abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:35:56 #1
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100483959
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7

[ Bericht 14% gewijzigd door Madame_Paon op 08-08-2011 22:41:41 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100488163
:W
vandaag een klotedag gehad, veel huilen en het besef dat ik toch echt een burn-out heb komt hard binnen, en dan de strijd die ik moet gaan leveren, maakt mij verdrietig! Ik zoek met iedereen ruzie en wil eigenlijk gewoon alleen zijn maar toch ook weer niet! Pffft wat een gezeik allemaal! Ik ga maar eens slapen , alweer!
S. 2014
J. 2016
pi_100488341
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W
vandaag een klotedag gehad, veel huilen en het besef dat ik toch echt een burn-out heb komt hard binnen, en dan de strijd die ik moet gaan leveren, maakt mij verdrietig! Ik zoek met iedereen ruzie en wil eigenlijk gewoon alleen zijn maar toch ook weer niet! Pffft wat een gezeik allemaal! Ik ga maar eens slapen , alweer!
hopelijk kom je tijdens je slaap goed tot rust, dat kan zeer veel helpen.
pi_100497103
Gewoonmezelf, ik wens je voor vandaag een wat betere dag :*

Hier wisselend, voel me onrustig. Gelukkig wel lekker geslapen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100497389
quote:
wat was je aan et crea bea-en??
Stukje van mijn rok verder genaaid en toen ben ik gaan tekenen en aquarellen :)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W
vandaag een klotedag gehad, veel huilen en het besef dat ik toch echt een burn-out heb komt hard binnen, en dan de strijd die ik moet gaan leveren, maakt mij verdrietig! Ik zoek met iedereen ruzie en wil eigenlijk gewoon alleen zijn maar toch ook weer niet! Pffft wat een gezeik allemaal! Ik ga maar eens slapen , alweer!
Hopelijk heb je lekker geslapen en heb je een betere dag vandaag!
pi_100500956
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W
vandaag een klotedag gehad, veel huilen en het besef dat ik toch echt een burn-out heb komt hard binnen, en dan de strijd die ik moet gaan leveren, maakt mij verdrietig! Ik zoek met iedereen ruzie en wil eigenlijk gewoon alleen zijn maar toch ook weer niet! Pffft wat een gezeik allemaal! Ik ga maar eens slapen , alweer!
Ik hoop dat je lekker hebt geslapen! En dat je voor jezelf een paar kleine dingetjes voor vandaag kan bedenken waar je misschien zelfs van kan genieten (zoals een lekker kopje thee in een van de spaarzame zonnestralen die langs komen).
Het is herkenbaar wat je hebt (ook al heb ik nu geen burn-out, aantal jaren geleden wel, dus ik begrijp je enigszins...) en niet makkelijk. Wees daarom lief voor jezelf!

* Nyota zegt dat ook maar weer eens tegen haarzelf (gek toch dat je sommige dingen altijd tegen een ander zegt en meent, maar als het op jezelf aankomt, ik dat allemaal helemaal overboord gooi...
pi_100500996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Spacekitten het volgende:

[..]

Stukje van mijn rok verder genaaid en toen ben ik gaan tekenen en aquarellen :)


Klinkt goed. Dat is dus iets waar je wel helemaal in op kan gaan? Leuk :)
pi_100502356
ja, gelukkig wel, heb heel lang niks meer gedaan met mijn creativiteit, stukje perfectionisme die ik nog niet kon loslaten (denk een navlaag van de druk op de kunstacademie), maar sinds ik van de psych maar weer gewoon moest gaan doen bevalt het me eigenlijk wel prima! Al moet ik nog steeds wel tegen mezelf blijven zeggen dat het niet erg is als het fout gaat
pi_100503599
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef Spacekitten het volgende:
ja, gelukkig wel, heb heel lang niks meer gedaan met mijn creativiteit, stukje perfectionisme die ik nog niet kon loslaten (denk een navlaag van de druk op de kunstacademie), maar sinds ik van de psych maar weer gewoon moest gaan doen bevalt het me eigenlijk wel prima! Al moet ik nog steeds wel tegen mezelf blijven zeggen dat het niet erg is als het fout gaat
Klinkt heel goed! Goed bezig! :Y En als het fout gaat maak je van die rok gewoon toch een leuk rokje ? ;)
Ik heb bedacht dat ik vanmiddag maar weer eens ga kokkerellen (onder grote dwang van mezelf, maar anders doe ik niks...) en heb net een 4DKL-lijst ingevuld voor de huisarts morgen...
pi_100504192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:52 schreef Spacekitten het volgende:
ja, gelukkig wel, heb heel lang niks meer gedaan met mijn creativiteit, stukje perfectionisme die ik nog niet kon loslaten (denk een navlaag van de druk op de kunstacademie), maar sinds ik van de psych maar weer gewoon moest gaan doen bevalt het me eigenlijk wel prima! Al moet ik nog steeds wel tegen mezelf blijven zeggen dat het niet erg is als het fout gaat
Ach,het niet perfectionistisch willen zijn is iets wat je je moet aanleren. Ik zelf heb er gigantische last van, zo kan ik een zin tig opnieuw schrijven omdat ik toch niet helemaal tevreden ben. Maar dat leer je jezelf aan en af...en ik moet zeggen dat het wel lastig maar wel positief.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:27 schreef Nyota het volgende:

[..]

Klinkt heel goed! Goed bezig! :Y En als het fout gaat maak je van die rok gewoon toch een leuk rokje ? ;)
Ik heb bedacht dat ik vanmiddag maar weer eens ga kokkerellen (onder grote dwang van mezelf, maar anders doe ik niks...) en heb net een 4DKL-lijst ingevuld voor de huisarts morgen...
en wat ga je maken?


Hier een dubbel dagje, in ieder geval met de DUO ben ik eindelijk klaar...de wijziging is doorgevoerd en het te ontvangen bedrag klopt *O* En dat vind ik toch wel wat, want nu heb ik 1 stresspuntje minder.
Nu morgen nog de laatste dingen met de vrouw van de zowe regelen.
En dan heb ik alleen nog mijn boeken+netbook nodig voor school en dan ben ik grotendeels klaar voor de start.
En dat is dus echt het lastigste, want mijn boekenlijst komt uit op ruim 500 euro }:| maar 2e hands kan ik dus wat besparen, en dat zorgt dus voor zeer veel gepieker. Want ik wil afwachten tot de lessen beginnen en dan aan de docenten vragen welk boek ik nodig heb voor het vak..maar ik kan niet goed tegen die onzekerheid.

Verder probeer ik nu een klein lijstje op te stellen met wat ik nodig kan hebben aan voorzieningen van school, want van de decaan moest ik dat even bedenken voor aankomend schooljaar. maar het probleem is dus dat ik niks kan bedenken behalve de al eerder besproken extra tentamentijd... |:(
Ik heb altijd normaal meegedraaid, en de school kan niet veel doen aan mijn innerlijke issue's zoals de stress die ik voor mezelf creer...enzo.
maar goed ik zo even aankleden en de fiets pakken :)
pi_100505004
nyota, ik kan voor anderen ook heel goed bedenken wat juist is, maar voor mezelf niet blijkbaar!

spacekitten wat fijn dat je weer creatief bezig kunt zijn, ik doe op dit moment niets met mijn creativiteit, komt vast wel weer!

cafpow wat fijn dat het met de DUO eindlijk geregeld is, en wat betreft de boeken, ken je niemand die je daarbij kunt helpen? ik heb het vast al gevraagd maar welke opleiding ga je doen?

hier een onrustige nacht gehad, veel draaien, piekeren en zweten, vanmorgen bezoek gehad van een vriend van mij en die deelde mij mee dat hij mij morgenavond komt halen en dat we dan koffie gaan drinken bij hem thuis, ik kan bellen dat ik niet wil maar hij komt toch, ergens wel goed! ook leent hij mij zijn wii zodat ik mij daarmee kan vermaken! hij en zijn vrouw (mijn beste vriendin) zijn echt goud waard! ze laten zich ook niet weg jagen door mijn paniekvoetbal om mensen af te stoten! nu weer even rust!
S. 2014
J. 2016
pi_100505301
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nyota, ik kan voor anderen ook heel goed bedenken wat juist is, maar voor mezelf niet blijkbaar!

spacekitten wat fijn dat je weer creatief bezig kunt zijn, ik doe op dit moment niets met mijn creativiteit, komt vast wel weer!

cafpow wat fijn dat het met de DUO eindlijk geregeld is, en wat betreft de boeken, ken je niemand die je daarbij kunt helpen? ik heb het vast al gevraagd maar welke opleiding ga je doen?

hier een onrustige nacht gehad, veel draaien, piekeren en zweten, vanmorgen bezoek gehad van een vriend van mij en die deelde mij mee dat hij mij morgenavond komt halen en dat we dan koffie gaan drinken bij hem thuis, ik kan bellen dat ik niet wil maar hij komt toch, ergens wel goed! ook leent hij mij zijn wii zodat ik mij daarmee kan vermaken! hij en zijn vrouw (mijn beste vriendin) zijn echt goud waard! ze laten zich ook niet weg jagen door mijn paniekvoetbal om mensen af te stoten! nu weer even rust!
met de boeken kan niemand mij helpen en ik wil eigenlijk zowieso afwachten tot het begin van de lessen, want het gebruik van de boeken varieerd per jaar. Dus nog even 3 a 4 weekjes afwachten..wat dus moeite kost.
En de opleiding is Bedrijfskundige Informatica...

Verder toch goed van die vriend van jou, soms heb je als pesoon van die soort duwtjes nodig, en het is alleen maar goed, want ze weten van je situatie af, dus als er iets gebeurd kunnen ze altijd even bijspringen.
Ik zou zeggen geniet ervan :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:29:53 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100517099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:13 schreef Nyota het volgende:

* Nyota zegt dat ook maar weer eens tegen haarzelf (gek toch dat je sommige dingen altijd tegen een ander zegt en meent, maar als het op jezelf aankomt, ik dat allemaal helemaal overboord gooi...
Haarzelf? In je profiel staat dat je een man bent. :o

Ik heb ook erg last van perfectionisme. Ik vond het altijd heel leuk om dingen te bakken (en dan niet uit zo'n pakje, maar echt from scratch) en ingewikkelde recepten te bereiden, maar dat doe ik ook al een hele tijd niet meer.
Ik kan echt zo boos worden als het niet wordt zoals ik het wil, dat ik er maar mee gestopt ben.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100521303
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:29 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Haarzelf? In je profiel staat dat je een man bent. :o

:X
Even een ombouw gedaan....
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:40:30 #15
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100521514
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:35 schreef Nyota het volgende:

[..]

:X
Even een ombouw gedaan....
:P

Ik heb net chocolade chip cookies op. Goed voor je humeur. :P
De laastste weken namelijk elke dag weer last van lichte paniekaanvallen ... w00t. -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100522970
Nou, ik zal me ook maar eens aanmelden bij dit topic.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een behoorlijke angststoornis gekregen.
Hulp gezocht bij de huisarts, met spoed doorverwezen naar de Geldere Roos.

Een maand later begonnen de wekelijkse gesprekken bij een psychotherapeut.
Al snel bleek dat dit niet genoeg was en kwam ik terecht in deeltijdtherapie.
2 - 3 dagen per week therapie voor een half jaar lang.

Ondertussen ook naar een psychiater voor de medicatie.
60 mg oxazepam, 15 mg zyprexa en 40 mg citalopram per dag.
Toch namen de angsten maar toe en toe tot het zover was dat ik het huis niet meer uit ging.

Dit heeft ongeveer een jaar geduurd.
Weinig sociaal contact, relatie naar de klote, geen werk meer, schulden opgebouwd, etc.

Toen was ik het zat, ik werd enorm depressief vanwege het isolement.
Alle pillen gepakt en weggeslikt, enige resultaat: bewegingsdrang.
Toen opgenomen in een kliniek.
Eenmaal daar weer tot rust gekomen en ik mocht weer naar huis.

Ik weet niet waarom, maar ik kreeg opeens een enorme motivatie om er vanaf te komen.
Ik had in therapie geleerd dat als je van je angst af wil komen, dat je het aan moet gaan.
En dat heb ik gedaan: Elke dag opnieuw ben ik van alles gaan doen waar ik bang voor was, een half jaar lang.
En toen was de angststoornis (grotendeels) verdwenen.

Ik heb nu nog wel last van bepaalde dingen, ik heb bijvoorbeeld nog geen werk, ik heb een schuld en op sociaal gebied kan het wel wat beter, maar ik werk eraan en het gaat zeker goed komen!
Inmiddels ook geen medicatie meer.

Ik getwijfeld of ik het hier zou plaatsen en besloten om het toch te doen.
Puur om aan te geven om hoe diep je er ook in zit, je komt er weer uit!!!
Ik dacht dat ik er nooit uit zou komen, maar het is me wel gelukt!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:15:36 #17
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100523021
Welke angststoornis had je dan?

Ik heb OCD, maar het maakt niet uit hoevaak ik me blootstel aan m'n angsten ... ze worden er niet minder van.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100523140
Ik had een gegeneraliseerde angststoornis en een paniek stoornis.
pi_100523660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:14 schreef Velp het volgende:
Nou, ik zal me ook maar eens aanmelden bij dit topic.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een behoorlijke angststoornis gekregen.
Hulp gezocht bij de huisarts, met spoed doorverwezen naar de Geldere Roos.

Een maand later begonnen de wekelijkse gesprekken bij een psychotherapeut.
Al snel bleek dat dit niet genoeg was en kwam ik terecht in deeltijdtherapie.
2 - 3 dagen per week therapie voor een half jaar lang.

Ondertussen ook naar een psychiater voor de medicatie.
60 mg oxazepam, 15 mg zyprexa en 40 mg citalopram per dag.
Toch namen de angsten maar toe en toe tot het zover was dat ik het huis niet meer uit ging.

Dit heeft ongeveer een jaar geduurd.
Weinig sociaal contact, relatie naar de klote, geen werk meer, schulden opgebouwd, etc.

Toen was ik het zat, ik werd enorm depressief vanwege het isolement.
Alle pillen gepakt en weggeslikt, enige resultaat: bewegingsdrang.
Toen opgenomen in een kliniek.
Eenmaal daar weer tot rust gekomen en ik mocht weer naar huis.

Ik weet niet waarom, maar ik kreeg opeens een enorme motivatie om er vanaf te komen.
Ik had in therapie geleerd dat als je van je angst af wil komen, dat je het aan moet gaan.
En dat heb ik gedaan: Elke dag opnieuw ben ik van alles gaan doen waar ik bang voor was, een half jaar lang.
En toen was de angststoornis (grotendeels) verdwenen.

Ik heb nu nog wel last van bepaalde dingen, ik heb bijvoorbeeld nog geen werk, ik heb een schuld en op sociaal gebied kan het wel wat beter, maar ik werk eraan en het gaat zeker goed komen!
Inmiddels ook geen medicatie meer.

Ik getwijfeld of ik het hier zou plaatsen en besloten om het toch te doen.
Puur om aan te geven om hoe diep je er ook in zit, je komt er weer uit!!!
Ik dacht dat ik er nooit uit zou komen, maar het is me wel gelukt!!
dit is ook fijn om te horen!!!

Maar toen je jezelf met je angsten ging confronteren had je toen nog hulp van psycholoog/psychiater ed? Of heb je het echt zelf gedaan?
pi_100524057
Ik had toen geen therapie meer, ook geen psycholoog of psychiater.
Eigenlijk moest ik de oefeningen doen tijdens mijn deeltijdtherapie, maar toen was ik nog echt TE angstig.

Inmiddels heb ik weer af en toe een gesprek, maar dit is meer om mijn oude leventje weer op te pakken: Werken, sociaal gebied, schulden, etc.
pi_100524378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:40 schreef Velp het volgende:
Ik had toen geen therapie meer, ook geen psycholoog of psychiater.
Eigenlijk moest ik de oefeningen doen tijdens mijn deeltijdtherapie, maar toen was ik nog echt TE angstig.

Inmiddels heb ik weer af en toe een gesprek, maar dit is meer om mijn oude leventje weer op te pakken: Werken, sociaal gebied, schulden, etc.
ik moet zeggen dat ik dat ik dat best knap zonder enige begeleiding.
Verder dat af en toe een gesprek is normaal vooral bij het afbouwen van de terapie.
pi_100524515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:48 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat ik dat ik dat best knap zonder enige begeleiding.
Verder dat af en toe een gesprek is normaal vooral bij het afbouwen van de terapie.
Ik ben eigenlijk nooit trots op mezelf, maar qua dit inderdaad wel.
Het heeft mijn zelfvertrouwen een enorme boost gegeven.
pi_100524585
Fijn om te lezen dat er inderdaad een einde aan zit Velp, stiekem weten we dat denk ik allemaal wel maar het lijkt soms nog zo verdomde ver weg! Knokken voor een beetje rust in mijn hoofd!

Ik hoor vandaag de hele dag mijn telefoon af gaan, maar hij gaat niet! 8)7 schijnt iets met overbelasting van de geest te maken te hebben!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:55:01 #24
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100524669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik hoor vandaag de hele dag mijn telefoon af gaan, maar hij gaat niet! 8)7 schijnt iets met overbelasting van de geest te maken te hebben!
Herkenbaar. :P
Of dat je steeds denkt dat iemand aanklopt/aanbelt, maar er is niemand.
En dan word je serieus gebeld, en denk je dat je het je inbeeldt. :P
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100524830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn om te lezen dat er inderdaad een einde aan zit Velp, stiekem weten we dat denk ik allemaal wel maar het lijkt soms nog zo verdomde ver weg! Knokken voor een beetje rust in mijn hoofd!

Ik hoor vandaag de hele dag mijn telefoon af gaan, maar hij gaat niet! 8)7 schijnt iets met overbelasting van de geest te maken te hebben!
Dank je!

Ik had dat ook in die periode, hoor de af en aan mijn sms toon, ik kijken, helemaal niks... wazig......!
pi_100525119
hier heb ik nu weer last van beetje stress, valt op zich wel mee...maar heeft te maken met het gesprek van morgen.
Hopelijk word dan de einddatum van mijn bijstand vastgesteld, en dan ben ik daar vanaf :)
pi_100525382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:55 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Herkenbaar. :P
Of dat je steeds denkt dat iemand aanklopt/aanbelt, maar er is niemand.
En dan word je serieus gebeld, en denk je dat je het je inbeeldt. :P
Inderdaad, belt mijn vriend bij vanmiddag ergens op, waarom ik niet reageer op zijn smsje? Dus ik het uitgelegd, zegt ie oke laat maar ik bel je wel gewoon:P Ik heb het alleen met smsjes, of dat ik denk dat ik geroepen wordt! Vaag

En cafpow: kun je daar zelf niet enige invloed op uitoefenen?
S. 2014
J. 2016
pi_100525839
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:03 schreef cafpow het volgende:
hier heb ik nu weer last van beetje stress, valt op zich wel mee...maar heeft te maken met het gesprek van morgen.
Hopelijk word dan de einddatum van mijn bijstand vastgesteld, en dan ben ik daar vanaf :)
Leg eens uit als je wilt?
Einddatum??
pi_100540930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Inderdaad, belt mijn vriend bij vanmiddag ergens op, waarom ik niet reageer op zijn smsje? Dus ik het uitgelegd, zegt ie oke laat maar ik bel je wel gewoon:P Ik heb het alleen met smsjes, of dat ik denk dat ik geroepen wordt! Vaag
Heb dat ook een tijd gehad, dacht iedere keer dat ik een smsje had gekregen, alsof ik bang was iets te missen

en Velp, super goed dat je zo van je angsten bent afgekomen! het geeft de mens zeker weer een beetje hoop om je verhaal te lezen!
pi_100542072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:18 schreef Velp het volgende:

[..]

Leg eens uit als je wilt?
Einddatum??
Nou ik zit momenteel thuis met een uitkering en omdat ik per 1 sept. weer naar school ga en studiefinanciering ga ontvangen moet ik zo op gesprek bij mijn klantmanager om zo vast te stellen tot wanneer ik uitkering krijg :) en dat is dan de einddatum van mijn bijstand ;)
pi_100543992
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:08 schreef Spacekitten het volgende:

[..]

Heb dat ook een tijd gehad, dacht iedere keer dat ik een smsje had gekregen, alsof ik bang was iets te missen

en Velp, super goed dat je zo van je angsten bent afgekomen! het geeft de mens zeker weer een beetje hoop om je verhaal te lezen!
Dank je :)
pi_100544008
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:03 schreef cafpow het volgende:

[..]

Nou ik zit momenteel thuis met een uitkering en omdat ik per 1 sept. weer naar school ga en studiefinanciering ga ontvangen moet ik zo op gesprek bij mijn klantmanager om zo vast te stellen tot wanneer ik uitkering krijg :) en dat is dan de einddatum van mijn bijstand ;)
Oke, en welke opleiding word het??
pi_100546685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:10 schreef Velp het volgende:

[..]

Oke, en welke opleiding word het??
Bedrijfskundige informatica :)
pi_100547511
Fantastisch. M'n manager wil van me af. Stik er in, net wat ik er nog bij nodig heb.
pi_100547570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Nyota het volgende:
Fantastisch. M'n manager wil van me af. Stik er in, net wat ik er nog bij nodig heb.
dat is balen. En wat is de reden dan?
pi_100547648
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:53 schreef cafpow het volgende:

[..]

dat is balen. En wat is de reden dan?
Ik functioneer niet en mijn herstel duurt te lang (heb recent terugval gehad). Probeer nu weer een beetje te gaan werken. Maar hij denkt dat het niet meer goed komt. Er moeten mensen uit en aangezien ik niet goed functioneer, sta ik op de lijst.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nyota op 10-08-2011 13:05:28 (rephrasing) ]
pi_100547955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:55 schreef Nyota het volgende:

[..]

ik functioneer niet. Nee, vind je het gek, ik probeer eerst maanden te herstellen van een ongeluk, na een aantal maanden blijkt dat er toch meer bij mij is losgekomen en meld ik me helemaal ziek. Probeer nu weer een beetje te gaan werken.
Maar hij heeft geloof ik liever dat ik niet kom. Hij heeft geen vertrouwen dat het weer goed komt en er moeten sowieso mensen ontslagen worden omdat het niet goed gaat.
Tja, maar volgens mij mag hij je niet zomaar ontslaan terwijl je ziek bent...
pi_100548109
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:03 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, maar volgens mij mag hij je niet zomaar ontslaan terwijl je ziek bent...
Ik weet het, maar al die stress er nu omheen werkt natuurlijk niet echt lekker mee. Ik had juist op steun gehoopt, maar volgens hem heb ik die soort van verspeeld (omdat het ipv beter nu slechter met me gaat).
Pff, maar nu bedenken wat ik allemaal moet gaan doen en hoe aanpakken enzo, daar ontploft m'n hoofd van. En dan maak ik me al weer zorgen hoe dit allemaal te gaan verpakken op m'n CV.. Pieker, pieker, pieker
pi_100556540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:07 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik weet het, maar al die stress er nu omheen werkt natuurlijk niet echt lekker mee. Ik had juist op steun gehoopt, maar volgens hem heb ik die soort van verspeeld (omdat het ipv beter nu slechter met me gaat).
Pff, maar nu bedenken wat ik allemaal moet gaan doen en hoe aanpakken enzo, daar ontploft m'n hoofd van. En dan maak ik me al weer zorgen hoe dit allemaal te gaan verpakken op m'n CV.. Pieker, pieker, pieker
HOOOOOO haal even adem mevrouw!! In en uit en in en uit! Allereerst heb ik de vraag of jij een vast contract hebt, en hoelang je in de ziektewet zit, Ten 2e, als hij je eruit schopt, neem die kans dan ook aan om er helemaal bovenop te komen, En ja kans klinkt klote in deze zin, maar als zij jou ontslaan, dan kun je altijd tijdelijk een uitkering aanvragen, en herstellen! En dat gat op je cv, tja dat is een lastige, waar ik in oktober waarschijnlijk ook voor kom te staan, Heb vertrouwen dat je weer aan het werk komt, en desnoods maak je ervan dat je op reis bent geweest! Het komt wel goed, Zorg eerst dat je zelf helemaal opknapt, want voor 50% beginnen bij een nieuwe baas zit er niet in! Sterkte!

Ik heb vannacht een paniekaanval gehad, en hij is nog steeds niet helemaal weg, Heeft allemaal met morgen te maken, Morgen moet ik weer naar de arbodienst en ik ben heel bang dat het een herhaling van vorige week wordt! Dat ik opnieuw niet serieus genomen wordt ofzo! Mijn moeder gaat gelukkig mee, dus ik ben niet helemaal alleen maar wat zal ik blij zijn als ik het weer gehad heb!
Wat betreft mijn werk, Ik wordt er waarschijnlijk ook uit geschopt als mijn contract afloopt, Nou ja so be it! Dan zou ik zelfs meer rust hebben omdat ik die enorme plichtsdrang niet heb! Maar goed dat is voor mij van latere zorg!
S. 2014
J. 2016
pi_100558916
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

HOOOOOO haal even adem mevrouw!! In en uit en in en uit! Allereerst heb ik de vraag of jij een vast contract hebt, en hoelang je in de ziektewet zit, Ten 2e, als hij je eruit schopt, neem die kans dan ook aan om er helemaal bovenop te komen, En ja kans klinkt klote in deze zin, maar als zij jou ontslaan, dan kun je altijd tijdelijk een uitkering aanvragen, en herstellen!
Ik heb een obt contract en sinds maart loop ik te sukkelen (werkte eerst 50%, ten 75% en daarna bijna volledig). Het ging beter, maar in juli zakte alles helemaal in elkaar en heb me volledig ziek gemeld. Na 3 weken op eigen initiatief weer begonnen met wat uurtjes.

quote:
Ik heb vannacht een paniekaanval gehad, en hij is nog steeds niet helemaal weg, Heeft allemaal met morgen te maken, Morgen moet ik weer naar de arbodienst en ik ben heel bang dat het een herhaling van vorige week wordt! Dat ik opnieuw niet serieus genomen wordt ofzo! Mijn moeder gaat gelukkig mee, dus ik ben niet helemaal alleen maar wat zal ik blij zijn als ik het weer gehad heb!
Wat betreft mijn werk, Ik wordt er waarschijnlijk ook uit geschopt als mijn contract afloopt, Nou ja so be it! Dan zou ik zelfs meer rust hebben omdat ik die enorme plichtsdrang niet heb! Maar goed dat is voor mij van latere zorg!
ik bewonder je. Succes morgen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Nyota op 10-08-2011 18:34:50 ]
pi_100558940
En grr dat quoten via m'n mobiel! :(
pi_100559621
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:34 schreef Nyota het volgende:

[..]

ik bewonder je. Succes morgen!
* gewoonmezelf87 aait nyota, komt wel goed! en bedankt!
S. 2014
J. 2016
pi_100559678
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]


Ik heb vannacht een paniekaanval gehad, en hij is nog steeds niet helemaal weg, Heeft allemaal met morgen te maken, Morgen moet ik weer naar de arbodienst en ik ben heel bang dat het een herhaling van vorige week wordt! Dat ik opnieuw niet serieus genomen wordt ofzo! Mijn moeder gaat gelukkig mee, dus ik ben niet helemaal alleen maar wat zal ik blij zijn als ik het weer gehad heb!
Wat betreft mijn werk, Ik wordt er waarschijnlijk ook uit geschopt als mijn contract afloopt, Nou ja so be it! Dan zou ik zelfs meer rust hebben omdat ik die enorme plichtsdrang niet heb! Maar goed dat is voor mij van latere zorg!
Succes ermee!!
pi_100559790
Nyota, dat is natuurlijk klote!
Ik heb hetzelfde gehad.
Aan de ene kant baalde ik en voelde ik me een enorme loser, aan de andere kant was ik opgelucht, want nu had tijd om aan mezelf te werken zonder de stress van het werken erbij.
Misschien is het maar beter, eerst aan jezelf denken en werken, daarna werk weer oppakken!

Desnoods in de tussentijd vrijwilligerswerk doen?
Heb je in ieder geval iets om op je CV te zetten.
pi_100560596
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:59 schreef Velp het volgende:
Nyota, dat is natuurlijk klote!
Ik heb hetzelfde gehad.
Aan de ene kant baalde ik en voelde ik me een enorme loser, aan de andere kant was ik opgelucht, want nu had tijd om aan mezelf te werken zonder de stress van het werken erbij.
Misschien is het maar beter, eerst aan jezelf denken en werken, daarna werk weer oppakken!

Desnoods in de tussentijd vrijwilligerswerk doen?
Heb je in ieder geval iets om op je CV te zetten.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Zit nu ongeveer 2 jaartjes thuis, zonder werk of school. En moet zeggen dat ik de eerste periode er super blij mee was. Want ik was amper staat het huis uit te gaan voor een wandeling laat staan werk of school.
En heb met alle rust eraan kunnen werken, en afgelopen jaar begon ik vanzelf te merken dat ik thuiszitten niet meer aankon, dus ben me meer met activiteiten buiten 's huis bezig gaan houden.
En nu ga ik weer terug naar school.

En ik ben maar blij dat ik de kans gekregen heb om bijna 2 jaar zonder kopzorgen aan mezelf te werken, met een laag inkomen, maar waar ik in ieder geval de vaste lasten mee kon betalen :)
pi_100560860
Tja, maar ik ben 'pas' 6 maanden bezig. Ik had op wat meer steun gehoopt, in plaats van dit harde spelletje...
pi_100561182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:31 schreef Nyota het volgende:
Tja, maar ik ben 'pas' 6 maanden bezig. Ik had op wat meer steun gehoopt, in plaats van dit harde spelletje...
ow, tja ik snap het als je pas 6maandjes bezig bent. Maar goed het bedrijfsleven is super hard en vooral bij langdurige ziekte is het zeer lastig om op steun te rekenen ;)
pi_100561744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:40 schreef cafpow het volgende:

[..]

ow, tja ik snap het als je pas 6maandjes bezig bent. Maar goed het bedrijfsleven is super hard en vooral bij langdurige ziekte is het zeer lastig om op steun te rekenen ;)
Ja, helaas :-( Lekker is dat, iets met een reintegratietraject dacht ik... Alsof ik er voor kies om me zo te voelen en te zijn.
Maar vooral dat ze me verwijten dat ik niet functioneer, terwijl dat door ziekte komt, maakt me boos (en eerst verdrietig, maar nu vooral boos :( )
pi_100569440
Oh nyota, dat is echt naar om te horen, maar ala het gebeurt zie het dan als een kans en niet aan falen!
Toen bij ons een half jaar geleden het over de reorganisatie begon hoopte ik dat ik eruit moest, had het zo gehad, zag het echt als een kans om eens goed uit te zoeken wat ik zou willen.
Het feit dat je er zo kort werkt maakt het natuurlijk veel erger, maar probeer positief te blijven en de tijd dan te nemen om weer helemaal beter te worden! Heel veel sterkte!

Gewoonmezelf, jij ook heel veel sterkte morgen!
pi_100570172
nyota dat je boos bent is heel begrijpelijk hoor!!

cafpow is het allemaal gelukt vandaag?
spacekitten bedankt hoe is het met jou?
S. 2014
J. 2016
pi_100570878
Af en aan, heb moment dat het goed gaat en momenten zoals nu, dat ik me ineens besef dat ik zelfs hier weinig nuttigs neer kan zetten. Sorry voor dit hoor, is gewoon iets wat me al zolang dwars zit, het weinig vrienden hebben en die ik heb kan ik niet toelaten, echt toelaten op een of andere manier, net of ik een muur om me heen heb....

Ik moet blij zijn dat ik nog gewoon kan werken, bij jullie is het echt serieus tenminste
pi_100571193
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nyota dat je boos bent is heel begrijpelijk hoor!!

cafpow is het allemaal gelukt vandaag?
spacekitten bedankt hoe is het met jou?
em..ja hoor..het is allemaal gelukt, heb de nodige bewijsstukken ingeleverd en deze maand is de laatste maand in de bijstand voor mij.
Nu alleen de officiele beindiging per brief afwachten :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:33:46 #53
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100571330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:26 schreef Spacekitten het volgende:
Af en aan, heb moment dat het goed gaat en momenten zoals nu, dat ik me ineens besef dat ik zelfs hier weinig nuttigs neer kan zetten. Sorry voor dit hoor, is gewoon iets wat me al zolang dwars zit, het weinig vrienden hebben en die ik heb kan ik niet toelaten, echt toelaten op een of andere manier, net of ik een muur om me heen heb....

Ik moet blij zijn dat ik nog gewoon kan werken, bij jullie is het echt serieus tenminste
Ik weet ook nog hoe het was om nog wel naar school te kunnen, en toen was het ook al geen pretje.
Dat jij nog wel kunt werken, betekent niet dat je geen reden hebt om ongelukkig te zijn en hier te posten. ;)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100571702
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:26 schreef Spacekitten het volgende:
Af en aan, heb moment dat het goed gaat en momenten zoals nu, dat ik me ineens besef dat ik zelfs hier weinig nuttigs neer kan zetten. Sorry voor dit hoor, is gewoon iets wat me al zolang dwars zit, het weinig vrienden hebben en die ik heb kan ik niet toelaten, echt toelaten op een of andere manier, net of ik een muur om me heen heb....

Ik moet blij zijn dat ik nog gewoon kan werken, bij jullie is het echt serieus tenminste
Tja, je hoeft helemaal niet per se blij te zijn dat je kunt werken, want ik zou ook wel kunnen hebben gewerkt de afgelopen 2 jaar, maar het zo een gigantische sleur zijn geweest en zou dan nu mischien nog niet eens in de buurt van waar ik nu "sta" kunnen zijn.

En ach..vrienden..wat zijn dat nou eigenlijk...ik heb zat bekenden..met wie ik soms even een praatje maak ofzo.
Maar echte vrienden heb ik er maar 1, en die zit duizenden km van mij vandaan. En toch is het de persoon die eigenlijk het belangerijkste is in mijn leven...en de enige persoon die alles van mijn situatie af weet... :)
En het is eigenlijk de enige persoon tegen wie ik durf te zeggen dat ik van hem hou..terwijl ik het ook voel :Y
pi_100573173
lieve spacekitten, jij bent niet minder belast omdat je nog kunt werken hoor, en ik ben niet veel erger omdat ik niet kan werken, ik heb veel te lang door gewerkt omdat ik het woord opgeven niet ken! en daar pluk ik nu de rotte vruchten van! en laten we ook niet vergeten dat we hier allemaal andere klachten hebben, maar paniek en angst kennen we allemaal, en dat is heftig genoeg,

ik heb vandaag veel nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn werk ook nog eens onbevredigend vind, ik heb lang volgehouden dat dat niet zo was want het was een kenmerk van burn-out en dat had ik niet! maar ik moet eerlijk zijn tegen mezelf, iedere dag hetzelfde doen is niet genoeg voor mij! maar goed ik wordt er waarschijnlijk toch uit geschopt dus daarna zien we wel, ik wil en moet mij gelukkiger en beter voelen want zo verkoop ik me nog niet voor vrijwilligerswerk!
verder heb ik vandaag een boek gekocht over omgaan met burn-out in de hoop een beetje inzicht te krijgen!

ik zie op tegen de nacht... vannacht een paniekaanval gehad en daardoor heel slecht geslapen, ben bang voor herhaling maar ik heb een slaappil ingenomem want de stress zit sowieso hoog vanwege de arbo!

dan nog 1 ding als afsluiting van mijn klaagpost, ik heb vamdaag dit nummer gevonden en ik vond hem wel mooi, jullie moeten wel zelf even tikken op youtube want ik zit mobiel, zoek maar eens op today my life begins van bruno mars! slaap lekker
S. 2014
J. 2016
pi_100573310
Thnx :) en ja jullie hebben gelijk, stom laag zelfbeeld ;)
pi_100574015
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

ik zie op tegen de nacht... vannacht een paniekaanval gehad en daardoor heel slecht geslapen, ben bang voor herhaling maar ik heb een slaappil ingenomem want de stress zit sowieso hoog vanwege de arbo!

Hier zeg je me iets. Mijn psycholoog heeft mij ooit gezegd het probleem van angst en paniekaanvallen, is oa. de angst voor de volgende aanval.
Als je kan stoppen daar aan te denken, of telkens te denken van "ik voel de aanval komen", ben je een heel eind.
Ze zei dat het beter is om opeens die aanval te krijgen, dan het van te voren te "weten of denken", omdat dat de aanval alleen nog heviger maakt..
maar ja zoals alles, makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Ps. die bruno mars heeft zowieso veel goede liedjes _O_
pi_100579146
ik ben bang voor SWj en tong80
pi_100586578
Goedemorgen, iedereen lekker geslapen?
pi_100586642
Hallo! Allereerst: ik werk niet pas 6 maanden bij dat bedrijf (maar al jaren) en sinds 6 maanden werk ik dus niet meer volledig. Moest ik even wat verduidelijken geloof ik.

Gisteren bij de ha geweest en ze stelde voor dat ik met een spv-er zou praten als die weer terug is van vakantie. Zij kan ne dan wellicht beter ergens specifiek naar doorverwijzen. Ik hoop het.

Verder niet heel goed geslapen. De zinnen "je functioneert niet" en " je draagt niets bij" blijven maar door m'n hoofd spoken. Straks juridisch advies inwinnen.

En jullie nacht?
pi_100587133
dankzij mijn slaaptablet heb ik half in coma gelegen, ook wel lekker hoor! om 10.30 naar de bedrijfsarts en ben best nerveus maar ook wel een beetje strijdlustig! ik kom me. wel melden als ik geweest ben!
S. 2014
J. 2016
pi_100589304
Hoe zit het bij jullie trouwens met behandeling en medicatie?
Neem aan dat de meesten hier wel bij een psycholoog/psychiater lopen?

Ikzelf heb dus eerst losse gesprekken gehad, daarna deeltijdbehandeling en toen nog een opname.
Qua medicatie heb ik vanalles gehad, maar ik vond er ook veel nadelen aan zitten.
Oxazepam heb ik lang en veel geslikt, gevolg: tijdje verslaafd geweest.
Zyprexa ook een tijdlang geslikt, gevolg: 12 kilo aangekomen in een half jaar.
Haldol :X werkt enorm goed, ware het niet dat ik er een enorme reeks bijwerkingen van kreeg.
Het enige wat me goed geholpen heeft is Citalopram, drukt de angst wat in en zorgt voor een wat betere stemming, geen bijwerkingen!
pi_100591514
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!

velp ik heb paroxetine en gesprekken, ik ga volgende week terug naar de HA want ik heb soms het idee dat de paroxetine de angst alleen maar erger maakt! en dan heb ik nog temezepam om te slapen en dat werkt goed en mag ik max 3x per week gebruiken
S. 2014
J. 2016
pi_100592669
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!
Ohw wat fijn! Hopelijk worden je paniekaanvallen nu ook even wat minder!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef Velp het volgende:
Hoe zit het bij jullie trouwens met behandeling en medicatie?
Neem aan dat de meesten hier wel bij een psycholoog/psychiater lopen?
Ik heb alleen gesprekken en zal ook echt niet aan medicijnen beginnen (slik al genoeg)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:02:21 #65
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100592670
Ik ben de hele dag moe, de hele vakantie al. Soms gaat het beter en dan ben ik erg druk en enthousiast, maar de volgende dag is het weer het omgekeerde, moe en zeer hoge stress (in hoofd).

Op vakantie met vrienden was het behoorlijk frustrerend, ik probeerde geen alcohol te drinken, heb een feest (waar iedereen natuurlijk de mooite verhalen over had de volgende dag) af gezegd, volgende ochtend, je raad het al, doodmoe en emoties gingen nog sneller, hele dag moe en chagrijnig/gefrustreerd, vooral omdat 'zij kunnen het wel en ik niet'.

Sommige mensen feesten zich suf en staan nog steeds met een glimlach terwijl ik alles opgeef en nog steeds kapot ben.

Heb dit nu de laatste 3 vakanties meegemaakt (2 festivals), en ga nu dit weekend niet mee naar een festival waar ik heel graag heen wil, maar moet nu ook dit hele evenement opzij zetten. Het is frustrerend, voelt alsof ik nooit meer op vakantie kan zo.

Heb citalopram 40 mg, ik denk/hoop dat als ik hiermee stop of een ander medicijn krijg de klachten stoppen. Maar ik kan natuurlijk geen wonderen verwachten.

Het frustrerendste is het idee 'zij kunnen het wel, ik niet'.
Ik haat het als mijn vrienden thuis komen van dit weekend en met de mooiste verhalen terug komen van het festival wat ik gemist heb, ergens gun ik het ze niet :@. Het gaat elke keer weer mis, tegenwoordig ben ik 'numb' ervoor en baal ik niet eens meer, ik prop alles weg omdat ik anders ernstig ga piekeren en balen.

Ook een puntje, als het goed gaat (vaak SUPERvrolijk en enthousiast, energiek enz) dan lijk ik te vergeten dat ik me 80% van de tijd moe/depri voel en ben ik er niet meer mee bezig. Ik wil er niet over praten en over denken en het is net of het altijd goed gaat...

Probeer overal het positieve van in te zien, maar als ik daarvoor zo weinig terugkrijg barst de bom (zoals gister). Meditatie heeft minimale output de laatste tijd, wordt alleen maar meer moe.

Nu zit ik voornamelijk thuis, slaap wel 12 uur per nacht (ik weet het: daar wordt je ook moeier van). Probeer wel dingen te doen, ben bezig met 500 platen taxeren voor verkoop (heeft wel een meditatieve werking stiekem).

Hier ff mijn gezeik, weet niet of mijn klachten hier terecht kunnen, maar hier krijg je iig geen gebash als bij normale R&P topics :P
:')
pi_100593952
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef Velp het volgende:
Hoe zit het bij jullie trouwens met behandeling en medicatie?
Neem aan dat de meesten hier wel bij een psycholoog/psychiater lopen?

Ikzelf heb dus eerst losse gesprekken gehad, daarna deeltijdbehandeling en toen nog een opname.
Qua medicatie heb ik vanalles gehad, maar ik vond er ook veel nadelen aan zitten.
Oxazepam heb ik lang en veel geslikt, gevolg: tijdje verslaafd geweest.
Zyprexa ook een tijdlang geslikt, gevolg: 12 kilo aangekomen in een half jaar.
Haldol :X werkt enorm goed, ware het niet dat ik er een enorme reeks bijwerkingen van kreeg.
Het enige wat me goed geholpen heeft is Citalopram, drukt de angst wat in en zorgt voor een wat betere stemming, geen bijwerkingen!
hmmm...Over behandeling en medicatie. Em..ik ga nu dus al bijna 2 jaar op gesprek bij een psycholoog in totaal de 3e keer. In het begin had ik van de huisarts medicatie gekregen om de angst te minderen, het hielp me heel goed bij het slapen, en schakelde als het ware de link tussen gedachten en emoties uit.
Ik had dezelfde gedachten als altijd maar ik voelde de emoties niet erdoor. Maar ik kreeg er behoorlijke koppijn van en nam ze ook alleen in als het echt nodig was.
Daarna in behandeling gegaan in het begin 1x per week een gesprek en nu om de week.
De psycholoog heeft voor bepaalde zaken medicatie voorgesteld, alleen ik weiger eigenlijk medicatie te gebruiken..vooral omdat ik maar thuiszat en niet hoefde te funccioneren..
nu dat ik weer naar school ga word het even afwachten.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!

velp ik heb paroxetine en gesprekken, ik ga volgende week terug naar de HA want ik heb soms het idee dat de paroxetine de angst alleen maar erger maakt! en dan heb ik nog temezepam om te slapen en dat werkt goed en mag ik max 3x per week gebruiken
Kijk, dit is goed nieuws ^O^ Nu hoef je je minder zorgen te maken over het hele werkgebeuren :)
pi_100594131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben de hele dag moe, de hele vakantie al. Soms gaat het beter en dan ben ik erg druk en enthousiast, maar de volgende dag is het weer het omgekeerde, moe en zeer hoge stress (in hoofd).

Op vakantie met vrienden was het behoorlijk frustrerend, ik probeerde geen alcohol te drinken, heb een feest (waar iedereen natuurlijk de mooite verhalen over had de volgende dag) af gezegd, volgende ochtend, je raad het al, doodmoe en emoties gingen nog sneller, hele dag moe en chagrijnig/gefrustreerd, vooral omdat 'zij kunnen het wel en ik niet'.

Sommige mensen feesten zich suf en staan nog steeds met een glimlach terwijl ik alles opgeef en nog steeds kapot ben.

Heb dit nu de laatste 3 vakanties meegemaakt (2 festivals), en ga nu dit weekend niet mee naar een festival waar ik heel graag heen wil, maar moet nu ook dit hele evenement opzij zetten. Het is frustrerend, voelt alsof ik nooit meer op vakantie kan zo.

Heb citalopram 40 mg, ik denk/hoop dat als ik hiermee stop of een ander medicijn krijg de klachten stoppen. Maar ik kan natuurlijk geen wonderen verwachten.

Het frustrerendste is het idee 'zij kunnen het wel, ik niet'.
Ik haat het als mijn vrienden thuis komen van dit weekend en met de mooiste verhalen terug komen van het festival wat ik gemist heb, ergens gun ik het ze niet :@. Het gaat elke keer weer mis, tegenwoordig ben ik 'numb' ervoor en baal ik niet eens meer, ik prop alles weg omdat ik anders ernstig ga piekeren en balen.

Ook een puntje, als het goed gaat (vaak SUPERvrolijk en enthousiast, energiek enz) dan lijk ik te vergeten dat ik me 80% van de tijd moe/depri voel en ben ik er niet meer mee bezig. Ik wil er niet over praten en over denken en het is net of het altijd goed gaat...

Probeer overal het positieve van in te zien, maar als ik daarvoor zo weinig terugkrijg barst de bom (zoals gister). Meditatie heeft minimale output de laatste tijd, wordt alleen maar meer moe.

Nu zit ik voornamelijk thuis, slaap wel 12 uur per nacht (ik weet het: daar wordt je ook moeier van). Probeer wel dingen te doen, ben bezig met 500 platen taxeren voor verkoop (heeft wel een meditatieve werking stiekem).

Hier ff mijn gezeik, weet niet of mijn klachten hier terecht kunnen, maar hier krijg je iig geen gebash als bij normale R&P topics :P
Hmmm...ik heb net dit hele stuk gelezen. En wat een feest van herkenning. Ik herken me echt bijna voor de volledige 100%.
Ook dat stuk dat je het ze eigenlijk niet gunt, maar dat komt vooral door jaloezie denk ik.
Verder weet ik momenteel niet goed wat te zeggen :)
pi_100597196
Net even een terugvalletje gehad.

Ik was in de stad om een trui te zoeken en opeens een paniekaanval.
Geen idee waar die vandaan is gekomen.

Verder nog veel teveel vrij tijd aangezien ik nog geen werk heb gevonden.
Dagstructuur blijft een moeilijke!

Hoe vullen jullie de dagen?
pi_100600921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:39 schreef Velp het volgende:
Net even een terugvalletje gehad.

Ik was in de stad om een trui te zoeken en opeens een paniekaanval.
Geen idee waar die vandaan is gekomen.

Verder nog veel teveel vrij tijd aangezien ik nog geen werk heb gevonden.
Dagstructuur blijft een moeilijke!

Hoe vullen jullie de dagen?
Dat van teveel vrije tijd herken ik.
Ik vul mijn dag met internet, series, stad ingaan, fietsen enz.
En maak gebruik van de kans om gewoon lekker uit te slapen, gemiddeld van 1am tot 11 am... En doe vooral alles rustig :)
pi_100602277
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:54 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat van teveel vrije tijd herken ik.
Ik vul mijn dag met internet, series, stad ingaan, fietsen enz.
En maak gebruik van de kans om gewoon lekker uit te slapen, gemiddeld van 1am tot 11 am... En doe vooral alles rustig :)
Precies hetzelfde als mij dus.
Zit al een aardig tijdje thuis, maar wennen, neeh...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:46:11 #71
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100605991
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
*verhaal*
Herkenbaar.

Ik slik nu alleen nog maar 60 mg fluoxetine, want de antipsychotica had waardeloze bijwerkingen en heeft totaal niet geholpen.
Van risperdal ben ik meer dan 20 kilo aangekomen en van seroquel kreeg ik weer andere, vervelende bijwerkingen. Zonder dat het mijn klachten verminderde dus.
En ik heb nog voor het geval dat oxazepam, maar dat probeer ik hoogstens een paar keer per jaar te slikken, vanwege het risico op verslaving.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100609923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef Velp het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als mij dus.
Zit al een aardig tijdje thuis, maar wennen, neeh...
Voel je je al wat beter na die paniekaanval eerder vandaag?
pi_100610286
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!

velp ik heb paroxetine en gesprekken, ik ga volgende week terug naar de HA want ik heb soms het idee dat de paroxetine de angst alleen maar erger maakt! en dan heb ik nog temezepam om te slapen en dat werkt goed en mag ik max 3x per week gebruiken
Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..
Ook vroeg hij zich af waarom ik nu eerst met spv'er ga praten en dat de huisarts me niet heeft doorverwezen naar een psychiater als ik depressieve trekjes heb.. Krijg je dat weer. Ik volg gewoon even mijn huisarts. Daarna mijn ba. En bij m'n werkgever geef ik aan wat de ba zegt.

Blijft een vervelende situatie. Ik merk ook opeens dat ik enorme hoofdpijn heb, terwijl ik dat eerst helemaal niet had. Wat het wel allemaal niet doet met je lichaam ook...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:43:25 #74
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100610349
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:41 schreef Nyota het volgende:

[..]

Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..
Ook vroeg hij zich af waarom ik nu eerst met spv'er ga praten en dat de huisarts me niet heeft doorverwezen naar een psychiater als ik depressieve trekjes heb.. Krijg je dat weer. Ik volg gewoon even mijn huisarts. Daarna mijn ba. En bij m'n werkgever geef ik aan wat de ba zegt.

Blijft een vervelende situatie. Ik merk ook opeens dat ik enorme hoofdpijn heb, terwijl ik dat eerst helemaal niet had. Wat het wel allemaal niet doet met je lichaam ook...
Ba? Waar staat dat voor?

En ik weet nu ook waarom ik de laatste weken vaak een beetje paniekerig was. Ik was namelijk ziek aan het worden.
Zo zie je maar weer dat lichaam en geest elkaar beïnvloeden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:45:34 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100610440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:39 schreef Velp het volgende:

Hoe vullen jullie de dagen?
Ik ben er helemaal doorheen en doe niet zo veel, zat net bij vriend thuis beetje gitaar te spelen en onzin uit te halen maar ik word er niet beter op.

Regelmaat/minder drinken etc. helpt altijd maar een klein beetje. Bovendien heb ik het minder leuk als ik niet af en toe uit ga enz.

Word er ook moe van als mensen standaard dingen zeggen: "teveel slaap is ook niet goed". Ja ik heb al zo lang een normaal ritme aan gehouden en het verschilt niet gek veel van wel meer slapen.

Dit bij elkaar genomen hoop ik dat ik snel nieuwe medicijnen krijg (ik hoop maar dat het daar aan ligt, zou prachtig zijn _O_) maar wachten op maandag (dan kan ik naar psysch) duurt nu zo lang. Af en toe krijg ik een uitbarsting als boosheid/huilbui en dan is het voor een paar uur weer wat rustiger.

Ik denk dat het ook iets te maken heeft met dat ik altijd eeuwige optimist probeer te zijn. Ben altijd veel bezig met meditatie/mindfullness, non-dualisme enzovoort. Gedachtes komen tijdnes een instorting dan ineens harder aan, denk ik, aangezien ik dan even de hoop verlies en meditatie enz. geen enkele functie meer hebben. ;(

maar op dit soort momenten lijkt niks te werken en zit ik maar een beetje te fokken/films te kijken en te balen dat andere mensen in staat zijn om een heel festival te knallen, iets waar ik gek op ben.

Heb het er met weinig mensen over en als het dan toeslaat denken mensen al snel dat ik lui ben/ me aanstel enzovoort omdat ze niet weten wat er speelt.

Sorry voor de lange lappen btw _O-
:')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:48:02 #76
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100610539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:37 schreef cafpow het volgende:


En ik heb nog voor het geval dat oxazepam, maar dat probeer ik hoogstens een paar keer per jaar te slikken, vanwege het risico op verslaving.
Ik heb ook wat oxazepam waarvan ik er misschien 5-10 per jaar gebruik, in noodgevallen. Maar met mijn huidige klachten heb ik er niks aan, ik word er alleen nog moeier van.
:')
pi_100611143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:43 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ba? Waar staat dat voor?

En ik weet nu ook waarom ik de laatste weken vaak een beetje paniekerig was. Ik was namelijk ziek aan het worden.
Zo zie je maar weer dat lichaam en geest elkaar beïnvloeden.
BA=bedrijfsarts.. En een griepje te pakken? Niet fijn, maar wel fijn te weten waar het vandaan kwam toch?
pi_100611227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:32 schreef Nyota het volgende:

[..]

Voel je je al wat beter na die paniekaanval eerder vandaag?
Gaat wel weer redelijk :)
Beetje series kijken, internetten, nog even het winkelcentrum in geweest.
pi_100611277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:41 schreef Nyota het volgende:

[..]

Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..
Ook vroeg hij zich af waarom ik nu eerst met spv'er ga praten en dat de huisarts me niet heeft doorverwezen naar een psychiater als ik depressieve trekjes heb.. Krijg je dat weer. Ik volg gewoon even mijn huisarts. Daarna mijn ba. En bij m'n werkgever geef ik aan wat de ba zegt.

Blijft een vervelende situatie. Ik merk ook opeens dat ik enorme hoofdpijn heb, terwijl ik dat eerst helemaal niet had. Wat het wel allemaal niet doet met je lichaam ook...
BA's zijn idd k*t!
Die willen je zo snel mogelijk weer aan het werk zien.
Neem de tijd voor je herstel, werken kan altijd nog!!!!
pi_100611405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dit bij elkaar genomen hoop ik dat ik snel nieuwe medicijnen krijg (ik hoop maar dat het daar aan ligt, zou prachtig zijn _O_) maar wachten op maandag (dan kan ik naar psysch) duurt nu zo lang. Af en toe krijg ik een uitbarsting als boosheid/huilbui en dan is het voor een paar uur weer wat rustiger.

Ik ben benieuwd wat je psych gaat zeggen.
Vertrouw niet al teveel op meds he, ze zijn ter ondersteuning.
pi_100611606
balen nyota!! ik ben er inmiddels wel achter dat je het echt moet treffen met de ba! nu heb ik een lieve man die aan mijn welstand denkt en realiseert dat ik nog een heel leven voor mij heb! wat hij uiteindelijk met de psych gaat bespreken weet ik niet, ik heb op zich geen geheimen maar ergens hoop ik wel haar eerder te spreken dan hij, maar volgens mij begint ze maandag pas weer en dan heb ik om 10.30 een afspraak! eindelijk!!

verder heb ik vandaag een schrift gekocht om dingen en gevoelens op te kunnen schrijven, vorige week 7 blaadjes volgeschreven en vandaag weer 5! lucht wel op en geeft ook tijdelijk ruimte in mijn hoofd!

hoe is jullie dag geweest?
S. 2014
J. 2016
pi_100611751
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
balen nyota!! ik ben er inmiddels wel achter dat je het echt moet treffen met de ba! nu heb ik een lieve man die aan mijn welstand denkt en realiseert dat ik nog een heel leven voor mij heb! wat hij uiteindelijk met de psych gaat bespreken weet ik niet, ik heb op zich geen geheimen maar ergens hoop ik wel haar eerder te spreken dan hij, maar volgens mij begint ze maandag pas weer en dan heb ik om 10.30 een afspraak! eindelijk!!

verder heb ik vandaag een schrift gekocht om dingen en gevoelens op te kunnen schrijven, vorige week 7 blaadjes volgeschreven en vandaag weer 5! lucht wel op en geeft ook tijdelijk ruimte in mijn hoofd!

hoe is jullie dag geweest?
Goed bezig :Y
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:23:23 #83
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100611922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:09 schreef Velp het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je psych gaat zeggen.
Vertrouw niet al teveel op meds he, ze zijn ter ondersteuning.
Ik denk (hoop) dat mijn medicatie op het moment de oorzaak van het probleem is.
:')
pi_100612071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik denk (hoop) dat mijn medicatie op het moment de oorzaak van het probleem is.
Voel je je beroerder dan? Sinds je die citalopram inneemt?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:39:48 #85
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100612621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:27 schreef Velp het volgende:

[..]

Voel je je beroerder dan? Sinds je die citalopram inneemt?
Ik heb hem al 1.5 jaar, maar ben verhoogd 3 maanden terug ongeveer. Ik had geen bijwerkingen de eerste 2 weken, maar ik weet ook niet precies of het nou werkte en hoe (zat bij riagg, kreeg elke keer weer een nieuwe stagier..).

Merk wel sinds ik verhoogd heb dat ik vaak gevoelloos ben, niet angstig en niet blij, iets vaags er tussenin. Heb het nu ook een beetje, in combinatie met zware vermoeidheid en frustraties rondom falen van zomervakantie. Heb extreme ups & downs. In ieder geval doet de citalopram niet wat het hoort te doen op het moment.
:')
pi_100630840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:06 schreef Velp het volgende:

[..]

BA's zijn idd k*t!
Die willen je zo snel mogelijk weer aan het werk zien.
Neem de tijd voor je herstel, werken kan altijd nog!!!!
Nou, dat valt opzich mee bij die van mij. Maar ik kan gewoon niet een normaal gesprek met hem voeren. Ik voel niet echt dat hij zich voor mij of wie dan ook wil inzetten.
pi_100631718
Vervelend nyota, die mensen zouden er juist moeten zijn om je te helpen!

Ik mag gelukkig zo naar de psych, ben er naar 4 weken echt wel weer aan toe, alleen een beetje angstig omdat we nu echt met de emdr gaan starten en ik liever mijn gevoelens nog even weggedrukt hou
pi_100631927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Spacekitten het volgende:
Vervelend nyota, die mensen zouden er juist moeten zijn om je te helpen!

Ik mag gelukkig zo naar de psych, ben er naar 4 weken echt wel weer aan toe, alleen een beetje angstig omdat we nu echt met de emdr gaan starten en ik liever mijn gevoelens nog even weggedrukt hou
Wat is emdr?
pi_100632115
Kom ik ook dan maar.

In mijn vroegere jeugd door mishandeling PTSS ontwikkeld, en sinds 2,5 jaar depressief. Met die PTSS mag ik leren dealen, maar hoop de depressie vaarwel te kunnen zeggen.
Slik ook medicijnen die me helpen om wat relaxter te worden, want als ik die niet slik weet ik zeker dat mijn stemming met de minuut verandert.
Ik slik Setraline 150 mg p/d en voor de nacht Seroquel 25 mg.
pi_100632202
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:24 schreef Velp het volgende:

[..]

Wat is emdr?
Zwaar kut. Nee, ff serieus. EMDR is een therapie waarbij je nare herinneringen op moet halen. Men werkt vaak met 'tikjes' of 'vinger volgen' om de concentratie te verhogen.
Je gaat dus zo'n herinnering ophalen en moet van 0 tot 10 een cijfer geven qua angst. Vaak begint men bij de 10, en moet je ernaar blijven kijken tot het wat minder eng wordt. Dat kan je oa doen door naar een 'veilige plek' te gaan en je te concentreren op die tikjes of de vinger.
EMDR is behoorlijk zwaar en na de sessie ben je helemaal gebroken. Verrot is nog wel dat je herinnering (in de meeste gevallen) nog 3 dagen actief blijft en de persoon erg onrustig is/blijft.
Heb het zelf gedaan maar 't ging alleen maar bergafwaarts, dus we zijn ermee gestopt. Dit is globaal wat ik er nog van weet.
pi_100632238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:39 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Zwaar kut. Nee, ff serieus. EMDR is een therapie waarbij je nare herinneringen op moet halen. Men werkt vaak met 'tikjes' of 'vinger volgen' om de concentratie te verhogen.
Je gaat dus zo'n herinnering ophalen en moet van 0 tot 10 een cijfer geven qua angst. Vaak begint men bij de 10, en moet je ernaar blijven kijken tot het wat minder eng wordt. Dat kan je oa doen door naar een 'veilige plek' te gaan en je te concentreren op die tikjes of de vinger.
EMDR is behoorlijk zwaar en na de sessie ben je helemaal gebroken. Verrot is nog wel dat je herinnering (in de meeste gevallen) nog 3 dagen actief blijft en de persoon erg onrustig is/blijft.
Heb het zelf gedaan maar 't ging alleen maar bergafwaarts, dus we zijn ermee gestopt. Dit is globaal wat ik er nog van weet.
Klikt erg verrot idd...

Welkom in dit topic.

Spacekitten: Sterkte!
pi_100634987
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:34 schreef sweetdancegirl het volgende:
Kom ik ook dan maar.

In mijn vroegere jeugd door mishandeling PTSS ontwikkeld, en sinds 2,5 jaar depressief. Met die PTSS mag ik leren dealen, maar hoop de depressie vaarwel te kunnen zeggen.
Slik ook medicijnen die me helpen om wat relaxter te worden, want als ik die niet slik weet ik zeker dat mijn stemming met de minuut verandert.
Ik slik Setraline 150 mg p/d en voor de nacht Seroquel 25 mg.
hmm..je verhaal klinkt behoorlijk klote.
Maar voor zover ik is PTSS wel te "genezen" ik ken een paar personen die er zelf vanaf zijn gekomen.
Natuurlijk hangt het af van de gebeurtenis, de persoon enz.

iig veel sterkte ermee!.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:17:57 #93
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100636124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:39 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Zwaar kut. Nee, ff serieus. EMDR is een therapie waarbij je nare herinneringen op moet halen. Men werkt vaak met 'tikjes' of 'vinger volgen' om de concentratie te verhogen.
Je gaat dus zo'n herinnering ophalen en moet van 0 tot 10 een cijfer geven qua angst. Vaak begint men bij de 10, en moet je ernaar blijven kijken tot het wat minder eng wordt. Dat kan je oa doen door naar een 'veilige plek' te gaan en je te concentreren op die tikjes of de vinger.
EMDR is behoorlijk zwaar en na de sessie ben je helemaal gebroken. Verrot is nog wel dat je herinnering (in de meeste gevallen) nog 3 dagen actief blijft en de persoon erg onrustig is/blijft.
Heb het zelf gedaan maar 't ging alleen maar bergafwaarts, dus we zijn ermee gestopt. Dit is globaal wat ik er nog van weet.
Volgens mij is nare herinneringen ophalen nooit heel erg succesvol geweest bij herstel.
:')
pi_100637308
sweetdancegirl welkom :)

spacekitten hoe is het gegaan?

hier tot nu een redelijke dag, ik heb mezelf vanmorgen gedwongen naar buiten te gaan en daar was ik wel trots op! mezelf maar een nieuw spel op de wii cadeau gedaan! nu wel heel moe dus kruip even op de bank!
S. 2014
J. 2016
pi_100638504
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
sweetdancegirl welkom :)

spacekitten hoe is het gegaan?

hier tot nu een redelijke dag, ik heb mezelf vanmorgen gedwongen naar buiten te gaan en daar was ik wel trots op! mezelf maar een nieuw spel op de wii cadeau gedaan! nu wel heel moe dus kruip even op de bank!
goed dat je jezelf toch de straat op hebt geduwd.

Hier een beetje een raar dagje...verveel me dood, en sta te wachten tot na 2 uur, want dan ga ik wat dingen regelen buiten, maar ik moet bij iemand post controleren en post komt meestal rond 3 uur..dus wil ik niet te vroeg de deur uitgaan.

Verder ben ik een beetje obsessief bezig puur uit verveling...want ik wil voor school een klein en goedkoop netbookje kopen, dus ik loop iedere pagina af te struinen op internet.
Dusdanig dat ik gewoon obsessief bezig ben. En ik heb de boeken voor de opleiding ipv. voor 500¤ (14 boeken) er 8 gevonden met kosten van 200¤.. *O* *O* alleen ik wil zowieso nog niks bestellen.

want ik moet iets doen, de hele tijd..en vandaag loop ik ook nog met een zwaar hoofd rond, want de afgelopen paar dagen heb ik echt moeite met inslapen en doorslapen... :O dus loop ik ook nog eens moe rond.

En dat is alles behalve gunstig voor mijn stemming..maar goed volgende week kan ik naar de psycholoog en daarna beetje per beetje heb ik meer activiteiten staan ivm. school :)
pi_100638566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

goed dat je jezelf toch de straat op hebt geduwd.

Hier een beetje een raar dagje...verveel me dood, en sta te wachten tot na 2 uur, want dan ga ik wat dingen regelen buiten, maar ik moet bij iemand post controleren en post komt meestal rond 3 uur..dus wil ik niet te vroeg de deur uitgaan.

Verder ben ik een beetje obsessief bezig puur uit verveling...want ik wil voor school een klein en goedkoop netbookje kopen, dus ik loop iedere pagina af te struinen op internet.
Dusdanig dat ik gewoon obsessief bezig ben. En ik heb de boeken voor de opleiding ipv. voor 500¤ (14 boeken) er 8 gevonden met kosten van 200¤.. *O* *O* alleen ik wil zowieso nog niks bestellen.

want ik moet iets doen, de hele tijd..en vandaag loop ik ook nog met een zwaar hoofd rond, want de afgelopen paar dagen heb ik echt moeite met inslapen en doorslapen... :O dus loop ik ook nog eens moe rond.

En dat is alles behalve gunstig voor mijn stemming..maar goed volgende week kan ik naar de psycholoog en daarna beetje per beetje heb ik meer activiteiten staan ivm. school :)
Ik denk dat als je eenmaal weer op school zit dat het een stuk beter met je gaat :)
pi_100638958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:30 schreef Velp het volgende:

[..]

Ik denk dat als je eenmaal weer op school zit dat het een stuk beter met je gaat :)
precies, dat idee heb ik ook. Ik ben er ook wel aan toe... :)
pi_100642627
De verveling :( :'( |:( :X :r :O 8)7 -O- :|W
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:18:54 #99
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100642782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:39 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Zwaar kut. Nee, ff serieus. EMDR is een therapie waarbij je nare herinneringen op moet halen. Men werkt vaak met 'tikjes' of 'vinger volgen' om de concentratie te verhogen.
Je gaat dus zo'n herinnering ophalen en moet van 0 tot 10 een cijfer geven qua angst. Vaak begint men bij de 10, en moet je ernaar blijven kijken tot het wat minder eng wordt. Dat kan je oa doen door naar een 'veilige plek' te gaan en je te concentreren op die tikjes of de vinger.
EMDR is behoorlijk zwaar en na de sessie ben je helemaal gebroken. Verrot is nog wel dat je herinnering (in de meeste gevallen) nog 3 dagen actief blijft en de persoon erg onrustig is/blijft.
Heb het zelf gedaan maar 't ging alleen maar bergafwaarts, dus we zijn ermee gestopt. Dit is globaal wat ik er nog van weet.
Herkenbaar.
EMDR heeft bij mij ook totaal niet geholpen, maar ik lees dat het bij andere mensen wel goed heeft gewerkt. :?
Maar natuurlijk niet bij mij. Typisch. /zelfmedelijden
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:09:08 #100
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100644709
Gister met Psych gebeld, ga nu medicatie halveren, maar ik kom er gister achter dat ik de inname 3 dagen vergeten ben :X.

Ben zo lusteloos als een plant, heb nog wat nuttigs zitten doen (platen taxeren, douchen) maar daar word ik niet vrolijker op.

Gisteravond weer een energieboost uit het niks :{

/zelfmedelijden :P
:')
pi_100645494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Volgens mij is nare herinneringen ophalen nooit heel erg succesvol geweest bij herstel.
EMDR is ook erg omstreden inderdaad, mede hierdoor.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ion_and_reprocessing

Gewoonmezelf: Idd goed dat je jezelf naar buiten hebt geduwd. Had ik vandaag ook moeten doen, maar morgen weer een dag.

Madame_Paon: Zal je net zien, bij iedereen werkt het, behalve dan bij jou natuurlijk /zelfmedelijden
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:29:16 #102
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100647362
Het is zo waardeloos dat één klein dingetje mijn hele stemming kan omgooien.
Er was mij iets verkeerd doorgegeven, waardoor ik ergens voor niks heen ben gefietst (het is maar 5 minuten fietsen), en ik was meteen weer behoorlijk boos.
En nu ben ik moe van het boos zijn en zou ik het liefst weer in m'n bed gaan liggen.
En op deze manier kan ik dus nooit verder met m'n studie.
Ook die irritante overprikkeling de hele tijd ... daarom kon/kan ik niet meer naar school. Maar mensen die dat niet hebben, snappen dat niet. Ik kan gewoon heel slecht tegen prikkels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Madame_Paon op 12-08-2011 17:43:12 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100647608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is zo waardeloos dat één klein dingetje mijn hele stemming kan omgooien.
Er was mij iets verkeerd doorgegeven, waardoor ik ergens voor niks heen ben gefietst (het is maar 5 minuten fietsen), en ik was meteen weer behoorlijk boos.
En nu ben ik moe van het boos zijn en zou ik het liefst weer in m'n bed gaan liggen.
En op deze manier kan ik dus nooit verder met m'n studie.
Ook dat irritante overprikkeling de hele tijd ... daarom kon ik niet meer naar school. Maar mensen die dat niet hebben, snappen dat niet. Ik kan gewoon heel slecht tegen prikkels.
die overprikkeling herken ik duidelijk. Ik heb er zo vaak last van, en daardoor als ik stress lijkt het net alsof ik in paniek ben. Terwijl het me allemaal iets teveel word en hoofd als het ware een chaos is...
en dat lijd weer tot hoofdpijn }:| en dat lijd weer tot een sombere stemming }:|
pi_100654192
Wat jullie zeggen dus. En om eerlijk te zijn ken ik niet veel mensen die dit met mij voelen. Alsof je dan de enige op deze aardkloot bent |:(
pi_100654332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:51 schreef sweetdancegirl het volgende:
Wat jullie zeggen dus. En om eerlijk te zijn ken ik niet veel mensen die dit met mij voelen. Alsof je dan de enige op deze aardkloot bent |:(
dat is het fijne aan dit topic, het herinnert je eraan dat je niet alleen bent ;)
pi_100661209
ghehe, i know. Maar die overprikkels, hebben jullie dat bijv ook verjaardagen? Volle bak, erg druk, ik word dan echt helemaal knettergek! Na zo'n verjaardag ben ik gesloopt en moet ik echt ff gaan liggen.
Daarom vermijd ik ze ook liever, maar bij fam kom je dr nou eenmaal niet onderuit..
pi_100661522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:34 schreef sweetdancegirl het volgende:
ghehe, i know. Maar die overprikkels, hebben jullie dat bijv ook verjaardagen? Volle bak, erg druk, ik word dan echt helemaal knettergek! Na zo'n verjaardag ben ik gesloopt en moet ik echt ff gaan liggen.
Daarom vermijd ik ze ook liever, maar bij fam kom je dr nou eenmaal niet onderuit..
Hahaha..die prikkels heb ik bijna iedere dag wel. maar goed ik heb ook PDD-NOS wat dus ook betekend dat ik veel last heb van prikkels.
Dus tja, verjaardagen, feestjes enz. zorgen voor nogal wat prikkels. Hoewel deze bij goede bekenden wat minder zijn, maar soms kunnen ze dusdanig oplopen dat ik gewoon blokkeer, en ik kan dan heel raar uit de "hoek" komen, me antwoorden waarbij iedereen zoiets heeft van WTF?
Alleen bij mij kunnen die prikels, fysiek, mentaal of emotioneel zijn :{ en die veroorzaken dus hoofdpijn :N
pi_100664109
Een aantal jaar geleden was ik ook burn out. Die overmatige prikkeling had ik toen ook. Alles was te veel, zelfs m'n favoriete muziek. Zo raar, te veel licht en geluid kon ik niet hebben. Daar merk ik nu ook aan dat ik nu in iets heel anders zit ... ;(
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:55:25 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100664279
Ik heb geen PDD-NOS, maar wel iets met kenmerken van PDD-NOS (dat was dan ook eerst mijn diagnose), en ik heb ook steeds meer last van overprikkeling.
Op extreme dagen moet ik de computer gewoon uitzetten, omdat die al teveel prikkels geeft.
En verjaardagen vier ik al jaren niet meer, want dat was helemaal de hel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100670617
Goeiemorgen iedereen :W

Iedereen goed geslapen?
Ik ben helaas een keer of 5 wakker geworden, straks maar weer terug naar bed dus.
pi_100671107
:O is het alweer ochtend? Ik heb echt rampzalig geslapen, vriendlief heeft onwijs liggen draaien vannacht en dan kreeg ik weer een schop of klap..doet ie ook niet expres en dat weet ik wel, maar lag er al laat in en dan is dit helemaal funest.
Dus ik duik er zo ook nog even in, strak plan.

Madame_Paon: Herkenbaar. Ik heb trekken van PDD-Nos maar heb het niet. Er zijn dagen dat ik geen muziek kan verdragen. En tja verjaardagen, liever niet! Heb er dan morgen één en moet me vandaag de hele dag rustig houden zodat ik genoeg energie heb. Mede door de PTSS ben ik altijd op mijn hoede voor gevaar. Ik MOET alles kunnen overzien, zo niet, dan ga ik flippen. Er waren tijden dat ik wekelijks naar de bios ging, maar als ik nu eens in de 2 maanden ga is het veel.

Bah, dat zuigt. Waar anderen gaan stappen zit ik thuis op de bank maar een beetje tv te kijken/lezen/schrijven of wat te internetten.
pi_100671434
Slecht slapen?? *meld* Tot 3 uur liggen draaien en woelen, en om half 9 was ik alweer wakker, voel mij totaal niet uitgerust, dus ik ga straks nog maar even mijn bedje in want vanavond gaan vriend en ik eten en een spelletje doen bij onze beste vrienden en daar heb ik wel een beetje energie voor nodig!

Verder zit mijn hoofd nog steeds vol, en lijkt er niet echt ruimte in te kunnen ontstaan! Jammer......
S. 2014
J. 2016
pi_100671556
Ik zie dat jullie een vriend hebben.
Hoe gaat die met jullie problemen om?
Mijn ex kon er goed mee omgaan, maar toch is het nu voorbij vanwege mijn problemen.
pi_100673195
hoi allemaal, zal me eens weer melden. Gisteren ging het goed bij de psych, nog geen emdr gehad maar gewoon bijgepraat. Emdr is inderdaad zwaar, maar kan wel helpen en ik weiger tot nu toe dingen te verwerken en daar helpt het wel bij.

Vandaag is echt verschrikkelijk, alsof ik een enorme terugval heb, heb lekker geslapen, maar krijg me tot niets gezet. Met moeite net gedouched en aangekleed. Voel me echt even heel depri, waarom weet ik niet eens echt. Hopelijk kom ik er boven op vandaag, wil vanavond toch eindelijk iets leuks doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:55 schreef Velp het volgende:
Ik zie dat jullie een vriend hebben.
Hoe gaat die met jullie problemen om?
Mijn ex kon er goed mee omgaan, maar toch is het nu voorbij vanwege mijn problemen.
Mijn vriend gaat er redelijk mee om, hij is blij dat ik er wat aan doe, maar weet nooit hoe te reageren. Hij probeert me te steunen, maar kan soms ook boos worden als ik doordraaf, dan is het wel heel lastig voor me, ik doe het allemaal niet echt expres
pi_100674663
zo, laat ik me ook maar eens melden. heb wel heerlijk geslapen, eindelijk een nachtje beetje kunnen doorslapen van 1 tot 9 uur 's ochtends. EN daarna verder geslapen tot half 12.
En ontbeten, en was op zich wel positief opgestaan en voelde me uitgerust.
Maar al met al gaat het nu niet echt goed, ik voel mezelf helemaal trillen terwijl ik niet echt tril, en ben super makkelijk irriteerbaar.
En dan beginnen weer gedachten te komen die me irriteren, oa. wat ik vorige keer vertelde over mijn ma die mij niet alleen thuis wil laten terwijl zij familie gaat bezoeken ofzo(wel op duizenden km afstand)..enz. en dat ik het huis gewoon uit wil en het eigenlijk niet meer uithou thuis..maar dat als ik het huis uit wil ik op kamer moet, maar ik zie me geen douche/wc/keuken delen omdat ik teveel van routine hou. En het economisch niet haalbaar is omdat ik dan niet op vakantie naar familie kan wat toch super belangerijk is voor mij.
En dan begin, ik weer te denken, dat mijn ma mij als een gehandicapte behandeld, en dat ik gewoon weg wil van deze aarde enz.

En dan komt het trillerige gevoel, gevolgd door woede...en zin om dingen kapot te maken..heb net met de boodschappen lopen gooien(wc papier) en heb tegen de booschappenwagentje lopen trappen en tegen de deur en mijn fiets keihard tegen de muur geduwd..en krijg mezelf niet onder controle...en het even eruit gooien helpt even, maar na een minuut ofzo ben ik weer terug in die woede.
Het is net alsof iets de controle overneemt en mij tot alles dwingt. En ik probeer te tellen toto 10 of op ademhaling te letten, maar het werkt niet.

En ik ben steeds minder "depressief" maar die depressie lijkt zich net om te vormen tot irritatie en woede.

Volgens mij moet ik dit aankomende week maar even bespreken met de psych..want dit is niet goed meer..en ik heb het steeds minder onder controle..en het is steeds impulsiever...dus vroeger voelde ik het aankomen..maar nu niet meer...nu kan het opeens omslaan
pi_100675471
mijn vriend is echt top!! hij kent depressies en paniek en weet mij altijd te kalmeren! soms wordt hij wel een boos als ik hem probeer af te stoten maar verder is hij mijn steun en toeverlaat samen met mijn ma!
S. 2014
J. 2016
pi_100677338
Mijn vriend is geweldig :)

Verder gaat het hier alleen niet echt geweldig. Ik kan maar niet stoppen met nadenken ;( En heb het idee nu te veel bezig te zijn met weer gaan werken en te weinig met het echte probleem in mij aanpakken (omdat ik dus nog niet echt zicht heb op hulp).

Dat is echt zo kut :(
Ik slaap zo verrot, word veel te vroeg wakker en dan gaat slapen niet meer. Dit gaat al heel de week zo, ik voel me echt meer en meer een zombie worden. ;(
pi_100677555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:14 schreef Nyota het volgende:
Mijn vriend is geweldig :)

Verder gaat het hier alleen niet echt geweldig. Ik kan maar niet stoppen met nadenken ;( En heb het idee nu te veel bezig te zijn met weer gaan werken en te weinig met het echte probleem in mij aanpakken (omdat ik dus nog niet echt zicht heb op hulp).

Dat is echt zo kut :(
Ik slaap zo verrot, word veel te vroeg wakker en dan gaat slapen niet meer. Dit gaat al heel de week zo, ik voel me echt meer en meer een zombie worden. ;(
Mischien is nu je niet werkt het spaanse "siesta" een idee :) Dat deed ik altijd als ik slecht sliep ;)
pi_100678811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:23 schreef cafpow het volgende:

[..]

Mischien is nu je niet werkt het spaanse "siesta" een idee :) Dat deed ik altijd als ik slecht sliep ;)
Lukt ook al niet.. Als ik door de week dan na wat uurtjes werken weer thuis kom, neem ik me ook steeds voor om even te slapen, maar dat lukt ook niet :(

Kon ik m'n gedachten maar eens stop zetten..
pi_100682131
Hmm, je zou bijna zeggen dat er iets in de lucht hangt vandaag! Sterkte iedereen

Hier is het al wat beter, heb een heerlijk etentje voor vriendlief klaar staan als ie thuis komt (had ik ineens zin te doen) en daarna samen heerlijk een film kijken. Mijn hoofdpijn is eindelijk verminderd sinds het tripje naar de supermarkt, wie weet wordt het een leuke avond
pi_100682196
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:01 schreef Nyota het volgende:

[..]

Lukt ook al niet.. Als ik door de week dan na wat uurtjes werken weer thuis kom, neem ik me ook steeds voor om even te slapen, maar dat lukt ook niet :(

Kon ik m'n gedachten maar eens stop zetten..
hmm..tja dat is dan balen. Als ik in bed ga leggen...val ik vanzelf in slaap, al is het doordat ik rustige muziek op zet, of puur uit verveling _O- maar ik dwing mezelf dan ook in bed te blijven... :)

Verder Spacekitten, geniet van het eten ^O^

Hier is de woede ietwat afgezakt maar ben nog behoorlijk irriteerbaar en loop constat te kibbelen met mijn ma :X
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:27:55 #122
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100683144
Ik heb geen relatie.
En ik heb echt waardeloos geslapen vannacht ... toen ik in bed lag, heb ik eerst nog moeten huilen .... en uiteindelijk ben ik helemaal brak wakker geworden.
Ik ben nog steeds moe, maar ik kan niet meer in slaap komen.
Het gaat hier dus ook "fantastisch" ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100683413
Hmmm, niet echt bepaald een goede dag dus...

Hier kan het ook beter!
pi_100691904
Kan hier ook wel beter, wat een kutdag.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:28:15 #125
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100692323
Na me gisteren verschrikelijk gevoeld te hebben en vandaag brak wakker zijn geworden, zit ik nu vol met woede over dingen die 1,5/2 jaar terug gebeurd zijn.
Het is maar goed dat het wijf waar ik zo'n verschrikkelijk boos op ben - met hele goede reden - niet op fietsafstand woont. En ik heb geen rijbewijs.
Als ze dichterbij zou wonen of ik een rijbewijs zou hebben, zou ik haar allang volledig in elkaar geslagen hebben. Minstens.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100693957
ook ik heb wel eens betere dagen gehad! vandaag gemerkt dat ik nu slecht kan omgaan met emoties van anderen, het is dan gewoon teveel! herkenbaar????

ook het avondje met vrienden vrolijkte me niet echt op, spelletje was leuk maar ik was geiriteerd omdat ik me niet kan concentreren, vanmiddag ook weer een paniekaanval gehad, zelfs mijn vriend kon mij niet troosten, uiteindelijk bracht mijn moeder de rust in mij terug, enkel door me vast te houden en over mijn hoofd te aaien! daarna wel een massage van vriendlief gehad!
S. 2014
J. 2016
pi_100695998
@ iedereen, het lijkt het weer wel te zijn joh. Bijna iedereen hier heeft zo'n beetje een rotdag gehad.
Hopen op morgen een betere dag ;)

het is mij allemaal blijkbaar teveel geworden met de woede aanval vandaag heb er een blauwe plek op mijn aan overgehouden. Maar het leuke is dat ik tijdens die aanval geen pijn voel.
Maar goed ..het is mijn hoofd teveel..en ik heb gemerkt dat ik dan obewust in gedachten tegen mijn psycholoog ga praten..wat niet echt helpt, maar ik kan er herhalende punten uithalen, waar ik in real-life maar over moet gaan hebben en kijken of ze kunnen helpen...hoewel het mischein lastiger is dat ze bij praktische zaken kunnen helpen :)
pi_100707492
Mag ik meeposten hier?
Twiddel
pi_100707581
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:24 schreef summer2bird het volgende:
Mag ik meeposten hier?
Tuurlijk, iedereen mag meeposten...zolang je maar geen troll bent ;)
pi_100707832
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:26 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedereen mag meeposten...zolang je maar geen troll bent ;)
Dankje :)
Twiddel
pi_100707856
Gooi het er maar uit ;)
pi_100707886
goedemorgen dames en heren, goed geslapen?

ik heb wel een goede nacht gehad, was om half 10 wakker en nog ff lekker in bed blijven liggen! straks gaat vriendlief naar huis, en daar baal ik wel n beetje van, maar geeft ook wel even rust, ik kwam vanmorgen tot de ontdekking dat ik dinsdag naar de psych moet ipv morgen, gelukkig ontdek ik het nu anders had ik morgen voor niks vroeg opgestaan!
S. 2014
J. 2016
pi_100707899
Btw, zware kutdag hier.
Al bijna 2 weken griep, zucht.
pi_100708059
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef Velp het volgende:
Gooi het er maar uit ;)
Ik ben nu al vanaf mijn 12 depressief, vanaf mijn 14de suïcidaal, en behoorlijk gefrustreerd dat ik er echt met niemand over kan praten zonder als aansteller aangezien te worden. Ik heb laatst weer bijna een poging ondernomen om maar te kappen met leven, heb dat stom genoeg ook in R&P zitten posten, wat mij een ban opleverde, maar er was gelukkig wel een mod, die heeft contact met mij opgenomen en mij het idee uit mijn kop gepraat.
Volgens mij is het enige wat mij stopt van zelfdoding mijn medicijnen en het eeuwige schuldgevoel.

Mijn ouders snappen mij niet en zien het als aandachttrekkerij, en uit huis kan ik ook niet (geen geld en dan ben ik helemaal in mijn uppie)

Ik word gewoon zo moedeloos van het gevoel van onbegrip en verdriet. En ik weet maar niet waarom ik zo verdrietig ben, ben door het minste al gekwetst, kan door reacties op Fok! al helemaal in de put zakken. :@
Twiddel
pi_100708149
Hoe oud ben je nu?

Ik heb die gevoelens ook gehad en een poging gewaagd, maar ik ben er redelijk overheen gegroeit.
pi_100708192
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef Velp het volgende:
Hoe oud ben je nu?

Ik heb die gevoelens ook gehad en een poging gewaagd, maar ik ben er redelijk overheen gegroeit.
Ben net 18.
Twiddel
pi_100708210
Toen was het bij mij ook erg heftig...
Toch is het niet de oplossing.
Hoe staat het met je sociale leven?
pi_100708233
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:49 schreef Velp het volgende:
Toen was het bij mij ook erg heftig...
Toch is het niet de oplossing.
Hoe staat het met je sociale leven?
Die heb ik niet :+
Geen vrienden, nooit gehad trouwens.
Twiddel
pi_100708271
Dan kan ik me voorstellen dat je je eenzaam voelt en depressieve klachten hebt.
Tijd om er iets aan te doen?
Via school, clubs, etc?
pi_100708370
Maar Summer, wat ik nu lees heb je wel medicatie, maar echt veel helpen ze dus niet. Is het dan misschien niet iets om aan te geven bij de arts en je eventueel te laten onderzoeken?


Ik heb hier overigens lang niet meer gepost. Echt depressief ben ik dan ook niet meer, hoewel ik wel een terugval heb gehad minder dan 2 weken terug.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100708392
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:52 schreef Velp het volgende:
Dan kan ik me voorstellen dat je je eenzaam voelt en depressieve klachten hebt.
Tijd om er iets aan te doen?
Via school, clubs, etc?
Ben niet zo goed in contacten maken :@
Vind het eerlijk gezegd nogal eng :@
Gewoon stom, maar als ik met iemand moet praten loop ik te hakkelen en te stotteren en weet ik nooit iets te zeggen :@
School heb ik nu niet, en kan verder nu ook nergens heen.
Ik werk wel maar die meiden daar lopen elkaar alleen maar af te zeiken.
Twiddel
pi_100708440
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:55 schreef Bos81 het volgende:
Maar Summer, wat ik nu lees heb je wel medicatie, maar echt veel helpen ze dus niet. Is het dan misschien niet iets om aan te geven bij de arts en je eventueel te laten onderzoeken?


Ik heb hier overigens lang niet meer gepost. Echt depressief ben ik dan ook niet meer, hoewel ik wel een terugval heb gehad minder dan 2 weken terug.
Goed idee, :) ik moet toch over 3 weken naar de huisarts, zal het eens zeggen.
Twiddel
pi_100708507
Enige manier om van angst af te komen is door je angst aan te gaan, neem aan dat je de rest van je leven niet alleen wilt blijven leven.
Welke meds heb je?
pi_100708538
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:59 schreef Velp het volgende:
Enige manier om van angst af te komen is door je angst aan te gaan, neem aan dat je de rest van je leven niet alleen wilt blijven leven.
Welke meds heb je?
Ik gebruik alleen Risperdal.
Twiddel
pi_100708582
Oke, en nu?
Wat wil je eraan doen?
pi_100708616
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:00 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik gebruik alleen Risperdal.
Risperdal. Anti-psychotica dus.

Misschien toch verstandig om aan anti-depressiva te gaan denken, maar niet alle anti-depressiva gaan samen met Risperdal kan ik uit eigen ervaring vertellen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100708619
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:01 schreef Velp het volgende:
Oke, en nu?
Wat wil je eraan doen?
Geen idee.
Twiddel
pi_100708697
Maak anders eens een plan met wat je wilt bereiken, schrijf alles op en neem het mee naar de huisarts...
pi_100711636
Zoo, heel wat gemist in een ochtend.

@summer, bedenk maar dat je niet de enige bent.
Zelf heb ik ook geen sociaal leven omdat zodra het contact wat intiemer word ik afhaak... Puur uit zenuwen.
En wees blij dat je de situatie za bent dat is nl. De eerste stap om er wat aan te doen.

Verder reageer later uitgebreider want momenteel zit ik bij de mac met een kop koffie omdat thuis de spanning niet uithouden was...ma slecht geslapen dus chagerijnig ik loop met irritatie rond en nog eens ruzie dus ben maar even uit huis gevlucht ;)
pi_100727529
@ Summer: ook ik heb niet veel sociale contacten, vind het doodeng. Stel dat die mensen ineens wat dichter bij me komen te staan..
Maar heeft idd alles te maken met zelfvertrouwen.

Hier wel een redelijke dag, kan beter. Verjaardag van neefje wat wel gezellig was, ware het niet dat de oom van mijn vriend een enorme z.a.k is die me aankeek als een stuk stront toen ie me zag. Geeft meer om spullen dan om mensen..mijn hele schoonfamilie was binnen 10 minuten weg :p Zo geliefd is ie dus.
Hierna nog ff op bed gelegen en gepraat met vriend. Ga zometeen weer naar mijn eigen huisje (we hebben een LAT relatie, hij woont ergens in de Hoeksche waard en ik in Leiden..)
Vind ik ook wel weer eventjes fijn, even mijn eigen spullen om me heen.
pi_100728942
Fucking paniek aanvallen de hele tijd om niks }:|
pi_100734032
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef ayumu het volgende:
Fucking paniek aanvallen de hele tijd om niks }:|
AMEN!!

Ik voel me rot, en kan echt wel janken!! Vriendlief is vandaag naar huis gegaan, en hoewel ik weet dat dat goed is, vind ik het wel kut! Nu sprak ik m net op msn nog ff, en hij was moe en chagrijnig, dus hij ging naar bed en was nogal kortaf, en daar kan ik dan helemaal door van slag zijn! Stomme KUT emoties!! Ik word alsmaar heen en weer geslingerd, en ik wordt er helemaal debiel van!!!!!
Dinsdag weer naar de psych, maar mijn ma gaat mee, want ik mag niet alleen over straat! Voel me gvd net een kleuter!

Sorry voor mijn gevloek maar ik ben het ff zo ongelooflijk zat allemaal!!
S. 2014
J. 2016
pi_100735227
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen en weten hoe het voelt.

Weetje, het is vaak heel snel hoe mijn humeur veranderd van blij in verdrietig. Dan praat ik niet, kijk alleen voor me uit en jank ik om het minste of geringste.
Ook om elk klein beetje kritiek of zelfs maar een verandering in de toon waarop iemand tegen mij praat kan ik al helemaal somber en bang worden.
Vaak zegt mijn moeder dan dat ik snel moet zeggen wat er is en als ik het niet zeggen kan, dan moet ik volgens haar me niet zo aanstellen en gewoon lachen.

Maar ik weet niet wat er is en hoeveel ik ook probeer, echt, ik kan dan niet lachen. Ik heb al geprobeerd om maar positief te denken, om mezelf vrolijk te maken, om het gevoel te verdringen, maar dat lukt niet :X

Mijn vader is ook depressief, is hij al zijn hele leven, mijn opa heeft dat ook en volgens mijn vader was mijn overgrootopa ook depressief.

Ik word gewoon soms zo moe en verdrietig, ik weet niet waarom. :@
Twiddel
pi_100739201
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen en weten hoe het voelt.

Weetje, het is vaak heel snel hoe mijn humeur veranderd van blij in verdrietig. Dan praat ik niet, kijk alleen voor me uit en jank ik om het minste of geringste.
Ook om elk klein beetje kritiek of zelfs maar een verandering in de toon waarop iemand tegen mij praat kan ik al helemaal somber en bang worden.
Vaak zegt mijn moeder dan dat ik snel moet zeggen wat er is en als ik het niet zeggen kan, dan moet ik volgens haar me niet zo aanstellen en gewoon lachen.

Maar ik weet niet wat er is en hoeveel ik ook probeer, echt, ik kan dan niet lachen. Ik heb al geprobeerd om maar positief te denken, om mezelf vrolijk te maken, om het gevoel te verdringen, maar dat lukt niet :X

Mijn vader is ook depressief, is hij al zijn hele leven, mijn opa heeft dat ook en volgens mijn vader was mijn overgrootopa ook depressief.

Ik word gewoon soms zo moe en verdrietig, ik weet niet waarom. :@
Tja, weet niet echt goed wat te zeggen, behalve te vragen of je al naar een psycholoog/psychiater gaat, want zoals ik hoor dat je hele familie er al last van heeft lijkt mij daar iets "mis te zitten"...in de zin van genetisch.
pi_100739685
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

AMEN!!

Ik voel me rot, en kan echt wel janken!! Vriendlief is vandaag naar huis gegaan, en hoewel ik weet dat dat goed is, vind ik het wel kut! Nu sprak ik m net op msn nog ff, en hij was moe en chagrijnig, dus hij ging naar bed en was nogal kortaf, en daar kan ik dan helemaal door van slag zijn! Stomme KUT emoties!! Ik word alsmaar heen en weer geslingerd, en ik wordt er helemaal debiel van!!!!!
Dinsdag weer naar de psych, maar mijn ma gaat mee, want ik mag niet alleen over straat! Voel me gvd net een kleuter!

Sorry voor mijn gevloek maar ik ben het ff zo ongelooflijk zat allemaal!!
Ik werd normaal nooit echt verdrietig, Nu wel en wanneer dat gebeurd barst het! Morgen heb ik ook weer de pyscholoog over de vloer. En ik hoor alles goed te doen en geen zwakte te tonen maar dat is zo heel moeilijk...
pi_100740208
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ik werd normaal nooit echt verdrietig, Nu wel en wanneer dat gebeurd barst het! Morgen heb ik ook weer de pyscholoog over de vloer. En ik hoor alles goed te doen en geen zwakte te tonen maar dat is zo heel moeilijk...
hier vind ik 1 ding een beetje vaag/verkeerd, waarom of van wie mag je geen zwakte tonen? Iedereen heeft momenten van zwakte en die tonen ja het is zwaar en moeilijk, maar het mag wel!
pi_100742615
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:47 schreef cafpow het volgende:

[..]

hier vind ik 1 ding een beetje vaag/verkeerd, waarom of van wie mag je geen zwakte tonen? Iedereen heeft momenten van zwakte en die tonen ja het is zwaar en moeilijk, maar het mag wel!
Eerder mocht het niet werd niet toe gestaan [te lang verhaal echt!] Om zeg maar die zwakte te tonen of over de dingen die gebeurde of waren gebeurd te spreken. Nu pas kan het dus alles komt er zo wat in een keer uit in een korte periode. En er speelt nog zo veel meer...

Edit: En ik wil ergens maar niet aan toegeven zeg maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door ayumu op 15-08-2011 00:47:18 ]
pi_100749233
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:27 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, weet niet echt goed wat te zeggen, behalve te vragen of je al naar een psycholoog/psychiater gaat, want zoals ik hoor dat je hele familie er al last van heeft lijkt mij daar iets "mis te zitten"...in de zin van genetisch.
ik ga al heel lang naar een psychiater, mijn vader ook. :+ vanaf mijn 7de al.
Twiddel
pi_100750102
kutkutkut! vannacht flashback gehad. Vriend was bij me toen ik ineens naar mn keel greep. Zag m'n stiefvader voor me en was helemaal in paniek. Vriend bleef maar op me inpraten maar duurde al met al nog wel een minuut of 10 voor ik weer helemaal terug was.
Lig hier nu ook helemaal gevloerd op de bank.

Oh men, ik zou die zak zó graag een trap in zijn zaakje verkopen..arghww })
pi_100752201
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

ik ga al heel lang naar een psychiater, mijn vader ook. :+ vanaf mijn 7de al.
ok, en helpt de psychiater ook daadwerkelijk?
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:43 schreef sweetdancegirl het volgende:
kutkutkut! vannacht flashback gehad. Vriend was bij me toen ik ineens naar mn keel greep. Zag m'n stiefvader voor me en was helemaal in paniek. Vriend bleef maar op me inpraten maar duurde al met al nog wel een minuut of 10 voor ik weer helemaal terug was.
Lig hier nu ook helemaal gevloerd op de bank.

Oh men, ik zou die zak zó graag een trap in zijn zaakje verkopen..arghww })
hopelijk heb je straks alsnog een prettige of in ieder geval betere dag dan nacht. Want naar je eigen keelgrijpen is niet echt prettig. Gelukkig heb je wel je vriend die je helpt.


Hier een klotenacht gehad, slecht geslapen, werd constant wakker en ben nu behoorlijk moe met lichte hoofdpijn.
Had ook nog eens een afpsraak bij de psycholoog staan voor 11 uur, maar die is om half 10 afgebeld. Dit is al de 3e keer op een rij dat een afspraak verzet word. Nu maar afwachten voor wanneer de afspraak wel gepland word.
En precies nu ik genoeg dingen had die ik wilde bespreken gaat de afspraak niet door }:|
pi_100752500
@ cafpow, Dat is zooo irritant, mijn psych heeft ook al 2x afgebeld, en dat is zo vervelend, want op een bepaald moment wil je er gewoon heen!! Is er niemand anders met wie je iets kan bespreken?

@summer2bird, Ik vraag mij op basis van jouw verhaal wel af of jij bij de juiste therapeut zit, en of het wel regelmatig gebeurd, Jezelf naar de keel grijpen is heel eng lijkt mij, zou het ook zeker bespreekbaar maken!

@aymumu, Ik herken wel wat jij zegt over zwakte tonen, Maar ik heb geleerd dat het niet erg is om het soms wel te doen, maakt je menselijk denk ik! Je kunt niet altijd sterk zijn, want het haalt je in! Bij mij in de vorm van een burn-out! En nu wil ik niet eens sterk zijn,laat mij maar even zitten!

Ik moet morgenochtend, en ik hoop dat ze niet afbelt! *fingers crossed*
Hier uiteindelijk wel een goed nacht gehad, Eerst nog een paniekaanval, en daarna ben ik altijd zoo moe dat ik wel slaap,paniek ging weer eens nergens over, maar dat is altijd zo! Lijkt ook wel of ze erger worden, heb er onderhand dagelijks 1! Heb vandaag ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, daar kan ik woensdag terecht, wil even overleggen over medicatie! En over mijn hartkloppingen, soms lijkt het of mijn hart een slag overslaat, en dat is eng! Zal allemaal wel stress zijn maar ik wil het liever even laten controleren, Ik heb maar 1 hart!

Spacekitten, hoe gaat het bij jou?
S. 2014
J. 2016
pi_100754105
Ook hier gaat het niet echt geweldig.
Angststoornis is weg maar het lijkt plaats te hebben gemaakt voor depressieve gevoelens.
Slecht slapen, neerslachtig gevoel, voel me eenzaam en totaal geen energie, dit bovenop een griep die nu al tegen de 2 weken aanloopt.

OH FUCKING JOY...
pi_100754483
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:11 schreef Velp het volgende:
Ook hier gaat het niet echt geweldig.
Angststoornis is weg maar het lijkt plaats te hebben gemaakt voor depressieve gevoelens.
Slecht slapen, neerslachtig gevoel, voel me eenzaam en totaal geen energie, dit bovenop een griep die nu al tegen de 2 weken aanloopt.

OH FUCKING JOY...
ik denk dat momenteel de griep ook heel veel energie inneemt, waardoor je eerder geneigd bent depressieve gevoelens te hebben. Want als ik moe of ziek ben heb ik dat ook wel..dan kan ik echt bij wijze van spreken suicidaal gedrag gaan vertonen..terwijl als ik dan beter ben valt het allemaal wel mee..
pi_100754774
Daar heb je gelijk in Cafpow.
Helaas had ik het ook al voor de griep.
Ik denk dat als ik aan het werk ben dat het wel wat beter gaat, maarja, als je de ene afwijzing na de andere binnenkrijgt...
29e gesprek met de psych, misschien toch maar weer aan de citalopram.

Met andere woorden: Momenteel ben ik een emotiemonster, haha.
pi_100755046
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:30 schreef Velp het volgende:
Daar heb je gelijk in Cafpow.
Helaas had ik het ook al voor de griep.
Ik denk dat als ik aan het werk ben dat het wel wat beter gaat, maarja, als je de ene afwijzing na de andere binnenkrijgt...
29e gesprek met de psych, misschien toch maar weer aan de citalopram.

Met andere woorden: Momenteel ben ik een emotiemonster, haha.
ik zou zeggen, probeer anders een soort rooster voor jezelf te maken..met huishoudelijke taken enz. Gewoon een soort routine te creeren. En dan net doen alsof je werkt.

en goed, een emotiemonster..hahaha grappige omschrijving, maar dat ben ik ook wel geweest.
En ik heb de ene na de andere afwijzing voor werk gehad, en daarom maar weer naar shool.
Maar kan je anders niet bij het werkplein bij jou vragen of ze niet wat cursussen of andere dingen hebben waar je wat aan hebt?

goed, ik zit met de twijfel ga ik of ga ik naar buiten, aan de ene kant is de hele dag thuiszitten een hel voor mij maar ik ben zo lui en brak... :O
pi_100755173
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:38 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik zou zeggen, probeer anders een soort rooster voor jezelf te maken..met huishoudelijke taken enz. Gewoon een soort routine te creeren. En dan net doen alsof je werkt.

en goed, een emotiemonster..hahaha grappige omschrijving, maar dat ben ik ook wel geweest.
En ik heb de ene na de andere afwijzing voor werk gehad, en daarom maar weer naar shool.
Maar kan je anders niet bij het werkplein bij jou vragen of ze niet wat cursussen of andere dingen hebben waar je wat aan hebt?

goed, ik zit met de twijfel ga ik of ga ik naar buiten, aan de ene kant is de hele dag thuiszitten een hel voor mij maar ik ben zo lui en brak... :O
Daar ben ik al mee bezig, maar het feit blijft dat als je werkloos bent dat je gewoonweg tijd teveel hebt, daar kan ik erg slecht mee overweg.
Een opleiding ga ook volgens, via het UWV, maar dan moet ik wel een betaalde stageplek kunnen vinden, daar ben ik nu mee bezig.

Als ik jou was zou ik toch even naar buiten gaan, begrijp dat het erg moeilijk kan zijn om jezelf naar buiten te slepen, maar het helpt vaak wel.
Ik ga vandaag ook maar eens een rondje lopen door het park en desnoods sleep ik jou mee ;)
pi_100755404
Als je trouwens je emoties wil laten gaan, lukt mij dat erg goed met dit nummer:

pi_100759172
Hoi!

Hier weinig tijd om te reageren helaas (werk...) maar heb ook slecht geslapen, al gebeurt me dat wel vaker op een zondag nacht. Gelukkig gaat het voor de rest wel redelijk, al zie ik er tegen op om zo naar de ha te moeten.

@gewoonmezelf: dat van de hartkloppingen en vooral het overslaan van een hartslag zijn bij mij heel bekend, het kan inderdaad van stress komen, het ergste is alleen dat je nog meer in de stress schiet daarvan en dus meer last krijgt (stomme visicieuze (oid) cirkel)
pi_100759357
Fuck it. Ik ben echt alles behalve mezelf vandaag. Helemaal kapot na vannacht, en erg in de war. Ik woon zelfstandig begeleid, en moest ff wat hebben. Naar de leiding: "Waar is L"? Kreeg te horen dat die er niet was, ik werd boos, want ze was er wel! Niet echt dus..
Houden me nu ff goed in de gaten, kan gelijk bellen als er iets aan de hand lijkt te zijn. Ze vonden me er erg wit en verward uitzien.

Lekker is dat.
pi_100759825
sweetdancegirl krijg je daar ook therapie of andere hulp? wat betteft vannacht, je bent toch gisteren naar huis gegaan? mooi dat je vriend blijkbaar toch is mee gegaan!
S. 2014
J. 2016
pi_100760456
Klopt helemaal.

Vriend blijft altijd van zondag op maandag slapen en gaat rond een uur of half 10 naar zijn werk. Maandag begint ie pas om 12.00 dus das goed te doen en het scheelt hem ruim een halve tank per week.
Ze houden het nu in de gaten, als het echt niet gaat kan er desnoods crisis worden gebeld. In feite ben ik uitbehandeld, maar dit soort dingen blijf ik wss houden..het went nooit. En soms is er maandenlang nix aan de hand en ineens is het dan weer een paar keer achter elkaar..

*ZUCHT*
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:37:00 #172
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_100762080
Eigenlijk doet het een beetje goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die me zo voel.
Gistermiddag (op zondag!) met m'n stomme kop de brievenbus opengemaakt en er ligt een rekening van de Menzis voor mijn AD. Dat heeft verdomme niemand mij ooit verteld!
Ik kan wel janken! Ik ben maar een minima en leef van 35 euro per week en moet nu ff 50 euro overmaken! Ik slik die dingen niet voor m'n lol! Slik ze al 12 jaar en heb ze de rest van m'n leven nodig!
Ik denk dat ik er maar mee moet gaan stoppen want ik kan dat echt niet betalen!
Denk dat ik maar beter een overdosis van alles kan innemen en overal mee stop dan ben ik er vanaf tenminste.
Ik hou me met die pillen net een beetje staande om niet constant er aan te denken om er mee te stoppen en dan moet ik ze nu zelf gaan betalen. Waarvan?!
Ik voel mezelf gewoon weer helemaal wegzakken nu. Denk dat ik maar naar bed ga en probeer om nergens aan te denken. Maar ja als ik wakker word/ben dan begint het gemaal weer gewoon van voren af aan. Ik ben net een paar jaar uit de schuldsanering en dan zal het ge-eikel weer vanaf voor af aan beginnen met geld. Ik word overal zo moe van......
pi_100762543
shit hee, heb je iemand die je financieel kan bijstaan?
:*
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:05 #174
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100765055
Het hangt duidelijk in de lucht ...

Hier gaat het echt met pieken en dalen. Van me goed voelen, naar woedend zijn, naar het niet meer zien zitten, en dan begint het weer van voor af aan.

Risperdal is trouwens een waardeloos medicijn.
Ik ben er meer dan 20 kilo door aangekomen en werd er doodmoe van.
Het was bij mij de bedoeling dat ik me daardoor beter zou kunnen concentreren, maar ik was zo moe dat ik vaak om 20:00 uur al in slaap viel. Vaak ging ik om 18:30 al naar bed omdat ik doodmoe was.
Mijn cijfers op school daalden daardoor juist.
Ik had er in 2 jaar tijd weer 12 kilo af, maar toen zijn er waardeloze dingen gebeurd, die mij zoveel blijvende stress en extra klachten hebben opgeleverd, dat alles er weer binnen een paar maanden aanzat. }:|
En nu kan ik door de stress blijkbaar niet afvallen, want stress vertraagt je stofwisseling ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100766775
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Het hangt duidelijk in de lucht ...

Hier gaat het echt met pieken en dalen. Van me goed voelen, naar woedend zijn, naar het niet meer zien zitten, en dan begint het weer van voor af aan.

Risperdal is trouwens een waardeloos medicijn.
Ik ben er meer dan 20 kilo door aangekomen en werd er doodmoe van.
Het was bij mij de bedoeling dat ik me daardoor beter zou kunnen concentreren, maar ik was zo moe dat ik vaak om 20:00 uur al in slaap viel. Vaak ging ik om 18:30 al naar bed omdat ik doodmoe was.
Mijn cijfers op school daalden daardoor juist.
Ik had er in 2 jaar tijd weer 12 kilo af, maar toen zijn er waardeloze dingen gebeurd, die mij zoveel blijvende stress en extra klachten hebben opgeleverd, dat alles er weer binnen een paar maanden aanzat. }:|
En nu kan ik door de stress blijkbaar niet afvallen, want stress vertraagt je stofwisseling ...
ooh, dat kan mijn enorme moeheid en mijn gewichtstoename wel eens verklaren :o :@
Twiddel
pi_100767074
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:12 schreef cafpow het volgende:

[..]

ok, en helpt de psychiater ook daadwerkelijk?

Nee, niet echt.
Ik zie die vrouw maar een keer per 2 weken voor een half uurtje en soms zelfs een keer per maand.
En meestal vertel ik niet wat me dan dwars zit omdat ik het of vergeet of niet durf te zeggen :@
Twiddel
pi_100767148
Het is ook maar net wat je er zelf aan wilt doen he.
Als je weet dat je dingen soms vergeet, schrijf het op.
Of geef aan dat je meer hulp nodig hebt.
pi_100767198
Of ben ik nu te hard?
pi_100767742
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:23 schreef Velp het volgende:
Het is ook maar net wat je er zelf aan wilt doen he.
Als je weet dat je dingen soms vergeet, schrijf het op.
Of geef aan dat je meer hulp nodig hebt.
Ik durf dat niet te zeggen. :@ Straks zegt ze dat ik een aandachtshoer ben.
Twiddel
pi_100767787
Nee hoor Velp, ik vind wel dat je gelijk hebt, Naar mijn idee ga je niet naar een psych om over het weer te praten, Het is vaak niet makkelijk om te praten over je gevoel maar soms wel heel hard nodig!! Ik vergeet ook veel de laatste tijd en schrijf daarom inderdaad dingen op! Morgen weer naar haar toe!

Verder beetje een baaldag, maar heb mezelf een belofte gedaan, ik heb een heel oud nachtkastje staan die wel een verfje kan gebruiken, en nu ga ik hem helemaal opknappen met leuke kleurtjes en patroontjes! Mijn eigen project!
S. 2014
J. 2016
pi_100767827
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik durf dat niet te zeggen. :@ Straks zegt ze dat ik een aandachtshoer ben.
Dat is natuurlijk onzin, Als jij eerlijk vertelt wat er is kan zij je gericht helpen, nu niet en dan wek je de indruk dat je daar voor de lol zit! Terwijl dat duidelijk niet het geval is!
S. 2014
J. 2016
pi_100767873
Godver, ben net voor aandachtshoer uitgemaakt hier op Fok! in de KSC toen ik vroeg of het te vroeg was om nu mijn koffers te pakken voor de vakantie.
Door dezelfde user die mij al eens eerder zeikwijf noemde daar.

Zo bedoel ik het niet.

Als jullie hier ook denken dat ik een zeikwijf ben of een aandachtshoer ben, sorry.

Ik bedoel het niet zo stom.

Godver. Waarom kan ik daar niet tegen, het is online, verdomme.

Sorry.
Twiddel
pi_100768004
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:38 schreef summer2bird het volgende:
Godver, ben net voor aandachtshoer uitgemaakt hier op Fok! in de KSC toen ik vroeg of het te vroeg was om nu mijn koffers te pakken voor de vakantie.
Door dezelfde user die mij al eens eerder zeikwijf noemde daar.

Zo bedoel ik het niet.

Als jullie hier ook denken dat ik een zeikwijf ben of een aandachtshoer ben, sorry.

Ik bedoel het niet zo stom.

Godver. Waarom kan ik daar niet tegen, het is online, verdomme.

Sorry.
Hou je er rekening mee dat het Fok! is...?
pi_100768116
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:38 schreef summer2bird het volgende:
Godver, ben net voor aandachtshoer uitgemaakt hier op Fok! in de KSC toen ik vroeg of het te vroeg was om nu mijn koffers te pakken voor de vakantie.
Door dezelfde user die mij al eens eerder zeikwijf noemde daar.

Zo bedoel ik het niet.

Als jullie hier ook denken dat ik een zeikwijf ben of een aandachtshoer ben, sorry.

Ik bedoel het niet zo stom.

Godver. Waarom kan ik daar niet tegen, het is online, verdomme.

Sorry.
Adem in..... en adem uit....
Lieve summer2bird, ik snap dat het lekker is om alles van je af te tikken maar er zullen altijd mensen zijn die daar naar op reageren! Dat moet je kunnen incasseren want anders wordt het denk ik wel zwaar voor je, Doe wat goed voor jou voelt, dat is uiteindelijk belangrijk!
En als jij je koffers al wil pakken, lekker doen dan!
S. 2014
J. 2016
pi_100768173
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee hoor Velp, ik vind wel dat je gelijk hebt, Naar mijn idee ga je niet naar een psych om over het weer te praten, Het is vaak niet makkelijk om te praten over je gevoel maar soms wel heel hard nodig!! Ik vergeet ook veel de laatste tijd en schrijf daarom inderdaad dingen op! Morgen weer naar haar toe!

Verder beetje een baaldag, maar heb mezelf een belofte gedaan, ik heb een heel oud nachtkastje staan die wel een verfje kan gebruiken, en nu ga ik hem helemaal opknappen met leuke kleurtjes en patroontjes! Mijn eigen project!
Leuk project idd!
Ik hou me ook weleens bezig met meubels maken of weer opknappen.
Goed voor je geest, zeker als het eindresultaat ook nog eens goed is.

Succes ermee! ^O^
pi_100768183
Nee hoor summer, ik vind je dat niet!

Ik heb het helemaal gehad me mijn ha, hij kan echt opf....
Ga ik speciaal voor de ha eerder weg van mijn werk kom je daar aan en moet je met de assistente mee, ik gezegd dat ik een verwijsbriefje nodig heb voor 2e hulplijns en ja hoor, dat moet de arts zelf doen, dan maar mijn andere klacht, loop al zeker een jaar rond met een verdikking op mijn been, na t laten zien zegt ze dat zij wist het ook niet, dus wachten op de ha, komt die k arts na een half uur eindelijk aangewandeld, wordt dat afgedaan met een vetophoping (en dat alleen omdat je assistente al aangaf dat t geen vocht was, anders had ie dat opgespeld!) en dat het wel wegtrekt, alsof een jaar lang niet genoeg tijd is! En wat blijkt bij de verwijsbrief dat de psych niets heeft laten horen en dat die eerst maar ff contact moet opnemen (en dan tussen neus en lippen door nog durven zeggen dat ik er al lang loop!)
Echt, ik heb t gehad met al die artsen, hij spant de kroon, maar tis niet de eerste die me niet serieus neemt.
Alsof ik er voor me lol zo mee bezig ben!!!

Sorry moest t ff kwijt...
pi_100768343
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:46 schreef Spacekitten het volgende:
Nee hoor summer, ik vind je dat niet!

Ik heb het helemaal gehad me mijn ha, hij kan echt opf....
Ga ik speciaal voor de ha eerder weg van mijn werk kom je daar aan en moet je met de assistente mee, ik gezegd dat ik een verwijsbriefje nodig heb voor 2e hulplijns en ja hoor, dat moet de arts zelf doen, dan maar mijn andere klacht, loop al zeker een jaar rond met een verdikking op mijn been, zij wist het ook niet, komt die k arts na een half uur eindelijk aangewandeld, wordt dat afgedaan met een vetophoping (en dat alleen omdat je assistente al aangaf dat t geen vocht was, anders had ie dat opgespeld!) en dat het wel wegtrekt, alsof een jaar lang niet genoeg tijd is! En wat blijkt bij de verwijsbrief dat de psych niets heeft laten horen en dat die eerst maar ff contact moet opnemen (en dan tussen neus en lippen door nog durven zeggen dat ik er al lang loop!)
Echt, ik heb t gehad met al die artsen, hij spant de kroon, maar tis niet de eerste die me niet serieus neemt.
Alsof ik er voor me lol zo mee bezig ben!!!

Sorry moest t ff kwijt...
Pff spacekitten daar wordt je inderdaad niet blij van zeg!! Wat een bureaucratie weer, Je had dus eigenlijk een afspraak bij de ha maar de assistente nam die over??
En heb je nu wel een verwijzing?
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag, wat valt er onder 2e lijns zorg? Ik heb een eerstelijnspsycholoog maar verder heb ik er geen verstand van!
S. 2014
J. 2016
pi_100768372
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:46 schreef Velp het volgende:

[..]

Leuk project idd!
Ik hou me ook weleens bezig met meubels maken of weer opknappen.
Goed voor je geest, zeker als het eindresultaat ook nog eens goed is.

Succes ermee! ^O^
Dank je wel!:) Ik heb er ook zin in! Ik heb een vlinder verslaving:P en ga dus ook aan de slag met vlinderpatronen, Ben benieuwd of het lukt, als het klaar is post ik wel een foto!
S. 2014
J. 2016
pi_100768459
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:38 schreef summer2bird het volgende:
Godver, ben net voor aandachtshoer uitgemaakt hier op Fok! in de KSC toen ik vroeg of het te vroeg was om nu mijn koffers te pakken voor de vakantie.
Door dezelfde user die mij al eens eerder zeikwijf noemde daar.

Zo bedoel ik het niet.

Als jullie hier ook denken dat ik een zeikwijf ben of een aandachtshoer ben, sorry.

Ik bedoel het niet zo stom.

Godver. Waarom kan ik daar niet tegen, het is online, verdomme.

Sorry.
Sommigen zeggen dat expres omdat ze weten wat het met je doet, probeer er geen aandacht aan te besteden.. Zulke :r mensen zijn er nu eenmaal veel.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100768555
@ Summer: Been there, done that. Tuurlijk zal je kutreacties krijgen maar hé, het ene oor in en het andere weer uit. Ik heb zelf wel geleerd om me ondertussen niet meer druk te maken.

Gewoonmezelf: Leuk! ben benieuwd.
pi_100768583
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Pff spacekitten daar wordt je inderdaad niet blij van zeg!! Wat een bureaucratie weer, Je had dus eigenlijk een afspraak bij de ha maar de assistente nam die over??
En heb je nu wel een verwijzing?
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag, wat valt er onder 2e lijns zorg? Ik heb een eerstelijnspsycholoog maar verder heb ik er geen verstand van!
Het is vooral voor de verzekering, wordt t langer gedekt geloof ik en nee nog geen verwijsbrief helaas, de praktijk van de psych was dicht voor ik kon bellen
pi_100768897
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik durf dat niet te zeggen. :@ Straks zegt ze dat ik een aandachtshoer ben.
hoe lang ga je al naar die psych?
En een psycholoog is er niet zo zeer om een oordeel te geven over jou, maar is er juist om jou problemen in kaart te brengen en jou daarbij te helpen..

Tuurlijk gooi je niet in de 1e weken alles eruit...maar na een half jaar kan je toch wel verwachten dat er iets meer diepgang zit in de gesprekken..bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik mezelf echt blootgaf aan de psycholoog.

En dit wil ik niet aanraden maar wat ik deed als ik echt iets moest bespreken(wat echt heel dwarszat) op dat moment en ik wist dat ik het niet kon bespreken, wat gewoon een beetje alchol naar binnen werken om de rem een beetje losser te laten..en dat hielp wel.

@ Spacekitten, balen dat je nog geen verwijsbrief hebt, maar je bent iig goed op weg.

Verder een tip voor iedereen hier, trek je niks aan van iedereen die je voor alles en nog wat uitmaakt. Het is lastig en moeilijk, maar denk bij jezelf, deze persoon kent mij niet en kent mijn situatie niet. Dus die kan ook niet oordelen.
pi_100769006
o, ik wilde nog even een updatje doen.
Nou hier vanmiddag na een uur ronddwalen door huis uiteindelijk gedouchd en een kop koffie op. En de fiets gepakt. Ik ben toch op zoek naar een netbook voor studie dus naar een media markt geweest om even rond te kijken en te vergelijken met anderen die ik had gezien.
Nou toen ik daar aankwam stond ik op het punt van paniekaanval, omdat ik blijkbaar iets te snel aan het fietsen was..en mijn hart gigantisch tekeer ging. begon ik gedachten te krijgen van ik krijg nu een hartaanval enz. Uiteindelijk mijn muziek wat harder gezet en dance muziek opgezet en daarop gefocussed en opeens merkte ik niks meer van mijn hart.
Daarna thuis gelijk even bed ingekropen en even kwartiertje geslapen...waardooor ik me nu toch wat beter voel :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:26:30 #194
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_100769657
ZIe je dat soms even slapen wel kan helpen!
Ik heb 2 uur liggen draaien nu net, maar wel af en toe wegdommelend gelukkig.
Het geld gedoe zit wel in m'n achterhoofd, maar rustiger nu!
De paniek die op doorbreken stond bij m'n vorige posting is nu weg.
nu moet ik wel m'n vriend roepen op msn, want ik zou eten maken bij hem en hij is al een uur thuis.
Mij niet eens geroepen, gebeld of gesmst waar ik ben, dat vind ik wel weer jammer....
Hij heeft de auto bij zijn huis, mijn fiets staat daar ook en lopend alleen naar het winkelcentrum gaat ook niet echt. (pleinvrees) Dus dan maar rustig aan doen met m'n shag en de koffiemelk. Gelukkig wel genoeg cola in huis :D

@summer2bird: En ja, je moet Fok soms niet serieus nemen maar als uitlaatklep laten fungeren en dan werkt het prima. Het klinkt heel lullig, maar het is maar tekst op een beeldscherm en je kan er zelf net zo veel uithalen als je zelf wilt. De mensen die reageren zijn maar namen en geen mensen die belangrijk zijn in je sociale leven.
Nou is mijn sociale leven ook erg online gebaseerd, maar dan nog...

Allemaal een fijne en rustige avond gewenst en laten we ons proberen om niet zo druk te maken hè!
pi_100771781
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:10 schreef cafpow het volgende:
o, ik wilde nog even een updatje doen.
Nou hier vanmiddag na een uur ronddwalen door huis uiteindelijk gedouchd en een kop koffie op. En de fiets gepakt. Ik ben toch op zoek naar een netbook voor studie dus naar een media markt geweest om even rond te kijken en te vergelijken met anderen die ik had gezien.
Nou toen ik daar aankwam stond ik op het punt van paniekaanval, omdat ik blijkbaar iets te snel aan het fietsen was..en mijn hart gigantisch tekeer ging. begon ik gedachten te krijgen van ik krijg nu een hartaanval enz. Uiteindelijk mijn muziek wat harder gezet en dance muziek opgezet en daarop gefocussed en opeens merkte ik niks meer van mijn hart.
Daarna thuis gelijk even bed ingekropen en even kwartiertje geslapen...waardooor ik me nu toch wat beter voel :)
Lichamelijke conditie + psychische problemen = kut
pi_100773504
Even een vraagje: Hoe gaan jullie om met de emoties van anderen mensen, en dan vooral de mensen die dicht bij staan?

Een kleine toelichting, Mijn vriend heeft een verleden met depressies enheeft nu een kleine terugval, Ik raak er van in paniek, kan er even helemaal niks mee, maar wil dat niet teveel laten merken, En mijn zus heeft veel lichamelijke klachten en vertelt mij daar ook over, maar ook daar kan ik helemaal niks mee, Ik wordt er soms helemaal gek van, Ik ben altijd iemand geweest die voor anderen zorgt, en nu gaat dat niet, en ergens wil ik dat ook ff helemaal niet, laat me gewoon ff met rust ik heb mijn eigen gezeik!
S. 2014
J. 2016
pi_100774591
Lastige vraag, ik laat mensen meestal hun verhaal doen en weten dat ik er voor ze ben als ze het nodig hebben, al is het maar om te klagen of een knuffel of een lief woordje.

Hier is het al weer wat beter, vriendlief kwam met een bosje bloemen thuis omdat ie het zo erg voor me vond :)
pi_100777488
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Even een vraagje: Hoe gaan jullie om met de emoties van anderen mensen, en dan vooral de mensen die dicht bij staan?

Een kleine toelichting, Mijn vriend heeft een verleden met depressies enheeft nu een kleine terugval, Ik raak er van in paniek, kan er even helemaal niks mee, maar wil dat niet teveel laten merken, En mijn zus heeft veel lichamelijke klachten en vertelt mij daar ook over, maar ook daar kan ik helemaal niks mee, Ik wordt er soms helemaal gek van, Ik ben altijd iemand geweest die voor anderen zorgt, en nu gaat dat niet, en ergens wil ik dat ook ff helemaal niet, laat me gewoon ff met rust ik heb mijn eigen gezeik!
emoties van andere mensen zijn voor mij behoorlijk lastig, als ik ze al doorheb. Ik merk alleen de "duidelijke" signalen ervan, dus als ze huilen, of schreeuwen uit woede.
En meestal zorgt dat bij mij voor veel spanning..waardoor ik heel bot en droog kan doen.
Maar vaak genoeg heb ik de emoties van anderen niet door, pf ik "snap" ze wel, maar voel er zelf echt niks van.. dus eigenlijk is dat vrij handig..hahaha. _O_
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:20:42 #199
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100778124
@summer2bird: Tja, dat is FOK!. Er zijn ook regelmatig bashtopics over users te vinden.
Voor mij was het de reden dat ik eerst een half jaar gelurkt heb voordat ik me registreerde.
Ik heb ook "haters". Meestal doet het me niet zoveel, maar als ik echt even enorm in de put zit, kan ik daar even niet tegen. Maar op die momenten is alles mij teveel.
Digitaal een olifantenhuid kweken is eigenlijk de enige oplossing.

@gewoonmezelf87: Ik weet nooit hoe ik daarmee om moet gaan ... dus ik heb liever niet dat mensen in mijn bijzijn emotioneel worden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100779624
Nou normaal kan ik er heel goed mee omgaan, maar nu is het teveel! Maar goed then again op dit moment kan ik ook alleen maar lelijk doen, en ruzie zoeken, duidelijk even een uitlaatklep aan het zoeken!
S. 2014
J. 2016
pi_100779774
S
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou normaal kan ik er heel goed mee omgaan, maar nu is het teveel! Maar goed then again op dit moment kan ik ook alleen maar lelijk doen, en ruzie zoeken, duidelijk even een uitlaatklep aan het zoeken!
Sporten een optie?
pi_100779918
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:49 schreef Velp het volgende:
S

[..]

Sporten een optie?
Wil je mij dood hebben ofzo? :P nee sporten heb ik wel geprobeerd maar ik vind er echt geen ene reet aan!
S. 2014
J. 2016
pi_100779942
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:38 schreef summer2bird het volgende:
Godver, ben net voor aandachtshoer uitgemaakt hier op Fok! in de KSC toen ik vroeg of het te vroeg was om nu mijn koffers te pakken voor de vakantie.
Door dezelfde user die mij al eens eerder zeikwijf noemde daar.

Zo bedoel ik het niet.

Als jullie hier ook denken dat ik een zeikwijf ben of een aandachtshoer ben, sorry.

Ik bedoel het niet zo stom.

Godver. Waarom kan ik daar niet tegen, het is online, verdomme.

Sorry.
kennelijk wil je graag aandacht.
De enige fout die je maakt is te denken dat dat slecht is.
Iedereen wil graag aandacht :Y
helemaal niks mis mee. geef het ook aan anderen vinden ze fijn :)
Oja en heeeeeel belangrijk..... heb ook genoeg aandacht voor jezelf :)
pi_100780171
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wil je mij dood hebben ofzo? :P nee sporten heb ik wel geprobeerd maar ik vind er echt geen ene reet aan!
Ik vind er ook niks aan, maar het werkt wel!
pi_100780208
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:55 schreef Velp het volgende:

[..]

Ik vind er ook niks aan, maar het werkt wel!
In mijn geval niet, Ik moet eigenlijk gewoon creatief bezig zijn, maar daar ontbreekt op dit moment de zin voor en het juiste licht
S. 2014
J. 2016
pi_100780643
Boek lezen, muziek luistern dan iets?
pi_100780844
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:02 schreef Spacekitten het volgende:
Boek lezen, muziek luistern dan iets?
Boek lezen vind ik inderdaad heel prettig, maar voor nu is het gewoon een stukje frustratie wat eruit komt, en voordeel van een burn-out is dat mensen je de klere-reacties niet kwalijk nemen :P trekt wel weer bij! Morgen mijn sjablonen maken!
S. 2014
J. 2016
pi_100783136
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Boek lezen vind ik inderdaad heel prettig, maar voor nu is het gewoon een stukje frustratie wat eruit komt, en voordeel van een burn-out is dat mensen je de klere-reacties niet kwalijk nemen :P trekt wel weer bij! Morgen mijn sjablonen maken!
Serieus, heb je een boksbal oid? Oud kussen waarop je los kan gaan? Ik ben nogal een heethoofd en helemaal als het allemaal niet zo lekker gaat. Knijpen in zo'n stress bal wil ook nog wel es helpen, als je em niet kapot knijpt iig O-)
pi_100783384
Ik ben niet echt superdepressief (meer), maar wandelen wil bij mij wel eens opluchting geven. Net even gewandeld met mijn MEE-maatje. Morgen ben ik van plan om zelf even te wandelen. Even lekker op een bankje zitten en ontspannen/genieten van de natuur..

Wel moet ik toegeven dat samen wandelen me toch beter bevalt dan alleen. Maar ook toen het wat slechter met me ging, kon ik door wandelen (meestal met muziek op) even tot rust komen, al is het maar een klein blokje. Ik had/heb wel het geluk dat ik dicht bij mooie wandelgebieden heb gewoond/woon..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100783629
Wandelen werkt voor mij ook, maar dan het liefst in het bos, en dat ligt niet naast de deur, Nog 2 weken en dan ga ik een weekje weg, midden in het bos op de veluwe dus lekker wandelen!
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:31:48 #211
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_100786272
Natuur is ook iets wat gewoon ontspannend werkt ja!
Mij lukt alleen wandelen nog steeds niet na jaren steeds weer proberen. Zolang ik met mijn hond wandel is er niets aan de hand (nou ja dan nog probeer ik mensen te vermijden) maar dan kan ik ook lekker op een bankje zitten en even 10 minuten genieten van het groen om me heen en vogeltjes die ik hoor.

Ik heb toestraks om 7 uur toch maar een oxazepam ingenomen en die hielp ook goed gelukkig.
Morgen weer nog een dag met niks en dan woensdag gelukkig weer 's middags naar creatief!

Ik hoop alleen dat ik straks een beetje slaap... Maar goed das pas over een paar uur!
pi_100788064
Nou vandaag een eind verslag gehad van de pyscholoog dit is nodig om alle punten te kennen zeg maar. In haar verslag schrijft zij het volgende na de gesprekken die ik met haar gevolgd heb, Ik mocht overigens zelf het verslag doorlezen. Dit zijn overigens haar bevindingen op basis van mij verhaal en daar de problemen om heen en nee dat even de ruimte in gooien was niet zo tof in die gesprekken.

Meervoudige onverwerkte trauma, alle signalen van een post traumatische stress stoornis. Een identiteits crisis, Een angst stoornis past volgens haar ook in het plaatje ik schrik overal van zelfs van een blaadje maar dat geef je niet zo snel toe.

en ondanks dat ik al langer stil lig met werk zit ik ook te midden van een burn out maar dat had ik zelf ook wel in de gaten, Gewoon opgebrand voelen en al die meuk... Was een heel leuk gesprek maar niet heus.

We noemen het maar het ''waslijstje''. Ze raadde aan om te starten met medicijnen omdat er een lange wachttijd is voor hulp is ik wil dat niet en dat is en blijft mij stand punt. Ze raade overigens
Pyscho therapie aan en EMDR therapie en aangezien het een complexe meervoudige sitautie is
zal het zeer moeilijk worden iemand geschikt die dit aan durft zo vertelde ze me.

Tot die tijd moet ik simpel weg wachten ik heb met haar gesprekken maar tot die tijd blijft het tot daar. En dit speelt natuurlijk al wat langer kun je begrijpen maar niemand die zijn handjes er vuil aan wou maken toen en nu is dit het resultaat.
pi_100795737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:04 schreef ayumu het volgende:
We noemen het maar het ''waslijstje''. Ze raadde aan om te starten met medicijnen omdat er een lange wachttijd is voor hulp is ik wil dat niet en dat is en blijft mij stand punt. Ze raade overigens
Pyscho therapie aan en EMDR therapie en aangezien het een complexe meervoudige sitautie is
zal het zeer moeilijk worden iemand geschikt die dit aan durft zo vertelde ze me.
Vind het niet echt kunnen dat ze je dit zo vertelt, ten eerst omdat het niet waar hoeft te zijn en ten 2e alsof haar eigen onvermogen om jou te helpen erin door klinkt.

Je noemt meervoudige onverwerkt trauma, alle signalen van een post traumatische stress stoornis, een identiteits crisis en een angst stoornis, dan klinkt dat als een hele hevige conclusie terwijl je het ook kan zien dat je onverwerkt trauma hebt, dat zich bij jou uit in angsten en je kan daardoor niet volledig jezelf kan zijn omdat dit je in beslag legt, dus je hebt niet je volledige identiteit tot je beschikking, wat ook niet meer dan logisch is.

Met andere woorden; jij verdient de aandacht en hulp die je nodig hebt om het trauma te verwerken, zodat de angsten verdwijnen en jij weer helemaal vrij jezelf kan zijn. Dat is iets waar iedereen recht op heeft. Zij als hulpverlener zou zich verplicht moeten voelen jou dusdanig op weg te helpen dat je de hulp krijgt die je daarvoor nodig hebt, je aan te moedigen om te gaan voor je vrijheid, en niet jou opzadelen met doemscenario's simpelweg omdat zij niet gelooft dat er uit zoiets te komen is.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_100801487
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn lief O+
Twiddel
pi_100801691
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

Vind het niet echt kunnen dat ze je dit zo vertelt, ten eerst omdat het niet waar hoeft te zijn en ten 2e alsof haar eigen onvermogen om jou te helpen erin door klinkt.

Je noemt meervoudige onverwerkt trauma, alle signalen van een post traumatische stress stoornis, een identiteits crisis en een angst stoornis, dan klinkt dat als een hele hevige conclusie terwijl je het ook kan zien dat je onverwerkt trauma hebt, dat zich bij jou uit in angsten en je kan daardoor niet volledig jezelf kan zijn omdat dit je in beslag legt, dus je hebt niet je volledige identiteit tot je beschikking, wat ook niet meer dan logisch is.

Met andere woorden; jij verdient de aandacht en hulp die je nodig hebt om het trauma te verwerken, zodat de angsten verdwijnen en jij weer helemaal vrij jezelf kan zijn. Dat is iets waar iedereen recht op heeft. Zij als hulpverlener zou zich verplicht moeten voelen jou dusdanig op weg te helpen dat je de hulp krijgt die je daarvoor nodig hebt, je aan te moedigen om te gaan voor je vrijheid, en niet jou opzadelen met doemscenario's simpelweg omdat zij niet gelooft dat er uit zoiets te komen is.
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Een psycholoog/psychiater hoort objectief bezig te zijn en ik vind dit niet echt objectief.
Niet alle behandelingen zijn even succesvol, maar een psycholoog hoort een klant niet te ontmoedigen over overmoedigen.
pi_100801823
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:30 schreef summer2bird het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn lief O+
En ze hebben gelijk. Goede vakantie.
The view from nowhere.
pi_100813691
Word ik toch even net wakker nadat ik om half 3 in slaap ben gevallen... :@ Wel ff weggeweest vandaag, boodschapjes gedaan en stukje gelopen.
Hoe is het met jullie allemaal?
pi_100814199
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:33 schreef sweetdancegirl het volgende:
Word ik toch even net wakker nadat ik om half 3 in slaap ben gevallen... :@ Wel ff weggeweest vandaag, boodschapjes gedaan en stukje gelopen.
Hoe is het met jullie allemaal?
wel goed dat je toch de dingen ben gaan doen..en ach, ze zeggen dat een dutje van ongeveer 1 uur altijd het beste is..ahahah.

Hier is het op zich wel een redelijk dagje, nu wel wat lichte hoofdpijn, maar dat komt door de hoeveelheid activiteit die ik vandaag had.
Hier de dag rond een uur of 11 begonnen..lekker rustig. Daarna de stad in wat dingen terugbrengen. Kom ik thuis even gaan liggen op bed...
en daarna ga ik achter de pc zitten en opeens valt internet weg. Blijkt dat de router nu dood is..dus op zoek naar een nieuwe. En die geinstalleerd en nu heb ik weer internet op mijn kamer *O* *O* *O*
maar heb vandaag denk ik dus wel zo'n 1,5 uur gefietst dus voor mij is het genoeg geweest vandaag :)
pi_100818791
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:31 schreef tass het volgende:
Natuur is ook iets wat gewoon ontspannend werkt ja!
Mij lukt alleen wandelen nog steeds niet na jaren steeds weer proberen. Zolang ik met mijn hond wandel is er niets aan de hand (nou ja dan nog probeer ik mensen te vermijden) maar dan kan ik ook lekker op een bankje zitten en even 10 minuten genieten van het groen om me heen en vogeltjes die ik hoor.

Ik heb toestraks om 7 uur toch maar een oxazepam ingenomen en die hielp ook goed gelukkig.
Morgen weer nog een dag met niks en dan woensdag gelukkig weer 's middags naar creatief!

Ik hoop alleen dat ik straks een beetje slaap... Maar goed das pas over een paar uur!
MIj lukt dat ook niet altijd. Heb het ook al lang niet meer alleen gedaan. Vandaag sinds een jaar weer helemaal alleen gedaan. Beviel wel goed, maar nu voel ik me wat vermoeider en nu wat somberder, maar dat laatste komt meer door een verwijt van een huisgenoot, die ze wel weer min of meer introk, maar niet zo van sorry ik zat fout, terwijl dat wel zo is. Maar goed dat is niet echt van toepassing om hier neer te zetten..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100820818
Goeieavond allemaal! :)

Vandaag eindelijk weer bij de psycholoog geweest, en wat een opluchting was dat zeg, gewoon alles weer even eruit gegooid, en dat luchtte op omdat zij het snapt! Ook heb ik het over de druk gehad die soms op mijn relatie staat vanwege mijn burn-out en zij heeft gelijk een dubbele afspraak ingepland voor volgende week, en dan moet ik vriendlief meenemen, Dat vind hij gelukkig ook geen probleem!
Daarna was ik wel moe maar heb ik mezelf toch nog even naar de hema gebracht, en heb ik verf e.d gekocht, alles wat ik nodig heb voor mijn project,
Daarna heb ik even geslapen, en vanmiddag ben ik bezig geweest met mallen maken voor mijn project, Was echt heel lekker om even bezig te zijn! Morgen ga ik beginnen met schuren! en ondertussen struin ik internet af op zoek naar oude opknapbare meubeltjes!

Morgenochtend eerst naar de huisarts, Even mijn medicatie bespreken, mijn hartkloppingen en ook heb ik sinds een paar dagen een raar been, Mijn rechterkuit is soms ineens veel dikker, en rood/paars, en dan voelt het alsof er ijswater doorheen loopt! Maar verder doet het geen zeer, vreemd, maar aangezien ik er morgen toch ben, kan ik het wel even vragen!

Ik durf echt te zeggen dat ik vandaag een fijne dag heb gehad! lekker creatief bezig geweest en een goed gesprek gehad met de psych! fijn dat er zulke dagen zijn!

Hoe is het met jullie?
S. 2014
J. 2016
pi_100821115
Ik ben blij voor je dat je een fijne dag heb gehad, die houden je op de been.

Hier is het ruk...
Het wordt echt tijd voor werk, ik kan totaal niet omgaan met al die uren.
pi_100821149
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef Velp het volgende:
Ik ben blij voor je dat je een fijne dag heb gehad, die houden je op de been.

Hier is het ruk...
Het wordt echt tijd voor werk, ik kan totaal niet omgaan met al die uren.
Vrijwilligerswerk geen optie?
S. 2014
J. 2016
pi_100821337
Doe ik al, 2 dagen per weer op een school met speciaal onderwijs.
Helaas is het nog vakantie.
Het wordt gewoon tijd dat ik weer fulltime aan de slag ga.
De ene afwijzing na de andere, moedeloos word je er van.
pi_100821693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:27 schreef Velp het volgende:
Doe ik al, 2 dagen per weer op een school met speciaal onderwijs.
Helaas is het nog vakantie.
Het wordt gewoon tijd dat ik weer fulltime aan de slag ga.
De ene afwijzing na de andere, moedeloos word je er van.
In welke sector zoek je werk dan?
S. 2014
J. 2016
pi_100821865
Ik heb altijd gewerkt in de revalidatie, dus dat zoek ik nu ook weer.
Momenteel nog een sollicitatie lopen, hopen dat dat wat wordt.
pi_100822319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:36 schreef Velp het volgende:
Ik heb altijd gewerkt in de revalidatie, dus dat zoek ik nu ook weer.
Momenteel nog een sollicitatie lopen, hopen dat dat wat wordt.
Ik duim voor je!
S. 2014
J. 2016
pi_100822365
Dank je :)
pi_100830083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

Vind het niet echt kunnen dat ze je dit zo vertelt, ten eerst omdat het niet waar hoeft te zijn en ten 2e alsof haar eigen onvermogen om jou te helpen erin door klinkt.

Je noemt meervoudige onverwerkt trauma, alle signalen van een post traumatische stress stoornis, een identiteits crisis en een angst stoornis, dan klinkt dat als een hele hevige conclusie terwijl je het ook kan zien dat je onverwerkt trauma hebt, dat zich bij jou uit in angsten en je kan daardoor niet volledig jezelf kan zijn omdat dit je in beslag legt, dus je hebt niet je volledige identiteit tot je beschikking, wat ook niet meer dan logisch is.

Met andere woorden; jij verdient de aandacht en hulp die je nodig hebt om het trauma te verwerken, zodat de angsten verdwijnen en jij weer helemaal vrij jezelf kan zijn. Dat is iets waar iedereen recht op heeft. Zij als hulpverlener zou zich verplicht moeten voelen jou dusdanig op weg te helpen dat je de hulp krijgt die je daarvoor nodig hebt, je aan te moedigen om te gaan voor je vrijheid, en niet jou opzadelen met doemscenario's simpelweg omdat zij niet gelooft dat er uit zoiets te komen is.
Ik ga hier niet heel het verslag open en bloot neer zetten maar het is gewoon zo dat er veel op tafel ligt daar de juiste persoon voor vinden om dit samen mee op te lossen is gewoon moeilijk te vinden.

En ik gaf toch echt aan dat die hulp door gezocht word maar dat het niet makkelijk is die te vinden dat is gewoon eerlijk van haar kant.

En over dat ik met mijn identiteit niet mijzelfklan zijn ligt heel anders ik ben niet opgevoed geweest door ouders maar door instanties... En de personen die voor mij moesten zorgen
deden dat niet. De eninge die mij iets hebben meegegeven tja hoe leg je dat uit doe ik ook liever niet.

Houd er dan ook nog eens rekening mee dat familie van mij mama's kant openlijk twijfels hebben of ik wel familie van hun ben. En van mij papa die zie ik nooit.

Dat mij mama nooit contact met mij zoekt en heel soms komt ze is ze in mij huis verwacht zij dat ik alles wat haar niet zint in mij inrichting direct de container in gooi. Doe ik dat niet word ze boos en sloopt mama het zelf wel ze gooit het gewoon kapot tegen de vloer ze word woedend en vertrekt.

Sinds het laatste akkefietje heb ik haar niet meer gezien en contact met haar vinden is moeilijk ze kapt het gewoon af met iedere poging die ik probeer nu weer bijna vier maanden terug dat ik haar gezien heb. Vroeger was ze nooit zo maar sinds jaren wel ik begrijp het niet.

Zelfde geld met alle foto's die ik haar van mij gegeven heb ze vroeg er niet om maar ik vond dat belangrijk achteraf ben ik er achter gekomen dat ze eerst een tijdje op de kast worden gelegd en dan vanzelf wel de kliko in belanden.

Weer zo'n klein fragmentje... Dan moet je het niet gek vinden dat ik ook begon met twijfels hoe het nu allemaal zit.
pi_100831718
@ayumu, wat de psycholoog zei is eigenlijk best dubbel. Want aan de ene kant is het een beetje ontmoedigend maar aan de andere schept ze ook geen valse hoop...
Verder is het bovenstaande een heel verhaal. Maar hoe oud ben je eigenlijk?

Hier gaat nu even stukken minder, sta op het punt van barsten. De druk van vandaag is me iets teveel geworden. Dusdanig is het opgelopen dat ik nu moe ben en hoofdpijn heb ervan.
Om een lang verhaal kort te houden, vanmorgen naar centrum. Kom thuis..router dood. Weer naar centrum router halen.
Dan thuis router installeren..ff snel alles werkt. Wat later router beter ingesteld..en in mijn kamer amper signaal. Vroeger wel.
En ik ben dan iemand die er kennis van heeft en doorzet..en uiteindelijk tot ongeveer half8 bezig geweest even gegeten en verder klooien met dat apparaat. Om wat signaal in mijn kamer te krijgen maar dusdanig slecht dat ik morgen weer terugga in de hoop geld terug te krijgen of een ander apparaat te kiezen..want ik ben hier niet tevreden mee.
Maar zit nu dus constant met krijg ik wel geld terug of niet enz...en dan moet ik een andere zoeken..en ik weet er genoeg van af..maar het is altijd gokken ivm. bereik.

Maar goed, nu begin ik dus ook omdat ik al gespannen ben te piekeren over school. En de introdagen waar ik geen zin in heb..maar wel ga omdat het handig is wat contacten te hebben..omdat ik niet zoals altijd in de pauzes maar hw ga maken omdat ik niemand heb om mee te praten..ofzo. En dat zorgt voor stress.
EN ik weet nog niet wanneer ik naar de psych kan..maar tussendoor hoopt alles maar op. EN ik kan met niemand verder praten... ;(

Ga nu maar even ontspannen, serie kijken en bed in.
pi_100832511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:26 schreef cafpow het volgende:
@ayumu, wat de psycholoog zei is eigenlijk best dubbel. Want aan de ene kant is het een beetje ontmoedigend maar aan de andere schept ze ook geen valse hoop...
Verder is het bovenstaande een heel verhaal. Maar hoe oud ben je eigenlijk?

Dat het een beetje dubbel is ben ik wel mee maar ze is wel eerlijk dat vind ik weer heel belangrijk. Dat verhaal is een stukje van alles, zelf ben ik midden twintig.

Hier gaat nu even stukken minder, sta op het punt van barsten. De druk van vandaag is me iets teveel geworden. Dusdanig is het opgelopen dat ik nu moe ben en hoofdpijn heb ervan.
Om een lang verhaal kort te houden, vanmorgen naar centrum. Kom thuis..router dood. Weer naar centrum router halen.
Dan thuis router installeren..ff snel alles werkt. Wat later router beter ingesteld..en in mijn kamer amper signaal. Vroeger wel.
En ik ben dan iemand die er kennis van heeft en doorzet..en uiteindelijk tot ongeveer half8 bezig geweest even gegeten en verder klooien met dat apparaat. Om wat signaal in mijn kamer te krijgen maar dusdanig slecht dat ik morgen weer terugga in de hoop geld terug te krijgen of een ander apparaat te kiezen..want ik ben hier niet tevreden mee.
Maar zit nu dus constant met krijg ik wel geld terug of niet enz...en dan moet ik een andere zoeken..en ik weet er genoeg van af..maar het is altijd gokken ivm. bereik.

Maar goed, nu begin ik dus ook omdat ik al gespannen ben te piekeren over school. En de introdagen waar ik geen zin in heb..maar wel ga omdat het handig is wat contacten te hebben..omdat ik niet zoals altijd in de pauzes maar hw ga maken omdat ik niemand heb om mee te praten..ofzo. En dat zorgt voor stress.
EN ik weet nog niet wanneer ik naar de psych kan..maar tussendoor hoopt alles maar op. EN ik kan met niemand verder praten... ;(

Ga nu maar even ontspannen, serie kijken en bed in.
Dat met niemand praten heb ik ook wel ondanks dat ik nu twee tot drie keer per week een hulpverlener over de vloer krijg het komt er niet uit. Zo op een forum is wat makkelijker moet ik bekennen je bepaalt zelf wat je wil weer geven en hoe anoniem je bent.
pi_100838532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:27 schreef Velp het volgende:
Doe ik al, 2 dagen per weer op een school met speciaal onderwijs.
Helaas is het nog vakantie.
Het wordt gewoon tijd dat ik weer fulltime aan de slag ga.
De ene afwijzing na de andere, moedeloos word je er van.
Funny, dat doe ik ook. 3 halve dagen als telefoniste op het speciaal onderwijs. Ik begin volgende week weer (voortgezet onderwijs)
Wat doe jij op die school? En denk je dat het aankan om fulltime te gaan werken? Lijkt me best wel weer zwaar na 2 dagen.
Ik ben volledig afgekeurd, mss zit er een parttime baan in, maar fulltime kan ik vergeten. Heb nl een spierziekte en dat werkt behoorlijk slopend. Oh, en ik ben lekker aan het nachtbraken. Again.
pi_100841127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ik ga hier niet heel het verslag open en bloot neer zetten maar het is gewoon zo dat er veel op tafel ligt daar de juiste persoon voor vinden om dit samen mee op te lossen is gewoon moeilijk te vinden.

En ik gaf toch echt aan dat die hulp door gezocht word maar dat het niet makkelijk is die te vinden dat is gewoon eerlijk van haar kant.

En over dat ik met mijn identiteit niet mijzelfklan zijn ligt heel anders ik ben niet opgevoed geweest door ouders maar door instanties... En de personen die voor mij moesten zorgen
deden dat niet. De eninge die mij iets hebben meegegeven tja hoe leg je dat uit doe ik ook liever niet.

Houd er dan ook nog eens rekening mee dat familie van mij mama's kant openlijk twijfels hebben of ik wel familie van hun ben. En van mij papa die zie ik nooit.

Dat mij mama nooit contact met mij zoekt en heel soms komt ze is ze in mij huis verwacht zij dat ik alles wat haar niet zint in mij inrichting direct de container in gooi. Doe ik dat niet word ze boos en sloopt mama het zelf wel ze gooit het gewoon kapot tegen de vloer ze word woedend en vertrekt.

Sinds het laatste akkefietje heb ik haar niet meer gezien en contact met haar vinden is moeilijk ze kapt het gewoon af met iedere poging die ik probeer nu weer bijna vier maanden terug dat ik haar gezien heb. Vroeger was ze nooit zo maar sinds jaren wel ik begrijp het niet.

Zelfde geld met alle foto's die ik haar van mij gegeven heb ze vroeg er niet om maar ik vond dat belangrijk achteraf ben ik er achter gekomen dat ze eerst een tijdje op de kast worden gelegd en dan vanzelf wel de kliko in belanden.

Weer zo'n klein fragmentje... Dan moet je het niet gek vinden dat ik ook begon met twijfels hoe het nu allemaal zit.
Ik bedoelde niet dat jouw situatie niet heel moeilijk zou zijn, ik ken jouw situatie natuurlijk ook niet maar geloof meteen dat het heel lastig is wat je schrijft, ik bedoelde meer in het algemeen dat wat je van een therapeut te horen krijgt behoorlijk bepalend kan zijn voor hoe je het herstel van je situatie in schat en omdat iedere therapeut anders is dat nogal kan verschillen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_100850842
ok serieus, moet een vrouw nu echt alles zelf doen? kunnen mannen echt niet 1 klusje gewoon doen?!

hoe is iedereen vandaag?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:13:35 #234
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100851792
Ik ben eigenlijk behoorlijk boos en moe .... door alles.
Fantastisch dus.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100852417
spacekitten wat is er gebeurd?

hier niet echt fantastisch,mijn relatie zit ff in een behoorlijke dip en ik geloof dat het nu alle kanten opkan, ach ja kan er ook nog wel bij!
S. 2014
J. 2016
pi_100854025
vriend heeft al lange tijd vakantie en moest wat klussen in huis doen, ik vind het niet erg als daar wat mee wacht, maar volgende week begint ie weer... dus vanochtend lijstje gemaakt en afgesproken dat ie het zou doen (na al vaker gevraagd te hebben) Dus vanochtend even update gevraagd en hij zou "zo" gaan bellen voor iets. 3 uur later vraag ik hoe de status is geworden en heeft nog steeds niet gebeld! En dit is dus al heel zijn vakantie zo, moet er continue achteraan zitten of meneer doet niets, kan beter zelf doen!

hoe komt het dat je in een dip zit gewoonmezelf?
pi_100857821
Space, wat gebeurd er als je het helemaal laat gaan? Er niet meer achteraan gaat?
Ligt er natuurlijk aan wat het is, maar als het iets is wat enkel vervelend is als het blijft liggen, dus niet iets noodzakelijks, dan zou ik hem geloof ik in zn eigen sop laten gaarkoken ermee.

Mannen kijken daar volgens mij gewoon anders tegenaan dan vrouwen. Zeggen dat ze het "zo" doen en dan verdwijnt het weer uit het zicht ofzo. Net of ze het dan vergeten oid....
Je kan het zelf doen, maar dan leert hij nooit om het te doen...
Probeer er niet al teveel energie in te steken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100858277
nee weet ik, dat heb ik ook een hele tijd gedaan en toen kreeg ik het commentaar dat ik hem niets toevertrouwde *zucht*
Maar goed, zie wel hoe het straks is afgelopen, misschien toch wat duidelijkere afspraken maken erover

Hoe is met jou Nijna?
pi_100858387
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:30 schreef Nijna het volgende:
Space, wat gebeurd er als je het helemaal laat gaan? Er niet meer achteraan gaat?
Ligt er natuurlijk aan wat het is, maar als het iets is wat enkel vervelend is als het blijft liggen, dus niet iets noodzakelijks, dan zou ik hem geloof ik in zn eigen sop laten gaarkoken ermee.

Mannen kijken daar volgens mij gewoon anders tegenaan dan vrouwen. Zeggen dat ze het "zo" doen en dan verdwijnt het weer uit het zicht ofzo. Net of ze het dan vergeten oid....
Je kan het zelf doen, maar dan leert hij nooit om het te doen...
Probeer er niet al teveel energie in te steken...
Onzin, zo zit ik totaal niet in elkaar.
Als mannen daar moeilijk over doen mag er inderdaad best wat van gezegt worden...
Uiteindelijk doe je een relatie toch met zijn tweeen.
pi_100858435
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 02:08 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Funny, dat doe ik ook. 3 halve dagen als telefoniste op het speciaal onderwijs. Ik begin volgende week weer (voortgezet onderwijs)
Wat doe jij op die school? En denk je dat het aankan om fulltime te gaan werken? Lijkt me best wel weer zwaar na 2 dagen.
Ik ben volledig afgekeurd, mss zit er een parttime baan in, maar fulltime kan ik vergeten. Heb nl een spierziekte en dat werkt behoorlijk slopend. Oh, en ik ben lekker aan het nachtbraken. Again.
Grappig dat je ook op zo'n school werkt.
Ik loop met de congierge mee, allerlei klusjes dus.
En fulltime werken zal best even zwaar worden na 2 jaar thuiszitten maar ik heb er vertrouwen in dat het lukt :)
pi_100858466
Lastig zulke situaties, maar ook erg herkenbaar. Wij hadden de dingen in het huishouden enigzins verdeeld, maar mn man liet zijn taak gewoon liggen. Of ik hem dan wilde helpen onthouden...
Maar als ik het dan vroeg dan was het ook niet goed. Dus ik heb nu maar gezegd dat hij zn verantwoordlijkheid moet nemen en het desnoods maar in zn telefoon moet zetten als reminder ofzo. Ik ben zn agenda niet, grrrr. ;)

Hoe het hier is... ik weet het niet zo goed. Stemming lijkt redelijk en toch voel ik me somber/neerslachtig/verdrietig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100858505
Velp, ik heb voor het gemak maar even alle mannen over 1 kam gescheerd :@ .
Gelukkig lopen er ook uitzonderingen rond :), zo beter?!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100858567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:46 schreef Nijna het volgende:
Velp, ik heb voor het gemak maar even alle mannen over 1 kam gescheerd :@ .
Gelukkig lopen er ook uitzonderingen rond :), zo beter?!
Dank u ;)

Bedoelde het ook niet lullig, maar ik ben van mening dat je in een relatie alles 'deelt'.
Dus de leuke dingen, maar ook de minder leuke dingen.
pi_100858659
ik weet wel hoe het komt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar dat is een puntje waar ik het eigenlijk al opgegeven heb
pi_100858838
Blowen... aai... zou hier een totale afknapper zijn.
Die troep komt hier niet naar binnen.
Mensen veranderen er enorm door en het is ook nog eens verslavend.
Ultimatum stellen?
Heel simpel: Jij of blowen.
pi_100858992
ik dacht ook altijd dat ik zo zou reageren als het genoeg was, maar ik vind niet dat je iets compleet mag verbieden. Hij houd er rekening mee en we hadden een goede balans gevonden, al lijkt het nu weer de verkeerde kant op te gaan. Ik denk dat ie het vanavond nog te horen krijgt. En dat ultimatum is heel lastig als je nog zoveel houd van iemand
pi_100859106
Ik weet dat het lastig is, maar als ik naar mezelf zou kijken...
Stel dat ik een (lange) relatie heb, verder is alles goed, maar ze blowt en ligt regelmatig laveloos op de bank...
Ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan, hoeveel ik ook van haar hou.

Natuurlijk heeft iedereen zijn minpunten, maar blowen vind ik toch wel een enorm minpunt.

Misschien moet je het er anders eens even goed met hem over praten?
pi_100859231
Moet ik ook, volgende week gaat ie stage lopen én zijn bijbaan behoud ie ook, betekend dat hij zowizo 52 uur weg is, dus bespreken moeten we al het een en ander dit hoort er ook bij.

en helemaal laveloos ligt hij er dan niet bij hoor, hij doet nog steeds wel wat en het is echt niet iedere dag (dat was 1x proberen en nooit meer ;) )
pi_100859342
Sterkte ermee!

Ik zeg dit nu wel zo makkelijk, maar ook ik heb mijn verslavingen ;)
pi_100860173
Dank, iedereen heeft zo iets en in een relatie moet je soms wat slikken, als t binnen bepaalde grenzen blijft dan tenminste
pi_100861468
mijn vriend heeft een kleine terugval van zijn depressie en ik zit natuurlijk met die burn-out en er wordt van mij verwacht dat ik naar therapie ga enz,maar aan de andere kant doet hij het niet, hij heeft slechte ervaringen ermee en dus weigerde hij gewoon,hij kon het wel zelf! nu steunde ik hem natuurlijk ook maar dat kan ik nu niet, en ik had er ook geen zin meer in! ik vind onze relatie het vechten waard en had het gevoel dat hij daar anders over dacht, ik heb dat huilend met mijn moeder besproken en zij heeft besloten om stappen te ondernemen, zij heeft hem zonder mijn medeweten gesmst wat ik haar verteld heb en dat hij een keuze moet gaan maken als hij verder wil met mij! want dat ik het zo niet lang meer volhou! en hij reageerde dat zij zn ogen heeft geopend en naar mij stuurde hij dat hij eraan toe is om stappen te ondernemen! dus voor nu ben ik weer even rustig en ik geloof ook dat hij het meent!

een tip voor iedereen met frustratie: ga schuren!!! ik heb mijn tafeltje geschuurd en het was heerlijk!!

spacekitten heel vervelend dat het zo'n strijd moet zijn, samenwonen betekent ook ieder zijn eigen verantwoordelijkheden!
S. 2014
J. 2016
pi_100861970
goedenavond allemaal..
hier gaat het vandaag niet echt helemaal lekker. Gisteravond heel onrustig geslapen en ben 's ochtends 7 uur wakker geworden met lichte hoofdpijn, en na 1 uurtje bne ik weer in slaap gevallen.
Daarna rond 11 uur opgestaan en ontbeten. En daarna naar de MM de router terugbrengen..en daarna terug naar huis en heb me vandaag overgeconcentreerd bij het zoeken via internet naar een nieuwe router. . En ik kan nu proberen mezelf te concentreren maar heb een concentratie van -100%.
En moest nog 2 dingen doen in huis..maar dat gaat vandaag niet lukken, op dit moment begin ik van alles maar ik rond echt niks af.

Hier thuis zijn de irritaties weer aan het oplopen tussen mij en ma...en ik probeer me wel in te houden want anders alles vanaf het begin weer. En gaat mijn ma weer oude koeien uit de sloot halen, en tijdens ruzie enz. draait alles uiteindelijk om haar. Dus ik wil hier weg...

maar voorlopig gaat dat niet, en ik zit met allerlei kopzorgen, over hoe ik de boeken voor school wil betalen, en dan nog de kopzorgen mbt school en introductie, steeds vaker heb ik zoiets van stoppen met alles...puur uit zenuwen en angst en onzekerheid.
En ik ben vandaag denk ik de grootste chaoot ter wereld.

En ik wil zo graag naar de psycholoog om dingen te bespreken, maar ik kan nog niet terecht. Ik wacht waarschijnlijk tot vrijdag en dan ga ik zelf maar bellen kijken of ik een afpsraak kan maken.

pffffffffff...ik ga zo denk ik maar even mijn bed in :{ want nu sta ik echt op automatische piloot }:|
pi_100865960
Gewoonmezelf, dat klinkt op zich positief. Ik hoop echt dat je vriend het meent en er wat mee gaat doen!

Cafpow, trusten!

Spacekitten, lijkt me wel lastig... succes met bespreken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100867433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:56 schreef Nijna het volgende:
Gewoonmezelf, dat klinkt op zich positief. Ik hoop echt dat je vriend het meent en er wat mee gaat doen!

Cafpow, trusten!

Spacekitten, lijkt me wel lastig... succes met bespreken.
Ik hoop het ook nijna, maar ik geloof dat ie nogal geschrokken is van de woorden van mijn ma, dat hij mij kwijtraakt als het zo doorgaat! We gaan het zien.
Cafpow, ik herken de stress wbt de school. Je weet gelukkig zelf ook waar het vandaan komt, en dat het puur stress en onzekerheid is, Het komt wel goed meid!

Zo mijn tafeltje staat in de grondverf, nu kan ik pas morgenmiddag weer verder, dat vind ik dan wel weer een beetje jammer!:P
S. 2014
J. 2016
pi_100870398
Vanmiddag bij de psychiater geweest. Hij adviseerde me om rustiger aan te doen, de komende tijd en niet meer 5 dagen van 3 tot 4 uur te werken...

Ja, hij heeft daar eigenlijk wel gelijk in. Ik heb het de laatste weken al snel gehad en ben niet tot echt huishoudelijke dingen instaat als ik na het werk thuis kom..

Pff tja of dit echt met mijn depressieve achtergrond komt of door mijn autisme, ik vermoed door beide..

pfffffffffffff
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_100872822
Nou, als ik de berichten van vandaag zo lees hebben de meesten een beroerde dag achter de rug...
Misschien maar gewoon lekker naar bed gaan, morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!

Ik ga maar eens een aflevering sopranos kijken.
pi_100873021
En hoe was jouw dag dan velp?

De mijne was over het geheel niet zo heel slecht hoor! Ik ben lekker bezig geweest met verf en schuurpapier:P
S. 2014
J. 2016
pi_100873186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:39 schreef Bos81 het volgende:
Vanmiddag bij de psychiater geweest. Hij adviseerde me om rustiger aan te doen, de komende tijd en niet meer 5 dagen van 3 tot 4 uur te werken...

Ja, hij heeft daar eigenlijk wel gelijk in. Ik heb het de laatste weken al snel gehad en ben niet tot echt huishoudelijke dingen instaat als ik na het werk thuis kom..

Pff tja of dit echt met mijn depressieve achtergrond komt of door mijn autisme, ik vermoed door beide..

pfffffffffffff
sterkte ermee bos. En tja, autisme en depressies en stress hangen grotendeels samen..dat ervaar ik zelf ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook nijna, maar ik geloof dat ie nogal geschrokken is van de woorden van mijn ma, dat hij mij kwijtraakt als het zo doorgaat! We gaan het zien.
Cafpow, ik herken de stress wbt de school. Je weet gelukkig zelf ook waar het vandaan komt, en dat het puur stress en onzekerheid is, Het komt wel goed meid!

Zo mijn tafeltje staat in de grondverf, nu kan ik pas morgenmiddag weer verder, dat vind ik dan wel weer een beetje jammer!:P
Ach, zie het maar als dat je een ultimatum hebt gesteld zonder het te stellen. Kijk deels snap ik dat het makkelijk is om te vluchten in blowen, ik heb het een tijdje gedaan met uitgaan en drinken en roken..en dat liep niet echt slecht maar ging de verkeerde kan uit.
Dus het is lastig, maar als je echt de wil en motivatie hebt moet het kunnen.
Dus denk maar dat als hij niks doet eraan, dat hij niet genoeg motivatie ervoor heeft. En motivatie is iets intern niet extern!.

hier momenteel iets rustiger, hoewel ik een enorme druk in mijn hoofd heb. En nog geen router...dus niet mijn bed in kan kruipen om series te kijken op de laptop
:'(
pi_100873743
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En hoe was jouw dag dan velp?

De mijne was over het geheel niet zo heel slecht hoor! Ik ben lekker bezig geweest met verf en schuurpapier:P
Mijn dag ging opzich wel, vanochtend naar de huisarts geweest voor een anti biotica kuurtje.
Daarna even bezig geweest op school, alle lokalen moeten weer ingericht worden.
Verder beetje verveeld, maarja, dat is niet nieuw ;)

Goed van je dat je een project hebt gevonden! Succes ermee!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 00:03:43 #260
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100878018
Heb mijn medicatie citalopram gehalveerd, het gaat, afgezien van wat bijwerkingen nu al beter. Ik hoop dat ik wat meer mijn natuurlijke zelf wordt op deze manier. Heb gelukkig een goede psych, ken hem nog niet zo lang maar heb een goed gevoel bij hem en das het halve werk, hoop ik :)./
:')
pi_100885486
Cafpow, sterkte! hopelijk heb je goed geslapen!

gewoonmezelf, fijn dat je een moeder hebt die je zo steunt! en ja schuren is een erg goed klusje als afleiding :D

Hier een update: ik had gebeld zodra ik weg was van t werk en dat werd natuurlijk een tel gesprek met verwijten en gesnauw. een half uur later heb ik terug gebeld, ik was namelijk ook wat opgefokt door mijn werk en dat mag ik niet aan hem afreageren op die manier. Thuis aangekomen inderdaad gepraat en hij snapte het ook wel dat ik er moe van werd. Hij had blijkbaar toch niet geblowt (maar was gaar van gamen) en de woningbouw was natuurlijk alweer dicht toen hij belde, maar hij was mij gewoon vergeten te smsen (bellen doet ie gelukkig zo alsnog) uiteindelijk heeft hij zijn lijstje afgewerkt van die dag!

Dus het viel wel mee uiteindelijk, misschien maak ik te snel conclusies af en toe en zie dan niet dat hij echt probeert om rekening met mij te houden, want ik weet wel dat hij liever het blowen opgeeft dan mij te moeten opgeven!
pi_100888453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:03 schreef Spacekitten het volgende:
Cafpow, sterkte! hopelijk heb je goed geslapen!

gewoonmezelf, fijn dat je een moeder hebt die je zo steunt! en ja schuren is een erg goed klusje als afleiding :D

Hier een update: ik had gebeld zodra ik weg was van t werk en dat werd natuurlijk een tel gesprek met verwijten en gesnauw. een half uur later heb ik terug gebeld, ik was namelijk ook wat opgefokt door mijn werk en dat mag ik niet aan hem afreageren op die manier. Thuis aangekomen inderdaad gepraat en hij snapte het ook wel dat ik er moe van werd. Hij had blijkbaar toch niet geblowt (maar was gaar van gamen) en de woningbouw was natuurlijk alweer dicht toen hij belde, maar hij was mij gewoon vergeten te smsen (bellen doet ie gelukkig zo alsnog) uiteindelijk heeft hij zijn lijstje afgewerkt van die dag!

Dus het viel wel mee uiteindelijk, misschien maak ik te snel conclusies af en toe en zie dan niet dat hij echt probeert om rekening met mij te houden, want ik weet wel dat hij liever het blowen opgeeft dan mij te moeten opgeven!
Dat klinkt in ieder geval helemaal prima! Fijn dat het toch allemaal opgelost is! En snelle conclusies trekken doe ik ook vaak, Levert nogal wat dicussie op af en toe :P
S. 2014
J. 2016
pi_100889535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 00:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heb mijn medicatie citalopram gehalveerd, het gaat, afgezien van wat bijwerkingen nu al beter. Ik hoop dat ik wat meer mijn natuurlijke zelf wordt op deze manier. Heb gelukkig een goede psych, ken hem nog niet zo lang maar heb een goed gevoel bij hem en das het halve werk, hoop ik :)./
mooi zo ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:03 schreef Spacekitten het volgende:
Cafpow, sterkte! hopelijk heb je goed geslapen!

gewoonmezelf, fijn dat je een moeder hebt die je zo steunt! en ja schuren is een erg goed klusje als afleiding :D

Hier een update: ik had gebeld zodra ik weg was van t werk en dat werd natuurlijk een tel gesprek met verwijten en gesnauw. een half uur later heb ik terug gebeld, ik was namelijk ook wat opgefokt door mijn werk en dat mag ik niet aan hem afreageren op die manier. Thuis aangekomen inderdaad gepraat en hij snapte het ook wel dat ik er moe van werd. Hij had blijkbaar toch niet geblowt (maar was gaar van gamen) en de woningbouw was natuurlijk alweer dicht toen hij belde, maar hij was mij gewoon vergeten te smsen (bellen doet ie gelukkig zo alsnog) uiteindelijk heeft hij zijn lijstje afgewerkt van die dag!

Dus het viel wel mee uiteindelijk, misschien maak ik te snel conclusies af en toe en zie dan niet dat hij echt probeert om rekening met mij te houden, want ik weet wel dat hij liever het blowen opgeeft dan mij te moeten opgeven!
Zie je, het viel uiteindelijk allemaal best mee. :)

hier geslapen van 12 tot 11 's ochtends. En nu een router uitzoeken en daarna proberen deze te installeren en de dingen te doen die ik nog moet doen in huis :)
pi_100890329
Ik ben zooooo moe, 's avonds heb ik het ijskoud en voel ik me naar en dat is volgens mij allemaal van vermoeidheid...
Misschien kan ik straks nog even op de bank wat doezelen als de jongste op bed ligt... oudste kan zichzelf vrij goed vermaken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100894975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:42 schreef cafpow het volgende:
hier geslapen van 12 tot 11 's ochtends. En nu een router uitzoeken en daarna proberen deze te installeren en de dingen te doen die ik nog moet doen in huis :)
Zo te horen heeft het slapen goed gedaan :)

Nijna, lekker een warme douche nemen voor het slapen gaan! ik krijg het ook altijd koud als ik bekaf ben, sterkte!
pi_100895747
Jongste was al om 2 uur weer wakker ipv na 3-en zoals meestal... :{ en de buurvrouw belde me van de bank... nergens zin in.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100897399
Ik kruip ook maar eens mij bed in, kutdag vandaag.
pi_100901844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:53 schreef Nijna het volgende:
Jongste was al om 2 uur weer wakker ipv na 3-en zoals meestal... :{ en de buurvrouw belde me van de bank... nergens zin in.
dat is balen -O- Ik heb dat vaak genoeg, word ik 's ochtends wakker gebeld en ik kan dan niet rustig wakker worden maar word dan geschrokken wakker.. _O- }:|
Hier inmiddels van het gedoe van de router af, die komt morgen met de post, en heb al de helft van mijn klusjes in huis gedaan...straks nog even de andere helft doen. En lekker douchen.

EN morgenmiddag mag ik naar een speciale introductie van de hogeschool ivm. studeren met een beperking..ben benieuwd wat het word..hopelijk een beetje mooi weer dan kan ik met de fiets :)
pi_100910472
Goedenavond, Ik lees wisselende dagen vandaag
Velp: waarop een kutdag?
Nijna: hoe is het nu met jou?
Cafpow: Zie je op tegen de speciale introductie? Of voel je je nu rustiger omdat je dan niet de 'enige' bent?

Hier wel een redelijke dag gehad, Ik besefte mij vanmorgen dat ik gisteren een paniekaanval loze dag heb gehad *O* en vervolgens kreeg ik een uur later weer flinke hartkloppingen :') Maar goed vandaag is mijn zus de hele dag hier geweest en dat is toch wel behoorlijk druk, Ik merk dat ik het op een bepaald punt dan wel zat ben, en eigenlijk lekker weg wil kruipen op de bank, Gelukkig kan dat ook gewoon, mijn zus heeft er alle begrip voor!
Verder heb ik vandaag mijn kastje in de lak gezet, en nu wachten tot zaterdag, dan kan ik hem gaan afmaken :D! En ik heb vandaag een lijst gemaakt met wat er allemaal mee moet op vakantie, Ik vergeet de helft dus ik ben maar vast begonnen met lijstjes maken! Nu ben ik wel heel moe, en ik heb een kwaal overgehouden aan hormoonvergevoeligheid, een klier in mijn nek wordt dik en zwelt op als ik echt te ver ben gegaan, Dus zeggen dat er niks is gaat nu ook niet op :P
S. 2014
J. 2016
pi_100910776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond, Ik lees wisselende dagen vandaag
Velp: waarop een kutdag?
Nijna: hoe is het nu met jou?
Cafpow: Zie je op tegen de speciale introductie? Of voel je je nu rustiger omdat je dan niet de 'enige' bent?

Hier wel een redelijke dag gehad, Ik besefte mij vanmorgen dat ik gisteren een paniekaanval loze dag heb gehad *O* en vervolgens kreeg ik een uur later weer flinke hartkloppingen :') Maar goed vandaag is mijn zus de hele dag hier geweest en dat is toch wel behoorlijk druk, Ik merk dat ik het op een bepaald punt dan wel zat ben, en eigenlijk lekker weg wil kruipen op de bank, Gelukkig kan dat ook gewoon, mijn zus heeft er alle begrip voor!
Verder heb ik vandaag mijn kastje in de lak gezet, en nu wachten tot zaterdag, dan kan ik hem gaan afmaken :D! En ik heb vandaag een lijst gemaakt met wat er allemaal mee moet op vakantie, Ik vergeet de helft dus ik ben maar vast begonnen met lijstjes maken! Nu ben ik wel heel moe, en ik heb een kwaal overgehouden aan hormoonvergevoeligheid, een klier in mijn nek wordt dik en zwelt op als ik echt te ver ben gegaan, Dus zeggen dat er niks is gaat nu ook niet op :P
Goed dat je zo veel bezig bent, het lijd je denk ik wel af van alles.

Ik zie er niet echt heel tegen op, want het is in mijn eigen voordeel..ik krijg info over wanneer bij wie aan te kloppen ed. Dus dat is handig.
En ik leer alvast wat mensen kennen ;)
maar ik kijk er tegenop omdat het toch zo'n 6 km. fietsen is...en ik niet weet hoe het weer is. En ik heb echt een hekel aan het OV. EN nu dat morgen de router komt en ik dus weer wifi kan installeren in huis..zou ik het liefst thuisblijven.. :Y want ik mis het door huis lopen met de laptop echt :s)
maar goed..
En ik heb mijn mogelijke roosters gezien en ze vallen best mee, ik heb 50% kans op 1 of 2 dagen vrij in de week :Y en anders 3 dagen laat beginnen :)
pi_100911068
Mooi dat je gister paniekaanval-loos was! Vandaag klinkt als een aardige dag?
Hier aardig de dag doorgekomen, vanaf eind van de ochtend alleen met de kids geweest en dat ging zowaar redelijk.
Denk dat ik zo mn bed maar op gaan zoeken, nog even een paar stukjes stof onder de naaimachine doorhalen. Ben vlaggenlijn aan het maken, hierna nog maar 30 vlaggetjes :')
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100911705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:56 schreef Nijna het volgende:
Mooi dat je gister paniekaanval-loos was! Vandaag klinkt als een aardige dag?
Hier aardig de dag doorgekomen, vanaf eind van de ochtend alleen met de kids geweest en dat ging zowaar redelijk.
Denk dat ik zo mn bed maar op gaan zoeken, nog even een paar stukjes stof onder de naaimachine doorhalen. Ben vlaggenlijn aan het maken, hierna nog maar 30 vlaggetjes :')
Oh wat leuk! Voor een verjaardagfeest neem ik aan! Hoe oud zijn de kinderen? En wat zijn je klachten precies als ik vragen mag :$ ik weet het niet van iedereen.
S. 2014
J. 2016
pi_100913916
hi there,

Hoe is jullie dag geweest? Mijne echt kut, vanmiddag dan. Ging ff boodschappen doen en kweet niet hoe, maar keb het gedaan en ben wonder boven wonder nog thuis gekomen ook. Voelde me zo supervaag |:(
Scary trouwens, zag een lijkwagen staan en zei er iets van. Persoon achter me: "Waar ziet u een lijkwagen mevrouw"? Uhh...ja, ok.
pi_100915582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond, Ik lees wisselende dagen vandaag
Velp: waarop een kutdag?
Nijna: hoe is het nu met jou?
Cafpow: Zie je op tegen de speciale introductie? Of voel je je nu rustiger omdat je dan niet de 'enige' bent?

Lang verhaal, iets met de vrouwen ;)
pi_100918100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:23 schreef Velp het volgende:

[..]

Lang verhaal, iets met de vrouwen ;)
Oh daar heb ik ervaring mee, Zelf gekweekt in 24 jaar :P
S. 2014
J. 2016
pi_100918288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:50 schreef cafpow het volgende:

[..]

Goed dat je zo veel bezig bent, het lijd je denk ik wel af van alles.

Ik zie er niet echt heel tegen op, want het is in mijn eigen voordeel..ik krijg info over wanneer bij wie aan te kloppen ed. Dus dat is handig.
En ik leer alvast wat mensen kennen ;)
maar ik kijk er tegenop omdat het toch zo'n 6 km. fietsen is...en ik niet weet hoe het weer is. En ik heb echt een hekel aan het OV. EN nu dat morgen de router komt en ik dus weer wifi kan installeren in huis..zou ik het liefst thuisblijven.. :Y want ik mis het door huis lopen met de laptop echt :s)
maar goed..
En ik heb mijn mogelijke roosters gezien en ze vallen best mee, ik heb 50% kans op 1 of 2 dagen vrij in de week :Y en anders 3 dagen laat beginnen :)
Ja klopt wel, moet nu alleen oplossen dat ik niet teveel doe, ik vind het zo leuk om te doen dat ik snel weer te ver ga :') het is ook nooit goed :P Ik heb alweer 3 nieuwe verfprojecten klaar staan, waaronder een verrassing voor vriendlief!
S. 2014
J. 2016
pi_100920765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja klopt wel, moet nu alleen oplossen dat ik niet teveel doe, ik vind het zo leuk om te doen dat ik snel weer te ver ga :') het is ook nooit goed :P Ik heb alweer 3 nieuwe verfprojecten klaar staan, waaronder een verrassing voor vriendlief!
Is een soort rooster maken voor jezelf als richtlijn een goed idee?
pi_100922810
Dat inderdaad.

Morgen heb ik verjaardag van vaderlief. Wordt een drukke boel met veel vrienden en familie..gatvergatver..ik kan daar niet tegen! Van 16.00 tot 0.00...moet nog ff kieken hoe laat ik wegga, kan gelukkig met mijn tante(die echt niet blijft tot 0.00) meerijden naar huis, woont praktisch 3 minuten bij me vandaan.

Hoe overleef ik mijn vaders verjaardag??
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:37:07 #279
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100923693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

mooi zo ^O^

Enige is dat ik moeite heb met heel erg blij zijn in een goeie periode, iets met dat als het dan slechter wordt dat het zo'n teleurstelling wordt. Maar als het slecht gaat zie ik absoluut weer niks goeds.. :P
:')
pi_100926793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:57 schreef sweetdancegirl het volgende:
Dat inderdaad.

Morgen heb ik verjaardag van vaderlief. Wordt een drukke boel met veel vrienden en familie..gatvergatver..ik kan daar niet tegen! Van 16.00 tot 0.00...moet nog ff kieken hoe laat ik wegga, kan gelukkig met mijn tante(die echt niet blijft tot 0.00) meerijden naar huis, woont praktisch 3 minuten bij me vandaan.

Hoe overleef ik mijn vaders verjaardag??
als je eenmaal besloten hebt te gaan gewoon je eraan overgeven.
Het kan altijd meevallen :)
pi_100926905
Goeiemorgen iedereen :W
pi_100926910
Nieuwe dag, nieuwe kansen, maar ik heb er geen steek zin in ;)
pi_100927174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh wat leuk! Voor een verjaardagfeest neem ik aan! Hoe oud zijn de kinderen? En wat zijn je klachten precies als ik vragen mag :$ ik weet het niet van iedereen.
Het wordt een cadeautje voor juf van de oudste (bijna 4) als ze afscheid neemt op peuterspeelzaal. Jongste is 2 jaar. Klachten, depressie en al heel wat gehad qua therapie e.d.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100927490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh daar heb ik ervaring mee, Zelf gekweekt in 24 jaar :P
_O-

Goedemorgen allemaal! Gisteren een fijne dag gehad. Vannacht alleen weer slecht geslapen, dus vandaag wordt het wat zwaarder, maar tis bijna weekend :D

Wat een hoop creatievelingen hier trouwens :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Spacekitten op 19-08-2011 09:35:42 ]
pi_100930788
zo hier ook een nuewe dag begonnen. En ik heb genoeg geslapen van 12 tot 10 maar nog ben ik moe..heeft er waarschijnlijk een beetje mee te maken met dat ik een beetje tegen de introductie van vandaag opkijk. Maar goed, het is mooi weer, dus lekker 20 minuutjes in het zonnetje fietsen.. :)
Verder hier heel slim bezig geweest, rondom de badkuip van binnen ff wat sillicone gebruikt om de randjes te dichten die begonnen op te barsten..maar moet zometeen echt ff douchen ...maar de sillicone is nog niet droog |:(
pi_100932864
cafpow veel succes vanmiddag en ik wens je ook veel plezier!
S. 2014
J. 2016
pi_100933648
:'( Kutzooi! Belde net mn stiefmoeder ivm verjaardag van mn vader..wist ff niet meer zeker hoe laat het nu was. Zegt ze dat ze nog niet weet of het doorgaat omdat mn zusje mogelijk een blindedarmontsteking heeft! Zit nu met mijn vader in 't ziekenhuis, wachten op de bloeduitslagen. Damndamndamn!
pi_100935056
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:13 schreef sweetdancegirl het volgende:
:'( Kutzooi! Belde net mn stiefmoeder ivm verjaardag van mn vader..wist ff niet meer zeker hoe laat het nu was. Zegt ze dat ze nog niet weet of het doorgaat omdat mn zusje mogelijk een blindedarmontsteking heeft! Zit nu met mijn vader in 't ziekenhuis, wachten op de bloeduitslagen. Damndamndamn!
Tja, dat is balen. Maar gelukkig is een blaasontsteking te genezen. En ach, hoef je je minder zorgen te maken om hoe de verjaardag zal zijn.
Tja, eigenlijk slecht maar zoals ik las ook goed nieuws :{

Hier moet ik zo de deur uit, maar de zenuwen en angst voor wat het word beginnen toe te slaan en ik krijg spontaan zin om thuis te blijven :{
pi_100935288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:13 schreef sweetdancegirl het volgende:
:'( Kutzooi! Belde net mn stiefmoeder ivm verjaardag van mn vader..wist ff niet meer zeker hoe laat het nu was. Zegt ze dat ze nog niet weet of het doorgaat omdat mn zusje mogelijk een blindedarmontsteking heeft! Zit nu met mijn vader in 't ziekenhuis, wachten op de bloeduitslagen. Damndamndamn!
baal je nu omdat je geen zekerheid meer hebt of omdat je zusje misschien een operatie moet ondergaan?

cafpow kom op meid je kunt het! eerst ff lekker de zenuwen eruit fietsen en dan kennismaken met mensen die er zijn om jou te helpen en het makkelijker te maken! over 4 uurtjes heb je het gehad en is het weekend!
S. 2014
J. 2016
pi_100936671
Beide. Als ik om 15.30 niks heb gehoord ga ik naar het huis van mijn vader. Of hij al dan thuis is met zusje weet ik niet. Kan ook zijn dat ze nog een echo gaan doen, maar dat ze ziek is, is zeker. En ja, ik ga er denk ik wel met een heel dubbel gevoel naar toe (als ik dus niet word gebeld) Heb ook niet meer zo heel veel zin maar goed, kan me voorstellen dat 't voor mijn vader ook erg dubbel voelt.
pi_100941399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:39 schreef sweetdancegirl het volgende:
Beide. Als ik om 15.30 niks heb gehoord ga ik naar het huis van mijn vader. Of hij al dan thuis is met zusje weet ik niet. Kan ook zijn dat ze nog een echo gaan doen, maar dat ze ziek is, is zeker. En ja, ik ga er denk ik wel met een heel dubbel gevoel naar toe (als ik dus niet word gebeld) Heb ook niet meer zo heel veel zin maar goed, kan me voorstellen dat 't voor mijn vader ook erg dubbel voelt.
sterkte ermee.
Hier ben ik echt aan het balen. Ik had me blijkbaar vergist kwa tijd, en het was om 12.30 ipv. 14.00...echt typisch voor mij de laatste tijd ik ben echt verstrooid de laatste tijd.
Maar goed het duurde tot 16.00 als het goed is. maar ik kom dus op de starlocatie aan, daar zeggen je moet naar je leslocatie(40 minuten fietsen ervandaan), kom ik daar vraag ik daadwerkelijk aan iedereen of ze iets weten waat ik moet wezen, niemand weet niks. willen ze me terugsturen naar waar ik begonnen ben, dus ben ik maar naar huis gekomen.

maar goed, mijn pakketje met router is er, en ook een harddisk voor laptops blijkbaar :) Die ik dus met 50% korting kreeg omdat ik een bestelling van meer dan 90 euro deed *O*
Dus ik ga vandaag lekker aan de slag met de router en de harddisk van mijn laptopje vervangen *O*
pi_100951242
Oeh cafpow, dat is jammer! Heb je je dus ook voor niks zorgen gemaakt!

Hoe is het met Velp, sweetdancegirl,nijna spacekitten, summer2bird, sinterklaaskapoentje en iedereen die ik nu vergeet *schaam**schaam*

Hier een beetje een baaldag gehad, Vannacht ook slecht geslapen en heel de dag een beetje dippig! Wel even creatief bezig geweest maar het wilde niet echt, ach ja morgen weer een nieuwe dag! Ik slaap zo onrustig de laatste tijd, heel veel dromen en vaak wakker!
Morgen zou ik een verjaardag hebben maar ik heb besloten om niet te gaan, is de verjaardag van mijn zwager, maar ik heb uitgelegd dat ik het niet zie zitten, Er zijn heel veel mensen en dat betekent overprikkeling op dit moment, Dus slecht plan, Hij vond het niet erg gelukkig! :)

Morgen komt ook mijn O+, Hebben elkaar een week bijna niet gezien dus daar kijk ik ook weer naar uit, en morgen mijn tafeltje afmaken!! Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn!

Oh en ik heb mij vanavond ingeschreven voor een cursus tekenen en schilderen! Ik heb ontdekt dat ik het zo ontzettend leuk vind, dat ik daar wel meer van wil leren!

[ Bericht 7% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 19-08-2011 21:41:50 ]
S. 2014
J. 2016
pi_100954240
@Gewoonmezelf, lekker positief ondanks dat t vandaag even niet wilde!
@cafpow, kun je nu alsnog ergens de info vandaan halen die je nodig hebt?

Hier een redelijke dag achter de rug, heel de dag hoofdpijn gehad en dus nu helemaal kapot. Het is niet echt leuk om achter een pc te zitten met hoofdpijn die op je ogen slaat. Nu lekker tv kijken en genieten van het feit dat we eindelijk de wasbak weer kunnen gebruiken na een lange tijd (verstopte afvoer is niet leuk)
pi_100954595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:49 schreef Spacekitten het volgende:
@Gewoonmezelf, lekker positief ondanks dat t vandaag even niet wilde!
@cafpow, kun je nu alsnog ergens de info vandaan halen die je nodig hebt?

Hier een redelijke dag achter de rug, heel de dag hoofdpijn gehad en dus nu helemaal kapot. Het is niet echt leuk om achter een pc te zitten met hoofdpijn die op je ogen slaat. Nu lekker tv kijken en genieten van het feit dat we eindelijk de wasbak weer kunnen gebruiken na een lange tijd (verstopte afvoer is niet leuk)
het grootste deel van de info had ik eigenlijk al denk ik. Want ik heb natuurlijk al eerder een gesprek met de decaan gehad, en heb veel dingen zelf verzameld. En weet al redelij hoe de dingen lopen.
Ik weet zelfs al mijn mogelijke lesroosters..:) Die opzich wel meevallen.

Nou..ik ga mijn bedtijd want ik ben nu helemaal bekaf..en heb koppijn. :N maar ik heb weer internet vanuit mijn bedje *O*
pi_100955940
Gewoonmezelf, wat leuk dat je zo'n cursus gaat doen!

Spacekitten lekker naar bed met paracetamol en morgen hopelijk zonder hoofdpijn weer op!

Cafpow, slaap lekker.

Vandaag had ik weer gesprek met mn psych. Had wat geschreven, weer eens niet laten lezen (maar wel gezegd dat ik wat had geschreven, aan t eind van t gesprek 8)7 en dat het netjes in mn tas zat). Misschien volgende keer beter...?! Ik mag het ook mailen...
Baal van mezelf dat ik het dan niet gewoon laat lezen, maar goed, ik ken mezelf ook langer dan vandaag, het was te verwachten... Nu naar bed, met een beetje pech roept er om een uur of 6 alweer een 2 jarig (b)engeltje dat ze klaar is met slapen... :O
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100956754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:32 schreef Nijna het volgende:
Gewoonmezelf, wat leuk dat je zo'n cursus gaat doen!

Spacekitten lekker naar bed met paracetamol en morgen hopelijk zonder hoofdpijn weer op!

Cafpow, slaap lekker.

Vandaag had ik weer gesprek met mn psych. Had wat geschreven, weer eens niet laten lezen (maar wel gezegd dat ik wat had geschreven, aan t eind van t gesprek 8)7 en dat het netjes in mn tas zat). Misschien volgende keer beter...?! Ik mag het ook mailen...
Baal van mezelf dat ik het dan niet gewoon laat lezen, maar goed, ik ken mezelf ook langer dan vandaag, het was te verwachten... Nu naar bed, met een beetje pech roept er om een uur of 6 alweer een 2 jarig (b)engeltje dat ze klaar is met slapen... :O
Ik herken het wel hoor dat je het dan niet laat lezen, Zo vroeg mijn psych deze week hoe een paniekaanval voelt voor mij, en hoewel ik het helemaal beschreven in mijn tas had zitten heb ik het toch stuntelend verteld! Jammer...

Slaap lekker!
S. 2014
J. 2016
pi_100958859
Ik vind dat jullie allemaal goed bezig zijn :)
pi_100966058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:35 schreef Velp het volgende:
Ik vind dat jullie allemaal goed bezig zijn :)
Dank je! :) hoe is het met jou?

hier wederom een orustige nacht gehad, veel dromen en raar dromen ook, en veel wakker! en nu ga ik mijn klusoutfit aan doen en mijn kastje afmaken! foto volgt later!
S. 2014
J. 2016
pi_100966147
Hier gaat het prima, helaas ook slecht geslapen, ook de meest vage dromen.

Ik ben benieuwd naar je kastje!
pi_100966505
Gewoonmezelf, ben benieuwd naar je kastje!

Hier ook niet zo lekker geslapen, ben ook nog behoorlijk moe. Nu wasjes aan het draaien, want die had ik opgespaard tot mooi weer zodat t buiten kon hangen. Laatste zit in de machine...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100969137
hier de momenten die ik sliep wel goed geslapen. Alleen ik ben toch iets sneller irritaarbaar dan normaal :{
En net ontzettende ruzie hier ivm. mijn humeur en hoe ik help bij de montage van een stomme afzuigkap }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')