Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdfquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ookquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn
Is er al een reactie van stichting autobelangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf
Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijkmijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
[..]
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.![]()
Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.
Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.
En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.
Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
En de rest?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.
Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
is helemaal niet interessant.quote:
Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.
Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.
Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.
Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.
Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+
Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.
Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
Daarom is er dus AEBquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Goede begrafenis verzekering?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat.quote:Op maandag 4 november 2013 11:25 schreef valek het volgende:
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in...quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.quote:
Maakt je dat wel een liefhebber dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
quote:
quote:Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.
Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:
[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.
Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.
A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.quote:
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggenquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.quote:Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel.quote:Op zondag 10 november 2013 13:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.
Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan.
Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.quote:Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat.quote:Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.quote:Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...quote:Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.
Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast.quote:Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Kijken of het wat uithaalt.quote:Beste (naam),
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.
Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.
Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt.quote:Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.
Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
quote:Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt.
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/quote:Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs
Daar klopt dus NIETS van!quote:Op woensdag 13 november 2013 17:53 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Nieuwe regels zijn een jaar uitgesteld.
http://www.autoweek.nl/ni(...)rden-jaar-uitgesteld
Ik heb het weggehaald.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ok..quote:Op woensdag 13 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegevenquote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?quote:Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.
Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.
Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dat is wat ik postequote:Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven
[..]
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
okquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |