Ja, maar de laatste keer was wel een jaar of 7/8 geleden dus heb geen idee of er inmiddels veel veranderd is (evt. door de merger). Toen was ik er erg tevreden over in ieder geval; vriendelijk personeel, prima eten, en goed geslapen elke keer.quote:
Ligt er aan welk toestel. Stoelen in een 767 zijn niet bijzonder, het eten is gewoon redelijk, net zo iets als in een doorsnee restaurant. En ze hebben in die 767 geen flatbeds. Maar al met al niets om over te klagen als je het als gratis upgrade aangeboden krijgt.quote:
Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:55 schreef XL het volgende:
Je bedoelt backpackers tegen zakenmannen... dat komt iedere 3 pagina's wel een keer terug
We kijken gewoon neer op elkaar, en terecht ook!
backpackers tegen frequent flyers danquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?
So conflicted...
Lekker boeiend, mensen die het zo zwart-wit zien. Ik heb liefde voor iedereen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:02 schreef XL het volgende:
[..]
backpackers tegen frequent flyers dan
En ik ga altijd met een flink gevulde rugzak op reis voor werk!quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:00 schreef Bajskorv het volgende:
Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?
So conflicted...
En ik heb geen werk maar ga toch met een koffertje op reis.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En ik ga altijd met een flink gevulde rugzak op reis voor werk!
Jahoor. Zit ook in koptelefoons van mensen etc.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:44 schreef DaMart het volgende:
Even een kort vraagje. Batterijen (penlight) mag je toch gewoon meenemen in je handbagage?
Dat dacht ik ook al. Maar ik sprak net iemand die zei dat het niet mocht, dus begon ik te twijfelen .quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:56 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Jahoor. Zit ook in koptelefoons van mensen etc.
http://www.fivecentnickel(...)g-your-airline-seat/quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:19 schreef El_jefe07 het volgende:
We are seeking volunteers willing to take a different flight in exchange for a travel voucher redeemable within 1 year on delta.com. Your existing itinerary will not be changed until you review alternate flights at the departure gate.
Jep, die kwam ik al tegen Enkel denk ik dat dat voor binnenlandse vluchten in de VS is, ik kan online geen prijs selecteren. Heb eerder vanmiddag al even met Delta zelf gebeld, en zij zeiden dat ik maar moest wachten tot bij de check-in balie. Dus vandaar mijn vraag hier of er wellicht iemand ervaring mee heeftquote:Op vrijdag 20 september 2013 22:06 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
http://www.fivecentnickel(...)g-your-airline-seat/
Ik zat ook hier te lezen onder het kopje Delta http://www.airportavenger.com/what_do_they_owe_you.htmlquote:Op vrijdag 20 september 2013 22:18 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Jep, die kwam ik al tegen Enkel denk ik dat dat voor binnenlandse vluchten in de VS is, ik kan online geen prijs selecteren. Heb eerder vanmiddag al even met Delta zelf gebeld, en zij zeiden dat ik maar moest wachten tot bij de check-in balie. Dus vandaar mijn vraag hier of er wellicht iemand ervaring mee heeft
Vlucht wordt ook echt door klm uitgevoerd?quote:Op zondag 22 september 2013 17:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand hoe het zit met stoelen in een KLM vlucht? Ik ben ingecheckt maar kom geen mogelijkheid tegen om stoelen te reserveren. Er staat wel een 'i'-knopje met informatie maar geen mogelijkheid om het te doen.
Vlieg economy class naar Japan morgen. En heb mijn instapkaarten en incheck e.d. dus al geregeld.
Maakt niet uit. Als de ticket via KLM is geboekt kun je ook voor een code-share een stoel kiezen.quote:Op zondag 22 september 2013 17:53 schreef hexje het volgende:
[..]
Vlucht wordt ook echt door klm uitgevoerd?
Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?quote:Op zondag 22 september 2013 18:38 schreef blingbling11 het volgende:
Hoe zit het met stoelen reserveren op een KLM vlucht als je via Delta geboekt hebt? Ik kan geen Economy Comfort reserveren op die KLM vlucht...
Heb het via allebei geprobeerd.quote:Op zondag 22 september 2013 19:24 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?
Nou goed. Ik heb even gebeld en ze kon ze voor mij veranderen maar we zitten in principe prima. Wel gek dat je het niet zelf kunt doen maar goede service via telefoon verder.quote:Op zondag 22 september 2013 18:11 schreef static het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als de ticket via KLM is geboekt kun je ook voor een code-share een stoel kiezen.
Het gaat hem om de overstap tijd.quote:Op maandag 23 september 2013 12:46 schreef static het volgende:
Waarom moeilijk doen? Koop het via atp.nl, heb je meen pakketje met alles.
Bijvoorbeeld:
Van Naar Datum Vertrek Aankomst Klasse Vlucht Vliegtuigtype Boek
Amsterdam Lisbon 30 Sep 06:15 08:15 Economy TP 669 Airbus A319
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Amsterdam Lisbon 30 Sep 11:45 13:45 Economy TP 663 Airbus A320-100/200
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.quote:
Voordeel is dat je voorin het toestel zit en er zo wat sneller uit bent bij aankomst. Persoonlijk heb ik niet zoveel last van de galley qua geluid, het is meer het licht wat door de gordijnen komt bij een nachtvlucht, zeker als deze open gaan als iemand een versnapering wil.quote:Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.
Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?
Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Maar een vlucht willen boeken waarin Iberia voorkomt. Dat deze mensen nog bestaan.quote:Op maandag 23 september 2013 13:53 schreef sportgekje1985 het volgende:
[..]
Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.
Ik zit liever vlakbij de keuken dan bij de wc 's. Meestal zijn de eerste 2 uurtjes en de laatste 2 uurtjes "druk" bij de keuken. I.t.t. de wc's staan er in ieder geval geen rijen wachtenden etc.quote:Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.
Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?
Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.
Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!quote:Op maandag 23 september 2013 12:43 schreef sportgekje1985 het volgende:
In november wil ik naar Senegal vliegen. Nu zijn er enkel betaalbare vluchten vanuit Amsterdam met lange overstappen, dus heb ik het volgende bedacht:
Vlucht Adam - Madrid met KLM
Vlucht Madrid - Dakar met Iberia
Vlucht Dakar - Madrid met Iberia
Vlucht Madrid - Adam met KLM
Bovenstaande houdt in dat ik 2 losse tickets moet kopen; eentje bij Iberia en eentje bij KLM. Tussen beide vluchten zit een overstap van bijna 2 uur. Is het dan evrstandig om deze tickets te boeken? Of is het uberhaupt niet te halen met 2x opnieuw inchecken etc?
Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.
Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Had ik inderdaad gezien. Ze beginnen helaas pas per december. Hele fijne tijden en niet duur. Helaas kan ik alleen in november met vakantie.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:20 schreef jenb2002 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!
Check eens hun site.
Succes
Naar China doen ze op Schiphol niet moeilijk over aanstekers. (Daar is de security check voor je het vliegtuig in gaat, dus kun je niets meer kopen)quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.
Raar. Ik heb vlieg altijd met een aansteker in mijn jaszak, nog nooit iets van gezegd zelfs. Ook gewoon aansteker vaak genoeg bij in gewone bagage (ook dit jaar van Duitsland naar Sri Lanka). Echt nog nooit gehoord dat dat niet mocht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:12 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.
Ik zou het niet doenquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
en voor NLquote:Lighters
You can only carry 1 lighter on board. You should put it inside a plastic bag for liquids, which you must keep on you throughout the flight. You can’t:
place it in your hold luggage
return it to your hand luggage after screening
quote:Vuur- en schietwapens
Het is verboden om in uw hand- of ruimbagage voorwerpen mee te nemen, waarmee een voorwerp kan worden afgeschoten of waarmee letsel kan worden toegebracht, of dat daarvoor lijkt te kunnen worden gebruikt, waaronder:
aanstekers
Toch raar dan. Heb denk ik al 50 keer gevlogen met een aansteker op zak en daar is werkelijk nooit naar gekeken, of een opmerking over gemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen
https://www.gov.uk/hand-luggage-restrictions/overview
[..]
en voor NL
http://www.klm.com/travel(...)stricted_baggage.htm
[..]
Bij mij idem - dus neem gewoon mee die aanstekers, wat kosten die dingen nou .quote:Op donderdag 26 september 2013 13:50 schreef Nielsch het volgende:
De laatste vier keer dat ik heb gevlogen heb ik mijn liquids gewoon in mijn toilettas gedaan en die niet aangeboden bij de controle. Ook niet in zo'n plastic tasje. Nooit is er iets over opgemerkt.
Officieel mag het niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.
Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
De reden dat dit echter vaak onopgemerkt de veiligheidscontrole voorbij gaat is het feit dat de vloeistoffenmanie steeds meer wegebt. Af en toe probeert de UK wel met posters op de luchthavens weer dit onder de aandacht te brengen en dan welgeteld 2 weken dit vol te houden door alle tassen waar vloeistoffen niet apart worden aangeboden te doorzoeken, na 2 weken valt men weer in het oude patroon dat men op de scanner inschat of de vloeistoffen al dan niet binnen de 100 per item vallen en wordt het aantal bagchecks om enkel het zien van vloeistoffen die niet apart worden aangeboden maar zo op het oog wel binnen de marges vallen niet extra doorzocht.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:31 schreef hexje het volgende:
[..]
Officieel mag het niet.
klik op Brochure: welke bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
http://www.ilent.nl/onder(...)uchtvaart/index.aspx
Hangt van de airline af. Wilde voor de zomer tickets boeken (heen februari terug augustus 2014) en dat kon toen nog niet. Bij sommige airlines was het in augustus pas mogelijk om te terugreis te selecteren, bij anderen is het nu nog steeds niet mogelijk.quote:Op maandag 23 september 2013 14:23 schreef Teis91 het volgende:
Ik vroeg mij af hoe ver van te voren men de routes vast stelt? Ben nu aan het kijken voor tickets voor juli 2014, maar bij veel maatschappijen is het nog niet duidelijk.
TIjdens een binnenlandse vlucht in Maleisie kon een anderhalve liter fles gewoon mee...quote:Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De reden dat dit echter vaak onopgemerkt de veiligheidscontrole voorbij gaat is het feit dat de vloeistoffenmanie steeds meer wegebt.
Voor binnenlandse vluchten in Maleisie (en ook Australië) geldt de regel vloeistoffen tot 100 ML dan ook officieel niet!quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
TIjdens een binnenlandse vlucht in Maleisie kon een anderhalve liter fles gewoon mee...
Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Deltaquote:Op vrijdag 20 september 2013 20:19 schreef El_jefe07 het volgende:
Redelijk urgent vraagje; ik vlieg morgen met Delta naar de VS en wilde eerder vanmiddag alvast inchecken. Tijdens het inchecken, wat ik uiteindelijk niet heb afgemaakt, kwam ik het volgende bericht tegen:
VOLUNTEERS ARE NEEDED
We are seeking volunteers willing to take a different flight in exchange for a travel voucher redeemable within 1 year on delta.com. Your existing itinerary will not be changed until you review alternate flights at the departure gate.
Niet verkeerd, enig idee echter wat de compensatie zal zijn? Het is een vlucht van vanuit London naar JFK. Heb al aardig wat bezoeken aan NY achter de rug, en zou begin volgende week met Jetblue doorvliegen naar de Westkust. Ik kan zelfs mijn hostel in NY nog annuleren voor de eerste nacht, dus zou er geen problemen mee hebben om in plaats van zaterdag pas zondag die kant op te vliegen, mits de compensatie enigzins de moeite waard is.
Neem in ieder geval mijn bagage wel mee naar het vliegveld morgenochtend - voor het geval het aanbod niet aantrekkelijk is of als ze al genoeg vrijwilligers hebben.
Wanneer je een wijzigbaar ticket wilt hebben, dan moet je een ticket kopen in een boekingsklasse van de betreffende maatschappij waar wijzigingen worden toegestaan. Uiteraard zijn deze tickets natuurlijk duurder dan een niet te wijzigen ticket binnen 4 weken retour.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Even een vraagje over omboeken. Hoe gaat dat precies en wanneer is het mogelijk? Boek een ticket van 10 februari tot 10 augustus waarvan de laaste nog niet helemaal zeker is. Dat kan ik nu ook nog niet zeker weten (voor mijn studie een semester in Taiwan).
Kan omboeken zomaar met elk willekeurig ticket of moet je je ticket dan upgraden? En kan dat via de website? Waarschijnlijk vlieg ik met Emirates.
Als er meer info nodig is voor het beantwoorden dan hoor ik het wel.
Ja snap ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend.
Heb je al een testament?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend.
Misschien maar even op laten stellen inderdaad.quote:
Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:24 schreef blingbling11 het volgende:
Misschien kan je die paar tientjes die je hebt bespaard maar beter aan een uitvaartverzekering besteden
Ik kon mijn ticketdatum wijzigen voor 150 euro bij emirates. Anders moet je ze gewoon even bellen, ze hebben een kantoor op schiphol.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Even een vraagje over omboeken. Hoe gaat dat precies en wanneer is het mogelijk? Boek een ticket van 10 februari tot 10 augustus waarvan de laaste nog niet helemaal zeker is. Dat kan ik nu ook nog niet zeker weten (voor mijn studie een semester in Taiwan).
Kan omboeken zomaar met elk willekeurig ticket of moet je je ticket dan upgraden? En kan dat via de website? Waarschijnlijk vlieg ik met Emirates.
Als er meer info nodig is voor het beantwoorden dan hoor ik het wel.
oh ja die sigaretten en dan die oost europese, boos kijkende stewardessen Ik ben blij dat ik over een paar weken weer eens met een normale maatschappij vlieg ipv al die ryanair vluchten afgelopen 2 jaar. Maarja goedkoop is het welquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.
Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:17 schreef electronique het volgende:
[..]
oh ja die sigaretten en dan die oost europese, boos kijkende stewardessen Ik ben blij dat ik over een paar weken weer eens met een normale maatschappij vlieg ipv al die ryanair vluchten afgelopen 2 jaar. Maarja goedkoop is het wel
Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen.
ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, gekke engelsenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.
Ik koop zelf principieel ook nooit wat bij Ryanair vluchten. Kom op zeg, 5 euro voor een blik bier.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.
Wacht, je verwacht en een vlucht voor een duppie en dan ook nog betaalbaar bier? De (illegale) subsidies en illegale belastingpraktijken brengen naast winst voor de aandeelhouders niet genoeg binnen om ook nog het bier fatsoenlijk te prijzen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:38 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ik koop zelf principieel ook nooit wat bij Ryanair vluchten. Kom op zeg, 5 euro voor een blik bier.
Zo'n kraskaart weleens gekocht, maar is ook troep en afzetterij natuurlijk.
Nee, dat verwacht ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wacht, je verwacht en een vlucht voor een duppie en dan ook nog betaalbaar bier? De (illegale) subsidies en illegale belastingpraktijken brengen naast winst voor de aandeelhouders niet genoeg binnen om ook nog het bier fatsoenlijk te prijzen...
Thanks voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Maar ik doelde eigenlijk ook op zoiets wat Bombshell beneden schrijft.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je een wijzigbaar ticket wilt hebben, dan moet je een ticket kopen in een boekingsklasse van de betreffende maatschappij waar wijzigingen worden toegestaan. Uiteraard zijn deze tickets natuurlijk duurder dan een niet te wijzigen ticket binnen 4 weken retour.
Tegenwoordig kan je op de website van de diverse maatschappijen al wat informatie vinden, al kan in dit geval, omdat het ticket toch al duurder is, helemaal geen kwaad om bij een reisbureau langs te gaan en jouw wensen aan te geven, die extra kosten die een reisbureau rekent ten opzicht van zelf boeken valt dan wel te verwaarlozen.
Wanneer je overigens naar Taipei moet vliegen, kijk naast Emirates vooral ook naar Eva Air of China Airlines, deze maatschappijen hebben meestal wel goede opties om wijzigbare tickets te kopen.
Ga ik doen, dankjewel!quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik kon mijn ticketdatum wijzigen voor 150 euro bij emirates. Anders moet je ze gewoon even bellen, ze hebben een kantoor op schiphol.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Delta
Heb ik ook een keer gehad, in mijn geval moest ik over Philly naar new york in plaats van de geboekte overstap in Washington, was echt een half uur later op JFK. Best lucratief en we konden 9 maanden later bijna gratis nog een keer naar de VSquote:Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Delta
Ga je naar Mumbai? Ik ga morgen ook, maar vlieg direct vanaf ZRHquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:58 schreef static het volgende:
Iemand ooit een transit gehad op Delhi airport naar Mumbai? Zijn dat verschillende terminals?
Op de boekings website vind je meestal een optie 'multiple destinations' of iets in die geest. Je vult dan de luchthaven die je als stop-over wilt gebruiken in als bestemming no. 2 en je einddoel als bestemming no. 3quote:
Want?quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend.
Ze zeggen er duidelijk bij dat ook e-smokers nirt toegestaan zijn tijdens de vluchten. Dus dan ben je wel erg dom als je dat doet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen.
Ryanair biedt helemaal geen e-smokers aan. Het zijn smokeless sigaretten die dus wel tijdens vluchten gerookt mogen worden..quote:Op zondag 13 oktober 2013 04:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze zeggen er duidelijk bij dat ook e-smokers nirt toegestaan zijn tijdens de vluchten. Dus dan ben je wel erg dom als je dat doet.
Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:51 schreef Tazmaniac het volgende:
Amsterdam --> Las Vegas
Nekkussentje kopen of is zo'n ding heeeel onhandig?
Waarom zou je zo'n ding niet kopen als je denkt dat het prettig voor je is? Kost geen drol dus als het alsnog niets is, donder je 'm weg.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:13 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???
Ik vind een cuddlebug lekker als nekkussen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:13 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???
oke, dacht het al maar voor de zekerheid toch even hier checken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 04:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Op de boekings website vind je meestal een optie 'multiple destinations' of iets in die geest. Je vult dan de luchthaven die je als stop-over wilt gebruiken in als bestemming no. 2 en je einddoel als bestemming no. 3
Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom zou je zo'n ding niet kopen als je denkt dat het prettig voor je is? Kost geen drol dus als het alsnog niets is, donder je 'm weg.
oke.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:32 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.
Ik ga er iig eentje kopen, kan ik altijd nog kijken of ik het handig vind.
Thanks
Ik vind ze niks. En als je ze dan al hebt dan niet die goedkope opblaas dingen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:32 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.
Ik ga er iig eentje kopen, kan ik altijd nog kijken of ik het handig vind.
Thanks
Niet direct, maar ik heb afgelopen zomer de belkosten van m'n bank vergoed gekregen omdat m'n pas het niet deed in het buitenland. Ook met het idee van nooit geschoten is altijd mis. Zou het gewoon proberen dus, maar denk niet dat je ergens recht op hebt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:30 schreef Sachaaa het volgende:
Even een vraag over vertraagde/gecanceld vluchten:
Ik zou zondagochtend 12/10 om 00.30 met KLM rechtstreeks van SIN naar AMS vliegen, aankomsttijd 7.30u
Vrijdagavond 10/10 ontving ik een mail (!) van KLM dat de vlucht was geannuleerd en ik nu zondag om 1.20u naar Zürich zou vliegen en vandaar uit naar Amsterdam, aankomsttijd 11u (3,5u later dus).
Ik heb KLM gebeld (vanuit Sin) en kreeg na een half uur in de wacht hangen te horen dat de annulering kwam omdat er een ander toestel was ingezet en passagiers uit SIN daardoor niet meer mee konden. Omdat ik een rechtstreekse vlucht prefereerde, heb ik gevraagd om een alternatief. Dat was enkel dezelfde vlucht een dag later (13/10). Ik heb het alternatief geaccepteerd maar vraag me nu af of ik ook recht heb op een vergoeding, bijvoorbeeld voor mijn telefoonkosten? Iemand hier ervaring mee? En doet mijn reisverzekering hier anders iets in?
Ah, dan heb ik maar half geluisterd toen ik vorige maand met Ryanair vloog. Ze verkochten toen ook sigaretten die je pas mocht gebruiken buiten de terminal building. Waarschijnlijk ging dat dan om gewone sigaretten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ryanair biedt helemaal geen e-smokers aan. Het zijn smokeless sigaretten die dus wel tijdens vluchten gerookt mogen worden..
http://www.dailymail.co.u(...)arettes-flights.html
Gok als je een prothese pas hebt alles in orde is. En je moet je vloeistoffen in zo'n zakje doen. Die kun je kopen op het vliegveld.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:
Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?
Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Ik vlieg vanaf Weeze. Hopelijk liggen ze daar. Anders hier de keukenladen maar eens even doorspittenquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor je vloeistoffen zo'n hersluitbare plastic zak van 1L gebruiken. Weet niet of ze gratis zijn op jou luchthaven (Eindhoven?)
Zelf gebruik ik hersluitbare diepvrieszakken van de AH (1,5L). Kom je ook mee weg.
Ik verwacht op zich geen problemen door die prothesepas maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als dat poortje af blijft gaan Want dat gaat nog af als ik in mijn nakie staquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Gok als je een prothese pas hebt alles in orde is. En je moet je vloeistoffen in zo'n zakje doen. Die kun je kopen op het vliegveld.
Als het poortje afgaat, fouilleren ze je hoogstwaarschijnlijk. Mocht er dan nog twijfel zijn, dan kan het zijn dat je wordt gevraagd mee te gaan naar een hokje om je verder uit te kleden. Met een pas zal het zover niet komen denk ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik verwacht op zich geen problemen door die prothesepas maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als dat poortje af blijft gaan Want dat gaat nog af als ik in mijn nakie sta
Nee, je bent niet uniek. Die mensen zijn wel iets gewend.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:40 schreef Rewimo het volgende:
Dat verwacht ik ook niet hoor maar bedankt voor je antwoord. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Hopelijk schieten ze niet te hard in de stress daar
Nee, niet uniek maar het is voor mij de eerste keer dat ik ga vliegen met dat ding. Dus voor mij is het wel nieuwquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:41 schreef Godtje het volgende:
Nee, je bent niet uniek. Die mensen zijn wel iets gewend.
Ik stop het gewoon in mijn normale toilettas en die doe ik dan weer in mijn rugzak. Kom ik ook mee weg.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor je vloeistoffen zo'n hersluitbare plastic zak van 1L gebruiken. Weet niet of ze gratis zijn op jou luchthaven (Eindhoven?)
Zelf gebruik ik hersluitbare diepvrieszakken van de AH (1,5L). Kom je ook mee weg.
Stukje over het vliegen met een prothese door een arts van het UMC Nijmegen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:
Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?
Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Dank je wel In punt 4 is voorzien dus ik denk niet dat het verder problemen geeft.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Nielsch het volgende:
Stukje over het vliegen met een prothese door een arts van het UMC Nijmegen.
https://www.mijnzorgnet.n(...)le-heupprothese.aspx
Oftewel:
1) In 75% van de protheses gaat het ding af
2) In de meeste gevallen mochten deze mensen na fouilleren of scannen met handdetector doorlopen
3) In uitzonderlijke gevallen moesten mensen mee om hun litteken te laten zien
4) Je arts kan ook een verklaring opstellen dat je een prothese hebt die het poortje kan laten afgaan
5) Er zijn geen verhalen op internet van mensen die geweigerd zijn om hun prothese
Voor jou zal het wel niet gelden, maar als je minder valide bent waardoor je meerdere stoelen in beslag moet nemen (zoals bij een gebroken been) moet je die van Ryanair bijboeken.
Tandpastatubes zit zelden meer dan 100ml in dus daar hoef je geen kleine versies van te kopen voor op reis. Ik snap niet waarom winkels daar desondanks vol mee staan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?
Ik heb wel van die mini's (niet alleen tandpasta, ook andere spullen), heb echt geen grote verpakkingen nodig voor een week o.i.d. En mij scheelt dat altijd net die paar honderd gram die ik anders teveel heb.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:42 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Tandpastatubes zit zelden meer dan 100ml in dus daar hoef je geen kleine versies van te kopen voor op reis. Ik snap niet waarom winkels daar desondanks vol mee staan.
't Is al even geleden dat ik m'n vloeistoffen echt apart verpakte én op de band gooide, volgens mij boeit het ze niet zo veel meer. Het helpt ws ook dat ik er niet zo veel van bij me heb.
Het probleem wat je hier hebt is dat je het geboden alternatief hebt geaccepteerd waardoor je wat minder sterk staat.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:30 schreef Sachaaa het volgende:
Even een vraag over vertraagde/gecanceld vluchten:
Ik zou zondagochtend 12/10 om 00.30 met KLM rechtstreeks van SIN naar AMS vliegen, aankomsttijd 7.30u
Vrijdagavond 10/10 ontving ik een mail (!) van KLM dat de vlucht was geannuleerd en ik nu zondag om 1.20u naar Zürich zou vliegen en vandaar uit naar Amsterdam, aankomsttijd 11u (3,5u later dus).
Ik heb KLM gebeld (vanuit Sin) en kreeg na een half uur in de wacht hangen te horen dat de annulering kwam omdat er een ander toestel was ingezet en passagiers uit SIN daardoor niet meer mee konden. Omdat ik een rechtstreekse vlucht prefereerde, heb ik gevraagd om een alternatief. Dat was enkel dezelfde vlucht een dag later (13/10). Ik heb het alternatief geaccepteerd maar vraag me nu af of ik ook recht heb op een vergoeding, bijvoorbeeld voor mijn telefoonkosten? Iemand hier ervaring mee? En doet mijn reisverzekering hier anders iets in?
Overmacht inderdaad.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit die compensatieregeling bij mist? London was afgelopen maandag weer chaos waardoor ik 4,5u vertraging had vanaf AMS. Heb al wel een mail gestuurd maar verwacht dat ze het gaan gooien op buitengewone omstandigheden. Is daarmee de kous gelijk af?
Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:45 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb wel van die mini's (niet alleen tandpasta, ook andere spullen), heb echt geen grote verpakkingen nodig voor een week o.i.d. En mij scheelt dat altijd net die paar honderd gram die ik anders teveel heb.
Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...
Bij BA kan je bakstenen meeslepen, doen ze nog niet moeilijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...
Werkelijk nog nooit meegemaakt bij de KLM. En dan heb ik een grote trolley.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.
Klopt ja, heb ik ook wel eens gehad bij KLM.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.
Idem.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt ja, heb ik ook wel eens gehad bij KLM.
Hier hetzelfde. Maar goed, gold en vaak business, dus heb ook regelmatig 3 tassen bij me (twee weekend tassen en een laptoptas).quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Bij BA en AA heb ik vaak genoeg 15 a 20 kg cabin luggage bij.
Nog nooit gecontroleerd
Wegen komt ook nog wel eens voor. Vooral als het grondpersoneel weer bepaalde targets moet halen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef Nielsch het volgende:
Ryanair doet dat ook niet, ze meten het alleen soms.
Ben wel benieuwd of het rpobleemloos gaat. Mijn moeder (met kunstheup) vliegt eind november met Ryanair, ook vanaf Weeze,. Geen idee of ze een prothesepas heeft.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:
Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Kun je beter even vragen aan haar, anders kan ze hem opvragen bij haar arts Maar voorzover ik weet krijg je hem standaard als je in DLD geopereerd bent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:05 schreef Katinkat het volgende:
Ben wel benieuwd of het rpobleemloos gaat. Mijn moeder (met kunstheup) vliegt eind november met Ryanair, ook vanaf Weeze,. Geen idee of ze een prothesepas heeft.
Probeer ITA-Matrix met een multi-cityquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:30 schreef Levis het volgende:
Hoe kan ik het best zoeken naar een vliegticket van Amsterdam naar Auckland (NZ) met stopover (van ongeveer 3 dagen) in Azië op de heenreis... Al in het ''van a naar b topic'' gevraagd maar daar reageert niemand...
Ik wil rond 16 januari 2014 weg om ongeveer 3 maanden later (19/20 april 2014) weer terug te vliegen.
Jaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké kort vraagje, als je je bagage hebt ingechecked op Schiphol, kan je dan nog terug naar de Plaza bijv.?
Chillz! Grazie!quote:
Dan ben je nog niet door de douane heen, slimmerik.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké kort vraagje, als je je bagage hebt ingechecked op Schiphol, kan je dan nog terug naar de Plaza bijv.?
In dat geval raak je alleen de reserverings kosten kwijt en niet de kostprijs van het ticket, die veel hoger is. Je kunt op het treinstation of metrostation van de luchthaven een nieuwe reservering kopen voor een andere trein en in combinatie met je oude ticket gebruiken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vraagje, ik wil misschien vanaf een te boeken reis terugvliegen naar Dusseldorf om vervolgens met de trein terug te reizen naar NL. Maar ik vraag me af hoe dit het handigste is ivm eventuele vluchtvertraging. Als ik een treinticket reserveer loop ik het risico deze te missen.
Update: inmiddels contact gehad met KLM en ze vergoeden mijn extra gemaakte kosten (telefoon ed) en bieden ¤800 aan travel vouchers ter compensatie. Voor mij een nette oplossing.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het probleem wat je hier hebt is dat je het geboden alternatief hebt geaccepteerd waardoor je wat minder sterk staat.
Het in eerste instantie aangeboden alternatief van KLM was op zich niet heel slecht, je had daarna vergoeding voor de vertraging in de reis kunnen claimen en compensatie voor een niet geljikwaardige vlucht wanneer je eventueel frequent flyer miles spaart.
Beter was geweest om aan de KLM balie van Singapore je onvrede op een rustige maar duidelijke manier te uiten, natuurlijk geven ze aan dat je niet mee kan in eerste instantie en dat er geen alternatief voorhanden is, want dat is de opdracht die ze hebben, want in een 777-200 kunnen nu eenmaal minder mensen mee dan in de 777-300, (En de mensen opgepikt in Denpasar met bestemming Amsterdam moeten zeker mee), ik kan je verzekeren, ook zonder status, dat wanneer je niet akkoord gaat met het geboden alternatief, standvastig blijft, dat er een heleboel te regelen valt omdat men de mondige passagier zo snel mogelijk rustig wil krijgen. (Zeker als deze duidelijk doch rustig aangeeft dat deze weet hoe en wat er te claimen valt, opdracht is om met zo min mogelijk kosten de passagiers op andere vluchten te krijgen).
In dit geval had dan de rechtstreekse vlucht welke ze de volgende dag aanboden als de vlucht echt vol zat wel gekund, maar dan had men een hotel voor je moeten regelen en vergoeden. (En dan zou zomaar kunnen blijken dat de rechtstreekse vlucht van bijvoorbeeld Singapore Airlines opeens wel beschikbaar is, want als ze je kunnen herboeken op Swiss, kan dit ook op Singapore Airlines gezien deze in dezelfde alliantie zitten, maar die vragen wel een hogere vergoeding aan KLM).
Nu kan je contact opnemen met de klantenservice, of bijvoorbeeld een EU Claim welke op een no cure no claim basis dit op kan pakken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het wisselen van het toestel is geen geldige reden om passagiers te weigeren.
1 los a4tje voor de heenreisquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef electronique het volgende:
Oke misschien is dit een heel stomme vraag, maar moet ik mijn cheaptickets e-ticket 1 of 2 keer uitprinten? (voor heen en terugreis of alleen heenreis)
En voor de dag daarna ook zeker? Wij hadden 3 uur vertraging wegens het wisselen van personeel, omdat ze de dag daarvoor met vertraging door de mist zaten.quote:
Ik kan me de laatste keer dat ik een ticket printte niet meer herinneren eigenlijk. Boarding pass printen hoeft ook niet meer met BA, kan gewoon mijn telefoon laten zien.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef electronique het volgende:
Oke misschien is dit een heel stomme vraag, maar moet ik mijn cheaptickets e-ticket 1 of 2 keer uitprinten? (voor heen en terugreis of alleen heenreis)
Dus als ik mijn bagage incheck krijg ik een boarding pass? en daarvoor heb ik alleen mijn paspoort voor nodig?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik kan me de laatste keer dat ik een ticket printte niet meer herinneren eigenlijk. Boarding pass printen hoeft ook niet meer met BA, kan gewoon mijn telefoon laten zien.
Je reservering staat gewoon op naam in het systeem dus op zich kun je met alleen een paspoort wel inchecken. Je hebt natuurlijk wel een boarding pass in welke vorm dan ook nodig zodra je het passagiersgebied in wil.
Ticket uitprinten kan soms nog handig zijn als je naar buiten de EU reist en mogelijk aan de immigratie lui moet bewijzen dat je een geboekte terugreis hebt.
Je kunt er dus voor kiezen om thuis online in te checken - en dan zelf je boardingpass zelf uit te printen thuis. Bij no-frills airlines als Ryanair en Easyjet wordt dit zelfs verplicht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:28 schreef electronique het volgende:
[..]
Dus als ik mijn bagage incheck krijg ik een boarding pass? en daarvoor heb ik alleen mijn paspoort voor nodig?
Kan beide allebei, dus of thuis - of op het vliegveldquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef electronique het volgende:
Hoe is dit bij Air Berlin en US Airways?
Is het overstap op dezelfde airline/geboekt op één ticket?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:04 schreef Feyenoordlife het volgende:
55 minuten overstaptijd op Barcelona El Prat airport. Is dit een beetje te doen?
Ja, deze wordt bij dezelfde airline geboekt op één ticket (Vueling)quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef larsico het volgende:
[..]
Is het overstap op dezelfde airline/geboekt op één ticket?
Dan zit je wel goed. Mocht je je tweede vlucht missen, dan mag je mee op de volgende vlucht.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef Feyenoordlife het volgende:
[..]
Ja, deze wordt bij dezelfde airline geboekt op één ticket (Vueling)
2 weken geleden heb ik dit nog gewoon in moeten vullen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:51 schreef Jaytonism het volgende:
Is het nieuw dat je bij Easyjet niet meer je identiteitskaartnummers etc. door hoeft te geven voor je boarding pass bij online inchecken? Plus helemaal niet aan hoeft te geven dat je daadwerkelijk meer dan handbagage bij je hebt?
Ah, dat zou het zijn. Vlieg normaliter naar Engeland toe, maar ga binnenkort naar Praag. Werd helemaal niet naar gevraagd. Als je wél meer dan handbagage hebt, wordt dat dan bij het vliegveld behandeld?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan waar je heen reist. De UK Border Control wil graag je paspoortgegevens weten namelijk, vlieg je naar bijv Geneve maakt dat niet zoveel uit
Nee, aannemende dat je een Nederlandse identiteit hebt mag je 90 dagen dagen in Zuid-Arfrika verblijven zonder visum.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:00 schreef sararaats het volgende:
ik heb een vraag: moet je een visum hebben als je anderhalve maand op familiebezoek gaat in Zuid Afrika?
Belgischequote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:18 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Nee, aannemende dat je een Nederlandse identiteit hebt mag je 90 dagen dagen in Zuid-Arfrika verblijven zonder visum.
1) 24 uur van tevoren, tenzij je een voorkeursstoel boekt dan kan het nu alquote:Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef Masanga het volgende:
Ik heb zonet vluchten gereserveerd op de KLM website naar Zuid-Afrika. Hierover heb ik echter enkele vragen:
1) Als aviation enthousiast heb ik de terugvlucht zo geboekt dat ze plaatsvindt met Air France. Eindelijk op die A380. Kan ik via een booking op klm.be mijn seats reserveren op de A380? Op het eerste zicht leek het onmogelijk..
2) De heenweg start in Antwerpen voor mij, maar als Belg vind ik dat handig. Het is echter een busrit die om 6u vertrekt. Op zich geen probleem, maar naast de 2u30 reistijd blijft slechts 1u45 ofzo over voor de actuele vlucht vertrekt.
2a) wat gebeurt er als ik door file ofzo die vlucht mis? of wachten ze sowieso op je? Het ijkt me erg nipt..
2b) ik weet dat ik in Antwerpen moet starten om de reis te kunnen laten doorgaan. Maar kan ik niet vb mijn ticket de avond voordien laten valideren in Antwerpen en die avond een late trein naar Amsterdam nemen?
Alvast bedankt!
(ter info: ik ga op vakantie, dus het betreft hier een zo goedkoop mogelijke economy class ticket)
Je hoeft je inderdaad hier niet zoveel zorgen te maken dat je de vlucht mist als er eventuele vertraging is, de 2.5 uur vanaf Antwerpen in de ochtend is relatief ruim genomen.quote:Op zondag 10 november 2013 09:33 schreef XL het volgende:
[..]
1) 24 uur van tevoren, tenzij je een voorkeursstoel boekt dan kan het nu al
2) 4 uur 15 van tevoren in Antwerpen vertrekken lijkt ruim voldoende. KLM is verantwoordelijk voor de aansluiting, maar wachten doet een vliegtuig natuurlijk niet. KLM boekt je om, als antwerpen schiphol ook op je ticket staat en je haalt het niet
Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:32 schreef Essiejj het volgende:
Even een random vraagje tussendoor, hoe frissen jullie je op in het vliegtuig? Ik bedoel lang in het vliegtuig zitten is nou niet echt bevorderlijk voor lichaamsgeuren enzo. Maar deodorant kan je weer niet meenemen.
Mag je dat gewoon meenemen dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.
En ik stink niet binnen 16 uur.
Ik dacht altijd dat die kleine busjes niet mee mochten omdat ze onder druk staan ofzo.quote:
Een gasfles mag je niet meenemen. Producten voor persoonlijke verzorging wel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:37 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die kleine busjes niet mee mochten omdat ze onder druk staan ofzo.
Ah top, thnxsquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een gasfles mag je niet meenemen. Producten voor persoonlijke verzorging wel.
Tripjes zonder ruimbagage zijn er heel veel en die mensen Mogen gewoon hun kleine deo mee.
Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:32 schreef Essiejj het volgende:
Even een random vraagje tussendoor, hoe frissen jullie je op in het vliegtuig? Ik bedoel lang in het vliegtuig zitten is nou niet echt bevorderlijk voor lichaamsgeuren enzo. Maar deodorant kan je weer niet meenemen.
Dat doe je dan ook even op de toilet en niet recht in iemand zijn gezichtquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.
Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon * De aankomst bedoel ikquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.
Helaas deelt niet iedereen die mening. Met als dieptepunt een stel kakelende dames die de taxfreetrolley zowat leegkochten en alles aan boord probeerden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat doe je dan ook even op de toilet en niet recht in iemand zijn gezicht
Je kan toch ook gewoon van die vochtige doekjes kopen. Gewoon even op het WC'tje van het vliegtuig je handen, oksels en kruis mee afnemen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:44 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon * De aankomst bedoel ik
In principe mogen containers met licht ontvlambare gassen niet mee, al wordt daar niet heel erg streng op gehandhaafd. Let wel op de 100ml-eis.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.
En ik stink niet binnen 16 uur.
Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In principe mogen containers met licht ontvlambare gassen niet mee, al wordt daar niet heel erg streng op gehandhaafd. Let wel op de 100ml-eis.
Bij de drogist hebben ze vast en zeker van die kleine reisbusjes.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Doe ik ook.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef LintuxCx het volgende:
Of een deoroller/stick ipv zo'n spuitbus. Of ben ik nou echt zo ouderwets?
Gevuld bij kruidvat, etos, hema, etc. En leeg ook bij die winkels.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Maar een gewone lijnvlucht zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, de vluchten van Ryanair zijn ook allemaal lijnvluchten, en de mede passagiers zijn nu niet in alle gevallen het elite korps der menselijkheid om dat maar zacht uit te drukken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Helaas deelt niet iedereen die mening. Met als dieptepunt een stel kakelende dames die de taxfreetrolley zowat leegkochten en alles aan boord probeerden.
Gelukkig moesten ze na een paar minuten stoppen van het boordpersoneel.
En dit was op een lijnvlucht.
Tip voor jou; zeg niet tegen de douane dat je een vriend (als in relatie) hebt in Amerika (helemaal niet als je per jaar meerdere keren daarheen gaat. De kans is vrij groot dat je dan een keer wordt afgewezen als toerist / uitgewezen en een inreisverbod krijgt op grond van misbruik van je toeristenvisum. Ze zeggen dan vaak dat je naar de VS komt met de intentie permanent te blijven.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:44 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon * De aankomst bedoel ik
Met een roller kan dat natuurlijk best effe zo onder je T-shirt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Deo gebruiken doe je vooraf in de sanitaire voorzieningen op het vliegveld, of wanneer het noodzakelijk is in het vliegtuig in de sanitaire voorzieningen van het vliegtuig, in geen geval in de open ruimte natuurlijk.
Keine Fluglinien mit Direktflügen von Deutschland nach Vilanculosquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Bestaan er Duitse airlines die direct vliegen naar Vilanculos?
volgens hun statistieken waren er in 2010 om de 2 dagen intercontinentale verbindingen op hun vliegveld. Als SAA er 1 is is het antwoord nee voor jouw vraagquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Bestaan er Duitse airlines die direct vliegen naar Vilanculos?
Het is altijd via Johannesburg geloof ik. Via Dubai volgens mij ook niet mogelijk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
volgens hun statistieken waren er in 2010 om de 2 dagen intercontinentale verbindingen op hun vliegveld. Als SAA er 1 is is het antwoord nee voor jouw vraag
Een wat?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat zal de SAA vlucht zijn, in theorie kan het een code share zijn maar dat is hier denk ik niet het geval?
Ok, dank je voor je uitlegquote:Op vrijdag 15 november 2013 22:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Een vlucht die uitgevoerd wordt door een andere maatschappij maar die binnen het"netwerk" van maatschappijen valt om zo het netwerk van al die maatschappijen groter te laten lijken. Allen vluchten van de KLM naar Ierland worden uitgevoerd onder KLM code (als je daarbij boekt) maar worden uitgevoerd door Aer Lingus.
Nou dat weten ze al, en zo vaak (helaas) ga ik er niet heen. 2e keer dit jaar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:52 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Tip voor jou; zeg niet tegen de douane dat je een vriend (als in relatie) hebt in Amerika (helemaal niet als je per jaar meerdere keren daarheen gaat. De kans is vrij groot dat je dan een keer wordt afgewezen als toerist / uitgewezen en een inreisverbod krijgt op grond van misbruik van je toeristenvisum. Ze zeggen dan vaak dat je naar de VS komt met de intentie permanent te blijven.
Precies. Ik heb altijd gewoon gezegd dat ik mijn vriendin op kwam zoeken, nooit ergens last van gehad. Liegen is altijd vrij zinloos volgens mij.quote:Op zaterdag 16 november 2013 10:20 schreef LintuxCx het volgende:
't Wordt ook lastig om elke keer een geloofwaardige andere reden te verzinnen als je meerdere keren per jaar gaat.
Etos. Ik stond daar vandaag in de file voor de kassa. Een heel schap vol allerlei mini verpakkingen. En gratis van die afsluitbare plastic zakken. Maar naar een vliegtuig ruiken doe je toch wel na een uurtje of 8 tot 12. En iedereen zal dat begrijpen. Gewoon beetje geduldig zijn en eerst even een douche voordat je je overgeeft aan vleselijke geneugten. Want daar doelde je toch op neem ik aan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Als ik ooit iemand in een vliegtuig zo'n electronisch ding zie gebruiken word ik voor heel even acuut NSB'er. Dat doe je dus niet. En zo ja, dan hoop ik dat ze je er bij de immigration / douane alsnog tussenuit vissen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo .
Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Ik zou dit eens doorlezen:quote:Op zaterdag 16 november 2013 10:11 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Nou dat weten ze al, en zo vaak (helaas) ga ik er niet heen. 2e keer dit jaar.
Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanafquote:Op zaterdag 16 november 2013 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als ik ooit iemand in een vliegtuig zo'n electronisch ding zie gebruiken word ik voor heel even acuut NSB'er. Dat doe je dus niet. En zo ja, dan hoop ik dat ze je er bij de immigration / douane alsnog tussenuit vissen.
Denk het ook dan hahaquote:Op zaterdag 16 november 2013 21:37 schreef LintuxCx het volgende:
Verboden is verboden. Koop nou maar gewoon een paar nicotinepleisters.
Dat duitse stuk nog niet gelezen, maar ik ben zelfs het land ingekomen toen ik geen baan/school had, eerlijk vertelde dat ik mijn vriend via internet had leren kennen en te weinig geld had. Ik moest naar de secundary, maar mocht wel door laatste keer wenste de off8cer mij zelfs veel plezier. En nu ga ik voor kerst. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:01 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik zou dit eens doorlezen:
http://www.avvo.com/legal-answers/immigration-lawyer--921508.html
en deze
http://www.vice.com/de/read/america-knows-everything
Als je geen Duits kunt zet hem ff in Google Translate
Die gast heeft een inreisverbod omdat hij het verkeerde antwoord gaf.
De meest logische verklaring is zeggen dat je toerist bent en vertellen waar je heen gaat en wat je gaat doen, daar is niks gelogen aan.
probeer het dan, stuk eigenwijs.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:23 schreef Essiejj het volgende:
Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanaf
En dan bij voorkeur op een airline die in de VS geregistreerd is voor een gegarandeerd lang verblijf aldaar.quote:
Nee, maar heb je wel eens gedacht aan die andere verstokte rokers die in dat zelfde vliegtuig zitten en niet zo'n electrische sigaret bij zich hebben. Wordt knokken denk ik!quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:23 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanaf
Maar ze ging haar vriend bezoeken en zal dus geen uitgebreid reisplan met bestemmingen en bezienswaardigheden hebben. Het gesprek valt dus stil als de beambte naar de reisplannen vraagt of ze moet een reisplan verzinnen, wat bij doorvragen nog slechter kan uitpakken dan de relatie gewoon toegeven.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:01 schreef MartijnUK het volgende:
De meest logische verklaring is zeggen dat je toerist bent en vertellen waar je heen gaat en wat je gaat doen, daar is niks gelogen aan.
Ik zeg alleen dat er weinig rook vanaf komt? Ik zei nergens dat ik het van plan was, ik vroeg juist of het misschien was toegestaan. Maar kennelijk is het dat niet, dus dan doe ik het ook niet.quote:
Zijn ook maar twee voorbeelden, en dan weet je nog niet eens of die mensen wel helemaal eerlijk zijn in hun verhaal. Die Duitser komt vrij dramatisch over...quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:25 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Dat duitse stuk nog niet gelezen, maar ik ben zelfs het land ingekomen toen ik geen baan/school had, eerlijk vertelde dat ik mijn vriend via internet had leren kennen en te weinig geld had. Ik moest naar de secundary, maar mocht wel door laatste keer wenste de off8cer mij zelfs veel plezier. En nu ga ik voor kerst. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.
Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo .
Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Bronquote:15.3 Roken (inclusief het roken van conventionele sigaretten, elektronische sigaretten of andere kunstmatige vormen van roken) is uitdrukkelijk verboden aan boord van het luchtvaartuig.
Bronquote:As of this post (March 31, 2013, update aug '13), the major airlines that specifically say they do not permit the use of electronic cigarettes inflight are – Continental, American, Japan, KLM, Airtran, Delta , Southwest, United, Northwest, All Nippon Airways, US Airways, British Airways, Quantas, Iberia, Korean Air, American West Airlines, Virgin Atlantic, Air China, Air Canada, SAS, KLM, Japan Airlines, Emirates, EasyJet, China Southern, Alaska/Horizon Air, Saudi Airlines, Malaysia Airlines, Lufthansa, and Thai airlines.
En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.
Nu zal je dat misschien nu niet geweten hebben, maar je gaat bij het kopen van een ticket akkoord met de voorwaarden en daar staat in:
[..]
Bron
Dat is KLM, maar dat geldt voor meer airlines:
[..]
Bron
Vergis je trouwens niet in het feit dat een elektronische sigaret misschien bij de wet verboden is om op te steken in een vliegtuig, het niet opvolgen van een aanwijzing van het vliegtuigpersoneel is wel een serieus probleem, dus nog een keer opsteken na een waarschuwing kan betekenen dat je op het politiestation mag bivakeren...
Nou een tussenlanding gebeurd niet zomaar, en het stennis schoppen aan boord is daar niet direct een reden voor, er zijn uitstekende middelen aan boord om een enkele stennis makende passagier dusdanig te 'verzegelen' dat deze daartoe de mogelijkheid niet meer heeft.quote:Op zondag 17 november 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.
quote:Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.
Nu zal je dat misschien nu niet geweten hebben, maar je gaat bij het kopen van een ticket akkoord met de voorwaarden en daar staat in:
[..]
Bron
Dat is KLM, maar dat geldt voor meer airlines:
[..]
Bron
Vergis je trouwens niet in het feit dat een elektronische sigaret misschien bij de wet verboden is om op te steken in een vliegtuig, het niet opvolgen van een aanwijzing van het vliegtuigpersoneel is wel een serieus probleem, dus nog een keer opsteken na een waarschuwing kan betekenen dat je op het politiestation mag bivakeren...
quote:Op zondag 17 november 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.
Nou zo ver wil ik het helemaal niet laten komen haha. Ik ga gewoon aan de pleisters gedurende mijn reisquote:Op zondag 17 november 2013 11:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou een tussenlanding gebeurd niet zomaar, en het stennis schoppen aan boord is daar niet direct een reden voor, er zijn uitstekende middelen aan boord om een enkele stennis makende passagier dusdanig te 'verzegelen' dat deze daartoe de mogelijkheid niet meer heeft.
De enige reden dat er een tussenlanding gemaakt gaat worden is als het een hele groep betreft en het cabinepersoneel de veiligheid niet meer kan garanderen en dus niet de mogelijkheid heeft om de stennis makende passagiers aan banden te leggen.
Blijft uiteraard wel staan dat als er aanwijzingen niet opgevolgd worden en/of je schuldig hebt gemaakt aan geweld aan boord dat je bij aankomst op bestemming in de regel wordt aangehouden, dit heb ik helaas al diverse malen aan boord meegemaakt, waarbij in één geval de aanstichter met geweld moest worden uitgeschakeld door andere passagiers tijdens de vlucht, omdat die lieftallige Aziatische stewardessen daar niet geschikt voor waren. Want ferm toespreken is één ding, het daadwerkelijk ingrijpen is natuurlijk wat anders.
9 tickets is meestal het maximale wat je zelf in 1 keer kunt boeken. Ik zou de zoekopdracht eerst voor 1 persoon uitvoeren bij bijvoorbeeld kayak.com en dan bij de goedkoopste drie maatschappijen een offerte aanvragen voor de hele groep. Ondertussen check je ook zelf de prijs van 9 tickets waarbij je er vanuit moet gaan dat je voor het tiende ticket meer dan het gemiddelde betaald dan van de andere 9 tickets.quote:Op maandag 18 november 2013 10:10 schreef bierjoost het volgende:
Zijn er nog tips voor het boeken van tickets voor grote groepen. Groep van ongeveer 10 man naar Azie?
Diverse maatschappijen hebben groepskortingen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:10 schreef bierjoost het volgende:
Zijn er nog tips voor het boeken van tickets voor grote groepen. Groep van ongeveer 10 man naar Azie?
Taipei Xiaolongbao Wil ik ook wel weer eens heen.quote:Op maandag 18 november 2013 21:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo, net mijn vlucht geboekt naar Taipei. Vlieg met Emirates via Dubai, 4 uur overstaptijd aldaar.
Iemand een seat-aanrader voor de A380 en 777-300ER? Wel zit ik meestal aan het raam, want dat vind ik gewoon leuk. Maar vóór of achter de vleugel? Verder tips?
Is de tijd een beetje te doden op DXB?
quote:
Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei benquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hoewel die volgens een local niet de beste zijn, die heeft ons toen meegenomen naar een kleine straattent. Maar toch, Din tai fung was wat mij betreft nog steeds smullen.
OT Ik heb er hier in Singapore een op de hoek zitten, lekkerquote:Op dinsdag 19 november 2013 00:54 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei ben
Bij het raam geniet van de tailcamera's en ICE-mediasysteem in de Airbus. Op Dubai is genoeg te vinden aan shops, Starbucks en voedsel vergeet geen dekentje of kussentje als je een lange overstap hebt, de slaapstoelen op het vliegveld zijn niet comfortabel.quote:Op maandag 18 november 2013 21:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo, net mijn vlucht geboekt naar Taipei. Vlieg met Emirates via Dubai, 4 uur overstaptijd aldaar.
Iemand een seat-aanrader voor de A380 en 777-300ER? Wel zit ik meestal aan het raam, want dat vind ik gewoon leuk. Maar vóór of achter de vleugel? Verder tips?
Is de tijd een beetje te doden op DXB?
Precies, ik vond ze iig allebei lekker. Misschien was DTF duurder, maar eh, niet iets waar ik op "vakantie" echt een probleem van maakte.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:54 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei ben
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?quote:Op maandag 18 november 2013 23:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Taipei Xiaolongbao Wil ik ook wel weer eens heen.
Voor de vleugel schijnt minder lawaaiig te zijn. Ik heb zelf weinig ideeën, vlieg zelf als het even kan premium economy voor vluchten van die lengte, da's toch het fijnste.
Thanks, goeie tip van dat dekentje.Vooral ook omdat ik daar 's avonds laat en op de terugweg 's nachts moet overstappen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 02:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij het raam geniet van de tailcamera's en ICE-mediasysteem in de Airbus. Op Dubai is genoeg te vinden aan shops, Starbucks en voedsel vergeet geen dekentje of kussentje als je een lange overstap hebt, de slaapstoelen op het vliegveld zijn niet comfortabel.
http://www.easyjet.com/nl/vergoedingen-en-kostenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:34 schreef Jaytonism het volgende:
Onduidelijk man. Normaal gesproken ben ik via easyjet.com gewend dat ik incheckbagage gewoon kan toevoegen. Nu ik volgende week naar Praag ga staat er alleen dat je het bij de balie af kan geven van te voren. Verder staat er helemaal niets over in, ook niet over eventuele kosten e.d.
Weet iemand wat één stuk incheckbagage kost bij Easyjet?
Goeie vraag wel.. even gegoogled en ik vond dit. (Viva )quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.
Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Volgens mij niet, maar al die vliegvelden hebben wel een transit-kiosk om in te checken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.
Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Waarschijnlijk, het is niet onmogelijk om meerdere boarding passen uit een kiosk te krijgen (voor een dagtrip krijg je vaak je retourticket ook tegelijk). Echter, omdat het 2e segment zich binnen de VS bevindt kan hier sprake zijn van een uitzondering.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.
Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:03 schreef blingbling11 het volgende:
Het gaat mij erom om zo snel mogelijk door te kunnen want ik heb maar weinig tijd op DTW. Als ik online incheck heb ik wel gewoon alle boardingpasses in 1 keer toch?
Als je mazzel hebt een welkomscomite met een lokale lekkernij. Maar zou nergens op rekenen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik lees net hier dat wanneer ik dus vlieg het de eerste dag is dat deze route wordt gevlogen. Zitten daar nog voordeeltjes aan? Of juist nadelen?
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet ). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het gaat (ongeveer) zo:quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappijquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:
Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo .
Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.quote:Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste
Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.
Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aanquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Ik heb geen e-mail ontvangen. Het is gewoon willekeurig dat ik vandaag even check en dat ik het zie.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.
Vliegtuigtype blijft een foutje.
Thanks, dan ga ik boekenquote:Op zondag 8 december 2013 15:44 schreef Bajskorv het volgende:
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...quote:Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...
Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Paniek!
Van Quantas Airways naar Emirates...quote:Op zondag 8 december 2013 18:23 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
Als het als 1 ticket geboekt is bij Qantas, zit je verder ok. Hun probleem als je het niet redt.quote:Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
[..]
Van Quantas Airways naar Emirates...
Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Nee. Je ziet die hele band niet als het goed is. Volg na het verlaten van het vliegtuig de borden 'transfer' en zoek na de kontrole in de vertrekhal de gate voor Amsterdam op. Je bagage wordt voor je overgeladen.quote:Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
algemeen moet het met goede wil lukken, of ze partners zijn of niet.quote:Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...
Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Paniek!
Strenge controle in australie?quote:Op maandag 9 december 2013 07:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.quote:
Ben er zelf 3 keer geweest en 't kostte mij in ieder geval 15-45 minuten om er door te komen.quote:Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:
[..]
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?quote:Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef Neraice het volgende:
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
Dezelfde maatschappij, maar moest wel alles opnieuw inchecken en opnieuw security etc.quote:Op maandag 9 december 2013 10:15 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.quote:Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:
[..]
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.quote:Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.
Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/quote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
Nee en dankquote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezienquote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/
Op München ook geen ligstoelen gezien afgelopen jaar. Je hebt er wel die slaap- en werkcabines die je voor een paar uur kunt huren.quote:Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef XL het volgende:
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
In Sydney en Perth gaat het op mijn omschreven manier, in Darwin (kleine luchthaven) mag iedereen door de scanner door het geringe aantal mensen, op Melbourne ben ik niet zelf geweest aankomend vanuit een internationale vlucht, daar kan het wellicht anders zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |