Maar echte militairen dragen em ook onder 't shirt. Laatst kwam k zo'n grappenmaker tegen die beweerde dat ie em van z'n sergeant buiten z'n shirt moest dragenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echte militairen hebben die hepla aka valdood zelfs om als ze sex hebben
En bij het orgasme roepen ze spontaan hun rang, regnr plus bloedgroep en reshus factor al schreeuwend uit.
Dat zijn van die mannetjes die nog in de opleiding zitten. En meestal degene die afvallenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:59 schreef Remco026 het volgende:
Hier in Arnhem zie je op donderdagavond ook heel veel lui van luchtmobiel die gaan stappen met hun hepla om en dan boven het shirt
zoals?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:02 schreef cw2cu het volgende:
Vanuit Curacao
Alleen jammer van al die marineregeltjes. Beperkt ons tot veel dingen.
Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).
De wapenkamer mag alleen geopend worden door marinepersoneel.
Er mogen geen minimi's mee.. alleen diemaco's.
En nog een paar die ze niet wilden vertellen.
Maar toch, we gaan er gewoon het beste van maken.
Standaardquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De marine maakt zich weer belangrijker dan ze is???
Ik denk nog een beetje op de pik getrapt, omdat ze voor een groot deel vervangen zijn door KLquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Als onze opc een oefening heeft geschreven, moet het eerst langs een hogere visstick. Dit is al een keer gebeurt en de gehele oefening werd afgekeurd. En anders dan in NL was die niet. (naar wat ik heb gehoord dan).
Btw, onder welke voorwaarden word je daar nu geplaatst? Oefening, detachering, uitzending, dienstreis, plaatsing of weet ik veel wat?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:02 schreef cw2cu het volgende:
Vanuit Curacao
Alleen jammer van al die marineregeltjes. Beperkt ons tot veel dingen.
Plaatsingquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Btw, onder welke voorwaarden word je daar nu geplaatst? Oefening, detachering, uitzending, dienstreis, plaatsing of weet ik veel wat?
Lekker is dat... 4 maanden van huis getrapt worden en er netto geen stuiver op vooruit gaan... Tegen de tijd dat ik die kant op moet vraag ik hier wel om vrijwilligers die in mijn plaats willen gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:29 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Plaatsing![]()
Dus 200-300 extra per maand voor buitenlandtoelage.. meer niet.
En dan mag je ook nog doodleuk je eten elke dag betalen uiteraard, want dat is in NL ook zo.
Is dat daar ook geregeld door Paresto?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:29 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Plaatsing![]()
Dus 200-300 extra per maand voor buitenlandtoelage.. meer niet.
En dan mag je ook nog doodleuk je eten elke dag betalen uiteraard, want dat is in NL ook zo.
Zal wel komen omdat het wsl oudbouw is (lees, het voldoet niet aan de eisen)...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:57 schreef cw2cu het volgende:
Huisvesting was idd eerst de bedoeling dat het gewoon betaald moest worden maar dat is afgelast heb ik gehoord.
Minimiquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
MinimiMAG
![]()
Het is hier alweer ruim 30 graden buiten
Hier rond de 40 geloof ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
MinimiMAG
![]()
Het is hier alweer ruim 30 graden buiten
Waar is hierquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Hier rond de 40 geloof ik:, en kk droog
Hadrianquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:42 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Waar is hier![]()
Trouwens, tropenrooster FTW!! Ben al weer thuis.
Nee, dat komt omdat we bijna verplicht zijn binnen te blijven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zal wel komen omdat het wsl oudbouw is (lees, het voldoet niet aan de eisen)...
Niet te geloven... Vroeger konden buitenlandplaatsingen wel uit, maar nu moet je geld meebrengen... Nog even en je mag je ticket naar het inzetgebied ook zelf betalen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:19 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat we bijna verplicht zijn binnen te blijven.
Je kan wel een appartement buiten de kazerne huren of kopen maar dat wordt helemaal niet vergoed.
We hebben net uitgerekend dat je 90 euro minder overhoud van je salaris dan in Nederland..![]()
Het speelde ook al bij de marine zei het marinepersoneel net. Het is ook voorgekomen dat een korporaal met een vriendin en dochter met de maatschappelijke dienst naar huis moest omdat hij niet meer rond kon komen..
En terecht!!!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet te geloven... Vroeger konden buitenlandplaatsingen wel uit, maar nu moet je geld meebrengen... Nog even en je mag je ticket naar het inzetgebied ook zelf betalen.
Als de wapenkamer nog steeds gerund wordt door marinepersoneel lijkt het me logisch dat zij de enige zijn die de hoofdverantwoordelijkheid dragen en dus als enige de wapenkamer mogen openen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef cw2cu het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De marine maakt zich weer belangrijker dan ze is???
Waarom ons dan gewoon niet de verantwoordelijkheid geven?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als de wapenkamer nog steeds gerund wordt door marinepersoneel lijkt het me logisch dat zij de enige zijn die de hoofdverantwoordelijkheid dragen en dus als enige de wapenkamer mogen openen.
Minimi's kan ook te maken hebben met munitie, aangezien de verschillende soorten munitie nogal schaars waren toen ik er was, naar wat ik gehoord had, en je met een minimi véél meer verschiet dan een paar diemaco's bij elkaar.
En je zit door het klimaat en vegetatie aan wat meer restricties gebonden dan in Nederland, dus als iemand die ervaring heeft met het eiland zegt dat het niet mogelijk is of niet verstandig is, is het misschien wel uit voorzorg en niet om jullie pleunen dwars te zitten...
Neemt niet weg dat jullie daar nog steeds he-le-maal niets te zoeken hebben!![]()
Maar het eiland bevalt je wel? En Campo al aangetikt?
Beter dat dan een luchtvochtigheid die tegen de 100% looptquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Hier rond de 40 geloof ik:, en kk droog
Dat hadden we tijdens de acclimatisatie in de VAE, dan ging je al zweten als je in de schaduw aan je hoofd aan het krabben wasquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Beter dat dan een luchtvochtigheid die tegen de 100% loopt
Nee, wel genoeg met ze te maken (C2000 technisch)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?
Ik hopelijk wel binnenkort. Wel in me bloemetjespak dus geen burgerfunctie.
Helemaal nu zee kaki hebben afgeschaft is het echt niet uit te houdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:30 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Dat hadden we tijdens de acclimatisatie in de VAE, dan ging je al zweten als je in de schaduw aan je hoofd aan het krabben was.
Landmacht en vuurwapens...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:46 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Waarom ons dan gewoon niet de verantwoordelijkheid geven?
En Campo ben ik nog niet geweest, maar wel al meerdere collega's haha.
Maar verder is het eiland wel leuk, tenminste.. de plaatsen waar ik geweest ben dan (willemstad en het verlengde ervan richting mambo beach).
als wat? sld of kpl?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:42 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Iemand die trouwens bij Ivent (DTO) werkt of gaat werken?
Ik hopelijk wel binnenkort. Wel in me bloemetjespak dus geen burgerfunctie.
Aruba gaan wij ook gewoon 2 weken aandoen hoor.. zal wel weer 0,0 oefenminutie zijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Landmacht en vuurwapens...
Nee, hier zal ik maar geen grappen over maken.
En laffe hond!
Hoe kun je dr al 1 week zitten zonder campo aan te tikken!![]()
En Mambo beach is het enige goede wat Curaçao te bieden heeft, plus dat oefengebied, voor de rest is het pure bagger...
waarom denk je dat wij Aruba hebben gehouden!
Is dat ongeveer hetzelfde als Sesame Street in Lissabon??? Daar moest ik ook met alle geweld heen van de baksmaten en dan kom je daar en dan waan je jezelf plotseling in Oezbekistanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:
En laffe hond!
Dat is nog niet bekend. Ik hoop Korporaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
als wat? sld of kpl?
Weet iemand hier of het mogelijk is voor het einde van je functie over te stappen naar een andere functie bij een ander onderdeel?
Psssst, er zit zeewier tussen je tenen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Landmacht en vuurwapens...
Nee, hier zal ik maar geen grappen over maken.
En laffe hond!
En Mambo beach is het enige goede wat Curaçao te bieden heeft, plus dat oefengebied, voor de rest is het pure bagger...
waarom denk je dat wij Aruba hebben gehouden!
Nou nee liever vandaag dan morgen, ik heb dr nu bijna 9 maanden van de 2 jaar op zitten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:14 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Ik hoop Korporaal natuurlijk.
Wil je vlak voor je contract afloop een andere functie?
neen, want ik strik mijn kistjes altijd correctquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:16 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Psssst, er zit zeewier tussen je tenen.
scheelt onderhoudquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Aruba gaan wij ook gewoon 2 weken aandoen hoor.. zal wel weer 0,0 oefenminutie zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |