abonnement Unibet Coolblue
pi_98404831
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98404851
Sjonge ik zeg ook eens wat, sluit ik hem...
Maar ik zei dus bitterend je kan ook gewoon voor allebei gaan ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98404940
Ik zei dus:

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:22 schreef bitterend het volgende:
Dames even een vraagje!

Ik heb de Hoppediz Pune besteld bij BabyBij (nahja ik sta op de lijst, hij is nog niet uit), en nu zegt mijn schoonzus dat ze een Tricot heeft en ik mag hem overnemen...

Wat is het beste voor een beginner? ik ken trouwens de Tricot niet...zal ik netjes bedanken en bij mijn Hoppediz bestelling blijven of toch overnemen??
allebei? ik wil met 1 beginnen...anders is het voor mij ook zo verwarrend!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98405096
Zit ook wat in! Ik ben begonnen met een tricot en mij beviel dat erg goed, ben alleen overgegaan op een bondolino nu omdat manlief die ook kan gebruiken! Hoppendiz is mij totaal onbekent dus ik weet niet welke fijner is...
En 2 doeken is niet veel hoor, als je de verzameling van sommige dames hier ziet ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98405225
De een is rekbaar en de ander niet toch? Das een behoorlijk verschil wel qua doek. Ik vond bij Amelie in het begin de rekbare doek het fijnst. Maar bij Elin heb ik gelijk vanaf de kraamweek met mn zara geknoopt. (en de kraamverzorgster leren knopen, zo leuk :D O+ )

Ik heb ook nog wel een rekbare te koop trouwens. Lifetree babycuddle, tientje excl. verzenden ofzo.
Ff foto zoeken, gooi k em ook wel in V&A. Ik heb hem geverfd, hij is een tintje donkerder dan op de foto's.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 11:49:13 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_98405236
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja maar het stomme is dat het met torsodragen dus echt nooit gebeurd, terwijl hij dan echt de hele tijd à la hop paardje hop zit te hupsen op mijn rug... :?
In een ruck zit je kind hoger op de rug dan bij torsodragen, dus bij de ruck heeft je kind meer afzetruimte.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_98405270
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:48 schreef huuphuup het volgende:
De een is rekbaar en de ander niet toch? Das een behoorlijk verschil wel qua doek. Ik vond bij Amelie in het begin de rekbare doek het fijnst. Maar bij Elin heb ik gelijk vanaf de kraamweek met mn zara geknoopt. (en de kraamverzorgster leren knopen, zo leuk :D O+ )

Ik heb ook nog wel een rekbare te koop trouwens. Lifetree babycuddle, tientje excl. verzenden ofzo.
Ff foto zoeken, gooi k em ook wel in V&A. Ik heb hem geverfd, hij is een tintje donkerder dan op de foto's.
Ik weet alleen dat de Hoppediz is een geweven doek...ik ken de Tricot helemaal niet!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 11:52:01 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_98405331
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef bitterend het volgende:
Ik zei dus:

[..]

allebei? ik wil met 1 beginnen...anders is het voor mij ook zo verwarrend!
Als je snel verward bent zou ik voor de Pune gaan :D Dan heb je een doek die je jaren kunt gebruiken. Bij tricot is het toch zo dat je na een maand of drie a vier op zoek gaat naar iets stevigers/anders.

Pune is een jacquard weving en die is heel anders dan die van de Hoppediz strependoeken. Pune is soepeler en minder dik.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_98405351
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:50 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat de Hoppediz is een geweven doek...ik ken de Tricot helemaal niet!
tricot is een soort stof, rekbaar. Maar er is ook een merk, tricotti, das een systeem met twee stukken ofzo? Dat weten de consulentdames vast wel :P

Kun je hem niet gewoon lenen?

Maar wat Macka zegt ja.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98405396
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als je snel verward bent zou ik voor de Pune gaan :D Dan heb je een doek die je jaren kunt gebruiken. Bij tricot is het toch zo dat je na een maand of drie a vier op zoek gaat naar iets stevigers/anders.
Dankje voor je advies!! ik raak al verward van mijn wasbare luiers haha! moet regelmatig op youtube kijken welke is welke!
Ik zal mijn schoonzus netjes bedanken dus :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98405426
Na vier maanden is je kind al best zwaar voor zo'n rekbare unit, dan wordt het zwaar dragen en ga je zomaar eeeenig bij je doek kleuren :') :+



deze te koop dus.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98405466
_O-
ja hiervan krijg ik echt zien om die te kopen :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 11:57:28 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_98405527
De Tricotti (merk Babylonia) is ook van tricot :) Het zijn twee kokers die je gekruist over elkaar draagt. En dan is er ook nog de Combicotti, dan zit er nog een band voor om het middel bij. Ook tricot.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_98405637
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:55 schreef bitterend het volgende:
_O-
ja hiervan krijg ik echt zien om die te kopen :P
ja nou voor in t begin vond ik hem wel heel fijn :P maar mijn bollo was hier al ruim vier maanden en 7 kg ofzo. Ik was lopend boodschappen gaan doen, daar had k halverwege de heenweg (25 mins.) al spijt van, en toen moest k nog terug met mn AH-tas :X :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98405795
ohja en meer draagfoto's, omdat het kan O+
ik had er nog meer, ook van Elin in Eva op mn rug, maar mn pc liep vast en toen was ik ineens foto's kwijt van mn geheugenkaartje :X seriously, wie de oplossing weet om ze terug te krijgen... mits relatief simpel, laat t maar weten plz.






omnomnom :Y)
bij het bekijken van die laatste foto zag k inderdaad dat ik die banden naar binnen had moeten vouwen, de dames zijn allebei een beetje zielig en bluh vandaag, maar ik ga snel weer oefenen en dan met een anders gevouwen schouderstuk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98406818
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als je snel verward bent zou ik voor de Pune gaan :D Dan heb je een doek die je jaren kunt gebruiken. Bij tricot is het toch zo dat je na een maand of drie a vier op zoek gaat naar iets stevigers/anders.

Pune is een jacquard weving en die is heel anders dan die van de Hoppediz strependoeken. Pune is soepeler en minder dik.
Ergens bij babybij stond bij een hoppedizbeschrijving op de ene plek jacquard en bij de andere kruiskeper. Is dat een fout of is het hetzelfde?
En klopt het dat de nieuwe hopps soepeler en dunner zijn dan de oude?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 20 juni 2011 @ 12:39:15 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98406879
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef Macka66 het volgende:

[..]

In een ruck zit je kind hoger op de rug dan bij torsodragen, dus bij de ruck heeft je kind meer afzetruimte.
Hij zet zich niet af, hij maakt zich alleen recht door zijn benen samen te knijpen (x100).
Maar ik denk dat hier even goed het antwoord in ligt: bij een ruck zit hij hoger en kán hij zijn benen ook strekken, bij torso zit hij laag en moet hij eerst om mijn heupen ( :X ) voordat hij zijn benen zou kunnen strekken en daarin wordt hij dan beperkt.
Denk ik....

[ Bericht 5% gewijzigd door Asyniur op 20-06-2011 21:25:20 ]
  maandag 20 juni 2011 @ 13:02:50 #18
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_98407638
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:41 schreef bitterend het volgende:
Ik zei dus:

[..]

allebei? ik wil met 1 beginnen...anders is het voor mij ook zo verwarrend!
Begrijp ik hieruit dat je dan geen interesse meer hebt in mijn paars/roze vissendoek?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_98408431
Ik heb ook nog wat te koop staan O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 20-06-2011 21:29:02 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98408506
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:02 schreef texelonia het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat je dan geen interesse meer hebt in mijn paars/roze vissendoek?
heb wel interesse! ik heb de hoppediz nog niet! en ik zou die van jou ook eerst willen zien dus....als ik geen interesse had, had ik het je laten weten
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98408553
Welke maat is die indio?
  maandag 20 juni 2011 @ 13:41:11 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_98409074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:26 schreef bitterend het volgende:

[..]

heb wel interesse! ik heb de hoppediz nog niet! en ik zou die van jou ook eerst willen zien dus....als ik geen interesse had, had ik het je laten weten
Oh okay, prima :D
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_98428002
Oh DML die Indio is moooi <3 Vertel er eens wat meer over?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_98431999
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:28 schreef WupWup het volgende:
Welke maat is die indio?
Ow, goede, dat ga ik er nog even bij zetten! Een maat 6 dus 4,7m.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98432089
Dan sla ik over :)
pi_98432208
quote:
17s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:10 schreef innepin het volgende:
Oh DML die Indio is moooi <3 Vertel er eens wat meer over?
Om heel eerlijk te zijn doe ik hem weg omdat ik nu net pas met mijn zara leer knopen en ik niet het idee heb dat ik een hele stash nodig heb. Ik ben dan ook een complete draagnoob en weet er weinig van.
Ik heb hem tijdens mijn zwangerschap gekocht puur op uiterlijk :')

Wellicht dat anderen hier je er meer over kunnen vertellen. TF bijvoorbeeld, hij was tenslotte van haar.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98432431
Het is een indio uit de standaard collectie van katoen. Ik heb dezelfde in maat 4 en die heeft voor m'n indioliefde gezorgd. Zo onwijs zacht, draagkrachtig en makkelijk te knopen!
pi_98432493
DML, is jouw Zara ook nieuw? Dan zou ik overwegen de indio eens te proberen en te kijken of je die niet prettiger vindt knopen.
Hoe mooi mijn Zara ook is, ik was toch wat geschokt van het verschil met een echt zachte doek.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 20 juni 2011 @ 22:11:10 #29
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98435843
Kijk eens wat mij vandaag gelukt is!!!!
Moet nog behoorlijk geperfectioneerd worden, maar stap 1 heb ik!!!!!



Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 20 juni 2011 @ 22:16:04 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98436176
Jeetje ( :D ), wat goed gedaan joh!
Alleen kijkt Espen er een beetje moeilijk bij :D
pi_98436671
die indio blauwwit is er ook nog in t rood,zwart en groen dat zijn de wat oudere standaardjes van de didymos er zijn wel meerdere van zulks maar niet uit dat rijtje

leuk en verfbaar
pi_98441530
Indio's kunnen heel zacht en fijn worden! Ik heb d'r zelf al 2 dus dat is wel even genoeg ;)

Jeetjejom goed hoor! En het vertrouwen komt vanzelf, ook met er afhalen wat je al op twitter aangaf. Op een gegeven moment heb je vanzelf door wat de makkelijkste manier is om hem er af te krijgen, en voel je precies waar hij zit.

Ik ben trouwens zo blij met m'n maat 4 doek. Hij is precies lang genoeg voor een ruck, ook met Lotte erin. Ideaal met koken, geen lange staarten die in de weg zitten. Helemaal fijn
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:21:18 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98449623
Ik heb op marktplaats een selendang gekocht. Ik ben benieuwd. Hij is iets langer dan de Afrikaanse doek van Zuster. Die begint aan de korte kant te worden vanwege een groter wordend kind ;)
pi_98450183
oh tof Asy! ben benieuwd :) welke heb je? Ik vind ze zo mooi O+
Das een goeie op marktplaats kijken, ik heb gelijk ook ff gecheckt, ik denk dat ik deze wil <3 Ik had het er nog over met B.'s omaatje en zijn tante toevallig. Tante heeft B.'s neefjes en nichtje ook tot vrij oud gedragen, 3 jaar ofzo, eerst voorop en toen ze ouder werden op de rug en zij.
Zij had haar selendang destijds gewoon bij La Leche League gekocht :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 21 juni 2011 @ 09:22:01 #35
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98450634
Huup en JJ, wat een leuke foto's! Huup, wat kleur je goed ;)

Sam zit ook heerlijk in de binana, ik heb alleen al 4 keer de vraag gehad of ze binana heet :D
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:08:21 #36
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98458573
Ik heb net de nieuwe Bondolino Chicago van mij zusje geprobeerd (die is zaterdag bevallen van haar tweede kindje, een heul mooie mannetje O+) en ik vond 'm zo lekker makkelijk! Veel makkelijker dan mijn Hop-tye :o (waar ik gisteren wel weer heel fijn mee gewandeld heb). Ik denk dat ik er nu ook een Bondolino bij moet...-O- Heeft iemand er nog eentje (liefst zwart) in de aanbieding toevallig?

Huup, zit er toevallig geen mapje 'Trash' of 'Prullenbak' op je SD-card? Ik had vorige week namelijk moedwillig alle foto's eraf gegooid om de boel op te schonen (nadat ik ze uiteraard eerst naar mijn hard-disk had gezet) en ik bleef maar de melding 'sd-card vol' krijgen. Bleek dat ie ze op de card zelf in een prullenbak had gezet... Hopelijk heeft die van jou dat ook gedaan!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:09:06 #37
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98458605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:22 schreef seilram het volgende:
Sam zit ook heerlijk in de binana, ik heb alleen al 4 keer de vraag gehad of ze binana heet :D
:D
pi_98459539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:22 schreef seilram het volgende:
Huup en JJ, wat een leuke foto's! Huup, wat kleur je goed ;)

Sam zit ook heerlijk in de binana, ik heb alleen al 4 keer de vraag gehad of ze binana heet :D
:D
en wat antwoord je dan? Ja vonden we origineel O+ :P

TM nee helaas -O-
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:36:03 #39
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98459674
Met die Selendangs kun je eigenlijk alleen op de heup knopen? Of zie ik dat verkeerd?
Zien er mooi uit en voor dat geld. Alleen ben ik geen heupdrager ook niet met jorja
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98460111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Met die Selendangs kun je eigenlijk alleen op de heup knopen? Of zie ik dat verkeerd?
Zien er mooi uit en voor dat geld. Alleen ben ik geen heupdrager ook niet met jorja
Voor zover ik weet kun je er alles mee, het is alleen wel weer een hele andere knoop/draag techniek. Daarom wil ik het ook graag proberen :D en misschien is t handig voor in de tas ofzo, net als zo'n buidelsling.

http://yuki-michelle.com/hugs/instructions.html
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98460373
Met 2 meter kun je niet veel meer dan heup of rug lijkt me.
pi_98461059
Ik ga hier weer eens een beetje meelezen..

Gisteren zelf al even geprobeerd of ik bartje in de rekbare doek kon krijgen, maar dat ging nog niet helemaal goed.

Dus nu voor aankomende maandag met O+ een draagconsult geregeld, ben erg benieuwd...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:11:29 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98461127
Ik heb Lientje inmiddels drie keer gedragen, wel nog maar kort, want veel langer dan een klein half uurtje hou ik het nog niet vol ivm de buikwond. Genieten is het wel, voor mij en voor haar...twee keer in de ringsling en een keer in de rekbare doek.
Ik ben gewend iets grotere kindjes te dragen, dus haar er goed inkrijgen en aanspannen is nog best lastig. Nu zag ik vandaag weer foto's met een rolletje in de doek bij de nek, toen dacht ik, ow ja, dat had ik even eerder moeten bedenken, hahaha...



  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:14:07 #44
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98461242
Als iemand nog belang heeft bij een korte draagdoek:

[OUD] Vraag en aanbod 73
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_98462390
Wb die Indio, ik vind 'm écht heel mooi, maar als ie zo dik is, is ie dan wel geschikt voor iemand die nog niet bepaald goed is in het knopen? Is ie niet te stug?
(maat 6 is prima voor iemand van 1.78m en maatje 42 op een goede dag, toch?)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_98462661
Ik gok dat die indio niet meer zo stug is innepin, zeker niet als hij van taartjesfee geweest is. Anders ff aan haar vragen hoe hij is/was ?
En ik vind ze echt ook prima geschikt voor beginners
pi_98472415
Ik heb een Hoppediz :)

Vandaag binnengekregen en hij lijkt gladder en soepeler dan de Zara die hier nu een maand of 3 rondzwerft. Heel even getest hoe het voelde om Dottir in een fwcc te hijsen (ze vond dat niet zo grappig want het was etenstijd) maar niet mee gedragen omdat ik bezoek had. Het aanspannen ging wel een stuk soepeler dan ik gewend ben, de stof glijdt lekker.

En zo ziet ie eruit (schaamteloos gekopieerd van Babybij)


Zo benieuwd!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98475318
Boh, denk ik je eindelijk in het eggie te zien, is het een gejatte foto }:|

Wij hebben een beco besteld *O*
Gisteren samen met vriend nog een keer geprobeerd met de van As en het ging helemaal goed. Ik had zelf al eerder geprobeerd in mijn eentje en dat ging ook prima, ik was alleen nog op zoek naar een manier om een deel strakker te trekken. Die hebben we gisteren samen gevonden. Voetjes vallen nu ook goed, was gewoon even goed kijken.

Toen ik het met As probeerde, had ik eerst de beco omgedaan en Eva er van bovenaf in laten zakken. Dat was niet zo handig. Op internet stond een filmpje waarop ze het kindje in de beco leggen op de bank en het dan in zijn geheel aantrekken. Dat is dus veel praktsicher en dan is het ook makkelijk in je eentje te doen als leek.

Gisteravond besteld, vandaag verzonden, hopelijk morgen al in huis *O*
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:37:38 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98475703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:00 schreef huuphuup het volgende:
oh tof Asy! ben benieuwd :) welke heb je? Ik vind ze zo mooi O+
Das een goeie op marktplaats kijken, ik heb gelijk ook ff gecheckt, ik denk dat ik deze wil <3 Ik had het er nog over met B.'s omaatje en zijn tante toevallig. Tante heeft B.'s neefjes en nichtje ook tot vrij oud gedragen, 3 jaar ofzo, eerst voorop en toen ze ouder werden op de rug en zij.
Zij had haar selendang destijds gewoon bij La Leche League gekocht :D
Ja, bij die persoon heb ik hem ookgekocht. Heb ook getwijfeld over die maar ben gegaan voor de overwegend rode O+
Hij staat er niet meer bij zo te zien.

Jeetjejom, ik gebruik hem voor korte stukken op de heup. Als je even snel door de winkel moet ofzo. Op vakantie heb ik de Afrikaanse doek ook gebruikt als fixatiemiddel voor zoonlief in de kinderstoel ;)
pi_98475907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:27 schreef danic het volgende:
Boh, denk ik je eindelijk in het eggie te zien, is het een gejatte foto }:|
:D
Wat betreft de foto trouwens, doek lijkt hier zwart met grijs, maar dat grijs is vrij gelig. Zie je aan de foto's niet echt af.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:46:04 #51
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98476165
Fijn, geslaagd danic!
Juud, die duimfoto O+

Ik stond gisteren met Seth in de MT in de babydump. Staan er mensen met een verkoper bij de BB's, zien ze mij, vragen ze: wat is dat dan? Hebben jullie die hier ook, etc, etc. Die verkoper }:|

Aankomende zaterdag gaan manlief en ik in Den Bosch naar de probeerochtend van babybij ^O^ , eens kijken of ik 1) Manlief een SSC aangesmeerd krijg 2) Alexa in een doek krijg.

Zelf ben ik ook nog op zoek naar iets praktisch met kloteweer. De MT is super handig, maar gisteren waren dus wel de banden heul nat door de regen...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:56:31 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98476713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Takkembah het volgende:
Fijn, geslaagd danic!
Juud, die duimfoto O+

Ik stond gisteren met Seth in de MT in de babydump. Staan er mensen met een verkoper bij de BB's, zien ze mij, vragen ze: wat is dat dan? Hebben jullie die hier ook, etc, etc. Die verkoper }:|

Aankomende zaterdag gaan manlief en ik in Den Bosch naar de probeerochtend van babybij ^O^ , eens kijken of ik 1) Manlief een SSC aangesmeerd krijg 2) Alexa in een doek krijg.

Zelf ben ik ook nog op zoek naar iets praktisch met kloteweer. De MT is super handig, maar gisteren waren dus wel de banden heul nat door de regen...
Ik heb bij Decathlon een heel dunne regenjas gekocht (antirafel) en daar heb ik in de rug een extra gat gemaakt voor Harry's hoofd. Over het algemeen blijven wij daar wel droog onder :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:11:25 #53
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98477513
Asy wat een superidee!
De Afrikaanse doek is nog nix voor mij geloof ik, vind lange doeken wel heel fijn...
Dus orea, misschien gaat je zara ook weg als je hem terug wil ;)
En Takkembah als je alexa nog in de doek krijgt, laat me de gouden tip weten! Ben al blij met jorja in de MT
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:14:30 #54
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98477674
Oh Asy, ik bedoelde eigenlijk dat de banden nat waren doordat ik op de parkeerplaats moest knopen en dus de banden over het natte wegdek gingen. Maar wel een goed idee voor als het regent zeg. Ik zou dan al snel denken, laat maar zitten, maar als ik jullie zo zie O+

JJ, tja we zullen zien. De MT duurt voor haar al te lang., zeg maar. Maar we gaan in eerste instantie ook voor Manlief
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98477769
en ik heb een draagdoekregenjas ;)
ik kon niet 1-2-3 een plaatje vinden. voor de degenen onder ons die echtechtecht niet zelf kleding kunnen vermaken ideaal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98477866
Op de enige plek waar ik de caffe kan vinden op de Zarawebsite:
[/quote]To be able to offer our customers the best wraps on the market we grade out those wraps which, in some way, do not meet our high quality demands. Normally, this concerns minor faults or blemishes. We sell these wraps at greatly reduced prices here at our bargain department. These wraps cannot be returned!
[quote]Bron

Zeggen ze daar nou dat mijn doek een tweederangsding is? Zeiden ze er toen mooi niet bij!
Wel goedkoop trouwens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:29:55 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_98478446
takkembah, doe eens een foto van je manneke in de mt. Ik ben benieuwd, heb het nog niet durven proberen hier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:37:49 #58
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98478865
Vanyel ik denk dat de kleuren misschien niet zo mooi zijn, lijkt me dat er draagtechnisch nix mis is! Maar wow wat een koopjes! Krijg er gewoon jeuk van, of zou ik gewoon, de jade Brown maatje 6 voor ¤52???
Twijfel twijfel
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:53:31 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98479955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:16 schreef simmu het volgende:
en ik heb een draagdoekregenjas ;)
ik kon niet 1-2-3 een plaatje vinden. voor de degenen onder ons die echtechtecht niet zelf kleding kunnen vermaken ideaal.
Het enige dat ik gebruikt hem is een schaar en wat stevige tape. :D
Je knipt er een gat in en plakt de zijkanten van het gat af met wat tape om verder inscheuren te voorkomen. Klaar ben je ;)
Kosten: ¤7,95 en in diverse kleuren en maten verkrijgbaar ;)
Ik zal even een foto maken van het opgevouwen jasje. Momentje...
heb er zo'n klein drinkpakje sap naast gelegd zodat je de verhouding kan zien

[ Bericht 11% gewijzigd door Asyniur op 21-06-2011 21:07:18 ]
pi_98480086
Oef..daar is Zara Ocean weer :9~
pi_98480571
Wat fijn dat het gelukt is, danic! Ik bedacht later pas dat ik je zaterdag wel had kunnen laten zien hoe dat moest met de Beco.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98480778
Ik zou Zara Leaf wel willen. Ik wil al zolang een groene doek. Maarja, ik vind het echt onzin om twéé Zara's te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:09:44 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98481071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou Zara Leaf wel willen. Ik wil al zolang een groene doek. Maarja, ik vind het echt onzin om twéé Zara's te hebben.
Waarom? Als je ze echt mooi vindt en het geld er aan uit wil geven...
Ik heb een Bondolino, Amazonas, Didymos en Storchenwiege (en Afrikaanse doek en Selendang onderweg). De andere Didymos is net de deur uit. Niet omdat ik niet 2 dezelfde soort doeken wil maar omdat mij de kleur toch niet zo zinde :)
Ik zou er zo nog een Didy bijkopen :Y Of een Amazonas O+
pi_98481202
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het enige dat ik gebruikt hem is een schaar en wat stevige tape. :D
Je knipt er een gat in en plakt de zijkanten van het gat af met wat tape om verder inscheuren te voorkomen. Klaar ben je ;)
Kosten: ¤7,95 en in diverse kleuren en maten verkrijgbaar ;)
Ik zal even een foto maken van het opgevouwen jasje. Momentje...[ afbeelding ]
heb er zo'n klein drinkpakje sap naast gelegd zodat je de verhouding kan zien
ah! tape is het geheim! als ikd at toen toch geweten had. ach ja, ik ben al best lang erg blij met die regendraagponcho
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98481488
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waarom? Als je ze echt mooi vindt en het geld er aan uit wil geven...
Het is voor mij onvoldoende reden om nog een doek te kopen. Als er een groene doek komt wordt het een kortere doek en niet een doek van Ellevill.

Ik heb mijn Selendang trouwens nog nooit geprobeerd. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98481718
Doe es proberen dan Claudia! ik ben wel benieuwd :Y

@Vanyel, ik denk dat het gaat om dingen zoals een verffoutje, een kleur die niet goed verkoopt of een patroontje dat verkeerd geweven is. Zulke kleine dingen. Er zal niets structureel mis zijn met de doek zelf wat het dragen belemmerd. Ik zal voor je kijken en vergelijken met mijn zara, maar ik betwijfel of ik er wat zinnigs over kan zeggen behalve qua draag-comfort enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98481787
Claudia, de doek die je zaterdag had was toch ook groen?
pi_98481813
Ik vind hem niet zo mooi. :@ Het was een cadeautje. Maar laat ik het voor de gein inderdaad eens doen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98481840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef danic het volgende:
Claudia, de doek die je zaterdag had was toch ook groen?
Verrek. :D Maar da's olijfgroen. Ik wil een lichtere kleur groen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:21:31 #70
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98481887
Claudia, en een korte groene doek van ellevill?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:23:20 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98482005
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Verrek. :D Maar da's olijfgroen. Ik wil een lichtere kleur groen.
Die van Ellevil zou legergroen zijn dus dat scheelt dan toch niet zo heel veel van kleur (of ben ik nou gek ;) )
pi_98482044
_O- hahaha, had je dat echt niet in de gaten? _O-
pi_98482150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind hem niet zo mooi. :@ Het was een cadeautje. Maar laat ik het voor de gein inderdaad eens doen!
:D

verven geen optie? of is de stof daar niet geschikt voor?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98482857
Woeha! Sta ik hier ff massive groot in dit topic! :o :o B-)
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:35:32 #75
100412 mefke79
komt goed!
pi_98482890
o danic, inderdaad, eerst op de bank en dan omhangen werkt veel beter bij een ukje. Dreumes zet ik er wel in als ik de beco al om heb, dat werkt dan wel. Welke heb je besteld?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98483247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha! Sta ik hier ff massive groot in dit topic! :o :o B-)
Sorry :@
Maar niet groter dan op de site en tis nog een soort van verkapte reclame ook ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98484321
Webkim, wat kan jij toch vreselijk mooi knopen. Ik verbaas me er iedere keer weer over!
pi_98488579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:57 schreef WupWup het volgende:
Webkim, wat kan jij toch vreselijk mooi knopen. Ik verbaas me er iedere keer weer over!
Jij anders ook hoor!
pi_98497123
Mefke, we hebben de Beco Butterfly II Tyler besteld:

  woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:44 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98500101
Asy, wat een tip!

Juud O+ dat ziet er gezellig uit, heerlijk.

Huup :D nee zo adrem was ik niet. De eerste keer viel t kwartje niet eens :') . Ik dacht, wat zevert die kassiere nou over n aparte naam :?
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:55:22 #81
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98500716
* NotTheSame komt binnen vallen...
Ik heb nog wel een week of 27 om me voor te bereiden, maar ik ben er inmiddels over uit dat ik toch wil gaan proberen te dragen straks.
Vooral omdat wij vanaf maart 2012 op terrein gaan komen waar een kinderwagen absoluut niet handig mee te sjouwen is, en ik toch veel lees dat het dragen goed is voor de kleine.

Misschien is deze vraag al een miljoen keer gesteld, ik kan hem iig niet zo gauw meer terugvinden.
In mijn omgeving zijn er eigenlijk geen dragende ouders, een draagdoekconsult zou ik wel graag willen volgen maar is voor mij minimaal 1 uur reizen (ov).
Wat is wijsheid? Proberen om jezelf het knopen aan te leren dmv plaatjes/filmpjes e.d. of toch een consult aan te vragen?
pi_98500900
woont er niet iemand van hier in de buurt waar je langs kan gaan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:15:21 #83
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98501345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:01 schreef simmu het volgende:
woont er niet iemand van hier in de buurt waar je langs kan gaan?
Ik heb eigenlijk geen idee...

[ Bericht 33% gewijzigd door NotTheSame op 22-06-2011 11:23:42 ]
pi_98501575
dan pm je het mij ;)

ik weet van een aantal hier wel in welke omgeving ze wonen, dan pm ik je dat terug en dan kan je die zelf benaderen eventueel. ik hou verder mijn mondje toe hoor! doe ik altijd :Y :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:25:44 #85
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98501682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
dan pm je het mij ;)

ik weet van een aantal hier wel in welke omgeving ze wonen, dan pm ik je dat terug en dan kan je die zelf benaderen eventueel. ik hou verder mijn mondje toe hoor! doe ik altijd :Y :X
PM komt eraan!
Ennuh... de meeste nick's herken ik wel als vaste users, dus die vertrouw ik wel. Het gaat me meer om de gasten en eventueel nieuwe nick's waar ik even de kat mee uit de boom kijk...
pi_98502596
wat gepmd wordt aan simmu blijft in simmu *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98504331
Op zich heb je niet per sé een consult of levend voorbeeld nodig. Ik heb het mezelf ook aangeleerd middels youtube en veel lezen over knopen, dragen en doeken. Maar daar had ik dan ook de tijd voor en ik heb geen flauw idee hoeveelste baby jij verwacht ;)
pi_98504959
NotTheSame: met het knopen komt het wel goed, maar een consult is natuurlijk altijd handig!

Ik zou me als ik jou was eerst afvragen voor wat voor soort situaties je een draagdoek wilt gebruiken. Is dat alleen voor korte stukjes, het terrein op en af? Of wil je ook langere stukken wandelen? Je wensen bepalen voor een groot deel wat voor soort drager voor jou geschikt is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:05:41 #89
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98505095
Nts, ik heb het in de eerste instantie ook gewoon via internetfilmpjes enz geleerd (het boek dat je bij een hoppediz krijgt vind ik ook erg fijn) maar heb toch een consult gehad en daar heb ik wel net die kleine tips gekregen. Maar ik merk wel dat ik, ook al ben ik niet erg ervaren, anderen er wel mee kan helpen. Heb een paar weken geleden nog een vriendin geholpen ermee :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:05:47 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98505103
Lientje O+

En Harry in de draagdoekregenjas O+

Ik heb me niet kunnen beheersen en net bij Kim een Bondolino Chicago besteld :@ .
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:40:54 #91
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98506502
Iedereen bedankt voor jullie meningen!

WupWup, dit word mijn eerste, dus ik ben echt nog helemaal blanco om het maar zo te zeggen.

Claudia_x, , ik wel zo lang mogelijk (hele dag?) willen dragen.

[ Bericht 66% gewijzigd door NotTheSame op 22-06-2011 16:23:31 (Spoiler weg!) ]
pi_98506674
In dat geval is een doek waarmee je symmetrisch kunt dragen inderdaad heel handig! Je moet alleen bedenken dat een doek lang is en dat de uiteindes tijdens het knopen op de grond komen. Vind je dat erg met dat soort terrein of niet? Er zijn alternatieven, zoals een ringsling (maar dat is asymmetrisch dragen en dus veel zwaarder), een mei tai (al zijn die banden ook vrij lang), een kortere doek (maar daarmee ben je beperkt in de knopen die je kunt gebruiken), en voorgevormde dragers. Over die laatste categorie zou je ook na kunnen denken. Ik weet niet hoe je man over knopen denkt, maar als hij het niet ziet zitten is zo'n drager misschien iets voor hem.

Ik weet dat veel mensen in de begintijd de wandelwagenbak heel handig vinden voor de baby. Ga je helemaal geen wandelwagen kopen of wel? Je kunt namelijk ook aan een reiswiegje denken en die heb je in veel vormen en maten.

Leuke hobby trouwens! Ik kom uit een familie met een soortgelijke hobby.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98506703
Voor hele dagen dragen zou ik zeker voor geweven doeken gaan en niet voor rekbaar of SSC. Een doek kun je veel subtieler 'afstellen' dan een SSC.

En mijn man zal jaloers zijn op jullie hobby :+
pi_98506816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:46 schreef WupWup het volgende:
Voor hele dagen dragen zou ik zeker voor geweven doeken gaan en niet voor rekbaar of SSC. Een doek kun je veel subtieler 'afstellen' dan een SSC.
Ik vind een doek ook veel comfortabeler dan een voorgevormde drager inderdaad, maar een kleine baby is nog niet zo zwaar en een ouder kind draag je denk ik niet de hele dag.

Nou ja, om een voor jou geschikt draagmiddel te kiezen zou je ook een consult kunnen overwegen, NTS.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98506868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:46 schreef WupWup het volgende:
Voor hele dagen dragen zou ik zeker voor geweven doeken gaan en niet voor rekbaar of SSC. Een doek kun je veel subtieler 'afstellen' dan een SSC.

En mijn man zal jaloers zijn op jullie hobby :+
staat tegenover dat (zeker in het begin, als je nog niet zo handig bent) je een rekbare vooraf kan knopen. dat scheelt dan weer in modder aan de doek ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98506918
NTS, dan is zeker voor de eerste maanden een draagdoek veruit het handigste en stevigste.
Als de kleine groter is en zelf kan lopen dan lijkt me een SCC handiger op dat soort terrein, maar een baby zal je toch voornamelijk vanuit de camper knopen omdat je daar voed/slaapt.

WEet je zeker dat er geen draagconsulent dicht bij is.
Hier kun je ze allemaal vinden http://www.draagdoekconsulenten.nl/

Ook kun je overwegen bij je doekkeuze rekening te houden met wasbaarheid. Hoppediz doeken mogen bijvoorbeeld op 60 graden gewassen en in de droger... toch een stuk handiger met zo'n hobby dan een doek die op de 30 graden fijnwas moet ;)
pi_98506971
Oeh, dat laatste is een goede tip, p_iglet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:53:25 #98
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98507000
Ik heb een ringsling die ik voor Rienk niet gebruik omdat ik hem vrij onhandig vind, maar een pasgeboren baby kan er prima in toch? O+
Ik meen me te herinneren dat Webkim Morris op dag 1 ook al in de rs had O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98507078
Ja hoor, dat kan prima Vlindur. Maar ook met een pasgeboren baby is dat denk ik best zwaar, een hele dag dragen. Je moet zelf ook geoefend raken en niet iedereen is fysiek even fit en stabiel na de bevalling. Maar Lena draag ik nog steeds gerust een paar uur in de ringsling. Zaterdag waren we een dag op pad en heeft ze ook de hele tijd in de ringsling gezeten, maar toen waren er wel regelmatig pauzes tussendoor zodat ik even kon zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:58:53 #100
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98507234
Een hele dag dragen weet ik niet hoor. Ik ben nogal gesteld op mn bewegingsvrijheid op alle mogelijke manieren. Rienk viel op mij in slaap, maar zodra hij sliep ging hij zn bed of box in. En nu weet ik wel dat ik dus mn vrijheid behoud, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel ;)

Maar gewoon voor de af-en-toe of of familie op afstand te houden })
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98507284
Maar zelfs als je boven vieze grond gaat knopen (wat we overigens allemaal wel eens doen met prachtig Nederlands weer :') ), hoef je geen staarten te laten slepen. Je kunt de uiteinden bijv in je broekzakken stoppen. Als ik vanuit de auto knoop, laat ik de punten vaak in de auto hangen of ik vraag degene waarmee ik ben ze even uit de plassen/modder te houden.
pi_98507427
Dan ben jij vast handiger dan ik WupWup, want hoe goed ik dat ook probeer het gaat lang niet altijd goed.

Kortom naar lowlands, picknicken, strand of andere dingen met risico op vies worden gaat toch mooi mijn hopp of medley mee en niet mijn didymos met wol ;)
pi_98507494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:59 schreef WupWup het volgende:
Maar zelfs als je boven vieze grond gaat knopen (wat we overigens allemaal wel eens doen met prachtig Nederlands weer :') ), hoef je geen staarten te laten slepen. Je kunt de uiteinden bijv in je broekzakken stoppen. Als ik vanuit de auto knoop, laat ik de punten vaak in de auto hangen of ik vraag degene waarmee ik ben ze even uit de plassen/modder te houden.
DOH!

waarom bedenk ik dat zelf niet :?
:)
pi_98507531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:58 schreef Vlindur het volgende:
Een hele dag dragen weet ik niet hoor. Ik ben nogal gesteld op mn bewegingsvrijheid op alle mogelijke manieren. Rienk viel op mij in slaap, maar zodra hij sliep ging hij zn bed of box in. En nu weet ik wel dat ik dus mn vrijheid behoud, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel ;)

Maar gewoon voor de af-en-toe of of familie op afstand te houden })
Ohh, je had het over jezelf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:16:35 #105
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98507964
Thanx voor de tips (en complimenten :@ )

Claudia_x: Wij kopen wel een wandelwagen, en de eerste maanden nemen deze ook wel mee als slaapplekje voor de kleine in de camper (of iig gaat de wandelwagenbak mee). Het 'probleem' is dat we op zo'n dagen toch stiekem veel rondlopen, van de baan naar de camper en terug, dus om elke keer met de wandelwagenbak te sjouwen lijkt me niet echt ideaal. Vandaar dat ik ook serieus interesse heb in een draagdoek.
Ik kan m'n doek natuurlijk al omknopen in de camper, maar het is inderdaad ook wel iets dat als zo'n lange doek buiten de grond raakt bijv. bij het afstellen dat er soms wel eens wat zand aan blijft hangen. Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, op zo'n plaatsen je doek 100% schoon houden is eigenlijk niet mogelijk. Dus misschien is het inderdaad ook wel een goede tip om in de gaten te houden hoe heet je de doek kunt wassen, daar had ik ook nog niet aan gedacht, thanx p_iglet!

Manlief zal waarschijnlijk ook wel gaan dragen, hij kan zich er nu nog niets bij voorstellen maar ik denk dat hij wel smelt als hij het een keertje in real life zou zien.

p_iglet had je mijn pm nog gehad :@?
pi_98508250
Jup gehad, maar nog geen tijd gehad te reageren.
pi_98551391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Sorry :@
Maar niet groter dan op de site en tis nog een soort van verkapte reclame ook ;)
:) Ik vind het prima hoor. Ik was alleen meteen wakker toen ik dit topic inwandelde en WAK! mezelf zo groot zag. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:57 schreef WupWup het volgende:
Webkim, wat kan jij toch vreselijk mooi knopen. Ik verbaas me er iedere keer weer over!
Dankjewel. Is gewoon een kwestie van héél veel doen en de goede trucjes kennen. ;)
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:44 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_98553326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:16 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor de tips (en complimenten :@ )

Claudia_x: Wij kopen wel een wandelwagen, en de eerste maanden nemen deze ook wel mee als slaapplekje voor de kleine in de camper (of iig gaat de wandelwagenbak mee). Het 'probleem' is dat we op zo'n dagen toch stiekem veel rondlopen, van de baan naar de camper en terug, dus om elke keer met de wandelwagenbak te sjouwen lijkt me niet echt ideaal. Vandaar dat ik ook serieus interesse heb in een draagdoek.
Ik kan m'n doek natuurlijk al omknopen in de camper, maar het is inderdaad ook wel iets dat als zo'n lange doek buiten de grond raakt bijv. bij het afstellen dat er soms wel eens wat zand aan blijft hangen. Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, op zo'n plaatsen je doek 100% schoon houden is eigenlijk niet mogelijk. Dus misschien is het inderdaad ook wel een goede tip om in de gaten te houden hoe heet je de doek kunt wassen, daar had ik ook nog niet aan gedacht, thanx p_iglet!

Manlief zal waarschijnlijk ook wel gaan dragen, hij kan zich er nu nog niets bij voorstellen maar ik denk dat hij wel smelt als hij het een keertje in real life zou zien.

p_iglet had je mijn pm nog gehad :@?
Ook met geweven doeken zijn er knopen die je vooraf kunt knopen en daarna je kindje erin kunt doen, en eruit en er weer in, zonder dat je doek helemaal opnieuw moet knopen (alleen opnieuw aanspannen), zoals de FCC :)
En dan idd een doek kiezen die makkelijk (heet) gewassen kan worden en niet te kwetsbaar is, niet snel haaltjes krijgt enzow. Katoenen strepen van Didymos, Hoppediz, Storchenwiege, Girasol, bijv.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_98554148
Even een brutale crosspost van V&A, maar ik heb weer wat doekies te koop!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Orea op 23-06-2011 21:43:40 ]
pi_98554298
Björn 4 :o Ik heb net een Lars 4 van Asy overgenomen. Wil je ruilen? [/longshot]
pi_98554440
Nee sorry :D ik gebruik eigenlijk alleen nog maar mijn Amitola 4 qua die maat, dus wil echt liever verkopen...
pi_98554487
Dan ga ik 'm van je kopen als dat mag :D
pi_98555002
Mag, maar iemand was je net voor ;)
pi_98555297
-O-
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:18:23 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98556103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:01 schreef WupWup het volgende:
-O-
Misschien wil die iemand liever de Lars van jou overnemen?
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:05:53 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98569133
Webkim, welke knooptechniek gebruik je op de foto die Vanyel heeft geplaatst?? Ik heb heel snel last van tintelende armen/vingers/schouders als ik Ylana op mijn rug knoop. De 3 keer dat we dat nu hebben gedaan was het dus geen succes en ik gok erop dat het ligt aan de knoop(techniek).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:07:10 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98569195
Huup ik ben heeeeeeeeeeeel erg blij met je voorbeelden hoe een selendang te knopen, ik heb 2 originele liggen en wil er nu wel heel graag wat mee gaan doen!
:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98569350
Dat is de double hammock Saffier!
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:12:52 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98569491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:10 schreef Orea het volgende:
Dat is de double hammock Saffier!
Dank!!!!
Ze wordt te lang voor voorop, gewicht gaat nog maar ook niet zo heel lang meer gok ik ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98569637
Denk als je haar een keer op je rug hebt gehad dat je niet meer anders wilt!! ;) ik dacht muppet op vakantie 1 keer even in een FWCC op mijn buik te doen (net toen we ook een omhooglopend paadje op moesten) en dat was echt 2 minuten en toen heb ik haar alsnog op mijn rug gegooid :D maargoed, ook iets met zwaargewicht geloof ik :')
pi_98569676
Ik heb vandaag eindelijk de bwcc eens goed voor elkaar gekregen en ook zo dat ze er echt lekker in zat.. Toch niet mijn favo knoop, maar wel eens fijn voor de afwisseling!
pi_98569777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:07 schreef Saffier het volgende:
Huup ik ben heeeeeeeeeeeel erg blij met je voorbeelden hoe een selendang te knopen, ik heb 2 originele liggen en wil er nu wel heel graag wat mee gaan doen!
:*
oh! doe je foto's? O+
ik zit met smart te wachten tot de kinderbijslag dr is om ook te bestellen :P

zeg Orea, die tweede met die strepkes ruilen voor n pak koekies? :7 :+
mooie doeken heb je te koop <3
:)
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:23:24 #123
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98570112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:15 schreef Orea het volgende:
Denk als je haar een keer op je rug hebt gehad dat je niet meer anders wilt!! ;) ik dacht muppet op vakantie 1 keer even in een FWCC op mijn buik te doen (net toen we ook een omhooglopend paadje op moesten) en dat was echt 2 minuten en toen heb ik haar alsnog op mijn rug gegooid :D maargoed, ook iets met zwaargewicht geloof ik :')
Binnen 10 minuten tintelende vingers en meer afgeknelde dingen, ik ging bijna onderuit :X :X Ik ga ervanuit dat het de verkeerde knoop was voor mij/ons.
Jouw speklap is gewoon geweldig O+ O+ Mijnes is denk ik rond de 7,5 kilo O+
En ik ga mooi niet naar jouw stash kijken natuurlijk he O-)

Huup, ik wil heel graag foto's maken :Y maar ik vergeet ze steeds te uppen.... :@ Mijn selendangs heeft een tante voor me zelf meegenomen uit Indonesie, ze is er speciaal voor me naar op zoek gegaan O+ Zó lief! En nu kan ik er binnenkort ook wat mee! Oeh... hopelijk zaterdag!!
als ik het niet vergeet met mijn duffe hoofd :{ Ze ruiken ook gewoon nog helemaal naar batik O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:46:25 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98571630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh! doe je foto's? O+
ik zit met smart te wachten tot de kinderbijslag dr is om ook te bestellen :P

zeg Orea, die tweede met die strepkes ruilen voor n pak koekies? :7 :+
mooie doeken heb je te koop <3
heb je voor mij ook die voorbeelden? O-)
pi_98571962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

zeg Orea, die tweede met die strepkes ruilen voor n pak koekies? :7 :+
mooie doeken heb je te koop <3
Ik mag niet van Sonja :'( en ook niet van mezelf.. nog even en ik kan de tent aantrekken als jurk :P
pi_98572144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:51 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik mag niet van Sonja :'( en ook niet van mezelf.. nog even en ik kan de tent aantrekken als jurk :P
ben je nog op verkansie dan? :o
ga es wijn drinken en terrashangen jij! :D

Asy ze staan een paar pagina's terug geloof ik.
Wacht ik zoek wel ff
:)
pi_98572214
Nee joh, ik ben alweer aan het werk geweest deze week!
pi_98572280
http://yuki-michelle.com/hugs/Handout.pdf

tadaaam :)

ooooh ok, ik dacht al :D
nouja goed, daar kun je vast ook wijn drinken :+
:)
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:03:28 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98572674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

ben je nog op verkansie dan? :o
ga es wijn drinken en terrashangen jij! :D

Asy ze staan een paar pagina's terug geloof ik.
Wacht ik zoek wel ff
Ow scusi, ik kon me niet herinneren dat ze voorbij gekomen waren dus ik heb niet gezocht :@
mag ik als excuus opvoeren dat ik moe ben? :O
pi_98573254
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Misschien wil die iemand liever de Lars van jou overnemen?
Uhm nee sorry, vind Bjorn mooier :)
pi_98622436
n.a.v de rs die Orea te koop heeft, vraag ik me het volgende af. Is het ook mogelijk om van een doek een rs te maken? Ik heb de hoppediz antigua te koop staan, maar niemand wil 'm hebben. Nou vind ik het stiekem zonde om hem in de kast te laten liggen om een nieuwe rs te kopen.
Mijn moeder is erg handig met de naaimachine, dus dat zou wel goed moeten komen.
*poef* nu is het weg
pi_98622529
Ja das heel makkelijk!! Ik zoek even een linkje :)
pi_98622624
Kan je moeder Duits?? :P

Didymos Handleiding maken van een Ringsling

En:

Nederlandse omschrijving Ringsling maken Deze is het meest compleet geloof ik, verschillende schouders, verschillende stijlen... ideaal! :P

verschillende schouders naaien
pi_98622752
Oooohw, komt helemaal goed. Wat draagt fijner? Met een gevouwen schouderstuk of niet?

Dan denk ik dat ik er eerst een leen bij de doekenbieb, en als het bevalt dan kan ik mijn moeder aan het werk zetten :p

Vind het zo zonde anders van mijn antigua, die ligt al zo lang werkeloos in de kast.
*poef* nu is het weg
pi_98623077
Ik vind een ongevouwen schouder persoonlijk het fijnst. Maar dat is echt heel persoonlijk. Ik heb een gevouwen schouder (de Gecko's) en die draagt ook prima, maar bij een ongevouwen schouders verspreid het gewicht voor mijn gevoel net iets beter. Niet onbelangrijk bij mijn dame :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:30:36 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98656481
De Selendang (ja een andere dan ik in eerste instantie zei, want die 'overwegend rode' was eigenlijk overwegend roze ;) )
Met flits:

ja de spiegel staat vol vingertjes ;)
Zonder flits:


Ik moest er wel een schuifknoop inleggen want die tradionele folding nog wattes dat gaat niet met een groot kind. Althans ik heb dan stof tekort om alles goed vast te kunnen houden totdat het vast zit.
  zondag 26 juni 2011 @ 10:01:54 #137
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98671062
Shitz, in welk topic stonden die spreekbeurten van de doeken? Kan ze niet vinden...

MIsschien iets om linkjes daarvan in de OP te zetten? Ik als draagdoekn0000000000b vind het wel handig iig!

Gisteren voor Manlief (en beetje mij) de Bondolino aangeschaft. Hij vond het super en kan niet wachten.

En ik ben flieft op de didymos jonny, maar ik weet nog niet of het wat is...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98671125
Takkem:
Draagdoeken #93

ik heb trouwens contact gehad met een consulent over het aanschaffen enzo...ze radde me aan om te wachten zowel met het kopen van een doek als met de consult tot dat de kleine er is

ik vraag me alleen af...als de kleine er is, vindt ze dat leuk om zo rond geslingerd te worden 1 uur lang door een onbekende hmm
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98671226
Je gaat dan oefenen met een pop hoor Bitterend, maar denk dat ze dat aanraadt, omdat je het dan zelf in de praktijk kunt brengen met je eigen beeb, na het oefenen met de pop. Als je het nu doet, dan zit er zoveel tijd tussen totdat je je eigen baby kan dragen en dan veel info alweer naar de achtergrond gezakt zijn...

Qua aanschaf is dat ook wel het slimst. Ik was koppig (goh!!) en had al een doek of 5 voor Leia er was :') resulteerde er ook wel in dat ik veel doeken gewisseld heb, verkocht of geruild totdat ik echt wist wat ik wilde. Maar dat vond ik ergens ook wel leuk!
  zondag 26 juni 2011 @ 10:14:30 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98671234
Thnx bttrnd! Seth vond het gisteren iig wel prima. En zo niet, dan niet. Ze hebben bij dieconsulenten toch ook van die levensechte poppen? Alexa was gisteren iig danig in de war toen ze zo'n pop tussen / onder doeken zag liggen. Ze keek mij aan en zei: "Ohhh neeee baby". :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98671275
Ohh ik snap m! ze had het niet over een pop dus ik twijfelde wat een week oude baby hiervan zou vinden...
hebben de consulenten zoveel verschillende doeken in huis dan? ik blijf er naar kijken die doeken...heb geen geld op het moment maar kwijlen mag..ik zou de zara willen uitproberen bijvoorbeeld! maar die didymos ook!! vraag me af of ze dat allemaal heeft?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98671284
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:14 schreef Takkembah het volgende:
Thnx bttrnd! Seth vond het gisteren iig wel prima. En zo niet, dan niet. Ze hebben bij dieconsulenten toch ook van die levensechte poppen? Alexa was gisteren iig danig in de war toen ze zo'n pop tussen / onder doeken zag liggen. Ze keek mij aan en zei: "Ohhh neeee baby". :')
_O- arme alexa! hahaha weer een nieuwe baby in huis denkt ze!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 juni 2011 @ 10:22:27 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98671344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:13 schreef Orea het volgende:

Qua aanschaf is dat ook wel het slimst. Ik was koppig (goh!!) en had al een doek of 5 voor Leia er was :') resulteerde er ook wel in dat ik veel doeken gewisseld heb, verkocht of geruild totdat ik echt wist wat ik wilde. Maar dat vond ik ergens ook wel leuk!
Wij hebben tot nu toe een RS (doe ik niet veel mee, alleen binnenshuis), een Mei Tai (gebruik ik veel) en nu dan een Bondolino. Maar de doeken lonken :P, ik heb mijn oog op verschillende laten vallen en Manlief is bang dat er hier straks inderdaad 10 in huis liggen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98675042
Ik wil trouwens toch een doek ruim voor dat ukkie er is (als er weer geld is). Dan kan ik het doek alvast zacht maken enzo...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98677882
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:17 schreef bitterend het volgende:
hebben de consulenten zoveel verschillende doeken in huis dan?
Vraag eens een stashfoto van Webkim, kun je echt kwijlen!
pi_98678333
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:13 schreef Orea het volgende:
Qua aanschaf is dat ook wel het slimst. Ik was koppig (goh!!) en had al een doek of 5 voor Leia er was :') resulteerde er ook wel in dat ik veel doeken gewisseld heb, verkocht of geruild totdat ik echt wist wat ik wilde. Maar dat vond ik ergens ook wel leuk!
Maar dat probleem houd je natuurlijk, ook als je wacht met het kopen van een doek tot je kindje er is. Dan moet je nog steeds ontdekken wat je fijn vindt. En als je bent zoals ik dan ben je gauw tevreden. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98681331
Ik merk met mijn twee nieuwe doeken wel dat er veel meer verschil is dan ik dacht. In knoopgemak en comfort met name. Nu hebben we voor onze welgeteld 3 dagen durende vakantie alleen een Nino mt 4 mee. Tot mijn verbazing lukt daarmee net de fwcc (voor lief) :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 18:29:33 #148
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_98686087
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:06 schreef bitterend het volgende:
Takkem:
Draagdoeken #93

ik heb trouwens contact gehad met een consulent over het aanschaffen enzo...ze radde me aan om te wachten zowel met het kopen van een doek als met de consult tot dat de kleine er is

ik vraag me alleen af...als de kleine er is, vindt ze dat leuk om zo rond geslingerd te worden 1 uur lang door een onbekende hmm
Wat je ook zou kunnen doen is een draagconsulent opzoeken die voor de bevalling een voorbereidend info-/knoopconsult wil geven en na de bevalling een controle consult. Ze zijn er echt ;)
En rondslingeren gebeurt niet, zoals Orea al schreef oefen je met een pop. Pas als je de knoop echt door hebt doe je hem met je eigen kind. En dat wil meestal niet meer uit de doek :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_98686938
Macka dat is inderdaad een super goed idee! Denk dat diegene waarmee ik nu contact had hem niet gaat worden...ze zei dat ik iemand moest vinden die bereid was bij mij thuis op consult te komen na de geboorte...alsof ze dat niet zelf wou?? beetje raar...maar goed ik ga door met de speurtocht, we hebben nog even!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98686953
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Ik merk met mijn twee nieuwe doeken wel dat er veel meer verschil is dan ik dacht. In knoopgemak en comfort met name. Nu hebben we voor onze welgeteld 3 dagen durende vakantie alleen een Nino mt 4 mee. Tot mijn verbazing lukt daarmee net de fwcc (voor lief) :)
Welke doeken heb je allemaal? :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98689733
Een Zara mt 6 (nieuw en stug), een hoppediz met strepen mt 6 (nieuw en soepel) en een hele oude Didymos Nino mt 4, die enorm zacht is. Het stugge van de Zara vind ik echt niet tof, maar hij loopt wel heel smal uit waardoor je superkleine knopen kunt maken. Dat laatste vond ik heel fijn.

Maar hee, een stash van 3. Das niks.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98693356
Wij hebben een paarse (geverfde) pfau te leen, wat een ontzettend fijne doek!



pi_98694597
Vanyel is de zara een beetje zachter te maken? of valt het niet zo mee?

mrien geweldige foto's O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:04:01 #154
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_98695698
Ik had gehoopt bij nummer drie meer te kunnen dragen. Maar helaas, gister zijn we in de deirentuin geweest. we dachten slim te zijn en Finn stukken te dragen zodat Lola ook in de kinderwagen kon liggen. Alleen nu doen mijn heupen zeer. Echt balen want het dragen vind ik wel fijn. Ik weet zeker dat ik niks verkeerds doe, ik heb het zowel met een knoopdoek als een meitai.
Kleine stukjes blijf ik wel doen, maar zulke lange als gister, nee helaas.
pi_98695706
Wauw, wat een mooie intense kleur paars! Enig idee waarmee hij geverfd is? En was het een ecru of een violet?
pi_98696900
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:04 schreef WupWup het volgende:
Wauw, wat een mooie intense kleur paars! Enig idee waarmee hij geverfd is? En was het een ecru of een violet?
Oorspronkelijk een Ecru, geverfd met paarse fluoriet
pi_98697067
ooh, mrien. hij op die middelste foto en jij op die onderste, wat hebben jullie dezelfde lach!
O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98701889
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:44 schreef bitterend het volgende:
Vanyel is de zara een beetje zachter te maken? of valt het niet zo mee?

mrien geweldige foto's O+ O+ O+
Dat zoeken nu andere mensen voor me uit, ik heb m op reis gestuurd :)
Geen idee wat het effect is of kan zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98710511
Mrien wat een heerlijk ventje heb je daar O+ O+ super foto's!!!
pi_98763697
Trouwens een vraagje
als ik een draagdoek van 100% koop, kan ik hem gewoon in de wasmachine op 60 graden wassen? met gewone wasmiddel en wasverzachter?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98764109
Hoi! Heeft iemand hier al ervaring met de Wompat?
Dat lijkt me nl wel wat voor mini (19 02 2010),maar wordt ze er niet te zwaar voor? Drukt het niet ontzettend op je schouders en je rug?
Heb alleen ervaring met een tricot slen en baby bjorn.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:48:18 #162
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98764302
Orea heeft een wompat vlgns mij.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98770786
Bitterend, staat het niet op het label? Meestal geven de fabrikanten dat zelf goed aan ;) maar veel doeken zou je wel op 60 graden kunnen wassen, maar je moet je afvragen of dat nodig is :)

milka82, ik heb een Wompat (de Toddlerversie) en mijn spekkont van over de 11 kilo (en vandaag 11 maanden :D) dragen wij er gerust meerdere uren achter elkaar in (zelfs met dit soort warmte!! Afgelopen vakantie in Frankrijk nog gedaan). Het gewicht wordt goed verdeeld, komt hoofdzakelijk op de riem/heupband te hangen, waardoor het meeste al weggeleid is van de armbanden. Daar staat wel wát gewicht op, maar te verwaarlozen!

Het is niet te vergelijken met een Baby Bjorn, waarvan de banden, als ik het goed gezien heb, erg smal zijn en het gewicht daar vol op hangt.. ik denk dat voor een groter wordend kindje een Wompat héél erg geschikt is!
pi_98770943
ik heb een beetje gekeken...bij de zara bijvoorbeeld staat alleen machine wash warm.
staat niet of het gewoon met een kleding was moet, speciale wasmiddel en of waverzachter mag?

hoe doe jij het Orea?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98773657
Vloeibaar wasmiddel in elk geval, geen wasverzachter (eventueel scheutje azijn kan! En ik moet zeggen dat ik er wel eens verzachter bijgooi, ligt er wel aan welke doek ;)) en dan doe ik meestal op gewoon 30 max 40 graden.

Maar katoenen doeken zou je wel op 60 graden moeten kunnen wassen, weet dat de girasols op 60 graden kunnen, en mijn linnen doeken (Karmin, Pfau linnen) kunnen zelfs tot 90 geloof ik, niet dat ik dat doe!

En gewone katoenen doeken zou je ook in de droger kunnen doen (worden ze zacht van!) maar ik heb geen droger dus dat scheelt :P

Maar max. 40 graden wordt je doek prima schoon van hoor!
pi_98775537
Okee! dankje!
op de Didymos site staat dat het idd op 60c kan, maar op ellevill staat niks!
de reden waarom ik het op 60c wou wassen is dat het dan lekker met de handdoeken mee kan! voor dat ik wasbare luiers kocht heb ik me ook zo in verdiept.

Ik gebruik trouwens geen vloeibare wasmiddel! is dat echt een must?

azijn doe ik vaak ja met handdoeken, en heb ook geen droger :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98791346
Dank je Orea,klinkt zeer positief! Had besloten mijn verjaardagsgeld eraan te spenderen.
pi_98791749
Ik denk dat dat een heel goede investering is Milka! :)

Bitterend, heel eerlijk? :D Geen idee! Geloof dat het te maken heeft met het achterblijven van restjes, dat dat minder is bij vloeibaar en dat het daarom beter is voor je doek, zoiets :P
pi_98792986
Besteld! Heb de earthy rainbow gedaan,nu wachten tot ie der is!
pi_98793029
Ik ben vandaag vreemd gegaan met de kinderwagen, serieus voor de 2e keer in 6 maanden :) te warm en een taart halen leek me niet een goede combi voor de doek. En een meewandelende peuter..
Jelle vond het wel best maar ik weet direct weer waarom ik de wagen zo min mogelijk gebruik :)
pi_98793475
Dat is 2 keer vaker dan ik in 19 maanden :+ Ik heb vandaag wel de boba meegenomen ipv een doek, ook een soort van vreemdgaan ;)
Wat vond je onhandig aan de kinderwagen?
pi_98795367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:47 schreef Orea het volgende:
Bitterend, heel eerlijk? :D Geen idee! Geloof dat het te maken heeft met het achterblijven van restjes, dat dat minder is bij vloeibaar en dat het daarom beter is voor je doek, zoiets :P
Daarom azijn ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98796533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:03 schreef milka82 het volgende:
Besteld! Heb de earthy rainbow gedaan,nu wachten tot ie der is!
Nice!! :9 Ik heb de Northern Lights met bordeaux banden.. En hij is O+ O+

Aha Vanyel! Ik ben zo'n slechte huisvrouw :P was gewoon met vloeibaar, zonder iets erbij (meestal, áls ik een keer wasverzachter in huis heb gooi ik het erbij :')) droog op de lijn et voila :D :P

Mrien reed je de bosjes in? :P gebeurd mij als ik eens een keer met de wagen weg ben :D (3 keer in 11 maanden) ik kan gewoon niet met het ding overweg :@ gisteren wilde ik naar het dorp, en had muppet in de buggy gepropt, maar voor we de deur uitwaren had ik haar alweer in de Wompat op mijn rug :@ ze zat zo niet lekker in de buggy (volgens mij :')) in de wagen wel, maar de banden zijn leeg (zo vaak worden ze gebruikt :')) en geen pomp meer in huis (die is op wonderlijke wijze verdwenen :'))
pi_98806471
Tips van de monteur voor de slechte huisvrouw:
- was met poeder. Met vloeibaar gaat je wasmachine minder lang mee omdat het overal vettige aanslag achterlaat.
- regelmatig heet wassen houdt je machine schoner.

Ik kan prima overweg met de wagen :) Makkelijk als het 30 graden is e.d.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98813181
Ik heb een vraagje.

Ik heb maandag een draagconsult gehad, dus nu kan ik met Bartje in de doek op pad. Nu heb ik hem er net ingeknoopt en ben een rondje wezen lopen, maar ik heb het idee dat hij nog wat wegzakt, waardoor hij scheef zakt, en zijn ruggetje dus ook scheef zakt. Kan dat kwaad, en wat had ik anders moeten doen zodat hij er wel helemaal recht inzat.. Of zakt hij gewoon scheef omdat hij nu in slaap gevallen is onderweg?
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:18:35 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98813302
l'tiekje, fotooooooos! <3

Ik krijg hier vandaag mijn leendoek binnen, een didymos. Al flink geoefend en gedragen ook met de rekbare, gaat heel goed en ons mannetje vindt het heerlijk. En ik ook. Ik verzin zelfs redenen om gewoon ff het huis uit te moeten en te wandelen met Seth in de doek :D :')/....Ik ben zeer benieuwd naar een geweven doek!

Afgelopen zaterdag een Bondolino aangeschaft (olive) en ML vindt het super. Is zojuist boodschappen gaan doen met Seth erin. Hij hd veel aanspraak gekregen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98813734
Takkem, didymos heeft toch alleen maar geweven doeken :?

l'tiekje als je Bartje met je hand op zijn rug nóg dichter tegen je aan kunt duwen, zit 'ie niet strak genoeg :) heet hij echt Bart of is dat een schuilnaam?
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:36:26 #178
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98813959
Wup, ik bedoelde dat ik reeds een rekbare te leen heb en daarmee gedragen heb en dat er vandaag een leen-Didymos binnenkomt waar ik erg benieuwd naar ben.

Man, als ik straks moet werken, moet ik echt weer mijn uitdrukkingsvaardigheid uppimpen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98814076
Nu ik het nog een keer lees, staat dat er ook gewoon 8)7 Tof dat het zo bevalt! En straks wel foto's maken he ;)
pi_98815575
Wupwup, hij zit er dan denk ik wel strak genoeg in, doe altijd nog een spuugdoekje in zijn nekje, dat is dan net wat steviger. Dat is ook de enige plek dat ik soms denk dat ik het net nog wat strakker had moeten doen..
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:21:15 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98815664
l'tiekje, kan het ook zijn dat je de ene schouder iets strakker hebt dan de ander? Ik weet natuurlijk niks van doeken verder, maar ik merkte in het begin bij het knopen van de rekbare dat ik de doek over mijn rechterschouder strakker had zitten dan links en dat Seth daardoor een beetje scheef zakte.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98815823
Het viel mij op in een geweven doek, maar het zou daar misschien wel aan kunnen liggen. Ik ga er eens op letten als ik hem er weer inknoop..
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:25:54 #183
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98815872
Ik weet dus inderdaad ook niet of dat in een geweven ook het geval kan zijn.

Hell, ik weet helemaal niks :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98819785
Oew wat een theedoek :+
pi_98820029
Echt even een foto maken, laiveneertiekje! Het is op deze manier lastig om de oorzaak van het probleem te constateren. Overigens zit Lena ook vaak een beetje scheef in de doek en ik heb nog steeds geen flauw idee waar het door komt. Bij Ivan had ik daar nooit last van. Het is net alsof het een houding is die ze zelf graag opzoekt of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98820608
Ko zat ook vaak scheef herinner ik me nu. Niet zo erg bij mij, maar vooral bij P. Ik denk dat hij inderdaad niet strak genoeg geknoopt zat dan.
Als hij dan in slaap viel zakte hij een beetje door naar 1 kant. Dat vond ik altijd vervelend/eng, maar volgens mij kan het geen kwaad hoor.

Ik heb net de Wompat van Claudia geprobeerd. Zat erg lekker.
Ik voelde niet erg veel verschil met de Boba, maar dat kan ook aan Ko liggen. :+
Ik vond hem erg mooi gemaakt. De capuchon is nog steeds niet mijn ding, ik zou ook teveel het slaapkapje van de Boba missen. En de voetsteuntjes.
Maar al met al, best een drager waar ik voor zou kunnen vallen. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98821348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef WupWup het volgende:
Takkem, didymos heeft toch alleen maar geweven doeken :?

Nee didymos heeft ook rekbare doeken in het effen rood en effen blauw :)
pi_98824988
Dat wist ik niet! Grappig, heb ze nog nooit gezien ook. Heb jij er eentje of ervaring mee?
pi_98825775
Nee ik heb een keer even kunnen voelen maar thats it.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:13:50 #191
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98841922
Espen is hier ook zo'n scheefhangende draaikont. Maar hij ligt altijd overal sheef dus ik denk dat hij het gewoon zo het lekkerste vindt.
En ik wil een nieuwe doek! Niemand hier die mijn hop das leichte (ik dacht amazonas) wil overnemen :Y
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:42:36 #192
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98856520
Mijn eerste knoopje met de leendoek O+ Seth viel in slaap tijdens het knopen...

Ik hield met deze knoop met een maat 6 wel een enorme bult stof over...




Ik kan niet anders zeggen dan dat ik nu al flieft ben.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98856637
Netjes joh! En heerlijk he
pi_98857101
Hij zit heerlijk zo te zien :Y

Ik heb 3 doekjes onderweg hihihi
pi_98857516
Welke ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:31:55 #196
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98857758
m'n schoonzus wilt toch ook wel graag gaan dragen, aangezien haar dochter het liefste dicht bij iemand is.
Ze is nu 4 weken en nog een klein popje O+ (nog geen 4 kilo)
Waarmee kan ze nu het beste beginnen?
Ik heb zelf een rekbare liggen die ze mag gebruiken, maar ben beetje bang dat die wat aan de warme kant is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98857848
Takkem O+ wat ben je mooi! en wat een doek! :9~
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98858289

Anthrazit indio met hennep in maat 4

Ginkgo maat 5

Millefiori blau maat 6

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:31 schreef _Bar_ het volgende:
m'n schoonzus wilt toch ook wel graag gaan dragen, aangezien haar dochter het liefste dicht bij iemand is.
Ze is nu 4 weken en nog een klein popje O+ (nog geen 4 kilo)
Waarmee kan ze nu het beste beginnen?
Ik heb zelf een rekbare liggen die ze mag gebruiken, maar ben beetje bang dat die wat aan de warme kant is.
Ze kan zowel met rekbaar als geweven beginnen.
Ik zou gaan voor een doek van redelijek gemiddelde dikte zoals hoppediz of didy strepen/jacqaurd
pi_98896585
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:42 schreef Takkembah het volgende:
Mijn eerste knoopje met de leendoek O+ Seth viel in slaap tijdens het knopen...

Ik hield met deze knoop met een maat 6 wel een enorme bult stof over...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik nu al flieft ben.
Moet je maar niet zo mooi slank zijn. :Y) Ik houd met m'n Zara (in niet-slanke toestand) ook zoveel doek over, maar van de Zara's is bekend dat ze 'lief' vallen.

Het ziet er heel comfortabel uit voor Seth! Mooi geknoopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:13 #200
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98905029
De paars geverfde Pfau is nu bij mij op bezoek! Wat een fijne doek, Lientje heeft er een uurtje in gehangen, langer kan ik haar nog niet dragen, ivm de KS. Maar we bouwen het rustig op, ze lag gewoon te knorren van genot, zo genieten... O+



  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:09:49 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98905154
Oh Juud, die ligt echt te genieten O+... en wat is die geverfde kleur mooi zeg, is hij in het echt ook zo?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:28 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98905267
Op de onderste foto van Mrien kan je de kleur het beste zien. Op die van mij lijkt het een beetje blauw, maar hij is echt heel mooi egaal paars, een mooie diepe kleur paars.
pi_98905430
pfauen O+ O+ wat een mooie foto!



Meneer is helemaal weg van de anthrazit indio :D
pi_98912954
Gaat net de bel, dingdong doekje!
Ik laat hem zien aan V. en hij strekt zijn armpjes en gaat hard lachen..
Direct maar in de doek gedaan dus. O+ O+




Hihih let niet op mijn hoofd :+
pi_98918298
Voor het eerst met zonder hulp geknoopte ruck naar de winkel geweest *O*
Ik vond het tof, Dottir vond het tof en de Marokkaanse bakker en groenteman zijn verliefd :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98918579
O+ Oh Juud O+
En Poesss O+

Fijn he Vanyel!

Ik heb een vraagje over mijn Bondolino, mijn meisje is wat smal, en gooit nu regelmatig 1 of beide armen boven de banden uit. Dat vind ik niet lekker zitten, want dan hangt ze sneller scheef, en het lijkt me dat ze daar nog net te klein voor is? Ze is nu ongeveer 9 kilo denk ik, en 78 cm ofzo. Wel al 13 maanden. Is dat op te lossen, en hoe dan?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_98918831
Juud, wat heerlijk. O+

Pvoess, wat een mooie Millefiori. O+ Ik krijg door jouw posts ineens weer enorm veel zin om doeken te kopen. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:00:43 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98922862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:17 schreef Morretje het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn Bondolino, mijn meisje is wat smal, en gooit nu regelmatig 1 of beide armen boven de banden uit. Dat vind ik niet lekker zitten, want dan hangt ze sneller scheef, en het lijkt me dat ze daar nog net te klein voor is? Ze is nu ongeveer 9 kilo denk ik, en 78 cm ofzo. Wel al 13 maanden. Is dat op te lossen, en hoe dan?
Harry doet dat ook. Ik laat hem altijd zijn armen weer naar beneden doen (ik vraag het hem zelf te doen of ik frot zelf of ik vraag iemand die bij me is om dat even te doen)

Pvoesss, dat koppie! O+

Juud, wat ligt ze daar heerlijk!

Vanyel, wat fijn dat het goed gegaan is! :Y
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 21:11:34 #209
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_98925928
Pvoesss, die millefiori staat moooooi! Nooit meer wegdoen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:26:07 #210
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98926538
Pvoess, wat een mooie doek (kende het merk helemaal niet). Maar hij staat jullie super mooi! Het blauw uit de doek staat mooooooooohoooooooooi bij jouw ogen O+ geweldig...!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:27:41 #211
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98926613
Oke dan. Ik krijg morgen een Calin Bleu binnen en ga ook een Zara TRI blue bestellen. Het liefst zou ik ook nog de Leaf en Ocean hebben maar de rationele mens in mij zegt dat ik normaal moet doen :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98927173
Ocean doen ! is zo mooi!!
;)
Sorry :D

Wow Pvoesss! Mooie doeken zeg! En wat lief dat hij gewoon al zo enthousiast reageert als je met een doek aankomt.

Sander zag mij van de week Jelle op m'n rug slingeren en die zei al dat Jelle ook helemaal aan het lachen was tijdens het zwaaien. Kijk, dat zie je zelf dan nooit he ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:43:24 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98927358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:40 schreef mrien het volgende:
Ocean doen ! is zo mooi!!
;)
Sorry :D

\helemaal aan het lachen was tijdens het zwaaien. Kijk, dat zie je zelf dan nooit he ;)
Manlief deed }:|
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98930106
Wat leuk Mrien, dat Jelle moest lachen. O+

Takkembah, je kan het argument gebruiken dat ze niet hun waarde verliezen? O-)

Ik heb Ko vanavond voor het eerst in tijden eens op mijn rug gebonden in Indio Jade ipv in de Boba.
Ko wilde wel op mijn rug maar niet in die doek, want die herkende hij niet eens. :@
De eerste keer ging echt slecht, maar de tweede poging was oke. Met hoge hakken. :7
Op een festival met allemaal Surinamers. Helaas geen dragende medemens gespot. Vorig jaar zag ik nog zo'n mini-ukkie in torsoknoop op de rug. Met zo'n mama in Surinaamse klederdracht. Dat vind ik zo mooi om te zien.
Ko viel prompt in slaap. Hij verstopte zijn neus in de doek en was weg. O+
Ik wil weer meer dragen met mijn doeken. En de DH wil ik ook onder de knie krijgen! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98931092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:26 schreef Takkembah het volgende:
Pvoess, wat een mooie doek (kende het merk helemaal niet). Maar hij staat jullie super mooi! Het blauw uit de doek staat mooooooooohoooooooooi bij jouw ogen O+ geweldig...!
:D :@ Dankje
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:11 schreef Macka66 het volgende:
Pvoesss, die millefiori staat moooooi! Nooit meer wegdoen.
Ik wil hem al zo lang en ik was steeds net te laat dus toen ik hem te koop zag direct gekocht..
Deze doek is gewoon helemaal mij O+ O+ O+ Blijvertje inderdaad :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:24 schreef oeke het volgende:
Juud, wat heerlijk. O+

Pvoess, wat een mooie Millefiori. O+ Ik krijg door jouw posts ineens weer enorm veel zin om doeken te kopen. :@
Hahah graag gedaan :D
Wat leuk oeke zomaar een slapende Ko in de doek O+

Takkembah een doek is voor je kind he, de kinderbijslag is er net :+
pi_98944528
Omg Pvoesss!! Wat wordt hij groot!! Wat een mooi koppie heeft 'ie O+ Oh en de doeken zijn ook mooi hoor ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98964718
Misschien een leuk koopje voor iemand hier? http://link.marktplaats.nl/462339063
pi_98973528
Mijn O+ is de afgelopen dagen vaak met Bartje in de tricotslen weggeweest..

En hij krijgt er zoveel aandacht mee, vooral in onze woonplaats, daar lijken ze het gewoon haast niet te kennen. Als je dan naar Groningen gaat, dan word er veel minder raar gekeken...
  zondag 3 juli 2011 @ 09:16:16 #219
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98973739
L'tiekje wat grappig! Hier zie ik het ook nooit trouwens. Maar ik maak het mijn missie het draagdoekwoord hier te verspreiden!

Afgelopen vrijdag hadden we van Alexa's KDV een BBQ en ik had Seth mee in de doek (hoe heerlijk handig zonder die *!(#^ kinderwagen) , vroeg er iemand: Oh dat is leuk, heb je dat zelf verzonnen? :? Ik zei, nee, dat doen ze al effetjes hier en daar :?

Er komt trouwens een geverfde Calin Bleu mijn kant in en ik heb de Zara TRI blue besteld *O*. En dan moet ik minimaal tot het salaris van juli wachten :@
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99017406
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 09:16 schreef Takkembah het volgende:
L'tiekje wat grappig! Hier zie ik het ook nooit trouwens. Maar ik maak het mijn missie het draagdoekwoord hier te verspreiden!

Afgelopen vrijdag hadden we van Alexa's KDV een BBQ en ik had Seth mee in de doek (hoe heerlijk handig zonder die *!(#^ kinderwagen) , vroeg er iemand: Oh dat is leuk, heb je dat zelf verzonnen? :? Ik zei, nee, dat doen ze al effetjes hier en daar :?

Er komt trouwens een geverfde Calin Bleu mijn kant in en ik heb de Zara TRI blue besteld *O*. En dan moet ik minimaal tot het salaris van juli wachten :@
_O-

Ik ben aan de knutsel geweest:




Aan de ene kant stipjes, aan de andere kant sterretjes.
Met kapje :)
pi_99017610
Takkembah :D

Mooi CP! Hoe draagt 'ie?
pi_99017767
Heerlijk!
Ik kruis de banden over m'n borst. Lekker steivig. Fijn voor de vakantie *O*
  maandag 4 juli 2011 @ 13:12:14 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99018334
Mooi CP! Die kleuren en motiefje zullen ook echt iets voor Eline zijn
pi_99018564
Mooi CP!
Ik heb het ook nog een keer in de planning staan, maar ik moet eerst maar weer eens tijd vinden om te gaan fröbelen..
pi_99018737
Voor de liefhebbers, ik heb deze beschrijving gebruikt: http://stilllearninglife.(...)ei-tai-tutorial.html
pi_99019150
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
Voor de liefhebbers, ik heb deze beschrijving gebruikt: http://stilllearninglife.(...)ei-tai-tutorial.html
Dankjewel, ik heb het linkje gelijk even opgeslagen.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:05:07 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_99020247
CP, die is mooi!

Ik heb net even gekeken of ik Tienus al in 1 van mijn twee MT's kreeg: ja! De andere MT durf ik nog niet echt, die is veel dunner en de banden kan je niet zo mooi vouwen als bij de stevige mt. Wel merk ik dat ik gewend ben om een grotere baby erin te doen, ik stond even een beetje te hannesen met het aantrekken en het goed doen van de beentjes.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99099592
Ik heb gisteren gefaald :@

Even met mijn O+ draagdoeken kijken resulteerde in de aanschaf van twee doeken....
pi_99099628
Gescoord zou ik dat noemen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99099691
Mwah, ik had gezien onze financiën nog even willen wachten..

En toen vond mijn O+ dat we toch zeker twee doeken moesten hebben, voor als er een in de was zat..
pi_99099839
De ringen voor mijn ringsling zijn binnen. Vrijdag ga ik naar mijn moeder, en dan gaan we samen mijn doek vermaken tot 2 ringslingen. Ik heb nu de ringsling van de doekenbieb van babybij nog. Dat is een mooi voorbeeld.
*poef* nu is het weg
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:28:30 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99100071
laiv, wat leuk!

Kaatje, ik ben benieuwd!

CP, leuk gedaan zeg!
pi_99101834
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:28 schreef Asyniur het volgende:
laiv, wat leuk!

Kaatje, ik ben benieuwd!

CP, leuk gedaan zeg!
Ik ook, ik vind het doodeng om de schaar erin te zetten. Dat laat ik mooi mijn moeder doen. Verder nog tips iemand?
*poef* nu is het weg
pi_99101869
Vanyel, wat voor doeken heb jij ook alweer?

Ik zit er toch aan te denken een kortere doek te kopen zodat ik kan gaan oefenen met rugdragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99102104
Een korte doek is ideaal Claudia. Ik ben nu helemaal fan van de korte doek die ik heb (mt 4) en gebruik die eigenlijk elke keer voor het rugdragen. Vooral met koken ben ik erg blij dat ik geen lange staarten meer in de weg heb hangen :@
Ik heb op de doekenmarkt bij D&V hem redelijk goedkoop gekocht, 20 euro (excl verzenden) voor een Didymos geverfde Moritz.
pi_99103854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, wat voor doeken heb jij ook alweer?

Ik zit er toch aan te denken een kortere doek te kopen zodat ik kan gaan oefenen met rugdragen.
Mt 6 hopp en Zara en Mt 4 nino. Met die nino hou ik bij de gewone ruck nog staarten tot halverwege mn bovenbeen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99104036
Claudia, ik heb een maatje 4 werkeloos thuisliggen. Een hele zachte didy lisa volgens mij. Je mag m best lenen, het komende half jaar gebruik ik m niet. We zijn volgende week in a'dam.

Laiveneer, wat voor doeken heb je gekocht?

Cp wat issie mooi zeg!

KJ, leuk dat je mams een ringsling voor je gaat maken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:04:50 #238
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_99105494
Vanaf de bank met een slapende kleine vent in de doek toch ff melden dat ik een Hoppediz das Leichte Delhi besteld heb voor er bij... Is vandaag verstuurd dus morgen of vrijdag kijken of een zomerdoek zo fijn is al ik hoop! Ook gelijk 5 spuugdoekjes van Hopp meebesteld omdat t ventje nog al kwijlt de laatste tijd. 3 Timbuktu en 2 Delhi, met ons ongestructreerde wassen had ik bedacht er veel nodig te hebben :)
pi_99105569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik heb een maatje 4 werkeloos thuisliggen. Een hele zachte didy lisa volgens mij. Je mag m best lenen, het komende half jaar gebruik ik m niet. We zijn volgende week in a'dam.
Oh, heel graag! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99105628
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mt 6 hopp en Zara en Mt 4 nino. Met die nino hou ik bij de gewone ruck nog staarten tot halverwege mn bovenbeen.
En welke vond je nou zo fijn glijden? Dit klinkt wel wat dubieus. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99112275
:D
Vergeleken met de Zara allebei eigenlijk. De hopp (strepen) is gladder, de nino zachter. Dat gladde knoopt heel lekker, naar het zachte is ook fijn.

Ik vind van de hopp ook top dat ie in de droger kan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:49:30 #242
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99114167
Ik heb Lientje gisteren gedragen in de Ringsling. Ongeveer drie kwartier met haar over de markt gelopen en 's middags nog even naar de Kruidvat. Ideaal!
Ze was meteen aan het slapen en ik had enorm veel aandacht van mensen, ze zagen haar kleine bolleke met haartjes boven de doek uit piepen en wilde haar even bewonderen of riepen, ow wat heerlijk lijkt me dat zo...

Wel last van mijn rug vandaag, ik compenseer met mijn rug, wat mijn buik nog niet kan volgens mij. Maar ja, de kinderwagen in en uit de auto tillen lijkt me verre van ideaal nog momenteel...dit is zo handig en snel gedaan.
pi_99117007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:24 schreef wickie het volgende:

Laiveneer, wat voor doeken heb je gekocht?

Een neobulle Simon



En een Hoppediz Akaso

pi_99117392
Oooh je hebt een Simon gekocht :) mooooiii ik heb een simon ringsling gehad en heb 2 neobulle doeken. Ben er zeer happy mee.

Die hopp is ook erg mooi.

Ik zag trouwens Ellevill paisley voorbij komen in hun nieuwe collectie. Die vind ik toch ook wel erg mooi.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99147962
hebben jullie deze al gezien?
http://slings-and-things.(...)_id=1011&language=en

ik weet niet wat ik ervan vind...te zoet misschien
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99148349
Ik heb 'm gezien ja. Niet mijn ding.
pi_99149101
verschrikking, dat is t ;(
pi_99150148
Mijn hemel wat een gedrocht! :r hoe krijgt Didy het toch weer voor elkaar....
pi_99150408
_O- en ik verwoordde het nog zo netjes
pi_99150501
het is inderdaad niet een van hun beste... _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99151200
tja ik snap het soms niet.. volgens mij krijgen ze heel veel verzoeken, en daar zitten volgens mij heel mooie ontwerpen tussen, en dan komen ze met zoiets..

Maar ik ben sowieso een beetje klaar met Didy ;) als je ziet hoe de prijzen omhoog gegaan zijn in het afgelopen jaar..(een jaar geleden nog een ¤ 80,- voor een normale katoenen LE en nu zo wat ¤ 120,-) een LE uitbrengen met de tekst: zéér gelimiteerd! En dan toch na een dag met het bericht komen dat ze bijgemaakt worden omdat er zoveel vraag naar is :? Zo kan ik er ook voor zorgen dat mijn LE's uitverkocht raken :+

Beetje jammer -O-
pi_99152044
Dit was de winnaar van een ontwerpwedstrijd. Net als die Labyrinth. Die was ook al :r
pi_99152107
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:54 schreef Orea het volgende:
tja ik snap het soms niet.. volgens mij krijgen ze heel veel verzoeken, en daar zitten volgens mij heel mooie ontwerpen tussen, en dan komen ze met zoiets..

Maar ik ben sowieso een beetje klaar met Didy ;) als je ziet hoe de prijzen omhoog gegaan zijn in het afgelopen jaar..(een jaar geleden nog een ¤ 80,- voor een normale katoenen LE en nu zo wat ¤ 120,-) een LE uitbrengen met de tekst: zéér gelimiteerd! En dan toch na een dag met het bericht komen dat ze bijgemaakt worden omdat er zoveel vraag naar is :? Zo kan ik er ook voor zorgen dat mijn LE's uitverkocht raken :+

Beetje jammer -O-
t blijven duitsers..die staan niet bekend om hun goede smaak :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:22:27 #254
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_99152483
:D Kleurdoos!

Ik vind het eigenlijk wel een leuk patroontje alleen op één of ander manier voor op een doek..
Het is trouwens wel een patroon wat zich ge-wel-dig leent voor een te gekke SSC/Ocah/Wompat/Numbat/conversiondinges!!!!!

Hij past wel errug goed bij onze T. >:) Die heeft niet voor niks "Draak" als bijnaam. O+
En een grote drager voor haar in deze stof.... :9~
(maar ik vind 'm zo duuuuuur ;( )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_99154333
Huu, wat een lelijke doek zeg. :N

Ik had vanochtend een meisje van anderhalf op de arm dat veel gedragen wordt in een BB. En nou kreeg ik haar niet lekker op mijn arm. Ze hield haar benen zo hangend/stijf naar beneden. Het viel me op dat ze dat bij haar moeder ook deed.
Laatst had ik Elin op de arm en die kroop als een aapje tegen me aan, beentjes gehoekt. O+
Kobus doet dat ook nog steeds.
Zou dat door het dragen komen? Dat die pasgeboren houding in de herinnering van het lichaam blijft? Ik vond het zo'n apart gevoel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99154582
Ik merk het ook wel eens, dat als ik Bartje oppak, hij ook gelijk in de houding kruipt die hij in de doek ook heeft zeg maar... Dus wie weet heeft het er wel mee te maken..
pi_99154654
:Y

selene doet het nog steeds
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99154664
Deze doek zou ik super vinden voor X! Zij zag de foto en zei mooi :D
X hoekt ook nogsteeds en zegt ook heel vaak toen ik nog een baby was zat ik ook bij jouw in de doek.. O+ O+ Maar mij is het ook wel eens opgevallen bij een BB draagster
pi_99154736
Ik vond het niet zo fijn. :@
Het voelde best onnatuurlijk.
Wat heerlijk dat X het nog weet! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99155108
Het is ook maar een paar maandjes terug tenslotte :D
Ik heb haar in oktober nog gedragen met doek :+
Nu wil ze nog wel heel graag maar alleen als V er niet bij is..
pi_99155200
Oh dat is inderdaad heel kort geleden. Toch vind ik het fijn als kindjes daar fijne herinneringen aan hebben en ze ook uiten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99155677
Ja ik ben wel blij dat ze er zo over denkt.
En ze is ook echt niet jaloers :N O+

Maarja ik kan zo ook gewoon heel veel met haar doen.
Zoals in het pretpark op van die nep paardjes mee rijden, :z
Zij voor ik achter haar en V op mijn rug :') :')

Het meisje die de attractie bediende die vond het echt geniaal :+
pi_99156504
hier mag selene geregeld kiezen wie waarin terecht komt. met als resultaat dat ik laatst in de supermarkt (selene in de doek op mijn rug en ravi in de buggy) het commentaar kreeg dat ik dat wellicht beter andersom kon doen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:06:41 #264
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_99157298
Ik heb een Didymos geweven doek. Kan je je kindje dan ook met het gezicht naar buiten dragen?
ik had al wel gehoord dat dat niet goed is voor het ruggetje van je kindje... is dat zo?
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_99157493
Inderdaad niet doen,
Vanwege het ruggetje, de heupjes maar ook vanwege het niet af kunnen sluiten voor prikkels
pi_99159770
Wat grappig. Dat beentjes optrekken doet Truus ook. Nooit bij stilgestaan dat er kinderen zijn die dat niet doen :)

Net met het OV geweest. Truus in de mei tai op m'n buik zodat ik kon zitten. Da's best zwaar :Y)
pi_99159980
Mijn doeken zijn binnen! De eerste hangt al aan de waslijn, de tweede ga ik zo wassen.. Ben erg benieuwd!
pi_99160108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn doeken zijn binnen! De eerste hangt al aan de waslijn, de tweede ga ik zo wassen.. Ben erg benieuwd!
Foto!
pi_99160993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn doeken zijn binnen! De eerste hangt al aan de waslijn, de tweede ga ik zo wassen.. Ben erg benieuwd!
waar koop je je doeken?

bestellen ze jullie allemaal via slings and things en babybij? of zijn er andere goede winkels?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99161094
Ik bestel voornamelijk bij slings and things, dragenenzo.nl en anders bij didymos zelf :)
pi_99161200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn doeken zijn binnen! De eerste hangt al aan de waslijn, de tweede ga ik zo wassen.. Ben erg benieuwd!
En die tweede (als dat de hopp is), kan in de droger *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_99165599
Moet je wel een droger hebben.. :P

En bitterend, ik heb ze nu bij babybij besteld..
pi_99166312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:03 schreef oeke het volgende:
Zou dat door het dragen komen? Dat die pasgeboren houding in de herinnering van het lichaam blijft? Ik vond het zo'n apart gevoel.
Ik kan het me niet voorstellen, maar ik sta open voor het tegendeel. :+ Ivan laat zich ook hangen als je hem oppakt. Zo is hij gewoon; hij houdt zich altijd slapjes en zwaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:09:10 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99166494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:50 schreef simmu het volgende:
hier mag selene geregeld kiezen wie waarin terecht komt. met als resultaat dat ik laatst in de supermarkt (selene in de doek op mijn rug en ravi in de buggy) het commentaar kreeg dat ik dat wellicht beter andersom kon doen ;)
Dit! :D
Heerlijk rustig boodschapjes gedaan.
Moest wel ff m'n evenwicht vinden (20kg op m'n rug en ik weeg iets meer dan 60kg dus dat trekt nogal scheef ;) ) maar ik heb in tijden niet zo relaxed gewinkeld met beide kinders. Jammer dat Eli niet vaak meer wil.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_99166723
als ik selene oppak aan haar armen floept ze doorgaans zo met haar benen rond mijn middel en dan de knietjes hoog O+

he davinia, zou die blauwe doek die van jou afkomt selene kunnen hebben?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99168975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:50 schreef simmu het volgende:
hier mag selene geregeld kiezen wie waarin terecht komt. met als resultaat dat ik laatst in de supermarkt (selene in de doek op mijn rug en ravi in de buggy) het commentaar kreeg dat ik dat wellicht beter andersom kon doen ;)
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99171474
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen, maar ik sta open voor het tegendeel. :+ Ivan laat zich ook hangen als je hem oppakt. Zo is hij gewoon; hij houdt zich altijd slapjes en zwaar.
Ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben. Ook in combinatie met heupdysplasie. Maar waar in godesnaam?
Wel frapant dat Ivan dat ook doet. Zij hield haar benen wel echt stijf.
Ze was verder wel ontspannen, maar er zat een stijfheid in haar beentjes. Ze loopt ook op haar knietjes, trouwens.
Alle andere kindjes op de kresj, buigen wel hun benen als je ze optilt.
Nouja het voelde gewoon als een houding die ik helemaal niet kende. Niet zoals Ko kan doen als hij banaant gewoon compleet nieuw was het voor me.

Ik zag vanmiddag een vrouw met een pasgeboren baby in kommahouding in een rekbare doek, ter hoogte van haar heupen.
Ik stond echt te staren van schrik, zo laag hing dat kindje. Ik twijfelde erover om wat zeggen, maar ik durfde niet. Waarschijnlijk zat ze daar ook helemaal niet op te wachten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99171487
quote:
2s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:41 schreef Pvoesss het volgende:
Ik bestel voornamelijk bij slings and things, dragenenzo.nl en anders bij didymos zelf :)
Ah ok dus ik heb wel de juiste winkels gevonden voor als ik wil bestellen!
ik was benieuwd of er meer winkels waren!

laiven dankje :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99171625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:44 schreef oeke het volgende:
Ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben. Ook in combinatie met heupdysplasie. Maar waar in godesnaam?
Wel frapant dat Ivan dat ook doet. Zij hield haar benen wel echt stijf.
Ik ben er heel benieuwd naar! Misschien weten de experts hier er meer van.

Dat klinkt trouwens niet als hetgeen Ivan doet. Hij laat zich gewoon echt hangen. Het valt de leidsters op het kinderdagverblijf ook op. Hij is al zo zwaar en door het gebrek aan stijfheid voelt hij nog zwaarder aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99171865
Wat typisch. Hij heeft dus geen actieve draaghouding? Lekker eigenwijs is het toch! O+
Misschien op de didy-site of op de site van die Belgische. Ik ga eens zoeken. Straks misschien. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99173509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

waar koop je je doeken?

bestellen ze jullie allemaal via slings and things en babybij? of zijn er andere goede winkels?
Slingomama.nl
naturebabies.nl
draagkrachtig.nl

en zo zijn er nog wel een paar :)
pi_99175164
Gewoon googlen op de naam van de doek die je wil dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:46:51 #283
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99192686
Ff showen, mijn pas aangeschafte (geverfde) Calin Bleu. Ik ben dol op de kleur. De doek draagt minder prettig dan een dikkere, maar is wel heerlijk op zo'n dag als gisteren (benauwd). En wellicht moet ik gewoon nog nauwkeuriger leren knopen.



en dit is het effect na een paar minuten doek <3



Ik ben VERSLAAAAAAAFD O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99192963
och dat koppie op die eerste foto takkem O+

en Elin aapt ook nog steeds hoor, die kan ik met 1 arm oppakken en dan klemt ze zich als een aapje tegen mn zij en gaat ze op mijn heup zitten, ik zou r zo los kunnen laten :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:39:13 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99194427
ooh altijd als ik hier kijk wil ik ook weer dragen. Ga straks even het rugdragen met de Bondolino proberen. Zat net even het filmpje van Webkim te kijken op joetjoeb.
pi_99194797
Ohh Seth O+ Lekker knus Takkembah!

Becky, dat lukt mij ook prima, moest wel een paar keer oefenen. Ik vind het heel fijn, geen gesleep met buggy in de auto/fiets. Oh, en ik gooi haar eerst voorop en schuif haar door, achterop beginnen werkte voor ons niet zo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:53:14 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99194951
Het probleem is dat ik bijna nooit draag, alleen als Noortje ziekig is. Ik ben eigenlijk bang dat het te laat is en dat ze niet meer wil.
pi_99194991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:44 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon googlen op de naam van de doek die je wil dus.
ben niet zo bekend met doeken dus doe het andersom...eerst in de winkel kijken, als ik een leuke doek zie dan googel ik op de naam...even kijken wat voor doek het is enzo
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99195018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:18 schreef mrien het volgende:

[..]

Slingomama.nl
naturebabies.nl
draagkrachtig.nl

en zo zijn er nog wel een paar :)
dankje! natuurebabies kende ik nog niet!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99195299
Tak O+ en wat heerlijk om te merken dat je er zo van geniet!!! O+ O+

Beck, gewoon proberen... ze kent het wel om gedragen te worden en misschien vind ze het wel heel leuk op je rug!

Hier hoef ik maar te wijzen naar een doek of de Wompat en de dame begint al te stuiteren en te 'huu huuuuuu-en' van blijdschap... en dan janken joh, als blijkt dat ik de doeken alleen maar even netjes opvouw en haar niet op mijn rug slinger :D :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:14:31 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99195758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:53 schreef becky27 het volgende:
Het probleem is dat ik bijna nooit draag, alleen als Noortje ziekig is. Ik ben eigenlijk bang dat het te laat is en dat ze niet meer wil.
Tirza (van Elmo) is eigenlijk ook pas gedragen vanaf ongeveer 1,5 maand geleden en die vindt de Bondolino geweldig! (op fb staat een recente foto waarbij papaD staat te koken met Tirza op de rug).
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:17:09 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99195856
haha er is dus nog hoop. Lijkt me ook wel makkelijk voor de vakantie namelijk. Op de fiets en Bondolino mee!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:31:12 #293
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_99196438
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Tirza (van Elmo) is eigenlijk ook pas gedragen vanaf ongeveer 1,5 maand geleden en die vindt de Bondolino geweldig! (op fb staat een recente foto waarbij papaD staat te koken met Tirza op de rug).
O+

Tirza piept ff als we de bondolino omdoen, maar met het hupsen om 'm strak genoeg te krijgen, zit ze al "hoppa!" te roepen! En als ze eenmaal zit, vindt ze het wel leuk!! Ik was ook ff bang dat ze het maar niks zou vinden, aangezien ze nog nooit gedragen werd.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_99196572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:01 schreef Orea het volgende:
Tak O+ en wat heerlijk om te merken dat je er zo van geniet!!! O+ O+

Beck, gewoon proberen... ze kent het wel om gedragen te worden en misschien vind ze het wel heel leuk op je rug!

Hier hoef ik maar te wijzen naar een doek of de Wompat en de dame kleine vent begint al te stuiteren en te 'huu huuuuuu-en' van blijdschap... en dan janken joh, als blijkt dat ik de doeken alleen maar even netjes opvouw en haar hem niet op mijn rug slinger :D :')
What she said! :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:38:41 #295
258612 nytar
boys boys boys
pi_99196737
he meiden,
ff een vraagje, ik heb nu een jaar een tricot draagdoek gebruikt, van draagdoek.nl en ik wil eigenlijk een geweven doek gaan gebruiken omdat de kleine man zwaar aan het worden is. Ik zou graag een niet te dikke doek willen. Welke kunnen jullie me dan aanraden?
pi_99197186
ik kan je er een heleboel aanraden maar ik denk dat je met een hoppediz das leichte altijd goed zit. :Y
Een Calin bleu is ook heel dun maar daar moet je wel heel netjes mee knopen.

En verder ga ik nog even nadenken :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:52:39 #297
258612 nytar
boys boys boys
pi_99197349
Die hoppendiz zien er zeker goed uit! Nu zit ik gelijk in de hebben hebben hebben stand...heel slecht!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:07:26 #299
258612 nytar
boys boys boys
pi_99198044
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:03 schreef Orea het volgende:
Draagdoeken in de sale :D!
Als dat sale is, kijk ik liever op marktplaats!
pi_99198065
Ik vond de gewone hoppediz ook dunner aanvoelen dan de storchenwiege die ik heb liggen..

En nog even een fotootje van de hoppediz akaso

pi_99198641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef nytar het volgende:

[..]

Als dat sale is, kijk ik liever op marktplaats!
Daar zal je niet snel een goedkopere vinden denk ik.
Ook 2ehands zijn dit de gangbare prijzen :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')