abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:45:40 #2
88233 Steve
Still the best.
pi_76326288
Dit is nummer 20.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_76326297
Maandag de eerste echte grote test. Ik ben benieuwd of het wat wordt
pi_76326317
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:45 schreef Steve het volgende:
Dit is nummer 20.
Vond het al zo vreemd dat 18 in het rijtje stond

--
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef macca728 het volgende:
waarom moet je in hemelsnaam een product dat je via internet bestelt ophalen bij een verkooppunt ?

wat is het nut van die internetwinkel dan ? helemaal niets
Dat was ook een mooie ja!

Automatisch opladen besteld, via ideal een cent overgemaakt. Moet je alsnog naar zo'n oplaadpunt om het te activeren
Goed, aangekomen bij dat oplaadpunt, werkt het niet. De medewerkster wist doodleuk te vertellen dat die service nog helemaal niet beschikbaar was. Vorige week is het uiteindelijk gelukt om dat in ieder geval te activeren.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76326485


Dit filmpje slaat op zowel de kilometerheffing als op chipkaarten.

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnDope op 02-01-2010 16:01:25 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 januari 2010 @ 15:56:14 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76326629
Hoe werkt dat opladen aan een automaat nou eigenlijk? Het is me nog niet gelukt om een fatsoenlijke uitleg te vinden. Ik woon in DLD maar reis af en toe wel met het OV in NL. Heb een voordeelurenkaart die ik via de NS heb aangemeld als OV-chipkaart. Ik moet dat ding ook nog ergens activeren, maar ik stap maandag in op Nijmegen Lent en volgens mij kan dat daar niet. Heb er alleen een incheckding zien staan. Maar ik moet dus mijn kaart nog activeren en er geld op zetten. Alleen weet ik niet hoe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76326654
Een linkje naar de Google Maps layer van de ophaal- en oplaatpunten:

http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie=utf8&msa=0&msid=114703814878737164837.00045ea0909fbfb2c5ae0&ll=52.212656,4.507141&spn=0.942442,2.471924&z=9

Die kreeg ik een half uur terug via de ov-chipkaart site, nu krijg ik daar weer een minder volledige. Gelukkig stond deze nog in mijn geschiedenis.

Edit: ah, volgens mij kwam ik er vanuit een linkje in het vorige topic, dat is logischer. Wat minder logisch is: waarom linkt ov-chipkaart.nl niet naar de meest volledige versie van de kaart

[ Bericht 20% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 02-01-2010 16:02:58 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 januari 2010 @ 15:58:42 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76326703
Aha, volgens jouw kaart zou dat in elk geval wel moeten kunnen in Lent. Nu nog uitvinden hoe.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:03:11 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76326848
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76326986
Ik heb de kaart in de OP op de Wiki toegevoegd, misschien kan deze startpost ook nog even aangepast worden?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76327003
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Mijn vriendin heeft hem vorige week geactiveerd, ik ga het maandag nog een keer proberen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76327030
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen.. )
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:19:21 #13
141482 Q.
JurassiQ
pi_76327327
DramaVindPost.
For great justice!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:23:02 #14
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76327456
Oh joy In Rhenen (zit dit weekend bij mijn ouders) is niet eens een ophaalpunt. Die blijken volgens de kaart van Wombat (op de actuele staat idd lang niet alles) bij een tweetal c1000's in Veenendaal te zitten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76327460
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:58 schreef Rewimo het volgende:
Aha, volgens jouw kaart zou dat in elk geval wel moeten kunnen in Lent. Nu nog uitvinden hoe.
Bij de kaartautomaat: die zou een OV-chipkaartlezer ingebouwd moeten hebben waar je je kaart voor houdt, waarna je kunt kiezen voor ophalen bestelling en daarna opladen saldo.
pi_76327523
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen.. )
Mij lukte het de eerste keer, maar mijn vriendin die voor mij probeerde met dezelfde studenten ovchipkaart en dezelfde automaat, lukte het niet

Die automaat is daar ook zonder uitleg neergekwakt aldus de baas daar

Lekker falend bezig....
know'm sayin?
×
word? word.
pi_76329188
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/

Als ik dit lees denk ik ook van "godverdegodver". Gelukkig hoef je bij overstappen van NS op NS niet uit- en in te checken, dat zou er eens bij moeten komen zeg. Maar verder is het ook niet echt om vrolijk te worden. Stel ik pak de trein naar een stad en vandaar de bus. Het is maar te hopen dat er dan zo'n paaltje in de buurt staat, anders worden er vast veel aansluitingen gemist.

En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in een regio woon waar verschillende maatschappijen de treindiensten aanbieden, anders krijg je dat gezeik ook nog.
pi_76329494
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:14 schreef Vasilevski het volgende:
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/

Als ik dit lees denk ik ook van "godverdegodver". Gelukkig hoef je bij overstappen van NS op NS niet uit- en in te checken, dat zou er eens bij moeten komen zeg. Maar verder is het ook niet echt om vrolijk te worden. Stel ik pak de trein naar een stad en vandaar de bus. Het is maar te hopen dat er dan zo'n paaltje in de buurt staat, anders worden er vast veel aansluitingen gemist.

En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in een regio woon waar verschillende maatschappijen de treindiensten aanbieden, anders krijg je dat gezeik ook nog.
Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76329541
Voor de studenten onder ons, er is een FAQ over de Studenten OV-chipkaart

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
pi_76329550
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.
Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:27:00 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_76329627
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:

[..]

Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
[Antwoord van de OV-sector]
Jaaaaaa, maar die dingen zijn gemaakt op gemiddelde belasting, niet op piekbelasting. Moeten maar niet al die mensen tegelijk de trein uit komen. Probleem opgelost!
[/Antwoord van de OV-sector]
For great justice!
pi_76329681
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:

[..]

Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
Daarom moet er ook meer dan 1 paal staan natuurlijk. Ik weet niet hoe bij het bij andere stations is, maar op Den Haag CS staat het vol met die dingen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76335005
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef Cerbie het volgende:
Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen
In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:59:54 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76335151
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:

[..]

In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
Dat is toch ook wel weer een beetje overdreven ja
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76336263
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:

[..]

In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
dan valt de helft van die punten al af ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')