abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:22:30 #101
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70616665
Leg een hinderlaagsurpriseparty aan
pi_70616691
Hij komt toch onzichtbaar binnen.... da's z'n werk......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:31:06 #103
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70617037
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou dat vind ik dan triest. Keukens op de legerings kamers is not done. Gewoon weer met 8 man op de kamer, dat is goed voor het groeps gevoel en de eigen verantwoordelijkheid.
De kamer inspecties zijn zeker ook al lang verleden tijd??
8 man op de kamer is ook niet perfect, zeker niet in de onderofficiersrangen. Like I am. En kamerinspecties... Helaas bestaan die nog
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:36:46 #104
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70617285
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:31 schreef Esses het volgende:

[..]

8 man op de kamer is ook niet perfect, zeker niet in de onderofficiersrangen. Like I am. En kamerinspecties... Helaas bestaan die nog
Ik zeg niet dat het met 8 man op 1 kamer altijd toppie is, maar het draagt wel bij aan het groeps gevoel en de onderlinge saamhorigheid. Men wijst elkaar ook op elkaars fouten. Althans in mijn tijd. Tevens merk je ook dat als het met iemand niet goed gaat je daar tijdig op kan inspringen.

Kamer-inspecties en corvee bestaan dus nog? Gelukkig
Nu weet ik wel in mijn parate tijd dat kamer inspecties niet elke dag aan de orde kwamen, maar wel geregeld, dus zo 3 maal per week. En corvee inspectie werd elke dag gedaan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70620487
Kamerinspectie op de Peel krijgen we als er niks te doen is
Corveeinspectie bestaat bij ons niet meer, want er lopen hier schoonmakers rond, doen we niet zelf. Ja zelfs op de manschappenkamers
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:26:07 #106
110987 ErwinRommel
pi_70620594
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:22 schreef Remco026 het volgende:
Corveeinspectie bestaat bij ons niet meer, want er lopen hier schoonmakers rond, doen we niet zelf. Ja zelfs op de manschappenkamers

Laf zooitje is het geworden
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:38:06 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70620922
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou dat vind ik dan triest. Keukens op de legerings kamers is not done. Gewoon weer met 8 man op de kamer, dat is goed voor het groeps gevoel en de eigen verantwoordelijkheid.
De kamer inspecties zijn zeker ook al lang verleden tijd??
Ik weet niet wanneer jij de dienst uitgegaan bent, maar in Seedorf hadden ze bij de oplevering van de eerste BBT gebouwen al een gedeelde keukenunit in de gebouwen. En dat was volgens mij rond 1995. Toen het leger overging naar een beroepsleger is de legering ook aangepast, dus niet meer met 12 man op een kamer (zoals ik ook nog meegemaakt heb) En zo langzamerhand zijn door heel Nederland de legeringsgebouwen aangepast danwel het is nieuwbouw geworden. En ik vind dat niet meer dan terecht, in de dienstplichtigentijd en de begintijd van de BBT'ers waren het over het algemeen jongelui van een jaar of 18/19. Tegenwoordig hebben ook de soldaten en kpl's een vrouw, kinderen en een hypotheek en dat ze 30 jaar oud zijn is geen uitzondering. Daar kun je toch niet van eisen dat ze met 8 man op een kamertje gaan liggen???
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:48:06 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70621206
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:22 schreef Remco026 het volgende:
Dan moeten jullie ook maar eens een keer met de handjes van de brandmeldinstallaties afblijven!!!
pi_70621599
Ik ben zelf buitenslaper, maar ik heb wel veel geklaag gehoord over een brandalarm vannacht?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:01:51 #110
110987 ErwinRommel
pi_70621644
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij de dienst uitgegaan bent, maar in Seedorf hadden ze bij de oplevering van de eerste BBT gebouwen al een gedeelde keukenunit in de gebouwen. En dat was volgens mij rond 1995. Toen het leger overging naar een beroepsleger is de legering ook aangepast, dus niet meer met 12 man op een kamer (zoals ik ook nog meegemaakt heb) En zo langzamerhand zijn door heel Nederland de legeringsgebouwen aangepast danwel het is nieuwbouw geworden. En ik vind dat niet meer dan terecht, in de dienstplichtigentijd en de begintijd van de BBT'ers waren het over het algemeen jongelui van een jaar of 18/19. Tegenwoordig hebben ook de soldaten en kpl's een vrouw, kinderen en een hypotheek en dat ze 30 jaar oud zijn is geen uitzondering. Daar kun je toch niet van eisen dat ze met 8 man op een kamertje gaan liggen???
Ik snap wat je bedoeld al ben ik het er niet mee eens. Ten eerste ben je nl. militair en geen huisman/vader. Men kiest voor een beroep waarin niet alles even comfortabel is als bij moeders thuis. Als dat niet te rijmen valt moet men dus een keuze maken, of militair zijn, of huisman/vader. Zo zie ik het
Ten 2de: Ik vind dat men gewoon weer groepsgewijs moet slapen. Echt, dit is goed voor de onderlinge band. Praat me er aub niet over, heb zo 7 jaar lang "gewoond" en het komt echt de groep ten goede want men kent elkaar door en door en je weet wat men aan elkaar heeft.
Ten 3de: keuken in een legerings kamer. Dat vind ik wel erg lafjes hoor
Een leger is een leger, geen haute cuisine eenheid...........Als men nu gewoon die paresto afschaft en de legerkoks hun werk laat doen (of zo nu en dan de PMT), dan is al dit helemaal niet nodig.
Waar is nu die onderlinge controle? Nee men hokt zichzelf op hun legerings kamer en kookt daar ook nog eens. Of ze ook daadwerkelijk koken is nog maar de vraag. Fast-food is dus denk ik wat de meesten eten??

Echt, ik blijf erbij, de oude routine moet weer terugkomen. Goed, dat zal menigeen niet stimuleren voor een baan in de krijgsmacht, maar zo pluk je wel de juiste personen eruit die hier wel mee om kunnen gaan en wel collectief omgaan met wat ze gebruiken. Plus dat je een hoop geld bespaard wat aan bv materieel kan worden besteed ipv onderhoud aan onnodige "laffe" zaken. Of je verhoogd ermee het salaris.

In mijn tijd (ik vind dit altijd zo naar klinken btw) waren we content met de eetzaal en de kantine, en daarnaast de PMT/KMT. Toen was dat al BBT (1992 t/m 1998 mijn tijd). En met z'n achten op de kamer dat was op wat gesnurk na echt aangenaam. De ene maakt de koffie en doet de bedden model opmaken, de rest doet het corfee in oa de waslokalen en toiletten en rondom het gebouw. Dit kweekt een zeer hechte band en als bij inspectie iets niet in orde was dan zei je dat gelijk tegen diegene die ervoor verantwoordelijk was. Dus tevens dient dat ook voor het opbouwen van verantwoordelijkheid.
Nu als men na de dienst naar huisgaat en dus niet meer gelegerd is op de basis heeft die een mindere band dan wanneer men samen "woont". Dat is mijn ervaring en geloof me, zo was het ook.

No offense btw, ik verbaas me er echter over.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:06:33 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70621781
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:00 schreef Remco026 het volgende:
Ik ben zelf buitenslaper, maar ik heb wel veel geklaag gehoord over een brandalarm vannacht?
Het is de laatste weken steeds raak, men schijnt moedwillig te lopen kloten met de rookmelders. Ook op de kabelkrant staat al een tijdje een waarschuwing dat men niet moet kloten met de rookmelders enz.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:12:15 #112
110987 ErwinRommel
pi_70621972
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is de laatste weken steeds raak, men schijnt moedwillig te lopen kloten met de rookmelders. Ook op de kabelkrant staat al een tijdje een waarschuwing dat men niet moet kloten met de rookmelders enz.
hahahaha zo staat me nog een leuke anekdote bij
We kwamen eens terug van een avond stappen en ondanks dat we bij de frietboer waren geweest, terug op de kazerne hadden we toch weer honger.
Kijk ik had altijd wat in mijn matskist zitten, en dus zo gezegd zo gedaan.
Hup, op de legerings kamer ff je Coleman brandertje aansteken, je steelpannetje erop zetten en dan ff wat voorverpakte aluminium kip schnitzels in het pannetje leggen. Zonder boter uiteraard want dat hadden we ff niet. Voor 6 man heb ik 12 schnitzels gebakken en de kamer stond vol van de rook.
Maar goed, dat was ook nog voor het rookmelders tijdperk. Mijn buddy heeft toen wel even geklaagd dat mijn steelpannetje lastig te wassen was en heeft met een schuurspons dus maar de gehele teflon laag eraf geschrobt
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:40:26 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70622860
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hahahaha zo staat me nog een leuke anekdote bij
We kwamen eens terug van een avond stappen en ondanks dat we bij de frietboer waren geweest, terug op de kazerne hadden we toch weer honger.
Kijk ik had altijd wat in mijn matskist zitten, en dus zo gezegd zo gedaan.
Hup, op de legerings kamer ff je Coleman brandertje aansteken, je steelpannetje erop zetten en dan ff wat voorverpakte aluminium kip schnitzels in het pannetje leggen. Zonder boter uiteraard want dat hadden we ff niet. Voor 6 man heb ik 12 schnitzels gebakken en de kamer stond vol van de rook.
Maar goed, dat was ook nog voor het rookmelders tijdperk. Mijn buddy heeft toen wel even geklaagd dat mijn steelpannetje lastig te wassen was en heeft met een schuurspons dus maar de gehele teflon laag eraf geschrobt
En om dit soort ellende te voorkomen is er dus voor gekozen om een keuken in de gebouwen te plaatsen...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:44:35 #114
110987 ErwinRommel
pi_70623024
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

En om dit soort ellende te voorkomen is er dus voor gekozen om een keuken in de gebouwen te plaatsen...
Ellende? Dat valt dus wel mee. Dat is nu juist de charme van het interne leven op de kazerne. Samen uit, samen thuis. Niet zoals nu waar men met 2 personen 1 kamer met keuken deelt. (net even wat gelezen daarover).
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:55:45 #115
110987 ErwinRommel
pi_70623419
Goe ging dat ook alweer???

Welnu:

Inspectie van de kamer en Cie's gebouw.

Om 07:00 werd er inspectie gehouden.
Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten. Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
07:00 kamer inspectie, kamer oudste voor de deur staan de rest binnen voor het bed.
"Soldaat XXX meld kamer 107 gereed voor inspectie sergeant". "Plaats rust soldaat xxx".
Sergeant naar binnen, rondje lopen op PH (persoonlijke hygiene, geschoren dus), dan ff checken of alles goed stofvrij was en de kasten in orde waren. Was alles ok, geen probleem. Was er iets niet ok, "ja, voorligsteun!!!!!!" ff krikkrakken dus.
Dit dus ook in de parate tijd gehad. De sergeant die die inspectie deed, onze commandant dus wel weer in de avond lekker met ons een biertje drinken.
En zo hoort het te zijn!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:29:49 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70624570
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld al ben ik het er niet mee eens. Ten eerste ben je nl. militair en geen huisman/vader. Men kiest voor een beroep waarin niet alles even comfortabel is als bij moeders thuis. Als dat niet te rijmen valt moet men dus een keuze maken, of militair zijn, of huisman/vader. Zo zie ik het
Jaja, ik snap wel wat je bedoelt, vroeger was het verhuizen richting je werk natuurlijk een stuk makkelijker. Tegenwoordig werken de vrouwen ook en kijk eens naar de huizenprijzen en wachtlijsten voor een huurwoning. Als je elke 3 jaar naar een andere hoek van Nederland getrapt wordt ben ik van mening dat defensie daar wel iets tegenover mag stellen in de vorm van fatsoenlijke legering. En jij wil dus met droge ogen beweren dat een binenslaper meer militair is dan een buitenslaper???
quote:
Ten 2de: Ik vind dat men gewoon weer groepsgewijs moet slapen. Echt, dit is goed voor de onderlinge band. Praat me er aub niet over, heb zo 7 jaar lang "gewoond" en het komt echt de groep ten goede want men kent elkaar door en door en je weet wat men aan elkaar heeft.
Dus iedereen verplicht binnen houden... Ook de mensen die vlak in de buurt wonen, want anders vallen die buiten de groep. En ook ik ben ondertussen 12 jaar binnenslaper.
quote:
Ten 3de: keuken in een legerings kamer. Dat vind ik wel erg lafjes hoor
Een leger is een leger, geen haute cuisine eenheid...........Als men nu gewoon die paresto afschaft en de legerkoks hun werk laat doen (of zo nu en dan de PMT), dan is al dit helemaal niet nodig.
Waar is nu die onderlinge controle? Nee men hokt zichzelf op hun legerings kamer en kookt daar ook nog eens. Of ze ook daadwerkelijk koken is nog maar de vraag. Fast-food is dus denk ik wat de meesten eten??
Eensch is vwb Paresto afschaffen. Maar ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de keuken op de legering. Het gaat om een aparte ruimte op elke etage die ingericht is als keuken met kookplaten, ovens enz en waar de hele etage gebruik van maakt. Enne vwb koken op de legeringskamer.... zie mijn vorige post...
quote:
Echt, ik blijf erbij, de oude routine moet weer terugkomen. Goed, dat zal menigeen niet stimuleren voor een baan in de krijgsmacht, maar zo pluk je wel de juiste personen eruit die hier wel mee om kunnen gaan en wel collectief omgaan met wat ze gebruiken. Plus dat je een hoop geld bespaard wat aan bv materieel kan worden besteed ipv onderhoud aan onnodige "laffe" zaken. Of je verhoogd ermee het salaris.
Dat er zaken ten nadele veranderd zijn zul je mij niet horen ontkennen... Maar vwb legering ben ik blij dat we niet meer in het plichtigentijdperk leven.
quote:
In mijn tijd (ik vind dit altijd zo naar klinken btw) waren we content met de eetzaal en de kantine, en daarnaast de PMT/KMT. Toen was dat al BBT (1992 t/m 1998 mijn tijd). En met z'n achten op de kamer dat was op wat gesnurk na echt aangenaam. De ene maakt de koffie en doet de bedden model opmaken, de rest doet het corfee in oa de waslokalen en toiletten en rondom het gebouw. Dit kweekt een zeer hechte band en als bij inspectie iets niet in orde was dan zei je dat gelijk tegen diegene die ervoor verantwoordelijk was. Dus tevens dient dat ook voor het opbouwen van verantwoordelijkheid.
Nu als men na de dienst naar huisgaat en dus niet meer gelegerd is op de basis heeft die een mindere band dan wanneer men samen "woont". Dat is mijn ervaring en geloof me, zo was het ook.

No offense btw, ik verbaas me er echter over.
Was het beroepskader in "jouw" tijd slechter dan??? Door de bank genomen waren dat juist de lui die naar huis gingen, omdat ze in de buurt woonden. En soldaten en korporaals, waren de buitenslapers mindere militairen??? Ik denk dat dat bullshit is.

Ps, als je het over jouw tijd hebt dat is ook mijn tijd geweest, 93-4.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-07-2009 20:47:18 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:38:03 #117
110987 ErwinRommel
pi_70624882
AchJa, ik kom hier volgende week even op terug. Moet zo naar mijn werk en daarna trekken mijn vrouw en ik onszelf op richting het oosten van de staat

Laat 1 ding duidelijk zijn, ik wil niemand schofferen, noch veroordelen mbt wel of niet wonen op de kazerne, evenals het veroordelen van buitenslapers. Maar daar kom ik komende week ff op terug. Je haalt nl. erge interessante dingen aan waarop ik enkele zaken weer kan weerleggen

No offense intended though.

Fijn weekeinde voor een ieder!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:38:20 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70624894
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:

Welnu:

Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten.
In je trainingspak ontbijten... Dat was er bij ons niet bij, ontbijt deed je in je GVT of DT als je dat wilde.
quote:
Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
07:00 kamer inspectie, kamer oudste voor de deur staan de rest binnen voor het bed.
"Soldaat XXX meld kamer 107 gereed voor inspectie sergeant". "Plaats rust soldaat xxx".
Sergeant naar binnen, rondje lopen op PH (persoonlijke hygiene, geschoren dus), dan ff checken of alles goed stofvrij was en de kasten in orde waren. Was alles ok, geen probleem. Was er iets niet ok, "ja, voorligsteun!!!!!!" ff krikkrakken dus.
Dit dus ook in de parate tijd gehad. De sergeant die die inspectie deed, onze commandant dus wel weer in de avond lekker met ons een biertje drinken.
En zo hoort het te zijn!
Ik ken het, heb het vaak zat meegemaakt en daarna moeten doen (de inspecties)... Overigens hadden we in Seedorf 3X per dag kamerinspectie en op zaterdag na de ochtendinspectie de cie/bt/esk-veldloop en aansluitend poetsbal waarna weer een inspectie volgde. Vanaf 12 uur was het einde dienst en moest je je 's zondags om 10 uur 's ochtends weer melden ivm de paraatheidsregeling. Daar zaten we "echt" binnen. Niemand ging naar huis, men was gebonden aan de Dld verloven. 6 weken binnen, 4 dagen verlof. 4 weken binnen 10 dagen verlof. En in de verlofdagen mocht je naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-07-2009 20:48:10 ]
pi_70625378
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:

Welnu:

Vaak stonden we al rond een uur of 6 op. ff douchen, bek schrobben. Weet nog dat het betreden van de eetzaal niet in overal mocht zijn. Dus gewoon je trainingspakje aantrekken of GVT en ontbijten. Helft van de kamer deed het schoonmaken van de kamer de andere helft zat te eten. Dit wisselde we elke dag weer om. Evt. corfee gebouw, peuken rapen rond de ramen, en aanvegen die zooi.
En zo hoort het te zijn!
Lijkt veel op het 'ochtendritueel' in de AMO
07:40 stipt inspectie
6 uur opstaan, knippen, wassen en scheren.
We mogen nog steeds niet in overall de eetzaal in dus inderdaad in trainingspak of GVT (meestal GVT)
7 uur moest iedereen terug zijn uit de eetzaal.
40 minuten poetsen daarna inspectie op precies dezelfde wijze als die jij beschrijft, alleen moesten wij de kamer van te voren nog even in de houding zetten.
Iets niet ok was bij ons geen krikkrak, werd sowieso te weinig gedaan vond ik, het was gewoon goed is goed, niet goed is opnieuw dus herinspectie in de lunchpauze.
Dit waren overigens onderlinge afspraken, alleen de tijd van inspectie stond vast.

Kamerinspectie op de Peel:
10 minuutjes schoonmaken en dat komt neer op niet meer dan kleren van de grond rapen.
dan komt de groepscommandant of zijn plava gewoon naar binnen lopen terwijl jij rustig tv zit te kijken, kijkt even rond en zegt ja is prima, heb nog nooit anders meegemaakt.

Inspectie op de rijopleiding
Adjudant en/of huismeester komen steeksproefgewijs kijken op jullie kamer (6 persoons) als jij er niet bent.
Legt een briefje neer met goed of niet goed. Is het niet goed kun je je de ochtend erop om 07:15 komen melden om te vertellen dat het niet meer zal gebeuren. Alleen als het om jou eigen stukje ging (kast niet op slot oid) en met de hele kamer als de kamer in zijn algemeen niet in orde is (prullenbak niet geleegd, troep op de grond) Gebeurde het nog een keer dan is verwijdering uit de opleiding mogelijk en ja dat gebeurt, heb het zelf meegemaakt, niet bij mezelf, maar bij de persoon die bij mij in de auto zat tijdens de rijopleiding.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:07:28 #120
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_70625756
Hoog "vroeger was alles beter" gehalte hier
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:35:57 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:39:00 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70626679
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:52 schreef Remco026 het volgende:
Kamerinspectie op de Peel:
10 minuutjes schoonmaken en dat komt neer op niet meer dan kleren van de grond rapen.
dan komt de groepscommandant of zijn plava gewoon naar binnen lopen terwijl jij rustig tv zit te kijken, kijkt even rond en zegt ja is prima, heb nog nooit anders meegemaakt.
Wat is nou precies de reden waarom men nog kamerinspecties doet bij jullie??? Mij is dat nog niet helemaal duidelijk, zeker niet omdat bij de laatste grote inspectie (samen met de brandweer, huismeester, stafadjudanten enz.) gebleken is dat het allemaal wel meeviel in de legeringsgebouwen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:48:22 #123
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70628901
De kamerinspectie is bij ons om diverse redenen bedoelt. Een daarvan is de brandveiligheid, een is de reinheid. Als de inspectie niet gedaan zou worden zouden we nog meer kakkerlakken hebben. Ook is het een stukje uitstraling, werklui komen ook thuis met de verhalen over wat voor een puinhoop het op de legeringen was. Dit blijft beter hangen dan welke positieve propaganda dan ook.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_70665434
De peel...

Daar was ik afgelopen week een hele week in boogtenten bij de klimtoren. We hadden een ME training in Duitsland.
Maar ik vind het jammer dat er best wel veel luxe verschillen zijn bij de luchtmacht.
Het is toch meer lucht dan macht .
pi_70682650
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is nou precies de reden waarom men nog kamerinspecties doet bij jullie??? Mij is dat nog niet helemaal duidelijk, zeker niet omdat bij de laatste grote inspectie (samen met de brandweer, huismeester, stafadjudanten enz.) gebleken is dat het allemaal wel meeviel in de legeringsgebouwen.
kamerinspectie bij ons is bedoeld om tijd te doden Dan krijg je kamer- of PGU inspectie
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:39 schreef cw2cu het volgende:
De peel...

Daar was ik afgelopen week een hele week in boogtenten bij de klimtoren. We hadden een ME training in Duitsland.
Maar ik vind het jammer dat er best wel veel luxe verschillen zijn bij de luchtmacht.
Het is toch meer lucht dan macht .
Klopt, de luchtmacht op de Peel voert NOG minder uit dan ons (landmacht)
Daarnaast loopt het dan ook rond als een ongedisciplineerd zooitje met dingen als: oorbellen, kettingen, piercings, zonnebril bovenop hoofd ipv baret, vrouwen met een plamuurlaag dikker dan de muren, rondlopen zonder basisjas etc. Ok toegegeven, dat laatste doen wij ook, maar alleen op kantoor

Maar regels maken kunnen ze goed, alleen zich eraan houden kunnen ze niet, dat moeten wij allemaal voor ze doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')