Niks spannends aan, het is een gelopen race.quote:Op donderdag 14 november 2013 11:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus 19 november wordt het spannend?
Beetje positief blijven hoor...quote:Op donderdag 14 november 2013 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niks spannends aan, het is een gelopen race.
Het debat in de Tweede Kamer is de bron, gisteren de hele dag uitgezonden op Politiek24 en op internet. Verslag ervan is hier te lezen: http://www.oudevolvo.nl/b(...)egeling-door-ja-nee/quote:Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven
[..]
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Pics?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.
Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.
Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.
Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram.
Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.
Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...quote:Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.
Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.
Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.
Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram.
Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.
Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Maakt geen bal uit, max 120,= p/jquote:Op donderdag 14 november 2013 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...
klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaarquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:07 schreef silenthill het volgende:
Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht?
Een 635CSI hebben zonder stalling is misdadig.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef silenthill het volgende:
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.
Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.htmlquote:Eurocommissaris Rehn schrijft dat Nederland geen marges inbouwt maar precies binnen de regels blijft. Hij roept Den Haag dan ook op om het herfstakkoord en de begroting voor volgend jaar zonder verdere compromissen uit te voeren
En ik zou voor stallen gaan, ik gebruik de auto echt als 'tweede auto' en kan prima zonder. Vind het wel jammer, maar het scheelt me te veel geld voor die paar honderd kilometer die ik in die drie maanden zou rijden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:09 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
hoe werkt het daar nu?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:00 schreef r8v2 het volgende:
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)quote:
Die O plaat is dan niet gewijzigd, klopt dat? En die tweede regeling is nieuw?quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:06 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud .
Aangezien ik geen Belg ben kan ik dat niet beantwoorden..quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest?
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo.
Dat is Nissan, geen BMW.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.
Egal; dik blok met vooroorlogse techniek in een redelijk zware bak.quote:
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de nieuwe oldtimerregeling.. Het ging uiteindelijk toch om het milieu en niet over de extra inkomsten _!quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html
Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.
We kunnen dus stellen dat de nieuwe regeling vanaf januari 2014 er komt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef Bart-Willem het volgende:
CDA, SP, PVV, die eenmansfractie van die ex-PVV'er en 50plus. De rest verwierp de motie. Opvallend: bij de motie Van Vliet (om de huidige regeling te laten zoals die is) stemde CDA niet voor. Beetje vreemd, dus geen idee wat die eigenlijk wel willen. Nog opvallender: het CDA was in haar verkiezingsplannen nog fel over oldtimers, en moest de vrijstelling in zijn geheel afgeschaft worden.
Had je anders verwacht?quote:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op dinsdag 19-11-2013 om 16:11:23 Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby. reageer retweet
De politiek is in de veronderstelling dat iedere oldtimer plotseling belasting gaat betalen...quote:
Update:quote:Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Raar stukje?? Dit betekend dat het kwart tarief voorstel met winterschorsing ook de nek om is gedraaid?????quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:05 schreef AchJa het volgende:
Kabinet rijdt nationale oldtimerpark in de prak
Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby.
Dat krijg je met een kabinet dat iedere kans op lastenverzwaring aangrijpt: ook je hobby is niet meer veilig voor de grijpgrage graaihandjes van Rutte 2. Vandaag is de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar gesneuveld in de Kamer. Er komt geen uitstel en geen overgangsregeling. Ook voor klassiekers die tien maanden per jaar onder een doek in de garage staan om ze uit weer & wind te houden, moet wegenbelasting opgehoest gaan worden van Weekers. Ondanks de weerstand van veel autoliefhebbers en ondanks valse info, rijdt Weekers hiermee een stukje cultuurhistorie total loss. Omdat het kabinet iedere cent nodig heeft. Niet dat ze veel zullen hebben aan deze belastingmaatregel. CDA'er Omtzigt denkt tenminste dat het bejaarde wagenpark zal worden geëxporteerd, geschorst en verkocht, maar in ieder geval niet de beoogde belasting op zal brengen. En daar kon ie wel eens gelijk in krijgen (zie ook: btw- en accijnsverhoging versus tanken & boodschappen doen over de grens). Het Nederlandse asfalt is weer een stukje grijzer geworden vandaag. Eeuwig zonde.
Geenstijl
Daar lijkt het wel op in dit stuk, maar ja, Geenstijl...quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:19 schreef virl3 het volgende:
[..]
Raar stukje?? Dit betekend dat het kwart tarief voorstel met winterschorsing ook de nek om is gedraaid?????
Wat gaf de sloop er nog voor dan dat dat aantrekkelijker was dan op de 2e hands markt zetten?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Update:
Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |