abonnement Unibet Coolblue
pi_70041463
Alle stations hier Victor India Echo Zulu Echo Romeo Delta Tango meld U in volgorde van verplaatsing over.

[edit] crap, pleur der nog ff een #4 voor.
Bah !
pi_70043290
Romeo Echo Mike Charlie Oscar CIJFERS 0...2...6 meldt zich als eerste verkenner
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

En de reden dat dit gebeurt is jou niet verteld in de Peel???
Welke bedoel jij hiervan? Dat er niks gebeurt, of dat we van hot naar her worden gestuurd?
Er is mij van beide trouwens niks vertelt!

[ Bericht 9% gewijzigd door Remco026 op 15-06-2009 22:45:25 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 22:36:20 #3
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70043362
Zo TT gefixed en tvp
  maandag 15 juni 2009 @ 22:57:29 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70044287
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:34 schreef Remco026 het volgende:
Romeo Echo Mike Charlie Oscar CIJFERS 0...2...6 meldt zich als eerste verkenner
[..]

Welke bedoel jij hiervan? Dat er niks gebeurt, of dat we van hot naar her worden gestuurd?
Er is mij van beide trouwens niks vertelt!
Wat ik ermee bedoel is dat het colua op de Peel nog niet beschikt over het geplande aantal systemen maar het personeel is wel alvast binnengehaald. Dus ja, op dit moment is er voor een hoop mensen weinig te doen.

Ben je ingedeeld voor week 36/37 om af te reizen naar Kreta?
pi_70044318
Dankbaar Bob
Bah !
pi_70045865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:33 schreef Rave_NL het volgende:
Komende week commandooverdracht van Curaçao naar die pleunen...
Yesssss

Alleen ik mag niet klagen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:06:26 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70047037
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:36 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Yesssss

Alleen ik mag niet klagen..

Maar doe het lekker toch.. WAT SHIT GEREGELD ALLEMAAL MET DAT GELD!!

Het is een tijdelijke tewerkstelling, dus de mensen (waaronder ik) die geen eigen huisvesting hebben krijgen echt minimum. Ik eet niet veel, maar het wordt gewoon eten van je salaris als de kleine bonus op is.

Maar als ze het een *ben even vergeten wat* hadden genoemd, dan hadden we een aardig bedrag gekregen zoals de mariniers nu ook krijgen. Beetje jammer.
Anders zou het geen bezuiniging zijn als de KL daar gaat zitten onder dezelfde voorwaarden als de KM... Want dat is wat het is, een ordinaire bezuiniging.

Zocht je naar detachering?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 02:52:35 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70049162
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:36 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Maar doe het lekker toch.. WAT SHIT GEREGELD ALLEMAAL MET DAT GELD!!

Het is een tijdelijke tewerkstelling, dus de mensen (waaronder ik) die geen eigen huisvesting hebben krijgen echt minimum. Ik eet niet veel, maar het wordt gewoon eten van je salaris als de kleine bonus op is.

Maar als ze het een *ben even vergeten wat* hadden genoemd, dan hadden we een aardig bedrag gekregen zoals de mariniers nu ook krijgen. Beetje jammer..
Blijf dan lekker op de Oirschotse heide met je kut, je hoeft hier niet te komen, sterker nog, dat willen we niet eens!
En jullie gaan wel meer dingen ondervinden, zo stromen wij met kleine groepjes in als er andere uitstromen waardoor je een constante doorstroom hebt met een 'kern' die iedereen wegwijs kan maken.
En kun je gewoon auto's overkopen, op de wal gaan wonen als je er minstens 9 maanden zit zonder dat je er spijt van krijgt, en het allerbelangrijkste, wij kunnen echte trainingen draaien van minimaal een maand exclusief voorbereiding zonder dat dat betekend dat je de helft van je complete term ermee bezig bent (een lullige 4 maanden)

De hele constructie is gewoon fout, jullie zaten al langer te aasgieren op de West, jullie krijgen het nu eindelijk, en binnen een paar termen wordt de stekker er weer uit getrokken als wederom een mislukt paars project.

Maar veel plezier.


PS. Wat een kuttitel trouwens, mod, verander het eens in een titel met meer inhoud ofzo, [DEF] Slowchat #4 De zoete wraak van de Rempengbal, bijvoorbeeld
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 16 juni 2009 @ 03:19:01 #9
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70049239
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:54 schreef Remco026 het volgende:
Ik kan er helaas niet meer onder uit, dus het wordt gewoon 2 jaar doorzetten en mezelf bezig houden en vervolgens naar de KMS/KMA (Keuze ben ik nog niet over uit)

Nog tips over welk wapen/dienstvak ik straks moet gaan doen? Ik ben goedgekeurd tot en met cluster 2.
Een maatje van mij had hetzelfde bij Pantserinfantrie, heeft interne verzoeken tot de max ingedient tot ze schijtziek van hem werden, cluster4 testen gehaald, en na een half jaartje de EVO Mariniers gedraait en gehaald.

Als ik jou was zou ik de cluster 4 testen doen, vervolgens de roze baret van Luchtmobiel proberen te halen, des te beter het onderdeel, des te beter er voor je gezorgd wordt is meestal het klappen van de zweep...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:50:31 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70049789
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 02:52 schreef Rave_NL het volgende:
De hele constructie is gewoon fout, jullie zaten al langer te aasgieren op de West, jullie krijgen het nu eindelijk, en binnen een paar termen wordt de stekker er weer uit getrokken als wederom een mislukt paars project.
De KL zat helemaal niet te aasgieren op de West, sterker nog van de meesten die ik ken mag die hele excercitie afgeblazen worden. Het is een politieke beslissing omdat er geld uitgespaard kan worden, want een clubje 4 maanden ttw'en is goedkoper dan iemand 9 maanden of langer plaatsen, inclusief verhuizingen familie enz.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:29:30 #11
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70052627
Zo, ik heb net een besluit genomen. Ik ga volgend jaar geen master doen, maar een tussenjaar volgen met modules die ik interessant vind. Heb me net aangemeld voor een inleiding in de militaire geschiedenis en later zijn nog wat conflictstudiemodules aan de beurt.

Daarnaast ga ik komend jaar de NatRes doen. Mocht ik dat heel interessant vinden dan ga ik me volgend jaar aanmelden voor de KOO Officier Panterinfanterie. Zoniet, ga ik dan alsnog een Master doen.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_70062542
Ik dacht dat de grootste bezuiniging zat bij de marine eenheid die helemaal opgeheven zou worden op Curacao..
Maar die andere reden klinkt logischer hehe.

Maar zoiezo wel wat meer geld om normaal te kunnen eten was wat aangenamer geweest.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:38:35 #13
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70064522
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

De KL zat helemaal niet te aasgieren op de West, sterker nog van de meesten die ik ken mag die hele excercitie afgeblazen worden. Het is een politieke beslissing omdat er geld uitgespaard kan worden, want een clubje 4 maanden ttw'en is goedkoper dan iemand 9 maanden of langer plaatsen, inclusief verhuizingen familie enz.
Zoveel goedkoper is het niet, nu wordt dus een hele compagnie, inclusief kader en officieren, en zeer waarschijnlijk de gehele staf overgevlogen voor 4 lullige maandjes

Ipv dat de kaderleden, officieren en staf voor 3 jaar gestationeerd zijn. Waardoor zij een normale plaatsing hebben en zij inderdaad met hun gezin overkomen. Maar let wel, dat is dus voor 1 iemand met gezin terwijl in zijn term 9 (!) landmachters zijn functie uitoefenen, en al die landmachters moeten dus overgevlogen worden, en met 2 weken van reizen, in/ -uitrouleren, in-/ uitpakken etc hou je dus nog 3,5 maand 'pure plaatsing' over voor die 9 lui, waarvan je de eerst 3 tot 4 weken aan het acclimatiseren bent aan de warmte. Dus dan ben je in totaal maar 2 maanden en 3 weken inzetbaar. En dan wil je echt gaan oefenen in de West? Aanleren van amphibische drills? Een jungletraining draaien van 6 weken??

Mariniers zelf zijn gestationeerd voor 9 maanden, waardoor er dus 8 maanden 'pure inzettijd' is, waardoor je makkelijk 2 maanden bezig kan zijn met een jungletraining inclusief voorbereiding. En daarnaast heb je een roulatiesysteem waardoor nooit maar dan ook nooit een heel peleton tegelijkertijd repatrieerd, laat staan een hele compagnie (volgende maand daargelaten als 31e infcie Curaçao vertrekt). Want elke keer komen er maar een paar man naar het eiland toe, en dat heeft twee grote voordelen: de lui worden verdeeld over de peletons waardoor je een goede mix hebt van nieuwe lui en gasten die er al maanden zitten, waardoor ze sneller wegwijs worden gemaakt ipv het allemaal maar zelf uit moeten zoeken. En daarnaast, en nog wel belangrijker, zijn dan de onrusten veel minder. Want als je met een hele groep tegelijkertijd weggaat komen er gewoon ongeregelheden. Punt. Daarvoor zijn de mariniers ook overgestapt op het systeem, omdat elke 9 maanden het eiland systematisch verbouwd werd, en dat is dus ook wat er nu vanaf de zomer elke 4 maanden gaat gebeuren...

Dus er wordt minimaal geld bespaart, brengt alleen maar problemen en overzeese belangen beschermen was altijd al 'ons' ding (KNIL daargelaten).

Enfin, de 31e infcie is net officieel opgeheven, ik wens CW veel plezier en ik lees het na de zomer allemaal wel op de voorpagina's...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:56:37 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70065227
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:38 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Verhaal...
Je hoeft het mij niet uit te leggen, wmb blijft het zoals het was. Maar ja, ik heb niet genoeg sterren om de maten in Den Haag te overtuigen.
pi_70067374
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat het colua op de Peel nog niet beschikt over het geplande aantal systemen maar het personeel is wel alvast binnengehaald. Dus ja, op dit moment is er voor een hoop mensen weinig te doen.

Ben je ingedeeld voor week 36/37 om af te reizen naar Kreta?
Dat is mij vandaag uitgelegd door de majoor, toen ik een gesprek met hem had. Hij heeft me belooft dat we na de zomer meer dingen gaan doen, omdat dan alle systemen binnen moeten zijn.

En Kreta is nog niks van bekend, niemand kan met zekerheid zeggen wie er allemaal gaan, maar ik zal het niet worden, want in dat gesprek met de majoor is mij ook vertelt dat ik waarschijnlijk een andere functie ga krijgen binnen de batterij, aangezien er bijna geen functies meer zijn binnen de colua en er nog 80 mensen dit jaar binnen gaan komen. En dat wordt waarschijnlijk een chauffeursfunctie
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:46:26 #16
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70080331
voor de mod die de tt veranderd heeft
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:55:57 #17
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70099124
Rempengballetjes zijn donders goed te eten

Ik mag dan een ex pleun zijn (jaja wel een elite pleun LMB hè?) maar ik vind dat de KL gewoon bij zijn kerntaken moet blijven. Rave_NL heeft enkele goede punten aangehaald.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:55:28 #18
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70101660
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Rempengballetjes zijn donders goed te eten

Ik mag dan een ex pleun zijn (jaja wel een elite pleun LMB hè?) maar ik vind dat de KL gewoon bij zijn kerntaken moet blijven. Rave_NL heeft enkele goede punten aangehaald.
Rempengballen

Oost-Indische stuiterballen
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70102597
Hebben (ex)infanteristen nog wat leuke tips eigenlijk voor je uitrusting?

Misschien zit er nog iets bij wat ik niet weet of nog niet bij mijn eenheid heb gezien.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:30:18 #20
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70102834
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:22 schreef cw2cu het volgende:
Hebben (ex)infanteristen nog wat leuke tips eigenlijk voor je uitrusting?

Ik kwam er vandaag namelijk achter dat als je 3 gaten in je patroonmagazijnen maakt, je makkelijk de 25%,50%,75% melding door kan geven.
Iets heel simpels maar nog nooit op gekomen..
Probleem met die gaten is weer vuiligheid welke in de patroonmagazijnen kunnen komen en dus weer storing kan veroorzaken. Daar sta je ook niet echt op te wachten.
Evt wat ik ergens gelezen had is wat gaatjes maken en aftapen met transparante tape.

Verder, zoals ergens ik ergens anders al heb gezegd, een steelpannetje in de rugzak en een aasgier mokje bij je hebben. Ohh ja nog iets, goede rol ductape bij je hebben. Altijd handig.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:02:59 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70103810
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Probleem met die gaten is weer vuiligheid welke in de patroonmagazijnen kunnen komen en dus weer storing kan veroorzaken. Daar sta je ook niet echt op te wachten.
Evt wat ik ergens gelezen had is wat gaatjes maken en aftapen met transparante tape.

Verder, zoals ergens ik ergens anders al heb gezegd, een steelpannetje in de rugzak en een aasgier mokje bij je hebben. Ohh ja nog iets, goede rol ductape bij je hebben. Altijd handig.
Net zoals een kleine bijl
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:51:34 #22
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70105278
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:02 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Net zoals een kleine bijl
Daar heb je je pioschop voor of een goed mes welke je gemakkelijk samen met een steen kan gebruiken.
Maar klein bijltje is idd prima ja. Handiger dan een mes met steen. Kan je gemakkelijk buddy gewijs doen of groeps gewijs. SCheelt veel aan dubbele uitrusting meeslepen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70105328
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 03:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Een maatje van mij had hetzelfde bij Pantserinfantrie, heeft interne verzoeken tot de max ingedient tot ze schijtziek van hem werden, cluster4 testen gehaald, en na een half jaartje de EVO Mariniers gedraait en gehaald.

Als ik jou was zou ik de cluster 4 testen doen, vervolgens de roze baret van Luchtmobiel proberen te halen, des te beter het onderdeel, des te beter er voor je gezorgd wordt is meestal het klappen van de zweep...
cluster 4 zal ik nooit halen, ik ben niet afgekeurd qua sport, maar medisch voor alles boven cluster 2 (iets met mijn rug) Anders was ik sowieso bij luchtmobiel gegaan
pi_70107876
de keuze luchtmobiel of PAINF is geen keuze die je zelf maakt, dat wordt voor je gedaan...
Uiteraard mag je zelf je "voorkeur" aangeven.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:16:15 #25
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70108449
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:02 schreef Ice_Ice het volgende:
de keuze luchtmobiel of PAINF is geen keuze die je zelf maakt, dat wordt voor je gedaan...
Uiteraard mag je zelf je "voorkeur" aangeven.
Toch raar dan dat die twee in verschillende clusters zitten.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:17:25 #26
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70108500
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:02 schreef Ice_Ice het volgende:
de keuze luchtmobiel of PAINF is geen keuze die je zelf maakt, dat wordt voor je gedaan...
Uiteraard mag je zelf je "voorkeur" aangeven.
Gelul, jij kiest ergens voor, vervolgens wordt gekeken of je aan de eisen voldoet, en zo niet, dan wordt gekeken waar je beter tot je recht zou komen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:24:11 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70108795
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:17 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Gelul, jij kiest ergens voor, vervolgens wordt gekeken of je aan de eisen voldoet, en zo niet, dan wordt gekeken waar je beter tot je recht zou komen.
Klopt

En welke lul kan dat beter weten dan deze elite-pleun??
Voldoe je aan de eisen dan mag je starten. Voldoe je niet krijg je een ander advies.
Grapppig, in "mijn tijd" werkte men nog met de ABOHZIS factor. Met recht mag ik mij ouwe poep noemen

http://nl.wikipedia.org/wiki/ABOHZIS
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:52:00 #28
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70115045
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar heb je je pioschop voor of een goed mes welke je gemakkelijk samen met een steen kan gebruiken.
Maar klein bijltje is idd prima ja. Handiger dan een mes met steen. Kan je gemakkelijk buddy gewijs doen of groeps gewijs. SCheelt veel aan dubbele uitrusting meeslepen.
Ik had hem altijd in de groep, nooit spijt van gehad bij een overval en er waren even geen grote boomstammen in de buurt of een schuttersput/WLP graven en grote wortels tegenkomen. Scheelt zoveel tijd en zweet
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:08:07 #29
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70115614
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
elite-pleun
!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 18 juni 2009 @ 03:00:43 #30
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70119457
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

!
Mooi woord hè ?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 18 juni 2009 @ 04:45:24 #31
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70119595
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 03:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mooi woord hè ?
Beetje tegenstrijdig hè ?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:07:04 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70137935
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 04:45 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig hè ?
Niet beginnen
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:23:03 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70138485
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:07 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Niet beginnen
Maak je niet druk, ik mag die visstick wel. Goede gast.

Ok dan ipv elite pleun speciaal voor Rave_NL: Elite soldaat
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:09:57 #34
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70145734
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:07 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Niet beginnen



Een beetje vriendelijk stoken
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:11:58 #35
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70145808
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Maak je niet druk, ik mag die visstick wel. Goede gast.

Ok dan ipv elite pleun speciaal voor Rave_NL: Elite soldaat

Doelde meer op de combinatie landmacht met elite
Maar
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:00:27 #36
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70152427
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:11 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Doelde meer op de combinatie landmacht met elite
Maar
Ik twijfelde al of ik het goed begreep, maar ik was dus helder
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:51:56 #37
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70153434
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:46 schreef Rave_NL het volgende:
voor de mod die de tt veranderd heeft
no prob.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:15:32 #38
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70166052
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:00 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik twijfelde al of ik het goed begreep, maar ik was dus helder
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:21:58 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70197715
Ah dus hier waren jullie
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:33:29 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70197988
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:22 schreef cw2cu het volgende:
Hebben (ex)infanteristen nog wat leuke tips eigenlijk voor je uitrusting?

Misschien zit er nog iets bij wat ik niet weet of nog niet bij mijn eenheid heb gezien.
Leatherman
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:40:37 #41
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70201035
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:33 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Leatherman


Leatherman Blast



Suunto Core



Black Hawk pistoolkoord om je spullen mee te borgen


Carabina's om je helm aan je vest te borgen


Rite in the Rain-boekjes


Space Pen


Under Armor-shirtjes

Alles hoogstpersoonlijk door mij veldgetest en goed bevonden
Schiet me zo nog wel wat meer te binnen
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:49:06 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70201282
En een hoofdlampje natuurlijk!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:52:43 #43
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70201369
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:49 schreef Erasmo het volgende:
En een hoofdlampje natuurlijk!

Petzl Tactikka

Door onze baas standaard verstrekt dus niet genoemd als eigen aanschaf
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 18:54:03 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70201404
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Petzl Tactikka

Door onze baas standaard verstrekt dus niet genoemd als eigen aanschaf
Ah dat wist ik niet, heeft dat ding ook een NSN?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:04:29 #45
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70201713
Suunto Core wel met zwarte plaat nemen, durf tactisch te denken
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:07:33 #46
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70201811
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, heeft dat ding ook een NSN?
Zoekt en gij zult vinden
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:10:10 #47
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70201885
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:04 schreef Bob-B het volgende:
Suunto Core wel met zwarte plaat nemen, durf tactisch te denken
[ afbeelding ]
Die van mij is met grijze plaat, tactisch verantwoord (en vele male mooier )
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:10:40 #48
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70201902
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:07 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zoekt en gij zult vinden
Ach heb al een hoofdlampje waar ik blij mee ben

Zo'n magnesium aanstekerding is ook wel handig in het veld
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:14:54 #49
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70202011
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Die van mij is met grijze plaat, tactisch verantwoord (en vele male mooier )
Mooier is smaak en zwart is altijd beter
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:34:54 #50
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70202642
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:14 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Mooier is smaak en zwart is altijd beter
Laat ik het zo zeggen, ze zien eerder het wit van je ogen dan het grijs van mijn horloge
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 20 juni 2009 @ 19:43:58 #51
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70202966
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:34 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ze zien eerder het wit van je ogen dan het grijs van mijn horloge
Daar heb je zo'n doosje camo vingerverf voor
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:27:57 #52
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70204512
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:43 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Daar heb je zo'n doosje camo vingerverf voor
Voor je oogwit?

Rare jongens, die pleunen....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70213315
@Rave_NL

Kijk, dat papier kende ik nog helemaal niet .
Maar waarom die pen?
  zondag 21 juni 2009 @ 09:37:34 #54
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70214440
quote:
Op zondag 21 juni 2009 03:20 schreef cw2cu het volgende:
@Rave_NL

Kijk, dat papier kende ik nog helemaal niet .
Maar waarom die pen?
Da's een pen ontwikkeld door de NASA, om op elk oppervlak en materiaal, droog of nat, te kunnen schrijven, zelfs ondersteboven, dus ideaal voor een doorweekt waterproofboekje...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 21 juni 2009 @ 10:28:18 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70214906
Die pen, die 12 miljoen kostte om te ontwikkelen terwijl de Russen gewoon een potlood gebruikten bedoel je?
  zondag 21 juni 2009 @ 10:37:47 #56
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70215046
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:28 schreef Erasmo het volgende:
Die pen, die 12 miljoen kostte om te ontwikkelen terwijl de Russen gewoon een potlood gebruikten bedoel je?
Die pen ja
pi_70215837
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 19:04 schreef Bob-B het volgende:
Suunto Core wel met zwarte plaat nemen, durf tactisch te denken
[ afbeelding ]
Ik vraag me sowieso af hoe je een zo'n fucking grote tijd-unit tactisch verantwoord kunt noemen
  zondag 21 juni 2009 @ 11:31:35 #58
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70215913
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af hoe je een zo'n fucking grote tijd-unit tactisch verantwoord kunt noemen
Ik was derhalve sarcastisch
  zondag 21 juni 2009 @ 23:33:15 #59
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70239093
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:28 schreef Erasmo het volgende:
Die pen, die 12 miljoen kostte om te ontwikkelen terwijl de Russen gewoon een potlood gebruikten bedoel je?
Idd

Maar alsnog voor geen 5 dollar een prima pennetje
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:05:01 #60
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70294624
Hahahaha Rutger van geen stijl bij het Korps Mariniers
Ik had eerder al Rutger bij Luchtmobiel gezien maar deze nog niet.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:11:58 #61
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70294821
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Hahahaha Rutger van geen stijl bij het Korps Mariniers
Ik had eerder al Rutger bij Luchtmobiel gezien maar deze nog niet.

Slechts een half jaartje uit

En dan mis je de voorbereiding volgens mij nog, als ze nog even met de UIM gaan oefenen in Den Helder...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:31:48 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70297307
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:11 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Slechts een half jaartje uit

En dan mis je de voorbereiding volgens mij nog, als ze nog even met de UIM gaan oefenen in Den Helder...
Heb net even alle 9 afleveringen bekeken op youtube. Wel leuk zo.
Wat ik begrepen heb in het laatste deel gaat het Korps Mariniers dus de Landmacht aflossen in Uruzgan eind dit jaar.

Btw: UIM = UNit Interventie Mariniers?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:49:53 #63
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70297722
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb net even alle 9 afleveringen bekeken op youtube. Wel leuk zo.
Wat ik begrepen heb in het laatste deel gaat het Korps Mariniers dus de Landmacht aflossen in Uruzgan eind dit jaar.

Btw: UIM = UNit Interventie Mariniers?
Yep, de komende 4 shifts wordt voor onze rekening genomen...

En inderdaad, de Unit Interventie Mariniers, al is het inmiddels al weer MARSOF
Maritime Special Operations Forces, als ik het goed heb een bundeling van alle SF eenheden van de KM, waaronder het Unit Interventie Mariniers, het Amfibisch Verkenningspeloton en het Mountain Leader Verkenningspeloton.

Ach, geef het een naam
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:12:44 #64
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70314976
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Yep, de komende 4 shifts wordt voor onze rekening genomen...

En inderdaad, de Unit Interventie Mariniers, al is het inmiddels al weer MARSOF
Maritime Special Operations Forces, als ik het goed heb een bundeling van alle SF eenheden van de KM, waaronder het Unit Interventie Mariniers, het Amfibisch Verkenningspeloton en het Mountain Leader Verkenningspeloton.

Ach, geef het een naam
Heel goed, kan de KL weer even ademhalen, al zitten er meer dan genoeg landmacht ehd nog steeds dan in Uruzgan hoor
pi_70315487
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Hahahaha Rutger van geen stijl bij het Korps Mariniers
Ik had eerder al Rutger bij Luchtmobiel gezien maar deze nog niet.


Toch was Rutger bij Luchtmobiel leuker
pi_70338628
Ik mis een topic en/of update m.b.t. de veteranendag zaterdag a.s ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:45:39 #67
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70339459
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:24 schreef justmattie het volgende:
Ik mis een topic en/of update m.b.t. de veteranendag zaterdag a.s ?
Je mag hem maken hoor
pi_70341009
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Yep, de komende 4 shifts wordt voor onze rekening genomen...

En inderdaad, de Unit Interventie Mariniers, al is het inmiddels al weer MARSOF
Maritime Special Operations Forces, als ik het goed heb een bundeling van alle SF eenheden van de KM, waaronder het Unit Interventie Mariniers, het Amfibisch Verkenningspeloton en het Mountain Leader Verkenningspeloton.

Ach, geef het een naam
het korps levert idd de komende lichtingen ook 1 van de cie's van de bg
Bah !
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:53:32 #69
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70342385
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:20 schreef viezerdt het volgende:

[..]

het korps levert idd de komende lichtingen ook 1 van de cie's van de bg
Bg?

Ik neem aan dat je de Battlegroup bedoelt in de zin van de Europese reactionforce?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:47:57 #70
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70344235
En we hebben verlof hier
pi_70344926
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Bg?

Ik neem aan dat je de Battlegroup bedoelt in de zin van de Europese reactionforce?
Nee gewoon de battlegroup in uruzgan.
Bah !
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:12:43 #72
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70345017
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:09 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Nee gewoon de battlegroup in uruzgan.
Yep klopt
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:14:04 #73
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70345047
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Erasmo het volgende:
En we hebben verlof hier
over 3 weken anderhalve maand
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 00:23:22 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70345284
Erasmo, je inbox is vol, ik kan je geen PM's sturen en je vraag dus niet via PM beantwoorden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:28:29 #75
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70345410
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:14 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

over 3 weken anderhalve maand
Inschepingsverlof hier
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:23 schreef 2cv het volgende:
Erasmo, je inbox is vol, ik kan je geen PM's sturen en je vraag dus niet via PM beantwoorden.
Fixed
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 00:48:15 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70345844
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Inschepingsverlof hier
[..]

Fixed
Zenx !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70351465
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Erasmo het volgende:
En we hebben verlof hier
Hier nog 1 , verveel me alleen wel kapot...
Bah !
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:43:49 #78
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70351556
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:40 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Hier nog 1 , verveel me alleen wel kapot...
Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald dus ik hou mezelf wel bezig
pi_70351837
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:43 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald dus ik hou mezelf wel bezig
Die heb ik al een tijdje , maar gefeliciteerd . Daarnaast worden er hier dingen in het huis verbouwd.
Bah !
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:23:29 #80
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70352837
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:52 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Die heb ik al een tijdje , maar gefeliciteerd . Daarnaast worden er hier dingen in het huis verbouwd.
In mijn eenheid zijn er de laatste tijd ook verdacht veel huizen gekocht Helemaal toen bekend werd dat we deze zomer weer op pad gingen
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:45:28 #81
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70353471
En dan hoor je pas ervoor dat je niet er heen gaat

De huid verkopen...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:50:43 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70353653
als het zo doorgaat zit ik over half jaartje op curacao
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:19:14 #83
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70354628
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:45 schreef Esses het volgende:
En dan hoor je pas ervoor dat je niet er heen gaat

De huid verkopen...
We zijn er al een keer eerder geweest dus dat scheelt Het is ook niet dat je veel kan uitgeven in de havens daar
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:50 schreef Pumatje het volgende:
als het zo doorgaat zit ik over half jaartje op curacao
Netjes Je kan slechter geplaatst zijn
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:24:04 #84
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70354794
wil ik maar net zeggen, zometeen rondleiding als het lukt op Oirschot bij 11 tank
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_70363806
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:50 schreef Pumatje het volgende:
als het zo doorgaat zit ik over half jaartje op curacao
Wat moet jij bij ons zandhazen!
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:49:22 #86
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70371079
In gareel laten lopen

11 tank gaat ook.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 21:07:13 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70371662
Erasmo, je inbox zit alweer vol. Het antwoord is overigens 'ja, is goed',
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:20:05 #88
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70372111
Oeps was vergeten 'verwijderde berichten' leeg te maken
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 22:10:30 #89
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70373997
Boutje, fedankt ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:21:51 #90
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70374480
!

stelletje Campo-tijgers
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:26:25 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70590116
Wat aten jullie het meeste buiten de kazerne poort na diensttijd?
PMT?KMT? De snackbar? Of gewoon thuis?

Ik ging vaak naar de PMT te Schaarsbergen. Lekker schnitzel met friet en doperwten eten plus een biertje erbij. Daarna ff wat poolen met de maten en lullen met de PMT uitbater om om 22:00 weer Huiswaards (lees kazerne) te gaan. Niet elke dag uiteraard, dat zou anders een dure grap zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:27:59 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70590171
Ohh ja soms voor het stappen gaan op de Korenmarkt te ARnhem gingen we vaak op donderdag avond naar een "mexicaans" restaurant. Flink eten en flink wat wijn erbij. Daarna stappen en dan Spijkerkwartier en nogmaals de lokale shoarma boer bezoeken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:28:23 #93
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70590190
Meestal de croissanterie in de stad, als je een beetje normaal doet even duur als Paresto en vele malen lekkerder

En vaak naar de AH om ping-maaltijden te halen
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:29:59 #94
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70590243
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:28 schreef Erasmo het volgende:
Meestal de croissanterie in de stad, als je een beetje normaal doet even duur als Paresto en vele malen lekkerder

En vaak naar de AH om ping-maaltijden te halen
Ping maaltijden???
WTF zijn dat nu weer??

Gelukkig hè, in mijn tijd hadden we geen Paresto
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70592144
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ping maaltijden???
WTF zijn dat nu weer??

Gelukkig hè, in mijn tijd hadden we geen Paresto
Ik denk dat ping maaltijden magnetron blerf is.
Ging eerst altijd paresto, maar tegenwoordig kook ik vaak zelf wat met wat maten.
Bah !
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:45:32 #96
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70615383
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:26 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Ik denk dat ping maaltijden magnetron blerf is.
Ging eerst altijd paresto, maar tegenwoordig kook ik vaak zelf wat met wat maten.
WTF heeft men tegenwoordig een keuken in het legerings gebouw?????
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:49:32 #97
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70615526
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

WTF heeft men tegenwoordig een keuken in het legerings gebouw?????
Op sommige kazernes wel
ben er geen voorstander van, gaat groepsvorming onder lijden. Alhoewel met de huidige paresto kosten.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:54:45 #98
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70615713
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ping maaltijden???
WTF zijn dat nu weer??

Gelukkig hè, in mijn tijd hadden we geen Paresto
Voor in de magnetron dus Best nog wel te eten tegenwoordig

Iig beter dan Paresto
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:15:27 #99
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70616402
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:49 schreef Esses het volgende:

[..]

Op sommige kazernes wel
ben er geen voorstander van, gaat groepsvorming onder lijden. Alhoewel met de huidige paresto kosten.
Nou dat vind ik dan triest. Keukens op de legerings kamers is not done. Gewoon weer met 8 man op de kamer, dat is goed voor het groeps gevoel en de eigen verantwoordelijkheid.
De kamer inspecties zijn zeker ook al lang verleden tijd??
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70616611
Iemand nog 'ludieke' ideeën voor een verjaardag van een marinier? (de plaat voor in de WC waar op staat dat ze moeten doorspoelen, omdat ze alles eten is er al ) Hij gaat donderdag richting Uruzgan voor vier maanden, dus daar is misschien ook wel iets mee te doen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:22:30 #101
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70616665
Leg een hinderlaagsurpriseparty aan
pi_70616691
Hij komt toch onzichtbaar binnen.... da's z'n werk......
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:31:06 #103
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70617037
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou dat vind ik dan triest. Keukens op de legerings kamers is not done. Gewoon weer met 8 man op de kamer, dat is goed voor het groeps gevoel en de eigen verantwoordelijkheid.
De kamer inspecties zijn zeker ook al lang verleden tijd??
8 man op de kamer is ook niet perfect, zeker niet in de onderofficiersrangen. Like I am. En kamerinspecties... Helaas bestaan die nog
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:36:46 #104
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70617285
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:31 schreef Esses het volgende:

[..]

8 man op de kamer is ook niet perfect, zeker niet in de onderofficiersrangen. Like I am. En kamerinspecties... Helaas bestaan die nog
Ik zeg niet dat het met 8 man op 1 kamer altijd toppie is, maar het draagt wel bij aan het groeps gevoel en de onderlinge saamhorigheid. Men wijst elkaar ook op elkaars fouten. Althans in mijn tijd. Tevens merk je ook dat als het met iemand niet goed gaat je daar tijdig op kan inspringen.

Kamer-inspecties en corvee bestaan dus nog? Gelukkig
Nu weet ik wel in mijn parate tijd dat kamer inspecties niet elke dag aan de orde kwamen, maar wel geregeld, dus zo 3 maal per week. En corvee inspectie werd elke dag gedaan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70620487
Kamerinspectie op de Peel krijgen we als er niks te doen is
Corveeinspectie bestaat bij ons niet meer, want er lopen hier schoonmakers rond, doen we niet zelf. Ja zelfs op de manschappenkamers
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:26:07 #106
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70620594
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:22 schreef Remco026 het volgende:
Kamerinspectie op de Peel krijgen we als er niks te doen is
Corveeinspectie bestaat bij ons niet meer, want er lopen hier schoonmakers rond, doen we niet zelf. Ja zelfs op de manschappenkamers

Laf zooitje is het geworden
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:38:06 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70620922
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou dat vind ik dan triest. Keukens op de legerings kamers is not done. Gewoon weer met 8 man op de kamer, dat is goed voor het groeps gevoel en de eigen verantwoordelijkheid.
De kamer inspecties zijn zeker ook al lang verleden tijd??
Ik weet niet wanneer jij de dienst uitgegaan bent, maar in Seedorf hadden ze bij de oplevering van de eerste BBT gebouwen al een gedeelde keukenunit in de gebouwen. En dat was volgens mij rond 1995. Toen het leger overging naar een beroepsleger is de legering ook aangepast, dus niet meer met 12 man op een kamer (zoals ik ook nog meegemaakt heb) En zo langzamerhand zijn door heel Nederland de legeringsgebouwen aangepast danwel het is nieuwbouw geworden. En ik vind dat niet meer dan terecht, in de dienstplichtigentijd en de begintijd van de BBT'ers waren het over het algemeen jongelui van een jaar of 18/19. Tegenwoordig hebben ook de soldaten en kpl's een vrouw, kinderen en een hypotheek en dat ze 30 jaar oud zijn is geen uitzondering. Daar kun je toch niet van eisen dat ze met 8 man op een kamertje gaan liggen???
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:48:06 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70621206
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:22 schreef Remco026 het volgende:
Kamerinspectie op de Peel krijgen we als er niks te doen is
Dan moeten jullie ook maar eens een keer met de handjes van de brandmeldinstallaties afblijven!!!
pi_70621599
Ik ben zelf buitenslaper, maar ik heb wel veel geklaag gehoord over een brandalarm vannacht?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:01:51 #110
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70621644
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij de dienst uitgegaan bent, maar in Seedorf hadden ze bij de oplevering van de eerste BBT gebouwen al een gedeelde keukenunit in de gebouwen. En dat was volgens mij rond 1995. Toen het leger overging naar een beroepsleger is de legering ook aangepast, dus niet meer met 12 man op een kamer (zoals ik ook nog meegemaakt heb) En zo langzamerhand zijn door heel Nederland de legeringsgebouwen aangepast danwel het is nieuwbouw geworden. En ik vind dat niet meer dan terecht, in de dienstplichtigentijd en de begintijd van de BBT'ers waren het over het algemeen jongelui van een jaar of 18/19. Tegenwoordig hebben ook de soldaten en kpl's een vrouw, kinderen en een hypotheek en dat ze 30 jaar oud zijn is geen uitzondering. Daar kun je toch niet van eisen dat ze met 8 man op een kamertje gaan liggen???
Ik snap wat je bedoeld al ben ik het er niet mee eens. Ten eerste ben je nl. militair en geen huisman/vader. Men kiest voor een beroep waarin niet alles even comfortabel is als bij moeders thuis. Als dat niet te rijmen valt moet men dus een keuze maken, of militair zijn, of huisman/vader. Zo zie ik het
Ten 2de: Ik vind dat men gewoon weer groepsgewijs moet slapen. Echt, dit is goed voor de onderlinge band. Praat me er aub niet over, heb zo 7 jaar lang "gewoond" en het komt echt de groep ten goede want men kent elkaar door en door en je weet wat men aan elkaar heeft.
Ten 3de: keuken in een legerings kamer. Dat vind ik wel erg lafjes hoor
Een leger is een leger, geen haute cuisine eenheid...........Als men nu gewoon die paresto afschaft en de legerkoks hun werk laat doen (of zo nu en dan de PMT), dan is al dit helemaal niet nodig.
Waar is nu die onderlinge controle? Nee men hokt zichzelf op hun legerings kamer en kookt daar ook nog eens. Of ze ook daadwerkelijk koken is nog maar de vraag. Fast-food is dus denk ik wat de meesten eten??

Echt, ik blijf erbij, de oude routine moet weer terugkomen. Goed, dat zal menigeen niet stimuleren voor een baan in de krijgsmacht, maar zo pluk je wel de juiste personen eruit die hier wel mee om kunnen gaan en wel collectief omgaan met wat ze gebruiken. Plus dat je een hoop geld bespaard wat aan bv materieel kan worden besteed ipv onderhoud aan onnodige "laffe" zaken. Of je verhoogd ermee het salaris.

In mijn tijd (ik vind dit altijd zo naar klinken btw) waren we content met de eetzaal en de kantine, en daarnaast de PMT/KMT. Toen was dat al BBT (1992 t/m 1998 mijn tijd). En met z'n achten op de kamer dat was op wat gesnurk na echt aangenaam. De ene maakt de koffie en doet de bedden model opmaken, de rest doet het corfee in oa de waslokalen en toiletten en rondom het gebouw. Dit kweekt een zeer hechte band en als bij inspectie iets niet in orde was dan zei je dat gelijk tegen diegene die ervoor verantwoordelijk was. Dus tevens dient dat ook voor het opbouwen van verantwoordelijkheid.
Nu als men na de dienst naar huisgaat en dus niet meer gelegerd is op de basis heeft die een mindere band dan wanneer men samen "woont". Dat is mijn ervaring en geloof me, zo was het ook.

No offense btw, ik verbaas me er echter over.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:06:33 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70621781
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:00 schreef Remco026 het volgende:
Ik ben zelf buitenslaper, maar ik heb wel veel geklaag gehoord over een brandalarm vannacht?
Het is de laatste weken steeds raak, men schijnt moedwillig te lopen kloten met de rookmelders. Ook op de kabelkrant staat al een tijdje een waarschuwing dat men niet moet kloten met de rookmelders enz.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:12:15 #112
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70621972
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is de laatste weken steeds raak, men schijnt moedwillig te lopen kloten met de rookmelders. Ook op de kabelkrant staat al een tijdje een waarschuwing dat men niet moet kloten met de rookmelders enz.
hahahaha zo staat me nog een leuke anekdote bij
We kwamen eens terug van een avond stappen en ondanks dat we bij de frietboer waren geweest, terug op de kazerne hadden we toch weer honger.
Kijk ik had altijd wat in mijn matskist zitten, en dus zo gezegd zo gedaan.
Hup, op de legerings kamer ff je Coleman brandertje aansteken, je steelpannetje erop zetten en dan ff wat voorverpakte aluminium kip schnitzels in het pannetje leggen. Zonder boter uiteraard want dat hadden we ff niet. Voor 6 man heb ik 12 schnitzels gebakken en de kamer stond vol van de rook.
Maar goed, dat was ook nog voor het rookmelders tijdperk. Mijn buddy heeft toen wel even geklaagd dat mijn steelpannetje lastig te wassen was en heeft met een schuurspons dus maar de gehele teflon laag eraf geschrobt
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:40:26 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70622860
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hahahaha zo staat me nog een leuke anekdote bij
We kwamen eens terug van een avond stappen en ondanks dat we bij de frietboer waren geweest, terug op de kazerne hadden we toch weer honger.
Kijk ik had altijd wat in mijn matskist zitten, en dus zo gezegd zo gedaan.
Hup, op de legerings kamer ff je Coleman brandertje aansteken, je steelpannetje erop zetten en dan ff wat voorverpakte aluminium kip schnitzels in het pannetje leggen. Zonder boter uiteraard want dat hadden we ff niet. Voor 6 man heb ik 12 schnitzels gebakken en de kamer stond vol van de rook.
Maar goed, dat was ook nog voor het rookmelders tijdperk. Mijn buddy heeft toen wel even geklaagd dat mijn steelpannetje lastig te wassen was en heeft met een schuurspons dus maar de gehele teflon laag eraf geschrobt
En om dit soort ellende te voorkomen is er dus voor gekozen om een keuken in de gebouwen te plaatsen...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:44:35 #114
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70623024
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

En om dit soort ellende te voorkomen is er dus voor gekozen om een keuken in de gebouwen te plaatsen...
Ellende? Dat valt dus wel mee. Dat is nu juist de charme van het interne leven op de kazerne. Samen uit, samen thuis. Niet zoals nu waar men met 2 personen 1 kamer met keuken deelt. (net even wat gelezen daarover).
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:55:45 #115
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70623419
Goe ging dat ook alweer???

Welnu:

Inspectie van de kamer en Cie's gebouw.

Om 07:00 werd er inspectie gehouden.
Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten. Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
07:00 kamer inspectie, kamer oudste voor de deur staan de rest binnen voor het bed.
"Soldaat XXX meld kamer 107 gereed voor inspectie sergeant". "Plaats rust soldaat xxx".
Sergeant naar binnen, rondje lopen op PH (persoonlijke hygiene, geschoren dus), dan ff checken of alles goed stofvrij was en de kasten in orde waren. Was alles ok, geen probleem. Was er iets niet ok, "ja, voorligsteun!!!!!!" ff krikkrakken dus.
Dit dus ook in de parate tijd gehad. De sergeant die die inspectie deed, onze commandant dus wel weer in de avond lekker met ons een biertje drinken.
En zo hoort het te zijn!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:29:49 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70624570
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld al ben ik het er niet mee eens. Ten eerste ben je nl. militair en geen huisman/vader. Men kiest voor een beroep waarin niet alles even comfortabel is als bij moeders thuis. Als dat niet te rijmen valt moet men dus een keuze maken, of militair zijn, of huisman/vader. Zo zie ik het
Jaja, ik snap wel wat je bedoelt, vroeger was het verhuizen richting je werk natuurlijk een stuk makkelijker. Tegenwoordig werken de vrouwen ook en kijk eens naar de huizenprijzen en wachtlijsten voor een huurwoning. Als je elke 3 jaar naar een andere hoek van Nederland getrapt wordt ben ik van mening dat defensie daar wel iets tegenover mag stellen in de vorm van fatsoenlijke legering. En jij wil dus met droge ogen beweren dat een binenslaper meer militair is dan een buitenslaper???
quote:
Ten 2de: Ik vind dat men gewoon weer groepsgewijs moet slapen. Echt, dit is goed voor de onderlinge band. Praat me er aub niet over, heb zo 7 jaar lang "gewoond" en het komt echt de groep ten goede want men kent elkaar door en door en je weet wat men aan elkaar heeft.
Dus iedereen verplicht binnen houden... Ook de mensen die vlak in de buurt wonen, want anders vallen die buiten de groep. En ook ik ben ondertussen 12 jaar binnenslaper.
quote:
Ten 3de: keuken in een legerings kamer. Dat vind ik wel erg lafjes hoor
Een leger is een leger, geen haute cuisine eenheid...........Als men nu gewoon die paresto afschaft en de legerkoks hun werk laat doen (of zo nu en dan de PMT), dan is al dit helemaal niet nodig.
Waar is nu die onderlinge controle? Nee men hokt zichzelf op hun legerings kamer en kookt daar ook nog eens. Of ze ook daadwerkelijk koken is nog maar de vraag. Fast-food is dus denk ik wat de meesten eten??
Eensch is vwb Paresto afschaffen. Maar ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de keuken op de legering. Het gaat om een aparte ruimte op elke etage die ingericht is als keuken met kookplaten, ovens enz en waar de hele etage gebruik van maakt. Enne vwb koken op de legeringskamer.... zie mijn vorige post...
quote:
Echt, ik blijf erbij, de oude routine moet weer terugkomen. Goed, dat zal menigeen niet stimuleren voor een baan in de krijgsmacht, maar zo pluk je wel de juiste personen eruit die hier wel mee om kunnen gaan en wel collectief omgaan met wat ze gebruiken. Plus dat je een hoop geld bespaard wat aan bv materieel kan worden besteed ipv onderhoud aan onnodige "laffe" zaken. Of je verhoogd ermee het salaris.
Dat er zaken ten nadele veranderd zijn zul je mij niet horen ontkennen... Maar vwb legering ben ik blij dat we niet meer in het plichtigentijdperk leven.
quote:
In mijn tijd (ik vind dit altijd zo naar klinken btw) waren we content met de eetzaal en de kantine, en daarnaast de PMT/KMT. Toen was dat al BBT (1992 t/m 1998 mijn tijd). En met z'n achten op de kamer dat was op wat gesnurk na echt aangenaam. De ene maakt de koffie en doet de bedden model opmaken, de rest doet het corfee in oa de waslokalen en toiletten en rondom het gebouw. Dit kweekt een zeer hechte band en als bij inspectie iets niet in orde was dan zei je dat gelijk tegen diegene die ervoor verantwoordelijk was. Dus tevens dient dat ook voor het opbouwen van verantwoordelijkheid.
Nu als men na de dienst naar huisgaat en dus niet meer gelegerd is op de basis heeft die een mindere band dan wanneer men samen "woont". Dat is mijn ervaring en geloof me, zo was het ook.

No offense btw, ik verbaas me er echter over.
Was het beroepskader in "jouw" tijd slechter dan??? Door de bank genomen waren dat juist de lui die naar huis gingen, omdat ze in de buurt woonden. En soldaten en korporaals, waren de buitenslapers mindere militairen??? Ik denk dat dat bullshit is.

Ps, als je het over jouw tijd hebt dat is ook mijn tijd geweest, 93-4.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-07-2009 20:47:18 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:38:03 #117
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70624882
AchJa, ik kom hier volgende week even op terug. Moet zo naar mijn werk en daarna trekken mijn vrouw en ik onszelf op richting het oosten van de staat

Laat 1 ding duidelijk zijn, ik wil niemand schofferen, noch veroordelen mbt wel of niet wonen op de kazerne, evenals het veroordelen van buitenslapers. Maar daar kom ik komende week ff op terug. Je haalt nl. erge interessante dingen aan waarop ik enkele zaken weer kan weerleggen

No offense intended though.

Fijn weekeinde voor een ieder!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:38:20 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70624894
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Goe ging dat ook alweer???

Welnu:

Inspectie van de kamer en Cie's gebouw.

Om 07:00 werd er inspectie gehouden.
Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten.
In je trainingspak ontbijten... Dat was er bij ons niet bij, ontbijt deed je in je GVT of DT als je dat wilde.
quote:
Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
07:00 kamer inspectie, kamer oudste voor de deur staan de rest binnen voor het bed.
"Soldaat XXX meld kamer 107 gereed voor inspectie sergeant". "Plaats rust soldaat xxx".
Sergeant naar binnen, rondje lopen op PH (persoonlijke hygiene, geschoren dus), dan ff checken of alles goed stofvrij was en de kasten in orde waren. Was alles ok, geen probleem. Was er iets niet ok, "ja, voorligsteun!!!!!!" ff krikkrakken dus.
Dit dus ook in de parate tijd gehad. De sergeant die die inspectie deed, onze commandant dus wel weer in de avond lekker met ons een biertje drinken.
En zo hoort het te zijn!
Ik ken het, heb het vaak zat meegemaakt en daarna moeten doen (de inspecties)... Overigens hadden we in Seedorf 3X per dag kamerinspectie en op zaterdag na de ochtendinspectie de cie/bt/esk-veldloop en aansluitend poetsbal waarna weer een inspectie volgde. Vanaf 12 uur was het einde dienst en moest je je 's zondags om 10 uur 's ochtends weer melden ivm de paraatheidsregeling. Daar zaten we "echt" binnen. Niemand ging naar huis, men was gebonden aan de Dld verloven. 6 weken binnen, 4 dagen verlof. 4 weken binnen 10 dagen verlof. En in de verlofdagen mocht je naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-07-2009 20:48:10 ]
pi_70625378
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Goe ging dat ook alweer???

Welnu:

Inspectie van de kamer en Cie's gebouw.

Om 07:00 werd er inspectie gehouden.
Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten. Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
07:00 kamer inspectie, kamer oudste voor de deur staan de rest binnen voor het bed.
"Soldaat XXX meld kamer 107 gereed voor inspectie sergeant". "Plaats rust soldaat xxx".
Sergeant naar binnen, rondje lopen op PH (persoonlijke hygiene, geschoren dus), dan ff checken of alles goed stofvrij was en de kasten in orde waren. Was alles ok, geen probleem. Was er iets niet ok, "ja, voorligsteun!!!!!!" ff krikkrakken dus.
Dit dus ook in de parate tijd gehad. De sergeant die die inspectie deed, onze commandant dus wel weer in de avond lekker met ons een biertje drinken.
En zo hoort het te zijn!
Lijkt veel op het 'ochtendritueel' in de AMO
07:40 stipt inspectie
6 uur opstaan, knippen, wassen en scheren.
We mogen nog steeds niet in overall de eetzaal in dus inderdaad in trainingspak of GVT (meestal GVT)
7 uur moest iedereen terug zijn uit de eetzaal.
40 minuten poetsen daarna inspectie op precies dezelfde wijze als die jij beschrijft, alleen moesten wij de kamer van te voren nog even in de houding zetten.
Iets niet ok was bij ons geen krikkrak, werd sowieso te weinig gedaan vond ik, het was gewoon goed is goed, niet goed is opnieuw dus herinspectie in de lunchpauze.
Dit waren overigens onderlinge afspraken, alleen de tijd van inspectie stond vast.

Kamerinspectie op de Peel:
10 minuutjes schoonmaken en dat komt neer op niet meer dan kleren van de grond rapen.
dan komt de groepscommandant of zijn plava gewoon naar binnen lopen terwijl jij rustig tv zit te kijken, kijkt even rond en zegt ja is prima, heb nog nooit anders meegemaakt.

Inspectie op de rijopleiding
Adjudant en/of huismeester komen steeksproefgewijs kijken op jullie kamer (6 persoons) als jij er niet bent.
Legt een briefje neer met goed of niet goed. Is het niet goed kun je je de ochtend erop om 07:15 komen melden om te vertellen dat het niet meer zal gebeuren. Alleen als het om jou eigen stukje ging (kast niet op slot oid) en met de hele kamer als de kamer in zijn algemeen niet in orde is (prullenbak niet geleegd, troep op de grond) Gebeurde het nog een keer dan is verwijdering uit de opleiding mogelijk en ja dat gebeurt, heb het zelf meegemaakt, niet bij mezelf, maar bij de persoon die bij mij in de auto zat tijdens de rijopleiding.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:07:28 #120
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70625756
Hoog "vroeger was alles beter" gehalte hier
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:35:57 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:39:00 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70626679
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:52 schreef Remco026 het volgende:
Kamerinspectie op de Peel:
10 minuutjes schoonmaken en dat komt neer op niet meer dan kleren van de grond rapen.
dan komt de groepscommandant of zijn plava gewoon naar binnen lopen terwijl jij rustig tv zit te kijken, kijkt even rond en zegt ja is prima, heb nog nooit anders meegemaakt.
Wat is nou precies de reden waarom men nog kamerinspecties doet bij jullie??? Mij is dat nog niet helemaal duidelijk, zeker niet omdat bij de laatste grote inspectie (samen met de brandweer, huismeester, stafadjudanten enz.) gebleken is dat het allemaal wel meeviel in de legeringsgebouwen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:48:22 #123
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70628901
De kamerinspectie is bij ons om diverse redenen bedoelt. Een daarvan is de brandveiligheid, een is de reinheid. Als de inspectie niet gedaan zou worden zouden we nog meer kakkerlakken hebben. Ook is het een stukje uitstraling, werklui komen ook thuis met de verhalen over wat voor een puinhoop het op de legeringen was. Dit blijft beter hangen dan welke positieve propaganda dan ook.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_70665434
De peel...

Daar was ik afgelopen week een hele week in boogtenten bij de klimtoren. We hadden een ME training in Duitsland.
Maar ik vind het jammer dat er best wel veel luxe verschillen zijn bij de luchtmacht.
Het is toch meer lucht dan macht .
pi_70682650
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is nou precies de reden waarom men nog kamerinspecties doet bij jullie??? Mij is dat nog niet helemaal duidelijk, zeker niet omdat bij de laatste grote inspectie (samen met de brandweer, huismeester, stafadjudanten enz.) gebleken is dat het allemaal wel meeviel in de legeringsgebouwen.
kamerinspectie bij ons is bedoeld om tijd te doden Dan krijg je kamer- of PGU inspectie
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:39 schreef cw2cu het volgende:
De peel...

Daar was ik afgelopen week een hele week in boogtenten bij de klimtoren. We hadden een ME training in Duitsland.
Maar ik vind het jammer dat er best wel veel luxe verschillen zijn bij de luchtmacht.
Het is toch meer lucht dan macht .
Klopt, de luchtmacht op de Peel voert NOG minder uit dan ons (landmacht)
Daarnaast loopt het dan ook rond als een ongedisciplineerd zooitje met dingen als: oorbellen, kettingen, piercings, zonnebril bovenop hoofd ipv baret, vrouwen met een plamuurlaag dikker dan de muren, rondlopen zonder basisjas etc. Ok toegegeven, dat laatste doen wij ook, maar alleen op kantoor

Maar regels maken kunnen ze goed, alleen zich eraan houden kunnen ze niet, dat moeten wij allemaal voor ze doen.
  maandag 6 juli 2009 @ 00:15:50 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70687485
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef Remco026 het volgende:
Maar regels maken kunnen ze goed, alleen zich eraan houden kunnen ze niet, dat moeten wij allemaal voor ze doen.
Zoals dat onzinnige parkeerbeleid, slagbomen dicht bij de legering, ID uit je houdertje moeten halen, enz enz... Ik dacht dat de KL altijd goed was in onzinregeltjes, maar de KLU spant idd de kroon.
pi_70709732
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals dat onzinnige parkeerbeleid, slagbomen dicht bij de legering, ID uit je houdertje moeten halen, enz enz... Ik dacht dat de KL altijd goed was in onzinregeltjes, maar de KLU spant idd de kroon.
Ik herken het allemaal, net zoals achteruit inparkeren verplichten, omdat je dan bij stront aan de knikker snel weg kunt Als je hier een beetje over nadenkt zie je ook gelijk de mentaliteit van de KLU
  maandag 6 juli 2009 @ 19:06:57 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70711190
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:29 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Ik herken het allemaal, net zoals achteruit inparkeren verplichten, omdat je dan bij stront aan de knikker snel weg kunt Als je hier een beetje over nadenkt zie je ook gelijk de mentaliteit van de KLU
Ps, ik zit ook in de Peel, dacht dat je dat wel doorhad... en nee ik ben niet van de KLU
pi_70716472
Haha, die slagboom komt me bekend voor!
We deden die slagboom open bij de appélplaats en lieten hem open voor de busjes die 5 minuten later aan zouden komen.
Man in burger bij een feestje achter het sportgebouw: "Hey, die slagboom moet wel dicht!".
ik: Jah, maar er komen zo nog meer busjes aan en het is makkelijker als ze allemaal gelijk kunnen doorrijden.
man: Dat zal wel, maar die slagboom moet gewoon dicht.
ik: Maar dat ding kan door iedereen omhoog gegooid worden.
man: *onverstaanbaar gemompel en loopt weg om zelf maar die slagboom omlaag te doen*.

En toen hij eenmaal aan was gekomen kwamen de andere combi busjes aangereden
  maandag 6 juli 2009 @ 21:14:56 #130
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70716805
zit net mijn kamer te ordenen( ja ik meot wat met die vakantie )
en ben al mijn boeken even aan het ordenen.

Kom dozen vol tegen spannende boeken en aan opruimen kom ik niet echt toe.
Nu lijkt het me wel leuk bepaalde dingen op Fok! te zetten, zitten echt pareltjes tussen met echt de meest prachtige foto's. Veel heb ik in mijn boekenkasten staan wat enkel interresant is om te lezen, en niet om te posten op Fok! Zoals Memoires van Churchill, montgomery, petain of een boek als de Goelag archipel van Soljenitsyn, maar sommige kom ik tegen die echt voor iedereen leuk zijn en waarvan ik wel wat wil scannen zodra ik een scanner heb :p voor lui op fok!.

B.v

-De landmacht! boek uit de eind jaren 30.
Elk wapenonderdeel, van Cavalerie, Pantser esquadron, Infanterie, ga zo door.
Een stuk reclame eigelijk om de paraatheid van het leger te laten zien voor de 2e wereldoorlog, maar kan ook uitgegeven zijn er vlak na, datum onbekend. Wel de meest leuke foto's van vooral de Weermacht in oefeningen en demonstraties.

-Met de Mariniers brigade in Oost-java
geschreven door de 2e luitenant der mariniers h a wilmar 1947/1948.
Zitten de meest prachtige foto's tussen van Nederlandse Mariniers in gevecht met de camera midden in de actie

het is zelfs te koop op Marktplaats, aanradertje Rave

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DMet+de+mariniersbrigade+op+oost+java%26meta%3D%26aq%3Df%26oq%3D&url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-boeken-en-bijbels/259906102-met-de-mariniersbrigade-in-oost-java.html%3Fxref%3D1


ook veel uitgaves van Signaal!

e lay-out, technische aanpak en de kleurenfoto's moesten ervoor zorgen dat Signaal een internationale aantrekkingskracht had. De inhoud bestond, naast 'hoera-artikelen' dat het Duitse artikelen en haar overwinningen in alle facetten weergaf, uit allerlei (semi) wetenschappelijke en huis-tuin-en-keuken artikelen. Het politiekculturele tijdschrift "Das Reich", dat tevens aan het hierna genoemde "Deutscher Verlag" verbonden was, zorgde ervoor dat redacteuren over en weer in zowel Signaal als Das Reich publiceerde. Men probeerde op deze manier teksten op "niveau" te houden.



deze zijn allemaal in het Nederlands, en beschrijven gewoon verslagen uit strijden van Soldaten, dagboekjes, ingezonden brieven, en veel kleurenfoto''s. Heb ze van 1942 tot en met 1944 , stel iemand wil uit die periode vanuit het perspectief vanuit de Duitse Soldaat/Onderofficier/Officier wat hebben kan ik zoeken of het erin staat. Gigantische kleurenfoto's ( A3 formaat )

-Heb ook boeken met originele bonnen uit die tijd, van vlees,vis,brood,vet etc. Ook proclamaties.
Kan me voorstellen dat het voor spreekbeurten ofzo handig kan zijn, kan ik kopiëen maken ofzo. I dunno.

zitten ook Uitgaven van de Duitse regering in met waarschuwingen voor het volk.verordenigen, originele vergunningen. ga zo door
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 6 juli 2009 @ 21:21:02 #131
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70717099
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:08 schreef cw2cu het volgende:
Haha, die slagboom komt me bekend voor!
We deden die slagboom open bij de appélplaats en lieten hem open voor de busjes die 5 minuten later aan zouden komen.
Man in burger bij een feestje achter het sportgebouw: "Hey, die slagboom moet wel dicht!".
ik: Jah, maar er komen zo nog meer busjes aan en het is makkelijker als ze allemaal gelijk kunnen doorrijden.
man: Dat zal wel, maar die slagboom moet gewoon dicht.
ik: Maar dat ding kan door iedereen omhoog gegooid worden.
man: *onverstaanbaar gemompel en loopt weg om zelf maar die slagboom omlaag te doen*.

En toen hij eenmaal aan was gekomen kwamen de andere combi busjes aangereden


Gelukkig heb ik nog nooit dat soort gezeik tegengekomen.
Gallon of niet, dan maar een bakkie want daar schijt ik echt peuken van...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 6 juli 2009 @ 21:54:31 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 6 juli 2009 @ 22:09:40 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70719595
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een bakkie... lang geleden dat ik die term gehoord heb!
Hier ook(gelukkig maar )
  maandag 6 juli 2009 @ 22:12:46 #134
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70719764
Never heard of it :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_70722679
Ja hier nog een, wtf betekent die zin van rave
Bah !
  maandag 6 juli 2009 @ 23:15:25 #136
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70722782
Dat je een bakkie mag doen bij de commandant
  maandag 6 juli 2009 @ 23:23:05 #137
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70723109
hehe bakkie's bij de commandant zijn vaak niet zo amusant
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 6 juli 2009 @ 23:51:59 #138
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70724204
OMG ok, ik zocht de betekenis weer eens niet letterlijk genoeg
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:07:31 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:08:38 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:12:36 #141
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70724911
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Marine term voor "rapport CC"

Ik heb ook een aantal jaartjes in Den Helder vertoeft
Ja sorry, ik typ hooguit tuchtrechtelijke rapportjes (alhoewel ik die al vergeten ben hoe dat moet)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:05:20 #142
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70726342
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een bakkie... lang geleden dat ik die term gehoord heb!
Ach, loop een dagje mee met de manschappen zou ik zeggen
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:12 schreef Esses het volgende:
Never heard of it :p
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef viezerdt het volgende:
Ja hier nog een, wtf betekent die zin van rave
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:51 schreef Esses het volgende:
OMG ok, ik zocht de betekenis weer eens niet letterlijk genoeg


Tsja, wij hebben het niet zo op al die legerafkortingen, Laro's en lupa's ja, maar daar houdt het mee op...

Liboza, hati en dat soort ongein

Het jargon is gewoon goed,

"Jan Kaas zag al plukkend op z'n buddys vet hoe zijn eigen wipkip op zaal erop getrokken werd, dus pakte hij zijn turk en hengste die Stanly model met zn vreetstenen tegen het dek aan om het even recht te trekken. "

Vertaling graag in een spoiler om het nog een beetje een uitdaging te maken voor de rest
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:07:52 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70726393
Het ergste is dat ik het zonder moeite lees
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:10:43 #144
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70726446
Zet twee mariniers bij elkaar en ze beginnen zo afgestompt te ouwehoeren dat zowat elke luisteraar afhaakt
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:13:48 #145
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70726517
Echt like WTF

Kut vloot en toebehoren
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:47:00 #146
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70727062
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:13 schreef Esses het volgende:
Echt like WTF

Kut vloot en toebehoren
Nou, doe dan in ieder geval je best... Of ben je dat niet gewend?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:51:23 #147
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70727128
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Iemand nog 'ludieke' ideeën voor een verjaardag van een marinier? (de plaat voor in de WC waar op staat dat ze moeten doorspoelen, omdat ze alles eten is er al ) Hij gaat donderdag richting Uruzgan voor vier maanden, dus daar is misschien ook wel iets mee te doen.
Hoe oud word ie?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:40:04 #148
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70729916
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nou, doe dan in ieder geval je best... Of ben je dat niet gewend?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ofzo
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_70730086
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:05 schreef Rave_NL het volgende:
"Jan Kaas zag al plukkend op z'n buddys vet hoe zijn eigen wipkip op zaal erop getrokken werd, dus pakte hij zijn turk en hengste die Stanly model met zn vreetstenen tegen het dek aan om het even recht te trekken. "

Vertaling graag in een spoiler om het nog een beetje een uitdaging te maken voor de rest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er echt niks van maken..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:53:49 #150
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70735630
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef cw2cu het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er echt niks van maken..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:06:22 #151
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70738139
ga jij het even vertalendan :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:55:49 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70740204
6 grote dozen aan de deur vandaag, bedankt KPU
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:24:42 #153
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70744354
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:06 schreef Esses het volgende:
ga jij het even vertalendan :p
Dat laat ik aan Erasmo over
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:22:57 #154
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70746804
"Jan Maat had aardig houten kaak toen bleek dat hij een bakkie kon trekken bij die taaiaap omdat hij in een muffe bui, al hoerensnoerentaxirijdend wat hij al een tijdje in de tas heeft, max met zijn blikkie een paar pleunen had aangetikt, wat hem zal jeuken omdat ze toch van de dubbele fietstassen zijn, wat zijn repatje gaat betekenen."

Ik zie een toekomst bij het nationaal dictee aan komen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Rave_NL op 07-07-2009 17:37:36 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:09:17 #155
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70748591
Vertaling? :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:20:29 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70748936
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:22 schreef Rave_NL het volgende:
"Jan Maat had aardig houten kaak toen bleek dat hij een bakkie kon trekken bij die taaiaap omdat hij in een muffe bui, al hoerensnoerentaxirijdend wat hij al een tijdje in de tas heeft, max met zijn blikkie een paar pleunen had aangetikt, wat hem zal jeuken omdat ze toch van de dubbele fietstassen zijn, wat zijn repatje gaat betekenen."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:45:37 #157
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70752405
Bijna goed, op een paar puntjes na

Waar kwam jij ook alweer vandaan?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:15:53 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70754033
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:45 schreef Rave_NL het volgende:
Bijna goed, op een paar puntjes na
Mjah... ik zit ff met "aantikken" tikken kun je ook als bezoeken of aanduwen lezen, of een zuurtje tikken kan natuurlijk ook nog. En in het geval van een zuurtje tikken zou de bakkie een ziekenrapport worden, die dubbele fietstas heb ik nog nooit gehoord.
quote:
Waar kwam jij ook alweer vandaan?
Landmacht, maar heb 5 jaar in Den Helder gezeten en vrij intensief samengewerkt met de vloot en marns, ook meegevaren met oa de Rotterdam en de van Nes. Ook ben ik regelmatig meegeweest met de mark 2 en 3 landingsvaartuigen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:39:16 #159
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70755463
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mjah... ik zit ff met "aantikken" tikken kun je ook als bezoeken of aanduwen lezen, of een zuurtje tikken kan natuurlijk ook nog. En in het geval van een zuurtje tikken zou de bakkie een ziekenrapport worden, die dubbele fietstas heb ik nog nooit gehoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Landmacht, maar heb 5 jaar in Den Helder gezeten en vrij intensief samengewerkt met de vloot en marns, ook meegevaren met oa de Rotterdam en de van Nes. Ook ben ik regelmatig meegeweest met de mark 2 en 3 landingsvaartuigen.
Kijk ja, dan vang je het een en ander op ja....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:49:38 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70756048
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:39 schreef Rave_NL het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Kijk ja, dan vang je het een en ander op ja....
Idd, enne een gouden tijd gehad daar!
pi_70787338
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ps, ik zit ook in de Peel, dacht dat je dat wel doorhad... en nee ik ben niet van de KLU
Zit je bij de brandweer, of heb ik dat verkeerd opgevangen?
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:50:44 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:14:42 #163
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70795170
hij werkt bij de mac
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:35:40 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:52:28 #165
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70798928
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:14 schreef Pumatje het volgende:
hij werkt bij de mac
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hey zak met botten, gaan we bijdehand doen???
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:18:26 #166
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70799690
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:23:02 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70799813
Ik kom net een zak met macaroni met kipballen in mijn kledingkast tegen, hoe de fuck is dat daar terecht gekomen?
pi_70800412
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:23 schreef Erasmo het volgende:
Ik kom net een zak met macaroni met kipballen in mijn kledingkast tegen, hoe de fuck is dat daar terecht gekomen?
Als jij het zelf al niet weet
Bah !
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:53:31 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70800572
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:46 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Als jij het zelf al niet weet
Ik heb eigenlijk best trek, zou dat spul 2 jaar na dato nog eetbaar zijn?
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:19:06 #170
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70801093
zijn die zakken niet tig jaar houdbaar Maar er staat als 't goed is toch een datum op, of alleen op de grote verzameldozen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:45:39 #171
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70801447
Nog geen nieuwe vertaalsuggesties?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70802557
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:45 schreef Rave_NL het volgende:
Nog geen nieuwe vertaalsuggesties?
Haha ik waag me der niet aan
Bah !
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:48:12 #173
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70803083
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 07:57 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Haha ik waag me der niet aan

Taaiaap
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70803344
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Taaiaap
Zelluf , als een gast die 4 jaar in Den Helder heeft gezeten het al niet helemaal weet . Je had net zo goed turks of russisch kunnen schrijven, daar begrijp ik net zoveel van
Bah !
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:15:39 #175
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70806418
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:19 schreef Esses het volgende:
zijn die zakken niet tig jaar houdbaar Maar er staat als 't goed is toch een datum op, of alleen op de grote verzameldozen.
Het smaakte prima en ik leef nog steeds
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:45 schreef Rave_NL het volgende:
Nog geen nieuwe vertaalsuggesties?
Ik zou het wel kunnen als ik wil, alleen de suggesties van de anderen zijn veels te leuk om te lezen
pi_70806515
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:15 schreef Erasmo het volgende:

Ik zou het wel kunnen als ik wil, alleen de suggesties van de anderen zijn veels te leuk om te lezen
Curse you demon !
Bah !
pi_70821329
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet van de brandweer.
Hmm ok verkeerd opgevangen dan

Welke eenheid zit je dan?
pi_70828572
Volgende week naar bad reichenhall, onze cie gaat op GVA. Ik doe niet mee, maar heb n andere GVA. Dr moeten natuurlijk ook 4tonners mee(2) en ik ben één van de chauf's. Mn bijrijder heeft vandaag zn 4tonner rijbewijs gehaald...
Die kan dus mooi ervaring opdoen :p Enkele reis is 900km, om 0530 vertrekken en verwachte aankomsttijd is 2200
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:37:31 #179
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70830909
Het heeft even mogen duren, maar de eerste omgebouwde Herc van de KLu (G-988) heeft gisteren eindelijk zijn eerste vlucht gemaakt. Mij benieuwen wanneer hij naar Nederland komt!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:48:58 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70831383
Mooi spul
pi_70832338
Ik zeg ombouwen tot spectre gunship



Bah !
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:17:55 #182
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70832601
Als Defensie ooit zo'n ding zou aanschaffen dan zou ik serieus een switch richting Klu overwegen
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:19:11 #183
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70832652


  donderdag 9 juli 2009 @ 23:22:43 #184
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70832774
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:11 schreef viezerdt het volgende:
Ik zeg ombouwen tot spectre gunship

[ afbeelding ]


Het grappige is: zelfs de USAF vindt de Spectre zo langzamerhand ietsie bovenmaats. Er wordt hard gewerkt aan een kleinere versie, bijvoorbeeld op basis van de Alenia G-222 (C-27J) Spartan. Aangezien wij nog een viertal Fokker60s op Woensdrecht hebben staan zouden we tegen relatief weinig kosten ons eigen mini-gunship kunnen bouwen. Met een 40mm Bofors kanon en een M-61 er in moet je al aardig wat schade kunnen aanrichten op de grond. De eerste gunships waren C-47s, dus een Fokker 60 moet het ook kunnen, lijkt me.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_70832974
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:22 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het grappige is: zelfs de USAF vindt de Spectre zo langzamerhand ietsie bovenmaats. Er wordt hard gewerkt aan een kleinere versie, bijvoorbeeld op basis van de Alenia G-222 (C-27J) Spartan. Aangezien wij nog een viertal Fokker60s op Woensdrecht hebben staan zouden we tegen relatief weinig kosten ons eigen mini-gunship kunnen bouwen. Met een 40mm Bofors kanon en een M-61 er in moet je al aardig wat schade kunnen aanrichten op de grond. De eerste gunships waren C-47s, dus een Fokker 60 moet het ook kunnen, lijkt me.
Hmmmm think of the fire support
Bah !
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:42:16 #186
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70833498
Ik neem aan dat die krengen hoog en droog boven het bereik van Stinger en zijn wapenbroertjes vliegen?
pi_70834098
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:42 schreef Erasmo het volgende:
Ik neem aan dat die krengen hoog en droog boven het bereik van Stinger en zijn wapenbroertjes vliegen?
I have no idea, maar dan zitten er wel erg goede camera's in dat ding
Bah !
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:08:09 #188
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70834277
Je kan er vanuit gaan dat er wel een paar installaties in zitten die een raketaanval uit kunnen schakelen...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:09:41 #189
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70834307
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:08 schreef Rave_NL het volgende:
Je kan er vanuit gaan dat er wel een paar installaties in zitten die een raketaanval uit kunnen schakelen...
Maar die zullen wrs niet in Afghanistan staan
pi_70843050
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:08 schreef Rave_NL het volgende:
Je kan er vanuit gaan dat er wel een paar installaties in zitten die een raketaanval uit kunnen schakelen...
And if all else fails... drop a shitload of flares

Bah !
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:10:10 #191
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70854153
1 aankoop van een spectre gunship en ik sta een hele week 24/7 fappend bij elke AFB in Nederland.

dat beloof ik
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:41:14 #192
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70855268
Net alsof iemand op zo'n vette baas staat te wachten...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:50:07 #193
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70855531
Zie sig.

En nu ben ik richting Den Haag
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:19:17 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70856373
Omg
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:31:46 #195
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70856717
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:10 schreef Pumatje het volgende:
1 aankoop van een spectre gunship en ik sta een hele week 24/7 fappend bij elke AFB in Nederland.

dat beloof ik
Ben ik even blij dat de USAF niet meer in Nederland zit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:14:14 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:21:52 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70866753
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:05 schreef Rave_NL het volgende:
"Jan Kaas zag al plukkend op z'n buddys vet hoe zijn eigen wipkip op zaal erop getrokken werd, dus pakte hij zijn turk en hengste die Stanly model met zn vreetstenen tegen het dek aan om het even recht te trekken. "
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:26:54 #198
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70871912
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 12 juli 2009 @ 00:43:23 #199
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70891600
vertaal die shit nu is dan met zn allen :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 12 juli 2009 @ 11:39:38 #200
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70896086
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:43 schreef Esses het volgende:
vertaal die shit nu is dan met zn allen :p
Ja zelf...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 13 juli 2009 @ 22:16:34 #201
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70948655
"Jan Kaas zag al plukkend op z'n buddys vet hoe zijn eigen wipkip op zaal erop getrokken werd, dus pakte hij zijn turk en hengste die Stanly model met zn vreetstenen tegen het dek aan om het even recht te trekken. "
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Jan Maat had aardig houten kaak toen bleek dat hij een bakkie kon trekken bij die taaiaap omdat hij in een muffe bui, al hoerensnoerentaxirijdend wat hij al een tijdje in de tas heeft, max met zijn blikkie een paar pleunen had aangetikt, wat hem zal jeuken omdat ze toch van de dubbele fietstassen zijn, wat zijn repatje gaat betekenen."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch had ik meer creativiteit verwacht
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden )

En dit is nog maar het topje van de ijsberg ben ik bang


Enfin, nu bezig met mijn laatste weekje op mijn vakantieplaatsing operationeel veeleisende plaatsing die zich tot ieders ongenoegen op een tropisch eiland bevind
!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 13 juli 2009 @ 22:23:46 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70948937
ja, rustig rustig..

ik hoop dat elke zandkorrel er nog ligt zodra ik aankom gereed voor inspectie


tussendoor.

Die Yuri

.... wat zonde
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 juli 2009 @ 22:28:34 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70949149
Wat een faalhaas ja, heb je het helemaal voor elkaar verpest je het met zoiets.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:41:36 #204
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70952056
hij had het echt helemaal voor elkaar.
Niet normaal.

maar dat hij er zelf mee komt.. vind ik wel goed.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 juli 2009 @ 23:47:15 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70952286
Puur om zijn eigen huid te redden, anders was het morgen of overmorgen toch wel door de turnbond naar buiten gebracht.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:17:30 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70954916
quote:
[b]Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef
Toch had ik meer creativiteit verwacht
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden )
Jaja... en bedankt... buddys vet kan ik gvd als vriendenvet lezen... (lees, vaseline) maar zover wilde ik niet gaan. Vette boekjes snapt iedereen maar buddys vet... Enne die turk, wij zijn bekend met de murk en nurk. Lees voor de eerste letter een bevolkingsgroep zullen we maar zeggen Vandaar dat ik met taaiaap kwam.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:19:09 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70954939
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:41 schreef Pumatje het volgende:
hij had het echt helemaal voor elkaar.
Niet normaal.

maar dat hij er zelf mee komt.. vind ik wel goed.
Laat me niet lachen, de berichtgeving gaat ondertussen al wat verder terug dan "1 keer" Heel snel de dienst uittrappen die gast.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:25:19 #208
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70956057
Ik zeg terugbetalen al dat geld dat hij van Defensie heeft gehad om zijn kunstje te mogen doen....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:44:02 #209
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70958150
Pff, wat is die site van de landmacht toch ruk. Ik probeer gewoon simpel te vinden wanneer de opleidingen voor Luchtmobiel beginnen, maar nergens te vinden. Straks maar eens even bellen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70969224
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:44 schreef fathank het volgende:
Pff, wat is die site van de landmacht toch ruk. Ik probeer gewoon simpel te vinden wanneer de opleidingen voor Luchtmobiel beginnen, maar nergens te vinden. Straks maar eens even bellen..
Begint 4x per jaar een opleiding

A-cie: Januari en Augustus
B-cie: April en Oktober.

Of dit elk jaar precies hetzelfde is weet ik niet.
Bah !
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:31:53 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70973493
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Begint 4x per jaar een opleiding

A-cie: Januari en Augustus
B-cie: April en Oktober.

Of dit elk jaar precies hetzelfde is weet ik niet.
Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam . Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.

.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:43 #212
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70974387
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam . Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.

.
Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:05:56 #213
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70974560
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam . Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.

.
Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:09:04 #214
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70974654
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/
Thanx .
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
Ik snap niet waarom die vent niet gewoon kan zeggen "Ja in Augustus gaat er een lichting starten, de volgende daarna is in Oktober/November en daarna weer in Januari " bijvoorbeeld. Ook vanwege m'n huidige werkgever is het wel handig te weten wanneer je evt zou kunnen beginnen zodat je in ieder geval op tijd bent met het opzeggen van je huidige baan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70974965
Ik had al voor je gekeken op die site maar die is een beetje dood volgensmij. Daar staan vragen al 3 maanden op antwoord te wachten
Bah !
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:03:51 #216
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71076795
Deze wilde ik toch even met jullie delen

Terugkomst KNIL te Indië.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:34:38 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71090020
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
Dat is Defensie ten voeten uit
  maandag 20 juli 2009 @ 12:28:31 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 20 juli 2009 @ 16:10:32 #219
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71152583
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jo!
Waar ging het ook alweer over?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71152812
Volgensmij dat alles in jou tijd poep goed was
Bah !
  maandag 20 juli 2009 @ 16:48:30 #221
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71153804
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[quote]Jaja, ik snap wel wat je bedoelt, vroeger was het verhuizen richting je werk natuurlijk een stuk makkelijker. Tegenwoordig werken de vrouwen ook en kijk eens naar de huizenprijzen en wachtlijsten voor een huurwoning. Als je elke 3 jaar naar een andere hoek van Nederland getrapt wordt ben ik van mening dat defensie daar wel iets tegenover mag stellen in de vorm van fatsoenlijke legering. En jij wil dus met droge ogen beweren dat een binenslaper meer militair is dan een buitenslaper???
[..]

Ik zeg niet dat een buitenslaper meer militair is dan een binnenslaper. Wat ik bedoel is te zeggen dat indien men samen met elkaar op 1 kamer leeft men meer inzicht in elkaar heeft, dat men elkaar beter kent, de negatieve zaken maar nog meer de positieve zaken. Men kan elkaar sneller corrigeren indien dat gewenst is als men na de dienst gekke zaken doet.
quote:
Dus iedereen verplicht binnen houden... Ook de mensen die vlak in de buurt wonen, want anders vallen die buiten de groep. En ook ik ben ondertussen 12 jaar binnenslaper.
[..]

Dat juich ik toe
quote:
Eensch is vwb Paresto afschaffen. Maar ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de keuken op de legering. Het gaat om een aparte ruimte op elke etage die ingericht is als keuken met kookplaten, ovens enz en waar de hele etage gebruik van maakt. Enne vwb koken op de legeringskamer.... zie mijn vorige post...
Ahhh ok ik snap hem, echter legering is legering, daar slaapt men. Als men trek heeft gaat men maar naar de PMT of de kantine. MET gewoon weer de legerkoks aan het roer.
quote:
Dat er zaken ten nadele veranderd zijn zul je mij niet horen ontkennen... Maar vwb legering ben ik blij dat we niet meer in het plichtigentijdperk leven.
[..]

Was het beroepskader in "jouw" tijd slechter dan??? Door de bank genomen waren dat juist de lui die naar huis gingen, omdat ze in de buurt woonden. En soldaten en korporaals, waren de buitenslapers mindere militairen??? Ik denk dat dat bullshit is.

Ps, als je het over jouw tijd hebt dat is ook mijn tijd geweest, 93-4.
In mijn tijd sliep veel van het beroepdskader ook gewoon in de legering, de officieren welliswaar in het officiers hotel. Dat was vanaf lichting 92-08. Over mindere militair zijn, zie mijn eerste reactie
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:02:15 #222
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71154286
93-4, 92-8... wat een broekies zijn jullie! Ik kwam nog op tijdens de Koude Oorlog!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 20 juli 2009 @ 17:08:52 #223
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71154497
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef RonaldV het volgende:
93-4, 92-8... wat een broekies zijn jullie! Ik kwam nog op tijdens de Koude Oorlog!
Dat heb jij weer
Enfin, ik kwam net op na de koude oorlog voor mijn dienstplicht bij de KLu, als dienstplichtige bij het 40 Squadron (LB) te Volkel/De Peel. Toch mocht ik daar mooi lang "op toren" staan om die nukes te bewapen.

Ronald, jij bent een "koude oorlog veteraan"
http://afdelingkoudeoorlogveteranen.ash.com/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:55:29 #224
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71155686
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ronald, jij bent een "koude oorlog veteraan"
http://afdelingkoudeoorlogveteranen.ash.com/
Ik heb de status van Veteraan al vanwege Bosnië, en voel me nog steeds geen veteraan. Dat ik volgens deze website ook als Veteraan van de Koude oorlog mag beschouwen is leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om me aan te melden.

Misschien een beetje ouderwets, maar voor mij zijn veteranen de mannen en vrouwen die dagenlang onder vuur hebben gelegen in het veld. Niet degenen die (zoals ik) redelijk veilig achter de linies zaten te staren naar hun radarschermen, hoe nuttig dat werk ook was. Het dichtste dat ik bij de strijd ben geweest was Deny Flight, en dat vanaf een kilometer of 6 hoogte. Eerst tijdens het beschieten van de markt in Sarajevo, later nog eens net na het stoppen de bombardementsmissies die daar het gevolg van waren.
Ik heb lange dagen gemaakt, enorme klote-roosters gehad voor heel lange tijd, enzovoort. Maar Veteraan? Nee, zo voel ik me niet. Zo wil ik me ook niet voelen, want voor mijn gevoel veroorzaakt het inflatie van het begrip ten opzichte van de echte veteranen.

Maar het is wel leuk om te lezen dat ook de minister de Koude Oorlogsjaren als belangrijk erkent.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 20 juli 2009 @ 18:22:10 #225
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71156212
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik heb de status van Veteraan al vanwege Bosnië, en voel me nog steeds geen veteraan. Dat ik volgens deze website ook als Veteraan van de Koude oorlog mag beschouwen is leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om me aan te melden.

Misschien een beetje ouderwets, maar voor mij zijn veteranen de mannen en vrouwen die dagenlang onder vuur hebben gelegen in het veld. Niet degenen die (zoals ik) redelijk veilig achter de linies zaten te staren naar hun radarschermen, hoe nuttig dat werk ook was. Het dichtste dat ik bij de strijd ben geweest was Deny Flight, en dat vanaf een kilometer of 6 hoogte. Eerst tijdens het beschieten van de markt in Sarajevo, later nog eens net na het stoppen de bombardementsmissies die daar het gevolg van waren.
Ik heb lange dagen gemaakt, enorme klote-roosters gehad voor heel lange tijd, enzovoort. Maar Veteraan? Nee, zo voel ik me niet. Zo wil ik me ook niet voelen, want voor mijn gevoel veroorzaakt het inflatie van het begrip ten opzichte van de echte veteranen.

Maar het is wel leuk om te lezen dat ook de minister de Koude Oorlogsjaren als belangrijk erkent.
Het is idd een teken van erkenning van hen die tijdens de koude oorlog hebben gedient, en dan met name tijdens de Cuba Crisis, de Praagse Lente de inval in Hongarije. Toen heeft men denk ik behoorlijk wat peentjes gezweet.
Heb daar een bericht achtergelaten in hun gastenboek. Het streven vind ik goed, maar deze militairen behoren niet de officiele veteranen status te krijgen zoals hen die op missie zijn geweest ver weg van huis.
Ronald dat jij je geen veteraan voelt is voor jouw gevoel wellicht terecht omdat je behoorlijk veilig zat. Ook ik die de strijd in Bosnië wel van zeer dichtbij meegemaakt heb voel me niet als dusdanig hoor
Maar wellicht dat dat met de jaren komt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71282973
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 05:25 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zeg terugbetalen al dat geld dat hij van Defensie heeft gehad om zijn kunstje te mogen doen....
defensie gaat m nu helpen met afkicken ze moeten dat stuk ongeluk voor alles vervolgen! vlak voordat ik bij 101 kwam zijn dr uit mijn cie 8 mensen betrapt op drugsgebruik, die worden dus wel(terecht) overal op gepakt.

Maar die kleine etterbak gaan ze helpen

Nog ff over met zn allen gezellig op één kamer: als ze ooit weer dat idee gaan invoeren dan lever ik mn troep in en ga weg. Het is allemaal heel erg mooi, maar uiteindelijk is defensie ook maar een baan. En hoezeer ik ook met mn collega's op kan schieten, ik heb geen zin om 24/7 met ze op te moeten trekken. zeker niet met de 17/18 jarige rambo's

en zo denkt denk ik 99% van de KL er over.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:17:46 #227
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71300933
tweemaal hear hear
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2009 @ 14:20:07 #228
145146 Andyy
pi_71313686

Cool, ik wist niet dat de MARSOF ook de HK416 had
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:32:37 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71325385
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:

Ik zeg niet dat een buitenslaper meer militair is dan een binnenslaper. Wat ik bedoel is te zeggen dat indien men samen met elkaar op 1 kamer leeft men meer inzicht in elkaar heeft, dat men elkaar beter kent, de negatieve zaken maar nog meer de positieve zaken. Men kan elkaar sneller corrigeren indien dat gewenst is als men na de dienst gekke zaken doet.
Dan nog moet men wel bijelkaar zijn. Als je met 8 man op een kamer ligt wil dat nog niet zeggen dat je alle 8 naar dezelfde kroeg gaat. Als 1 van de personen zich verschrikkelijk misdraagt in 1 of andere kroeg en de rest zit in kroeg B dan valt er weinig te corrigeren. Dat je bijelkaar ligt wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om met elkaar te stappen, eten enz. Dus dat "corrigeren" is imo de wens is de vader van de gedachte.
quote:
Dat juich ik toe
Wat juich jij toe? Dat je iedereen verplicht binnen moet houden? Of dat je mij het kazerneleven gunt

Maare in het eerste geval, tijdens de AMO verplicht binnen ben ik voor. Maar daarna als je geplaatst bent moet je zelf maar weten wat je doet, woon je in de buurt ga lekker naar huis. Wil je binnen blijven dan blijf je binnen, echter blijft ik bij mijn mening dat de baas fatsoenlijke legering moet bieden.
quote:
Ahhh ok ik snap hem, echter legering is legering, daar slaapt men. Als men trek heeft gaat men maar naar de PMT of de kantine. MET gewoon weer de legerkoks aan het roer.
Als die kantines danwel PMT's dag en nacht open en betaalbaar zijn prima. Maar ondertussen zit ik op een kampement waar geen PMT te vinden is en de kantines schreeuwend duur zijn. En het kan zomaal zijn dat ik midden in de nacht terugkom van 1 of ander tochtje en dan heb ik misschien wel honger. Dan wil ik niet afhankelijk zijn van een organisatie als Paresto
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:40:23 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71420623
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan nog moet men wel bijelkaar zijn. Als je met 8 man op een kamer ligt wil dat nog niet zeggen dat je alle 8 naar dezelfde kroeg gaat. Als 1 van de personen zich verschrikkelijk misdraagt in 1 of andere kroeg en de rest zit in kroeg B dan valt er weinig te corrigeren. Dat je bijelkaar ligt wil nog niet zeggen dat je verplicht bent om met elkaar te stappen, eten enz. Dus dat "corrigeren" is imo de wens is de vader van de gedachte.
[..]

Wat juich jij toe? Dat je iedereen verplicht binnen moet houden? Of dat je mij het kazerneleven gunt

Maare in het eerste geval, tijdens de AMO verplicht binnen ben ik voor. Maar daarna als je geplaatst bent moet je zelf maar weten wat je doet, woon je in de buurt ga lekker naar huis. Wil je binnen blijven dan blijf je binnen, echter blijft ik bij mijn mening dat de baas fatsoenlijke legering moet bieden.
[..]

Als die kantines danwel PMT's dag en nacht open en betaalbaar zijn prima. Maar ondertussen zit ik op een kampement waar geen PMT te vinden is en de kantines schreeuwend duur zijn. En het kan zomaal zijn dat ik midden in de nacht terugkom van 1 of ander tochtje en dan heb ik misschien wel honger. Dan wil ik niet afhankelijk zijn van een organisatie als Paresto
Precies! vooral het puntje betaalbaar voer in kantine's/eetzalen! voor wat ik op één dag bij paresto kwijt ben, eet ik de hele week als ik zelf kook!
En meestal eten wij op ons cluster(=3 4 persoons kamers) gezamenlijk in de huiskamer en doen we gezamenlijk boodschappen.

En ik heb nu al nauwelijks n sociaal leven buiten de kazerne laat staan wanneer je verplicht binnen moet slapen. Nu kan ik ten minste op woensdagavond naar huis en bij mn vrouw slapen.

edit:

ik ben benieuwd of de mensen die de prijzen van paresto vaststellen zelf wel eens bij paresto eten en dan niet in den haag ofzo maar op een "echte" kazerne.
Ik ben een paar keer op de frederik kazerne geweest, en t eten is echt beter daar. net zoals op elke kazerne waar veel hoge officieren zitten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:22:40 #232
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71446567
Groeten vanuit New York

waar ze met kortingen smijten zodra je je military id laat zien!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71448964
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Rave_NL het volgende:
Groeten vanuit New York

waar ze met kortingen smijten zodra je je military id laat zien!
In NYC valt dat harstikke mee joh. Daar zijn ze juist niet zo pro-militair. Ligt in een noordelijke staat he. Probeer het eens in het zuiden, zoals Alabama, Texas, dat soort staten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:38:15 #234
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71457052
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:01 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

In NYC valt dat harstikke mee joh. Daar zijn ze juist niet zo pro-militair. Ligt in een noordelijke staat he. Probeer het eens in het zuiden, zoals Alabama, Texas, dat soort staten.
haha, Californië, nevada, Texas, Louisiana en Florida al een tijdje afgevinkt (met of zonder de baas) en idd de zuidelijkste redneckstates zijn het ergst, maar ook hier lachend 15-20%!

Tevens verkapte ik-ben-in-NY-post.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71487505
met je nederlandse ID of krijg je een of andere speciale pas als je daar op oefening/cursus/whatever bent?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:13:10 #236
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71487752
Je staat in je legerkloffie op je smartcard dus dat zal wel genoeg zijn
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:27:02 #237
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71494915
pumatje, zit jij n havelte gelegerd?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_71496100
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Je staat in je legerkloffie op je smartcard dus dat zal wel genoeg zijn
Ik weet niet hoe groot de foto op jouw smartcard is, maar op die van mij staat alleen mn gezicht en n heel klein stukje kraag. Op die foto zie je echt niks
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:26:31 #239
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71496213
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de foto op jouw smartcard is, maar op die van mij staat alleen mn gezicht en n heel klein stukje kraag. Op die foto zie je echt niks
Is je kraag groen? Glittert het kaartje met coole NL hologrammen? Best wel herkenbaar hoor, ik hoefde op Amerikaanse basissen ook geen extra papieren te laten zien
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:37:16 #240
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71496452
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:26 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is je kraag groen? Glittert het kaartje met coole NL hologrammen? Best wel herkenbaar hoor, ik hoefde op Amerikaanse basissen ook geen extra papieren te laten zien
Gewoon je hepla laten zien. Dat is vaak al genoeg.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:13:24 #241
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71497311
Als ik de wal op ga laat ik mijn valdood gewoon aan boord
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:43:34 #242
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71499865
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:13 schreef Erasmo het volgende:
Als ik de wal op ga laat ik mijn valdood gewoon aan boord
Echte militairen hebben die hepla aka valdood zelfs om als ze sex hebben
En bij het orgasme roepen ze spontaan hun rang, regnr plus bloedgroep en reshus factor al schreeuwend uit.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:24:35 #243
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71502827
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Echte militairen hebben die hepla aka valdood zelfs om als ze sex hebben
En bij het orgasme roepen ze spontaan hun rang, regnr plus bloedgroep en reshus factor al schreeuwend uit.
Alleen dat roepen niet... geld dat ook
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:30:42 #244
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71506207
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:04 schreef Bouke-p het volgende:
met je nederlandse ID of krijg je een of andere speciale pas als je daar op oefening/cursus/whatever bent?
Ik heb nog de goede smartcard, met achterop Royal Netherlands Navy en rank: Marine, en samen met mijn charmante lach en vlotte babbel kom je een heel eind, heb nu in NY nog geen cent voor museums neergelegd, krijg in de meeste sportzaken tussen de 15 en 20% korting, en norse beveiligingsagenten doen meteen een stuk relaxter tegen je (kreeg zelfs midden op wall street een hollow-pointkogel in mn handen gedrukt toen ik een beetje met zo'n kjel aan het lullen was).

Maar heb 1x in groen in amerika moeten reizen, en dat is echt niet normaal, dan bieden moeders nog net niet spontaan hun dochters aan...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:35:00 #245
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71506305
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Echte militairen hebben die hepla aka valdood zelfs om als ze sex hebben
En bij het orgasme roepen ze spontaan hun rang, regnr plus bloedgroep en reshus factor al schreeuwend uit.


Waarom verbaast me zo'n reactie van jou niet eens meer
Heb mijn valdoodplaatje in mn toilettas zitten, weet niet wanneer ie dr weer een keertje uitgaat...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:42:12 #246
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71509574
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik heb nog de goede smartcard, met achterop Royal Netherlands Navy en rank: Marine, en samen met mijn charmante lach en vlotte babbel kom je een heel eind, heb nu in NY nog geen cent voor museums neergelegd, krijg in de meeste sportzaken tussen de 15 en 20% korting, en norse beveiligingsagenten doen meteen een stuk relaxter tegen je (kreeg zelfs midden op wall street een hollow-pointkogel in mn handen gedrukt toen ik een beetje met zo'n kjel aan het lullen was).

Maar heb 1x in groen in amerika moeten reizen, en dat is echt niet normaal, dan bieden moeders nog net niet spontaan hun dochters aan...
hollow point... pfff action3 heb ik daags in mn handen
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:00:03 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71509753
Waarom denk je dat plaatsingen en opleidingen in de VSA zo populair zijn, ik zou er ook geen nee tegen zeggen

Morgen vertrek ik weer
pi_71526171
Dat meen je niet!!
Ik had zo een bord idd gezien bij het Empire State Building (ben net teruggekomen van 6 dagen NYC.
Had me een hoop geld kunnen besparen.. Maarja..

Morgenavond naar de WEST voor 4 maanden!! Yoohoo!!
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:13:10 #249
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71528023
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:43 schreef cw2cu het volgende:
Dat meen je niet!!
Ik had zo een bord idd gezien bij het Empire State Building (ben net teruggekomen van 6 dagen NYC.
Had me een hoop geld kunnen besparen.. Maarja..

Morgenavond naar de WEST voor 4 maanden!! Yoohoo!!
pfff 4 maanden is gewoon zonde, maar geniet ervan want misschien zijn jullie wel de laatste lichtingen..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71536521
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:30 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik heb nog de goede smartcard, met achterop Royal Netherlands Navy en rank: Marine, en samen met mijn charmante lach en vlotte babbel kom je een heel eind, heb nu in NY nog geen cent voor museums neergelegd, krijg in de meeste sportzaken tussen de 15 en 20% korting, en norse beveiligingsagenten doen meteen een stuk relaxter tegen je (kreeg zelfs midden op wall street een hollow-pointkogel in mn handen gedrukt toen ik een beetje met zo'n kjel aan het lullen was).

Maar heb 1x in groen in amerika moeten reizen, en dat is echt niet normaal, dan bieden moeders nog net niet spontaan hun dochters aan...
Je bedoeld de blauw/groene smartcard, die heb ik ook nog gelukkig. Na mn vakantie maar eens ff met de luit praten, er zijn vast nog wel verbindelaars/ptls'ers nodig voor één of andere cursus in amerika
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:58:56 #251
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71627198
vanaf zee
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:30:09 #252
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71632487
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Echte militairen hebben die hepla aka valdood zelfs om als ze sex hebben
En bij het orgasme roepen ze spontaan hun rang, regnr plus bloedgroep en reshus factor al schreeuwend uit.
Maar echte militairen dragen em ook onder 't shirt. Laatst kwam k zo'n grappenmaker tegen die beweerde dat ie em van z'n sergeant buiten z'n shirt moest dragen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71633197
Hier in Arnhem zie je op donderdagavond ook heel veel lui van luchtmobiel die gaan stappen met hun hepla om en dan boven het shirt
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:37:53 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71634413
Op de Korenmarkt pik je ze er sowieso gelijk uit, met of zonder hepla. Alleen denkt die uitsmijter bij de 5th volgens mij dat ik er ook bij hoor ofzo. Zal wel vanwege m'n gemililmeterde hoofd en 2 afgetrainde vrienden komen maar ik word daar standaard geweigerd .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71640314
Vanuit Curacao

Alleen jammer van al die marineregeltjes. Beperkt ons tot veel dingen.
pi_71642436
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:59 schreef Remco026 het volgende:
Hier in Arnhem zie je op donderdagavond ook heel veel lui van luchtmobiel die gaan stappen met hun hepla om en dan boven het shirt
Dat zijn van die mannetjes die nog in de opleiding zitten. En meestal degene die afvallen
Bah !
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:52:27 #257
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71644140
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:02 schreef cw2cu het volgende:
Vanuit Curacao

Alleen jammer van al die marineregeltjes. Beperkt ons tot veel dingen.
zoals?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71648481
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

zoals?
Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).

De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.

Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.

En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
pi_71654993
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).

De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.

Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.

En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
De marine maakt zich weer belangrijker dan ze is???
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:41:25 #260
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71655161
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

De marine maakt zich weer belangrijker dan ze is???
Standaard
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:42:49 #261
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71655196
De Marine
Stelletje eigengerijde jantjes zijn het


lol

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71656148
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).

De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.

Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.

En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
Ik denk nog een beetje op de pik getrapt, omdat ze voor een groot deel vervangen zijn door KL
pi_71656578
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:02 schreef cw2cu het volgende:
Vanuit Curacao

Alleen jammer van al die marineregeltjes. Beperkt ons tot veel dingen.
Btw, onder welke voorwaarden word je daar nu geplaatst? Oefening, detachering, uitzending, dienstreis, plaatsing of weet ik veel wat?
pi_71657883
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Btw, onder welke voorwaarden word je daar nu geplaatst? Oefening, detachering, uitzending, dienstreis, plaatsing of weet ik veel wat?
Plaatsing
Dus 200-300 extra per maand voor buitenlandtoelage.. meer niet.
En dan mag je ook nog doodleuk je eten elke dag betalen uiteraard, want dat is in NL ook zo.
pi_71658256
Dat is best zuur, maar ik zou het er best voor over hebben.
pi_71658649
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:29 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Plaatsing
Dus 200-300 extra per maand voor buitenlandtoelage.. meer niet.
En dan mag je ook nog doodleuk je eten elke dag betalen uiteraard, want dat is in NL ook zo.
Lekker is dat... 4 maanden van huis getrapt worden en er netto geen stuiver op vooruit gaan... Tegen de tijd dat ik die kant op moet vraag ik hier wel om vrijwilligers die in mijn plaats willen gaan.

Enne een plaatsing houdt dus ook in dat mensen zonder eigen huishouding dus gewoon voor hun kamer moeten betalen... Te triest voor woorden...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:13:13 #267
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71659068
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:29 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Plaatsing
Dus 200-300 extra per maand voor buitenlandtoelage.. meer niet.
En dan mag je ook nog doodleuk je eten elke dag betalen uiteraard, want dat is in NL ook zo.
Is dat daar ook geregeld door Paresto?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71659636
Ik mag hopen van niet

Ik heb gehoord dat Antiliaanse eten heel goed is en dat kunnen zij alleen maar verneuken
pi_71668410
Huisvesting was idd eerst de bedoeling dat het gewoon betaald moest worden maar dat is afgelast heb ik gehoord.

En het eten is hier wel lekker! 17 gulden per dag voor alle maaltijden volgens mij. en dat is 6,80 in euro's. Niet zo heel duur.
En het zijn ingehuurde inwoners van Curacao die het klaar maken. Warm maaltijd smiddags en brood savonds.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:00:24 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71674223
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:57 schreef cw2cu het volgende:
Huisvesting was idd eerst de bedoeling dat het gewoon betaald moest worden maar dat is afgelast heb ik gehoord.
Zal wel komen omdat het wsl oudbouw is (lees, het voldoet niet aan de eisen)...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:31:16 #271
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71674975
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).

De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.

Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.

En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
Minimi MAG

Het is hier alweer ruim 30 graden buiten
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:42:46 #272
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71675240
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Minimi MAG

Het is hier alweer ruim 30 graden buiten
Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?

Ik hopelijk wel binnenkort. Wel in me bloemetjespak dus geen burgerfunctie.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_71682601
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Minimi MAG

Het is hier alweer ruim 30 graden buiten
Hier rond de 40 geloof ik :, en kk droog
Bah !
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:42:50 #274
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71682721
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Hier rond de 40 geloof ik :, en kk droog
Waar is hier

Trouwens, tropenrooster FTW!! Ben al weer thuis.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_71684469
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:42 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Waar is hier

Trouwens, tropenrooster FTW!! Ben al weer thuis.
Hadrian
Bah !
pi_71685699
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zal wel komen omdat het wsl oudbouw is (lees, het voldoet niet aan de eisen)...
Nee, dat komt omdat we bijna verplicht zijn binnen te blijven.
Je kan wel een appartement buiten de kazerne huren of kopen maar dat wordt helemaal niet vergoed.

We hebben net uitgerekend dat je 90 euro minder overhoud van je salaris dan in Nederland..

Het speelde ook al bij de marine zei het marinepersoneel net. Het is ook voorgekomen dat een korporaal met een vriendin en dochter met de maatschappelijke dienst naar huis moest omdat hij niet meer rond kon komen..
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:54:37 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71686786
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:19 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat we bijna verplicht zijn binnen te blijven.
Je kan wel een appartement buiten de kazerne huren of kopen maar dat wordt helemaal niet vergoed.

We hebben net uitgerekend dat je 90 euro minder overhoud van je salaris dan in Nederland..

Het speelde ook al bij de marine zei het marinepersoneel net. Het is ook voorgekomen dat een korporaal met een vriendin en dochter met de maatschappelijke dienst naar huis moest omdat hij niet meer rond kon komen..
Niet te geloven... Vroeger konden buitenlandplaatsingen wel uit, maar nu moet je geld meebrengen... Nog even en je mag je ticket naar het inzetgebied ook zelf betalen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:58:00 #278
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71686867
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet te geloven... Vroeger konden buitenlandplaatsingen wel uit, maar nu moet je geld meebrengen... Nog even en je mag je ticket naar het inzetgebied ook zelf betalen.
En terecht!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:06:45 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:24:43 #280
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71688983
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).

De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.

Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.

En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
Als de wapenkamer nog steeds gerund wordt door marinepersoneel lijkt het me logisch dat zij de enige zijn die de hoofdverantwoordelijkheid dragen en dus als enige de wapenkamer mogen openen.

Minimi's kan ook te maken hebben met munitie, aangezien de verschillende soorten munitie nogal schaars waren toen ik er was, naar wat ik gehoord had, en je met een minimi véél meer verschiet dan een paar diemaco's bij elkaar.

En je zit door het klimaat en vegetatie aan wat meer restricties gebonden dan in Nederland, dus als iemand die ervaring heeft met het eiland zegt dat het niet mogelijk is of niet verstandig is, is het misschien wel uit voorzorg en niet om jullie pleunen dwars te zitten...

Neemt niet weg dat jullie daar nog steeds he-le-maal niets te zoeken hebben!

Maar het eiland bevalt je wel? En Campo al aangetikt?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:25:08 #281
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71688995
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

De marine maakt zich weer belangrijker dan ze is???
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71689585
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:24 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Als de wapenkamer nog steeds gerund wordt door marinepersoneel lijkt het me logisch dat zij de enige zijn die de hoofdverantwoordelijkheid dragen en dus als enige de wapenkamer mogen openen.

Minimi's kan ook te maken hebben met munitie, aangezien de verschillende soorten munitie nogal schaars waren toen ik er was, naar wat ik gehoord had, en je met een minimi véél meer verschiet dan een paar diemaco's bij elkaar.

En je zit door het klimaat en vegetatie aan wat meer restricties gebonden dan in Nederland, dus als iemand die ervaring heeft met het eiland zegt dat het niet mogelijk is of niet verstandig is, is het misschien wel uit voorzorg en niet om jullie pleunen dwars te zitten...

Neemt niet weg dat jullie daar nog steeds he-le-maal niets te zoeken hebben!

Maar het eiland bevalt je wel? En Campo al aangetikt?
Waarom ons dan gewoon niet de verantwoordelijkheid geven?

En Campo ben ik nog niet geweest, maar wel al meerdere collega's haha.
Maar verder is het eiland wel leuk, tenminste.. de plaatsen waar ik geweest ben dan (willemstad en het verlengde ervan richting mambo beach).
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:10:29 #283
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71695568
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Hier rond de 40 geloof ik :, en kk droog
Beter dat dan een luchtvochtigheid die tegen de 100% loopt
pi_71703105
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Beter dat dan een luchtvochtigheid die tegen de 100% loopt
Dat hadden we tijdens de acclimatisatie in de VAE, dan ging je al zweten als je in de schaduw aan je hoofd aan het krabben was .
Bah !
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05:34 #285
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71706240
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?

Ik hopelijk wel binnenkort. Wel in me bloemetjespak dus geen burgerfunctie.
Nee, wel genoeg met ze te maken (C2000 technisch)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:55:52 #286
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71709444
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:30 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Dat hadden we tijdens de acclimatisatie in de VAE, dan ging je al zweten als je in de schaduw aan je hoofd aan het krabben was .
Helemaal nu zee kaki hebben afgeschaft is het echt niet uit te houden
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:02:42 #287
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71709580
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:46 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Waarom ons dan gewoon niet de verantwoordelijkheid geven?

En Campo ben ik nog niet geweest, maar wel al meerdere collega's haha.
Maar verder is het eiland wel leuk, tenminste.. de plaatsen waar ik geweest ben dan (willemstad en het verlengde ervan richting mambo beach).
Landmacht en vuurwapens...
Nee, hier zal ik maar geen grappen over maken.

En laffe hond!
Hoe kun je dr al 1 week zitten zonder campo aan te tikken!

En Mambo beach is het enige goede wat Curaçao te bieden heeft, plus dat oefengebied, voor de rest is het pure bagger...
waarom denk je dat wij Aruba hebben gehouden!

[ Bericht 7% gewijzigd door Rave_NL op 08-08-2009 16:09:34 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:16:51 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:20:44 #289
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71709929
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is het zeesoldaatje gepikeerd???
Allerminst, zeker wanneer je ziet wat ik het komende half jaar allemaal in vooruitzicht heb
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71710299
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?

Ik hopelijk wel binnenkort. Wel in me bloemetjespak dus geen burgerfunctie.
als wat? sld of kpl?
Weet iemand hier of het mogelijk is voor het einde van je functie over te stappen naar een andere functie bij een ander onderdeel?
pi_71713195
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Landmacht en vuurwapens...
Nee, hier zal ik maar geen grappen over maken.

En laffe hond!
Hoe kun je dr al 1 week zitten zonder campo aan te tikken!

En Mambo beach is het enige goede wat Curaçao te bieden heeft, plus dat oefengebied, voor de rest is het pure bagger...
waarom denk je dat wij Aruba hebben gehouden!
Aruba gaan wij ook gewoon 2 weken aandoen hoor.. zal wel weer 0,0 oefenminutie zijn
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:55:05 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71718479
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:
En laffe hond!
Hoe kun je dr al 1 week zitten zonder campo aan te tikken!
Is dat ongeveer hetzelfde als Sesame Street in Lissabon??? Daar moest ik ook met alle geweld heen van de baksmaten en dan kom je daar en dan waan je jezelf plotseling in Oezbekistan

In Europa is er maar 1 en dat is de reeperbahn in Hamburg!
  zondag 9 augustus 2009 @ 03:22:25 #293
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71723959
Rehperbaan in Hambug is de shit
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:14:39 #294
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71733053
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

als wat? sld of kpl?
Weet iemand hier of het mogelijk is voor het einde van je functie over te stappen naar een andere functie bij een ander onderdeel?
Dat is nog niet bekend. Ik hoop Korporaal natuurlijk.

Wil je vlak voor je contract afloop een andere functie?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:16:18 #295
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71733113
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Landmacht en vuurwapens...
Nee, hier zal ik maar geen grappen over maken.


En laffe hond!
Hoe kun je dr al 1 week zitten zonder campo aan te tikken!

En Mambo beach is het enige goede wat Curaçao te bieden heeft, plus dat oefengebied, voor de rest is het pure bagger...
waarom denk je dat wij Aruba hebben gehouden!
Psssst, er zit zeewier tussen je tenen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_71734191
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:14 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Dat is nog niet bekend. Ik hoop Korporaal natuurlijk.

Wil je vlak voor je contract afloop een andere functie?
Nou nee liever vandaag dan morgen, ik heb dr nu bijna 9 maanden van de 2 jaar op zitten.

Maar ik wil weg omdat we gewoon niks doen, ja roze lijsten maken en van die hzb kutklusjes. Ik heb nog geen enekele verbindingsoefening gedaan... Daarnaast is iedereen gedemotiveerd in ons peleton, vooral het kader. Ik zit in n CIS peleton, dus meer kaderleden dan manschappen. En van die kaderleden gaan er een aantal weg, dus hun motivatie is ook verdwenen. En dan nog een 2 sgt's die hun huidige functie bij 101cisbat moeten doen voordat ze naar luchtmobiel terug mogen.

oftewel dr is gewoonweg niks aan en ik ben niet in dienst gegaan om hele dagen in een ashok te hangen...
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:55:12 #297
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71738952
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:16 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Psssst, er zit zeewier tussen je tenen.
neen, want ik strik mijn kistjes altijd correct
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:56:41 #298
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71738992
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Aruba gaan wij ook gewoon 2 weken aandoen hoor.. zal wel weer 0,0 oefenminutie zijn
scheelt onderhoud

en vergeet St. Nicolaas niet aan te tikken
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71771757
Is er eigenlijk in de recente geschiedenis (zeg 1990 tot heden) wel eens een Nederlandse marinier (Korps Mariniers) of commando (KCT) omgekomen tijdens een missie? Ik had het er laatst met iemand over.. Ik heb al zitten zoeken maar ik zie niks staan, dus ik denk het niet?

Edit: laat maar, gevonden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 04:54:27 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71780440

Waar ik zit is het net 7 uur geworden
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:43:22 #301
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71783524
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:01 schreef Booomer het volgende:
Is er eigenlijk in de recente geschiedenis (zeg 1990 tot heden) wel eens een Nederlandse marinier (Korps Mariniers) of commando (KCT) omgekomen tijdens een missie? Ik had het er laatst met iemand over.. Ik heb al zitten zoeken maar ik zie niks staan, dus ik denk het niet?

Edit: laat maar, gevonden.
Als ik het goed heb is er 1 marinier gesneuveld in Cambodja, en hebben wij tot op heden nog steeds de korpsengel op de schouder gehad.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')