Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet ). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het gaat (ongeveer) zo:quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappijquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:
Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo .
Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.quote:Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste
Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.
Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aanquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Ik heb geen e-mail ontvangen. Het is gewoon willekeurig dat ik vandaag even check en dat ik het zie.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.
Vliegtuigtype blijft een foutje.
Thanks, dan ga ik boekenquote:Op zondag 8 december 2013 15:44 schreef Bajskorv het volgende:
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...quote:Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...
Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Paniek!
Van Quantas Airways naar Emirates...quote:Op zondag 8 december 2013 18:23 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
Als het als 1 ticket geboekt is bij Qantas, zit je verder ok. Hun probleem als je het niet redt.quote:Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
[..]
Van Quantas Airways naar Emirates...
Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Nee. Je ziet die hele band niet als het goed is. Volg na het verlaten van het vliegtuig de borden 'transfer' en zoek na de kontrole in de vertrekhal de gate voor Amsterdam op. Je bagage wordt voor je overgeladen.quote:Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
algemeen moet het met goede wil lukken, of ze partners zijn of niet.quote:Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...
Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Paniek!
Strenge controle in australie?quote:Op maandag 9 december 2013 07:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.quote:
Ben er zelf 3 keer geweest en 't kostte mij in ieder geval 15-45 minuten om er door te komen.quote:Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:
[..]
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?quote:Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef Neraice het volgende:
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
Dezelfde maatschappij, maar moest wel alles opnieuw inchecken en opnieuw security etc.quote:Op maandag 9 december 2013 10:15 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.quote:Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:
[..]
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.quote:Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.
Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/quote:Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
Nee en dankquote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezienquote:Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat slapen betreft; deze al gezien? http://www.sleepinginairports.net/
Op München ook geen ligstoelen gezien afgelopen jaar. Je hebt er wel die slaap- en werkcabines die je voor een paar uur kunt huren.quote:Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef XL het volgende:
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
In Sydney en Perth gaat het op mijn omschreven manier, in Darwin (kleine luchthaven) mag iedereen door de scanner door het geringe aantal mensen, op Melbourne ben ik niet zelf geweest aankomend vanuit een internationale vlucht, daar kan het wellicht anders zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |