Wielrenners zijn natuurlijk wel een aparte categorie. In verhouding tot fietsers in engere zin hebben zij meer eenzijdige ongevallen/valpartijen waarbij het eerste contact met de grond vaak een ander lichaamsdeel is dan het hoofd. Ik denk dat je voor wielrenners een heel ander verhaaltje kan schrijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat heel veel mensen hier duidelijk vergeten of geheel niet weten , is dat een fietshelm eigenlijk helemaal geen bescherming bied bij verkeers ongelukken, hij is functioneel als je valt , maar voor het terug koppen van het overige verkeer heeft hij eigenlijk geen meerwaarde.
het standpunt van de fietsbond in deze is ook best interessant
http://www.vogelvrijefietser.nl/helm.pdf
Ja en de Tour de France win je in bed........quote:
Wel handen boven de dekens hé?quote:
Gezien je woordkeuze zou eigenlijk niemand jou ooit moeten groeten..........quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:05 schreef 1299 het volgende:
Het valt me wel op dat wielrenners hierzo zich te goed voelen om een MTB'er te groeten Als ik op de racefiets zit groeten dezelfde mongolen wel terug!
Ik heb een tijdje in Engeland gezeten, en daar was ik verbaasd dat elke fietser, mountainbiker, paardrijders, en hardlopers vriendelijk groeten. Toen ben ik dat in Nederland ook beginnen te doen, uit automatisme, maar krijg ook weinig terug Ben er onderhand ook maar mee gestopt, vooral omdat je ook bezig blijft.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:09 schreef Blik het volgende:
Wielrenners groeten elkaar sowieso weinig als je het vergelijkt met bijvoorbeeld hardlopers.
Ik groet alleen wielrenners die me inhalen, als ik wielrenners ga groeten die me tegemoet komen dan heb ik mijn handen meer los van het stuur dan op het stuur (helemaal op de route langs de Vecht en de Loosdrechtse Plassen)
Zwaai jij dan wel naar racefietsers?quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:05 schreef 1299 het volgende:
Het valt me wel op dat wielrenners hierzo zich te goed voelen om een MTB'er te groeten Als ik op de racefiets zit groeten dezelfde mongolen wel terug!
Was net thuis van mijn werk, zat even te wachten op 't eten en ging daarna kanoënquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat doe jij hier eigenlijk, hup trainen ´t is droog.
Hoe komt het dat zijn moraal weg is? Hij was eerst zo serieus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Druk aan de studie en weinig fietsmoraal.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaai jij dan wel naar racefietsers?
Ik heb ook maar weinig moraal de laaste dagen Vanaf zaterdag dan ook nog het dilemma tour kijken of fietsen en zaterdag daarna 3 weken op vakantie zonder een fiets Augustus moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Groeten is voor pussies. Een fraai gebeeldhouwd exemplaar van het vrouwelijke wielrenras bij het passeren een aanmoedigend klopje op de achterkant, okay, dat misschien. Als de R in de maand zit tenminste
En verder heb ik niets nuttigs te melden, aangezien ik toch geen fietslijif, moraal, tochten of stoere verhalen heb op het moment. Dus wat doe ik hier. Freddeh fietst op het moment nog meer dan ik. Ernstige situatie.
Een klein beetje ingezakte fietsconditie is zo weer terugquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb ook maar weinig moraal de laaste dagen Vanaf zaterdag dan ook nog het dilemma tour kijken of fietsen en zaterdag daarna 3 weken op vakantie zonder een fiets Augustus moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
En dan krijg jij een klopje terug maar niet op je achterkant hahahaquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Groeten is voor pussies. Een fraai gebeeldhouwd exemplaar van het vrouwelijke wielrenras bij het passeren een aanmoedigend klopje op de achterkant, okay, dat misschien. Als de R in de maand zit tenminste
En verder heb ik niets nuttigs te melden, aangezien ik toch geen fietslijif, moraal, tochten of stoere verhalen heb op het moment. Dus wat doe ik hier. Freddeh fietst op het moment nog meer dan ik. Ernstige situatie.
lekkerquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
En dan krijg jij een klopje terug maar niet op je achterkant hahaha
Deze week 5 tentamens en volgende week 3. Daarnaast de weken ervoor veel juridische adviesen moeten maken. Zelf bescherming dat ik hier niet kom. Zoveel drukte verneukt je moraal. Ga nu ff fietsen om hoofd leeg te maken, daarna weer studeren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe komt het dat zijn moraal weg is? Hij was eerst zo serieus.
Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:22 schreef kanovinnie het volgende:
70 km rij ik sowieso uit, al eindig ik dan als 161ste
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..
Je wordt gewoon uit koers gehaald als de achterstand te groot is.
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meerquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Terug fietsen naar de douches. Op het fietspad.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Het gaat niet om het niet groeten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
Het gaat mij te ver om iemand die niet groet een mongool te noemen. Naar de reden van het niet groeten mag je dan gissen. Maar als jij die woordkeuze nog niet zo slecht vind, ben je dus net zo'n grote eikel.
Ik vind het knap dat je überhaupt onthoud hoe mensen er uit zien en of ze wel of niet naar je zwaaien. Dat onthoud ik echt niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:29 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet groeten.
Het gaat om dezelfde mensen die je op de mtb niet maar op de racer wel groeten.
Dat merk ik ook de keren dat ik in een groot peloton start. Ik kan dan goed gebruik maken van m'n pelotonervaring van 15 jaar marathons rijden. Uiteindelijk moet ik er bergop dan een keer af maar attent meerijden in het peloton lukt prima. En vooral tijdens de neutralisatie jezelf handhaven in de voorste rijen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.
Toen ik dit seizoen na 9 jaar weer ging koersen, was ik qua spierkracht etc ook lang nog niet in orde. Alleen door de ervaring van vroeger en het goed van voren zitten, niet je plek afgeven en een ander uit zijn mooie plekje drukken, zorgde ervoor dat ik bij de 1e 60 eindigde in een omloop van 70km met 41 gem en 160 renners. Door de wind brak het gelijk in grote stukken uiteen. Als je dan niet van voren zit ben je simpelweg de sigaar, ook al ben je nog zo sterk. Jongens die sterker dan mij zijn, maar niet genoeg van voren zaten moesten halverwege de strijd staken.
Uiteindelijk door een valpartij in de laatste 2km nog relatief achterin het overgebleven peloton geëindigd,
We hebben het over wedstrijden he...dus stoppen is er dan sowieso niet bijquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Ging hier om 41 per uur tijdens een wedstrijd met een peloton . Als iemand hier beweerd 41 gemiddeld te rijden in zn eentje dan wil ik dat weleens met eigen ogen zienquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Gebrek aan pedaaldruk zorgt ervoor dat je berg op totaal niet meer vooruit komt met een ligfiets. Misschien wat overdreven, maar je verliest een hoop snelheid omdat bij klimmen de luchtweerstand niet zo'n grote rol meer speelt. En even lekker uit het zadel komen om op de pedalen te stampen kan al helemaal niet bij een ligfietsquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
afhankelijk van de ligfiets zou dat niet zon probleem geven; je kunt nog steeds je lichaam gebruiken om kracht te zetten, die kleine wieltjes zouden zelfs voordelig zijn
Ik ken iemand die dan de eerste de beste trein naar huis neemtquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meer
Niet gek! Adviesprijs is rond de 50. Welke kleur heb je? Ik vind die titanium erg mooi!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een nieuw Agu misaki brilletje gekocht met 3 verschillende lenzen.
25.-
Millar ook niet blij met dichte helm.twitter:millarmind twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 13:44:11 Apparently it looks better with the visor. I hope that's true. reageer retweet
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:36 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]Millar ook niet blij met dichte helm.twitter:millarmind twitterde op vrijdag 29-06-2012 om 13:44:11 Apparently it looks better with the visor. I hope that's true. reageer retweet
Maar wel bon cher!quote:
Vooral die jawbone. Niemand vind dat ding echt mooi, het gaat er alleen maar om dat het herkenbaar duur is.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:46 schreef kaasplankje het volgende:
Met een Oakley ga je mij niet zo snel zien, dat vind ik zo'n wannabee merk.
Briko heb ik ook gehad, daarna een Tifosi.
Ja? Daar krijg je een enorme koffer bij om 'm in te doen, omdat je de pootjes niet kan inklappen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:47 schreef marcodej het volgende:
Als ik een Oakley zou nemen, zou ik gewoon voor de 'ouderwetse' M-frame gaan.
bazenbrilquote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vooral die jawbone. Niemand vind dat ding echt mooi, het gaat er alleen maar om dat het herkenbaar duur is.
dat klopt maar je wil niet weten wat een velomobiel kost voor ¤5000 mag je blij zijn als je een tweedehandsje kan vindenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
Heb wel eens met een kerel in zo'n overdekte ligtfiets staan te kletsen. Dat ding woog 38 kilo. Kwa acceleratie was het een schildpad, maar hij kwam na een paar minuten toch nog met een aardig verschil langsdenderen, toen reed ik 35 km/uur.
Voor nieuw ook een wachtrij van 5 jaar toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:27 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt maar je wil niet weten wat een velomobiel kost voor ¤5000 mag je blij zijn als je een tweedehandsje kan vinden
dat was zo voor de versatile van flevobike.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor nieuw ook een wachtrij van 5 jaar toch?
Ik heb een M-frame. Ken geen bril die zo lekker zit!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:47 schreef marcodej het volgende:
Als ik een Oakley zou nemen, zou ik gewoon voor de 'ouderwetse' M-frame gaan.
Bij de 11stedentocht deden de twee die meededen ontzettend huilie, omdat de speaker pas bij de eerste wielrenners zei "daar komen de eersten binnen". Terwijl de 2 velo's net een paar minuten eerder binnen warenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk die velomobielen. Ik zie ze vaak voorkomen in de uitslagen van de Zwolse brevetten. Bij mij vertonen ze zich niet. (OK, 2 stuks reden het eerste stukje van mijn 300 vorig jaar mee, zonder de hele te willen rijden. Bij de eerste haarspeldbochten kwamen ze al in de problemen).
Rudy Project heeft een veel betere prijs prestatie verhouding.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:19 schreef Gripper het volgende:
Als ik zo mn nieuwe catlike whisper heb kan ik natuurlijk ook niet meer met een simpel decathlon brilletje aankomen. Daar moet dan minstens een oakley jawbone bij ofzo.
Heb je zelf geen pomp? Dan rij je sowieso wel met te zachte banden denk ik. Ik pomp voor bijna ieder ritje opniew.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:30 schreef raptorix het volgende:
Het vervangen van me band ging idd makkelijk, maar nogal gemartel met terugzetten van me wiel, uiteindelijk wel gelukt, maar me band is nog wat zach, morgen even naar fietsenzaak om hem te laten oppompen, morgen denk ik ritje zandvoort maken
Ja, ik druk op de tube met mijn duim, of ik leun op mijn fiets en kijk hoever ze inveren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:28 schreef buzz1291 het volgende:
Een echte wielrenner of wielertoerist controleert zijn of haar bandenspanning vóór iedere rit. En heeft een echte onvervalste SKS Rennkompressor hoge druk pomp.
Datquote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:37 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik met mijn velgrand het asfalt raak als ik van de stoep af fiets is het tijd om te pompen.
Me fiets is nog redelijk nieuwquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je zelf geen pomp? Dan rij je sowieso wel met te zachte banden denk ik. Ik pomp voor bijna ieder ritje opniew.
Dubbel check.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:28 schreef buzz1291 het volgende:
Een echte wielrenner of wielertoerist controleert zijn of haar bandenspanning vóór iedere rit. En heeft een echte onvervalste SKS Rennkompressor hoge druk pomp.
Eén keer per maand op de fiets is ook wel er weinig hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik fiets niet iedere dag volgens de drukmeter zit ik dan weer op 4.5 tot 5 bar.. Lijkt me wat weinig.
Zou deze bestellen: http://www.futurumshop.nl(...)-blow-sport-ii.phtml Uitstekende pomp, goede prijs.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Me fiets is nog redelijk nieuw
Vandaag maar eens een goede pomp aanschaffen.
Ik vind Joe Blow voor een pomp Job een beetje te gay klinken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou deze bestellen: http://www.futurumshop.nl(...)-blow-sport-ii.phtml Uitstekende pomp, goede prijs.
Ben half gay, dus geen enkel probleemquote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind Joe Blow voor een pomp Job een beetje te gay klinken.
Maar om bij het fietsen te blijven, Kaput, na een rondje Posbank van 150 km en 28,4 gemiddeld.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
toen zei ik dat het een oud wielrengebruik is dat bij 81.9 km iemand anders de kop over nam.....
Van de zeker 20 man in ons wiel was er maar 1 zo mans om verder te rijden op kop. Beetje jammer.
Gewoon langzamer en langzamer gaan rijden, beetje kijken, beetje linkeballen. Uiteindelijk nemen ze wel over en dan ga je er achter hangen. Ja, dat kan fnuikend zijn voor je gemiddelde.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
Na een achttal dubbele en tripple biertjes en een tochtje van 140 km/uur met 31.8 gem ben ik toch vrij kapot. Veel kopwerk. Bij km 81.9 (stonden bij een stoplicht) hadden ik en een maatje al zo'n 30 km op kop gereden, 3/4 tegenwind, 1/4 aan de wind, toen zei ik dat het een oud wielrengebruik is dat bij 81.9 km iemand anders de kop over nam.....
Van de zeker 20 man in ons wiel was er maar 1 zo mans om verder te rijden op kop. Beetje jammer.
Ja, dat deden we al. Zo gingen we van 35 terug naar 32. Toen vonden we het te langzaam gaan. Maargoed, daarvoor hadden we lekker in goed snel groepje gefietst. Maar na zo'n 15km was het rustpunt en toen was de groep goed uit elkaar geslagen. Dat blijf je toch houden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:50 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Gewoon langzamer en langzamer gaan rijden, beetje kijken, beetje linkeballen. Uiteindelijk nemen ze wel over en dan ga je er achter hangen. Ja, dat kan fnuikend zijn voor je gemiddelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |