abonnement Unibet Coolblue
pi_87693656
Als je je drukt maakt om wat voor moeilijkheidsgraad de intelligentie test is, m.b.t. + - of x sommetjes, dan zou je je kunnen afvragen of je geschikt genoeg bent, als ik heel eerlijk mag zijn.

om toch een antwoord op je vraag te geven, het bestaat uit logische reeksen, vragen omtrent ruimtelijk inzicht, en soortgelijke wiskundige vraagstukken.

in principe is het niet heel lastig, wanneer je ruimtelijk inzicht hebt en een beetje stressbestendig bent, aangezien alle testen ook op tijd gaan.

in ieder geval succes gewenst!
pi_87693735
de cijferreeksen zijn inderdaad ook met 'x' en delen door
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:39:28 #153
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_87694250
Ik maak me geen zorgen hoor, maar dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten ;)
Bedankt!
pi_87772858
Krijg je na de 1e ronde meteen te horen of je door bent naar de 2e ronde, of hoor je dat later per brief?

Oh, het antwoord is dat je het binnen 10 werkdagen hoort zie ik net :').

[ Bericht 45% gewijzigd door dennisdotcom op 20-10-2010 22:09:59 ]
pi_87774249
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Krijg je na de 1e ronde meteen te horen of je door bent naar de 2e ronde, of hoor je dat later per brief?

Oh, het antwoord is dat je het binnen 10 werkdagen hoort zie ik net :').
Dat is de uitslag op de persoonlijkheidstest idd, de capaciteitentest hoor je direct :)
Die zit namelijk net voor de persoonlijkheidstest :P
pi_87781823
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:26 schreef Piles het volgende:
Dat is de uitslag op de persoonlijkheidstest idd, de capaciteitentest hoor je direct :)
Die zit namelijk net voor de persoonlijkheidstest :P
Die capaciteitentest maak ik mij niet zo'n zorgen over eigenlijk. Persoonlijkheid kun je moeilijker sturen...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:16:35 #157
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_87784442
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 07:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Persoonlijkheid kun je moeilijker niet sturen...
En dat moet je ook niet proberen te doen, want dan val je keihard door de mand.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_87862117
Ik heb 17 november de 1e ronde.
Ik heb alleen een vraagje over de medische keuring. Een week geleden heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk het prikkelbaar darm syndroom heb. Nu vroeg ik me af of dit invloed kan hebben op de medische keuring? Nu weet ik ook niet hoe zwaar ze hieraan tillen, omdat pds bij iedereen verschillend is en ook moeilijk in te schatten. Ik denk dat ze namelijk wel streng zijn aangezien ze het beste van het beste willen. Als ik bij voorbaat niet door de medische keuring zou komen, is het ook niet zinvol om het traject van de selecties in te gaan.
pi_87862597
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:49 schreef Quinta89 het volgende:
Ik heb 17 november de 1e ronde.
Ik heb alleen een vraagje over de medische keuring. Een week geleden heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk het prikkelbaar darm syndroom heb. Nu vroeg ik me af of dit invloed kan hebben op de medische keuring? Nu weet ik ook niet hoe zwaar ze hieraan tillen, omdat pds bij iedereen verschillend is en ook moeilijk in te schatten. Ik denk dat ze namelijk wel streng zijn aangezien ze het beste van het beste willen. Als ik bij voorbaat niet door de medische keuring zou komen, is het ook niet zinvol om het traject van de selecties in te gaan.
Wat vervelend zeg..:(
Ik denk niet dat iemand antwoord op je vraag kan geven. Bel maandag gewoon even met Recruitment. Grote kans dat je daarna naar KLM Health Services mag bellen (Daar is de medische keuring). De vriendelijke dames aan de andere kant van de lijn weten vast wel het antwoord!

Grtz
pi_87888012
quote:
7.gif Op donderdag 21 oktober 2010 07:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Die capaciteitentest maak ik mij niet zo'n zorgen over eigenlijk. Persoonlijkheid kun je moeilijker sturen...
Nou... die capaciteitentest is inderdaad pittig zeg... heb in mijn korte carrière toch best al wat testen gemaakt maar dit is by far de ingewikkeldste. Maar het mag de pret niet drukken... ik zat bij de 5 van de 12 die wél door waren! Dus nu maximaal 10 werkdagen wachten op (hopelijk) een telefoontje.
pi_87956711
gefeliciteerd ^O^
tip voor het psychologische interview: denk goed na over je eigen sterke en minder sterke punten.
:)
pi_88075703
Vandaag dik 2 uur mee gelopen bij Eurocontrol. Was leuk!
Komende week eens aanmelden daar :) Kijken hoe ver we komen...
pi_88094435
Mcclane,
Waar heb jij je formulier in laten vullen voor je ogen?
pi_88097318
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 07:36 schreef justme11 het volgende:
Mcclane,
Waar heb jij je formulier in laten vullen voor je ogen?
Sorry? :9 Welk formulier? Ik heb nog niets (laten) invullen zo ver ik weet...
Ik ga volgende week kijken of ik online kan aanmelden daar. Of gaat dat op voorhand al niet? :+
pi_88101717
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:28 schreef mcclane het volgende:

[..]

Sorry? :9 Welk formulier? Ik heb nog niets (laten) invullen zo ver ik weet...
Ik ga volgende week kijken of ik online kan aanmelden daar. Of gaat dat op voorhand al niet? :+
Je moet even een mailtje sturen, dan krijg je na een paar dagen een logincode om het online formulier in te vullen. Moet ik dit weekend ook eindelijk eens doen :@

Bij LVNL is dat veel makkelijker, bij Eurocontrol moet je echt een motivatie en alles opgeven :P
pi_88116647
Ik volg deze topicreeks al een tijdje vanwege mijn interesse om luchtverkeersleider te worden.
Van de week had ik de uitslag van een DAT-test gekregen. Bij woordbeeld (Toepassing van de spellingsregels) had ik een 1 gescoord. Bij de overige onderdelen zat het wel goed.

Vandaag had ik een telefoontje gekregen van recruitment, met de mededeling dat er op elk onderdeel minimaal een 4 gescoord moet worden, met vanzelfsprekend een hoger gemiddelde dan dat.

Ik kan met de behaalde uitslag volgend jaar wel aan een HBO of WO opleiding (afhangende van de richting) beginnen. Indien er statistiek in de opleiding voorkomt, kan ik het in de toekomst nog een poging wagen. Dit is gelukkig het geval bij Technische Informatica en de meeste Economie studies.

Omdat er best vaak gevraagd is wat de DAT-test precies inhoud, zal ik de toelichting van de onderdelen hier overtypen. Hopelijk heeft iemand er nog wat aan.

Woordenschat: Onderzoekt in hoeverre men de betekenis kent van Nederlandse woorden en vormt een maat voor de omvang van de woordenschat waarover ment beschikt.

Taalgebruik: Onderzoekt of men in een geschreven Nederlandse zin een foutief zinsdeel weet te ontdekken, zegt iets over de kennis van en het gevoel voor grammatica en heeft in het algemeen met taalgevoel te maken.

Woordbeeld: Onderzoekt of men de juiste schrijfwijze van de Nederlandse woorden kent en zegt iets over de mate waarin men kennis heeft opgedaan van de Nederlandse taal (met name spelling).

Denken met Woorden: Onderzoekt de mate waarin men in staat is verbanden te leggen tussen woorden en begrippen, is een maat voor het op logische en analytische te kunnen denken en redeneren met taal.

Denken met Getallen: Meet het inzicht in rekenkundige relaties en de routinematige vaardigheid in het werken met getallen.

Denken met Figuren: Onderzoekt de mate waarin men in staat is het verband te ontdekken in reeksen van figuren, zegt iets over het vermogen om logisch en analytisch te kunnen denken en redeneren met figuren.

Ruimtelijk Inzicht Onderzoekt de mate waarin men in staat is om tweedimensionale tekeningen in gedachten om te vouwen tot ruimtelijke voorwerpen, zegt iets over het vermogen om zich een ruimtelijke voorstelling te maken van wat er in het platte vlak is weergegeven.

Praktisch Inzicht: Zegt iets over de mate waarin men natuurkundige en praktische mechanische vraagstukken kan oplossen.

Snelheid en Nauwkeurigheid: Onderzoekt de mate waarin men onder tijdsdruk efficiënt en nauwkeurig kan werken.

Je krijgt bij elk onderdeel 10, 15 of 20 minuten de tijd. Bij snelheid & nauwkeurigheid is dit 3 minuten. Mij is verteld dat op uitzondering van de snelheid & nauwkeurigheids-test een fout antwoord geen punten aftrekt.
pi_88164779
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 19:36 schreef afly het volgende:
Ik volg deze topicreeks al een tijdje vanwege mijn interesse om luchtverkeersleider te worden.
Van de week had ik de uitslag van een DAT-test gekregen. Bij woordbeeld (Toepassing van de spellingsregels) had ik een 1 gescoord. Bij de overige onderdelen zat het wel goed.

Vandaag had ik een telefoontje gekregen van recruitment, met de mededeling dat er op elk onderdeel minimaal een 4 gescoord moet worden, met vanzelfsprekend een hoger gemiddelde dan dat.

Ik kan met de behaalde uitslag volgend jaar wel aan een HBO of WO opleiding (afhangende van de richting) beginnen. Indien er statistiek in de opleiding voorkomt, kan ik het in de toekomst nog een poging wagen. Dit is gelukkig het geval bij Technische Informatica en de meeste Economie studies.

Omdat er best vaak gevraagd is wat de DAT-test precies inhoud, zal ik de toelichting van de onderdelen hier overtypen. Hopelijk heeft iemand er nog wat aan.

Woordenschat: Onderzoekt in hoeverre men de betekenis kent van Nederlandse woorden en vormt een maat voor de omvang van de woordenschat waarover ment beschikt.

Taalgebruik: Onderzoekt of men in een geschreven Nederlandse zin een foutief zinsdeel weet te ontdekken, zegt iets over de kennis van en het gevoel voor grammatica en heeft in het algemeen met taalgevoel te maken.

Woordbeeld: Onderzoekt of men de juiste schrijfwijze van de Nederlandse woorden kent en zegt iets over de mate waarin men kennis heeft opgedaan van de Nederlandse taal (met name spelling).

Denken met Woorden: Onderzoekt de mate waarin men in staat is verbanden te leggen tussen woorden en begrippen, is een maat voor het op logische en analytische te kunnen denken en redeneren met taal.

Denken met Getallen: Meet het inzicht in rekenkundige relaties en de routinematige vaardigheid in het werken met getallen.

Denken met Figuren: Onderzoekt de mate waarin men in staat is het verband te ontdekken in reeksen van figuren, zegt iets over het vermogen om logisch en analytisch te kunnen denken en redeneren met figuren.

Ruimtelijk Inzicht Onderzoekt de mate waarin men in staat is om tweedimensionale tekeningen in gedachten om te vouwen tot ruimtelijke voorwerpen, zegt iets over het vermogen om zich een ruimtelijke voorstelling te maken van wat er in het platte vlak is weergegeven.

Praktisch Inzicht: Zegt iets over de mate waarin men natuurkundige en praktische mechanische vraagstukken kan oplossen.

Snelheid en Nauwkeurigheid: Onderzoekt de mate waarin men onder tijdsdruk efficiënt en nauwkeurig kan werken.

Je krijgt bij elk onderdeel 10, 15 of 20 minuten de tijd. Bij snelheid & nauwkeurigheid is dit 3 minuten. Mij is verteld dat op uitzondering van de snelheid & nauwkeurigheids-test een fout antwoord geen punten aftrekt.
Ik snap dat ze hoge eisen stellen aan de lvl's maar om mensen zo keihard af te rekenen op spelling..
Nu is een 1 wel erg matig natuurlijk en lijkt er meer op dat je de oefening niet begrepen hebt.
Als je de rest wel goed gemaakt hebt klopt er mjins inziens niet..
pi_88176956
Zo, online formulier Eurocontrol is opgestuurd. Eens kijken hoe dat gaat lopen :)
pi_88176985
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:44 schreef Piles het volgende:
Zo, online formulier Eurocontrol is opgestuurd. Eens kijken hoe dat gaat lopen :)
Ik doe met je mee, komende week ga ik het formulier ff invullen dan! Lache :)
pi_88177171
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:45 schreef mcclane het volgende:

[..]

Ik doe met je mee, komende week ga ik het formulier ff invullen dan! Lache :)
^O^
Is dit je eerste sollicitatie voor luchtverkeersleider?

Ik moet alleen nog op zoek naar mn Havo-diploma, geen idee waar dat ding ligt :')
pi_88186677
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 07:26 schreef marcosta het volgende:
Ik snap dat ze hoge eisen stellen aan de lvl's maar om mensen zo keihard af te rekenen op spelling..
Nu is een 1 wel erg matig natuurlijk en lijkt er meer op dat je de oefening niet begrepen hebt.
Als je de rest wel goed gemaakt hebt klopt er mjins inziens niet..
De opdracht had ik perfect begrepen. Ik kan de regels van de Nederlandse spelling niet op een logische manier toepassen. Voor een simpele zin van rond de 8 woorden ben ik heel lang bezig met het nagaan van alle regels. Nadat ik klaar was met school heb ik dit ook nog voor mezelf geoefend. Helaas is er geen vooruitgang in geweest. In de Engelse taal heb ik dit probleem niet, omdat de spellingsregels logisch zijn opgebouwd.

Tijdens een rondleiding die ik gister had konden de luchtverkeersleiders vertellen dat ze af en toe een verslag moeten typen op de computer. Dit staat eigenlijk altijd gelijk aan de mogelijkheid tot een spellingscontrole.
Desondanks, ze moeten een grens stellen en het is helaas niet mogelijk om iedereen te laten deelnemen aan de selectieprocedure.

Verder was de rondleiding trouwens super. Ze geven een duidelijk beeld wat het precies inhoud om luchtverkeersleider te zijn. Ik vond voornamelijk de uitleg van de radarschermen interessant.

Het blijft jammer dat ik niet aan de selectieprocedure mee mag doen. Het stond bovenaan mijn lijstje van leukste banen. Werken met ruimtelijk inzicht en een omgeving waar je geen fouten mag maken spreekt mij heel erg aan. Zoals ik in mijn vorige post al zei: Na een studie kan ik het altijd nogmaals proberen. Mocht ik het dan alsnog niet halen, zijn er nog genoeg andere leuke banen.
pi_88186934
Kijk ook eens verder, zoals Eurocontrol en Belgacontrol, als je het echt wil. Luchtmacht kan ook, maar dat zou ik je niet aanraden :P
pi_88195050
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:50 schreef Piles het volgende:

[..]

^O^
Is dit je eerste sollicitatie voor luchtverkeersleider?

Ik moet alleen nog op zoek naar mn Havo-diploma, geen idee waar dat ding ligt :')

Nop, ik heb in 2005 een halve dag mee gelopen,maar toen was ik 19 en wilde ik eerst nog een basis hebben, een ondergrond. Ik ben nu 23 en heb HBO Electrical engineering gedaan en vorige week dus weer een tijdje mee gedraaid. Nu wil ik ATC proberen en als dat niet doorgaat, geen ramp, kijk ik weer verder :) Maar ik ga er wel voor, want ik wilde eerst piloot worden, maar lang van huis staat mij niet zo aan. Ik wil een goede verdeling tussen werk-prive :)
pi_88261573
Hey mensen
ik ben ook bezig met de selectieprocedure voor de klas van maart/april '11
ik heb as vrijdag het interview in Woerden. Iemand nog tips waar ik op moet letten, behalve mijzelf zijn?
t

[ Bericht 40% gewijzigd door traffic01 op 03-11-2010 09:51:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')