abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100645494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Volgens mij is nare herinneringen ophalen nooit heel erg succesvol geweest bij herstel.
EMDR is ook erg omstreden inderdaad, mede hierdoor.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ion_and_reprocessing

Gewoonmezelf: Idd goed dat je jezelf naar buiten hebt geduwd. Had ik vandaag ook moeten doen, maar morgen weer een dag.

Madame_Paon: Zal je net zien, bij iedereen werkt het, behalve dan bij jou natuurlijk /zelfmedelijden
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:29:16 #102
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100647362
Het is zo waardeloos dat één klein dingetje mijn hele stemming kan omgooien.
Er was mij iets verkeerd doorgegeven, waardoor ik ergens voor niks heen ben gefietst (het is maar 5 minuten fietsen), en ik was meteen weer behoorlijk boos.
En nu ben ik moe van het boos zijn en zou ik het liefst weer in m'n bed gaan liggen.
En op deze manier kan ik dus nooit verder met m'n studie.
Ook die irritante overprikkeling de hele tijd ... daarom kon/kan ik niet meer naar school. Maar mensen die dat niet hebben, snappen dat niet. Ik kan gewoon heel slecht tegen prikkels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Madame_Paon op 12-08-2011 17:43:12 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100647608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is zo waardeloos dat één klein dingetje mijn hele stemming kan omgooien.
Er was mij iets verkeerd doorgegeven, waardoor ik ergens voor niks heen ben gefietst (het is maar 5 minuten fietsen), en ik was meteen weer behoorlijk boos.
En nu ben ik moe van het boos zijn en zou ik het liefst weer in m'n bed gaan liggen.
En op deze manier kan ik dus nooit verder met m'n studie.
Ook dat irritante overprikkeling de hele tijd ... daarom kon ik niet meer naar school. Maar mensen die dat niet hebben, snappen dat niet. Ik kan gewoon heel slecht tegen prikkels.
die overprikkeling herken ik duidelijk. Ik heb er zo vaak last van, en daardoor als ik stress lijkt het net alsof ik in paniek ben. Terwijl het me allemaal iets teveel word en hoofd als het ware een chaos is...
en dat lijd weer tot hoofdpijn }:| en dat lijd weer tot een sombere stemming }:|
pi_100654192
Wat jullie zeggen dus. En om eerlijk te zijn ken ik niet veel mensen die dit met mij voelen. Alsof je dan de enige op deze aardkloot bent |:(
pi_100654332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:51 schreef sweetdancegirl het volgende:
Wat jullie zeggen dus. En om eerlijk te zijn ken ik niet veel mensen die dit met mij voelen. Alsof je dan de enige op deze aardkloot bent |:(
dat is het fijne aan dit topic, het herinnert je eraan dat je niet alleen bent ;)
pi_100661209
ghehe, i know. Maar die overprikkels, hebben jullie dat bijv ook verjaardagen? Volle bak, erg druk, ik word dan echt helemaal knettergek! Na zo'n verjaardag ben ik gesloopt en moet ik echt ff gaan liggen.
Daarom vermijd ik ze ook liever, maar bij fam kom je dr nou eenmaal niet onderuit..
pi_100661522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:34 schreef sweetdancegirl het volgende:
ghehe, i know. Maar die overprikkels, hebben jullie dat bijv ook verjaardagen? Volle bak, erg druk, ik word dan echt helemaal knettergek! Na zo'n verjaardag ben ik gesloopt en moet ik echt ff gaan liggen.
Daarom vermijd ik ze ook liever, maar bij fam kom je dr nou eenmaal niet onderuit..
Hahaha..die prikkels heb ik bijna iedere dag wel. maar goed ik heb ook PDD-NOS wat dus ook betekend dat ik veel last heb van prikkels.
Dus tja, verjaardagen, feestjes enz. zorgen voor nogal wat prikkels. Hoewel deze bij goede bekenden wat minder zijn, maar soms kunnen ze dusdanig oplopen dat ik gewoon blokkeer, en ik kan dan heel raar uit de "hoek" komen, me antwoorden waarbij iedereen zoiets heeft van WTF?
Alleen bij mij kunnen die prikels, fysiek, mentaal of emotioneel zijn :{ en die veroorzaken dus hoofdpijn :N
pi_100664109
Een aantal jaar geleden was ik ook burn out. Die overmatige prikkeling had ik toen ook. Alles was te veel, zelfs m'n favoriete muziek. Zo raar, te veel licht en geluid kon ik niet hebben. Daar merk ik nu ook aan dat ik nu in iets heel anders zit ... ;(
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:55:25 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100664279
Ik heb geen PDD-NOS, maar wel iets met kenmerken van PDD-NOS (dat was dan ook eerst mijn diagnose), en ik heb ook steeds meer last van overprikkeling.
Op extreme dagen moet ik de computer gewoon uitzetten, omdat die al teveel prikkels geeft.
En verjaardagen vier ik al jaren niet meer, want dat was helemaal de hel.
pi_100670617
Goeiemorgen iedereen :W

Iedereen goed geslapen?
Ik ben helaas een keer of 5 wakker geworden, straks maar weer terug naar bed dus.
pi_100671107
:O is het alweer ochtend? Ik heb echt rampzalig geslapen, vriendlief heeft onwijs liggen draaien vannacht en dan kreeg ik weer een schop of klap..doet ie ook niet expres en dat weet ik wel, maar lag er al laat in en dan is dit helemaal funest.
Dus ik duik er zo ook nog even in, strak plan.

Madame_Paon: Herkenbaar. Ik heb trekken van PDD-Nos maar heb het niet. Er zijn dagen dat ik geen muziek kan verdragen. En tja verjaardagen, liever niet! Heb er dan morgen één en moet me vandaag de hele dag rustig houden zodat ik genoeg energie heb. Mede door de PTSS ben ik altijd op mijn hoede voor gevaar. Ik MOET alles kunnen overzien, zo niet, dan ga ik flippen. Er waren tijden dat ik wekelijks naar de bios ging, maar als ik nu eens in de 2 maanden ga is het veel.

Bah, dat zuigt. Waar anderen gaan stappen zit ik thuis op de bank maar een beetje tv te kijken/lezen/schrijven of wat te internetten.
pi_100671434
Slecht slapen?? *meld* Tot 3 uur liggen draaien en woelen, en om half 9 was ik alweer wakker, voel mij totaal niet uitgerust, dus ik ga straks nog maar even mijn bedje in want vanavond gaan vriend en ik eten en een spelletje doen bij onze beste vrienden en daar heb ik wel een beetje energie voor nodig!

Verder zit mijn hoofd nog steeds vol, en lijkt er niet echt ruimte in te kunnen ontstaan! Jammer......
S. 2014
J. 2016
pi_100671556
Ik zie dat jullie een vriend hebben.
Hoe gaat die met jullie problemen om?
Mijn ex kon er goed mee omgaan, maar toch is het nu voorbij vanwege mijn problemen.
pi_100673195
hoi allemaal, zal me eens weer melden. Gisteren ging het goed bij de psych, nog geen emdr gehad maar gewoon bijgepraat. Emdr is inderdaad zwaar, maar kan wel helpen en ik weiger tot nu toe dingen te verwerken en daar helpt het wel bij.

Vandaag is echt verschrikkelijk, alsof ik een enorme terugval heb, heb lekker geslapen, maar krijg me tot niets gezet. Met moeite net gedouched en aangekleed. Voel me echt even heel depri, waarom weet ik niet eens echt. Hopelijk kom ik er boven op vandaag, wil vanavond toch eindelijk iets leuks doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:55 schreef Velp het volgende:
Ik zie dat jullie een vriend hebben.
Hoe gaat die met jullie problemen om?
Mijn ex kon er goed mee omgaan, maar toch is het nu voorbij vanwege mijn problemen.
Mijn vriend gaat er redelijk mee om, hij is blij dat ik er wat aan doe, maar weet nooit hoe te reageren. Hij probeert me te steunen, maar kan soms ook boos worden als ik doordraaf, dan is het wel heel lastig voor me, ik doe het allemaal niet echt expres
pi_100674663
zo, laat ik me ook maar eens melden. heb wel heerlijk geslapen, eindelijk een nachtje beetje kunnen doorslapen van 1 tot 9 uur 's ochtends. EN daarna verder geslapen tot half 12.
En ontbeten, en was op zich wel positief opgestaan en voelde me uitgerust.
Maar al met al gaat het nu niet echt goed, ik voel mezelf helemaal trillen terwijl ik niet echt tril, en ben super makkelijk irriteerbaar.
En dan beginnen weer gedachten te komen die me irriteren, oa. wat ik vorige keer vertelde over mijn ma die mij niet alleen thuis wil laten terwijl zij familie gaat bezoeken ofzo(wel op duizenden km afstand)..enz. en dat ik het huis gewoon uit wil en het eigenlijk niet meer uithou thuis..maar dat als ik het huis uit wil ik op kamer moet, maar ik zie me geen douche/wc/keuken delen omdat ik teveel van routine hou. En het economisch niet haalbaar is omdat ik dan niet op vakantie naar familie kan wat toch super belangerijk is voor mij.
En dan begin, ik weer te denken, dat mijn ma mij als een gehandicapte behandeld, en dat ik gewoon weg wil van deze aarde enz.

En dan komt het trillerige gevoel, gevolgd door woede...en zin om dingen kapot te maken..heb net met de boodschappen lopen gooien(wc papier) en heb tegen de booschappenwagentje lopen trappen en tegen de deur en mijn fiets keihard tegen de muur geduwd..en krijg mezelf niet onder controle...en het even eruit gooien helpt even, maar na een minuut ofzo ben ik weer terug in die woede.
Het is net alsof iets de controle overneemt en mij tot alles dwingt. En ik probeer te tellen toto 10 of op ademhaling te letten, maar het werkt niet.

En ik ben steeds minder "depressief" maar die depressie lijkt zich net om te vormen tot irritatie en woede.

Volgens mij moet ik dit aankomende week maar even bespreken met de psych..want dit is niet goed meer..en ik heb het steeds minder onder controle..en het is steeds impulsiever...dus vroeger voelde ik het aankomen..maar nu niet meer...nu kan het opeens omslaan
pi_100675471
mijn vriend is echt top!! hij kent depressies en paniek en weet mij altijd te kalmeren! soms wordt hij wel een boos als ik hem probeer af te stoten maar verder is hij mijn steun en toeverlaat samen met mijn ma!
S. 2014
J. 2016
pi_100677338
Mijn vriend is geweldig :)

Verder gaat het hier alleen niet echt geweldig. Ik kan maar niet stoppen met nadenken ;( En heb het idee nu te veel bezig te zijn met weer gaan werken en te weinig met het echte probleem in mij aanpakken (omdat ik dus nog niet echt zicht heb op hulp).

Dat is echt zo kut :(
Ik slaap zo verrot, word veel te vroeg wakker en dan gaat slapen niet meer. Dit gaat al heel de week zo, ik voel me echt meer en meer een zombie worden. ;(
pi_100677555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:14 schreef Nyota het volgende:
Mijn vriend is geweldig :)

Verder gaat het hier alleen niet echt geweldig. Ik kan maar niet stoppen met nadenken ;( En heb het idee nu te veel bezig te zijn met weer gaan werken en te weinig met het echte probleem in mij aanpakken (omdat ik dus nog niet echt zicht heb op hulp).

Dat is echt zo kut :(
Ik slaap zo verrot, word veel te vroeg wakker en dan gaat slapen niet meer. Dit gaat al heel de week zo, ik voel me echt meer en meer een zombie worden. ;(
Mischien is nu je niet werkt het spaanse "siesta" een idee :) Dat deed ik altijd als ik slecht sliep ;)
pi_100678811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:23 schreef cafpow het volgende:

[..]

Mischien is nu je niet werkt het spaanse "siesta" een idee :) Dat deed ik altijd als ik slecht sliep ;)
Lukt ook al niet.. Als ik door de week dan na wat uurtjes werken weer thuis kom, neem ik me ook steeds voor om even te slapen, maar dat lukt ook niet :(

Kon ik m'n gedachten maar eens stop zetten..
pi_100682131
Hmm, je zou bijna zeggen dat er iets in de lucht hangt vandaag! Sterkte iedereen

Hier is het al wat beter, heb een heerlijk etentje voor vriendlief klaar staan als ie thuis komt (had ik ineens zin te doen) en daarna samen heerlijk een film kijken. Mijn hoofdpijn is eindelijk verminderd sinds het tripje naar de supermarkt, wie weet wordt het een leuke avond
pi_100682196
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:01 schreef Nyota het volgende:

[..]

Lukt ook al niet.. Als ik door de week dan na wat uurtjes werken weer thuis kom, neem ik me ook steeds voor om even te slapen, maar dat lukt ook niet :(

Kon ik m'n gedachten maar eens stop zetten..
hmm..tja dat is dan balen. Als ik in bed ga leggen...val ik vanzelf in slaap, al is het doordat ik rustige muziek op zet, of puur uit verveling _O- maar ik dwing mezelf dan ook in bed te blijven... :)

Verder Spacekitten, geniet van het eten ^O^

Hier is de woede ietwat afgezakt maar ben nog behoorlijk irriteerbaar en loop constat te kibbelen met mijn ma :X
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:27:55 #122
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100683144
Ik heb geen relatie.
En ik heb echt waardeloos geslapen vannacht ... toen ik in bed lag, heb ik eerst nog moeten huilen .... en uiteindelijk ben ik helemaal brak wakker geworden.
Ik ben nog steeds moe, maar ik kan niet meer in slaap komen.
Het gaat hier dus ook "fantastisch" ...
pi_100683413
Hmmm, niet echt bepaald een goede dag dus...

Hier kan het ook beter!
pi_100691904
Kan hier ook wel beter, wat een kutdag.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:28:15 #125
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100692323
Na me gisteren verschrikelijk gevoeld te hebben en vandaag brak wakker zijn geworden, zit ik nu vol met woede over dingen die 1,5/2 jaar terug gebeurd zijn.
Het is maar goed dat het wijf waar ik zo'n verschrikkelijk boos op ben - met hele goede reden - niet op fietsafstand woont. En ik heb geen rijbewijs.
Als ze dichterbij zou wonen of ik een rijbewijs zou hebben, zou ik haar allang volledig in elkaar geslagen hebben. Minstens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')