SPOILER: Recept 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saus:SPOILER: Recept 22Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakken:SPOILER: Saus2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links over pizza makenSPOILER: bakken2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee nog, precies, maar in elk geval een met cherrytomaatjes, knoflook en geitenkaasquote:
Dat zijn echt de minst lekkere pizza´s ook nogquote:Op maandag 11 maart 2013 18:12 schreef AldoTheApache het volgende:
ik heb altijd van deze jongens in huis
[ afbeelding ]
Lekker voor als je om 6 uur terugkomt van de uni en honger hebtquote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Dat zijn echt de minst lekkere pizza´s ook nog
Casa di mamaquote:Op maandag 11 maart 2013 19:00 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Lekker voor als je om 6 uur terugkomt van de uni en honger hebt
Die kan mijn oven niet handelenquote:
Lekker hoor! In welke verhouding volkoren/rogge? En hoeveel water? Preferment gebruikt?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen idee nog, precies, maar in elk geval een met cherrytomaatjes, knoflook en geitenkaas![]()
bodem is volkoren/rogge, trouwens
Gebruik jij ook werkelijk zoveel bloem voor 1 pizza? Ik doe meestal 280gr voor 2 pizza's van 30cm, in theorie zouden ze dan eigenlijk te dun moeten zijnquote:Op maandag 11 maart 2013 19:10 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Lekker hoor! In welke verhouding volkoren/rogge? En hoeveel water? Preferment gebruikt?
Nog even een algemene tip bij het schalen van deegrecepten voor een bepaalde vorm; Een veel voorkomende hoeveelheid die je ziet is 0.1 oz/inch². Dat komt overeen met 0.43 gram per vierkante centimeter.
Die pizza's die ik hier eerst postte zijn 12 inch, oftewel 30,48 cm. Oppervlakte ongeveer 730 vierkante cm. Geeft een hoeveelheid deeg per pizza van 0.43*730 gram = 314 gram. Dat is dan een totaal inclusief bloem, water, gist en zout.
Als we de gist en zout ff verwaarlozen kan je dan heel eenvoudig bloem en water uitrekenen.
Bloem is 100% in bakkerspercentage, water neem je bv op 67%.
Vermenigvuldigen we 314 vervolgens met 100/167 krijgen we de hoeveelheid bloem; 188 gram en
Zelfde principe met het water; 314 * 67/167 = 126 gram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop