abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132505969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
pi_132506037
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Facts don't care about your feelings
pi_132506615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf

Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Is er al een reactie van stichting autobelangen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132507156
Nee, alleen dat ze inzicht hebben gekregen in "niet-kloppende cijfers" (1 dag voordat het op de rijksoverheid-site stond), maar daarna is het angstvallig stil gebleven. Een beetje raar dus.
pi_132512947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk :( mijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind

[..]

Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook :(
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude.. :) 1200,00 mag je hem hebben en zelf doen.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132518477
Nee zit zelf al met een bruin wrak :P
Facts don't care about your feelings
pi_132518666
1000,- maar lager ook niet, wil een 750i E32 halen..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_132518673
2 jaar apk, nog nooit op LPG gelopen.. :@
Quote van Tjabbo:
pi_132518773
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde :?
pi_132520179
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_132522655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44:33 #112
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132529349
bij rdw omkeuring aangevraagd voor landbouw voertuig dat is toch beter dan 8 jaar schorsen
pi_132529711
Voor welke van je 30 bolides? :P
pi_132530215
quote:
4s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
pi_132531696
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:51 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor welke van je 30 bolides? :P
die passat?
pi_132536667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ;)
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:02:33 #117
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132537348
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
pi_132545330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ;)

Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.

Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:04 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_132546097
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.

En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch :+.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132546203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.

Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13:29 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_132546311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
pi_132546397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
En de rest?
pi_132546419
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
pi_132546482
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.

Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:35:33 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_132548511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En de rest?
is helemaal niet interessant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')