Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdfquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:53 schreef virl3 het volgende:
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo?
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ookquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn
Is er al een reactie van stichting autobelangen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf
Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen.
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijkmijn oldtimer gaat door weer, pekel en wind
[..]
Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden.
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:28 schreef r8v2 het volgende:
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest.
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen?
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto.![]()
Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt.
Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is.
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:38 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes.
En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon.
Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
En de rest?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123...
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.
Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet?
is helemaal niet interessant.quote:
Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder.
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:59 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring.
Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren.
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen.
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk.
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto.
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:14 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden.
Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen.
Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen.
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden.
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:24 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen.
Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+
Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt.
Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent.
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank.
Daarom is er dus AEBquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:05 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen.
Goede begrafenis verzekering?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet...
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat.quote:Op maandag 4 november 2013 11:25 schreef valek het volgende:
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd?
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in...quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:04 schreef powerflux het volgende:
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |