abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 14:57:19 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105453294
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 14:59:58 #2
141844 Macka66
pi_105453440
In de herhaling

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:33 schreef Aventura het volgende:
Hoi mensen, ik doe mijn Bondolino in de verkoop. Ik vind het zelf een prachtige zak/doek, maar mijn zoontje vindt het gewoon niet zo prettig om gedragen te worden. Hij vindt het een half uurtje leuk, en dan is het brullen. Daar komt nog bij dat de banden voor mijn schouders iets te ver uit elkaar staan (ben smal) terwijl de buikband juist bij mijn vriend de kort is (hij is juist groot/stevig). De Bondolino is nog helemaal gaaf en (uiteraard) heel en ik heb de doos en het boekje er bij. Geen vlekken o.i.d, echt minder dan 10x gebruikt/geprobeerd. Doe maar een pm bij interesse! Heb 'm voor de volle mep van 95 euro gekocht bij Babymaxi. Ik denk aan 80 euro en dan stuur ik 'm op mijn kosten op.

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 15:09:35 #3
141844 Macka66
pi_105453838
En de jongste van p_iglet heeft een enthousiaste draagstiefoma O+

Hier thuis zijn de draagdagen wel over, wat mijn eigen dametjes betreft. Heel jammer maar toch ook wel heel goed omdat het past bij hun ontwikkeling (en behoefte aan zelfstandigheid/autonomie).
Gelukkig maar dat ik er indertijd mijn werk van gemaakt heb, hoef ik lekker toch niet te stoppen met dragen en vooral alles er omheen ;)
  zondag 11 december 2011 @ 17:01:01 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105458606
Vandaag Oliver voor het eerst in de doek geknoopt O+ de afwerking mag netter , maar hij genoot er wel van :) !

Het zag er zo koddig uit, zo'n bolletje haar er boven uit steken :D

Zal straks ff via laptop proberen foto te plaatsen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 11 december 2011 @ 22:15:13 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105473418
Aviva is tijdelij kin draagstaking, maar we hebben altijd nog Eli! *O*

Ik had Eli een keer in de DH, maar kreeg totaal geen steun van de torsoband. Die zat gewoon los. En ik heb echt nog flink staan hijsen en sjorren en trekken. Een fotootje ervan:

En ik dacht, ik doe eens gk, laat ik de DRS2S (double rebozo shoulder to shoulder) eens proberen op mijn "ouwe dag" en hij zit best erg lekker, tot mijn grote verbazing.
Dit was het resultaat van mijn eerste poging:

Prima, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105487834
Zo kan het ook 8)7

Bron
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105488014
Ow my!
pi_105488161
Ik heb een boekje Baby-gami, wat op zich een heel schattig boekje is (over het inwikkelen van de baby tot een handig pakketje zodat je het mee kan nemen :D) maar er staat ook een stukje over baby dragen in... :X

:X
pi_105488165
"Mama, hoe worden baby's geboren?"
Het kan zo in een foute horror :X
pi_105488191
Haha orea, die is ook erg!
pi_105494475
Ik twijfel om mn laatste doeken te verkopen...

Is er uberhaupt behoefte hier? Dan kan ik ff denken...

Gaat om een pfau violet 4,6 en een jim zyclame 4,6...

Ik draag Leyla eigenlijk nooit meer, en madam zit veel liever gewoon in de buggy...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105494627
Davinia met Eli _O_ O+ Geweldig! Hoe lang heb je het volgehouden?

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:05 schreef WupWup het volgende:
"Mama, hoe worden baby's geboren?"
Het kan zo in een foute horror :X
Dus ze komen toch uit de borst :o Ik zal het aan Niels doorgeven.

Dat babygami boekje ken ik ja 8)7 , er staan toch nog meer maffe dingen in meen ik me te herinneren?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:03:47 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105529794
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:28 schreef Twinkly het volgende:
Davinia met Eli _O_ O+ Geweldig! Hoe lang heb je het volgehouden?

[..]

Dus ze komen toch uit de borst :o Ik zal het aan Niels doorgeven.

Dat babygami boekje ken ik ja 8)7 , er staan toch nog meer maffe dingen in meen ik me te herinneren?
Ik kan het in principe wel een half uurtje met hem volhouden. Mits hij perfect strak zit en zijn armen binnenboord heeft. Anders gaat hij hangen en val ik mee naar achter :+

En ik moet idd eerst even bijkomen als hij eenmaal goed zit, maar dat terzijde ;)
pi_105530450
Ik heb een rs gekocht. Van dezelfde stof als m'n draagtas en een mooie prijs, dus ik moest natuurlijk wel. Ik heb 'm even met Emma geprobeerd en toen hadden we ruzie, want ze wilde er nooit meer uit.
pi_105531615
Emma :D
Welke rs heb je gekocht wup?
pi_105532238
Dat boekje heb ik ook, Orea. Was me ook al opgevallen. Leuk geprobeerd iig. :')
pi_105535707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik kan het in principe wel een half uurtje met hem volhouden. Mits hij perfect strak zit en zijn armen binnenboord heeft. Anders gaat hij hangen en val ik mee naar achter :+

En ik moet idd eerst even bijkomen als hij eenmaal goed zit, maar dat terzijde ;)
hihi :D Jij bent ook niet zo groot toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:23 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een rs gekocht. Van dezelfde stof als m'n draagtas en een mooie prijs, dus ik moest natuurlijk wel. Ik heb 'm even met Emma geprobeerd en toen hadden we ruzie, want ze wilde er nooit meer uit.
:D O+!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:55:38 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105536012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hihi :D Jij bent ook niet zo groot toch?

[..]

:D O+!
Daarom juist! Ik weeg iets meerdan 60kg en hij weegt ruim 20kg, dus als hij een ruk naar links maakt, val ik om :D
Gelukkig blijft hij meestal lief zitten. O+
pi_105536605
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:55 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Daarom juist! Ik weeg iets meerdan 60kg en hij weegt ruim 20kg, dus als hij een ruk naar links maakt, val ik om :D
Gelukkig blijft hij meestal lief zitten. O+
Ik kan het me helemaal voorstellen :D Ik heb nu ook al eens met Niels dat hij me bijna uit balans brengt (53 kg en Niels weegt 12,5 kg ofzo?)
pi_105537222
selene wil nog altijd graag voorop gedragen worden. dan heb ik dus die buggy van ravi nodig om niet om te vallen :P kind in de mei tai omknopen is ook wel een uitdaging, zo met winterjas en snowboots (die blijven haken)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105537296
Wow, dat lukt mij echt niet meer hoor, voorop!
pi_105537378
nja, het einde nadert hoor. maar ja; ravi geeft er niet zo om en selene en ik wel. dus we klungelen gewoon lekker door. echt lang hou ik het niet vol hoor. achterop gaat een stuk beter dan voorop, maar mevrouw vindt voorop leuker. het commentaar van omstanders is soms wel, ehm, meewarend & pittig :P
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:34:28 #23
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105537443
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 11:54 schreef Vanyel het volgende:
Zo kan het ook 8)7

[ afbeelding ]
Bron
:') _O-
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_105540054
Ik ben heel blij met mijn zara!! heb de youtube video van webkim gevolgd over de fwcc en dit is het resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:47:15 #25
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105540168
Bitterend met de kleine meid O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ !

* NotTheSame kijkt streng naar d'r buik en zegt dat Draak maar eens HEUL gauw buiten moet komen spelen!
pi_105540219
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:08:29 #27
348178 NotTheSame
pi_105540836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:48 schreef bitterend het volgende:
NTS O+ O+ O+
samen spelen? *) :*
:Y ^O^
pi_105541222
Wat een ukkie, Bitterend O+ O+ O+

de mijne rammelt er bijna uit maar moet nog even blijven zitten :Y
pi_105569104
Ik ben nieuw hier, en nieuw met dragen.
Mijn meisje is 6 maanden.
Wat vinden jullie prettig?

Ik zit te denken tussen: mei-tai, manduca, bondolino, marsupi plus...

Wat zijn de voors en tegens?

Ik wil vooral gaan gebruiken als m'n kleine straks mee mag op de fiets om dan bij de winkels e.d. te tillen dat ik niet ook nog een buggy hoef aan te schaffen met bijhorende drager, of als we naar de stad gaan als het druk is e.d.
Soms mag je rusten, maar opgeven nooit!
pi_105569482
Ik zou zelf dan gaan voor een manduca, een manduca is lekker groot.
Kan je heel goed afstellen,( dat vind ik zelf bij de marsupi niet fijn.
Een bondolino is ook fijn, maar de manduca net iets veelzijdiger :)
pi_105569806
Ik zag net dat de marsupi maar bruikbaar is t/m 12 maanden... Dat lijkt me dan niet zo handig...
Zit nu, ook financieel gezien, te denken tussen bondolino en manduca.
De bondolino lijkt me handiger omdat je die per moment makkelijker kan afstellen op de heupband, of is dat juist een nadeel dat die geknoopt wordt?
pi_105569964
Ik zou ook gaan voor de Manduca... Ik persoonlijk vond de Bondolino na een jaar niet meer zo fijn (maar ik heb dan ook een zwaargewicht :P) en de Manduca is langer te bruiken en fijner af te stellen!
pi_105569984
Maar er zijn meer opties hoor! Een Wompat, een Emei-baby (die heel goed af te stellen is en daardoor ook heel lang meegaat)....
pi_105570019
Nee dat is geen nadeel, een bondolino is super.
Alleen een manduca gaat denk ik net iets langer mee.
ik ben overgestapt van bondolino op manduca toen mijn kindje wat ouder was.
Vanwege de pasvorm en dergelijke. De manduca is ook makkelijk aanpassen.

De wompat is dan wel weer een stuk duurder.
pi_105570176
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ook met oog op mogelijke broertjes/zusjes van onze kleine meid...
pi_105571846
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
pi_105572101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:00 schreef mrien het volgende:
Emma :D
Welke rs heb je gekocht wup?
Hopp Lille O+
pi_105615194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 12:52 schreef WupWup het volgende:
Wil je per se rugdragen? Want misschien is een ringsling ook nog een optie. is ook nog eens vriendelijker voor de portemonnee.
Ik wil het liefste buik of rug dragen, ringsling heb ik ook wel overwogen maar vanwege lichamelijke klachten is het niet handig om a-symmetrisch te dragen.
pi_105621565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 11:53 schreef e-mama11 het volgende:
Ik denk dat ik dan toch voor de manduca ga...
Ik zei het toch! o|O
pi_105637264
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_105647663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hopp Lille O+
O+

Bitterend O+

Misschien dat ik mijn Manduca ga verkopen nu ik de wompat heb. Eens over denken
pi_105648796
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:52 schreef tessie het volgende:
Ik heb hier wat doekjes te koop staan :)
Mooi, die stendhal O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105769057
Ik ben ook begonnen met dragen. Gisteren een lap katoen (gekocht bij de ikea voor euro, en daarvan heb ik maar de helft gebruikt) op maat geknipt en omgezoomd om als draagdoek te gebruiken. Het is niet de bedoeling om deze echt lang te blijven gebruiken, maar ik wil graag eerst een tijdje kijken of zowel mijn meisje als ik het prettig vinden voordat ik veel geld uit ga geven aan een 'echte' draagdoek.

Vooralsnog vinden we het allebei fijn. Ik denk wel dat ik nog wat moet oefenen met knopen, want echt netjes zit het niet. Maar ik vind het best wel geslaagd voor een eerste poging:

En mevrouw had het ook erg naar haar zin zoals je kunt zien :

Kan iemand me trouwens vertellen of een 'echte' doek makkelijker strak te trekken is dan een gewone lap katoen? Het gaat allemaal erg stroef en de stof glijdt niet over mijn kleding heen. Vandaar dat de bovenkant bij Marieke d'r hoofdje een beetje losjes is.
pi_105769997
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
pi_105770073
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
pi_105770152
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:12 schreef simmu het volgende:
worden echte doeken dan van iets anders gemaakt dan 'gewoon' een lap stof?
:D :P

weving maakt idd wel degelijk uit, maar er worden ook (zomer)doeken gemaakt van zg overhemdstof hoor. een spiksplinternieuwe doek is evengoed meestal nogal stug.
wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
mama van 3 kids!
pi_105770192
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:10 schreef WupWup het volgende:
O+ O+
Een echte draagdoek is makkelijker te knopen dan een lap stof. Ook is een draagdoek op een manier geweven zodat hij enigszins meerekt en daardoor beter vormt om jou en je baby (dreumes, peuter, kleuter) heen. Een echte doek kun je ook kiezen in ontelbare kleuren, patronen, lengtes, wevingen, diktes en stoffen. Misschien is het wat voor je om eerst het één en ander te voelen, uit te proberen voor je er eentje aanschaft?
Voor dat voelen en uitproberen ga ik het draagdoeken op reis topic dan maar eens in de gaten houden.
pi_105770239
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:15 schreef Popples het volgende:

[..]

wat bedoel je met stug? leed het veel maar mijn Girasol vond ik echt niet stug. hij was al lekker soepel en knoopt perfect.
nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
pi_105770892
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, dat je toch echt flink moet sjorren en trekken. dat de stof wat ruw aanvoelt. tsja. tis een gevoelsding. met de ene doek heb je dat nu eenmaal meer dan met de andere. hence het draagdoeken op reis topic :)
ik snap je ;)

ik kan nog niet perfect knopen ben nu op de rug aan het proberen. maar heb een paar angsthazen hier(moeder en manlief) die vertrouwen me niet. :D heb alleen 1000 keer met de pop geoefend. :@ vorige week voor het eerst rug gedragen. O+ alle oudjes kijken door het raam toen ik voorbij kwam.

sb je hebt ook webshops die een inloopochtend hebben en daar kun je bijv. ook voelen en tips uitwisselen enz.
ik heb 1 doek en heb het geld ook niet voor nog meer maar ben heel blij met mijn Girasol. O+
mama van 3 kids!
pi_105773311
en smaken verschillen he! de een vindt een doek wel lekker en de ander niet. tis allemaal heel persoonlijk :Y

tussen kerst en oud & nieuw ga ik maar eens een afscheidsfoto maken met jut & jul. tis echt niet realistisch meer om ze tegelijk rond te sjouwen.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2011 @ 16:33:03 #51
141844 Macka66
pi_105775764
SummerBreeze, slingomama.nl in Diemen heeft inloopochtenden, en in Den Haag heb ik samen met Moeder- en kindcentrum Bij-1 een Draagkring op iedere 2e maandagochtend van de maand. En je zou bij Stephanie van samendragen.nl in Haarlem kunnen vragen of ze ook wel eens aan vrijblijvende inloopochtenden doet.
pi_105826999

omg O+
pi_105827890
Ja hij is echt SUPER! Maar weer zo'n mega dun ding en ik ben geen fan van Alpaca... -O-
pi_105828419
ik heb nog nooit alpaca gehad wat is er niet fijn aan?

en al die kortingen op adventdoeken :o zal ik herbstblauw dan toch maar kopen?
pi_105828564
Ik vond het heel fragiel aanvoelen... (ik heb die alpaca visjes gehad) en ik hou wel van dunne doeken, maar die met Alpaca zijn echt flinterdun...
pi_105828692
t klinkt zo wollig ;( O+ ik hou van dikke doeken.. op mijn paisleys na, die vind ik niet dik mar wel erg draagkrachtig
pi_105868651
ik koop m toch, die kleur is zo , zo O+
en ik kreeg net een mailtje of ik wilde betalen :P (vergeten dat ik gisteren dujs door had geklikt)

nou, vooruit dan maar :') is maar 130 eur ofzo
dankje kerstman :o
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 15:25:02 #58
141844 Macka66
pi_105868906
Doe je er wel een papiertje om voor je 'm onder de boom legt, Kleurdoos? Anders zie je 'm niet met dat dennengroen :P
pi_105870115
Ben heel benieuwd naar de kleur in het echt KD! De swatches zijn echt ruk van Didy :D

Deze in íets dikker katoen *; die zou ik helemaal yummy vinden!
pi_105870434
Ben ik weer met een vraag. Ik wil straks met Marieke in de doek naar buiten. Wat kan ik haar het best aantrekken behalve een romper, broekje, truitje en sokjes? Jasje lijkt me wel verstandig, maar aan haar beentjes en voetjes?
pi_105870744
Muts op, beenwarmers aan, slofjes eronder. Evt nog een dun vestje, afhankelijk van de interne kachel van je kind ;)
pi_105871056
Met die kachel zit het wel goed. Ik heb haar deze middag ook in de doek en ik heb net mijn trui uit moeten trekken omdat ze erg veel warmte afgeeft.
Beenwarmers heb ik niet voor haar, maar ik doe haar wel een maillot aan. Of is dat niet nodig omdat haar beentjes in de doek zitten?
pi_105871568
Maillot is wel lekker met dit weer, omdat je dan geen kier krijgt tussen broek en sokken
  woensdag 21 december 2011 @ 16:57:15 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105872520
Hier heeft Ollie zijn. Kleding aan en Dan een jasje een extra paar sokjes om zijn. Mutsje of capuchonnetje op en Dan doek en Ik krijg Mijn Oude vesten helemaal dicht bijwijze van die sluit ik tot aan zijn nekje :) is volgens mij warm genoeg :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105879008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:58 schreef Orea het volgende:
Ben heel benieuwd naar de kleur in het echt KD! De swatches zijn echt ruk van Didy :D

Deze in íets dikker katoen *; die zou ik helemaal yummy vinden!
Mja dikker zou ik m ook fantastisch vinden, maar aan de andere kant durf ik er niet op te wachten .. ik was verliefd op Eibe en dacht dat ze wel snel met nog zoiets zouden komen.. dikke nee dus.

en de swatch tjsa..als ik de naam mag geloven zit het wel goed ;)
pi_105879267
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:33 schreef Macka66 het volgende:
SummerBreeze, slingomama.nl in Diemen heeft inloopochtenden, en in Den Haag heb ik samen met Moeder- en kindcentrum Bij-1 een Draagkring op iedere 2e maandagochtend van de maand. En je zou bij Stephanie van samendragen.nl in Haarlem kunnen vragen of ze ook wel eens aan vrijblijvende inloopochtenden doet.
En hij zou jullie echt zo idioot goed staan met die roodkopjes O+
pi_105882354
Nou we zijn lekker met zijn drietjes boodschappen gaan doen, Marieke bij mij in de doek. Ik had haar gewoon hetzelfde gekleed als wanneer we met de MC naar buiten gaan. Op die momenten heeft ze een dekentje over zich heen en nu dan de doek en de warmte die ik uitstraal. En wat was het gaaf. Het viel me op dat veel mensen hier het niet gewend zijn dat je je kind op een andere manier vervoert dan in een MC of wandelwagen. Erg veel vragende blikken gehad. Maar ook een mooie opmerking van een ouder vrouwtje. Ze zei tegen me dat ze wilde dat dat vroeger haad gekund, je kindje lekker dicht bij je dragen met je handen vrij. Vond ik best wel mooi eigenlijk.

Volgende keer zelf trouwens een minder dikke trui aan, want ik zweette me een ongeluk.
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 21:36:43 #68
141844 Macka66
pi_105886141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

En hij zou jullie echt zo idioot goed staan met die roodkopjes O+
Daar hebben wij de Indio Ficus met linnen al voor, voor idioot goed staan bij roodkopjes :7
Zie je wel:
pi_105890426
deze is nog intenser groen O+
pi_105890633
Wauw macka, die staat jullie inderdaad prachtig!
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 22:46:28 #71
141844 Macka66
pi_105891887
Eerst zien dan geloven he, met die Didy swatches :D
De draagdagen van de dametjes zijn over, dus voor mij geen nieuwe groene doek. Ik wil alleen nog voor mn praktijk een Vatanai Ravenna, maar daar heb ik dan ook zelf de naam voor bedacht.
(En nee, Ficus gaat niet weg :P )
pi_105892545
Die staat jullie zo mooi Macka, en precies de goede kleur groen ook. O+
Ook al vind ik het heel verdrietig voor Macka, dat de draagdagen van de meisjes over zijn, ben ik stiekem ook blij, want daarom mag Millefiori Stone nu bij ons komen wonen! O+ *O*
Lieve Macka, wat bijzonder dat je aan me dacht, ik zal ons nieuwe kuiken er met zoveel plezier in ronddragen! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_105918035

Voor als een draagdoek je te duur is :7 :')
pi_105919129
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:06 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor als een draagdoek je te duur is :7 :')
_O- _O- _O-

macka wat een mooie foto O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:42 schreef SummerBreeze het volgende:
Nou we zijn lekker met zijn drietjes boodschappen gaan doen, Marieke bij mij in de doek. Ik had haar gewoon hetzelfde gekleed als wanneer we met de MC naar buiten gaan. Op die momenten heeft ze een dekentje over zich heen en nu dan de doek en de warmte die ik uitstraal. En wat was het gaaf. Het viel me op dat veel mensen hier het niet gewend zijn dat je je kind op een andere manier vervoert dan in een MC of wandelwagen. Erg veel vragende blikken gehad. Maar ook een mooie opmerking van een ouder vrouwtje. Ze zei tegen me dat ze wilde dat dat vroeger haad gekund, je kindje lekker dicht bij je dragen met je handen vrij. Vond ik best wel mooi eigenlijk.

Volgende keer zelf trouwens een minder dikke trui aan, want ik zweette me een ongeluk.
heel herkenbaar! ik woon achteraf en ook in de stad is het kijken tot ze bijna een ongeluk krijgen :D van de week zaten de ouderen te eten in de gemeenschapshuis en je zag ze kijken :D
mama van 3 kids!
pi_105920805
Okee, je moet van de kleur en het patroon houden, maar de meeste tweedehands doeken zijn duurder! http://www.dragenenzo.nl/(...)ek-kokadi-pink-mokka
pi_105920808
Pvoess _O- is dat de voorloper op dat sta-plankje wat tegenwoordig hip is? :P
pi_105920847
Wup, 't is een maat 4 hè? ;)
pi_105920944
hahahahah die foto!!!

Macka groen staan jullie echt super goed O+

ik draag nog niet buiten...merk wel aan mijn rug en nek spieren hoor, een kind van bijna 5 kilo's dragen :X dus eerst sterkere spieren dan naar buiten!
pi_105921161
Klopt, geeft toch niet? Kun je een beste ruck mee doen of een heupknoop en afhankelijk van je postuur nog veel meer.
pi_105921603
Whehe Pvoess _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:40 schreef Popples het volgende:
heel herkenbaar! ik woon achteraf en ook in de stad is het kijken tot ze bijna een ongeluk krijgen :D van de week zaten de ouderen te eten in de gemeenschapshuis en je zag ze kijken :D
Hier in ons kleine stadje zijn ze er wel aan gewend volgens mij, krijg alleen maar leuke blikken en opmerkingen (net nog een oud vrouwtje in de supermarkt, ik dacht dat ik in de weg stond want ze zei "Sorry, ik moet echt even..." maar dat werd gevolgd door "naar je kindje spieken" :D ). Maar laatst was ik op een kerstmarkt op een nogal kakkineuze plek (een landgoed waar iedereen van de nouveau riche was zeg maar) en ik werd echt aangekeken alsof 't een gigantische tumor was ipv een kind. _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105921849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:31 schreef WupWup het volgende:
Klopt, geeft toch niet? Kun je een beste ruck mee doen of een heupknoop en afhankelijk van je postuur nog veel meer.
Geeft ook niet, maar voor een 4-tje is het niet héél goedkoop :P
  † In Memoriam † donderdag 22 december 2011 @ 17:38:35 #82
141844 Macka66
pi_105923895
Ze heeft ook een 6je met mooie korting staan hier.
Prijsklasse komt overeen met het Didymos standaardassortiment, ook biokatoen en gemaakt in de EU. Als je een fijne zachte peuterdoek zoekt dan is dit 'm wel! Hier zit Maja er in op m'n rug:
pi_105927570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:38 schreef Macka66 het volgende:
Ze heeft ook een 6je met mooie korting staan hier.
Prijsklasse komt overeen met het Didymos standaardassortiment, ook biokatoen en gemaakt in de EU. Als je een fijne zachte peuterdoek zoekt dan is dit 'm wel! Hier zit Maja er in op m'n rug:
[ afbeelding ]
ik heb bij haar mijn girasol gekocht. kreeg de tip van NTS en kon hem ophalen de volgende dag.

quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:42 schreef innepin het volgende:

[..]

Hier in ons kleine stadje zijn ze er wel aan gewend volgens mij, krijg alleen maar leuke blikken en opmerkingen (net nog een oud vrouwtje in de supermarkt, ik dacht dat ik in de weg stond want ze zei "Sorry, ik moet echt even..." maar dat werd gevolgd door "naar je kindje spieken" :D ).
wat lief O+ ik krijg ook wel leuke opmerkingen hoor.
zo een moeder op het schoolplein heeft me er van overtuigd om er een te kopen. ze vertelde mij ook dat haar schoonzus(indo) voor haar er ook een had gemaakt en hoe ze haar kind had gedragen. zo leuk O+ ze komt ook telkens kijken. maar voor de rest was het kijken en vragen of hij er niet uitviel :D
mama van 3 kids!
pi_106050954
Kun je een Boba gewoon in de wasmachine wassen, op 30 graden bijvoorbeeld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106055018
Thanks Wup!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106253816
Ik had Sofie haar jasje gemaakt van doek hier al eens laten zien, maar hier heeft ze hem aan in de ringsling. Verrassend genoeg past ze het nog O+

*poef* nu is het weg
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:17:14 #88
348178 NotTheSame
pi_106430054
*Kick*

De eerste post in 2012 hiero!
Draakje voor het eerst in d'r Girasolletje O+ !
Vantevoren krijste ze alles bij elkaar, maar toen ze eenmaal lekker 'hing' gingen de oogjes dicht. En zo hangt ze al 2 uur aan m'n lijf O+ !

(let op, crappy phone picture)

pi_106430156
NTS, wat mooi! En lief!

Ik had het rond kerst, we waren op bezoek en Bartje wilde niet slapen.. In de doek geknoopt, en toen zakte hij langzamerhand weg... O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:25:30 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430227
NTS O+
Nou wil ik ooohoook!!

Het blijft een leuk jasje kaatje! :Y
en hoe Sofietje naar de camera kijkt :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:30:58 #91
348178 NotTheSame
pi_106430379
Asy, nog even wachten meis!

L'tiekje, wat schattig O+ !

Ik hoop echt dat Draakje zo blijft genieten van de draagdoek. Nou is ze sowieso geen moeilijke baby qua slapen (behalve vanmorgen dan }:| ), maar ik wil de draagdoek toch frequent gaan gebruiken, zeker als in april ons hobby-seizoen begint. Scheelt me weer een kinderwagen meesjouwen!
pi_106430552
NTS O+ mijn baby stopt met huilen als ze de draagdoek ziet!! echt ^O^
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:41:10 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106430629
Harry wordt nu nog blij van een doek en die is al een hele tijd niet meer in een doek gedragen.
Op wintersport wel nog even in de Bondolino. Vond ie hartstikke tof!
Even foto's opsnorren gaat...

Bij Panoramabrug (bijna weggewaaid)

Terugweg met sneeuw en windstoten (koud!!)

En toch nog een lief lachje produceren O+

[ Bericht 68% gewijzigd door Asyniur op 05-01-2012 10:49:05 ]
pi_106432573
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had Sofie haar jasje gemaakt van doek hier al eens laten zien, maar hier heeft ze hem aan in de ringsling. Verrassend genoeg past ze het nog O+

[ afbeelding ]
godkolere, ik werd ff misselijk van die snottebel :D
ik kan zo slecht tegen snot :D
pi_106435244
Ik zie hem gewoon nu pas. Hoe erg.... volgens mij is het niet eens een snottebel maar een vlek op de spiegel van de lift. Helpt dat iets?

Draakje O+
*poef* nu is het weg
pi_106435306
haha :D
pi_106440158
Mensen mensen! Keshet gaat Simon op reis doen en haar ringsling.
Ik ga m'n Ellevill Paisley Liberty op reis doen.
Nog animo voor mee te doen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106471809
Ik heb zelf al een Simon, anders had het mij wel weer leuk geleken...

Ik heb voor volgende week een draagconsult geregeld, eens kijken hoe wij aan het rugdragen kunnen gaan..
pi_106471844
Laivtiekje, ik doe een andere doek op reis. Een Paisley.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106646018
Vraagje...mijn ukkie is bijna 6 kilo's..ik draag in een zara en met een fwcc maar merk dat ik het pijnlijk vind..mijn nek en rug worden flink belast.
Ook komt de doek niet meer tot haar nek maar ergens tot haar schouders waardoor haar hoofd niet meer goed wordt ondersteund.
Wat doe ik verkeerd? of is ze gewoon te groot/zwaar voor dit knop? zijn er andere knopen die ik zou kunnen proberen met een frummel van 6 weken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')