abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98483247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha! Sta ik hier ff massive groot in dit topic! :o :o B-)
Sorry :@
Maar niet groter dan op de site en tis nog een soort van verkapte reclame ook ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98484321
Webkim, wat kan jij toch vreselijk mooi knopen. Ik verbaas me er iedere keer weer over!
pi_98488579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:57 schreef WupWup het volgende:
Webkim, wat kan jij toch vreselijk mooi knopen. Ik verbaas me er iedere keer weer over!
Jij anders ook hoor!
pi_98497123
Mefke, we hebben de Beco Butterfly II Tyler besteld:

woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:44 #80
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98500101
Asy, wat een tip!

Juud O+ dat ziet er gezellig uit, heerlijk.

Huup :D nee zo adrem was ik niet. De eerste keer viel t kwartje niet eens :') . Ik dacht, wat zevert die kassiere nou over n aparte naam :?
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:55:22 #81
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_98500716
* NotTheSame komt binnen vallen...
Ik heb nog wel een week of 27 om me voor te bereiden, maar ik ben er inmiddels over uit dat ik toch wil gaan proberen te dragen straks.
Vooral omdat wij vanaf maart 2012 op terrein gaan komen waar een kinderwagen absoluut niet handig mee te sjouwen is, en ik toch veel lees dat het dragen goed is voor de kleine.

Misschien is deze vraag al een miljoen keer gesteld, ik kan hem iig niet zo gauw meer terugvinden.
In mijn omgeving zijn er eigenlijk geen dragende ouders, een draagdoekconsult zou ik wel graag willen volgen maar is voor mij minimaal 1 uur reizen (ov).
Wat is wijsheid? Proberen om jezelf het knopen aan te leren dmv plaatjes/filmpjes e.d. of toch een consult aan te vragen?
pi_98500900
woont er niet iemand van hier in de buurt waar je langs kan gaan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:15:21 #83
348178 NotTheSame
pi_98501345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:01 schreef simmu het volgende:
woont er niet iemand van hier in de buurt waar je langs kan gaan?
Ik heb eigenlijk geen idee...

[ Bericht 33% gewijzigd door NotTheSame op 22-06-2011 11:23:42 ]
pi_98501575
dan pm je het mij ;)

ik weet van een aantal hier wel in welke omgeving ze wonen, dan pm ik je dat terug en dan kan je die zelf benaderen eventueel. ik hou verder mijn mondje toe hoor! doe ik altijd :Y :X
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:25:44 #85
348178 NotTheSame
pi_98501682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:22 schreef simmu het volgende:
dan pm je het mij ;)

ik weet van een aantal hier wel in welke omgeving ze wonen, dan pm ik je dat terug en dan kan je die zelf benaderen eventueel. ik hou verder mijn mondje toe hoor! doe ik altijd :Y :X
PM komt eraan!
Ennuh... de meeste nick's herken ik wel als vaste users, dus die vertrouw ik wel. Het gaat me meer om de gasten en eventueel nieuwe nick's waar ik even de kat mee uit de boom kijk...
pi_98502596
wat gepmd wordt aan simmu blijft in simmu *)
pi_98504331
Op zich heb je niet per sé een consult of levend voorbeeld nodig. Ik heb het mezelf ook aangeleerd middels youtube en veel lezen over knopen, dragen en doeken. Maar daar had ik dan ook de tijd voor en ik heb geen flauw idee hoeveelste baby jij verwacht ;)
pi_98504959
NotTheSame: met het knopen komt het wel goed, maar een consult is natuurlijk altijd handig!

Ik zou me als ik jou was eerst afvragen voor wat voor soort situaties je een draagdoek wilt gebruiken. Is dat alleen voor korte stukjes, het terrein op en af? Of wil je ook langere stukken wandelen? Je wensen bepalen voor een groot deel wat voor soort drager voor jou geschikt is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:05:41 #89
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98505095
Nts, ik heb het in de eerste instantie ook gewoon via internetfilmpjes enz geleerd (het boek dat je bij een hoppediz krijgt vind ik ook erg fijn) maar heb toch een consult gehad en daar heb ik wel net die kleine tips gekregen. Maar ik merk wel dat ik, ook al ben ik niet erg ervaren, anderen er wel mee kan helpen. Heb een paar weken geleden nog een vriendin geholpen ermee :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:05:47 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98505103
Lientje O+

En Harry in de draagdoekregenjas O+

Ik heb me niet kunnen beheersen en net bij Kim een Bondolino Chicago besteld :@ .
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:40:54 #91
348178 NotTheSame
pi_98506502
Iedereen bedankt voor jullie meningen!

WupWup, dit word mijn eerste, dus ik ben echt nog helemaal blanco om het maar zo te zeggen.

Claudia_x, , ik wel zo lang mogelijk (hele dag?) willen dragen.

[ Bericht 66% gewijzigd door NotTheSame op 22-06-2011 16:23:31 (Spoiler weg!) ]
pi_98506674
In dat geval is een doek waarmee je symmetrisch kunt dragen inderdaad heel handig! Je moet alleen bedenken dat een doek lang is en dat de uiteindes tijdens het knopen op de grond komen. Vind je dat erg met dat soort terrein of niet? Er zijn alternatieven, zoals een ringsling (maar dat is asymmetrisch dragen en dus veel zwaarder), een mei tai (al zijn die banden ook vrij lang), een kortere doek (maar daarmee ben je beperkt in de knopen die je kunt gebruiken), en voorgevormde dragers. Over die laatste categorie zou je ook na kunnen denken. Ik weet niet hoe je man over knopen denkt, maar als hij het niet ziet zitten is zo'n drager misschien iets voor hem.

Ik weet dat veel mensen in de begintijd de wandelwagenbak heel handig vinden voor de baby. Ga je helemaal geen wandelwagen kopen of wel? Je kunt namelijk ook aan een reiswiegje denken en die heb je in veel vormen en maten.

Leuke hobby trouwens! Ik kom uit een familie met een soortgelijke hobby.
pi_98506703
Voor hele dagen dragen zou ik zeker voor geweven doeken gaan en niet voor rekbaar of SSC. Een doek kun je veel subtieler 'afstellen' dan een SSC.

En mijn man zal jaloers zijn op jullie hobby :+
pi_98506816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:46 schreef WupWup het volgende:
Voor hele dagen dragen zou ik zeker voor geweven doeken gaan en niet voor rekbaar of SSC. Een doek kun je veel subtieler 'afstellen' dan een SSC.
Ik vind een doek ook veel comfortabeler dan een voorgevormde drager inderdaad, maar een kleine baby is nog niet zo zwaar en een ouder kind draag je denk ik niet de hele dag.

Nou ja, om een voor jou geschikt draagmiddel te kiezen zou je ook een consult kunnen overwegen, NTS.
pi_98506868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:46 schreef WupWup het volgende:

En mijn man zal jaloers zijn op jullie hobby :+
staat tegenover dat (zeker in het begin, als je nog niet zo handig bent) je een rekbare vooraf kan knopen. dat scheelt dan weer in modder aan de doek ;)
pi_98506918
NTS, dan is zeker voor de eerste maanden een draagdoek veruit het handigste en stevigste.
Als de kleine groter is en zelf kan lopen dan lijkt me een SCC handiger op dat soort terrein, maar een baby zal je toch voornamelijk vanuit de camper knopen omdat je daar voed/slaapt.

WEet je zeker dat er geen draagconsulent dicht bij is.
Hier kun je ze allemaal vinden http://www.draagdoekconsulenten.nl/

Ook kun je overwegen bij je doekkeuze rekening te houden met wasbaarheid. Hoppediz doeken mogen bijvoorbeeld op 60 graden gewassen en in de droger... toch een stuk handiger met zo'n hobby dan een doek die op de 30 graden fijnwas moet ;)
pi_98506971
Oeh, dat laatste is een goede tip, p_iglet!
pi_98507000
Ik heb een ringsling die ik voor Rienk niet gebruik omdat ik hem vrij onhandig vind, maar een pasgeboren baby kan er prima in toch? O+
Ik meen me te herinneren dat Webkim Morris op dag 1 ook al in de rs had O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98507078
Ja hoor, dat kan prima Vlindur. Maar ook met een pasgeboren baby is dat denk ik best zwaar, een hele dag dragen. Je moet zelf ook geoefend raken en niet iedereen is fysiek even fit en stabiel na de bevalling. Maar Lena draag ik nog steeds gerust een paar uur in de ringsling. Zaterdag waren we een dag op pad en heeft ze ook de hele tijd in de ringsling gezeten, maar toen waren er wel regelmatig pauzes tussendoor zodat ik even kon zitten.
pi_98507234
Een hele dag dragen weet ik niet hoor. Ik ben nogal gesteld op mn bewegingsvrijheid op alle mogelijke manieren. Rienk viel op mij in slaap, maar zodra hij sliep ging hij zn bed of box in. En nu weet ik wel dat ik dus mn vrijheid behoud, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel ;)

Maar gewoon voor de af-en-toe of of familie op afstand te houden })
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')