linkje?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.
Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
linkje?
Het lijkt me een beetje onzinnig om je dan wel te verplichten om hem in December te stallen, maar dan weer niet in Jan-Feb.. Dan verplicht je mensen om voor één maand ander vervoer te regelen, dan kan je net zo goed die andere 2 er ook bij doen. Beetje een dooie mus verhaal imo.
Ik weet nog steeds niet zeker of ik nou per volgende maand ineens een barrel moet gaan kopen voor 3 maanden, of dat ik nog een wintertje door kan met de Niksan, en volgend jaar mijn plan kan trekken.
Het lijkt me dat ze dat nu niet meer kunnen maken tegenover de mensen die in dezelfde situatie zitten.
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus.
En goed lezen: het gaat enkel om 2014. De ophokplicht geldt voor dec-jan-feb. Maar omdat december 2013 nog geen ophokplicht kent en de regeling snel wordt ingevoerd heeft Weekers (en/of de Belastingdienst) ervoor gekozen om de ophokplicht voor alleen jan-feb 2014 te laten vervallen. Vanaf dec 2014 geldt de ophokplicht dus voor alle wintermaanden (dus dec-jan-feb).
psies, dan heb ik nog mooi een jaar de tijd om iets anders te gaan verzinnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
Zjuust.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen.
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien.
Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden.
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zou het nu toch wel fijn vinden als er snel duidelijkheid komt. Het ophokken / stil laten staan is voor mij geen probleem, maar ik wil wel graag weten of ik nog voor 01-01-2014 iets moet regelen m.b.t. het verwijderen van mijn LPG-installatie.
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen.
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben.
Gaat het toch dringen worden bij de oldtimerboer.
Ik kan dat absoluut niet zelf. En ik wilde het sowieso combineren met kleppenstellen/grote beurt, en dat laat ik altijd door mijn vaste oldtimerboer doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig.
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef valek het volgende:
[..]
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe.
Ik ben toch echt een oldtimerliefhebber, ondanks de LPG-installatie. Ik snap niet dat mensen maar blijven volhouden dat die combinatie niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Het eerste jaar dat ik de auto had reed ik er meer dan 5.000 km mee. Omdat het belastingtechnisch niets uitmaakt(e) en ik de aanschaf van de installatie er binnen 1,5 jaar volledig uithad, heb ik voor LPG gekozen. Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in?
Precies. Die paar honderd euro die ik nu aan brandstof bespaar is echt de moeite niet, zeker niet omdat het onderhoud duurder uitvalt door de LPG-installatie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef daNpy het volgende:
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto kooptquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
Ik vind moderne auto's overpriced, zeker de kwalitatief betere als je er eentje wilt die nog geen 6 of 7 rondjes om de wereld heeft gereden, en ik wil gewoon geen auto waar ik uitleestroep voor nodig heb.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt
Ik wil gewoon een auto waar ik overal fatsoenlijk bij kan onder de motorkap en zo weinig mogelijk elektronica ellende.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in?
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikjequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor.
Een echte liefhebber die voor origineel gaat, zou er never nooit LPG in gooien. Daarnaast: LPG is moordend voor klepzetels, en die zijn toch een stuk duurder om te fixen dan wat pakkingen (die tegenwoordig prima tegen ethanol kunnen omdat vervangende pakkingen en rubbers gewoon van hetzelfde materiaal worden gemaakt als hun broertjes voor moderne auto's).quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:
[..]
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
De Co2-uitstoot is welliswaar lager dan op benzine, maar de NOx-uitstoot is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine. En laat die NOx-uitstoot nou net de luchtvervuiling zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus.
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:09 schreef virl3 het volgende:
[..]
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d.
LPG is dan beter..
Probably, want met Benz-gewichten zit je al rap aan 100+¤/mnd MRB, en doordat ze straks massaal gedumpt gaan worden door mensen die zo'n ding reden uit krentenkakkerigheid, is de dagwaarde straks 0, waardoor niemand er ook maar een duppie onderhoud in wil steken en het overgrote meerendeel dus barrels zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een stuk makkelijker om een blok stuk te krijgen op LPG, dat is een zekerheidjequote:Op zondag 20 oktober 2013 11:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg.
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:47 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen.
Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit.
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen.
En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor.
Zie DMquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:04 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje!
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
Liefhebber gespot.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit.
Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop.
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?quote:
Helemaal niksquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740?
Het ligt wat genuanceerder.quote:
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.quote:
Waar jij je maar goed bij voeltquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is geen oldtimer maar een oude 740.
Dit is een oldtimer:
[ afbeelding ]
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.quote:
Afijn, dan is het geen oldtimer maar een liefhebbers auto, dat moet je zelf maar bepalen. Het is allemaal aan smaak gebonden, dit is mijn smaak.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:46 schreef daNpy het volgende:
Dat moet allemaal nog blijken.
(niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen)
quote:Oldtimerbranche in actie tegen de staat
Een groep van meer dan 110 bedrijven die handelen in klassieke auto’s, bereidt een rechtszaak voor tegen de Staat.
Dat meldt het Financieele Dagblad. Aanleiding is het voorstel van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën om de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb) voor een grote groep oldtimers per 1 januari 2014 af te schaffen.
De Stichting Oldtimerbranche Nederland stelt dat haar leden ‘disproportioneel' veel schade lijden door de belastingmaatregelen. Volgens voorzitter Wim van Giersbergen zijn er sinds een meerderheid van de Tweede Kamer dit voorjaar akkoord ging met het pakket, 20.000 banen in de branche en bij toeleveringsbedrijven verloren gegaan. De geschatte schade zou ¤0,5 mrd bedragen.
De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden. Weekers raamt de opbrengst van het totale mrb-pakket voor oldtimers op ¤123 mln. Van Giersbergen meent dat Weekers zich rijk rekent. Veel eigenaren die door maatregel worden getroffen, zullen hun auto verkopen of naar de sloop brengen. ‘Die besparing zal nooit worden gehaald. Integendeel, het pakket gaat de schatkist alleen maar geld kosten.'
De Stichting Oldtimerbranche is via haar voorzitter in aanraking gekomen met het kantoor Invicta Veritate van Mr. Hulleman c.s. Zij hebben veel proceservaring, ook met procedures namens veel gedupeerden in één Stichting, Class Action Suits. Zij zullen op 1 november 2013 samen met en namens de Stichting een aantal procedures starten. Bestuursrechtelijke procedures om te pogen de wetgeving te stuiten. En een civiele schadeprocedure tegen de staat.
Naar schatting rijden er in Nederland 260.000 oldtimers ouder dan 25 jaar rond. Een kwart hiervan, bijna 63.000 auto's, is jonger dan 40 jaar en rijdt op diesel of gas. Het meest populair is hier Mercedes-Benz, gevolgd door Volkswagen en Volvo.
Bron: Financieel Dagblad
Ach, zitten ook genoeg prutsers tussen die alleen maar roest doorverkopen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc.
Gvd...quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
V&A / [TK]Mercedes Benz W116 280Se belastingvrij 2 Jaar APK..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:58 schreef MaGNeT het volgende:
"De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden."
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
Ja, het zal uiterlijk half december aangeboden worden, en dan gaat het gewoon per 1-1-2014 in. Is ook niet spannend, want er zijn zelfs maatregelen in het verleden doorgevoerd dat 1 dag na stemming al ingevoerd werd. Een ander mooi recent voorbeeld is de Btw-verhoging: dat heeft ook niet gek lang geduurd (korter en sneller dan die oldtimer-soap nu).quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:55 schreef valek het volgende:
[..]
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
Leuk detail: dat riep men ooit over de Volvo Amazon ook, sterker nog: toen die toegelaten werden bij de Volvo-club hier in NL dreigde heel die club te klappen omdat men vond dat dat geen klassieker was.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Had ik je m'n oldtimer al voorgesteld?quote:Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Ja, daar knapt hij van op...quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn
dat is het systeem wat per 1-1-2013 in in gegaan nieuwe gaat per 1-1-2014 in dan krijg je weer een briefquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]
Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
in jan of feb krijg je pas de brief met de keuze 100% of 25%quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
tis meer de stallings verplichting. en de uitzondering. en wat zijn fans? als jij opgegroeit bent in een mercedes 200D in de jaren 80 en die nu je volwassen bent 1 wil hebben uit dat oogpunt dan vind ik dat je fan bent. maar heey als je anders fan bent maakt mij dat ook niet uit ik vind alles met auto's goed (op opel naquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
koop ik toch een pekelbak? voor 200 kun je zat kopen en weer verkopen. veiligheid is puntje2quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
voor een auto die nu gratis wat en de afgelopen 2 jaar 750km heeft gereden moet ik ineens 1800 euro dokken.... hij is trouwens al geschorst omdat ik er nooit meer mee reed en de verzekering verlengt moest worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:53 schreef Mehari het volgende:
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |