abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 14:57:19 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105453294
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 14:59:58 #2
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105453440
In de herhaling

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef Aventura het volgende:
Hoi mensen, ik doe mijn Bondolino in de verkoop. Ik vind het zelf een prachtige zak/doek, maar mijn zoontje vindt het gewoon niet zo prettig om gedragen te worden. Hij vindt het een half uurtje leuk, en dan is het brullen. Daar komt nog bij dat de banden voor mijn schouders iets te ver uit elkaar staan (ben smal) terwijl de buikband juist bij mijn vriend de kort is (hij is juist groot/stevig). De Bondolino is nog helemaal gaaf en (uiteraard) heel en ik heb de doos en het boekje er bij. Geen vlekken o.i.d, echt minder dan 10x gebruikt/geprobeerd. Doe maar een pm bij interesse! Heb 'm voor de volle mep van 95 euro gekocht bij Babymaxi. Ik denk aan 80 euro en dan stuur ik 'm op mijn kosten op.


DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 15:09:35 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105453838
En de jongste van p_iglet heeft een enthousiaste draagstiefoma O+

Hier thuis zijn de draagdagen wel over, wat mijn eigen dametjes betreft. Heel jammer maar toch ook wel heel goed omdat het past bij hun ontwikkeling (en behoefte aan zelfstandigheid/autonomie).
Gelukkig maar dat ik er indertijd mijn werk van gemaakt heb, hoef ik lekker toch niet te stoppen met dragen en vooral alles er omheen ;)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 11 december 2011 @ 17:01:01 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105458606
Vandaag Oliver voor het eerst in de doek geknoopt O+ de afwerking mag netter , maar hij genoot er wel van :) !

Het zag er zo koddig uit, zo'n bolletje haar er boven uit steken :D

Zal straks ff via laptop proberen foto te plaatsen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 11 december 2011 @ 22:15:13 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105473418
Aviva is tijdelij kin draagstaking, maar we hebben altijd nog Eli! *O*

Ik had Eli een keer in de DH, maar kreeg totaal geen steun van de torsoband. Die zat gewoon los. En ik heb echt nog flink staan hijsen en sjorren en trekken. Een fotootje ervan:


En ik dacht, ik doe eens gk, laat ik de DRS2S (double rebozo shoulder to shoulder) eens proberen op mijn "ouwe dag" en hij zit best erg lekker, tot mijn grote verbazing.
Dit was het resultaat van mijn eerste poging:




Prima, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105487834
Zo kan het ook 8)7


Bron
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105488014
Ow my!
pi_105488161
Ik heb een boekje Baby-gami, wat op zich een heel schattig boekje is (over het inwikkelen van de baby tot een handig pakketje zodat je het mee kan nemen :D) maar er staat ook een stukje over baby dragen in... :X







:X
pi_105488165
"Mama, hoe worden baby's geboren?"
Het kan zo in een foute horror :X
pi_105488191
Haha orea, die is ook erg!
pi_105494475
Ik twijfel om mn laatste doeken te verkopen...

Is er uberhaupt behoefte hier? Dan kan ik ff denken...

Gaat om een pfau violet 4,6 en een jim zyclame 4,6...

Ik draag Leyla eigenlijk nooit meer, en madam zit veel liever gewoon in de buggy...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105494627
Davinia met Eli _O_ O+ Geweldig! Hoe lang heb je het volgehouden?

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:05 schreef WupWup het volgende:
"Mama, hoe worden baby's geboren?"
Het kan zo in een foute horror :X
Dus ze komen toch uit de borst :o Ik zal het aan Niels doorgeven.

Dat babygami boekje ken ik ja 8)7 , er staan toch nog meer maffe dingen in meen ik me te herinneren?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:03:47 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105529794
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:28 schreef Twinkly het volgende:
Davinia met Eli _O_ O+ Geweldig! Hoe lang heb je het volgehouden?

[..]

Dus ze komen toch uit de borst :o Ik zal het aan Niels doorgeven.

Dat babygami boekje ken ik ja 8)7 , er staan toch nog meer maffe dingen in meen ik me te herinneren?
Ik kan het in principe wel een half uurtje met hem volhouden. Mits hij perfect strak zit en zijn armen binnenboord heeft. Anders gaat hij hangen en val ik mee naar achter :+

En ik moet idd eerst even bijkomen als hij eenmaal goed zit, maar dat terzijde ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105530450
Ik heb een rs gekocht. Van dezelfde stof als m'n draagtas en een mooie prijs, dus ik moest natuurlijk wel. Ik heb 'm even met Emma geprobeerd en toen hadden we ruzie, want ze wilde er nooit meer uit.
pi_105531615
Emma :D
Welke rs heb je gekocht wup?
pi_105532238
Dat boekje heb ik ook, Orea. Was me ook al opgevallen. Leuk geprobeerd iig. :')
pi_105535707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik kan het in principe wel een half uurtje met hem volhouden. Mits hij perfect strak zit en zijn armen binnenboord heeft. Anders gaat hij hangen en val ik mee naar achter :+

En ik moet idd eerst even bijkomen als hij eenmaal goed zit, maar dat terzijde ;)
hihi :D Jij bent ook niet zo groot toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:23 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een rs gekocht. Van dezelfde stof als m'n draagtas en een mooie prijs, dus ik moest natuurlijk wel. Ik heb 'm even met Emma geprobeerd en toen hadden we ruzie, want ze wilde er nooit meer uit.
:D O+!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:55:38 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105536012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi :D Jij bent ook niet zo groot toch?

[..]

:D O+!
Daarom juist! Ik weeg iets meerdan 60kg en hij weegt ruim 20kg, dus als hij een ruk naar links maakt, val ik om :D
Gelukkig blijft hij meestal lief zitten. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105536605
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:55 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Daarom juist! Ik weeg iets meerdan 60kg en hij weegt ruim 20kg, dus als hij een ruk naar links maakt, val ik om :D
Gelukkig blijft hij meestal lief zitten. O+
Ik kan het me helemaal voorstellen :D Ik heb nu ook al eens met Niels dat hij me bijna uit balans brengt (53 kg en Niels weegt 12,5 kg ofzo?)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105537222
selene wil nog altijd graag voorop gedragen worden. dan heb ik dus die buggy van ravi nodig om niet om te vallen :P kind in de mei tai omknopen is ook wel een uitdaging, zo met winterjas en snowboots (die blijven haken)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105537296
Wow, dat lukt mij echt niet meer hoor, voorop!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105537378
nja, het einde nadert hoor. maar ja; ravi geeft er niet zo om en selene en ik wel. dus we klungelen gewoon lekker door. echt lang hou ik het niet vol hoor. achterop gaat een stuk beter dan voorop, maar mevrouw vindt voorop leuker. het commentaar van omstanders is soms wel, ehm, meewarend & pittig :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:34:28 #23
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105537443
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 11:54 schreef Vanyel het volgende:
Zo kan het ook 8)7

[ afbeelding ]
Bron
:') _O-
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_105540054
Ik ben heel blij met mijn zara!! heb de youtube video van webkim gevolgd over de fwcc en dit is het resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:47:15 #25
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105540168
Bitterend met de kleine meid O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ !

* NotTheSame kijkt streng naar d'r buik en zegt dat Draak maar eens HEUL gauw buiten moet komen spelen!
pi_105540219
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:08:29 #27
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105540836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:48 schreef bitterend het volgende:
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
:Y ^O^
pi_105541222
Wat een ukkie, Bitterend O+ O+ O+

de mijne rammelt er bijna uit maar moet nog even blijven zitten :Y
pi_105569104
Ik ben nieuw hier, en nieuw met dragen.
Mijn meisje is 6 maanden.
Wat vinden jullie prettig?

Ik zit te denken tussen: mei-tai, manduca, bondolino, marsupi plus...

Wat zijn de voors en tegens?

Ik wil vooral gaan gebruiken als m'n kleine straks mee mag op de fiets om dan bij de winkels e.d. te tillen dat ik niet ook nog een buggy hoef aan te schaffen met bijhorende drager, of als we naar de stad gaan als het druk is e.d.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105569482
Ik zou zelf dan gaan voor een manduca, een manduca is lekker groot.
Kan je heel goed afstellen,( dat vind ik zelf bij de marsupi niet fijn.
Een bondolino is ook fijn, maar de manduca net iets veelzijdiger :)
pi_105569806
Ik zag net dat de marsupi maar bruikbaar is t/m 12 maanden... Dat lijkt me dan niet zo handig...
Zit nu, ook financieel gezien, te denken tussen bondolino en manduca.
De bondolino lijkt me handiger omdat je die per moment makkelijker kan afstellen op de heupband, of is dat juist een nadeel dat die geknoopt wordt?
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105569964
Ik zou ook gaan voor de Manduca... Ik persoonlijk vond de Bondolino na een jaar niet meer zo fijn (maar ik heb dan ook een zwaargewicht :P) en de Manduca is langer te bruiken en fijner af te stellen!
pi_105569984
Maar er zijn meer opties hoor! Een Wompat, een Emei-baby (die heel goed af te stellen is en daardoor ook heel lang meegaat)....
pi_105570019
Nee dat is geen nadeel, een bondolino is super.
Alleen een manduca gaat denk ik net iets langer mee.
ik ben overgestapt van bondolino op manduca toen mijn kindje wat ouder was.
Vanwege de pasvorm en dergelijke. De manduca is ook makkelijk aanpassen.

De wompat is dan wel weer een stuk duurder.
pi_105570176
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ook met oog op mogelijke broertjes/zusjes van onze kleine meid...
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105571846
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
pi_105572101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:00 schreef mrien het volgende:
Emma :D
Welke rs heb je gekocht wup?
Hopp Lille O+
pi_105615194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:52 schreef WupWup het volgende:
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
Ik wil het liefste buik of rug dragen, ringsling heb ik ook wel overwogen maar vanwege lichamelijke klachten is het niet handig om a-symmetrisch te dragen.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105621565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:53 schreef e-mama11 het volgende:
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ik zei het toch! o|O
pi_105637264
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_105647663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hopp Lille O+
O+

Bitterend O+

Misschien dat ik mijn Manduca ga verkopen nu ik de wompat heb. Eens over denken
pi_105648796
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:52 schreef tessie het volgende:
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
Mooi, die stendhal O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105769057
Ik ben ook begonnen met dragen. Gisteren een lap katoen (gekocht bij de ikea voor euro, en daarvan heb ik maar de helft gebruikt) op maat geknipt en omgezoomd om als draagdoek te gebruiken. Het is niet de bedoeling om deze echt lang te blijven gebruiken, maar ik wil graag eerst een tijdje kijken of zowel mijn meisje als ik het prettig vinden voordat ik veel geld uit ga geven aan een 'echte' draagdoek.

Vooralsnog vinden we het allebei fijn. Ik denk wel dat ik nog wat moet oefenen met knopen, want echt netjes zit het niet. Maar ik vind het best wel geslaagd voor een eerste poging:



En mevrouw had het ook erg naar haar zin zoals je kunt zien :



Kan iemand me trouwens vertellen of een 'echte' doek makkelijker strak te trekken is dan een gewone lap katoen? Het gaat allemaal erg stroef en de stof glijdt niet over mijn kleding heen. Vandaar dat de bovenkant bij Marieke d'r hoofdje een beetje losjes is.
pi_105769997
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
pi_105770073
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105770152
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:12 schreef simmu het volgende:
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
mama van 3 kids!
pi_105770192
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:10 schreef WupWup het volgende:
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
Voor dat voelen en uitproberen ga ik het draagdoeken op reis topic dan maar eens in de gaten houden.
pi_105770239
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:15 schreef Popples het volgende:

[..]

wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105770892
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
ik snap je ;)

ik kan nog niet perfect knopen ben nu op de rug aan het proberen. maar heb een paar angsthazen hier(moeder en manlief) die vertrouwen me niet. :D heb alleen 1000 keer met de pop geoefend. :@ vorige week voor het eerst rug gedragen. O+ alle oudjes kijken door het raam toen ik voorbij kwam.

sb je hebt ook webshops die een inloopochtend hebben en daar kun je bijv. ook voelen en tips uitwisselen enz.
ik heb 1 doek en heb het geld ook niet voor nog meer maar ben heel blij met mijn Girasol. O+
mama van 3 kids!
pi_105773311
en smaken verschillen he! de een vindt een doek wel lekker en de ander niet. tis allemaal heel persoonlijk :Y

tussen kerst en oud & nieuw ga ik maar eens een afscheidsfoto maken met jut & jul. tis echt niet realistisch meer om ze tegelijk rond te sjouwen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 16:33:03 #51
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105775764
SummerBreeze, slingomama.nl in Diemen heeft inloopochtenden, en in Den Haag heb ik samen met Moeder- en kindcentrum Bij-1 een Draagkring op iedere 2e maandagochtend van de maand. En je zou bij Stephanie van samendragen.nl in Haarlem kunnen vragen of ze ook wel eens aan vrijblijvende inloopochtenden doet.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105826999


omg O+
pi_105827890
Ja hij is echt SUPER! Maar weer zo'n mega dun ding en ik ben geen fan van Alpaca... -O-
pi_105828419
ik heb nog nooit alpaca gehad wat is er niet fijn aan?

en al die kortingen op adventdoeken :o zal ik herbstblauw dan toch maar kopen?
pi_105828564
Ik vond het heel fragiel aanvoelen... (ik heb die alpaca visjes gehad) en ik hou wel van dunne doeken, maar die met Alpaca zijn echt flinterdun...
pi_105828692
t klinkt zo wollig ;( O+ ik hou van dikke doeken.. op mijn paisleys na, die vind ik niet dik mar wel erg draagkrachtig
pi_105868651
ik koop m toch, die kleur is zo , zo O+
en ik kreeg net een mailtje of ik wilde betalen :P (vergeten dat ik gisteren dujs door had geklikt)

nou, vooruit dan maar :') is maar 130 eur ofzo
dankje kerstman :o
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 15:25:02 #58
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105868906
Doe je er wel een papiertje om voor je 'm onder de boom legt, Kleurdoos? Anders zie je 'm niet met dat dennengroen :P
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105870115
Ben heel benieuwd naar de kleur in het echt KD! De swatches zijn echt ruk van Didy :D

Deze in íets dikker katoen *; die zou ik helemaal yummy vinden!
pi_105870434
Ben ik weer met een vraag. Ik wil straks met Marieke in de doek naar buiten. Wat kan ik haar het best aantrekken behalve een romper, broekje, truitje en sokjes? Jasje lijkt me wel verstandig, maar aan haar beentjes en voetjes?
pi_105870744
Muts op, beenwarmers aan, slofjes eronder. Evt nog een dun vestje, afhankelijk van de interne kachel van je kind ;)
pi_105871056
Met die kachel zit het wel goed. Ik heb haar deze middag ook in de doek en ik heb net mijn trui uit moeten trekken omdat ze erg veel warmte afgeeft.
Beenwarmers heb ik niet voor haar, maar ik doe haar wel een maillot aan. Of is dat niet nodig omdat haar beentjes in de doek zitten?
pi_105871568
Maillot is wel lekker met dit weer, omdat je dan geen kier krijgt tussen broek en sokken
  woensdag 21 december 2011 @ 16:57:15 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105872520
Hier heeft Ollie zijn. Kleding aan en Dan een jasje een extra paar sokjes om zijn. Mutsje of capuchonnetje op en Dan doek en Ik krijg Mijn Oude vesten helemaal dicht bijwijze van die sluit ik tot aan zijn nekje :) is volgens mij warm genoeg :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105879008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:58 schreef Orea het volgende:
Ben heel benieuwd naar de kleur in het echt KD! De swatches zijn echt ruk van Didy :D

Deze in íets dikker katoen *; die zou ik helemaal yummy vinden!
Mja dikker zou ik m ook fantastisch vinden, maar aan de andere kant durf ik er niet op te wachten .. ik was verliefd op Eibe en dacht dat ze wel snel met nog zoiets zouden komen.. dikke nee dus.

en de swatch tjsa..als ik de naam mag geloven zit het wel goed ;)
pi_105879267
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:33 schreef Macka66 het volgende:
SummerBreeze, slingomama.nl in Diemen heeft inloopochtenden, en in Den Haag heb ik samen met Moeder- en kindcentrum Bij-1 een Draagkring op iedere 2e maandagochtend van de maand. En je zou bij Stephanie van samendragen.nl in Haarlem kunnen vragen of ze ook wel eens aan vrijblijvende inloopochtenden doet.
En hij zou jullie echt zo idioot goed staan met die roodkopjes O+
pi_105882354
Nou we zijn lekker met zijn drietjes boodschappen gaan doen, Marieke bij mij in de doek. Ik had haar gewoon hetzelfde gekleed als wanneer we met de MC naar buiten gaan. Op die momenten heeft ze een dekentje over zich heen en nu dan de doek en de warmte die ik uitstraal. En wat was het gaaf. Het viel me op dat veel mensen hier het niet gewend zijn dat je je kind op een andere manier vervoert dan in een MC of wandelwagen. Erg veel vragende blikken gehad. Maar ook een mooie opmerking van een ouder vrouwtje. Ze zei tegen me dat ze wilde dat dat vroeger haad gekund, je kindje lekker dicht bij je dragen met je handen vrij. Vond ik best wel mooi eigenlijk.

Volgende keer zelf trouwens een minder dikke trui aan, want ik zweette me een ongeluk.
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 21:36:43 #68
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105886141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

En hij zou jullie echt zo idioot goed staan met die roodkopjes O+
Daar hebben wij de Indio Ficus met linnen al voor, voor idioot goed staan bij roodkopjes :7
Zie je wel:
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105890426
deze is nog intenser groen O+
pi_105890633
Wauw macka, die staat jullie inderdaad prachtig!
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 22:46:28 #71
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105891887
Eerst zien dan geloven he, met die Didy swatches :D
De draagdagen van de dametjes zijn over, dus voor mij geen nieuwe groene doek. Ik wil alleen nog voor mn praktijk een Vatanai Ravenna, maar daar heb ik dan ook zelf de naam voor bedacht.
(En nee, Ficus gaat niet weg :P )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105892545
Die staat jullie zo mooi Macka, en precies de goede kleur groen ook. O+
Ook al vind ik het heel verdrietig voor Macka, dat de draagdagen van de meisjes over zijn, ben ik stiekem ook blij, want daarom mag Millefiori Stone nu bij ons komen wonen! O+ *O*
Lieve Macka, wat bijzonder dat je aan me dacht, ik zal ons nieuwe kuiken er met zoveel plezier in ronddragen! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105918035

Voor als een draagdoek je te duur is :7 :')
pi_105919129
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor als een draagdoek je te duur is :7 :')
_O- _O- _O-

macka wat een mooie foto O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:42 schreef SummerBreeze het volgende:
Nou we zijn lekker met zijn drietjes boodschappen gaan doen, Marieke bij mij in de doek. Ik had haar gewoon hetzelfde gekleed als wanneer we met de MC naar buiten gaan. Op die momenten heeft ze een dekentje over zich heen en nu dan de doek en de warmte die ik uitstraal. En wat was het gaaf. Het viel me op dat veel mensen hier het niet gewend zijn dat je je kind op een andere manier vervoert dan in een MC of wandelwagen. Erg veel vragende blikken gehad. Maar ook een mooie opmerking van een ouder vrouwtje. Ze zei tegen me dat ze wilde dat dat vroeger haad gekund, je kindje lekker dicht bij je dragen met je handen vrij. Vond ik best wel mooi eigenlijk.

Volgende keer zelf trouwens een minder dikke trui aan, want ik zweette me een ongeluk.
heel herkenbaar! ik woon achteraf en ook in de stad is het kijken tot ze bijna een ongeluk krijgen :D van de week zaten de ouderen te eten in de gemeenschapshuis en je zag ze kijken :D
mama van 3 kids!
pi_105920805
Okee, je moet van de kleur en het patroon houden, maar de meeste tweedehands doeken zijn duurder! http://www.dragenenzo.nl/(...)ek-kokadi-pink-mokka
pi_105920808
Pvoess _O- is dat de voorloper op dat sta-plankje wat tegenwoordig hip is? :P
pi_105920847
Wup, 't is een maat 4 hè? ;)
pi_105920944
hahahahah die foto!!!

Macka groen staan jullie echt super goed O+

ik draag nog niet buiten...merk wel aan mijn rug en nek spieren hoor, een kind van bijna 5 kilo's dragen :X dus eerst sterkere spieren dan naar buiten!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105921161
Klopt, geeft toch niet? Kun je een beste ruck mee doen of een heupknoop en afhankelijk van je postuur nog veel meer.
pi_105921603
Whehe Pvoess _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:40 schreef Popples het volgende:
heel herkenbaar! ik woon achteraf en ook in de stad is het kijken tot ze bijna een ongeluk krijgen :D van de week zaten de ouderen te eten in de gemeenschapshuis en je zag ze kijken :D
Hier in ons kleine stadje zijn ze er wel aan gewend volgens mij, krijg alleen maar leuke blikken en opmerkingen (net nog een oud vrouwtje in de supermarkt, ik dacht dat ik in de weg stond want ze zei "Sorry, ik moet echt even..." maar dat werd gevolgd door "naar je kindje spieken" :D ). Maar laatst was ik op een kerstmarkt op een nogal kakkineuze plek (een landgoed waar iedereen van de nouveau riche was zeg maar) en ik werd echt aangekeken alsof 't een gigantische tumor was ipv een kind. _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105921849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:31 schreef WupWup het volgende:
Klopt, geeft toch niet? Kun je een beste ruck mee doen of een heupknoop en afhankelijk van je postuur nog veel meer.
Geeft ook niet, maar voor een 4-tje is het niet héél goedkoop :P
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 17:38:35 #82
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105923895
Ze heeft ook een 6je met mooie korting staan hier.
Prijsklasse komt overeen met het Didymos standaardassortiment, ook biokatoen en gemaakt in de EU. Als je een fijne zachte peuterdoek zoekt dan is dit 'm wel! Hier zit Maja er in op m'n rug:
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_105927570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:38 schreef Macka66 het volgende:
Ze heeft ook een 6je met mooie korting staan hier.
Prijsklasse komt overeen met het Didymos standaardassortiment, ook biokatoen en gemaakt in de EU. Als je een fijne zachte peuterdoek zoekt dan is dit 'm wel! Hier zit Maja er in op m'n rug:
[ afbeelding ]
ik heb bij haar mijn girasol gekocht. kreeg de tip van NTS en kon hem ophalen de volgende dag.

quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:42 schreef innepin het volgende:

[..]

Hier in ons kleine stadje zijn ze er wel aan gewend volgens mij, krijg alleen maar leuke blikken en opmerkingen (net nog een oud vrouwtje in de supermarkt, ik dacht dat ik in de weg stond want ze zei "Sorry, ik moet echt even..." maar dat werd gevolgd door "naar je kindje spieken" :D ).
wat lief O+ ik krijg ook wel leuke opmerkingen hoor.
zo een moeder op het schoolplein heeft me er van overtuigd om er een te kopen. ze vertelde mij ook dat haar schoonzus(indo) voor haar er ook een had gemaakt en hoe ze haar kind had gedragen. zo leuk O+ ze komt ook telkens kijken. maar voor de rest was het kijken en vragen of hij er niet uitviel :D
mama van 3 kids!
pi_106050954
Kun je een Boba gewoon in de wasmachine wassen, op 30 graden bijvoorbeeld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106055018
Thanks Wup!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106253816
Ik had Sofie haar jasje gemaakt van doek hier al eens laten zien, maar hier heeft ze hem aan in de ringsling. Verrassend genoeg past ze het nog O+

*poef* nu is het weg
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:17:14 #88
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106430054
*Kick*

De eerste post in 2012 hiero!
Draakje voor het eerst in d'r Girasolletje O+ !
Vantevoren krijste ze alles bij elkaar, maar toen ze eenmaal lekker 'hing' gingen de oogjes dicht. En zo hangt ze al 2 uur aan m'n lijf O+ !

(let op, crappy phone picture)

pi_106430156
NTS, wat mooi! En lief!

Ik had het rond kerst, we waren op bezoek en Bartje wilde niet slapen.. In de doek geknoopt, en toen zakte hij langzamerhand weg... O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:25:30 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430227
NTS O+
Nou wil ik ooohoook!!

Het blijft een leuk jasje kaatje! :Y
en hoe Sofietje naar de camera kijkt :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:30:58 #91
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106430379
Asy, nog even wachten meis!

L'tiekje, wat schattig O+ !

Ik hoop echt dat Draakje zo blijft genieten van de draagdoek. Nou is ze sowieso geen moeilijke baby qua slapen (behalve vanmorgen dan }:| ), maar ik wil de draagdoek toch frequent gaan gebruiken, zeker als in april ons hobby-seizoen begint. Scheelt me weer een kinderwagen meesjouwen!
pi_106430552
NTS O+ mijn baby stopt met huilen als ze de draagdoek ziet!! echt ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:41:10 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430629
Harry wordt nu nog blij van een doek en die is al een hele tijd niet meer in een doek gedragen.
Op wintersport wel nog even in de Bondolino. Vond ie hartstikke tof!
Even foto's opsnorren gaat...

Bij Panoramabrug (bijna weggewaaid)


Terugweg met sneeuw en windstoten (koud!!)


En toch nog een lief lachje produceren O+


[ Bericht 68% gewijzigd door Asyniur op 05-01-2012 10:49:05 ]
pi_106432573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had Sofie haar jasje gemaakt van doek hier al eens laten zien, maar hier heeft ze hem aan in de ringsling. Verrassend genoeg past ze het nog O+

[ afbeelding ]
godkolere, ik werd ff misselijk van die snottebel :D
ik kan zo slecht tegen snot :D
pi_106435244
Ik zie hem gewoon nu pas. Hoe erg.... volgens mij is het niet eens een snottebel maar een vlek op de spiegel van de lift. Helpt dat iets?

Draakje O+
*poef* nu is het weg
pi_106435306
haha :D
pi_106440158
Mensen mensen! Keshet gaat Simon op reis doen en haar ringsling.
Ik ga m'n Ellevill Paisley Liberty op reis doen.
Nog animo voor mee te doen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106471809
Ik heb zelf al een Simon, anders had het mij wel weer leuk geleken...

Ik heb voor volgende week een draagconsult geregeld, eens kijken hoe wij aan het rugdragen kunnen gaan..
pi_106471844
Laivtiekje, ik doe een andere doek op reis. Een Paisley.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106646018
Vraagje...mijn ukkie is bijna 6 kilo's..ik draag in een zara en met een fwcc maar merk dat ik het pijnlijk vind..mijn nek en rug worden flink belast.
Ook komt de doek niet meer tot haar nek maar ergens tot haar schouders waardoor haar hoofd niet meer goed wordt ondersteund.
Wat doe ik verkeerd? of is ze gewoon te groot/zwaar voor dit knop? zijn er andere knopen die ik zou kunnen proberen met een frummel van 6 weken?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106646569
je kan wel degelijk andere knopen proberen maar ik denk dat die allemaal net iets minder makkelijk zijn dan de fwcc.. ik denk dat je iets verkeerd doet en het makkelijkst beoordelen is een foto...

Heb je de zara nieuw gekocht? vroegr waren die namelijk 60cm..
Maar dat is al jaren terug.

mijn dreumes en peuter passen beide nog prima in de FWCC dus te groot lijkt mij niet.
pi_106646701
Wil je een foto maken? Klinkt inderdaad of er iets niet goed zit, want zes weken en zes kilo is nog hartstikke mini en je moet nog vele maanden doorkunnen met een fwcc.
pi_106646747
idd, ik heb een oldschool zara (60cm) en daar droeg ik Elin ook nog makkelijk in toen ze 1jaar+ was.
pi_106646759
Zal vanavond idd een foto maken!
Zara was nieuw ja...bij slings and things gekocht deze zomer
maat 6 is het!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106646864
Wat voor 1 heb je? ik denk dat je de doek waarschijnlijk gewoon te laag knoopt en iets teveel stof gebruikt voor onder het kontje?
pi_106646933
deze heb ik:
http://www.ooiebeest.nl/i(...)ill-zara-mild-6.html

te laag knoop? dat zou kunnen al heb ik het idee dat ze te hoog zit want haar kop komt echt bijna tot mijn wang!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106654691
ja maar dat je de stof dus niet hoog genoeg optrekt, maar dat er dus teveel stof onder t kontje zit
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 23:20:33 #108
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106665489
Bitterend, bij kleintjes is de doekverdeling (globaal) 1/3 onder het achterwerk en 2/3 over rug en in het nekje (als steuntje). Bij grotere kinderen is de verdeling 2/3 onder het achterwerk en 1/3 over de rug.
En de juiste hoogte is als je een kus op het kruintje van je kind kunt geven indien het voorop zit.
Hoop dat je hier wat verder mee kunt in het vervolmaken van je knoop :)

en let even op dat je met de schouderbanden niet op je nekspieren draagt maar echt op je schouderkop, het benige gedeelte zeg maar
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106723726
Bedankt!
Nu is het stof juist verdeelt (denk ik) maar ze hangt scheef :N
Ik heb foto's gemaakt...kunnen jullie zien wat fout gaat?




**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106724124
bitterend: vanaf de foto's zou ik zeggen dat je de bovenste rand, dus langs d'r nekje, nog veel strakker kan aantrekken...dat ze dan beter zit.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:20:37 #111
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106724255
Bitterend, ik heb zelf nog geen ervaring met een draagdoek, maar heb je de filmpjes van Webkim al gevonden op youtube? Ik vind dat zij het echt super duidelijk voordoet en uitlegt. Misschien kan je dan zo'n filmpje aanzetten en precies nadoen wat zij doet. Ff zoeken op youtube: Webkim fwcc. (Misschien ben ik wel spuit 11 hoor en heb je het al lang gezien, maar beter een tip teveel dan te weinig toch ;) )

En offtopic: wat heb je toch een lievie! En ze lijkt ook zo op je!
pi_106724376
Ja Fee-nix heb ik gezien die filmpje!! hij is idd erg duidelijk! alleen ik heb moeite na te doen :@
Haar pop heeft ook de beentjes buiten de doek...en mijn baby heeft ze opgetrokken waardoor ze tegen mijn ribben/maag zitten
en dankje O+

Kursor ja dat heb ik na de foto's gedaan...maar ze zit nog steeds vreemd voor mijn idee, ze hangt met haar hoofd aan een kant :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106724513
volgens mij is dat hangen niet zo heel erg (maar ik ben ook niet vreselijk ervaren hoor, daarvoor kan je beter nog reacties van anderen afwachten)

algemeen geldt in ieder geval dat je vaak nog veel strakker moet knopen, dus misschien als je wat meer oefent met de focus op echt strak dat het dan beter gaat?
pi_106725056
Zal proberen strakker te knopen! :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106725353
En een spuugdoekje in de nek rollen!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 15:53:13 #116
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106725383
Moltonnetje of spuugdoekje in de stof rollen die in het nekje gaat trekt de boel ook een stuk strakker.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 16:09:16 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106725988
Ah, mijn post kruiste die van Vanyel :)

Wat betreft het strakker knopen: Je moet het kind echt tegen je aan trekken, er mag niet te veel wrijving zijn tussen jou en je kind. Vooral de bovenrand verdient aandacht want die bovenrand houdt je kind op de plek. Let op dat je de armpjes van je kind allebei binnen de buidel van de doek houdt bij het knopen. Als het kind een armpje uit de buidel wurmt dan raakt je rand losser.

Hangen is niet handig. Als je je kind rechtop draagt (met gezichtje naar je toe, doek of drager tot in de knieholtes en van schouder tot schouder bedekkend, lichte bolling van het rugje mooi gevolgd en ondersteund) is dat beter voor de fysieke ontwikkeling van rug en heupjes.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106726043
Aha! dus nog meer de schouderbanden aanspannen? is het normaal dat haar voeten zo tegen mijn maag duwen? of moet ik ze meer spreiden?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 16:14:45 #119
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106726184
Bovenrand van de buidel aanspannen, dus niet de schouderbanden. En beentjes uit de doek, is echt veel beter voor heupjes en ontwikkeling.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106726528
Ik heb er sinds dinsdag een ringsling bij! Ik ben er blij mee, want lekker makkelijk, maar ik doe Bartje erin met zijn benen buiten de doek zeg maar, en dan heb ik het idee dat hij er zo onderaan uitfloept.. Toen ik hem eerder uitprobeerde deed zij het voor met de beentje in de ringsling, maar daar lijkt hij mij onderhand wel wat aan de grote kant voor...

Iemand die daar haar licht over kan schijnen?
pi_106726735
de doek ook naar boven aanspannen dus de baan omhoog trekken ipv naar voren, tip waar ik veel aan heb gehad. en wat staat die doek mooi!
pi_106726827
Bedankt voor de adviezen!! denk dat het lukt!
Dankje KD vind het ook een super doek! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 17:26:55 #123
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106728853
laiveneertiekje, als de onderrand in de knieholtes zit en de buidel goed aangespannen is kan er niet gefloept worden ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106728907
L'tiekje als je de onderste baan iets strakker spant dan de middelste, creeer je een soort zitje waarbij de knieen hoger dan de billen komen.

Edit: mosterd en maaltijd enzo ;)
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:06:26 #125
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106731882
Mag je met een baby van 7 weken de beentjes buiten de doek dragen eigenlijk?
In de bijlage die bij mij tricot slen zit, staat dat dit pas vanaf 2.5 maand mag :?

Als ik hem zo in de doek doe zoals Bitterend maar dan de schouderdoekenbanden trek ik in zijn geheel gevouwen over zijn lijfje en kont zeg maar (snapt iemand het nog :+ )
Dan gaan zijn beentjes eigenlijk automatisch opzij, mag dat ook? of is dat slecht voor zijn heupen?
Of moeten zijn knieeen echt in mijn buik porren? ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_106731962
Hoe opzijer hoe beter.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106732487
Mijn mini heeft ook de benen buiten boord, moet wel altijd even goed kijken dat zijn knieën hoger zitten dan zijn billen.

Voor erbij willen we graag een draagzak, ook omdat mijn lief helemaal niet uit de voeten kan met de doek. Onlangs de manduca uitgeprobeerd maar die vond ik helemaal niks, kleine man is nog zo klein dat hij helemaal verstopt zat en je niet echt kom checken hoe het met hem was. Binnenkort de bondolino uitproberen, ben benieuwd of die beter bevalt.
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:31:56 #128
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106732717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:25 schreef Poezebeest het volgende:
Mijn mini heeft ook de benen buiten boord, moet wel altijd even goed kijken dat zijn knieën hoger zitten dan zijn billen.

Voor erbij willen we graag een draagzak, ook omdat mijn lief helemaal niet uit de voeten kan met de doek. Onlangs de manduca uitgeprobeerd maar die vond ik helemaal niks, kleine man is nog zo klein dat hij helemaal verstopt zat en je niet echt kom checken hoe het met hem was. Binnenkort de bondolino uitproberen, ben benieuwd of die beter bevalt.
Die van jou is ook rond de 7 weken? (sorry hoor ik weet het niet meer :+ )
Een draagzak zou ik ook wel willen, maar ik heb nog geen idee welke
Rayen 2½ jaar!
pi_106732816
De manduca heeft wel een baby insirt en is aan te passen naar kleiner.
De bondolino vond ik zelf echt heerlijk met een baby,
En de storchenwiege carrier is macka dacht ik helemaal weg van :D
pi_106733212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:31 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Die van jou is ook rond de 7 weken? (sorry hoor ik weet het niet meer :+ )
Een draagzak zou ik ook wel willen, maar ik heb nog geen idee welke
9 weken, maar nog heel mini

Pvoess; babyinsert op z'n kleinst gebruikt, maar dan nog 'verzoop' hij er in. Kleine man vond het geen probleem, heeft heerlijk liggen slapen.
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 19:51:15 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106733495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Hoe opzijer hoe beter.
Klopt niet helemaal. Het gaat vooral om de hoek die de knietjes (en heupjes) maken, niet om de spreiding. Dus spreiding mag, en je kunt het 't best gewoon natuurlijk laten gaan, niet forceren en overdrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 12-01-2012 19:57:41 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 12 januari 2012 @ 19:56:53 #132
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106733783
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:34 schreef Pvoesss het volgende:
De manduca heeft wel een baby insirt en is aan te passen naar kleiner.
De bondolino vond ik zelf echt heerlijk met een baby,
En de storchenwiege carrier is macka dacht ik helemaal weg van :D
Ik ben vooral weg van de tot super klein aanpasbare Storchenwiege Carrier als optie voor mensen die vanaf dag 1 zonder knopen willen dragen. Bondolino kan vanaf maat 62.
Baby inserts in een grotere drager (zoals bij Manduca) vind ik minder, liever iets dat je makkelijker om de baby heen aan kunt spannen zoals doek of dedicated drager.

En over Bondolino gesproken, dit is hilaaaarisch http://www.waaromnogantwo(...)babydrager-bondolino _O-
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106734576
Vanaf dag 1 mogen de beentjes buitenboord. Maar let wel op een goede houding voor heupjes en rug, wat Macka eerder al aangaf.
pi_106734632
Mmmm, mijn mini zit nog in 50, nog ff wachten met de bondolino dan. Ga ff googlen op die storchenwiege.

Die link over bondolino, geweldig!
pi_106751533
Ik heb gisteren een draagconsult gehad, omdat ik hoop onze tweede vaker te gaan dragen dan de eerste. Was echt super! Ik had al een tricotdoek en een mei-tai, maar nou wil ik ook een geweven doek, maar jemig, wat zijn die duur zeg! Dus toch maar even afwachten hoe het in de praktijk gaat met dragen.

En om in te haken bij wat ik hier op de laatste pagina lees: de consulente zei dat het beter is om vanaf dag 1 de beentjes buitenboord te hebben, omdat ze anders weer te ver omhoog gedrukt kunnen worden, en dat is ook niet goed voor de heupen. Tegen kou kun je eventueel wel de buitenste laag stof over de voetjes doen en sokjes en slofjes en zo natuurlijk).

Wat ik vergeten ben haar te vragen: als ik een geweven doek zou kopen, hoe lang moet die dan zijn? Ik ben 1m60 en weeg normaal gesproken rond de 60 kg.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:17:41 #136
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106752062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:56 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En over Bondolino gesproken, dit is hilaaaarisch http://www.waaromnogantwo(...)babydrager-bondolino _O-
:D :'( :D _O-
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:09:55 #137
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106753155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:56 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik ben vooral weg van de tot super klein aanpasbare Storchenwiege Carrier als optie voor mensen die vanaf dag 1 zonder knopen willen dragen. Bondolino kan vanaf maat 62.
Baby inserts in een grotere drager (zoals bij Manduca) vind ik minder, liever iets dat je makkelijker om de baby heen aan kunt spannen zoals doek of dedicated drager.

En over Bondolino gesproken, dit is hilaaaarisch http://www.waaromnogantwo(...)babydrager-bondolino _O-
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Bleie wat kost nou een draagconsult eigenlijk :?
Rayen 2½ jaar!
pi_106754814
TimeJumper: de basisprijs bij deze dame was 45 euro voor anderhalf uur, plus reiskosten omdat ze naar mij kwam. Totaal kwam het voor mij daarom op 81 euro. Maar goed, dat was dus omdat ik geen zin had om zelf op reis te gaan (ben 38 weken zwanger, en we hebben geen auto, dus had moeten treinen en bussen en zo).
pi_106756001
Maat zes op zeker, maat vijf als je goed kunt aanspannen. Meeste mensen beginnen met zesjes.
pi_106756590
En hoe lang is dat?
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2012 @ 12:23:26 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106756796
Bleie, nieuwe geweven draagdoeken zijn tussen de ¤50 en ¤150. Als je goed zoekt zie je er tweedehands nog wel eens een voor ¤40. Prijs komt door de speciaal geweven stof, die in kleine oplages wordt gemaakt en je niet in de stoffenhandel tegenkomt.

Maat 6 is 4.50 - 4.70 lang, verschilt per merk.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106759097
Macka en WupWup, bedankt.
Ik heb er op gelet, en hij zit zo een stuk beter voor mij gevoel...
pi_106764727
*crosspost*

Als het goed is komt morgen mijn nieuwe draagjas, en dat betekent dat mijn MaM twoway-deluxe verkocht gaat worden.

Maat M, kleur zwart.
Vraagprijs: ¤40
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_106765106
Ik heb daan vanochtend ook even in de draagdoek gehad. Hij viel heerlijk in slaap. Maar werd ook wel warm. Hij had zijn gewone kleren aan, en dan de doek (storchenwiege) 1 keer over zijn lijf (fwcc). Heb ik nou een warmbloedje, of hoort dat er een beetje bij?
pi_106765175
Na een winterkindje krijgen we nu als alles goed gaat een zomer kindje. Wat is een fijne niet te warme doek om van de zomer comfortabel mee te dragen?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:21:13 #146
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106765430
Bleie, als je wat dingen uit wilt proberen kun je eventueel ook aansluiten bij een reisdoek!

Frups, ik was en ben helemaal fan van mijn doek, de EllaRoo Cielo. Ik heb het altijd heel snel warm en mijn muppet ook, maar in die doek blijven we alletwee cool. 8-) Hij is ook heel makkelijk te knopen.
Calin Bleu doeken zijn ook überdun maar die moet je heel precies knopen vind ik, anders krijg je allemaal striemen.
A grand adventure has begun.
pi_106765554
EllaRoo Cielo ziet er mooi uit! Mooie kleuren!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:26:43 #148
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106765604
Ik voel me wel altijd een hippie met die doek trouwens. :D

Oh, een ringsling is misschien ook nog een optie voor je. Dan heb je maar 1 laag stof om je mini heenzitten.
A grand adventure has begun.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32:54 #149
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106765828
Frups, NatureBabies heeft een paar mooie EllaRoo doeken in de sale.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106765994
Macka: dank!

Keshet: reisdoek? Ga ik even googelen. En ik kreeg via de pm al een aanbod om een doek te proberen :)

Dragen jullie mannen eigenlijk ook?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:38:49 #151
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106766067
Hier Bleie: Draagdoeken op reis - deel 12

Mijn vriend draagt wel, al vanaf het begin trouwens. Een doek knopen doet hij weinig maar een ringsling of Bondolino pakt hij regelmatig.
A grand adventure has begun.
pi_106766127
Ooh, geweldig, ga ik bekijken!
pi_106766811
Een ringsling vind ik niet zo fijn. Dus ben opzoek naar een dunnere doek dan ik voor d had.
Ik moest ook een beetje aan het hippie achtige denken haha.

Macka thanks, ik ga zo even kijken!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:27:46 #154
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_106782541
Vanavond na het eten kleine vent nog even in de doek gehad. Hij had een mopperdagje gehad bij zn papa. Gelijk lol toen ik m 'santatosste' en lekker klieren op mijn rug (haren en oren pakken) na een poosje heerlijk relaxed hangen. Na 3 kwartier ontspannen naar bed. Love mn doek(en)!
pi_106794904
Weet iemand een mooi filmpje van een supermantoss?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 10:56:39 #156
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106795981
Supermantoss, eerst doet ze 'm zonder doek zodat je goed ziet wat er gebeurt:
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106796201
Dank je!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106798579
Vanmorgen een draagconsult gehad, en daar geleerd hoe wij hem op onze rug kunnen knopen.. Dat gaan we nog even flink oefenen, hij vond het wel leuk, maar was doodop toen was aan het oefenen met hem toekwamen..
pi_106814942
M'n nieuwe LennyLamb jas is binnen! Fijn istie! Mrien, vindt jij het gat bij het rugdragen ook wat groot?

Andere vraag: ik heb een nichtje in Canada, die niet goed weet waar te zoeken bij hen naar dragers/doeken en aanverwanten.. Iemand hier een idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 21:50:52 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106815027
ik heb even een snelle (wellicht domme :') ) vraag: morgen is de blijdorpmeet, en ik heb het edele plan opgevat om de weg ernaar toe, Jan in de buggy te stoppen, en Geert in de doek. Eenmaal daar mag Geert Jan z'n plaats innemen en mag Jan aan 't tuigje mee >:) en dan nu mijn vraag: welke doek is er geschikter om zulke afstanden te dragen? geweven of rekbaar? Ik vraag het meer omdat ik op 't moment moeite heb om Geert fatsoenlijk in de geweven doek te knopen (fwcc) en met Rekbaar stribbelt hij ook wel, maar minder.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106815910
Absoluut geweven :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 22:17:00 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106815955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:48 schreef Morretje het volgende:
M'n nieuwe LennyLamb jas is binnen! Fijn istie! Mrien, vindt jij het gat bij het rugdragen ook wat groot?

Andere vraag: ik heb een nichtje in Canada, die niet goed weet waar te zoeken bij hen naar dragers/doeken en aanverwanten.. Iemand hier een idee?
hier bestellen? ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106815977
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:48 schreef Morretje het volgende:
M'n nieuwe LennyLamb jas is binnen! Fijn istie! Mrien, vindt jij het gat bij het rugdragen ook wat groot?

Andere vraag: ik heb een nichtje in Canada, die niet goed weet waar te zoeken bij hen naar dragers/doeken en aanverwanten.. Iemand hier een idee?
Nou eh..op de rug heb ik hem nog niet echt gebruikt ;) krijg hem niet zo goed over Jelle heen en meestal draag ik hem buiten nog op mn buik. Zit nu zo'n beetje op omslagpunt dat hij toch wel wat zwaar begint te worden ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 22:18:01 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106815983
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:15 schreef mrien het volgende:
Absoluut geweven :)
ik ga het gewoon proberen dan (weer) en als hij stribbelt houdt papa 'm maar even tegen me aan (laatste keer gooide hij zich met zo'n kracht achterover dat hij bijna uit m'n armen viel!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 22:19:18 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106816021
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:17 schreef mrien het volgende:

[..]

Nou eh..op de rug heb ik hem nog niet echt gebruikt ;) krijg hem niet zo goed over Jelle heen en meestal draag ik hem buiten nog op mn buik. Zit nu zo'n beetje op omslagpunt dat hij toch wel wat zwaar begint te worden ;)
hoe zwaar is Jelle nu? ik wil nl ook gaan oefenen met rug, maar ik heb er geen geschikte jas voor, dus wil eigenlijk wachten tot de lente / zomer eer ik daar mee begin. En geert begint toch wel zwaar te worden vind ik (bijna 9,5 kilo)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106817050
Ergens rond de 12 kilo :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 23:46:16 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106819238
oh dus hij is in principe nog niet te zwaar voor torso dragen (geert dus :@ )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106820359
Ik had Lotte gisteren even op mn rug tijdens het eten voorbereiden (aardappels schillen enzo), maar dat werd in de doek toch wel wat zwaar. In de wompat zal dat beter zitten denk ik, maar ze wilde in de Girasol (de streepjesdoek mama). Een kwartier ofzo en toen was het wel klaar, maar ze vond het wel erg leuk (ook op haar verzoek, liefst nog op de buik). Ze is nu rond de 15 kilo
  zondag 15 januari 2012 @ 00:18:25 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_106820529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:48 schreef Morretje het volgende:
M'n nieuwe LennyLamb jas is binnen! Fijn istie! Mrien, vindt jij het gat bij het rugdragen ook wat groot?

Andere vraag: ik heb een nichtje in Canada, die niet goed weet waar te zoeken bij hen naar dragers/doeken en aanverwanten.. Iemand hier een idee?
Www.birdiesroom.com is een Canadese webshop, je kan er evt ook ophalen mocht het toevallig in haar buurt zijn, maar weet niet of er ook een echte winkel is. Eigenaresse schijnt heel vriendelijk te zijn dus wellicht kan ze er ook wel dingen proberen.

Www.thebabywearer.com is het Amerikaanse draagforum waar ook veel Canadezen komen. Misschien is daar ook meer info te vinden over (web)winkels en er worden volgens mij ook veel bijeenkomsten en meetings georganiseerd.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_106827222
Dank je Texelonia, ik stuur ze door.
DJMO, ja dat is wat mij betreft best een optie, maar mocht iets niet goed passen oid wordt het wel lastig met ruilen binnen de zichttermijn :P Post doet er best lang over die kant op nml.

Ah ok Mrien. Ik draag d'r eigenlijk alleen maar op m'n rug, tenzij ik een uur met de bus moet. En dat doe ik niet vaak.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 11:39:12 #171
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106827401
Morretje, ik vind http://tadpoles.ca/ ook erg goed. Geven graag en goed advies, eigenaresse is draagconsulent.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_106903704
Even crossposten :P

Doeken te koop
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:36:14 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106903857
Ik heb een vraagje. Aviva is in draagstaking, wil nu het liefst in de wandelwagen vervoerd worden. Kan ik iets doen om haar weer warm te maken voor de doek?

Als ik Eli naar school breng, zit ze wel met liefde in de doek. (Dan heb ik tenminste mijn handen vrij voor Eli, en dat vindt ze prima. Ze zegt dan ook dat het fijn is in de doek. Het is dus een betje dubbel.)

Gerberaatje, ¤400 voor een doek??? Hoeveel heb je er zelf voor betaald, als ik zo vrij mag zijn?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106904100
¤ 130,-! En ja bizar hè! Marktwaarde enzo.. ik zou het er nooit voor betalen, maar ze gaan ervoor weg.. dus ik zou gek zijn als ik het niet doe!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:46:41 #175
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106904142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:45 schreef Gerberaatje het volgende:
¤ 130,-! En ja bizar hè! Marktwaarde enzo.. ik zou het er nooit voor betalen, maar ze gaan ervoor weg.. dus ik zou gek zijn als ik het niet doe!
dat zou wel een mooie winst zijn, ja! :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106904695
Ik heb hem ook nog ik had hem verkocht voor 480 maar persoon kreeg het bedrag niet bij elkaar.
Maar ik vind hem zooo heerlijk dragen dat die nu echt niet meer weg gaat :+
Deze doek blijft voor als er een 3e komt over 15 jaar ofzo :+

X hedeft ook van die stakingen gehad.. ik ben gewoon stug door gaan dragen.
Eigenlijk was dragen voor haar altijd goed als er een duidelijke reden voor was.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:16:41 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106904883
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:10 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb hem ook nog ik had hem verkocht voor 480 maar persoon kreeg het bedrag niet bij elkaar.
Maar ik vind hem zooo heerlijk dragen dat die nu echt niet meer weg gaat :+
Deze doek blijft voor als er een 3e komt over 15 jaar ofzo :+

X hedeft ook van die stakingen gehad.. ik ben gewoon stug door gaan dragen.
Eigenlijk was dragen voor haar altijd goed als er een duidelijke reden voor was.
hoe kan je doorgaan met dragen als ze niet wil?
Of zal ik de wandelwagen even wegzetten, om haar te "dwingen" om in de doek te gaan?
Dat gaat me ook wel erg ver, eigenlijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106904973
Ik legde gewoon uit waarom in die situatie een draagdoek de enige optie was.
Ik kon dan ook echt niet anders. Dan was het een zucht en ok mama!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:59:56 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106906172
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ik legde gewoon uit waarom in die situatie een draagdoek de enige optie was.
Ik kon dan ook echt niet anders. Dan was het een zucht en ok mama!
Hoe oud was ze toen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106906490
bijna 2. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:04:20 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106907929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:36 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb een vraagje. Aviva is in draagstaking, wil nu het liefst in de wandelwagen vervoerd worden. Kan ik iets doen om haar weer warm te maken voor de doek?

Als ik Eli naar school breng, zit ze wel met liefde in de doek. (Dan heb ik tenminste mijn handen vrij voor Eli, en dat vindt ze prima. Ze zegt dan ook dat het fijn is in de doek. Het is dus een betje dubbel.)

Gerberaatje, ¤400 voor een doek??? Hoeveel heb je er zelf voor betaald, als ik zo vrij mag zijn?
Maar dan lijkt ze me niet in draagstaking. Alleen als de mogelijkheid er is, kiest ze liever voor de wandelwagen.
Ik denk dat je het een beetje moet zien als dat ze nu liever pindakaas op het brood heeft en volgende week alleen nog maar hagelslag wil. Maar als de hagelslag op is, eet ze ook wel een boterham met pindakaas ;)
pi_106910286
Hier is de optie kinderwagen zelfs niet bestaand...
pi_106911774
Wij waren afgelopen zondag even lekker de hei op toen het Driekus allemaal wat te lang lopen werd. Ik had de mt bij, dus hup Driekus een stuk op mijn rug (mama, paardje!). Mijn man liep achter ons en gaf aan dat het zitgedeelte wat smal aan het worden is, het loopt niet meer mooi van knieholte naar knieholte. Ik heb de mt thuis even vergeleken met de beco, dat is ongeveer even groot.
Zijn de wompats bijvoorbeeld breder onderaan? Of maakt het niet meer zoveel uit dat het wat smaller is als ze ouder zijn?

O en tot 12 kilo voorop, respect! Dan zou ik mijn oudste ook nog voorop kunnen doen, dat gaat echt niet meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106911957
De Wompats zijn wel een stuk breder dan andere dragers! Ik kan de mijne wel even voor je opmeten? Volgens mij is de dreumes versie iets van 40/45 cm en de allergrootste (die heb ik ook :')) iets van 50 cm breed!
pi_106912262
Gerberaatje, heb ik die grote toen bij Webkim omgehad? Of was dat de net iets kleinere? Ik ben nu toch mijn verlanglijstje aan het maken, zet ik em er gewoon op...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106912383
Ik zal mijne zo ff meten :)

De toddler is 41 cm
pi_106912470
voorop dragen kan ik ook nog wel, maar dan zie ik niks meer :')
Goede vraag welke we bij webkim hadden geprobeerd, weet ik ook niet! Hij was wel duidelijk veel langer en breder dan andere dragers.
pi_106912684
Klinkt dan als de pre-school versie
pi_106912750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:02 schreef mefke79 het volgende:
Gerberaatje, heb ik die grote toen bij Webkim omgehad? Of was dat de net iets kleinere? Ik ben nu toch mijn verlanglijstje aan het maken, zet ik em er gewoon op...
dat was de Toddler die jij hebt omgehad :)
pi_106912853
oja, nu weet ik het weer. De Toddler ging nog net volgens webkim, maar dan kon ik voor de toekomst beter een preschoolversie halen. En omdat Driekus ook nog een centimeter of 3 gegroeid is sindsdien (echte groeispurt dus)...
* mefke79 noteert cadeaubon babybij op de verlanglijst
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:20:46 #191
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106912970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef WupWup het volgende:
Hier is de optie kinderwagen zelfs niet bestaand...
je hebt geen kinderwagen?

@asy, ik snap wat je bedoelt. Maar het is al een tijdje zo, en ik vind het zo gezellig om te dragen, maar madam wenst enkel de wandelwagen...
Eli wil wel gedragen worden, maar dat begint me een beetje zwaar te worden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106913229
Jawel. Maar ik heb er nooit achter gelopen. Zou niet eens weten hoe ik het ding moet uitklappen :')
pi_106913263
Waarom heb je m nog?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_106913315
Omdat m'n ouders hier een paar keer per maand oppassen :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:22:06 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106960776
Ik heb net Aviva in de doek gehad bij boodschappen! *O*
We gingen eerst naar de wipkip en ik zei dat we niet met de wandelwagen konden gaan. En dat accepteerde ze gewoon! :o *O* en toen was ze blij dat ze in de doek zat. :) ze wilde zelfs met mijn bbsling O+ green paprika O+ gedragen worden! Moest wel ff stof afblazen, maar ach.

Dus, dank Pvoesss voor het idee! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:51:59 #196
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106961968
Ik merk dat ik steeds meer draag nu ik geen last (heel weinig) meer heb van mijn rug. Eindelijk kan ik zonder pijn mijn kind rustig een half uurtje dragen, heerlijk.

Als ze 's middags op mijn werk niet in het campingbedje wil slapen, knoop ik haar in de doek.
Als ik de kindjes van school ga halen doe ik de Beco om en schuif ik haar er uit de auto zo in en vice versa.
Vanochtend moest ik even twee winkels in op mijn pleintje en was ze in slaap gevallen in de auto, dus Ringsling om en kind erin, heerlijk door liggen knorren tijdens mijn winkelen.

Ik las overigens pas 3 weken terug ergens dat iemand altijd de Beco thuis al aantrok, met het riempje bovenaan dicht en dan aantrekken. Ik stond altijd naast mijn auto te klooien, Beco op de voorstoel, kind erin, Beco om en dan dat clipje niet dicht kunnen krijgen. 8)7 :')
Echt zo stom dat ik nooit heb bedacht om het thuis al om te doen, das veel makkelijker. :D

Mocht er overigens iemand zijn die een Timbuktu wil ruilen voor een dunnere doek, dan hou ik me aanbevolen. Ik vind het met afknopen lastig dat ie wat dikker is, verder draagt ie wel heel lekker en hij is mooi.
Een tijdelijke ruil om uit te proberen zou ik ook wel willen. :)
pi_107137465
Hoi, ik lurk al een tijdje hier hoor, maar heb nu een vraag.

Ik wil een vriendin als kraamcadeautje een drager geven. Ze hebben al een Monkey Sling achtig iets en ik zou die persoonlijk erg onpraktisch vinden, dus ik deed de suggestie voor een draagdoek waarin ze haar beeb rechtop kan dragen. Daar had ze zelf ook al over nagedacht en ze vond het een goed idee.

In eerste instantie dacht ik aan een rekbare draagdoek omdat dat net iets gemakkelijker knopen is voor een beginner, maar ik realiseer me dat ze niet het type is om zich in knooptechniek te verdiepen, dus eigenlijk zal dat al te hoogdrempelig zijn. Ik dacht daarna aan een mei tai, die lijken mij supersimpel te knopen, dus dat zal toch moeten lukken. Heeft iemand van jullie nog ideeën over wat handig is voor een beginner? Ik heb helaas een budget limiet van ong 50 euro, anders had ik nog wel veel meer opties kunnen bedenken. Suggesties zijn dus welkom.
pi_107137815
Mei tai klinkt als een goed idee dan :Y

Een beetje een kleine mei tai kan al vanaf vrij jong, nadeel is dan dat hij niet zo heel lang meegaat.

Maar voor dat bedrag kan je een beetje een ervaren mei-tai knutselaar wel aan de gang krijgen hoor :)
  maandag 23 januari 2012 @ 19:41:49 #199
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_107149268
ik ga mijn mei tai verkopen, iemand interesse?
pi_107175097
Heb je er een plaatje van?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:38:48 #201
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_107177309
ik ga eff zoeken, het is er een van bymama zwarte met een schildpad erop. Ben er nog steeds verliefd op, maar ik kan Finn echt niet meer dragen met mijn verotte rug ;(
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:42:04 #202
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_107178123
O+ Ik stuur je even een pm.
pi_107179897
Wat een leuke mei tai! Echt heel mooi gemaakt. Daar gaat vast iemand heel blij van worden :)
pi_107181585
Wat is hij leuk inderdaad!
Toch vind ik de liv tai/by mama mei tai's wel wat meer geschikt voor iets grotere babies dan voor de hele kleintjes. Ik vond ze vrij groot vallen
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 19:51:09 #206
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_107190861
Sowieso zijn mei-tais pas geschikt al de baby het hoofd zelf omhoog kan houden. Met 3 a 4 maanden is dat meestal.
(Op maat gemaakte hele kleine mai-tais daargelaten.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_107191378
Voor die tijd zal ik lekker in een doek dragen als mijn eigen ventje er is :D Al flink aan het oefenen geweest met knopen, gaat op zich best makkelijk als je de handigheid erin hebt zitten. Al vind ik de doek die ik heb nogal breed. Maar nu werkt oefenen zonder gewicht, dus met een knuffel ook niet super...hij eindigt steeds tegen de onderkant van mijn kin, helaas nog geen goede pop of leenbaby in de buurt. (Oppaskindje helaas al van peuterleeftijd, wel geschikt om de mei tai mee uit te proberen ;) ). Erg benieuwd dus :D
pi_107279078
Hooi kom even spieken. ik heb het al gevraagd in z & g maar denk dat ik hier aan een beter adres ben. ik heb net via marktplaats de life tree babycuddle doek gekocht nog helemaal in nieuwstaat iemand die ervaring heeft met deze doek? voornamelijk met dragen bij pasgeborenen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_107285293
Ik kom hier ook meelezen. Ik wil na de geboorte van ons kindje ook heel graag gaan dragen, vanaf kleins af aan dus. Nu wil ik op de 9 maanden beurs eens rond gaan kijken naar (een) fijne draagdoek(en). Hebben jullie tips? Do of don'ts? Ben helemaal nieuw hierin, vandaar :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_107287824
Die life tree is toch gewoon een lange rekbare doek?

Marjolijntje, mijn tip is om je van tevoren goed in te lezen over de verschillen tussen rekbaar en geweven. Het één is niet beter dan het ander, maar het is wel heel verschillend. Ik weet alleen niet of je geweven gaat tegenkomen op die beurs?
pi_107287940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef WupWup het volgende:
Die life tree is toch gewoon een lange rekbare doek?

:Y
een van mijn buren heeft hem, heb haar laten zien hoe je ermee moet knopen maar vind mijn zra toch veel fijner
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:57:17 #212
258612 nytar
boys boys boys
pi_107289897
Ik heb op de jonge gezinnenbeurs vorig jaar wel geweven doeken gezien. Maar je moet wel zoeken. Bykay staat er vast ook wel (of hoe heet ie ook alweer)
pi_107296609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef WupWup het volgende:
Hier is de optie kinderwagen zelfs niet bestaand...
Bij ons ook niet hoor. We hebben er 1 en verkopen is geen optie omdat het een cadeautje van mijn schoonmoeder was, maar Joris heeft er nog nooit ingelegen. De kinderwagen ligt op zolder achter het schot.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:19:43 #214
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107302503
Iemand ervaring met het dragen na een keizersnede? Draak is nu 6 weken maar ik merk dat zodra ik haar langer dan een uurtje draag, ik pijn krijg in het 'gehavende' gebied. En de dag voelt het dan ook mega beurs aan. Zou dat nog beter worden? Of doe ik misschien iets verkeerd?
Ik draag in de FWCC, ik trek haar zo hoog mogelijk naar boven, en de doek zit ook goed strak om haar en mij heen.
Zo is dragen natuurlijk niet leuk, ik wil haar toch graag wat langer kunnen dragen ipv elke keer die ellendige kinderwagen overal mee naartoe sjouwen }:|
pi_107302623
Ik zou even Macka66 een pm sturen! NTS
pi_107303066
En NTS vergeet niet dat draak PAS 6 weken is, en je wel een forse buikoperatie gehad hebt.
Dat litteken heeft ook gewoon de tijd nodig.
Ik vind het al knap dat je met 6 weken na en keizersnede een uur kunt dragen!
pi_107303820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:39 schreef p_iglet het volgende:
En NTS vergeet niet dat draak PAS 6 weken is, en je wel een forse buikoperatie gehad hebt.
Dat litteken heeft ook gewoon de tijd nodig.
Ik vind het al knap dat je met 6 weken na en keizersnede een uur kunt dragen!
Dát!
pi_107304368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:39 schreef p_iglet het volgende:
En NTS vergeet niet dat draak PAS 6 weken is, en je wel een forse buikoperatie gehad hebt.
Dat litteken heeft ook gewoon de tijd nodig.
Ik vind het al knap dat je met 6 weken na en keizersnede een uur kunt dragen!
dat dus :Y

en het wordt beter! echt waar :* maar je gaat nu net te ver en daar moet je mee oppassen! zittend kan trouwens wel prima ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107308512
Ja nou, ik was na 6 weken blij als ik het 10 minuten volhield. En dat zonder keizersnede.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:50:09 #220
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107322372
Thanx voor de reacties dames! Ik zal het eens wat rustiger aan doen en afwachten hoe het zich ontwikkeld, ik wil gewoon weer veel te veel dus :@.
pi_107397215
Ik kon laatst voor 10 euro een ring sling overkopen, dochter vind het helemaal het einde!
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_107594300
Ik heb mijn Hoppediz Antigua en draagdoek ByKay te koop staan.
[OUD] Vraag en aanbod 89
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:26:45 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107594589
Oeh, ik kon na mijn KS ook niet dragen! In het begin was ik blij met 10 minuten, na een maand of 3/4 kon ik het een half uurtje volhouden. Maar pas na 4/5 maanden kon in echt een uur of langer met haar lopen. Ik heb het echt moeten opbouwen en rugdragen gaat nog altijd beter dan op de buik, al doe ik beide.

En ik ben geen pieperd, maar het gaat in het begin gewoon echt slecht, vooral binnen in de buik ging het dan zeuren,met uitzondering van de eerste paar weken toen het vooral de buitenkant was.
pi_107682407
Hier totaal geen last van mijn litteken met dragen, droeg twee weken na de geboorte al langere tijd achter elkaar. Wellicht scheelt het dat ik een mini had van 2,5 kg. Nu hij groter wordt ook geen last er van.

Ik heb van een vriendin een bondolino geleend. Heb er echter een beetje ruzie mee. Mijn mini verzuipt er als het ware in en ik krijg hem niet helemaal strak aangetrokken. Ik zag op een filmpje dat ik zijn voetjes op de band moet zetten, maar zijn voetjes glijden langzaam tussen de band en mijn buik. Herkent iemand dit en zijn er tips of suggesties?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:03:16 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107718810
ik wilde ff een paar foto's met jullie delen. Titel: de kinderen en mijn MT van Girasol Mokka (omgebouwd door owlet)






En zo hebben ze samen gedanst O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107720049
Ohhh wat zijn ze leuk!!! metukim O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107748418
Hallo allemaal,

'Nieuw' hier...

Ik heb mijn BabyBjorn Active pas verkocht i.v.m. de negatieve verhalen die ik las/hoorde over het 'bungelen van de beentjes'. Maar nu....welke schaffen we dan aan..........................

Geen idee!
Mijn formaat is ongeveer xs, mijn vriend ongeveer m, we willen allebij gaan dragen. Hij waarschijnlijk voor langere periode als ikzelf, het gaat mij echt om de eerste babytijd. Mijn uitgerekende datum is in mei, dus zo'n dikke is wellicht ook niet praktisch.

Is er zoiets als een draagdoeken- party ofzo? Haha. Zit er een draagconsulente in Eindhoven/Nuenen/Valkenswaard? Heeft iemand een gouden, duidelijk tip voor me?

Op internet is zo'n wir war aan info....

Hartelijk dank.
pi_107749245
In Den Bosch zit Babybij Je kunt ze mailen voor een advies of een consult en je kunt er ook kopen.

Wil je gaan dragen met een dragsysteem of een draagdoek?
pi_107781591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:56 schreef WupWup het volgende:
In Den Bosch zit Babybij Je kunt ze mailen voor een advies of een consult en je kunt er ook kopen.

Wil je gaan dragen met een dragsysteem of een draagdoek?
Oi. Dat is een leuk winkeltje!
Ik twijfel nog heel erg over de aanschaf van een draagdoek eigenlijk. Ik zie vooral praktische voordelen bij bijvoorbeeld boodschappen doen, of binnenshuis lekker aanrommelen.
Het omdoen enzo, dat vind ik wel een beetje eng :@. Of is het iets waar je heel handig in wordt? Stomme vraag misschien hoor.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:57:05 #230
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107782000
Kuukske, het omdoen kan je heel gemakkelijk oefenen met een knuffel of je gaat voor een draagconsult bij iemand langs.
Ik doe veel met youtube filmpjes, vooral die van Webkim zijn heel handig. Dan kan je bijna alle knopen zelf leren en doen, zeker alles op de buik is een makkie.

Ik heb ook een Beco drager, dat is geen doek, maar wel heel makkelijk om om te doen en je hoeft niets te knopen. Maar dat is handiger vanaf een maand of 3/4, voor de eerste maanden is een doek echt heel fijn en die kan je daarna ook nog heel lang gebruiken.

Op babybij staan ook filmpjes over alle dragers e.d.
pi_107782096
Ohja, oefenen met een knuffel. Slim! 3.gif.
Ik zal es op m'n gemakkie YouTuben vandaag. Bedankt! :)

Oehw, ik zie op YT wel een filmpje van die Bijenwinkel. Bungelen die beentjes nou in die draagdoek met de FWCC? Dat wil je toch juist niet? Of begrijp ik het verkeerd? :@

[ Bericht 31% gewijzigd door Kuukske op 09-02-2012 10:18:56 ]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:06:06 #232
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_107782221
vraagje.. welke opties zijn er met een baby van 2 weken en een draagdoek van ergens tussen de 2.40/2.60m
pi_107784611

Met een schuifknoop kan ook. of gewoon een normale knoop op de schouders.
Of eventueel met ringen dus.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:25:31 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107786748
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oi. Dat is een leuk winkeltje!
Ik twijfel nog heel erg over de aanschaf van een draagdoek eigenlijk. Ik zie vooral praktische voordelen bij bijvoorbeeld boodschappen doen, of binnenshuis lekker aanrommelen.
Het omdoen enzo, dat vind ik wel een beetje eng :@. Of is het iets waar je heel handig in wordt? Stomme vraag misschien hoor.
Daar wordt je steeds handiger in naarmate je het vaker doet. Net als veters strikken of autorijden ;)
pi_107790549
Oh my word O+
Mijn Oscha Eden blue ice is binnen:


Ik vind hem echt prachtig O+ Voelt lekker stevig aan. Ik ben hem nu aan het wassen en dan morgen maar eens mupje erin doen. Even kijken of ik nog kan knopen :P
Mijn andere doeken gaan in de verkoop.
pi_107793855
Heel mooi :Y Ben benieuwd naar de actiefoto's!
pi_108009609
Mijn 5 weken oude zoontje slaapt overdag niet goed in zijn eigen bedje en is dus veel bij mij. Met een kind op de arm of op een kussen naast je ben je zelf nogal beperkt.

Een draagdoek lijkt me dan toch wel handig maar ik heb daar echt zo weinig verstand van..... daarnaast vind ik het ook best wel een investering. Het lijkt me ook nogal eng om een eerste keer je kind "op te binden" (toch bang dat ie er uit valt).

Wie kan mij helpen om een goede keuze te maken? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer.....
pi_108010009
Wil je een geweven of een rekbare doek? (met geweven kan je jaren dragen met rekbaar een paar maand.)
Of liever een goede ergonomische drager? En wat is je budget ongeveer?

Ik winkel graag bij http://www.dragenenzo.nl/
pi_108010134
Ik zie mezelf geen jaren dragen eigenlijk dus denk dat een rekbare doek dan wel voldoet. En tja, budget.... zo weinig mogelijk maar ik heb geen benul van wat zo'n doek kost eigenlijk. Als het voor een paar maanden is wil ik er geen 100 euro aan uitgeven zeg maar.....
pi_108010310
Kijk anders op marktplaats/ebay als je geen 100 euro's uit wil geven...maar moet ik wel zeggen ik vind mijn Zara elke euro waard O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108010374
Vraag het anders eens in V&A? Volgens mij heb ik er laatst nog wel een paar keer een rekbare doek voorbij zien komen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108010383
Rekbare doeken zijn hier denk ik sowieso nog wel op het forum te vinden..
Laatst nog in de Vraag en aanbod,, van wie weet ik zo 1,2,3 niet.

Een niet rekbare doek kan je ook nu al mee dragen hoor en is ongeveer evenduur.
Dus mocht het bevallen kan je wel langer dragen.
pi_108010475
Oh en van de goedkopere merken ben ik het meest fan van lennylamb
En amazon en chimparoo is ook prima!

Die kom je hier tegen! http://www.draagkrachtigshop.nl/draagdoeken
pi_108010756
waar zitten de verschillen in al die typen doeken?
pi_108010809
en hoe kan ik dan het beste knopen? En kan dat dan met elk type doek?

zal ook in v&a vragen. Maar eerst kijken wat ik precies zoek....
pi_108010840
dat soort verschillen zijn heel persoonlijk, de 1 is dikker, de ander zachter.
De ene heeft net iets meer rek dan de ander.. Bij een eerste draagdoek zou ik vooral kiezen voor wat je gewoon graag wil dragen.
pi_108010861
Volgens mij is een rekbare doek wel iets goedkoper dan de gemiddelde geweven doek. En dan heb je niet meteen de moeilijke keus voor wat voor een soort te gaan. Waar de prijs ook nogal van afhankelijk is.

Ik kan me zo indenken dat je door de bomen het bos niet ziet in al die geweven doeken en je bang bent een doek te kopen die toch niet lekker knoopt/zit.
De rekbare doeken zijn allemaal ongeveer hetzelfde dacht ik?

edit: ah spuit elf :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108010961
Kyara misschien bij een draagconsultant langs gaan om even te proberen?
Ik heb mijn Zara puur op uiterlijk uitgezocht..misschien niet het beste idee maar ik was gewoon helemaal verliefd op :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108010967
Innepin, draag jij nog met mijn indio eigenlijk? Foto O-)

Bitterend, ik ook grotendeels op uiterlijk hoor. We blijven vrouwen tenslotte :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108011045
De soorten knopen hangen af van de soort doek..

Met rekbaar is er eigenlijk niet veel variatie, en je kan er ABSOLUUT!!!! niet mee rugdragen eventueel.
Voor Geweven doeken zijn een tiental soortenknopen, vaak krijg je er een instructie boekje bij, en anders staan in de op ook linkjes en zijn er genoeg filmpjes online.

Nee juist in een rekbare doek is het verschil wel heel erg duidelijk te merken DML.
Een rekbare doek van bijvoorbeeld een oudere lichting van draagdoek.nl (bykay) die hangt binnen no time op je knie,
Rekbare zijn ook ook tientallen soorten van.. En juist daarin zit veel verschil..
Sommige zijn zoo rekbaar dat je echt heel heel heel strak moet knopen wil het echt lekker zitten. (en dat is iets wat vaak mis gaat en daarom is een rekbare doek niet zo heel populair.)
pi_108011137
Ah kijk. Ik dacht altijd dat er weinig verschil in zit. Weer wat geleerd.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108011280
Dan krijg je zeg maar dit als je niet strak knoopt

Heel schattig maar ik vind het er dood eng uitzien :D
pi_108012205
en waar vind ik een draagconsulent? Via google of zijn er betere wegen?
pi_108012272
welke regio woon je?
pi_108012312
ik woon in Arnhem
pi_108012345
Pvoess, je plaatje doet het niet. Ben wel benieuwd :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108012616
dank je wel pvoesss.

hoe werkt zo'n consult? Kost dat doorgaans geld? En ga je daar heen als je al een doek hebt of daarvoor?
pi_108012730
ja dat kost wel geld, maar er zijn ook winkels met inloop ochtenden.
En anders kan er altijd met iemand van hier gemeet worden.
Conulten zijn ook gewoon te doen als je nog geen doek hebt.
pi_108013140
ja, ik ga wel even kijken inderdaad. Ik zag dat de cursusleidster van mijn babygym ook doeken verkoopt + face 2 face uitleg erbij. Maar zij verkoop alleen de tricot-slen en de cotton combi. Iemand ervaring mee of kennis over?

Ik heb het idee dat de draagsters hier toch vooral uit het zuiden des lands komen. Mocht er iemand uit de buurt van Arnhem komen dan hoor ik dat graag!
pi_108013164
ik ga ook even een winkel zoeken en informeren naar inloopochtenden. Is ook een goed idee! Thanx!
pi_108013172
Je mag anders van mij ook wel een geweven doek lenen hoor Kyara, kun je eerst proberen :)
pi_108013213
De cotton combi zijn twee kokers die je over elkaar trekt en geen echte draagdoek maar er zijn wel mensen hier in OUD die het prima vonden dragen volgens mij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108013234
is lief van je mrien, maar lenen vind ik altijd een beetje eng. Bang dat er iets mee gebeurd. (spugen, poepen, whatever).Probeer het dan liever in een winkel of zo.
pi_108013293
Volgens mij woont Twinkly wel bij je in de buurt kyara :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108013503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De cotton combi zijn twee kokers die je over elkaar trekt en geen echte draagdoek maar er zijn wel mensen hier in OUD die het prima vonden dragen volgens mij.
Niet helemaal waar, de combicotti is ook nog een band omheen die je wel knoopt.
Ik vond hem best fijn en ik ken mensen die er bij zweren..
Wat is je postuur? ik heb nog een maat M liggen die je ook absopluut mag lenen.
(on onderpoepen, spugen, zweten en uit elkaar mag scheuren ) :D
pi_108013569
m is denk ik iets te klein. maat 44 ongeveer....

maat die cotton combi heeft dan dus ook maar 1 manier van dragen dus. Is misschien wel een beetje beperkt.
pi_108013592
Ik verkoop een aantal van mijn doeken in V&A *O*
klikkerdeklik
pi_108013813
Hoe beviel die ByKay Octo?
pi_108013956
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:35 schreef Kyara het volgende:
m is denk ik iets te klein. maat 44 ongeveer....

maat die cotton combi heeft dan dus ook maar 1 manier van dragen dus. Is misschien wel een beetje beperkt.
De combi cotti is net zo beperkt als de tricotslen of de bykay..
Rechtop met beentjes uit de doek op je buik, of in cradle op je buik meer smaakjes zijn er niet. in cradle positie is toch minder geschikt
pi_108014069
cradle? was da?

de mesnen van draagdoek.nl zitten in elk geval enigzins in de buurt en die hebben een showroom op afspraak.
pi_108014246
Bedenk je wel dat ookal staat er in de boekjes en beweren sommige consulentes anders..
er met een rekbare draagdoek echt niet op de rug gedragen kan worden..
En met het gezicht naar voren is ook echt geen optie voor de anatomie van de baby.
pi_108014319
Bij Cradle liggen ze op hun ruggetje zoals in een babybag..
Dit is gewoon niet echt heel geschikt voor een baby.. Er zijn kinderen die dit wel echt heerlijk vinden en als je het dan toch wenst te doen moet je goed knopen zodat de luchtwegen goed vrij zijn en het kindje echt in de juiste houding ligt.
pi_108014339
en dat kan allemaal wel met een geweven doek?
pi_108014364
De rekbare doek heb ik bij mijn eerste dochter in het begin veel gebruikt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel mee buitenshuis mee heb gedragen omdat ik vond dat hij toch vrij snel uitzakte. Hannah zat wel veel in de doek als ik aan het computeren was (of bij mijn man).
Na een paar maanden heb ik een geweven doek gekocht (de Storchenwiege) en dat beviel me eigenlijk veel beter. Mia gaat nu meteen in de geweven doek :Y
pi_108014410
Een cradle is gewoon een slechtere houding. Maar als je die doet zou ik hem wel in een geweven doek doen omdat je dan zekerder bent van de juiste houding en bij een rekbare dat toch wel makkelijker verzakt :Y

Met een geweven doek kan je wel op tientallen manieren knopen..
Ook op de buik, rug, zij etc en is absoluut geschikt vanaf de geboorte.
pi_108014517
hmmm, neig dat toch meer dan een geweven doek omdat je daar meer kanten mee op kunt. En langer doordragen als t bevalt. Maar ja, dan heb je weer een heleboel soorten }:|
pi_108014641
er zijn heeel wat doeken die prima geprijst zijn.
Ik zou de webwinkels langs gaan en de 3 mooiste uitzoeken..
(ik durf met zekerheid te zeggen dat ik met 9 van de 9,1 merken gedragen heb wat langs komt :D)
Dus dan kan je altijd vragen er over stellen :D En kan er wat beter een keus gemaakt worden. :Y
pi_108014799
dank je wel pvoess, ga ik doen en dan meld ik me wel weer!

:*
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:22:11 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108015212
Lennylamb is heel fijn vind Ik! En amazonas knoopt Ook fijn! Blij dat de glad heid weg is, kan Ik weer dragen O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108015247
gmwa!
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:24:06 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108015272
Gmwa? ( great minds wrap alike :p ?)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108015285
hahahaha ja! :D
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:50:30 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108016166
Ik wil ook weer dragen!
<stampvoet>
pi_108016181
Ik wil een draagmeet :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108016252
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:50 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil ook weer dragen!
<stampvoet>
+1
* oeke stampvoet heel hard mee!
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:54 schreef Pvoesss het volgende:
En met het gezicht naar voren is ook echt geen optie voor de anatomie van de baby.
Even voor de duidelijkheid, dat geldt dus ook voor een geweven doek! ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108016309
miss_sly heeft laatst iets op fb gedeeld over het dragen en de ergonomie ervan....even zoeken

Gevonden:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108016568
Dat dus inderdaad! Daarom is een babybjorn ook absoluut geschikt..
En vooruit dragen ook niet.. Wat wel jammer is dat op dit plaatje niet de uitleg staat

pi_108016605
Oh ja idd daar staat geen uitleg!
Dankje!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108016607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:51 schreef bitterend het volgende:
Ik wil een draagmeet :D
ja, wil ik ook wel maar die meets zijn meestal in Brabant of Limburg :'(
en jij woont ook al zo ver weg. :(
pi_108016634
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:50 schreef Asyniur het volgende:
Ik wil ook weer dragen!
<stampvoet>
nog even ;)

die van mij vind het heerlijk O+ de meiden hebben ook een draagdoek. dus mama met de baby en de meiden met hun knuffel in de stad en mensen maar kijken :D

kyara ik heb de girasol en hij draagt heerlijk O+
mama van 3 kids!
pi_108016637
Als er een leuke meet is dan stap ik gewoon in de auto hoor :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108016649
jammer dat vooruit dragen ongeschikt is. Lijkt me voor een baby wel leuk om ook om zich heen te kunnen kijken. Zeker als ze wat ouder zijn.
pi_108016767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:03 schreef bitterend het volgende:
Als er een leuke meet is dan stap ik gewoon in de auto hoor :Y
als jij gaat, ga ik ook

* Kyara vindt nieuwe mensen eng
pi_108016926
lol ik ben niet nieuw?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108017239
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:04 schreef Kyara het volgende:
jammer dat vooruit dragen ongeschikt is. Lijkt me voor een baby wel leuk om ook om zich heen te kunnen kijken. Zeker als ze wat ouder zijn.
En dan is rugdragen misschien weer een optie. Meestal krijgen ze ook wel erg veel indrukken van het vooruit vervoerd worden, waar ze zich niet van kunnen afsluiten als je ze op je buik draagt met het gezichtje naar voren. En voor het ruggetje is het helemaal niet goed.
Maar goed, zolang mensen die zelf kinderfysio zijn dat met een babybjorn nog doen.. :X denk ik dat de gemiddelde ouder het kwaad er ook niet van inziet. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108017278
Kyara, voor de meeste baby's is het niet fijn omdat ze zo veel te veel indrukken krijgen en het hoofd niet af kunnen wenden als het ze teveel wordt. Resultaat : Baby over de zeik.

Verder kunnen ze prima mee kijken als je ze rugdraagt hoor, zelfs voorop in de juiste houding zien ze alles :)
pi_108017358
Voorop zien ze inderdaad ook alles en veel meer dan in een kinderwagen..
Daarom slapen ze vaak zo makkelijk door de vele indrukken heel snel moe en liggen ze heerlijk tegen je aan O+ En als je iets wil laten zien kan jij je altijd draaien natuurlijk.. ze kunnen gewoon naar links of rechts kijken.
pi_108017379
haha morretje was me voor
pi_108017422
oh, dat had ik me niet gerealiseerd maar klinkt wel logisch inderdaad.
pi_108017448
ik was ook spuit 11 :D

Hier een foto van hoe ze gewoon echt heel vrij zijn voorop maar wel in prima houding :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')