abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93162997
11 april in Rotterdam, voor de allerlaatste poging :X
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:12:09 #252
336014 BJay
Mi amore vole fe yah
pi_93174761
Over 3 jaar kan ik hier pas aan beginnen maar nu ben ik al erg enthousiast erover. Dit is mijn droombaan en hopelijk wordt dat werkelijkheid!!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:19:38 #253
336014 BJay
Mi amore vole fe yah
pi_93175305
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt tot dat je een beetje zeker bent dat je LVL wordt?

Mij lijkt bijv. 2 jaar daar mee bezig zijn en dan uiteindelijk niet goed genoeg zonde van de tijd.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:38:30 #254
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93194567
Hoeveel % van applicanten komt er eigenlijk door de selectieprocedure?

En hoeveel % van mensen die aan de opleiding beginnen doorlopen hem helemaal en worden echt LVL?
:-)
pi_93194614
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:38 schreef T.O.P het volgende:
Hoeveel % van applicanten komt er eigenlijk door de selectieprocedure?

En hoeveel % van mensen die aan de opleiding beginnen doorlopen hem helemaal en worden echt LVL?
Heel weinig, maar jij kan net die ene zijn :) Gemiddeldes moet je in dit geval niet teveel naar kijken, het is geen loterij.
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:21:55 #256
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93199295
Vind het wel interessante percentages om in je achterhoofd te houden, zou wat zijn als je 2 jaar bezig bent en je word eruit gekickt.
:-)
pi_93199754
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:21 schreef T.O.P het volgende:
Vind het wel interessante percentages om in je achterhoofd te houden, zou wat zijn als je 2 jaar bezig bent en je word eruit gekickt.
Ik weet geen percentage, maar als je eenmaal door de AAPRO bent (na een half jaar opleiding is die geloof ik), dan ben je bijna zeker dat het gaat halen. Tijdens de selectie vallen uiteraard de meeste af: na 1 dag al meteen 50%.
pi_93205482
Hoi,

Ik ben momenteel bezig met het afronden van mijn eerste studie. Dit is in de richting International Business. Ben momenteel 21 jaar en dit ook nog wanneer ik mijn papiertje (BBA) op zak heb. Heb deze week weer eens wat informatie via de mail ontvangen over de opleiding tot luchtverkeersleider. Ik heb altijd al wel een bepaalde affiniteit met luchtvaart gehad. Heb voor ik mijn huidige opleiding ben gaan doen serieus overwogen om de opleiding tot verkeersvlieger te gaan volgen, heb dit echter niet gedaan vanwege een aantal redenen. Maar ze zeggen altijd dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan en door de betreffende mail ben ik nu serieus aan het overwegen om mijzelf in te schrijven voor de intake sessies. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met een soortgelijk verhaal!
pi_93207549
Doen! Je wil niet over 10 jaar zeggen: had ik het maar geprobeerd ;)
pi_93218014
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:19 schreef BJay het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt tot dat je een beetje zeker bent dat je LVL wordt?

Mij lijkt bijv. 2 jaar daar mee bezig zijn en dan uiteindelijk niet goed genoeg zonde van de tijd.
Je weet het pas zeker als je je rating in je handen hebt.

Klinkt heel vervelend, maar de praktijk leert dat het voorkomt dat ondanks de enorm grondige selectie in de vorm van de 5 rondes gevolgd door de AAPRO, er soms toch mensen het laatste stapje niet kunnen maken in de praktijktraining. Vervelend, maar aan de andere kant. Je wil absoluut niet de rest van je carriere boven je kunnen werken, met alle negatieve gevolgen van dien.

Dit gebeurd gelukkig niet veel, kan je geen percentages geven, maar de meerderheid die de AAPRO haalt zal loskomen.
pi_93910235
Hallo allemaal,
Ik volg inmiddels al een paar maanden het forum over Luchtverkeersleider. Ik heb alle fora gelezen en de knoop doorgehakt, ik heb gesolliciteerd! Vorige week heb ik eerst de DAT-test gemaakt (ik heb mijn Havo wel gehaald, maar had een 5 voor wiskunde). Uit de DAT-test kwamen de beste scores die de man van het testcentrum ooit had gezien, MOOI! Ongeveer twee weken geleden heb ik dus alle paperassen verstuurd naar de afdeling Recruitment en vandaag bericht gekregen dat ik op 6 juni naar Rotterdam mag voor de 1e ronde! SPANNEND!
Ik hoop dat ik met jullie mijn ervaringen kan delen en wie weet tot ziens!
Have a nice day! :-D
pi_93953844
Hey,

Weet 1 van jullie hoe de eerste week (weken) eruit zien?

Greets
pi_94052137
ik wil dit ook zo graag, jammer genoeg kom ik met mn 17e van het vwo; dus 2 jaar wachten voordat ik eraan kan beginnen..
pi_94066744
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:31 schreef Daan04 het volgende:
Hey,

Weet 1 van jullie hoe de eerste week (weken) eruit zien?

Greets
Eerste week is theorie. Kan ik erg kort over zijn, zonder die theorie wordt het lastig om in de simulator goed te kunnen werken! :-) Verder zijn de eerste weken een voorbereiding op de AAPRO.

Op het Luchtverkeersleider Facebook profiel kan je ook altijd vragen stellen, en komen altijd erg leuke berichten op over de opleiding en de baan zelf!
pi_94151974
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:56 schreef Xenomystus het volgende:
ik wil dit ook zo graag, jammer genoeg kom ik met mn 17e van het vwo; dus 2 jaar wachten voordat ik eraan kan beginnen..
Je moet er gewoon voor gaan! Zelf kwam ik op mijn 18e van het havo af,
toen besloten om een tussenjaar te nemen en toch te solliciteren.

(alhoewel eerst een andere opleiding kiezen om op terug te vallen is zeker geen slechte keuze)

Tot nu toe heeft het nog niet zo heel slecht uitgepakt, heb vorige week in ieder geval de drempelscore op de grading gehaald en zit nu te wachten op de einduitslag (die voor deze vrijdag gepland staat)

Dus nu hopen dat ik het gehaald heb :)
pi_94191133
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:09 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen onderbouwen? :)
Ja hoor, lijkt me heel veelzijdig. Het vliegen zelf, meteorologie, navigatie, electronica, hydroliek, dienstverlenende aspect, bestemmingen, uitzicht. Zat om, op te noemen.
pi_94191189
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Vriendin van m'n neef is ook bezig, die is (gokje) zo rond de 35 denk ik ;)
Pimp zeg! Toch maar 'ns onderzoeken wat de mogelijkheden zijn want het offshoreleven is ook niet meer wat het geweest is.
pi_94203817
Ik zie dit topic ineens weer in mijn MyAt verschijnen, dus even een ''update'': ik ben niet door ;( .
Eind februari naar Amsterdam geweest voor de eerste testronde en mocht na de capaciteitentest al gelijk naar huis. Ik was echt veel teleurgestelder dan ik had verwacht.

Succes voor degene die het ook gaan proberen ^O^ .
pi_94203948
Jammer Butterfly -O-
Mag je nog wel een keer proberen, of is het definitief klaar?
pi_94204635
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:00 schreef Piles het volgende:
Jammer Butterfly -O-
Mag je nog wel een keer proberen, of is het definitief klaar?
In het mailtje stond dat ze een ''hernieuwde deelname niet voldoende kansrijk achten'' -O- . Toen ik daar zat en ze zeiden dat ik niet door was dacht ik 'oke, tot ziens'. En op weg naar het station voelde ik me best kut.
Zou je, ondanks het feit dat de resultaten dusdanig slecht waren, het na een half jaar/jaar nog een keer mogen proberen of word je door de eerdere resultaten afgewezen?

Ik zag dat je bovenaan de pagina postte dat je voor de laatste keer op mag. Gaat dat ook over de sollicitatieprocedure? Zo ja, hoeveel heb je er al achter de rug en wat waren de uitslagen?
Sorry voor de vragen :P
pi_94204824
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:12 schreef Butterfly91 het volgende:
In het mailtje stond dat ze een ''hernieuwde deelname niet voldoende kansrijk achten'' -O- . Toen ik daar zat en ze zeiden dat ik niet door was dacht ik 'oke, tot ziens'. En op weg naar het station voelde ik me best kut.
Logisch, als het een droom is. Had ik ook toen ik de eerste keer afviel. Gelukkig heb ik nu nog een 2e 'droomcarriere', dat verlaagt de druk behoorlijk :P
quote:
Zou je, ondanks het feit dat de resultaten dusdanig slecht waren, het na een half jaar/jaar nog een keer mogen proberen of word je door de eerdere resultaten afgewezen?
Als er staat dat nieuwe deelname geen zin heeft, denk ik dat je niet meer mag, maar dat weet ik niet zeker :@
Kun je altijd vragen aan afdeling recruitment :)
quote:
Ik zag dat je bovenaan de pagina postte dat je voor de laatste keer op mag. Gaat dat ook over de sollicitatieprocedure? Zo ja, hoeveel heb je er al achter de rug en wat waren de uitslagen?
Sorry voor de vragen :P
Ik ben in 2009 geweest voor capaciteiten en persoonlijkheidstest. Op die 2e ben ik toen afgevallen, maar in mijn mail stond dat ik het na een jaar weer mocht proberen.
Dus dat ga ik nu doen, binnenkort dus weer voor capaciteiten en persoonlijkheidstest :)
pi_94205492
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Logisch, als het een droom is. Had ik ook toen ik de eerste keer afviel. Gelukkig heb ik nu nog een 2e 'droomcarriere', dat verlaagt de druk behoorlijk :P

Oh dat is mooi iig. Ik heb niet echt een tweede droom, maar er zijn wel wat dingen die ik ook leuk vind, dus dat komt wel goed.
quote:
Als er staat dat nieuwe deelname geen zin heeft, denk ik dat je niet meer mag, maar dat weet ik niet zeker :@
Kun je altijd vragen aan afdeling recruitment :)
ja zoiets verwachtte ik ook wel. Anders had het er (zoals in jouw geval) wel bij gestaan.
quote:
Ik ben in 2009 geweest voor capaciteiten en persoonlijkheidstest. Op die 2e ben ik toen afgevallen, maar in mijn mail stond dat ik het na een jaar weer mocht proberen.
Dus dat ga ik nu doen, binnenkort dus weer voor capaciteiten en persoonlijkheidstest :)
Heel veel succes en hopelijk mag je dit keer door :) .
pi_94205648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef Butterfly91 het volgende:
ja zoiets verwachtte ik ook wel. Anders had het er (zoals in jouw geval) wel bij gestaan.
Je kan er voor de zekerheid even een mailtje aan wagen, dan weet je het zeker :)
Vergeet niet dat er meerdere ATC-organisaties zijn he, als je dit echt wil (Eurocontrol, Belgocontrol, Luchtmacht). Misschien dat een paar jaar wachten wel kan helpen om jezelf te ontwikkelen ;)
quote:
Heel veel succes en hopelijk mag je dit keer door :) .
Dank je, en ik hoop het ook :D
pi_94242708
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:19 schreef Safaris het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft het nog niet zo heel slecht uitgepakt, heb vorige week in ieder geval de drempelscore op de grading gehaald en zit nu te wachten op de einduitslag (die voor deze vrijdag gepland staat)

Dus nu hopen dat ik het gehaald heb :)
Net een telefoontje gekregen van de luchtverkeersleiding, plekje op de shortlist bemachtigd.
Jammer dat ze niet kunnen vertellen hoeveel mensen er op de shortlist geplaatst zijn en hoeveel plekken er natuurlijk nog over zijn.

Maarja, dat het geen rechtstreekse plaatsing was ging ik al wel vanuit. Heb meegedaan aan de 1e selectieronde voor de klassen van september en als LVNL zijnde zou ik mijn eigen ruiten ook niet ingooien door nu al teveel kandidaten toe te laten. (hopelijk delen ze mijn filosofie :) )

In ieder geval weer een stapje dichterbij! ;)
pi_94248701
Allemaal Klokhuis kijken nu! Over LVNL, simpel en tof :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')