abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133021449
En dat baseer je op de foutieve berekeningen vol met aannames van Autobelangen?

Mensen blijven toch wel autorijden. Hier in de buurt zie je belastingvrije S-klasses omgeruild worden voor S80's en andere flinke joekels van auto's (inzake: men was ruimte gewend, en men wil die ruimte behouden). Dat soort vervangingen heeft Autobelangen geen rekening mee gehouden, maar de rekenmodellen van de overheid houden daar wel rekening mee. :P
pi_133031471
Ik wil een 77er S-Klasse vervangen door een 87'er BMW 750i :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_133052451
Zou zoiets nu echt nog verkocht gaan worden voor een prijs die ook maar een beetje in de buurt van de vraagprijs ligt?

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

2000 euro voor een jetta 2


edit: dafuq, 2500 voor een matgerolde jetta 1

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
pi_133053592
VW tuners. apart volk.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133055006
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
pi_133055676
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.

Geld is het motief, nu ook grif toegegeven door Dhr. Weekers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133057589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
pi_133073001
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133075314
Met sommige oldtimers heb ik ook in de winter gereden. Nee, ze worden er niet beter van maar als je alles goed bijhoud dan is het niet zo erg. Al heb ik ook oldtimers die beslist een half jaar per jaar stilstaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:47:20 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133075621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:02:43 #163
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_133075996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:34:43 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:37:39 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.

Niet iedereen woont zo riant dat ze een eigen oprit met garage hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133085733
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:00:18 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133087126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
die
quote:
Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.

Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:

[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.

Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.

A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133089935
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:15:44 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133090197
Ze kunnen je ook ergens onderweg kentekenscannen, dan ben je ook gewoon de sjaak. of een parkeerprent oplopen, of een andere overtreding begaan; door rood, of aanhouden voor een kapot lampje.

Hun redenatie is idd dat het gewoon niet te handhaven is ook al zou hij verplaatst zijn. De enige discussievrije manier is gewoon 100% van de straat met die auto, en als je alsnog gespot wordt, heb je óf de volle mep betaald, óf je hebt een deftig probleem :)

En wat ze ook nog aanhalen; als ze dit soort overwinterings perikelen eenamaal toestaan, wordt de gewoon geschorste auto weer een discussiepunt; "ja, maar zij mogen het oooooook" (insert zeikstemmetje) ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133094085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.

Voor 1200 euro per jaar kan ik elke 5 jaar héél veel doen aan roestpreventie en plaatwerkherstel. Dus stal ik voorlopig gewoon buiten op de openbare weg, tot zich de mogelijkheid voordoet om direct aan huis te stallen.

Kortom, je argument snijdt geen hout, want zonder binnenstalling ben ik beter in de gelegenheid om mijn oldtimer in een goede conditie te houden dan met binnenstalling.

Nu kan ik natuurlijk ook mijn oldtimer ergens in een grote stalling ver buiten de bewoonde wereld zetten, zo'n (voormalige) boerenschuur. Maar dat maakt het gebruik van mijn oldtimer er niet makkelijker en aantrekkelijker op. En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden. Ver van huis stallen is dus geen optie voor een échte liefhebber!
  zondag 10 november 2013 @ 00:33:57 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097325
Ik ben wel wat meer dan 100 per maand kwijt voor het binnen stallen van mijn voertuigen.
Maar dat 100x liever als aan de straat :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133101731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
pi_133102350
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.

Ik wil met mijn betoog alleen wel ontkennen dat het binnen of buiten stallen NIETS te maken heeft met wel of geen liefhebber zijn, maar slechts met de mogelijkheden die je hebt. In stedelijk gebied is een garage aan huis of garagebox haast niet te betalen en aan een auto die 10 km buiten de stad gestald staat om maar mooi te blijven heb je niks.

Als je af en toe naar een oldtimer wil kijken die vooral mooi is, kun je beter een museumjaarkaart kopen. Kun je lekker op zondagmiddag in een automuseum bij oldtimers in perfecte staat gaan staan kwijlen.
pi_133106155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
pi_133106322
Elke politieauto heeft ook een kentekenscanner. Ik ben wel eens aangehouden omdat in hun systeem stond dat mijn oldtimer gestald was, terwijl hij al 1 maand uit de schorsing/stalling was.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 18:10:09 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133116722
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:01 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 november 2013 @ 18:46:22 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133118836
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 19:30:17 #179
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133119192
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat.
  zondag 10 november 2013 @ 19:51:40 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120153
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
  zondag 10 november 2013 @ 19:54:07 #181
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133120269
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
  zondag 10 november 2013 @ 20:03:55 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120779
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast.

De sloop is idd misschien te voorbarig... Ik ga er nog even over nadenken.
pi_133213951
quote:
Beste (naam),

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Kijken of het wat uithaalt.
pi_133214186
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt.
pi_133216928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt.
:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133217092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/

:P
pi_133217134
beetje uit de buurt, maar nooit gedacht dat zo zo goedkoop zouden zijn.

helaas dat je er alleen je auto mag stallen en niet mag sleutelen...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133224150
- Hmnee, toch maar niet -

[ Bericht 53% gewijzigd door Sounddragon op 13-11-2013 19:09:54 ]
pi_133226188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:53 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Nieuwe regels zijn een jaar uitgesteld.
http://www.autoweek.nl/ni(...)rden-jaar-uitgesteld

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
pi_133226275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ik heb het weggehaald.
pi_133226400
Goed zo, anders gaat men straks nog "Eureka" roepen, terwijl er lang geen meerderheid te vinden is in de Tweede Kamer (ook niet @ Eerste Kamer) om de regeling een jaar uit te stellen. :P
pi_133229300
Wat ik ff niet snap..
Je mag aantal maanden niet rijden? Stel je zet de auto dan op eigen terrein in een schuur ..

Wat betaal je dan voor die 3 maanden? Zelfde als rest Van het jaar? Of MOET je hem schorsen?

Of moet ik het zien net als winterstop v d motoren?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133229497
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
pi_133231925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
Ok..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133234999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133237990
Da's het enige, de rest heeft het niet overleefd en Weekers heeft aangegeven dat een jaar uitstel niet kan ivm het gat dat dan ineens in Belastingplan 2014 geslagen zal worden. Reken er maar op dat het voor 99% zeker doorgaat.
pi_133243184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

quote:
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133245131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

[..]

Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Dat is wat ik poste :P.
pi_133245729
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:17 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat is wat ik poste :P.
ok :) dan staat het er dubbel, maar mijn post was een vraag naar BW
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133246658
Dus 19 november wordt het spannend?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133248752
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks spannends aan, het is een gelopen race.
Beetje positief blijven hoor... ;)
Dit is een Signature....
pi_133249303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

[..]

Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Het debat in de Tweede Kamer is de bron, gisteren de hele dag uitgezonden op Politiek24 en op internet. Verslag ervan is hier te lezen: http://www.oudevolvo.nl/b(...)egeling-door-ja-nee/
pi_133255264
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:56:50 #205
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_133262408
Voor die 120,= p/j max is het onzin om een zware benzine kar weg te doen

Als je nou zo'n LPG / Diesel amerikaans bakbeest bus ding hebt van 3200KG tja das weer een ander verhaal.....

Bij mijn ouders in de straat heeft er iemand 2 van die enorme A-Team achtige gevallen van 1978 en van 1985

Die van 1985 hebben ze allang verkocht en een nieuwe fiat pinda ( :') ) voor terug gekocht en de ander gaat de stalling in en gaan ze alleen nog in de zomermaanden mee rijden

Die van 85 was hun "roestige misbruik wagen" op LPG (45.000km/j) en die van 78 is een diesel die van antenne tot bumper helemaal gerestaureerd is met een moderner diesel blok (3500 KM/j)
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_133263758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Pics? :@
  donderdag 14 november 2013 @ 22:09:58 #207
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133268377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:15 schreef silenthill het volgende:
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht.

Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad.

Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door.
Verzekering 10 euro per maand.

Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. :P

Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen.

Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen.
Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...
  donderdag 14 november 2013 @ 22:13:59 #208
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_133268596
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg...
Maakt geen bal uit, max 120,= p/j
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_133277006
@Coltz40



Dit was mijn vorige. Ik heb nu een knal gele, nog geen foto's van. 640 kilgram. Ga dus hele jaar doorrijden, aangezien hier in de randstad een verwarmde garage te duur is.

@TheSilentEnigma

Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht?

Ik rij het hele jaar door.

1300 kilogram was ook maar een voorbeeld, voor als je daar de volle 100 % wegenbelasting moet betalen.
pi_133277021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:07 schreef silenthill het volgende:

Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht?

klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133277077
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.

Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
pi_133277120
er zullen vast bedrijven/boeren/stallingen op in springen waardoor er meer stallingsmogelijkheden komen

net zoals veel boeren overgegaan zijn op caravan/camperstallingen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:31:52 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133277329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef silenthill het volgende:
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.

Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
Een 635CSI hebben zonder stalling is misdadig. ;)
Anyway, als je die ¤75 MRB per maand niet op kan hoesten , kan je ook geen 635 op de weg houden.
Het is geen 200DPochetSuzuki :P

Ben het ook niet eens met het MRB-beleid in NL; maar als iedereen zo graag een uitkering of andere toeslag wil hebben, moet het ergens vandaan komen. En wat is makkelijker dan de nationale melkkoe?
Get real.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133277411
Toch zal ik zo lang mogelijk een oldtimer als 2de auto rijden.
Liefst een type wat je weinig meer ziet rijden.

Veel bekijks en veel rijplezier.

Nou is mijn daily ook wel afwijkend. Stuur rechts, krijg je ook wel leuke reacties op :P
pi_133281120
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133281347
quote:
Eurocommissaris Rehn schrijft dat Nederland geen marges inbouwt maar precies binnen de regels blijft. Hij roept Den Haag dan ook op om het herfstakkoord en de begroting voor volgend jaar zonder verdere compromissen uit te voeren
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html

Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.
pi_133281405
Wat opzich opvallend is gezien het beleid in buurlanden (ik noem een Duitsland).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133281607
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
pi_133281627
Tja NL danst altijd naar de pijpen van de EU. Naar het volk luistert men niet, maar als men in de EU aan 1 ding denkt heeft NL het al ingevoerd. :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:31:11 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133302478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:09 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
En ik zou voor stallen gaan, ik gebruik de auto echt als 'tweede auto' en kan prima zonder. Vind het wel jammer, maar het scheelt me te veel geld voor die paar honderd kilometer die ik in die drie maanden zou rijden.
pi_133314890
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:00 schreef r8v2 het volgende:
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
hoe werkt het daar nu?
pi_133316665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

hoe werkt het daar nu?
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud :).
pi_133316838
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:06 schreef r8v2 het volgende:

[..]

- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud :).
Die O plaat is dan niet gewijzigd, klopt dat? En die tweede regeling is nieuw?
pi_133316855
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest?
pi_133316875
Jep. De tweede regeling was eerst met volle belasting (wel iets minder dan normaal geloof ik) en gewoon een jaarlijkse keuring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')