abonnement Unibet Coolblue
pi_132304131
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen.

De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt:



En verder:

- Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30
- Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg
- In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
- Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan
- De huidige evenementenregeling blijft bestaan
Nee.
pi_132304147
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.


Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
Nee.
pi_132305365
Momenteel zijn zover mij bekend de voorstellen nog niet door de eerste kamer, en staat er formeel nog helemaal niets vast. Zolang dat niet het geval is, blijven de huidige regels natuurlijk gewoon van toepassing.

Willen ze de nieuw bedachte regeling per 1 januari 2014 in laten gaan, dan moet er flink haast gemaakt worden door de politiek, alleen hebben die de laatste tijd ook wat andere kopzorgen dan die paar oldtimers die slechts enkele miljoenen gaan opbrengen.
pi_132305753
Oké.. Dus de kans is dat dit over een maand niet meer actueel is en ik een nieuwe brief krijg met het feit dat dit niet meer klopt?

Wel lullig :(
Nee.
pi_132308319
Ik hoorde vandaag van een autohandelaar dat ze het dit jaar niet halen. Dat de nieuwe regeling pas in april in gaat. Dit omdat de eigenaren van Oldtimers de tijd moeten hebben om op iets over te kunnen gaan. Heeft iemand dit gerucht ook al gehoord?
History became legend, legend became myth.
pi_132328313
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.

Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:52:32 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132329275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.

Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
linkje?

Het lijkt me een beetje onzinnig om je dan wel te verplichten om hem in December te stallen, maar dan weer niet in Jan-Feb.. Dan verplicht je mensen om voor één maand ander vervoer te regelen, dan kan je net zo goed die andere 2 er ook bij doen. Beetje een dooie mus verhaal imo.

Ik weet nog steeds niet zeker of ik nou per volgende maand ineens een barrel moet gaan kopen voor 3 maanden, of dat ik nog een wintertje door kan met de Niksan, en volgend jaar mijn plan kan trekken.

Het lijkt me dat ze dat nu niet meer kunnen maken tegenover de mensen die in dezelfde situatie zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132329522
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
pi_132329857
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

linkje?

Het lijkt me een beetje onzinnig om je dan wel te verplichten om hem in December te stallen, maar dan weer niet in Jan-Feb.. Dan verplicht je mensen om voor één maand ander vervoer te regelen, dan kan je net zo goed die andere 2 er ook bij doen. Beetje een dooie mus verhaal imo.

Ik weet nog steeds niet zeker of ik nou per volgende maand ineens een barrel moet gaan kopen voor 3 maanden, of dat ik nog een wintertje door kan met de Niksan, en volgend jaar mijn plan kan trekken.

Het lijkt me dat ze dat nu niet meer kunnen maken tegenover de mensen die in dezelfde situatie zitten.
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus. :)

En goed lezen: het gaat enkel om 2014. De ophokplicht geldt voor dec-jan-feb. Maar omdat december 2013 nog geen ophokplicht kent en de regeling snel wordt ingevoerd heeft Weekers (en/of de Belastingdienst) ervoor gekozen om de ophokplicht voor alleen jan-feb 2014 te laten vervallen. Vanaf dec 2014 geldt de ophokplicht dus voor alle wintermaanden (dus dec-jan-feb).
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:56:19 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132331004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:12 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus. :)

En goed lezen: het gaat enkel om 2014. De ophokplicht geldt voor dec-jan-feb. Maar omdat december 2013 nog geen ophokplicht kent en de regeling snel wordt ingevoerd heeft Weekers (en/of de Belastingdienst) ervoor gekozen om de ophokplicht voor alleen jan-feb 2014 te laten vervallen. Vanaf dec 2014 geldt de ophokplicht dus voor alle wintermaanden (dus dec-jan-feb).
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:57:42 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132331041
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
psies, dan heb ik nog mooi een jaar de tijd om iets anders te gaan verzinnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132331168
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.
Zjuust. :)
pi_132333210
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.

Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.
History became legend, legend became myth.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:56:34 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132333741
Ik zou het nu toch wel fijn vinden als er snel duidelijkheid komt. Het ophokken / stil laten staan is voor mij geen probleem, maar ik wil wel graag weten of ik nog voor 01-01-2014 iets moet regelen m.b.t. het verwijderen van mijn LPG-installatie.
pi_132334330
Ja en of de 88'ers nou toch wel in het kwarttarief gaan vallen?
Nee.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:13:01 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132334603
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zou het nu toch wel fijn vinden als er snel duidelijkheid komt. Het ophokken / stil laten staan is voor mij geen probleem, maar ik wil wel graag weten of ik nog voor 01-01-2014 iets moet regelen m.b.t. het verwijderen van mijn LPG-installatie.
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:29:36 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132335430
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.
Gaat het toch dringen worden bij de oldtimerboer. :')
pi_132335630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.
Gaat het toch dringen worden bij de oldtimerboer. :')
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:40:26 #19
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132336079
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:32 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.
Ik kan dat absoluut niet zelf. En ik wilde het sowieso combineren met kleppenstellen/grote beurt, en dat laat ik altijd door mijn vaste oldtimerboer doen.
pi_132339025
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef valek het volgende:

[..]

Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen. ;)

Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit. ;)
pi_132341268
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
GGGG
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39:19 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132341510
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Ik ben toch echt een oldtimerliefhebber, ondanks de LPG-installatie. Ik snap niet dat mensen maar blijven volhouden dat die combinatie niet mogelijk is.
Ik rijd een kleine 5.000 km per jaar in mijn oldtimer, de overige kilometers (ruim 20.000) leg ik af in een moderne auto en op de motor. De LPG-installatie doet voor mij niets af aan de liefhebberij.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:24:43 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132343265
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in? :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:30:00 #24
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132343498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in? :)
Het eerste jaar dat ik de auto had reed ik er meer dan 5.000 km mee. Omdat het belastingtechnisch niets uitmaakt(e) en ik de aanschaf van de installatie er binnen 1,5 jaar volledig uithad, heb ik voor LPG gekozen. Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:30:46 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132343538
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:36:50 #26
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132343793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef daNpy het volgende:
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen :)
Precies. Die paar honderd euro die ik nu aan brandstof bespaar is echt de moeite niet, zeker niet omdat het onderhoud duurder uitvalt door de LPG-installatie.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:40:30 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132343952
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:42:45 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132344060
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:09:25 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132345089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
Ik vind moderne auto's overpriced, zeker de kwalitatief betere als je er eentje wilt die nog geen 6 of 7 rondjes om de wereld heeft gereden, en ik wil gewoon geen auto waar ik uitleestroep voor nodig heb.

Ouwe bakken hebben gewoon iets wat nieuwere auto's niet hebben ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:16:20 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132345390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ;)
Ik wil gewoon een auto waar ik overal fatsoenlijk bij kan onder de motorkap en zo weinig mogelijk elektronica ellende.
pi_132351172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in? :)
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Dit is een Signature....
pi_132351528
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
pi_132351772
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Een echte liefhebber die voor origineel gaat, zou er never nooit LPG in gooien. Daarnaast: LPG is moordend voor klepzetels, en die zijn toch een stuk duurder om te fixen dan wat pakkingen (die tegenwoordig prima tegen ethanol kunnen omdat vervangende pakkingen en rubbers gewoon van hetzelfde materiaal worden gemaakt als hun broertjes voor moderne auto's). :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]
Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.
De Co2-uitstoot is welliswaar lager dan op benzine, maar de NOx-uitstoot is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine. En laat die NOx-uitstoot nou net de luchtvervuiling zijn. ;) Zelfs de modernere G2-gasinstallatie gooit veel meer fijnstof de lucht in dan dezelfde auto op benzine. LPG is dus helemaal niet schoner of milieuvriendelijker (integendeel) maar draagt alleen wat minder bij aan het broeikaseffect. Maar voor luchtkwaliteit en luchtvervuiling moet je echt geen LPG of oude diesel willen rijden. ;)
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:50:18 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132353405
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:27:01 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132354411
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
Probably, want met Benz-gewichten zit je al rap aan 100+¤/mnd MRB, en doordat ze straks massaal gedumpt gaan worden door mensen die zo'n ding reden uit krentenkakkerigheid, is de dagwaarde straks 0, waardoor niemand er ook maar een duppie onderhoud in wil steken en het overgrote meerendeel dus barrels zijn.

Ik voorspel een opleving in de demo-derby :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:28:27 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132354446
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een stuk makkelijker om een blok stuk te krijgen op LPG, dat is een zekerheidje :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132355095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:47 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen. ;)

Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit. ;)
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
History became legend, legend became myth.
pi_132355294
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. :+
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Nee.
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:11:44 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132355481
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:04 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Zie DM :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132355599
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.

Dat is alvast een deel van het "kabinet rekent zich rijk" bedrag dat de overheid niet meer van mij gaat krijgen.
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:16:59 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132355614
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.

Liefhebber gespot.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132355725
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Liefhebber gespot.
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:20:53 ]
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:21:52 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132355760
quote:
5s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?
Helemaal niks ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132355765
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Liefhebber gespot.
Het ligt wat genuanceerder.
Ik heb ook nog een Volvo 940 Estate uit 1996 voor dagelijks gebruik en het wordt wat kostbaar om voor beide auto's het volle pond te gaan betalen.

125 Euro wegenbelasting per maand kan niet uit met 2000km per jaar en er zit nog veel werk in de Volvo 740.

Wat er moet gebeuren:
- roest rond dakraam
- drukgroep
- nieuwe kop (heeft ruim 440k op LPG gelopen)
- 2 nieuwe schokdempers
- LPG installatie er uit
- andere carburateur er op die benzine snapt
- wat kleine ergernissen

Misschien houd ik de banden (gloednieuw) en koop ik nog eens een mooi exemplaar op benzine terug.

Ik ben een liefhebber maar ook een realist.

Dagelijkse auto:


Mijn oldtimer:
pi_132356050
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

Mijn oldtimer:
[ afbeelding ]
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:39:29 ]
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:35:10 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132356132
Dat is geen oldtimer maar een kapot plaatje ;)

Je bedoelt zoiets:

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132356167
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:

[ afbeelding ]
Waar jij je maar goed bij voelt :)
pi_132356286
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar jij je maar goed bij voelt :)
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
pi_132356454
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Afijn, dan is het geen oldtimer maar een liefhebbers auto, dat moet je zelf maar bepalen. Het is allemaal aan smaak gebonden, dit is mijn smaak.

Hoe dan ook, het is mijn hobby maar ook aan een hobby zit een maximum aan kosten.
En dat maximum is bereikt voor deze auto. Dat is een overweging die ik zelf moet maken op basis van te verwachten werk en waarde. Voor minder geld koop ik dan een gavere 740/760 op benzine.

Ik reageerde op iemand die met een sarcastische ondertoon "liefhebber gespot" zei en daarbij mijn "sloop" verhaal aanhaalde.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-10-2013 13:54:01 ]
pi_132357658
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:46:48 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132358450
Dat moet allemaal nog blijken.
(niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132358945
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:46 schreef daNpy het volgende:
Dat moet allemaal nog blijken.
(niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen)
quote:
Oldtimerbranche in actie tegen de staat

Een groep van meer dan 110 bedrijven die handelen in klassieke auto’s, bereidt een rechtszaak voor tegen de Staat.

Dat meldt het Financieele Dagblad. Aanleiding is het voorstel van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën om de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb) voor een grote groep oldtimers per 1 januari 2014 af te schaffen.
De Stichting Oldtimerbranche Nederland stelt dat haar leden ‘disproportioneel' veel schade lijden door de belastingmaatregelen. Volgens voorzitter Wim van Giersbergen zijn er sinds een meerderheid van de Tweede Kamer dit voorjaar akkoord ging met het pakket, 20.000 banen in de branche en bij toeleveringsbedrijven verloren gegaan. De geschatte schade zou ¤0,5 mrd bedragen.

De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden. Weekers raamt de opbrengst van het totale mrb-pakket voor oldtimers op ¤123 mln. Van Giersbergen meent dat Weekers zich rijk rekent. Veel eigenaren die door maatregel worden getroffen, zullen hun auto verkopen of naar de sloop brengen. ‘Die besparing zal nooit worden gehaald. Integendeel, het pakket gaat de schatkist alleen maar geld kosten.'
De Stichting Oldtimerbranche is via haar voorzitter in aanraking gekomen met het kantoor Invicta Veritate van Mr. Hulleman c.s. Zij hebben veel proceservaring, ook met procedures namens veel gedupeerden in één Stichting, Class Action Suits. Zij zullen op 1 november 2013 samen met en namens de Stichting een aantal procedures starten. Bestuursrechtelijke procedures om te pogen de wetgeving te stuiten. En een civiele schadeprocedure tegen de staat.
Naar schatting rijden er in Nederland 260.000 oldtimers ouder dan 25 jaar rond. Een kwart hiervan, bijna 63.000 auto's, is jonger dan 40 jaar en rijdt op diesel of gas. Het meest populair is hier Mercedes-Benz, gevolgd door Volkswagen en Volvo.

Bron: Financieel Dagblad
pi_132359160
Wim van Giersbergen *O*.
pi_132359187
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:07:00 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132359298
^^^^
Die velgen _O-
Haal eens snel een setje kroonkurken.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc.
Ach, zitten ook genoeg prutsers tussen die alleen maar roest doorverkopen.
trollol :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132359302
Ik zou er nog mee gaan rondrijden ook :').
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:10:38 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:46:33 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132360937
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:58 schreef MaGNeT het volgende:
"De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden."
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
censuur :O
pi_132361220
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
pi_132361412
klopt
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132361512
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
pi_132361557
Ik denk dat ik als ik zo'n dieselbenz had gewoon met een barrelrally mee zou doen en het ding naar een afrikaans weeshuis of iets dergelijks zou brengen. Financieel is hij toch bijna niets meer waard en op deze manier hou je er nog een leuke reis aan over.
pi_132361595


Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132361789
Ja, die zijn een stuk beter :').
pi_132362908
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:55 schreef valek het volgende:

[..]

Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
Ja, het zal uiterlijk half december aangeboden worden, en dan gaat het gewoon per 1-1-2014 in. Is ook niet spannend, want er zijn zelfs maatregelen in het verleden doorgevoerd dat 1 dag na stemming al ingevoerd werd. Een ander mooi recent voorbeeld is de Btw-verhoging: dat heeft ook niet gek lang geduurd (korter en sneller dan die oldtimer-soap nu).
pi_132363016
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Leuk detail: dat riep men ooit over de Volvo Amazon ook, sterker nog: toen die toegelaten werden bij de Volvo-club hier in NL dreigde heel die club te klappen omdat men vond dat dat geen klassieker was.

Ander leuk voorbeeld: de Ford Mustang die nu een klassieker is, was eigenlijk de Opel Kadett van de USA in de jaren '60. Iets wat nu misschien geen klassieker is, kan dat gerust over 10-20 jaar wel zijn. Dat kan ook voor een 740 gelden. ;)
pi_132363259
Zelfs ik had dat tien jaar geleden al. Een 140 was gewoon een oud schijthok. Inmiddels zijn het wel echt klassiekers.
pi_132363263
Kijk ook naar de Kever, Mini, Eend, Renault 4 etc. Allemaal auto's met enorme productie aantallen en vele decennia lang geproduceerd. Toch hebben die nu echt wel de status van klassieker. Dat terwijl de Mini en Kever nog niet eens zo gek lang uit productie zijn. De originele Mini is tot en met het jaar 2000 nieuw geproduceerd en ook in ons land verkocht. De Kever is nog iets langer geproduceerd, maar de laatste jaren niet meer voor de Europese markt.
pi_132363891
quote:
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Had ik je m'n oldtimer al voorgesteld? >:) En ik heb er een berg lol mee.
Dit is een Signature....
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:08:53 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:11:34 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365640
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]

Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
dat is het systeem wat per 1-1-2013 in in gegaan nieuwe gaat per 1-1-2014 in dan krijg je weer een brief
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:12:59 #72
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
in jan of feb krijg je pas de brief met de keuze 100% of 25%
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:16:55 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365788
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
tis meer de stallings verplichting. en de uitzondering. en wat zijn fans? als jij opgegroeit bent in een mercedes 200D in de jaren 80 en die nu je volwassen bent 1 wil hebben uit dat oogpunt dan vind ik dat je fan bent. maar heey als je anders fan bent maakt mij dat ook niet uit ik vind alles met auto's goed (op opel na ;) )
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:41 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365824
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
koop ik toch een pekelbak? voor 200 kun je zat kopen en weer verkopen. veiligheid is puntje2

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:53 schreef Mehari het volgende:
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
voor een auto die nu gratis wat en de afgelopen 2 jaar 750km heeft gereden moet ik ineens 1800 euro dokken.... hij is trouwens al geschorst omdat ik er nooit meer mee reed en de verzekering verlengt moest worden.
pi_132376546
Ja, dan gaat het pijn doen.
Dat valt voor mij wel mee met een BX van 24 Euro, een eend van 11 Euro en 2 auto's van meer dan 40 jaar.
pi_132378640
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen :D

quote:
Zelfs na 2013 is deze auto voor 75% wegenbelastingvrij.
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:48:57 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132380599
Tof karretje, en zeker apart... wel een beetje aan de prijs, dat dan weer wel. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_132381402
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Spellchecker maandag 21 oktober 2013 @ 00:35:17 #79
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_132382079
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg :P
Tevens -purist.
pi_132383808
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, daar knapt hij van op... :')
Zo heb ik hem gekocht, en zo kan jij hem ook maken door de plastidip simpel te verwijderen en met een doekje thinner over de achterlichten heen gaan..

Als jij dat mooier vind.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132383838
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:08 schreef r8v2 het volgende:
Ja, die zijn een stuk beter :').
TGF by BBS velgen.. :)

Best oldscool toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132384166
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]

Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132384389
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 07:28 schreef powerflux het volgende:

[..]

Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar!
de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.
pi_132384596
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt.
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.

en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen

[ Bericht 2% gewijzigd door powerflux op 21-10-2013 08:52:21 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132385549
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
Verrek, nu je het zegt.... Ik wist het ergens wel maar realiseerde het me niet toen hier over de brief verteld werd. Dikke FAAL van de belastingdienst dus.
pi_132407544
En dan nog een heffing voor gas en diesel.

Ik vind het nog steeds een goede regeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132415953
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En dan nog een heffing voor gas en diesel.

Ik vind het nog steeds een goede regeling.
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:07:46 #88
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132416287
Daar denkt de politiek anders over.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132424321
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Klopt absoluut. Maar het is het minst slechtste alternatief t.o.v. de oude regeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:02:05 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132427588
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
je moet het ook vanuit het pluche van het binnenhof bezien natuurlijk.. Een lastenverzwaring voor ons, is voor hen een lastenverlichting (denken ze). Dat die hele regeling waarschijnlijk op termijn en over de gehele linie gezien veel meer kost als hij oplevert komen ze over een jaartje of wat pas achter :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29:41 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132438961
En in plaats van in de uitgaven te gaan snijden, komt er dan
*badumtsssss*
een nieuwe lastenverzwaring!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52:40 #92
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_132448125
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:35 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe.

- in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt

1988 = 27jaar (2015)
1989 = 28jaar (2017)
1990 = 29jaar (2019)
1991 = 30jaar (2021)
en dan vanaf 30 jaar vrij

- In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar.

en voor de compleetheid
- in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest.

Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_132451999
Het kwarttarief is toch ook een overgangsregeling?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:16:43 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132490799
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch?
jup heb een auto uit 2-1-1987

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg :P
nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:52 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen?
Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb.
bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:20:08 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132490964
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen :D

[..]

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:40:56 #96
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_132492215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:16 schreef T42 het volgende:

[..]

jup heb een auto uit 2-1-1987

[..]

nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten

[..]

bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren)
Damn....nou ja, enige voordeel is wel dat ik hem als klassieker voor 60 euro per jaar heb kunnen verzekeren en hem alleen als hobby auto gebruik. :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_132495193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef T42 het volgende:

[..]

hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij
Ja, echt tenenkrommend af en toe.

Maar zo zijn er ook nog mensen die ¤6.000,- denken te krijgen voor een basic 190D uit 1986 met 180.000km op de teller :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132499693
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Dit is een Signature....
pi_132503631
Geen nieuws.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 24 oktober 2013 @ 09:06:30 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132504476
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
censuur :O
pi_132505969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
pi_132506037
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Facts don't care about your feelings
pi_132506615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Is er al een reactie van stichting autobelangen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132507156
Nee, alleen dat ze inzicht hebben gekregen in "niet-kloppende cijfers" (1 dag voordat het op de rijksoverheid-site stond), maar daarna is het angstvallig stil gebleven. Een beetje raar dus.
pi_132512947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind

[..]

Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude.. :) 1200,00 mag je hem hebben en zelf doen.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518477
Nee zit zelf al met een bruin wrak :P
Facts don't care about your feelings
pi_132518666
1000,- maar lager ook niet, wil een 750i E32 halen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518673
2 jaar apk, nog nooit op LPG gelopen.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518773
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
pi_132520179
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132522655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44:33 #112
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132529349
bij rdw omkeuring aangevraagd voor landbouw voertuig dat is toch beter dan 8 jaar schorsen
pi_132529711
Voor welke van je 30 bolides? :P
pi_132530215
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
pi_132531696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor welke van je 30 bolides? :P
die passat?
pi_132536667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:02:33 #117
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132537348
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
pi_132545330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:04 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132546097
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132546203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13:29 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132546311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
pi_132546397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
En de rest?
pi_132546419
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
pi_132546482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:35:33 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132548511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En de rest?
is helemaal niet interessant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:11 #126
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132548771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist.
pi_132549332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.

Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.

Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
pi_132549514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.

Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.

Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
pi_132549873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]

ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.

Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.

Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.

Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.

Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
pi_132550205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.

Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+

Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.

Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132550334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.

Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+

Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.

Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:27:58 #135
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132550349
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
pi_132550549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou.

Toch wens ik je een fijn weekend toe, jong ;)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:02 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132551869
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Daarom is er dus AEB ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:35 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132551891
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
Goede begrafenis verzekering?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:16 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132553855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:12 schreef daNpy het volgende:

[..]

Goede begrafenis verzekering?
Neuh, van een crappy begrafenis heb ik zelf namelijk geen last.
pi_132554059
Daarbij is bijna elke auto van tegenwoordig een groot compromis. Vroeger had je tenminste nog echte auto's, de Duitse zeilboten met flinke fauteuils. Daar kan geen middenklasser van tegenwoordig tegenop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132554806
De "discussie" die hier nu wordt gevoerd heeft niks te maken met de oldtimer regeling of de achterliggende gedachte daarvan.

Open een nieuw topic als je wilt discussiëren over de veiligheid van auto's van nu en van vroeger. En als je dat doet, probeer dan eens met een onderbouwing te komen. Lukraak wat roepen kan iedereen.
pi_132883528
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
History became legend, legend became myth.
pi_132898845
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:25 schreef valek het volgende:
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat.

De Stichting autobelangen is ondertussen druk bezig achter de schermen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132915758
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132915912
quote:
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling.
Dit is een Signature....
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:32:10 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132916629
quote:
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in...
censuur :O
pi_132918430
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Facts don't care about your feelings
pi_132920107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132920121
Oh gelukkig :P
Facts don't care about your feelings
pi_132942391
Het blijft hatelijk. Alleen al het feit dat Weekers wegkomt met deze manier van handelen en een plan dat zeker op de lange termijn onzin is en meer geld kost dan het oplevert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133021449
En dat baseer je op de foutieve berekeningen vol met aannames van Autobelangen?

Mensen blijven toch wel autorijden. Hier in de buurt zie je belastingvrije S-klasses omgeruild worden voor S80's en andere flinke joekels van auto's (inzake: men was ruimte gewend, en men wil die ruimte behouden). Dat soort vervangingen heeft Autobelangen geen rekening mee gehouden, maar de rekenmodellen van de overheid houden daar wel rekening mee. :P
pi_133031471
Ik wil een 77er S-Klasse vervangen door een 87'er BMW 750i :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_133052451
Zou zoiets nu echt nog verkocht gaan worden voor een prijs die ook maar een beetje in de buurt van de vraagprijs ligt?

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

2000 euro voor een jetta 2


edit: dafuq, 2500 voor een matgerolde jetta 1

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
pi_133053592
VW tuners. apart volk.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133055006
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
pi_133055676
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.

Geld is het motief, nu ook grif toegegeven door Dhr. Weekers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133057589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
pi_133073001
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133075314
Met sommige oldtimers heb ik ook in de winter gereden. Nee, ze worden er niet beter van maar als je alles goed bijhoud dan is het niet zo erg. Al heb ik ook oldtimers die beslist een half jaar per jaar stilstaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:47:20 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133075621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:02:43 #163
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_133075996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:34:43 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:37:39 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.

Niet iedereen woont zo riant dat ze een eigen oprit met garage hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133085733
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:00:18 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133087126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
die
quote:
Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.

Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:

[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.

Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.

A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133089935
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:15:44 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133090197
Ze kunnen je ook ergens onderweg kentekenscannen, dan ben je ook gewoon de sjaak. of een parkeerprent oplopen, of een andere overtreding begaan; door rood, of aanhouden voor een kapot lampje.

Hun redenatie is idd dat het gewoon niet te handhaven is ook al zou hij verplaatst zijn. De enige discussievrije manier is gewoon 100% van de straat met die auto, en als je alsnog gespot wordt, heb je óf de volle mep betaald, óf je hebt een deftig probleem :)

En wat ze ook nog aanhalen; als ze dit soort overwinterings perikelen eenamaal toestaan, wordt de gewoon geschorste auto weer een discussiepunt; "ja, maar zij mogen het oooooook" (insert zeikstemmetje) ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133094085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.

Voor 1200 euro per jaar kan ik elke 5 jaar héél veel doen aan roestpreventie en plaatwerkherstel. Dus stal ik voorlopig gewoon buiten op de openbare weg, tot zich de mogelijkheid voordoet om direct aan huis te stallen.

Kortom, je argument snijdt geen hout, want zonder binnenstalling ben ik beter in de gelegenheid om mijn oldtimer in een goede conditie te houden dan met binnenstalling.

Nu kan ik natuurlijk ook mijn oldtimer ergens in een grote stalling ver buiten de bewoonde wereld zetten, zo'n (voormalige) boerenschuur. Maar dat maakt het gebruik van mijn oldtimer er niet makkelijker en aantrekkelijker op. En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden. Ver van huis stallen is dus geen optie voor een échte liefhebber!
  zondag 10 november 2013 @ 00:33:57 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097325
Ik ben wel wat meer dan 100 per maand kwijt voor het binnen stallen van mijn voertuigen.
Maar dat 100x liever als aan de straat :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133101731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
pi_133102350
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.

Ik wil met mijn betoog alleen wel ontkennen dat het binnen of buiten stallen NIETS te maken heeft met wel of geen liefhebber zijn, maar slechts met de mogelijkheden die je hebt. In stedelijk gebied is een garage aan huis of garagebox haast niet te betalen en aan een auto die 10 km buiten de stad gestald staat om maar mooi te blijven heb je niks.

Als je af en toe naar een oldtimer wil kijken die vooral mooi is, kun je beter een museumjaarkaart kopen. Kun je lekker op zondagmiddag in een automuseum bij oldtimers in perfecte staat gaan staan kwijlen.
pi_133106155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
pi_133106322
Elke politieauto heeft ook een kentekenscanner. Ik ben wel eens aangehouden omdat in hun systeem stond dat mijn oldtimer gestald was, terwijl hij al 1 maand uit de schorsing/stalling was.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 18:10:09 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133116722
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:01 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 november 2013 @ 18:46:22 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133118836
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 19:30:17 #179
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133119192
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat.
  zondag 10 november 2013 @ 19:51:40 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120153
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
  zondag 10 november 2013 @ 19:54:07 #181
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133120269
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
  zondag 10 november 2013 @ 20:03:55 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120779
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast.

De sloop is idd misschien te voorbarig... Ik ga er nog even over nadenken.
pi_133213951
quote:
Beste (naam),

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Kijken of het wat uithaalt.
pi_133214186
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt.
pi_133216928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt.
:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133217092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/

:P
pi_133217134
beetje uit de buurt, maar nooit gedacht dat zo zo goedkoop zouden zijn.

helaas dat je er alleen je auto mag stallen en niet mag sleutelen...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133224150
- Hmnee, toch maar niet -

[ Bericht 53% gewijzigd door Sounddragon op 13-11-2013 19:09:54 ]
pi_133226188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:53 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Nieuwe regels zijn een jaar uitgesteld.
http://www.autoweek.nl/ni(...)rden-jaar-uitgesteld

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
pi_133226275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ik heb het weggehaald.
pi_133226400
Goed zo, anders gaat men straks nog "Eureka" roepen, terwijl er lang geen meerderheid te vinden is in de Tweede Kamer (ook niet @ Eerste Kamer) om de regeling een jaar uit te stellen. :P
pi_133229300
Wat ik ff niet snap..
Je mag aantal maanden niet rijden? Stel je zet de auto dan op eigen terrein in een schuur ..

Wat betaal je dan voor die 3 maanden? Zelfde als rest Van het jaar? Of MOET je hem schorsen?

Of moet ik het zien net als winterstop v d motoren?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133229497
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
pi_133231925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
Ok..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133234999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133237990
Da's het enige, de rest heeft het niet overleefd en Weekers heeft aangegeven dat een jaar uitstel niet kan ivm het gat dat dan ineens in Belastingplan 2014 geslagen zal worden. Reken er maar op dat het voor 99% zeker doorgaat.
pi_133243184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

quote:
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133245131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

[..]

Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Dat is wat ik poste :P.
pi_133245729
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:17 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat is wat ik poste :P.
ok :) dan staat het er dubbel, maar mijn post was een vraag naar BW
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133246658
Dus 19 november wordt het spannend?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133248752
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks spannends aan, het is een gelopen race.
Beetje positief blijven hoor... ;)
Dit is een Signature....
pi_133249303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

[..]

Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Het debat in de Tweede Kamer is de bron, gisteren de hele dag uitgezonden op Politiek24 en op internet. Verslag ervan is hier te lezen: http://www.oudevolvo.nl/b(...)egeling-door-ja-nee/
pi_133255264
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:56:50 #205
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_133262408
Voor die 120,= p/j max is het onzin om een zware benzine kar weg te doen

Als je nou zo'n LPG / Diesel amerikaans bakbeest bus ding hebt van 3200KG tja das weer een ander verhaal.....

Bij mijn ouders in de straat heeft er iemand 2 van die enorme A-Team achtige gevallen van 1978 en van 1985

Die van 1985 hebben ze allang verkocht en een nieuwe fiat pinda ( :') ) voor terug gekocht en de ander gaat de stalling in en gaan ze alleen nog in de zomermaanden mee rijden

Die van 85 was hun "roestige misbruik wagen" op LPG (45.000km/j) en die van 78 is een diesel die van antenne tot bumper helemaal gerestaureerd is met een moderner diesel blok (3500 KM/j)
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_133263758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Pics? :@
  donderdag 14 november 2013 @ 22:09:58 #207
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133268377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...
  donderdag 14 november 2013 @ 22:13:59 #208
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_133268596
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...
Maakt geen bal uit, max 120,= p/j
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_133277006
@Coltz40



Dit was mijn vorige. Ik heb nu een knal gele, nog geen foto's van. 640 kilgram. Ga dus hele jaar doorrijden, aangezien hier in de randstad een verwarmde garage te duur is.

@TheSilentEnigma

Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht?

Ik rij het hele jaar door.

1300 kilogram was ook maar een voorbeeld, voor als je daar de volle 100 % wegenbelasting moet betalen.
pi_133277021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:07 schreef silenthill het volgende:

Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht?

klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133277077
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.

Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
pi_133277120
er zullen vast bedrijven/boeren/stallingen op in springen waardoor er meer stallingsmogelijkheden komen

net zoals veel boeren overgegaan zijn op caravan/camperstallingen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:31:52 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133277329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef silenthill het volgende:
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.

Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
Een 635CSI hebben zonder stalling is misdadig. ;)
Anyway, als je die ¤75 MRB per maand niet op kan hoesten , kan je ook geen 635 op de weg houden.
Het is geen 200DPochetSuzuki :P

Ben het ook niet eens met het MRB-beleid in NL; maar als iedereen zo graag een uitkering of andere toeslag wil hebben, moet het ergens vandaan komen. En wat is makkelijker dan de nationale melkkoe?
Get real.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133277411
Toch zal ik zo lang mogelijk een oldtimer als 2de auto rijden.
Liefst een type wat je weinig meer ziet rijden.

Veel bekijks en veel rijplezier.

Nou is mijn daily ook wel afwijkend. Stuur rechts, krijg je ook wel leuke reacties op :P
pi_133281120
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133281347
quote:
Eurocommissaris Rehn schrijft dat Nederland geen marges inbouwt maar precies binnen de regels blijft. Hij roept Den Haag dan ook op om het herfstakkoord en de begroting voor volgend jaar zonder verdere compromissen uit te voeren
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html

Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.
pi_133281405
Wat opzich opvallend is gezien het beleid in buurlanden (ik noem een Duitsland).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133281607
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
pi_133281627
Tja NL danst altijd naar de pijpen van de EU. Naar het volk luistert men niet, maar als men in de EU aan 1 ding denkt heeft NL het al ingevoerd. :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:31:11 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133302478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:09 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
En ik zou voor stallen gaan, ik gebruik de auto echt als 'tweede auto' en kan prima zonder. Vind het wel jammer, maar het scheelt me te veel geld voor die paar honderd kilometer die ik in die drie maanden zou rijden.
pi_133314890
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:00 schreef r8v2 het volgende:
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
hoe werkt het daar nu?
pi_133316665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

hoe werkt het daar nu?
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud :).
pi_133316838
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:06 schreef r8v2 het volgende:

[..]

- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud :).
Die O plaat is dan niet gewijzigd, klopt dat? En die tweede regeling is nieuw?
pi_133316855
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest?
pi_133316875
Jep. De tweede regeling was eerst met volle belasting (wel iets minder dan normaal geloof ik) en gewoon een jaarlijkse keuring.
pi_133316892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest?
Aangezien ik geen Belg ben kan ik dat niet beantwoorden..
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:16:12 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133316896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo.
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133329035
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.
Dat is Nissan, geen BMW.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:42:39 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133331882
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat is Nissan, geen BMW.
Egal; dik blok met vooroorlogse techniek in een redelijk zware bak.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:45:55 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133331965
Snelweg verbruik is lager als stads verkeer. En juist met die motoren ga je dat flink merken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 november 2013 @ 01:02:57 #231
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_133333763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html

Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de nieuwe oldtimerregeling.. Het ging uiteindelijk toch om het milieu en niet over de extra inkomsten :') _!
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_133341540
Feit is dat het onderdeel uitmaakt van Belastingplan 2014, er wordt alleen over het gehele Belastingplan gestemd straks en niet over "losse onderdelen" ervan. Dus het heeft er wel degelijk mee te maken. ;)
pi_133413894
Zojuist zijn de stemmingen geweest in de Tweede Kamer (was live te volgen via Politiek24). Alle moties en amendementen om de regeling te versoepelen of uit te stellen zijn allen verworpen. Ook is het Belastinplan 2014 (waar de oldtimerregeling deel van uitmaakt) unaniem aangenomen. Dat de Eerste Kamer de nieuwe oldtimerregeling gaat wegstemmen lijkt wel heel ver weg gezien de steun van de partijen die de regeling wél steunen. Zeker als Belastingplan 2014 als een totaalpakket wordt aangeboden in de Eerste Kamer.
pi_133414116
Is er bekend wie voor/tegen het amendement stemde?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133414563
CDA, SP, PVV, die eenmansfractie van die ex-PVV'er en 50plus. De rest verwierp de motie. Opvallend: bij de motie Van Vliet (om de huidige regeling te laten zoals die is) stemde CDA niet voor. Beetje vreemd, dus geen idee wat die eigenlijk wel willen. Nog opvallender: het CDA was in haar verkiezingsplannen nog fel over oldtimers, en moest de vrijstelling in zijn geheel afgeschaft worden. ;)
pi_133414775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef Bart-Willem het volgende:
CDA, SP, PVV, die eenmansfractie van die ex-PVV'er en 50plus. De rest verwierp de motie. Opvallend: bij de motie Van Vliet (om de huidige regeling te laten zoals die is) stemde CDA niet voor. Beetje vreemd, dus geen idee wat die eigenlijk wel willen. Nog opvallender: het CDA was in haar verkiezingsplannen nog fel over oldtimers, en moest de vrijstelling in zijn geheel afgeschaft worden. ;)
We kunnen dus stellen dat de nieuwe regeling vanaf januari 2014 er komt?
History became legend, legend became myth.
pi_133415000
Ja, de kans dat de Eerste Kamer tegen het Belastingplan 2014 zal stemmen is echt héél minimaal.
pi_133417341
:|W |:( }:|
Dit is een Signature....
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:59:25 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133417373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:58 schreef virl3 het volgende:
:|W |:( }:|
Had je anders verwacht? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133418541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Had je anders verwacht? :)
Gehoopt wel .. Dit was een uiting van goh da's best wel balen.
Dit is een Signature....
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:59:40 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:00:58 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133419027
De regeling ging toch geld opleveren? :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:02:42 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:05:11 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133419183
Kabinet rijdt nationale oldtimerpark in de prak

Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby.

Dat krijg je met een kabinet dat iedere kans op lastenverzwaring aangrijpt: ook je hobby is niet meer veilig voor de grijpgrage graaihandjes van Rutte 2. Vandaag is de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar gesneuveld in de Kamer. Er komt geen uitstel en geen overgangsregeling. Ook voor klassiekers die tien maanden per jaar onder een doek in de garage staan om ze uit weer & wind te houden, moet wegenbelasting opgehoest gaan worden van Weekers. Ondanks de weerstand van veel autoliefhebbers en ondanks valse info, rijdt Weekers hiermee een stukje cultuurhistorie total loss. Omdat het kabinet iedere cent nodig heeft. Niet dat ze veel zullen hebben aan deze belastingmaatregel. CDA'er Omtzigt denkt tenminste dat het bejaarde wagenpark zal worden geëxporteerd, geschorst en verkocht, maar in ieder geval niet de beoogde belasting op zal brengen. En daar kon ie wel eens gelijk in krijgen (zie ook: btw- en accijnsverhoging versus tanken & boodschappen doen over de grens). Het Nederlandse asfalt is weer een stukje grijzer geworden vandaag. Eeuwig zonde.

Geenstijl
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:13:33 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133419525
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Update:

Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert. :{w
pi_133419588
Maar wat betekent dit op korte termijn, nog specifieker, voor januari en februari 2014? Want ik wil eigenlijk weer een oldtimer kopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133419744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:05 schreef AchJa het volgende:
Kabinet rijdt nationale oldtimerpark in de prak

Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby.

Dat krijg je met een kabinet dat iedere kans op lastenverzwaring aangrijpt: ook je hobby is niet meer veilig voor de grijpgrage graaihandjes van Rutte 2. Vandaag is de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar gesneuveld in de Kamer. Er komt geen uitstel en geen overgangsregeling. Ook voor klassiekers die tien maanden per jaar onder een doek in de garage staan om ze uit weer & wind te houden, moet wegenbelasting opgehoest gaan worden van Weekers. Ondanks de weerstand van veel autoliefhebbers en ondanks valse info, rijdt Weekers hiermee een stukje cultuurhistorie total loss. Omdat het kabinet iedere cent nodig heeft. Niet dat ze veel zullen hebben aan deze belastingmaatregel. CDA'er Omtzigt denkt tenminste dat het bejaarde wagenpark zal worden geëxporteerd, geschorst en verkocht, maar in ieder geval niet de beoogde belasting op zal brengen. En daar kon ie wel eens gelijk in krijgen (zie ook: btw- en accijnsverhoging versus tanken & boodschappen doen over de grens). Het Nederlandse asfalt is weer een stukje grijzer geworden vandaag. Eeuwig zonde.

Geenstijl
Raar stukje?? Dit betekend dat het kwart tarief voorstel met winterschorsing ook de nek om is gedraaid?????
Dit is een Signature....
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:24:52 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133419936
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:19 schreef virl3 het volgende:

[..]

Raar stukje?? Dit betekend dat het kwart tarief voorstel met winterschorsing ook de nek om is gedraaid?????
Daar lijkt het wel op in dit stuk, maar ja, Geenstijl...
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:47:10 #249
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133420784
Ik verwacht nog wel een actie vanuit de lobby eigenlijk. Hoe dan ook, morgen toch maar vast een afspraak met de garage inplannen (moet toch weg voor een onderhoudsbeurt) om de gastank te laten verwijderen.
pi_133420925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Update:

Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert. :{w
Wat gaf de sloop er nog voor dan dat dat aantrekkelijker was dan op de 2e hands markt zetten?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:51:03 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133420964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef powerflux het volgende:

[..]

Wat gaf de sloop er nog voor dan dat dat aantrekkerlijker was dan op de 2e hands markt zetten?
Veel te weinig, maar daar ging het mij niet om. Principe kwestie.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:01:55 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133421443
En het volgende kan er natuurlijk ook wel bij:

quote:
Tweede Kamer stemt in met hogere accijns diesel en LPG

Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft vandaag ingestemd met het Belastingplan 2014 en daarmee met circa 1 miljard euro lastenverhoging voor autorijdend Nederland. Accijnzen gaan omhoog, motorrijtuigenbelasting (MRB) gaat omhoog en de aanschafbelasting (BPM) gaat omhoog.

VVD, PvdA, D66, SGP en ChristenUnie sloten in oktober een akkoord over de begroting voor 2014 en spraken daarin af dat de voorgenomen accijnsverhoging van 3 en 7 cent per liter op diesel en LPG per 1 januari ongemoeid zou blijven, evenals de inmiddels jaarlijkse inflatiecorrectie op de accijnzen van alle brandstoffen (en bovenop al die verhogingen komt ook nog 21 procent BTW). Daarnaast gaven de partijen fiat voor het deels schrappen van MRB-vrijstellingen voor oldtimers en werd de MRB-compensatie voor zuinige auto's teruggedraaid. Als klap op de vuurpijl besloten de vijf partijen om vanaf 1 januari 2015 de BPM op zuinige auto's flink te verhogen. Samen met allerlei andere maatregelen is de automobilist voor zo'n 1 miljard euro extra aan de beurt, bovenop de circa 20 miljard die reeds op jaarbasis aan de schatkist wordt afgedragen.

Desastreus
CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt diende een amendement in en stelde voor de accijnsverhoging voor diesel terug te draaien, mede omdat deze desastreuze gevolgen gaat hebben voor pomphouders in de grensstreek. Diesel wordt immers duurder dan in België en Duitsland en transporteurs zullen hun vrachtwagens in het buitenland gaan voltanken, met honderden liters tegelijk. Het prijsverschil voor benzine bedraagt door het Nederlandse accijnsbeleid al sinds jaar en dag tussen de 15 en 20 cent per liter, waardoor geen enkele particulier meer bij een pomp aan de Nederlandse kant van de grens tankt. Ook tabak, drank en de wekelijkse boodschappen worden bij de Zuider- en Oosterburen ingeslagen. Belgische en Duitse ondernemers (en hun ministers van Financiën) zijn de lachende derde, terwijl Nederlandse ondernemers hun zaak moeten sluiten. VVD, PvdA, D66, SGP en ChristenUnie, die samen tevens een meerderheid in de Eerste Kamer vertegenwoordigen, hebben hiervoor echter hun ogen gesloten. Medio december buigt de Eerste Kamer zich ook nog over het Belastingplan 2014.
Bovag

:r
pi_133421649
Wat een compleet bord voor de kop zeg, ongelofelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:11:29 #254
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133421885
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:01 schreef AchJa het volgende:
En het volgende kan er natuurlijk ook wel bij:

[..]

Bovag

:r
Voor de diesel- en LPG-oldtimers zal dit weinig uitmaken omdat die massaal geëxporteerd/gesloopt/teruggebouwd zullen worden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:13:16 #255
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133421961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Veel te weinig, maar daar ging het mij niet om. Principe kwestie.
Uit principe een rijdende MB W123 naar de sloop brengen omdat je er anders belasting voor zou moeten betalen? Jouw principe is dat je duidelijk wilt maken dat je de auto reed vanwege de belastingvrijstelling i.p.v. uit liefhebberij?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:15:13 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133422055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Uit principe een rijdende MB W123 naar de sloop brengen omdat je er anders belasting voor zou moeten betalen? Jouw principe is dat je duidelijk wilt maken dat je de auto reed vanwege de belastingvrijstelling i.p.v. uit liefhebberij?
Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
pi_133422096
Ligt het nu aan mij of is het kamerdebat van vandaag niet veel nieuws onder de zon? Er komt geen overgangsregeling, andere plannen blijven als waar we al op gerekend hadden.

Had ook geen overgangsregeling verwacht. Te veel gedoe.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:24:51 #258
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133422509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
Hmm, daar heb je een punt. Toch zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen geloof ik...
pi_133423319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:16 schreef Nucky het volgende:
Ligt het nu aan mij of is het kamerdebat van vandaag niet veel nieuws onder de zon? Er komt geen overgangsregeling, andere plannen blijven als waar we al op gerekend hadden.

Had ook geen overgangsregeling verwacht. Te veel gedoe.
Je suggereert dat iedereen nu het volle pond moet betalen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133423690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar wat betekent dit op korte termijn, nog specifieker, voor januari en februari 2014? Want ik wil eigenlijk weer een oldtimer kopen.
Voor januari en februari 2014 hoeft de oldtimer op benzine (die in de overgangsregeling valt) nog niet geschorst te worden. De bezitters van oldtimers op benzine ontvangen in maart een brief van de belastingdienst waarin staat hoe men gebruik kan gaan maken van deze overgangsregeling. Voor 2014 geldt dus dat er alleen in december de oldtimer van straat moet verdwijnen, voor 2015 en later geldt dus wel gewoon de "ophokplicht" voor de maanden januari, februari en december.
pi_133423865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen.
En wat komt ervoor in de plaats? Juist ja: een belastingplichtige auto. En daarmee worden die ingeschatte opbrengsten "die tegen zouden vallen" alsnog binnengehaald. :P

Hier in de buurt stond een belastingvrije S-klasse, die is een paar weken terug ingeruild voor een S80. Als meer mensen met een belastingvrij slagschip dat doen, dan worden die opbrengsten alsnog gehaald vermoed ik. :+
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:54:52 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133424099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

En wat komt ervoor in de plaats? Juist ja: een belastingplichtige auto. En daarmee worden die ingeschatte opbrengsten "die tegen zouden vallen" alsnog binnengehaald. :P
Die had ik al. Als je ff terugleest kun je zien dat ik van twee naar 1 auto ben gegaan. ;)

Ergo: De W123 betaalt geen belasting, worden geen onderdelen meer voor gehaald, wordt niet meer mee getankt voor de leuke ritten, wordt geen onderhoud meer aan gepleegd etc.

Weekers kan in mijn geval rekenen tot hij een ons weegt maar het levert hem minder op.
pi_133424787
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:12 #264
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133425056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Niet als de 123 vooral hobbymatig werd gebruikt natuurlijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:16:56 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133425355
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:17:13 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133425371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Nee. Maar blijf dat vooral geloven, jij rekent je ook al rijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:20:12 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133425604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
Of in het weekend ff een stuk voor de lol toeren etc. Dat ga je ook echt doen in de auto waar je de rest van de week al in zit... :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:32:32 #268
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_133426320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ;)
Ik tank elke week in Poppel, van mij mogen ze vandaag nog kapotvallen in Den Haag :W
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_133426419
Ik denk dat als ik mijn 96 nu weg zou doen, dat het niet bepaald voordeel oplevert voor de overheid - zelfs al zou ik hetzelfde aantal kilometers 'overhevelen' naar mijn dagelijkse auto. Het zal bij een ieder op een andere manier liggen, maar bij mij zouden ze enkel verliezen :P

Voor de rest; /care. De mensen die voldoende van hun auto houden vinden wel een manier om hem te houden. De mensen die er dagelijks in willen rijden zullen hopelijk wel inzien dat met regelmatig gebruik het niet onredelijk is daar gewoon voor belast te worden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:34:25 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133426422
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:32 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik tank elke week in Poppel, van mij mogen ze vandaag nog kapotvallen in Den Haag :W
Ik ga het ook eens uitrekenen... Inclusief boodschappen moet ik een heel eind kunnen komen denk ik (ongeveer 90km van de Duitse grens).
pi_133426674
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Je suggereert dat iedereen nu het volle pond moet betalen?
Nou, eigenlijk snap ik niet helemaal wat er nu besloten is. Is onderstaand nog van toepassing?

pi_133430714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo :')
Hahaa! Wat dacht je hier van? De http://www.citybugclub.nl/!! Word mischien binnenkort errug populair on ex oldtimer op diesel bezitters die toch weer 't club gevoel willen hebben.. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 19-11-2013 22:53:21 ]
Dit is een Signature....
pi_133432155
Gaat get nou nog door de regeling??
pi_133432482
Ja, de overgangsregeling gaat door. Dat stukje van Geenstijl zet veel mensen op het verkeerde been, maar de overgangsregeling is gewoon intact gebleven.
pi_133434409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:47 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Voor januari en februari 2014 hoeft de oldtimer op benzine (die in de overgangsregeling valt) nog niet geschorst te worden. De bezitters van oldtimers op benzine ontvangen in maart een brief van de belastingdienst waarin staat hoe men gebruik kan gaan maken van deze overgangsregeling. Voor 2014 geldt dus dat er alleen in december de oldtimer van straat moet verdwijnen, voor 2015 en later geldt dus wel gewoon de "ophokplicht" voor de maanden januari, februari en december.
Maar moet gas er dan wel uit? En waar heb je dit vandaan?
History became legend, legend became myth.
pi_133434522
LPG moet eruit, alles valt terug te lezen op de site van de Belastingdienst, Tweedekamer.nl en interviews met Weekers bij o.a. BNR autoshow en dat ene Tros-radioprogramma (naam even kwijt). :)
pi_133436261
Heb de mijne net op tijd omgebouwd dan.. En op tijd de Benz niet omgebouwd naar LPG.. :P

*fieuw*

oh ja, brandstof mag van mij part 2 euro de liter kosten, zo kun je zien hoe SCHANDALIG de overheid is. Ik tank toch hier lekker over de grens voor 1.45/1.50 de liter Super95 of V-Power voor 1.55. Maar heb wel te doen met mensen die niet in de buurt van Duitsland wonen.. :{
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 20 november 2013 @ 08:35:26 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133437375
In België was de brandstofprijs weer gestegen gisteren; vorige week nog 1.44, gisteren betaalde ik 147.9 ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133438871
Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 afgelopen maandag 18 november:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.


Er verandert dus structureel niets aan wat we allemaal al wisten. En je mag in 2014 in januari en februari nog wel de weg op. (zou je willen met je oldtimer). Dit is en blijft het dus:



Capiche?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 20-11-2013 13:03:59 ]
pi_133439276
Het blijft jammer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133439567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Nucky het volgende:

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
:')
  woensdag 20 november 2013 @ 16:16:34 #282
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_133450747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:17 schreef Nucky het volgende:
Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 afgelopen maandag 18 november:

Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron

Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers.
Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg.
Oordeel: Ontraden.


Er verandert dus structureel niets aan wat we allemaal al wisten. En je mag in 2014 in januari en februari nog wel de weg op. (zou je willen met je oldtimer). Dit is en blijft het dus:

[ afbeelding ]

Capiche?
Dus die overgangsregeling voor benzine's komt er dus toch?
:?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_133451123
quote:
5s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:16 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Dus die overgangsregeling voor benzine's komt er dus toch?
:?
Het is maar hoe je 'overgangsregeling' definieert. 'Overgangsregeling' doet vermoeden dat het een regeling tussen twee andere regelingen in is.

Dit zijn naar mijn mening gewoon nieuwe regels, die ingaan op 1 januari 2014.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:13:31 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133453072
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 20 november 2013 @ 18:26:22 #285
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133455602
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig :')
Ze snappen het zelf ook niet meer. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133463705
Ik ben wel zó strontziek van die oldtimer kwestie.
  donderdag 21 november 2013 @ 00:50:22 #287
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_133472204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:18 schreef marcooooow het volgende:
Ik ben wel zó strontziek van die oldtimer kwestie.
Heel Nederland is er strontziek van alleen daar in Den Haag vermaken ze zich met de dag meer :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_133515240
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:50 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Heel Nederland is er strontziek van alleen daar in Den Haag vermaken ze zich met de dag meer :')
Het zijn letterlijk allemaal nutteloze regelgevingen om de begroting maar sluitend te krijgen. Wel opvallen dat ze daar zo open over zijn in de regering.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 25 november 2013 @ 23:15:37 #290
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133628570
Nu moet ik bij iedere W126 die ik zie, aan deze kneus denken. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133628715
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:15 schreef Hyperdude het volgende:
Nu moet ik bij iedere W126 die ik zie, aan deze kneus denken. :(
1 ding scheelt in de winter denk je niet meer aan hem
pi_133633652
Ik ben zo benieuwd hoeveel geld de regering aan mijn 2CV van 32 jaar oud overhoudt :') Kwarttarief op een auto van 560 kilogram. Dat komt neer op een knaak per maand. Die ik, uiteraard, per acceptgiro betaal.

Wedden dat het meer kost dan het oplevert :')
pi_133634947
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:07:36 #294
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133635344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Update:

Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert. :{w
top ^O^ je weet dat je de regering veel meer had kunnen pesten met 45km registratie?
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:08:19 #295
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133635361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoeveel geld de regering aan mijn 2CV van 32 jaar oud overhoudt :') Kwarttarief op een auto van 560 kilogram. Dat komt neer op een knaak per maand. Die ik, uiteraard, per acceptgiro betaal.

Wedden dat het meer kost dan het oplevert :')
systeem + controle kost zowiezo al meer dan wat het opbrengt volgens de rekenkamer
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:11:17 #296
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133635432
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of in het weekend ff een stuk voor de lol toeren etc. Dat ga je ook echt doen in de auto waar je de rest van de week al in zit... :')
uhm jah dat doe ik ;)
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:12:27 #297
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133635457
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 02:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb de mijne net op tijd omgebouwd dan.. En op tijd de Benz niet omgebouwd naar LPG.. :P

*fieuw*

oh ja, brandstof mag van mij part 2 euro de liter kosten, zo kun je zien hoe SCHANDALIG de overheid is. Ik tank toch hier lekker over de grens voor 1.45/1.50 de liter Super95 of V-Power voor 1.55. Maar heb wel te doen met mensen die niet in de buurt van Duitsland wonen.. :{
andere landen hebben belasting op brandstof en dan nog zijn ze goedkoper???
pi_133635462
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:08 schreef T42 het volgende:

[..]

systeem + controle kost zowiezo al meer dan wat het opbrengt volgens de rekenkamer
Daarom verwacht ik ook dat het allemaal wel los zal gaan lopen, met een beetje geluk duurt het 3 maanden :P
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:13:03 #299
53151 T42
Pinball Wizard
pi_133635471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:13 schreef daNpy het volgende:
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig :')
net gestart ze hebben niet eens het geduld dat te testen
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:40:08 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133636102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:

http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.

En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
censuur :O
pi_133636686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.

En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
In mijn beleving is er een groot verschil tussen dagelijks of hobbymatig gebruik. Bij invoer van de 'wintermaanden' regeling alleen, had men de eerste categorie gebruikers kunnen uitsluiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')