SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Jan Maat had aardig houten kaak toen bleek dat hij een bakkie kon trekken bij die taaiaap omdat hij in een muffe bui, al hoerensnoerentaxirijdend wat hij al een tijdje in de tas heeft, max met zijn blikkie een paar pleunen had aangetikt, wat hem zal jeuken omdat ze toch van de dubbele fietstassen zijn, wat zijn repatje gaat betekenen."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch had ik meer creativiteit verwacht![]()
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden)
En dit is nog maar het topje van de ijsberg ben ik bang
Enfin, nu bezig met mijn laatste weekje op mijn vakantieplaatsing operationeel veeleisende plaatsing die zich tot ieders ongenoegen op een tropisch eiland bevind![]()
!
Jaja... en bedankt... buddys vet kan ik gvd als vriendenvet lezen... (lees, vaseline) maar zover wilde ik niet gaan. Vette boekjes snapt iedereen maar buddys vet... Enne die turk, wij zijn bekend met de murk en nurk. Lees voor de eerste letter een bevolkingsgroep zullen we maar zeggenquote:[b]Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef
Toch had ik meer creativiteit verwacht![]()
(laat staan die laffe bazen die zich er helemaal niet aan waagden)
Laat me niet lachen, de berichtgeving gaat ondertussen al wat verder terug dan "1 keer" Heel snel de dienst uittrappen die gast.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:41 schreef Pumatje het volgende:
hij had het echt helemaal voor elkaar.
Niet normaal.
maar dat hij er zelf mee komt.. vind ik wel goed.
Begint 4x per jaar een opleidingquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:44 schreef fathank het volgende:
Pff, wat is die site van de landmacht toch ruk. Ik probeer gewoon simpel te vinden wanneer de opleidingen voor Luchtmobiel beginnen, maar nergens te vinden. Straks maar eens even bellen..
Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaamquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:34 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Begint 4x per jaar een opleiding
A-cie: Januari en Augustus
B-cie: April en Oktober.
Of dit elk jaar precies hetzelfde is weet ik niet.
Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam. Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.
.
Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Nou meneer aan de telefoon was ook lekker behulpzaam. Ja in Augustus is er een lichting. Ik zeg, als ik nu nog moet solliciteren haal ik dat nooit, bovendien heb ik nog een contract t/m Oktober. Wanneer is de volgende lichting? Ja dat krijg je vanzelf te horen als je solliciteert.
.
Thanxquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Stel je vraag anders hier even: http://www.schoolluchtmobiel.nl/
Ik snap niet waarom die vent niet gewoon kan zeggen "Ja in Augustus gaat er een lichting starten, de volgende daarna is in Oktober/November en daarna weer in Januari " bijvoorbeeld. Ook vanwege m'n huidige werkgever is het wel handig te weten wanneer je evt zou kunnen beginnen zodat je in ieder geval op tijd bent met het opzeggen van je huidige baan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
Dat is Defensie ten voeten uitquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk tekenend voor Defensie. Ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat dit soort vragen niet beantwoord worden, en ze weten al jaren dat ze kandidaten mislopen omdat de lichtingen niet aansluiten op het afstuderen. Maar ondertussen doet men er niets aan, en heeft Defensie nog steeds enorme tekorten.
Jo!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:
AchJa, ik kom hier volgende week even op terug.
[..]quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
[quote]Jaja, ik snap wel wat je bedoelt, vroeger was het verhuizen richting je werk natuurlijk een stuk makkelijker. Tegenwoordig werken de vrouwen ook en kijk eens naar de huizenprijzen en wachtlijsten voor een huurwoning. Als je elke 3 jaar naar een andere hoek van Nederland getrapt wordt ben ik van mening dat defensie daar wel iets tegenover mag stellen in de vorm van fatsoenlijke legering. En jij wil dus met droge ogen beweren dat een binenslaper meer militair is dan een buitenslaper???
[..]quote:Dus iedereen verplicht binnen houden... Ook de mensen die vlak in de buurt wonen, want anders vallen die buiten de groep. En ook ik ben ondertussen 12 jaar binnenslaper.
Ahhh ok ik snap hem, echter legering is legering, daar slaapt men. Als men trek heeft gaat men maar naar de PMT of de kantine. MET gewoon weer de legerkoks aan het roer.quote:Eensch is vwb Paresto afschaffen. Maar ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de keuken op de legering. Het gaat om een aparte ruimte op elke etage die ingericht is als keuken met kookplaten, ovens enz en waar de hele etage gebruik van maakt. Enne vwb koken op de legeringskamer.... zie mijn vorige post...
In mijn tijd sliep veel van het beroepdskader ook gewoon in de legering, de officieren welliswaar in het officiers hotel. Dat was vanaf lichting 92-08. Over mindere militair zijn, zie mijn eerste reactiequote:Dat er zaken ten nadele veranderd zijn zul je mij niet horen ontkennen... Maar vwb legering ben ik blij dat we niet meer in het plichtigentijdperk leven.
[..]
Was het beroepskader in "jouw" tijd slechter dan??? Door de bank genomen waren dat juist de lui die naar huis gingen, omdat ze in de buurt woonden. En soldaten en korporaals, waren de buitenslapers mindere militairen??? Ik denk dat dat bullshit is.
Ps, als je het over jouw tijd hebt dat is ook mijn tijd geweest, 93-4.
Dat heb jij weerquote:Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef RonaldV het volgende:
93-4, 92-8... wat een broekies zijn jullie! Ik kwam nog op tijdens de Koude Oorlog!
quote:Op maandag 20 juli 2009 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ronald, jij bent een "koude oorlog veteraan"![]()
http://afdelingkoudeoorlogveteranen.ash.com/
Het is idd een teken van erkenning van hen die tijdens de koude oorlog hebben gedient, en dan met name tijdens de Cuba Crisis, de Praagse Lente de inval in Hongarije. Toen heeft men denk ik behoorlijk wat peentjes gezweet.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]Ik heb de status van Veteraan al vanwege Bosnië, en voel me nog steeds geen veteraan. Dat ik volgens deze website ook als Veteraan van de Koude oorlog mag beschouwen is leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzinnig om me aan te melden.
Misschien een beetje ouderwets, maar voor mij zijn veteranen de mannen en vrouwen die dagenlang onder vuur hebben gelegen in het veld. Niet degenen die (zoals ik) redelijk veilig achter de linies zaten te staren naar hun radarschermen, hoe nuttig dat werk ook was. Het dichtste dat ik bij de strijd ben geweest was Deny Flight, en dat vanaf een kilometer of 6 hoogte. Eerst tijdens het beschieten van de markt in Sarajevo, later nog eens net na het stoppen de bombardementsmissies die daar het gevolg van waren.
Ik heb lange dagen gemaakt, enorme klote-roosters gehad voor heel lange tijd, enzovoort. Maar Veteraan? Nee, zo voel ik me niet. Zo wil ik me ook niet voelen, want voor mijn gevoel veroorzaakt het inflatie van het begrip ten opzichte van de echte veteranen.
Maar het is wel leuk om te lezen dat ook de minister de Koude Oorlogsjaren als belangrijk erkent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |