Chuck-N0rr1s | woensdag 6 november 2013 @ 22:55 |
Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto. Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen. Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn: "Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien." "Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken." Handige links: Autobandenmarkt.nl Auto-onderdelen.com H-base Mijngarage.nl Onderdelenzoeker.nl Handige PTA topics: PTA / Autoradio installeren. PTA / Hoe werkt een differentieel PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer [remmen] Rood waarschuwingslampje brandt Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap? Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1 PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes Na veler verzoek!!, een deel 8 | |
LethalNinja | woensdag 6 november 2013 @ 22:58 |
Tja de garage is niet om de hoek, is voor mij toch zeker iets van 40 euro aan benzine kosten alleen al. Is dit niet eenvoudig te verhelpen bij een willekeurige andere garage die wel in de buurt is? De garage waar ik de grote beurt heb gedaan zei 't zelfde als wat ik hoorde van een vriend van mij. Paar keer goed remmen, maarja die remmen zijn dus prima (als in ze remmen goed!). Wat mij ook opviel, maar dit kan iets anders betekenen is dat als ik ergens sta en het rempedaal ingetrapt houdt dat het soms even trilt. (Kort) trilling gaat sowieso altijd weg als ik mijn voet van het rempedaal haal. Tja het is een auto van 18 jaar, maar dat gepiep, argh | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 6 november 2013 @ 23:02 |
Enige wat ik zo kan bedenken is het schuren van de remsegmenten over de ankerplaat aan de achterzijde. Dwz achterremmen schoonmaken. Maar het blijft speculeren. Wbv de trillen echt niet te zeggen zonder het te voelen. En ja een goede universeel om de hoek kan er ook aan werken. | |
2cv | woensdag 6 november 2013 @ 23:03 |
Piept het rempedaal ook als je stil staat ? En piept het alleen tijdens het intrappen ? Dus op het moment dat het pedaal beweegt ? | |
klawie | woensdag 6 november 2013 @ 23:09 |
geluiden gaan niet achter een pc vandaan maar ik zelf denk aan een remklauw zo afgaand op je beschrijving maar rij gewoon een willekeurige garage in en ze helpen je verder ( geen bandenzaak die bij beunt) | |
LethalNinja | woensdag 6 november 2013 @ 23:28 |
Dat schoonmaken van de achterremmen, hoe zou ik dat kunnen doen? Hoe doet een leek dat? Rempedaal piept alleen tijdens het intrappen, en dan niet eens altijd. Vanochtend onderweg naar het werk hoorde ik het in eerste instantie niet en later werd het toch weer af en toe wat harder en dan weer even weg. Kans op het piepende geluid is er alleen als ik dus het rempedaal intrap. Remklauw zal ik eens googl'n, ik heb dat begrip ook wel gezien in bijvoorbeeld de BMW reeks. Wellicht even langs de Citroën garage. Ze geven 't altijd wel netjes aan wat de verwachte kosten zijn, als ze zeggen van "ja dan doen we dit, dit en dit en ik denk dat 't onzin is dan weiger ik dat gewoon" | |
Schnitzels | woensdag 6 november 2013 @ 23:58 |
Beste Fokkers, Ik twijfel of dit een eenvoudig autoprobleempje is, maar ik gok het erop. Ik heb een VW Polo uit '98 met 190k op de teller. Als ik 's ochtends vertrek naar mijn werk en ik wil de auto starten dan moet ik in de 1e versnelling gas bijgeven tijdens het omhoog laten komen van de koppeling. (Voor mijn gevoel overdreven veel) Nu kan het zijn dat ik weer moet afremmen voor de rotonde 200 meter verder, vrijwel iedere keer als ik dan moet afremmen slaat mijn auto af. Dit gebeurd vrijwel iedere keer als ik ergens moet stoppen. Voor mijn gevoel is dit het vaakst bij een koude motor maar dat durf ik niet echt te zeggen. Als mijn auto afslaat en hij staat nog in de 2e versnelling dan kan ik hem soms nog 'reanimeren' door enkel de koppeling in te trappen en op te laten komen. Dit leidt alleen soms tot hakkelen wat mij niet al te geweldig lijkt. Het is vooral heel vervelend met een rit waar je veel start-stop momenten hebt, want dan valt die 8 van de 10 keer uit. Waar zou dit aan kunnen liggen? 😕 | |
BlackLining | donderdag 7 november 2013 @ 00:13 |
Klinkt gewoon als een auto die slecht onderhouden is. Vuil luchtfilter? Gare bougies? Valse lucht ergens? | |
2cv | donderdag 7 november 2013 @ 00:43 |
Wat voor motor ligt er in ? Lijkt me ook wel relevante informatie. | |
Schnitzels | donderdag 7 november 2013 @ 08:04 |
Hmm, binnenkort bij de pre-winterbeurt maar eens even laten nakijken. Ik heb daar werkelijk geen idee van behalve dat het een 1.6 is. | |
JohnB52 | donderdag 7 november 2013 @ 09:25 |
Top! Je weet ook niet of het een diesel of benzine is | |
bokkepoot | donderdag 7 november 2013 @ 09:30 |
Uitvallen bij remmen klinkt als carter ventilatie | |
Schnitzels | donderdag 7 november 2013 @ 10:58 |
Haha jawel dat weet ik nog het is een benzine. Even gegoogled, maar is zoiets een duur grapje om te laten repareren? | |
bokkepoot | donderdag 7 november 2013 @ 11:01 |
Gewoon even de carterventilatieslangen nalopen op scheuren e.d. Als het inderdaad een van die slangen is is dat tientjeswerk. | |
klawie | donderdag 7 november 2013 @ 15:10 |
Ik gok op een vacuum slang van de rembekrachter of iets daar in de buurt Carterventilatie ruik je nl altijd | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 7 november 2013 @ 18:16 |
Niks persoonlijks maar ik vind als professional dat je als een leek niet aan remmen moet gaan werken. | |
daNpy | donderdag 7 november 2013 @ 18:18 |
+1 | |
LethalNinja | donderdag 7 november 2013 @ 19:47 |
ben ik 't eigenlijk wel mee eens, nouja ik kijk 't ff aan en anders wel naar de garage! | |
x3ro | zondag 10 november 2013 @ 12:18 |
Gezien het probleem met mijn 206 kreeg ik een tip van een GTi specialist. De problemen met de koude start zouden nog wel eens door te dikke olie kunnen komen. Het is kennelijk een known probleem dat de klepstoters van een EW blok icm 10W40 problemen geven. Volgens Leeuwenservice zou dit zijn op te lossen met een goede 5W40 olie(niet een 5W30 zoals de dealer aanraad). Raden jullie aan het blok te laten flushen oid alvorens ik de olie en filter laat doen? | |
bokkepoot | zondag 10 november 2013 @ 12:44 |
Ligt eraan hoeveel die gelopen heeft, ik zou zeggen gewoon even een flush van Forte. Of een halve liter ATF erin knikkeren, werkt ongeveer hetzelfde. | |
x3ro | zondag 10 november 2013 @ 13:01 |
115kkm gelopen en heb 'm sinds 100kkm. baat het niet dan schaad het niet, denk dat ik 'm meteen laat flushen voor er verse olie in gaat. Ik weiger sowieso al te besparen op zaken als olie, dus die flush doen we dan ook maar | |
bokkepoot | zondag 10 november 2013 @ 13:11 |
Zeker en alleen met oude auto's of auto's die hoge kmstanden met een smerig blok hebben zou ik het afraden.. Al is het effect van een flush te verwaarlozen als de auto netjes zijn beurten met een goede olie gehad heeft.. | |
x3ro | zondag 10 november 2013 @ 13:22 |
Met goede olie zijn beurten.. Dat is 't m nou. Volgens de boekjes is 't 10W40, volgens de dealer 5W30 en de juiste olie zit er precies tussen in met z'n 5W40. Gewoon de komende week flushen, nieuwe oliefilter en vervolgens vullen met Castrol Edge 5W40. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 10 november 2013 @ 21:40 |
Je kunt 5W40 proberen, hoewel je het probleem al houd met 5W30. Dan is het verstandiger de klepstoters te vervangen voor de gemodificeerde. | |
x3ro | zondag 10 november 2013 @ 22:41 |
Zit sinds ik 'm heb 10W40 in zodoende ga ik nu naar 5W40 zoals aangeraden door Leeuwenservice ivm de klepstoters. Hun geven aan dat de olie welke de dealer in dit geval wil gebruiken (5W30) te dun is voor mijn gebruik. | |
Paarse_Kiwi | maandag 11 november 2013 @ 19:55 |
Even een wintervraagje: waar moet ik op letten als ik mijn fiat punto uit 1999 winterklaar wil maken? Eerste jaar dat ik deze auto heb. Zijn er echte do's en dont's? Heb sinds de aanschaf (1600,-) er in een half jaar al bijna 1000,- inzitten qua onderhoud dus wil het niet te duur maken maar wil wel dat 'ie de winter door komt In oktober nog een grote beurt gehad. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 20:03 |
Accu testen, vorstbestendigheid meten van het koelvloeistof, banden spanning, verlichting, winterruitensproeiervloeistof. Oliepijl. deurrubbers in spuiten met siliconen spray, profieldiepte van de banden meten. PS, 22 en 23 november heeft de fiat dealer een wintercheck dag. Welke gratis is. | |
Paarse_Kiwi | maandag 11 november 2013 @ 20:12 |
Bandjes zijn gelukkig al helemaal op orde, olie ook. De rest ga ik naar kijken. Thnx! En die wintercheck ga ik zeker even laten doen! | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 20:14 |
Np yw! | |
marcooooow | maandag 11 november 2013 @ 21:03 |
Mijn 1.6i loopt onregelmatig op een warme motor, staat vaak een week stil of meer. Wat kan dit allemaal zijn? | |
klawie | maandag 11 november 2013 @ 21:08 |
van alles Wat voor een auto is het en uit welk jaar? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 21:12 |
Dit | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 21:13 |
Je bood toch zelf hulp aan bij storingen? | |
marcooooow | maandag 11 november 2013 @ 21:25 |
Jup. Ik ben echt geen eerste monteur. Half jaar ervaring in 2 bedrijven totaal, en 1 jaar school. Ik was doorgegaan maar automonteur zijn is héél anders dan ik het voor ogen had. Suzuki Swift 1992 | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 21:39 |
Zijn de kleppen al eens gesteld? Koelwater tempsensor door gemeten? is het trouwens een 16 klepper? | |
marcooooow | maandag 11 november 2013 @ 21:42 |
Het is een 16v met 1 bovenliggende nokkenas. Ik heb verder niks doorgemeten/om door te meten. Heeft 50.000 gelopen. | |
2cv | maandag 11 november 2013 @ 21:45 |
Is het onderhoud op orde ? Zo te horen is het de auto van een ander. Als het onderhoud niet in orde is zou ik eerst dat eens laten doen. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 21:47 |
Dan moet je naar de garage. | |
klawie | maandag 11 november 2013 @ 21:51 |
Ik zou er eerst een flesje fluel systeem cleaner is gooien | |
2cv | maandag 11 november 2013 @ 21:53 |
Onder de kap kijken in het donker met draaiende motor en meer van dat soort simpele dingetjes kan wel | |
Chuck-N0rr1s | maandag 11 november 2013 @ 21:55 |
Klopt, maar ik gok dat de vraagsteller het benodige know how niet meer heeft want -correct me if i'm wrong- maar je kunt geen 16 kleppen bedienen met 1 nokkenas. Een aantal moderne systemen daar gelaten. | |
marcooooow | maandag 11 november 2013 @ 21:57 |
Ik kan helaas niet naar de garage, en dat is hij ook niet meer waard. Is gewoon een sloper waar ik wel eens mee rijd over het land. Motor staat al een tijdje te koop, 3x verkocht op marktplaats en 0x opgehaald. | |
2cv | maandag 11 november 2013 @ 21:59 |
Ik snap, maar met dat soort truucjes kan je al dingen uitsluiten. | |
marcooooow | maandag 11 november 2013 @ 21:59 |
Het is echt waar hoor! Het gaat om een G16B motor. | |
klawie | maandag 11 november 2013 @ 22:34 |
Doe hem niet naar de sloop de auto dan wil ik hem nog wel ophalen | |
capuchon_jongen | dinsdag 12 november 2013 @ 16:45 |
Om de hoeveel kilometer moet je de bougies vervangen van een benzine wagen? Bij aankoop 3 jaar geleden heb ik ze nog nooit vervangen. Het gaat om een Nissan Micra uit 1996 40 kw vermogen K11 | |
klawie | dinsdag 12 november 2013 @ 18:38 |
meestal 30dkm als je er normale indraaid elke grote beurt vervang je ze | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 12 november 2013 @ 18:57 |
60k of 5 jr | |
Grielen | donderdag 14 november 2013 @ 17:39 |
Mijn zekering F4 van de stuurzekeringenbox knalt er telkens uit (20A). Volgens m'n garagehandleiding is dit de zekering voor "Light for: Multifunction screen, navigation, boot." Houdt dit in dat er een lampje ergens is doorgebrand? Of moet ik aan iets ergers denken (kabelbreuk, com2000 vervangen (¤250 ) Oja: Peugeot 206 bouwdag: 29 aug 2003 2.0 HDI 90 pk Quiksilver hatchback mét boordcomputer, zonder navigatie. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 14 november 2013 @ 17:41 |
Leuk verhaal koop een dagboek. Of post nou eens voertuig info ik ben niet helderziend | |
2cv | donderdag 14 november 2013 @ 17:46 |
Kortsluiting. Een lampje lijkt wel wat op een zekering. Alleen geeft een zekering geen licht. Wanneer ze stuk zijn is (een stuk van) het stroomcircuit onderbroken. Een doorgebrand lampje kan dus niet de oorzaak zijn. | |
Grielen | donderdag 14 november 2013 @ 17:46 |
ik was nog op tijd met mijn edit voordat jij postte | |
Grielen | donderdag 14 november 2013 @ 17:53 |
Dus het ligt echt aan een draadje? Het is onmogelijk dat er een bepaald lampje kapot is? Sorry ik ben geen held met electriciteit. | |
2cv | donderdag 14 november 2013 @ 18:27 |
Een draadje of een ander component (b.v. de computer). Een lampje kan het niet zijn. Ergens heb je kortsluiting. En kortsluiting is als er ergens een verbinding is terwijl dat niet moet. Dan loopt de stroom in één keer van de + naar de -. Dan stroomt er zoveel stroom dat de draden heet worden en de bedrading zelfs in brand kan vliegen. Om dat te voorkomen heb je zekeringen: die worden ook heet, maar smelten dan door voor ze in brand vliegen. Dan is er geen contact meer van + naar - en is de kortsluiting opgelost. Uiteraard zal het component waar de draden naartoe gaan dan ook niet meer werken. Maar dat is minder erg dan brand. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 14 november 2013 @ 18:34 |
mobiel is traag Hoe dan ook, ergens vanaf de zekering zit de sluiting. Als je niet vertrouwd bent met electronica zul je toch naar de garage moeten. | |
Sounddragon | maandag 25 november 2013 @ 05:14 |
Mogguh, lief zijn voor elkaar, en niet zeiken. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 november 2013 @ 10:06 |
Is dit de nieuwe sc. | |
Kloonhommel | maandag 25 november 2013 @ 10:56 |
Is het inmiddels nog opgelost? Wat was het? Ik had je nog gevraagd gisteren of je niet beter op een franse auto forums kon vragen omdat daar natuurlijk veel meer 206 sleutelaars zitten die je probleem misschien sneller herkennen maar blijkbaar is dit "verboten". | |
Kloonhommel | maandag 25 november 2013 @ 10:58 |
Oh, waar ik oorspronkelijk eigenlijk voor kwam: is het waar als je je autoruiten met glassex en proppen krant schoonmaakt ipv doekjes dat je dan veel minder last hebt van condens? | |
klawie | maandag 25 november 2013 @ 18:26 |
Nee heeft alleen makkelijker droog te maken met krant | |
Grielen | maandag 25 november 2013 @ 21:11 |
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus het is opgelost om in franse autotermen te blijven | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 21:30 |
Ik denk dat dit wel het goede topic is voor mijn vraag. Mijn koppeling is er vanavond mee opgehouden. Het gebeurde echt in 1 minuut, het pedaal ging steeds makkelijker en ik kon hem net op tijd aan de kant zetten voordat de koppeling er helemaal mee ophield. Er is nu niet meer mee te rijden. Ik heb de remvloeistof gecheckt (ANWB zei dat de koppeling dit ook gebruikt?), maar die was nog vol. Mijn gevoel zegt dat er iets met de koppeling-leiding is, kan dit? Het is een redelijk oude auto (marktplaats waarde iets van 600-700 euro), dus ik benieuwd of dit een heel duur probleem is Auto is een Mitsubishi Carisma uit 1998. Grootste probleem is dat de ANWB mij niet wil/kan helpen, omdat PostNL blijkbaar mijn recente adreswijziging niet heeft doorgegeven aan de ANWB. Auto staat in Den Haag, mijn oude woonplaats en ik heb geen woonplaats service. Voor hulp vroegen ze 75 euro, nou dan laat ik hem wel ff staan daar en bel ik na mn adreswijziging weer voor hulp | |
2cv | woensdag 27 november 2013 @ 21:34 |
Het kan. Maar ik vermoed dat je master-cilinder heftig lek is. Niet je leiding. Dat wordt dus het wereldrecord leren dubbel-klutsen verbeterenverpulveren en zonder koppeling naar huis rijden. Of de auto af laten slepen. | |
JohnB52 | woensdag 27 november 2013 @ 21:38 |
Koppelingscylinder lek? | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 21:40 |
Bedank voor je antwoord! Blijkbaar gebruikt dat dus geen remvloeistof? Anders was die wel leeg geweest neem ik aan? Klinkt wel als een een duur grapje... Ik heb nu mijn adres gewijzigd bij de ANWB (ben met OV naar huis gegaan), dus morgen maar weer even bellen of ze me gelijk kunnen helpen of dat ik die acht dagen moet wachten... | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 21:47 |
FF verder gezocht en als ik dit topic (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=122106) zo lees, dan heeft mijn auto dus een apart reservoir voor koppelingsvloeistof en is het ook redelijk makkelijk te vervangen. Ik wacht eerst wel even de ANWB af Bedankt voor jullie antwoord en als de auto het weer doet (of hij naar de sloop moet) laat ik het wel ff weten! | |
2cv | woensdag 27 november 2013 @ 21:51 |
Ik VERMOED dat het een interne lekkage is. Dus dat je de zuiger wel indrukt, maar dat de vloeistof er langs/omheen stroomt. Daarmee zet je de vloeistof niet onder druk en heb je dis ook geen druk om de koppeling zelf te bedienen. Gaat het pedaal ook moeilijk terug ? | |
house_is_a_feeling | woensdag 27 november 2013 @ 21:52 |
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Carisma. Hulpkoppelingcilinder revisiesetje a 20 eur bij de dealer en idd een potje remvloeistof. Vulling ervan is wel een ander reservoir, wellicht controleer je de verkeerde? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 27 november 2013 @ 21:55 |
Het klopt inderdaad dat het remvloeistof resorvoir ook gebruikt wordt voor de koppeling. Als deze nog netjes tussen min en max staat, is er in principe geen lekkage en is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten. | |
2cv | woensdag 27 november 2013 @ 21:57 |
Je bedoelt dat het druklager door de vingers gevreten is ? Dan zou je vantevoren toch vanalles horen gillen ? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 27 november 2013 @ 22:08 |
Niet iedereen ( ) hoort dat, ook kan de drukgroep zijn aanlegdruk ( ) kwijt zijn tgv slijtage. | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 22:10 |
Ah ok, ga ik daar maar ff achteraan. Ik heb het reservoir bovenin, aan de bestuurder kant gecheckt. Maar is dus makkelijk zelf te doen? | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 22:11 |
Ik heb niks gehoord en hij deed het nog prima voor dit probleem | |
house_is_a_feeling | woensdag 27 november 2013 @ 22:22 |
Chuck zegt hierboven dat het hetzelfde potje is, ik kan het me anders herinneren maar begin nu toch te twijfelen. Ik kan morgen nog eens kijken onder de kap. In elk geval zag ik bij die cilinder dus lekkage en troep. Kwestie van het spul er uit draaien, schoonmaken, plunjer vervangen en er weer op. Ontluchten en hervullen en klaar! Mits je precies hetzelfde probleem hebt iig. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 27 november 2013 @ 22:23 |
Ik kan het in een zeldzaam geval ook een keer verkeerd hebben | |
kepler | woensdag 27 november 2013 @ 22:26 |
Ik wacht eerst de ANWB af, ik betaal ze niet voor niks | |
kepler | zaterdag 30 november 2013 @ 16:39 |
Vandaag weer terug gegaan naar de auto en opnieuw ANWB gebeld. Dit keer kwamen ze wel Het was inderdaad de koppelingscilinder (met idd eigen reservoir) en die hebben ze in het service centrum vervangen (kosten 100 euro). Gelijk een gratis check gehad! Erg goede service van de ANWB | |
Don-Leon | donderdag 19 december 2013 @ 20:21 |
Ik voel mij echt een beetje noob, maar ik krijg het luchtfilter niet van de auto Het is een k/n luchtfilter op een mazda mx5 na, ik heb het ringetje al losgeschroeft. Moet ik er gewoon harder aan trekken om hem eraf te krijgen of zie ik iets over het hoofd? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 19 december 2013 @ 20:22 |
Harder trekken ( ). | |
.Neovo. | donderdag 19 december 2013 @ 20:29 |
's ochtends als ik de auto start hoor ik lucht door de leidingen van de interieurverwarming komen. Er zit dus lucht in m'n koelvloeistof, m'n meter op mijn dashboard gaat soms ook een klein beetje op en neer tijdens het rijden. Hoe ontlucht ik m'n koelsysteem? Punto 1.2 16V 2003, zonder airco. Overige informatie: er zit genoeg koelvloeistof in het systeem, geen verbruik van koelvloeistof zover ik weet (het niveau staat altijd op hetzelfde niveau), en uit de uitlaat ruik ik geen "zoete" rook. Er komt wel witte rook uit de uitlaat , maar dat zal eerder waterdamp zijn van de verbranding in de motor... En alleen als ik stilsta of langzaam rij. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 19 december 2013 @ 20:34 |
Motor aflaten koelen tot omgeving temperatuur. Koelvloeistof bij vullen tot max. Koelvin 3x op de hoogste stand laten draaien. Motor laten afkoelen. Afvullen tot max. | |
.Neovo. | donderdag 19 december 2013 @ 20:39 |
Kan ik dan zo koelvloeistof bijvullen met bijvoorbeeld wat van de halfords/action/whatever? Ik gebruik dan wel dezelfde kleur. En koelvin op hoogste stand? Je bedoelt daarmee de motor stationair laten draaien totdat de fan 3 keer is aangeslagen ? | |
Erasmo | donderdag 19 december 2013 @ 20:45 |
Mooi moment om alles te vervangen en te reiningen, kv is niet zo duur en er kan een hoop drek in zitten na een tijdje. | |
Kiprollade | donderdag 19 december 2013 @ 22:45 |
Is hier toevallig iemand die weet of het (voor de APK) toegestaan is om 2 verschillende claxons onder je motorkap te hebben? De één is de fabrieksclaxon, de ander is een scheepshoorn met beide een aparte schakelaar. De scheepshoorn is overigens legaal (2 toeters, maar ééntonig en zonder melodie). | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 19 december 2013 @ 22:47 |
Ze moeten allemaal tegelijkertijd afgaan en 1 toon hoogte hebben. | |
Kiprollade | donderdag 19 december 2013 @ 22:49 |
Toonhoogte is in orde, echter zijn ze door de 2 verschillende schakelaars niet tegelijkertijd te bedienen. Als ik hiermee door de APK wil komen, zou het dan voldoende zijn om de compressor van de scheepshoorn eruit te halen? | |
klawie | donderdag 19 december 2013 @ 22:50 |
Weet niet waar de schakelaar zit maar anders haal die er effe uit | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 19 december 2013 @ 22:50 |
Als ze gemonteerd zijn moeten ze werken | |
Kiprollade | donderdag 19 december 2013 @ 22:52 |
Oké, dat houdt dus in dat ik alles in z'n geheel eruit moet halen wil ik door de APK komen? Het kan dus niet door alleen de schakelaar eruit te halen? | |
2cv | donderdag 19 december 2013 @ 23:08 |
Weet iemand welke autoradio's met CD speler je verticaal kan monteren ? Dus het frontje naar boven en de kabels e.d. naar onder ? Uiteraard moet het ding dan gewoon werken. | |
vincm | vrijdag 27 december 2013 @ 13:45 |
Ik zoek het meest lullige onderdeel dat kapot kan gaan aan mijn auto De dop van de ruitensproeiervloeistoftank. Ik kan het onderdeel alléen maar vinden in het buitenland, waardoor het onderdeel van 5 euro al snel 15 euro aan verzendkosten krijgt. Is het ergens in Nederland te vinden/bestellingen? Het is voor een toyota corolla uit 2004 (ZZE121L-AHPNKW), en het gaat dus om dit dopje. Onderdeelnummer is 85316-02090: Wie-o-wie? | |
loveli | vrijdag 27 december 2013 @ 13:49 |
Verzendkosten vanuit Duitsland vallen vaak mee. Of je vraagt de verkoper het in een envelop kan, als je afziet van aangetekende verzending. Gewoon naar de sloop gaan en bij een willekeurige Toyota dat ding eraf halen, euro afrekenen. Ding zal vreselijk universeel zijn. | |
vincm | vrijdag 27 december 2013 @ 13:52 |
Ik had 'm besteld in Duitsland, betaald via PayPal, maar kreeg zojust een mailtje dat ik bij moet betalen voor de internationale verzendkosten vandaar dat ik het hier vraag. Ik ga eens even kijken of er een sloop in de buurt zit Bedankt voor de tip. | |
2cv | vrijdag 27 december 2013 @ 15:40 |
Is dat ding kwijt of stuk ? Voor tijdelijk kan je een plastic zakje om het uiteinde doen en dan de resten van de dop er op klemmen/klikken. Of het zakje vast zetten met een elastiekje. | |
JohnB52 | vrijdag 27 december 2013 @ 18:16 |
En de Toyota dealer heeft dat dopje niet liggen? Kan het me echt niet voorstellen... | |
JohnB52 | maandag 6 januari 2014 @ 13:49 |
Defecte hoogteverstelling van de koplampen. Apk afkeur ja of nee? | |
Pizza_Boom | maandag 6 januari 2014 @ 13:53 |
Ligt eraan hoe en wat precies stuk is. Wat er niet op zit, kan je geen afkeur voor krijgen. Dus als je bijv. de bediening eruit haalt, zou het goed moeten zijn. | |
janzjanz | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:42 |
Ik heb een LPG installatie in mijn auto , maar weet niet welk merk weet iemand welke installatie dit is? en hoeveel zou het kosten om de defecte pomp erin te vervangen? thx! | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:59 |
Daar weet je toch al te melden welk systeem je hebt, en wat het kost om de pomp te vervangen. | |
janzjanz | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:31 |
Chuck, schaamrood op de kaken bij mij ... http://i.fokzine.net/s/bloos.gif ik heb hetzelfde wat in de zomer gebeurde met mijn auto... moet het gebrek aan zonlicht zijn waardoor ik zoveel geheugenverlies heb nogmaals schaamrood.... http://i.fokzine.net/s/bloos.gif | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:39 |
Als er wederom geen koelvloeistof meer is dan is er lekkage en dat moet -echt- gemaakt worden. Want in het slechtste geval kost je het minimaal een koppakking... | |
janzjanz | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:20 |
thx chuck het vreemde is dat ik hem naar de garage heb gebrracht en dat ze hem daar ''afgeperst'' hebben en dat er geen lekkage geconstateerd is door hen vandaar dat ik er helemaal niet meer aan gedacht heb maar nu heeft de auto twee weken stil gestaan en ik heb een dag even kort gereden met de auto en de volgende dag had ik weer problemen met starten (op LPG) morgenochtend bijvullen en maar weer naar de garage.... | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:25 |
Ontluchten ? | |
house_is_a_feeling | woensdag 8 januari 2014 @ 20:22 |
Ik wil de Carisma eens grondig schoonmaken van binnen, en daarmee dus ook het zwarte gat tussen de stoelen aanpakken. Kortom, stoelen mogen er uit, maar hoe pak ik het aan met de airbagkabels? Moet de accu los? Zekeringen er uit? (Mitsubishi Carisma 1998 1.6) | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 januari 2014 @ 20:23 |
accu los 15 min wachten en dan stekkers los. | |
house_is_a_feeling | woensdag 8 januari 2014 @ 20:27 |
En als ik het weer aansluit dan ploft het niet neem ik aan? thanks! | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 januari 2014 @ 20:29 |
zolang je de accu maar als laatste aansluit. En anders mag je nog een keer | |
monsterd. | donderdag 9 januari 2014 @ 10:22 |
Ik heb een accusteuntje nodig voor mijn micra, maar kan er niet echt aan komen. Deijne had er geen en heb ook net met asia-Parys gebeld en die hadden er hoogstwaarschijnlijk ook geen liggen. Wat nu? Ik wil er eigenlijk geen bij de dealer gaan bestellen, dat zal vast weer te duur zijn.. | |
Erasmo | donderdag 9 januari 2014 @ 10:25 |
Onderdelenlijn. | |
monsterd. | donderdag 9 januari 2014 @ 10:26 |
Oh ja, die heb ik even over het hoofd gezien. Ga het ook nog even daarop plaatsen. | |
klawie | donderdag 9 januari 2014 @ 12:44 |
Zelf maken | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 9 januari 2014 @ 12:46 |
Waarom roepen dat de dealer t er duur is zonder het gevraagd te hebben? | |
monsterd. | donderdag 9 januari 2014 @ 22:06 |
Heb de dealer gebeld en het was een vaag verhaal over 2 steunen. Maargoed, we hebben het zelf al gefabriceerd. | |
klawie | donderdag 9 januari 2014 @ 22:08 |
Had ook niet anders verwacht van jou | |
Catch22- | vrijdag 10 januari 2014 @ 01:18 |
sommige parts zijn bij de dealer goedkoper dan je denkt inderdaad | |
sittingtuck | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:50 |
Kan ik de achterruit van mn auto gewoon met glassex oppoetsen zonder daarbij de achterruitverwarming te beschadigen? | |
JohnB52 | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:52 |
Dat kan. Wel met de lijntjes meevegen. | |
sittingtuck | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:44 |
Ik begreep dat het ook nog uit kan maken of je de lijntjes kan voelen op de buitenkant? | |
JohnB52 | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:08 |
Dan zit je ruit binnenstebuiten denk ik ;-) | |
sittingtuck | vrijdag 10 januari 2014 @ 22:57 |
Met mijn aanvankelijke vraag bedoelde ik dus ook de buitenkant hé .. het deel waar de ruitenwisser niet komt is nogal ranzig ... | |
JohnB52 | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:10 |
Oh zo! Ja natuurlijk! Anders zou je ook nooit door de wasstraat mogen... | |
sittingtuck | zaterdag 11 januari 2014 @ 10:17 |
Ok bedankt! Hoe zit het dan eigenlijk met het krabben van je ramen, mij is ooit verteld dat dit absoluut niet mag? | |
JohnB52 | zaterdag 11 januari 2014 @ 10:21 |
Alleen geen hete vloeistoffen er over heen gooien, kans op barsten van de ruit. | |
monsterd. | zondag 12 januari 2014 @ 16:29 |
Hmm, helaas weer een vraag (Nissan micra, 1.5 dCi, 2005). Ik heb het gevoel dat de verwarming in mijn auto het niet goed doet. Wilde daarom even naar het koelvloeistof kijken. Maar zodra we de dop eraf draaien is er overdruk en gutst er koelvloeistof eruit.. Koppakking lijkt niet lek, maar wat nu? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 16:30 |
Egr koeler afpersen | |
monsterd. | zondag 12 januari 2014 @ 16:38 |
En hoe doe ik dat? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 17:00 |
demonteren, afdoppen, druk er op zetten en in een bak met water die moet je hebben,achter zijde van de cilinderkop, niet te missen | |
monsterd. | zondag 12 januari 2014 @ 22:42 |
Thanks! Heb het al gevonden en ook nog een handleiding op het net gevonden specifiek voor mijn model Ik vermoed trouwens sterk dat de thermostaat op zijn einde is.. Het heeft toenstraks ruim 20 km geduurd voordat het blok op temperatuur kwam en warm werd het ook niet in de auto. Nu wil ik die gelijk bestellen en ook een brandstoffilter erbij doen Ik kan kiezen tussen een variant met of zonder watersensoraansluiting. Is dit nou nodig of kan dit over zetten ofzo? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 22:45 |
Als je auto een waterniveau sensor heeft, dan moet je idd overzetten. Als die er niet opzit dan moet je die zonder bestellen. De beschermdop springt anders los met alle gevolgen van dien | |
monsterd. | zondag 12 januari 2014 @ 22:45 |
Ik heb geen idee of ik die heb | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 22:51 |
Ik dacht dat een K12 met een K9K die niet heeft. Volgens mij kun je makelijk bij het filter, even aan de onderzijde kijken als er een stekker op zit, geen stekker is geen sensor . Oh en het ontluchten is gigantisch belangrijk. Ik haal altijd de aanvoerleiding van de HD pomp los om het filter makkelijk te kunnen ontluchten(groene snelkoppeling uit mijn hoofd). | |
monsterd. | zondag 12 januari 2014 @ 22:52 |
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het morgen even controleren. | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 01:39 |
Hoe heet zo'n beugel/klem/whatever die je kan gebruiken om de distributieriem tijdelijk om het onderste riemwiel vast te zetten ? Zoals te zien is in deze set: https://www.facebook.com/(...)nk/1882273061911424/ (ik hoop dat die link werkt) of in deze advertentie: http://www.fercareuropa.c(...)set=216&Idficha=2111 of op deze site: http://www.speciaalgereed(...)STRIBUTIERIEM?cid=34 [ Bericht 33% gewijzigd door 2cv op 13-01-2014 02:48:23 ] | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 02:39 |
Deze post mag wel weg [ Bericht 76% gewijzigd door 2cv op 13-01-2014 02:49:01 ] | |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 06:24 |
Zo een borgklem of borgclip? Geen idee :-) | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 17:27 |
Chuck ! Ik kan voor een schappelijk bedrag aan een gereedschapsset van Gates (GAT 4822) komen die bedoeld is voor gebruik bij een distributieriemwissel van en DW8 motor. Echter, heb ik iets aan die set bij een D9B motor ? Link naar het spul. | |
JohnB52 | maandag 13 januari 2014 @ 17:32 |
Hoop niet dat je het daar koopt: Connecting Buyers Width China Suppliers | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 17:34 |
Nee, daar koop ik het niet, is puur een voorbeeld | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 18:06 |
Bedoel je niet een XUD? | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 18:28 |
Ja, zou ook kunnen. Volgens mij zijn die motoren nagenoeg gelijk. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:14 |
Heb je wel ander gereedschap nodig. Kan trouwens ook gewoon met een lakstift, de krukas heeft een spie, en nokkenastandwiel en HD pomptandwiel hoeft niet los. Zoek anders even op MAN 058931 http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.59026428,d.d2k | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:20 |
Danks ! Volgens mij begin ik nu de type-aanduidingen door elkaar te halen XUD11 = 2,1 liter 12 kleppen (turbo) diesel. Toch ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:27 |
en XUD9 is de turbo variant van de DW8 | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:28 |
Niet gebruiken, de borgklem gaat net te ver over het tandwiel, waardoor je net een paar milimeter te kort komt met het monteren van de riem. Ik druk meestal een bout tussen de riem en het motorblok/distrubutiedeksel. Dan blijft de riem ook zitten, en je hebt lengte zat om het te monteren | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:34 |
Maar ... Past dat setje dan ? | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:35 |
Klem er minder ver omheen drukken | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:35 |
Nee althans, ik kijk nog een keer in service box moment | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:36 |
Super ! Als niet alles past maar slechts één of 2 dingen is het ook tof. Iig reden om er nog eens over na te denken | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:39 |
* Chuck-N0rr1s gaat in het hoekje zitten als straf DW8 [1] instelpen voor nokkenastandwiel (-).0132-R . [2] blokkeerpen voor krukas (-).0153-G (Ø 8 mm). [4] belt tension measuring equipment SEEM C.TRONIC type 105 or 105.5 : 105 of 105.5. [5] trekker krukaspoelie (-).0174 . [6] blokkering voor het vliegwiel : FACOM Type D86 . XUD9 [1] instelpen voor nokkenastandwiel (-).0132-R . [2] blokkeerpen voor krukas (-).0153-G (Ø 8 mm). [4] belt tension measuring equipment SEEM C.TRONIC type 105 or 105.5 : 105 of 105.5. [5] trekker krukaspoelie (-).0174 . [6] blokkering voor het vliegwiel : FACOM Type D86 . | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:40 |
Oftewel: het past wel ? En er zit (volgens jouw info) ook een Seem-meter bij ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:42 |
Zo te zien past het wel *gaat morgen kijken waarom er een XUD en DW8 koffer is* , nee de SEEM meter moet je uitterraad los aanschaffen. Die SEEM meter word ook door Renault en Nissan gebruikt. Dus tel uit je winst | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:44 |
Ik ga het er op wagen en ga een bod uitbrengen op de set. Je mag uit je hoekje komen Chuck | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 19:51 |
Graag gedaan, en euh pics als je het hebt | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 19:52 |
Beloofd ! | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 20:38 |
Set is verkocht Maar als de set niet opgehaald wordt morgen is 'ie voor mij | |
MevrouwPuff | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:18 |
Wat zou het kosten om een raampje te repareren dat scheef naar onder en boven draait? Met parkeren ed is het toch niet handig om t alleen dicht te houden. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:20 |
Merk, Model, Bouwjaar, welk raam? Electrisch? Slingers? | |
MevrouwPuff | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:21 |
Hyundai excel 96 bestuurder, handmatig met slinger. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:24 |
-Voorzicht geschat, met een slag om de arm-Kleine 300 euro, met een nieuw mechaniek | |
MevrouwPuff | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:26 |
Dat is nog best veel. Bedankt voor t meedenken, maar weet niet of ie dat nog waard is | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:28 |
De sloop is ook een optie. Nieuw kost het mechaniek pak en beet 150 euro. En dan moet ie er in Btw etc | |
MevrouwPuff | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:53 |
Dan de sloop. Volgende maand thx! | |
Catch22- | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:51 |
De sleutel wil in de beide deuren niet meer draaien. Ben met de accu aan het klooien geweest. Enig idee? Kofferbak gaat nog open, maar die neemt de rest niet mee in de cv. Interieurverlichting gaat nog wel aan als je aan de deurhendel trekt. Bmw 520i 1995 met centrale vergrendeling. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:54 |
Niet de auto achter laten he | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:56 |
Lullig gezegd anwb bellen. Ik ken de trucs wel maar ik weet niet als dit jou auto is. | |
MevrouwPuff | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:08 |
Nee daar heb ik deze maand al eentje moeten achterlaten. We willen nog wel een jaar of twee iig met deze rijden | |
Catch22- | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:12 |
oke dan bel ik de anwb. Wou ik toch al doen, maar misschien had jij een tip Nu is de sleutel ook nog afgebroken in het slot :/ | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:38 |
Ja ik heb wel tips en trucs maar je snapt waarschijnlijk zelf ook wel, dat ik niet kan verifiëren dat jij de rechtmatige eigenaar bent, en iemand anders met minder goede bedoelingen heeft ook baat bij zulke trucs . Vandaar dat ik je niet wil kan helpen | |
klawie | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:41 |
Oo de helft van de sleutel die je nog hebt seconde lijm doen in het slot steken en hopen dat de rest meekomt | |
Catch22- | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:54 |
ja dat dacht ik ook. Maar gezien mijn geklungel probeer ik dat niet. Ik zal t slot wel dichtlijmen of zoiets doms snap ik volkomen je staat nogal hoog in mijn achting | |
2cv | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:07 |
Tip: als een slot niet meer draaien zet er dan NOOIT veel kracht op. Want dan ... Achja, daar ben je zelf al achter gekomen Wat dit betreft kan je beter te vroeg hulp inschakelen dan te laat. Chuck: kunnen sloten in autodeuren gesmeerd worden met grafietpoeder zoals sloten in huisdeuren ? Of krijg je dan grafietpoeder op elektrieke componenten die daardoor kapot gaan (o.i.d.) ? | |
Catch22- | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:32 |
Wegenwachter kwam langs. Draait de deur open. Dus gewoon bevroren. Ofzo. Maar zo koud was t niet. Iig een les geleerd | |
Think_Pad | maandag 27 januari 2014 @ 13:56 |
Slot van mijn auto was ook bevroren. Door de sleutel te draaien ging hij niet open. Als ik hem echter met knopjes op AB unlockte ging de deur wel open. Kan ik zomaar siliconenspray o.i.d. in het slot spuiten? Of is dat niet aan te raden? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 15:13 |
Kan prima, siliconen verdrijven vocht. | |
2cv | maandag 27 januari 2014 @ 22:14 |
En grafietpoeder ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 22:34 |
Ik heb nog niet gehoord dat daardoor problemen ontstaan | |
blup | maandag 27 januari 2014 @ 22:57 |
Siliconen-houdend materiaal liever vermijden eigenlijk op de buitenkant van je auto. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 22:59 |
Met spuiten ja, ik gebruik het in de winter voor sloten en rubbers van deuren. Geen klachten gehad, de afgelopen 10 jaar | |
blup | maandag 27 januari 2014 @ 23:06 |
Omdat je nooit van te voren weet wanneer er gespoten moet worden.. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 23:08 |
Een fatsoenlijk bedrijf ontvet goed en heeft de rest goed afgeplakt. .. | |
klawie | maandag 27 januari 2014 @ 23:11 |
Jou probleem toch niet is het niet goed breng je hem terug simpel | |
blup | maandag 27 januari 2014 @ 23:12 |
Wellicht wel jou geld. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 23:16 |
Dat bedrijf die de auto heeft gespoten levert een wan prestatie. Hun probleem | |
klawie | maandag 27 januari 2014 @ 23:17 |
Je ziet het gelijk als er niet goed ontvet is dan krijg je iets wat lijkt op sinasappelschil en ik betaal pas als het goed is en geen seconde eerder | |
klawie | maandag 27 januari 2014 @ 23:18 |
Makkelijk he als je als monteur ook een keer de schuld bij een ander kan leggen he | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 23:18 |
Dit | |
Chuck-N0rr1s | maandag 27 januari 2014 @ 23:18 |
Zeldzaam moment | |
blup | maandag 27 januari 2014 @ 23:22 |
Je snapt heus wat ik bedoel, de uren gaan tikken voor het ontvetten van je voertuig. http://www.autoschadeforum.nl/pbb/viewtopic.php?f=7&t=59 Lees ff hoe funest het is als er binnen de garage per ongeluk bij een andere auto siliconen gebruikt word, een week later hebben 'ze' er nog last van. | |
klawie | maandag 27 januari 2014 @ 23:28 |
Je maakt nou de probleem van andere jou probleem ik snap jou ook maar jij spuit toch niet dan is het toch ook niet jou probleem | |
blup | maandag 27 januari 2014 @ 23:51 |
Jaja, de spuiter gaat het schoonmaken, maar wat snap je niet aan het feit dat hij met siliconen gelijk 3 keer zo lang bezig is, waar je gewoon voor gaat betalen? (even ervanuitgaand dat je zelf de betalende partij bent) | |
klawie | maandag 27 januari 2014 @ 23:53 |
Ik weet niet hoe jij dat doet maar ik maak vooraf prijsafspraken en hoe hij het doet doet hij het het is gewoon niet mij probleem | |
DrDentz | woensdag 5 februari 2014 @ 00:43 |
Boys, Hoe lang duurt het ongeveer voor er op de RDW website staat dat je auto WAM-verzekerd is? Ik heb bij de aankoop direct gebeld in de zaak daar om een verzekering af te sluiten en later ook een bevestiging teruggestuurd. Toch staat er nog altijd WAM verzekerd Nee op rdw.nl. Dat is al 3 weken geleden. | |
monsterd. | woensdag 5 februari 2014 @ 00:52 |
Heb je de groene kaart ook binnen gekregen? Zo niet, dan ben je wssg niet verzekerd | |
DrDentz | woensdag 5 februari 2014 @ 00:58 |
Ik heb niks, alleen een papier met bevestiging van de verzekering. Shit man straks pakt de plietsie me op in me waggie. | |
vannelle | woensdag 5 februari 2014 @ 01:22 |
Klopt, krijg je een onderhoud met hun. | |
Prowl | woensdag 5 februari 2014 @ 07:16 |
Zonder groene kaart heb je alleen een "tijdelijke" verzekering tot er een goedkeuring of afwijzing is. Zo heb ik een maand onverzekerd rond gereden terwijl die tijdelijke verzekering goedgekeurd was en later bleek dat ze het af hadden moeten wijzen op het WA+ gedeelte en alleen WA hadden moeten aanbieden Was dus niet gebeurd door student callcenter miepje en toen werk ik aanhouden...... Ik had de bevestiging van de tijdelijke verzekering mooi uitgeprint dus oom agent gaf mij voordeel van twijfel en of ik mn defecte RA remlicht wou vervangen Snel verzekerd bij ditzo toen ze nog echt ditzo waren (en geen datzooi zoals nu), andere verzekering opgebeld en al coulance wilden ze mij 30% korting aanbieden op de jaarpremie Ditzo was toen helaas al goedkoper dan hun aanbod dus heb ik een VVV bon gekregen van 10 euro voor het ongemak Nog een sterker verhaal: een oom van mij betaald netjes premie voor zijn autoverzekering aan een verzekeringsagent Op RDW keek ik dus eens wanneer zn APK verviel en toen stond er dus onverzekerd bij Verzeker flip had netjes een groen kaart afgegeven, 1,5 jr premie geïnd maar had niet de moeite genomen om door te geven dat de auto verzekerd was Toen ik dat aan mn oom vertelde was dat "heul snel" geregeld | |
Think_Pad | woensdag 5 februari 2014 @ 21:36 |
In mijn Toyota Yaris P1 uit 2001 zit helaas geen kofferbakverlichting. Wel schakelt het lampje in het plafond aan als ik de kofferbak open doe. Ook gaat dan indicator op het dashboard branden dat er een deur open is. Oftewel: de schakelaar zit er. Kan ik nu, als ik 2 LED-stripjes wil plaatsen in de kofferbak, gewoon de min aan de massa schroeven, en de plus aftappen van de kofferbakschakelaar? Lijkt mij meest logische dat die schakelaar een plus schakelt? Aftappen van bestaande lampje zie ik niet zitten, dan moet ik de halve hemel eruitslopen en draden trekken etc Kofferbak is halfuurtje werk om dat netjes aan te sluiten. | |
RemcoDelft | woensdag 5 februari 2014 @ 21:40 |
Tenzij dat schakeldraadje heel dun is, zou dat gewoon moeten werken. LED verbruikt niet zoveel. | |
daNpy | woensdag 5 februari 2014 @ 21:55 |
Het is alleen logischer als dat schakelaartje massa geschakeld is. | |
breaky | donderdag 6 februari 2014 @ 06:00 |
Vraagje: Ik heb sinds 6 maanden een Mazda 2 met 1.5 motor. Nu wil ik voor het eerst de motorolie vervangen. Op NL sites zie ik dat een 5w30 (semi-synthetisch) gebruikt kan worden. Nu woon ik echter in Laos, waar het een heel stuk warmer is. Moet ik dan ook andere soorten olie gebruiken? De gebruiks aanwijzing geeft een hele zooi olieen op maar ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn autootje. | |
Arjannnn | donderdag 6 februari 2014 @ 20:21 |
Waarschijnlijk heb je daar wel gelijk in ja, want als het warmer wordt, zal de olie ook dunner worden en minder goed smeren. Zelf durf ik het je niet te vertellen. Misschien even informeren bij de plaatselijke dealer? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 6 februari 2014 @ 20:37 |
Meestal worden er 3 soorten olie voor geschreven. De bovenste is voor koude landen, middelste voor normaal klimaat en de onderste voor warme landen. | |
klawie | donderdag 6 februari 2014 @ 20:38 |
Kijk in je boekje wat hij bij zijn vorige beurt heeft gehad | |
JohnB52 | donderdag 6 februari 2014 @ 21:39 |
En luchtfilter ook vaker vervangen denk ik? Meer zand? Of valt het mee? | |
breaky | vrijdag 7 februari 2014 @ 02:18 |
Bedankt voor alle antwoorden. In het boekje staan een stuk 15 verschillende olieen met daarbij de minimum en maximum temperatuur beschreven, die je kunt gebruiken. Vrij flexibel motortje dus. Aangezien de dealer het zo 1,2,3 niet wist, (Het enigste wat ie me kon vertellen dat er olie inzit die "5000 km" mee gaat.) heb ik op het de website van Shell (http://lubematch.shell.com/) maar even opgezocht. Voor Thailand wordt 5w40 aangeraden en Laos heeft het zelfde klimaatals Thailand. Dit is de eerste keer dat de olie vervangen gaat worden. Er wordt hier verder ook geen onderhouds boekje meegeleverd.... | |
x3ro | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:37 |
Probleem met de 206GTi en het lopen op minder dan 4 cilinders is eindelijk opgelost. 16 nieuwe klepstoters in het hok en hij loopt als nieuw. Op de oude stoters waren ook de loopsporen etc te zien(zelfs blauwe vlekken van warmte) Heb wat gegevens in kunnen zien en dat is toch geen unknown problem met die EW10 blokken.. Het is nu iig opgelost [ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 07-02-2014 12:00:15 ] | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 7 februari 2014 @ 12:41 |
Bekend probleem idd. De nieuwe zijn van een EW8 | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 7 februari 2014 @ 12:41 |
? | |
Marco001 | dinsdag 11 februari 2014 @ 16:02 |
Vraagje he, Laatst is tijdens een onderhoudsbeurt een van de draagarmrubbers van mijn Seat Ibiza(2003, motorcode BBY geloof ik) vervangen. Sindsdien trekt de auto behoorlijk naar rechts, veel sterker als eerst(toen was het miniem.) Kan het zijn dat de uitlijning dus verslechterd is door het vervangen van een rubbertje? | |
x3ro | dinsdag 11 februari 2014 @ 16:18 |
Naar mijn weten dient de auto na zo'n ingreep opnieuw uit te worden gelijnd. Bij mij zijn een tijd geleden de complete draagarmen gedaan en toen is het ook gedaan. | |
Marco001 | dinsdag 11 februari 2014 @ 16:19 |
Ah, dat is toen dus niet gebeurd(garage heeft zelf geen uitlijn faciliteiten.) Binnenkort dus maar even bij de kwikfit ofzo langs daarvoor? | |
x3ro | dinsdag 11 februari 2014 @ 16:58 |
Bij complete armen is het sowieso een must, maar gezien ze ook de rubbers hebben moeten persen etc(en er dus wss onderuit zijn geweest), lijkt mij hier een uitlijning ook wel op z'n plaats. Zou even een bandenboer in de buurt bellen. Kwikfit zijn de meeste niet zo over te spreken. | |
Marco001 | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:21 |
Zal eens gaan kijken dan. In ieder geval bedankt! | |
JohnB52 | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:24 |
Zit er een Profile Tyrecenter bij je in de buurt? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:25 |
Ja, bij de VAG groep moet je altijd uitlijnen na het vervangen van ophanging-onderdelen. | |
Marco001 | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:36 |
Ja, ook, maar ook een Euromaster, die was me de vorige keer ook goed bevallen, en hebben nu 10,- korting zie ik (uitlijnen 55,- ) | |
Roadtrip | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:24 |
Ik wil er geen eigen topic over aanmaken, maar is een benzineauto met 250.000km maar onderhoudsboekjes een probleem? Ik ben alleen gewend aan diesels die pas na 400.000 boem doen.
| |
JohnB52 | dinsdag 25 februari 2014 @ 14:41 |
Maak hier maar een eigen topic over aan. En vermeld daar ook wat voor auto. | |
2cv | dinsdag 25 februari 2014 @ 20:58 |
Met goed onderhoud en soms een reparatie kan een auto een miljoen kilometer mee. | |
marcooooow | zondag 2 maart 2014 @ 09:46 |
Weet iemand hier misschien wat er te krijgen is voor 700 kilo aan auto op de sloop? | |
JohnB52 | zondag 2 maart 2014 @ 09:48 |
Metaal of ook andere zooi er in? | |
marcooooow | zondag 2 maart 2014 @ 09:55 |
Alleen metaal | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 10:20 |
Je wil je auto inleveren voor de ijzerprijs? Dan moet je niet op de sloop zijn, maar bij de oud-ijzerboer. Op internet is wel een handelaar te vinden bij je in de buurt en vaak staan er de prijzen ook bij. | |
2cv | maandag 3 maart 2014 @ 02:05 |
Je geeft de Jag op ? | |
klawie | maandag 3 maart 2014 @ 07:25 |
De sloopr a team in rdam geeft er standaardt 150 euro voor weet ik uit me hoofd | |
marcooooow | maandag 3 maart 2014 @ 18:23 |
Nee hoor, dat nooit! Een nissan micra gekocht van een vriend maar die auto is eigenlijk nog te goed om te slopen. Ik dacht dat het een wrak zou zijn voordat ik hem kreeg. | |
klawie | maandag 3 maart 2014 @ 18:26 |
Ik biedt 100 | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 00:22 |
Ik heb een kleine vraag over een mogelijk defect in een auto met ESP. Elke keer als ik hem start licht het ESP lichtje gewoon samen met het ABS lampje op. Maar ik heb tijdens het rijden nog nooit meegemaakt dat het ESP lichtje begon te knipperen. Betekend dit dat er iets mis is met de ESP, of rij ik gewoon op een manier waarbij dat blijkbaar niet nodig is? Het is zowiezo apart dat zo'n lichtje hoort te knipperen tijdens het rijden. ABS doet dat bijvoorbeeld niet, maar die voel je ook duidelijk ingrijpen bij een noodstop. Moet ik me zorgen maken? Of is die ESP iets wat je alleen ziet als je debiele dingen doet? | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 02:22 |
Hoeveel onderhoud heeft een auto normaal gesproken trouwens nodig? Dat ding heeft inmiddels 200.000km gereden zonder dat er ook maar iets stuk ging en gerepareerd hoefde te worden. Banden, lampjes, remmen en vloeistoffen zijn het enige wat gedaan moest worden... | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 03:57 |
Remblokjes ? Remschijven ? Remvloeistof ? Versnellingsbakolie ? Maarruh, als je alles doet volgens het boekje is het enige 'extra' onderhoud het repareren van alles wat stuk is. | |
Metalfreak | donderdag 6 maart 2014 @ 14:10 |
Weet je wat ESP doet? Nee, bij normaal gebruik heb je dat niet nodig, maar net die ene keer dat het je kan redden ben je heel blij dat je het in je auto hebt zitten. Gooi 'm maar eens gauw van links naar rechts op een gladde ondergrond ergens waar je veel plaats hebt, wedden dat het lampje gaat knipperen Traction Control lampje gaat bij mij ook alleen knipperen als je banden doorslippen bij te weinig grip en teveel power. Dat zie je eerder knipperen dan je het misschien merkt aan de auto. | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 15:03 |
Haha ja ik heb vroeger toen het nieuw was eens uitgebreid de werking van ESP gecontroleerd. Eigenlijk is het geniaal. Door op specifieke wielen te remmen kan je de krachten die de auto om zijn as draaien verminderen / aanpassen. Dus je kan hem een soort van sturen door remingrepen wanneer je ernstig in een slip raakt ofzo. Maar fijn dat het blijkbaar niet nodig is bij normaal rijgedrag. Overigens zou ik me er niet zo comfortabel bij voelen dat uit te proberen op een gladde ondergrond op de openbare weg. Ik ben een controlefreak en vind het prettig dat de auto naar waar ik naar stuur toe gaat. Alhoewel een slipcursus me wel vet lijkt. | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 15:04 |
Dat soort onderhoud dus inderdaad. Versnellingsbakolie trouwens niet. Maar het is toch best indrukwekkend dat er dus gewoon niets stuk gaat... | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 6 maart 2014 @ 15:09 |
Hij knippert tijdens een ingreep | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 15:10 |
Ja inderdaad. Blijkbaar heb ik die nog nooit gehad. Maar ABS knippert niet tijdens een ingreep toch? Tijdens een noodrem voel je duidelijk dat het rempedaal trilt en de remkracht varieert, maar er knipperen dan geen lampjes... | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 6 maart 2014 @ 17:47 |
Nee die niet. | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 19:55 |
Versnellingsbakolie eens verversen kan geen kwaad. Wel de juiste er in doen en er voor zorgen dat de stop niet lekt. | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 20:02 |
Het ding krijgt gewoon onderhoud wanneer er een lampje op het dashboard gaat branden. Of wanneer het gewoon een beurtje is een paar duizend kilometer later. | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 20:03 |
Lampje ? Welk lampje ? | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 20:06 |
Haha wanneer er een service interval is krijgt hij een beurt. Wanneer hij zegt dat de remvloeistof "gevaarlijk leeg is", piept en je "onmiddellijk op een veilige plek moet stoppen" wordt hij naar de garage gereden om dat bij te vullen. Wanneer de olie bijgevuld moet worden geeft hij ook een lichtje. Het lijkt me wel lastig in een 2cv ofzo te rijden. Dan moet je dat soort dingen zelf in de gaten houden of loop je het risico dat je motor ineens vast loopt of je niet meer kan remmen... | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 20:09 |
En dat geeft 'ie aan met een lampje ? Dan zou ik ook eens kijken of er lekkages zijn en het systeem verversen (dus ook de leidingen doorspoelen/ontluchten). 99% zeker dat dat het druklampje is. Als dat lampje brandt, had je 1000km geleden al je olie bij moeten vullen. Gewoon zelf kijken. Kilometerstand onthouden en soms de motorkap open doen i.p.v. naar lampjes kijken. | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 20:18 |
Een Peugeot waar ik vroeger veel in reed heeft zelfs een display met dat soort informatie. Echt extreem chill. Wanneer je bijvoorbeeld de handrem vergeet zie je naast het standaard rode lampje ook een tekst dat je de handrem vergeten was. Service intervallen gaf hij ook aan. Aan het begin met een lampje en wanneer je verder ging rijden na een aantal kilometer ook met zo'n schermpje. Maar bijna alles wat er gebeurde stond daar aangegeven. Een open brandstofklepje, open deuren, mensen zonder gordels; het was echt heel ideaal. Jammer dat de rest van de auto bagger was. Haha dat zou ik voor iedereens veiligheid liever aan de garage overlaten. Ik vind het heel knap als mensen het kunnen. Maar ik kan nog geen eens een Ikea wasmand in elkaar schroeven. Het remsysteem laat ik liever over aan iemand die er verstand van heeft. Haha nee er zijn twee. Eentje oranje dat het niveau te laag is en eentje rood dat je hem onmiddellijk moet stilzetten en de ANWB mag gaan bellen. Alhoewel je dat volgens mij ook kan meter met zo'n stok. Stiekem ook wel leuk als je daar goed in bent. Die 2cv's zijn zowiezo geinige dingetjes. Maar helaas weet ik uit mijn hoofd nog geen eens hoe de motorkap open moet. Ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan daar nergens je sleutel in stoppen en er zit ook geen knopje ofzo. Alhoewel ik het wel kan natuurlijk: gewoon de handleiding doorlezen. Qua onderhoud heeft Ford zowiezo een leuk trucje. De ECU van een auto kan toch error codes geven die je met een speciale lezer kan uitlezen om te zien wat er aan de hand is? Die error codes kan je op elke ford in het display in het dashboard zien. Misschien een goede tip wanneer iemands auto hier issues heeft. Dan hoeven ze niet zo'n lezer aan te schaffen. [ Bericht 4% gewijzigd door NieuweNier op 06-03-2014 20:26:15 ] | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 20:24 |
Al die electronica is ook bagger. Hoe minder electronica, hoe beter. Ik beweer ook niet dat JIJ het moet doen Oliepeilstok ja Maar als je die gebruikt i.p.v. een lampje heb je meer inzicht in hoeveel olie je verbruikt. En ik zou er een sport van maken om te voorkomen dat er lampjes gaan branden. Maar dan niet meteen 5 liter olie bij in je carter kiepperen ... Goed plan ! | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 20:27 |
Haha een kennis heeft ooit zelf de olie van een leasebak bijgevuld. 5000km later was de koppakking helemaal gescheurd. | |
2cv | donderdag 6 maart 2014 @ 20:28 |
En wie zegt dat die 2 met elkaar verband houden ? | |
NieuweNier | donderdag 6 maart 2014 @ 20:31 |
Haha ja klopt ook wel. Je zou het gewoon niet verwachten van een 2 jaar oude auto. Maar het was een Laguna met echt bizar veel problemen. De uitlaatpijp was eraf gevallen, hij was twee keer door zijn vering gezakt, de boordcomputer moest een paar keer vervangen worden, de airco deed het werkelijk nooit; dat was echt een hilarisch baggere auto. Vooral als het onderhoud gratis is Maar ja hij werd uiteindelijk door een ander total loss gereden. Ik herinner me nu trouwens dat er ook bij ingebroken was. | |
NieuweNier | zondag 16 maart 2014 @ 16:12 |
En ja hoor ik heb weer eens iets verkeerd gedaan. Ik probeerde mijn auto net te parkeren in een parkeergarage. De knop om her kaartje te krijgen stond op een enorm stijle helling. Toen ik de auto op de handrem zette, met de hendel volledig omhoog, gleed hij alsnog best wel rap naar beneden. Ik heb toen maar de rem ingetrapt en de auto van de handrem gehaald. Toen bleef ik wel stilstaan. Vanzelfsprekend was dit een behoorlijke hellingproef. Ik kon het niet met de handrem doen aangezien die dus gewoon door gleed. Ik dacht dat het toen een goed idee was te heel en toe'en. Dus rem intrappen, gas geven en koppeling los laten komen allemaal tegelijk. Halverwege de blinde bocht hield het asfalt ineens op. Ze hadden als werkzaamheden de bovenste laag eraf gehaald. Op een helling die echt meer dan 20 procent moest zijn. Kabaal als een debiel tijdens die verschrikkelijke hellingproef. Om in de bocht niet weer af te slaan heb ik dus veel gas gegeven. Ik had echter niet per ongelum de koppeling losgelaten. Uiteindelijk ben ik boven gekomen, maar wel met een koppeling geur. Niet heel sterk en ook geen rook, maar wel zorgwekkend. Moet ik ernaar laten kijken hier in hamburg? Of kan ik het gewoon laten zoals het is? | |
densmee | zondag 16 maart 2014 @ 16:52 |
ik zou zeggen ga hier eens langs die kunnen je wel helpen Fahrschule Nieberle Hirschgraben 2 22089 Hamburg http://fahrschule-nieberle.de/ | |
NieuweNier | zondag 16 maart 2014 @ 17:00 |
Waarom is het nu weer nodig om te flamen? Ik wil gewoon weten of ik iets gesloopt heb. Tips hoe ik weer naar beneden kom zijn trouwens ook welkom. Ga ik slippen als ik gewoon met de rem heel langzaam naar beneden ga met de koppeling ingetrapt? | |
densmee | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 |
omdat je voertuigbeheersing gewoon kut is, maar goed je hebt je koppeling voor een klein deel opgerookt verder niks kapot. en ik weet niet hoe stijl je verwacht dat het hellinkje is maar als je begint te glijden op een helling in een parkeergarage passen ze die wel aan hoor | |
NieuweNier | zondag 16 maart 2014 @ 17:08 |
Nou ja de handrem hield de helling niet... Maar ja ik vertrouw erop. Je hebt me wel een beetje gerust gesteld. En inderdaad mijn voertuig controle is bagger. Maar ja niet iedereen wordt als Ken Block geboren... | |
NieuweNier | maandag 17 maart 2014 @ 01:28 |
Ja kk. Net begon er een accu lampje te branden. Een tijdje later viel alle elektronica in de auto uit. Instrumentenpaneel, stuur en rembekrachtiging, alle lichten behalve het achterlicht, etc. Gelukkig gebeurde het net bij de afrit van een tankstation. Nu blijkt ook dat de pauper B merk pechhulp verlopen is. Wat ze pas vermeldden bij de 4e keer bellen na me eerst heel vaak verkeerd doorverbonden te hebben. Kan dit te maken hebben met die koppeling te langzaam laten opkomen? | |
2cv | maandag 17 maart 2014 @ 01:52 |
Nee. | |
NieuweNier | maandag 17 maart 2014 @ 01:54 |
Het is gewoon zo raar dat een 3 jaar oude auto ineens helemaal dood gaat... Is er een makkelijke manier om dit te fixen? Of moet er, alweer, cash betaald een sleepauto komen? | |
2cv | maandag 17 maart 2014 @ 02:32 |
Met alleen achterlichten in het donker rijden, zou dat verstandig zijn ? | |
NieuweNier | maandag 17 maart 2014 @ 02:59 |
Nee natuurlijk niet. Daarom ben ik dolgelukkig dat het bij een tankstation gebeurde. Waar hij dus nu geparkeerd staat. Ook overdag zou ik niet met een auto zonder elektriciteit rijden. Een werkend dashboard, stuurbekrachtiging, remmen; erg prettig tijdens het autorijden. Uberhaupt doet de startmotor bijvoorbeeld het ook niet meer. En ik ben beniruwd hoe die common rail brandstof toevoer werkt zonder stroom. Er is echt niet meer mee te rijden. Maar als er een simpele oplossing was zou dat fijn geweest zijn. Nu heb ik een lift naar huis gekregen en wordt hij morgen door onze garage versleept... | |
house_is_a_feeling | dinsdag 18 maart 2014 @ 09:22 |
Je maakt wel wat mee hè. | |
fathank | dinsdag 18 maart 2014 @ 10:32 |
Dynamo naar z'n grootje waardoor de accu niet bijgeladen werd/wordt | |
Kadooosh | dinsdag 18 maart 2014 @ 16:28 |
Weet iemand of de Stoproest van de action een roestomvormer is? Iemand ervaring ermee? Moet een lelijke roestplek dichtmaken met polyster plamuur maar krijg niet alle roest weg. | |
bokkepoot | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:14 |
Niet gaan kutten met action zooi. http://www.rx5.nl/ | |
.Neovo. | woensdag 19 maart 2014 @ 12:08 |
Weet iemand waar de thermostaat van een Fiat Punto (1999-2003) 1.2 16v zich bevindt in de motor? Ding blijft openstaan, waardoor de motor niet warmer wordt dan 75 graden. Kachel doet het overigens wel. Oh, en als ik stil sta, dan slaat de fan van het koelsysteem aan bij precies 95 graden, dus die is wel goed. Edit: al gevonden. Wat zit dat ding op een kutplek [ Bericht 15% gewijzigd door .Neovo. op 19-03-2014 12:45:31 ] | |
Kadooosh | donderdag 20 maart 2014 @ 08:45 |
Is het zo slecht? De polysterplamuur van de action is namelijk wel erg goed, beter dan andere merken volgens sommige. | |
riek87 | maandag 24 maart 2014 @ 03:05 |
Hoi iedereen, Ik rijd in een fiat seicento uit 97. Nu hoor ik sinds een paar dagen na een half uur rijden een hoge pieptoon in mijn auto, te vergelijken met de piep in je oren als je bent wezen stappen. Remblokken en schijven zijn vervangen, geluid gaat ook niet weg bij remmen. Ook merk ik als ik uitstap een brandlucht aan de achterkant. Ideeen? | |
2cv | maandag 24 maart 2014 @ 03:48 |
Vermoedelijk een remklauw die blijft hangen. Voel eens VOORZICHTIG aan je velgen na een rit van meer dan 30 minuten ? Zijn ze heet ? Of zijn de achterste velgen in elk geval duidelijk warmer dan de voorste velgen ? | |
JohnB52 | maandag 24 maart 2014 @ 10:02 |
Zitten er geen trommelremmen achter? | |
Gwywen | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:42 |
Niet echt een autotechnische vraag, maar er zit al een paar weken een CD vast in mijn autoradio. Als ik op de ejectknop druk gaat hij naar nummer 1 en begint gezellig weer van voor af aan te spelen. Tips hoe ik de CD eruit kan krijgen? Iets langs of scherps erin prutten werkt niet echt, aangezien de CD niet omhoog/naar voren wil komen. | |
JohnB52 | dinsdag 25 maart 2014 @ 14:39 |
Welke radio heb je? | |
2cv | dinsdag 25 maart 2014 @ 21:14 |
Veel CD-spelers hebben een nood-eject-knop. Kijk in de gebruiksaanwijzing of zo'n knop ook op jouw CD-speler zit. | |
Marco001 | dinsdag 1 april 2014 @ 22:38 |
Hmmm, Ik heb het vermoeden dat de versnellingsbak van de Seat nu aan het overlijden is.. Het gaat hierbij om een ibiza uit 2003, motorcode is dacht ik BBY of BBZ, i.i.g. 1.4 74kw. vanmorgen toen ik rond de 2000-3000rpm in de 5 ree maakte de auto een behoorlijk lawaai, alsof er iets flink aan het ratelen was. bij koppeling intrappen en in de lagere versnellingen was het geluid weg. Vanmiddag op de terugweg een stuk op benzine gereden, toen was het geluid gelukkig lang niet zo duidelijk aanwezig. Kan het inderdaad zijn dat dit de versnellingsbak was? | |
2cv | woensdag 2 april 2014 @ 04:42 |
De brandstof heeft geen invloed op de versnellingsbak. | |
Marco001 | woensdag 2 april 2014 @ 07:38 |
akkoord, maar de ratel lijkt aanwezig te blijven ongeacht brandstofsoort. | |
riek87 | zaterdag 5 april 2014 @ 01:41 |
hele late reactie van mijn kant, sorry. de velgen worden niet echt heet. Piepen is erger als ik door een bocht ga en wiel dus niet recht is. verder heb ik het idee dat ik de motor harder hoor? Voorheen stond mijn radio volume op 15, nu op 30 om boven de motor uit te komen. Oliepijl is in orde. Ik heb geen toerenteller maar gebeurt ongeveer vanaf 80 km/u in zijn 5. | |
vannelle | zaterdag 5 april 2014 @ 01:43 |
Zit dan toch meer te denken aan een wiellager eerlijk gezegd. | |
riek87 | zaterdag 5 april 2014 @ 01:43 |
sorry voor de late reactie. Wat zijn trommelremmen? Ik heb alleen het remgebeuren aan de voorkant laten vervangen dus weet niet wat er achter zit? | |
JohnB52 | zaterdag 5 april 2014 @ 07:28 |
Zelfde als op je fiets, als je geen remblokjes hebt... Kijk anders maar Ff op Google | |
JohnB52 | zaterdag 5 april 2014 @ 07:30 |
Synchromesring stuk? Volgens mij hebben ze bij Vw daar een luikje voor gemaakt dat je er makkelijker bij kan | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 8 april 2014 @ 18:43 |
Beetje laat maar goed, tap de versnellingsbak olie eens af. Waarschijnlijk heb je een afgebroken kliknagel in het differentieel te pakken. Er is een modificatie set voor te krijgen. Je moet dan alle klinknagels vervangen voor bouten en moeren. De dealer kan je de materialen leveren. | |
skunkasaur | vrijdag 11 april 2014 @ 20:05 |
Hmm. Ik sta stil. Terwijl ik op hulptroepen wacht maar alvast vragen wat er mis kan zijn... Ik stond laatst met een lege accu. Dat ding was oud en lekte, dus ik dacht dat ie gewoon af was. Maar met de nieuwe accu begon het accu-waarschuwingslampje gelijk te branden. Accu losgekoppeld na parkeren en net weer aangesloten, maar hij valt me ineens uit bij het verkeerslicht. Gewoon, eerst haperen, dan volledig uit. Alarmlichten doen het, maar hij geeft geen sjoege als ik het contact omdraai. Eerdere (mogelijk gerelateerde) problemen waren al dat mijn snelheidsmeter het alleen deed als ik mijn lampen uit had, en dat er soms als ik geen knipperlichten aan had, wel dat mechanische klikgeluid klonk, heel snel en onregelmatig. Ik dacht altijd dat een auto zo lang hij maar liep, geen accu nodig had... | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 11 april 2014 @ 20:20 |
Klinkt als een defecte dynamo | |
NieuweNier | woensdag 16 april 2014 @ 23:33 |
En er is weer iets mis met die fiesta hoor. De koplamp rechtsvoor is kapot. Ik moet morgenavond in de auto rijden, alleen ik vind dat echt niet verantwoord met maar 1 licht. Hij is ook helemaal dood. Zowel het dimlicht als stadslicht. Is dat eenvoudig te repareren? Anders kan ik hem misschien overdag ff verwisselen... | |
Catch22- | woensdag 16 april 2014 @ 23:38 |
Dat ligt er aan wat er stuk is | |
NieuweNier | woensdag 16 april 2014 @ 23:49 |
Zijn er diagnostische stappen om daarachter te komen? Soms zie je bijvoorbeeld nog een klein beetje licht in de koplamp. Deze staat echt helemaal uit. Ik wil echt dat hij gerepareerd wordt, maar ik ben van 09:00 tot 20:00 op de uni. Daarna wil ik graag autorijden. Of ik moet 30km fietsen. [ Bericht 20% gewijzigd door NieuweNier op 16-04-2014 23:57:41 ] | |
2cv | donderdag 17 april 2014 @ 00:01 |
Meet of er stroom op staat met een multimeter. | |
NieuweNier | donderdag 17 april 2014 @ 00:05 |
Haha die heb ik niet. Volgens mij heb ik zelfs geen schroevendraaier. Ik heb even in de handleiding gekeken, maar de lampjes zelf kunnen zonder gereedschap vervangen worden. Alles wat ingewikkelder dan dat wordt durf ik echter niet aan. Ik wil niets slopen. Ik hoop dat er ergens in de auto nieuwe lampjes zitten. Dan kan ik het iig proberen. Anders wordt het naar de dealer ermee. EDIT: is het illegaal om met één dimlicht te rijden? Zouden jullie het doen? Is het veilig? Ben je duidelijk herkenbaar als auto? | |
Catch22- | donderdag 17 april 2014 @ 00:08 |
Het is illegaal. En het kan wel, overkomt iedereen wel eens natuurlijk. Vervang eerst de lampjes eens | |
NieuweNier | donderdag 17 april 2014 @ 00:11 |
Ja idd, dat ga ik proberen te doen. Als dat niet werkt wordt het maar rijden met 1 koplamp. Op de weg zie je het vrij vaak. Gelukkig is het meeste op de snelweg. In de bebouwde kom zal ik gewoon heel langzaam en oplettend moeten rijden. Ik wil niet dat een fietser of voetganger ofzo denkt dat ik een brommer ben en voor mijn motorkap stapt | |
Catch22- | donderdag 17 april 2014 @ 00:24 |
Je bent niet ineens onzichtbaar ofzo hoor. Zie echt onwijs vaak mensen met defecte lampen rijden | |
NieuweNier | donderdag 17 april 2014 @ 01:16 |
Ik heb trouwens ff gecontroleerd maar het grote licht doet her wel. Waarschijnlijk is het dan echt een peertje wat kapot is en niet de auto zelf. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 17 april 2014 @ 10:55 |
De boete voor rijden met onjuiste / incomplete verlichting is volgens mij hoger dan de kosten van een nieuwe lamp. | |
Catch22- | donderdag 17 april 2014 @ 11:26 |
de administratiekosten zijn al hoger dan de kosten voor een nieuw lampje | |
NieuweNier | donderdag 17 april 2014 @ 13:31 |
Alleen helaas is de garage dicht wanneer ik klaar ben. Maar ik ga fietsen. Ik vind het het risico op iemand aan te rijden, hoe klein ook, eigenlijk echt niet waard. Morgen laat ik het repareren. | |
monsterd. | donderdag 17 april 2014 @ 13:57 |
Maar even serieus, je kunt zelf je lampje niet vervangen? | |
Gwywen | vrijdag 18 april 2014 @ 16:15 |
Standaard CD speler in een Peugeot, staat geen merk of zoiets op en ik heb er ook geen boekje van. Op google staan dingen als "een mes met aan de ene kant dubbelzijdig tape in de gleuf duwen, dan plakt de cd eraan vast en kun je hem er zo uittrekken" - kijk, dat zijn nou tips waar ik me dus niet aan ga wagen. Hem eruit halen durf ik niet aangezien ik de securitycode dus ook niet heb. Toch maar even mee naar de dealer dus. Moet ik sowieso heen, want de achterwisser zit vast (of zijn daar ook doe het zelf tips voor? Ik denk dat het motortje vastgebrand is) | |
Think_Pad | zaterdag 19 april 2014 @ 09:25 |
Wat voor Peugeot is het? Ik weet dat de Blaupunkt RD3 radio in een Peugeot 206 geen code heeft iig | |
Gwywen | zaterdag 19 april 2014 @ 21:59 |
307, geen idee of daar zo'n zelfde radio in zit. | |
2cv | zaterdag 19 april 2014 @ 23:31 |
Lijkt het er op ? | |
Gwywen | zondag 20 april 2014 @ 02:48 |
o, had niet gezien dat er een linkje stond. Ja, dat is mijn radio. | |
2cv | zondag 20 april 2014 @ 02:59 |
Dan kan je nu dus verder googelen. | |
NieuweNier | maandag 21 april 2014 @ 21:10 |
De fiesta heeft trouwens weer gezeik. Er brand een oranje olielampje en op het scherm staat dat de olie vervangen moet worden. Het is niet acuut, maar hoeveel kilometer mag je er ongeveer mee door rijden? Ik heb nu al 300km gereden terwijl dat lampje brand... En ik heb nog geen afspraak met de garage gemaakt. | |
JohnB52 | maandag 21 april 2014 @ 21:13 |
Dan kan je nog wel een keer naar Berlijn en terug, Roadtrip | |
.Neovo. | maandag 21 april 2014 @ 21:14 |
Gewoon mee doorrijden, die auto van jou heeft toch geen onderhoud nodig. Kut, dicht |