abonnement Unibet Coolblue
pi_133414665
Plens water over je vliegtuig normaliter

pi_133415082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:50 #253
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133416608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.
pi_133418702
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:43:12 #255
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133423436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.

1 uur en 50 minuten is voldoende, een beetje assertief uitstappen als je redelijk vooraan het toestel zit wil nog wel eens helpen om sneller te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133437948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! :) Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet :r). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.

Je kunt die extra beenruimte ook krijgen door bij de nooduitgang te zitten, maar dan moet je die plek maar net weten te krijgen (voordat een paar kabouters doen alsof ze lang zijn en al die plekken al claimen *O*), en verder zijn dat best irritante stoelen met het tafeltje en je in-flight entertainment in je armleuning gemonteerd. Extra beenruimte maar ik heb soms het idee dat je in de breedte juist wat ruimte opoffert daar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133438227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het gaat (ongeveer) zo:

- Immigratie (vingerafdrukken afgeven, vragen beantwoorden)
- Mogelijkheid: secondary (meer vragen beantwoorden)
- Koffer van de bagageband afhalen
- Mogelijkheid: controle koffer door de douane
- Koffer afgeven
- Security check
- Boarden

Snel uitstappen is zeker een aanrader, want de rij voor de immigratie kan soms heel erg lang zijn en die van Non-US personen gaat erg langzaam. Sommige vliegvelden hebben een transit-rij, maar sommige ook niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133441827
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
  woensdag 20 november 2013 @ 12:51:58 #259
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133442964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133646019
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)

[ Bericht 21% gewijzigd door Levis op 26-11-2013 16:54:22 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:16:22 #261
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133646985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:32:21 #262
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133647405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133647813
Danku
pi_133702258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
  donderdag 28 november 2013 @ 10:24:29 #265
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133703750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_134016321
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
pi_134016437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016509
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.


heenreis:
Fri., 28 Feb., 2014 | Amsterdam, Netherlands (AMS) to New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Depart:
09:15
Fri., 28 Feb., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Arrive:
11:50
Fri., 28 Feb., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Travel Time:
8 hr 35 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA877
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Routes waarop dit toestel ingezet kan worden, en Amterdam-Newark staat er helaas ook tussen: http://info.flightmapper.net/flight/United_Airlines_UA_878

[ Bericht 23% gewijzigd door Nia op 07-12-2013 15:01:21 ]
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:00:41 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134016700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.
pi_134016729
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;
Flight: UA878
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (B)
Meal: Dinner

Zou mij wel zorgen gaan maken als er tijdens de terugvlucht opeens toch wel een Bombardier staat, want dan kom je namelijk niet zo ver en val je na een uurtje of twee uit de lucht :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016775
Ik log gewoon met mijn confirmation number in en achternaam en zie dit bovenaan staan:
! There has been a schedule change to your reservation. Please see the change in red in Flight Details.
pi_134017479
Die vlucht kan niet eens met een Q200 uitgevoerd worden, want dat bereik heeft dat type niet. Daarnaast zit je ook nog met ETOPS.

Ga maar gewoon uit van de 767
pi_134017547
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
pi_134017731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.

Vliegtuigtype blijft een foutje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134017743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aan :)
pi_134018284
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.

Vliegtuigtype blijft een foutje.
Ik heb geen e-mail ontvangen. Het is gewoon willekeurig dat ik vandaag even check en dat ik het zie.
Mijn terugvlucht heeft nu wel afwijkende tijd, namelijk 18:25 uur in plaats van 17:20 uur en de heenreis komt nu wat eerder aan: 11:50 uur in plaats van 12:10 uur.

Hier een copy/paste van de vlucht zoals ik 'm geboekt heb op 19 oktober:

Day, Date Flight Class Departure City and Time Arrival City and Time Aircraft Meal
Fri, 28FEB14 UA71 K AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 9:15 AM NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 12:10 PM 757-200 Lunch

Mon, 03MAR14 UA70 K NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 5:20 PM AMSTERDAM, NETHERLANDS
(AMS) 7:15 AM (04MAR) 757-200 Dinner
FARE INFORMATION
  Eindredactie Games zondag 8 december 2013 @ 15:40:27 #277
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_134049589
Hoi allemaal.

ik heb een klein vraagje: Ik wil naar Las Vegas en ik kan vanaf Amsterdam naar Las Vegas vliegen met een tussenstop van 2,5 uur op Seatle. We vliegen met Delta. Is dat genoeg? of moet ik daar langer voor uittrekken?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_134049689
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games zondag 8 december 2013 @ 15:55:16 #279
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_134050001
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:44 schreef Bajskorv het volgende:
Genoeg. En als je het als een ticket koopt, zorgt de airline bij vertraging voor een alternatief.
Thanks, dan ga ik boeken :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_134051779
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
  zondag 8 december 2013 @ 18:23:54 #281
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134054175
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134054653
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:23 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Verschillende maatschappijen is niet heel erg, maar zijn het partners of niet? Zo nee dan wordt 't krap want je moet dan door de immigratie/douane, je koffers pakken en dan opnieuw inchecken. Op Sydney zijn de controles erg streng en kunnen best wat tijd kosten...
Van Quantas Airways naar Emirates...

Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...

(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
pi_134055168
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:

[..]

Van Quantas Airways naar Emirates...

Ticket via Quantas geboekt maar de vlucht van Sydney naar Amsterdam word uitgevoerd door Emirates...

(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Als het als 1 ticket geboekt is bij Qantas, zit je verder ok. Hun probleem als je het niet redt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134071795
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:42 schreef Levis het volgende:
(moet ik bij de overstap in Dubai mijn bagage ook van de band halen?)
Nee. Je ziet die hele band niet als het goed is. Volg na het verlaten van het vliegtuig de borden 'transfer' en zoek na de kontrole in de vertrekhal de gate voor Amsterdam op. Je bagage wordt voor je overgeladen.
pi_134071954
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:03 schreef Levis het volgende:
Oeps, bekijk mijn vluchttijden van volgende maand eens en zie dat ik op de terugweg een overstap van 1 uur heb. Ik moet in Sydney in 1 uur overstappen. Ook zijn de vliegmaatschappijen waarmee ik vlieg nog verschillend...

Is dit überhaupt mogelijk? Moet ik mijn bagage ook nog van de band halen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Paniek! :P
algemeen moet het met goede wil lukken, of ze partners zijn of niet.

punt is, land je op Sydney met een eindbestemming in Australië, dan zullen hoogst waarschijnlijk de douane formaliteiten plaatsvinden in Sydney, dus is een reclaim van je bagage nodig. Dus koffers van de band, door customs en direct daarna weer afgeven.
Als je een binnenlandse vlucht hebt van uit Australië over Sydney naar Nederland, dan heb je in principe pas customs handelingen in Nederland, en is er dus ook geen sprake van reclaim.

Je moet bij het in checken een keer extra vragen of ze je bagage door labelen tot je eind bestemming, en vragen of er geen reclaim en nieuwe dropoff in Sydney is.
Is het niet mogelijk , dan nog een een poging doen met je uitleg van een uur stop over, en eventueel kijken dat je bagage speciaal gelabeld wordt met spoed of iets dergelijks.
Meestal zijn er wel oplossingen. Maar weten de dozen aan de telefoon of Email dat niet, maar de bali weet dat wel zonder nadenken.
pi_134071973
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 9 december 2013 @ 08:27:25 #287
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134072410
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 07:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ga je van domestic naar international op Sydney? De 2 terminals liggen 10 a 15 minuten uit elkaar. Als dat zo is zie ik niet dat je het haalt met daarbij de strenge veiligheidscontrole tenzij de luchtvaartmaatschappij iets voor je regelt.
Strenge controle in australie?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134072562
Als ze jou er net uitpikken voor en uitgebreide tas inspectie dan staan er meestal lange rijen, als je die inspectie niet hebt ben je er zo voorbij.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_134073230
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 08:27 schreef XL het volgende:

[..]

Strenge controle in australie?
erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
  maandag 9 december 2013 @ 09:56:40 #290
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134073656
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Ben er zelf 3 keer geweest en 't kostte mij in ieder geval 15-45 minuten om er door te komen.
Je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Als je bagage niet doorgelabeld is zal je toch door naar buiten moeten en dan weer opnieuw inchecken wat zeker lastig wordt in 1 uur. Om terug te komen op de originele vraag: de ticket is zo te zien bij 1 maatschappij geboekt dus levis kan gewoon binnen blijven want z'n bagage wordt doorgelabeld.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134073726
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  maandag 9 december 2013 @ 10:15:15 #292
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_134074056
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:59 schreef Neraice het volgende:
Ik was in Amerika in één uur overgestapt (incl border control en de hele mikmak) en dat lukte dus dan moet het in Australië ook wel lukken denk ik.
Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_134074170
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:15 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Ook met een overstap naar een andere maatschappij waarbij je koffers opnieuw moest inchecken?
Dezelfde maatschappij, maar moest wel alles opnieuw inchecken en opnieuw security etc.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  maandag 9 december 2013 @ 19:14:55 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134089741
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

erg ge hyped door de series als airport security, algemeen valt het wel mee.
In Nederland loop je ook een kans op steekproef, maar algemeen, als je niets te verbergen hebt, is de kans klein dat je er uit ge pikt wordt, algemeen gaan ze toch echt wel voor de personen die trillend van de zenuwen door het poortje gaan.
Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.

Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 december 2013 @ 19:49:35 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134091405
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij aankomst bij de paspoortcontrole wordt aangegeven door degene die je Australië binnenstempelt welke uitgang van de douane je moet nemen, die keuze is niet vrijwillig.
De dienstdoende immigratie medewerker kijkt dus in je paspoort naar de voorgaande bestemmingen en vanuit welk land je Australië inkomt, aan de hand daarvan wordt mede bepaald naar welke uitgang je mag, en elke uitgang heeft een specifieke controle, zo mag ik in de regel naar de uitgang (4) waar mijn tas niet door de scanner hoeft maar een hond ff snel snuffelt en ik ben er zo uit, maar mijn Aziatische medepassagiers mogen veelal in rij 1 aansluiten waar elke tas door de scanner moet en bijna bij iedereen de tas open moet, ongetwijfeld voor de zaken die men meeneemt.

Wat dat aangaande is de controle van de algemene douane in Nederland compleet nutteloos, als je weet hoe het systeem werkt dan is de kans om de controle te ontlopen erg groot. Je kan zelf je uitgang kiezen en er zijn genoeg uitgangen waar geen douaniers zijn op elk willekeurig tijdstip van de dag.
Enkel de controles bij de gate bij de 100% controles op de risicovluchten zijn ook echt 100%, de capaciteit is er echter niet voor de overige vluchten.
Af en toe een verdwaalde door eurocontrol opgezette documentencontrole bij de gate op geldige visa en paspoorten, maar daar ben je zo doorheen.

Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134092299
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
pi_134092377
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 20:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er een site zoals http://www.airlinequality.com/ maar dan over vliegvelden? Zelf natuurlijk ook al gezocht maar komt nog niet echt in de buurt. Twijfel over paar uur slapen op vliegveld of toch even de stad in voor een echt bed.
Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134092476
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
Nee en dank _O_ ^O^

Iemand persoonlijke ervaring nog met slapen op Osaka Kansai?
  maandag 9 december 2013 @ 20:14:42 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_134092733
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 20:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat slapen betreft; deze al gezien? :) http://www.sleepinginairports.net/
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_134092891
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 20:14 schreef XL het volgende:
Leuke site, waar staan die ligstoelen in München? was daar dit jaar toch zeker 30x... Heb ze nog nooit gezien
Op München ook geen ligstoelen gezien afgelopen jaar. Je hebt er wel die slaap- en werkcabines die je voor een paar uur kunt huren.
  maandag 9 december 2013 @ 20:36:52 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134093896
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is luchthavenspecifiek en niet voor heel australië.
In Sydney en Perth gaat het op mijn omschreven manier, in Darwin (kleine luchthaven) mag iedereen door de scanner door het geringe aantal mensen, op Melbourne ben ik niet zelf geweest aankomend vanuit een internationale vlucht, daar kan het wellicht anders zijn inderdaad.

Ik ben eigenlijk wel fan van het systeem van Sydney, ondanks mijn reisverleden en mijn kortaf beantwoorde vragen is er kennelijk geen reden voor aanvullend onderzoek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')