abonnement Unibet Coolblue
pi_95318362
Met een linkje naar het vorige topic: OUD FB topic

En mijn post waarmee ik het topic sloot:

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:22 schreef leonieke het volgende:
Hmz, ik weet niet of het door mijn post komt of niet, maar moest het zo zijn: het is niet dat ik nu zit te wachten op 2 dreumes-topics hoor. Ik heb nu vooral het gevoel van: "laat ik gewoon wat meer lurken ipv posten en binnenkort zal ik er hopelijk weer beter bij passen" (en komt het niet, tjah, dan komt het niet en is er geen man overboord).
Maar ik denk dat het voornamelijk komt omdat de kinderen van de vaste posters in het dreumestopic allemaal een pak ouder zijn (en Thomas ook wel trager in ontwikkeling is dan de paar dreumesjes die dichter bij zijn leeftijd zitten).
pi_95318704
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:05 schreef simmu het volgende:


[..]

daar is an sich weinig mis mee, maar het gebeurt geregeld dat dat proces dan een half topic of meer duurt. vaak gevoerd op een toon waarmee het altijd wel eindigt met iemand die zich er echt niet tof bij voelt. combineer dat met toch ook een boel persoonlijke dingen die echt geen donder met de kindjes te maken hebben en dan hangt er toch een sfeertje waarbij mensen afhaken of erg selectief gaan zijn in wat ze posten en waar ze op reageren.
Ik proef dat soort tonen dus nauwelijks, laat staan dat ik vind dat er een sfeer ontstaat zoals jij hierboven omschrijft.

Er wordt wmb betreft juist altijd erg braaf en respectvol gediscussieerd in het topic. Maar ook dan kan het wel eens gebeuren dat jouw visie niet gedragen wordt door het merendeel van de posters. Geeft niks toch? Als je je daar al niet tof bij voelt, heeft dat mi meer met je mate van zelfvertrouwen te maken dan met de sfeer in de groep.
pi_95318716
zo bijgelezen.

Ik heb de laatste weken gewoonweg weinig puf gehad om alles bij te houden en te reageren in het dreumestopic. En als ik dan wat wilde posten voel ik me toch verplicht alles te lezen. Dat is gewoon niet te doen, dus tja, dan maar niet. En dan ben je dus ineens een minder regelmatige poster en geloof me, dan valt het op ja dat er niet wordt gereageerd op een serieuze vraag. En dat vind ik jammer. De drempel wordt dan steeds hoger om te posten.

Die discussies die telkens terugkomen over wat wel en niet te eten te geven etc. daar zit ik al lang niet meer, daar heb ik mijn eigen oplossing voor, die lees ik gewoon niet meer als ik geen zin heb.

Overigens, iets heel anders, maar ik vind het juist soms wel prettig dat er foto's en filmpjes in gewone topics staan, want het fototopic en het filmtopic zijn niet te openen op een mobiel en die gebruik ik om snel even bij te lezen. Maar ja, ik snap wel dat het eigenlijk de bedoeling is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95318951
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:28 schreef mefke79 het volgende:
zo bijgelezen.

Ik heb de laatste weken gewoonweg weinig puf gehad om alles bij te houden en te reageren in het dreumestopic. En als ik dan wat wilde posten voel ik me toch verplicht alles te lezen. Dat is gewoon niet te doen, dus tja, dan maar niet. En dan ben je dus ineens een minder regelmatige poster en geloof me, dan valt het op ja dat er niet wordt gereageerd op een serieuze vraag. En dat vind ik jammer. De drempel wordt dan steeds hoger om te posten.

Die discussies die telkens terugkomen over wat wel en niet te eten te geven etc. daar zit ik al lang niet meer, daar heb ik mijn eigen oplossing voor, die lees ik gewoon niet meer als ik geen zin heb.

Overigens, iets heel anders, maar ik vind het juist soms wel prettig dat er foto's en filmpjes in gewone topics staan, want het fototopic en het filmtopic zijn niet te openen op een mobiel en die gebruik ik om snel even bij te lezen. Maar ja, ik snap wel dat het eigenlijk de bedoeling is.
:D
wat zij zegt.

Achja, het zal ook allemaal wel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 april 2011 @ 21:32:05 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95318992
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:58 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik vind echt niet dat je dat soort discussies kan gaan verbieden, ze zijn hartstikke on topic. Mij staat ook de ene discussie meer aan dan de andere. Als ik "geen zin hebben om elke dag 50 'lief dagboek' posts te lezen" blijf ik ook even weg tot het weer overwaait; dan ga ik niet miepen dat het onderwerp me aanstaat.
Alleen is dit een forum.
Voor 'lief dagboek' posts zijn blogs en dagboeken uitgevonden. Die horen imho niet op een forum thuis.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95319003
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:28 schreef mefke79 het volgende:
zo bijgelezen.

Ik heb de laatste weken gewoonweg weinig puf gehad om alles bij te houden en te reageren in het dreumestopic. En als ik dan wat wilde posten voel ik me toch verplicht alles te lezen. Dat is gewoon niet te doen, dus tja, dan maar niet. En dan ben je dus ineens een minder regelmatige poster en geloof me, dan valt het op ja dat er niet wordt gereageerd op een serieuze vraag. En dat vind ik jammer. De drempel wordt dan steeds hoger om te posten.

Die discussies die telkens terugkomen over wat wel en niet te eten te geven etc. daar zit ik al lang niet meer, daar heb ik mijn eigen oplossing voor, die lees ik gewoon niet meer als ik geen zin heb.

Overigens, iets heel anders, maar ik vind het juist soms wel prettig dat er foto's en filmpjes in gewone topics staan, want het fototopic en het filmtopic zijn niet te openen op een mobiel en die gebruik ik om snel even bij te lezen. Maar ja, ik snap wel dat het eigenlijk de bedoeling is.
Heel goed gewoon jezelf blijven
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_95319027
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2011 21:32 schreef E.T. het volgende:

[..]

Alleen is dit een forum.
Voor 'lief dagboek' posts zijn blogs en dagboeken uitgevonden. Die horen imho niet op een forum thuis.
doe normaal joh??
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
pi_95319081
Waarom heet dit topic OUD? Het is van vandaag????? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 21:34:12 #9
5428 crew  miss_sly
pi_95319146
Die eeuwenoude discussies over eten, bv, rapley, whatever, worden toch al een eeuwigheid niet meer gevoerd? Ik zie echt het probleem niet.

Over slapen, tja, er is een topic over slapen, dat heet: de strijd om het slapen. Vind ik toch wel iets anders dan gewoon posten over het (al dan niet) goed slapen van je dreumes. Dat topic was toch specifiek gestart ivm grote problemen van niet slapende kinderen.

buuf, ik heb idd één keer gezegd dat ik niet per se zit te wachten op relativerende opmerkingen. Daarmee heb ik zeker niet bedoeld jou of wie dan ook weg te jagen, maar ik heb wel bedoeld wat ik zei: het hoeft niet altijd relativerend. Ik lees graag de bijdragen van moeders van oudere kinderen en hecht waarde aan hun mening en ervaring, maar het hoeft niet altijd relativerend in mijn ogen.

Kim, ik heb me echt suf zitten piekeren over jouw voorbeeld over de dwarse buien, en ik kan het me werkelijk niet eens herinneren. Ik kan het me ook zo slecht voorstellen, dat het zo gelopen is, waarmee ik je post niet als onwaar wil wegzetten. Het komt me gewoon zo vreemd voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95319193
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:28 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik proef dat soort tonen dus nauwelijks, laat staan dat ik vind dat er een sfeer ontstaat zoals jij hierboven omschrijft.

Er wordt wmb betreft juist altijd erg braaf en respectvol gediscussieerd in het topic. Maar ook dan kan het wel eens gebeuren dat jouw visie niet gedragen wordt door het merendeel van de posters. Geeft niks toch? Als je je daar al niet tof bij voelt, heeft dat mi meer met je mate van zelfvertrouwen te maken dan met de sfeer in de groep.
dit soort opmerkingen vind ik dus niet prettig. dan heb ik de neiging om te typen: "hoi, daar zijn we weer met de groep" welke groep is dat dan? wie mag er bij en wie niet? en die ondertoon zit er dan met die opmerking bij mij wel in. zelfs ondanks dat ik me best thuis voel bij de dreumesjes. dat heeft geen zak met mijn al dan niet aanwezige zelfvertrouwen te maken, dat heeft te maken met een nare manier van discussieren. wanneer je aan iemands zelfvertrouwen gaat twijfelen op het moment dat die iets post wat jij niet prettig vindt en het nodig acht om dat dan te zeggen zit er bij jezelf net zoveel mis als wat je de ander verwijt. projection ftw!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 10 april 2011 @ 21:35:47 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_95319244
Opvoedingsstijlen: Welke stijl en waarom? mag die een TT wijzigen, Opvoeding en keuzes
Lijkt me iets opener en vriendelijker. Betere optie mag altijd O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_95319312
waarom laten jullie elkaar nou niet gewoon in elkaars waarde ?? jullie lijken echt op niels4512 die ook altijd mensen moet kleineren en niet laat posten . jullie zijn toch niet de baas hier ofzo of wat??
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
  zondag 10 april 2011 @ 21:38:10 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95319407
wat Mefke post begrijp ik wel een beetje; ik ben de laatste tijd ook onwijs moe, en kan het ook niet volgen en reageren op iedereen. Soms best lastig, en ik kan soms echt de energie niet opbrengen om dan bij te lezen, en te reageren, terwijl ik wel echt geintresseerd ben. Voel me dan soms bezwaard om wel dingen te posten.
aan de andere kant, ik val dr soms dan gewoon middenin, en voel me eigenlijk wel welkom dan.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 21:43:10 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_95319723
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:28 schreef Ssserpente het volgende:

de sfeer in de groep.
Maar tis geen kliekje heur! :D
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_95319746
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:36 schreef Nachtboy het volgende:
waarom laten jullie elkaar nou niet gewoon in elkaars waarde ?? jullie lijken echt op niels4512 die ook altijd mensen moet kleineren en niet laat posten . jullie zijn toch niet de baas hier ofzo of wat??
nope, dat is BE :)
zie verder het vorige topic mbt de discussie. het discussiepuntje gaat om wat er in het dreumestopic hoort en wat niet. daar zijn wat verschillende ideeen over, dat bespreken we nu :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95320004
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:34 schreef simmu het volgende:

[..]

dit soort opmerkingen vind ik dus niet prettig. dan heb ik de neiging om te typen: "hoi, daar zijn we weer met de groep" welke groep is dat dan? wie mag er bij en wie niet? en die ondertoon zit er dan met die opmerking bij mij wel in. zelfs ondanks dat ik me best thuis voel bij de dreumesjes. dat heeft geen zak met mijn al dan niet aanwezige zelfvertrouwen te maken, dat heeft te maken met een nare manier van discussieren. wanneer je aan iemands zelfvertrouwen gaat twijfelen op het moment dat die iets post wat jij niet prettig vindt en het nodig acht om dat dan te zeggen zit er bij jezelf net zoveel mis als wat je de ander verwijt. projection ftw!
Met de groep bedoel ik 'het topic', vind je dat prettiger klinken? Ik begin nu wel een beetje het idee te krijgen dat je gericht aan het zoeken bent naar nare sfeertjes en onprettige ondertonen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen zich erg snel benadeeld voelen. Als het merendeel van het topic het met hen oneens is, voelen ze zich gekwetst omdat ze zich buitengesloten voelen. En de schuld wordt dan al snel gelegd bij die 'grote boze kliek' terwijl die het totaal niet zo bedoeld, laat staan geuit heeft. Ik denk serieus dat het zou schelen als die mensen wat sterker in hun schoenen zouden staan en zich wat minder aan zouden trekken van wat anderen vinden.

En ook nu rep ik nergens over jouw zelfvertrouwen. Ik had had over het zelfvertrouwen van de de mensen die jij benoemde in de volgende zin van jouw post:

quote:
dan hangt er toch een sfeertje waarbij mensen afhaken
pi_95320169
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Maar tis geen kliekje heur! :D
Kom op, jongens, dit wordt echt spijkers op laag water zoeken. Een topic bestaat toch gewoon uit een groep mensen..?
  zondag 10 april 2011 @ 21:50:16 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95320208
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:47 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Met de groep bedoel ik 'het topic', vind je dat prettiger klinken? Ik begin nu wel een beetje het idee te krijgen dat je gericht aan het zoeken bent naar nare sfeertjes en onprettige ondertonen.

Ik zie simmu alleen maar keer op keer duidelijk maken wat er bij een hoop mensen leeft. En dat op steeds wisselende manieren en bewoordingen omdat het niet doordringt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95320311
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Maar tis geen kliekje heur! :D
Beetje flauw dit. 't Is toch een groep moeders met (bijna) allemaal een dreumes? Natuurlijk is het een kliek. Mensen leren elkaar kennen, doordat ze er vaker posten, samen discussieren, met elkaar meeleven. Dat is niet per definitie negatief. Juist niet zou ik willen zeggen.

Ik vind het jammer als mensen het gevoel hebben er niet tussen te komen of ondergesneeuwd te worden, maar om daar nu alleen het 'groepsgebeuren' de schuld van te geven. Misschien moeten mensen eens wat minder voor een ander denken (oh er reageert niet onmiddelijk iemand, dus ze zullen me er wel niet bij motten). Ik reageer ook niet op alles, omdat ik niet altijd het gevoel heb dat ik iets bijdraag. Dat heeft niks met bewust negeren te maken.
pi_95320353
Oh god ik typ gewoon hetzelfde als Ssserpente, maar dan tien keer trager.
pi_95320395
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2011 21:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zie simmu alleen maar keer op keer duidelijk maken wat er bij een hoop mensen leeft. En dat op steeds wisselende manieren en bewoordingen omdat het niet doordringt.
Waarom steeds zo negatief en aanvallend?
  zondag 10 april 2011 @ 21:55:33 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95320520
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:53 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Waarom steeds zo negatief en aanvallend?
:?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95320751
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2011 21:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zie simmu alleen maar keer op keer duidelijk maken wat er bij een hoop mensen leeft. En dat op steeds wisselende manieren en bewoordingen omdat het niet doordringt.
En jij bent de spreekbuis van die hoop? Want er wordt telkens maar gesproken over zoveel mensen. Lekker makkelijk roepen dat je voor heel veel mensen spreekt die zich niet laten zien/er niet zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 april 2011 @ 22:02:40 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_95320940
volgens mij is het redelijk 50/50?? als je het al heel zwart wit zou willen zien.
Maar meer posten in de SC mensen dan hoef ik niet naar Peter R te kijken. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 10 april 2011 @ 22:04:10 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95321020
ik ervaar het niet als kliek hoor... meer als een gezellige bende, sommige mensen komen vaker dan andere, maar heb wel het gevoel dat je er zo middenin kan vallen.
En wanneer zou je bij zo'n 'kliek' horen overigens? ik post ook lang niet elke dag veel, en toch heb ik wel het gevoel veel mensen te 'kennen', en ben ik ook echt oprecht geintresseerd in alle dreumessen en vind ik het leuk om ervaringen en ideeen uit te wisselen..
en ja er zijn verschillende meningen, maar das IRL toch ook zo?
Goh ik heb wel 14 maanden BV gegeven, heb ook een draagdoek, maar voel me niet direct iemand van de BV-maffia.... iedereen heeft een mening en mag die, mijn inziens, vertegenwoordigen.
(wil overigens niet zeggen dat je het altijd met mekaar eens moet zijn en er geen discussies gevoerd mogen/ kunnen worden, enige wat hier mijn inziens belangrijk is; is een beetje respect. wat volgens mij over het algemeen ook eigenlijk altijd respectvol wordt gedaan....).

Uhhh weet niet of ik te volgen ben?

en offtopic geklets; is vaak in combinatie met ontopic... denk dat het grotendeels ontopic is, maar er tussendoor, vaak uit interesse, ook offopic dingen gemeld/ gevraagd worden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2011 @ 22:04:48 #26
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_95321053
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:02 schreef debuurvrouw het volgende:
volgens mij is het redelijk 50/50?? als je het al heel zwart wit zou willen zien.
Maar meer posten in de SC mensen dan hoef ik niet naar Peter R te kijken. :+
Peter R? Waar? Ik O+ Peter R. 'Kijkt u volgende week weer. Dan heeft u in ieder geval een alibi' O+ O+ O+
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 10 april 2011 @ 22:05:12 #27
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95321072
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En jij bent de spreekbuis van die hoop? Want er wordt telkens maar gesproken over zoveel mensen. Lekker makkelijk roepen dat je voor heel veel mensen spreekt die zich niet laten zien/er niet zijn.
Nou, er zijn er toch al best aardig wat die zich hier wel hebben laten zien en aangeven dat ze redenen hebben om niet (of nauwelijks) (meer) in het topic te posten?
pi_95321074
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:04 schreef m@x het volgende:

[..]

Peter R? Waar? Ik O+ Peter R. 'Kijkt u volgende week weer. Dan heeft u in ieder geval een alibi' O+ O+ O+
SBS
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 april 2011 @ 22:05:21 #29
100412 mefke79
komt goed!
pi_95321085
ehm, wat ik dan wel een beetje flauw vind zijn de opmerkingen die nu in de SC gemaakt worden. Als je wilt dat meer mensen daar posten, dan moet je ook het lef hebben om de discussie centraal en dus hier te houden.

Maar goed, samenvattend snap ik beide partijen en laveer ik er op mijn eigen manier tussendoor. Eigenlijk net als in Z&G, ik weet inmiddels precies wat ik wel en niet moet zeggen, werkt ook prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 april 2011 @ 22:06:46 #30
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95321166
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En jij bent de spreekbuis van die hoop? Want er wordt telkens maar gesproken over zoveel mensen. Lekker makkelijk roepen dat je voor heel veel mensen spreekt die zich niet laten zien/er niet zijn.
Simmu had gelijk. Ik moet niet meer aardig en nuancerend posten, want niemand ziet het _O-.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 10 april 2011 @ 22:07:27 #31
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_95321219
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 22:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Simmu had gelijk. Ik moet niet meer aardig en nuancerend posten, want niemand ziet het _O-.
Ik heb jou nog nooit aardig en nuancerend zien posten :D
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_95321300
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2011 21:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

:?
Ja sorry, ik was nog niet klaar, maar de telefoon ging en toen verzond ik hem :') En nu heb ik even geen zin meer.
pi_95321341
kan iemand die SC even uit het FB topic verwijderen :{w
  zondag 10 april 2011 @ 22:09:50 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95321353
quote:
Op zondag 10 april 2011 21:43 schreef simmu het volgende:

[..]

nope, dat is BE :)
QFT. 8-)

Zullen we overigens wel proberen het gesprek/de discussie een beetje zuiver te houden? Kleine zuigerijtjes en muggezifterij maken het er niet gezelliger op...
***
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 april 2011 @ 22:10:47 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 10 april 2011 @ 22:13:47 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95321609
quote:
Op zondag 10 april 2011 21:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Opvoeding en keuzes mag die een TT wijzigen, Opvoeding en keuzes
Lijkt me iets opener en vriendelijker. Betere optie mag altijd O+
Done!
***
pi_95321682
ik denk dat BE gewoon even haar autoriteit moet doen gelden en een einde moet maken aan deze "rel".

BE, wat is de uitspraak ?

pi_95321801
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:05 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nou, er zijn er toch al best aardig wat die zich hier wel hebben laten zien en aangeven dat ze redenen hebben om niet (of nauwelijks) (meer) in het topic te posten?
Ja maar dat zijn er niet meer dan het aantal dames dat dus de 'kliek' zou vormen daar dus tja. Wie krijgt dan zijn zin?
Schijnbaar moet perse één kamp haar zin krijgen i.p.v. dat men gewoon lekker keuvelt en inhaakt waar het onderwerp aanspreekt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95322038
Ik ben nu trouwens wel erg benieuwd wie er allemaal in de kliek zitten. Serieus, kan iemand van de mensen die zich door de kliekjesvorming in het dreumestopic niet thuisvoelt me dat vertellen?
  zondag 10 april 2011 @ 22:21:55 #40
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95322124
goh ik krijg ineens flashbacks; kan me herinneren dat er een paar jaar geleden ook na zo'n discussie in subtopic Slank een nieuw forum is gestart en daar de incrowd ging posten...
zou toch zonde zijn als het hier ook zo eindigt omdat alles ineens moet worden afgewogen voordat er gepost wordt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2011 @ 22:22:13 #41
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95322142
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:

Kim, ik heb me echt suf zitten piekeren over jouw voorbeeld over de dwarse buien, en ik kan het me werkelijk niet eens herinneren. Ik kan het me ook zo slecht voorstellen, dat het zo gelopen is, waarmee ik je post niet als onwaar wil wegzetten. Het komt me gewoon zo vreemd voor.
Nouja, als je het je niet meer kan herinneren is het waarschijnlijk voor mij belangrijker geweest dan voor jou. Laten we het er daar maar op houden. Verder steek ik hand in eigen boezem, en neem ik mij bij deze voor weer OUD breed te gaan posten, in plaats van alleen de SC omdat het zo lekker makkelijk is dat ik er altijd midden in kan vallen. Een goed begin begint bij jezelf, als het tegenvalt zit ik zo weer in de SC :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 10 april 2011 @ 22:23:32 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_95322223
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Done!
Thanks BEeb :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 10 april 2011 @ 22:24:44 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_95322303
wat een gezeur om kliekjes. Ik zie ze niet en als ze er al zijn dan laveer ik er gewoon omheen. Ik vind het alleen zo jammer dat er telkens mensen tussenuit vallen omdat ze niet meer opvallen ofzo. En dat niet meer opvallen doe je dus al snel als je niet al te vaak post of ineens wat minder post.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 22:25:06 #44
5428 crew  miss_sly
pi_95322318
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 22:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nouja, als je het je niet meer kan herinneren is het waarschijnlijk voor mij belangrijker geweest dan voor jou. Laten we het er daar maar op houden. Verder steek ik hand in eigen boezem, en neem ik mij bij deze voor weer OUD breed te gaan posten, in plaats van alleen de SC omdat het zo lekker makkelijk is dat ik er altijd midden in kan vallen. Een goed begin begint bij jezelf, als het tegenvalt zit ik zo weer in de SC :').
Betekent dat dat ik de dreumesmama was die zei dat haar dreumes zich nooit zo zou gaan gedragen?

Anyway, ik zie je graag ook in andere topics posten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Jubileum moderator zondag 10 april 2011 @ 22:25:25 #45
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95322332
Zijn we nou al eens klaar met dat geneuzel over kliekjes?

DML het heeft niets te maken met "kamp die zijn zin moet krijgen"
Je hebt hier te maken met Fok! Er zijn niet heel veel regels maar belangrijk is wel dat iedereen zich hier thuis voelt. Dat doen we door wat richtlijnen op te stellen mbt offtopic, dagboekposts etc.
Als we nou gewoon eens beginnen daarmee? Ipv alles en de hele wereld erbij te halen en en passant nog even wat oud zeer op te rakelen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 april 2011 @ 22:26:25 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_95322399
...enne, dan nogmaals maar mijn verzoek: als je wilt dat de sc blijft lopen, dan is het wel zo fijn als daar ook niet telkens flauwe steken onder water worden gegeven. Maar goed, dat is mijn persoonlijke irritatiepuntje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95322500
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:26 schreef mefke79 het volgende:
...enne, dan nogmaals maar mijn verzoek: als je wilt dat de sc blijft lopen, dan is het wel zo fijn als daar ook niet telkens flauwe steken onder water worden gegeven. Maar goed, dat is mijn persoonlijke irritatiepuntje.
das actie reactie.... tja daar doe je weinig aan.. tis en blijft een openbaar forum.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 22:29:03 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_95322560
Ik krijg heel erg de neiging om keihard "stel je niet zo aaaaan!!" te gaan gillen, maar heeft zo weinig nut op een forum hè?!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator zondag 10 april 2011 @ 22:29:48 #49
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95322603
Ik vind het niet storend, die prikjes in SC. Het is bekend dat er vaak even cabaretesk op dit soort dingen gereageerd wordt, moet kunnen vind ik persoonlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 10 april 2011 @ 22:29:53 #50
100412 mefke79
komt goed!
pi_95322611
@vicky, das waar, maar ik snap wel dat posten in het SC dan moeilijk is. Beetje water bij de wijn is fijn (oooo wijn, ik zit op mijn handen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 april 2011 @ 22:30:20 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95322642
Steken??
Ik zie een korte opmerking, die als geintje en als reactie op de lopende tendens gemaakt wordt.

Om dat 'telkens flauwe steken' te noemen is echt veel te veel eer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 10 april 2011 @ 22:30:41 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95322665
quote:
Op zondag 10 april 2011 22:14 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk dat BE gewoon even haar autoriteit moet doen gelden en een einde moet maken aan deze "rel".

BE, wat is de uitspraak ?

[ afbeelding ]
:D :')

Ik weet eig. Serieus niet wat ik er nu over zou moeten zeggen.
Ik blijf bij mijn opmerkingen over het off-topic gebeuren, dat is gewoon hoe dan ook niet de bedoeling.

En verder zou ik, nav van alles wat er gezegd is verder aan de dames in het dreumes-topic willen zeggen 'pak op waar je iets mee kan en laat van je af glijden waar je niks mee kan'.
We kunnen niemand voorschrijven hoe veel of hoe weinig iemand kan posten en ook niet op wie er wel of niet gereageerd wordt, natuurlijk niet, maar ik zou het vreemd vinden als er helemaal niets gedaan zou worden met de dingen die er gezegd zijn over bijv. het negeren van bepaalde vragen etc. Ik geloof best dat dat niet met opzet gedaan is, maar dan zou ik willen vragen om daar toch een beetje rekening mee te houden.
In dat opzicht ben ik blij dat er ook wat kritische geluiden zijn geweest van users zoals HappyMe, Diaan en Hetismij, eens een keer niet de grote scheeuwers die wel vaker dat topic komen binnen stoomwalsen, maar gewoon users die aangeven waar ze (af en toe) wat moeite mee hebben in dat topic.

En verder zou ik het wel fijn vinden als de sneren, steken onder en boven water en andere valsigheidjes achterwege kunnen blijven, hier en in andere topics, want als mijn postgedrag ter discussie zou staan, met oa het verzoek om wat meer in de SC te gaan posten, zou men van mij ook m'n rug op kunnen als ik daar dan allerlei zogenaamd lollig geginnegap met duidelijke zinspeling op dingen vanuit dit topic tegenkom...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 10-04-2011 22:42:54 ]
***
  Jubileum moderator zondag 10 april 2011 @ 22:31:03 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95322694
quote:
Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef moussy het volgende:
Ik krijg heel erg de neiging om keihard "stel je niet zo aaaaan!!" te gaan gillen, maar heeft zo weinig nut op een forum hè?!
Yup plus niet zo constructief ook als ik net bezig ben het proberen af te ronden :D dus doe maar even niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95322728
Hehe dieetclubdiscussie flashbacks :P

Ik proef eigenlijk ook geen vijandigheid o.i.d. in het dreumestopic. Volgens mij wordt er over het algemeen juist heel respectvol gereageerd. Tuurlijk zijn er een aantal posters wat actiever dan anderen. Ik hoor zelf niet tot de meest actieve posters maar ik vind het altijd leuk om te lezen. Ik kan het ook niet bijhouden, dus ik reageer meestal op de posts in de laatste pagina ( :') ) en voornamelijk in het 'spitsuur' ('s avonds als kind op bed ligt). Dan kan het wel eens zijn dat ik posts die overdag zijn gedaan niet opmerk of dat ik het te laat vind om daar nog op te reageren.
Mochten er daardoor mama's zijn die zich genegeerd voelen: excuses!
Het komt ook nog wel eens voor dat er een vraag wordt gesteld waar kennelijk niemand een antwoord op heeft. Dat hoeft dan niet persoonlijk opgevat te worden. Ik val ook gewoon midden in met mijn posts en dat gaat prima.

W.b.t de discussie over wat wel en wat niet in het dreumestopic hoort: mijn dreumes heeft elke dag te maken met slapen (of niet), eten (of niet), mijn gesteldheid als mama, whatever. Dat hoort er allemaal bij en ik vind het dan ook niet offtopic als een mama post dat ze ziek is. Het heeft toch echt allemaal invloed op mijn kleine en haar gedrag. Als je dat allemaal gaat verspreiden over aparte topics dan blijft er simpelweg niets over. Af en toe post ik eens een foto van haar. Een fotoreportage past dan weer meer in het foto-topic, maar als het over een mijlpaal gaat ofzo dan vind ik het wel weer ontopic genoeg.

Oja, en in het SC topic vind ik dan weer geen aansluiting. Als er ergens 'kliekjesgedrag' wordt vertoond dan is het daar wel. Ik zie het als een natuurlijk verschijnsel en trek het me niet persoonlijk aan.
  zondag 10 april 2011 @ 22:32:18 #55
100412 mefke79
komt goed!
pi_95322775
Be verwoordt het stukken beter dan ik, maar dat was dus wat ik bedoelde.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 10-04-2011 22:32:47 (spelfoutje) ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 april 2011 @ 22:34:00 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95322876
Ah, er is zelfs discussie mogelijk over of steken wel of geen steken zijn. :o :@
Ik word hier geloof ik te soft voor lijkt het wel. Of niet... Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt natuurlijk. :+
***
  zondag 10 april 2011 @ 22:34:31 #57
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95322913
ahh was het Dieet ipv Slank Octo? die hebben we toen al gehad ;) en ik ben het verder helemaal eens met jouw post. Ook met SC; ik voel me daar juist overbodig, omdat ik het daar dus echt echt echt niet kan volgen, en daar ook vaak dezelfde mensen komen...

(ik kan het alleen nooit zo mooi verwoorden...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 10 april 2011 @ 22:39:29 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95323232
Niet om het een of ander, maar om het even in perspectief te zetten: over een jaartje heb je geen dreumes maar een peuter en voordat je het weet gaat je kind op kamers (ja, het gaat zo snel :') ) en dan kijk je verbaasd naar posts van een paar jaar geleden en denk je: 'Heb ik me daar zo druk om gemaakt?' En dan weet je dat het sop de kool niet waard is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_95323451
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:
Niet om het een of ander, maar om het even in perspectief te zetten: over een jaartje heb je geen dreumes maar een peuter en voordat je het weet gaat je kind op kamers (ja, het gaat zo snel :') ) en dan kijk je verbaasd naar posts van een paar jaar geleden en denk je: 'Heb ik me daar zo druk om gemaakt?' En dan weet je dat het sop de kool niet waard is.
En dat is een waarheid als een ):O
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar zondag 10 april 2011 @ 22:44:03 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95323496
Tink, je brengt precies wat ik eigenlijk al de hele dag denk :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95323613
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef moussy het volgende:
Ik krijg heel erg de neiging om keihard "stel je niet zo aaaaan!!" te gaan gillen, maar heeft zo weinig nut op een forum hè?!
Misschien als je het filmt en dan (wel in het filmpjestopic) plaatst!
pi_95323642
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:
Niet om het een of ander, maar om het even in perspectief te zetten: over een jaartje heb je geen dreumes maar een peuter en voordat je het weet gaat je kind op kamers (ja, het gaat zo snel :') ) en dan kijk je verbaasd naar posts van een paar jaar geleden en denk je: 'Heb ik me daar zo druk om gemaakt?' En dan weet je dat het sop de kool niet waard is.
Op kamers :o dat duurt nog hastikke lang, zeg niet van die enge dingen :o
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 10 april 2011 @ 22:47:20 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95323691
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:44 schreef Sjeen het volgende:
Tink, je brengt precies wat ik eigenlijk al de hele dag denk :)
Ik ook. Zat vandaag toevallig aan de peutertijd van mijn kinderen te denken. Dat ik me zo druk maakte over slaaptijden, voeding, flesjes of niet, of ik ze wel genoeg stimuleerde etc. En dat het allemaal nergens op slaat :') En toen ik toevallig in OUD FB terecht kwam en deze discussie las, kon ik niet anders dan even reageren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 10 april 2011 @ 22:59:03 #64
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95324287
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:31 schreef octopussy het volgende:
Ik proef eigenlijk ook geen vijandigheid o.i.d. in het dreumestopic.
Die proef ik overigens ook niet hoor, laat dat duidelijk zijn. En kliekjes vind ik ook een veel te groot woord en heeft een negatieve lading. Ik zie het zelf als een vaste groep frequente posters.

Ik wilde alleen aangeven dat er dus een reden is waarom ik niet (regelmatig) meepost, zonder dat dat verder een probleem is voor mij persoonlijk.
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 23:06:01 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_95324661
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:46 schreef easy-going het volgende:

[..]

Op kamers :o dat duurt nog hastikke lang, zeg niet van die enge dingen :o
Die van ons doen dat nooit! Op kamers gaan is zo 1994 :{w
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 11 april 2011 @ 12:02:17 #66
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95337071
Het baby'tje topic is ooit gesplitst om dat het niet bij te houden was geloof ik. Nu heb ik eens even tellen en er staan 59(!) dreumesen in de lijst :o

Is het misschien om die te splitsen dan? Dan hebben we weer meer overzicht en meer ruimte om te praten.

Om even een beeld te schetsen;
Het kleine baby'tje topic bestaat uit 16 kleine baby's
het grote baby'tje topic bestaat uit 29 grote baby's.
Zelfs die samen is nog minder dan dat wij nu hebben.

Ik vind het gewoon vreselijk jammer om de waardevolle meiden te zien verdwijnen. En de 'steun' van de oudere wijze mama's wordt echt wel gewaardeerd! ^O^ Maar omdat ik meer een 'lezer' ben dan een 'poster' reageer ik niet overal op. Maar jullie zijn zeker wel welkom :Y

*knip*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 april 2011 @ 12:33:47 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95338171
was niet de bedoeling hier te posten, ben aan het meelezen op mn mobiel en opeens had ik hier gepost

[ Bericht 81% gewijzigd door Marrije op 11-04-2011 12:48:05 ]
pi_95346421
quote:
4s.gif Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Vlindur het volgende:
Het baby'tje topic is ooit gesplitst om dat het niet bij te houden was geloof ik. Nu heb ik eens even tellen en er staan 59(!) dreumesen in de lijst :o

Is het misschien om die te splitsen dan? Dan hebben we weer meer overzicht en meer ruimte om te praten.

Om even een beeld te schetsen;
Het kleine baby'tje topic bestaat uit 16 kleine baby's
het grote baby'tje topic bestaat uit 29 grote baby's.
Zelfs die samen is nog minder dan dat wij nu hebben.

Ik vind het gewoon vreselijk jammer om de waardevolle meiden te zien verdwijnen. En de 'steun' van de oudere wijze mama's wordt echt wel gewaardeerd! ^O^ Maar omdat ik meer een 'lezer' ben dan een 'poster' reageer ik niet overal op. Maar jullie zijn zeker wel welkom :Y

*knip*
Ik vind dat opsplitsen eigenlijk niet zo'n goed idee. Ik zie het nu bij de grote babies, er staan er wel 29 in de lijst, maar de helft post niet (of zelden). Het gebeurd soms dagen dat we met zijn 4-en of 5-en aan het kletsen zijn en daar is niks mis mee, maar iets meer variëteit aan personen is wel zo gezellig, anders is het wel een heel klein cluppie. Als je het dreumestopic ook op gaat splitsen, heb je straks hetzelfde...
pi_95346808
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik vind dat opsplitsen eigenlijk niet zo'n goed idee. Ik zie het nu bij de grote babies, er staan er wel 29 in de lijst, maar de helft post niet (of zelden). Het gebeurd soms dagen dat we met zijn 4-en of 5-en aan het kletsen zijn en daar is niks mis mee, maar iets meer variëteit aan personen is wel zo gezellig, anders is het wel een heel klein cluppie. Als je het dreumestopic ook op gaat splitsen, heb je straks hetzelfde...
Die splitsing in het babietjestopic is er destijds gekomen doordat de groep die nu de dreumessen zijn zo groot is. Zelfde probleem dus, alleen een jaar later. Mss dat het babietjestopic nu wel weer gewoon 1 topic kan worden dan :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 11 april 2011 @ 16:42:49 #70
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95347371
Orea heeft wel een punt. Maar idd wat easy-going zegt, dát was de reden dat de baby's gesplitst werden. Het was niet bij te houden toen.

En om mij hoeft het ook niet hoor. Maar ik baal gewoon dat het nu zo loopt, want er zijn meiden die mis ik al onwijs omdat ze nu niet meer posten. Dat vind ik echt jammer. Want ze zijn (mij) dierbaar :Y

Nu weet ik van 1 iemand die het toch niet langer dan een paar dagen volhoudt }) , maar het punt wat ze maakt vind ik terecht :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95348078
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:30 schreef easy-going het volgende:

[..]

Die splitsing in het babietjestopic is er destijds gekomen doordat de groep die nu de dreumessen zijn zo groot is. Zelfde probleem dus, alleen een jaar later. Mss dat het babietjestopic nu wel weer gewoon 1 topic kan worden dan :)
Dat vind ik ook een idee.
  maandag 11 april 2011 @ 17:24:19 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_95349105
quote:
Op maandag 11 april 2011 16:42 schreef Vlindur het volgende:
Orea heeft wel een punt. Maar idd wat easy-going zegt, dát was de reden dat de baby's gesplitst werden. Het was niet bij te houden toen.

En om mij hoeft het ook niet hoor. Maar ik baal gewoon dat het nu zo loopt, want er zijn meiden die mis ik al onwijs omdat ze nu niet meer posten. Dat vind ik echt jammer. Want ze zijn (mij) dierbaar :Y

Nu weet ik van 1 iemand die het toch niet langer dan een paar dagen volhoudt }) , maar het punt wat ze maakt vind ik terecht :*
als je nu niet meer post vanwege deze discussie dan heb je wmb het punt van de discussie volledig gemist! :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 11 april 2011 @ 17:29:21 #73
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95349315
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

als je nu niet meer post vanwege deze discussie dan heb je wmb het punt van de discussie volledig gemist! :o
Nou nee dat denk ik niet.

In mijn hoofd kan ik het heel goed uit leggen, maar dat kan ik niet op papier :') Ik geef dus geen antwoord, maar ik snap het prima.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 april 2011 @ 18:01:20 #74
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95350594
Volgens mij snap je er niks van hoor! Ik zal het ff samenvatten;
Er is een topic vol onmisbare meiden die vriendschappen hebben opgedaan dus daarom boven de Fokwet staan. Je hoeft niet nar K&W om de verbouwing van je dakterras te bespreken, je hoeft niet naar R&P om het over de slechte band met je zieke moeder te hebben, je hoeft niet naar CUL om om verantwoorde recepten te vragen. Dat mag allemaal in het dreumestopic.
Ja dat topic is wel druk maar dat komt omdat er 59 moeders in meeposten. Niet door de slowchat.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_95351270
Eens, TF, maar je vergeet dat er een aantal keer het verwijt is gemaakt dat het dreumestopic bestaat uit kliekjes die niet openstaan voor nieuwkomers en niet frequente posters negeren. Daar zit 'm het zeer, denk ik. :)
  maandag 11 april 2011 @ 18:18:39 #76
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95351379
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Volgens mij snap je er niks van hoor! Ik zal het ff samenvatten;
Er is een topic vol onmisbare meiden die vriendschappen hebben opgedaan dus daarom boven de Fokwet staan. Je hoeft niet nar K&W om de verbouwing van je dakterras te bespreken, je hoeft niet naar R&P om het over de slechte band met je zieke moeder te hebben, je hoeft niet naar CUL om om verantwoorde recepten te vragen. Dat mag allemaal in het dreumestopic.
Ja dat topic is wel druk maar dat komt omdat er 59 moeders in meeposten. Niet door de slowchat.
Jemig, dat gaat wel weer heel kort door de bocht zeg. :')
Als je het zo bekijkt heb je natuurlijk helemaal gelijk. ^O^

Nee, het is druk omdat we het over onze kinderen hebben en dat er af en toe eens iets anders bij komt is toch ook geen ramp. Als ik ziek ben komt dat niet ten goede van Rienk en dus is het Rienk gerelateerd.

Ik heb -persoonlijk- het idee dat de mensen die er weinig mee te maken hebben er het grootste probleem van maken. Want was is nou het punt? Dat jullie niet mee kunnen lezen omdat we te snel gaan? kom op zeg.
Er posten genoeg mee en ook genoeg nieuwelingen. Iedereen is even welkom. :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 april 2011 @ 18:54:49 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95352880
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]Als ik ziek ben komt dat niet ten goede van Rienk en dus is het Rienk gerelateerd.

Ik heb -persoonlijk- het idee dat de mensen die er weinig mee te maken hebben er het grootste probleem van maken. Want was is nou het punt? Dat jullie niet mee kunnen lezen omdat we te snel gaan? kom op zeg.
Er posten genoeg mee en ook genoeg nieuwelingen. Iedereen is even welkom. :Y
ja, en als de hypotheekrente stijgt heb je minder geld om aan je kind te besteden zeker.. Ook kind gerelateerd? Schei toch uit zeg! :')

En verder zou ik zeggen, lees vooral nog een keer.. Je begint nu weer van voor af aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator maandag 11 april 2011 @ 19:20:26 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95354092
Ik ben niet voor splitsen eerlijk gezegd, mijn persoonlijke mening.
Ik denk dat we gewoon de niet dreumes gerelateerde zaken wat beter moeten spreiden.
Als het echt heel rustig is in de babietjestopics ben ik wel weer voor samenvoegen eigenlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95354932
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2011 18:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

ja, en als de hypotheekrente stijgt heb je minder geld om aan je kind te besteden zeker.. Ook kind gerelateerd? Schei toch uit zeg! :')

En verder zou ik zeggen, lees vooral nog een keer.. Je begint nu weer van voor af aan
Toch heeft Vlindur wel gelijk. Je kunt iets vertellen over de interactie met je dreumes die die dag stroef verloopt en er dan niet bij vertellen dat je knallende koppijn hebt... dan vertel je alleen niet het hele verhaal.

Voor het dakterras is overigens een topic geopend in F&F, dus die vlieger gaat ook niet op.

Maar ik denk dat we het er wel over eens zijn na anderhalf topic discussie dat er gewoon op gelet moet worden dat men niet te veel off topic gaat.

En tot slot heeft ze ook een heel goed punt als ze zegt dat de personen die nu het hardst roepen dat het dreumestopic het sodom en gomorra van OUD is, zelf niet eens (meer) een dreumes hebben. Niet dat ze er dan niet welkom zijn, in tegendeel, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat ze zich er zo druk over maken.

Enniewee, in tegenstelling tot wat je zou denken na deze posting, maak ík me er niet druk meer om en heb ik het daar heerlijk naar mijn zin, zal ik proberen niet meer off-topic te gaan en laat ik de discussie verder voor wat ze is.
pi_95355755
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

als je nu niet meer post vanwege deze discussie dan heb je wmb het punt van de discussie volledig gemist! :o
demonstreert wel vrij aardig die sfeer waar ik steeds op doel. mensen zeggen dat ze niet meer posten omdat het gewoon soms echt niet lollig meer is en dan zelf dan maar niet meer posten. want zo is het niet leuk. waarna er een disclaimer komt dat de mensen niet meer posten gewoon gezellig mee moeten posten dan. nou! doe dat dan, in plaats van beledigd te zitten wezen omdat andere mensen ook gebruik maken van hun recht om hun mening te geven :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 19:52:54 #81
5428 crew  miss_sly
pi_95356198
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

als je nu niet meer post vanwege deze discussie dan heb je wmb het punt van de discussie volledig gemist! :o
Waarschijnlijk niet vanwege de discussie an sich over offtopic geneuzel en dat beter verspreiden. Wel vanwege het onzuivere van de discussie, want het werd niet de hele tijd helemaal prettig gevoerd.

simmu, ik begrijp werkelijk niet wat je nu met je post bedoelt :?
iedereen mag van zijn recht gebruik maken om zijn mening te geven. Als men dat niet doet, maar er kennelijk wel wat broeit maar men gaat dat zitten opkroppen tot er een grote discussie over komt, vind ik dat een beetje flauw. Als je iets te zeggen hebt, doe dat dan gewoon en wacht niet tot er een of andere uitbarsting komt die eerst ergens anders over gaat, om vervolgens te gaan zitten spuien wat je allemaal dwars zit. Is zo weinig constructief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95356394
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:20 schreef Lois het volgende:

Als het echt heel rustig is in de babietjestopics ben ik wel weer voor samenvoegen eigenlijk.
Is misschien niet eens zo'n heel slecht idee :) misschien ligt net geboren en bijna een jaar best uit elkaar, maar het zijn nu 2 kleine groepjes. Wmb zou dat best samengevoegd kunnen.
  maandag 11 april 2011 @ 20:05:15 #83
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95357156
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Toch heeft Vlindur wel gelijk. Je kunt iets vertellen over de interactie met je dreumes die die dag stroef verloopt en er dan niet bij vertellen dat je knallende koppijn hebt... dan vertel je alleen niet het hele verhaal.

Sorbo (even een random quote) je meld gewoon ik heb een erge hoofdpijn en daardoor gaat het met .... even niet zo makkelijk ipv ik heb hoofdpijn, 6 paracetamollen op, spugend boven de toiletpot, duizelig, niet kunnen eten want dan komt het er weer uit etc. etc. etc. dan zeg je wel dat er hoofdpijn is maar het hoeft niet helemaal uitgesproken/molken te worden over hoe het verloop van de hoofdpijn gaat.

Ik pik enkel dit er even uit en ik zit al twee dagen te bedenken hoe ik ga reageren.

Toen mijn oudste een dreumes was zaten we met tig personen in het het dreumestopic en dat was gezellig. Niet kliekerig (of hoe jullie het ook willen noemen) en mede daardoor ben ik met E. amper in het dreumestopic geweest.

Als je niet meegaat met de flow van bepaalde dreumesmama's en hun opvoedkundige kwaliteiten dan werd (ja verleden tijd mijn dreumes is geen dreumes meer) je gewoon genegeerd. Prima ik ben er snel meegestopt en lees er nagenoeg niet meer sinds een half jaartje want ze is nu officieel een peutertje.

Nu na twee dagen lezen denk ik bij sommige reactie's van komop zeg wie is nu de dreumes in huis. We zijn tenslotte allemaal volwassen dames. Laat het gaan en ga vrolijk posten waar het hoort en voel je welkom...
pi_95357709
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:55 schreef Orea het volgende:

[..]

Is misschien niet eens zo'n heel slecht idee :) misschien ligt net geboren en bijna een jaar best uit elkaar, maar het zijn nu 2 kleine groepjes. Wmb zou dat best samengevoegd kunnen.
Ik ben niet voor en niet tegen maar ik weet wel dat ik het lastig zou vinden om op de 'oudere' praat te reageren. Verder dan een wat fijn, wat zielig, goed zo zal het dan niet komen omdat wij nog niet zo ver zijn en dan is het lastig iets constructiefs te zeggen.
Ik zou dan het gevoel hebben er maar een oneliner tegenaan te gooien om hen ook genoemd te hebben zodat niemand zich genegeerd voelt :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95357879
:D Dames, misschien moeten jullie maar met voorbeelden komen van de 'misstanden' in het dreumestopic, want ik kan ze dus echt niet vinden.

Ik begrijp ook niet wat er zo moeilijk is aan het doornemen van zo'n topic. Wat je niet interesseert daar lees je overheen en wat je boeiend vindt lees je helemaal.
pi_95358065
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet vanwege de discussie an sich over offtopic geneuzel en dat beter verspreiden. Wel vanwege het onzuivere van de discussie, want het werd niet de hele tijd helemaal prettig gevoerd.

simmu, ik begrijp werkelijk niet wat je nu met je post bedoelt :?
iedereen mag van zijn recht gebruik maken om zijn mening te geven. Als men dat niet doet, maar er kennelijk wel wat broeit maar men gaat dat zitten opkroppen tot er een grote discussie over komt, vind ik dat een beetje flauw. Als je iets te zeggen hebt, doe dat dan gewoon en wacht niet tot er een of andere uitbarsting komt die eerst ergens anders over gaat, om vervolgens te gaan zitten spuien wat je allemaal dwars zit. Is zo weinig constructief.
nee, dat bedoel ik niet. ik bedoel dat het vreemd is dat wanneer persoon a aangeeft niet meer mee te posten om reden x, dan persoon b zich aangevallen voelt en gaat zeggen dat persoon a maar gewoon mee moet posten, waarna na enige discussie persoon c zich dan weer niet fijn voelt over die discussie en meldt minder te willen posten, waarna persoon d dat dan weer jammer vindt. tis een fucking soap joh! over jullie. niet de kinders.

wb de niet fijne manier van discussieren: ikzelf maar me daar in deze nu hier zeker ook schuldig aan. dat heb ik al eerder aangegeven. ik voel me gefrustreerd omdat wat ik bedoel maar niet aankomt en probeer dat op steeds andere manieren uit te leggen die idd nogal gechargeerd zijn hier en daar. de discussie nu verloopt zo ongeveer hetzelfde als wat geregeld voorbij komt in het dreumestopic. en ik voor mij vind dat niet fijn in het dreumestopic. of dat nou over (discussies van tig pagina's over) slapen, eten of offtopic geneuzel gaat. daarnaast vind ik het gewoon raar dat wanneer mensen aangeven zich niet welkom te voelen, of zich te ergeren aan offtopic gedoe of discussie te horen krijgen dat ze zich maar aan dienen te passen aan "de groep". sorrie, het zal mijn eigenwijze aard zijn, maarruh, rode vlag --> stier --> whoei! hier ben ik in FB *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95358861
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik ben niet voor en niet tegen maar ik weet wel dat ik het lastig zou vinden om op de 'oudere' praat te reageren. Verder dan een wat fijn, wat zielig, goed zo zal het dan niet komen omdat wij nog niet zo ver zijn en dan is het lastig iets constructiefs te zeggen.
Ik zou dan het gevoel hebben er maar een oneliner tegenaan te gooien om hen ook genoemd te hebben zodat niemand zich genegeerd voelt :P
Maar het samenvoegen hoeft voor mij ook niet om maar meer reacties te krijgen. Maar er is dan wel iets meer leven in een topic en de dames met oudere kindjes kunnen wel weer reageren op de dingen van jongere kindjes. Ook in het dreumestopic zit er natuurlijk een verschil tussen kindjes die net een jaar zijn of alweer bijna 2 jaar zijn.. (al zal dat verschil minder zijn als net geboren en bijna een jaar ;))
  maandag 11 april 2011 @ 20:52:39 #88
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95360652
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En tot slot heeft ze ook een heel goed punt als ze zegt dat de personen die nu het hardst roepen dat het dreumestopic het sodom en gomorra van OUD is, zelf niet eens (meer) een dreumes hebben. Niet dat ze er dan niet welkom zijn, in tegendeel, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat ze zich er zo druk over maken.

Sodom en Gomorra heb ik nergens gelezen, laat staan zelf gezegd, maar MIJN punt is dat men straks een topic verder gaat. Waar ik wel zit. Als dat topic straks te hard gaat omdat iedereen daar de dag doorneemt, vind ik dat vervelend, zeker als je nu kijkt wat er gepost wordt.

Kliekjes mijn reet, dat interesseert me echt niet, maar wel een topic wat volgebaggerd wordt -excusez le mot- Ik snap ook niet zo goed waarom er alleen maar op het kliekgebeuren gehamerd wordt, en dat dat laatste punt gebagatelliseerd wordt tot "mja, dan lees je er maar overheen hoor".
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95361070
k_i_m legt het beter uit dan ik zie ik :P
dat dus.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:03:41 #90
5428 crew  miss_sly
pi_95361488
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2011 20:52 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Sodom en Gomorra heb ik nergens gelezen, laat staan zelf gezegd, maar MIJN punt is dat men straks een topic verder gaat. Waar ik wel zit. Als dat topic straks te hard gaat omdat iedereen daar de dag doorneemt, vind ik dat vervelend, zeker als je nu kijkt wat er gepost wordt.

Kliekjes mijn reet, dat interesseert me echt niet, maar wel een topic wat volgebaggerd wordt -excusez le mot- Ik snap ook niet zo goed waarom er alleen maar op het kliekgebeuren gehamerd wordt, en dat dat laatste punt gebagatelliseerd wordt tot "mja, dan lees je er maar overheen hoor".
Maar wat is er dan precies de bagger, behalve het echte offtopic gedoe, waarvan er al meerderen gezegd hebben dat ze er beter op gaan letten? Wat dien je over je dreumes niet te zeggen dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95361494
WAAROM lees je er dan niet overheen? En wat is er mis met de dag doornemen wanneer het over je dreumes gaat? Dat vind ik dus geen bagger.
pi_95361923
Ik snap ook niet waarom het doornemen van de dag van je dreumes off topic is.
  maandag 11 april 2011 @ 21:16:42 #93
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95362442
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:03 schreef octopussy het volgende:
WAAROM lees je er dan niet overheen? En wat is er mis met de dag doornemen wanneer het over je dreumes gaat? Dat vind ik dus geen bagger.
Dat gaf ik dus al eerder aan, dan stop ik met mijn bijdrage aan het topic. Iedereen blij, toch?

Ik neem mijn dag trouwens door in de SC, daar is ie voor. Eigenlijk is bijna alles SC waardig, vanuit mijn standpunt gezien (even over mijn eigen posts dan he) behalve als ik een vraag heb over mijn kind, of iets anders wil weten, of even wil bijlezen wat de andere moeders gepost hebben. Dan ga ik naar het peutertopic om daar informatie in te winnen en van gedachten te wisselen.

Als er een terugkerend onderwerp is maken we er een topic van, zodat het handig bij elkaar staat als je het een keer terug moet zoeken en niet een avond lang alle delen uit hoeft te pluizen waar het nou ook alweer stond. Handig, vind ik, want ik heb een hekel aan avondenlang topics uitpluizen om iets terug te zoeken.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95363014
Dus wat Meimel nu bijvoorbeeld in het dreumestopic doet (vertellen dat ze op vakantie is geweest in Renesse, vragen of we in dezelfde vlindertuin zijn geweest en twee fotootjes posten), vind jij niet kunnen, Kim?
  maandag 11 april 2011 @ 21:27:25 #95
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95363206
Ik zou dat zelf in de SC posten, en mijn vakantiefoto's in het fototopic. Dat ik het niet zou vinden kunnen hoor je mij niet zeggen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95363317
Maar door de opeenstapeling van zulk soort post, zou jij met je bijdrage aan het topic stoppen?
  maandag 11 april 2011 @ 21:31:40 #97
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95363502
Als ik na mijn werk thuis kom en daardoor 2 volledige topics gemist heb wel ja. Dan moet ik over zoveel heenlezen dat ik het net zo goed allemaal over kan slaan. Er midden in vallen doe ik ook -jawel- in de SC :'). omdat je daar niet terug hoeft te lezen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:35:35 #98
5428 crew  miss_sly
pi_95363801
'discussies'/gesprekken/halve topics vol geneuzel over het slapen of eten van een dreumes zijn toch ontopic? Dat is toch je vraag voorleggen aan de andere moeders, informatie inwinnen en van gedachten wisselen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95363837
Ah, duidelijk.

Ik vind het niet zo erg om twee volledige topics gemist te hebben na een dag werken. En zo even een verhaaltje van een weekendje weg en twee fotootjes tussendoor vind ik juist leuk. :)
  maandag 11 april 2011 @ 21:39:39 #100
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95364105
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef miss_sly het volgende:
'discussies'/gesprekken/halve topics vol geneuzel over het slapen of eten van een dreumes zijn toch ontopic? Dat is toch je vraag voorleggen aan de andere moeders, informatie inwinnen en van gedachten wisselen?
Ja, ik blijf uitleg verzinnen. Jullie zien het probleem niet. Ik ook niet. Als het me te druk word druk ik mijn snor. Dan weten jullie waar ik gebleven ben :P.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:42:51 #101
5428 crew  miss_sly
pi_95364328
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 21:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, ik blijf uitleg verzinnen. Jullie zien het probleem niet. Ik ook niet. Als het me te druk word druk ik mijn snor. Dan weten jullie waar ik gebleven ben :P.
Ik snap jouw punt wel, jij vindt het niet fijn als het te druk is. Dat kan ik me best voorstellen, maar met de hoeveelheid dreumessen die er nu is, zal het sowieso druk(ker) worden. het feit dat het grote en kleine baby'tjestopic weer samengevoegd zou kunnen worden ,maar destijds vanwege te druk en vol en veel is gesplitst, geeft wel aan dat dat ook zeker deel van het probleem is.

Er zijn echter anderen, zoals simmu, die dus een hoop geneuzel niet vinden kunnen, omdat het te lang doorgaat ofzo. Maar als er een gesprek loopt over iets wat de kinderen aan gat, zoals eten, slapen, zindelijkheid, peuterbuien, weet ik veel, dan kan het toch zomaar een behoorijk aantal ontopic posts opleveren, lijkt me.

Als trouwens al dat teveel aan geklets in het dreumestopic overgeheveld wordt door de dames naar de SC wordt het daar zo druk dat je daar ook weinig zin mee rin hebt ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95364432
Het gaat ons er gewoon om of het ons te 'verwijten' valt, Kim. Aan drukte kunnen we niets veranderen, aan (zogenaamd) off topic-geneuzel wel. :)

Toedeledokie! :+
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:45:48 #103
5428 crew  miss_sly
pi_95364568
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:44 schreef Ssserpente het volgende:
Het gaat ons er gewoon om of het ons te 'verwijten' valt, Kim. Aan drukte kunnen we niets veranderen, aan (zogenaamd) off topic-geneuzel wel. :)

Toedeledokie! :+
haha, ja, dat dus. Kan ook in twee zinnen, dat maakt in ieder geval dat er minder gelezen moet worden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 april 2011 @ 21:46:13 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95364604
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
Dus wat Meimel nu bijvoorbeeld in het dreumestopic doet (vertellen dat ze op vakantie is geweest in Renesse, vragen of we in dezelfde vlindertuin zijn geweest en twee fotootjes posten), vind jij niet kunnen, Kim?
Memmel begint overigens met de vraag of iemand daar is geweest omdat het bord opviel.

Die vraag (en ook de hele riedel erachteraan daarover) is echt, echt, echt, echt slowchat en geen 'dreumespost'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95364753
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
Dus wat Meimel nu bijvoorbeeld in het dreumestopic doet (vertellen dat ze op vakantie is geweest in Renesse, vragen of we in dezelfde vlindertuin zijn geweest en twee fotootjes posten), vind jij niet kunnen, Kim?
:o

Ik lees nu pas deze hele discussie. Ik geloof dat ik dus ook op moet gaan letten wat ik waar post....
Ik snap deze hele discussie eerlijk gezegd niet. Als je overal een strakke grens aan gaat houden krijg je naar mijn idee veel losse posts en wordt het forum 'afstandelijker'. Naja weet niet hoe ik het kan uitleggen, maar ik heb ook niet zo'n zin om me in deze discussie te mengen :P
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 21:48:31 #106
5428 crew  miss_sly
pi_95364803
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef E.T. het volgende:

[..]

Memmel begint overigens met de vraag of iemand daar is geweest omdat het bord opviel.

Die vraag (en ook de hele riedel erachteraan daarover) is echt, echt, echt, echt slowchat en geen 'dreumespost'
Ja, dat ben ik met je eens, maar ik vind het niet storend. En ik kan me ook voorstellen dat ze speciaal daarvoor niet naar de SC gaat, als ze daar doorgaans niet komt. Maar je hebt gelijk, het is meer slowchat dan dreumespraat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95364915
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef E.T. het volgende:

[..]

Memmel begint overigens met de vraag of iemand daar is geweest omdat het bord opviel.

Die vraag (en ook de hele riedel erachteraan daarover) is echt, echt, echt, echt slowchat en geen 'dreumespost'
Kijk, we hebben een concreet voorbeeld, hoe is het meugelijk!

Dit stoort mij dus totaaaal niet. Maar ik erger me op Internet sowieso vrij weinig.
In het echte leven ben ik daarentegen stukken minder tolerant... >:)
pi_95364978
Haha, Meimel, ik vroeg me al af waar je bleef. :D Vergeef me mijn brutaliteit om jouw post als voorbeeld aan te halen! :*
  maandag 11 april 2011 @ 21:53:04 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95365118
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:44 schreef Ssserpente het volgende:
Het gaat ons er gewoon om of het ons te 'verwijten' valt, Kim. Aan drukte kunnen we niets veranderen, aan (zogenaamd) off topic-geneuzel wel. :)

Toedeledokie! :+
Ik denk niet dat het om verwijten draait. Er is nu een situatie ontstaan die een aantal mensen prima vind, en waar een aantal andere mensen zich niet prettig bij voelen, of zoals ik zich zorgen maken over een verschuiving waardoor het peutertopic voor mij een stuk van zijn nuttigheid verliest (door het vele posten niet meer goed terug kunnen zoeken) en onoverzichtelijk wordt.

Als het gros het prima vind en gewoon door wil gaan, dan voegt de rest zich daar uiteindelijk ook wel naar, door minder of niet meer te posten. Het lijkt mij dan ook zinvoller om samen iets te verzinnen voor een bepaalde constructie of weer strak aan de postregels houden, dan persé eerst te bepalen naar wie er met het vingertje gewezen moet worden. Dat lost namelijk niks op.

overigens zou ik zweren dat er bij je vorige post eerst iets anders stond dan nu :o.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 21:56:30 #110
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95365396
quote:
Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef E.T. het volgende:

[..]

Memmel begint overigens met de vraag of iemand daar is geweest omdat het bord opviel.

Die vraag (en ook de hele riedel erachteraan daarover) is echt, echt, echt, echt slowchat en geen 'dreumespost'
Gaat niet over mij hoor, het was Meimel!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95365467
Ik heb m'n posts niet aangepast, als je dat bedoelt, Kim.

'Verwijten' bedoel ik ook niet zo beladen als jij het nu omschrijft hoor, Kim. Ik bedoelde te zeggen dat er nu aan de hand van een voorbeeld duidelijk is geworden is welk gedrag er bedoeld wordt en dat de users die zich daar 'schuldig' aan maken (die het dus te 'verwijten' valt) daar dus (eventueel :P) wat aan kunnen gaan doen.
  maandag 11 april 2011 @ 22:01:34 #112
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95365779
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn echter anderen, zoals simmu, die dus een hoop geneuzel niet vinden kunnen, omdat het te lang doorgaat ofzo. Maar als er een gesprek loopt over iets wat de kinderen aan gat, zoals eten, slapen, zindelijkheid, peuterbuien, weet ik veel, dan kan het toch zomaar een behoorijk aantal ontopic posts opleveren, lijkt me.

Als trouwens al dat teveel aan geklets in het dreumestopic overgeheveld wordt door de dames naar de SC wordt het daar zo druk dat je daar ook weinig zin mee rin hebt ;)
In de SC zoek ik niks terug, hoef ik niks terug te zoeken. Als sla ik 10 delen over dan boeit het nog niet. Wat voor jullie nu waardevol is aan het dreumestopic, is voor mij waardevol in het peutertopic. Informatie die ik terug kan zoeken als ik ergens over twijfel.

Overigens kan ik ook heel veel vertellen wat met mijn kind te maken heeft. Dat ik zo blij ben dat ze nu slaapt, want ik was vannacht om 4 uur wakker omdat ze niet meer wilde slapen. En toen heb ik op mijn werk echt wel 20 koppen koffie moeten drinken en de hele dag ging echt enorm langzaam, dat komt natuurlijk door het slaapgebrek. En toen ik thuis kwam had zij nergens last van, en was ik gesloopt. En toen moest ik ook nog koken, man, wat een ellende. Ze ging stuiterend naar boven, dus ik dacht die gaat nooit meer slapen. Misschien dat ik zo nog even onder de douche spring als ze toch al in haar bed ligt. Dan kan ik mooi nog even mijn benen scheren zonder dat ze mee moet.

Slow-fucking-chat.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95365839
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Meimel, ik vroeg me al af waar je bleef. :D Vergeef me mijn brutaliteit om jouw post als voorbeeld aan te halen! :*
Tja uhhh ik kom toch alleen maar in het dreumestopic, hoe moet ik hier dan vanaf weten O-)

Neehoor, maar ik weet ook wel dat ik echt wel af en toe offtopic ben. Vind zelf dus niet dat je het helemaal kant onwijken, want mijn dreumes heeft bijv ook een broer. Dan zou ik of soms dubbel dingen moeten posten of hun twee gescheiden moeten houden... Naja ff krom gezegd dan :P Vaak heeft het één toch weer met het ander te maken.
  maandag 11 april 2011 @ 22:03:32 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95365939
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef k_i_m het volgende:

[..]

In de SC zoek ik niks terug, hoef ik niks terug te zoeken. Als sla ik 10 delen over dan boeit het nog niet. Wat voor jullie nu waardevol is aan het dreumestopic, is voor mij waardevol in het peutertopic. Informatie die ik terug kan zoeken als ik ergens over twijfel.

Overigens kan ik ook heel veel vertellen wat met mijn kind te maken heeft. Dat ik zo blij ben dat ze nu slaapt, want ik was vannacht om 4 uur wakker omdat ze niet meer wilde slapen. En toen heb ik op mijn werk echt wel 20 koppen koffie moeten drinken en de hele dag ging echt enorm langzaam, dat komt natuurlijk door het slaapgebrek. En toen ik thuis kwam had zij nergens last van, en was ik gesloopt. En toen moest ik ook nog koken, man, wat een ellende. Ze ging stuiterend naar boven, dus ik dacht die gaat nooit meer slapen. Misschien dat ik zo nog even onder de douche spring als ze toch al in haar bed ligt. Dan kan ik mooi nog even mijn benen scheren zonder dat ze mee moet.

Slow-fucking-chat.
Posts als dit dus:
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:05 schreef octopussy het volgende:
Mijn man had vandaag de barbecue aangeslingerd. Was geen succes :') Hannah was moe en wilde niet van haar pasta eten. Ze heeft ook maar een paar hapjes yoghurt gehad. Tussendoor heb ik haar dan toch maar naar bed gebracht, maar dat resulteerde in een hoop gekrijs. Na een lekkere warme fles melk was het goed en is ze gaan slapen. Toen was manlief al klaar met eten en mijn vlees koud, en had ik hoe dan ook geen honger meer :X
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 april 2011 @ 22:07:48 #115
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95366286
E.T, wat heb je toch een onwijs irritante PI, ik trap er elke keer in _O-.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 22:09:08 #116
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95366405
Nu ben ik vast een enórm dom wicht hoor, maar ik snap nú pas wat jullie bedoelen, aan de hand van deze voorbeelden :@ Als je het zo bekijkt is het topic inderdaad héél anders als dat de bedoeling is.. Dat wist ik niet.

Was het in het babytjestopic niet ook zo? In mijn beleving heb ik altijd zo gepost, ik wist niet dat het ongepast was..
3!
  maandag 11 april 2011 @ 22:11:58 #117
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95366623
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:03 schreef E.T. het volgende:

[..]

Posts als dit dus:

[..]

Wat een gezeik! Dus omdat ze het in het ware verhaal neer zet ipv 3 precieze zinnen is het gelijk slow chat?! Allemachtig zeg. Jij zoekt gewoon wat om te zeuren nu. :r
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 april 2011 @ 22:13:09 #118
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95366721
Constructief +1 voor Vlindur.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 22:15:13 #119
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95366897
Wat is er nou in godsnaam mis om zo een avond te beschrijven? Het kind komt er toch in voor? Echt. Ik snap de heisa echt niet meer. :N

Kijk, dat ik iets post over J's knie snap ik, maar als Rienk er bij was is het toch gewoon dreumesgerelateerd?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95366963
Ik vind dat geouwehoer juist wel z'n charme hebben. Een topic vol zakelijke en enkel relevante dreumespraat zou me minder aanspreken.

Nu heb ik m'n post trouwens wel aangepast, Kim. :P
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 22:20:04 #121
5428 crew  miss_sly
pi_95367234
Dan horen er dus alleen maar typisch dreumesgerelateerde dingen thuis. In het geval van het voorbeeld: Mijn kind was erg moe, wilde niet eten, ging krijsend naar bed, maar slaapt nu.
of zou dat helemaal niet in het topic horen, maar mag er alleen iets over gewicht/lengte, vragen over ontwikkeling of zindelijkheid, bezoek aan het cb? zoiets?

Ik sluit me bij Ssserpente aan, ik vind dat geouwehoer ook fijner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 april 2011 @ 22:20:14 #122
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95367241
Ik heb de regels ook niet verzonnen, ik weet alleen wel van de jaren dat ik hier rondhang dat ze toch goed werken, mede om dit soort zaken te voorkomen. Daarom zou het ook prettig zijn als men samen een oplossing zou kunnen bedenken, al dan niet met de modjes erbij betrokken (net zoals vroegâh O+. )
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 22:21:45 #123
5428 crew  miss_sly
pi_95367344
Tuurlijk is het fijn samen een oplossing te bedenken. Daarvoor is het dan wel handig als het probleem duidelijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 april 2011 @ 22:24:05 #124
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95367478
Serieus?!! Je fuckt me he?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 22:24:26 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95367497
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
Dan horen er dus alleen maar typisch dreumesgerelateerde dingen thuis. In het geval van het voorbeeld: Mijn kind was erg moe, wilde niet eten, ging krijsend naar bed, maar slaapt nu.
of zou dat helemaal niet in het topic horen, maar mag er alleen iets over gewicht/lengte, vragen over ontwikkeling of zindelijkheid, bezoek aan het cb? zoiets?

Ik sluit me bij Ssserpente aan, ik vind dat geouwehoer ook fijner.
De oorsprong is de tweede optie.
"mijn kind was erg moe, wilde niet eten, ging krijsend naar bed, maar slaapt nu" is gewoon een dagboek-post die je desnoods op een kladblok kwijt kunt maar waarvoor een discussieforum (en OUD in de primaire bedoeling) niet bedoeld is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 april 2011 @ 22:27:29 #126
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95367670
Kijk, ik snap best dat de steeds terugkerende discussies ergens anders kunnen en dat het echte Offtopic geklets ook wel minder kan, maar als we het beeldend vertellen van de dag of weekend niet meer kan zou ik dat echt zonde vinden.

Kim, zoals jij de avond beschrijft vind ik fijn om te lezen. Waarom is dat nou verkeerd?

(Ik typ op de foon dus ben wat trager)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 22:28:38 #127
5428 crew  miss_sly
pi_95367741
OK, nou, duidelijk. Ik had er echt geen idee van dat het zo droog en zakelijk bedoeld was. Weet ook niet of ik me daar in kan vinden, gewoon persoonlijk dus. Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkelt ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95367774
Omg wat een gezeik
Dus dan had ik ook niet mogen posten dat we morgen de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, en dat lars en meike dus bij opa en oma logeren.
Ik had moeten schrijven dat lars bij opa en oma gaat logeren. Punt
Wat een bullshit zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95367797
Vind je dat nou zelf niet een beetje verbitterd overkomen, ET?

Als je dat aan gaat houden, kun je heel OUD wel opdoeken, want dan ondermijn je de hele identiteit en cultuur van OUD.
  maandag 11 april 2011 @ 22:29:23 #130
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95367805
Et, jij wil de topics dus alleen voor vragen en antwoorden? Dat is toch helemaal niet leuk?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 april 2011 @ 22:29:35 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95367820
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Omg wat een gezeik
Dus dan had ik ook niet mogen posten dat we morgen de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, en dat lars en meike dus bij opa en oma logeren.
Ik had moeten schrijven dat lars bij opa en oma gaat logeren. Punt
Wat een bullshit zeg
Strikt..
Had zelfs dat in de SC gemoeten ja...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 april 2011 @ 22:30:06 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95367862
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:29 schreef Vlindur het volgende:
Et, jij wil de topics dus alleen voor vragen en antwoorden? Dat is toch helemaal niet leuk?
De SC is er voor het 'leuke' geneuzel...
hartstikke leuk daar :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 april 2011 @ 22:30:40 #133
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95367890
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:27 schreef Vlindur het volgende:
Kijk, ik snap best dat de steeds terugkerende discussies ergens anders kunnen en dat het echte Offtopic geklets ook wel minder kan, maar als we het beeldend vertellen van de dag of weekend niet meer kan zou ik dat echt zonde vinden.

Kim, zoals jij de avond beschrijft vind ik fijn om te lezen. Waarom is dat nou verkeerd?

(Ik typ op de foon dus ben wat trager)
Het is niet verkeerd, het staat in het verkeerde topic. Het topic is daar nooit voor bedoeld. Vroeger werden dat soort posts zelfs weggehaald met het verzoek het in de slowchat te doen, zodat iedereen in kon haken en men zich geen zorgen hoefde te maken over offtopic slowchatgedrag.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95367901
Mijn god nou doek het topic maar op dan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 11 april 2011 @ 22:30:50 #135
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95367912
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Omg wat een gezeik
Dus dan had ik ook niet mogen posten dat we morgen de sleutel krijgen van ons nieuwe huis, en dat lars en meike dus bij opa en oma logeren.
Ik had moeten schrijven dat lars bij opa en oma gaat logeren. Punt
Wat een bullshit zeg
Oeh! Morgen de sleutel! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95367938
Ik ga naar bed, succes ermee! Ik post morgen wel in het dreumestopic hoe m'n nacht is geweest. :P
pi_95368014
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn god nou doek het topic maar op dan
Volgens mij durven er al velen niets meer te posten :o
Op dit moment hou ik me iig wel in haha.
pi_95368021
Enne hoe zit het dan met het sc kliekje? Dat mag wel?
Want daar zitten toch ook standaard dezelfde mensen
Als ik er al een keer iets post reageert er geen hond op
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95368026
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 20:27 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, Trix, want klinkt dat zielig, zeg. Lente heeft ook diarree; zou best eens hetzelfde virus kunnen zijn.

Twink,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar vinden jullie dan wel ontopic. en dat gebeurd ook regelmatig. en dit was niet de enige post erover
  maandag 11 april 2011 @ 22:32:38 #140
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95368035
Dus we hebben de draak te pakken.. alleen voor vragen en antwoorden.. asjemenouzeg. Wat een triestheid.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95368044
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:31 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ga naar bed, succes ermee! Ik post morgen wel in het dreumestopic hoe m'n nacht is geweest. :P
Straks krijg je nog een ban :o
Weltruste ;)
  maandag 11 april 2011 @ 22:32:50 #142
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95368046
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:28 schreef miss_sly het volgende:
OK, nou, duidelijk. Ik had er echt geen idee van dat het zo droog en zakelijk bedoeld was. Weet ook niet of ik me daar in kan vinden, gewoon persoonlijk dus. Ik kijk wel even hoe het zich ontwikkelt ofzo.
Hou op met me. Hoeveel jaar loop jij hier nou mee? Al bijna vanaf het begin van OUD. Ben je het echt al weer vergeten? :{.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 22:34:31 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95368150
Nou, dat ben ik ook weer niet helemaal met jullie eens hoor, zo heb ik het iig nooit bedoeld, dat het zo gortdroog moet zijn. :N

Mijn oorspronkelijke opmerking ging echt puur over de off-topic als banengedoe etc, al dan niet in spoilers. Dat hoort er echt niet en stoort.

Een praatje over hoe de dag verliep of het eten kan wmb prima. :Y Als de hoofdmoot maar je kindje betreft. En ondanks het grijze gebied weet ik vrijwel zeker dat de meeste mensen we weten wat ik bedoel...
***
  maandag 11 april 2011 @ 22:35:29 #144
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95368220
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Enne hoe zit het dan met het sc kliekje? Dat mag wel?
Want daar zitten toch ook standaard dezelfde mensen
Als ik er al een keer iets post reageert er geen hond op
Het gaat om de inhoud van de posts, niet om wie er posten. Leuk dat je ook even inleest :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 11 april 2011 @ 22:35:29 #145
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95368221
Son? Ja dus? We zijn er al over uit dat Offtopic niet meer kan. Prima.

Ik ben er wel wat klaar mee eigenlijk.

Trusten.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95368269
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:32 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

maar vinden jullie dan wel ontopic. en dat gebeurd ook regelmatig. en dit was niet de enige post erover
Haha, ik was al bang dat die post boven tafel zou komen. Dat was idd zwaaaaar off topic. En een beetje spam zelfs. Ik had het dan ook niet erg gevonden als ie door een mod was verwijderd.
Ik heb ook serieus getwijfeld of ik het zou posten of niet, heb het toch gedaan dus. Ik zal wel in en opstandige bui zijn geweest. :@

Ik ga me schamen.
pi_95368335
Nou Kim het ging er ook over dat er mensen genegeerd werden en ik kan je vertellen dat dat in de sc ook zeker gebeurd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 11 april 2011 @ 22:38:28 #148
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95368429
Ja, daar ging het over. Maar nu niet meer.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95368453
Wtf ik ben weg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 22:40:01 #150
5428 crew  miss_sly
pi_95368549
Me too. Het is wel mooi en duidelijk nu en ik ga naar bed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95368870
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:36 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, ik was al bang dat die post boven tafel zou komen. Dat was idd zwaaaaar off topic. En een beetje spam zelfs. Ik had het dan ook niet erg gevonden als ie door een mod was verwijderd.
Ik heb ook serieus getwijfeld of ik het zou posten of niet, heb het toch gedaan dus. Ik zal wel in en opstandige bui zijn geweest. :@

Ik ga me schamen.
nou ja k had jouw post gepakt omdat k twinkly's post beetje te persoonlijk vond voor hier :) t had ook wickies post kunnen zijn

Vlindur, maar jullie zeggen toch dat je t probleem niet snapt. ik bedoel dus dat dit soort posts echt geen uitzondering zijn, terwijl jullie zeggen dat t wel zo is..

nou ja k heb er toch nog niks te zoeken, moet nog 3 maanden wachten...
k wilde me er niet eens mee bemoeien

oh ja en van mij mogen de babytopics best weer worden samengevoegd
  maandag 11 april 2011 @ 22:49:21 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95369153
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou Kim het ging er ook over dat er mensen genegeerd werden en ik kan je vertellen dat dat in de sc ook zeker gebeurd.
Een terecht comment, denk ik wel, alleen staat de SC niet ter discussie. Jij kaart het nu aan en dat is prima.

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat, als de groep vanuit het dreumestopic zich naar de SC begeeft, dat het dan rechtgetrokken wordt.

Andersom wil dat niet zo makkelijk omdat de groep mensen die zich in het dreumestopic genegeerd voelen meer losstaande gevallen zijn.
***
pi_95369918
Zijn in 2008-2009 gewoon niet heel veel kindjes geboren? Kan me herinneren dat toen ik zwanger was het zwangerschap en geboorte topic als een tierelier ging. Als je nu kijkt zie je toch een veel korter lijstje.
Dus dezelfde groep blijft doorschuiven en blijft groot en druk. Niks aan te doen.
pi_95370951
Oh gut, ik ben ook niet uit de OUDe doosch dus ik weet niet precies wat de oorspronkelijke bedoeling was van de topicreeksen. Kennelijk is het ooit bedoeld als een soort vraagbaak/meldtopic. Ja, dan is mijn eerder aangehaalde post wel offtopic :')
Is het echt zo storend?

Maar goed, als we het dus volgens die regels gaan doen dan is het leuke er voor mij af -O-

Ik geloof trouwens ook never nooit niet dat men in de SC zit te wachten op dreumesmama's die daar hun verhalen allemaal posten.
  maandag 11 april 2011 @ 23:33:55 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95371877
Waarom niet?
Dat topic loopt soms dagenlang amper, dus wat input kan helemaal geen kwaad, en daarnaast is de SC niet van iemand he. ;)
Net als dat het dreumestopic niet van iemand is...
***
  maandag 11 april 2011 @ 23:36:35 #156
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_95372024
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:39 schreef Tinkepink het volgende:
Niet om het een of ander, maar om het even in perspectief te zetten: over een jaartje heb je geen dreumes maar een peuter en voordat je het weet gaat je kind op kamers (ja, het gaat zo snel :') ) en dan kijk je verbaasd naar posts van een paar jaar geleden en denk je: 'Heb ik me daar zo druk om gemaakt?' En dan weet je dat het sop de kool niet waard is.
Dat weet jij, dat weet ik.
Echter, wij hebben het ook zelf uit willen vinden. Niet alleen kinderen gaan door een "faaase", maar ook hun moeders. We nemen onszelf vaak veel te serieus. Leven en laten leven. En later lach je om jezelf, als het goed is. Ik wel, tenminste. En als ik het niet zelf doe, dan doen mijn kinderen dat wel om voor me. :+
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:21:41 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95374381
OMG hebben we het er nu NOG over? .... ik dacht dat er al afgesproken was dat we allen iets minder offtopic zouden gaan?
en verder vind ik het ook gewoon wel leuk om dingen te lezen zoals bijvoorbeeld Octo heeft gepost, of Karin...
Vind het jammer dat de sfeer er niet echt beter door wordt op deze manier en eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed wat nu het enorme probleem is?
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken, er blijven altijd uitzonderingen, en ik denk dat het merendeel in het dreumestopic daar niet komt, omdat ze het er niet leuk vinden?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95374390
Ik dacht dat de discussie gister was afgesloten, schijnbaar niet dus...
Ok vraag:

Offtopic gepraat, begreep ik gister ook al wel. Duidelijk! Mag ook best door de mods op gewezen worden en zal het niet meer doen (maar dat heb ik gisteren ook al gezegd).

Maar dan wil ik dus toch posten vandaag (al voel ik me er momenteel wel echt ongemakkelijk bij).
Kind had vandaag tand door de lip. Merk ik aan mezelf dat ik toch ook het beloop van de dag erbij typ. Ik voel me daar in mijn post veel beter bij (zeker na alle ellende die we de afgelopen tijd hebben gehad, laat ik ook graag een positief geluid laten horen). Anders wordt het zo'n kommer en kwel post, terwijl het super ging vandaag en ze heel veel dreumesplezier heeft gehad.

Maar nu ga ik hier lezen, en begrijp ik dus eigenlijk dat dat niet meer de bedoeling is hoe ik heb gepost en dat ik gewoon moet melden de volgende keer:
'Kind heeft vandaag winkelhaak in lip opgelopen (tand door de lip), wat bloed zoiets heftig en wat een drama levert dat op de hele avond' PUNT
Dus...

Of begrijp ik nu alles verkeerd? Zie dit niet als sarcastische zeikpost, ik wil echt begrijpen wat er dan bedoelt wordt en waar de grens dan ligt. Dan kan ik bepalen of ik wel blijf posten of niet (want dan hoeft het voor mij niet meer, ik ben zo niet en kan me niet voordoen op die manier).

Maar zo heb ik dus nog nooit gepost, ook niet in de babietjestopics. En zo wordt er toch ook niet gepost?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:15:01 #159
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95378023
Wickie het kan toch ook zo van meisjelief was in de zandbak (of wat zij of jullie aan het doen waren) aan het spelen, viel op de straat een winkelhaak in haar lip en daar heeft ze nu nog steeds last van ipv kdv dicht en een heel verhaal over het kdv?

En nee dit is ook niet sarcastisch bedoeld maar gewoon als voorbeeld.
pi_95378169
quote:
Op maandag 11 april 2011 23:36 schreef Smikke het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik.
Echter, wij hebben het ook zelf uit willen vinden. Niet alleen kinderen gaan door een "faaase", maar ook hun moeders. We nemen onszelf vaak veel te serieus. Leven en laten leven. En later lach je om jezelf, als het goed is. Ik wel, tenminste. En als ik het niet zelf doe, dan doen mijn kinderen dat wel om voor me. :+
Mooi gezegd en heel erg waar, zowel dat van die fases als dat we onszelf veel te serieus nemen. (En Fok en anderen, maar da's m'n eigen toevoeging; we zijn soms echt een stel mutsen bij elkaar.)

Ik vind je post op deze manier fijn om te lezen, Wick. Wmb hoeft het iig niet beknopter. Ik geloof ook echt niet dat dat de vindbaarheid zal verbeteren, zoals Kim aangeeft.

Mi hoeft er aan het Dreumestopic niets te veranderen, ik vind het prima zoals het is. Wel zal ik er op letten dat ik niet meer echt off topic ga. :)
pi_95378213
Zo, BE heeft gesproken, BE is de baas, dus het lijkt me duidelijk. We praten niet meer off topic, maar het verloop van je dag met je dreumes erbij vertellen is geen punt, zo gortdroog is het allemaal niet bedoeld.

En de mensen uit het peutertopic die zich nu al zorgen maken kunnen opgelucht ademhalen, want Isabeau is vandaag pas anderhalf :P

Zullen we er dan nu gewoon een eind aan breien en niet zo moeilijk doen. We zijn hier in de eerste plaats om 't leuk met elkaar te hebben en zo iets van elkaar op te steken. Hier liggen we elkaar op het moment alleen maar dwars.
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:40:12 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95378364
Dank je Sorbo, ik vroeg me al af of ik bij iedereen in de ignore stond. :D

Oh, en ik ben niet de enige baas he? Ik heb ook nog 2 collega's. :Y O+
Voor het geval iedereen denkt dat ik hier de boel maar een beetje in mijn eentje loop te bepalen. ;)
***
pi_95378395
Misschien niet DE baas, maar wel een baas. Een eindbaas zelfs ;)
pi_95379226
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:36 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, duidelijk.

Ik vind het niet zo erg om twee volledige topics gemist te hebben na een dag werken. En zo even een verhaaltje van een weekendje weg en twee fotootjes tussendoor vind ik juist leuk. :)
tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

/my two cents over yet hetzelfde idee....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:28:20 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_95379366
zonder de discussie nu weeeeer op te rakelen: het is ook een beetje pot verwijt de ketel van twee kanten. Want natuurlijk moet je niet te off topic gaan in een topic zoals bijvoorbeeld een dreumestopic en moet je daar wel de sfeer zo houden dat iedereen zich welkom voelt. Maar dat geldt net zo goed voor de SC en dat is daar ook niet altijd zo.
Kortom: doe allemaal een beetje water bij de wijn en probleem opgelost zou ik zo zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 09:31:04 #166
5428 crew  miss_sly
pi_95379435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

/my two cents over yet hetzelfde idee....
En aangezien BE als mod heeft gezegd dat de posts mbt dreumes in verhaalvorm dus wel prima in het topic horen, zal het druk en snel blijven gaan. En zul je er toch overheen moeten lezen als je het teveel vindt.

Ik ben iig blij dat BE aangeeft hoe het volgens de mods wel kan. Dan kunnen we nu gaan proberen het op die manier in te vullen en vooral ook goed te letten op niet offtopic gaan.

Senna is helaas al ruim 20 maanden, dus ik moet over 4 maanden een topic verder, waar men al met angst en beven op de volgende generatie peutermama's zit te wachten.

Smikke, wat jij zegt is zoo waar! Natuurlijk zijn kennis en ervaring van moeders die al verder zijn altijd heel waardevol en interessant, maar het leren relativeren doe ik iig toch graag zelf. Volgens mij is het niet meer dan menselijk dat je je eigen ervaringen wil opdoen en je eigen fases doormaken. En zeer waarschijnlijk kijken wij straks net zo goed terug op deze tijd en moeten we een beetje lachen en zuchten om onszelf en hoe serieus we onszelf namen. Gun ons ook die ervaringen en fases om doorheen te gaan!

De SC, tja...genegeerd worden gebeurt daar vaak en er daar tussnkomen is niet veel gemakkelijker dan in het dreumestopic. Maar dat houdt niet in dat we niet offtopic horen te gaan. Dus dan moeten we het of verhuizen, of voor ons houden en op facebook zetten ofzo :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95379463
Simmu, dat ben ik niet helemaal met je eens, want het is overduidelijk dat verreweg het grootste deel van de posters in het dreumestopic er prima mee kan leven als we het off topic geleuter achterwege laten, maar verder gewoon verdergaan zoals we deden. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen en dan is toch echt wel een klein beetje pech gehad. Dat is niet aanmatigend, da's reëel. Er wordt gehoor gegeven aan de wens om niet over werk en zere knieën te praten en dan moet het ook gewoon eens goed zijn.

Net voor de grap trouwens eens in het peutertopic gelezen en zag bar weinig verschil met het dreumestopic. De postings die kennelijk als dagboekpostings gezien worden waren daar ook niet van de lucht. En gelukkig maar... een beetje warmte in de topics maakt het leuk om te lezen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:35:45 #168
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95379585
Ik weet niet of het opvalt maar het zijn steeds dezelfde die weer opnieuw beginnen met zemelen... Het is toch duidelijk zat wat de bedoeling is? Zelfs deze discussie wordt tot over drie dagen uitgemolken. Is het zo moeilijk om gewoon als het punt gemaakt is te stoppen?

Verder maar mijn mond weer ga houden. Lijkt net de kleuterschool maar dan met VOLWASSEN kleuters!
pi_95379644
Je hebt gelijk Books, ik kap er mee, nu echt ;)
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:38:25 #170
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95379675
:*
pi_95379735
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:32 schreef Sorbootje het volgende:
Simmu, dat ben ik niet helemaal met je eens, want het is overduidelijk dat verreweg het grootste deel van de posters in het dreumestopic er prima mee kan leven als we het off topic geleuter achterwege laten, maar verder gewoon verdergaan zoals we deden. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen en dan is toch echt wel een klein beetje pech gehad. Dat is niet aanmatigend, da's reëel. Er wordt gehoor gegeven aan de wens om niet over werk en zere knieën te praten en dan moet het ook gewoon eens goed zijn.

Net voor de grap trouwens eens in het peutertopic gelezen en zag bar weinig verschil met het dreumestopic. De postings die kennelijk als dagboekpostings gezien worden waren daar ook niet van de lucht. En gelukkig maar... een beetje warmte in de topics maakt het leuk om te lezen.
nee, dat is dus niet overduidelijk. wellicht voor jou. maar er zijn hier de afgelopen dagen een aantal mensen geweest die aangegeven hebben dat die het niet leuk vinden zo. die krijgen vervolgens maar te horen dat ze niet moeten zeuren en over de irrelevante posts heen moeten lezen en gewoon mee moeten posten of anders hun mond dienen te houden. sorrie, maar ik vind dat niet echt een leuke houding. "ja, niet zeiken, wij vinden het leuk dus moet de rest zich maar aanpassen of oprotten". tsja. dan eindigt het op een gegeven moment dat jullie met een man of 10 gezelli onder elkaar in het topic rondhangen en gezelli elke dag uitgebreid babbelen over hoe jullie nacht geweest is. lekker gezellig :) zonder andere mensen want die blijven weg. have fun!

wb het verschil tussen het peutertopic en het dreumestopic: kijk eens naar het aantal posts! ik schat dat er 1 peutertopic loopt op zo'n 5 dreumestopics.

en idd klaar ermee.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 12-04-2011 10:20:07 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:40:41 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95379758
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben iig blij dat BE aangeeft hoe [b]het volgens de mods
wel kan. Dan kunnen we nu gaan proberen het op die manier in te vullen en vooral ook goed te letten op niet offtopic gaan.
Ik wil wel even aangeven dat het is hoe het volgens mij als mod kan. ;) Het kan zomaar zijn dat Lois of Rocka vinden dat het toch wat minder moet.

Persoonlijk denk ik dat het vooral hier op neer komt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:28 schreef mefke79 het volgende:
zonder de discussie nu weeeeer op te rakelen: het is ook een beetje pot verwijt de ketel van twee kanten. Want natuurlijk moet je niet te off topic gaan in een topic zoals bijvoorbeeld een dreumestopic en moet je daar wel de sfeer zo houden dat iedereen zich welkom voelt. Maar dat geldt net zo goed voor de SC en dat is daar ook niet altijd zo.
Kortom: doe allemaal een beetje water bij de wijn en probleem opgelost zou ik zo zeggen.
Wat ik (eer?)gisteren ook al zei: pak uit deze discussie wat je je aantrekt, laat van je afglijden wat je echt onzin vindt, maar probeer wel een beetje in je achterhoofd te houden dat er mensen zijn die af en toe wat moeite hebben met het tempo van het topic en probeer het dus voor iedereen leuk te houden zonder meteen volledig over te stappen op sober posten want dat is niet nodig. Tussen zwart en wit zit heel veel grijs en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om dat een beetje op te zoeken toch?
***
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:09 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95380945
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Tussen zwart en wit zit heel veel grijs en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om dat een beetje op te zoeken toch?
Zoveel post ik niet, hoor! ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_95381087
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. dat jij dat niet vervelend vindt, dat kan. andere mensen vinden dat wel vervelend. nogal aanmatigend om dan tegen die andere mensen te zeggen als: "pech voor je. je leest er maar overheen want ik vind dit wel leuk"

/my two cents over yet hetzelfde idee....
Aanmatigend?

Ik heb enkel aangegeven dat ik de dagboekposts niet vervelend vind het dat het topic wmb zo blijft. Daarover kan je toch gewoon van mening verschillen? Ik heb bewust vermeden om dingen te zeggen als 'pech voor je'. Sterker nog, ik vind dat ik vrij constructief heb gediscussieerd en open heb geluisterd naar meningen die niet overeenkomen met de mijne.

Sorry hoor, Simmu, maar ik vind dat je alles zo negatief interpreteert. Het is bijna knap hoe je overal wel iets ellendigs van weet te maken. Je proeft werkelijk overal onhebbelijkheden en leest tussen de regels door negatieve sfeertjes die ik nergens terug kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 12-04-2011 12:30:29 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 april 2011 @ 10:20:55 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95381196
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:12 schreef Grijs het volgende:

[..]

Zoveel post ik niet, hoor! ;)
Meer posten dus :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_95385811
De reden waarom ik bijna niet post is omdat het dreumes-topic zo snel gaat. Ik vind het ook interessant om nog op andere fora mee te lezen dus het is voor mij niet haalbaar alles te volgen. Heel soms post ik eens wat en dan wordt er wel op gereageerd maar dan weet ik niet eens meer wie wie is.
Moet nu trouwens naar het peuter-topic, heb ik nog niet echt gelezen. :P
  woensdag 13 april 2011 @ 00:27:05 #177
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95426714
I`m not weird. I`m limited edition.
  Jubileum moderator woensdag 13 april 2011 @ 00:37:01 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95427053
Done :P
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95434697
Ik zie dat het kleine baby'tjes topic dicht is, kan er iemand een nieuwe openen please?
29/10/'10 - 25/03/'13
  Jubileum moderator woensdag 13 april 2011 @ 11:06:37 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95435080
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95435161
Sorry, lois. Ik had niet goed gezocht ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 14 april 2011 @ 09:32:39 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95479920
Wat doen we nu trouwens met de babietjes-topics? Samen of apart houden?
Ik zie nu idd dat het kleine babietjes topic wel heel klein is bijvoorbeeld...
***
  donderdag 14 april 2011 @ 10:23:11 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_95481269
Was het ook niet zo dat er heel veel verschil zat in ontwikkeling? eerste 6 maanden gebeurt er niet zo heel veel, laatste 6 maanden wat meer.. ?
Mij maakt het nieet uit, in mijn tijd was het gewoon een geheel :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_95483165
Van mij mag het best een geheel, tussen net geboren en bijna 6maanden zit ook een groot verschil.
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 14 april 2011 @ 11:32:16 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95483560
Het is destijds gesplitst omdat het zo vreselijk druk was met de groep 'grote babietjes' als ik het goed heb waardoor het kleine spul ondersneeuwde, maar zoals eerder in deze discussie gesteld, dat is nu het geval niet meer waardoor samenvoegen mss wel weer kan.
Ja, er zit veel verschil tussen, maar op zich kan je ook wel wat hebben aan de ervaring van de 'iets oudere' moeders zeg maar.
Het verschil tussen 1 en 2 is ook enorm bijvoorbeeld.
***
pi_95484055
Van mij mogen de babietjestopics wel samengevoegd worden. Met een baby van 4-8 maanden zit je er weer zo tussenin... ;)
pi_95485897
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Het is destijds gesplitst omdat het zo vreselijk druk was met de groep 'grote babietjes' als ik het goed heb waardoor het kleine spul ondersneeuwde, maar zoals eerder in deze discussie gesteld, dat is nu het geval niet meer waardoor samenvoegen mss wel weer kan.
Ja, er zit veel verschil tussen, maar op zich kan je ook wel wat hebben aan de ervaring van de 'iets oudere' moeders zeg maar.
Het verschil tussen 1 en 2 is ook enorm bijvoorbeeld.
Ik vind het wel gezellig O+
en de verschillen blijven voorlopig nog wel heel groot, ik vind dat niet per se storend.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95486419
Ik zou het wel fijn vinden om het weer samen te voegen!

In zwangerschap en geboorte posten ook net zwangeren en LLM, in het dreumestopic heb je ook grote verschillen tussen net een jaar of al bijna 2..
  donderdag 14 april 2011 @ 14:38:49 #189
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95491299
Het basboussatopic is vol :o
Zolang er geen nieuwe ontwikkelingen zijn heeft het zeker weinig zin een nieuw deel te openen? Zou dan een sctopic worden denk ik :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:51:20 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95491807
Ja, ik kan ook niet goed bedenken waarom er een deel 3 nodig is.
Als ze ooit nog weer terug komt merken we dat vanzelf wel gok ik...
***
pi_95511327
Mij maakt het niet uit met de 2 topics. Ik zie voor en nadelen. Maar ik ga vooral voor gezelligheid! Dus lekker samen voegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95511757
Ik vind het ook wel prima. Wat Tico zegt eigenlijk! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 14 april 2011 @ 21:19:12 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95511777
Ik heb al een merge aangevraagd, heb weinig geduld. ;)
***
pi_95512481
Goed toch be!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:38:21 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95513539
Zo, nieuw topic, nieuwe naam. *)
Ik wist de nummering van het vroegere topic niet meer, dus dan maar overnieuw beginnen mét correcte spelling. Zijn we meteen ook van dat gezeur af! :6 ;)

[OUD] Het grote kleine baby'tjes-topic (0-1 jaar) Deel 1

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 14-04-2011 21:45:10 ]
***
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:57:16 #197
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95543472
NM, ik deed suf.
pi_95574273
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 09:24 schreef leonieke het volgende:
*O* voor de correcte spelling

;)
Bijna! :D
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:45:46 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95576286
Wat is er nog niet goed dan? Baby'tjes is het toch?
***
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:49:46 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95576389
:o Een van mijn collega's heeft eraan zitten prutsen! o|O }:|
Het was echt goed hoor gisteren! :Y
***
pi_95577687
Als je het echt helemaal goed wilt spellen, zou het zo moeten:

kleine-baby'tjestopic

"Kleine" met een koppelstreep eraan vast want de baby'tjes zijn klein en niet het topic. En geen koppelstreepje tussen "baby'tjes" en "topic" omdat er al een verbindings-s staat.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:33:12 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95579110
Dan moet er toch ook nog een koppelteken achter grote?

We kunnen er ook gewoon 'het baby'tjes-topic van maken. :+

't Zal OUD niet zijn waarbij letterlijk alles een 'zware bevalling' is. :o :D
***
pi_95579222
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Dan moet er toch ook nog een koppelteken achter grote?

We kunnen er ook gewoon 'het baby'tjes-topic van maken. :+

't Zal OUD niet zijn waarbij letterlijk alles een 'zware bevalling' is. :o :D
_O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:41:28 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95579378
Ik heb het maar meteen gedaan, is het netjes in stijl met het dreumes-topic etc etc. O+
***
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:43:16 #205
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95579441
Haha waar gaat het nog over? :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 14:15:27 #206
43556 miss_dynastie
pi_95580348
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het maar meteen gedaan, is het netjes in stijl met het dreumes-topic etc etc. O+
Dan zou je er 'babytopic' van moeten maken. Het zijn ook geen dreumesjes, peutertjes en kleutertjes :+ ;)
pi_95580410
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Haha waar gaat het nog over? :D
Ik erger mij enorm aan het koppelteken!
Serious business dit hoor :{w
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:38:35 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95580943
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan zou je er 'babytopic' van moeten maken. Het zijn ook geen dreumesjes, peutertjes en kleutertjes :+ ;)
Zeg! }:| Bijdehandje! o|O
Naar topic sjokt...
***
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:41:56 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95581060
Zoooo! *)
***
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 15:19:23 #210
43556 miss_dynastie
pi_95582179
:D O+
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:28:55 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95582448
Ik ben de rotste niet (meer...). ;) :+
***
pi_95583603
Idd, wat ben je meegaand, BE!

Komt dat?
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:37:44 #213
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95586434
BEste ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:56:10 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95591251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:06 schreef Ssserpente het volgende:
Idd, wat ben je meegaand, BE!

Komt dat?
Leeftijd?
Of zou het de peutercursus zijn? 'Pick your battles carefully'. O-)
***
  Jubileum moderator zaterdag 16 april 2011 @ 20:31:57 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95592989
Ik mis de babietjes :{
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:52:56 #216
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95593941
We kunnen er BEebietjestopic van maken, Lois!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:54:25 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95594009
Damn! Daar had ik natuurlijk zelf aan moeten denken? -O-
***
  zondag 17 april 2011 @ 14:35:10 #218
61183 leonieke
Dan toch?
pi_95620335
Dat reeksenknopje bij de baby's, kan dat ook voor de andere reeksen? Het is wel makkelijk om op die manier alle topics uit dezelfde reeks terug te vinden.
  zondag 17 april 2011 @ 15:39:08 #219
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95622947
Dubbele sc topics door mijn schuld. Willen jullie deze sluiten:OUD SC waar afsluitingen moeten komen

Thanks!!!
pi_95623176
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2011 15:39 schreef Diaan73 het volgende:
Dubbele sc topics door mijn schuld. Willen jullie deze sluiten:OUD SC waar afsluitingen moeten komen

Thanks!!!
Lijkt me logischer de andere te sluiten. Daar zijn maar 2 reacties. In jouw topic babbelt men verder.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 17 april 2011 @ 15:44:55 #221
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95623234
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Lijkt me logischer de andere te sluiten. Daar zijn maar 2 reacties. In jouw topic babbelt men verder.
Ja ik zie het nu. Vind ik ook goed!!
  zondag 17 april 2011 @ 16:12:58 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95624810
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:35 schreef leonieke het volgende:
Dat reeksenknopje bij de baby's, kan dat ook voor de andere reeksen? Het is wel makkelijk om op die manier alle topics uit dezelfde reeks terug te vinden.
Dat moeten de mods doen geloof ik, maar ik heb nog geen tijd gehad me erin te verdiepen en dat gaat vandaag en wrsch morgen ook niet lukken. Mss een van mijn collega's en anders moeten jullie even wachten. :@ :{
***
  zondag 17 april 2011 @ 17:49:24 #223
61183 leonieke
Dan toch?
pi_95629441
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2011 16:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat moeten de mods doen geloof ik, maar ik heb nog geen tijd gehad me erin te verdiepen en dat gaat vandaag en wrsch morgen ook niet lukken. Mss een van mijn collega's en anders moeten jullie even wachten. :@ :{
Geen probleem hoor :) Zo belangrijk is het nu ook niet ;)
pi_95631926
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:35 schreef leonieke het volgende:
Dat reeksenknopje bij de baby's, kan dat ook voor de andere reeksen? Het is wel makkelijk om op die manier alle topics uit dezelfde reeks terug te vinden.
wat ik zo zie gebeurd het automatisch als er een nieuw topic geopend is. Je kan aangegeven bij het openen van een nieuw topic of het gekoppeld moet worden aanhet vorige.
Ik had het fototopic en het nieuwste bankje in MyAT staan terwijl ik niet aangegeven had het te willen volgen/er gepost had.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator zondag 17 april 2011 @ 20:21:50 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95636403
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2011 16:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat moeten de mods doen geloof ik, maar ik heb nog geen tijd gehad me erin te verdiepen en dat gaat vandaag en wrsch morgen ook niet lukken. Mss een van mijn collega's en anders moeten jullie even wachten. :@ :{
Ik zal me er morgen even in verdiepen als ik niet op de mobiele layout zit (iPad) oké?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 17 april 2011 @ 21:32:05 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95641329
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2011 20:21 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik zal me er morgen even in verdiepen als ik niet op de mobiele layout zit (iPad) oké?
^O^
Ik zit thuis vnml op de iPad, dus dan zie ik ook niet alles. ;)
***
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 09:14:37 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95655710
De topics "kinderen met autisme" is succesvol gekoppeld *O* Ik geloof dat ik het snap, dat topic reeksen gebeuren 8-)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:18:32 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657329
Godallemachtig, heel OUD is 1 reeks :o
Ik heb groot gedeelte gedaan, ga straks weer verder, ik moet eigenlijk even werken :+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95657405
Goed bezig, Herman Lois!
  Licht Ontvlambaar maandag 18 april 2011 @ 10:30:08 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95657754
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 10:18 schreef Lois het volgende:
Godallemachtig, heel OUD is 1 reeks :o
Ik heb groot gedeelte gedaan, ga straks weer verder, ik moet eigenlijk even werken :+
Succes! Ik ben blij dat WGR maar een paar reeksen kent :o

Maar uiteindelijk gaat het jullie wel werk schelen, niet?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:32:48 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657824
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Succes! Ik ben blij dat WGR maar een paar reeksen kent :o

Maar uiteindelijk gaat het jullie wel werk schelen, niet?
Ik heb de histerie al uit de FAQ gehaald *O*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 10:34:15 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95657874
We hielden die lijsten in de historie toch al niet meer bij, maar het maakt terugzoeken wel makkelijker. :Y
***
  Licht Ontvlambaar maandag 18 april 2011 @ 10:35:49 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95657917
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2011 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
We hielden die lijsten in de historie toch al niet meer bij, maar het maakt terugzoeken wel makkelijker. :Y
Gelukkig weet ik inmiddels de belangrijkste nummer van topics die ik af en toe wil teruglezen nu uit mijn hoofd ;)

Ik ben toch niet de enige he, die zo af en toe de topics rond de geboorte van kind terugleest :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 10:36:46 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95657953
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gelukkig weet ik inmiddels de belangrijkste nummer van topics die ik af en toe wil teruglezen nu uit mijn hoofd ;)

Ik ben toch niet de enige he, die zo af en toe de topics rond de geboorte van kind terugleest :@
Nee we zijn samen O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95658013
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 10:32 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb de histerie al uit de FAQ gehaald *O*
De OUD-hysterie. :D
  maandag 18 april 2011 @ 11:02:12 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95658775
Y
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2011 10:32 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb de histerie al uit de FAQ gehaald *O*
:D Daar was weinig aanmoediging voor nodig he? O+
***
pi_95658875
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gelukkig weet ik inmiddels de belangrijkste nummer van topics die ik af en toe wil teruglezen nu uit mijn hoofd ;)

Ik ben toch niet de enige he, die zo af en toe de topics rond de geboorte van kind terugleest :@
Nee :@

En wat super *O* Het was een beetje te verwachten dat het de ene reeks na de andere ging zijn :D
  maandag 18 april 2011 @ 11:13:52 #238
593 sjak
Juffie Bloem
pi_95659190
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gelukkig weet ik inmiddels de belangrijkste nummer van topics die ik af en toe wil teruglezen nu uit mijn hoofd ;)

Ik ben toch niet de enige he, die zo af en toe de topics rond de geboorte van kind terugleest :@
Nee zeker niet, juist rond verjaardagen zit ik snikkend achter mijn laptop :')
Lekker douchen!
pi_95660347
OMG... ik dacht 'teruglezen! Goed idee!'

En nu zit ik dus te brullen, dit stukje vlak voor vertrek naar het ziekenhuis voor de inleiding :')

quote:
Ik heb zowaar nog een klein beetje geslapen O+ niet van harte, maar soit!
Het lijkt wel alsof de jeuk 'weet' dat er vandaag wat aan gedaan gaat worden, want het is echt bijna onhoudbaar inmiddels! Oh wat ga ik dit niet missen!

Nog even 'genieten' van de laatste 1,5 uur in rust.. Broodje, koffie... Buik O+ ja, die buik die ga ik wel vreselijk missen... ondanks alle ongemakken, dat weet ik nu al! Zo raar, straks hebben we een baby. Ze kunnen me net zo goed een aapje meegeven in het ziekenhuis, kan het me zo niet voorstellen dat wij straks, na al die jaren, al die moeite, al dat vechten, straks een baby hebben! Een baby van ons! Een meisje, dat wij mogen begeleiden naar volwassenheid, zelfstandigheid. Waarmee we van alles mogen gaan meemaken, zelf de wereld weer opnieuw mogen gaan ontdekken, door haar ogen. Een meisje die mij deels van de eerste plaats bij hém stoot, die hem straks Papa noemt O+ en mij Mama O+ :'( *;

Op wie zal ze nou echt lijken? Hoe 'is' ze? Zal ik haar ooit kunnen loslaten? :D OMG wat hebben we eigenlijk gedaan? Een BABY! Gaat het dan echt gebeuren? Kunnen wij dit? JA! Volmondig ja, wij kunnen dit... Bovenal wíllen we dit, heel graag...

Pfff vandaag is de eerste dag van de rest van ons leven. Wat een raar en vreselijk fijn besef O+
:@ :D
pi_95660438
Ik toen ook toen je dat schreef ;)
pi_95662366
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik ben toch niet de enige he, die zo af en toe de topics rond de geboorte van kind terugleest :@
Nee hoor!
  maandag 18 april 2011 @ 14:10:35 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95666042
ik heb net ff mn bevalling en mn icsi poging zitten teruglezen van leyla....

Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:49:35 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95777589
Deze man of vrouw verkoopt picknicktassen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:26 schreef S.Duisters het volgende:
Erg leuk idee. Bladiebladiebla...


[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 20-04-2011 21:13:49 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 21:13:03 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95778928
Thanks!
***
pi_95867807
Hmm ik kan het kinderkamertopic niet vinden?? Wie helpt even zoeken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2011 @ 21:50:05 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95868085
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95868665
Thanks DJMO!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95881726
Kleertjestopic moet deel 63 zijn, ik dacht dat ik zelf moest veranderen maar het gaat blijkbaar autmatisch bij een nieuw topic aanmelden al
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 10:55:36 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95882366
is er een topic voor moederdag om te laten zien wat jouw kroost gemaakt heeft voor je? of mag er zo'n topic geopend worden?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:01:16 #250
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95882460
DJMO, volgens mij wordt er ieder jaar een nieuw moederdagtopic (en vaderdagtopic) geopend...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 11:09:40 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95882627
ik vroeg het omdat ik dus nu van zowel Jan als mijn dochter mijn moederdag cadeautjes al gehad heb :@ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2011 @ 21:53:10 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_95899408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:09 schreef DJMO het volgende:
ik vroeg het omdat ik dus nu van zowel Jan als mijn dochter mijn moederdag cadeautjes al gehad heb :@ O+
een afwasmachine?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 21:54:34 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95899478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:53 schreef moussy het volgende:

[..]

een afwasmachine?
:')
een vaatwasser heb ik sinds februari staan, dus nee. geen vaatwasser. Twee zelf geknutselde dingen O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:54:24 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95901818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:09 schreef DJMO het volgende:
ik vroeg het omdat ik dus nu van zowel Jan als mijn dochter mijn moederdag cadeautjes al gehad heb :@ O+
dat had je ook tot 8 mei op de kast kunnen leggen.
Eva heeft ook iets voor papa gemaakt die vrijdag jarig is, en dat heeft ze woensdag al mee naar huis gekregren, maar het mag nog echt niet open.....
pi_95902077
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat had je ook tot 8 mei op de kast kunnen leggen.
Eva heeft ook iets voor papa gemaakt die vrijdag jarig is, en dat heeft ze woensdag al mee naar huis gekregren, maar het mag nog echt niet open.....
Soms hou je het echt niet tegen hoor :D
Ik heb het dus ook uitgelegd dat hij het niet moest verklappen omdat het een verrassing was en het dan eigenlijk moest verstoppen. Hij flapte er toch uit wat het was en ik moest en zou het zien. Heb een paar keer gezegd dat ik het nu nog niet mocht zien omdat het een verrassing was. Ik stond zelf te koken, maar hij werd boos en wilde het echt even open maken om te laten zien. Heb niet uitgebreid gereageerd en deed zogenaamd mn ogen dicht maar heb het dus wel gezien. Later heb ik het doosje bij hem in zn kamer hoog weggelegd zodat hij het op moederdag nog wel met papa kan geven. Kan ik dan nog uitgebreid reageren hoe mooi ik het vind :P

Misschien moet er dan toch maar alvast een moederdag topic komen, want dit hoort vast ook weer niet hier :P

Vorig jaar dacht Kyllian nog dat moederdag de dag van mama's verjaardag was (dat was toen ook zo). Nu ben ik de dag na moederdag jarig, dus ben benieuwd of hij nu wel snapt dat het iets anders is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 23:17:49 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95902668
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat had je ook tot 8 mei op de kast kunnen leggen.
Eva heeft ook iets voor papa gemaakt die vrijdag jarig is, en dat heeft ze woensdag al mee naar huis gekregren, maar het mag nog echt niet open.....
die van jan had ik wellicht kunnen bewaren, die kan me nog niet aan het verstand brengen dat ik het moet openmaken. Maar mijn dochter die niet thuis woont, wilde het me perse nú geven en wat heeft zij er dan aan dat ik het bewaar tot moederdag zelf? Niks, terwijl voor haar de vreugd van het geven misschien wel meer van belang is dan de dag waarop ik het open maak...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Jubileum moderator zondag 24 april 2011 @ 08:01:13 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95909911
Is dit de nieuwe sc? :( open maar een topic over moederdag, dat is elk jaar zo idd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_96042416
Ik ben het kinderwagen topic kwijt :? Heb er een par dagen terug nog in gepost maar hij staat niet in mijn lijst.
Kan iemand hem ff linken voor me?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96042564
Wat voor soort kinderwagen deel 12

Het is een nieuw deel dus je had er nog niet in gepost en het is geen reeks zodat ie automagisch in je MyAT staat.

Maar als je in de index van ouders staat kan je onderaan selecteren van hoelang terug je de topics wilt zien. Zet 'm op twee weken en je vindt 'm terug in de index ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96042628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat voor soort kinderwagen deel 12

Maar als je in de index van ouders staat kan je onderaan selecteren van hoelang terug je de topics wilt zien. Zet 'm op twee weken en je vindt 'm terug in de index ;)
Ja dat had ik gedaan. maar hij pakt hem niet. Zie dat ie wel meer topics niet pakt.

Maar dank je!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_96136957
Geen idee waar ik dit moet vragen, maar er is een inzamelingsactie gaande voor mijn heel erg zieke 3 jarige overbuurmeisje. Ik wil er geen topic voor openen, maar mag ik een korte uitleg over de inzamelingsactie in t speeltuinbankje plaatsen?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:14:52 #262
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_96138814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:37 schreef Poppedein het volgende:
Geen idee waar ik dit moet vragen, maar er is een inzamelingsactie gaande voor mijn heel erg zieke 3 jarige overbuurmeisje. Ik wil er geen topic voor openen, maar mag ik een korte uitleg over de inzamelingsactie in t speeltuinbankje plaatsen?
Dat lijkt me wel toch?
Wat sneu ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_96138922
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:37 schreef Poppedein het volgende:
Geen idee waar ik dit moet vragen, maar er is een inzamelingsactie gaande voor mijn heel erg zieke 3 jarige overbuurmeisje. Ik wil er geen topic voor openen, maar mag ik een korte uitleg over de inzamelingsactie in t speeltuinbankje plaatsen?
Ik ben benieuwd naar het hoe en wat en dergelijke maar k heb het gevraagd in de sc :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96140264
Ik zag t ;) Daar ook geantwoord middels de flyer. Modjes ik hoor t graag als dit een probleem is, dan verwijs ik alleen naar haar twitter en hoeven mensen niet geconfronteerd te worden met de mogelijkheid van eventuele geldstortingen ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:26:31 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96160043
Zoals het er nu staat is het wmb prima hoor! :*
***
  zondag 1 mei 2011 @ 16:50:02 #266
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96601565
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:32:29 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96602894
Al opgelost door O+ Snakey O+ zie ik. :)
***
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 mei 2011 @ 12:10:44 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96643355
Weet iemand hoe dat topic van evenstar over amandelen knippen ook al weer heet? graag O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:54:57 #270
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_96650062
Deze? Problemen met keel- en neusamandelen
zoeken in oud op amandelen helpt ;)
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 mei 2011 @ 15:30:15 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96651392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:54 schreef Jambo het volgende:
Deze? Problemen met keel- en neusamandelen
zoeken in oud op amandelen helpt ;)
thnx :*

ik had een beetje haast op 't moment van vragen ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:42:26 #272
100412 mefke79
komt goed!
pi_96762864
modjes, ik heb een nieuw topic gemaakt over de plannen voor de kinderopvangtoeslag van volgend jaar, als het anders moet hoor ik het graag!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96875978
Ik lees nu in het z&g topic over verschillende meiden die hun moeder zijn verloren. Ik ben zelf ook mijn moeder&vader verloren en ik merk dat ik om die reden moeite heb om mijn kinderwens concreet te maken. Ik weet weinig van mijn eigen geboorte, kan het niemand meer navragen, en veel dingen over mijn eigen opvoeding, keuzes, moeilijkheden, leukigheden etc zullen voor mij altijd een raadsel blijven. En is mijn kinderwens niet eigenlijk een opvulling van de leegte?

Is er animo voor een speciaal topic over moeder(&vader)loze (aanstaande) moeders? Ik merk zelf dat ik in de aanloop naar mijn eigen familie een referentiekader mis, en dat maakt het erg moeilijk om keuzes te maken. Uiteraard zijn veel kwesties erg persoonlijk, maar ik gok zomaar dat velen tegen dezelfde dingen aanlopen...

Edit: Of bestaat er al zoiets..? Kan ook natuurlijk :)
  Jubileum moderator maandag 16 mei 2011 @ 09:52:23 #274
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_96876022
Bij mijn weten bestaat een dergelijk topic nog niet, en of er animo voor is merk je snel genoeg na openen Roomsoes ;)

maw, open een topic! :)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_97221158
Kan het nieuwste V&A-topic veranderd worden van deel 70 naar deel 71?
Bedankt! :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:13:31 #276
62233 Jelief
ikke lief!
pi_97240287
Kan iemand hier als TF hetniet doet... ff een sc van maken?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 11:14:35 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_97240330
Tuurlijk!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:16:09 #278
62233 Jelief
ikke lief!
pi_97240388
mijn dank is groot!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:16:23 #279
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_97240397
en de titel ff aanpassen naar 'waar jelief voor haar beurt praat'' of zoiets? >:)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:30:23 #280
62233 Jelief
ikke lief!
pi_97240868
ja je deed er ook zo lang over!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:35:28 #281
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_97241039
Ik was een geniale topictitel aan het verzinnen, dat heeft even tijd nodig :7
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:36:34 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97241079
oh, ik dacht een mega OP die zo de wiki inkan enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_97340147
Ik loop ontzettend te kloten in het update topic.Ik wil mijn post editen, maar bij het saven krijg ik elke keer een nieuwe. :@
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:47:19 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97343852
Zooo, ik heb het even opgepoetst. :+ :D
***
pi_97353601
Dankjewel.
pi_97355408
Modjes, de link naar deel 12 in het bevallingstopic (deel 13) linkt naar deel 11. Kan iemand dat fixen? Thanks :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:23:01 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97356522
Fixed!
***
pi_97480571
Modjes ik sloot het draagdoeken topic, maar ipad en dus geen flauw idee hoe ik nieuwe moet openen, help?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 30 mei 2011 @ 00:19:40 #289
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97481421
nieuwe staat er weer tussen hoor ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_97482160
Thnx :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 30 mei 2011 @ 21:11:42 #291
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97512911
Nou zal ik wel een zeur zijn (ik voel me iig ziek, zwak en misselijk), maar dat hele verhaal van ymme, kan dat in het vervolg in wgr ofzo? (staat nu in het 'hoe gaat het met' topic) Het heeft geen directe link met moederschap en het overschaduwt de posts die wel in het topic horen. Op haar komen tig reacties terwijl het van een totaal andere orde is dan hetgeen er wel hoort en best meer respons mag krijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 mei 2011 @ 21:14:05 #292
100412 mefke79
komt goed!
pi_97513019
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:11 schreef YPPY het volgende:
Nou zal ik wel een zeur zijn (ik voel me iig ziek, zwak en misselijk), maar dat hele verhaal van ymme, kan dat in het vervolg in wgr ofzo? (staat nu in het 'hoe gaat het met' topic) Het heeft geen directe link met moederschap en het overschaduwt de posts die wel in het topic horen. Op haar komen tig reacties terwijl het van een totaal andere orde is dan hetgeen er wel hoort en best meer respons mag krijgen.
eensch! Ik kon het alleen niet zo netjes verwoord krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 21:23:17 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97513507
Je hebt helemaal gelijk Yppy, het heeft niks met OUD te maken, dus hoort daar niet.
***
  maandag 30 mei 2011 @ 21:49:16 #294
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97515373
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt helemaal gelijk Yppy.
Mag ik deze even quoten? Gewoon, voor als het nog eens nodig is? >:O })
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 mei 2011 @ 21:50:26 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97515447
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:49 schreef YPPY het volgende:

[..]

Mag ik deze even quoten? Gewoon, voor als het nog eens nodig is? >:O })
Zet m in je sig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:56:43 #296
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97519957
Nu ga ik dat effe lezen ook! :p
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 30 mei 2011 @ 22:57:50 #297
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97520032
Goed plan tico!

Niet doen Rocka, zonde van je tijd. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 mei 2011 @ 23:04:35 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97520399
Nou ja, ze is een moederr en ze voelt zich kut.denk dat ze vooral haar hart wilde luchten, bij mensen die ze 'kent' Waar moet ze dat dan zeggen? dat je daar alleen over moederscschap mag posten vind ik wel erg kort dor de bocht, maar daar ken ik het topic niet goed genoeg voor...
  maandag 30 mei 2011 @ 23:06:06 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_97520478
Verder kan het idd inhoudelijk beter elders
  dinsdag 31 mei 2011 @ 07:28:51 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97528766
Daar heb je enigzins ook gelijk in Amaranta, de TT is natuurlijk niet voor niets verbreed naar alle OUD-users zodat het niet alleen over ouderschap hoeft te gaan.
Het is op zich ook prima dat Ymme daar meldt dat ze zich rot voelt daarover, maar zeer gedetailleerd advies over hoe je schulden etc aan kan pakken hoort niet echt in dat topic, het hoort dan meer in WGR.
***
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:44:40 #301
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97529531
En aan de andere kant hoort ook 75% van de verhalen daar beter in R&P...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')