Ohw wat fijn! Hopelijk worden je paniekaanvallen nu ook even wat minder!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!
Ik heb alleen gesprekken en zal ook echt niet aan medicijnen beginnen (slik al genoeg)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef Velp het volgende:
Hoe zit het bij jullie trouwens met behandeling en medicatie?
Neem aan dat de meesten hier wel bij een psycholoog/psychiater lopen?
hmmm...Over behandeling en medicatie. Em..ik ga nu dus al bijna 2 jaar op gesprek bij een psycholoog in totaal de 3e keer. In het begin had ik van de huisarts medicatie gekregen om de angst te minderen, het hielp me heel goed bij het slapen, en schakelde als het ware de link tussen gedachten en emoties uit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:27 schreef Velp het volgende:
Hoe zit het bij jullie trouwens met behandeling en medicatie?
Neem aan dat de meesten hier wel bij een psycholoog/psychiater lopen?
Ikzelf heb dus eerst losse gesprekken gehad, daarna deeltijdbehandeling en toen nog een opname.
Qua medicatie heb ik vanalles gehad, maar ik vond er ook veel nadelen aan zitten.
Oxazepam heb ik lang en veel geslikt, gevolg: tijdje verslaafd geweest.
Zyprexa ook een tijdlang geslikt, gevolg: 12 kilo aangekomen in een half jaar.
Haldolwerkt enorm goed, ware het niet dat ik er een enorme reeks bijwerkingen van kreeg.
Het enige wat me goed geholpen heeft is Citalopram, drukt de angst wat in en zorgt voor een wat betere stemming, geen bijwerkingen!
Kijk, dit is goed nieuwsquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
halleluja ik had een menselijke arts, hij ging onbevooroordeeld het gesprek in, wilde van mij weten hoe ik mij voel en wat mijn klachten zijn, hij heeft een test gedaan en noemde het vervolgens zelf een burn-out! werken mag absoluut niet en leuke dingen doen moet! hij gaat ook contact opnemen met de psycholoog! heel fijn nu gehoord te zijn!!
velp ik heb paroxetine en gesprekken, ik ga volgende week terug naar de HA want ik heb soms het idee dat de paroxetine de angst alleen maar erger maakt! en dan heb ik nog temezepam om te slapen en dat werkt goed en mag ik max 3x per week gebruiken
Hmmm...ik heb net dit hele stuk gelezen. En wat een feest van herkenning. Ik herken me echt bijna voor de volledige 100%.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben de hele dag moe, de hele vakantie al. Soms gaat het beter en dan ben ik erg druk en enthousiast, maar de volgende dag is het weer het omgekeerde, moe en zeer hoge stress (in hoofd).
Op vakantie met vrienden was het behoorlijk frustrerend, ik probeerde geen alcohol te drinken, heb een feest (waar iedereen natuurlijk de mooite verhalen over had de volgende dag) af gezegd, volgende ochtend, je raad het al, doodmoe en emoties gingen nog sneller, hele dag moe en chagrijnig/gefrustreerd, vooral omdat 'zij kunnen het wel en ik niet'.
Sommige mensen feesten zich suf en staan nog steeds met een glimlach terwijl ik alles opgeef en nog steeds kapot ben.
Heb dit nu de laatste 3 vakanties meegemaakt (2 festivals), en ga nu dit weekend niet mee naar een festival waar ik heel graag heen wil, maar moet nu ook dit hele evenement opzij zetten. Het is frustrerend, voelt alsof ik nooit meer op vakantie kan zo.
Heb citalopram 40 mg, ik denk/hoop dat als ik hiermee stop of een ander medicijn krijg de klachten stoppen. Maar ik kan natuurlijk geen wonderen verwachten.
Het frustrerendste is het idee 'zij kunnen het wel, ik niet'. Ik haat het als mijn vrienden thuis komen van dit weekend en met de mooiste verhalen terug komen van het festival wat ik gemist heb, ergens gun ik het ze niet. Het gaat elke keer weer mis, tegenwoordig ben ik 'numb' ervoor en baal ik niet eens meer, ik prop alles weg omdat ik anders ernstig ga piekeren en balen.
Ook een puntje, als het goed gaat (vaak SUPERvrolijk en enthousiast, energiek enz) dan lijk ik te vergeten dat ik me 80% van de tijd moe/depri voel en ben ik er niet meer mee bezig. Ik wil er niet over praten en over denken en het is net of het altijd goed gaat...
Probeer overal het positieve van in te zien, maar als ik daarvoor zo weinig terugkrijg barst de bom (zoals gister). Meditatie heeft minimale output de laatste tijd, wordt alleen maar meer moe.
Nu zit ik voornamelijk thuis, slaap wel 12 uur per nacht (ik weet het: daar wordt je ook moeier van). Probeer wel dingen te doen, ben bezig met 500 platen taxeren voor verkoop (heeft wel een meditatieve werking stiekem).
Hier ff mijn gezeik, weet niet of mijn klachten hier terecht kunnen, maar hier krijg je iig geen gebash als bij normale R&P topics
Dat van teveel vrije tijd herken ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:39 schreef Velp het volgende:
Net even een terugvalletje gehad.
Ik was in de stad om een trui te zoeken en opeens een paniekaanval.
Geen idee waar die vandaan is gekomen.
Verder nog veel teveel vrij tijd aangezien ik nog geen werk heb gevonden.
Dagstructuur blijft een moeilijke!
Hoe vullen jullie de dagen?
Precies hetzelfde als mij dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:54 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dat van teveel vrije tijd herken ik.
Ik vul mijn dag met internet, series, stad ingaan, fietsen enz.
En maak gebruik van de kans om gewoon lekker uit te slapen, gemiddeld van 1am tot 11 am... En doe vooral alles rustig
Herkenbaar.quote:
Voel je je al wat beter na die paniekaanval eerder vandaag?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef Velp het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als mij dus.
Zit al een aardig tijdje thuis, maar wennen, neeh...
Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
velp ik heb paroxetine en gesprekken, ik ga volgende week terug naar de HA want ik heb soms het idee dat de paroxetine de angst alleen maar erger maakt! en dan heb ik nog temezepam om te slapen en dat werkt goed en mag ik max 3x per week gebruiken
Ba? Waar staat dat voor?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:41 schreef Nyota het volgende:
[..]
Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..
Ook vroeg hij zich af waarom ik nu eerst met spv'er ga praten en dat de huisarts me niet heeft doorverwezen naar een psychiater als ik depressieve trekjes heb.. Krijg je dat weer. Ik volg gewoon even mijn huisarts. Daarna mijn ba. En bij m'n werkgever geef ik aan wat de ba zegt.
Blijft een vervelende situatie. Ik merk ook opeens dat ik enorme hoofdpijn heb, terwijl ik dat eerst helemaal niet had. Wat het wel allemaal niet doet met je lichaam ook...
Ik ben er helemaal doorheen en doe niet zo veel, zat net bij vriend thuis beetje gitaar te spelen en onzin uit te halen maar ik word er niet beter op.quote:
Ik heb ook wat oxazepam waarvan ik er misschien 5-10 per jaar gebruik, in noodgevallen. Maar met mijn huidige klachten heb ik er niks aan, ik word er alleen nog moeier van.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:37 schreef cafpow het volgende:
En ik heb nog voor het geval dat oxazepam, maar dat probeer ik hoogstens een paar keer per jaar te slikken, vanwege het risico op verslaving.
BA=bedrijfsarts.. En een griepje te pakken? Niet fijn, maar wel fijn te weten waar het vandaan kwam toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ba? Waar staat dat voor?
En ik weet nu ook waarom ik de laatste weken vaak een beetje paniekerig was. Ik was namelijk ziek aan het worden.
Zo zie je maar weer dat lichaam en geest elkaar beïnvloeden.
Gaat wel weer redelijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:32 schreef Nyota het volgende:
[..]
Voel je je al wat beter na die paniekaanval eerder vandaag?
BA's zijn idd k*t!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:41 schreef Nyota het volgende:
[..]
Fijn van je ba! En wat gaat je dan bespreken met je psych? Ik sprak mijn ba vandaag ook nog naar aanleiding van het voorval op m'n werk. Ik wilde hem laten weten dat dat gesprek me niet echt helpt. Maar echt een gesprek voeren met die ba lukt niet echt helaas en echt er op reageren deed hij ook niet..
Ook vroeg hij zich af waarom ik nu eerst met spv'er ga praten en dat de huisarts me niet heeft doorverwezen naar een psychiater als ik depressieve trekjes heb.. Krijg je dat weer. Ik volg gewoon even mijn huisarts. Daarna mijn ba. En bij m'n werkgever geef ik aan wat de ba zegt.
Blijft een vervelende situatie. Ik merk ook opeens dat ik enorme hoofdpijn heb, terwijl ik dat eerst helemaal niet had. Wat het wel allemaal niet doet met je lichaam ook...
Ik ben benieuwd wat je psych gaat zeggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit bij elkaar genomen hoop ik dat ik snel nieuwe medicijnen krijg (ik hoop maar dat het daar aan ligt, zou prachtig zijn) maar wachten op maandag (dan kan ik naar psysch) duurt nu zo lang. Af en toe krijg ik een uitbarsting als boosheid/huilbui en dan is het voor een paar uur weer wat rustiger.
Goed bezigquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
balen nyota!! ik ben er inmiddels wel achter dat je het echt moet treffen met de ba! nu heb ik een lieve man die aan mijn welstand denkt en realiseert dat ik nog een heel leven voor mij heb! wat hij uiteindelijk met de psych gaat bespreken weet ik niet, ik heb op zich geen geheimen maar ergens hoop ik wel haar eerder te spreken dan hij, maar volgens mij begint ze maandag pas weer en dan heb ik om 10.30 een afspraak! eindelijk!!
verder heb ik vandaag een schrift gekocht om dingen en gevoelens op te kunnen schrijven, vorige week 7 blaadjes volgeschreven en vandaag weer 5! lucht wel op en geeft ook tijdelijk ruimte in mijn hoofd!
hoe is jullie dag geweest?
Ik denk (hoop) dat mijn medicatie op het moment de oorzaak van het probleem is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:09 schreef Velp het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je psych gaat zeggen.
Vertrouw niet al teveel op meds he, ze zijn ter ondersteuning.
Voel je je beroerder dan? Sinds je die citalopram inneemt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat mijn medicatie op het moment de oorzaak van het probleem is.
Ik heb hem al 1.5 jaar, maar ben verhoogd 3 maanden terug ongeveer. Ik had geen bijwerkingen de eerste 2 weken, maar ik weet ook niet precies of het nou werkte en hoe (zat bij riagg, kreeg elke keer weer een nieuwe stagier..).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:27 schreef Velp het volgende:
[..]
Voel je je beroerder dan? Sinds je die citalopram inneemt?
Nou, dat valt opzich mee bij die van mij. Maar ik kan gewoon niet een normaal gesprek met hem voeren. Ik voel niet echt dat hij zich voor mij of wie dan ook wil inzetten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:06 schreef Velp het volgende:
[..]
BA's zijn idd k*t!
Die willen je zo snel mogelijk weer aan het werk zien.
Neem de tijd voor je herstel, werken kan altijd nog!!!!
Wat is emdr?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Spacekitten het volgende:
Vervelend nyota, die mensen zouden er juist moeten zijn om je te helpen!
Ik mag gelukkig zo naar de psych, ben er naar 4 weken echt wel weer aan toe, alleen een beetje angstig omdat we nu echt met de emdr gaan starten en ik liever mijn gevoelens nog even weggedrukt hou
Zwaar kut. Nee, ff serieus. EMDR is een therapie waarbij je nare herinneringen op moet halen. Men werkt vaak met 'tikjes' of 'vinger volgen' om de concentratie te verhogen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |