gebeld, hele stapels met excuusbriefjes en nu maar wachten of het een beetje wil drogen.

Kan wel janken.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142401938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:44 schreef houdjemond het volgende:
Ik schaam me rot maar kom het toch even melden.

Zag vanmiddag in mijn ooghoekje mijn kar langzaam richting de sloot hobbelen.
In een reflex er natuurlijk achteraan en in no-time lag ik compleet met kar en alle post tot in mijn middel in de sloot.

TC gebeld, hele stapels met excuusbriefjes en nu maar wachten of het een beetje wil drogen.

Kan wel janken.
Wow, dat is wel heel kut inderdaad. Wel alles terug kunnen vinden of is de kar niet omgevallen?
pi_142401964
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:44 schreef houdjemond het volgende:
Ik schaam me rot maar kom het toch even melden.

Zag vanmiddag in mijn ooghoekje mijn kar langzaam richting de sloot hobbelen.
In een reflex er natuurlijk achteraan en in no-time lag ik compleet met kar en alle post tot in mijn middel in de sloot.

TC gebeld, hele stapels met excuusbriefjes en nu maar wachten of het een beetje wil drogen.

Kan wel janken.
Het zal waarschijnlijk nog wel iets te kort geleden zijn voor een opmerking over dat het in ieder geval wat verkoeling moet hebben gegeven?
Maar was je nog in het begin van je route of had je wel al een heel stuk gehad waardoor de schade nog enigszins meeviel? Zit er geen rem op zo'n kar? (bij ons hebben ze niet van die karretjes dus geen idee). Maar goed, ongelukjes kunnen gebeuren, het is alleen knap lullig natuurlijk als het je overkomt
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:52:43 #88
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142402058
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:49 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Wow, dat is wel heel kut inderdaad. Wel alles terug kunnen vinden of is de kar niet omgevallen?
Alles is terug, ligt nu lekker in de zon, ga het morgenvroeg lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk nog wel iets te kort geleden zijn voor een opmerking over dat het in ieder geval wat verkoeling moet hebben gegeven?
Maar was je nog in het begin van je route of had je wel al een heel stuk gehad waardoor de schade nog enigszins meeviel? Zit er geen rem op zo'n kar? (bij ons hebben ze niet van die karretjes dus geen idee). Maar goed, ongelukjes kunnen gebeuren, het is alleen knap lullig natuurlijk als het je overkomt
Zit een rem op maar die werkt blijkbaar voor geen ene centimeter.
En uiteraard aan het begin anders is het niet leuk he :( ..

TC nam het gelukkig heel erg goed op, enige waar ik, naast de post uiteraard, van baal is mijn gloedjenieuwe telefoon, maar hoera voor de verzekering.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142402085
Hoe heb je de kar trouwens uit de sloot gekregen? Vaak is het meer bagger als water dat er in staat.
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:54:17 #90
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142402106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:53 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Hoe heb je de kar trouwens uit de sloot gekregen? Vaak is het meer bagger als water dat er in staat.
Hele lieve mensen die het zagen gebeuren ( Die ik zo ook nog even een doosje Merci oid ga brengen ) En er waren wat groen/gemeentewerkers bezig die met harken en touw in de aanslag me kwamen redden _O_ helden.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 16:54:34 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142402117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:44 schreef houdjemond het volgende:
Ik schaam me rot maar kom het toch even melden.

Zag vanmiddag in mijn ooghoekje mijn kar langzaam richting de sloot hobbelen.
In een reflex er natuurlijk achteraan en in no-time lag ik compleet met kar en alle post tot in mijn middel in de sloot.

TC gebeld, hele stapels met excuusbriefjes en nu maar wachten of het een beetje wil drogen.

Kan wel janken.
Dat is klote zeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:56:41 #92
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142402184
quote:
11s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is klote zeg ...
Dat kan je wel zeggen ja.
Volgend jaar lach ik er vast om, maar voel me nu even heel erg lullig.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142402245
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Laatst ook al iemand gehoord die geen tv meer had _O-
Je mist anders weinig.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_142402263
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:54 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Hele lieve mensen die het zagen gebeuren ( Die ik zo ook nog even een doosje Merci oid ga brengen ) En er waren wat groen/gemeentewerkers bezig die met harken en touw in de aanslag me kwamen redden _O_ helden.
Ah, dat is wel tof :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:02:26 #95
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142402388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:44 schreef houdjemond het volgende:
Ik schaam me rot maar kom het toch even melden.

Zag vanmiddag in mijn ooghoekje mijn kar langzaam richting de sloot hobbelen.
In een reflex er natuurlijk achteraan en in no-time lag ik compleet met kar en alle post tot in mijn middel in de sloot.

TC gebeld, hele stapels met excuusbriefjes en nu maar wachten of het een beetje wil drogen.

Kan wel janken.
Jeutje, dat is wel een verhaal voor de volgende 'hier is de post' bundel
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142402480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:02 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jeutje, dat is wel een verhaal voor de volgende 'hier is de post' bundel
Echt he! Deze moet je echt gaan inzenden.
Maar ik snap dat je er nu eerder om kan janken dan lachen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 17:07:50 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142402535
Ik heb nog wel eens erger gehoord _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:08:58 #98
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142402573
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:02 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jeutje, dat is wel een verhaal voor de volgende 'hier is de post' bundel
Oh het mag hoor, maar dan wil ik wel op voorpagina :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:09:23 #99
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142402586
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb nog wel eens erger gehoord _O-
TC wist inderdaad te vertellen dat er vorig jaar iemand met postscooter, post en al de sloot in kachelde dus het kan altijd erger.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142402638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:08 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Oh het mag hoor, maar dan wil ik wel op voorpagina :D
Met al die telefoontjes met camera van tegenwoordig is er vast wel iemand die het moment heeft vastgelegd, dus dan kun je met foto en al voorop ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 17:12:26 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142402678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:09 schreef houdjemond het volgende:

[..]

TC wist inderdaad te vertellen dat er vorig jaar iemand met postscooter, post en al de sloot in kachelde dus het kan altijd erger.
Dit was met auto en al in de sloot. Is al lang geleden en nog voor mijn tijd bij de post
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142402764
Mijn opa heeft ook altijd verhalen over zijn tijd bij de post. Kun je ook een boekje over schrijven.
pi_142402791
Wat rot houdjemond :{ (wat raar eigenlijk om te typen :P) maar ja, ongelukje kan gebeuren.

Hier heeft eentje de post eens opzettelijk in de sloot gegooid, dat is iig vele malen erger ;)

Al is dit wel een beetje mijn angst ook soms, hier veel slootjes, en dan hebben ze soms de auto's er naast op de stoep staan zodat ik over het gras vlak langs de sloot moet :X
Uiteraard mogen ze daar niet staan, maar ja :P
Hier is overigens bij zo'n beetje elke kar de rem kapot. heb ook al karretjes gehad waar de wielen af vielen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:40:36 #104
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142403961
Och collega hier is ook wel is met fiets en al de sloot in gegaan. En lang niet alle post is er weer uit gekomen. Ze heeft/had de neiging om halve bundels los in d'r tas te gooien. Die dobberde dus weg/zinken.

Overigens heeft ze ook wel is met over de brug fietsen een bundel folders verloren. Die liggen plomp diep in het kanaal.

Zulke dingen zijn echt kut. Maar over een jaar kan je er wel om lachen. En nu weet je wel dat de remmen van die dingen nooit werken. ik kwam daar achter toen me kar achteruit denderde en het glas van een autoraam vol raakte... Die kraste flink.
Tegenwoordig zoek ik altijd even een kuil/put/scheve stoeptegel om me kar op klem te zetten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 juli 2014 @ 17:43:18 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142404084
Dat laatste doe ik met karretjeswijken ook altijd. Werkt prima :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:52:46 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142404517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:54 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Hele lieve mensen die het zagen gebeuren ( Die ik zo ook nog even een doosje Merci oid ga brengen ) En er waren wat groen/gemeentewerkers bezig die met harken en touw in de aanslag me kwamen redden _O_ helden.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:55:42 #107
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142404659
Ben inmiddels bijgekomen, een beetje dan.

Had de mazzel dat ik alles nog in de oranje tassen had zitten, in de "fietstassen" op mijn kar.
Het is aardig opgedroogd, her en der wel wat kapot natuurlijk maar dat is dan jammer.
Hele afdeling hier weet ervan ( en ze konden er ook om lachen) dus de klachten die ik krijg worden ieg niet persoonlijk op mij afgerekend :)

Heb net het kroos uit mijn schoenen en haar gevist, dus morgen voor 12.30 de post lopen van vandaag, en dan zien we wel weer.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142404665
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dat laatste doe ik met karretjeswijken ook altijd. Werkt prima :)
Ik voor zover mogelijk ook idd wel ja. Zeker nadat ie bij een collega weggerold was en ook vol een auto raakte :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:00:33 #109
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142404910
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat rot houdjemond :{ (wat raar eigenlijk om te typen :P) maar ja, ongelukje kan gebeuren.

Hier heeft eentje de post eens opzettelijk in de sloot gegooid, dat is iig vele malen erger ;)

Al is dit wel een beetje mijn angst ook soms, hier veel slootjes, en dan hebben ze soms de auto's er naast op de stoep staan zodat ik over het gras vlak langs de sloot moet :X
Uiteraard mogen ze daar niet staan, maar ja :P
Hier is overigens bij zo'n beetje elke kar de rem kapot. heb ook al karretjes gehad waar de wielen af vielen :')
:') meen je
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142405275
Ja eentje, dus dat liep wat hobbelig met dat ding. En toen hebben ze hem er gewoon weer even aan gedrukt en verder niets, waardoor ie er de dag erna dus weer af lag :') fail.
En dus wel bij meerdere karretjes gebeurd, maar dit herinner ik me echt nog omdat ze het niet eens fatsoenlijk fixten :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:15:15 #111
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142405653
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja eentje, dus dat liep wat hobbelig met dat ding. En toen hebben ze hem er gewoon weer even aan gedrukt en verder niets, waardoor ie er de dag erna dus weer af lag :') fail.
En dus wel bij meerdere karretjes gebeurd, maar dit herinner ik me echt nog omdat ze het niet eens fatsoenlijk fixten :P
* kijkt een beetje rond naar dr kansloze post-zooi op de tuintafel*

Dat word gewoon pokerface morgen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142406807
Geen winstdeling over 2013, bummer..
pi_142412680
dBlijkbaar heet Selektvracht nu DHL Parcel. Klinkt chiquer, maar kwaliteit blijft net zo beroerd :')
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:37:45 #114
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142416075
Nou, het is redelijk droog, klachten krijg ik toch wel morgen.

Kar heeft het overleefd, en ook die is weer helemaal droog dus strak gezicht morgen en gewoon bezorgen met excuus kaartje.

God, wat is het lang geleden dat ik me zo lullig heb gevoeld, en na 3x douchen ruik ik nog naar blubber en slootwater :(

Denk dat ik beter naar bed kan gaan voor vandaag, tis al erg genoeg, helemaal met dat vliegtuig ..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142419662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat, en nog zo'n roddelblad. De Story geloof ik, of de Privé
Nou ik let nooit echt op die zooi, op woensdag zit er hier de laatste tijd alleen een restant van de dinsdag bij. Dus vielen die XXL bundels met amper post en een hele lading VI's me op.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142427539
Ging die smog nou nog door vandaag? ik heb dr niks van gemerkt.
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 18 juli 2014 @ 06:32:17 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142429947
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:37 schreef houdjemond het volgende:
Nou, het is redelijk droog, klachten krijg ik toch wel morgen.

Kar heeft het overleefd, en ook die is weer helemaal droog dus strak gezicht morgen en gewoon bezorgen met excuus kaartje.

God, wat is het lang geleden dat ik me zo lullig heb gevoeld, en na 3x douchen ruik ik nog naar blubber en slootwater :(

Denk dat ik beter naar bed kan gaan voor vandaag, tis al erg genoeg, helemaal met dat vliegtuig ..
SUcces voor vandaag!
En met een begripvolle buurt, je MERCI voor de hulpvaardigen, je excuusbriefjes en je uitleg (op elke hoek van de straat dus reken op een lange werkdag :P ) van wat er gebeurt was, komt het allemaal goed.
Snap best dat je je lullig voelt. Lach op je gezicht en doorgaan ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142430307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Volgend jaar lach ik er vast om, maar voel me nu even heel erg lullig.
Kan ik me voorstellen, wat een pech. De extra tijd krijg je natuurlijk wel uitbetaald? Want dat dat karretje niet deugt, daar kon jij niks aan doen. Denk maar zo: je hebt vast een paar mensen stiekem een leuke dag bezorgd! :) Ik hoop dat je er achteraf, als alles is opgelost, zelf ook om kunt lachen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:58:42 #119
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142430412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 01:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ging die smog nou nog door vandaag? ik heb dr niks van gemerkt.
Nee, uiteindelijk bleek de voorspelling van het RIVM onjuist te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142430771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 07:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk bleek de voorspelling van het RIVM onjuist te zijn.
Keek net op buienrader, volgende week zou het 5 graden minder zijn.
Als ze het verkeerd hebben, mag van mij maar dan graag wel iets van 10 graden minder. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142431985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:56 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dat kan je wel zeggen ja.
Volgend jaar lach ik er vast om, maar voel me nu even heel erg lullig.
Kan ik me heel goed voorstellen! Jeetje, echt niet leuk :(

Ik ben blij dat ik geen sloot in mijn wijk heb (en wijde omgeving). Ik zie mezelf daar namelijk zo inrijden :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:28 #122
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142432424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:36 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Kan ik me heel goed voorstellen! Jeetje, echt niet leuk :(

Ik ben blij dat ik geen sloot in mijn wijk heb (en wijde omgeving). Ik zie mezelf daar namelijk zo inrijden :P
Ook geen zwembad in de buurt?

:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142432642
Ik vraag me af of er vandaag flesjes water worden uitgedeeld. Nog niet een keer meegemaakt dit jaar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 juli 2014 @ 10:06:06 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142432692
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af of er vandaag flesjes water worden uitgedeeld. Nog niet een keer meegemaakt dit jaar.
Mogelijk niet overal, maar op behoorlijk wat locaties wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 10:12:31 #125
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142432887
Bij ons wel. *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142433923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ook geen zwembad in de buurt?

:P
:P Niet heel dichtbij, nee. Wel badjes (met dit weer) bij mensen voor de deur of in de tuin.
pi_142434071
Wat boffen de collegaatjes die een winkelcentrum hebben!
en dan lekker de post afleveren helemaal achter in de winkel...
of heel lang op je beurt wachten om de post af te geven.....
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_142435055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 07:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk bleek de voorspelling van het RIVM onjuist te zijn.
jammer, ik hoopte dat ik zo'n goeie conditie had dat ik er goed tegen kon..
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:57:34 #129
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142436481
nou, ik ga eens met mijn natte post verder, nog geen klachten.. fingers crossed.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142438533
Ik moet morgen meer dan drie uur post lopen... Ziekmelden kan zeker niet i.v.m. de temperatuur? :D
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:55:11 #131
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142438867
ik moet morgen ook twee wijken lopen die bij elkaar zo'n 4 uur zijn.. Heb het nu al bloedheet en ik zit gewoon binnen nu!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142439219
Ik zie ook nu al op tegen morgen, hebben ze ook nog zo'n beetje iedereen vrij gegeven qua voorbereiders dus ondanks weinig post waarschijnlijk alsnog niet vroeg de straat op
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:42:58 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142440613
Salarisstrookje online. En al weer overuren uitbetaald gekregen. Tof bedrijf is het toch :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 juli 2014 @ 13:48:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142440806
ik heb voor morgen na de sortering een mooi wijkje gekregen. Kan dan lekker rustig aan doen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:36:30 #135
342418 VKV
Plausibel
pi_142442926
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef houdjemond het volgende:
nou, ik ga eens met mijn natte post verder, nog geen klachten.. fingers crossed.
En hoe ging het?

Kan de beste gebeuren hoor. Ik heb in m'n postjaren door de sneeuw gereden met scooter en altijd als de dood op de smalle tuinderslaantjes, dat ik ook in het water zou belanden. Wel heel fijn dat er mensen waren die je hielpen met eruit komen :)
pi_142443835
o v e r l e e f d
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:14:22 #137
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142444413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat boffen de collegaatjes die een winkelcentrum hebben!
en dan lekker de post afleveren helemaal achter in de winkel...
of heel lang op je beurt wachten om de post af te geven.....
HA!

Als ik elke winkel naar binnen zou lopen dan was ik over 3 uur nog niet klaar haha.

Stel bikkels met dit weer hier :*
pi_142444578
Gekkenwerk. Is een kwestie van tijd voordat het eerste incident plaatsvindt door de warmte. Het Nederlandse klimaat is behoorlijk veranderd en daar zou PostNL best wat meer op in mogen spelen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:38:00 #139
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142445387
Poe, wat een hitte! Buiten geeft de thermometer momenteel 29.4 aan, binnen is het met 23,5 best aangenaam. Helaas begint vanaf 17.30 de zon hier toch ook naar binnen te schijnen, dus ik vrees dat het niet lang meer zo koel blijft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142445599
Mijn telefoon geeft 31 graden aan. Maar het zit er weer op!
pi_142446781
Hier is het volgens google nu 32. Moet zeggen dat ik er ondertussen aan gewend ben en dat het met goed drinken best uit te houden is voor mij. Weet niet wat ik morgen ga zeggen... maar ik heb al eens 2x 2,5 uur mogen doen op een dag dat het 35 of zelfs nog iets er boven was :X dat heb ik ook overleefd ;)

Maar goed, de een kan er ook beter tegen dan de ander..

Vandaag wel een beetje balen trouwens, in een paar straten (waaronder een hele grote) een mailing die praktisch HAH was :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:20:49 #142
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142447260
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is het volgens google nu 32. Moet zeggen dat ik er ondertussen aan gewend ben en dat het met goed drinken best uit te houden is voor mij. Weet niet wat ik morgen ga zeggen... maar ik heb al eens 2x 2,5 uur mogen doen op een dag dat het 35 of zelfs nog iets er boven was :X dat heb ik ook overleefd ;)

Maar goed, de een kan er ook beter tegen dan de ander..

Vandaag wel een beetje balen trouwens, in een paar straten (waaronder een hele grote) een mailing die praktisch HAH was :{
Mijn vriendin kwam me halverwege een ijs en ijskoude fles cola zero brengen _O_ _O_
pi_142447350
Daar heb je nog eens wat aan :D

Ik heb wel eens mensen gehad die me echt naar binnen haalden, rustig zitten... handdoek in de nek, flesjes vullen met ijsthee en even koel laten worden, ijsje erbij. Dat vergeet ik ook nooit meer _O_
Sowieso onthoud ik wel welke mensen me ooit wat aangeboden hebben :D

Vandaag trouwens ook maar een sticker te kleine bus geplakt terwijl dat niet zo was... die mensen hadden een hond die al echt aanviel toen ik een brief door de bus deed, en ik moest zo'n mooi slap H&M pakje er door heen drukken. Mooi niet dus, helaas deed er niemand open.. dan maar met de pakketpost. Die H&M pakjes doen er toch altijd al laaaaang over dus die paar daagjes extra merken ze vast niet. Wilde echt niet het risico lopen dat ie mijn vingers te pakken zou krijgen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:24:11 #144
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142447395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar heb je nog eens wat aan :D

Ik heb wel eens mensen gehad die me echt naar binnen haalden, rustig zitten... handdoek in de nek, flesjes vullen met ijsthee en even koel laten worden, ijsje erbij. Dat vergeet ik ook nooit meer _O_
Sowieso onthoud ik wel welke mensen me ooit wat aangeboden hebben :D
Precies, die krijgen hun post vers gestreken en met parfum bespoten door de brievenbus _O_
pi_142447455
Ik kreeg vorige zomer 2 x drinken van mensen, verder niet :P O, en 1 keer een ijsje.

Ik vond het gister zwaarder dan vandaag. Toen zag ik aan het einde letterlijk sterretjes. Morgen gaan hier dus mooi weer een paar flesjes limonade mee (en flesjes water).
Voor ons stond er trouwens een flesje water en een pakje drinken klaar op het depot :)

Maar ik zie ook op tegen morgen hoor. Bleh. De zomer is echt niet mijn favoriete jaargetijde.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:28:39 #146
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142447586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik kreeg vorige zomer 2 x drinken van mensen, verder niet :P O, en 1 keer een ijsje.

Ik vond het gister zwaarder dan vandaag. Toen zag ik aan het einde letterlijk sterretjes. Morgen gaan hier dus mooi weer een paar flesjes limonade mee (en flesjes water).
Voor ons stond er trouwens een flesje water en een pakje drinken klaar op het depot :)

Maar ik zie ook op tegen morgen hoor. Bleh. De zomer is echt niet mijn favoriete jaargetijde.
ik vond die 2 dagen in de zeikende regen stiekem best lekker
pi_142447616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:28 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

ik vond die 2 dagen in de zeikende regen stiekem best lekker
Vergeleken met dit weer wel ja ;)
pi_142448407
ging bijna neer met een pakje voor de deur (waterflesje stuk) - niemand thuis, anders was ik met de deur in huis gevallen ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:35:18 #149
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142450376
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:36 schreef VKV het volgende:

[..]o

En hoe ging het?

Kan de beste gebeuren hoor. Ik heb in m'n postjaren door de sneeuw gereden met scooter en altijd als de dood op de smalle tuinderslaantjes, dat ik ook in het water zou belanden. Wel heel fijn dat er mensen waren die je hielpen met eruit komen :)
Wat een zure zeikerds " je had niet hoeven brengen gooi maar weg en ik ga een klacht indienen" k doei.

Veels te warm vandaag om me druk te maken.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142450648
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Wat een zure zeikerds " je had niet hoeven brengen gooi maar weg en ik ga een klacht indienen" k doei.

Veels te warm vandaag om me druk te maken.
Pffff.... alsof het opzet was. Je hebt gedaan wat je kon hoor, petje af!
Gelukkig zijn er ook lieve en zorgzame mensen.
pi_142451104
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mogelijk niet overal, maar op behoorlijk wat locaties wel
Niets in die bak wat ze een depot durven te noemen gezien, ook geen post dus mooi 20 minuten wachten
en op het kleine depot stond alleen mijn post er nog.

Eergisteren had een bezorgster wel een leeg frisdrankflesje in een van de tassen zitten.
Hebben ze nou echt zoveel lopen bezuinigen dat er binnen geen vuilnisbakken meer zijn? :P

Ik maak me meer zorgen om het weer van volgende week, dan heb ik op de piekdagen zes uur. :{
Weet het eigen schuld, dan had je maar geen ja moeten zeggen. Maar ach dat overleef ik ook wel weer. 8-)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142451255
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Wat een zure zeikerds " je had niet hoeven brengen gooi maar weg en ik ga een klacht indienen" k doei.

Veels te warm vandaag om me druk te maken.
Veel van die figuren gehad dan? :{
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142451279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Veel van die figuren gehad dan? :{
Had niet heel anders verwacht, gezien het imago van PostNL.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 juli 2014 @ 18:03:50 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142451305
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Wat een zure zeikerds " je had niet hoeven brengen gooi maar weg en ik ga een klacht indienen" k doei.

Veels te warm vandaag om me druk te maken.
Toch goed gedaan _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:10:20 #155
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142451508
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Veel van die figuren gehad dan? :{
Was heel erg verdeeld.. 80% maakte zich meer zorgen om mij.. Maar dan toch die rotte appels ertussen die gingen schreeuwen naar me -zucht- TC weet ervan dus klaag maar een eind weg, toevallig vandaag me contract tot eind december getekend :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142451816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:02 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Had niet heel anders verwacht, gezien het imago van PostNL.
Het bevestigd mijn beeld van het west land ook, een hoop tuig en schorriemorrie bij elkaar. :')
;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142451873
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Het bevestigd mijn beeld van het west land ook, een hoop tuig en schorriemorrie bij elkaar. :')
;)
Die zitten overal... Had ook zo'n figuur in mijn oude wijk zitten. Viel behoorlijk op want iedereen deed heel vriendelijk...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_142451962
Nou ja, ik kan me best voorstellen, als je het voorval niet hebt zien gebeuren, en je krijgt je gehavende post, dat je flink baalt, zeker als er foto's tussen zitten of ander belangrijk spul. En dat je van postnl over het algemeen geen financiele compensatie hoeft te verwachten is ook wel bekend.
Natuurlijk was het niet opzettelijk, maar als eerste reactie kan ik me ergens wel voorstellen dat sommige mensen boos worden.
pi_142452142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:28 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, ik kan me best voorstellen, als je het voorval niet hebt zien gebeuren, en je krijgt je gehavende post, dat je flink baalt, zeker als er foto's tussen zitten of ander belangrijk spul. En dat je van postnl over het algemeen geen financiele compensatie hoeft te verwachten is ook wel bekend.
Natuurlijk was het niet opzettelijk, maar als eerste reactie kan ik me ergens wel voorstellen dat sommige mensen boos worden.
Als ik eerlijk ben zou ik het waarschijnlijk ook niet tof gevonden hebben als mijn bol.com pakketje er tussen zat.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:45:54 #160
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142452472
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:34 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben zou ik het waarschijnlijk ook niet tof gevonden hebben als mijn bol.com pakketje er tussen zat.
Is ook begrijpelijk.. Maar als ik overal netjes aanbel en het uitleg met excuuskaartje en persoonlijk excuus hoef je niet tegen me te gaan schreeuwen..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:50:42 #161
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142452643
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:45 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Is ook begrijpelijk.. Maar als ik overal netjes aanbel en het uitleg met excuuskaartje en persoonlijk excuus hoef je niet tegen me te gaan schreeuwen..
Schreeuwende mensen word ik persoonlijk bloed en bloed aggresief van. Laatst ook al een akkefietje met een of andere steroide turk in een pimp golf die er niet langs kon in een smal winkelstraatje.

En het was toch niet jouw schuld, potverdikke zeg, je bent er zelfs nog achteraan gegaan...
pi_142452848
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:45 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Is ook begrijpelijk.. Maar als ik overal netjes aanbel en het uitleg met excuuskaartje en persoonlijk excuus hoef je niet tegen me te gaan schreeuwen..
Dat is ook weer zo. En je hebt het nog geprobeerd te voorkomen en op te lossen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:16:24 #163
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142453491
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 18:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. En je hebt het nog geprobeerd te voorkomen en op te lossen.
Mijn kostenplaatje zit rond de 400 euro.. Had het ook kunnen laten liggen he..
-zwaait naar de nikes,paspoort en telefoon- }:| enkeltje vuilnisbak helaas.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142453711
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vraag me af of er vandaag flesjes water worden uitgedeeld. Nog niet een keer meegemaakt dit jaar.
Hier niks :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:33:53 #165
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142454031
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:22 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hier niks :')
Flesje spa hier :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142454136
niks
pi_142455378
Iemand trouwens enig idee wat voor hah ik kan verwachten voor aankomende dinsdag? Want ze geven dat hier nooit van tevoren door en met 2 diensten van samen 5 uur ben ik er graag vast mentaal op voorbereid als het veel is :P
pi_142455496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:12 schreef gelestipjes het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat voor hah ik kan verwachten voor aankomende dinsdag? Want ze geven dat hier nooit van tevoren door en met 2 diensten van samen 5 uur ben ik er graag vast mentaal op voorbereid als het veel is :P
Hier alleen C1000 en Gamma!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142455726
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:16 schreef houdjemond het volgende:
Mijn kostenplaatje zit rond de 400 euro.. Had het ook kunnen laten liggen he..
-zwaait naar de nikes,paspoort en telefoon- }:| enkeltje vuilnisbak helaas.
Laat de zaak eerst een paar dagen goed drogen, daarna kun je altijd nog beslissen of het de vuilbak in moet.
pi_142456132
Wat was dat trucje ook alweer met telefoons etc, in een bak met rijst? Dat zou het vocht eruit zuigen oid geloof ik. Maar als je het apparaat niet uit hebt gezet/batterij eruit gehaald dan kon het wel eens te laat zijn..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142456643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hier alleen C1000 en Gamma!
Ik heb morgen de AH en Karwei.

Al zat er deze week wel de mededeling bij, dat het een van de laatste overzichtjes is.
We moeten maar @ mijn werk kijken, stomme ding geeft alleen het aantal tassen en niet wat er in zit. :(

Edit:
Zie net dat ze het overzichtje vandaag als bijlage via een PB (mijn werk) hebben gestuurd. Als ze dat blijven doen. ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoplichtjuh op 18-07-2014 21:01:25 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 20:58:40 #172
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142457044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat was dat trucje ook alweer met telefoons etc, in een bak met rijst? Dat zou het vocht eruit zuigen oid geloof ik. Maar als je het apparaat niet uit hebt gezet/batterij eruit gehaald dan kon het wel eens te laat zijn..
Batterij eruit, in bak rijst leggen. Liefst snelkookrijst dacht ik en dan komen s nachts de Chinezen op de rijst af om je phone te maken. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142461814
LOL, dud0r! :P

Hier de C1000 en AH qua folders morgen.

Ik zou het ook niet tof gevonden hebben als mijn spullen er tussen gezeten hadden (gelukkig heeft mijn collega hier ook geen sloten in de buurt ;)), maar ik zou ook niet gaan schreeuwen etc. Zeker niet als er een excuuskaartje bij zit. Kan gebeuren (hoe rot ook :{ ).
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:03:40 #174
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142462148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 20:12 schreef gelestipjes het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat voor hah ik kan verwachten voor aankomende dinsdag? Want ze geven dat hier nooit van tevoren door en met 2 diensten van samen 5 uur ben ik er graag vast mentaal op voorbereid als het veel is :P
Hier alleen c1000 en gamma!

Het kwik geeft in de huiskamer hier momenteel 27,5 graad aan.. Maar das ng niks bij de 32(!!!!!!) graden in mn slaapkamer waar geen raam open kan. Ik kan morgen dus de weg op voor 2 wijken, waarvan 1 om 1 uur, zonder slaap met 35 graden. Was vandaag al misselijk en ben hele dag thuis. Ga morgen vast nog wel tegen de vlakte
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142462857
Ik raad je aan om van je slaapkamer een berghok te maken, en je bed in de woonkamer te zetten.
maar niet nu natuurlijk, nu effe snel je matras naar de woonkamer slepen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:23:11 #176
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142463086
ja maar das niet echt een optie met 5 huisdieren en een partner :P.. vannacht leg ik het matras ook hier neer maar helaas koelt het nauwelijks af en is t windstil. nouja we'll see
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142463244
een klein pluspuntje van dat snikhete weer is dat de meeste mensen iets vragen in de trant van : gaat het nog een beetje? dat beetje begrip helpt wel hoor!
Dit in tegenstelling tot gewoon warm weer, dan valt het niet mee om vriendelijk te blijven, als de zoveelste zegt van: eindelijk lekker weer he!
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:36:36 #178
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142463766
ik heb aan het begin van mijn tweede wijk een politiebureau (met airco!) staan waar ik de allereerste keer dat ik daar post bezorgde gelijk te horen kreeg dat ik altijd koffie/thee/water mocht komen halen en naar de wc kon. Ideaal moment, zo ongeveer halverwege de werkdag. In de winter om op te warmen, in de zomer om af te koelen. Personeel kent mij, ik ken het personeel. Best fijn, want daarbuiten heb ik in mijn hele postcarriere nog maar 1x in de winter met veel sneeuw het aanbod gekregen om even een chocolademelk te komen drinken bij een adres. Voor de rest nog nooit zoiets :{

Natuurlijk wel de opmerkingen van: zwaar met dit weer he?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:48:36 #179
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142464414
Je mag ook hier slapen superkimmie! Enige mazzel die ik heb deze week heb is de koelste kamer van het huis!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:51:04 #180
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142464571
En indd " wat een fijn werk heb je he! Prima weertje, oh ik ben jaloers op je" terwijl je staat te tollen op je benen :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 juli 2014 @ 23:56:32 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142464855
klopt. 23 graden is eigenlijk al te warm. Morgen kun je de cijfers nog omdraaien ook, dus dat wordt zweten geblazen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142465084
Lekker 1 liter water per uur wegtikken.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:14:57 #183
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142465561
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. 23 graden is eigenlijk al te warm. Morgen kun je de cijfers nog omdraaien ook, dus dat wordt zweten geblazen
Alsteblieft zeg. Fingers crossed voor 2 of 3 tasjes _O- Gelukkig heb ik wel wat huis aan huis om me mee af te deppen 8)7
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:24:02 #184
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142465866
Trouwens, weet niet wie het precies was maar bedankt voor de -petje-onder-de-kraan- tip.. I owe you _O_
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:14:20 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142467298
quote:
Trouwens, weet niet wie het precies was maar bedankt voor de -petje-onder-de-kraan- tip.. I owe you _O_
Graag gedaan ;) Is wel een heel bekent truukje hoor.

Succes allemaal straks!
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 05:35:50 #186
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142470069
Bijna weekend *O*
En een paar weken geleden was het bij mij in de flat ook zo pleuris warm. Ik heb toen een mobiele airco gekocht. Wat een uitvinding. _O_
Water erin en koelen maar. Heerlijke temperatuur in de woonkamer en begin van de avond verplaats ik 'm naar de slaapkamer en hoppa, heerlijk slapen. *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 06:44:22 #187
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_142470226
Succes allemaal met dit weer! Mijn vader sprak in zo'n geval altijd over "noodweer", hij had gelijk!
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 05:35 schreef dud0r het volgende:

En een paar weken geleden was het bij mij in de flat ook zo pleuris warm. Ik heb toen een mobiele airco gekocht. Wat een uitvinding. _O_

Wij hebben een paar jaar geleden ook zo'n ding gekocht, maar die maakt zo'n ongelofelijke pestherrie! Maar idd wel lekker koel. Misschien toch eens even onder het stof weghalen.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 06:59:37 #188
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142470271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 06:44 schreef KatrienDuck het volgende:
Succes allemaal met dit weer! Mijn vader sprak in zo'n geval altijd over "noodweer", hij had gelijk!

[..]

Wij hebben een paar jaar geleden ook zo'n ding gekocht, maar die maakt zo'n ongelofelijke pestherrie! Maar idd wel lekker koel. Misschien toch eens even onder het stof weghalen.
Het maakt inderdaad wel herrie. Maar dat doen al die rondrennende schijtkinderen bij mij in de buurt ook. Dan hoor ik liever m'n airco. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 07:29:02 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142470343
Goedemorgen :)

Denken jullie aan voldoende vocht voor vandaag?
Sterkte ^O^

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:03:25 #190
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142470916
succes mede-lotgenoten! Konden we nu maar vast beginnen, nu gaat het nog wel redelijk..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:17:19 #191
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142471049
net een smsje dat er drinken klaarligt.. en dat ze hun best gaan doen alle wijken om 10 uur op de depots te hebben, dat ze nog smsen of t lukt.. nouja er wordt iig meegedacht.. er zijn veel TC's die het niet doen.. dus ben blij
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142471139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:17 schreef superkimmi het volgende:
net een smsje dat er drinken klaarligt.. en dat ze hun best gaan doen alle wijken om 10 uur op de depots te hebben, dat ze nog smsen of t lukt.. nouja er wordt iig meegedacht.. er zijn veel TC's die het niet doen.. dus ben blij
Dat is mooi, voelt inderdaad al beter als er wordt meegedacht. Sterkte allemaal vandaag!
pi_142471161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:17 schreef superkimmi het volgende:
net een smsje dat er drinken klaarligt.. en dat ze hun best gaan doen alle wijken om 10 uur op de depots te hebben, dat ze nog smsen of t lukt.. nouja er wordt iig meegedacht.. er zijn veel TC's die het niet doen.. dus ben blij
Dat is wel fijn ja. Hier denken ze helaas niet mee. :(
pi_142471178
De dag moet nog beginnen en mijn thermometer geeft al bijna 27 graden aan in de schaduw. Dat kan leuk worden.

Gisteren hebben we hier in ieder geval een flesje spa gekregen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:37:04 #195
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142471266
hier is het binnen nog steeds 27 graden, het is hier vannacht dus een halve graad afgekoeld :')
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:11:39 #196
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142471671
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:17 schreef superkimmi het volgende:
net een smsje dat er drinken klaarligt.. en dat ze hun best gaan doen alle wijken om 10 uur op de depots te hebben, dat ze nog smsen of t lukt.. nouja er wordt iig meegedacht.. er zijn veel TC's die het niet doen.. dus ben blij
En toen werd je wakker of? Zo jaloers. :@
pi_142471788
Aldus google is het hier in mijn woonplaats nu 28. Zie er ook wel tegenop hoor, ondanks dat ik er redelijk tegen kan. Het is ook wel gewoon zwaar... moet denk ik zo'n 4,5 uur nu. Arme collega moet weer 3 wijken en op behoorlijk uit elkaar liggende depots. Ik zou dat dus never doen, maar als je het geld nodig hebt :X vorige week was ie volgens mij van half 12 tot ergens na 18.00 bezig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 10:22:00 #198
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142471810
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:28 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Dat is wel fijn ja. Hier denken ze helaas niet mee. :(
Ligt gewoon drinken klaar bij jullie. :Y
Depots eerder afvoeren kan op sommige plekken niet aangezien je met scan tijden zit. Waar de chauffeurs weer op afgerekend worden. Hier is alles klaar nu. Groot gedeelte ook al afgevoerd. Laatste depot gaat zo rijden. Met flesjes water erin. En een aantal wijken hebben ook nog eens de nieuwe shirts erin zitten.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142471867
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:22 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ligt gewoon drinken klaar bij jullie. :Y
Depots eerder afvoeren kan op sommige plekken niet aangezien je met scan tijden zit. Waar de chauffeurs weer op afgerekend worden. Hier is alles klaar nu. Groot gedeelte ook al afgevoerd. Laatste depot gaat zo rijden. Met flesjes water erin. En een aantal wijken hebben ook nog eens de nieuwe shirts erin zitten.
Ik doelde vooral op de depots, niet op het drinken :P Drinken heb ik zelf in elk geval ook wel.

Ik ga zo toch even langs het depot om te kijken of er al wat is.

En sowieso ga ik gewoon traag doen, pauzes nemen waar nodig. Geen zin in een herhaling van donderdag waarbij ik aan het einde letterlijk sterretjes zag.
pi_142471981
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:22 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ligt gewoon drinken klaar bij jullie. :Y
Depots eerder afvoeren kan op sommige plekken niet aangezien je met scan tijden zit. Waar de chauffeurs weer op afgerekend worden. Hier is alles klaar nu. Groot gedeelte ook al afgevoerd. Laatste depot gaat zo rijden. Met flesjes water erin. En een aantal wijken hebben ook nog eens de nieuwe shirts erin zitten.
Een rijdend depot, dat zou handig zijn ;) Ik gok er op dat de chauffeur iets vroeger komt. Dan moet hij inderdaad zelf wachten tot hij weg mag ivm scannen. Wij krijgen denk ik gratis ventilatie op de fiets, mits je hard genoeg rijdt. Maar het afstappen vind ik het ergst...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:21:05 #201
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142472804
Pfff wat zie ik op tegen vandaag.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:25:59 #202
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142472901
Krijg net een SMSje dat de post onderweg is! Doei mensen :W

Hij die sterven gaat groet u!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:45:17 #203
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142473251
Ik moet er ook aan gaan geloven.. Succes allen!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:31:29 #204
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142474240
Er staat een inhouding op mijn salarisstrook. Wat betekent dat?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:32:09 #205
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142474260
Heb de helft van de post al gedaan. Nu even uitrusten en bijdrinken en dan weer verder :)
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 13:06:15 #206
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142475312
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:26 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op de depots, niet op het drinken :P Drinken heb ik zelf in elk geval ook wel.

Ik ga zo toch even langs het depot om te kijken of er al wat is.

En sowieso ga ik gewoon traag doen, pauzes nemen waar nodig. Geen zin in een herhaling van donderdag waarbij ik aan het einde letterlijk sterretjes zag.
Lekker wandelen zonder HAH? :o
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142476067
Was gelukkig voor 12.00 uur klaar, maar heb me desalniettemin kapot gezweet.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 13:58:30 #208
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142476947
Even een bak zoute bouillion naar binnen anders ga ik KO hiero.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142477258
Eerste wijkje overleefd hier, nu eventjes uitrusten en een lekker bakje ijs naar binnen werken. Succes nog iedereen!

Google zegt 35 graden, jeej 8)7

[ Bericht 37% gewijzigd door VixenFromHell op 19-07-2014 14:32:15 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142478160
Wat een hel vandaag, het vocht wat ik er ingooide kwam er ongeveer net zo snel weer uit, niet normaal. Helemaal duizelig, mijn spieren leken op een gegeven moment dienst te gaan weigeren en ik was nog net op tijd thuis om niet op straat over mijn nek te gaan. Nee, doe mij maar weer regen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 15:13:25 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142479243
pfoe, wat was het warm vandaag. Was blij dat ik na het werk binnen en een fietstochtje maar een wijkje had. Je kon er gewoon niet tegen drinken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:17:31 #212
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142479378
Pfoeh, heb het overleefd! Heb halverwege even de hulptroepen (mijn partner) gebeld, die kwam aanrijden met een auto met airco, natte handdoek, en ijskoud water.. dat was even nodig zeg!

Het is hier thuis nu 28 graden en dat voelde best koel toen ik binnenkwam.. moet buiten dus echt snik en snikheet zijn..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142479561
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 13:06 schreef dud0r het volgende:

[..]

Lekker wandelen zonder HAH? :o
:P Lol, dat ging snel. Zonder HAH was het nog best te doen ja ;) Waar de HAH gebleven is: Geen idee.

Ik moet trouwens zeggen dat het me eigenlijk nog meeviel vandaag. Een aantal keer ijswater over gezicht en polsen gegooid en dat hielp wel. Ik vond het gisteren warmer eigenlijk.

4 keer de opmerking gehad dat het zo warm is en 1 keer of ik geen korte broek aan moest (ik had een lange spijkerbroek aan zoals altijd :P )
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:44:28 #214
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142480244
whahaha! Belt mn tc net dat er (wéér) een klein wijkje is blijven staan in mijn buurt.. of ik ff... Nou nee echt niet! Ik heb het laatst al voor m opgelost, loop al 2 wijken op zaterdag (bel dan iemand die er een doet) en net gedoucht.. daarbij moet ik zo weg
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142480479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:44 schreef superkimmi het volgende:
whahaha! Belt mn tc net dat er (wéér) een klein wijkje is blijven staan in mijn buurt.. of ik ff... Nou nee echt niet! Ik heb het laatst al voor m opgelost, loop al 2 wijken op zaterdag (bel dan iemand die er een doet) en net gedoucht.. daarbij moet ik zo weg
ik denk niet dat mensen vandaag in de rij zullen staan voor een wijkje extra :P
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 15:52:06 #216
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142480482
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:23 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

:P Lol, dat ging snel. Zonder HAH was het nog best te doen ja ;) Waar de HAH gebleven is: Geen idee.

Ik moet trouwens zeggen dat het me eigenlijk nog meeviel vandaag. Een aantal keer ijswater over gezicht en polsen gegooid en dat hielp wel. Ik vond het gisteren warmer eigenlijk.

4 keer de opmerking gehad dat het zo warm is en 1 keer of ik geen korte broek aan moest (ik had een lange spijkerbroek aan zoals altijd :P )
Ik stond naast je tc toen je belde
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142480672
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:52 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik stond naast je tc toen je belde
Dat vermoeden had ik al ja ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 15:59:51 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142480713
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik denk niet dat mensen vandaag in de rij zullen staan voor een wijkje extra :P
Nee :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:02:12 #219
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142480787
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik denk niet dat mensen vandaag in de rij zullen staan voor een wijkje extra :P
Nee dat snap ik ook wel, maar ik word waarschijnlijk gebeld met het idee van: Kim zegt bijna altijd ja.. En dat klopt, dus zeg ik maar eens nee :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142481410
Ik heb medelijden met jullie gehad, maar wat was/ben ik blij dat ik niet hoefde vandaag.
Na het boodschappen doen om 9 uur was ik al doorweekt.
pi_142482591
Zit hier met een stapel post van mensen die op vakantie zijn. Mag ik dat nog naast de vol sticker schrijven?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 16:56:14 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142482666
Lijkt me niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142483158
Hoofdpijn. En dat terwijl ik genoeg (ruim 3 liter water tijdens het werk) gedronken heb.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:08:26 #224
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142483222
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:07 schreef Hoplahopla het volgende:
Hoofdpijn. En dat terwijl ik genoeg (ruim 3 liter water tijdens het werk) gedronken heb.
Ook wat gegeten? Door veel drinken en zweten verlies je bijv veel zout..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142483265
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:08 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ook wat gegeten? Door veel drinken en zweten verlies je bijv veel zout..
Heb de bouillon voor mijn neus staan... :D
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:11:05 #226
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142483353
Zal t daarna wel beter gaan denk ik. Ik kwam ook pas een beetje bij na een bakje pindas
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142484290
Benieuwd óf en hoeveel er gekort wordt vandaag.
Ik heb de harmony van vorige week ook nog niet gezien.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er op dagen als vandaag überhaupt gekort wordt.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:33:32 #228
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142484470
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 05:35 schreef dud0r het volgende:
Bijna weekend *O*
En een paar weken geleden was het bij mij in de flat ook zo pleuris warm. Ik heb toen een mobiele airco gekocht. Wat een uitvinding. _O_
Water erin en koelen maar. Heerlijke temperatuur in de woonkamer en begin van de avond verplaats ik 'm naar de slaapkamer en hoppa, heerlijk slapen. *O*
Heb je nog tips voor een goede airco? Ik heb een flat met twee grote schuifpuien op het westen, en vanaf een uur of 17.30 tot zonsondergang hier begint het ook op te lopen. Het is ongeveer 60 m2, maar als íe alleen de slaapkamer koelt (15 m2) vind ik het ook al zat. En kan ik dan gewoon de pui op een kier zetten en die slang naar buiten hangen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142484754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:29 schreef Rafierafie het volgende:
Benieuwd óf en hoeveel er gekort wordt vandaag.
Ik heb de harmony van vorige week ook nog niet gezien.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er op dagen als vandaag überhaupt gekort wordt.
Ik vind dat ook, maar mijn ervaring is dat weersomstandigheden geen enkele rol spelen bij het bepalen van de betaalde tijd... ze kijken volgens mij echt alleen naar de hoeveelheid post en of dat in combi met HAH was.

Vind het ook stom hoor, net zo goed in de winter als het spekglad is en je krijgt niks extra :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142485464
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor een goede airco? Ik heb een flat met twee grote schuifpuien op het westen, en vanaf een uur of 17.30 tot zonsondergang hier begint het ook op te lopen. Het is ongeveer 60 m2, maar als íe alleen de slaapkamer koelt (15 m2) vind ik het ook al zat. En kan ik dan gewoon de pui op een kier zetten en die slang naar buiten hangen?
ik heb nog nooit een airco gehad. bij de meeste schuifpuien is het zo dat als je m helemaal openschuift, je dubbel glas hebt. dat scheelt al. en probeer de gordijnen aan de buitenkant van het glas te hangen
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_142486560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:26 schreef posje het volgende:

[..]

Dat is mooi, voelt inderdaad al beter als er wordt meegedacht. Sterkte allemaal vandaag!
ik kreeg zelfs een smsje met de tip me goed te beschermen tegen de zon, en voldoende te drinken.
maar gek genoeg geen woord over rustig aan doen..
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_142486678
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Vind het ook stom hoor, net zo goed in de winter als het spekglad is en je krijgt niks extra :N
Ook niet als je extra tijd opgeeft, met de reden? Weet ik niet hoor, ik claim zelden extra tijd, maar geef het ook niet meer door wanneer ik er korter over doe. Gisteren leek het qua post wel de oude maandag. Maar met drie wijken (plus eentje bij de vijand) toch wel even zoet geweest.

Jammer, water van de zaak kon er niet van af, wel heel veel aanbod en support gehad onderweg.
Vier uur gelopen, was blijkbaar nog niet rustig aan genoeg, één keer boem omgevallen, tweede keer net op tijd gaan zitten. Fietsen en lopen: geen probleem, stilstaan in de brandende zon :(
Heb het zelfs ijskoud gehad, trilde als een rietje ;) Leek of ik hoge koorts had, zei iemand. Zoiets zal het ook wel geweest zijn, beschermingsmechanisme van het lichaam.
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 18:48:36 #233
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142487138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor een goede airco? Ik heb een flat met twee grote schuifpuien op het westen, en vanaf een uur of 17.30 tot zonsondergang hier begint het ook op te lopen. Het is ongeveer 60 m2, maar als íe alleen de slaapkamer koelt (15 m2) vind ik het ook al zat. En kan ik dan gewoon de pui op een kier zetten en die slang naar buiten hangen?
Ik zeg airco maar ik bedoel aircooler. Klein verschil.

https://m.bol.com/nl/p/ho(...)Query=/N/0/Ntt/Airco

Die heb ik. Woonkamer IS 24m2 en word goed gekoeld. Slaapkamer is 12m2 en die wordt echt koud. Zit omdat het een cooler is ook geen slang bij. En je kan de temperatuur niet instellen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 19:13:57 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142487869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:36 schreef posje het volgende:

[..]

Ook niet als je extra tijd opgeeft, met de reden? Weet ik niet hoor, ik claim zelden extra tijd, maar geef het ook niet meer door wanneer ik er korter over doe. Gisteren leek het qua post wel de oude maandag. Maar met drie wijken (plus eentje bij de vijand) toch wel even zoet geweest.

Jammer, water van de zaak kon er niet van af, wel heel veel aanbod en support gehad onderweg.
Vier uur gelopen, was blijkbaar nog niet rustig aan genoeg, één keer boem omgevallen, tweede keer net op tijd gaan zitten. Fietsen en lopen: geen probleem, stilstaan in de brandende zon :(
Heb het zelfs ijskoud gehad, trilde als een rietje ;) Leek of ik hoge koorts had, zei iemand. Zoiets zal het ook wel geweest zijn, beschermingsmechanisme van het lichaam.
uhuh. Is een reactie van het lichaam om af te koelen. Betekent wel dat je behoorlijk op het randje van oververhitting zat
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juli 2014 @ 19:16:22 #235
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_142487930
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik zeg airco maar ik bedoel aircooler. Klein verschil.

https://m.bol.com/nl/p/ho(...)Query=/N/0/Ntt/Airco

Die heb ik. Woonkamer IS 24m2 en word goed gekoeld. Slaapkamer is 12m2 en die wordt echt koud. Zit omdat het een cooler is ook geen slang bij. En je kan de temperatuur niet instellen.
Hoort daar nou wel of geen afvoerslang bij? Dat vind ik namelijk een groot nadeel van een airco. Die slang moet uit een open raam hangen en is wel 15 cm diameter.

Edit: Eerst goed lezen, daarna pas reageren Katrien! :P
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_142488288
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik vind dat ook, maar mijn ervaring is dat weersomstandigheden geen enkele rol spelen bij het bepalen van de betaalde tijd... ze kijken volgens mij echt alleen naar de hoeveelheid post en of dat in combi met HAH was.

Vind het ook stom hoor, net zo goed in de winter als het spekglad is en je krijgt niks extra :N
gewerkte tijd is betaalde tijd he, ook tijdens zomerdal. Dus dan kunnen ze wel moeilijk gaan doen, maar mensen hebben er gewoon recht op. Is ook nog eens duidelijk gezegd bij het werkoverleg vlak voor de vakantie
pi_142489005
@posje:
Ja als je gaat 'klagen' dan kon er nog wel eens wat gedaan worden. Heb ik ook wel gedaan als het uit de hand liep qua uitloop. Een paar minuujes zo af en toe zit ik niet mee, maar als ik in de winter een uur langer bezig ben dan zal ik die tijd toch krijgen ook. Al is dat al weer even geleden :P
Het is alleen zo jammer dat er dan soms gedaan wordt alsof je weet ik veel wat vraagt. Is toch heel normaal dat je er bij extreme weersomstandigheden langer over doet. Is ook het hele probleem met die normtijden, dat is leuk onder ideale omstandigheden, maar anders werkt het meteen niet meer. Hier moeten we de uitloop via de mail melden, dat is toch ook voor veel mensen een hogere drempel dan via een briefje of site.

Over de huidige TC verder niets dan lof trouwens, die mag ik heel erg en die doet niet zo moeilijk over dingen O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 19:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

gewerkte tijd is betaalde tijd he, ook tijdens zomerdal. Dus dan kunnen ze wel moeilijk gaan doen, maar mensen hebben er gewoon recht op. Is ook nog eens duidelijk gezegd bij het werkoverleg vlak voor de vakantie
Ja dat klopt natuurlijk. Moet je dan wel zelf achteraan (logisch natuurlijk want dat kunnen zij ook niet zo weten) en nog steeds zijn er veel die dat niet doen. Zelf doe ik dat ook wel. Maar dat vind ik net zo goed stom, veel letten niet eens meer op wat de normtijd uberhaupt is en hoeveel er uitbetaald wordt. Regelingen over extra tijd bij zware HAH is ook bij maar een enkeling bekend, en een eerdere TC betaalde dat dan dus alleen aan degenen die er om vroegen :'). Mensen zouden zich ook meer met die dingen bezig moeten houden.

Maar ik vind wel dat ze toch zelf ook wel kunnen bedenken dat korten op een dag als vandaag niet helemaal fair is, maar zo werkt het helaas dus niet. Zulke dingen tellen gewoonweg niet mee in hun berekeningen. En daar mogen ze imo best wat meer rekening mee houden uit zichzelf door dus vandaag niet te korten.

[ Bericht 2% gewijzigd door VixenFromHell op 19-07-2014 20:07:19 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142490384
Warm dagje. Weinig post, maarja, wel weer die vervloekte HAH. }:|

Moet zeggen dat het mij meeviel, alleen het laatste half uur was zwaar. Hoofd onder het zweet en water was op.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 21:08:35 #239
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_142491606
Vandaag voor mij persoonlijk gevoelsmatig de zwaarste bestelronde van 2014 tot dusver ... ! Begon om 12:30 uur aan twee wijken, goed met zonnebrandcréme ingesmeerd en 'gewapend' met 1,5 liter Jus 'd Orange en nog een kleinere fles water vanaf het depot. Jus 'd Orange was na een dikke uur op, kleinere fles een halfuur later óók. De windstille, in zon blakende straten vormden een ware beproeving met temperaturen die voor het gevoel richting de 100 graden gingen :')

Na wijk 1 teruggekeerd naar het depot, lege flessen geheel gevuld met water, wéér insmeren en weer op pad. Op een gegeven moment liep ik nog maar op halve snelheid en voelde me zwakker worden, maar een kleine zak chips die ik nog bijhad bood uitkomst. Rondom 17:30 uur was de ronde compleet en had ik inmiddels ruim 3 liter water / jus 'd Orange weggeklokt (en een kleine halve liter over mijn kop gegoten. En nóg niet hoeven pissen hé? :+
pi_142493724
Hier op het depot ook iedereen te weinig uren gekregen.. wat een lijers :(

Ik heb 16 uren gewerkt vorige week, met contract van 6 uur. Dus 10 uur extra.

Op de uitdraai staat dus planning 6, gewerkte uren 16. Extra +8.45 terwijl er +10 hoort te staan! Zomaar stelen ze m'n uren!

[ Bericht 40% gewijzigd door Thomas-sama op 19-07-2014 22:15:15 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 00:02:47 #241
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142498296
Wij hadden vakbondswater op de depots!



Ik mocht vandaag een wijk lopen vanuit zo'n zeecontainer-depot. Mam, man, man! Als je dacht dat het buiten heet was, in dat depot was het nog veel heter! Ik had eigenlijk een thermometer moeten meenemen, maar ik schat dat het daarbinnen minstens 40 graden was, misschien nog wel warmer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 20 juli 2014 @ 00:12:19 #242
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142498636
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik zeg airco maar ik bedoel aircooler. Klein verschil.

https://m.bol.com/nl/p/ho(...)Query=/N/0/Ntt/Airco

Die heb ik. Woonkamer IS 24m2 en word goed gekoeld. Slaapkamer is 12m2 en die wordt echt koud. Zit omdat het een cooler is ook geen slang bij. En je kan de temperatuur niet instellen.
Ow, da's niet helemaal wat ik zoek. Grootste bezwaar is dat ik vrees dat de toch al niet onaanzienlijke luchtvochtigheid in de zomer (binnenshuis meet ik momenteel 65% RH, maar het is ook al eens 70 geweest) nog verder gaat oplopen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:00 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ik heb nog nooit een airco gehad. bij de meeste schuifpuien is het zo dat als je m helemaal openschuift, je dubbel glas hebt. dat scheelt al. en probeer de gordijnen aan de buitenkant van het glas te hangen
Ik heb al dubbel glas, dan zou het dubbel dubbel glas worden. Als het echt heel heet wordt zet ik de pui wel open, maar de afgelopen dagen was het buiten zelfs nog warmer dan binnen, dus dan kan je beter de boel dicht laten.

Mijn gordijnen hou ik liever binnen, want daar hangen de gordijnrails ook. Zonwering is natuurlijk ook een optie, maar ik heb wat rondgekeken, en gezien de grootte van de zonneschermen die ik nodig heb, wordt dat wel een dure grap (2-3000 euro).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 00:21:12 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142498962
of je moet zonwerende folie tegen de ramen plakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142501371
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij hadden vakbondswater op de depots!

[ afbeelding ]

Ik mocht vandaag een wijk lopen vanuit zo'n zeecontainer-depot. Mam, man, man! Als je dacht dat het buiten heet was, in dat depot was het nog veel heter! Ik had eigenlijk een thermometer moeten meenemen, maar ik schat dat het daarbinnen minstens 40 graden was, misschien nog wel warmer.
Ze hadden mij voor een onbekende wijk naar een depot met metalen golfplaten dak gestuurd
en daar was het binnen ook veel warmer dan buiten. Spul pakken en snel weer naar buiten.

Het begin ging nog wel, straten met veel schaduw tot het overging in een halve tokkie wijk met zo goed als geen schaduw. Met de helft van de drie tassen post, een slakkengang en amper maar bijna kokend water het industrieterrein op. GVD wat is het daar groot, zonnig en dood op zaterdag, kom je een kraan tegen doet hij het niet of moet je een sleuteltje hebben. Met nog een paar enveloppen en een mini bundeltje, eindelijk een werkende kraan gevonden en nog in schaduw ook.

Bij elkaar was het dus een @#$%&¤ dag en nou heb ik het ook wel een beetje met die takke zomer gehad hoor. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zondag 20 juli 2014 @ 09:34:01 #245
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142505737
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
of je moet zonwerende folie tegen de ramen plakken
Dat mag niet: het is HR++ glas, en als je er folie op plakt kan er een thermische breuk optreden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142511706
waslijn spannen aan de buitenkant van het glas, en de grote stukken daar te drogen hangen, beddegoed enzo
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_142517901
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:08 schreef eigendeegcookie het volgende:
waslijn spannen aan de buitenkant van het glas, en de grote stukken daar te drogen hangen, beddegoed enzo
Wordt het meteen gebleekt. :P
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 17:12:10 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142518107
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat mag niet: het is HR++ glas, en als je er folie op plakt kan er een thermische breuk optreden.
Dan blijft er behalve het zonnescherm weinig keuze over als je niet in de hitte wilt zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142520550
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan blijft er behalve het zonnescherm weinig keuze over als je niet in de hitte wilt zitten
Als het kan (balkon ofzo) en hij geen problemen heeft met een buitenunit voor de airco, is een split inverter de beste oplossing. De split inverter is zuiniger en stiller dan de gewone split, toen ik in het buitenland woonde heb ik ze wel gehad. Maar hier in Nederland is voor die paar dagen in het jaar weggegooid geld, ze kosten hier veel meer en stroom hier ook veel duurder. In het eerste huis zaten ze van LG en die maakte wel wat geluid, in het tweede huis waren ze van Panasonic en een stuk stiller al heb ik ze ook van Fujitsu gezien en die waren nog stiller. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zondag 20 juli 2014 @ 20:07:39 #250
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142525205
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:15 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Als het kan (balkon ofzo) en hij geen problemen heeft met een buitenunit voor de airco, is een split inverter de beste oplossing. De split inverter is zuiniger en stiller dan de gewone split, toen ik in het buitenland woonde heb ik ze wel gehad. Maar hier in Nederland is voor die paar dagen in het jaar weggegooid geld, ze kosten hier veel meer en stroom hier ook veel duurder. In het eerste huis zaten ze van LG en die maakte wel wat geluid, in het tweede huis waren ze van Panasonic en een stuk stiller al heb ik ze ook van Fujitsu gezien en die waren nog stiller. :)
Het is een huurflat, dus dat gaat 'm niet worden. Dat is ook mijn bezwaar tegen zonneschermen: het kost erg veel geld, en je kan ze niet meenemen. Je kunt ze uiteraard tzt aan de volgende huurder ter overname aanbieden, maar veel zal je er dan niet voor terugkrijgen. Een portable airco kun je gewoon meenemen, dus wellicht dat ik er zo een aanschaf. Maar ik kijk het weer nog even aan: komende week word het alweer wat minder warm, en voor hetzelfde geld heb je heel augustus regen. Zal niet voor het eerst zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142525445
Altijd fijn om de hele dag gesloopt te zijn na zo'n zware werkdag...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 20 juli 2014 @ 20:20:58 #252
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142525816
Niet alleen bij PostNL is het sappelen geblazen. Ook bij onze Belgische collega's van Bpost moet de broekriem worden aangehaald. Zo heeft hun directeur van de Belgische overheid fors moeten inleveren, en moet hij zien rond te komen van een schamele 500.000 euro per jaar, wat met bonussen hooguit tot 650.000 euro op kan lopen. Wat een drama! Straks moet íe nog z'n derde huis verkopen en kan ie nog maar 4x per jaar op vakantie. En dan zeggen ze dat armoede niet meer bestaat in de westerse wereld... :N

quote:
Topman Bpost werkt niet voor helft miljoenensalaris

Bestuursvoorzitter Johnny Thijs van Bpost stelt zich niet herkiesbaar voor een nieuwe termijn. Dat maakte het Belgische postbedrijf, dat recent naar de beurs ging, vandaag bekend.

De Belgische overheid bepaalde onlangs dat het salaris van de topmannen van Bpost en Belgacom versoberd moet worden. Voor beide functies geldt een basissalaris van 500.000 euro en een beperking van het variabele deel op maximaal 30 procent daarvan. Daarnaast is een verbod op personeelsopties ingesteld.

In een interview met RTBF-radio zei de topman in augustus al op te stappen als zijn salaris gehalveerd zou worden. 'Ik denk dat goede en intelligente mensen die overheidsbedrijven leiden een rechtvaardig loon verdienen'. Met de maatregel in België zou het betekenen dat Thijs 290.000 euro overhoudt en dit is 'te weinig' volgens de topman.

Thijs verdiende in 2012 nog 1,2 miljoen euro, waarvan ruim 770.000 euro aan basissalaris. Het bestuur van Bpost heeft Thijs, die al 10 jaar bestuursvoorzitter is, gevraagd aan te blijven totdat een opvolger gevonden is. De huidige termijn van Thijs loopt op 6 januari aanstaande af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142526738
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet alleen bij PostNL is het sappelen geblazen. Ook bij onze Belgische collega's van Bpost moet de broekriem worden aangehaald. Zo heeft hun directeur van de Belgische overheid fors moeten inleveren, en moet hij zien rond te komen van een schamele 500.000 euro per jaar, wat met bonussen hooguit tot 650.000 euro op kan lopen. Wat een drama! Straks moet íe nog z'n derde huis verkopen en kan ie nog maar 4x per jaar op vakantie. En dan zeggen ze dat armoede niet meer bestaat in de westerse wereld... :N

[..]

Herna Verhagen verdient niet veel minder zo te zien... http://www.nu.nl/economie(...)-salarissen-top.html

http://www.mt.nl/1/82496/(...)erug-bij-postnl.html

De menselijke maat is terug?

Dus je helemaal kapot werken bij 35 graden zonder dat er één moment rekening met je wordt gehouden door het bedrijf noemen ze menselijke maat? :') Het voelt meer als dwangarbeid in een strafkamp... Waarom pikken de postbezorgers het na al die tijd nog?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 20 juli 2014 @ 21:53:04 #254
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142530412
En het idiote is ook dat al die "toplui" maar steeds blijven roepen dat die salarissen zo hoog moeten zijn omdat je alleen op die manier de beste mensen kunt aantrekken, omdat ze anders naar het buitenland zouden gaan. Ook de Raad van State gelooft nog steeds in deze mythe en verklaarde onlangs dat het een slecht plan is om bestuurders in de (semi)publieke sector niet meer te betalen dan een ministerssalaris. Volgens hun leverde het kabinet geen bewijs voor de stelling dat voor een ministerssalaris voldoende goede bestuurders te vinden zijn.

Hoewel de kwaliteit van het huidige ministersbestand deze bewering lijkt te onderstrepen, vergeet de Raad van State echter dat het betalen van veel hogere salarissen ook geen enkele garantie biedt op goede bestuurders. Integendeel! Er treedt een soort adverse selection op: een exorbitant hoog salaris trekt juist de verkeerde mensen aan, mensen die alleen maar geïnteresseerd zijn in zo snel mogelijk zoveel mogelijk verdienen! Of de onderneming goed geleid wordt is totaal niet interessant: doe je het goed dan krijg je een bonus, doe je het slecht dan krijg je een gouden handdruk.

Kijk maar naar de bankiers, de zorgsector, de woningcorporaties: allemaal zgn. topmensen die er een enorme teringbende van hebben gemaakt, die hun zakken gevuld hebben, en en passant het bedrijf waarvoor ze werkten bijna de afgrond in hebben geholpen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 20 juli 2014 @ 23:13:31 #255
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142534620
Volgens mij zijn ze bij de postnl twitter gek geworden:
https://twitter.com/PostNL/status/489824229878415360
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142535196
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij zijn ze bij de postnl twitter gek geworden:
https://twitter.com/PostNL/status/489824229878415360
?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_142535448
:P Dat heb ik ook weleens gedaan op aanraden van de webcare op Twitter, maar de afzender bleef volhouden dat ze gewoon genoeg postzegels had geplakt.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:06:12 #258
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142537288
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet alleen bij PostNL is het sappelen geblazen. Ook bij onze Belgische collega's van Bpost moet de broekriem worden aangehaald. Zo heeft hun directeur van de Belgische overheid fors moeten inleveren, en moet hij zien rond te komen van een schamele 500.000 euro per jaar, wat met bonussen hooguit tot 650.000 euro op kan lopen. Wat een drama! Straks moet íe nog z'n derde huis verkopen en kan ie nog maar 4x per jaar op vakantie. En dan zeggen ze dat armoede niet meer bestaat in de westerse wereld... :N

[..]

WAT _O- _O- _O- Ik vraag me wel eens af wat die mensen dan daadwerkelijk doen de hele dag dat ze 1,2 mil per jaar waard zijn. Een slordige ton per maand 8)7
pi_142537715
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:06 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

WAT _O- _O- _O- Ik vraag me wel eens af wat die mensen dan daadwerkelijk doen de hele dag dat ze 1,2 mil per jaar waard zijn. Een slordige ton per maand 8)7
Vooral niet teveel werken. Is pure vriendjespolitiek.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  maandag 21 juli 2014 @ 00:34:04 #260
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142538510
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vooral niet teveel werken. Is pure vriendjespolitiek.
Nou ja iemand moet knopen doorhakken, maar daar heb je o.a. een raad van bestuur voor lijkt me. Veel meer dan "het gezicht van" ben je dus eigenlijk niet? Ik weet het ook niet hoor. 8)7

Lijkt me wel wat, lekker vergaderen, beetje golfen etc. Lachen om die paupers die voor 9,80 per uur lopen te zwoegen bij weer en wind. :7
  maandag 21 juli 2014 @ 01:54:49 #261
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142541066
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij zijn ze bij de postnl twitter gek geworden:
https://twitter.com/PostNL/status/489824229878415360
Jemig.. Bevangen door de warmte hoop ik voor beide.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142543276
Net eventjes een paar krantenwijken in de regen gedaan, net als zaterdag kletsnat maar dit is best een lekker weertje hoor. :Y

Morgen vanaf tien uur graag meer. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 08:09:45 #263
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142543379
Die top salarissen moet in ieder geval de komende 5 jaar zo hoog blijven, dat geeft mij genoeg tijd om me zo hoog op te werken. :P :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 21 juli 2014 @ 09:09:01 #264
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142543944
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Net eventjes een paar krantenwijken in de regen gedaan, net als zaterdag kletsnat maar dit is best een lekker weertje hoor. :Y

Morgen vanaf tien uur graag meer. :P
Ik had zo gehoopt op wat regen! Gisteren was er onweer e n hagel beloofd, er is gvd geen druppel gevallen! Ja, zaterdagavond een paar spatjes, meer niet. Wat dat betreft ziet buienradar er ook weinig hoopvol uit voor het westen, hooguit een beetje motregen aan het eind van de middag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 21 juli 2014 @ 09:20:00 #265
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142544087
hier is het gisteren echt losgegaan. Midden in de nacht met keiharde onweer en gistermiddag met van die regenbuien waarvan de straten blank staan in 5 min. Heerlijk

Afgelopen nacht dus ook eindelijk weer goed geslapen!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142544933
Hier regent het nu wel, meteen een flink stuk gefietst, hierna zullen we het wel weer een tijd zonder moeten doen dus er maar even van genieten nu het kan. Binnen nog wel steeds superbenauwd trouwens
pi_142545323
Geen winstuitkering over 2013 ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 juli 2014 @ 15:18:51 #268
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_142555102
Hoi! Sinds een week of 3 vakantiemedewerker, wellicht na de vakantie als vaste medewerker. Bevalt heerlijk!
pi_142555906
Medewerker als wattuh? :?

Alle vacatures voor zomerbezorger en eentje voor postbezorger staan bij ons nog steeds open. Tegen de tijd dat ze iemand vinden is de zomer voorbij en zijn de pepernoten weer uit de schappen. :')

Het is hier al zo erg dat er in de planning eind tijden van rond de 19:00 en 20:00 staan. Pas geleden stond er op mijn postnl nog wat over tijdig bezorgen enzo. Straks is 22:00 nog netjes op tijd. :')

[ Bericht 26% gewijzigd door Stoplichtjuh op 21-07-2014 15:46:47 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 21 juli 2014 @ 15:54:47 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142556634
Zijn ze uberhaupt wel echt opzoek naar vakantiewerkers dan? Hier was eerder steeds de roep om toch vooral lekker vrij te nemen in de zomer. Goeie manier op de zomerdal op te vangen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 21 juli 2014 @ 16:12:27 #271
107792 Hexley
the Platypus
  maandag 21 juli 2014 @ 18:50:27 #272
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_142564385
Excuus, postbezorger. Ze plannen me tot nu toe 4 a 5 dagen in, hard zat nodig. Nog geen dubbele wijken gehad al zou dat wel moeten komen.
pi_142565712
Ik lees net dat een chauffeur van het autobedrijf vanmorgen betrokken is geweest bij een dodelijk ongeval (fietser). Verschrikkelijk, voor alle betrokkenen...
pi_142573796
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Is een reactie van het lichaam om af te koelen. Betekent wel dat je behoorlijk op het randje van oververhitting zat
Ik kwam wel snel weer bij, maar was een tijd helemaal niet helder, staarde naar huisnummers en wist niet meer welke kant ik op moest, maakte de ene fout na de andere.
pi_142580166
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:48 schreef posje het volgende:

[..]

Ik kwam wel snel weer bij, maar was een tijd helemaal niet helder, staarde naar huisnummers en wist niet meer welke kant ik op moest, maakte de ene fout na de andere.
Dan had ik me allang ziekgemeld!
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 06:50:49 #276
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142585281
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:20 schreef posje het volgende:
Ik lees net dat een chauffeur van het autobedrijf vanmorgen betrokken is geweest bij een dodelijk ongeval (fietser). Verschrikkelijk, voor alle betrokkenen...
Oei :o

Enne gezien je 'overhitting'...let ook op jezelf met die hitte.
Is niet goed hoor :N
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142586781
quote:
Zijn ze uberhaupt wel echt opzoek naar vakantiewerkers dan? Hier was eerder steeds de roep om toch vooral lekker vrij te nemen in de zomer. Goeie manier op de zomerdal op te vangen.
Hier deze week vooral de vaste zaterdagkrachten en mensen met min-uren die door de week bijspringen. Vrij nemen kon dan weer niet in deze periode, bij ons wilden al te veel mensen verlof. Balen, want ik had leuke plannen in week 31 (maar wist eind 2013 al dat die niet door konden gaan, volgend jaar mogen andere mensen die week laten schieten, dan ben ik aan de beurt :P , mits ik nog bij postNL werk).
pi_142586963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 06:50 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]
Enne gezien je 'overhitting'...let ook op jezelf met die hitte.
Is niet goed hoor :N
Meest zorgelijk was wel mijn eigen inschattingsvermogen om nog wel *even* door te kunnen stomen (kon ook niemand bereiken, maar dat zou mijn zorg niet moeten zijn).
pi_142588151
Gaat een latertje worden vandaag. Moet al 2 wijken van 2,5 uur en dan tussendoor nog even naar de dokter racen ivm een vermoedelijk alweer ontstoken oor :( maar morgen vond ik toch echt te laat, dus dat moet maar ;)
Zomerdal is nu wel even welkom _O- donderdag ook trouwens, ingepland voor bijna 4,5 uur beginnend om 13.00!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:10:15 #280
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142588605
Ik jeb een hele grote wijk die ik nog nooit gedaan heb. Met wegwerkzaamheden.. Nouja weinig hah iig
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142594581
Superweinig post, kon om 9 uur de straat al op, dit terwijl er ook qua voorbereiding enorm veel mensen vrij hebben. Had 2 wijken, nu net thuis, was op zich goed te doen
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:43:04 #282
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142596332
hier was het een normale dinsdag hoeveelheid. Althans wel in de wijk die ik liep. Had er heel veel tijdschriften en tv-gidsen, zal wel een leesgrage buurt zijn
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:52:23 #283
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142596723
Blijkbaar kan je op je 25ste spontaan hooikoorts krijgen.. Joy.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142598195
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:01 schreef gelestipjes het volgende:
Superweinig post, kon om 9 uur de straat al op, dit terwijl er ook qua voorbereiding enorm veel mensen vrij hebben. Had 2 wijken, nu net thuis, was op zich goed te doen
Dat is wel jammer van het hele cvl gebeuren. Vroeg de straat op zit er op dagen met HAH niet meer in. Ben je om 9 uur klaar, kan je tot 11 uur wachten tot de hah en de post een keer op het depot is. Tenzij je in het giga pand de container met HAH gaat zoeken en daarin moet gaan zoeken naar je HAH.
pi_142598224


[ Bericht 100% gewijzigd door Sebastiaan92 op 22-07-2014 15:32:18 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juli 2014 @ 15:34:58 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142598349
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat is wel jammer van het hele cvl gebeuren. Vroeg de straat op zit er op dagen met HAH niet meer in. Ben je om 9 uur klaar, kan je tot 11 uur wachten tot de hah en de post een keer op het depot is. Tenzij je in het giga pand de container met HAH gaat zoeken en daarin moet gaan zoeken naar je HAH.
mja, als je voorbereidt en daarna de straat op moet dan kun je vaak al wel (een deel van) je wijk meenemen. Is geen probleem bij ons.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142598389
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, als je voorbereidt en daarna de straat op moet dan kun je vaak al wel (een deel van) je wijk meenemen. Is geen probleem bij ons.
De post moet ook nog wel lukken. Het ook meenemen van de HAH is een ander verhaal.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juli 2014 @ 15:38:56 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142598461
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 15:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

De post moet ook nog wel lukken. Het ook meenemen van de HAH is een ander verhaal.
Die vis je er gewoon op tijd tussenuit, tenzij het zaterdagen zijn. Dan wil het bij een deel van de wijken al op vrijdagen naar de depots zijn gestuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 juli 2014 @ 15:54:34 #289
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142599036
Van de Nos...
[quote]
Postbode vindt konijn in brievenbus

---------------------------------------
* In Maltby (G.B.) heeft een oplettende
postbode een konijn uit een brievenbus
bevrijd.Inbrekers hadden het dier daar
in gestopt.De postbesteller kwam er net
op tijd achter dat het konijn tussen de
poststukken zat.

Het dorp Maltby stond op z'n kop.Mensen
boden spontaan aan om voor het beestje
te zorgen en op sociale media werd
schande gesproken over de laffe daad.

Het konijn maakt het nu weer goed.Het
werd naar een dierenasiel gebracht en
daar werden de eigenaars snel gevonden.
Die vertelden dat het konijn uit zijn
hok was gestolen.De politie is op zoek
naar de daders.
[quote]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:08:19 #290
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142599528
toch wel fijn dat ik sinds kort eindelijk ook de uitdraai van harmony krijg, ontdekte net gelijk dat ik afgelopen donderdag maar 1 wijk bijgeschreven heb gekregen terwijl ik er 2 heb gelopen. De tweede wijk staat bij een ander bijgeschreven. Best vaag aangezien we momenteel zelf tijd schrijven ivm zomerdal en dus ook op de planning die op de depots ligt evt foute namen zelf verbeteren..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:16:49 #291
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142599797
Best pittig dagje vandaag. Qua post viel het mee (wel een dubbeldikke Veronica), maar het hah was groot en best zwaar. Al met geen minuut eerder klaar dan anders (alles bij elkaar toch 5 tassen, dus terugfietsen), dus ik hoop dat ze geen zomerdaltijden hanteren vandaag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142600401
Hier was het ook wel pittig en vooral met zeikende mensen. Mensen die van je verwachten dat je tig buren af gaat, omdat zij een te kleine bus hebben.
Mensen die door het lint gaan als je de folders niet helemaal goed door de brievenbus heen hebt gedaan (en het al 3 jaar zo doet }:| )
Gelukkig nog wel even staan praten met een mevrouw die daarentegen erg aardig is. :)

En wow, bizar van dat konijn :o
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:06:50 #293
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_142604130
Pff, zware dag, veel HaH en nergens schaduw. En super irritante vuilnismannen die de lege kliko's op de grond laten liggen zodat ik ze kon oprapen :(
pi_142604187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:32 schreef Herfstblad het volgende:Mensen die door het lint gaan als je de folders niet helemaal goed door de brievenbus heen hebt gedaan (en het al 3 jaar zo doet }:| )
Post (of folders) half door de brievenbus duwen is ook niet echt professioneel.
Dat je het al 3 jaar zo doet maakt het er niet beter op.
pi_142604334
Hier is er in totaal van vorige week 1,5 uur af gegaan, dat vind ik nog best netjes.
Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen om hoeveel uur het ging :') van oorspronkelijk bijna 19 uur.

[ Bericht 53% gewijzigd door VixenFromHell op 22-07-2014 18:31:03 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142604352
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:09 schreef blijevis het volgende:

[..]

Post (of folders) half door de brievenbus duwen is ook niet echt professioneel.
Dat je het al 3 jaar zo doet maakt het er niet beter op.
Bij post doe ik het nooit (en ook niet als er folders bij zitten) ;) Overigens steken de folders maar een klein stukje uit. 2 cm hooguit, dus half was wat overdreven en dat is ook alleen maar bij lastige brievenbussen (die bijvoorbeeld nauwelijks opengaan).
Maar bij die mevrouw vandaag wat verder, omdat ik wist dat ze achter de deur stond zodat ze het gemakkelijker kon pakken in plaats van te moeten bukken. (daar heb ik van iemand anders weer eens commentaar op gehad, omdat die mensen achter de deur stonden en nu zover moesten bukken).

[ Bericht 5% gewijzigd door Herfstblad op 22-07-2014 18:20:11 ]
pi_142604664
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:14 schreef Herfstblad het volgende:
Bij post doe ik het nooit (en ook niet als er folders bij zitten) ;) Overigens steken de folders maar een klein stukje uit. 2 cm hooguit, dus half was wat overdreven en doorgaans is dat ook alleen maar bij lastige brievenbussen (die bijvoorbeeld nauwelijks opengaan).
Da's toch 2 cm natte pap als het gaat regenen.
Post die in de brievenbus blijft steken is lastig voor collegabezorgers die na jou iets in die bus moeten bezorgen. Die moeten dan eerst jouw spul er door duwen (dus eigenlijk jouw werk afmaken) voordat ze hun eigen post of folders kunnen bezorgen.
pi_142604792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:26 schreef blijevis het volgende:

[..]

Da's toch 2 cm natte pap als het gaat regenen.
Post die in de brievenbus blijft steken is lastig voor collegabezorgers die na jou iets in die bus moeten bezorgen. Die moeten dan eerst jouw spul er door duwen (dus eigenlijk jouw werk afmaken) voordat ze hun eigen post of folders kunnen bezorgen.
Ik gooi de post er gewoon helemaal doorheen. Altijd, ook bij de rotbussen. Ik ga zelfs terug als het er niet goed in zit.
En het steekt er dan niet echt uit als er een klep op zit, want die zit er overheen dan.
Hier is het doorgaans juist andersom: Ik kan 9 van de 10 keer het werk van de krantenbezorgers en Sandd afmaken (inclusief rondslingerende post). En de brievenbussen die lastig zijn zitten in een voordeur met afdakje. Zijn er ook maar 3 of zo.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:31:38 #299
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142604847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:26 schreef blijevis het volgende:

[..]

Da's toch 2 cm natte pap als het gaat regenen.
Post die in de brievenbus blijft steken is lastig voor collegabezorgers die na jou iets in die bus moeten bezorgen. Die moeten dan eerst jouw spul er door duwen (dus eigenlijk jouw werk afmaken) voordat ze hun eigen post of folders kunnen bezorgen.
Het hangt er van af wat voor soort bus het is. Ik zie er persoonlijk geen been in om bij mensen met van die piepkleine vooroorlogse brievenbusjes, of bussen met zo'n hele gemene veer de post of het hah uit te laten steken. Idem bij mensen met bijtgrage honden of krabgrage katten achter de bus. Mijn vuistregel is dat ik de post zo ver doorduw als mogelijk is zonder gevaar voor lichamelijk letsel. Ik heb nu al zowat geen nagelriemen meer over ;(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142604893
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het hangt er van af wat voor soort bus het is. Ik zie er persoonlijk geen been in om bij mensen met van die piepkleine vooroorlogse brievenbusjes, of bussen met zo'n hele gemene veer de post of het hah uit te laten steken. Idem bij mensen met bijtgrage honden of krabgrage katten achter de bus. Mijn vuistregel is dat ik de post zo ver doorduw als mogelijk is zonder gevaar voor lichamelijk letsel. Ik heb nu al zowat geen nagelriemen meer over ;(
Ik heb dus 2 van die bussen met zo'n veer. En een stuk of 40 van die vooroorlogse bussen. Maar die laatste zijn niet heel vervelend en daar gooi ik het dan ook gewoon helemaal in (overigens zijn dat ook weer vooral voordeuren met dakjes erboven) :)
Ook een paar huizen waar honden achter de bus staan en daar gooi ik het inderdaad zover door zodat ik geen letsel op loop.
pi_142604998
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het hangt er van af wat voor soort bus het is. Ik zie er persoonlijk geen been in om bij mensen met van die piepkleine vooroorlogse brievenbusjes, of bussen met zo'n hele gemene veer de post of het hah uit te laten steken. Idem bij mensen met bijtgrage honden of krabgrage katten achter de bus. Mijn vuistregel is dat ik de post zo ver doorduw als mogelijk is zonder gevaar voor lichamelijk letsel. Ik heb nu al zowat geen nagelriemen meer over ;(
Feit blijft dat je op die manier het rotwerk (doorduwen met gevaar voor lichamelijk letsel) doorschuift naar de bezorger die na jou komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')