abonnement Unibet Coolblue
pi_131345836
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  donderdag 19 september 2013 @ 17:28:08 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131353424
Iemand ervaring met BC van Delta?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131353557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:28 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met BC van Delta?
Ja, maar de laatste keer was wel een jaar of 7/8 geleden dus heb geen idee of er inmiddels veel veranderd is (evt. door de merger). Toen was ik er erg tevreden over in ieder geval; vriendelijk personeel, prima eten, en goed geslapen elke keer.
  donderdag 19 september 2013 @ 23:08:38 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131368162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:28 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met BC van Delta?
Ligt er aan welk toestel. Stoelen in een 767 zijn niet bijzonder, het eten is gewoon redelijk, net zo iets als in een doorsnee restaurant. En ze hebben in die 767 geen flatbeds. Maar al met al niets om over te klagen als je het als gratis upgrade aangeboden krijgt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 19 september 2013 @ 23:30:40 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131369076
Het is een Airbus A330-300.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131369391
Van de us airlines valt delta vaak iig mee. Maar beter vlieg je met hun partner Virgin Atlantic. *;
pi_131375618
Stopt nu ineens de discussie van vorig topic? Jammer, vond het wel vermakelijk.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:55:05 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131375693
Je bedoelt backpackers tegen zakenmannen... dat komt iedere 3 pagina's wel een keer terug B-)

We kijken gewoon neer op elkaar, en terecht ook!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_131375827
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:55 schreef XL het volgende:
Je bedoelt backpackers tegen zakenmannen... dat komt iedere 3 pagina's wel een keer terug B-)

We kijken gewoon neer op elkaar, en terecht ook!
Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?

So conflicted...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:02:19 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131375880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?

So conflicted...
backpackers tegen frequent flyers dan
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_131376109
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:02 schreef XL het volgende:

[..]

backpackers tegen frequent flyers dan
Lekker boeiend, mensen die het zo zwart-wit zien. Ik heb liefde voor iedereen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131380471
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:00 schreef Bajskorv het volgende:
Wat nou als je zakenman bent van beroep, en in je prive tijd met je rugzak rond reist?

So conflicted...
En ik ga altijd met een flink gevulde rugzak op reis voor werk! ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:01:44 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131380571
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:57 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En ik ga altijd met een flink gevulde rugzak op reis voor werk! ;(
En ik heb geen werk maar ga toch met een koffertje op reis.
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 14:44:25 #14
42184 crew  DaMart
pi_131381996
Even een kort vraagje. Batterijen (penlight) mag je toch gewoon meenemen in je handbagage?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_131382384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:44 schreef DaMart het volgende:
Even een kort vraagje. Batterijen (penlight) mag je toch gewoon meenemen in je handbagage?
Jahoor. Zit ook in koptelefoons van mensen etc.
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 14:57:23 #16
42184 crew  DaMart
pi_131382432
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:56 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Jahoor. Zit ook in koptelefoons van mensen etc.
Dat dacht ik ook al. Maar ik sprak net iemand die zei dat het niet mocht, dus begon ik te twijfelen :@ :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_131391648
Redelijk urgent vraagje; ik vlieg morgen met Delta naar de VS en wilde eerder vanmiddag alvast inchecken. Tijdens het inchecken, wat ik uiteindelijk niet heb afgemaakt, kwam ik het volgende bericht tegen:

VOLUNTEERS ARE NEEDED
We are seeking volunteers willing to take a different flight in exchange for a travel voucher redeemable within 1 year on delta.com. Your existing itinerary will not be changed until you review alternate flights at the departure gate.

Niet verkeerd, enig idee echter wat de compensatie zal zijn? Het is een vlucht van vanuit London naar JFK. Heb al aardig wat bezoeken aan NY achter de rug, en zou begin volgende week met Jetblue doorvliegen naar de Westkust. Ik kan zelfs mijn hostel in NY nog annuleren voor de eerste nacht, dus zou er geen problemen mee hebben om in plaats van zaterdag pas zondag die kant op te vliegen, mits de compensatie enigzins de moeite waard is.

Neem in ieder geval mijn bagage wel mee naar het vliegveld morgenochtend - voor het geval het aanbod niet aantrekkelijk is of als ze al genoeg vrijwilligers hebben.
pi_131397259
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:19 schreef El_jefe07 het volgende:
We are seeking volunteers willing to take a different flight in exchange for a travel voucher redeemable within 1 year on delta.com. Your existing itinerary will not be changed until you review alternate flights at the departure gate.
http://www.fivecentnickel(...)g-your-airline-seat/
For most of history, Anonymous was a woman.
pi_131397894
quote:
Jep, die kwam ik al tegen :) Enkel denk ik dat dat voor binnenlandse vluchten in de VS is, ik kan online geen prijs selecteren. Heb eerder vanmiddag al even met Delta zelf gebeld, en zij zeiden dat ik maar moest wachten tot bij de check-in balie. Dus vandaar mijn vraag hier of er wellicht iemand ervaring mee heeft :)
pi_131398067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:18 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Jep, die kwam ik al tegen :) Enkel denk ik dat dat voor binnenlandse vluchten in de VS is, ik kan online geen prijs selecteren. Heb eerder vanmiddag al even met Delta zelf gebeld, en zij zeiden dat ik maar moest wachten tot bij de check-in balie. Dus vandaar mijn vraag hier of er wellicht iemand ervaring mee heeft :)
Ik zat ook hier te lezen onder het kopje Delta http://www.airportavenger.com/what_do_they_owe_you.html

Ik zou dus als ik jou was inderdaad gewoon wachten, want het is natuurlijk een mooie goedkope truc om mensen minder te geven. Als je er niet op in gaat, dan ga je óf gewoon mee, óf ze moeten je fatsoenlijke compensatie aanbieden.
For most of history, Anonymous was a woman.
  zondag 22 september 2013 @ 17:44:39 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131448489
Weet iemand hoe het zit met stoelen in een KLM vlucht? Ik ben ingecheckt maar kom geen mogelijkheid tegen om stoelen te reserveren. Er staat wel een 'i'-knopje met informatie maar geen mogelijkheid om het te doen.

Vlieg economy class naar Japan morgen. En heb mijn instapkaarten en incheck e.d. dus al geregeld.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 22 september 2013 @ 17:49:58 #22
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131448780
Bij het online inchecken zou je een stoelkeuze moeten kunnen maken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 september 2013 @ 17:53:55 #23
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131448996
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 17:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand hoe het zit met stoelen in een KLM vlucht? Ik ben ingecheckt maar kom geen mogelijkheid tegen om stoelen te reserveren. Er staat wel een 'i'-knopje met informatie maar geen mogelijkheid om het te doen.

Vlieg economy class naar Japan morgen. En heb mijn instapkaarten en incheck e.d. dus al geregeld.
Vlucht wordt ook echt door klm uitgevoerd?
  zondag 22 september 2013 @ 18:11:34 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131449963
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2013 17:53 schreef hexje het volgende:

[..]

Vlucht wordt ook echt door klm uitgevoerd?
Maakt niet uit. Als de ticket via KLM is geboekt kun je ook voor een code-share een stoel kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131450564
is het niet zo zoals bij aantal andere airlines dat als hij z'n boardinpasses etc. al heeft je je stoelkeus niet meer online kan wijzigen (alleen @ airport).?
pi_131451036
Hoe zit het met stoelen reserveren op een KLM vlucht als je via Delta geboekt hebt? Ik kan geen Economy Comfort reserveren op die KLM vlucht...
pi_131452852
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:38 schreef blingbling11 het volgende:
Hoe zit het met stoelen reserveren op een KLM vlucht als je via Delta geboekt hebt? Ik kan geen Economy Comfort reserveren op die KLM vlucht...
Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131455069
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probeer je die stoel via delta of via KLM te reserveren?
Heb het via allebei geprobeerd.
  zondag 22 september 2013 @ 20:41:15 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131455813
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:11 schreef static het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Als de ticket via KLM is geboekt kun je ook voor een code-share een stoel kiezen.
Nou goed. Ik heb even gebeld en ze kon ze voor mij veranderen maar we zitten in principe prima. Wel gek dat je het niet zelf kunt doen maar goede service via telefoon verder.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131463701
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
pi_131475041
In november wil ik naar Senegal vliegen. Nu zijn er enkel betaalbare vluchten vanuit Amsterdam met lange overstappen, dus heb ik het volgende bedacht:

Vlucht Adam - Madrid met KLM
Vlucht Madrid - Dakar met Iberia

Vlucht Dakar - Madrid met Iberia
Vlucht Madrid - Adam met KLM

Bovenstaande houdt in dat ik 2 losse tickets moet kopen; eentje bij Iberia en eentje bij KLM. Tussen beide vluchten zit een overstap van bijna 2 uur. Is het dan evrstandig om deze tickets te boeken? Of is het uberhaupt niet te halen met 2x opnieuw inchecken etc?
  maandag 23 september 2013 @ 12:46:46 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131475110
Waarom moeilijk doen? Koop het via atp.nl, heb je meen pakketje met alles.

Bijvoorbeeld:

Van Naar Datum Vertrek Aankomst Klasse Vlucht Vliegtuigtype Boek
Amsterdam Lisbon 30 Sep 06:15 08:15 Economy TP 669 Airbus A319
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321

Amsterdam Lisbon 30 Sep 11:45 13:45 Economy TP 663 Airbus A320-100/200
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 23 september 2013 @ 13:26:48 #33
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131476153
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:46 schreef static het volgende:
Waarom moeilijk doen? Koop het via atp.nl, heb je meen pakketje met alles.

Bijvoorbeeld:

Van Naar Datum Vertrek Aankomst Klasse Vlucht Vliegtuigtype Boek
Amsterdam Lisbon 30 Sep 06:15 08:15 Economy TP 669 Airbus A319
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321

Amsterdam Lisbon 30 Sep 11:45 13:45 Economy TP 663 Airbus A320-100/200
Dakar 30 Sep 20:50 23:55 Economy TP 209 Airbus A321
Het gaat hem om de overstap tijd.
pi_131477133
quote:
9s.gif Op maandag 23 september 2013 13:26 schreef hexje het volgende:

[..]

Het gaat hem om de overstap tijd.
Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.
pi_131478288
Ik vroeg mij af hoe ver van te voren men de routes vast stelt? Ben nu aan het kijken voor tickets voor juli 2014, maar bij veel maatschappijen is het nog niet duidelijk.
FR1908
pi_131494402
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Voordeel is dat je voorin het toestel zit en er zo wat sneller uit bent bij aankomst. Persoonlijk heb ik niet zoveel last van de galley qua geluid, het is meer het licht wat door de gordijnen komt bij een nachtvlucht, zeker als deze open gaan als iemand een versnapering wil.

KLM bedenkt de laatste tijd wel vaker ideetjes om mensen maar aan het betalen te krijgen voor stoelen. Zo zijn nu ook de voorste rijen voorkeursstoelen, hoe men daarbij komt begrijp ik niet. (Goed je kan er sneller uit zijn, maar bij een lange intercontinentale vlucht dan moet men toch wachten op bagage, en zakenreizigers met alleen handbagage reizen over het algemeen business klasse.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131494659
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:53 schreef sportgekje1985 het volgende:

[..]

Precies. Bovenstaande vlucht is betaalbaar, maar geen zin om 12 en 7 uur te wachten op een vliegveld als ik een weekje op vakantie ga.
Maar een vlucht willen boeken waarin Iberia voorkomt. Dat deze mensen nog bestaan.

Wat je ook doet, boek nooit, maar dan ook nooit, maar dan ook helemaal nooit Iberia. Punt.

Daarnaast is 2 uur op zich voldoende lijkt het, echter op Madrid vliegt Iberia vanaf Terminal 4, en KLM vanaf terminal 2, naast dat je de bagage niet kunt doorlabelen en dus deze dus moet ophalen, mag je ook nog met de bus naar Terminal 2. (Hoewel de busrit geen uren duurt is het wel een minuut of 10 rijden, naast de wachttijd, tel daarbij op het wachten op bagage, en je red het zonder vertraging nog maar net.

Wachten in Lissabon is dan zo gek nog niet, temeer omdat Lissabon Airport ongeveer in de stad zit en je met 15 minuten in het centrum kan staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131502800
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:01 schreef 12bhippy het volgende:
Iemand ervaring met de stoelindeling in een KLM 747 400 Combi? Ik heb bij boeken stoelen op rij 24 gereserveerd. Deze zijn naast de galley. Op seatguru zie ik dat deze "geel" zijn. Dat wil zeggen onaantrekkelijk ivm nabijheid tot keuken.

Ik heb vandaag nog eens de stoelindeling van KLM bekeken en nu zijn het opeens "populaire" stoelen waarvoor je ¤ 30 mag bijbetalen. Wat zijn de ervaringen bij jullie?

Ik had deze stoelen gekozen omdat ze dacht ik misschien wat rustiger zouden zijn (geen directe buren over een flinke lengte) of is zo'n keukentje naast je echt onrustig? Het is een nachtvlucht vanuit new york trouwens.
Ik zit liever vlakbij de keuken dan bij de wc 's. Meestal zijn de eerste 2 uurtjes en de laatste 2 uurtjes "druk" bij de keuken. I.t.t. de wc's staan er in ieder geval geen rijen wachtenden etc.

Bovendien ben je dicht bij het bier :), ook wel handig als je (zoals ik) niet echt kan slapen gedurende een vlucht.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_131507431
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
pi_131507492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131525703
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:43 schreef sportgekje1985 het volgende:
In november wil ik naar Senegal vliegen. Nu zijn er enkel betaalbare vluchten vanuit Amsterdam met lange overstappen, dus heb ik het volgende bedacht:

Vlucht Adam - Madrid met KLM
Vlucht Madrid - Dakar met Iberia

Vlucht Dakar - Madrid met Iberia
Vlucht Madrid - Adam met KLM

Bovenstaande houdt in dat ik 2 losse tickets moet kopen; eentje bij Iberia en eentje bij KLM. Tussen beide vluchten zit een overstap van bijna 2 uur. Is het dan evrstandig om deze tickets te boeken? Of is het uberhaupt niet te halen met 2x opnieuw inchecken etc?
Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!
Check eens hun site.
Succes
pi_131528478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:21:09 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131529034
Heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, en ik vlieg veel met aanstekers (voorraadje) en al.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:36:29 #44
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131533885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_131548484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:20 schreef jenb2002 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, begint Arkefly in November met vluchten naar Dakar!!
Check eens hun site.
Succes
Had ik inderdaad gezien. Ze beginnen helaas pas per december. Hele fijne tijden en niet duur. Helaas kan ik alleen in november met vakantie.
pi_131577678
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het is een hit or miss. Geen peil op te trekken. De ene keer geen eens een probleem als er een in het bakje van riem, horloge ed ligt, en de andere keer vissen ze er zelfs een uit je handbagage. Op Schiphol doen ze niet moeilijk, daar kun je tenslotte na de Security een hele lading aanstekers kopen.
Naar China doen ze op Schiphol niet moeilijk over aanstekers. (Daar is de security check voor je het vliegtuig in gaat, dus kun je niets meer kopen)
Wanneer je van China vertrekt (of binnen China een binnenlandse vlucht neemt) kunnen ze wel moeilijk doen. Ik heb 3 keer mijn koffer open moeten maken omdat de scanner zag dat ik er een aansteker in had zitten. Maar soms is het geen probleem, dus zoals buzz1291 al zegt, geen peil op te trekken.

Ik stop tegenwoordig mijn aansteker in een klein vakje van mijn handbagage tussen mijn telefoon en mijn camera. Blijkbaar ziet de scanner hem dan niet.
pi_131580345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:12 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Nee. Laatst vloog ik vanaf Frankfurt en toen heeft de Duitse veiligheidsinspectie een aansteker uit mijn bagage gehaald, met een briefje erbij dat ik bij aankomst op Sri Lanka vond: niet toegestaan object. Nou kun je denken: ik neem het risico, maar voor hetzelfde geld forceren ze je koffer of blijft je bagage achter op de luchthaven van vertrek.
Raar. Ik heb vlieg altijd met een aansteker in mijn jaszak, nog nooit iets van gezegd zelfs. Ook gewoon aansteker vaak genoeg bij in gewone bagage (ook dit jaar van Duitsland naar Sri Lanka). Echt nog nooit gehoord dat dat niet mocht.
pi_131583607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:29 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat is geen probleem. In mijn handbagage heb ik er zelfs ook altijd 2 ofzeau.
Ik zou het niet doen
https://www.gov.uk/hand-luggage-restrictions/overview

quote:
Lighters

You can only carry 1 lighter on board. You should put it inside a plastic bag for liquids, which you must keep on you throughout the flight. You can’t:

place it in your hold luggage
return it to your hand luggage after screening
en voor NL

http://www.klm.com/travel(...)stricted_baggage.htm

quote:
Vuur- en schietwapens

Het is verboden om in uw hand- of ruimbagage voorwerpen mee te nemen, waarmee een voorwerp kan worden afgeschoten of waarmee letsel kan worden toegebracht, of dat daarvoor lijkt te kunnen worden gebruikt, waaronder:

aanstekers


[ Bericht 21% gewijzigd door MartijnUK op 26-09-2013 13:10:45 ]
pi_131583767
quote:
Toch raar dan. Heb denk ik al 50 keer gevlogen met een aansteker op zak en daar is werkelijk nooit naar gekeken, of een opmerking over gemaakt.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131583795
Soms komen dingen door de scanner, ik vlieg ook wel eens met vloeistoffen (potje gel) op een plek waar dat niet mag maar 9 van de 10 keer wordt dat niet gevonden.
pi_131584818
De laatste vier keer dat ik heb gevlogen heb ik mijn liquids gewoon in mijn toilettas gedaan en die niet aangeboden bij de controle. Ook niet in zo'n plastic tasje. Nooit is er iets over opgemerkt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131584862
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:50 schreef Nielsch het volgende:
De laatste vier keer dat ik heb gevlogen heb ik mijn liquids gewoon in mijn toilettas gedaan en die niet aangeboden bij de controle. Ook niet in zo'n plastic tasje. Nooit is er iets over opgemerkt.
Bij mij idem - dus neem gewoon mee die aanstekers, wat kosten die dingen nou :') .
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 26 september 2013 @ 17:31:39 #53
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131591451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende week vlieg ik naar Peru om op te stappen op een schip voor stage.

Nu kreeg ik de vraag van de bemanning om wat aanstekers mee te nemen. Kan dat zomaar in je ruim bagage?
Officieel mag het niet.

klik op Brochure: welke bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
http://www.ilent.nl/onder(...)uchtvaart/index.aspx
pi_131594588
quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:31 schreef hexje het volgende:

[..]

Officieel mag het niet.

klik op Brochure: welke bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
http://www.ilent.nl/onder(...)uchtvaart/index.aspx
De reden dat dit echter vaak onopgemerkt de veiligheidscontrole voorbij gaat is het feit dat de vloeistoffenmanie steeds meer wegebt. Af en toe probeert de UK wel met posters op de luchthavens weer dit onder de aandacht te brengen en dan welgeteld 2 weken dit vol te houden door alle tassen waar vloeistoffen niet apart worden aangeboden te doorzoeken, na 2 weken valt men weer in het oude patroon dat men op de scanner inschat of de vloeistoffen al dan niet binnen de 100 per item vallen en wordt het aantal bagchecks om enkel het zien van vloeistoffen die niet apart worden aangeboden maar zo op het oog wel binnen de marges vallen niet extra doorzocht.
En op luchthavens in de rest van Europa is dit milde beleid al een stuk langer van toepassing en dat is dan ook compleet in lijn met de interne veiligheidsinstructie voor de medewerkers bij de veiligheidscontrole. (Andere (veel belangrijkere) zaken hebben meer de specifieke aandacht.

Aangezien in de aanstekers ook vloeistoffen zitten maar wel in een relatief kleine container en deze veelal apart in de tas zitten worden deze over het algemeen niet opgemerkt als zodanig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131599948
Hmm naja.. wss 3 a 4 keer overstappen ofzo, toch maar niet riskeren..
pi_131625521
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:23 schreef Teis91 het volgende:
Ik vroeg mij af hoe ver van te voren men de routes vast stelt? Ben nu aan het kijken voor tickets voor juli 2014, maar bij veel maatschappijen is het nog niet duidelijk.
Hangt van de airline af. Wilde voor de zomer tickets boeken (heen februari terug augustus 2014) en dat kon toen nog niet. Bij sommige airlines was het in augustus pas mogelijk om te terugreis te selecteren, bij anderen is het nu nog steeds niet mogelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:32:15 #57
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131625623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De reden dat dit echter vaak onopgemerkt de veiligheidscontrole voorbij gaat is het feit dat de vloeistoffenmanie steeds meer wegebt.
TIjdens een binnenlandse vlucht in Maleisie kon een anderhalve liter fles gewoon mee...
pi_131625683
Uitzonderingen zijn er altijd. Om meer dan 100ml mee te krijgen gewoon in een plastic tas stoppen met je toilet spullen en de bak vol proppen met kleding ofzo en doorduwen. Tot nu toe 100 procent succes!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:41:42 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131625835
Vorig jaar nog bij die fijne bagagecontrole op terminal 5; vroegen ze toestemming mijn eau de toilette te "testen". Aanstellers.
Ik zie er uit als de zoon van KH Rummenigge en Heino; niet als een terrorist :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131627467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

TIjdens een binnenlandse vlucht in Maleisie kon een anderhalve liter fles gewoon mee...
Voor binnenlandse vluchten in Maleisie (en ook Australië) geldt de regel vloeistoffen tot 100 ML dan ook officieel niet!
Voor binnenlandse vluchten in Turkije gold deze niet tot en met 1 november 2012, maar vanaf deze datum vallen ook de binnenlandse vluchten onder deze restrictie. Om alles wat meer in lijn te krijgen.

Gelukkig gloort er hoop aan de horizon dat deze maatregel opgeheven gaat worden, al gaat dat zeer langzaam, want zodra men nu opeens zegt dat de huidige scanners de vloeistoffen kunnen detecteren dan zullen er een aantal (terechte) kritische vragen gaan komen hoezeer die scanners dan opeens verbeterd zijn. De mensen die dit huidige (wassen neus) beleid ondersteunen zijn niet bereid om door het stof te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131635383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:19 schreef El_jefe07 het volgende:
Redelijk urgent vraagje; ik vlieg morgen met Delta naar de VS en wilde eerder vanmiddag alvast inchecken. Tijdens het inchecken, wat ik uiteindelijk niet heb afgemaakt, kwam ik het volgende bericht tegen:

VOLUNTEERS ARE NEEDED
We are seeking volunteers willing to take a different flight in exchange for a travel voucher redeemable within 1 year on delta.com. Your existing itinerary will not be changed until you review alternate flights at the departure gate.

Niet verkeerd, enig idee echter wat de compensatie zal zijn? Het is een vlucht van vanuit London naar JFK. Heb al aardig wat bezoeken aan NY achter de rug, en zou begin volgende week met Jetblue doorvliegen naar de Westkust. Ik kan zelfs mijn hostel in NY nog annuleren voor de eerste nacht, dus zou er geen problemen mee hebben om in plaats van zaterdag pas zondag die kant op te vliegen, mits de compensatie enigzins de moeite waard is.

Neem in ieder geval mijn bagage wel mee naar het vliegveld morgenochtend - voor het geval het aanbod niet aantrekkelijk is of als ze al genoeg vrijwilligers hebben.
Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Delta :)
pi_131942216
Even een vraagje over omboeken. Hoe gaat dat precies en wanneer is het mogelijk? Boek een ticket van 10 februari tot 10 augustus waarvan de laaste nog niet helemaal zeker is. Dat kan ik nu ook nog niet zeker weten (voor mijn studie een semester in Taiwan).

Kan omboeken zomaar met elk willekeurig ticket of moet je je ticket dan upgraden? En kan dat via de website? Waarschijnlijk vlieg ik met Emirates.

Als er meer info nodig is voor het beantwoorden dan hoor ik het wel. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131942488
Dat hangt af van je ticket, veel verder valt er niks over te zeggen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:37:45 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_131943565
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Even een vraagje over omboeken. Hoe gaat dat precies en wanneer is het mogelijk? Boek een ticket van 10 februari tot 10 augustus waarvan de laaste nog niet helemaal zeker is. Dat kan ik nu ook nog niet zeker weten (voor mijn studie een semester in Taiwan).

Kan omboeken zomaar met elk willekeurig ticket of moet je je ticket dan upgraden? En kan dat via de website? Waarschijnlijk vlieg ik met Emirates.

Als er meer info nodig is voor het beantwoorden dan hoor ik het wel. :)
Wanneer je een wijzigbaar ticket wilt hebben, dan moet je een ticket kopen in een boekingsklasse van de betreffende maatschappij waar wijzigingen worden toegestaan. Uiteraard zijn deze tickets natuurlijk duurder dan een niet te wijzigen ticket binnen 4 weken retour.

Tegenwoordig kan je op de website van de diverse maatschappijen al wat informatie vinden, al kan in dit geval, omdat het ticket toch al duurder is, helemaal geen kwaad om bij een reisbureau langs te gaan en jouw wensen aan te geven, die extra kosten die een reisbureau rekent ten opzicht van zelf boeken valt dan wel te verwaarlozen.

Wanneer je overigens naar Taipei moet vliegen, kijk naast Emirates vooral ook naar Eva Air of China Airlines, deze maatschappijen hebben meestal wel goede opties om wijzigbare tickets te kopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_131948364
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend. :')
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_131952827
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend. :')
Ja snap ik :')
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:22:28 #67
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131953541
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend. :')
Heb je al een testament?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131953575
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:22 schreef static het volgende:

[..]

Heb je al een testament?
Misschien maar even op laten stellen inderdaad.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_131953648
Misschien kan je die paar tientjes die je hebt bespaard maar beter aan een uitvaartverzekering besteden :')
pi_131955894
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:24 schreef blingbling11 het volgende:
Misschien kan je die paar tientjes die je hebt bespaard maar beter aan een uitvaartverzekering besteden :')
Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.
pi_131957134
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Even een vraagje over omboeken. Hoe gaat dat precies en wanneer is het mogelijk? Boek een ticket van 10 februari tot 10 augustus waarvan de laaste nog niet helemaal zeker is. Dat kan ik nu ook nog niet zeker weten (voor mijn studie een semester in Taiwan).

Kan omboeken zomaar met elk willekeurig ticket of moet je je ticket dan upgraden? En kan dat via de website? Waarschijnlijk vlieg ik met Emirates.

Als er meer info nodig is voor het beantwoorden dan hoor ik het wel. :)
Ik kon mijn ticketdatum wijzigen voor 150 euro bij emirates. Anders moet je ze gewoon even bellen, ze hebben een kantoor op schiphol.
pi_131964415
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.
oh ja die sigaretten :') en dan die oost europese, boos kijkende stewardessen :') :') Ik ben blij dat ik over een paar weken weer eens met een normale maatschappij vlieg ipv al die ryanair vluchten afgelopen 2 jaar. Maarja goedkoop is het wel :')
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:22:19 #73
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_131964527
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die bieden ze in-flight aan. Tussen de e-sigaretten en 200% winstkans kraskaarten.
:D
pi_131964542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:17 schreef electronique het volgende:

[..]

oh ja die sigaretten :') en dan die oost europese, boos kijkende stewardessen :') :') Ik ben blij dat ik over een paar weken weer eens met een normale maatschappij vlieg ipv al die ryanair vluchten afgelopen 2 jaar. Maarja goedkoop is het wel :')
Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. :') Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen. :o :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131964689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. :') Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen. :o :')
Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.
pi_131964864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.
ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, gekke engelsen :')
pi_131964896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die kraskaarten schijnen vooral goed te verkopen op vluchten van en naar GB en Ierland. Op de vakantievlucht van eindhoven zie je ook nooit iemand die dingen kopen.
Ik koop zelf principieel ook nooit wat bij Ryanair vluchten. Kom op zeg, 5 euro voor een blik bier.
Zo'n kraskaart weleens gekocht, maar is ook troep en afzetterij natuurlijk.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131965981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:38 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik koop zelf principieel ook nooit wat bij Ryanair vluchten. Kom op zeg, 5 euro voor een blik bier.
Zo'n kraskaart weleens gekocht, maar is ook troep en afzetterij natuurlijk.
Wacht, je verwacht en een vlucht voor een duppie en dan ook nog betaalbaar bier? De (illegale) subsidies en illegale belastingpraktijken brengen naast winst voor de aandeelhouders niet genoeg binnen om ook nog het bier fatsoenlijk te prijzen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131966055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wacht, je verwacht en een vlucht voor een duppie en dan ook nog betaalbaar bier? De (illegale) subsidies en illegale belastingpraktijken brengen naast winst voor de aandeelhouders niet genoeg binnen om ook nog het bier fatsoenlijk te prijzen...
Nee, dat verwacht ik helemaal niet.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131966458
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je een wijzigbaar ticket wilt hebben, dan moet je een ticket kopen in een boekingsklasse van de betreffende maatschappij waar wijzigingen worden toegestaan. Uiteraard zijn deze tickets natuurlijk duurder dan een niet te wijzigen ticket binnen 4 weken retour.

Tegenwoordig kan je op de website van de diverse maatschappijen al wat informatie vinden, al kan in dit geval, omdat het ticket toch al duurder is, helemaal geen kwaad om bij een reisbureau langs te gaan en jouw wensen aan te geven, die extra kosten die een reisbureau rekent ten opzicht van zelf boeken valt dan wel te verwaarlozen.

Wanneer je overigens naar Taipei moet vliegen, kijk naast Emirates vooral ook naar Eva Air of China Airlines, deze maatschappijen hebben meestal wel goede opties om wijzigbare tickets te kopen.
Thanks voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Maar ik doelde eigenlijk ook op zoiets wat Bombshell beneden schrijft.

EVA air is een stuk duurder, heb ik naar gekeken. Ook China is wat duurder. Emirates is op dit moment het goedkoopst met 750 euro ongeveer.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik kon mijn ticketdatum wijzigen voor 150 euro bij emirates. Anders moet je ze gewoon even bellen, ze hebben een kantoor op schiphol.
Ga ik doen, dankjewel! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131998785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Delta :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:14 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Nog even hierop terugkomend, bij het inchecken was ik er vroeg bij en heb daarbij aangegeven dat ik redelijk flexibel ben en mij wel als vrijwilliger zou willen aanmelden. Hierop heb ik een 500.00/USD voucher voor Delta (+partners) gekregen, en een rebooking gekregen via LHR-AMS-JFK. Uiteindelijk was ik slechts twee uur later dan gepland op JFK. Niet verkeerd om te weten dus als je zoiets tegenkomt bij het inchecken bij Delta :)
Heb ik ook een keer gehad, in mijn geval moest ik over Philly naar new york in plaats van de geboekte overstap in Washington, was echt een half uur later op JFK. Best lucratief en we konden 9 maanden later bijna gratis nog een keer naar de VS :P
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:58:58 #82
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132000650
Iemand ooit een transit gehad op Delhi airport naar Mumbai? Zijn dat verschillende terminals?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:51:20 #83
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_132109174
Amsterdam --> Las Vegas

Nekkussentje kopen of is zo'n ding heeeel onhandig?
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:51:23 #84
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132109176
Hoe kan ik zelf een stopover regelen?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:23:14 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_132109865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:58 schreef static het volgende:
Iemand ooit een transit gehad op Delhi airport naar Mumbai? Zijn dat verschillende terminals?
Ga je naar Mumbai? Ik ga morgen ook, maar vlieg direct vanaf ZRH
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_132115825
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:51 schreef hexje het volgende:
Hoe kan ik zelf een stopover regelen?
Op de boekings website vind je meestal een optie 'multiple destinations' of iets in die geest. Je vult dan de luchthaven die je als stop-over wilt gebruiken in als bestemming no. 2 en je einddoel als bestemming no. 3
pi_132115837
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef Neraice het volgende:
Binnenkort voor het eerst met Ryanair. Spannend. :')
Want?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132115842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Die sigaretten heb ik nog nooit iemand zien kopen. :') Zou trouwens typisch Ryanair zijn, dat als je zo'n sigaret "opsteekt" een boete voor roken in het vliegtuig zou krijgen. :o :')
Ze zeggen er duidelijk bij dat ook e-smokers nirt toegestaan zijn tijdens de vluchten. Dus dan ben je wel erg dom als je dat doet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132124018
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 04:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze zeggen er duidelijk bij dat ook e-smokers nirt toegestaan zijn tijdens de vluchten. Dus dan ben je wel erg dom als je dat doet.
Ryanair biedt helemaal geen e-smokers aan. Het zijn smokeless sigaretten die dus wel tijdens vluchten gerookt mogen worden..

http://www.dailymail.co.u(...)arettes-flights.html
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 13 oktober 2013 @ 15:13:59 #90
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_132124475
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:51 schreef Tazmaniac het volgende:
Amsterdam --> Las Vegas

Nekkussentje kopen of is zo'n ding heeeel onhandig?
Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_132124601
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:13 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???
Waarom zou je zo'n ding niet kopen als je denkt dat het prettig voor je is? Kost geen drol dus als het alsnog niets is, donder je 'm weg.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:14:14 #92
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132130120
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:13 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Jullie vliegen vaker neem ik aan... dus wel doen of niet doen???
Ik vind een cuddlebug lekker als nekkussen.
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:19:25 #93
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132130270
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 04:42 schreef jaco het volgende:

[..]

Op de boekings website vind je meestal een optie 'multiple destinations' of iets in die geest. Je vult dan de luchthaven die je als stop-over wilt gebruiken in als bestemming no. 2 en je einddoel als bestemming no. 3
oke, dacht het al maar voor de zekerheid toch even hier checken.
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:32:21 #94
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_132130647
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waarom zou je zo'n ding niet kopen als je denkt dat het prettig voor je is? Kost geen drol dus als het alsnog niets is, donder je 'm weg.
Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.

Ik ga er iig eentje kopen, kan ik altijd nog kijken of ik het handig vind.

Thanks :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:35:01 #95
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132130747
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.

Ik ga er iig eentje kopen, kan ik altijd nog kijken of ik het handig vind.

Thanks :)
oke. :{
pi_132152232
Even een vraag over vertraagde/gecanceld vluchten:

Ik zou zondagochtend 12/10 om 00.30 met KLM rechtstreeks van SIN naar AMS vliegen, aankomsttijd 7.30u
Vrijdagavond 10/10 ontving ik een mail (!) van KLM dat de vlucht was geannuleerd en ik nu zondag om 1.20u naar Zürich zou vliegen en vandaar uit naar Amsterdam, aankomsttijd 11u (3,5u later dus).
Ik heb KLM gebeld (vanuit Sin) en kreeg na een half uur in de wacht hangen te horen dat de annulering kwam omdat er een ander toestel was ingezet en passagiers uit SIN daardoor niet meer mee konden. Omdat ik een rechtstreekse vlucht prefereerde, heb ik gevraagd om een alternatief. Dat was enkel dezelfde vlucht een dag later (13/10). Ik heb het alternatief geaccepteerd maar vraag me nu af of ik ook recht heb op een vergoeding, bijvoorbeeld voor mijn telefoonkosten? Iemand hier ervaring mee? En doet mijn reisverzekering hier anders iets in?
pi_132152284
nee, ze hebben je een alternatief geboden via Singapore en vervolgens heb je wijziging op eigen verzoek geaccepteerd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_132152345
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:32 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Nog nooit gevlogen dus ik weet niet of dat handig is.

Ik ga er iig eentje kopen, kan ik altijd nog kijken of ik het handig vind.

Thanks :)
Ik vind ze niks. En als je ze dan al hebt dan niet die goedkope opblaas dingen.
Je krijgt ook gewoon een kussen in het toestel (als het goed is) en kan je de hoofdsteun vouwen.
pi_132152420
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:30 schreef Sachaaa het volgende:
Even een vraag over vertraagde/gecanceld vluchten:

Ik zou zondagochtend 12/10 om 00.30 met KLM rechtstreeks van SIN naar AMS vliegen, aankomsttijd 7.30u
Vrijdagavond 10/10 ontving ik een mail (!) van KLM dat de vlucht was geannuleerd en ik nu zondag om 1.20u naar Zürich zou vliegen en vandaar uit naar Amsterdam, aankomsttijd 11u (3,5u later dus).
Ik heb KLM gebeld (vanuit Sin) en kreeg na een half uur in de wacht hangen te horen dat de annulering kwam omdat er een ander toestel was ingezet en passagiers uit SIN daardoor niet meer mee konden. Omdat ik een rechtstreekse vlucht prefereerde, heb ik gevraagd om een alternatief. Dat was enkel dezelfde vlucht een dag later (13/10). Ik heb het alternatief geaccepteerd maar vraag me nu af of ik ook recht heb op een vergoeding, bijvoorbeeld voor mijn telefoonkosten? Iemand hier ervaring mee? En doet mijn reisverzekering hier anders iets in?
Niet direct, maar ik heb afgelopen zomer de belkosten van m'n bank vergoed gekregen omdat m'n pas het niet deed in het buitenland. Ook met het idee van nooit geschoten is altijd mis. Zou het gewoon proberen dus, maar denk niet dat je ergens recht op hebt.
pi_132152514
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ryanair biedt helemaal geen e-smokers aan. Het zijn smokeless sigaretten die dus wel tijdens vluchten gerookt mogen worden..

http://www.dailymail.co.u(...)arettes-flights.html
Ah, dan heb ik maar half geluisterd toen ik vorige maand met Ryanair vloog. Ze verkochten toen ook sigaretten die je pas mocht gebruiken buiten de terminal building. Waarschijnlijk ging dat dan om gewone sigaretten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 15:17:39 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132156619
Een paar vragen:

Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?

Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand :) Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132156690
voor je vloeistoffen zo'n hersluitbare plastic zak van 1L gebruiken. Weet niet of ze gratis zijn op jou luchthaven (Eindhoven?)
Zelf gebruik ik hersluitbare diepvrieszakken van de AH (1,5L). Kom je ook mee weg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:20:55 #103
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_132156719
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:

Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?

Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand :) Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Gok als je een prothese pas hebt alles in orde is. En je moet je vloeistoffen in zo'n zakje doen. Die kun je kopen op het vliegveld.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_132156771
Iemand enig idee hoe streng men is qua carry on bagagevoorschriften bij de Ryanairs van Azie (AirAsia, Jetstar)? Niet zo'n zin om de extra fee te betalen. Heb een backpack bij die om en nabij de 12 kilo weegt. Dat kan ik zelfs nog wel onder de 10 krijgen door alles aan te trekken :') maar qua afmetingen is ie wel iets te groot natuurlijk.
pi_132156814
redelijk streng, maar niet zo kritisch als Ryanair. Als het echt te groot is kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen (wat ik volkomen terecht vind)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 15:27:05 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132156901
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor je vloeistoffen zo'n hersluitbare plastic zak van 1L gebruiken. Weet niet of ze gratis zijn op jou luchthaven (Eindhoven?)
Zelf gebruik ik hersluitbare diepvrieszakken van de AH (1,5L). Kom je ook mee weg.
Ik vlieg vanaf Weeze. Hopelijk liggen ze daar. Anders hier de keukenladen maar eens even doorspitten :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 15:28:30 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132156948
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef boem-dikkie het volgende:

Gok als je een prothese pas hebt alles in orde is. En je moet je vloeistoffen in zo'n zakje doen. Die kun je kopen op het vliegveld.
Ik verwacht op zich geen problemen door die prothesepas maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als dat poortje af blijft gaan :D Want dat gaat nog af als ik in mijn nakie sta :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132157294
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik verwacht op zich geen problemen door die prothesepas maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als dat poortje af blijft gaan :D Want dat gaat nog af als ik in mijn nakie sta :P
Als het poortje afgaat, fouilleren ze je hoogstwaarschijnlijk. Mocht er dan nog twijfel zijn, dan kan het zijn dat je wordt gevraagd mee te gaan naar een hokje om je verder uit te kleden. Met een pas zal het zover niet komen denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 15:40:45 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132157340
Dat verwacht ik ook niet hoor maar bedankt voor je antwoord. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Hopelijk schieten ze niet te hard in de stress daar :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132157390
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:40 schreef Rewimo het volgende:
Dat verwacht ik ook niet hoor maar bedankt voor je antwoord. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Hopelijk schieten ze niet te hard in de stress daar :D
Nee, je bent niet uniek. Die mensen zijn wel iets gewend.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 15:43:27 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132157441
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:41 schreef Godtje het volgende:

Nee, je bent niet uniek. Die mensen zijn wel iets gewend.
Nee, niet uniek maar het is voor mij de eerste keer dat ik ga vliegen met dat ding. Dus voor mij is het wel nieuw :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132158174
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
voor je vloeistoffen zo'n hersluitbare plastic zak van 1L gebruiken. Weet niet of ze gratis zijn op jou luchthaven (Eindhoven?)
Zelf gebruik ik hersluitbare diepvrieszakken van de AH (1,5L). Kom je ook mee weg.
Ik stop het gewoon in mijn normale toilettas en die doe ik dan weer in mijn rugzak. Kom ik ook mee weg.

Maar regel is inderdaad; maximaal flesjes van 100 ML in een afsluitbare zak van 1 L en die los aanbieden bij de controle. Hij moet vervolgens wel weer in je ene stuk handbagage van Ryanair.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132158279
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:

Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?

Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand :) Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Stukje over het vliegen met een prothese door een arts van het UMC Nijmegen.

https://www.mijnzorgnet.n(...)le-heupprothese.aspx

Oftewel:
1) In 75% van de protheses gaat het ding af
2) In de meeste gevallen mochten deze mensen na fouilleren of scannen met handdetector doorlopen
3) In uitzonderlijke gevallen moesten mensen mee om hun litteken te laten zien
4) Je arts kan ook een verklaring opstellen dat je een prothese hebt die het poortje kan laten afgaan
5) Er zijn geen verhalen op internet van mensen die geweigerd zijn om hun prothese

Voor jou zal het wel niet gelden, maar als je minder valide bent waardoor je meerdere stoelen in beslag moet nemen (zoals bij een gebroken been) moet je die van Ryanair bijboeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 16:21:53 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132158651
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Nielsch het volgende:
Stukje over het vliegen met een prothese door een arts van het UMC Nijmegen.

https://www.mijnzorgnet.n(...)le-heupprothese.aspx

Oftewel:
1) In 75% van de protheses gaat het ding af
2) In de meeste gevallen mochten deze mensen na fouilleren of scannen met handdetector doorlopen
3) In uitzonderlijke gevallen moesten mensen mee om hun litteken te laten zien
4) Je arts kan ook een verklaring opstellen dat je een prothese hebt die het poortje kan laten afgaan
5) Er zijn geen verhalen op internet van mensen die geweigerd zijn om hun prothese

Voor jou zal het wel niet gelden, maar als je minder valide bent waardoor je meerdere stoelen in beslag moet nemen (zoals bij een gebroken been) moet je die van Ryanair bijboeken.
Dank je wel :) In punt 4 is voorzien dus ik denk niet dat het verder problemen geeft.

Ik kan inderdaad gewoon zitten dus bijboeken is niet nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132161206
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik vlieg over 2 weken met Ryanair naar Londen. Omdat je niet zoveel bagage mee mag nemen, heb ik van die kleine monstertjes doucheschuim, tandpasta enz. gekocht. Mag je die meenemen in je handbagage? Moet je die nog speciaal verpakken? Of worden ze er sowieso uitgehaald?
Tandpastatubes zit zelden meer dan 100ml in dus daar hoef je geen kleine versies van te kopen voor op reis. Ik snap niet waarom winkels daar desondanks vol mee staan. -O-

't Is al even geleden dat ik m'n vloeistoffen echt apart verpakte én op de band gooide, volgens mij boeit het ze niet zo veel meer. Het helpt ws ook dat ik er niet zo veel van bij me heb.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 18:09:41 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132162038
Gewicht telt ook mee ;) Je mag maar 10 kg meenemen dus alle gewichtswinst is meegenomen. En leeg = weg ermee.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:45:47 #117
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132165278
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:42 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Tandpastatubes zit zelden meer dan 100ml in dus daar hoef je geen kleine versies van te kopen voor op reis. Ik snap niet waarom winkels daar desondanks vol mee staan. -O-

't Is al even geleden dat ik m'n vloeistoffen echt apart verpakte én op de band gooide, volgens mij boeit het ze niet zo veel meer. Het helpt ws ook dat ik er niet zo veel van bij me heb.
Ik heb wel van die mini's (niet alleen tandpasta, ook andere spullen), heb echt geen grote verpakkingen nodig voor een week o.i.d. En mij scheelt dat altijd net die paar honderd gram die ik anders teveel heb.
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:40:02 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_132167884
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:30 schreef Sachaaa het volgende:
Even een vraag over vertraagde/gecanceld vluchten:

Ik zou zondagochtend 12/10 om 00.30 met KLM rechtstreeks van SIN naar AMS vliegen, aankomsttijd 7.30u
Vrijdagavond 10/10 ontving ik een mail (!) van KLM dat de vlucht was geannuleerd en ik nu zondag om 1.20u naar Zürich zou vliegen en vandaar uit naar Amsterdam, aankomsttijd 11u (3,5u later dus).
Ik heb KLM gebeld (vanuit Sin) en kreeg na een half uur in de wacht hangen te horen dat de annulering kwam omdat er een ander toestel was ingezet en passagiers uit SIN daardoor niet meer mee konden. Omdat ik een rechtstreekse vlucht prefereerde, heb ik gevraagd om een alternatief. Dat was enkel dezelfde vlucht een dag later (13/10). Ik heb het alternatief geaccepteerd maar vraag me nu af of ik ook recht heb op een vergoeding, bijvoorbeeld voor mijn telefoonkosten? Iemand hier ervaring mee? En doet mijn reisverzekering hier anders iets in?
Het probleem wat je hier hebt is dat je het geboden alternatief hebt geaccepteerd waardoor je wat minder sterk staat.
Het in eerste instantie aangeboden alternatief van KLM was op zich niet heel slecht, je had daarna vergoeding voor de vertraging in de reis kunnen claimen en compensatie voor een niet geljikwaardige vlucht wanneer je eventueel frequent flyer miles spaart.

Beter was geweest om aan de KLM balie van Singapore je onvrede op een rustige maar duidelijke manier te uiten, natuurlijk geven ze aan dat je niet mee kan in eerste instantie en dat er geen alternatief voorhanden is, want dat is de opdracht die ze hebben, want in een 777-200 kunnen nu eenmaal minder mensen mee dan in de 777-300, (En de mensen opgepikt in Denpasar met bestemming Amsterdam moeten zeker mee), ik kan je verzekeren, ook zonder status, dat wanneer je niet akkoord gaat met het geboden alternatief, standvastig blijft, dat er een heleboel te regelen valt omdat men de mondige passagier zo snel mogelijk rustig wil krijgen. (Zeker als deze duidelijk doch rustig aangeeft dat deze weet hoe en wat er te claimen valt, opdracht is om met zo min mogelijk kosten de passagiers op andere vluchten te krijgen).
In dit geval had dan de rechtstreekse vlucht welke ze de volgende dag aanboden als de vlucht echt vol zat wel gekund, maar dan had men een hotel voor je moeten regelen en vergoeden. (En dan zou zomaar kunnen blijken dat de rechtstreekse vlucht van bijvoorbeeld Singapore Airlines opeens wel beschikbaar is, want als ze je kunnen herboeken op Swiss, kan dit ook op Singapore Airlines gezien deze in dezelfde alliantie zitten, maar die vragen wel een hogere vergoeding aan KLM).

Nu kan je contact opnemen met de klantenservice, of bijvoorbeeld een EU Claim welke op een no cure no claim basis dit op kan pakken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het wisselen van het toestel is geen geldige reden om passagiers te weigeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_132168329
Hoe zit die compensatieregeling bij mist? London was afgelopen maandag weer chaos waardoor ik 4,5u vertraging had vanaf AMS. Heb al wel een mail gestuurd maar verwacht dat ze het gaan gooien op buitengewone omstandigheden. Is daarmee de kous gelijk af?
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:19:13 #120
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132169989
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit die compensatieregeling bij mist? London was afgelopen maandag weer chaos waardoor ik 4,5u vertraging had vanaf AMS. Heb al wel een mail gestuurd maar verwacht dat ze het gaan gooien op buitengewone omstandigheden. Is daarmee de kous gelijk af?
Overmacht inderdaad.
pi_132173690
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:45 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb wel van die mini's (niet alleen tandpasta, ook andere spullen), heb echt geen grote verpakkingen nodig voor een week o.i.d. En mij scheelt dat altijd net die paar honderd gram die ik anders teveel heb.
Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132174030
Ryanair doet dat ook niet, ze meten het alleen soms.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:43:11 #123
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132174289
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...
Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.
pi_132174970
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ohja, RyanAir hè? BA heeft me nog nooit mijn handbagage laten wegen gelukkig...
Bij BA kan je bakstenen meeslepen, doen ze nog niet moeilijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:02:00 #125
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132175140
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.
Werkelijk nog nooit meegemaakt bij de KLM. En dan heb ik een grote trolley.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_132175498
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, KLM. Dat is eigenlijk de enige maatschappij die m'n trolley wel eens op de weegschaal wil hebben.
Klopt ja, heb ik ook wel eens gehad bij KLM.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:11:41 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132175514
Paar weken geleden nog op een KLM vlucht, uitgevoerd door Alitalia, op de weegschaal.
8kg. maar liefst.
Zeker te beroerd om de tank lekker vol te gooien. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132175853
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt ja, heb ik ook wel eens gehad bij KLM.
Idem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:20:39 #129
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132182274
KLM nog nooit gehad maar ik heb de laatste jaar bijna alleen maar BA gevlogen.

Wat ik wel een !**#! maatschappij vind met hun handbagage is Swiss Air.
Limiet is 6 kilo (!) .. een goede trolley weegt tegen de 3 kilo.
Ben toen op Schiphol eens geweigerd omdat mijn laptop te zwaar woog, ik ga echt mijn trolley met laptop niet in de hold laten plaatsen! Ging de dame achter de balie roepen dat ze m'n handbagage dan wel door de marechaussee zou laten confisceren. Na een stevige woordenwisseling kwaad weggelopen, heb toen ons corporate call centre gebeld en me naar de volgende vlucht (2 uur later) laten omboeken, daarna voor die vlucht ingecheckt en toen was er geen probleem.
pi_132182367
Bij BA en AA heb ik vaak genoeg 15 a 20 kg cabin luggage bij.
Nog nooit gecontroleerd :7
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132183342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Bij BA en AA heb ik vaak genoeg 15 a 20 kg cabin luggage bij.
Nog nooit gecontroleerd :7
Hier hetzelfde. Maar goed, gold en vaak business, dus heb ook regelmatig 3 tassen bij me (twee weekend tassen en een laptoptas).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132190166
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef Nielsch het volgende:
Ryanair doet dat ook niet, ze meten het alleen soms.
Wegen komt ook nog wel eens voor. Vooral als het grondpersoneel weer bepaalde targets moet halen. :P
pi_132203711
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Rewimo het volgende:
Een paar vragen:

Andere vraag maar ik weet niet of iemand hier het antwoord weet: dikke kans dat het detectiepoortje afgaat omdat ik een kunstheup heb. Heeft iemand een idee wat er dan gebeurt? Ik heb wel een prothesepas en die hou ik uiteraard bij de hand :) Maar ik zou toch wel graag van tevoren willen weten wat er op me af kan komen.
Ben wel benieuwd of het rpobleemloos gaat. Mijn moeder (met kunstheup) vliegt eind november met Ryanair, ook vanaf Weeze,. Geen idee of ze een prothesepas heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 oktober 2013 @ 14:45:53 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132226665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:05 schreef Katinkat het volgende:

Ben wel benieuwd of het rpobleemloos gaat. Mijn moeder (met kunstheup) vliegt eind november met Ryanair, ook vanaf Weeze,. Geen idee of ze een prothesepas heeft.
Kun je beter even vragen aan haar, anders kan ze hem opvragen bij haar arts :) Maar voorzover ik weet krijg je hem standaard als je in DLD geopereerd bent.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132233558
Hoe kan ik het best zoeken naar een vliegticket van Amsterdam naar Auckland (NZ) met stopover (van ongeveer 3 dagen) in Azië op de heenreis... Al in het ''van a naar b topic'' gevraagd maar daar reageert niemand...

Ik wil rond 16 januari 2014 weg om ongeveer 3 maanden later (19/20 april 2014) weer terug te vliegen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:39:20 #136
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132233810
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:30 schreef Levis het volgende:
Hoe kan ik het best zoeken naar een vliegticket van Amsterdam naar Auckland (NZ) met stopover (van ongeveer 3 dagen) in Azië op de heenreis... Al in het ''van a naar b topic'' gevraagd maar daar reageert niemand...

Ik wil rond 16 januari 2014 weg om ongeveer 3 maanden later (19/20 april 2014) weer terug te vliegen.
Probeer ITA-Matrix met een multi-city
http://matrix.itasoftware.com/

Je kunt hier niet boeken maar wel zien welke maatschappijen het goedkoopste zijn.
Met een dergelijke stop-over kun je bijv. kijken naar Finn-Air die regelmatige supercheape tickets heeft naar Hong Kong via Helsinki
pi_132276562
Oké kort vraagje, als je je bagage hebt ingechecked op Schiphol, kan je dan nog terug naar de Plaza bijv.?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:31:32 #138
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132276829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké kort vraagje, als je je bagage hebt ingechecked op Schiphol, kan je dan nog terug naar de Plaza bijv.?
Ja
pi_132276893
quote:
9s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:31 schreef hexje het volgende:

[..]

Ja
Chillz! Grazie!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:33:05 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132276919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké kort vraagje, als je je bagage hebt ingechecked op Schiphol, kan je dan nog terug naar de Plaza bijv.?
Dan ben je nog niet door de douane heen, slimmerik.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_132282056
Vraagje, ik wil misschien vanaf een te boeken reis terugvliegen naar Dusseldorf om vervolgens met de trein terug te reizen naar NL. Maar ik vraag me af hoe dit het handigste is ivm eventuele vluchtvertraging. Als ik een treinticket reserveer loop ik het risico deze te missen.
pi_132287827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vraagje, ik wil misschien vanaf een te boeken reis terugvliegen naar Dusseldorf om vervolgens met de trein terug te reizen naar NL. Maar ik vraag me af hoe dit het handigste is ivm eventuele vluchtvertraging. Als ik een treinticket reserveer loop ik het risico deze te missen.
In dat geval raak je alleen de reserverings kosten kwijt en niet de kostprijs van het ticket, die veel hoger is. Je kunt op het treinstation of metrostation van de luchthaven een nieuwe reservering kopen voor een andere trein en in combinatie met je oude ticket gebruiken.
pi_132361704
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem wat je hier hebt is dat je het geboden alternatief hebt geaccepteerd waardoor je wat minder sterk staat.
Het in eerste instantie aangeboden alternatief van KLM was op zich niet heel slecht, je had daarna vergoeding voor de vertraging in de reis kunnen claimen en compensatie voor een niet geljikwaardige vlucht wanneer je eventueel frequent flyer miles spaart.

Beter was geweest om aan de KLM balie van Singapore je onvrede op een rustige maar duidelijke manier te uiten, natuurlijk geven ze aan dat je niet mee kan in eerste instantie en dat er geen alternatief voorhanden is, want dat is de opdracht die ze hebben, want in een 777-200 kunnen nu eenmaal minder mensen mee dan in de 777-300, (En de mensen opgepikt in Denpasar met bestemming Amsterdam moeten zeker mee), ik kan je verzekeren, ook zonder status, dat wanneer je niet akkoord gaat met het geboden alternatief, standvastig blijft, dat er een heleboel te regelen valt omdat men de mondige passagier zo snel mogelijk rustig wil krijgen. (Zeker als deze duidelijk doch rustig aangeeft dat deze weet hoe en wat er te claimen valt, opdracht is om met zo min mogelijk kosten de passagiers op andere vluchten te krijgen).
In dit geval had dan de rechtstreekse vlucht welke ze de volgende dag aanboden als de vlucht echt vol zat wel gekund, maar dan had men een hotel voor je moeten regelen en vergoeden. (En dan zou zomaar kunnen blijken dat de rechtstreekse vlucht van bijvoorbeeld Singapore Airlines opeens wel beschikbaar is, want als ze je kunnen herboeken op Swiss, kan dit ook op Singapore Airlines gezien deze in dezelfde alliantie zitten, maar die vragen wel een hogere vergoeding aan KLM).

Nu kan je contact opnemen met de klantenservice, of bijvoorbeeld een EU Claim welke op een no cure no claim basis dit op kan pakken om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het wisselen van het toestel is geen geldige reden om passagiers te weigeren.
Update: inmiddels contact gehad met KLM en ze vergoeden mijn extra gemaakte kosten (telefoon ed) en bieden ¤800 aan travel vouchers ter compensatie. Voor mij een nette oplossing.
Had inderdaad ook in Singapore naar t vliegveld kunnen gaan en daar kunnen gaan klagen maar aan die optie heb ik op dat moment niet direct gedacht.
pi_132510557
Oke misschien is dit een heel stomme vraag, maar moet ik mijn cheaptickets e-ticket 1 of 2 keer uitprinten? (voor heen en terugreis of alleen heenreis)
pi_132511007
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef electronique het volgende:
Oke misschien is dit een heel stomme vraag, maar moet ik mijn cheaptickets e-ticket 1 of 2 keer uitprinten? (voor heen en terugreis of alleen heenreis)
1 los a4tje voor de heenreis
1 los a4tje voor de terugreis

Je hoeft dus maar 1 keer alles uit te printen in principe.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132516011
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Overmacht inderdaad.
En voor de dag daarna ook zeker? Wij hadden 3 uur vertraging wegens het wisselen van personeel, omdat ze de dag daarvoor met vertraging door de mist zaten.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132519715
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:15 schreef electronique het volgende:
Oke misschien is dit een heel stomme vraag, maar moet ik mijn cheaptickets e-ticket 1 of 2 keer uitprinten? (voor heen en terugreis of alleen heenreis)
Ik kan me de laatste keer dat ik een ticket printte niet meer herinneren eigenlijk. Boarding pass printen hoeft ook niet meer met BA, kan gewoon mijn telefoon laten zien.

Je reservering staat gewoon op naam in het systeem dus op zich kun je met alleen een paspoort wel inchecken. Je hebt natuurlijk wel een boarding pass in welke vorm dan ook nodig zodra je het passagiersgebied in wil.

Ticket uitprinten kan soms nog handig zijn als je naar buiten de EU reist en mogelijk aan de immigratie lui moet bewijzen dat je een geboekte terugreis hebt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132543539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik kan me de laatste keer dat ik een ticket printte niet meer herinneren eigenlijk. Boarding pass printen hoeft ook niet meer met BA, kan gewoon mijn telefoon laten zien.

Je reservering staat gewoon op naam in het systeem dus op zich kun je met alleen een paspoort wel inchecken. Je hebt natuurlijk wel een boarding pass in welke vorm dan ook nodig zodra je het passagiersgebied in wil.

Ticket uitprinten kan soms nog handig zijn als je naar buiten de EU reist en mogelijk aan de immigratie lui moet bewijzen dat je een geboekte terugreis hebt.
Dus als ik mijn bagage incheck krijg ik een boarding pass? en daarvoor heb ik alleen mijn paspoort voor nodig?
pi_132543609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:28 schreef electronique het volgende:

[..]

Dus als ik mijn bagage incheck krijg ik een boarding pass? en daarvoor heb ik alleen mijn paspoort voor nodig?
Je kunt er dus voor kiezen om thuis online in te checken - en dan zelf je boardingpass zelf uit te printen thuis. Bij no-frills airlines als Ryanair en Easyjet wordt dit zelfs verplicht.

Maar als je bijvoorbeeld met KLM vliegt kan dit ook op het vliegveld bij een incheck - computer of gewoon bij de balie waar je de bagage dropt.

Voordeel van online inchecken is dat je (al dan niet tegen een bepaald bedrag) zelf je stoel uit kunt kiezen.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132543726
Hoe is dit bij Air Berlin en US Airways?
pi_132543913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef electronique het volgende:
Hoe is dit bij Air Berlin en US Airways?
Kan beide allebei, dus of thuis - of op het vliegveld

Inchecken AB
https://www.airberlin.com(...)-1_WebCheckin_nl-NL&

Inchecken US Airways
http://checkin.usairways.com/
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132544090
oke thanks!
pi_132668127
55 minuten overstaptijd op Barcelona El Prat airport. Is dit een beetje te doen?
pi_132668332
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:04 schreef Feyenoordlife het volgende:
55 minuten overstaptijd op Barcelona El Prat airport. Is dit een beetje te doen?
Is het overstap op dezelfde airline/geboekt op één ticket?
pi_132668367
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef larsico het volgende:

[..]

Is het overstap op dezelfde airline/geboekt op één ticket?
Ja, deze wordt bij dezelfde airline geboekt op één ticket (Vueling)
pi_132668559
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:08 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Ja, deze wordt bij dezelfde airline geboekt op één ticket (Vueling)
Dan zit je wel goed. Mocht je je tweede vlucht missen, dan mag je mee op de volgende vlucht.
pi_132692371
Is het nieuw dat je bij Easyjet niet meer je identiteitskaartnummers etc. door hoeft te geven voor je boarding pass bij online inchecken? Plus helemaal niet aan hoeft te geven dat je daadwerkelijk meer dan handbagage bij je hebt?
pi_132696496
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:51 schreef Jaytonism het volgende:
Is het nieuw dat je bij Easyjet niet meer je identiteitskaartnummers etc. door hoeft te geven voor je boarding pass bij online inchecken? Plus helemaal niet aan hoeft te geven dat je daadwerkelijk meer dan handbagage bij je hebt?
2 weken geleden heb ik dit nog gewoon in moeten vullen.
pi_132700837
Ligt eraan waar je heen reist. De UK Border Control wil graag je paspoortgegevens weten namelijk, vlieg je naar bijv Geneve maakt dat niet zoveel uit
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132715179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
Ligt eraan waar je heen reist. De UK Border Control wil graag je paspoortgegevens weten namelijk, vlieg je naar bijv Geneve maakt dat niet zoveel uit
Ah, dat zou het zijn. Vlieg normaliter naar Engeland toe, maar ga binnenkort naar Praag. Werd helemaal niet naar gevraagd. Als je wél meer dan handbagage hebt, wordt dat dan bij het vliegveld behandeld?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:00:49 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132716455
ik heb een vraag: moet je een visum hebben als je anderhalve maand op familiebezoek gaat in Zuid Afrika?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132716866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:00 schreef sararaats het volgende:
ik heb een vraag: moet je een visum hebben als je anderhalve maand op familiebezoek gaat in Zuid Afrika?
Nee, aannemende dat je een Nederlandse identiteit hebt mag je 90 dagen dagen in Zuid-Arfrika verblijven zonder visum.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:19:05 #163
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132716873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:18 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Nee, aannemende dat je een Nederlandse identiteit hebt mag je 90 dagen dagen in Zuid-Arfrika verblijven zonder visum.
Belgische
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132716911
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:19 schreef sararaats het volgende:

[..]

Belgische
Dan ook ;)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:51:12 #165
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132719280
dank je voor het snelle antwoord :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 10 november 2013 @ 02:42:58 #166
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_133100052
Ik heb zonet vluchten gereserveerd op de KLM website naar Zuid-Afrika. Hierover heb ik echter enkele vragen:
1) Als aviation enthousiast heb ik de terugvlucht zo geboekt dat ze plaatsvindt met Air France. Eindelijk op die A380. Kan ik via een booking op klm.be mijn seats reserveren op de A380? Op het eerste zicht leek het onmogelijk..
2) De heenweg start in Antwerpen voor mij, maar als Belg vind ik dat handig. Het is echter een busrit die om 6u vertrekt. Op zich geen probleem, maar naast de 2u30 reistijd blijft slechts 1u45 ofzo over voor de actuele vlucht vertrekt.
2a) wat gebeurt er als ik door file ofzo die vlucht mis? of wachten ze sowieso op je? Het ijkt me erg nipt..
2b) ik weet dat ik in Antwerpen moet starten om de reis te kunnen laten doorgaan. Maar kan ik niet vb mijn ticket de avond voordien laten valideren in Antwerpen en die avond een late trein naar Amsterdam nemen?

Alvast bedankt!

(ter info: ik ga op vakantie, dus het betreft hier een zo goedkoop mogelijke economy class ticket)
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 10 november 2013 @ 09:33:40 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_133102024
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 02:42 schreef Masanga het volgende:
Ik heb zonet vluchten gereserveerd op de KLM website naar Zuid-Afrika. Hierover heb ik echter enkele vragen:
1) Als aviation enthousiast heb ik de terugvlucht zo geboekt dat ze plaatsvindt met Air France. Eindelijk op die A380. Kan ik via een booking op klm.be mijn seats reserveren op de A380? Op het eerste zicht leek het onmogelijk..
2) De heenweg start in Antwerpen voor mij, maar als Belg vind ik dat handig. Het is echter een busrit die om 6u vertrekt. Op zich geen probleem, maar naast de 2u30 reistijd blijft slechts 1u45 ofzo over voor de actuele vlucht vertrekt.
2a) wat gebeurt er als ik door file ofzo die vlucht mis? of wachten ze sowieso op je? Het ijkt me erg nipt..
2b) ik weet dat ik in Antwerpen moet starten om de reis te kunnen laten doorgaan. Maar kan ik niet vb mijn ticket de avond voordien laten valideren in Antwerpen en die avond een late trein naar Amsterdam nemen?

Alvast bedankt!

(ter info: ik ga op vakantie, dus het betreft hier een zo goedkoop mogelijke economy class ticket)
1) 24 uur van tevoren, tenzij je een voorkeursstoel boekt dan kan het nu al
2) 4 uur 15 van tevoren in Antwerpen vertrekken lijkt ruim voldoende. KLM is verantwoordelijk voor de aansluiting, maar wachten doet een vliegtuig natuurlijk niet. KLM boekt je om, als antwerpen schiphol ook op je ticket staat en je haalt het niet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_133102334


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 10-11-2013 10:05:34 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133102710
Zover ik weet moet je daadwerkelijk op die bus gezeten hebben om die ticketprijs te laten gelden. Dus ik denk niet dat je een avond van tevoren een trein kan pakken.
  zondag 10 november 2013 @ 10:40:48 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133102802
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 09:33 schreef XL het volgende:

[..]

1) 24 uur van tevoren, tenzij je een voorkeursstoel boekt dan kan het nu al
2) 4 uur 15 van tevoren in Antwerpen vertrekken lijkt ruim voldoende. KLM is verantwoordelijk voor de aansluiting, maar wachten doet een vliegtuig natuurlijk niet. KLM boekt je om, als antwerpen schiphol ook op je ticket staat en je haalt het niet
Je hoeft je inderdaad hier niet zoveel zorgen te maken dat je de vlucht mist als er eventuele vertraging is, de 2.5 uur vanaf Antwerpen in de ochtend is relatief ruim genomen.
Mocht het wel het geval zijn KLM zal je dan omboeken, en door de samenwerking met Air France kan je dan dezelfde avond, mits er plek is uiteraard, nog wel verder, voor de vertraging krijg je dan enkele vouchers om de tijd door te komen, en met een beetje claimen valt er dan ook wel meer uit te halen.

Met de trein moest je vooraf het ticket ophalen, enkele uren voor het gewenst vertrek. Of dit met de bus ook apart moet worden opgehaald weet ik niet, maar KLM heeft de busrit wel zo dichtgetimmerd dat je echt in de betreffende bus moet hebben gezeten om aan boord gelaten te kunnen worden op het vliegtuig. Met de reguliere benelux trein kon je er nog mee weg komen dat je niet gecontroleerd wordt (Ik maakte die treinreis elke woensdag richting Amsterdam en de kans op controle is echt 50%).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:32:29 #171
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133278388
Even een random vraagje tussendoor, hoe frissen jullie je op in het vliegtuig? Ik bedoel lang in het vliegtuig zitten is nou niet echt bevorderlijk voor lichaamsgeuren enzo. Maar deodorant kan je weer niet meenemen.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133278410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:32 schreef Essiejj het volgende:
Even een random vraagje tussendoor, hoe frissen jullie je op in het vliegtuig? Ik bedoel lang in het vliegtuig zitten is nou niet echt bevorderlijk voor lichaamsgeuren enzo. Maar deodorant kan je weer niet meenemen.
Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.
En ik stink niet binnen 16 uur.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:34:51 #173
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133278441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.
En ik stink niet binnen 16 uur.
Mag je dat gewoon meenemen dan?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133278475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:34 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Mag je dat gewoon meenemen dan?
Ja
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:37:51 #175
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133278511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja
Ik dacht altijd dat die kleine busjes niet mee mochten omdat ze onder druk staan ofzo.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133278540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:37 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat die kleine busjes niet mee mochten omdat ze onder druk staan ofzo.
Een gasfles mag je niet meenemen. Producten voor persoonlijke verzorging wel.
Tripjes zonder ruimbagage zijn er heel veel en die mensen Mogen gewoon hun kleine deo mee.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:41:33 #177
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133278583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:38 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een gasfles mag je niet meenemen. Producten voor persoonlijke verzorging wel.
Tripjes zonder ruimbagage zijn er heel veel en die mensen Mogen gewoon hun kleine deo mee.
Ah top, thnxs :)
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 10:42:58 #178
45833 crew  Fogel
pi_133278604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:32 schreef Essiejj het volgende:
Even een random vraagje tussendoor, hoe frissen jullie je op in het vliegtuig? Ik bedoel lang in het vliegtuig zitten is nou niet echt bevorderlijk voor lichaamsgeuren enzo. Maar deodorant kan je weer niet meenemen.
Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_133278616
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.
Dat doe je dan ook even op de toilet en niet recht in iemand zijn gezicht
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:44:18 #180
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133278633
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mensen hebben meer last van iemand die in een vliegtuig deo of parfum gaat spuiten dan van lichaamsgeuren.
Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon :D * De aankomst bedoel ik
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:48:04 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133278724
En er is vast ook wel een toilet op het vliegveld na aankomst.
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 10:53:26 #182
45833 crew  Fogel
pi_133278848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat doe je dan ook even op de toilet en niet recht in iemand zijn gezicht
Helaas deelt niet iedereen die mening. Met als dieptepunt een stel kakelende dames die de taxfreetrolley zowat leegkochten en alles aan boord probeerden.
Gelukkig moesten ze na een paar minuten stoppen van het boordpersoneel.
En dit was op een lijnvlucht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_133278851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:44 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon :D * De aankomst bedoel ik
Je kan toch ook gewoon van die vochtige doekjes kopen. Gewoon even op het WC'tje van het vliegtuig je handen, oksels en kruis mee afnemen.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133279088
Of een deoroller/stick ipv zo'n spuitbus. Of ben ik nou echt zo ouderwets? ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133279125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je kan prima een kleine deo en/of luchtje meenemen natuurlijk.
En ik stink niet binnen 16 uur.
In principe mogen containers met licht ontvlambare gassen niet mee, al wordt daar niet heel erg streng op gehandhaafd. Let wel op de 100ml-eis.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:10:13 #186
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133279149
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In principe mogen containers met licht ontvlambare gassen niet mee, al wordt daar niet heel erg streng op gehandhaafd. Let wel op de 100ml-eis.
Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133279167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Bij de drogist hebben ze vast en zeker van die kleine reisbusjes.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:11:47 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133279175
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef LintuxCx het volgende:
Of een deoroller/stick ipv zo'n spuitbus. Of ben ik nou echt zo ouderwets? ;(
Doe ik ook.
Kwam er pas recent achter dat de,spuitbussen dus ook mee kunnen. Ben nu echter al 100% over op de roller, zowel op reis als thuis (die moeten immers ook op).
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:12:12 #189
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133279185
met geurtje bedoelen jullie toch ook bodyspray? ik heb een speciale toner maar die is 250g, die mag dus niet in de handbagage. staat niet onder al te veel druk ;)

ik stink niet graag op een vlucht van 11u en zweet nogal makkelijk :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:13:04 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133279201
Een roller is ook altijd kleiner dan 100ml, is ook handig.
pi_133282224
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Gevuld bij kruidvat, etos, hema, etc. En leeg ook bij die winkels.

ik heb de afgelopen weken veel gevlogen, en steeds wel grotere flesjes (125 ml) en meer dan 1 liter meegenomen :') wordt niet heel streng op gecontroleerd.
  vrijdag 15 november 2013 @ 19:14:57 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133292707
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Helaas deelt niet iedereen die mening. Met als dieptepunt een stel kakelende dames die de taxfreetrolley zowat leegkochten en alles aan boord probeerden.
Gelukkig moesten ze na een paar minuten stoppen van het boordpersoneel.
En dit was op een lijnvlucht.
Maar een gewone lijnvlucht zegt tegenwoordig ook niet meer zoveel, de vluchten van Ryanair zijn ook allemaal lijnvluchten, en de mede passagiers zijn nu niet in alle gevallen het elite korps der menselijkheid om dat maar zacht uit te drukken.

Deo gebruiken doe je vooraf in de sanitaire voorzieningen op het vliegveld, of wanneer het noodzakelijk is in het vliegtuig in de sanitaire voorzieningen van het vliegtuig, in geen geval in de open ruimte natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 19:52:37 #193
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133294214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:44 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Nja, mijn vriend woont in ameirka, en die bezoek ik zo nu en dan. Maar zou wel fijn zijn als het iets frisser kon :D * De aankomst bedoel ik
Tip voor jou; zeg niet tegen de douane dat je een vriend (als in relatie) hebt in Amerika (helemaal niet als je per jaar meerdere keren daarheen gaat. De kans is vrij groot dat je dan een keer wordt afgewezen als toerist / uitgewezen en een inreisverbod krijgt op grond van misbruik van je toeristenvisum. Ze zeggen dan vaak dat je naar de VS komt met de intentie permanent te blijven.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:18:54 #194
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133295329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Deo gebruiken doe je vooraf in de sanitaire voorzieningen op het vliegveld, of wanneer het noodzakelijk is in het vliegtuig in de sanitaire voorzieningen van het vliegtuig, in geen geval in de open ruimte natuurlijk.
Met een roller kan dat natuurlijk best effe zo onder je T-shirt.
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:46:10 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133299712
Bestaan er Duitse airlines die direct vliegen naar Vilanculos?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:51:59 #196
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_133300088
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Bestaan er Duitse airlines die direct vliegen naar Vilanculos?
Keine Fluglinien mit Direktflügen von Deutschland nach Vilanculos
Wie dit leest is gek
pi_133300106
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
Bestaan er Duitse airlines die direct vliegen naar Vilanculos?
volgens hun statistieken waren er in 2010 om de 2 dagen intercontinentale verbindingen op hun vliegveld. Als SAA er 1 is is het antwoord nee voor jouw vraag
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:54:22 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133300241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

volgens hun statistieken waren er in 2010 om de 2 dagen intercontinentale verbindingen op hun vliegveld. Als SAA er 1 is is het antwoord nee voor jouw vraag
Het is altijd via Johannesburg geloof ik. Via Dubai volgens mij ook niet mogelijk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133300267
Dat zal de SAA vlucht zijn, in theorie kan het een code share zijn maar dat is hier denk ik niet het geval?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 15 november 2013 @ 21:56:48 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133300404
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat zal de SAA vlucht zijn, in theorie kan het een code share zijn maar dat is hier denk ik niet het geval?
:? Een wat?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133300601
Een vlucht die uitgevoerd wordt door een andere maatschappij maar die binnen het"netwerk" van maatschappijen valt om zo het netwerk van al die maatschappijen groter te laten lijken. Alle vluchten van de KLM naar Ierland worden uitgevoerd onder KLM code (als je daarbij boekt) maar worden uitgevoerd door Aer Lingus.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:02:25 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133300750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Een vlucht die uitgevoerd wordt door een andere maatschappij maar die binnen het"netwerk" van maatschappijen valt om zo het netwerk van al die maatschappijen groter te laten lijken. Allen vluchten van de KLM naar Ierland worden uitgevoerd onder KLM code (als je daarbij boekt) maar worden uitgevoerd door Aer Lingus.
Ok, dank je voor je uitleg :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:11:10 #203
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133311453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 19:52 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Tip voor jou; zeg niet tegen de douane dat je een vriend (als in relatie) hebt in Amerika (helemaal niet als je per jaar meerdere keren daarheen gaat. De kans is vrij groot dat je dan een keer wordt afgewezen als toerist / uitgewezen en een inreisverbod krijgt op grond van misbruik van je toeristenvisum. Ze zeggen dan vaak dat je naar de VS komt met de intentie permanent te blijven.
Nou dat weten ze al, en zo vaak (helaas) ga ik er niet heen. 2e keer dit jaar.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133311578
't Wordt ook lastig om elke keer een geloofwaardige andere reden te verzinnen als je meerdere keren per jaar gaat.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133312222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:20 schreef LintuxCx het volgende:
't Wordt ook lastig om elke keer een geloofwaardige andere reden te verzinnen als je meerdere keren per jaar gaat.
Precies. Ik heb altijd gewoon gezegd dat ik mijn vriendin op kwam zoeken, nooit ergens last van gehad. Liegen is altijd vrij zinloos volgens mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:26:05 #206
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133322258
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:46:09 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133326253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:10 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Ja dit dacht ik dus, enig idee waar ik die kleine flesjes nu nog kan kopen dan?
Etos. Ik stond daar vandaag in de file voor de kassa. Een heel schap vol allerlei mini verpakkingen. En gratis van die afsluitbare plastic zakken. Maar naar een vliegtuig ruiken doe je toch wel na een uurtje of 8 tot 12. En iedereen zal dat begrijpen. Gewoon beetje geduldig zijn en eerst even een douche voordat je je overgeeft aan vleselijke geneugten. Want daar doelde je toch op neem ik aan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:49:22 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133326351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Als ik ooit iemand in een vliegtuig zo'n electronisch ding zie gebruiken word ik voor heel even acuut NSB'er. Dat doe je dus niet. En zo ja, dan hoop ik dat ze je er bij de immigration / douane alsnog tussenuit vissen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133327733
Verboden is verboden. Koop nou maar gewoon een paar nicotinepleisters. >:)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:01:31 #210
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133328569
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:11 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Nou dat weten ze al, en zo vaak (helaas) ga ik er niet heen. 2e keer dit jaar.
Ik zou dit eens doorlezen:
http://www.avvo.com/legal-answers/immigration-lawyer--921508.html

en deze
http://www.vice.com/de/read/america-knows-everything

Als je geen Duits kunt zet hem ff in Google Translate

Die gast heeft een inreisverbod omdat hij het verkeerde antwoord gaf.

De meest logische verklaring is zeggen dat je toerist bent en vertellen waar je heen gaat en wat je gaat doen, daar is niks gelogen aan.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:23:13 #211
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133329229
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als ik ooit iemand in een vliegtuig zo'n electronisch ding zie gebruiken word ik voor heel even acuut NSB'er. Dat doe je dus niet. En zo ja, dan hoop ik dat ze je er bij de immigration / douane alsnog tussenuit vissen.
Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanaf

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:37 schreef LintuxCx het volgende:
Verboden is verboden. Koop nou maar gewoon een paar nicotinepleisters. >:)
Denk het ook dan haha
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:25:34 #212
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133329328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:01 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik zou dit eens doorlezen:
http://www.avvo.com/legal-answers/immigration-lawyer--921508.html

en deze
http://www.vice.com/de/read/america-knows-everything

Als je geen Duits kunt zet hem ff in Google Translate

Die gast heeft een inreisverbod omdat hij het verkeerde antwoord gaf.

De meest logische verklaring is zeggen dat je toerist bent en vertellen waar je heen gaat en wat je gaat doen, daar is niks gelogen aan.
Dat duitse stuk nog niet gelezen, maar ik ben zelfs het land ingekomen toen ik geen baan/school had, eerlijk vertelde dat ik mijn vriend via internet had leren kennen en te weinig geld had. Ik moest naar de secundary, maar mocht wel door :) laatste keer wenste de off8cer mij zelfs veel plezier. En nu ga ik voor kerst. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:28:43 #213
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133329424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:23 schreef Essiejj het volgende:
Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanaf
probeer het dan, stuk eigenwijs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zaterdag 16 november 2013 @ 22:30:59 #214
45833 crew  Fogel
pi_133329503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:28 schreef static het volgende:

[..]

probeer het dan, stuk eigenwijs.
En dan bij voorkeur op een airline die in de VS geregistreerd is voor een gegarandeerd lang verblijf aldaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:12:38 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133330944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:23 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Zo erg zijn die dingen nou toch niet? Komt bijna geen rook vanaf

Nee, maar heb je wel eens gedacht aan die andere verstokte rokers die in dat zelfde vliegtuig zitten en niet zo'n electrische _O- sigaret bij zich hebben. Wordt knokken denk ik! ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133335903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:01 schreef MartijnUK het volgende:
De meest logische verklaring is zeggen dat je toerist bent en vertellen waar je heen gaat en wat je gaat doen, daar is niks gelogen aan.
Maar ze ging haar vriend bezoeken en zal dus geen uitgebreid reisplan met bestemmingen en bezienswaardigheden hebben. Het gesprek valt dus stil als de beambte naar de reisplannen vraagt of ze moet een reisplan verzinnen, wat bij doorvragen nog slechter kan uitpakken dan de relatie gewoon toegeven.

Je probeert iets op te lossen wat niet oplosbaar is. Er worden inderdaad wel eens reizigers teruggestuurd omdat de intenties in twijfel worden getrokken. Echt vaak hoor je dat niet, zeker niet waar het bezoekers uit rijke, westerse landen betreft. Een retourticket en eventueel een bankafschriftje waarmee je aantoont jezelf te kunnen onderhouden, is het maximale dat je zelf onder kontrole hebt.
  zondag 17 november 2013 @ 09:25:11 #217
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133336696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:28 schreef static het volgende:

[..]

probeer het dan, stuk eigenwijs.
Ik zeg alleen dat er weinig rook vanaf komt? :P Ik zei nergens dat ik het van plan was, ik vroeg juist of het misschien was toegestaan. Maar kennelijk is het dat niet, dus dan doe ik het ook niet.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_133336934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:25 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Dat duitse stuk nog niet gelezen, maar ik ben zelfs het land ingekomen toen ik geen baan/school had, eerlijk vertelde dat ik mijn vriend via internet had leren kennen en te weinig geld had. Ik moest naar de secundary, maar mocht wel door :) laatste keer wenste de off8cer mij zelfs veel plezier. En nu ga ik voor kerst. Lijkt me allemaal niet zo'n probleem.
Zijn ook maar twee voorbeelden, en dan weet je nog niet eens of die mensen wel helemaal eerlijk zijn in hun verhaal. Die Duitser komt vrij dramatisch over...

De waarheid vertellen werkt altijd het beste, die mensen zijn juist getraind om gaten in je verhaal te ontdekken en dan sta je direct buiten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133337772
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.
Nu zal je dat misschien nu niet geweten hebben, maar je gaat bij het kopen van een ticket akkoord met de voorwaarden en daar staat in:
quote:
15.3 Roken (inclusief het roken van conventionele sigaretten, elektronische sigaretten of andere kunstmatige vormen van roken) is uitdrukkelijk verboden aan boord van het luchtvaartuig.
Bron
Dat is KLM, maar dat geldt voor meer airlines:
quote:
As of this post (March 31, 2013, update aug '13), the major airlines that specifically say they do not permit the use of electronic cigarettes inflight are – Continental, American, Japan, KLM, Airtran, Delta , Southwest, United, Northwest, All Nippon Airways, US Airways, British Airways, Quantas, Iberia, Korean Air, American West Airlines, Virgin Atlantic, Air China, Air Canada, SAS, KLM, Japan Airlines, Emirates, EasyJet, China Southern, Alaska/Horizon Air, Saudi Airlines, Malaysia Airlines, Lufthansa, and Thai airlines.
Bron

Vergis je trouwens niet in het feit dat een elektronische sigaret misschien bij de wet verboden is om op te steken in een vliegtuig, het niet opvolgen van een aanwijzing van het vliegtuigpersoneel is wel een serieus probleem, dus nog een keer opsteken na een waarschuwing kan betekenen dat je op het politiestation mag bivakeren...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_133337867
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.
Nu zal je dat misschien nu niet geweten hebben, maar je gaat bij het kopen van een ticket akkoord met de voorwaarden en daar staat in:

[..]

Bron
Dat is KLM, maar dat geldt voor meer airlines:

[..]

Bron

Vergis je trouwens niet in het feit dat een elektronische sigaret misschien bij de wet verboden is om op te steken in een vliegtuig, het niet opvolgen van een aanwijzing van het vliegtuigpersoneel is wel een serieus probleem, dus nog een keer opsteken na een waarschuwing kan betekenen dat je op het politiestation mag bivakeren...
En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 17 november 2013 @ 11:33:23 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133338117
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.
Nou een tussenlanding gebeurd niet zomaar, en het stennis schoppen aan boord is daar niet direct een reden voor, er zijn uitstekende middelen aan boord om een enkele stennis makende passagier dusdanig te 'verzegelen' dat deze daartoe de mogelijkheid niet meer heeft.

De enige reden dat er een tussenlanding gemaakt gaat worden is als het een hele groep betreft en het cabinepersoneel de veiligheid niet meer kan garanderen en dus niet de mogelijkheid heeft om de stennis makende passagiers aan banden te leggen.

Blijft uiteraard wel staan dat als er aanwijzingen niet opgevolgd worden en/of je schuldig hebt gemaakt aan geweld aan boord dat je bij aankomst op bestemming in de regel wordt aangehouden, dit heb ik helaas al diverse malen aan boord meegemaakt, waarbij in één geval de aanstichter met geweld moest worden uitgeschakeld door andere passagiers tijdens de vlucht, omdat die lieftallige Aziatische stewardessen daar niet geschikt voor waren. Want ferm toespreken is één ding, het daadwerkelijk ingrijpen is natuurlijk wat anders.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 17 november 2013 @ 19:16:58 #222
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133350266
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Bij KLM zijn ze verboden (om te gebruiken) vanwege de verwarring die kan ontstaan met een echte sigaret.
Nu zal je dat misschien nu niet geweten hebben, maar je gaat bij het kopen van een ticket akkoord met de voorwaarden en daar staat in:

[..]

Bron
Dat is KLM, maar dat geldt voor meer airlines:

[..]

Bron

Vergis je trouwens niet in het feit dat een elektronische sigaret misschien bij de wet verboden is om op te steken in een vliegtuig, het niet opvolgen van een aanwijzing van het vliegtuigpersoneel is wel een serieus probleem, dus nog een keer opsteken na een waarschuwing kan betekenen dat je op het politiestation mag bivakeren...
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En de gezagvoerder kan, indien noodzakelijk, zelfs handboeien etc gebruiken als je stennis blijft schoppen. Tussenlanding en je hebt een probleem inderdaad.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nou een tussenlanding gebeurd niet zomaar, en het stennis schoppen aan boord is daar niet direct een reden voor, er zijn uitstekende middelen aan boord om een enkele stennis makende passagier dusdanig te 'verzegelen' dat deze daartoe de mogelijkheid niet meer heeft.

De enige reden dat er een tussenlanding gemaakt gaat worden is als het een hele groep betreft en het cabinepersoneel de veiligheid niet meer kan garanderen en dus niet de mogelijkheid heeft om de stennis makende passagiers aan banden te leggen.

Blijft uiteraard wel staan dat als er aanwijzingen niet opgevolgd worden en/of je schuldig hebt gemaakt aan geweld aan boord dat je bij aankomst op bestemming in de regel wordt aangehouden, dit heb ik helaas al diverse malen aan boord meegemaakt, waarbij in één geval de aanstichter met geweld moest worden uitgeschakeld door andere passagiers tijdens de vlucht, omdat die lieftallige Aziatische stewardessen daar niet geschikt voor waren. Want ferm toespreken is één ding, het daadwerkelijk ingrijpen is natuurlijk wat anders.
Nou zo ver wil ik het helemaal niet laten komen haha. Ik ga gewoon aan de pleisters gedurende mijn reis :P
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zondag 17 november 2013 @ 19:34:46 #223
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_133350710
Weet je, ik ben ook een flinke roker en vlieg regelmatig meer dan 12 uur, maar heb geen behoefte aan een sigaret vreemd genoeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_133369337
Zijn er nog tips voor het boeken van tickets voor grote groepen. Groep van ongeveer 10 man naar Azie?
pi_133369934
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:10 schreef bierjoost het volgende:
Zijn er nog tips voor het boeken van tickets voor grote groepen. Groep van ongeveer 10 man naar Azie?
9 tickets is meestal het maximale wat je zelf in 1 keer kunt boeken. Ik zou de zoekopdracht eerst voor 1 persoon uitvoeren bij bijvoorbeeld kayak.com en dan bij de goedkoopste drie maatschappijen een offerte aanvragen voor de hele groep. Ondertussen check je ook zelf de prijs van 9 tickets waarbij je er vanuit moet gaan dat je voor het tiende ticket meer dan het gemiddelde betaald dan van de andere 9 tickets.
  maandag 18 november 2013 @ 10:49:54 #226
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133370000
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:10 schreef bierjoost het volgende:
Zijn er nog tips voor het boeken van tickets voor grote groepen. Groep van ongeveer 10 man naar Azie?
Diverse maatschappijen hebben groepskortingen.
pi_133392238
Zo, net mijn vlucht geboekt naar Taipei. Vlieg met Emirates via Dubai, 4 uur overstaptijd aldaar.

Iemand een seat-aanrader voor de A380 en 777-300ER? Wel zit ik meestal aan het raam, want dat vind ik gewoon leuk. Maar vóór of achter de vleugel? Verder tips?

Is de tijd een beetje te doden op DXB?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133392325
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_133392579
Ja die kende ik allang.. daarom vraag ik hier juist of iemand een persoonlijke mening heeft (gewoon als extra).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133392684
ok
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_133397838
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo, net mijn vlucht geboekt naar Taipei. Vlieg met Emirates via Dubai, 4 uur overstaptijd aldaar.

Iemand een seat-aanrader voor de A380 en 777-300ER? Wel zit ik meestal aan het raam, want dat vind ik gewoon leuk. Maar vóór of achter de vleugel? Verder tips?

Is de tijd een beetje te doden op DXB?
Taipei O+ Xiaolongbao :9~ Wil ik ook wel weer eens heen.

Voor de vleugel schijnt minder lawaaiig te zijn. Ik heb zelf weinig ideeën, vlieg zelf als het even kan premium economy voor vluchten van die lengte, da's toch het fijnste.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133398183
:7

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133400628
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:23 schreef Bajskorv het volgende:
:7

[ afbeelding ]
:D :D

Hoewel die volgens een local niet de beste zijn, die heeft ons toen meegenomen naar een kleine straattent. Maar toch, Din tai fung was wat mij betreft nog steeds smullen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133400800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:D :D

Hoewel die volgens een local niet de beste zijn, die heeft ons toen meegenomen naar een kleine straattent. Maar toch, Din tai fung was wat mij betreft nog steeds smullen.
Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei ben :)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 19 november 2013 @ 02:02:25 #235
19840 Libris
Live from Singapore
pi_133401607
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei ben :)
OT Ik heb er hier in Singapore een op de hoek zitten, lekker :)
pi_133401626
Knap om die keten toch goed te houden, hoewel die in Taiwan het beste zijn. Heb inmiddels SIngapore, KL en HK ook verschillende lokaties gehad. Vreetzak.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 19 november 2013 @ 02:37:23 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133401787
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo, net mijn vlucht geboekt naar Taipei. Vlieg met Emirates via Dubai, 4 uur overstaptijd aldaar.

Iemand een seat-aanrader voor de A380 en 777-300ER? Wel zit ik meestal aan het raam, want dat vind ik gewoon leuk. Maar vóór of achter de vleugel? Verder tips?

Is de tijd een beetje te doden op DXB?
Bij het raam :D geniet van de tailcamera's en ICE-mediasysteem in de Airbus. Op Dubai is genoeg te vinden aan shops, Starbucks en voedsel ;) vergeet geen dekentje of kussentje als je een lange overstap hebt, de slaapstoelen op het vliegveld zijn niet comfortabel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133403581
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Grappig, mijn local vrienden zweren er nog steeds bij. Ik eet er elke dag als ik in taipei ben :)
Precies, ik vond ze iig allebei lekker. Misschien was DTF duurder, maar eh, niet iets waar ik op "vakantie" echt een probleem van maakte. :D

[/offtopic]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133403671
Onduidelijk man. Normaal gesproken ben ik via easyjet.com gewend dat ik incheckbagage gewoon kan toevoegen. Nu ik volgende week naar Praag ga staat er alleen dat je het bij de balie af kan geven van te voren. Verder staat er helemaal niets over in, ook niet over eventuele kosten e.d.

Weet iemand wat één stuk incheckbagage kost bij Easyjet?
pi_133404970
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Taipei O+ Xiaolongbao :9~ Wil ik ook wel weer eens heen.

Voor de vleugel schijnt minder lawaaiig te zijn. Ik heb zelf weinig ideeën, vlieg zelf als het even kan premium economy voor vluchten van die lengte, da's toch het fijnste.
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! :) Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 02:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bij het raam :D geniet van de tailcamera's en ICE-mediasysteem in de Airbus. Op Dubai is genoeg te vinden aan shops, Starbucks en voedsel ;) vergeet geen dekentje of kussentje als je een lange overstap hebt, de slaapstoelen op het vliegveld zijn niet comfortabel.
Thanks, goeie tip van dat dekentje.Vooral ook omdat ik daar 's avonds laat en op de terugweg 's nachts moet overstappen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133405052
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:34 schreef Jaytonism het volgende:
Onduidelijk man. Normaal gesproken ben ik via easyjet.com gewend dat ik incheckbagage gewoon kan toevoegen. Nu ik volgende week naar Praag ga staat er alleen dat je het bij de balie af kan geven van te voren. Verder staat er helemaal niets over in, ook niet over eventuele kosten e.d.

Weet iemand wat één stuk incheckbagage kost bij Easyjet?
http://www.easyjet.com/nl/vergoedingen-en-kosten

Daar staat EUR 35 voor incheck bagage en hier staat hoe veel je max mee mag.

Dus ik neem gewoon aan 35 euro voor je incheckbagage, ongeacht het aantal maar wel beperkt qua gewicht natuurlijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133406157
Top!
pi_133407257
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.

Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
pi_133409117
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.

Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Goeie vraag wel.. even gegoogled en ik vond dit. (Viva :'))

Hang van de maatschappij af dus en Amerika kent andere regels ofzo?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133409996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.

Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Volgens mij niet, maar al die vliegvelden hebben wel een transit-kiosk om in te checken.

Je moet sowieso door alle bagage ophalen-immigratie-douane-security-bagage droppen formaliteiten op DTW.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:00:16 #246
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133410205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:14 schreef blingbling11 het volgende:
Vraagje over het inchecken net die self-service kiosks.

Ik heb een vlucht met overstap naar Vegas (AMS - DTW - LAS)met Delta. Als ik via zo'n kiosk incheck, krijg ik dan ook gelijk mijn boardingpass van de vlucht DTW - LAS?
Waarschijnlijk, het is niet onmogelijk om meerdere boarding passen uit een kiosk te krijgen (voor een dagtrip krijg je vaak je retourticket ook tegelijk). Echter, omdat het 2e segment zich binnen de VS bevindt kan hier sprake zijn van een uitzondering.

Binnenlandse vluchten binnen de VS hebben namelijk ook een ander soort veiligheidsprocedures.
Als je landt op DTW wordt je geacht door de douane te gaan, de VS binnen te komen, vervolgens je koffers van de band te halen, dan naar de check-in balies te gaan en daar je koffers weer te dumpen voor DTW-LAS. Mogelijk krijg je de 2e boarding kaart dan daar.
pi_133410292
Het gaat mij erom om zo snel mogelijk door te kunnen want ik heb maar weinig tijd op DTW. Als ik online incheck heb ik wel gewoon alle boardingpasses in 1 keer toch?
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:05:29 #248
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133410346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:03 schreef blingbling11 het volgende:
Het gaat mij erom om zo snel mogelijk door te kunnen want ik heb maar weinig tijd op DTW. Als ik online incheck heb ik wel gewoon alle boardingpasses in 1 keer toch?
Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
pi_133410625
Ik lees net hier dat wanneer ik dus vlieg het de eerste dag is dat deze route wordt gevlogen. Zitten daar nog voordeeltjes aan? Of juist nadelen? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_133413999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik lees net hier dat wanneer ik dus vlieg het de eerste dag is dat deze route wordt gevlogen. Zitten daar nog voordeeltjes aan? Of juist nadelen? :P
Als je mazzel hebt een welkomscomite met een lokale lekkernij. Maar zou nergens op rekenen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133414665
Plens water over je vliegtuig normaliter

pi_133415082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:50 #253
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133416608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.
pi_133418702
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:43:12 #255
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133423436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.

1 uur en 50 minuten is voldoende, een beetje assertief uitstappen als je redelijk vooraan het toestel zit wil nog wel eens helpen om sneller te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133437948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! :) Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet :r). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.

Je kunt die extra beenruimte ook krijgen door bij de nooduitgang te zitten, maar dan moet je die plek maar net weten te krijgen (voordat een paar kabouters doen alsof ze lang zijn en al die plekken al claimen *O*), en verder zijn dat best irritante stoelen met het tafeltje en je in-flight entertainment in je armleuning gemonteerd. Extra beenruimte maar ik heb soms het idee dat je in de breedte juist wat ruimte opoffert daar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133438227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het gaat (ongeveer) zo:

- Immigratie (vingerafdrukken afgeven, vragen beantwoorden)
- Mogelijkheid: secondary (meer vragen beantwoorden)
- Koffer van de bagageband afhalen
- Mogelijkheid: controle koffer door de douane
- Koffer afgeven
- Security check
- Boarden

Snel uitstappen is zeker een aanrader, want de rij voor de immigratie kan soms heel erg lang zijn en die van Non-US personen gaat erg langzaam. Sommige vliegvelden hebben een transit-rij, maar sommige ook niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133441827
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
  woensdag 20 november 2013 @ 12:51:58 #259
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133442964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133646019
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)

[ Bericht 21% gewijzigd door Levis op 26-11-2013 16:54:22 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:16:22 #261
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133646985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:32:21 #262
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133647405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133647813
Danku
pi_133702258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
  donderdag 28 november 2013 @ 10:24:29 #265
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133703750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_134016321
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
pi_134016437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016509
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.


heenreis:
Fri., 28 Feb., 2014 | Amsterdam, Netherlands (AMS) to New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Depart:
09:15
Fri., 28 Feb., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Arrive:
11:50
Fri., 28 Feb., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Travel Time:
8 hr 35 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA877
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Routes waarop dit toestel ingezet kan worden, en Amterdam-Newark staat er helaas ook tussen: http://info.flightmapper.net/flight/United_Airlines_UA_878

[ Bericht 23% gewijzigd door Nia op 07-12-2013 15:01:21 ]
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:00:41 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134016700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.
pi_134016729
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;
Flight: UA878
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (B)
Meal: Dinner

Zou mij wel zorgen gaan maken als er tijdens de terugvlucht opeens toch wel een Bombardier staat, want dan kom je namelijk niet zo ver en val je na een uurtje of twee uit de lucht :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016775
Ik log gewoon met mijn confirmation number in en achternaam en zie dit bovenaan staan:
! There has been a schedule change to your reservation. Please see the change in red in Flight Details.
pi_134017479
Die vlucht kan niet eens met een Q200 uitgevoerd worden, want dat bereik heeft dat type niet. Daarnaast zit je ook nog met ETOPS.

Ga maar gewoon uit van de 767
pi_134017547
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
pi_134017731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.

Vliegtuigtype blijft een foutje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134017743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aan :)
pi_134018284
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.

Vliegtuigtype blijft een foutje.
Ik heb geen e-mail ontvangen. Het is gewoon willekeurig dat ik vandaag even check en dat ik het zie.
Mijn terugvlucht heeft nu wel afwijkende tijd, namelijk 18:25 uur in plaats van 17:20 uur en de heenreis komt nu wat eerder aan: 11:50 uur in plaats van 12:10 uur.

Hier een copy/paste van de vlucht zoals ik 'm geboekt heb op 19 oktober:

Day, Date Flight Class Departure City and Time Arrival City and Time Aircraft Meal
Fri, 28FEB14 UA71 K AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 9:15 AM NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 12:10 PM 757-200 Lunch

Mon, 03MAR14 UA70 K NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 5:20 PM AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 7:15 AM (04MAR) 757-200 Dinner
FARE INFORMATION
  Eindredactie Games zondag 8 december 2013 @ 15:40:27 #277
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_134049589
Hoi allemaal.

ik heb een klein vraagje: Ik wil naar Las Vegas en ik kan vanaf Amsterdam naar Las Vegas vliegen met een tussenstop van 2,5 uur op Seatle. We vliegen met Delta. Is dat genoeg? of moet ik daar langer voor uittrekken?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_134049689
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games zondag 8 december 2013 @ 15:55:16 #279
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_134050001
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:44 schreef Bajskorv het volgende:
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
Thanks, dan ga ik boeken :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_134051779
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
  zondag 8 december 2013 @ 18:23:54 #281
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134054175
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134054653
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:23 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
Van Quantas Airways naar Emirates...

Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...

(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
pi_134055168
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:

[..]

Van Quantas Airways naar Emirates...

Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...

(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Als het als 1 ticket geboekt is bij Qantas, zit je verder ok. Hun probleem als je het niet redt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134071795
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Nee. Je ziet die hele band niet als het goed is. Volg na het verlaten van het vliegtuig de borden 'transfer' en zoek na de kontrole in de vertrekhal de gate voor Amsterdam op. Je bagage wordt voor je overgeladen.
pi_134071954
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
algemeen moet het met goede wil lukken, of ze partners zijn of niet.

punt is, land je op Sydney met een eindbestemming in Australië, dan zullen hoogst waarschijnlijk de douane formaliteiten plaatsvinden in Sydney, dus is een reclaim van je bagage nodig. Dus koffers van de band, door customs en direct daarna weer afgeven.
Als je een binnenlandse vlucht hebt van uit Australië over Sydney naar Nederland, dan heb je in principe pas customs handelingen in Nederland, en is er dus ook geen sprake van reclaim.

Je moet bij het in checken een keer extra vragen of ze je bagage door labelen tot je eind bestemming, en vragen of er geen reclaim en nieuwe dropoff in Sydney is.
Is het niet mogelijk , dan nog een een poging doen met je uitleg van een uur stop over, en eventueel kijken dat je bagage speciaal gelabeld wordt met spoed of iets dergelijks.
Meestal zijn er wel oplossingen. Maar weten de dozen aan de telefoon of Email dat niet, maar de bali weet dat wel zonder nadenken.
pi_134071973
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 9 december 2013 @ 08:27:25 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134072410
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 07:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
Strenge controle in australie?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134072562
Als ze jou er net uitpikken voor en uitgebreide tas inspectie dan staan er meestal lange rijen, als je die inspectie niet hebt ben je er zo voorbij.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134073230
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 08:27 schreef XL het volgende:

[..]

Strenge controle in australie?
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
  maandag 9 december 2013 @ 09:56:40 #290
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134073656
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Ben er zelf 3 keer geweest en 't kostte mij in ieder geval 15-45 minuten om er door te komen.
Je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Als je bagage niet doorgelabeld is zal je toch door naar buiten moeten en dan weer opnieuw inchecken wat zeker lastig wordt in 1 uur. Om terug te komen op de originele vraag: de ticket is zo te zien bij 1 maatschappij geboekt dus levis kan gewoon binnen blijven want z'n bagage wordt doorgelabeld.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134073726
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  maandag 9 december 2013 @ 10:15:15 #292
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134074056
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef Neraice het volgende:
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134074170
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:15 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
Dezelfde maatschappij, maar moest wel alles opnieuw inchecken en opnieuw security etc.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  maandag 9 december 2013 @ 19:14:55 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134089741
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.

Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 december 2013 @ 19:49:35 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134091405
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.

Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.

Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134092299
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
pi_134092377
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134092476
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
Nee en dank _O_ ^O^

Iemand persoonlijke ervaring nog met slapen op Osaka Kansai?
  maandag 9 december 2013 @ 20:14:42 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134092733
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134092891
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef XL het volgende:
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
Op München ook geen ligstoelen gezien afgelopen jaar. Je hebt er wel die slaap- en werkcabines die je voor een paar uur kunt huren.
  maandag 9 december 2013 @ 20:36:52 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134093896
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
In Sydney en Perth gaat het op mijn omschreven manier, in Darwin (kleine luchthaven) mag iedereen door de scanner door het geringe aantal mensen, op Melbourne ben ik niet zelf geweest aankomend vanuit een internationale vlucht, daar kan het wellicht anders zijn inderdaad.

Ik ben eigenlijk wel fan van het systeem van Sydney, ondanks mijn reisverleden en mijn kortaf beantwoorde vragen is er kennelijk geen reden voor aanvullend onderzoek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')