abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2012 @ 21:41:00 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113333751


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 juni 2012 @ 21:48:13 #2
308981 Narcotical
Best in the World
pi_113334302
Lijkt me ook mooi werk, koersen. Helaas zit dat er voor mij voorlopig nog niet in
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  zondag 24 juni 2012 @ 21:52:00 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113334617
Ik ga er waarschijnlijk heen, sta voor lul met mijn teamfiets van het team waar ik niet bij hoor, doe stoer mee en fiets mezelf in no time kapot. Om daarna hier uit te komen huilen.

Nu even filmpje van MTB'en van 2 weken terug publiceren+uploaden en dan kan ik daar morgen op 't werk ff naar kijken. Was wezen mtb'en met collega's.

1 van die collega's heeft sinds eergister een gekneusde schouder en ribben aan beide kanten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:32:12 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113337814
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:48 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt me ook mooi werk, koersen. Helaas zit dat er voor mij voorlopig nog niet in
Het is moeilijk, zwaar en enorm tijdrovend. Maar ook zeer verslavend. Begin er maar niet aan.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:32:30 #5
58560 Oksel
Gezellig.
pi_113337844
Ja, zo'n koers Kaas, hoe gaat dat in z'n werk, en hoe hard wordt er gereden?
  zondag 24 juni 2012 @ 22:34:20 #6
58560 Oksel
Gezellig.
pi_113338049
Hoeveel KM, hoe groot zijn de groepen, hoe zijn de parcours.. etc. etc.

Ik zie overigens hier NOOIT een koers voorbij razen. Ligt dat aan mij? De Zwaluwen (lokale club) moet een aantal snelle jongens hebben.. schijnbaar.
pi_113338406
Gisteren ook ge'MTB'ed, met vrienden rond Hoenderloo. Leuk, maar gewoon rechtdoor over asfalt is toch echt meer mijn ding. Ben nu ook een filmpje aan het knippen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 24 juni 2012 @ 22:38:49 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113338460
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:38 schreef marcodej het volgende:
Gisteren ook ge'MTB'ed, met vrienden rond Hoenderloo. Leuk, maar gewoon rechtdoor over asfalt is toch echt meer mijn ding. Ben nu ook een filmpje aan het knippen.
Ben ik ook geweest met mijn ouders een jaar of wat terug. Toen hebben we een gedeelte van dat parcour gedaan. Ben benieuwd of het me nog bekend voor komt!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:39:42 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113338528
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:34 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel KM, hoe groot zijn de groepen, hoe zijn de parcours.. etc. etc.

Ik zie overigens hier NOOIT een koers voorbij razen. Ligt dat aan mij? De Zwaluwen (lokale club) moet een aantal snelle jongens hebben.. schijnbaar.
iets van 60 tot 150 km volgens mij. 60 is voor die criteriums. Zie wel eens afstanden voorbijkomen op facebook/twitter van mijn neefje. Hoeveelheden zou ik niet weten. 20 tot 100 man lijkt me?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_113339044
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben ik ook geweest met mijn ouders een jaar of wat terug. Toen hebben we een gedeelte van dat parcour gedaan. Ben benieuwd of het me nog bekend voor komt!
We hebben volgens mij niet echt een vast parcours gezien. We hebben met gehuurde GPS gereden, maar daar klopte niet veel van. Dus toen zijn we maar zelf al improviserend een rondje gaan rijden. Uiteindelijk 30km op de teller.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113340514
@Käse: Gewoon weer koersen man! Desnoods trainingskoersjes. Mooi dat ik je moraal geef :D

De snelheid is echt zo afhankelijk van alles. Het baantje in Grunn is een racebaan zonder echte bochten. Afgelopen donderdag ging het dankzij Sven Kramer beheurlijk hard. Maar als je jezelf een beetje blijft verschuilen wordt je makkelijk meegezogen door het peloton.

Een vriend van me reed eerst op een US Postal-fiets en nu op een Lampre fiets en op beide fietsen wist/weet hij amateurklassiekers te winnen, dus dat zegt niets :D

Overigens kriebelt het bij mij enorm om la Marmotte te fietsen. Ik heb m'n vakantie een beetje dom gepland. Ik mis verdorie 5 leuke koersen. Sowieso veel koersen op zaterdagen. Moet maar vaker een dagje vrij vragen ;)
  zondag 24 juni 2012 @ 23:07:37 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113340713
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:34 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel KM, hoe groot zijn de groepen, hoe zijn de parcours.. etc. etc.

Ik zie overigens hier NOOIT een koers voorbij razen. Ligt dat aan mij? De Zwaluwen (lokale club) moet een aantal snelle jongens hebben.. schijnbaar.
Globaal kan je wedstrijden in NL indelen in:

-categorie
licentiehouders: (alle jeugd en belofte (18-23)uitgezonderd
-elite met contract = prof
-elite zonder contract = bijna prof amateurs
-amateurs
-sportklasse
niet licentiehouders zijn ook koersen voor op regionaal niveau maar niet veel.

Regionale competitie

type wedstrijden:

-clubwedstrijd of trainingswedstrijd; vaak bij een WV op een afgesloten parcours van 1500m wedstrijd meestal +/- 90min of 60km ongeveer. Alle categorieen bij elkaar, snelheid rond de 40-42 gem. Aantal deelnemers tussen de 20 en de 150 afhankelijk van de club, het weer, tijd van het jaar etc.
Je hoeft er niet vooraf voor in te schrijven. Leden van andere clubs betalen meestal een paar Euro startgeld. Meestal zijn deze koersen alleen voor licentiehouders, er zijn wel clubs die ook voor recreanten clubkoers organiseren zoals in Sloten.
Prijzen: nee, of een paar knaken.

Nationale competitie, dit zijn wedstrijden georganiseerd door de KNWU, uiteraard alleen voor licentiehouders en per categorie.

type wedstrijden:

-criterium = rondje rond de kerk; kermiskoers vaak een rondje van 1500-3000m in een dorpskern. Aantal deelnemers tussen de 40 en de 120. Snelheid; 42-45gem voor amateurs afhankelijk van startveld, weer, parcours etc. Afstand: amateurs 60km, elite zonder contract 80km.
Prijzen: ja, geld, premiesprints, eindklassement, Hoeveel? Nou zeg dat je als amateur 100-150 Euro maximaal bij elkaar kan rijden als je 1 van de beste bent, als elite zonder contract al snel 500 Euro per koers maximaal. Dan ben je dus wel een topper hé?

Dan zijn er nog klassiekers en vrije wedstrijden:
Vaak van stad tot stad of een grote omloop in de regio, met motoren en politiebegeleiding op de openbare weg. Aantal deelnemers 150-200, meestal in teams. Snelheid 42-46gem voor amateurs afhankelijk van startveld, weer, parcours etc.
Prijzen, ja, geld ,maar geen premiesprints of maar een enkele. Hoeveel? Nou een stuk minder dan een criterium. Afstand: 120km voor amateurs en 180km voor elite zonder contract.

In Brabant heb je dan nog de "wilde bond" die naast de KNWU ook wedstrijden organiseert voor licentiehouders. Meestal klassiekers, semi-klassiekers (100-120km op een rondje van bijv. 5000m) of criteriums.

In België zijn veel semi klassiekers op parcoursen van 8 of 10km. Dit zijn wedstrijden van 80 of 100km afstand meestal. Soms zijn er ook meerdaagsen voor amateurs, meestal met een proloog van +/-10km en een paar etappes van 100-150km.

Wil je beginnen met wedstrijden wielrennen? Ga dan een trainingswedstrijd rijden bij een club bij jou in de buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 24-06-2012 23:40:04 ]
  maandag 25 juni 2012 @ 06:31:24 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113351018
Dat soort okselachtige gemiddeldes trek ik denk ik niet hoor :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_113351097
40 een uur lang lijkt me al best hard :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 juni 2012 @ 07:07:00 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113351168
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 06:47 schreef raptorix het volgende:
40 een uur lang lijkt me al best hard :+
Als je goed in een groepje en uit de wind kan fietsen is dat wel haalbaar.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:51:33 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113354637
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 07:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je goed in een groepje en uit de wind kan fietsen is dat wel haalbaar.
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juni 2012 @ 10:54:47 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113354717
Wat versta je onder het wiel houden? Dat je in iemands wiel blijft ondanks de bochten en versnellingen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:57:23 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113354782
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Wat versta je onder het wiel houden? Dat je in iemands wiel blijft ondanks de bochten en versnellingen?
Yep, en er beslist niemand tussen laat. En degene die dat dan toch probeert even schouder tegen schouder zodat hij weet dat je je plek never nooit opgeeft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113354874
Bij de wintertrainingen van de Spartaan op het afgezette baantje was mijn ervaring dat als het hard gaat en er een lint ontstaat, dat je niet zomaar kan inschuiven ergens op een leuk plekje vooraan. Mensen die daar zitten willen hun plekje niet zomaar opgeven. Je kwam dan vrij automatisch ergens aan de staart van de groep te zitten, waar gaten vallen en er niet strak wordt gestuurd en er dus wel eens mensen af gaan. Maar awel, paar rondjes rustig en ze komen weer voorbij met nieuwe kansen.
pi_113354968
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
Bij mij op de club zijn genoeg gasten die op hun 20e begonnen zijn en dit goed onder de knie hebben hoor!

Kwestie van ervaring opdoen ;)
  maandag 25 juni 2012 @ 11:08:04 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113355076
Zaterdag voor een kennis, beginnend wielertoerist even een fiets uitgezocht. Volgens mij de beste prijs prestatie verhouding die er in Nederland (oké dit was net over de grens) te vinden is voor 1000 euro.

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113356215
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:08 schreef buzz1291 het volgende:
Zaterdag voor een kennis, beginnend wielertoerist even een fiets uitgezocht. Volgens mij de beste prijs prestatie verhouding die er in Nederland (oké dit was net over de grens) te vinden is voor 1000 euro.

[ afbeelding ]
Canyon voor dezelfde prijs betere banden :P

Maar inderdaad voor niet afgeprijsde fietsen gaat het niet veel beter worden.

Toch geen bijzonder frame nodig btw?
  maandag 25 juni 2012 @ 12:05:38 #23
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113357119
Geen speciaal frame, gewoon 59 cm met 11 cm stuurpen was een ideale verhouding. En die banden.... Ik zie nu dat er nog gewone GP's op de foto staan maar alle Rose fietsen worden tegenwoordig met een setje Attack+Force afgeleverd. Ik denk zelfs dat die 24 mm Force nog comfortabeler is dan een 23 mm 4000s. En de bijkomende 105 pedalen waren ook nog een schandalig goedkoop bij aanschaf van een fiets.

Maar zo'n Canyon ziet er ook gelikt uit voor een beginner. Niets op aan te merken. Ik denk alleen wel dat beide (Duitse) frames knalhard zullen zijn, maar dat is niet mijn probleem.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juni 2012 @ 16:21:45 #24
130803 Gripper
Get a grip
pi_113369533
Gisteren therapeutisch aan de fiets gesleuteld tijdens die dagvullende regenbui. Laatste tijd af en toe wat rare klikjes in de achternaaf van mn hoge wielen (die lawaaierige supra's)

Niet zo gek: de pallen in de body waren aardig vies, er zat nog maar een klein beetje dik vet en wat zand in.
Alles goed schoongemaakt en weer goed gesmeerd met lagervet. De boel klinkt nu wat doffer, en dat is misschien wel zo fijn voor andere weggebruikers (ook al hoefde ik nooit te waarschuwen bij het inhalen, alleen maar even mn voeten stilhouden) :)
Die wielen zitten trouwens best goed doordacht in elkaar. In de achternaaf zitten 4 industrielagers, waarvan 2 in de body zelf.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_113371193
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:
Gisteren therapeutisch aan de fiets gesleuteld tijdens die dagvullende regenbui. Laatste tijd af en toe wat rare klikjes in de achternaaf van mn hoge wielen (die lawaaierige supra's)

Niet zo gek: de pallen in de body waren aardig vies, er zat nog maar een klein beetje dik vet en wat zand in.
Alles goed schoongemaakt en weer goed gesmeerd met lagervet. De boel klinkt nu wat doffer, en dat is misschien wel zo fijn voor andere weggebruikers (ook al hoefde ik nooit te waarschuwen bij het inhalen, alleen maar even mn voeten stilhouden) :)
Die wielen zitten trouwens best goed doordacht in elkaar. In de achternaaf zitten 4 industrielagers, waarvan 2 in de body zelf.
Zoals alle naven.. ;) Oh nee bijna alle, Mavic gebruikt een lager te weinig in de body. :{
Welk lagervet heb je gebruikt? Te dik is niet goed namelijk, dan blijven die palletjes weer plakken en dan heb je op 'n gegeven moment geen aandrijving meer. Vooral in de winter meer kans daarop als het vet door de koude nog wat dikker wordt. Voor de luide ratel smeer je het best met alleen een beetje olie :)
  maandag 25 juni 2012 @ 20:32:35 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113382368
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zoals alle naven.. ;) Oh nee bijna alle, Mavic gebruikt een lager te weinig in de body. :{
Welk lagervet heb je gebruikt? Te dik is niet goed namelijk, dan blijven die palletjes weer plakken en dan heb je op 'n gegeven moment geen aandrijving meer. Vooral in de winter meer kans daarop als het vet door de koude nog wat dikker wordt. Voor de luide ratel smeer je het best met alleen een beetje olie :)
Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.

Moet ik zeggen dat ik nog niet heel veel met die wielen gereden heb, misschien een paar 1000 km's.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:38:02 #27
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113382634
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.

Moet ik zeggen dat ik nog niet heel veel met die wielen gereden heb, misschien een paar 1000 km's.
Maar Kaas, als je over een paar duizend kilometers eens een keertje achterom kijkt, heb je door dat ene nylon lager een gerede kans dat je een slingerende pion ziet. Kan je nog duizenden km's mee doorrijden voordat je ook maar enige speling voelt en dan even die nylon buis van 2 kwartjes vervangen en hopsakee, weer goed voor tig duizend km's.

Maar het is waar dat Mavic er een lager minder in stopt. De gewichtsbesparing moet tenslotte uit alle hoeken en gaten komen. Maar beter daar bespaard dan op de remflanken zeg ik altijd maar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113383799
Heb pas op Ebay wat lagertjes besteld voor Campagnolo body's. Daarmee heb ik voor een paar eurotjes twee gebruikte body's opgeknapt. De gemiddelde FM zou je een nieuwe verkopen voor 80¤.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:26:57 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113385551
In het vorige topic hadden we het toch over helmen die voor je ogen waaien..... En wat kom ik dan tegen als de absolute nieuwe benchmark in prestaties....



Volgend jaar rijdt het halve prof peleton hiermee.... mark my words!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juni 2012 @ 21:28:02 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385592
Als je lagers zoekt kan je die ook bestellen of halen bij van Eyle Ruygers en Swartz in de Spaanse polder. Je moet dan wel weten wat je moet hebben want ze hebben daar koggellagers van 5mm tot een halve meter.

Ze zijn niet goedkoop die dingen, je betaald al snel 10 Euro voor een lagertje.
pi_113385600
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
In het vorige topic hadden we het toch over helmen die voor je ogen waaien..... En wat kom ik dan tegen als de absolute nieuwe benchmark in prestaties....

[ afbeelding ]

Volgend jaar rijdt het halve prof peleton hiermee.... mark my words!
Nu ook al. Wat lelijk die dingen :')
  maandag 25 juni 2012 @ 21:28:31 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113385607
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
Als je lagers zoekt kan je die ook bestellen of halen bij van Eyle Ruygers en Swartz in de Spaanse polder. Je moet dan wel weten wat je moet hebben want ze hebben daar koggellagers van 5mm tot een halve meter.

Ze zijn niet goedkoop die dingen, je betaald al snel 10 Euro voor een lagertje.
Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_113385635
Ik vraag me ook echt af of er dan een onderzoek is geweest dat die 2 watt die je bespaart per 400 km opweegt tegen het extra energieverbruik door oververhitting :?
  maandag 25 juni 2012 @ 21:29:23 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385642
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:

Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.
Dat is ook zo.

Buzz is die helm niet erg warm?
  maandag 25 juni 2012 @ 21:30:07 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385673
Hij is wel cool!
pi_113385703
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
Hij is wel cool!
Nee.

En bij deze ben je dus ook niet meer de soignekoning.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:30:48 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385709
Dat klinkt tegenstrijdig maar ik bedoel er verschillende dingen mee.
pi_113385710
Zijn dat geen helmen voor op de baan? Daar zie je ze idd al. Inmiddels rijden iig Sky en Lotto al met dichte helmen (Renshaw van Rabo zag ik laatst ook met een dichte helm) en dat vind ik toch wel zo spuuglelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 25 juni 2012 @ 21:31:16 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385741
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee.

En bij deze ben je dus ook niet meer de soignekoning.
:{w boeit dat
pi_113385808
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:{w
Sorry -O-
pi_113385809


Rechts dus (zou het dezelfde zijn, maar dan zonder visor?). Bah. Die van Cav gaat nog wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113385862
Nieuwe helm 2014

  maandag 25 juni 2012 @ 21:33:52 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385905
Ik vind die bril eraan vast wel interessant, alleen lijkt de helm wat warm. Misschien wel oké in de kouperiode.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:34:20 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113385933
Maar is die bril ook comfortabel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:35:05 #45
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113385974
Geen idee, lijkt meer op een vizier zoals op een tijdrithelm.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:36:06 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113386033
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
Hij is wel cool!
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen...... :'(
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juni 2012 @ 21:38:34 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113386171
airfflow is koeling ofwa? >:O
  maandag 25 juni 2012 @ 21:39:12 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113386204
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef marcodej het volgende:
Zijn dat geen helmen voor op de baan? Daar zie je ze idd al. Inmiddels rijden iig Sky en Lotto al met dichte helmen (Renshaw van Rabo zag ik laatst ook met een dichte helm) en dat vind ik toch wel zo spuuglelijk.
Maar vonden we de eerste wielrenners met een zonnebril (Jan Janssen uitgezonderd) ook geen verschrikkelijk gezicht omdat we toen ineens veel minder van hun gelaatsuitdrukking konden zien?

Die van Renshaw lijkt er wel verdacht veel op.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  FOK!fotograaf maandag 25 juni 2012 @ 21:39:40 #49
73911 ultra_ivo
pi_113386233
Zo'n vizier is wel handig voor brildragers. Kun je je gewone bril ophouden.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:39:59 #50
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113386249
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
airfflow is koeling ofwa? >:O
Airflow is de luchtstroom, dus de koeling. En die was bij de eerste commerciele helmen natuurlijk ook belabberd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113386321
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Airflow is de luchtstroom, dus de koeling. En die was bij de eerste commerciele helmen natuurlijk ook belabberd.
Precies. Dus waarom weer terug naar die tijd? De voordelen merk je niet, alleen een warme kop en je ziet er uit als een Duitser.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')