Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:43 schreef kaasplankje het volgende:
Het lijkt me een goede helm voor koud kutterig kloteweer.
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Rij jij als je koeriert eigenlijk altijd met helm?
Is dat niet verplicht in de fietskoerier cao?quote:
Dat verbaasd me. Wat is het probleem dan? Een Giro helm hoef ik niet op te zetten want dan staan er gelijk een paar afdrukken in mijn voorhoofd, maar een Bell Volta (BMC coureur hé) zit als gegoten. Maar ik kijk nu naar een Catlike Whisper omdat ik die wel heel erg soignée vind.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nooit eigenlijk. Soms probeer ik 't wel maar dat duurt meestal een paar dagen.![]()
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..quote:Op maandag 25 juni 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, mijn laatste zakelijke schade met de fiets is van euh, 2009 ofzo? Geen idee. Ik val bijna nooit. Toch loop je risico maar ik vind 't tot dusver aanvaardbaar.
Maar een Aeon ventileert wel lekker!quote:Op maandag 25 juni 2012 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij schijnt 12 pct minder weerstand te hebben dan een Aeon en 28 pct betere airflow dan een selector (al zegt dat laatste natuurlijk niets. Maar als die airflow voldoende is, dan is zo'n schermpje natuurlijk heel wat interessanter dan een bril en kan Oakley bekant wel opdoeken met hun veel te duren brillen die mij toch nooit passen......
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook meer dat als je zo veel op de fiets zit je ook een grotere kans loopt net de verkeerde automobilist/brommer/tram tegen te komen..
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaringquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
lees de link die ik net in de edit bijvoegquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:45 schreef Sautor het volgende:
[..]
Na het koppen van een auto, kom je toch altijd weer op de grond terecht? (geen ervaring) Lijkt het me wel handig om in ieder geval die smak nog op te vangen met een helm.
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de linkquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:46 schreef dop het volgende:
[..]
lees de link die ik net in de edit bijvoeg
dat is wel heel selectief en kort samengevat wat er staat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Altijd beter met helm dan zonder, staat ook gewoon in de link
Bedankt, ik krijg spontaan hongerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hey dames, een ontbijttip voor wie op de lijn wil letten.
Ik klik ook altijd redelijk van de voren al uit als ik zie dat ik moet gaan stoppen.. Maar als je een keer een noodstop moet maken dan kan je er niks aan doen en kun je altijd nog omvallenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:12 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik klik altijd een kilometer vantevoren al uit
Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk te blijven staan, ingekliktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Bedankt, ik krijg spontaan honger
[..]
Ik klik ook altijd redelijk van de voren al uit als ik zie dat ik moet gaan stoppen.. Maar als je een keer een noodstop moet maken dan kan je er niks aan doen en kun je altijd nog omvallen
Ik had nog niet zo lang geleden ongeveeer hetzelfde, meteen weer 1 gekochtquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb wel eens een helm doormidden gebroken met een val. Had toen wat koppijn, meer niet. Als ik geen helm op had, was dat wel anders.
Hè, grote vriend! Eindelijk je eerste verstandige bijdrage op dit forum. Je hebt daar natuurlijk helemaal gelijk in. Er zullen best ongevalssituaties te bedenken zijn waarbij een wielrenhelm niet voldoende bescherming biedt. Maar ik verwacht dat wanneer een helm bij een ongeval beschadigd raakt, deze in de meeste gevallen een ernstiger letsel voorkomen heeft. Dus daarom maar gewoon altijd dragen, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:41 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het feit dat ze breken juist gunstig omdat dat betekend dat de kinetische energie van de val worden opgevangen in de helm.
Wat doe jij hier eigenlijk, hup trainen ´t is droog.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er trouwens met ons aller Patroon aan de hand?
Druk aan de studie en weinig fietsmoraal.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er trouwens met ons aller Patroon aan de hand?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:24 schreef buzz1291 het volgende:
BTW, ik groet geen wielertoeristen of wielrenners zonder helm...... Raar hè ?
Wielrenners zijn natuurlijk wel een aparte categorie. In verhouding tot fietsers in engere zin hebben zij meer eenzijdige ongevallen/valpartijen waarbij het eerste contact met de grond vaak een ander lichaamsdeel is dan het hoofd. Ik denk dat je voor wielrenners een heel ander verhaaltje kan schrijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
het standpunt van de fietsbond in deze is ook best interessant
http://www.vogelvrijefietser.nl/helm.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |