abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_133414665
Plens water over je vliegtuig normaliter

pi_133415082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:05 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je zult sowieso door immigratie moeten en je koffer van de band halen. Hoeveel overstaptijd geven ze aan? Hopelijk reis je niet op 2 aparte tickets.
Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:50 #253
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133416608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik van op de hoogte. Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd, maar dan moet ik natuurlijk geen vertraging hebben op Schiphol. Het is gelukkig ook 1 ticket. Ik weet dat ze me gewoon op het volgende vliegtuig zetten als ik het niet red, maar wil natuurlijk gewoon het liefst op tijd op LAS zijn :)
Dat lijkt me op zich geen probleem. In het meest extreme geval duurt het 1 uur voordat je door immigratie bent, dan staan je koffers al te wachten, en kun je zo naar buiten en weer inchecken. Ik geloof dat voor een domestic de sluiting op 40 min voor de vlucht is.
pi_133418702
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:43:12 #255
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133423436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Na de immigratie haal je de koffer van de band, ga je inderdaad naar de bagagecontrole, wanneer de douanier besluit je eruit te halen uit eigen beweging of door de aantekening die de immigratiemedeweker maakte moet de koffer eventueel open, daarna kan je over het algemeen, zeker als het dezelfde maatschappij of alliantie de koffer weer afgeven op de speciale desk, daarna moet je door een TSA veiligheidscontrole om weer airside te komen, over het algemeen is die rij bij de veiligheidscontrole minder druk als de algehele rij.

1 uur en 50 minuten is voldoende, een beetje assertief uitstappen als je redelijk vooraan het toestel zit wil nog wel eens helpen om sneller te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133437948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zou ook graag Premium willen vliegen, maar ja.. studentenbudget hè. Overigens ga ik er voor zes maanden heen dus genoeg te ontdekken in Taipei! :) Maar wat is dan het grote voordeel van premium economy?
Het hangt van de maatschappij af, maar bij BA is het net wat meer ruimte in beide richtingen dan in economy, waardoor je fatsoenlijk kunt zitten en gewoon je benen kunt strekken (ook als je ~2m lang bent, en ook als de persoon voor je de hele vlucht lang de stoel achterover zet :r). Ook fijn is dat het bij BA een heel klein compartiment is, met maar zo'n vijf rijen. En zelfs dan niet altijd helemaal volgeboekt, nog fijner.

Je kunt die extra beenruimte ook krijgen door bij de nooduitgang te zitten, maar dan moet je die plek maar net weten te krijgen (voordat een paar kabouters doen alsof ze lang zijn en al die plekken al claimen *O*), en verder zijn dat best irritante stoelen met het tafeltje en je in-flight entertainment in je armleuning gemonteerd. Extra beenruimte maar ik heb soms het idee dat je in de breedte juist wat ruimte opoffert daar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_133438227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:49 schreef blingbling11 het volgende:
Wat ik er van begreep moet je je koffer meenemen door de immigrations?
En op DTW zitten alle AF/ KLM + Deltavluchten op dezelfde terminal, ik hoef als het goed is alleen mijn koffer op een speciale band te gooien en ik kan gelijk instappen?
Het gaat (ongeveer) zo:

- Immigratie (vingerafdrukken afgeven, vragen beantwoorden)
- Mogelijkheid: secondary (meer vragen beantwoorden)
- Koffer van de bagageband afhalen
- Mogelijkheid: controle koffer door de douane
- Koffer afgeven
- Security check
- Boarden

Snel uitstappen is zeker een aanrader, want de rij voor de immigratie kan soms heel erg lang zijn en die van Non-US personen gaat erg langzaam. Sommige vliegvelden hebben een transit-rij, maar sommige ook niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133441827
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
  woensdag 20 november 2013 @ 12:51:58 #259
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133442964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:11 schreef blingbling11 het volgende:
Weet iemand of die transitrij rij is op Detroit Metro Airport?
De vorige keer dat ik op DTW vloog had ik dat niet maar de eerste leg was een domestic vlucht (DEN -> DTW -> AMS). Wellicht is dat anders bij international arrivals.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133646019
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)

[ Bericht 21% gewijzigd door Levis op 26-11-2013 16:54:22 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:16:22 #261
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133646985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:41 schreef Levis het volgende:
Zeker te weten al vaker gevraagd maar:

Heb ik een paspoort (paspoortnummer) nodig om een ticket te bestellen? (naar Nieuw Zeeland)
In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:32:21 #262
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_133647405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

In principe pas bij check-in maar het verschilt per maatschappij
En daarbij heb je je paspoort uiteraard wel nodig voor de visumaanvragen (mits je paspoort niet uit een land komt die op de lijst met visa waiver countries staat). Vlieg je via Australië naar NZ dan moet je vantevoren een visum voor Australië hebben!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_133647813
Danku
pi_133702258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:26 schreef Essiejj het volgende:
Nee precies, ik ga altijd op tijd terug. Zal geen probleem worden gok ik zo :).

Nog een vraag, ik ben een nogal verstokte roker. Ik zat te denken om een electronische sigaret aan te schaffen voor als ik naar amerika ga voor in het vliegtuig. Is dat toegestaan? Ik lees een beetje tegengestelde berichten op internet.
Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
  donderdag 28 november 2013 @ 10:24:29 #265
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_133703750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Met dit sort nieuws zullen ze al helemaal snel verdwnenen zijn.
NWS / Electronische sigaret net zo giftig en verslavend als normale peuk
Joh lekker dan, die reclames ook dat ze de rook boven een wieg uitademt.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_134016321
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
pi_134016437
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Moet een foutje zijn. Newark - Amsterdam hoort een 757 of 767 te zijn. Heb je niet een binnenlandse vlucht voorafgaand aan je vlucht naar Amsterdam die misschien in een Dash8-200 is?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016509
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.


heenreis:
Fri., 28 Feb., 2014 | Amsterdam, Netherlands (AMS) to New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Depart:
09:15
Fri., 28 Feb., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Arrive:
11:50
Fri., 28 Feb., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Travel Time:
8 hr 35 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA877
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Routes waarop dit toestel ingezet kan worden, en Amterdam-Newark staat er helaas ook tussen: http://info.flightmapper.net/flight/United_Airlines_UA_878

[ Bericht 23% gewijzigd door Nia op 07-12-2013 15:01:21 ]
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:00:41 #269
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134016700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:46 schreef Nia het volgende:
Ik zag vandaag op United.com dat het vliegtuig op mijn terugvlucht is gewijzigd van een Boeing 757-200 in een Bombardier Q200. Ik vlieg op 3 maart 2014 terug van Newark en komt de volgende ochtend in Amsterdam aan. Dit is een klein vliegtuig met 37 stoelen op zo'n lange vlucht. Dat is wel even schrikken. :{ Is dit definitief of kan de vlucht in de komende maanden nog één of meerdere keren aangepast worden?
De heenvlucht op 28 februari wordt trouwens in een groter toestel afgelegd dan het type dat op het moment van mijn boeking bekend was.
Zou wel enorm gaaf zijn als je daadwerkelijk met de q200 zou vliegen.
pi_134016729
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef Nia het volgende:
Effe een copy/paste

Mon., 3 Mar., 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Amsterdam, Netherlands (AMS)
Depart:
18:25
Mon., 3 Mar., 2014
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Arrive:
08:05 +1 Day
Tue., 4 Mar., 2014
Amsterdam, Netherlands (AMS)
Travel Time:
7 hr 40 mn
Distance:
3,657 miles
Flight:UA878
Aircraft: Bombardier Q200
Fare Class: United Economy (K)
Meal: None
Note: Flight 878 is serviced by a non-jet equipment type.

Ik zie ook dat ik helemaal niets te eten aan boord krijg. }:|

Gaat er toch ergens iets fout bij het ophalen van je boeking, als je een vlucht zoekt op die data krijg je namelijk gewoon dit;
Flight: UA878
Aircraft: Boeing 767-300
Fare Class: United Economy (B)
Meal: Dinner

Zou mij wel zorgen gaan maken als er tijdens de terugvlucht opeens toch wel een Bombardier staat, want dan kom je namelijk niet zo ver en val je na een uurtje of twee uit de lucht :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134016775
Ik log gewoon met mijn confirmation number in en achternaam en zie dit bovenaan staan:
! There has been a schedule change to your reservation. Please see the change in red in Flight Details.
pi_134017479
Die vlucht kan niet eens met een Q200 uitgevoerd worden, want dat bereik heeft dat type niet. Daarnaast zit je ook nog met ETOPS.

Ga maar gewoon uit van de 767
pi_134017547
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
pi_134017731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Is er niet iets gewijzigd in de vluchttijden? Bij meer dan 5 minuten aanpassing kan het namelijk voorkomen dat je automatisch een mailtje krijgt met een link om de wijziging te accepteren. Leg de vluchttijden van de website op dit moment eens naast die van het moment dat je de boeking maakte.

Vliegtuigtype blijft een foutje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134017743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:28 schreef Nia het volgende:
Als ik op 'continue' druk, ga ik akkoord met de veranderingen. Ik log maar gewoon uit. Kunnen de vluchtgegevens alsnog veranderen?
Het is mijn eerste lange vlucht. Ik ben nog niet verder gevlogen dan London City Airport met een Fokker. Die had zelfs nog meer stoelen dan dit Bombardier toestel.
Jahoor, veranders soms regelmatig. Zelfs tot paar uur voor vlucht. Maak je niet druk. Zal wel IT/plannings error zijn ergens. Dat vliegtuig kan de route niet eens aan :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')