quote:Topman Bpost werkt niet voor helft miljoenensalaris
Bestuursvoorzitter Johnny Thijs van Bpost stelt zich niet herkiesbaar voor een nieuwe termijn. Dat maakte het Belgische postbedrijf, dat recent naar de beurs ging, vandaag bekend.
De Belgische overheid bepaalde onlangs dat het salaris van de topmannen van Bpost en Belgacom versoberd moet worden. Voor beide functies geldt een basissalaris van 500.000 euro en een beperking van het variabele deel op maximaal 30 procent daarvan. Daarnaast is een verbod op personeelsopties ingesteld.
In een interview met RTBF-radio zei de topman in augustus al op te stappen als zijn salaris gehalveerd zou worden. 'Ik denk dat goede en intelligente mensen die overheidsbedrijven leiden een rechtvaardig loon verdienen'. Met de maatregel in België zou het betekenen dat Thijs 290.000 euro overhoudt en dit is 'te weinig' volgens de topman.
Thijs verdiende in 2012 nog 1,2 miljoen euro, waarvan ruim 770.000 euro aan basissalaris. Het bestuur van Bpost heeft Thijs, die al 10 jaar bestuursvoorzitter is, gevraagd aan te blijven totdat een opvolger gevonden is. De huidige termijn van Thijs loopt op 6 januari aanstaande af.
Herna Verhagen verdient niet veel minder zo te zien... http://www.nu.nl/economie(...)-salarissen-top.htmlquote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet alleen bij PostNL is het sappelen geblazen. Ook bij onze Belgische collega's van Bpost moet de broekriem worden aangehaald. Zo heeft hun directeur van de Belgische overheid fors moeten inleveren, en moet hij zien rond te komen van een schamele 500.000 euro per jaar, wat met bonussen hooguit tot 650.000 euro op kan lopen. Wat een drama! Straks moet íe nog z'n derde huis verkopen en kan ie nog maar 4x per jaar op vakantie. En dan zeggen ze dat armoede niet meer bestaat in de westerse wereld...
[..]
?quote:Op zondag 20 juli 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij zijn ze bij de postnl twitter gek geworden:
https://twitter.com/PostNL/status/489824229878415360
WATquote:Op zondag 20 juli 2014 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Niet alleen bij PostNL is het sappelen geblazen. Ook bij onze Belgische collega's van Bpost moet de broekriem worden aangehaald. Zo heeft hun directeur van de Belgische overheid fors moeten inleveren, en moet hij zien rond te komen van een schamele 500.000 euro per jaar, wat met bonussen hooguit tot 650.000 euro op kan lopen. Wat een drama! Straks moet íe nog z'n derde huis verkopen en kan ie nog maar 4x per jaar op vakantie. En dan zeggen ze dat armoede niet meer bestaat in de westerse wereld...
[..]
Vooral niet teveel werken. Is pure vriendjespolitiek.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:06 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
WAT![]()
![]()
Ik vraag me wel eens af wat die mensen dan daadwerkelijk doen de hele dag dat ze 1,2 mil per jaar waard zijn. Een slordige ton per maand
Nou ja iemand moet knopen doorhakken, maar daar heb je o.a. een raad van bestuur voor lijkt me. Veel meer dan "het gezicht van" ben je dus eigenlijk niet? Ik weet het ook niet hoor.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Vooral niet teveel werken. Is pure vriendjespolitiek.
Jemig.. Bevangen door de warmte hoop ik voor beide.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:13 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij zijn ze bij de postnl twitter gek geworden:
https://twitter.com/PostNL/status/489824229878415360
Ik had zo gehoopt op wat regen! Gisteren was er onweer e n hagel beloofd, er is gvd geen druppel gevallen! Ja, zaterdagavond een paar spatjes, meer niet. Wat dat betreft ziet buienradar er ook weinig hoopvol uit voor het westen, hooguit een beetje motregen aan het eind van de middag.quote:Op maandag 21 juli 2014 07:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Net eventjes een paar krantenwijken in de regen gedaan, net als zaterdag kletsnat maar dit is best een lekker weertje hoor.![]()
Morgen vanaf tien uur graag meer.
Ik kwam wel snel weer bij, maar was een tijd helemaal niet helder, staarde naar huisnummers en wist niet meer welke kant ik op moest, maakte de ene fout na de andere.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Is een reactie van het lichaam om af te koelen. Betekent wel dat je behoorlijk op het randje van oververhitting zat
Dan had ik me allang ziekgemeld!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:48 schreef posje het volgende:
[..]
Ik kwam wel snel weer bij, maar was een tijd helemaal niet helder, staarde naar huisnummers en wist niet meer welke kant ik op moest, maakte de ene fout na de andere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |