abonnement Unibet Coolblue
pi_76729368
Laatste bericht uit 20
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef freako het volgende:

[..]

Als ik vertraging heb, is dat meestal op kleine afstanden, en ook zelden meer dan een half uur. Het bedrag dat ik terug zou kunnen vragen zo weinig, dat ik onder de grens van ¤2,50(?) kom. Ik kan misschien 2 keer per jaar geld terugvragen.
[..]

Ja, dat dacht ik dus ook. Het verhaal wordt overigens nog vreemder, want er blijkt ook een nultransactie op het overzicht te staan. Het vervallen van de ¤10 borg kan ik trouwens niet uit dit overzicht halen, maar is wel gebeurd, anders klopt het saldo op mijn kaart niet. Zie hier het screenshot:

[ afbeelding ]

Het OV-chipkaart-overzicht van NS is trouwens best goed, en min of meer real-time. Een reis van 1,5 uur geleden zag ik net al staan.
pi_76729415
Bij de NS kan het OV chipkaart overzicht op internet dus wel degelijk up to date zijn, iets waar OV chipkaart.nl zelf schromelijk in faalt dus
pi_76730124
ook leuk, krijg ik deze email van de NS

U heeft reizen op saldo op uw OV-chipkaart aangevraagd en geactiveerd aan de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie. Nu kunt u hem gaan gebruiken!

log in ik bij mijn ns.nl, is reizen op saldo helemaal niet geactiveerd bij een NS automaat
pi_76730143
Hmpf, mijn persoonlijke (studenten) OV-Chipkaart arriveerde zonder een tijdelijk abbo d'r op... Kan ik dus niet eens reizen in de tussentijd. (kan pas v.a. 23jan de permanente ophalen)

Paupers, dat zijn het!
pi_76732188
Ik heb nu een tijdelijk ov gekregen en krijg binnen 2 weken men eigen ov. Kan ik nu overal in bus/trein of zitten er haken en ogen aan zo'n tijdelijk ov?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:30 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76732342
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733125
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.

Op Utrecht CS kun je alleen in de Centrale hal in/uitchecken met je ov-chipkaart.

Bij busreizen moet je bij iedere overstap in en uit checken. Nu stond zondag een NSmedewerker, die aangaf dat als je bij treinen over moet stappen, je ook in en uit moet checken. Erg handig. ik kom op spoor 3 aan, en op spoor 1 vertrekt mn aansluitende trein. met 2 min speling. Moet ik dan echt naar boven, in de hal uitchecken vervolgens weer aan tzelfde paaltje inchecken en terug naar t perron om mn trein te halen?
ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:19 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76733462
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja het principe van de OV chipkaart is dat je bij elke overstap in en uitcheckt

behalve bij de trein, daar schijnt het weer niet te moeten

Duidelijk toch, als de NS medewerker je weer verkeerde informatie geeft

Ze kunnen toch niet zien waar je naar toe gaat, dus gewoon niet in en uitchecken bij je overstap

Zo werkt het trouwens bij R'dam CS, Amsterdam CS ook, in d hal in en uitchecken, natuurlijk onhaalbaar bij overstappen, maar ja dat doet toch niemand daar volgens NS ?????????
ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76733687
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok dank je wel
t zou overigens ook fijn zijn als ze paaltjes in de noorder?tunnel zetten dat als je naar de bus/tram moet, dat jeniet eerst nog door de centrale hal heen hoeft maar gewoon de korte weg kunt nemen
Het zou makkelijk zijn als ze op alle perrons gewoon zuitjes neer zetten

bij Rotterdam CS staan ze buiten , daar kijk je nooit, want je koopt kaartje bij automaat, die is al verder en dan kijk je op het blauwe bord, ook dan ben je de zuilen al gepasseerd
pi_76735857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:10 schreef Ynske het volgende:
ik hoop dat er hier iemand is die me duidelijkheid kan verschaffen.
quote:
Overstappen

Overstappen op een andere NS-trein
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.

Overstappen op bus, tram, metro of trein
Als u overstapt op bus, tram, metro of de trein van een andere treinvervoerder, dan checkt u uit bij NS en weer in bij de vervoerder waar u verder mee reist. In die volgorde.

Overstappen op een andere treinvervoerder
Is de OV-chipkaart bij de andere treinvervoerder ingevoerd? Dan checkt u uit bij NS en weer in bij de treinvervoerder waarmee u verder reist. Bij sommige regionale treinvervoerders kunt u nog niet met de OV-chipkaart reizen. Onder meer bij Connexxion, Syntus en Veolia. Als u van een NS-trein overstapt op een van deze vervoerders, checkt u dan uit en reis verder met een papieren kaartje. U kunt er ook voor kiezen om voor het hele traject een papieren kaartje te kopen.

Overstappen op een vervoerder die de OV-chipkaart nog niet heeft ingevoerd
Check uit bij NS en koop voor het volgende deel van uw reis een papieren kaartje.
Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:23:52 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76736099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]


[..]

Studenten hoeven nog niet in te checken voor NS-treinen.
t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76736352
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

t gaat nu niet om studenten

maar lekker handig als men als medewerkers gewoon verkeerde info staat te leveren
ja omdat de zogenaamde "experts" zelf de OV chipkaart ook niet snappen.

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:42:45 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76737086
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:

Bij een overstap via een omweg ga ik natuurlijk ook nit in- en uitchecken, dan ben ik de helft meer kwijt
Ik ben toch niet gek

Ze zien het toch niet
Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:54:17 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737672
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
Het grappige is dat ns.nl wel een tarief voor via-kaartjes voor reizen op saldo geeft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 20:56:30 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76737763
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Waar je ingecheckt bent is zichtbaar voor conducteurs. Het zal van je omweg afhangen of dat problemen gaat geven. Als je normaal gesproken een 'via-kaartje' gekocht had, zul je nu eigenlijk eerst uit en dan weer in moeten checken.
en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:59:46 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76737908
Ik snap trouwens niet dat een automaat dit niet kan berekenen. In principe zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn om de goedkoopste interpretatie te berekenen om een reis te kunnen volbrengen.

Stel iemand reist van A naar B, en reist ’s avonds van B naar A, dan kan het ding bedenken dat dit een retour is. Of van A naar B, winkelt daar, en gaat dan naar C. Maak daar een via-kaartje van.

Of zelfs van A over B naar C, stapt uit, maakt een wandeling, stapt in bij B en reist naar A, zelfs dat zou te berekenen moeten zijn dat dan een retour A ↔ C het goedkoopst zou zijn. Ja, zelfs van A naar B, wandelt naar C, en gaat verder naar D. Als van A naar D via C en B het goedkoopst is, doe dat, anders gewoon los A naar B en dan C naar D.

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:02:03 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76738006
Ik reis 's morgens met de bus naar kantoor, eerst lijn X, 3 zones naar het station, dan vanaf het station door op lijn Y 2 zones naar kantoor. Kost me dit met tussentijds uit en inchecken +/- ¤ 1,50. Als ik niet uitcheck tussen de bussen kost het maar 97 ct.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:03:30 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76738081
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
Volgens mij mag je dan in de trein gaan zitten, want heb je normaliter sowieso de keus tussen de kortste weg of de snelste tijd. Er is een aantal trajecten in Nederland waar je op hetzelfde kaartje een alternatieve route mag kiezen dacht ik. Dat geldt volgens mij in zo’n geval ook.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:14:59 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76738684
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:59 schreef Iblis het volgende:

M.i. moet dat niet al te complex zijn om te bepalen, temeer daar ik meen dat de laatste n ritten, waarbij n voldoende groot is voor zulke berekeningen, beschikbaar zijn voor het systeem. Dan moet je het tamelijk bont maken om eroverheen te gaan, en dan zou een dagkaart allicht al het goedkoopst zijn.
Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:20:42 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76739053
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb zelf het vermoeden (de hoop?) dat dit soort berekeningen ingevoerd gaan worden op het moment dat de OV-chipkaart fatsoenlijk geïmplementeerd is.

Volgens mij kan het trouwens veel simpeler, door maar één keer per dag een instaptarief te berekenen, en verder af te rekenen op basis van het afgelegde aantal tariefeenheden. Ik weet niet of de NS nu voor die tariefeenheden een vast tarief per eenheid heeft, of dat het per eenheid goedkoper wordt. In het eerste geval hoeft er alleen maar vastgelegd te worden dat er al een instaptarief is betaald. In het tweede geval moet ook het reeds afgelegde aantal tariefeenheden vastgelegd worden, zodat er tegen het juiste tarief afgerekend kan worden.
Daar heb je inderdaad gelijk in, in principe leent de tariefstructuur van de NS zich hier uitermate goed voor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76739350
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

en hoe zit t dan wanneer er iets gebeurd is?
had laatst een kaartje heerlen-utrecht
net na eindhoven was wat gebeurd, alternatieve route is dan via roermond/nijmegen/arnhem
moet je dan ineens nu met die chip extra gaan betalen voor de omreis?
bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 januari 2010 @ 21:28:24 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76739427
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de trein niet (tenzij je overstapt), bij de bus en tram mag je WEL extra betalen voor de omreis, ook al blijf je indezlefde bus c.q. tram zitten.
maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76739653
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dr zit wel een stuk Veolia in, daar kun je nu nog niet met chip betalen dus moet je een kaartje kopen
ja dan ben je nog duurder uit, 3x instaptarief haha
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:26:16 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_76746071
Ik zou er bijna enthousiast van worden, vandaag weer vier probleemloze reizen met dat ding gemaakt!
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')