abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2010 @ 15:49:50 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87498492
Nou de topictitel zegt het al , wij hebben hier dus een hoop gedonder mee gehad en nog dusdanig niet goed dat ze 29 oktober naar de KNO arts moet.

Paar weekjes terug kreeg Arwen een amandel ontsteking als gevolg van een allergische reactie.
En aanvankelijk leek het beter te gaan, maar ze bleef iebelig en gewoon niet zichzelf.
Maar helemaal nooit gedacht dat het wel eens de amandelen konden zijn.
Vorige week woensdag eens in het keeltje gekeken en voila amandelen flink opgezet en de dag erop naar de huisarts.
De amandelen waren inderdaad fbehoorlijk opgezwollen en lymfeklieren ook en de trommelvliesjes puilden ook goed uit.
Niks aan te doen ze moest gewoon naar school.
Vrijdag is ze behoorlijk naar geworden hoge koorts hoofdpijn buikpijn en een kind wat hoe langer hoe apatischer werd.
Dus naar de HAP en bleek de ontsteking echt gigantisch te zijn, en dus aan de AB.
Dit hielp wel , maar mevrouw begon toch licht te reageren op de AB.
nog dag aangekeken maar amandelen nog steeds dik en koorts komt op en af.
Gisteren dus weer naar de huisarts geweest en die besloot om maar na de vraag of ze ook snurkt ( ja al paar maandjes) door te verwijzen naar de KNO.
gezien de lymfeklieren en amandelen in de keel ook nog enorm gezwollen waren , maar niet onstoken.

Nou zou ik het wel fijn vinden om wat ervaringen te lezen hoe dat de problemen bij anderen waren, wat kan ik zelf doen wellicht? Wat kan ik vragen? etc.
KNO arts is zoverre ik weet diegene die gaat beslissen of ze er uit moeten of dat het geen kwaad kan oid.
Nu weet ik wel dat amandelen een functie hebben, maar soms door overwerk hun functie niet meer kunnen uitvoeren en dus voor problemen zorgen.
Maar wat is verstandig ze is bijna 5 , en bij mijn weten ( al weet ik het niet zeker omdat zij nooit pijn aangeeft dit was vrijdag de eerste keer ) dus moeten we het nog een kans geven, of toch eruit als hij dat zegt want wellicht heeft ze al zo veel ontstekingen gehad maar lichter en nooit gemerkt..?

Tips advies en ervaring dus graag

Dank jullie O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87501631
Amber was bijna 4 toen haar keelamandelen eruit gehaald zijn. De exacte reden weet ik niet precies meer, dat zou ik terug moeten zoeken maar volgens mij was dat vanwege veel verkouden zijn en veel hoesten.
Ik weet nog wel dat drinken hier een drama was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 oktober 2010 @ 18:59:20 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87505026
Christans neusamandel is eruit gehaald omdat hij steeds oorontsteking kreeg. Daarna nog maar één keertje voorgekomen dus het heeft echt heel goed geholpen :)

Vaak veroorzaken amandelen meer problemen dan dat ze ze voorkomen, en dan is het punt aangebroken waarop ze eruit gehaald worden. Als Arwen nu zoveel last heeft is het misschien verstandig om ze weg te laten halen. Maar dat kun je inderdaad het beste met de KNO-arts overleggen. Sterkte ermee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:53:09 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87507066
Ik zeg: eruit halen!
Nu heeft ze er veel minder last van dan als het alsnog moet gebeuren als ze ouder is.

Nu moet ik eerlijk zijn dat ik geen flauw idee heb wat de functie van die dingen is, maar ik mis ze al sinds ik een jaar of 3-4 ben en ik geloof niet dat ik ze ooit gemist heb. ;)

Mijn zus is echt om de haverklap verkouden en flink ook met keelontstekingen en zulks, maar haar huisarts wil er dus niet aan omdat het zo'n rot-operatie is voor volwassen.
pi_87507737
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zeg: eruit halen!

Mijn zus is echt om de haverklap verkouden en flink ook met keelontstekingen en zulks, maar haar huisarts wil er dus niet aan omdat het zo'n rot-operatie is voor volwassen.

mee eens!

Ik was denk ik een jaar of 25 toen ik ze eruit heb laten halen. Ik had elk jaar in december minstens 3x een keelontsteking. Sinds ik ze niet meer heb heb ik geen keelklachten meer gehad. Ja het doet pijn en je bent er ff flink ziek van maar ik ben blij dat ik van die keelontstekingen af benn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87508286
Ik wist ook nooit wat de fuctie van amandelen was, maar vandaag las ik in het boekje van het ziekenhuis:
"De neusamandel vormt samen met de keelamandelen, de tongamandel en vele kleine kliertjes in de keel de Ring van Waldeyer. Deze is van belang bij het opbouwen van afweer op de kinderleeftijd"

Bij Timo gaat alleen de neusamandel eruit, hij heeft om de haverklap oorontsteking. Ik heb zelf heel vaak keelontsteking maar toen ik een jaar of 20 was eens aan de huisarts gevraagd of ze er bij mij nog uit mochten, maar dat wilde ze absoluut niet laten doen. Als de KNO-arts zegt dat het verstandig is ze te verwijderen, zou ik dat zeker laten doen.
pi_87524067
Evenstar, heeft ze echt een amandelontsteking gehad? Auw, dat doet echt gemeen zeer weet ik helaas uit ervaring van een paar maanden terug.

Ik denk dat je bij de KNO arts heel duidelijk moet aangeven dat Arwen ook nog wel eens allergisch reageert op AB, mocht ie nog niet geheel overtuigd zijn van de noodzaak, dan kan ie het meenemen in de afweging. Meestal knappen kindjes heel goed op van die operatie. Mijn zusje heeft em gehad en heeft daarna nooit meer een echte keelontsteking gehad.
Succes in het ziekenhuis! Ga je gewoon in je woonplaats of naar het AZM?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:53:15 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87527843
Ja mefke ze had angina op de keelamandelen -O- arm schaapje het was ook zonder te overdrijven echt heel naar.

Voorals nog naar wat ik zelf denk en jullie bevestigen heb ik ook het idee haal er maar uit.
Want als ik terug ga kijken dan is z zowat al twee jaar continue verkouden ook, maar zocht ik dat altijd puur als gewoon gevoelig door de allergie etc. en ze snurkt bijv. ook al zeker 1.5 jaar.
Nooit erachter gezocht dat dat best wel eens door de neusamandelen kon komen zoals de huisarts zei.

En wat jij ook zegt mefke, haar grote gevoeligheid voor van alles en nog wat is iets wat bij mij ook speelt, want te vaak AB is niet wenselijk en alleen voor nood, daarbij is het meer een gedachten spinsel van mij: wat als ze eigenlijk al vaker ontstekingen gehad heeft, alleen niet zo heftig als deze en reageert ze wellicht daarom gevoeliger op alles , en zou ze wellicht minder gevoelig worden als ze eruit zijn?
Of klinkt dta helemaal niet logisch :@ ?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:53:44 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87527859
Oh en we gaan gewoon naar het zkh hier O+ Elkerliek > AZM!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 oktober 2010 @ 12:11:10 #10
13151 crew  Rewimo
pi_87528332
Verkouden en snurken kan zeker te maken hebben met haar amandelen, evenstar. Ik zou dat goed benadrukken bij de KNO-arts. Wanneer gaan jullie erheen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:15:48 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87528450
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:11 schreef Rewimo het volgende:
Verkouden en snurken kan zeker te maken hebben met haar amandelen, evenstar. Ik zou dat goed benadrukken bij de KNO-arts. Wanneer gaan jullie erheen?
29e oktober, het kon 2 dagen eerder, maar was al vakantie geboekt, assistente zei wanneer kom je terug ik zeg 28e , dan kom je de 29e!
Zij vond het onverstandig emotioneel gezien voor Arwen om dat af te zeggen .
Want als de amandelen er idd uitgaan, dan heeft ze een positief iets waar ze aan kan denken, en zou ze niet kunnen gaan, terwijl ze er zo naar uitkijkt, kan dat emotioneel ivm bezoek aan zkh juist woede geven, en gezien ze toch best vaak naar het zkh moet achtte ze dit wijzer.

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 14-10-2010 12:20:54 ]
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:17:29 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87528503
Ga sowieso vragen omdat pijnstilling dan wel echt nodig gaat zijn, voor iig een nachtje observatie.
hoop dat ze dat wel begrijpen. Dat was in het AZM toen wel zo dat die mogelijkheid er was, maar toen woonde ik bij me ouders nog met die bioptie. dus kon ik rusten overdag en snachts waken.
Nu zit ik in me uppie :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 oktober 2010 @ 12:18:12 #13
13151 crew  Rewimo
pi_87528533
Klinkt heel verstandig :Y En eerst even lekker ertussenuit is sowieso fijn :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 mei 2011 @ 18:58:07 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96802659
*schopje*

In de folder die ik heb meegekregen van het ziekenhuis voor/over de operatie, staat duidelijk aangegeven dat je je kind(je) zoveel mogelijk moet vertellen wat er gaat gebeuren zodat ze niet onverwachts in paniek kunnen raken.

Ik was daar dus heel braaf mee bezig: "dan ga je samen met papa naar de dokter, dan doen ze een kapje over je gezicht, en als je dan weer wakker wordt ben je minder (vaak) verkouden" of in ieder geval iets in die trant. Werd ik dus meteen afgekapt door m'n man, die beweerde dat als je ze teveel vertelt de operatie niet door kan gaan omdat ze dan juist in paniek raken. ik heb wijselijk m'n mond gehouden en ben er op dat moment niet verder op door gegaan, maar wat is nou wijsheid?

Jan toch vertellen wat er gaat gebeuren? (ik heb natuurlijk geen idee in hoeverre hij écht begrijpt wat er gaat gebeuren, aangezien hij niet zoveel zegt nog). details als dan gaan ze je neusamandelen wegsnijden/knippen hou ik natuurlijk voor me; ik hoef 'm echt niet onnodig bang te maken ;) Of is het wijzer om hem niks te vertellen en achteraf gewoon lekker verwennen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:09:24 #15
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_96803064
DJMO volgens mij vertel je het Jan gewoon goed hoor. Krijgt hij idd een kapje? Geen prikje?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 mei 2011 @ 19:12:18 #16
13151 crew  Rewimo
pi_96803178
Ik had het boekje van Nijntje in het ziekenhuis gekocht. En dat heb ik aangepast aan de situatie, dus Nijn had last van haar keel en oren, en de dokter ging dat beter maken. Ik heb ook benadrukt dat het pijn zou doen (daar moet je echt niet om liegen!) en dat hij best mocht huilen. Resultaat: weinig gehuild en alles verliep eigenlijk heel goed. Er is ook een topic over deze dingen, even zoeken:
Kind en artsen en ziekenhuizen, tips en ervaringen gevraagd

Staan veel tips in!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 mei 2011 @ 20:18:52 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96805799
hij krijgt idd een kapje Memmel, hij is te jong voor narcose via infuus denk ik.

thnx Rewimo, ik ga dat topic even doorlezen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 mei 2011 @ 20:20:25 #18
13151 crew  Rewimo
pi_96805879
Ze zijn maar een paar minuten onder narcose bij zo'n ingreep. Met een infuus krijgen ze dan veel te veel narcose, een kapje is veel beter dus.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 23:49:00 #19
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_96819546
Morris is wel 2 keer met een infuus gegaan. Ging ook prima.
Maar nogmaals, DJMO, ik denk dat je het goed doet en je je man lekker moet laten lullen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_96820706
Mette zou ook met infuus gaan, maar was te overstuur en te wild om te kunnen prikken dus een kapje gehad.
Er werd verteld dat als ze erg overstuur zijn een kapje juist goed werkt omdat ze dan diep inhaleren zijn ze erg snel weg. De operatie gaat ook gewoon door hoor als ze overstuur zijn. Het is alleen heel erg dramatisch voor jezelf om te zien en voor de kleine natuurlijk.

Probeer juist het gewoon goed uit te leggen. In het Sofia kinderzhs. kregen we een filmpje te zien hoe je je kind kan voorbereiden, was wel een jaren 80 film en aan Mette kon ik natuurlijk niks uitleggen. Maar daarin werd benadrukt dat vertellen en erover praten vooraf erg belangrijk is.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')