abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105540219
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:08:29 #27
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105540836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:48 schreef bitterend het volgende:
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
:Y ^O^
pi_105541222
Wat een ukkie, Bitterend O+ O+ O+

de mijne rammelt er bijna uit maar moet nog even blijven zitten :Y
pi_105569104
Ik ben nieuw hier, en nieuw met dragen.
Mijn meisje is 6 maanden.
Wat vinden jullie prettig?

Ik zit te denken tussen: mei-tai, manduca, bondolino, marsupi plus...

Wat zijn de voors en tegens?

Ik wil vooral gaan gebruiken als m'n kleine straks mee mag op de fiets om dan bij de winkels e.d. te tillen dat ik niet ook nog een buggy hoef aan te schaffen met bijhorende drager, of als we naar de stad gaan als het druk is e.d.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105569482
Ik zou zelf dan gaan voor een manduca, een manduca is lekker groot.
Kan je heel goed afstellen,( dat vind ik zelf bij de marsupi niet fijn.
Een bondolino is ook fijn, maar de manduca net iets veelzijdiger :)
pi_105569806
Ik zag net dat de marsupi maar bruikbaar is t/m 12 maanden... Dat lijkt me dan niet zo handig...
Zit nu, ook financieel gezien, te denken tussen bondolino en manduca.
De bondolino lijkt me handiger omdat je die per moment makkelijker kan afstellen op de heupband, of is dat juist een nadeel dat die geknoopt wordt?
pi_105569964
Ik zou ook gaan voor de Manduca... Ik persoonlijk vond de Bondolino na een jaar niet meer zo fijn (maar ik heb dan ook een zwaargewicht :P) en de Manduca is langer te bruiken en fijner af te stellen!
pi_105569984
Maar er zijn meer opties hoor! Een Wompat, een Emei-baby (die heel goed af te stellen is en daardoor ook heel lang meegaat)....
pi_105570019
Nee dat is geen nadeel, een bondolino is super.
Alleen een manduca gaat denk ik net iets langer mee.
ik ben overgestapt van bondolino op manduca toen mijn kindje wat ouder was.
Vanwege de pasvorm en dergelijke. De manduca is ook makkelijk aanpassen.

De wompat is dan wel weer een stuk duurder.
pi_105570176
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ook met oog op mogelijke broertjes/zusjes van onze kleine meid...
pi_105571846
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
pi_105572101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:00 schreef mrien het volgende:
Emma :D
Welke rs heb je gekocht wup?
Hopp Lille O+
pi_105615194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:52 schreef WupWup het volgende:
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
Ik wil het liefste buik of rug dragen, ringsling heb ik ook wel overwogen maar vanwege lichamelijke klachten is het niet handig om a-symmetrisch te dragen.
pi_105621565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:53 schreef e-mama11 het volgende:
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ik zei het toch! o|O
pi_105637264
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_105647663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hopp Lille O+
O+

Bitterend O+

Misschien dat ik mijn Manduca ga verkopen nu ik de wompat heb. Eens over denken
pi_105648796
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:52 schreef tessie het volgende:
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
Mooi, die stendhal O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105769057
Ik ben ook begonnen met dragen. Gisteren een lap katoen (gekocht bij de ikea voor euro, en daarvan heb ik maar de helft gebruikt) op maat geknipt en omgezoomd om als draagdoek te gebruiken. Het is niet de bedoeling om deze echt lang te blijven gebruiken, maar ik wil graag eerst een tijdje kijken of zowel mijn meisje als ik het prettig vinden voordat ik veel geld uit ga geven aan een 'echte' draagdoek.

Vooralsnog vinden we het allebei fijn. Ik denk wel dat ik nog wat moet oefenen met knopen, want echt netjes zit het niet. Maar ik vind het best wel geslaagd voor een eerste poging:

En mevrouw had het ook erg naar haar zin zoals je kunt zien :

Kan iemand me trouwens vertellen of een 'echte' doek makkelijker strak te trekken is dan een gewone lap katoen? Het gaat allemaal erg stroef en de stof glijdt niet over mijn kleding heen. Vandaar dat de bovenkant bij Marieke d'r hoofdje een beetje losjes is.
pi_105769997
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
pi_105770073
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105770152
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:12 schreef simmu het volgende:
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
mama van 3 kids!
pi_105770192
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:10 schreef WupWup het volgende:
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
Voor dat voelen en uitproberen ga ik het draagdoeken op reis topic dan maar eens in de gaten houden.
pi_105770239
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:15 schreef Popples het volgende:

[..]

wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
pi_105770892
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
ik snap je ;)

ik kan nog niet perfect knopen ben nu op de rug aan het proberen. maar heb een paar angsthazen hier(moeder en manlief) die vertrouwen me niet. :D heb alleen 1000 keer met de pop geoefend. :@ vorige week voor het eerst rug gedragen. O+ alle oudjes kijken door het raam toen ik voorbij kwam.

sb je hebt ook webshops die een inloopochtend hebben en daar kun je bijv. ook voelen en tips uitwisselen enz.
ik heb 1 doek en heb het geld ook niet voor nog meer maar ben heel blij met mijn Girasol. O+
mama van 3 kids!
pi_105773311
en smaken verschillen he! de een vindt een doek wel lekker en de ander niet. tis allemaal heel persoonlijk :Y

tussen kerst en oud & nieuw ga ik maar eens een afscheidsfoto maken met jut & jul. tis echt niet realistisch meer om ze tegelijk rond te sjouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')