Precies. Dus waarom weer terug naar die tijd? De voordelen merk je niet, alleen een warme kop en je ziet er uit als een Duitser.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Airflow is de luchtstroom, dus de koeling. En die was bij de eerste commerciele helmen natuurlijk ook belabberd.
Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:43 schreef kaasplankje het volgende:
Het lijkt me een goede helm voor koud kutterig kloteweer.
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?
Is dat niet verplicht in de fietskoerier cao? Lijkt me eigenlijk wachten op een ongeluk, dag in dat uit door Rotterdam fietsen...quote:
Dat verbaasd me. Wat is het probleem dan? Een Giro helm hoef ik niet op te zetten want dan staan er gelijk een paar afdrukken in mijn voorhoofd, maar een Bell Volta (BMC coureur hé) zit als gegoten. Maar ik kijk nu naar een Catlike Whisper omdat ik die wel heel erg soignée vind.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..quote:Op maandag 25 juni 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, mijn laatste zakelijke schade met de fiets is van euh, 2009 ofzo? Geen idee. Ik val bijna nooit. Toch loop je risico maar ik vind 't tot dusver aanvaardbaar.
Maar een Aeon ventileert wel lekker!quote:Op maandag 25 juni 2012 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen......
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaring ) Lijkt het me wel handig om in ieder geval die smak nog op te vangen met een helm.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
lees de link die ik net in de edit bijvoegquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:45 schreef Sautor het volgende:
[..]
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaring ) Lijkt het me wel handig om in ieder geval die smak nog op te vangen met een helm.
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de linkquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:46 schreef dop het volgende:
[..]
lees de link die ik net in de edit bijvoeg
dat is wel heel selectief en kort samengevat wat er staat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de link
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |