abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 22:16:34 #201
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70948655
"Jan Kaas zag al plukkend op z'n buddys vet hoe zijn eigen wipkip op zaal erop getrokken werd, dus pakte hij zijn turk en hengste die Stanly model met zn vreetstenen tegen het dek aan om het even recht te trekken. "
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Jan Maat had aardig houten kaak toen bleek dat hij een bakkie kon trekken bij die taaiaap omdat hij in een muffe bui, al hoerensnoerentaxirijdend wat hij al een tijdje in de tas heeft, max met zijn blikkie een paar pleunen had aangetikt, wat hem zal jeuken omdat ze toch van de dubbele fietstassen zijn, wat zijn repatje gaat betekenen."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch had ik meer creativiteit verwacht
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden )

En dit is nog maar het topje van de ijsberg ben ik bang

Enfin, nu bezig met mijn laatste weekje op mijn vakantieplaatsing operationeel veeleisende plaatsing die zich tot ieders ongenoegen op een tropisch eiland bevind
!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 13 juli 2009 @ 22:23:46 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70948937
ja, rustig rustig..

ik hoop dat elke zandkorrel er nog ligt zodra ik aankom gereed voor inspectie

tussendoor.

Die Yuri

.... wat zonde
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 juli 2009 @ 22:28:34 #203
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70949149
Wat een faalhaas ja, heb je het helemaal voor elkaar verpest je het met zoiets.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:41:36 #204
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70952056
hij had het echt helemaal voor elkaar.
Niet normaal.

maar dat hij er zelf mee komt.. vind ik wel goed.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 13 juli 2009 @ 23:47:15 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70952286
Puur om zijn eigen huid te redden, anders was het morgen of overmorgen toch wel door de turnbond naar buiten gebracht.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:17:30 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70954916
quote:
[b]Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef
Toch had ik meer creativiteit verwacht
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden )
Jaja... en bedankt... buddys vet kan ik gvd als vriendenvet lezen... (lees, vaseline) maar zover wilde ik niet gaan. Vette boekjes snapt iedereen maar buddys vet... Enne die turk, wij zijn bekend met de murk en nurk. Lees voor de eerste letter een bevolkingsgroep zullen we maar zeggen Vandaar dat ik met taaiaap kwam.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 01:19:09 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_70954939
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:41 schreef Pumatje het volgende:
hij had het echt helemaal voor elkaar.
Niet normaal.

maar dat hij er zelf mee komt.. vind ik wel goed.
Laat me niet lachen, de berichtgeving gaat ondertussen al wat verder terug dan "1 keer" Heel snel de dienst uittrappen die gast.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:25:19 #208
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70956057
Ik zeg terugbetalen al dat geld dat hij van Defensie heeft gehad om zijn kunstje te mogen doen....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:44:02 #209
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70958150
Pff, wat is die site van de landmacht toch ruk. Ik probeer gewoon simpel te vinden wanneer de opleidingen voor Luchtmobiel beginnen, maar nergens te vinden. Straks maar eens even bellen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70969224
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:44 schreef fathank het volgende:
Pff, wat is die site van de landmacht toch ruk. Ik probeer gewoon simpel te vinden wanneer de opleidingen voor Luchtmobiel beginnen, maar nergens te vinden. Straks maar eens even bellen..
Begint 4x per jaar een opleiding

A-cie: Januari en Augustus
B-cie: April en Oktober.

Of dit elk jaar precies hetzelfde is weet ik niet.
Bah !
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:31:53 #211
157922 fathank
pi_70973493
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef viezerdt het volgende:

[..]

Begint 4x per jaar een opleiding

A-cie: Januari en Augustus
B-cie: April en Oktober.

Of dit elk jaar precies hetzelfde is weet ik niet.
Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam . Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.

.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:43 #212
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70974387
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam . Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.

.
Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:05:56 #213
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70974560
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:

[..]

.
Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:09:04 #214
157922 fathank
pi_70974654
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/
Thanx .
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
Ik snap niet waarom die vent niet gewoon kan zeggen "Ja in Augustus gaat er een lichting starten, de volgende daarna is in Oktober/November en daarna weer in Januari " bijvoorbeeld. Ook vanwege m'n huidige werkgever is het wel handig te weten wanneer je evt zou kunnen beginnen zodat je in ieder geval op tijd bent met het opzeggen van je huidige baan.
pi_70974965
Ik had al voor je gekeken op die site maar die is een beetje dood volgensmij. Daar staan vragen al 3 maanden op antwoord te wachten
Bah !
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:03:51 #216
110987 ErwinRommel
pi_71076795
Deze wilde ik toch even met jullie delen

Terugkomst KNIL te Indië.

zaterdag 18 juli 2009 @ 11:34:38 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71090020
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat is Defensie ten voeten uit
  maandag 20 juli 2009 @ 12:28:31 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 20 juli 2009 @ 16:10:32 #219
110987 ErwinRommel
pi_71152583
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jo!
Waar ging het ook alweer over?
pi_71152812
Volgensmij dat alles in jou tijd poep goed was
Bah !
  maandag 20 juli 2009 @ 16:48:30 #221
110987 ErwinRommel
pi_71153804
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[quote]Jaja, ik snap wel wat je bedoelt, vroeger was het verhuizen richting je werk natuurlijk een stuk makkelijker. Tegenwoordig werken de vrouwen ook en kijk eens naar de huizenprijzen en wachtlijsten voor een huurwoning. Als je elke 3 jaar naar een andere hoek van Nederland getrapt wordt ben ik van mening dat defensie daar wel iets tegenover mag stellen in de vorm van fatsoenlijke legering. En jij wil dus met droge ogen beweren dat een binenslaper meer militair is dan een buitenslaper???
[..]

Ik zeg niet dat een buitenslaper meer militair is dan een binnenslaper. Wat ik bedoel is te zeggen dat indien men samen met elkaar op 1 kamer leeft men meer inzicht in elkaar heeft, dat men elkaar beter kent, de negatieve zaken maar nog meer de positieve zaken. Men kan elkaar sneller corrigeren indien dat gewenst is als men na de dienst gekke zaken doet.
quote:
Dus iedereen verplicht binnen houden... Ook de mensen die vlak in de buurt wonen, want anders vallen die buiten de groep. En ook ik ben ondertussen 12 jaar binnenslaper.
[..]

Dat juich ik toe
quote:
Eensch is vwb Paresto afschaffen. Maar ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de keuken op de legering. Het gaat om een aparte ruimte op elke etage die ingericht is als keuken met kookplaten, ovens enz en waar de hele etage gebruik van maakt. Enne vwb koken op de legeringskamer.... zie mijn vorige post...
Ahhh ok ik snap hem, echter legering is legering, daar slaapt men. Als men trek heeft gaat men maar naar de PMT of de kantine. MET gewoon weer de legerkoks aan het roer.
quote:
Dat er zaken ten nadele veranderd zijn zul je mij niet horen ontkennen... Maar vwb legering ben ik blij dat we niet meer in het plichtigentijdperk leven.
[..]

Was het beroepskader in "jouw" tijd slechter dan??? Door de bank genomen waren dat juist de lui die naar huis gingen, omdat ze in de buurt woonden. En soldaten en korporaals, waren de buitenslapers mindere militairen??? Ik denk dat dat bullshit is.

Ps, als je het over jouw tijd hebt dat is ook mijn tijd geweest, 93-4.
In mijn tijd sliep veel van het beroepdskader ook gewoon in de legering, de officieren welliswaar in het officiers hotel. Dat was vanaf lichting 92-08. Over mindere militair zijn, zie mijn eerste reactie
  maandag 20 juli 2009 @ 17:02:15 #222
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71154286
93-4, 92-8... wat een broekies zijn jullie! Ik kwam nog op tijdens de Koude Oorlog!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 20 juli 2009 @ 17:08:52 #223
110987 ErwinRommel
pi_71154497
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef RonaldV het volgende:
93-4, 92-8... wat een broekies zijn jullie! Ik kwam nog op tijdens de Koude Oorlog!
Dat heb jij weer
Enfin, ik kwam net op na de koude oorlog voor mijn dienstplicht bij de KLu, als dienstplichtige bij het 40 Squadron (LB) te Volkel/De Peel. Toch mocht ik daar mooi lang "op toren" staan om die nukes te bewapen.

Ronald, jij bent een "koude oorlog veteraan"
http://afdelingkoudeoorlogveteranen.ash.com/
  maandag 20 juli 2009 @ 17:55:29 #224
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71155686
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ronald, jij bent een "koude oorlog veteraan"
http://afdelingkoudeoorlogveteranen.ash.com/
Ik heb de status van Veteraan al vanwege Bosnië, en voel me nog steeds geen veteraan. Dat ik volgens deze website ook als Veteraan van de Koude oorlog mag beschouwen is leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om me aan te melden.

Misschien een beetje ouderwets, maar voor mij zijn veteranen de mannen en vrouwen die dagenlang onder vuur hebben gelegen in het veld. Niet degenen die (zoals ik) redelijk veilig achter de linies zaten te staren naar hun radarschermen, hoe nuttig dat werk ook was. Het dichtste dat ik bij de strijd ben geweest was Deny Flight, en dat vanaf een kilometer of 6 hoogte. Eerst tijdens het beschieten van de markt in Sarajevo, later nog eens net na het stoppen de bombardementsmissies die daar het gevolg van waren.
Ik heb lange dagen gemaakt, enorme klote-roosters gehad voor heel lange tijd, enzovoort. Maar Veteraan? Nee, zo voel ik me niet. Zo wil ik me ook niet voelen, want voor mijn gevoel veroorzaakt het inflatie van het begrip ten opzichte van de echte veteranen.

Maar het is wel leuk om te lezen dat ook de minister de Koude Oorlogsjaren als belangrijk erkent.
- Privacy Matters
  maandag 20 juli 2009 @ 18:22:10 #225
110987 ErwinRommel
pi_71156212
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik heb de status van Veteraan al vanwege Bosnië, en voel me nog steeds geen veteraan. Dat ik volgens deze website ook als Veteraan van de Koude oorlog mag beschouwen is leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om me aan te melden.

Misschien een beetje ouderwets, maar voor mij zijn veteranen de mannen en vrouwen die dagenlang onder vuur hebben gelegen in het veld. Niet degenen die (zoals ik) redelijk veilig achter de linies zaten te staren naar hun radarschermen, hoe nuttig dat werk ook was. Het dichtste dat ik bij de strijd ben geweest was Deny Flight, en dat vanaf een kilometer of 6 hoogte. Eerst tijdens het beschieten van de markt in Sarajevo, later nog eens net na het stoppen de bombardementsmissies die daar het gevolg van waren.
Ik heb lange dagen gemaakt, enorme klote-roosters gehad voor heel lange tijd, enzovoort. Maar Veteraan? Nee, zo voel ik me niet. Zo wil ik me ook niet voelen, want voor mijn gevoel veroorzaakt het inflatie van het begrip ten opzichte van de echte veteranen.

Maar het is wel leuk om te lezen dat ook de minister de Koude Oorlogsjaren als belangrijk erkent.
Het is idd een teken van erkenning van hen die tijdens de koude oorlog hebben gedient, en dan met name tijdens de Cuba Crisis, de Praagse Lente de inval in Hongarije. Toen heeft men denk ik behoorlijk wat peentjes gezweet.
Heb daar een bericht achtergelaten in hun gastenboek. Het streven vind ik goed, maar deze militairen behoren niet de officiele veteranen status te krijgen zoals hen die op missie zijn geweest ver weg van huis.
Ronald dat jij je geen veteraan voelt is voor jouw gevoel wellicht terecht omdat je behoorlijk veilig zat. Ook ik die de strijd in Bosnië wel van zeer dichtbij meegemaakt heb voel me niet als dusdanig hoor
Maar wellicht dat dat met de jaren komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')