abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96600665
Hallo

Mijn naam is Kalle en ik voer namens de Rijksuniversiteit Groningen een onderzoek uit naar de redenen van ouders om voor een bepaalde vorm van kinderopvang kiezen. Tot nu toe is er weinig onderzoek gedaan naar de belangrijkste wensen van ouders voor kinderopvang. Met de resultaten kunnen organisaties die kinderopvang aanbieden hun dienstverlening verbeteren en deze daarmee beter laten aansluiten op de wensen van ouders.

Om hier achter te komen heb ik een enquête opgesteld voor ouders met kinderen en (aanstaande) ouders die in verwachting zijn. Als u behoort tot deze doelgroep zou ik het bijzonder waarderen als u de enquête wilt invullen. Het invullen kost ongeveer 10 minuten en is volledig anoniem.

[ Bericht 9% gewijzigd door Snakey op 10-05-2011 16:20:03 ]
pi_96600777
hallo kalle, heb jij toestemming?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_96600846
Gegarandeerd niet. Jammuuuuur.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_96600886
die kalle, wat een malle!
pi_96600899
Ik heb lekker alles verkeerd ingevuld.

Maak ik nu nog kans op die iPod?
pi_96601026
quote:
Om hier achter te komen heb ik een enquête opgesteld voor ouders met kinderen en (aanstaande) ouders die in verwachting zijn. Als u behoort tot deze doelgroep zou ik het bijzonder waarderen als u de enquête wilt invullen. Het invullen kost ongeveer 10 minuten en is volledig anoniem.
quote:
als u de enquête wilt invullen.
Er is geen lepel.
pi_96601071
Hmm wilde hem invullen maar toen ik zag dat de psz onder kinderopvang stond ben ik gestopt!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:57:59 #8
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_96601077
SPEM!
pi_96601087
Vraag 15 is mij onduidelijk. Hoe moet ik als iemand die geen kinderen in de gastouderopvang heeft nu oordelen over de prijs of hygiene?

Vervolgens vraag je in vraag 16 om namen van kinderdagverblijven? De reden is mij echt onduidelijk.

Vervolgens moet ik bij vraag 23 t/m 32 uitgaan van fictieve opvanglocaties. Ik begrijp de gedachten erachter, maar sta niet achter de uitvoering.

Het lijkt me verdomd sterk dat dit een goed opgezet onderzoek is waaruit je conclusies kan trekken straks. Succes met de verdediging ervan, dat zal niet meevallen.
pi_96601126
Voor welke studie is dit? en waarom doe je hier onderzoek naar?

Ik kan de helft niet beantwoorden omdat ik nog geen gebruik maak van kdv
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96601190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef MeNicole2 het volgende:
Hmm wilde hem invullen maar toen ik zag dat de psz onder kinderopvang stond ben ik gestopt!!
De peuterspeelzaal is gewoon een vorm van kinderopvang. Ik snap de reden niet waarom je daar gestopt bent.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:05:27 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_96601450
een psz heeft een andere insteek dan een kdv, dus ik snap wel dat je dan stopt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96601541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

De peuterspeelzaal is gewoon een vorm van kinderopvang. Ik snap de reden niet waarom je daar gestopt bent.
Ik vind dat geen kinderopvang. Kinderopvang vind ik iets waar je je kind heen kan brengen omdat je moet werken. Een psz is daarvoor niet bedoelt.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12:13 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96601803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:47 schreef kalle het volgende:
Hallo

Mijn naam is Kalle en ik voer namens de Rijksuniversiteit Groningen een onderzoek uit naar de redenen van ouders om voor een bepaalde vorm van kinderopvang kiezen.
Hallo

Mijn naam is Kwiwi en ik voer namens de Rijksuniversiteit FOK een onderzoek uit naar de redenen van studenten om voor een bepaalde vorm van spam te kiezen.
pi_96601852
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vind dat geen kinderopvang. Kinderopvang vind ik iets waar je je kind heen kan brengen omdat je moet werken. Een psz is daarvoor niet bedoelt.
Jazeker wel. Ik ken en aantal ouders die halve dagen werken en de psz gebruiken. Bij het starten van de psz's was er wel een andere insteek, maar vandaag de dag in iedergeval in onze stad niet meer. Wellicht in de randstad nog wel aangezien daar meer kinderen met taalachterstand zijn.

Maar aangezien het een student van de RUG is kan ik me goed voorstellen dat je de situatie in het noorden van het land pakt. Kan wederom een fout in het onderzoek / vraagstelling zijn als er inderdaad een verschil met de randstad is natuurlijk.

Kinderopvang is trouwens niet alleen voor als je wilt werken. Wij brengen onze kinderen erheen omdat we het belangrijk vinden dat ze veel interactie met andere kinderen hebben. Werken of niet werken heeft voor ons met die keuze niks te maken.
pi_96601855
Kinderopvang kan je verdelen in formele (oa kdv) en informele kinderopvang (oa psz)

Vraag 15 is bedoeld om te kijken hoe mensen tegen gastouderopvang aankijken die er geen (weinig) ervaring mee hebben. Ik snap dat het dan moeilijk is sommige vragen te beantwoorden.

@ snoekiesnoeksnoek, als je de gedachte erachter snapt vraag ik me af hoe je vraag 23-32 dan zou stellen?
pi_96601883
Maar heb ik nou die iPod gewonnen?
pi_96601909
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:13 schreef Dimens het volgende:
Maar heb ik nou die iPod gewonnen?
Er zijn geen ipods.
Er is geen lepel.
pi_96601970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:13 schreef Morpheus007 het volgende:

[..]

Er zijn geen ipods.
quote:
Wanneer u uw e-mailadres achterlaat maakt u kans op iPod Nano met Multi touch
Wat?
pi_96602051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Jazeker wel. Ik ken en aantal ouders die halve dagen werken en de psz gebruiken. Bij het starten van de psz's was er wel een andere insteek, maar vandaag de dag in iedergeval in onze stad niet meer. Wellicht in de randstad nog wel aangezien daar meer kinderen met taalachterstand zijn.

Maar aangezien het een student van de RUG is kan ik me goed voorstellen dat je de situatie in het noorden van het land pakt. Kan wederom een fout in het onderzoek / vraagstelling zijn als er inderdaad een verschil met de randstad is natuurlijk.

Kinderopvang is trouwens niet alleen voor als je wilt werken. Wij brengen onze kinderen erheen omdat we het belangrijk vinden dat ze veel interactie met andere kinderen hebben. Werken of niet werken heeft voor ons met die keuze niks te maken.
Onze psz heeft ook verlengde dagen. Dit is om de wensen van de ouders tegemoet te komen. En dat de opvang niet alleen is omdat je moet werken snap ik ook maar das wel waar ie het meest voor gebruikt word. Maar officieel valt een psz niet onder kinderopvang. Waarom denk je dat je er geen toeslag voor krijgt!
pi_96602093
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef kalle het volgende:
Kinderopvang kan je verdelen in formele (oa kdv) en informele kinderopvang (oa psz)

Wat is er in godsnaam informeel aan de PSZ?

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hallo

Mijn naam is Kwiwi en ik voer namens de Rijksuniversiteit FOK een onderzoek uit naar de redenen van studenten om voor een bepaalde vorm van spam te kiezen.
Kan ik iets winnen? :D
pi_96602183
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef kalle het volgende:
@ snoekiesnoeksnoek, als je de gedachte erachter snapt vraag ik me af hoe je vraag 23-32 dan zou stellen?
Je wilt niet op alle punten een uitkomst hebben lijkt mij , althans niet in zo'n globaal onderzoek als dit. Ik had er zelf 3 tot max. 5 punten uitgepakt die je wilt meenemen in je onderzoek en per vraag een waarderiningsschaal/score vragen voor de verschillende vormen.

Dus bijv. als volgt (even heel snel, moet namelijk naar een overleg):

Geef per vorm van kinderopvang uw mening aan:

De gezelligheid/warmte van de omgeving
Buitenschoolse opvang
Kinderdagverblijf/ Crèche
Oppas
Peuterspeelzaal
Au pair
Gastouderopvang

En dan kan je per vorm een score geven

Ik denk dat je het met 3 tot 5 rubrieken dan wel red omdat er wat overlap zit in de rubrieken die bijv. bij vraag 15 staan. En je voorkomt onduidelijkheid en ik vermoed ook een betere uitkomst omdat de laatste vragen teveel ruimte over laten om zelf iets in te vullen wat je misschien niet bedoelt had.
pi_96602200
quote:
invullen kost ongeveer 10 minuten en is volledig anoniem
quote:
Wanneer u uw e-mailadres achterlaat maakt u kans op iPod Nano met Multi touch
En de anonimiteit dan?
pi_96602224
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:18 schreef Dimens het volgende:
En de anonimiteit dan?
Ben je nu zo dom of doe je maar alsof?
pi_96602275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is er in godsnaam informeel aan de PSZ?
Informele kinderopvang of informele opvang is betaalde of onbetaalde kinderopvang, zowel thuis als buitenshuis, die niet onder de wettelijke regels voor kinderopvang valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')