Het is moeilijk, zwaar en enorm tijdrovend. Maar ook zeer verslavend. Begin er maar niet aan.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:48 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt me ook mooi werk, koersen. Helaas zit dat er voor mij voorlopig nog niet in
Ben ik ook geweest met mijn ouders een jaar of wat terug. Toen hebben we een gedeelte van dat parcour gedaan. Ben benieuwd of het me nog bekend voor komt!quote:Op zondag 24 juni 2012 22:38 schreef marcodej het volgende:
Gisteren ook ge'MTB'ed, met vrienden rond Hoenderloo. Leuk, maar gewoon rechtdoor over asfalt is toch echt meer mijn ding. Ben nu ook een filmpje aan het knippen.
iets van 60 tot 150 km volgens mij. 60 is voor die criteriums. Zie wel eens afstanden voorbijkomen op facebook/twitter van mijn neefje. Hoeveelheden zou ik niet weten. 20 tot 100 man lijkt me?quote:Op zondag 24 juni 2012 22:34 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel KM, hoe groot zijn de groepen, hoe zijn de parcours.. etc. etc.
Ik zie overigens hier NOOIT een koers voorbij razen. Ligt dat aan mij? De Zwaluwen (lokale club) moet een aantal snelle jongens hebben.. schijnbaar.
We hebben volgens mij niet echt een vast parcours gezien. We hebben met gehuurde GPS gereden, maar daar klopte niet veel van. Dus toen zijn we maar zelf al improviserend een rondje gaan rijden. Uiteindelijk 30km op de teller.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik ook geweest met mijn ouders een jaar of wat terug. Toen hebben we een gedeelte van dat parcour gedaan. Ben benieuwd of het me nog bekend voor komt!
Globaal kan je wedstrijden in NL indelen in:quote:Op zondag 24 juni 2012 22:34 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel KM, hoe groot zijn de groepen, hoe zijn de parcours.. etc. etc.
Ik zie overigens hier NOOIT een koers voorbij razen. Ligt dat aan mij? De Zwaluwen (lokale club) moet een aantal snelle jongens hebben.. schijnbaar.
Als je goed in een groepje en uit de wind kan fietsen is dat wel haalbaar.quote:
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.quote:Op maandag 25 juni 2012 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je goed in een groepje en uit de wind kan fietsen is dat wel haalbaar.
Yep, en er beslist niemand tussen laat. En degene die dat dan toch probeert even schouder tegen schouder zodat hij weet dat je je plek never nooit opgeeft.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Wat versta je onder het wiel houden? Dat je in iemands wiel blijft ondanks de bochten en versnellingen?
Bij mij op de club zijn genoeg gasten die op hun 20e begonnen zijn en dit goed onder de knie hebben hoor!quote:Op maandag 25 juni 2012 10:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
Canyon voor dezelfde prijs betere bandenquote:Op maandag 25 juni 2012 11:08 schreef buzz1291 het volgende:
Zaterdag voor een kennis, beginnend wielertoerist even een fiets uitgezocht. Volgens mij de beste prijs prestatie verhouding die er in Nederland (oké dit was net over de grens) te vinden is voor 1000 euro.
[ afbeelding ]
Zoals alle naven.. Oh nee bijna alle, Mavic gebruikt een lager te weinig in de body.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:
Gisteren therapeutisch aan de fiets gesleuteld tijdens die dagvullende regenbui. Laatste tijd af en toe wat rare klikjes in de achternaaf van mn hoge wielen (die lawaaierige supra's)
Niet zo gek: de pallen in de body waren aardig vies, er zat nog maar een klein beetje dik vet en wat zand in.
Alles goed schoongemaakt en weer goed gesmeerd met lagervet. De boel klinkt nu wat doffer, en dat is misschien wel zo fijn voor andere weggebruikers (ook al hoefde ik nooit te waarschuwen bij het inhalen, alleen maar even mn voeten stilhouden)
Die wielen zitten trouwens best goed doordacht in elkaar. In de achternaaf zitten 4 industrielagers, waarvan 2 in de body zelf.
Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zoals alle naven.. Oh nee bijna alle, Mavic gebruikt een lager te weinig in de body.
Welk lagervet heb je gebruikt? Te dik is niet goed namelijk, dan blijven die palletjes weer plakken en dan heb je op 'n gegeven moment geen aandrijving meer. Vooral in de winter meer kans daarop als het vet door de koude nog wat dikker wordt. Voor de luide ratel smeer je het best met alleen een beetje olie
Maar Kaas, als je over een paar duizend kilometers eens een keertje achterom kijkt, heb je door dat ene nylon lager een gerede kans dat je een slingerende pion ziet. Kan je nog duizenden km's mee doorrijden voordat je ook maar enige speling voelt en dan even die nylon buis van 2 kwartjes vervangen en hopsakee, weer goed voor tig duizend km's.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.
Moet ik zeggen dat ik nog niet heel veel met die wielen gereden heb, misschien een paar 1000 km's.
Nu ook al. Wat lelijk die dingenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
In het vorige topic hadden we het toch over helmen die voor je ogen waaien..... En wat kom ik dan tegen als de absolute nieuwe benchmark in prestaties....
[ afbeelding ]
Volgend jaar rijdt het halve prof peleton hiermee.... mark my words!
Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
Als je lagers zoekt kan je die ook bestellen of halen bij van Eyle Ruygers en Swartz in de Spaanse polder. Je moet dan wel weten wat je moet hebben want ze hebben daar koggellagers van 5mm tot een halve meter.
Ze zijn niet goedkoop die dingen, je betaald al snel 10 Euro voor een lagertje.
Dat is ook zo.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.
boeit datquote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee.
En bij deze ben je dus ook niet meer de soignekoning.
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen......quote:
Maar vonden we de eerste wielrenners met een zonnebril (Jan Janssen uitgezonderd) ook geen verschrikkelijk gezicht omdat we toen ineens veel minder van hun gelaatsuitdrukking konden zien?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef marcodej het volgende:
Zijn dat geen helmen voor op de baan? Daar zie je ze idd al. Inmiddels rijden iig Sky en Lotto al met dichte helmen (Renshaw van Rabo zag ik laatst ook met een dichte helm) en dat vind ik toch wel zo spuuglelijk.
Airflow is de luchtstroom, dus de koeling. En die was bij de eerste commerciele helmen natuurlijk ook belabberd.quote:
Precies. Dus waarom weer terug naar die tijd? De voordelen merk je niet, alleen een warme kop en je ziet er uit als een Duitser.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Airflow is de luchtstroom, dus de koeling. En die was bij de eerste commerciele helmen natuurlijk ook belabberd.
Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:43 schreef kaasplankje het volgende:
Het lijkt me een goede helm voor koud kutterig kloteweer.
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?
Is dat niet verplicht in de fietskoerier cao? Lijkt me eigenlijk wachten op een ongeluk, dag in dat uit door Rotterdam fietsen...quote:
Dat verbaasd me. Wat is het probleem dan? Een Giro helm hoef ik niet op te zetten want dan staan er gelijk een paar afdrukken in mijn voorhoofd, maar een Bell Volta (BMC coureur hé) zit als gegoten. Maar ik kijk nu naar een Catlike Whisper omdat ik die wel heel erg soignée vind.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..quote:Op maandag 25 juni 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, mijn laatste zakelijke schade met de fiets is van euh, 2009 ofzo? Geen idee. Ik val bijna nooit. Toch loop je risico maar ik vind 't tot dusver aanvaardbaar.
Maar een Aeon ventileert wel lekker!quote:Op maandag 25 juni 2012 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen......
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaring ) Lijkt het me wel handig om in ieder geval die smak nog op te vangen met een helm.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
lees de link die ik net in de edit bijvoegquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:45 schreef Sautor het volgende:
[..]
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaring ) Lijkt het me wel handig om in ieder geval die smak nog op te vangen met een helm.
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de linkquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:46 schreef dop het volgende:
[..]
lees de link die ik net in de edit bijvoeg
dat is wel heel selectief en kort samengevat wat er staat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de link
Bedankt, ik krijg spontaan hongerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hey dames, een ontbijttip voor wie op de lijn wil letten.
Ik klik ook altijd redelijk van de voren al uit als ik zie dat ik moet gaan stoppen.. Maar als je een keer een noodstop moet maken dan kan je er niks aan doen en kun je altijd nog omvallenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:12 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik klik altijd een kilometer vantevoren al uit
Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk te blijven staan, ingeklikt . Ben nog niet gevallen maar gaat dus ongetwijfeld weer snel gebeurenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Bedankt, ik krijg spontaan honger
[..]
Ik klik ook altijd redelijk van de voren al uit als ik zie dat ik moet gaan stoppen.. Maar als je een keer een noodstop moet maken dan kan je er niks aan doen en kun je altijd nog omvallen
Ik had nog niet zo lang geleden ongeveeer hetzelfde, meteen weer 1 gekochtquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel eens een helm doormidden gebroken met een val. Had toen wat koppijn, meer niet. Als ik geen helm op had, was dat wel anders.
Hè, grote vriend! Eindelijk je eerste verstandige bijdrage op dit forum. Je hebt daar natuurlijk helemaal gelijk in. Er zullen best ongevalssituaties te bedenken zijn waarbij een wielrenhelm niet voldoende bescherming biedt. Maar ik verwacht dat wanneer een helm bij een ongeval beschadigd raakt, deze in de meeste gevallen een ernstiger letsel voorkomen heeft. Dus daarom maar gewoon altijd dragen, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:41 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het feit dat ze breken juist gunstig omdat dat betekend dat de kinetische energie van de val worden opgevangen in de helm.
Wat doe jij hier eigenlijk, hup trainen ´t is droog.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er trouwens met ons aller Patroon aan de hand?
Druk aan de studie en weinig fietsmoraal.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er trouwens met ons aller Patroon aan de hand?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:24 schreef buzz1291 het volgende:
BTW, ik groet geen wielertoeristen of wielrenners zonder helm...... Raar hè ?
Wielrenners zijn natuurlijk wel een aparte categorie. In verhouding tot fietsers in engere zin hebben zij meer eenzijdige ongevallen/valpartijen waarbij het eerste contact met de grond vaak een ander lichaamsdeel is dan het hoofd. Ik denk dat je voor wielrenners een heel ander verhaaltje kan schrijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
het standpunt van de fietsbond in deze is ook best interessant
http://www.vogelvrijefietser.nl/helm.pdf
Ja en de Tour de France win je in bed........quote:
Wel handen boven de dekens hé?quote:
Gezien je woordkeuze zou eigenlijk niemand jou ooit moeten groeten..........quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:05 schreef 1299 het volgende:
Het valt me wel op dat wielrenners hierzo zich te goed voelen om een MTB'er te groeten Als ik op de racefiets zit groeten dezelfde mongolen wel terug!
Ik heb een tijdje in Engeland gezeten, en daar was ik verbaasd dat elke fietser, mountainbiker, paardrijders, en hardlopers vriendelijk groeten. Toen ben ik dat in Nederland ook beginnen te doen, uit automatisme, maar krijg ook weinig terug Ben er onderhand ook maar mee gestopt, vooral omdat je ook bezig blijft.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:09 schreef Blik het volgende:
Wielrenners groeten elkaar sowieso weinig als je het vergelijkt met bijvoorbeeld hardlopers.
Ik groet alleen wielrenners die me inhalen, als ik wielrenners ga groeten die me tegemoet komen dan heb ik mijn handen meer los van het stuur dan op het stuur (helemaal op de route langs de Vecht en de Loosdrechtse Plassen)
Zwaai jij dan wel naar racefietsers?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:05 schreef 1299 het volgende:
Het valt me wel op dat wielrenners hierzo zich te goed voelen om een MTB'er te groeten Als ik op de racefiets zit groeten dezelfde mongolen wel terug!
Was net thuis van mijn werk, zat even te wachten op 't eten en ging daarna kanoënquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat doe jij hier eigenlijk, hup trainen ´t is droog.
Hoe komt het dat zijn moraal weg is? Hij was eerst zo serieus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Druk aan de studie en weinig fietsmoraal.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaai jij dan wel naar racefietsers?
Ik heb ook maar weinig moraal de laaste dagen Vanaf zaterdag dan ook nog het dilemma tour kijken of fietsen en zaterdag daarna 3 weken op vakantie zonder een fiets Augustus moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Groeten is voor pussies. Een fraai gebeeldhouwd exemplaar van het vrouwelijke wielrenras bij het passeren een aanmoedigend klopje op de achterkant, okay, dat misschien. Als de R in de maand zit tenminste
En verder heb ik niets nuttigs te melden, aangezien ik toch geen fietslijif, moraal, tochten of stoere verhalen heb op het moment. Dus wat doe ik hier. Freddeh fietst op het moment nog meer dan ik. Ernstige situatie.
Een klein beetje ingezakte fietsconditie is zo weer terugquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb ook maar weinig moraal de laaste dagen Vanaf zaterdag dan ook nog het dilemma tour kijken of fietsen en zaterdag daarna 3 weken op vakantie zonder een fiets Augustus moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
En dan krijg jij een klopje terug maar niet op je achterkant hahahaquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Groeten is voor pussies. Een fraai gebeeldhouwd exemplaar van het vrouwelijke wielrenras bij het passeren een aanmoedigend klopje op de achterkant, okay, dat misschien. Als de R in de maand zit tenminste
En verder heb ik niets nuttigs te melden, aangezien ik toch geen fietslijif, moraal, tochten of stoere verhalen heb op het moment. Dus wat doe ik hier. Freddeh fietst op het moment nog meer dan ik. Ernstige situatie.
lekkerquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
En dan krijg jij een klopje terug maar niet op je achterkant hahaha
Deze week 5 tentamens en volgende week 3. Daarnaast de weken ervoor veel juridische adviesen moeten maken. Zelf bescherming dat ik hier niet kom. Zoveel drukte verneukt je moraal. Ga nu ff fietsen om hoofd leeg te maken, daarna weer studeren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe komt het dat zijn moraal weg is? Hij was eerst zo serieus.
Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:22 schreef kanovinnie het volgende:
70 km rij ik sowieso uit, al eindig ik dan als 161ste
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..
Je wordt gewoon uit koers gehaald als de achterstand te groot is.
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meerquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Terug fietsen naar de douches. Op het fietspad.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Het gaat niet om het niet groeten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
Het gaat mij te ver om iemand die niet groet een mongool te noemen. Naar de reden van het niet groeten mag je dan gissen. Maar als jij die woordkeuze nog niet zo slecht vind, ben je dus net zo'n grote eikel.
Ik vind het knap dat je überhaupt onthoud hoe mensen er uit zien en of ze wel of niet naar je zwaaien. Dat onthoud ik echt niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:29 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet groeten.
Het gaat om dezelfde mensen die je op de mtb niet maar op de racer wel groeten.
Dat merk ik ook de keren dat ik in een groot peloton start. Ik kan dan goed gebruik maken van m'n pelotonervaring van 15 jaar marathons rijden. Uiteindelijk moet ik er bergop dan een keer af maar attent meerijden in het peloton lukt prima. En vooral tijdens de neutralisatie jezelf handhaven in de voorste rijen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.
Toen ik dit seizoen na 9 jaar weer ging koersen, was ik qua spierkracht etc ook lang nog niet in orde. Alleen door de ervaring van vroeger en het goed van voren zitten, niet je plek afgeven en een ander uit zijn mooie plekje drukken, zorgde ervoor dat ik bij de 1e 60 eindigde in een omloop van 70km met 41 gem en 160 renners. Door de wind brak het gelijk in grote stukken uiteen. Als je dan niet van voren zit ben je simpelweg de sigaar, ook al ben je nog zo sterk. Jongens die sterker dan mij zijn, maar niet genoeg van voren zaten moesten halverwege de strijd staken.
Uiteindelijk door een valpartij in de laatste 2km nog relatief achterin het overgebleven peloton geëindigd,
We hebben het over wedstrijden he...dus stoppen is er dan sowieso niet bijquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Ging hier om 41 per uur tijdens een wedstrijd met een peloton . Als iemand hier beweerd 41 gemiddeld te rijden in zn eentje dan wil ik dat weleens met eigen ogen zienquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Gebrek aan pedaaldruk zorgt ervoor dat je berg op totaal niet meer vooruit komt met een ligfiets. Misschien wat overdreven, maar je verliest een hoop snelheid omdat bij klimmen de luchtweerstand niet zo'n grote rol meer speelt. En even lekker uit het zadel komen om op de pedalen te stampen kan al helemaal niet bij een ligfietsquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
afhankelijk van de ligfiets zou dat niet zon probleem geven; je kunt nog steeds je lichaam gebruiken om kracht te zetten, die kleine wieltjes zouden zelfs voordelig zijn
Ik ken iemand die dan de eerste de beste trein naar huis neemtquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meer
Niet gek! Adviesprijs is rond de 50. Welke kleur heb je? Ik vind die titanium erg mooi!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een nieuw Agu misaki brilletje gekocht met 3 verschillende lenzen.
25.-
Millar ook niet blij met dichte helm.twitter:millarmind twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 13:44:11 Apparently it looks better with the visor. I hope that's true. reageer retweet
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:36 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]Millar ook niet blij met dichte helm.twitter:millarmind twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 13:44:11 Apparently it looks better with the visor. I hope that's true. reageer retweet
Maar wel bon cher!quote:
Vooral die jawbone. Niemand vind dat ding echt mooi, het gaat er alleen maar om dat het herkenbaar duur is.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
Met een Oakley ga je mij niet zo snel zien, dat vind ik zo'n wannabee merk.
Briko heb ik ook gehad, daarna een Tifosi.
Ja? Daar krijg je een enorme koffer bij om 'm in te doen, omdat je de pootjes niet kan inklappen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:47 schreef marcodej het volgende:
Als ik een Oakley zou nemen, zou ik gewoon voor de 'ouderwetse' M-frame gaan.
bazenbrilquote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vooral die jawbone. Niemand vind dat ding echt mooi, het gaat er alleen maar om dat het herkenbaar duur is.
dat klopt maar je wil niet weten wat een velomobiel kost voor ¤5000 mag je blij zijn als je een tweedehandsje kan vindenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
Heb wel eens met een kerel in zo'n overdekte ligtfiets staan te kletsen. Dat ding woog 38 kilo. Kwa acceleratie was het een schildpad, maar hij kwam na een paar minuten toch nog met een aardig verschil langsdenderen, toen reed ik 35 km/uur.
Voor nieuw ook een wachtrij van 5 jaar toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:27 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt maar je wil niet weten wat een velomobiel kost voor ¤5000 mag je blij zijn als je een tweedehandsje kan vinden
dat was zo voor de versatile van flevobike.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor nieuw ook een wachtrij van 5 jaar toch?
Ik heb een M-frame. Ken geen bril die zo lekker zit!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:47 schreef marcodej het volgende:
Als ik een Oakley zou nemen, zou ik gewoon voor de 'ouderwetse' M-frame gaan.
Bij de 11stedentocht deden de twee die meededen ontzettend huilie, omdat de speaker pas bij de eerste wielrenners zei "daar komen de eersten binnen". Terwijl de 2 velo's net een paar minuten eerder binnen warenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk die velomobielen. Ik zie ze vaak voorkomen in de uitslagen van de Zwolse brevetten. Bij mij vertonen ze zich niet. (OK, 2 stuks reden het eerste stukje van mijn 300 vorig jaar mee, zonder de hele te willen rijden. Bij de eerste haarspeldbochten kwamen ze al in de problemen).
Rudy Project heeft een veel betere prijs prestatie verhouding.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:19 schreef Gripper het volgende:
Als ik zo mn nieuwe catlike whisper heb kan ik natuurlijk ook niet meer met een simpel decathlon brilletje aankomen. Daar moet dan minstens een oakley jawbone bij ofzo.
Heb je zelf geen pomp? Dan rij je sowieso wel met te zachte banden denk ik. Ik pomp voor bijna ieder ritje opniew.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:30 schreef raptorix het volgende:
Het vervangen van me band ging idd makkelijk, maar nogal gemartel met terugzetten van me wiel, uiteindelijk wel gelukt, maar me band is nog wat zach, morgen even naar fietsenzaak om hem te laten oppompen, morgen denk ik ritje zandvoort maken
Ja, ik druk op de tube met mijn duim, of ik leun op mijn fiets en kijk hoever ze inveren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:28 schreef buzz1291 het volgende:
Een echte wielrenner of wielertoerist controleert zijn of haar bandenspanning vóór iedere rit. En heeft een echte onvervalste SKS Rennkompressor hoge druk pomp.
Datquote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:37 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik met mijn velgrand het asfalt raak als ik van de stoep af fiets is het tijd om te pompen.
Me fiets is nog redelijk nieuwquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je zelf geen pomp? Dan rij je sowieso wel met te zachte banden denk ik. Ik pomp voor bijna ieder ritje opniew.
Dubbel check.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:28 schreef buzz1291 het volgende:
Een echte wielrenner of wielertoerist controleert zijn of haar bandenspanning vóór iedere rit. En heeft een echte onvervalste SKS Rennkompressor hoge druk pomp.
Eén keer per maand op de fiets is ook wel er weinig hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik fiets niet iedere dag volgens de drukmeter zit ik dan weer op 4.5 tot 5 bar.. Lijkt me wat weinig.
Zou deze bestellen: http://www.futurumshop.nl(...)-blow-sport-ii.phtml Uitstekende pomp, goede prijs.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Me fiets is nog redelijk nieuw
Vandaag maar eens een goede pomp aanschaffen.
Ik vind Joe Blow voor een pomp Job een beetje te gay klinken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou deze bestellen: http://www.futurumshop.nl(...)-blow-sport-ii.phtml Uitstekende pomp, goede prijs.
Ben half gay, dus geen enkel probleemquote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind Joe Blow voor een pomp Job een beetje te gay klinken.
Maar om bij het fietsen te blijven, Kaput, na een rondje Posbank van 150 km en 28,4 gemiddeld.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
toen zei ik dat het een oud wielrengebruik is dat bij 81.9 km iemand anders de kop over nam.....
Van de zeker 20 man in ons wiel was er maar 1 zo mans om verder te rijden op kop. Beetje jammer.
Gewoon langzamer en langzamer gaan rijden, beetje kijken, beetje linkeballen. Uiteindelijk nemen ze wel over en dan ga je er achter hangen. Ja, dat kan fnuikend zijn voor je gemiddelde.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
Na een achttal dubbele en tripple biertjes en een tochtje van 140 km/uur met 31.8 gem ben ik toch vrij kapot. Veel kopwerk. Bij km 81.9 (stonden bij een stoplicht) hadden ik en een maatje al zo'n 30 km op kop gereden, 3/4 tegenwind, 1/4 aan de wind, toen zei ik dat het een oud wielrengebruik is dat bij 81.9 km iemand anders de kop over nam.....
Van de zeker 20 man in ons wiel was er maar 1 zo mans om verder te rijden op kop. Beetje jammer.
Ja, dat deden we al. Zo gingen we van 35 terug naar 32. Toen vonden we het te langzaam gaan. Maargoed, daarvoor hadden we lekker in goed snel groepje gefietst. Maar na zo'n 15km was het rustpunt en toen was de groep goed uit elkaar geslagen. Dat blijf je toch houden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:50 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Gewoon langzamer en langzamer gaan rijden, beetje kijken, beetje linkeballen. Uiteindelijk nemen ze wel over en dan ga je er achter hangen. Ja, dat kan fnuikend zijn voor je gemiddelde.
Een collega van me wou laast de trein naar Den Helder nemen, zodat ie lekker met wind terug kon fietsen, zelfs ik ben niet zo lamequote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
Was trouwens wel gaaf, voor de wind 45+ over 10-20 km gefietst. Uitschieter naar 51. Was echt gaaf. Keerzijde is dat je daarvoor eerst tegen wind in moet buffelen.
minder banden spanning misschien ?quote:Op zondag 1 juli 2012 00:32 schreef Noax het volgende:
Ik heb nu de 'Vredestein Fiammante ' banden welke niet echt voor comfort staan.
Heeft iemand een idee met welk setje banden (voornamelijk qua comfort) ik erop vooruit ga?
Breder (>23mm) en zachter (hogere tpi-waarde). Breedte en bandenspanning doen het meest. Soepele banden slijten ook meer. Misschien kun je de Continental GP4000S nemen in 25mm.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:32 schreef Noax het volgende:
Ik heb nu de 'Vredestein Fiammante ' banden welke niet echt voor comfort staan.
Heeft iemand een idee met welk setje banden (voornamelijk qua comfort) ik erop vooruit ga?
Heel veel andere merken, zoals Conti's 4000s. Maar het meeste comfort geven toch Vittoria Evo CX, al kosten die wel minimaal 48 euro per stuk. Wellicht dat een setje Conti Attack en Force al een hele verbetering zullen zijn.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:32 schreef Noax het volgende:
Ik heb nu de 'Vredestein Fiammante ' banden welke niet echt voor comfort staan.
Heeft iemand een idee met welk setje banden (voornamelijk qua comfort) ik erop vooruit ga?
Die verdovende creme, vertel daar eens wat meer over (merk / type) want ik weet er waarschijnlijk nog wel een "fun" toepassing voor.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb schwalbe ultremo dd die zijn top met zx ik reed echt vaak lek en ik ben vrij licht. Ennnn ik ben superblij ik heb dat ism zadel de deur uit gedaan heb nu een zadel wat super is en geen verdovende creme meer nodig. Echt top ik rijdt zelfs mijn koersen nu beter!
Xylocaine heet is zalf is eigenlijk voor aambeienquote:Op zondag 1 juli 2012 16:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die verdovende creme, vertel daar eens wat meer over (merk / type) want ik weet er waarschijnlijk nog wel een "fun" toepassing voor.
Buzz wil graag dat jij je pocket rocket bij hem uitprobeert, maar em durft het niet direct te vragen.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Xylocaine heet is zalf is eigenlijk voor aambeien
Vrouwonvriendelijke banden? wat?quote:Op zondag 1 juli 2012 11:45 schreef No-P het volgende:
Veel vrouwen kunnen er niet op fietsen. Ik vind ze fantastisch. Nergens meer last van.
Petjes zijn nog steeds soigne hoor, onder je helmquote:Op zondag 1 juli 2012 15:06 schreef dop het volgende:
dat helmen gedoe is gewoon wennen, nu vinden we petjes ook niet meer mooi maar 30 jaar geleden was dat hoe een renner er uit zag en reed iedereen er mee.
als het eenmaal in de mode is vind bijna iedereen het in eens mooi
[ afbeelding ]
dit was ook mode ooit
Joh, zorg jij dat die boekhouding vandaag nou een beetje bijgewerkt en op orde is.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Buzz wil graag dat jij je pocket rocket bij hem uitprobeert, maar em durft het niet direct te vragen.
Want je komt te snel klaar ofwa?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh, zorg jij dat die boekhouding vandaag nou een beetje bijgewerkt en op orde is.
Ik had meer een gedachte bij van het op je eikel smeren en dan veul langer plezier (voor twee).
Maar als ik lees waar het eigenlijk voor bedoeld is, lijkt me dat ook niet weer zo'n goed idee.
Maar alsnog bedankt Cyclinggirl. Je hebt weer een tipje van het ondoorgrondelijke dameswielrennen opgelicht.
Op 1 juli om twee minuten over tien behoor je voetbal te kijken en niet te fokken. Oh je hebt een iPad op schoot. Ja dat kan ook.quote:
Morgen bij Aldi of Lidl, 1 van die twee.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil trouwens nog even 1 of 2 fietsshirtjes kopen, tips?
Ik wil niet van die 13 in een dozijn shirtjes, iets met een print. En ik heb het liefst shirtjes die wat langer meegaan dan 3 wasbeurten.quote:
quote:Op maandag 2 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wil niet van die 13 in een dozijn shirtjes, iets met een print. En ik heb het liefst shirtjes die wat langer meegaan dan 3 wasbeurten.
Ik vond dit nog uit een grijs verleden achter in de kast. Dus als het wat voor je is.................quote:Op maandag 2 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wil niet van die 13 in een dozijn shirtjes, iets met een print. En ik heb het liefst shirtjes die wat langer meegaan dan 3 wasbeurten.
Lekker gaan fietsen en rijd je niet meteen kapot. Je moet toch rustig opbouwen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Underdoggy het volgende:
Vorige week na wikken en wegen toch een racefiets gekocht. Nog nooit in mijn leven gefietst. Heeft iemand nog een website met tips and trics voor de beginner?
Fiets is een zo goed als nieuwe Canyon met veel Dura Ace onderdelen, kon hem voor goede prijs van familielid overnemen die hem amper heeft gebruikt de afgelopen jaren.
Mooi! Wikken en wegen, omdat je een andere sport overwoog? Welke?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Underdoggy het volgende:
Vorige week na wikken en wegen toch een racefiets gekocht. Nog nooit in mijn leven gefietst. Heeft iemand nog een website met tips and trics voor de beginner?
Fiets is een zo goed als nieuwe Canyon met veel Dura Ace onderdelen, kon hem voor goede prijs van familielid overnemen die hem amper heeft gebruikt de afgelopen jaren.
Niet 13 in dozijn dit:quote:Op maandag 2 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wil niet van die 13 in een dozijn shirtjes, iets met een print. En ik heb het liefst shirtjes die wat langer meegaan dan 3 wasbeurten.
That butt stuff? Ik begrijp hem niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet 13 in dozijn dit:
[ afbeelding ]
buzz? Ben jij het?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vond dit nog uit een grijs verleden achter in de kast. Dus als het wat voor je is.................
[ afbeelding ]
Ghehe, die vind ik wel gaaf ja!quote:
Trek met record is zo ongeveer het tegenovergestelde van soigne.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:37 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag de oppergod der soignee ontmoet. Stond een kerel met een fraaie trek, record afgemonteerd, op het pontje. Qua fiets was er niets op aan te merken. Terwijl ik een half litertje water aan het wegtanken was nam hij een halve liter amstel
Hij is leuk!quote:
Ja. Een vlag op een strontschuit zou ik zeggen.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Trek met record is zo ongeveer het tegenovergestelde van soigne.
maar natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef Oksel het volgende:
Ja, het is mooi met je. Meteen $$ uitgeven aan witte Sidi's zeker?
En die fiets is een plaatje. Ben ik jaloers op. Nog niet afgerost enzo.
Ligt eraan wat voor sidi's je wilt. Je hebt ook een paar wat goedkopere modellen hoorquote:
Ze heeft 't wel naar de zin hé?quote:Op maandag 2 juli 2012 20:33 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Miss Oksel die het Drielandenpunt aan 't bedwingen is..
quote:Op maandag 2 juli 2012 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik draag altijd zwarte sokken op de fiets.
Wel enkelsokjes hoor.quote:
En niet gesoigneerd bovendien.quote:
Valt wel mee. Maar moet ik zeggen dat als het zomer is ik ook veel 's avonds / 's ochtends ga en meestal niet in de middag.quote:
Dat het nauw sluit is normaal maar het moet niet je luchtwezen af gaan knellenquote:Op maandag 2 juli 2012 21:17 schreef Party_P het volgende:
Ik heb vandaag fietskleding gekocht bij de lidl, een onderhemd en een broek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zit de broek best okay, maar het onderhemd zit behoorlijk strak. Nu ben ik helemaal niet thuis in deze "wielerkledingwereld", maar behoort het ook strak te zitten? Het zit niet oncomfortabel strak, maar is wel even wennen aangezien ik geen strakke kleding gewend ben.
Natuurlijk is dat warmquote:
Hoort strak te zitten.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:17 schreef Party_P het volgende:
Ik heb vandaag fietskleding gekocht bij de lidl, een onderhemd en een broek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zit de broek best okay, maar het onderhemd zit behoorlijk strak. Nu ben ik helemaal niet thuis in deze "wielerkledingwereld", maar behoort het ook strak te zitten? Het zit niet oncomfortabel strak, maar is wel even wennen aangezien ik geen strakke kleding gewend ben.
Ook 's avonds en in de ochtend kan 't zonnetje fel zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Valt wel mee. Maar moet ik zeggen dat als het zomer is ik ook veel 's avonds / 's ochtends ga en meestal niet in de middag.
Dat doet het niet Het sluit inderdaad nauw aan. Met dit weer zal het waarschijnlijk wat te warm zitten, maar toch wel lekker in het najaar denk ikquote:Op maandag 2 juli 2012 21:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat het nauw sluit is normaal maar het moet niet je luchtwezen af gaan knellen
Juist nu kan het ook wel lekker zijn, 't vangt het zweet op en laat het beter afvloeien enzo. Als je dan eventjes stopt krijg je niet zo'n koude rug.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat doet het niet Het sluit inderdaad nauw aan. Met dit weer zal het waarschijnlijk wat te warm zitten, maar toch wel lekker in het najaar denk ik
Klopt, maar ik heb er eigenlijk nog nooit echt last van gehad.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoort strak te zitten.
[..]
Ook 's avonds en in de ochtend kan 't zonnetje fel zijn.
quote:Op maandag 2 juli 2012 20:33 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Miss Oksel die het Drielandenpunt aan 't bedwingen is..
Maar geen witte sokken, dus dat is weer minpuntenquote:
Ja! Ze kan het aardig. Vooral heuvelop is niet zo'n probleem. Op 't vlakke mist ze kracht & inhoud. Heuvelaf rijdt ze al 50+. Eergisteren 2 uur gefietst, vandaag 2 uur gefietst.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kan ze het een beetje? Vindt ze het een beetje leuk? Zo te zien wel Knalrode kop
Remmen zitten bij de achterbrug en voor weggewerkt. Batterijpack zal ook wel in het frame zitten?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:24 schreef buzz1291 het volgende:
Zoekplaatje..... DI2 zonder battery pack en remmen?
[ afbeelding ]
Uitstekende pomp idd!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou deze bestellen: http://www.futurumshop.nl(...)-blow-sport-ii.phtml Uitstekende pomp, goede prijs.
Mijn meisje rijdt dagelijks met die mountainbike naar dr werk, en dan zou ze als het regent elke keer met een natte kont aankomen. Dus vandaar de spatborden. Ikzelf wil dat uiteraard niet op mn fiets hebben, de modder hoort tot achter je oren te zittenquote:
Klinkt ook geslaagdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:34 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Uitstekende pomp idd!
Overigens enkele weken terug voor de eerste keer de Alpe bedwongen in 1u14. Eigenlijk was dit de verkenning maar het ging vrij soepel dus de laatste 2km nog maar even aangezet. Is een hele gelijkmatige fijne klim, en prima te fietsen met een 30-28. Volgende keer hoop ik op onder de 1u10, nu hebben we overige dagen mooiere klimmen gedaan (zoals Croix de fer, Galibier)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |