Als je al zoiets moet 'uitrekenen' zal het eerder een benaderingsvraag zijn. Dat je dus geen antwoord geeft dat het 1.000 of 100.000 is maar dichter bij de 10.000 ligt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:03 schreef LadyDynamite het volgende:
Hmm, okay. Hopelijk komen er dan niet van die cijferreeksen waarbij je 382 * 23 moet uitrekenen
Ongeveer een halve dag. Zelf heb ik 's ochtends het orientatiebezoek gedaan en vervolgens 's middags het interview in Woerdenquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:25 schreef LadyDynamite het volgende:
Gefeliciteerd!!
Weet iemand toevallig hoelang het oriëntatiebezoek van "ronde 2" duurt?
Volgens mij ben je sowieso niet kansloos voor de selectie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef Quinta89 het volgende:
Via google ben ik op dit forum en dit topic terechtgekomen.
Het lijkt me echt super leuk om te doen, en veel van mijn eigenschappen komen ook terug in de baan. Vliegtuigen heb ik altijd al fascinerend gevonden. Ik heb alleen een vraag aan jullie, en vooral degene die de selectieprocedure kennen.
Ik vroeg me af of ik enige kans heb om door de selectie te komen met een psychiatrische achtergrond. Ik lees namelijk dat er ook vragen worden gesteld over je verleden en je probleemoplossend vermogen.
Nou is dit op dit moment geen punt, maar als de vragen hoe ik vroeger met problemen ben omgegaan kan ik het denk ik wel vergeten. Ter informatie: Ik heb Anorexia gehad, ben depressief geweest, heb een posttraumatische stressstoornis gehad en heb geautomutileerd (dat is nu nog zichtbaar) Ik heb ook anti-depressiva geslikt tot voor kort. Sinds 2 jaar gaat het weer goed met mij.
Wat denken jullie heeft het enige zin om aan de selectie mee te doen, of ben ik bij voorbaat kansloos?
jazeker, dit soort testen (niet helemaal vergelijkbaar, minder uitgebreid) krijg je bij de eerste ronde van de selectieprocedure.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:14 schreef ---Mark--- het volgende:
Vraagje voor iedereen die al eens aan de selectie heeft deelgenomen:
Krijg je in de eerste ronde ook van dit soort testjes?
http://www.fibonicci.com/(...)ijk-inzicht-moeilijk
Het niveau van dit soort testen is wel lager tiijdens de selectie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:11 schreef ---Mark--- het volgende:
Maar ook dit niveau of wel ietsjes makkelijker?
Moet je ook goed kunnen hoofdrekenen?
Per onderdeel heb je een bepaalde tijd, dus niet per vraag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:22 schreef ---Mark--- het volgende:
Oke ja ik ben ook van plan te gaan solliciteren. Hoofdrekenen is juist iets wat ik goed kan dus daar maak ik me niet al te druk om.
Nog even over die tijdsdruk gesproken. Heb je een tijd, bijv een half uur waarin je die testjes moet maken of is het zo dat je per vraag bijv. 5 seconden krijgt?
Dit heb ik inderdaad al van meer mensen gehoord , uiteindelijk dus geen opleiding voor piloot gaan doen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:07 schreef Doks het volgende:
Ik heb de selectie voor piloot gedaan, zal wel enigszins hebben geleken op die van luchtverkeersleider
Jawel, ik had de tests doorstaan . Ik begin volgende maandquote:Dit heb ik inderdaad al van meer mensen gehoord , uiteindelijk dus geen opleiding voor piloot gaan doen?
Sowieso op tijd aanwezig zijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:55 schreef ---Mark--- het volgende:
Bedankt:), zijn er nog meer dingen handig om te weten als je naar de 1e selectieronde gaat?
Ik hoop t ook voor jou Maar bij mij ging het gesprek wel goed. De consultant was erg vrolijk, veel gelachen, maar toch serieus...een heel fijn gesprek iig. Maar goed, dat gesprek zegt tot op zeker hoogte niks aangezien het resultaat wordt gekoppeld met ronde 1.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef LadyDynamite het volgende:
Hopelijk krijg je snel een belletje, Pasanada.
Bij mij ging het interview niet zo heel goed. Ze vond de motivatie dat ik LVL o.a. wil ga doen voor een goed toekomstperspectief slecht, en over het algemeen leek ze het met alles wat ik zei oneens te zijn, haha. Maar ik zie wel. Ze = de consultant van Meurs, btw.
Hoe ging het bij jou?
Zelf ook eerder gesolliciteerd en afgevallen tijdens het interview omdat ik gewoon te ervaring had (levens, als werkervaring) om door te mogen gaan, maar nu een paar jaar later dus wel door Mag een vrijdag de 13e weer op. Heb er zin inquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:13 schreef LadyDynamite het volgende:
Ik dacht er vooral aan dat mensen rond de 19/20 jaar vaak nog gewoon minder volwassen en verantwoordelijk zijn dan wat oudere mensen. Natuurlijk geld dit lang niet voor iedereen, maar ik zie wel vaak een redelijk verschil tussen 19 en 24 bijvoorbeeld.
Maar inderdaad het zou niets horen uit te maken.
Gefeliciteerd en suc6! (hopelijk geeft de datum je geen slecht voorgevoel.... )quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:26 schreef BDem het volgende:
Laat ik hier ook maar eens aanmelden, wist vorige maand al dat ik door was naar het assesment maar omdat er iemand met spoed moest worden geplaatst werd er gevraagd of ik misschien bereid was om een maandje op te schuiven, zo gezegd zo gedaan
[..]
Zelf ook eerder gesolliciteerd en afgevallen tijdens het interview omdat ik gewoon te ervaring had (levens, als werkervaring) om door te mogen gaan, maar nu een paar jaar later dus wel door Mag een vrijdag de 13e weer op. Heb er zin in
Deze had ik nog niet eerder gehoord....maar ik kan me voorstellen dat je tijdens de opleiding erachter komt dat het toch niks voor je is. Ik vond het nl. behoorlijk lastig van te voren een beeld te vormen, tot aan de grading natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Bron? Dit is namelijk gewoon kroegpraat. Zoals hierboven al aangegeven, als je het werk niet kan en niet stressbestendig genoeg bent dan val je snel genoeg tijdens de opleiding af. Er zal vast wel eens een luchtverkeersleider zelfmoord hebben gepleegd (ergens ter wereld), maar dat gebeurt in elke beroepsgroep. Dat is niet afhankelijk van het werk, maar eerder van een persoonlijke situatie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Das een duur grapje dan... als je je opleiding haalt moet je 5 jaar blijven werken, of ¤ 45.000,- terugbetalen!quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Heb lang er over gedacht om luchtverkeersleider te worden. 5 Jaar geleden tot de conclusie gekomen dat het wel wat voor mij was. Naar een open dag bij LVNL geweest. Zag er allemaal leuk uit. In mei en juni examen gedaan, geslaagd. Toen tot de conclusie gekomen dat het toch niets voor mij was. Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Tot zover mijn selectieprocedure, jammer maar helaas. Succes aan allen die door gaanquote:Helaas moeten wij je medelen dat je de gestelde norm in het assessment niet hebt gehaald. Dit betekent dat wij je niet tot de verdere selectieprocedure voor de opleiding tot luchtverkeersleider kunnen toelaten.
En diegene van LTP nog zeggen dat het lang kon duren voordat ze de uitslag hadden aangezien ze deze week ook nog assesments hadden. Maar nee denk eerlijk gezegd niet dat ze een fout hebben gemaakt, zelf achteraf nog genoeg dingen waarvan ik achteraf dachtquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:55 schreef Pasanada het volgende:
@BDem: Dat is balen! Maar ze zijn wel héél snel als je afgelopen vrijdag je assessment hebt gehad! Wie weet hebben ze wel net als bij de vorige ronde een fout gemaakt bij het versturen van mails...
Je krijgt het lesmateriaal 2 weken voor de Grading. Zo worden kandidaten getest op hun capaciteit om snel en goed te leren. Daarom zou het oneerlijk zijn om dit eerder in te kunnen zien. Ookal zou het hulpzaam zijn geweest had ik niet het lesmateriaal eerder dan vandaag willen ontvangen. Dit is overigens ook de reden waarom je nooit meer kan solliciteren bij het LVNL als je de Grading ronde een keer hebt gedaan.quote:Is het mogelijk om deze online e-learning-tool ook al eerder in te zien of heeft een van jullie nog overtollig lesmateriaal hiervan ?
Er zijn enorm veel tips te vinden in de vorige topics over Luchtverkeersleider.quote:Overige tips voor de voorbereiding op de overige fasen zijn ook welkom (fase 1, 2 en Engels test?).
Van wat ik heb gelezen is de medische keuring een grapje. Je lichaam wordt goed onderzocht, maar alleen op serieuze ziektes, klachten en afwijkingen. Als je een dikke papzak bent die wel gezond is zal dat geen probleem zijn.quote:Op welke onderdelen wordt de deelnemer gekeurd en hoe streng is deze keuring (vegelijkbaar met de land-/luchtmacht of niet?)?
Om de medische keuring een grapje te noemen gaat misschien ietwat ver. Er zijn weinig mensen die de medische keuring niet halen, maar zo nu en dan gebeurt het toch. Het is inderdaad niet zoals bij de land/luchtmacht dat je een bepaalde fysieke conditie moet hebben om te hardlopen en dergelijke. Bij de medische keuring (klasse 3 uitleg) wordt gekeken of je gezond bent, je ogen, je fysieke gestel, hart, bloed, reflexen etc.quote:Op maandag 6 september 2010 20:49 schreef LadyDynamite het volgende:
Van wat ik heb gelezen is de medische keuring een grapje. Je lichaam wordt goed onderzocht, maar alleen op serieuze ziektes, klachten en afwijkingen. Als je een dikke papzak bent die wel gezond is zal dat geen probleem zijn.
Nope, that's me! :-)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:39 schreef Pasanada het volgende:
Gefeliciteerd! Elmejorr=johanmil4?
Ja hoor, die zitten er volgens mij ook genoegquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:05 schreef ---Mark--- het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van zo'n klasje dat aan de opleiding begint? Ik neem aan dat ze liever mensen met wat levenservaring hebben dus maken 19/20 jarigen eigenlijk wel een kans?
Ik maakte ook veel fouten die nogal stom waren. Ik merkte die gelijk op en liet dat merken bij de examinator...Dus niet té snel van het negatieve uitgaan.quote:Op maandag 27 september 2010 16:11 schreef LadyDynamite het volgende:
Hmm, het ging niet echt goed. Vandaar dat ik niet verwacht door te zijn. Ik maakte een aantal domme fouten (die ik elke keer kort daarna door had...), vooral tijdens de drukke periodes. Die pieken waren een stuk drukker dan ik verwachtte. In dat op zicht is de Grading een goede selectie voor de LVNL, niet?
Misschien wat info inwinnen over een DAT test? Daar kan recruitment je meer over vertellen.quote:Op woensdag 29 september 2010 07:43 schreef justme11 het volgende:
Nu blijkt opeens dat mijn HAVO met wiskunde A1 (met een voldoende) en 2 HBO-diploma's niet genoeg zijn om toegelaten te worden tot de selectie!
Weet je wat een luchtverkeersleider krijgt uitbetaald? Heb je die 250 euro er zo uitquote:Op donderdag 30 september 2010 06:37 schreef justme11 het volgende:
Ja, dat zou kunnen dat hebben ze me al gemeld maar dat kost 250 euro.
Heeft Belgcontrol dezelfde eisen?
1e hit google op 'eurocontrol' link.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef justme11 het volgende:
Ok, bedankt surferboy. Weet je ook waar eurocontrol zit dus waar je komt te werken?
Je geeft dus zelf al antwoord op je eerste vraag, en de tweede: dat kan jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Zijn er ook eens opendagen hiervoor ofzo? Zag op de LVL site wel dat er een paar waren maar die zaten (nu al) allemaal vol??
quote:Dat is de uitslag op de persoonlijkheidstest idd, de capaciteitentest hoor je directOp woensdag 20 oktober 2010 22:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Krijg je na de 1e ronde meteen te horen of je door bent naar de 2e ronde, of hoor je dat later per brief?
Oh, het antwoord is dat je het binnen 10 werkdagen hoort zie ik net .
quote:Die capaciteitentest maak ik mij niet zo'n zorgen over eigenlijk. Persoonlijkheid kun je moeilijker sturen...Op woensdag 20 oktober 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Dat is de uitslag op de persoonlijkheidstest idd, de capaciteitentest hoor je direct
Die zit namelijk net voor de persoonlijkheidstest
quote:En dat moet je ook niet proberen te doen, want dan val je keihard door de mand.Op donderdag 21 oktober 2010 07:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Persoonlijkheid kun jemoeilijkerniet sturen...
quote:Wat vervelend zeg..:(Op zaterdag 23 oktober 2010 11:49 schreef Quinta89 het volgende:
Ik heb 17 november de 1e ronde.
Ik heb alleen een vraagje over de medische keuring. Een week geleden heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk het prikkelbaar darm syndroom heb. Nu vroeg ik me af of dit invloed kan hebben op de medische keuring? Nu weet ik ook niet hoe zwaar ze hieraan tillen, omdat pds bij iedereen verschillend is en ook moeilijk in te schatten. Ik denk dat ze namelijk wel streng zijn aangezien ze het beste van het beste willen. Als ik bij voorbaat niet door de medische keuring zou komen, is het ook niet zinvol om het traject van de selecties in te gaan.
quote:Nou... die capaciteitentest is inderdaad pittig zeg... heb in mijn korte carrière toch best al wat testen gemaakt maar dit is by far de ingewikkeldste. Maar het mag de pret niet drukken... ik zat bij de 5 van de 12 die wél door waren! Dus nu maximaal 10 werkdagen wachten op (hopelijk) een telefoontje.Op donderdag 21 oktober 2010 07:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Die capaciteitentest maak ik mij niet zo'n zorgen over eigenlijk. Persoonlijkheid kun je moeilijker sturen...
quote:Sorry? Welk formulier? Ik heb nog niets (laten) invullen zo ver ik weet...Op vrijdag 29 oktober 2010 07:36 schreef justme11 het volgende:
Mcclane,
Waar heb jij je formulier in laten vullen voor je ogen?
quote:Je moet even een mailtje sturen, dan krijg je na een paar dagen een logincode om het online formulier in te vullen. Moet ik dit weekend ook eindelijk eens doenOp vrijdag 29 oktober 2010 10:28 schreef mcclane het volgende:
[..]
Sorry? Welk formulier? Ik heb nog niets (laten) invullen zo ver ik weet...
Ik ga volgende week kijken of ik online kan aanmelden daar. Of gaat dat op voorhand al niet?
Ik snap dat ze hoge eisen stellen aan de lvl's maar om mensen zo keihard af te rekenen op spelling..quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:36 schreef afly het volgende:
Ik volg deze topicreeks al een tijdje vanwege mijn interesse om luchtverkeersleider te worden.
Van de week had ik de uitslag van een DAT-test gekregen. Bij woordbeeld (Toepassing van de spellingsregels) had ik een 1 gescoord. Bij de overige onderdelen zat het wel goed.
Vandaag had ik een telefoontje gekregen van recruitment, met de mededeling dat er op elk onderdeel minimaal een 4 gescoord moet worden, met vanzelfsprekend een hoger gemiddelde dan dat.
Ik kan met de behaalde uitslag volgend jaar wel aan een HBO of WO opleiding (afhangende van de richting) beginnen. Indien er statistiek in de opleiding voorkomt, kan ik het in de toekomst nog een poging wagen. Dit is gelukkig het geval bij Technische Informatica en de meeste Economie studies.
Omdat er best vaak gevraagd is wat de DAT-test precies inhoud, zal ik de toelichting van de onderdelen hier overtypen. Hopelijk heeft iemand er nog wat aan.
Woordenschat: Onderzoekt in hoeverre men de betekenis kent van Nederlandse woorden en vormt een maat voor de omvang van de woordenschat waarover ment beschikt.
Taalgebruik: Onderzoekt of men in een geschreven Nederlandse zin een foutief zinsdeel weet te ontdekken, zegt iets over de kennis van en het gevoel voor grammatica en heeft in het algemeen met taalgevoel te maken.
Woordbeeld: Onderzoekt of men de juiste schrijfwijze van de Nederlandse woorden kent en zegt iets over de mate waarin men kennis heeft opgedaan van de Nederlandse taal (met name spelling).
Denken met Woorden: Onderzoekt de mate waarin men in staat is verbanden te leggen tussen woorden en begrippen, is een maat voor het op logische en analytische te kunnen denken en redeneren met taal.
Denken met Getallen: Meet het inzicht in rekenkundige relaties en de routinematige vaardigheid in het werken met getallen.
Denken met Figuren: Onderzoekt de mate waarin men in staat is het verband te ontdekken in reeksen van figuren, zegt iets over het vermogen om logisch en analytisch te kunnen denken en redeneren met figuren.
Ruimtelijk Inzicht Onderzoekt de mate waarin men in staat is om tweedimensionale tekeningen in gedachten om te vouwen tot ruimtelijke voorwerpen, zegt iets over het vermogen om zich een ruimtelijke voorstelling te maken van wat er in het platte vlak is weergegeven.
Praktisch Inzicht: Zegt iets over de mate waarin men natuurkundige en praktische mechanische vraagstukken kan oplossen.
Snelheid en Nauwkeurigheid: Onderzoekt de mate waarin men onder tijdsdruk efficiënt en nauwkeurig kan werken.
Je krijgt bij elk onderdeel 10, 15 of 20 minuten de tijd. Bij snelheid & nauwkeurigheid is dit 3 minuten. Mij is verteld dat op uitzondering van de snelheid & nauwkeurigheids-test een fout antwoord geen punten aftrekt.
Ik doe met je mee, komende week ga ik het formulier ff invullen dan! Lachequote:Op zondag 31 oktober 2010 16:44 schreef Piles het volgende:
Zo, online formulier Eurocontrol is opgestuurd. Eens kijken hoe dat gaat lopen
quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:45 schreef mcclane het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, komende week ga ik het formulier ff invullen dan! Lache
De opdracht had ik perfect begrepen. Ik kan de regels van de Nederlandse spelling niet op een logische manier toepassen. Voor een simpele zin van rond de 8 woorden ben ik heel lang bezig met het nagaan van alle regels. Nadat ik klaar was met school heb ik dit ook nog voor mezelf geoefend. Helaas is er geen vooruitgang in geweest. In de Engelse taal heb ik dit probleem niet, omdat de spellingsregels logisch zijn opgebouwd.quote:Op zondag 31 oktober 2010 07:26 schreef marcosta het volgende:
Ik snap dat ze hoge eisen stellen aan de lvl's maar om mensen zo keihard af te rekenen op spelling..
Nu is een 1 wel erg matig natuurlijk en lijkt er meer op dat je de oefening niet begrepen hebt.
Als je de rest wel goed gemaakt hebt klopt er mjins inziens niet..
Nop, ik heb in 2005 een halve dag mee gelopen,maar toen was ik 19 en wilde ik eerst nog een basis hebben, een ondergrond. Ik ben nu 23 en heb HBO Electrical engineering gedaan en vorige week dus weer een tijdje mee gedraaid. Nu wil ik ATC proberen en als dat niet doorgaat, geen ramp, kijk ik weer verder Maar ik ga er wel voor, want ik wilde eerst piloot worden, maar lang van huis staat mij niet zo aan. Ik wil een goede verdeling tussen werk-privequote:Op zondag 31 oktober 2010 16:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Is dit je eerste sollicitatie voor luchtverkeersleider?
Ik moet alleen nog op zoek naar mn Havo-diploma, geen idee waar dat ding ligt
Ik had 'm vandaag binnen, dus eens kijken waar ik dat in de buurt kan laten doen. Ben vorig jaar voor LVNL naar KLM Health Service geweest op Schiphol, maar dat is wel een eind weg voor een oogmeting voor Eurocontrolquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 07:36 schreef justme11 het volgende:
Mcclane,
Waar heb jij je formulier in laten vullen voor je ogen?
Weet niet waar je het over hebt??? Gewoon hard werken hoor!quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:44 schreef ThaNetRunner het volgende:
en als je niets te doen hebt op SPL-O lekker tafelvoetballen, biljarten of darten hé
quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:56 schreef JohanM het volgende:
[..]
Weet niet waar je het over hebt??? Gewoon hard werken hoor!
Zit ik het mailtje nog eens te lezen, staat er dikgedrukt: een opticien Morgen even vragen of zij alle vragen kunnen beantwoorden (en of ze Engels kunnen)quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik had 'm vandaag binnen, dus eens kijken waar ik dat in de buurt kan laten doen. Ben vorig jaar voor LVNL naar KLM Health Service geweest op Schiphol, maar dat is wel een eind weg voor een oogmeting voor Eurocontrol
Ja, dat was iets andere koek dan LVNLquote:Op maandag 8 november 2010 00:10 schreef mcclane het volgende:
Online form van Eurocontrol ingevuld... Wat een lijst
Nu weer wachten...
Als je twijfelt over je medische gesteldheid zal dat vast kunnen. Toen ik aangaf dat ik een oogafwijking had heb ik ook eerst een ogentest moeten doenquote:Op maandag 8 november 2010 19:42 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben al erg lang in de ban van luchtverkeersleider worden. Laatst heb ik de DAT gedaan, deze heb ik zeer goed afgerond. Heb me dus nu aangemeld bij LVNL, dat was afgelopen vrijdag. Hopen dus dat ik hier snel antwoord op heb.
Verder heb ik een vraag over de medische keuring, weet iemand of je die ook aan het begin kunt doen?
Thanks!
Als je ergens (zoals piles aangeeft) 'last' van hebt kun je dat aangeven en misschien kun je dat dan van te voren bekijken. Aangezien de medische keuring vrij duur is komt het helemaal aan het einde van het traject.quote:Op maandag 8 november 2010 19:42 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben al erg lang in de ban van luchtverkeersleider worden. Laatst heb ik de DAT gedaan, deze heb ik zeer goed afgerond. Heb me dus nu aangemeld bij LVNL, dat was afgelopen vrijdag. Hopen dus dat ik hier snel antwoord op heb.
Verder heb ik een vraag over de medische keuring, weet iemand of je die ook aan het begin kunt doen?
Thanks!
Ik heb het telefoonnummer van KLM Health Service gekregen van recruitment. Je kan er dan naar toe bellen met de specifieke vraag of de aandoening/afwijking die je hebt invloed heeft op de medische keuring. Ik werd doorverbonden met een arts, en dan weet je het gelijk!quote:Op maandag 8 november 2010 19:42 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben al erg lang in de ban van luchtverkeersleider worden. Laatst heb ik de DAT gedaan, deze heb ik zeer goed afgerond. Heb me dus nu aangemeld bij LVNL, dat was afgelopen vrijdag. Hopen dus dat ik hier snel antwoord op heb.
Verder heb ik een vraag over de medische keuring, weet iemand of je die ook aan het begin kunt doen?
Thanks!
Dat is inderdaad correct, tot het moment dat je je vaste contract hebt (als je dus 'los' bent als Luchtverkeersleider) kun je in principe elk moment afgetest worden. Zoals Piles al aangeeft is het eerste selectiemoment in de opleiding de AAPRO-module. Deze krijg je na een week of 6 al, dus je hebt heel snel duidelijkheid. Daarna vallen er minder mensen af, maar het komt wel voor omdat dan alsnog blijkt dat ze 'het' niet in zich hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 19:30 schreef Peter1612 het volgende:
Hallo iedereen
Hierna volgt dus een heel selectieproces, en als je deze haalt dan wordt je toegelaten op de opleiding. Dan denk je dus dat je er bent, maar ik heb gehoord dat er tijdens de opleiding ook enkele momenten plaatsvinden waarin je alsnog weggestuurd kan worden. Zo zou er na een paar maanden nóg een selectieronde plaatsvinden, en daarna nog enkelen.
Hier kan ik geen informatie over vinden op de site van LVNL, dus ik vroeg mij af of mensen hier er meer over weten? Ik krijg er namelijk een beetje een dubbel gevoel van, aan de ene kant wil ik het heel graag, maar ik wil ook niet alles op één paard inzetten, en na een tijd horen dat ik alsnog weg moet. Want dan heb ik gewoon 1/2/3 jaar gestudeerd voor niks. Terwijl ik dan ook een HBO-opleiding had kunnen doen en deze bijna af had kunnen hebben.
Dus nouja, hierbij mijn verhaal. Ben benieuwd of er mensen zijn die hier meer van weten/ervaring mee hebben.
Beetje goed gevoel over? Ik heb hem helemaal in Rotterdam trouwens, dan ligt Amersfoort toch íets dichterbij, balenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:22 schreef silmarillia het volgende:
Een schopje omhoog!
Vandaag fase 1 gehad in Amersfoort, capaciteiten- en persoonlijkheidstest. Nu wachten op de uitslag...
Is het tegenwoordig ook in Rotterdam? Ik kon kiezen uit Amersfoort of Amsterdam, en das een best end uit Zeelandquote:Op donderdag 6 januari 2011 08:24 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Beetje goed gevoel over? Ik heb hem helemaal in Rotterdam trouwens, dan ligt Amersfoort toch íets dichterbij, balen
Tja, persoonlijkheidstest is afwachten natuurlijk, maar de capaciteitentest ging mij wel redelijk goed af, op 1 of 2 onderdelen na. Na de capaciteitentest mochten er al 4 van de 12 vertrekkenquote:Op donderdag 6 januari 2011 08:24 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Beetje goed gevoel over? Ik heb hem helemaal in Rotterdam trouwens, dan ligt Amersfoort toch íets dichterbij, balen
Als je geen HBO/WO-diploma behaalt met je huidige studie moet je die terugbetalen ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:55 schreef isildur1 het volgende:
Zijn er weer testen in mei dit jaar? Hoe zit 't met stufi als je eraan begint? Moet je die terugbetalen of zo? Worden er weer 36 mensen aangenomen?
Ik behaal dit jaar m'n P.... Met een LV-diploma wordt het dus geen gift...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je geen HBO/WO-diploma behaalt met je huidige studie moet je die terugbetalen ja.
Bij LVNL krijg je geen stufi, het is een particulier bedrijf (soort van), en je krijgt betaald tijdens je gratis opleiding.
LV is geen officiël diploma, zoals je dat bij een goedgekeurde school wel krijgt idd Maar dat ene jaar stufi+ov kun je wel terugbetalen van het salaris Mocht je het toch niet halen, dan heb je die 10-jaars termijn nog.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:12 schreef isildur1 het volgende:
[..]
Ik behaal dit jaar m'n P.... Met een LV-diploma wordt het dus geen gift...
Ziet er dus wel goed uit als ik dat zo hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 09:42 schreef silmarillia het volgende:
[..]
Tja, persoonlijkheidstest is afwachten natuurlijk, maar de capaciteitentest ging mij wel redelijk goed af, op 1 of 2 onderdelen na. Na de capaciteitentest mochten er al 4 van de 12 vertrekken
Ik moest voor deze test vanuit Groningen komen, dus dan is Amersfoort wel het meest dichtbij... Misschien waren er voor jou daar geen plekken meer vrij?
Als je de opleiding afrondt krijg je geen diploma, maar een brevet. Dat brevet is zeer zeker wél officieel, maar telt inderdaad niet mee als HBO of WO diploma. Dit omdat de opleiding bij LVNL compleet 'inhouse' wordt gedaan. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld een Pilotenopleiding zou gaan volgen. Daar krijg je ook geen StuFi, en ook geen diploma wat recht geeft op omzetting van je ontvangen StuFi in een gift.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
LV is geen officiël diploma, zoals je dat bij een goedgekeurde school wel krijgt idd Maar dat ene jaar stufi+ov kun je wel terugbetalen van het salaris Mocht je het toch niet halen, dan heb je die 10-jaars termijn nog.
Volgens mij kan dat niet, als ik het goed onthouden heb. Bel even met recruitment anders, dan heb je gelijk je antwoord. Ik geloof dat je alleen een voorsprong hebt met wat basiskennis, maar de specifieke kennis over het luchtruim moet je altijd nog leren hè, die is per sector anders.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:53 schreef sjoebalka het volgende:
weet iemand hoe het exact zit met luchtmacht vs lvnl ??? Kan je na een tijd bij de Klu ook daarheen doorstromen (danwel met een kleine omscholing)???
Ik ga zelf casual, een pak vind ik persoonlijk net té. Zolang je er maar netjes uitziet!quote:Op maandag 17 januari 2011 00:37 schreef razor191185 het volgende:
Ik mag door naar het interview!
Nu zeggen vrienden dat je dan altijd netjes in pak moet gaan...
Hoe hebben jullie dat ervaren?
In pak of casual?
Uitslag interview duurt maximaal 10 dagen. Dus dat valt nog mee.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
weer een tijdje geleden dat ik hier was.
Heb inmiddels 5 januari de 1ste ronde in Amersfoort gehad, deze gelukkig wel gehaald .
Nu heb ik aankomende woensdag het interview, geen idee wat ik daar kan verwachten.
Weet iemand toevallig wanneer je daar de uitslag van krijgt? En hoe het interview gaat?
KLu v.s. LVNL:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:53 schreef sjoebalka het volgende:
weet iemand hoe het exact zit met luchtmacht vs lvnl ??? Kan je na een tijd bij de Klu ook daarheen doorstromen (danwel met een kleine omscholing)???
Dus Eurocontrol -> LVNL is geen probleem? Geld er dan ook een maximum leeftijd dat je weet?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:48 schreef Surferboy het volgende:
Overstappen van KLu naar LVNL gebeurt zo af en toe, maar dan moet je alsnog de AAPRO selectie-module doen net als alle andere sollicitanten. Dit in tegenstelling tot verkeersleiders van andere civiele instanties (bijv. uit het buitenland) die mogen gewoon meteen in opleiding.
Logisch, thanksquote:Op maandag 17 januari 2011 19:23 schreef Surferboy het volgende:
Eurocontrol --> LVNL is in principe geen probleem, pas nog gebeurd. Bedenk alleen wel dat als je 'los' bent bij Eurocontrol je een behoorlijke stap achteruit doet in salaris als je naar LVNL overstapt. Geen max. leeftijd voor zover ik weet, maar je bent wel afhankelijk van of er vraag is vanuit de LVNL kant.
Casual, altijd. Dat zul je ook zien als je naar een voorlichtingsdag gaat. Je zult weinig tot geen verkeersleiders in een pak zien lopen.quote:
Wanneer is de voorlichtingsdag? T gaat om EuroC he?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Casual, altijd. Dat zul je ook zien als je naar een voorlichtingsdag gaat. Je zult weinig tot geen verkeersleiders in een pak zien lopen.
Oooh, heb die vragenlijst serieus ingevuld en de motivatie hoef ik niet over na te denken..quote:Op maandag 17 januari 2011 16:18 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Uitslag interview duurt maximaal 10 dagen. Dus dat valt nog mee.
Je hebt een vragenlijst moeten invullen, ik denk dat als je die serieus invult het je de beste voorbereiding geeft die je kunt hebben, en vraag jezelf is af waarom je nou per se luchtverkeersleider wilt worden, vrij standaard dus.
Tip: blijf jezelf
Heel veel succes in dat geval!!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:21 schreef Angelfire91 het volgende:
[..]
Oooh, heb die vragenlijst serieus ingevuld en de motivatie hoef ik niet over na te denken..
Dus hopelijk gaat t goed morgen
Uiteraard weet ik niet exact wat er door de hoofden speelt van de dames en heren van de LVNL die zich met het selectieproces bezig houden, maar ik ben in ieder geval een voorbeeld van iemand die geplaatst is zonder dat ik naar de open dag ben geweest. Als jij je motivatie voor het vak met overtuiging kan brengen en ook kan laten blijken dat je weet wat de functie luchtverkeersleider inhoudt (en dan bedoel ik uiteraard niet de specifieke vakkennis), gaat dat helemaal goed komen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:34 schreef Dusikben het volgende:
Hallo, ik heb dit hele topic doorgelezen aangezien ik ook de ambitie heb om lvl te worden. Ik heb alleen een beetje een rare vraag..
Zijn alle mensen die aangenomen zijn of in ieder geval al begonnen zijn aan de selectie naar de open dag geweest?
Want ik wil heel graag naar die open dag, maar de eerstvolgende is pas in mei.. en dat vind ik wel erg laat.
En is het belangrijk?
Want ik heb op mijn 16e selectie gedaan bij de KLS, voor piloot, en daar was het toch wel een + punt als je naar die open dag bent geweest.
Verder was ik natuurlijk nog wat te jong en was ik t/m de gvss (3e selectie) gekomen.
Heb mezelf ook maar even aangemeld op het forum, toen ik dit topic zag staan.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:46 schreef Angelfire91 het volgende:
Hallo allemaal,
weer een tijdje geleden dat ik hier was.
Heb inmiddels 5 januari de 1ste ronde in Amersfoort gehad, deze gelukkig wel gehaald .
Nu heb ik aankomende woensdag het interview, geen idee wat ik daar kan verwachten.
Weet iemand toevallig wanneer je daar de uitslag van krijgt? En hoe het interview gaat?
Wat is SDM? Strip Display Management als ik ff googlequote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef mcclane het volgende:
SDM test passed. Nu naar phase 2 op 15 feb @ eurocontrol
Oh, en ze stellen een speciale squakcode in volgens mij. Een bepaalde squak geeft aan wat er aan de hand is (bijvoorbeeld kapotte radio) dacht ikquote:Op donderdag 27 januari 2011 22:12 schreef anonymos het volgende:
natuurlijk, had ik kunnen weten. toch heel erg bedankt!
dit is voor informatica, wat er gebeurd als er geen datacommunicatie is btw
Het simpele antwoord is inderdaad correct. Hij vliegt gewoon zijn vliegplan af en squakt ssr (secundaire surveillance radar)-code 7600.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:32 schreef anonymos het volgende:
Ik heb een vraag voor een Tentamen opdracht, dit leek mij de beste plek.
Als een vliegtuig niet meer kan communiceren, wat zijn dan de protocollen?
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen
Het aanstellingsgesprek is bestaat uit twee delen.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:41 schreef Daan04 het volgende:
Weet 1 van jullie wat er allemaal besproken wordt in het aanstellingsgesprek?
Mooi dat de open dag je beviel, hij was wel erg druk bezocht deze keer! Na de 2e ronde krijg je nog een keer een rondleiding, maar dan in een veel kleiner groepje met meer tijd 'op zaal' !quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef Butterfly91 het volgende:
Na de voorlichtingsdag afgelopen zaterdag ben ik zo enthousiast geworden dat ik me gelijk heb ingeschreven.
Vandaag werd ik gebeld met de vraag of ik deze week al mee wilde doen met een selectieronde (door een vrijgekomen plek). Uiteraard heb ik ja gezegd.
Ik vind het best spannend .
Zou je dat kunnen onderbouwen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef niels0 het volgende:
Ik zou liever verkeersvlieger worden maar ben 'r inmiddels te oud voor (38) vrees ik.
Inmiddels ook geslaagd voor het assessment, dus op naar de grading begin maart!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:03 schreef Safaris het volgende:
Heb mezelf ook maar even aangemeld op het forum, toen ik dit topic zag staan.
Ik zit zelf momenteel ook midden in de sollicitatieprocedure en heb mijn datum voor het assessment net mogen prikken. Heb het interview zelf afgelopen dinsdag gehad, dus ze kwamen zeer snel met de uitslag.
Vriendin van m'n neef is ook bezig, die is (gokje) zo rond de 35 denk ikquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:08 schreef niels0 het volgende:
Ik zou liever verkeersvlieger worden maar ben 'r inmiddels te oud voor (38) vrees ik.
Heel weinig, maar jij kan net die ene zijn Gemiddeldes moet je in dit geval niet teveel naar kijken, het is geen loterij.quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:38 schreef T.O.P het volgende:
Hoeveel % van applicanten komt er eigenlijk door de selectieprocedure?
En hoeveel % van mensen die aan de opleiding beginnen doorlopen hem helemaal en worden echt LVL?
Ik weet geen percentage, maar als je eenmaal door de AAPRO bent (na een half jaar opleiding is die geloof ik), dan ben je bijna zeker dat het gaat halen. Tijdens de selectie vallen uiteraard de meeste af: na 1 dag al meteen 50%.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:21 schreef T.O.P het volgende:
Vind het wel interessante percentages om in je achterhoofd te houden, zou wat zijn als je 2 jaar bezig bent en je word eruit gekickt.
Je weet het pas zeker als je je rating in je handen hebt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:19 schreef BJay het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt tot dat je een beetje zeker bent dat je LVL wordt?
Mij lijkt bijv. 2 jaar daar mee bezig zijn en dan uiteindelijk niet goed genoeg zonde van de tijd.
Eerste week is theorie. Kan ik erg kort over zijn, zonder die theorie wordt het lastig om in de simulator goed te kunnen werken! :-) Verder zijn de eerste weken een voorbereiding op de AAPRO.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:31 schreef Daan04 het volgende:
Hey,
Weet 1 van jullie hoe de eerste week (weken) eruit zien?
Greets
Je moet er gewoon voor gaan! Zelf kwam ik op mijn 18e van het havo af,quote:Op zondag 13 maart 2011 16:56 schreef Xenomystus het volgende:
ik wil dit ook zo graag, jammer genoeg kom ik met mn 17e van het vwo; dus 2 jaar wachten voordat ik eraan kan beginnen..
Ja hoor, lijkt me heel veelzijdig. Het vliegen zelf, meteorologie, navigatie, electronica, hydroliek, dienstverlenende aspect, bestemmingen, uitzicht. Zat om, op te noemen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:09 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Zou je dat kunnen onderbouwen?
Pimp zeg! Toch maar 'ns onderzoeken wat de mogelijkheden zijn want het offshoreleven is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Vriendin van m'n neef is ook bezig, die is (gokje) zo rond de 35 denk ik
In het mailtje stond dat ze een ''hernieuwde deelname niet voldoende kansrijk achten'' . Toen ik daar zat en ze zeiden dat ik niet door was dacht ik 'oke, tot ziens'. En op weg naar het station voelde ik me best kut.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:00 schreef Piles het volgende:
Jammer Butterfly
Mag je nog wel een keer proberen, of is het definitief klaar?
Logisch, als het een droom is. Had ik ook toen ik de eerste keer afviel. Gelukkig heb ik nu nog een 2e 'droomcarriere', dat verlaagt de druk behoorlijkquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef Butterfly91 het volgende:
In het mailtje stond dat ze een ''hernieuwde deelname niet voldoende kansrijk achten'' . Toen ik daar zat en ze zeiden dat ik niet door was dacht ik 'oke, tot ziens'. En op weg naar het station voelde ik me best kut.
Als er staat dat nieuwe deelname geen zin heeft, denk ik dat je niet meer mag, maar dat weet ik niet zekerquote:Zou je, ondanks het feit dat de resultaten dusdanig slecht waren, het na een half jaar/jaar nog een keer mogen proberen of word je door de eerdere resultaten afgewezen?
Ik ben in 2009 geweest voor capaciteiten en persoonlijkheidstest. Op die 2e ben ik toen afgevallen, maar in mijn mail stond dat ik het na een jaar weer mocht proberen.quote:Ik zag dat je bovenaan de pagina postte dat je voor de laatste keer op mag. Gaat dat ook over de sollicitatieprocedure? Zo ja, hoeveel heb je er al achter de rug en wat waren de uitslagen?
Sorry voor de vragen
Oh dat is mooi iig. Ik heb niet echt een tweede droom, maar er zijn wel wat dingen die ik ook leuk vind, dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Logisch, als het een droom is. Had ik ook toen ik de eerste keer afviel. Gelukkig heb ik nu nog een 2e 'droomcarriere', dat verlaagt de druk behoorlijk
ja zoiets verwachtte ik ook wel. Anders had het er (zoals in jouw geval) wel bij gestaan.quote:Als er staat dat nieuwe deelname geen zin heeft, denk ik dat je niet meer mag, maar dat weet ik niet zeker
Kun je altijd vragen aan afdeling recruitment
Heel veel succes en hopelijk mag je dit keer door .quote:Ik ben in 2009 geweest voor capaciteiten en persoonlijkheidstest. Op die 2e ben ik toen afgevallen, maar in mijn mail stond dat ik het na een jaar weer mocht proberen.
Dus dat ga ik nu doen, binnenkort dus weer voor capaciteiten en persoonlijkheidstest
Je kan er voor de zekerheid even een mailtje aan wagen, dan weet je het zekerquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef Butterfly91 het volgende:
ja zoiets verwachtte ik ook wel. Anders had het er (zoals in jouw geval) wel bij gestaan.
Dank je, en ik hoop het ookquote:Heel veel succes en hopelijk mag je dit keer door .
Net een telefoontje gekregen van de luchtverkeersleiding, plekje op de shortlist bemachtigd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef Safaris het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft het nog niet zo heel slecht uitgepakt, heb vorige week in ieder geval de drempelscore op de grading gehaald en zit nu te wachten op de einduitslag (die voor deze vrijdag gepland staat)
Dus nu hopen dat ik het gehaald heb
Staat ook al op uitzending gemist.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef Piles het volgende:
Allemaal Klokhuis kijken nu! Over LVNL, simpel en tof
Was ook een herhaling, had 'm al eens gezienquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Staat ook al op uitzending gemist.
Surferboy en Sandyman zijn op dit forum actief. Ik zit zelf in de opleiding, wat uitstekend bevalt!quote:Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef Hoogheid het volgende:
Zijn er verder in dit topic nog mensen die wél door de testen zijn gekomen, de opleiding volgen of al gewoon luchtverkeersleiders zijn? Ik vind het reuze interessant, heb al verschillende folders aangevraagd en vind het erg leuk om over te lezen. Maar toch denk ik dat er uiteindelijk veel meer bij komt kijken.
Hoi,quote:Op zondag 10 april 2011 18:39 schreef Blue86 het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ben nieuw hier, maar na 7 topics doorgespit te hebben toch maar even een berichtje!
Ik ben al een tijd bezig met de selectieprocedure en ben op het moment hard bezig met studeren voor de grading op 18/19 april!
Nou is de stof me eigenlijk best duidelijk allemaal, maar wat ik wel heel erg mis in de stof is hoe je efficient een grote hoeveelheid vluchten kan afhandelen, hoe je bijvoorbeeld om moet gaan met 2 vluchten die vlak na elkaar worden aangeboden op een van de punten van binnenkomst in de TMA, of met vluchten die bij elkaar in de buurt komen maar wel op verschillende routes zitten, bijvoorbeeld departure en arrival naar hetzelfde baken toe..
Komt dit aan de orde tijdens de eerste dag van de grading? Of verwachten ze hier dat je je eigen inzicht gebruikt?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes!
Binnenkort interview, dus ben al verder dan vorige keerquote:
Tof, dan ben je aardig dichtbijquote:Ik heb net de grading gehad en deze gehaald.. Over twee weken hoor ik of het genoeg was om aangenomen te worden.. Spannend!!!
Goed hè! Relaxed dat je naar t interview mag.. Bereid je goed voor met die vragenlijst! Wanneer moet je?quote:Op woensdag 20 april 2011 08:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Binnenkort interview, dus ben al verder dan vorige keer
[..]
Tof, dan ben je aardig dichtbij
Hehe, eindelijk iemand die de grading ook gehaald heeftquote:Op woensdag 20 april 2011 07:49 schreef Blue86 het volgende:
Hè Piles, weet je al iets?
Ik heb net de grading gehad en deze gehaald.. Over twee weken hoor ik of het genoeg was om aangenomen te worden.. Spannend!!!
Maar als je er dan doorheen komt, kan je er dan nog een half jaar à 1 jaar later echt aan de opleiding beginnen? Want studeren + die opleiding lijkt me niet haalbaar.quote:Op donderdag 21 april 2011 14:18 schreef Piles het volgende:
Kan makkelijk volgens mij:
Capaciteiten en persoonlijkheidstest: dagdeel
Interview: uurtje of 2 maximaal?
Oriëntatiebezoek: dagdeel?
Assesment: dag of dagdeel?
Grading: 2 dagen of 2 dagdelen?
Zoiets is het denk ik, ik kan alleen oordelen over de eerste
Nee, dat kan natuurlijk nietquote:Op donderdag 21 april 2011 14:25 schreef thenxero het volgende:
[..]
Maar als je er dan doorheen komt, kan je er dan nog een half jaar à 1 jaar later echt aan de opleiding beginnen? Want studeren + die opleiding lijkt me niet haalbaar.
Ah oke, dat moet wel kunnen dan. Tijdens de studie die testen doen en dan kijken of je er doorheen komt. Zo niet, doorstuderen en anders gewoon aan die opleiding beginnen.quote:Op donderdag 21 april 2011 14:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat kan natuurlijk niet
De opleiding start in april en september, en het half jaar daarvoor kun je met de selectie meedoen voor die klas.
Misschien dat je ook een half jaar kan wachten, maar dat zou je aan Recruiment moeten vragen.
Interview: Ga uit van een uurtje, reistijd niet inbegrepen natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2011 14:18 schreef Piles het volgende:
Kan makkelijk volgens mij:
Capaciteiten en persoonlijkheidstest: dagdeel
Interview: uurtje of 2 maximaal?
Oriëntatiebezoek: dagdeel?
Assesment: dag of dagdeel?
Grading: 2 dagen of 2 dagdelen?
Zoiets is het denk ik, ik kan alleen oordelen over de eerste
Als student ben ik ook vrij flexibel, zolang het maar niet heel veel tijd kost. Twee dagen is absoluut geen probleem .quote:Op donderdag 21 april 2011 14:39 schreef Safaris het volgende:
[..]
Interview: Ga uit van een uurtje, reistijd niet inbegrepen natuurlijk
Orientiebezoek: Zo'n 3/4 uurtjes
Assesment: Zal ook ongeveer 3 uur duren denk ik
Grading: Ga maar uit van 2 volle dagen op schiphol en die heb je hard nodig.
Dus eigenlijk neemt het niet zo heel veel tijd in beslag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |