Als je al zoiets moet 'uitrekenen' zal het eerder een benaderingsvraag zijn. Dat je dus geen antwoord geeft dat het 1.000 of 100.000 is maar dichter bij de 10.000 ligt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:03 schreef LadyDynamite het volgende:
Hmm, okay. Hopelijk komen er dan niet van die cijferreeksen waarbij je 382 * 23 moet uitrekenen
Ongeveer een halve dag. Zelf heb ik 's ochtends het orientatiebezoek gedaan en vervolgens 's middags het interview in Woerdenquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:25 schreef LadyDynamite het volgende:
Gefeliciteerd!!
Weet iemand toevallig hoelang het oriëntatiebezoek van "ronde 2" duurt?
Volgens mij ben je sowieso niet kansloos voor de selectie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef Quinta89 het volgende:
Via google ben ik op dit forum en dit topic terechtgekomen.
Het lijkt me echt super leuk om te doen, en veel van mijn eigenschappen komen ook terug in de baan. Vliegtuigen heb ik altijd al fascinerend gevonden. Ik heb alleen een vraag aan jullie, en vooral degene die de selectieprocedure kennen.
Ik vroeg me af of ik enige kans heb om door de selectie te komen met een psychiatrische achtergrond. Ik lees namelijk dat er ook vragen worden gesteld over je verleden en je probleemoplossend vermogen.
Nou is dit op dit moment geen punt, maar als de vragen hoe ik vroeger met problemen ben omgegaan kan ik het denk ik wel vergeten. Ter informatie: Ik heb Anorexia gehad, ben depressief geweest, heb een posttraumatische stressstoornis gehad en heb geautomutileerd (dat is nu nog zichtbaar) Ik heb ook anti-depressiva geslikt tot voor kort. Sinds 2 jaar gaat het weer goed met mij.
Wat denken jullie heeft het enige zin om aan de selectie mee te doen, of ben ik bij voorbaat kansloos?
jazeker, dit soort testen (niet helemaal vergelijkbaar, minder uitgebreid) krijg je bij de eerste ronde van de selectieprocedure.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:14 schreef ---Mark--- het volgende:
Vraagje voor iedereen die al eens aan de selectie heeft deelgenomen:
Krijg je in de eerste ronde ook van dit soort testjes?
http://www.fibonicci.com/(...)ijk-inzicht-moeilijk
Het niveau van dit soort testen is wel lager tiijdens de selectie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:11 schreef ---Mark--- het volgende:
Maar ook dit niveau of wel ietsjes makkelijker?
Moet je ook goed kunnen hoofdrekenen?
Per onderdeel heb je een bepaalde tijd, dus niet per vraag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:22 schreef ---Mark--- het volgende:
Oke ja ik ben ook van plan te gaan solliciteren. Hoofdrekenen is juist iets wat ik goed kan dus daar maak ik me niet al te druk om.
Nog even over die tijdsdruk gesproken. Heb je een tijd, bijv een half uur waarin je die testjes moet maken of is het zo dat je per vraag bijv. 5 seconden krijgt?
Dit heb ik inderdaad al van meer mensen gehoordquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:07 schreef Doks het volgende:
Ik heb de selectie voor piloot gedaan, zal wel enigszins hebben geleken op die van luchtverkeersleider
Jawel, ik had de tests doorstaanquote:Dit heb ik inderdaad al van meer mensen gehoord, uiteindelijk dus geen opleiding voor piloot gaan doen?
Sowieso op tijd aanwezig zijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:55 schreef ---Mark--- het volgende:
Bedankt:), zijn er nog meer dingen handig om te weten als je naar de 1e selectieronde gaat?
Ik hoop t ook voor jouquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef LadyDynamite het volgende:
Hopelijk krijg je snel een belletje, Pasanada.
Bij mij ging het interview niet zo heel goed. Ze vond de motivatie dat ik LVL o.a. wil ga doen voor een goed toekomstperspectief slecht, en over het algemeen leek ze het met alles wat ik zei oneens te zijn, haha. Maar ik zie wel. Ze = de consultant van Meurs, btw.
Hoe ging het bij jou?
Zelf ook eerder gesolliciteerd en afgevallen tijdens het interview omdat ik gewoon te ervaring had (levens, als werkervaring) om door te mogen gaan, maar nu een paar jaar later dus wel doorquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:13 schreef LadyDynamite het volgende:
Ik dacht er vooral aan dat mensen rond de 19/20 jaar vaak nog gewoon minder volwassen en verantwoordelijk zijn dan wat oudere mensen. Natuurlijk geld dit lang niet voor iedereen, maar ik zie wel vaak een redelijk verschil tussen 19 en 24 bijvoorbeeld.
Maar inderdaad het zou niets horen uit te maken.
Gefeliciteerd en suc6! (hopelijk geeft de datum je geen slecht voorgevoel....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:26 schreef BDem het volgende:
Laat ik hier ook maar eens aanmelden, wist vorige maand al dat ik door was naar het assesment maar omdat er iemand met spoed moest worden geplaatst werd er gevraagd of ik misschien bereid was om een maandje op te schuiven, zo gezegd zo gedaan![]()
[..]
Zelf ook eerder gesolliciteerd en afgevallen tijdens het interview omdat ik gewoon te ervaring had (levens, als werkervaring) om door te mogen gaan, maar nu een paar jaar later dus wel doorMag een vrijdag de 13e weer op. Heb er zin in
Deze had ik nog niet eerder gehoord....maar ik kan me voorstellen dat je tijdens de opleiding erachter komt dat het toch niks voor je is. Ik vond het nl. behoorlijk lastig van te voren een beeld te vormen, tot aan de grading natuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Bron? Dit is namelijk gewoon kroegpraat. Zoals hierboven al aangegeven, als je het werk niet kan en niet stressbestendig genoeg bent dan val je snel genoeg tijdens de opleiding af. Er zal vast wel eens een luchtverkeersleider zelfmoord hebben gepleegd (ergens ter wereld), maar dat gebeurt in elke beroepsgroep. Dat is niet afhankelijk van het werk, maar eerder van een persoonlijke situatie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Das een duur grapje dan... als je je opleiding haalt moet je 5 jaar blijven werken, of ¤ 45.000,- terugbetalen!quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:09 schreef Dropdown het volgende:
Heb lang er over gedacht om luchtverkeersleider te worden. 5 Jaar geleden tot de conclusie gekomen dat het wel wat voor mij was. Naar een open dag bij LVNL geweest. Zag er allemaal leuk uit. In mei en juni examen gedaan, geslaagd. Toen tot de conclusie gekomen dat het toch niets voor mij was. Ook het feit dat het zelfmoordpercentage hoog ligt bij dit beroep was een negatief effect erop.
Tot zover mijn selectieprocedure, jammer maar helaas. Succes aan allen die door gaanquote:Helaas moeten wij je medelen dat je de gestelde norm in het assessment niet hebt gehaald. Dit betekent dat wij je niet tot de verdere selectieprocedure voor de opleiding tot luchtverkeersleider kunnen toelaten.
En diegene van LTP nog zeggen dat het lang kon duren voordat ze de uitslag hadden aangezien ze deze week ook nog assesments hadden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:55 schreef Pasanada het volgende:
@BDem: Dat is balen! Maar ze zijn wel héél snel als je afgelopen vrijdag je assessment hebt gehad! Wie weet hebben ze wel net als bij de vorige ronde een fout gemaakt bij het versturen van mails...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |