Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zoals alle naven..Oh nee bijna alle, Mavic gebruikt een lager te weinig in de body.
![]()
Welk lagervet heb je gebruikt? Te dik is niet goed namelijk, dan blijven die palletjes weer plakken en dan heb je op 'n gegeven moment geen aandrijving meer. Vooral in de winter meer kans daarop als het vet door de koude nog wat dikker wordt. Voor de luide ratel smeer je het best met alleen een beetje olie
Maar Kaas, als je over een paar duizend kilometers eens een keertje achterom kijkt, heb je door dat ene nylon lager een gerede kans dat je een slingerende pion ziet. Kan je nog duizenden km's mee doorrijden voordat je ook maar enige speling voelt en dan even die nylon buis van 2 kwartjes vervangen en hopsakee, weer goed voor tig duizend km's.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mavic 1 lager in de body ipv 2? Ik heb er vooralsnog geen problemen mee.
Moet ik zeggen dat ik nog niet heel veel met die wielen gereden heb, misschien een paar 1000 km's.
Nu ook al. Wat lelijk die dingenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
In het vorige topic hadden we het toch over helmen die voor je ogen waaien..... En wat kom ik dan tegen als de absolute nieuwe benchmark in prestaties....
[ afbeelding ]
Volgend jaar rijdt het halve prof peleton hiermee.... mark my words!
Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
Als je lagers zoekt kan je die ook bestellen of halen bij van Eyle Ruygers en Swartz in de Spaanse polder. Je moet dan wel weten wat je moet hebben want ze hebben daar koggellagers van 5mm tot een halve meter.
Ze zijn niet goedkoop die dingen, je betaald al snel 10 Euro voor een lagertje.
Dat is ook zo.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Je betaald zoveel omdat je er maar 1 koopt.
quote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee.
En bij deze ben je dus ook niet meer de soignekoning.
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen......quote:
Maar vonden we de eerste wielrenners met een zonnebril (Jan Janssen uitgezonderd) ook geen verschrikkelijk gezicht omdat we toen ineens veel minder van hun gelaatsuitdrukking konden zien?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:30 schreef marcodej het volgende:
Zijn dat geen helmen voor op de baan? Daar zie je ze idd al. Inmiddels rijden iig Sky en Lotto al met dichte helmen (Renshaw van Rabo zag ik laatst ook met een dichte helm) en dat vind ik toch wel zo spuuglelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |