Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij die "beginners" is altijd dat ze net even minder kunnen sturen, niet een wiel kunnen houden en dan binnen de kortste keren achteraan het peleton zwemmen en er dan dus afgereden worden. Dus als je niet al in de jeugd met wielrennen bent begonnen of een andere tweewieler sport beoefend hebt, wordt het waarschijnlijk toch een moeilijk verhaal om bij zo'n amateur peleton aan te sluiten.
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:22 schreef kanovinnie het volgende:
70 km rij ik sowieso uit, al eindig ik dan als 161ste
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet of de bezemwagen er ook zo over denkt, wanneer ze de weg weer vrij willen geven voor overig wegverkeer..
Je wordt gewoon uit koers gehaald als de achterstand te groot is.
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meerquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Terug fietsen naar de douches. Op het fietspad.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
/Stomme wagen. Wat moet je doen als je uit de koers gezet wordt?
Het gaat niet om het niet groeten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
Het gaat mij te ver om iemand die niet groet een mongool te noemen. Naar de reden van het niet groeten mag je dan gissen. Maar als jij die woordkeuze nog niet zo slecht vind, ben je dus net zo'n grote eikel.
Ik vind het knap dat je überhaupt onthoud hoe mensen er uit zien en of ze wel of niet naar je zwaaien. Dat onthoud ik echt niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:29 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet groeten.
Het gaat om dezelfde mensen die je op de mtb niet maar op de racer wel groeten.
Dat merk ik ook de keren dat ik in een groot peloton start. Ik kan dan goed gebruik maken van m'n pelotonervaring van 15 jaar marathons rijden. Uiteindelijk moet ik er bergop dan een keer af maar attent meerijden in het peloton lukt prima. En vooral tijdens de neutralisatie jezelf handhaven in de voorste rijen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is nog wel het belangrijkste van het koersen. De kracht en snelheid komt vanzelf.
Toen ik dit seizoen na 9 jaar weer ging koersen, was ik qua spierkracht etc ook lang nog niet in orde. Alleen door de ervaring van vroeger en het goed van voren zitten, niet je plek afgeven en een ander uit zijn mooie plekje drukken, zorgde ervoor dat ik bij de 1e 60 eindigde in een omloop van 70km met 41 gem en 160 renners. Door de wind brak het gelijk in grote stukken uiteen. Als je dan niet van voren zit ben je simpelweg de sigaar, ook al ben je nog zo sterk. Jongens die sterker dan mij zijn, maar niet genoeg van voren zaten moesten halverwege de strijd staken.
Uiteindelijk door een valpartij in de laatste 2km nog relatief achterin het overgebleven peloton geëindigd,
We hebben het over wedstrijden he...dus stoppen is er dan sowieso niet bijquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Ging hier om 41 per uur tijdens een wedstrijd met een pelotonquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe komen jullie in godsnaam op een 41 gem? Of is dat enkel over parcourtje X zonder te stoppen?
Ik ben meer een rustige rijder (hard gaan doe ik op de mtb) maar boven de 25km gem kom ik toch bijna nooit uit
Gebrek aan pedaaldruk zorgt ervoor dat je berg op totaal niet meer vooruit komt met een ligfiets. Misschien wat overdreven, maar je verliest een hoop snelheid omdat bij klimmen de luchtweerstand niet zo'n grote rol meer speelt. En even lekker uit het zadel komen om op de pedalen te stampen kan al helemaal niet bij een ligfietsquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
afhankelijk van de ligfiets zou dat niet zon probleem geven; je kunt nog steeds je lichaam gebruiken om kracht te zetten, die kleine wieltjes zouden zelfs voordelig zijn
Ik ken iemand die dan de eerste de beste trein naar huis neemtquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je nummer af doen en je weer gedragen als een normale weggebruiker. Wat je daarna doet moet je zelf weten..Alleen wel ff nummer weer inleveren anders heb je geen licentie meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |