Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief.
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:57 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig.
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.quote:
Maakt je dat wel een liefhebber dan?quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:42 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in.
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren)quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:40 schreef wormtrein het volgende:
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat?
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maakt je dat wel een liefhebber dan?
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
quote:
quote:Een valide punt, maar waaruit wel blijkt dat ook Bashir de strijd lijkt op te geven en zich neerlegt bij de uitkomsten. Wel doet hij nog een poging om benzineauto’s die gebruikmaken van de overgangsregeling in de wintermaanden op de weg te mogen parkeren.
Weekers herhaalt hierbij de alinea uit de schriftelijke antwoorden en geeft aan dat het daarmee niet meer te handhaven is. Of zoals hij in de schriftelijke antwoorden vermeldde:
[quote][quote]Zowel de heer Bashir als de heer Omtzigt vragen waarom oldtimers die onder de overgangsregeling vallen niet gewoon op de weg geparkeerd mogen worden in de wintermaanden. De bedoeling van de overgangsregeling is om oldtimers die niet dagelijks gebruik maken van de weg te ontzien. Om dit “niet dagelijks gebruik van de weg maken” handen en voeten te geven, is in het compromis met de oldtimerbranche gekozen voor de voorwaarde dat in de maanden januari, februari en december geen gebruik van de weg wordt gemaakt. Ook parkeren is gebruik maken van de weg. In de wintermaanden staan veel oldtimers – om deze zoveel mogelijk in goede staat te houden – in een garage of schuur. Oldtimerbezitters die nu nog geen onderdak voor hun oldtimer in deze wintermaanden hebben, krijgen hiervoor de tijd tot 1 december 2014. In de maanden januari en februari 2014 is het parkeren en rijden op de weg nog wel toegestaan onder de overgangsregeling.
Bij het niet gebruik maken van de weg is aangesloten bij de bestaande schorsingsregeling. Bij de schorsingsregeling mag, zowel rijdend als stilstaand, geen gebruik van de weg worden gemaakt. De handhaving van de schorsingregeling vindt dan ook plaats door zowel geparkeerde als rijdende auto’s met automatische nummerplaatherkenning te controleren.
A ls zou worden toegestaan dat oldtimers die onder de overgangsregeling vallen op de weg geparkeerd mogen worden in de maanden januari, februari en december van het kalenderjaar, wordt de handhaving van de overgangsregeling buitengewoon lastig. Handhaving kan dan namelijk uitsluitend plaatsvinden door te constateren dat een auto rijdend is aangetroffen op de weg. Indien bijvoorbeeld geconstateerd zou worden dat een auto op 1 januari op een andere plek geparkeerd staat dan op 2 januari, is dit nog geen bewijs dat er met de auto is gereden. De handhaving wordt dan ook ernstig bemoeilijkt als parkeren op de weg onder de overgangsregeling wordt toegestaan. Daarnaast kan zo’n afwijking uitstralingseffecten hebben naar de bestaande schorsingsregeling ook in de Wegenverkeerswet die ook relevant is voor de MRB.
Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan.quote:
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech.
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggenquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:
En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen.quote:Op zondag 10 november 2013 08:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk.
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel.quote:Op zondag 10 november 2013 13:01 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren.
Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan.
Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing.
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.quote:Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat.quote:Op zondag 10 november 2013 18:46 schreef AchJa het volgende:
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1.
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.quote:Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, je komt over als een echte liefhebber.
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...quote:Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.
Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast.quote:Op zondag 10 november 2013 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn...
Kijken of het wat uithaalt.quote:Beste (naam),
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.
Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.
Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt.quote:Op zondag 10 november 2013 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel.
Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in.
quote:Op woensdag 13 november 2013 12:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt.
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/quote:Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]doe mij eens een linkje naar een stalling voor die belachelijk lage prijs
Daar klopt dus NIETS van!quote:Op woensdag 13 november 2013 17:53 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Nieuwe regels zijn een jaar uitgesteld.
http://www.autoweek.nl/ni(...)rden-jaar-uitgesteld
Ik heb het weggehaald.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ok..quote:Op woensdag 13 november 2013 20:24 schreef r8v2 het volgende:
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders.
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegevenquote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Daar klopt dus NIETS van!
Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014.
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?quote:Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.
Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.
Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dat is wat ik postequote:Op donderdag 14 november 2013 07:41 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven
[..]
Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht?
okquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |