abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132505969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
pi_132506037
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Facts don't care about your feelings
pi_132506615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Is er al een reactie van stichting autobelangen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132507156
Nee, alleen dat ze inzicht hebben gekregen in "niet-kloppende cijfers" (1 dag voordat het op de rijksoverheid-site stond), maar daarna is het angstvallig stil gebleven. Een beetje raar dus.
pi_132512947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind

[..]

Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude.. :) 1200,00 mag je hem hebben en zelf doen.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518477
Nee zit zelf al met een bruin wrak :P
Facts don't care about your feelings
pi_132518666
1000,- maar lager ook niet, wil een 750i E32 halen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518673
2 jaar apk, nog nooit op LPG gelopen.. :@
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518773
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
pi_132520179
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132522655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44:33 #112
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132529349
bij rdw omkeuring aangevraagd voor landbouw voertuig dat is toch beter dan 8 jaar schorsen
pi_132529711
Voor welke van je 30 bolides? :P
pi_132530215
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
pi_132531696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor welke van je 30 bolides? :P
die passat?
pi_132536667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:02:33 #117
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132537348
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
pi_132545330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:04 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132546097
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132546203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13:29 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132546311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
pi_132546397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
En de rest?
pi_132546419
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
pi_132546482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:35:33 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132548511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En de rest?
is helemaal niet interessant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:11 #126
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132548771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist.
pi_132549332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.

Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.

Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
pi_132549514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.

Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.

Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
pi_132549873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]

ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.

Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.

Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132549926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.

Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.

Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
pi_132550205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.

Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+

Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.

Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_132550334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.

Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+

Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.

Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:27:58 #135
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132550349
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
pi_132550549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou.

Toch wens ik je een fijn weekend toe, jong ;)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:02 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132551869
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Daarom is er dus AEB ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:35 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132551891
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
Goede begrafenis verzekering?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:16 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132553855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:12 schreef daNpy het volgende:

[..]

Goede begrafenis verzekering?
Neuh, van een crappy begrafenis heb ik zelf namelijk geen last.
pi_132554059
Daarbij is bijna elke auto van tegenwoordig een groot compromis. Vroeger had je tenminste nog echte auto's, de Duitse zeilboten met flinke fauteuils. Daar kan geen middenklasser van tegenwoordig tegenop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132554806
De "discussie" die hier nu wordt gevoerd heeft niks te maken met de oldtimer regeling of de achterliggende gedachte daarvan.

Open een nieuw topic als je wilt discussiëren over de veiligheid van auto's van nu en van vroeger. En als je dat doet, probeer dan eens met een onderbouwing te komen. Lukraak wat roepen kan iedereen.
pi_132883528
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
History became legend, legend became myth.
pi_132898845
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:25 schreef valek het volgende:
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat.

De Stichting autobelangen is ondertussen druk bezig achter de schermen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132915758
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132915912
quote:
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling.
Dit is een Signature....
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:32:10 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132916629
quote:
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in...
censuur :O
pi_132918430
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Facts don't care about your feelings
pi_132920107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132920121
Oh gelukkig :P
Facts don't care about your feelings
pi_132942391
Het blijft hatelijk. Alleen al het feit dat Weekers wegkomt met deze manier van handelen en een plan dat zeker op de lange termijn onzin is en meer geld kost dan het oplevert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133021449
En dat baseer je op de foutieve berekeningen vol met aannames van Autobelangen?

Mensen blijven toch wel autorijden. Hier in de buurt zie je belastingvrije S-klasses omgeruild worden voor S80's en andere flinke joekels van auto's (inzake: men was ruimte gewend, en men wil die ruimte behouden). Dat soort vervangingen heeft Autobelangen geen rekening mee gehouden, maar de rekenmodellen van de overheid houden daar wel rekening mee. :P
pi_133031471
Ik wil een 77er S-Klasse vervangen door een 87'er BMW 750i :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_133052451
Zou zoiets nu echt nog verkocht gaan worden voor een prijs die ook maar een beetje in de buurt van de vraagprijs ligt?

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

2000 euro voor een jetta 2


edit: dafuq, 2500 voor een matgerolde jetta 1

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
pi_133053592
VW tuners. apart volk.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133055006
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
pi_133055676
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_133055692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.

Geld is het motief, nu ook grif toegegeven door Dhr. Weekers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133057589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
pi_133073001
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133075314
Met sommige oldtimers heb ik ook in de winter gereden. Nee, ze worden er niet beter van maar als je alles goed bijhoud dan is het niet zo erg. Al heb ik ook oldtimers die beslist een half jaar per jaar stilstaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 12:47:20 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133075621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:02:43 #163
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_133075996
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:34:43 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:37:39 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133076958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.

Niet iedereen woont zo riant dat ze een eigen oprit met garage hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133085733
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:00:18 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133087126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
die
quote:
Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.

Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:

[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.

Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.

A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133089935
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:15:44 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133090197
Ze kunnen je ook ergens onderweg kentekenscannen, dan ben je ook gewoon de sjaak. of een parkeerprent oplopen, of een andere overtreding begaan; door rood, of aanhouden voor een kapot lampje.

Hun redenatie is idd dat het gewoon niet te handhaven is ook al zou hij verplaatst zijn. De enige discussievrije manier is gewoon 100% van de straat met die auto, en als je alsnog gespot wordt, heb je óf de volle mep betaald, óf je hebt een deftig probleem :)

En wat ze ook nog aanhalen; als ze dit soort overwinterings perikelen eenamaal toestaan, wordt de gewoon geschorste auto weer een discussiepunt; "ja, maar zij mogen het oooooook" (insert zeikstemmetje) ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133094085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.

Voor 1200 euro per jaar kan ik elke 5 jaar héél veel doen aan roestpreventie en plaatwerkherstel. Dus stal ik voorlopig gewoon buiten op de openbare weg, tot zich de mogelijkheid voordoet om direct aan huis te stallen.

Kortom, je argument snijdt geen hout, want zonder binnenstalling ben ik beter in de gelegenheid om mijn oldtimer in een goede conditie te houden dan met binnenstalling.

Nu kan ik natuurlijk ook mijn oldtimer ergens in een grote stalling ver buiten de bewoonde wereld zetten, zo'n (voormalige) boerenschuur. Maar dat maakt het gebruik van mijn oldtimer er niet makkelijker en aantrekkelijker op. En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden. Ver van huis stallen is dus geen optie voor een échte liefhebber!
  zondag 10 november 2013 @ 00:33:57 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133097325
Ik ben wel wat meer dan 100 per maand kwijt voor het binnen stallen van mijn voertuigen.
Maar dat 100x liever als aan de straat :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_133101731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
pi_133102350
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.

Ik wil met mijn betoog alleen wel ontkennen dat het binnen of buiten stallen NIETS te maken heeft met wel of geen liefhebber zijn, maar slechts met de mogelijkheden die je hebt. In stedelijk gebied is een garage aan huis of garagebox haast niet te betalen en aan een auto die 10 km buiten de stad gestald staat om maar mooi te blijven heb je niks.

Als je af en toe naar een oldtimer wil kijken die vooral mooi is, kun je beter een museumjaarkaart kopen. Kun je lekker op zondagmiddag in een automuseum bij oldtimers in perfecte staat gaan staan kwijlen.
pi_133106155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ;)
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
pi_133106322
Elke politieauto heeft ook een kentekenscanner. Ik ben wel eens aangehouden omdat in hun systeem stond dat mijn oldtimer gestald was, terwijl hij al 1 maand uit de schorsing/stalling was.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 18:10:09 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133116722
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:01 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.

Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. :')

Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 november 2013 @ 18:46:22 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133118836
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 10 november 2013 @ 19:30:17 #179
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133119192
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat.
  zondag 10 november 2013 @ 19:51:40 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120153
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
  zondag 10 november 2013 @ 19:54:07 #181
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_133120269
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
  zondag 10 november 2013 @ 20:03:55 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_133120779
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast.

De sloop is idd misschien te voorbarig... Ik ga er nog even over nadenken.
pi_133213951
quote:
Beste (naam),

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Kijken of het wat uithaalt.
pi_133214186
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.

Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt.
pi_133216928
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt.
:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133217092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:D doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs :P
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/

:P
pi_133217134
beetje uit de buurt, maar nooit gedacht dat zo zo goedkoop zouden zijn.

helaas dat je er alleen je auto mag stallen en niet mag sleutelen...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133224150
- Hmnee, toch maar niet -

[ Bericht 53% gewijzigd door Sounddragon op 13-11-2013 19:09:54 ]
pi_133226188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:53 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Nieuwe regels zijn een jaar uitgesteld.
http://www.autoweek.nl/ni(...)rden-jaar-uitgesteld

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
pi_133226275
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ik heb het weggehaald.
pi_133226400
Goed zo, anders gaat men straks nog "Eureka" roepen, terwijl er lang geen meerderheid te vinden is in de Tweede Kamer (ook niet @ Eerste Kamer) om de regeling een jaar uit te stellen. :P
pi_133229300
Wat ik ff niet snap..
Je mag aantal maanden niet rijden? Stel je zet de auto dan op eigen terrein in een schuur ..

Wat betaal je dan voor die 3 maanden? Zelfde als rest Van het jaar? Of MOET je hem schorsen?

Of moet ik het zien net als winterstop v d motoren?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133229497
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
pi_133231925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
Ok..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_133234999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133237990
Da's het enige, de rest heeft het niet overleefd en Weekers heeft aangegeven dat een jaar uitstel niet kan ivm het gat dat dan ineens in Belastingplan 2014 geslagen zal worden. Reken er maar op dat het voor 99% zeker doorgaat.
pi_133243184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar klopt dus NIETS van!

Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

quote:
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133245131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven

[..]

Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
Dat is wat ik poste :P.
pi_133245729
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:17 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat is wat ik poste :P.
ok :) dan staat het er dubbel, maar mijn post was een vraag naar BW
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_133246658
Dus 19 november wordt het spannend?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')