quote:
Op maandag 16 november 2009 19:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:zijn er nog meer mensen naar leiden geweest van het weekend? ik was er zaterdag middag! vette shizzel!

heb ook een paar lekker whiskys geproefd die nu op mijn lijstje staan o.a. de springbank 25

hoewel ik de 15 ook al erg lekker vond!
Ik was er zondagmiddag.
Whisky die ik lekker/opvallend vond:
* Glenlivet Nadurra: vond het heel apart dat je dat hoge alcoholgehalte helemaal niet proefde en hij leek bijna romig, dat vond ik een aparte sensatie voor whisky
* Springbank 15: was gewoon mijn smaak, kan niet echt een omschrijving meer geven of zeggen dat er een specifiek aspect was wat me opviel
* Cadenhead 20: zo ontzettend vol van smaak, dat hij gewoon te zwaar was om daar te drinken - echt een 'met-kerst-bij-de-open-haard-whisky' (ik heb alleen geen open haard).
Whisky die me in negatieve zin opviel:
* Blue label: ik moest 'm toch een keer geproefd hebben om er echt een oordeel over te kunnen geven en hij is inderdaad wel heel erg overpriced. Niet vies hoor, maar meer dan een 35, 40 euro zou ik er niet voor geven.
* Snow grouse: gekoeld vind ik het smakeloos, scherp bocht. Ik had 'm al eens warm op en toen was ie nog wel te doen, alleen een beetje zoet. Verder zie ik de toegevoegde waarde ook niet van een whisky voor shots. Als je snel dronken wil worden voor weinig geld, koop je eerder wodka of zo. En de mensen die per se snel dronken willen worden van whisky kopen een huismerk of gewoon onze goede bekende Jan.
* Macallan 10: eendimensionaal en relatief scherp
Overigens leuk, die ideeen die er zijn over whisky en vrouwen. Bij sommige stands werd me de lichtste whisky aangeraden, terwijl geheel toevallig mijn vriend en een goede vriend steeds een andere whisky aangeraden kregen (vaak dezelfde). Soms werd zelfs ook gezegd dat vrouwen meestal niet van rokerig hielden. Toch grappig dat er meteen z'n conclusie getrokken wordt.
Hoeveel proeven jullie nou op zo'n dag? Ik merkte aan het eind van de dag wel dat ik opeens andere dingen lekker vond dan normaal namelijk. Op een gegeven moment kom je er toch niet meer met brood en water....