Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet ). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het gaat (ongeveer) zo:quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappijquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:
Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo .
Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.quote:Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste
Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.
Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aanquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |